Diablo IV má v Evropě oficiálně schválený custom build PC, pochází z dílny českého CZC

Čtvrté pokračování ikony žánru akčních RPG, hry Diablo IV, je tu a s ním dosud největší krvavá vřava dosavadní série. Na počest nově uvedené verze postavil tým geeků, který má na starosti stavbu počítačů v CZC, unikátní kus herní PC sestavy v hodnotě přibližně 170 000 Kč s grafickou kartou GeForce RTX 4080, která umožňuje využít všechny grafické možnosti hry, včetně NVIDIA DLSS 3. Díky nápadům a zkušenostem vznikl build oficiálně schválený společnostmi NVIDIA a Blizzard Entertainment.

Při návrhu si geekové vzali na pomoc i 3D tiskárnu a ultimátní hardwarovou konfiguraci doplňuje exkluzivní design doplněný řadou unikátních doplňků navržených výhradně pro tento custom build PC. Horní část špičkově vybaveného stroje zdobí 3D model vstupu do dungeonu ve tvaru obří lebky a čelu vévodí ručně malovaný 3D model postavy anděla Inaria, syna ďábelské Lilith, hlavní antagonistky hry Diablo IV. Po stisknutí schovaného tlačítka začne ze vstupu do dungeonu unikat pekelný dým. Všechny komponenty jsou vestavěny do exkluzivní skříně s průhlednou bočnicí z tvrzeného skla zdobeného tematickým gravírováním a působivost stroje doplňuje rudá kapalina v chladicím systému a krvavé nasvícení celého vnitřku skříně vyplněné žhnoucími lávovými kameny. Do předního panelu pod lebku navrhli tvůrci průrvu symbolizující bránu, kterou se Inarius rval ven, aby zabil Lilith, a odvrácená strana skříně obsahuje polep znázorňující pekelnou bránu.

Konfiguraci i unikátní design herní PC sestavy CZC.RTX Diablo PC navrhli geekové z CZC ve spolupráci s partnery NVIDIA a Gigabyte AORUS u příležitosti uvedení jednoho z nejočekávanějších herních titulů letošního roku – Diablo IV. Jediný exemplář CZC.RTX Diablo PC bude postupně k vidění na vybraných pobočkách CZC po celé České republice, kde si na něm budou moct nadšenci i zahrát.

Ďábelským srdcem sestavy, která si hladce poradí se všemi aktuálně dostupnými herními tituly, je grafika GIGABYTE GeForce RTX 4080 16 GB XTREME WATERFORCE WB s kapalinovým chlazením osazená 16 GB paměti GDDR6X.  S přehledem zvládá Ray Tracing, který zprostředkovává neuvěřitelně detailní a realistické vykreslování všech herních scén a podporuje technologii DLSS 3 přinášející do her výrazně vyšší snímkovou frekvenci (FPS) díky využití umělé inteligence. Výpočetní výkon počítače má na starost procesor AMD Ryzen 7 7800X3D s 8 fyzickými jádry a 16 vlákny. Osazen je na základní desce GIGABYTE X670E AORUS MASTER a podporuje ho 64 GB (2 x 32 GB) paměti Kingston Fury beast RGB 64GB DDR5 6000 CL36. Dlouhodobé udržení nejvyššího možného výkonu grafiky a procesoru podporuje výkonný custom chladicí systém s vodním okruhem využívající radiátory EK Water Blocks Quantum Surface S360 a EK Waterblocks EK-Quantum Velocity spolu s pěti ventilátory. Pro data je k dispozici M.2 SSD disk s GIGABYTE AORUS Gen4 7000s s kapacitou 2 TB a extrémně účinným pasivním chladičem.

Celkový dojem custom build PC CZC.RTX Diablo PC zdůrazňuje šedá počítačová skříň Cooler Master HAF 700 s perforovaným předním panelem a bočnicí z tvrzeného skla umožňující osazení až 17 ventilátory. Ani napájení této ultimátní sestavy nebylo ponecháno náhodě, zajišťuje ho totiž 1000Wattový zdroj GIGABYTE UD1000GM PG5 s modulární kabeláží, vysoce kvalitními japonskými kondenzátory a 120 mm chytrým ventilátorem.

„Do stavby tohoto unikátního PC s tématem hry Diablo IV jsme na základě zkušeností z dřívějších projektů a proaktivnímu přístupu šli spolu s geeky z CZC. Touto cestou se snažíme také podpořit jejich počítačové sestavy s GeForce RTX 40 disponující technologií DLSS 3, která je využita právě i v této hře,“ říká Honza Pořízka, marketingový manager společnosti NVIDIA.

Při započtení ceny komponent, práce, tisku a barvení vychází cena ďábelského stroje z dílny CZC na přibližně 170 000 Kč. Grafiku GeForce RTX 4080 nabízí CZC aktuálně ve své herní sestavě CZC.Gaming King GC216.

Video demonstrující CZC.RTX Diablo PC najdete zde: https://www.youtube.com/watch?time_continue=56&v=oMBmXt7KDYc&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fwww.czc.cz%2F&source_ve_path=Mjg2NjY&feature=emb_logo

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Sygic zahajuje letní sezónu tipy a triky pro větší pohodlí a bezpečnost

Společnost Sygic je přední světový inovátor v oblasti navigací a nedávno ve své GPS navigaci Sygic představila řadu nových funkcí. Působivá sada praktických funkcí a služeb pro řidiče se tím tedy rozroste ještě více. Díky těm nejmodernějším navigačním technologiím se z letního objevování neznámých destinací stane pohodlný a bezpečný zážitek a uživatelé se při cestování budou cítit velmi příjemně. 

Začneme od základů: Mapy

Ještě než se vypravíte do nové lokality, společnost Sygic doporučuje povolit aktualizaci map všech relevantních zemí na plánované trase, ať můžete odkudkoli plně využít skvělou funkci Sygicu – offline mapy. Nejnovější aktualizaci map obdrželi všichni uživatelé v květnu, včetně těch s bezplatnou licencí, a další aktualizace je naplánována na září. Uživatelé služeb Premium a Premium+ pak mohou využívat praktické měsíční aktualizace. Rozhraní map obsahuje nádherné 3D budovy a vylepšený design s kontrastními barvami, bez kterých by uživatelský zážitek z produktů Sygic nebyl úplný.

Úspora peněz a času

Při plánování trasy v navigačním systému mají řidiči možnost nastavit své preference, například se vyhnout dálnicím, zpoplatněným silnicím nebo městským zónám s omezeným přístupem, a vybrat si tu nejrychlejší, tu nejkratší nebo tu cenově nejvýhodnější trasu. Mapa teď navíc přímo u čerpacích stanic ukazuje aktuální ceny pohonných hmot, které se importují z aplikace Fuelio (od společnosti Sygic). Mezi bezplatnými funkcemi GPS navigace Sygic najdete i režim pro elektromobily, který poskytuje přístup k více než 400 000 nabíjecích míst a uživatelé pomocí něj mohou provádět platby za nabíjení přes aplikaci.

Kompatibilita se systémy Android Auto a CarPlay

Ten nejpohodlnější a nejbezpečnější způsob využití GPS navigace Sygic představují systémy Android Auto nebo CarPlay, které bezproblémově zrcadlí aplikaci na větší obrazovku automobilu a integrují ji s audiosystémem vozidla. V posledních několika měsících společnost Sygic implementovala četná vylepšení uživatelského rozhraní, a tím dále zvýšila intuitivnost a bezpečnost ovládání navigace prostřednictvím displeje automobilu. Mapu lze zvětšovat a zmenšovat dotykem a body zájmu jsou nyní uspořádány přehledněji.

Už žádné rozptylování při řízení

Během navigace prostřednictvím displeje auta může spolujezdec přidávat zastávky na trase přes displej telefonu. Telefon lze případně využít jako palubní kameru nebo head-up displej, aby při řízení nedocházelo k rozptylování. „Záznamy z palubní kamery mohou být při dokazování kolizí nebo nehod na silnici nenahraditelným důkazem. Head-up displej je pak vynikajícím společníkem při dlouhých nočních jízdách, protože výrazně zkracuje dobu, kdy se řidič nesoustředí na vozovku před sebou. Tato funkce je nejméně rozptylující alternativou navigace. Řidiči se tak mohou soustředit na cestu a zároveň využívat základní vizuální pokyny,“ Lukáš Dermek, vedoucí produktového oddělení společnosti Sygic, vysvětlil dlouhodobou ambici společnosti integrovat inovace, které zvyšují bezpečnost silničního provozu.

Univerzální podpora na neznámých místech

Pokud cestujete do neznámých končin, nepochybně oceníte funkce, jako jsou upozornění na rychlostní radary, navigace Real View s rozšířenou realitou, satelitní mapy a navádění na složitých křižovatkách s několika jízdními pruhy. Mapy dále obsahují varování před ostrými zatáčkami a informace o délce tunelů. Někteří lidé totiž mají rádi komplexní údaje o trase, které zvyšují předvídatelnost jízdy.

Tajné tipy, které by měl znát každý

Pro rodiny a přátele máme fantastický tip, a tím je možnost sdílení tras v reálném čase, díky kterému si ostatní mohou zobrazit plánovanou trasu, aktuální polohu i odhadovaný čas příjezdu. Pokud si řidič splete nebo zapomene polohu zaparkovaného vozu, Sygic mu pomůže fotonavigací na základě GPS souřadnic uložených ve fotografiích vozu. V případě nouze mohou cestující sdílet svou aktuální polohu a rychle vyhledat nejbližší policejní stanici, nemocnici, lékárnu nebo autoservis pomocí tlačítka „Pomoc v okolí“ v hlavní nabídce navigace Sygic GPS.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Ecomail do svého nástroje nově implementoval ChatGPT. Ten vám vylepší texty newsletterů na jedno kliknutí

Přeformulování, zkrácení nebo prodloužení textu. Česká platforma na odesílání e-mailů Ecomail nově integrovala do svého nástroje OpenAI. Díky tomu zjednoduší proces vytváření newsletterů a uvolní tak ruce marketérům i majitelům e-shopů.

Přímo v nástroji Ecomail vám po stisknutí jednoho tlačítka umělá inteligence vylepší texty e-mailů. K dispozici mají přitom uživatelé hned čtyři funkce: vylepšit, přeformulovat, zkrátit nebo prodloužit text.

Nová funkce ušetří našim klientům čas i peníze. Uživatel nyní může vlastní text z blogu nebo stránky zkopírovat do nástroje a AI mu text upraví do vhodné podoby, aby mohl newsletter rovnou odeslat. Díky tomu bude vytváření e-mailů mnohem jednodušší, navíc bez zbytečného překlikávání z jednoho nástroje do druhého,” popisuje výhody Jakub Stupka, COO marketingové platformy Ecomail.cz.

V zavádění prvků strojového učení vidí Ecomail obrovský potenciál. Uživatelé aplikace se brzy dočkají dalšího vylepšení, jako je přechod na ChatGPT 4. V budoucnu by navíc mohla AI vygenerovat jak celý text v šabloně jen na základě zadání klienta, tak třeba i fotky k newsletteru.

Chceme, aby AI našim klientům maximálně zjednodušila práci. Budoucností je například personalizace textu na základě předem vybraného tone of voice, které se budou aplikovat do každého nově vytvořeného e-mailu,” dodává Jakub Stupka.

Už teď se implementace AI osvědčila například oblíbenému grafickému nástroji Canva, která přišla s řadou vychytávek, jako je například možnost smazat nevyžádaný objekt z fotky nebo jej nahradit za jiný. Strojové učení v e-commerce ovšem není žádnou novinkou. Jeho uplatnění se již dlouhodobě používá například ke zlepšení obchodních procesů, v zákaznickém servisu nebo pro segmentaci a automatizaci.

Více informací naleznete na https://ecomail.cz/chatgpt/

Společnost Olife Energy vyrostla v roce 2022 čtyřnásobně.

Česká technologická společnost Olife Energy zabývající se vývojem a výrobou dobíjecích stanic pro elektromobily vyrostla v roce 2022 čtyřnásobně. Její obrat byl v tomto roce 50,8 milionů korun což je 4,3 násobek oproti roku 2021. Obchodně expandovala zejména do zemí východní Evropy. Zvítězila také v tendrech pro společnosti Letiště Praha, Coca-Cola HBC Česko nebo Pilsner Urquell.

V uplynulém roce společnost Olife Energy zvítězila například v tendru na dodávku AC dobíjecích stojanů pro společnost Letiště Praha, jejíž projekt zahrnuje dodávku a instalaci celkem 33 dobíjecích stanic včetně spolupráce na propojení s centrálním energetickým managementem společnosti. V první etapě do konce roku 2022 stihla Olife Energy nainstalovat zatím 10 dobíjecích stanic.

Největší zájem pak společnost Olife Energy zaznamenala, co se produktů týče, zejména o své wallboxy (AC dobíjecí stanice) a chytrou technologii řízení nabíjecího výkonu s názvem Smartmeter. Ten se zároveň stal jejím druhým nejprodávanějším produktem vůbec. Roční obrat společnosti Olife Energy v roce 2022 činí 50,8 milionů korun, což více než čtyřnásobně převyšuje obrat firmy v předchozím roce.

Předseda představenstva společnosti Olife Energy Miroslav Vejman k datům říká: “Celkový růst společnosti Olife Energy byl v roce 2022 podpořen mimo jiné i stále probíhajícím dotačním titulem Ministerstva životního prostředí s názvem Nová zelená úsporám. Ten umožnil dostupné pořízení nabíjecí stanice pro elektromobily mnoha zájemcům z řad koncových zákazníků.”

Olife Energy také pokračovala v budování infrastruktury zejména pro firemní elektro-flotily. Ke stávajícím zákazníkům jakými jsou  Plzeňský Prazdroj, Innogy, Moneta Money Bank nebo PRE se přidala také Coca – Cola. Pro společnost Coca-Cola HBC Česko vybudovala Olife Energy nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily u centrály společnosti v pražských Kyjích. Konkrétně se jednalo o parkoviště dimenzované pro 20 firemních elektroaut.

Zahraničních zakázek si velice vážíme. Prokazuje se tím, že jsme zcela konkurenceschopní v rámci evropského trhu. Mezi jednu z našich významných spoluprací patří například firma Photomate, která se stará o distribuci našich produktů zejména ve východní Evropě, konkrétně v Polsku, Pobaltských státech, na Ukrajině, v Maďarsku, Slovensku a Rumunsku. Během roku 2023 pak Olife Energy plánuje expandovat také za hranice Evropy, například do Indie, Turecka a Spojených arabských emirátů. ” upřesňuje finanční ředitel OE Radek Sklenář.

Silný růst společnosti nadále pokračuje dle plánů na tento rok. V rámci zahraničních trhů v roce 2022 Olife Energy nejvíce působila ve východní Evropě, zejména v Polsku.

O společnosti Olife Energy:

Olife Energy je česká technologická firma zabývající se především vývojem dobíjecích stanic pro elektromobily. Jejím hlavním cílem je pomocí inovativních řešení přispívat k udržitelné budoucnosti osobní dopravy. Olife Energy také buduje síť nabíjecích stanic pro elektromobily. V provozu elektromobilů totiž společnost vidí šanci ke zlepšení ovzduší ve městech, snížení nákladů na výrobu, údržbu i provoz automobilů a zvýšení efektivity spotřeby elektrické energie. Olife Energy zajišťuje nabíjecí infrastrukturu pro podniky jako ČEPS, Moneta Money Bank, Řízení Letového provozu ČR, a další české early adopters elektromobility.

Studie: V Česku chybí data o digitálně vyloučených osobách a osobách ohrožených digitálním vyloučením

Pro úspěšnou digitalizaci chybí České republice některá zásadní data. Ukázala to sekundární analýza, kterou pro Nadaci OSF zpracoval analytický ústav STEM. Studie zkoumá dosud dostupné dokumenty týkající se digitální připravenosti veřejnosti a státu, speciální pozornost věnuje digitálně vyloučeným osobám a osobám ohroženým digitálním vyloučením, kde má Česká republika z pohledu dostupnosti jakýchkoliv dat největší mezery. Pro další modelování a širší využívání digitálních služeb státu je třeba zaměřit se na periodické mapování stavu digitálních kompetencí a překážek, které zabraňují jejich získávání u digitálně vyloučených osob. Výsledky studie představila Nadace OSF společně s výzkumným ústavem STEM 13. června v prostorách CZ.NIC Akademie.

Úroveň digitálních kompetencí v Česku pravidelně zjišťuje Český statistický úřad (ČSU) a dává k dispozici některá periodicky sbíraná data, která umožňují rámcové mezinárodní srovnání. Češi si v porovnání se zbytkem EU nevedou špatně, většina dosahuje základní úrovně digitálních dovedností, mezi které patří například hledání a třídění informací nebo bezpečné chování na internetu. V Česku ale chybí lidé s pokročilými schopnostmi a schází měření týkající se strategických kompetencí obyvatel –⁠ uvědomělé využívání příležitostí internetu s ohledem na osobní rozvoj a prospěch. Data, která v Česku k digitálním kompetencím zatím máme, navíc vycházejí ze sebehodnocení. Audit kompetencí české veřejnosti založený na testování neproběhl.

„Problém sebehodnocení je, že funguje především tam, kde mají lidé jasnou představu, co by mohli umět. Velká část digitálních kompetencí je ale takové povahy, že kdo je nemá, ten si ani neuvědomuje, že je nemá. Doporučujeme proto vytvoření dotazníku s testovými otázkami (rozlišení správných a špatných odpovědí) a realizaci auditu digitálních kompetencí české veřejnosti. Tento audit by poté mohl formovat zaměření vzdělávacích programů a materiálů,“ dodává k vlivu sebehodnocení Jaromír Mazák, spoluautor studie z výzkumného ústavu STEM.

Studie poukazuje také na fakt, že v Česku neexistují téměř žádná data zabývající se digitálně vyloučenými a digitálně ohroženými osobami. Existuje jediná studie, podle které je dnes v ČR asi 20 % osob digitálně vyloučených nebo digitálním vyloučením ohrožených. Jejich charakteristiky jsou do určité míry známé, patří mezi ně například vyšší věk, nižší vzdělání, nižší příjmy, menší osobní spokojenost nebo menší otevřenost světu a další. Nicméně poměrně málo toho víme o jejich zkušenostech a potřebách, o tom, jak tyto osoby oslovovat a jaké digitální nástroje jim nabízet, co pro ně představuje překážky, co by je motivovalo.

Digitální vyloučení (či ohrožení digitálním vyloučením) je další formou sociálního znevýhodnění. Máme málo dat k identifikaci skupin digitálně vyloučených (ohrožených digitálním vyloučením), zároveň neznáme potřeby znevýhodněných skupin. To jsou ale oblasti, kterým se při digitalizaci státu musíme věnovat, jinak hrozí, že rozdíly ve společnosti se budou dále prohlubovat. Proto je nutné si ujasnit, kdo je za sběr dat v oblasti digitální inkluze zodpovědný, jak digitální vyloučení definujeme a jaká data vlastně budeme sbírat. A musíme začít hned,“ doplňuje provozní ředitelka Nadace OSF, Barbora Hořavová.

Dle zadavatelů studie z Nadace OSF analýza jasně poukazuje na nutné změny, které je potřeba v oblasti digitální inkluze udělat. Jednou z nich je nezbytnost doplnit existující periodicky sbíraná data o data, která se zaměřují na strategické kompetence české populace a na specifikaci ohrožených skupin, a zmapovat vliv socioekonomické a životní situace jedince. Dále je nutné jasně definovat, který úřad nebo resort data sbírá a metodicky zaštiťuje a vytváří na základě jejich sběru relevantní politiky, vč. alokace financí. Současně je třeba zamyslet se nad rolí občanské společnosti a dalších aktérů (byznysu) v klíčových aspektech digitalizace – při designování vzdělávacích programů pro veřejnost na rozvoj digitálních kompetencí, při zajištění sociální a environmentální spravedlnosti (mj. formou vzdělávání odborné veřejnosti a státních úředníků), nebo popularizaci nástrojů a služeb nabízených veřejnou správou s cílem posílit vnímání přidané hodnoty nabízených řešení.

Odkaz na celou studii najdete zde. Hlavní zjištění pak najdete v této prezentaci. Studie vznikla za finanční podpory CZ.NIC.

Nadace OSF: Nadace OSF je českou nadací s třicetiletou historií. Jejím posláním je péče o demokracii v Česku: podporuje a vzdělává občanskou společnost a rozvíjí stát, kde mají všichni rovné šance a zapojují se do dění ve svém okolí. Nadace otevírá citlivá a opomíjená témata a společně s dárci hledá průkopníky, kteří je budou dál rozvíjet. Po dobu svého působení podpořila Nadace OSF více než 10 000 projektů českých neziskových organizací i jednotlivců částkou přes 2 miliardy Kč. Více najdete na www.osf.cz.

Digitalizaci a otevírání dat se věnuje od roku 2012. Je pořadatelkou veletrhu Open Data Expo a soutěže Společně otevíráme data pro nejlepší aplikace postavené na otevřených datech. V minulosti organizovala též hackathony v Praze a Brně. V současnosti rozjíždí projekt Digitálně a férově zabývající se digitální inkluzí. Více informací najdete na www.osf.cz.

STEM: Analytický ústav STEM od roku 1990 sleduje a vyhodnocuje trendy, čísla a nálady, které utvářejí českou společnost. Věříme, že demokratický stát potřebuje pro svůj rozvoj kvalitní zpětnou vazbu od občanů, odborníků a médií. Naším cílem je, aby veřejná politika v Česku vycházela z dat, faktů a skutečných postojů české společnosti. Více informací najdete na www.stem.cz

Coding Bootcamp Praha nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development a Data Science

Výše školného už není překážkou ke studiu IT oborů. Coding Bootcamp Praha, mnohonásobně oceňovaný bootcamp intenzivních kurzů programování, nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development Bootcamp a Data Science Bootcamp. Studenti mají možnost odsunout platbu většiny školného až po absolvování bootcampu.

„Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez zbytečných obav, jestli na to mají,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Jak odklad školného funguje?

Odklad školného umožňuje studentům programů Coding Bootcamp a Data Science předem zaplatit jen nízkou částku, kterou si zajistí místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které student začne splácet až po ukončení kurzu. Pro program Web Development Bootcamp to znamená jednu splátku předem při přijetí do programu a následně 10 měsíčních splátek po jeho ukončení. V případě Data Science Bootcampu se jedná o jednu splátku předem a 4 měsíční splátky po ukončení programu.

Kdo všechno může odkladu školného využít?

Odklad školného je skvělou příležitostí pro všechny zájemce o kódování nebo datovou vědu, kteří nemají momentálně našetřeno na uhrazení celé částky školného předem. Tuto možnost mohou využít čeští zájemci o vzdělání nebo ti, kteří zde mají trvalý pobyt.

Jana Večerková dodává: „Chceme, aby naše kurzy byly finančně dostupné pro všechny zájemce o kariéru ve světě technologií. Odklad školného nám umožňuje snížit bariéry vstupu do našich kurzů a poskytnout šanci těm, kteří se chtějí vzdělávat a rozvíjet své dovednosti.“

Český bootcamp přináší řadu inovací

Coding Bootcamp Praha je jedním z dobrých příkladů toho, jak se na český trh vzdělání daří přinášet inspiraci ze světových univerzit. Mimo odložené školné, nabízí pražský coding bootcamp jedinečnou tzn. garanci zaměstnání. Pokud studenti úspěšně absolvují program a nesehnali by práci v oboru, je jim vráceno školné. Tato nabídka umožňuje studentům vydělat si na své školné a zároveň jim dává jistotu, že po absolvování programu budou mít jisté pracovní příležitosti. V dnešním rychle se měnícím světě je tato garance neocenitelná a ukazuje, že Coding Bootcamp Praha si opravdu váží svých studentů a jejich budoucnosti v oboru. Jako jediný evropský coding bootcamp byl oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění.

Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivního programu. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 350 nových programátorů.

Služba Dell Lifecycle Hub je nyní k dispozici i v České republice

Společnost Dell Technologies nově nabízí externě spravovanou službu Dell Lifecycle Hub i v České republice. Služba zjednodušuje podnikové IT tím, že kompletně zajišťuje řízení životního cyklu koncových zařízení od různých výrobců. Společnost Dell v rámci této služby spravuje osobní počítače zákazníka od zprovoznění až po likvidaci na konci životnosti. Pracovníci IT se díky tomu mohou věnovat jiným důležitým úkolům.  

Řízení životního cyklu koncových uživatelských zařízení je stále složitější v souvislosti se zaváděním hybridních modelů práce, zejména ve větších podnicích s mnoha pobočkami a zaměstnanci pracujícími na dálku. Dell Lifecycle Hub spojuje řízení skladových zásob a správu inventáře s konfiguračními službami a odborným zprovozněním do jednoho komplexního řešení, které zajišťuje:

  • dodávání nakonfigurovaných počítačů a sad vybavení pro nově nastupující zaměstnance, což maximalizuje produktivitu od prvního dne;
  • správu vrácených zařízení při ukončení pracovního poměru a optimalizaci jejich využití;
  • výměnu celého zařízení v případě poruchy a rychlé obnovení produktivity uživatele;
  • řízení obnovy zařízení na konci nájmu nebo při úplném odepsání;
  • správné nakládání se zařízeními na konci životnosti.

„Podnikové IT se dnes musí vypořádat s vysokými nároky na uživatelskou přívětivost techniky a na maximalizaci využití zařízení a užitku z investic do počítačů. Prostřednictvím služby Dell Lifecycle Hub se společnost Dell Technologies stará o řízení životního cyklu výpočetních zařízení a snímá tuto zátěž ze zákazníků, kteří se díky tomu mohou věnovat svým strategickým prioritám,“ říká Dermot O’Connell, viceprezident společnosti Dell pro služby v regionu EMEA,

Služba Dell Lifecycle Hub je k dispozici okamžitě a je nabízena také distribučním partnerům k přeprodeji. Další informace najdete v blogu společnosti Dell věnovanému efektivnímu řízení podnikového počítačového ekosystému.

Ledničky jsou na trhu 100 let. Češi je často nemění, dokonce 60 % lidí má přístroj starší 5 let

První model chladicích skříní v kuchyni přišel na trh před 100 lety, u nás se však rozšířil až o 50 let později. Dnes lednička nechybí prakticky v žádné domácnosti, někdy však jde o přístroje, které by se spíše hodily do muzea. Více než polovina Čechů má totiž doma ledničky starší pěti let a v některých domácnostech tyto spotřebiče slouží nepřetržitě i desítky let. Lidé je neobměňují, protože náklady na pořízení nového přístroje bývají vysoké. Přitom držet si doma staré modely ledniček se jim nemusí vyplatit, mají totiž vysokou spotřebu a mohou obsahovat nebezpečné freony.

Historie prvních chladicích přístrojů sahá až do 19. století. Šlo o těžká a hlučná zařízení, která se pro použití v domácnosti příliš nehodila. První model ledničky, který mohl stát samostatně v kuchyni a neměl robustní motor ve sklepě, uvedla na trh americká společnost Frigidaire v roce 1923. „První předchůdce dnešních ledniček se před sto lety stal v USA velkým hitem. Nicméně u nás se masivní prodej těchto spotřebičů rozšířil až v sedmdesátých letech minulého století,“ uvádí Petr Kubernát ze společnosti REMA Systém, která zajišťuje efektivní recyklaci vysloužilých elektrozařízení.

V současnosti nechybí lednička téměř v žádné české domácnosti, problémem je však stáří spotřebiče. „Češi nákup nové ledničky vnímají jako velkou investici, a proto s výměnou váhají. V českých domácnostech tak nacházíme i historické kousky starší třiceti let,“ doplňuje Kubernát. Skoro 60 % Čechů používá v domácnosti kombinované ledničky, které si pořídili před více než pěti lety. V případě samostatných ledniček a mrazáků je číslo ještě vyšší. Vyplývá to z šetření Energo Českého statistického úřadu z roku 2021.

Nebezpečné freony zdraví přímo neohrožují

U zastaralých typů ledniček a mrazáků pořízených před několika desetiletími se v chladicích jednotkách používaly freony. Při poškození či poruše elektrospotřebiče tyto agresivní plyny unikají do ovzduší. „Freony narušují nejen ozónovou vrstvu, která Zemi jako štít chrání před ultrafialovým zářením, ale projeví se i na klimatických změnách, které představují globální hrozbu pro celé lidstvo,“ upozorňuje Petr Kubernát. „Bezmála 400 gramů freonů, které staré ledničky obsahují, má na naši ozónovou vrstvu obdobný účinek jako emise 4,3 tuny oxidu uhličitého. Pro lepší představu dodejme, že freon z jedné staré lednice může poškodit ovzduší stejně, jako kdybychom s autem, které má benzínový motor a spotřebu sedm litrů na sto kilometrů, ujeli vzdálenost 27 tisíc kilometrů,“ doplňuje.

Lidé, kteří vlastní staré lednice, se však otravy nebo přímého ohrožení zdraví bát nemusejí. „V případě bezporuchového chodu spotřebičů nehrozí zdraví obyvatel žádné nebezpečí. Pokud u zastaralých spotřebičů dojde k poruše chladicího systému, kdy netěsností pozvolna uniká chladicí náplň, osobám v jejich blízkosti otrava nehrozí, neboť se jedná o velmi nepatrný obsah plynu ve vzduchu, který se mísí s kyslíkem, a jeho účinky tak nejsou natolik škodlivé našemu zdraví,“ vysvětluje Jiří Stanislav Kalivoda, soudní znalec v oboru elektronika a elektrotechnika.

Nové spotřebiče jsou šetrnější k přírodě i peněžence

Freony se od roku 1996 při výrobě lednic jako chladiva již nevyužívají. „Nově chladiva obsahují menší procento škodlivin, která při zachování veškerých technologií při jejich likvidaci životní prostředí tolik neznečisťují,“ upozorňuje Kalivoda. Firmy naopak vyvíjejí technologie, které jsou šetrné k přírodě a komfortnější pro spotřebitele. I to je důvod, proč by lidé měli u spotřebičů starších deseti let zvážit, zda není nutná celková obměna. Novější elektronika dokáže lidem ušetřit spotřebu elektrické energie a díky tomu i několik tisíc korun ročně. „Jak u ledniček, tak i u šuplíkových mrazniček se v posledních letech čím dál více uplatňuje takzvaná beznámrazová technologie NO FROST. Spotřebič tak není nutno manuálně odmrazovat, a kromě toho dochází i ke snižování spotřeby elektrické energie a k prodloužení trvanlivosti uložených potravin,“ doplňuje Roman Matulík, Category Manager značky ETA.

Recyklace elektra zajistí materiál pro další zařízení

Při obměně starých spotřebičů za nové ale řada lidí neví, kam vysloužilé elektro patří, a nechávají si ho i nadále doma. Případně je kvůli nadměrné velikosti sami nezvládnou odvézt na sběrný dvůr. Takové chování je však rizikové, protože vysloužilé elektrospotřebiče musejí být správně likvidovány, aby nedocházelo právě k úniku škodlivin a znečišťování životního prostředí. Správnou recyklací z nich lze navíc získat velké množství cenných druhotných surovin. Při recyklaci se zařízení postupně rozebere, odstraní se z něj všechny nebezpečné látky a pak se roztřídí materiály jako kov, plasty a nekovové materiály. Ty jsou následně využity pro výrobu nových produktů. „Z běžně velké lednice můžeme díky recyklaci dále využít přes 35 kilogramů železa, téměř 15 kilogramů plastů, necelých 5 kilogramů kovů jako například hliník a měď, ale také třeba sklo nebo izolaci,“ přibližuje Petr Kubernát ze společnosti REMA Systém. „Lidé mají z výměny ledničky obavy i kvůli její velké hmotnosti, náročného odvozu se však rozhodně bát nemusejí. Díky službě Buď líný umožňujeme lidem se pohodlně zbavit vysloužilých elektrospotřebičů nad 10 kilogramů. Bezplatně jim totiž z domu odvezeme staré lednice či jiné elektro a postaráme se o vše potřebné,“ uzavírá Kubernát.

Zaměstnanecké opční programy v Česku nefungují. Dvě třetiny společností nabízejí „virtuální“ alternativu, ukazuje průzkum Mavericks

V zahraničí představují zaměstnanecké opční programy (tzv. ESOP) jeden z nejefektivnějších způsobů, kterým nalákat nové zaměstnance. Umožňují totiž zaměstnancům získat po určitém čase podíl ve společnosti, a přímo se tak podílet na jejich úspěších a růstu hodnoty. V Česku je však tento nástroj kvůli nevýhodnému režimu zdanění téměř nevyužitelný. Proto více než dvě třetiny společností, které nějakou formu zaměstnaneckých podílů nabízejí, využívají takzvané virtuální podíly. Data o využívání ESOPů v Česku přinesla advokátní kancelář Mavericks v rámci své příručky shrnující motivační programy v České republice. Na průzkumu se podílel také portál StartupJobs a organizace Czech Founders.

„ESOP umožňuje zejména mladým společnostem přilákat talentované zaměstnance tím, že jim nabídnou majetkový podíl. V Česku však pro takový nástroj nejsou vhodné daňové podmínky – zaměstnanec totiž musí z podílu odvádět daně dříve, než z něj uvidí jedinou korunu. Celkem jeho podíl může podléhat až dvojnásobnému zdanění a odvodům na zdravotním a sociálním pojištění. O problému se začalo hovořit na institucionální úrovni už v roce 2021 a dosud se nic nezměnilo. Česku a jeho podnikatelům tak podle našeho názoru může ujet vlak oproti západní Evropě,“ shrnuje stav ESOPů u nás Tomáš Ditrych, vedoucí partner advokátní kanceláře Mavericks.

ESOP (Employee Stock Options Plan) dává zaměstnancům společnosti možnost po uplynutí určité doby získat majetkový podíl, skrze který se podílí na finančních výsledcích společnosti a jejím případném prodeji. Za současných daňových pravidel se však z pohledu zaměstnanců jedná spíše o danajský dar. Podíl totiž zaměstnanci musejí zdanit hned při jeho nabytí, ačkoli z něj v daném okamžiku neplyne žádný peněžitý příjem a jeho budoucí hodnota je nejistá. To je problém zejména u dynamicky se rozvíjejících technologických společností, které si takový daňový náklad v naprosté většině případů nemohou dovolit, a uchylují se proto k alternativním (fantomovým či virtuálním) motivačním schématům.

„ESOPy rozhodně mají obrovský potenciál být jedním ze stěžejních katalyzátorů celé české ekonomiky. Snadno uchopitelný a realizovatelný ESOPový systém umožní firmám přilákat ty nejlepší talenty, kterým dá prostřednictvím opcí do ruky možnost podílet se na úspěchu celé společnosti. Schopní lidé se tak mohou dostat k penězům a později zakládat své vlastní společnosti. Z dlouhodobého hlediska se tak v ESOPech ukrývá hmatatelná šance posunout českou ekonomiku vpřed,“ vysvětluje Filip Mikschik, CEO a zakladatel StartupJobs.

Místo reálných podílů se nabízí „virtuální“

Mavericks ve spolupráci se StartupJobs a CzechFounders realizovali průzkum mezi technologickými společnostmi a startupy, kterak se s problémem ESOPů v Česku vypořádávají. Tři čtvrtiny respondentů nějakou formu ESOPu nabízejí, ale pouze necelá třetina jde cestou klasického, vysoce daněného ESOPu. Zbytek společností nabízí tzv. virtuální podíly. Společnosti se dobrovolně zavazují, že zaměstnancům v programu při sjednané události (např. prodeji společnosti) vyplatí finanční částku odpovídající hodnotě reálného podílu. 31 % společností tuto možnost nabízí už během prvního roku zaměstnání. Průzkum mezi startupy je součástí nové příručky Mavericks, která podnikatelům radí s nastavením ESOP programů a nástrahami českého právního řádu. Příručka současně obsahuje návrh legislativní změny, díky níž by se české právní prostředí stalo pro společnosti využívající ESOPy mnohem zajímavějším a konkurenceschopnějším.

„Virtuální podíly pro společnosti i zaměstnance dávají v českém prostředí velký smysl. Zaměstnanec sice nemá skutečný podíl a nepodílí se na zisku, ale z hlediska daní nemusí nic platit až do chvíle, kdy se ‚jeho‘ virtuální podíl prodá. Nicméně to stále není optimální cesta. Tou by byl klasický model ESOPu, který dovolí zaměstnancům držet reálný podíl ve společnosti, pro kterou pracují, za rozumných daňových podmínek. Tedy aby zaměstnanec daně platil tehdy, kdy z podílu skutečně má nějaký příjem, typicky tedy při prodeji takového podílu zaměstnancem třetí osobě,“ vysvětluje Ditrych.

Na úrovni Evropské unie v březnu 2021 Evropská komise vydala iniciativu nazvanou EU Startup Nations Standard, jejímž cílem je vytvořit právní rámec, který by šel vstříc realitě a potřebám dnešních startupů. K iniciativě přistoupila i Česká republika, zatím se však čeká na reálné dopady iniciativy. Inspiraci pro novou právní úpravu nabízí i zahraniční státy, a to například Lotyšsko a Estonsko, kde je úprava značně pokročilá. Samotná kancelář Mavericks přišla již předloni s vlastním návrhem změny zákona o daních z příjmů. V poslední době po úpravě ESOPů v daňovém systému volá také nová iniciativa #ESOPasap, za kterou stojí nebo ji jinak podporují subjekty jako Miton či konkrétní podnikatelé jako Tomáš Čupr. 

O Mavericks

Advokátní kancelář Mavericks je specialistou na digitální ekonomiku, IT, technologie, startupy, venture kapitálové a private equity transakce. Za svou historii pomohli v Mavericks stovkám klientů s e-commerce, nastavením IT smluv, ochranou duševního vlastnictví a vyjednáváním při vstupu investora. Kancelář si zakládá na špičkovém týmu právníků, kteří se kromě titulů z českých vysokých škol pyšní diplomy z prestižních amerických univerzit včetně Harvardu a NYU. Tomáš Ditrych, který Mavericks před několika lety založil, získal unikátní specializaci na startupy a venture kapitálové transakce přímo v San Francisku, kde v minulosti působil. Tomuto oboru se nyní naplno věnuje v ČR nejen při vyjednávání desítek transakcí ročně, ale také v rámci výuky vlastního předmětu na pražské Právnické fakultě UK. Advokáti z Mavericks za pomoci nejmodernějších technologií poskytují právní služby se specializací na průmysl 4.0. Od roku 2020 Mavericks každoročně vydávají VC Deals Report s daty o venture kapitálových investicích do startupů v Česku. Jejich nejnovějším vzdělávacím projektem je bezplatná série webinářů Startup Legal Clinic.

Síť prodejen MFP papírnictví nově využívá pokladní a POS řešení od společnosti NG Retail

Společnost NG Retail, vývojář a dodavatel specializovaného softwaru pro maloobchod, která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, úspěšně dokončila implementaci pokladního systému a zajištění jednotného POS řešení pro svého nového zákazníka MFP paper s.r.o., provozujícího síť prodejen MFP papírnictví. S novým pokladním řešením POS NG, se značně zlepšila obsluha zákazníků na maloobchodních prodejnách a řešení umožňuje také další rozvoj a expanzi do budoucna.

​„V dalších krocích bude následovat integrace i dalších modulů. Cílem je celkově propojit pokladní systém s e-shopem, věrnostním programem, a především s CRS a ERP systémy. Dosažení omnichannel přístupu je cílem zkvalitnění služeb zákazníkům​,“ říká Peter Semančík, obchodní ředitel NG Retail. 

Co je POS NG?

Moderní pokladní systém určený pro maloobchodní sítě v odvětvích prodeje elektra, módy, sportu, tabáku či fast-foodu a řady dalších odvětví. Řešení POS NG je postaveno na pilířích jednoduchého a intuitivního ovládání, pokročilých „Anti-Fraud“ systémových funkcích, dokonalého přehledu, statistikách a v neposlední řade na nízkých nárocích na hardware. Díky tomu může řešení POS NG běžet i na stávajících zařízeních, a tím šetřit investiční náklady. Pokladní systémy POS NG využívají například prodejci Pompo, Electro World, UGO, Erotic City, Traficon, NAY, A3 Sport, Sportisimo, TESCOMA, Student Agency, Super zoo, PLANEO Elektro a další.

POS NG – NG Retail

Shrnutí informací a výhod řešení POS NG: bit.ly/POS_NG_letak

NG Retail s.r.o. je mladá a dynamická společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod – retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Nejnovějším produktem společnosti je pokladní řešení POS NG, které patří mezi nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák), tak i prodej v oblasti fast foodu. Společnost je součástí české investiční skupiny DT‑holding a.s., která od roku 2020 sdružuje úspěšné a perspektivní společnosti.

www.ngretail.cz 

O společnosti DT-holding a.s.:

Investuje do úspěšných a perspektivních společností v mnoha oborech podnikání. Ve svém portfoliu má společnosti realizující stavební a výrobní projekty, firmy poskytující investiční a realitní služby, vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod a v neposlední řadě celorepublikový maloobchodní řetězec. Jako poslední rozšířila portfolio společnost, zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a také základní umělecká škola. DT-holding představuje uskupení úspěšných firem, které podnikají v několika různých oblastech obchodu i služeb a jejich činnosti se vzájemně doplňují. Více informací najdete na www.dt-holding.cz

Představení společností:

TRAFICON TOBACCO RETAIL s.r.o., přední česká síť prodejen tabákových výrobků, tiskovin a loterijních služeb provozovaná na základě franšízingu. Historie značky TRAFICON sahá do roku 1996, kdy její zakladatel a současný majitel Daniel Tomeš začal provozovat první trafiku v Liberci. Postupem času si uvědomil, že budoucnost obchodu v tomto oboru je ve vybudování rozsáhlé sítě moderních prodejen umístěných na klíčových místech po celé ČR. A tak počet trafik rychle rostl. Nyní jich je více než 166 s tržbami převyšujícími 2 mld. Kč a další prodejny přibývají.

www.traficon.cz

Skupina H&Q, nábytek na míru pro obchod a služby

V rámci skupiny H&Q poskytuje zakázkovou výrobu nábytku, která spojuje kvalitní českou truhlářskou práci se znalostí specifických potřeb obchodu, retailového řetězce nebo firmy. Umí zajistit i kompletní přestavby a vybavení komerčních nebo kancelářských interiérů na klíč.

www.hq-design.cz

Skupina E&Q

E&Q je investiční a poradenská skupina založená v roce 2017, která je součástí české investiční společnosti DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše. Zaměřuje se na investice do nemovitostí a jejich správu ve všech hlavních segmentech trhu (residenční, komerční i industriální). Svým klientům neposkytuje pouze realitní poradenství a služby, ale komplexní poradenství v oblastech investičního zhodnocování finančních prostředků prostřednictvím nemovitostních projektů, budování konzervativního portfolia s pasivním příjmem do rodinného nadačního fondu a jeho správy, a správy a prodeje nemovitostí. Skupina zajišťuje také správu veškerých nájemních vztahů ve skupině DT-holding a budování jejího dlouhodobého realitního portfolia.

E&Q: Overview | LinkedIn

Skupina KROUŽKY

Společnost je jedním z největších organizátorů zájmových a vzdělávacích kroužků a volnočasových aktivit pro děti přímo v základních a mateřských školách po celé ČR a organizuje také víkendové a týdenní tábory ve vlastním areálu na horách. Skupina KROUŽKY zastřešuje také Základní uměleckou školu a Středisko volného času pod názvem Flow a rekreační středisko Kroužky nad Moníncem.

www.krouzky.cz

Exit mobile version