Roste počet kyberpodvodů zaměřených na dovolenkáře, varují experti

Blíží se období prázdnin a dovolených a zatímco se chystáte na relax a zábavu, kyberzločinci připravují nové kampaně a kybernetické hrozby zaměřené právě na dovolenkáře. Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies upozorňuje, že v květnu bylo vytvořeno 29 880 nových domén souvisejících s prázdninami nebo dovolenými. To představuje nárůst o 23 % oproti stejnému období loňského roku, kdy bylo v souvislosti s touto problematikou zaregistrováno 24 367 nových domén. Alarmující ovšem je, že každá 83. stránka byla nebezpečná nebo podezřelá.

Pozor, kdo schvaluje vaši dovolenou

Check Point zaznamenal řadu phishingových kampaní. Hackeři rozesílají například podvodné e-maily „(název vytipované společnosti) Žádost – o – dovolené – schválení – oznámení“ a na první pohled zpráva vypadá jako od ředitele lidských zdrojů dané společnosti.

„E-mail je falešným oznámením personálního ředitele o dovolených na rok 2023. Zpráva obsahuje informace o dovolených, víkendech, uzavření kanceláří během státních svátků a ukončených pracovních poměrech. Pro vstup do tohoto seznamu musí oběť kliknout na škodlivý odkaz: mail\.matchs\.best, který napodobuje legitimní přihlašovací stránku společnosti Microsoft s cílem ukrást přihlašovací údaje,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Jak funguje phishing

„Základem phishingového útoku je zpráva zaslaná e-mailem, v SMS, prostřednictvím sociálních sítí nebo jiným elektronickým kanálem.

Phisher může využít veřejné zdroje, jako jsou sociální sítě, ke shromáždění základních osobních a pracovních informací vytipované oběti. Například se jedná o jméno, pracovní pozici, e-mailovou adresu a také zájmy a aktivity. Informace je pak možné použít k vytvoření věrohodně vypadající falešné zprávy.

Obvykle se e-maily tváří jako zprávy od známého kontaktu nebo organizace a obsahují škodlivé přílohy nebo odkazy na nebezpečné webové stránky. Útočníci často vytvářejí falešné webové stránky, které napodobují důvěryhodné subjekty, jako jsou banky nebo univerzity. Prostřednictvím těchto webových stránek se útočníci snaží získat soukromé informace, jako jsou uživatelská jména a hesla nebo platební údaje.

Některé phishingové e-maily lze snadno rozpoznat díky špatnému obsahu. Kyberzločinci jsou ovšem stále rafinovanější a používají profesionální marketingové techniky k testování a zlepšování účinnosti svých e-mailů. Navíc AI technologie umožňují hackerům a kyberzločincům vytvářet dokonalé kódy a e-maily v lokálních jazycích, které mohou oklamat i toho nejpodezřívavějšího uživatele,“ vysvětluje Miloslav Lujka.

Odškodnění, které škodí

Dalším příkladem dovolenkových podvodů jsou e-maily napodobující letecké společnosti, například TAP Air Portugal. E-mail odeslaný z adresy no-reply@flytap\.com láká předmětem „Odškodnění za zpoždění letu 139 EUR“.

Hackeři zkouší přímět oběť ke kliknutí na škodlivý reklamační odkaz, aby bylo možné získat odškodnění za zpoždění letu. E-mail obsahuje škodlivou stránku: green\.poc\.mk, která napodobuje skutečné stránky společnosti a jejím cílem jsou krádeže přihlašovacích údajů.

Tipy, jak se chránit před kyberzločinci při vybírání dovolené i během ní:

  1. Opatrně s veřejnými Wi-Fi sítěmi.  Bezplatná Wi-Fi je sice lákadlem, ale zároveň může být vážnou bezpečnostní hrozbou. Často se setkáváme s hackery, kteří na letištích nebo v kavárnách čekají, až se někdo přihlásí k veřejné Wi-Fi síti. Pokud je to možné, zcela se vyhněte nezabezpečeným Wi-Fi sítím. A pokud je přeci jen musíte používat, nepřipojujte se alespoň k osobním účtům nebo citlivým údajům.
  2. Pozor na zvědavce. Když vedle vás sedí někdo v letadle nebo za vámi čeká ve frontě, může se vám dívat přes rameno, když zadáváte platební údaje nebo když se přihlašujete na sociální sítě. Měli byste proto skrýt své informace před zvědavýma očima. K tomu může pomoci například ochrana displeje před šmírováním.
  3. Dvakrát si zkontrolujte, na jakých stránkách rezervujete svou cestu. Ke kyberútoku může dojít už před začátkem cesty, proto je velmi důležité si prověřit webové stránky, které navštěvujete. Podvodníci rádi napodobují populární stránky a nabízí luxusní dovolené a zájezdy s výraznými slevami. Pokud nabídka vypadá až příliš dobře, pak v tom pravděpodobně bude nějaký háček.
  4. Překlepy a gramatické chyby mohou být varovným znamením. Dávejte si pozor na jakékoli pravopisné nebo gramatické chyby a také na autoritativní tón zpráv, který vás tlačí do rychlých rozhodnutí. Jsou to signály, že něco nemusí být úplně v pořádku. Kyberzločinci totiž spoléhají, že pod tlakem lidé nevěnují čas detailům. Vždy zprávy pečlivě prověřte, zejména pokud se vás snaží přimět k obnovení přihlašovacích údajů.
  5. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje. Většina lidí používá stejná uživatelská jména a hesla k různým účtům. Proto jsou tak častým cílem phishingových podvodů. Phishingové e-maily a zprávy napodobují známé značky a vydávají se za specialisty zákaznické podpory nebo dokonce za vašeho zaměstnavatele. Nikdy nesdělujte své přihlašovací údaje prostřednictvím e-mailu nebo textových zpráv. Vždy navštivte danou službu napřímo.
  6. Vypněte automatické Wi-Fi/Bluetooth připojení. Ve výchozím nastavení vašeho chytrého telefonu může být automatické připojení k dostupné Wi-Fi síti nebo Bluetooth zařízení, čehož mohou zkoušet hackeři zneužít a získat přístup k vašemu zařízení. Ujistěte se proto, že je tato funkce vypnutá.
  7. Používejte vícefaktorové ověřování. Na dovolené se může stát, že budete potřebovat přístup k důležitým službám s důvěrnými nebo finanční informacemi. Abyste byli v bezpečí, používejte vícefaktorové ověřování, které zajistí, že nikdo jiný nebude mít k těmto službám přístup. Pokud by se někdo přeci jen zkoušel k vašim účtům přihlásit, budete okamžitě upozorněni.
  8. Stáhněte si nejnovější bezpečnostní záplaty. Než se vydáte na cestu, ujistěte se, že všechna vaše zařízení byla aktualizována a mají nejnovější bezpečnostní aktualizace. Jedině tak výrazně zvýšíte svoji ochranu před nejnovějšími známými hrozbami.
  9. Vzdělávejte se. Je dobré se před cestou podívat, jaké nejnovějších triky kyberzločinci používají, abyste se jich mohli vyvarovat. A nezapomínejte, že ne všechny podvody jsou spojené jen s e-mailovým phishingem a že můžete přijít o cenná data a peníze i jinou formou. Útočníci vás mohou požádat například o přihlašovací údaje během telefonního hovoru nebo prostřednictvím SMS.
  10. Opatrně s bankomaty. Snažte se nevybírat peníze z bankomatů, protože hackeři, zejména v turistických oblastech, zkouší do bankomatů instalovat zařízení pro krádeže údajů o platebních kartách. Pokud nutně potřebujete vybrat peníze, najděte si oficiální bankomat, ideálně v monitorované vstupní hale nějaké důvěryhodné banky.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Počet kyberútoků vzrostl v ČR meziročně o 27 %

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, upozorňuje, že v prvním čtvrtletí roku 2023 vzrostl celosvětově ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 průměrný týdenní počet kyberútoků o 7 %, přičemž každá organizace čelila v průměru 1 248 útokům týdně.

„V České republice byl meziroční nárůst dokonce o 27 %, takže jedna společnost v Česku čelila v průměru 1723 útokům týdně. Znovu se tak ukazuje, že riziko útoku je u nás podstatně vyšší než v okolních zemích. Například v Německu byl týdenní průměr útoků na jednu společnost v prvním čtvrtletí ‚jen‘ 894, v Polsku 1129, ve Švýcarsku 914, v Itálii 1256 a třeba ve Francii 677,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Celkově nejvíce zasaženým sektorem je vzdělávání a výzkum s průměrem 2 507 útoků týdně na jednu organizaci, což je meziroční nárůst 15 %. Vládní a vojenský sektor byl druhým nejčastěji napadaným sektorem s průměrem 1 725 útoků týdně na jednu společnost (meziroční nárůst o 3 %) a na třetím místě je zdravotnictví s průměrem 1 684 útoků týdně, což je výrazný meziroční nárůst o 22 %. Nejvyšší nárůst útoků o 49 % zaznamenaly maloobchodní a velkoobchodní společnosti.

Nejvíce útoků míří na společnosti v Africe a nejvyšší nárůst útoků hlásí společnosti v regionu APAC.

Region Průměrný týdenní počet útoků na jednu organizaci Meziroční změna
Afrika 1983 -2 %
APAC 1835 16 %
Latinská Amerika 1585 -2 %
Evropa 1025 6 %
Severní Amerika 950 9 %

Ransomwarovému útoku čelí týdně každá 31. organizace

Během prvního čtvrtletí roku 2023 čelila týdně každá 31. organizace nějakému ransomwarovému útoku. Jedná se sice o meziroční nárůst jen o 1 %, ale roste sofistikovanost těchto útoků a také tlak na zaplacení výkupného, vidíme totiž nejrůznější techniky, jak oběť co nejvíce paralyzovat.

Nejčastějším cílem ransomwarových útoků byl vládní a vojenský sektor, kde je týdně napadena v průměru každá 20. společnost. Jedná se o mírný pokles o 2 % oproti předchozímu roku. Druhým nejvíce zasaženým sektorem jsou finance a bankovnictví, kde se s ransomwarovým útokem setkala týdně v průměru každá 25. organizace. To je alarmující nárůst o 32 % ve srovnání s předchozím rokem. Ve zdravotnictví je týdně vystavena útokům ransomwaru každá 27. společnost.

„Organizace, bez ohledu na velikost a odvětví, proto musí používat preventivní bezpečnostní technologie, které zastaví hrozby, ještě něž mohou způsobit nějaké škody. Detekce a blokování hrozeb nestačí, útokům je potřeba předcházet. Důležité je také neodkládat aktualizace a vždy instalovat nejnovější záplaty a opravy zranitelných míst. A nedílnou složkou ochrany je vzdělávání, kdy by každý uživatel měl mít základní povědomí o bezpečnosti, že nemá klikat na podezřelé odkazy a soubory, že nemá sdělovat osobní a citlivé informace, nestahovat software z neověřených zdrojů nebo nepřipojovat neznámé USB k počítači,“ dodává Peter Kovalčík.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Konference AI Restart: umělá versus kreativní inteligence

Celodenní konference AI Restart nabídne dvanáct přednášek zaměřených na využití umělé inteligence především v marketingu, ale i dalších oblastech práce. Novinky, trendy a příklady úspěšného využití AI představí několik osobností z oblastí marketingu, technologií, médií či výzkumu. První ročník AI Restartu je určený marketingovým manažerům, specialistům, online marketérům, agenturním i freelance konzultantům a také majitelům menších a středních firem. Konference se koná ve čtvrtek 22. června 2023 v pražském kině Dlabačov. Pořádá ji digitální agentura Taste, která vlastní specializaci o využití AI v marketingu právě rozšířila.

Jedním z hlavních řečníků bude Petr Koubský, redaktor Deníku N pro vědu a techniku, který uvede svou přednášku na téma „Umělá inteligence nahradí netvůrčí duševní práci“. Koubský je odborníkem na umělou inteligenci a jeho přednáška se zaměří na rychlý nástup velkých jazykových modelů (LLM) a jejich potenciál v budoucnosti.

Eduard Hlava, zakladatel Plexima.io, ukáže praktické příklady, jak AI může posunout CRM systém na úplně novou úroveň. Předá také návod, jak získat CRM systém, který bude sloužit po celý život.

Daria Hvížďalová, přední česká specialistka na umělou inteligenci, se bude ve svém vystoupení zabývat využitím umělé inteligence k efektivnějšímu vzdělávání a rozvoji, a to nejen v oblasti leadershipu.

Zdeněk Pešička a Jan Janoušek, PA Specialista a Senior Account Strategist v Taste, se budou věnovat strategickému využití AI ve výkonnostním marketingu. Jejich přednáška se zaměří na možnosti, jak pomocí umělé inteligence řešit úkoly v oblasti marketingu, a přinese i praktické ukázky.

Michal Krčmář, CMO Nintendo, předá návod, jak generovat grafiku pomocí AI. Prakticky se podívá na to, jak propojit AI tooly s grafickými programy a generováním final assetů pro marketing. Zaměří se na propojení s copywritingem přímo na case study k zadávání pro B2C i B2B segment. Zároveň odhalí, jak AI design vnímají profesionálové v Silicon Valley, a jak se s nimi dá spolupracovat.

Anna Bohoněk, vedoucí obchodního rozvoje a marketingu InSpace Proximity, odhalí praktické využití nástroje ChatGPT a dalších automatizačních řešení pro sales aktivity. Ukáže, jak mohou tyto moderní technologie zefektivnit komunikaci s klienty, kvalifikaci leadů, předpověď prodeje a další klíčové oblasti.

Daniel Nytra, poradce online marketingu pro nezávislé profesionály a zakladatel Nytra Digital, ukáže, proč a jak některé e-shopy vydělávají na databázi kontaktů a jiní se pachtí za drahou novou akvizicí. Jak pomůže e-shopům funnelový prodej. A jako bonus představí případové studie malého, středního i velkého e-shopu.

Ivan Kutil, jeden z nejvýraznějších odborníků na Google v Česku, nám pomůže začít s Generative AI od Google. Ukáže, jak velké jazykové modely mění kompletně pravidla hry při práci s textem a obrázky, jak můžeme začít používat PaLM pro generování textu, nebo co umí Imagen pro generování obrázků.

Martin Kváš, zakladatel aplikace Jája.ai a COO / AI Consultant v agentuře Forecom, bude ve své přednášce mluvit o tom, jak za pomoci AI rozjeli vlastní aplikaci úplně od nuly – ve třech lidech, po večerech, při full time zaměstnání, bez investorů. Ukáže, na co všechno použili při práci AI, ať už se jednalo o UX/UI, design, vývoj, marketingovou komunikaci nebo webový obsah, včetně konkrétních nástrojů a promptů.

David Bureš, zástupce SEO Team Leadera v agentuře Taste a Lukáš Kostka, SEO konzultant v agentuře Effectix, povedou panelovou diskuzi včetně praktických ukázek, jak na klasifikaci klíčových slov pomocí AI toolů, jak si usnadnit práci směrem ke copywriterům či jak si urychlit práci při tvorbě článků.

Marek Šimkovský, Design Lead v House of Řezáč, nám představí, jak změnilo AI marketing a jak se to přímo dotýká lidí, kteří v marketingu pracují. Ukáže rizika, která AI přináší pro organizace a jejich zaměstnance zároveň s návodem, jak nimi pracovat.

Registrace na konferenci a více informací na: www.airestart.cz.

Dotekomanie.cz rozšiřuje svou nabídku a spouští vlastní e-shop

Praha, 9. června 2023 – Internetový magazín Dotekomanie.cz, přední zdroj informací o mobilních technologiích a gadgetech, s radostí oznamuje spuštění svého vlastního e-shopu na adrese https://shop.dotekomanie.cz/.

Od svého vzniku se Dotekomanie.cz zaměřovala na poskytování nejnovějších zpráv, recenzí a návodů týkajících se mobilních telefonů a příslušenství. S nově spuštěným e-shopem chce Dotekomanie.cz poskytnout svým čtenářům ještě komplexnější nabídku a umožnit jim přímý nákup příslušenství pro jejich mobilní telefony.

Nový e-shop nabízí široký výběr příslušenství, jako jsou baterie, nabíječky, pouzdra, kryty, autonabíječky, handsfree sady a mnoho dalšího. Navíc nabízí i náhradní díly pro mobilní telefony.

„Jsme nadšeni, že můžeme našim čtenářům a fanouškům poskytnout nový způsob, jak získat příslušenství pro své mobilní telefony,“ řekl Přemysl Vaculík, zakladatel a šéfredaktor Dotekomanie.cz. „S vlastním e-shopem jsme schopni zajistit ještě lepší uživatelský zážitek a osobní přístup k našim čtenářům.“

E-shop na adrese https://shop.dotekomanie.cz/ začíná plnohodnotně fungovat a zákazníci se mohou těšit na jednoduchý a bezpečný způsob nákupu. E-shop je připraven poskytnout výjimečný zákaznický servis a rychlou dopravu, aby každý zákazník byl spokojen.

Pro více informací navštivte https://shop.dotekomanie.cz/ a objevte širokou nabídku nejen příslušenství pro mobilní telefony.

Půl milionu dolarů. Tolik zaplatil český startup TENT.com za druhou nejdražší doménu v tuzemské historii

Český fintechový startup TENT.com, který se zaměřuje na platby a obchodování s kryptoměnami, zaplatil za jednu z posledních globálně volných čtyřpísmenných domén nejvyššího řádu .com 500 tisíc dolarů. S hodnotou v přepočtu přes jedenáct milionů korun tak šlo o druhou největší doménovou akvizici do českých rukou v historii. „Slovo tent neznamená v angličtině jen „stan“, jak by se mohlo zdát, ale má metaforický význam pro zastřešení, proto jsme ho pro naši platformu od počátku vnímali jako klíčový nástroj pro budoucí mezinárodní expanzi,“ vysvětluje důvody obchodu David Tacl, zakladatel a CEO projektu. TENT.com umožňuje už dva měsíce nákup a prodej kryptoměn. Jako jeden z mála světových hráčů také umožňuje uživatelům pomocí platební karty Mastercard platit kryptoměnou v jakémkoliv obchodě či restauraci, a to kdekoliv po světě.

Jediná dražší tuzemská akvizice domény s koncovkou .com proběhla v roce 2016, kdy holding Olivera Dlouhého s vyhledáváním letenek poslal za doménu Kiwi.com původnímu majiteli 19 milionů Kč. Podle Davida Tacla bylo pořízení domény TENT.com výsledkem ročního náročného vyjednávání s vlastníkem. „Konečná cena odrážela fakt, že se jednalo o jednu z posledních zajímavých čtyřpísmenných domén dostupných k akvizici na globálním internetovém trhu,“ doplňuje.

Díky unikátnímu startupovému projektu je možné si koupit třeba pivo a zaplatit ho kartou, na níž má její uživatel uložené například bitcoiny. Registrace a nákup krypta probíhá v TENT.com velice rychle a intuitivně. V mobilní aplikaci je možné si založit klientský účet, ověření včetně ztotožnění je automatické a trvá do pěti minut a pak už je možné si nakoupit kryptoměny, jaké uživatel chce. „Přes aplikaci si může kdokoliv zažádat o naši Tent kartu. Tu si pak spojí s vybranou kryptoměnou. Karta vydávaná Mastercardem se pak vůči jakémukoliv koncovému obchodníkovi chová stejně, jako kterákoliv jiná platební karta,“ vysvětluje David Tacl.

Podle údajů Wikipedie je vůbec nejdražší doménou Voice.com, jež v roce 2019 stála majitele 30 milionů dolarů, tedy přibližně 640 milionů korun.

HTC VIVE XR Elite Business Edition přináší podporu VIVE Business+

Společnost HTC VIVE dnes představila profesionální verzi špičkového XR headsetu HTC VIVE XR Elite Business Edition, který nabídne celou sadu profesionálních funkcí a služeb. Výrobce tak činí ve chvíli, kdy predikce očekávají růst XR trhu do roku 2030 až na 345,9 miliard USD[1], čímž umožňuje podnikatelům i společnostem využít aktuálního trendu a začlenit pohlcující XR do jejich pracovních procesů.

Fakt, že XR snižuje náklady a zlepšuje výsledky v mnoha odvětvích přispívá k jeho rychlé adopci. Společnost CCS Insight proto předpokládá, že firemní zákazníci zakoupí 20 % ze všech XR zařízení prodaných v příštích 5 letech[2]. Tento vývoj je nejvýraznější v oblasti vzdělávání, ve které virtuální a rozšířená realita přináší ohromující výsledky. Jak ukázala studie National Training Laboratory, retence vědomostí při VR výuce dosahuje až 75 %, což je ve srovnání s přednáškami (5 %) a četbou (10 %) obrovský nárůst[3].

Kromě jiných využití také partneři HTC VIVE často nasazovali XR v oblasti zdravotnického výcviku. Jeho benefity zaznamenaly i pracovníci nemocnic University College London i zdravotnická pracoviště společnosti ARuVR. Mezi ty nejvýznamnější patří:

  • 100% snížení rizika kontaminace při VR nácviku operací ve srovnání s účastí na reálných operacích, což chrání pacienty a zajišťuje bezpečnost operace
  • zvýšení kapacity výcviku
  • asynchronní výcvik – uživatelé mohou zažít pohlcující 3D simulaci i mimo výukové hodiny
  • úspora času a peněz na cestování a nulové emise uhlíku

Vyladěn pro profesionální nasazení

VIVE XR Elite Business Edition kombinuje lehký modulární XR headset s komplexní zárukou a službami pro firmy od společnosti HTC VIVE, díky kterým zlepšuje pohlcující zážitky celé organizaci. V rámci svého neustálého závazku poskytovat podnikům nejlepší hardwarovou podporu v oblasti XR přidal HTC VIVE do VIVE XR Elite další podporu a služby prostřednictvím aplikace VIVE Business+. Ta je založena na webovém rozhraní a umožňuje hromadnou správu vysokého počtu XR headsetů z jediného místa.

VIVE XR Elite Business Edition je vybaven vzdáleným sledováním stavu zařízení, umožňuje snadnou registraci do firemní flotily pomocí QR kódu, dávkovou konfigurací headsetu i nastavení správy uživatelů. Organizace tak mohou snadno svá zařízení obhospodařit z jakéhokoli místa na světě. Nechybí ani podpora MDM řešení od celosvětových lídrů. Již nyní VIVE XR Elite Business Edition spolupracuje s VMWare a mnoho dalších bude brzy následovat.

Kiosk Mode je ideální pro situace, jakými jsou veletrhy a školení, kdy umožní rychlé střídání velkého počtu uživatelů a zamezí jim omylem, nebo i záměrně opustit běžící aplikaci. Funkce Vizuální Odometrie pak zbaví společnosti nutnosti nastavovat hranice sledovaného prostoru pro každý headset zvlášť. Uživatelé se tak mohou okamžitě ponořit do pohlcujících zážitků, jen co si nasadí headset na hlavu. VIVE Business Warranty & Services navíc poskytuje nadstandardní podporu pro firemní organizace i delší záruky a přednostní servis.

Oblíbenost pohlcujícího vzdělávání je stále na vzestupu. Společnost PwC zjistila, že zaměstnanci absolvující trénink ve VR dokončují výcvik až čtyřikrát rychleji než studenti v učebnách a o polovinu rychleji než studenti e-learningu. Takový posun v efektivitě poskytuje zaměstnancům nový stupeň flexibility při rekvalifikaci na nové pozice a pracovní prostředí.

Další studie, která proběhla na Yale University School of Medicine zjistila, že chirurgové vycvičení v rámci VR byli o 29 % rychlejší než jejich tradičně vzdělávaní kolegové a zároveň při výkonech dělali až 6krát méně chyb. Například při disekci žlučníku prokázali absolventi VR výcviku výrazný náskok a rychlejší progres v dovednostech. U rezidentů, kteří tuto možnost neměli, byla 9x vyšší pravděpodobnost dočasné neschopnosti své dovednosti zdokonalit a 5x vyšší pravděpodobnost poranění žlučníku v průběhu operace.

Nasazení v praxi

VIVE má mnoho partnerů, kteří nasazují VIVE XR Elite jako firemní nástroj nové generace, který umožňuje nebývalé zážitky a již nyní pozorují vynikající výsledky.

„Podniková platforma ARuVR bezproblémově kombinuje rozšířenou realitu (AR) a virtuální realitu (VR), tak, aby umožnila firemním klientům snadno bez kódování vytvářet, využívat a spravovat XR aplikace. Společně s výkonným hardwarem VIVE XR Elite tak nyní může kdokoli spustit vzdělávací XR programy během několika dní,“ řekl Frank Furnari, generální ředitel a zakladatel ARuVR®.

„Inovativní virtuální kancelář společnosti Arthur ve spojení s headsetem HTC VIVE XR Elite redefinují způsob spolupráce různých firem a přinese nárůst jejich zisků v digitálním věku. Umožňují jim totiž snadno překonat omezení fyzických hranic a přijmout neomezené možnosti budoucnosti práce. Společně zprostředkováváme firemním týmům snadný pohyb v pohlcujících, plně přizpůsobitelných virtuálních světech. Usnadňujeme tak zvýšení produktivity, kreativity i dostupnost pracovního kontaktu,“ řekl Christoph Fleischmann, zakladatel a generální ředitel společnosti Arthur.

Hardware nové generace

Schopnost smíšené reality headsetu VIVE XR Elite umožňující barevný průhled do reálného světa otevírá vývojářům zcela nové obzory. Obzvláště v situacích, kdy uživatelé ocení možnost interakce s virtuálními i reálnými objekty zároveň – ideální pro spolupráci, vzdělávání, produktivitu a mnoho dalšího. Například návrh produktového designu je tak s VIVE XR Elite MR výrazně přirozenější a přesnější. Mimo jiné je tomu tak i proto, že do fyzického prostoru dokáže 3D modely přenést v měřítku 1:1 a tak nabízí i možnost realistické interakce.

Díky pohlcujícímu vzdělávání se společnosti Coca-Cola Bepensa podařilo dosáhnout 100% redukce rizikových situací při nácviku výrobních postupů a nácviku obsluhy velkých strojů a řízení nákladních vozidel. Výsledkem pak byl 75% nárůst efektivity trénovaných zaměstnanců a také 80% zvýšení jejich zájmu o výuku.

Dostupnost

VIVE XR Elite Business Edition s podporou VIVE Business+ je nyní k dispozici na stránkách https://business.vive.com/vive-xr-elite/.

O společnosti HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Uber jede na zelené vlně a představuje nové funkce vedoucí k udržitelnosti

Úspora emisí, sdílení aut i chytré nabíjení s plánováním tras. Uber představuje nové funkce a služby, které cestujícím i řidičům usnadní ekologicky šetrné cestování. Společnost dlouhodobě prosazuje trvalou udržitelnost a začleňuje ekologické iniciativy do svých přepravních i doručovacích služeb.

Úspora emisí jízd

Nová funkce Emission Savings (Úspora emisí), kterou cestující najdou ve svém uživatelském účtu, informuje o emisích, které ušetřili díky výběru jízdy Green a Comfort Electric. Uber tak chce motivovat zákazníky, aby tyto ekologičtější způsoby jízdy preferovali.

Zelený obrubník na letištích

S nástupem letní turistické sezóny zavádí Uber na letištích novinky, které mají cestující i řidiče motivovat k výběru ekologických alternativ. Cestující, kteří se rozhodnou pro Uber Comfort Electric nebo Uber Green, mohou využít exkluzivní přístup do vyhrazených zón pro vyzvedávání na preferovaných místech na letišti a budou platit i nižší jízdné. Na řidiče zase čeká pohodlný, zlevněný nebo dokonce bezplatný přístup k rychlonabíječkám na parkovišti pro řidiče.

Carsharing

Uber si uvědomuje, že v některých situacích se cestující bez auta neobejdou. Proto   představil novinku Uber Carshare, která uživatelům umožňuje zapůjčit si auto a nemuset tak řešit vlastní vůz. Jakékoliv auto lze nyní díky nové službě snadno sdílet a podílet se tak na omezování počtu aut v ulicích.

Rozšiřování ekologických a car-free produktů

Uber v současnosti nabízí ve více než 200 městech po celém světě sadu udržitelných produktů, mezi které patří Uber Green pro jízdy s nízkými a nulovými emisemi, Comfort Electric pro elektrické jízdy v prémiových vozech a Uber Planet pro kompenzaci emisí tam, kde jsou elektromobily méně dostupné.

Mezi nová rozšíření ekologických služeb Uber patří:

  • UberX Share: Široce dostupný produkt UberX Share pro sdílené jízdy je nyní dostupný v dalších 18 městech, celkem tedy ve více než 50 městech po celém světě.
  • Bikes: Uber ve spolupráci se společností Tembici rozšiřuje dostupnost jízdních kol a elektrokol v Chile a poskytuje tak více cestujícím možnost udržitelné dopravy.
  • Uber Green: Uber Green byl dnes spuštěn v Austrálii a nyní je dostupný ve více než 140 městech po celém světě.

Smart Charging

Uber investuje 800 milionů dolarů na podporu rychlejšího přechodu na elektrická vozidla. Protože nabíjení elektromobilu může být pro řidiče složitý proces, snaží se ho Uber zjednodušit prostřednictvím inteligentních funkcí nabíjení integrovaných do aplikace Uber Driver. Technologie Uberu využívá aktuální informace, jako jsou ceny za nabíjení, doba nabíjení a dopravní situace, a doporučuje řidičům optimální časy a místa nabíjení, aby maximalizovali své příjmy a zároveň minimalizovali starosti spojené s nabíjením. Uber také vyvíjí systém Battery-Aware Matching, který na základě stavu baterie doporučuje jízdy, které končí v blízkosti nabíječky, a vyhýbá se těm, které přesahují dojezd vozidla. V budoucnu budou řidiči moci ovládat nabíjení přímo prostřednictvím aplikace.

Ekologické trasy

V návaznosti na úspěšnou implementaci v Severní Americe Uber globálně rozšiřuje své mapovací algoritmy pro úsporu paliva. Tyto algoritmy zohledňují faktory, jako je nadmořská výška a četnost zastávek na červenou, aby se minimalizovala spotřeba paliva, aniž by to mělo vliv na délku jízdy nebo cenu jízdného. Tato aktualizace již pomohla řidičům Uberu během pouhých pár měsíců ušetřit 9 800 tun emisí CO2, což odpovídá 4,2 milionům litrů benzinu.

Doručovací služby

Uber se snaží o udržitelnost také v oblasti doručování. Do roku 2040 chce eliminovat emise ze všech dodávek Uber Eats po celém světě. Kromě toho se společnost zavázala, že do roku 2030 vymýtí zbytečný plastový odpad z obalů. Ve spolupráci s partnery jako Cooltra, Human Forest, Zoomo, Gogoro a Gachaco se Uber snaží zvýšit počet doručení bez použití automobilů. Díky partnerství se Světovým fondem na ochranu přírody a dalšími organizacemi poskytne Uber restauracím a kurýrům slevy, pobídky a podporu v oblasti propagace.

Ekologické obaly

V roce 2020 zavedl Uber ve své službě Uber Eats možnost objednávky bez jednorázového nádobí, aby snížil množství obalového odpadu. Nyní ve vybraných městech zavádí funkci Green Packaging, která zákazníkům umožňuje vybrat si restaurace, které používají recyklovatelné, opakovaně použitelné nebo kompostovatelné obaly. S přibývajícím počtem restaurací, které si osvojují udržitelné postupy, se bude tato funkce rozšiřovat po celém světě.

Závazek Uberu k udržitelnosti podtrhuje každoroční zveřejňování emisí uhlíku při jízdách i doručování. Plány společnosti byly ověřeny iniciativou Science Based Targets Initiative a Uber se stal jednou z prvních společností ve Spojených státech, která toto potvrzení získala.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com

Huawei X2B Truck: Nejnovější podniková řešení měla opět přehlídku v Praze

Společnost Huawei přichystala pro české zákazníky z řad operátorů a dalších firem unikátní prezentační akci. Na pražský Pankrác přistavila kamion vybavený špičkovými technologiemi a posledními inovacemi v oblasti 5G pro firemní využití. Huawei představuje koncept Beyond 5G, jehož součástí jsou FTTR, Wi-Fi, IoT i Cloud. Ve dnech 5. – 8. června si na ploše zhruba 80 m2 mohli návštěvníci projít celé portfolio služeb a produktů pro podniky rozdělené do pěti tematických sekcí.

„Digitalizace nejen českého průmyslu, ale celé české ekonomiky je klíčovým předpokladem pro úspěšný rozvoj České republiky. Jsme rádi, že našim zákazníkům můžeme představit široké portfolio řešení pro soukromé 5G sítě. Ty mohou pomoci s modernizací průmyslových podniků, ale také nabídnout dostupné služby pro sektor malých a středních firem,“ uvádí James Tang, ředitel české pobočky Huawei.

5G2B

Platforma 5G2B byla vytvořena s cílem spojit prodej, provoz sítě a nabídku služeb do jednoho balíčku. Vzhledem k tomu, že digitalizace postupuje v různých zemích různým tempem, 5GtoB funguje jako univerzální řešení dostupné podnikům po celém světě a v současné době zaznamenává velmi rychlý globální rozvoj. Operátoři prostřednictvím 5G mohou poskytovat konvergované služby využívající výhody bezdrátových a pevných privátních sítí. Huawei v rámci této sekce demonstrovala příběhy úspěšných evropských projektů, jako jsou například železniční uzly či přístavy.

FWA

Pevný bezdrátový přístup (Fixed Wirelles Access – FWA) umožňuje připojení koncových uživatelů prostřednictvím mobilní sítě. Huawei v tomto sektoru demonstrovala využití FWA v různých scénářích zahrnujících řešení pro firemní i domácí využití. Návštěvníci se mohli seznámit s konkrétním řešením určeným pro společnost Sporttotal, která zajišťuje streaming fotbalových zápasů z malých fotbalových stadionů.

Řešení pro malé a střední podniky

Huawei nabízí operátorům výhodná řešení v oblasti konektivity zaměřená na cloudové služby a koncová zařízení, která jim pomohou vytvářet partnerství na trhu malých a středních podniků. Malé a střední podniky vykazují stabilní zájem o cloudové služby – do roku 2026 je předpokládán nárůst o cca 21,5 %. Huawei se při vývoji těchto řešení zaměřuje mimo jiné na samoúdržbové systémy, cenovou dostupnost a snadné nasazení.

Ekosystém X2B

Digitalizace postupně prostupuje celým průmyslem a technologická řešení začínají být základním stavebním kamenem v odvětvích od logistiky, retailu a výrobního průmyslu, až po zdravotnictví či elektrárenský sektor. Huawei návštěvníkům poskytl vhled do celého ekosystému, v jehož rámci využívají jednotlivé sektory technologie 5G, Wi-Fi a IoT k zacházení s drony, s umělým zobrazováním, ke sběru dat, ovládání na dálku nebo streamování videa.

Zóna 2B2C

V této sekci Huawei demonstroval technologii XR schopnou natáčet ve 360° a společně se zákazníky diskutoval o možnostech zpeněžení sítě 5G v malých a mikro 2B scénářích. Příkladem je stream 3D videí přijímaný AR či VR setem.

Vnitřní pokrytí

Poslední zóna v interaktivním kamionu byla věnována vnitřnímu pokrytí. Modelová situace představovala řešení pro fotbalový stadion, které umožňuje nejen stabilní a spolehlivé připojení pro desetitisíce fanoušků, ale zároveň poskytuje platformu pro streamování videí, nákup suvenýrů či objednávku jídla. 

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

Nové designové QR kódy v restauracích. Qerko spojilo síly s prestižním studiem Stedina Design

Během letošního roku mohli návštěvníci na stolech některých restaurací nacházet stále více zbrusu nových QR kódů, které Qerko postupně zavádí ve všech svých partnerských podnicích. Tato inovace přináší řadu výhod oproti starší generaci. Na první pohled se nové kódy pyšní novým vzhledem díky spolupráci s prestižním studiem Stedina Design, ověnčeným řadou designových „Oscarů“ Red Dot Design Award. Kódy v sobě mají vylepšené NFC čipy, takže lépe reagují na přiložení telefonu. Změn se dočkaly také zvolené materiály, z nichž se QR kódy vyrábí, jsou tak při běžném používání téměř nezničitelné a nepoškrabatelné, navíc vynikají vyšší odolností vůči povětrnostním podmínkám, čímž se prodloužila jejich životnost na stolech zahrádek. Kódy Qerka i nadále hosté poznají podle ikonického zeleného písmene „Q“.

Qerko je průkopníkem QR kódů v gastronomii a nyní se rozhodlo, že nastal čas tento hardware inovovat. Společnost spojila síly s designovým studiem Stedina Design, které přineslo své odborné znalosti a zkušenosti v oblasti designu a prémiové výroby. Celý proces, od první myšlenky k finálnímu produktu, trval asi půl roku. Nové kódy nabízí řadu vylepšení oproti původní generaci.

„Když jsme vstoupili do projektu, Qerko už mělo kvalitní produkt. Naším úkolem bylo ho změnit v prémiový a připravit na velkosériovou výrobu. Abychom dosáhli té nejvyšší kvality, musela se výroba rozdělit do čtyř míst po České republice, kde jednotlivé firmy mají na starosti část produktu, kterou umí nejlépe. K nám přichází na dvoufázovou kontrolu a nakódování čipu. Qerko objímá batman, což je náš pracovní název pro černou plošku přiléhající ke kódu, kterou podniky mohou využít pro další sdělení svým hostům. Momentálně ještě pracujeme na bezobalovém vratném balení, aby se mezi jednotlivými dodavateli minimalizovalo množství obalu,“ komentuje spolupráci Jakub Stedina, zakladatel a kreativní ředitel studia Stedina Design.

Technologie s lákavým designem

Nové QR kódy představují významný technologický posun, který zajišťuje nejen jejich estetickou atraktivitu, díky níž se hodí do jakéhokoli podniku, ale také odolnost vůči běžnému opotřebení. Kódy jsou vyrobeny z matného materiálu, jenž eliminuje odrazy světla v restauračním prostředí a na zahrádkách, na kterých odolají přímému slunci i prudkému dešti. Tento designový prvek umožňuje snadné načtení kódu a zároveň přispívá k celkovému vizuálnímu dojmu z restaurace. Součástí kódů je také vylepšený NFC čip, který zajišťuje bezpečné a spolehlivé připojení k platebním systémům, protože bude nadobro zamknutý proti přepisu dat. Kódy navíc obsahují doplňkovou samolepku, tzv. batman, na niž mohou podniky umístit sdělení pro své hosty, logo nebo třeba číslo stolu.

Pilotní testování nových kódů spustilo Qerko ve vybraných podnicích již v prosinci, další následovaly na počátku letošního roku. Nové kódy tak prověřili hosté v restauracích Stodola Herink, Holešovická Sedma, Spojka Karlín, MỘC Liberec a Na Květnici. Po úspěšném testování spustilo Qerko ostrý provoz kódů a začalo kódy, jakožto svůj nový standard, instalovat do zbylých partnerských podniků.

„Naše nové QR kódy představují zásadní vylepšení pro restaurace, které s námi spolupracují. Kódy jsou odolné, nepoškrabatelné a nezničitelné, což zajišťuje dlouhou životnost a neustále dobré uživatelské zkušenosti. Navíc se svým prémiovým designem tyto kódy představují významný estetický prvek v podnicích, díky kterému se hodí do bister, hospod i restaurací. Již nyní jich máme ve výrobě přes dvanáct tisíc pro Česko, dvě stě do Rakouska a tisíc kódů pro Slovensko,“ dodává Lukáš Kovač, CEO společnosti Qerko.

Více o aplikaci Qerko

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat jejich zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

Golden Knights nebo Panthers. Pomůžou jim technologie vyhrát Stanley Cup?

Na první pohled to vypadá jako běžný přenos hokejového zápasu. Hráči se prohánějí po ledě, přihrávají si puk, narážejí se na mantinely a střílejí góly. Jsou to ale informace na krajích obrazovky, které z přenosu dělají něco mnohem zajímavějšího. U každého hráče, který je právě na ledě, se v reálném čase mění jeho statistiky – aktuální a nejvyšší rychlost, nabruslené kilometry nebo pravděpodobnost vyhraného vhazování. Takový zážitek čeká na diváky, kteří si finále Stanley Cupu mezi Las Vegas Golden Knights a Florida Panthers pustí online na webu NHL.

Jak to vypadá, se můžete podívat ZDE.

Poklad pro trenéry

Právě statistiky, čerstvá data a podrobné analýzy v reálném čase jsou hlavním lákadlem programu Stanley Cup Central, který NHL propaguje jako zábavu na druhé obrazovce. Výhodu ale nemají jen diváci na internetu.

V aplikaci SAP NHL Coaching Insights mohou trenéři a asistenti sledovat vývoj statistik přímo během zápasu. Okamžitě mají k dispozici přehled o tom, kolik času strávili jednotliví hráči na ledě, jaká je úspěšnost jednotlivých akcí a odkud chodí nejvíce střel na brankáře nebo v jakých situacích je jejich útok nejúspěšnější. Mohou zjistit, kdo a jakou rychlostí vyslal střelu, zda hráč střílel zápěstím nebo příklepem i to, proč puk neskončil v síti.

Na to, co trenér vidí, se můžete podívat ZDE.

Kdo vyhraje buly?

Aplikace vznikla jako výsledek konzultací mezi odborníky softwarové společnosti SAP a hokejovými týmy z NHL. Trenéři a asistenti podle ní mohou měnit taktiku a reagovat na vývoj situace přímo během zápasu, aniž by museli čekat na pozápasovou videoanalýzu. A to také dělají – podle statistik strávili v aplikaci jen během sezony 2021-2022 v průměru až 23 minut na zápas.

Rozhodnutí na základě dat ve správný moment jim může dát právě tu drobnou výhodu, která ve vyrovnané lize znamená rozdíl mezi výhrou a prohrou. Jeden příklad za všechny – na vhazováních vidí v procentech, jakou šanci na úspěch má jejich hráč proti soupeři. Pravděpodobnost aplikace vypočítá na základě toho, ve kterém kruhu se vhazuje, zda je hráč pravák či levák, nebo jak byl úspěšný v posledních několika buly.

Během každého zápasu nejprestižnější hokejové ligy na světě se vytvoří 30 gigabajtů dat o jednotlivých postaveních puku a hráčů. Databáze SAP HANA Cloud je dokáže zpracovat v řádu milisekund.

Hokej jako animovaná pohádka

Zájem fanoušků potvrzuje, že NHL zvolila správný přístup. Stránku se statistikami, kterou pohání technologie SAP, navštíví ročně více než 100 milionů lidí. Najdete na ní údaje o zápasech v reálném čase, které software propojuje se statistikami za posledních sto let. Pomocí filtrů a dalších datových nástrojů můžete analyzovat výkony vašich oblíbenců nebo porovnat statistiky současných hvězd s legendami z historie ligy.

Nabídka obsahu ze strany NHL se s moderními technologiemi také proměňuje a zpřístupňuje ho nejmladším generacím. Jen před několika měsíci mohly děti sledovat v živém přenosu několik zápasů – na obrazovce viděly stejné dění jako na kluzišti, ale místo hráčů viděly animované postavičky z oblíbené pohádky. Liga připravila kreslenou verzi zápasu ve spolupráci se sportovní a dětskou televizí.

Udržitelný byznys

Kanadsko-americká liga však není jen o hráčích a bodech. V rámci digitální transformace pracuje NHL také na snížení dopadu celé ligy na životní prostředí a dlouhodobé udržitelnosti. S pomocí softwaru SAP Business Technology Platform vytvořila liga platformu NHL Venue Metrics.

Toto cloudové řešení proměnilo způsob, jakým liga shromažďuje, analyzuje a vyhodnocuje provozní data jednotlivých klubů a jejich sportovních stánků. Data zpracovává technologie SAP HANA Cloud a vizualizuje řešení SAP Analytics Cloud. NHL analýzy používá k definování nejlepších postupů a jejich začlenění do svých obchodních procesů.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Exit mobile version