Nová řada Infinix NOTE 30 přináší revoluci v nabíjení pro dostupné smartphony

Společnost Infinix dnes uvádí na český a slovenský trh novou řadu NOTE 30. Zákazníci si mohou objednat modely NOTE 30 Pro, NOTE 30 VIP a NOTE 30 5G. Největším lákadlem pro ně bude vylepšená technologie All-Round FastCharge, které může dosáhnout až 68 W klasicky kabelem a 15 W bezdrátově. Infinix je navíc prvním výrobcem, který nabídne uživatelům bezdrátové nabíjení se skvělým telefonem pod 6 000 Kč.

Řada NOTE 30 se navíc může pochlubit plynulým a citlivým displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz a mimořádně jemným systémem trojitého fotoaparátu s objektivy s rozlišením až 108 Mpx. Kromě toho Infinix spolupracoval s JBL na dokonale vyladěném zvuku a vytvořil technologii Ultra Powerful Signal, která uživatelům nabízí neuvěřitelnou kvalitu duálního reproduktoru.

„Ve společnosti Infinix jsme řadu NOTE navrhli s cílem poskytnout uživatelům výkonný telefon, který je kdykoli a kdekoli udrží ve spojení se světem. Abychom toho dosáhli, vyvinuli jsme vůbec první řešení All-Round FastCharge, které poskytuje nejen rychlost, ale zajišťuje také bezpečnost, inteligenci a flexibilitu. Díky tomuto řešení jsou naši zákazníci připojení kdykoli, kdekoli, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Všechna zařízení mají prémiový displej, mimořádně jemnou optiku fotoaparátů, zvukový systém vyladěný JBL a bezdrátové nabíjení telefonu pod šest tisíc korun. Jsme přesvědčeni, že řada NOTE 30 je nejlepší volbou pro náročné uživatele, kteří hledají nejlepší poměr cena-výkon,“ říká Lukáš Knotte, generální ředitel Infinixu pro Českou republiku a Slovensko.

Revoluce v rychlém nabíjení

Řada NOTE 30 společnosti Infinix je vybavena skvělými inovacemi v oblasti nabíjení. Model NOTE 30 Pro je vybaven 68W technologií All-Round FastCharge, která dokáže nabít jeho 5000mAh baterii z 1 % na 80 % za pouhých 30 minut. Podporuje také 15W bezdrátové rychlonabíjení FastCharge, což je v tomto cenovém segmentu na našem trhu unikátní. Modely NOTE 30 a NOTE 30 5G podporují 45W funkci All-Round FastCharge, která rychle dobíjí zařízení na cestách. Všechny modely mají dlouhou výdrž až 1 000 plných nabíjecích cyklů, přičemž si zachovávají 80 % energie. Funkce reverzního nabíjení navíc umožňuje, aby zařízení v nouzových situacích fungovalo jako powerbanka pro jiná zařízení. Funkce Bypass Charge filtruje proud a dodává energii přímo do hlavní desky, která kontroluje teplotu telefonu, což vede k průměrnému poklesu teploty o 2 ℃ až 7 ℃.

Tyto inovace v řízení teploty udržují zařízení chladné a umožňují uživatelům nabíjet a hrát hry současně. Řada NOTE 30 obsahuje také inteligentní napájení E-IQ, které dále zlepšuje zážitek z nabíjení pomocí algoritmů umělé inteligence a bezpečnostních opatření, která chrání uživatele před přebíjením. V neposlední řadě je plně podporována technologie PD 3.0, která umožňuje, aby nabíječka vedle zařízení uživatele řady NOTE 30 rychle nabíjela i další chytrá zařízení.

Dokonalý společník pro mobilní zábavu

Zařízení řady NOTE 30 jsou vybavena displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz, který využívá technologie Infinix Smart Refresh a Magellan Engine. Tyto funkce umožňují zařízení upravovat obnovovací frekvenci podle potřeb uživatele. Poskytují tak plynulejší zážitek a spotřebují méně energie. Ať už hrajete hry nebo sledujete videa, displej řady NOTE 30 obohatí zážitek ze sledování. Všechny modely navíc obsahují režim ochrany očí proti modrému světlu, který certifikovala  TUV Rheinland. Desetibitový displej AMOLED má špičkový jas 900 nitů, kontrastní poměr 5 000 000:1, 1920Hz PWM stmívání a 360Hz vzorkovací frekvenci dotyku. To znamená, že uživatelé mohou očekávat dokonalé zobrazení za všech světelných podmínek.

Ať už je tma, nebo světlo, nerozhodí to ani trojité hlavní fotoaparáty. Kvalitní 108 Mpix (pouze NOTE 30 má 64 Mpix hlavní fotoaparát) čočky řady NOTE 30 totiž podporují pokročilé algoritmy umělé inteligence, které nabízejí i zajímavé funkce pro portrétní režimy pro 16 Mpix přední fotoaparát (NOTE 30 VIP nabízí 32 Mpix přední kameru).

Řada NOTE 30 od Infinixu přináší revoluční řešení pro nižší střední třídu. Model NOTE 30 Pro s cenovkou 5 999 Kč / 254 Eur pak jako první ve svém segmentu nabízí bezdrátové nabíjení, vysokou výdrž i kvalitní fotoaparát.

  NOTE 30 NOTE 30 Pro NOTE 30 VIP NOTE 30 5G
Cena 4 999 Kč / 209 Eur 5 999 Kč / 249 Eur 8 699 Kč / 369 Eur 5 999 Kč / 249 Eur
Specifikace        
Rozlišení displeje 1080 x 2460 pixels 1080 x 2400 pixels 1080 x 2400 pixels 1080 x 2460 pixels
RAM 8 GB 8 GB 12 GB 4 GB
Úložiště 128 GB 256 GBMore Storage 256 GB 128 GB
Rychlost CPU 2.2 GHz 2.2 GHz 3 GHz 2.4 GHz
Hlavní fotoaparát 64 MP + 8 MP + 2 MP Triple 108 MP + 2 MP TripleBetter Camera Resolution 108 MP + 2 MP + 2 MP Triple 108 MP + 2 MP Triple
Přední fotoaparát 16 MP 32 MP 32 MP 16 MP
Váha 219g 205g 190 g 205 g
Tloušťka 8,6mm 8,5mm 8.2 mm 8.5 mm
Další vlastnosti FM Radio FM Radio
NFC
Bezdrátové nabíjení
Zpětné nabíjení
5G
NFC
Bezdrátové nabíjení
Zpětné nabíjení
5G
FM Radio
NFC
OS Android v13 Android v13 Android v13 Android v13
Baterie 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery 5000 mAh, Li-Po Battery
Rychlé nabíjení Ano, 80W Hyper Charging Ano, 68W Hyper Charging Ano, 68W Hyper Charging Ano, 45W Hyper Charging
Bezdrátové nabíjení   Ano, 15W Ano, 50W  
Zpětné nabíjení   Ano Ano  
Zpětné bezdrátové nabíjení     Ano  
Obecné        
Simkarta Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM Dual Sim, GSM+GSM
Duální SIM Yes Yes Yes Yes
Velikost SIM Nano+Nano SIM Nano SIM Nano SIM Nano SIM
Displej        
Typ Color AMOLED Screen (16M Colors) Color AMOLED Screen (1B Colors) Color AMOLED Screen (1B Colors) Color IPS Screen (16M Colors)
Velikost 6.78 inches, 1080 x 2460 pixels, 120 Hz 6.78 inches, 1080 x 2400 pixels, 120 Hz 6.67 inches, 1080 x 2400 pixels, 120 Hz 6.78 inches, 1080 x 2460 pixels, 120 Hz
Poměr stran 20.5:9 20:9 20:9 20.5:9
PPI ~ 393 PPI ~ 388 PPI ~ 395 PPI ~ 396 PPI
Poměr obrazovky k tělu ~ 93.1% ~ 88.2% ~ 87% ~ 84.7%
Paměť        
RAM 8 GB 8 GB 12 GB 4 GB
Rozšiřitelná RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM
Úložiště 128 GB 256 GB 256 GB 128 GB
Slot na kartu Ano, až 1TB Ano, až 1TB Ano, až 1TB Ano, až 1TB
Extra        
GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS Ano, s A-GPS
Čtečka otisku prstu Ano, na straně Ano, na straně Ano, v displeji Ano, na straně
Odemykání obličejem Ano Ano Ano Ano
Senzory Ambient Light Sensor, G-Sensor, Proximity Sensor, Gyroscope, E-Compass accelerometer, gyro, proximity, compass   accelerometer, gyro, proximity, compass
3.5mm Headphone Jack Ano Ano Ano Ano
Extra   NFC NFC NFC
IP Krytí   IP53 IP53  
Fotoaparát        
Hlavní fotoaparát 64 MP f/1.8
8 MP (Ultra Wide)
2 MP (Depth Sensor) with autofocus
108 MP PDAF (Wide Angle)
2 MP f/2.4 (Depth Sensor)
QVGA with autofocus
108 MP PDAF (Wide Angle)
2 MP
2 MP with autofocus
108 MP 26mm, 1/1.67″, 0.64µm, PDAF f/1.75 (Wide Angle)
2 MP f/2.4 (Depth Sensor)
QVGA with autofocus
Features Night Mode, Professional Mode, Document Mode, Bokeh, Beauty, Panorama, AR Animoji Quad- HDR, panorama Quad- HDR, panorama Quad- HDR, panorama
Nahrávání videa 2K @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD 1440p @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD 4K @ 30 fps UHD, 1080p @ 30 fps FHD 1440p @ 30 fps QHD, 1080p @ 30 fps FHD
Blesk Ano, LED Ano, LED Ano, LED Ano, LED
Přední fotoaparát Punch Hole 16 MP f/2 (Wide Angle) with Screen Flash Punch Hole 32 MP with Screen Flash Punch Hole 32 MP (Wide Angle) with Screen Flash Punch Hole 16 MP f/2 (Wide Angle) with Screen Flash
Nahrávání videa předním fotoaparátem 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD 1080p @ 30 fps FHD

 

Buď cool a užívej si hudbu na každém kroku

Ať už pobíháš po městě nebo si vyrazíš zasportovat, hudba bude všude s tebou. LAMAX Clips1 dokonale sednou do uší, dají ti vychutnat každý song v dokonalé kvalitě, a ještě u toho budeš skvěle vypadat.

Ikonický design sluchátek je tak nadčasový, že doplní jakýkoliv outfit. Ať už jdeš za sportem, prací nebo zábavou, LAMAX Clips1 sluší v každé situaci. Do uší ti budou znít masivní beaty v té nejvyšší kvalitě díky nejnovějšímu Bluetooth 5.1, AAC kodeku a také vyladěnému zvuku technologie LAMAX BeatBass®. Špunty stačí jednou nastavit, a pak už se k telefonu automaticky připojí dřív, než si je stihneš nasadit. Nikde žádné zbytečné kabely, co by ti bránily v pohybu. Přepínání mezi tracky usnadňuje dotykové ovládání. Z uší se ti ale sluchátka za žádných okolností ani nehnou, protože zkrátka dobře sedí. Ergonomický tvar a různé velikosti špuntů se ti přizpůsobí. Muziku si tak užívej, ať už děláš cokoliv a nabíjení neřeš. Clips1 vydrží až 40 hodin provozu, 8 hodin zmáknou po vyndání z pouzdra, ve kterém je až čtyřikrát dobiješ i bez zásuvky. Třeba celý pracovní týden tak nemusíš řešit nabíjení. Stačí hodit pouzdro do kapsy nebo tašky a hurá do světa.

LAMAX Clips1 jsou k dostání na www.lamaxshop.cz za 799 Kč.

Maximální hudební zážitek na každém kroku

Spontánní party kdykoliv a kdekoliv? Žádný problém, LAMAX Sounder2 si s podobnými akcemi hravě poradí. Jeho dokonalý zvuk rozproudí každou akci, ať už chystáš grilovačku s kamarády nebo se vydáš třeba sjíždět řeku. Léto volá, tak ho vyslyš a hurá za dobrodružstvím s hudbou v báglu.

LAMAX Sounder2 a jeho dokonalý 360° zvuk s tebou půjdou, kam si jen vzpomeneš. Má obrovskou výdrž, 12 hodin v kuse bude bavit tebe i okolí vychytaným 3D soundem i dunivým super bassem. A kdyby to nestačilo, díky funkci True Wireless Stereo připojíš hravě další LAMAX zařízení (třeba Sounder2 Mini, Sounder2 Max nebo Storm1 a další). Výsledek? Větší výkon bez zpoždění. Bluetooth 5.0 ti poskytne bezdrátovou svobodu a vysoká voděodolnost zase zajišťuje, že si svého malého kámoše můžeš vzít klidně i do divočiny. Nějaký ten prach nebo cákanec vody mu neublíží. Teď už jen stačí sestavit ten správný playlist a zábava se může rozjet. 

LAMAX Sounder2 zakoupíte na www.lamaxshop.cz za 1 690 Kč.

Den otců se blíží. Vybrala by si vaše hlava rodiny stejné auto, jako většina českých řidičů?

Auta a vůně benzínu jednoduše byly, jsou a budou mužská vášeň. A protože už v neděli budeme slavit Den otců, pojďme se společně podívat na to, jaká auta jsou u českých mužů letos v kurzu. V české síti autocenter AAA AUTO, kterou provozuje spolu se značkou Mototechna skupina AURES Holdings, si letos chlapi kupují hlavě kombíky tradiční značky Škoda v nenápadné šedé barvě.

Většina mužů byla letos při koupi ojetého auta věrná české Škodovce, kterou si letos v AAA AUTO koupilo 26 % z nich. Škodu v oblíbenosti následuje Volkswagen s 12 % a pomyslnou bronzovou příčku obsadily s necelými 7 % vozy značky Ford. Z modelů si největší pozornost vydobyla Škoda Octavia, kterou si odvezl každý desátý zákazník, 6 % patří Škodě Fabia a necelá 4 % Volkswagenu Passat. Čtvrtým nejprodávanějším modelem je opět Škoda, konkrétně model Superb, a první pětici uzavírá Ford Focus. Z prémiových modelů vede Škoda Kodiaq (22 %) a Škoda Superb (5,4 %). Tři procenta zákazníků pak kupují Volkswagen Arteon, Audi Q7 nebo Tesla Model 3.

„Mužská část populace obecně vyhledává silnější vozy, a to i v případě, že si kupuje rodinné auto. Tak nějak prostě potřebujeme mít ty koně pod kapotou, i když zrovna jako tátové nemůžeme mít před domem zaparkovaného sporťáka. To je také důvod, proč se muži vždy více přikláněli k dieselovým autům. Zároveň ale roste i počet těch, kteří se nebojí vyzkoušet hybridní nebo čistě elektrický automobil. Nejenže tím šetří náklady při provozu, ale tyto vozy mývají i velmi dobré zrychlení,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings. Auto v dieselu si letos pořídilo 50,6 % mužů. Oproti loňsku se mezi nimi čtyřnásobně zvýšil zájem o elektromotory, i když jde stále o minoritní, ale významně rostoucí segment.

Co se týče karoserií, pánové preferují hlavně vozy s velkým zavazadlovým prostorem, a to právě proto, že velká část zákazníků AAA AUTO jsou právě tátové od rodin. Necelých 30 % z nich si kupuje prostorné kombíky a 23 % zvolilo robustní SUV. „Skladnější“ a provozně úspornější hatchback si letos zakoupil každý pátý zákazník. Převodovkám vládne stále klasický manuál, ale prodeje aut s automatickou převodovkou se za posledních několik let ztrojnásobili. Automat si pořizuje čtvrtina mužů. Ojeté vozy s pohonem 4×4 letos zlákaly 17 % řidičů a i zde zájem za posledních několik let narostl, a to dvojnásobně.

Pokud jde o barvy, muži volí spíše monochromatické barvy. Tento trend je dlouhodobě patrný napříč celoevropskými trhy. Odstíny vozů, které si letos pánové pořídili, to jenom potvrzují. Každé páté auto kupovali v šedé, 17 % v bílé barvě, 15 % v černé a 13 % v modré.

Podcastem roku jsou opět Opravdové zločiny, objevem roku je Pod svícnem

Pátý ročník ankety Podcast roku má konečné výsledky. Absolutním vítězem se staly Opravdové zločiny. Veřejnost svým hlasováním rozhodla také o nejlepších českých podcastových dílech v celkem 9 tematických kategoriích. V nich se na stupně vítězů dostaly podcasty Host Lucie Výborné, Kriminálka, Brain We Are CZ, Hodina dějepichu, Kudy běží zajíc, Ve vatě, Hype-Cast a Vlevo dole. V anketě celkem hlasovalo přes 100 tisíc lidí. Objevem roku, který zvolila odborná porota, je podcast Pod svícnem.

Podle nejnovějšího průzkumu Nielsen a Ressolution Group více než pětina Čechů poslouchá podcasty alespoň jednou týdně. Rostoucí tuzemský zájem o podcastovou tvorbu se odrazil i na počtu hlasujících. Zatímco loni jich rozdalo hlasy kolem 75 tisíc, letos převršil počet hlasujících hranici 100 tisíc. „Zájem roste přirozeně s nárůstem trendu poslechu i tvorby podcastů. Hlavní důvody vidíme v tom, že vznikají podcasty, které necílí jen na mainstream, ale naopak si autoři a autorky vybírají i okrajová témata. Jejich popularita roste také díky tomu, jak je tvůrci ke svým posluchačům dostávají. Tam je proměna raketová. Podcasty už nejsou doménou jen několika podcastových platforem či aplikací, mnohem intenzivněji se objevují i na YouTube, formou tzv. videocastů, anebo na různých platformách dedikovaných přímo digitálním tvůrcům pro distribuci i monetizaci jejich obsahu. Vznikají k nim obsahové newslettery, off‑line eventy a další přidružené aktivity. Díky tomu přirozeně roste i počet zapojených do této v česku jedinečné ankety. Oproti loňsku jsme zaujali o více než pětadvacet tisíc lidí víc,“ říká Lubor Zoufal, který má na starost digitální produkty ve společnosti Active Radio, jež anketu vymyslela.

VÝSLEDKY

Veřejnost rozhodovala svými hlasy o umístění podcastů v hlavní kategorii Podcast roku, ze které vzešli vítězové v celkem devíti tematických kategoriích (Zpravodajství a publicistika, Talk show, Veřejnoprávní, Zábava, Životní styl a zdraví, Vzdělávací, True Crime, Sport, Byznys a osobní finance). Kromě toho se jejich hlasy sečetly pro vyhlášení absolutních vítězů. Absolutní vítězství obhájil z loňska podcast Opravdové zločiny někdejších moderátorek Evropy 2 Lucie Bechynkové a Barbory Krčmové.

Absolutní vítězové (nejvíce hlasů od fanoušků)

  1. místo: Opravdové zločiny
  2. místo: Hype-Cast
  3. místo: Vlevo dole

Zpravodajství a publicistika

  1. místo: Vlevo dole
  2. místo: Kecy a politika
  3. místo: Vinohradská 12

Talk show

  1. místo: Host Lucie Výborné
  2. místo: U Kulatého stolu
  3. místo: BROCAST

Veřejnoprávní 

  1. místo: Kriminálka
  2. místo: Vinohradská 12
  3. místo: Host Lucie Výborné

Zábava

  1. místo: Hype-Cast
  2. místo: Neplecha ukončena
  3. místo: Fantastický Podcast

Životní styl a zdraví

  1. místo: Brain We Are CZ
  2. místo: LOG
  3. místo: Aura.

Vzdělávací

  1. místo: Hodina dějepichu
  2. místo: Příběh, který se opravdu stal
  3. místo: Přepište dějiny

True Crime

  1. místo: Opravdové zločiny
  2. místo: KRIMI PŘÍBĚHY
  3. místo: Kriminálka

Sport

  1. místo: KUDY BĚŽÍ ZAJÍC
  2. místo: Podry & Vacíno
  3. místo: Za čárou

Byznys a osobní finance

  1. místo: Ve vatě
  2. místo: Investiční podcast Vojta Žižka
  3. místo: Škrty

Další kategorií je pak ocenění Objevů roku, o kterých rozhoduje odborná porota. Letos v ní usedli například Martin Groman, autor podcastu Přepište dějiny, Terézia Ferjančeková a Zuzana Kašparová z podcastu Vyhonit ďábla, Adam Dunovský spojený s BROCASTEM, filmový kritik a moderátor Aleš Stuchlý, novinář Václav Dolejší, moderátor rádia Evropa 2 Jakub Kotek či Eliška Vyhnánková, známá konzultantka a lektorka využívání sociálních sítí. Společně vybrali tři nejpovedenější díla roku 2023 na podcastové scéně. Dle jejich hlasování se největším objevem letošního roku stal podcast Pod svícnem, který mapuje prostřednictvím rozhovorů příběhy obětí domácího násilí. Vzniká pod hlavičkou stejnojmenné nezávislé iniciativy, kterou v roce 2022 založily Michaela Studená a Barbora Urbanová s cílem edukace společnosti a změny legislativy v této oblasti. Vychází ve spolupráci s webem Novinky.cz.

Objev roku

  1. místo: Pod svícnem
  2. místo: Hodina dějepichu
  3. místo: Swag, Hranice násilí a Investiční podcast Vojta Žižka

(získali od poroty stejné množství hlasů) 

ZPŮSOB HLASOVÁNÍ  A VYHLÁŠENÍ

Hlasování probíhalo od 9. května do 5. června na webových stránkách www.podcastroku.cz a veřejnost mohla hlasovat až pro pět svých nejoblíbenějších podcastů (a minimálně pro jeden). Podle umístění podcastu ve formuláři získal pořad příslušný počet hlasů (1. místo ve formuláři znamenalo 5 hlasů, 5. místo ve formuláři získalo podcastu 1 hlas). Vybírat mohli ze všech českých podcastů, které vydaly alespoň jeden díl v termínu od 1. 5. 2022 až po 1. 5. 2023. Vyhlášení pak proběhlo, již tradičně, v Radlické kulturní sportovně v Praze 5, slavnostním vyhlášením jednotlivých kategorií provázel youtuber a politický komentátor Jan Špaček.

Ti nejlepší si převzali ceny vyrobené v dílně designera Lukáše Rejmonta. Tvar plastiky vychází z původního iPodu, na kterém lidé začali první podcasty poslouchat. Lukáš nahrál na telefon audio stopu jeho dcery Marie Violy, která vyslovila sousloví „Podcast roku“ a tuto křivku zaznamenanou v telefonu vyřízl vodním paprskem do masivu z mosazi. V minulosti navrhoval hudební ceny pro rádio Evropa 2, Mistrovství světa ve Snowboardingu, Prague Design Week, České a Slovenské Mistrovství v surfingu konané ve Francii nebo Český snowboarding.

Anketu Podcast roku pořádá skupina Active Radio a.s. a Český rozhlas. Hlavním partnerem jsou od letošního ročníku Seznam Zprávy. Dalšími partnery jsou Czech News Center, Evropa 2, Frekvence 1 a Youradio Talk.

Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu online médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.

Přichází HONOR 90: Řada střední třídy, která je vše, jen ne průměrná

V dnešním rychlém světě je důležitější než kdy dřív umět se zastavit, sdílet pozitivní energii a dobrou náladu. Každý z nás může dělat dobro, inspirovat a povznést ostatní. Partnerem v tomto snažení bude nová řada HONOR 90, která bude pro evropský trh představena 6. července v Paříži. 

Přáním značky HONOR je, aby každý bez ohledu na svůj rozpočet mohl využívat pokročilé zařízení a funkce, zachytit svůj pohled na svět a sdílet ho s ostatními. Nový smartphone HONOR 90 proto přinese výbavu typickou pro smartphony vyšších řad, ovšem s příznivou cenovkou, která ho řadí do střední třídy. Na novinku se již brzy mohou těšit i čeští zákazníci. Ať už své já šíří do světa třeba jako ambiciózní fotografové, začínající vlogeři, nadšení spisovatelé nebo jen milovníci života, kteří chtějí sdílet své každodenní zážitky.

Nový standard fotoaparátu ve střední třídě

HONOR 90 přinese svým uživatelům šanci rychle a jednoduše zachytit ostré a vysoce detailní snímky, a to i za zhoršených světelných podmínek. Jeho „Ultra Clear Camera“ tak posune standardy, na které jsme dosud byli u smartphonů střední třídy zvyklí. Se slabým osvětlením si cenově dostupné smartphony většinou nedokážou při focení poradit, HONOR 90 to ale zvládne s přehledem. I při horším světle s ním pořídíte jasnou a detailní fotografii. 

Displej s miliardou barev

Zážitek ze sledování videí, hraní her nebo surfování po internetu a sociálních sítích bude se smartphonem HONOR 90 plastičtější a poutavější, protože barvy na jeho displeji jsou neskutečně realistické, živé a obraz je plný detailů. Za vším stojí „Billion Color Display“, tedy displej, který dokáže zobrazit kolem miliardy barev. Takovou vizuální jízdu jsme až doteď znali jen ze světa prémiových zařízení, s chytrým telefonem HONOR 90 ale přijde i do segmentu dostupné střední třídy.

Až 48 hodin bez nabíjení

Honor 90 vydrží v provozu až dva dny díky ultra velké baterii s kapacitou 5 000 mAh. Zážitky z letních víkendových dobrodružství mimo civilizaci tak bude možné sdílet po celou dobu, stejně jako inspirovat svoje sledující, aby také vyrazili. 

Stylový design a odolnost

HONOR 90 myslí i na vzhled. Má elegantní a tenký design a zároveň je praktický. I přes štíhlý profil se totiž lépe drží v ruce díky promyšlenému ergonomickému tvaru. Na pohled telefon působí křehce, přesto je velmi odolný a jeho konstrukce vydrží běžné nárazy a údery, které se čas od času přihodí. HONOR 90 bude zkrátka stylový, ale i odolný a spolehlivý partner.

I když se HONOR 90 na evropském trhu představí až za několik týdnů, už teď je jasné, že chce změnit představu o tom, co je to střední třída smartphonů. Pod jeho taktovkou to totiž není průměr, kompromis ani střední cesta, ale pokrokové funkce a špičková kvalita. Podrobnější detaily o novince se dozvíte již 6. července 2023. Zůstaňte ve střehu!

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Pozor na podvodné stránky napodobující ChatGPT, varují odborníci

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, upozorňuje, že v poslední době došlo k nárůstu nebezpečných webových stránek napodobujících ChatGPT. Hackeři se tak snaží šířit malware nebo vylákat citlivé informace.

„Identifikovali jsme řadu kampaní, které napodobují webové stránky ChatGPT. Snaží se uživatele přimět ke stažení škodlivých souborů nebo k poskytnutí citlivých informací. Počet podobných podvodů v posledních měsících roste. Vidíme desítky tisíc pokusů o přístup na škodlivé webové stránky napodobující ChatGPT,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Od začátku roku 2023 do konce dubna byla z 13 296 nově vytvořených domén souvisejících s ChatGPT nebo OpenAI každá 25. doména škodlivá nebo potenciálně škodlivá.

Podvodné domény

Jednou z nejčastějších technik používaných v podvodných schématech jsou napodobeniny a falešné domény. Napodobeniny známých domén jsou vytvořeny, aby na první pohled vypadaly jako legitimní, důvěryhodné domény. Například místo e-mailové adresy boss@company[.]com může podvodný e-mail používat adresu boss@cornpany[.]com. V e-mailu je místo písmene „m“ uvedeno „rn“, takže je snadné rozdíl přehlédnout.

Útočníci mohou používat také falešné, ale věrohodné domény. Například e-mail, který tvrdí, že je od společnosti Netflix, může být od help@netflix-support[.]com. Ačkoli se tato e-mailová adresa může zdát legitimní, nemusí být vůbec spojena s danou společností.

Zde je několik příkladů škodlivých webových stránek, které Check Point identifikoval:

  • chat-gpt-pc[.]online
  • chat-gpt-online-pc[.]com
  • chatgpt4beta[.]com
  • chat-gpt-ai-pc[.]info
  • chat-gpt-for-windows[.]com

Jakmile oběť klikne na škodlivé odkazy, je přesměrována na podvodné webové stránky, kde čelí dalším rizikům a hrozbám:

Pokud máte podezření, že webová stránka nebo e-mail mohou být pokusem o phishing, držte se následujících pravidel:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  3. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://.
  4. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  5. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a opusťte podezřelou webovou stránku, případně smažte pochybnou zprávu bez otevírání a klikání na odkazy.
  6. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  7. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

PC sestava s mobilem za víc než sedm měsíčních platů: CZC se ohlíží 25 let zpátky a porovnává dostupnost elektroniky

CZC, dvojka na trhu s elektronikou, slaví letos čtvrtstoletí své existence, ohlíží se zpět a hodnotí. Co jsme si mohli koupit před lety a kolik měsíčních výplat jsme za elektroniku museli dát? Když se podíváme na trh s elektronikou a jeho dlouhodobý vývoj, není to ani s přihlédnutím k současné inflaci vůbec špatné. Pojďme projít některé produktové kategorie a zhodnotit vývoj trhu s 22letým odstupem. Pro následující porovnání jsme použili nejstarší dohledané ceníky CZC z roku 2001 a aktuální ceny na e-shopu.

Psal se rok 2001 a světlo světa nespatřil ještě ani Facebook. Tehdejší průměrná mzda byla ve srovnání s dnešními 40 342 Kč pouhých 13 755 Kč a ti nejmajetnější sledovali na prvních modelech plazmových televizorů přenosy ze zápasů hokejového Mistrovství světa, na kterém završila česká hokejová reprezentace zlatý hattrick. Na trh pronikala první verze iPodu a většina uživatelů vlastnící stolní počítač archivovala svá data na moderní CD disky pomocí domácí vypalovací mechaniky (na trh byla uvedena v roce 1997). Přemýšleli jste někdy, kolik stál před lety stolní počítač nebo mobil a kolik měsíčních výplat na ně bylo třeba našetřit? 

Běžný stolní počítač za víc než tři měsíční platy

PC sestava pro domácnost vyšla tehdy přibližně na 30 tisíc korun (samozřejmě podle konfigurace). To znamenalo, že k jejímu pořízení bylo třeba našetřit skoro 2,2násobek měsíčního platu. Dnes lze pořídit slušně vybavenou herní mašinu za lehce nižší obnos (26 992 Kč), což však aktuálně představuje 2/3 průměrné mzdy. Pokud bychom počítali s původním poměrem mezi příjmy a cenou počítače, dali bychom dnes za PC sestavu asi 130 000 korun. Koupili byste si takový domácí počítač?

…a k němu monitor… za 17″ CRT bychom v přepočtu dnes dali přes 26 tisíc

Počítač bez monitoru nedává smysl, takže zpět do roku 2001. Když už monitor, tak aspoň 17″ s rozlišením 1280 x 1024 bodů. Jen na něj bude potřeba velký stůl, protože ty CRT obrazovky jsou přece jen dost hluboké. Když už jste koupili počítač za více než dvě měsíční výplaty, tak dalších 9 099 Kč (66 % mzdy) za Hyundai B790+ přece dáte také. Dnes byste dost možná vybrali úhlopříčku 24″, tak co třeba plochý LED Full HD monitor Samsung F24T350 za 2 790 Kč (cca 7 % průměrného platu).

Bez myši a klávesnice to nepůjde, bude třeba další třetina výplaty

Zkuste pracovat bez myši a klávesnice. V téhle kategorii se u kvalitních značkových produktů ceny v absolutní hodnotě pohybují podobně, v přepočtu na mzdu už nikoli. Komplet kabelové klávesnice Microsoft Natural Pro a bezdrátové myší Logitech MouseMan Cordless Optical přišel tehdy na 4 960 Kč, což obnášelo přibližně další třetinu výplaty. Právě teď jsme se s popsanou sadou dostali před 22 lety na čtyři průměrné měsíční mzdy. Přesuňme se do současnosti – na těchto periferiích nebudeme šetřit a vybereme bezdrátovou klávesnici Logitech MX Keys za 2 299 Kč a myš Logitech MX Master 3S za 2 399 Kč. Suma sumárum, jsme asi na 85 procentech jedné průměrné mzdy. A to je rozdíl.

Ještě bude potřeba operační systém

Takže zpátky do minulosti – systém Windows 98 spolu s kancelářským balíkem MS Office vyšel ve verzi OEM (tedy pro instalaci na konkrétní nový počítač) na 15 638 Kč, další více než jeden plat. Dnes lze odpovídající sadu Microsoft Windows 11 Home a Microsoft Office 2021 pro domácnosti a podnikatele pořídit elektronicky za 9 480 Kč, tedy asi 23 % průměrné mzdy.

Domácí tisk si nemohl dovolit každý

Barevná inkoustová tiskárna představovala v roce 2001 poměrně slušný luxus. Tak třeba HP DeskJet 970Cxi 1200dpi přišla tehdy se startovací sadou inkoustů na 10 376 korun, tedy ¾ mzdy. Dnes stojí HP ENVY 6020e s inkoustem v rámci služby HP+ Instant Ink 1 999 korun. Další inkoustové cartridge nebyly tehdy ani dnes zanedbatelným nákladem a pokud tisknete dlouhodobě hodně, pravděpodobně dnes sáhnete po inkoustové tiskárně s doplnitelnými zásobníky na inkoust a provozní náklady rapidně snížíte.

Mobilní telefon – před 22 lety skoro dva měsíční platy

V roce 2001 byl telefon ovládaný výhradně pomocí dotykového displeje teprve sci-fi záležitostí (první model iPhone byl představen až v roce 2007). Jeden z nejvyspělejších telefonů té doby byl Sony Ericsson P910, který se dal zakoupit za přibližně 23 500 korun, tedy za asi 1 a ¾platu, uměl jen nepatrný zlomek toho, co dokáží telefony dnes, a rozhodně bychom ho neoznačili za „chytrý“. Dnes se stal mobil spotřebním zbožím a podle průzkumů mění Češi starý za nový každé dva roky a není divu – Apple iPhone 13 se 128 GB úložného prostoru lze dnes pořídit za 19 890, tedy méně než polovinu průměrné výplaty a aktuálně nejprodávanější vyspělý chytrý telefon na e-shopu CZC Xiaomi Redmi Note 11S stojí 4 990 Kč, tedy méně než 13 % průměrné mzdy.

Pojďme si to sečíst – před 22 lety skoro sedm měsíčních platů, dnes 1,2násobek mzdy

Pokud bychom si před 22 lety pořídili celou popsanou sadu, museli jsme našetřit šest a tři čtvrtě průměrné měsíční mzdy. Ano, skoro 7 měsíců pracovat jen na pořízení počítače a relativně „hloupého“ mobilního telefonu. Dnes nám naproti tomu na adekvátní set bude stačit něco málo přes 1,2 platu. Tak co říkáte, že se nemáme zase tak špatně?

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Audio systém pro muzikanty, karaoke, firemní akce i velké party: Bose S1 Pro+ je mnohem víc než Bluetooth reproduktor

Kolikrát jste si už řekli, že daná událost by si zasloužila opravdu kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení, které žádný běžně prodávaný reproduktor nedokáže zajistit? Nebo vám na prezentaci chyběla možnost zesílení hlasu s pomocí mikrofonu, případně vhodně smísit zvuk z mikrofonu, hudebního nástroje a připojeného zdroje hudby? Všechno to a mnohem víc nabízí nový PA systém Bose S1 Pro+, zásadně vylepšený nástupce populárního Bose S1 Pro s nově řešeným propracovaným mixpultem a možností jeho vzdáleného ovládání, elegantně řešeným bezdrátovým připojením mikrofonů a hudebních nástrojů, výstupem do počítače pro livestream či nahrávání zvuku, možností dobíjení mobilních zařízení a řadou dalších praktických vlastností.

PA systém – mnohem víc než bezdrátový party reproduktor

Bose S1 Pro+ nejde z pohledu vlastností ani hlasitosti srovnávat se sebevýkonnějším přenosným Bluetooth reproduktorem. PA systém je zkratka pocházející z anglického výrazu „public address system“ a označuje zařízení určená pro veřejné ozvučení. Tento název je používán pro systémy zajišťující reprodukci zvuku na velkých koncertech a dalších veřejných akcích. Bose S1 Pro+ je kompaktní PA systém nabízející v jednom přenosném zařízení vše, co je třeba pro vysoce kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení akcí či koncertů až pro přibližně 50 osob.

Bose S1 Pro+ obsahuje celkem 3 vstupy a sofistikovaný mixpult snadno ovládaný buď přímo na přístroji nebo bezdrátově pomocí aplikace Bose Music. Dva vstupy jsou osazeny kombinovaným mono konektorem XLR/mono / jack 6,3 mm a je do nich možné zapojit dynamický mikrofon, kytaru či jiný hudební nástroj nebo vstup linkové úrovně z jiného zařízení (například z druhé Bose S1 Pro). Třetí vstup lze využít buď pro připojení telefonu, počítače nebo jiného zdroje hudby buď prostřednictvím tradičního sluchátkového 3,5 mm stereo konektoru nebo bezdrátově pomocí Bluetooth.

Zvuk jako na koncertě

Samotný zvuk PA systému Bose S1 Pro+ vytváří jeden výkonný basový reproduktor o průměru 6“ se třemi výškovými měniči umístěnými pod sebou a různě natočenými tak, aby vytvořily systém „line array“. Díky tomu pokrývá S1 Pro+ plnohodnotným zvukem široký prostor v úhlu až 120° v horizontální a 40°ve vertikální rovině a zvuk slyší optimálně všichni posluchači před reproduktorem. Důmyslně řešená konstrukce nabízí pro různé situace čtyři odlišné možnosti umístění – lze ho postavit rovně na stůl, nakloněný na zem s tím, že zvuk vyzařuje šikmo vzhůru, na tyč reproduktorového stojanu nebo také naležato (vhodné například při využití jako odposlechu během živého vystoupení, zvuk z něj lze vyvést přes XLR výstup do dalšího ozvučovacího systému). Dostupný výkon a soustava reproduktorů umožňuje dosáhnout velmi vysokého akustického tlaku až 103 dB s tím, že přibližně 8 metrů od PA systému udržuje hladinu až na 85 dB, což pro představu odpovídá hlasitosti vyšší, než jakou produkuje nákladní automobil.

Mixpult s ekvalizérem i reverbem pro každý kanál samostatně a další možnosti

Pro využití při hudebních vystoupeních, karaoke či DJ party nebo ozvučení například firemních akcí je k dispozici velmi praktická možnost vzdáleně mixovat zvuk z jednotlivých vstupů pomocí mobilní aplikace určené pro iOS či Android. Pro každý kanál samostatně lze nastavovat charakter zvuku pomocí dvoupásmového ekvalizéru a plynule nastavitelného reverbu (laicky řečeno ozvěny), případně také rychle ztlumit libovolný vstup (mute). Díky tomu nabízí Bose S1 Pro+ muzikantům nebo podnikům při pořádání karaoke večerů skutečně velké možnosti ovládání a nastavení.

Mixpult je navíc vybaven funkcemi ToneMatch, ze kterých těží větší PA systémy Bose. Nabízí rozšířené možnosti ekvalizace, z výroby doporučené nastavení pro konkrétní mikrofony a hudební nástroje světových značek a velmi praktickou možnost uložení všech zvukových nastavení pro různá prostředí a použité zdroje zvuku přímo do aplikace. Díky tomu je pak možné při opakované reprodukci v daném místě okamžitě vyvolat již ověřené nastavení jedním kliknutím.

11 hodin bez připojení do elektřiny

Bose S1 Pro+ vychází vstříc i buskerům (pouličním umělcům) a pořadatelům venkovních akcí. PA systém je totiž osazený velmi výkonnou dobíjecí baterií, která umožňuje jeho provoz při využití vysoké hladiny hlasitosti až po dobu 11 hodin.

Elegantně vyřešené bezdrátové připojení mikrofonu či hudebního nástroje

Mikrofony a hudební nástroje lze propojit se zesilovači buď kabelem nebo bezdrátově. Motající se kabely jsou pro muzikanty při živém vystoupení jedním z nejvíce obtěžujících prvků. Bose S1 Pro+ má kromě konektorů pro kabelové připojení vestavěny dva přijímače pro bezdrátové připojení mikrofonů nebo hudebních nástrojů a zároveň obsahuje sloty pro uložení vysílačů přímo do přístroje. Samostatně je možné zakoupit odpovídající vysílače s konektorem XLR nebo jack 6,3 mm. Každý z nich pak zajistí na jedno nabití bezdrátový přenos do PA systému až po dobu 4 hodin. Dobíjení je řešeno centrálně přímo v Bose S1 Pro+.

Livestream, nahrávání zvuku přímo do počítače a dobíjení dalších zařízení

Bose S1 Pro+ je také osazen dvěma konektory USB. Ty umožňují jednak napájet a dobíjet externí přístroje, jako například telefon, tablet nebo některá efektová zařízení, a také připojit PA systém přímo k počítači. V takovém případě je možné využit speciální režim a s využitím vestavěného AD převodníku posílat výsledný mix prvních dvou kanálů v digitální podobě do počítače pro livestream nebo nahrávání zvuku pomocí specializovaného softwaru. V tomto režimu je třetí kanál mixu využit pro úpravu hlasitosti PA samotného systému bez ovlivnění hlasitosti mixu v počítači. Režim Live Stream zůstává aktivní do jeho deaktivace nebo vypnutí systému.

PA systém Bose S1 Pro+ je na našem trhu k dostání u distributora BaSys CS a vybraných prodejců, jeho koncová doporučená cena je 19 990 Kč. Samostatně prodávané bezdrátové vysílače s XLR portem pro mikrofony a konektorem Jack 6,3 mm pro kytary nebo jiné hudební nástroje jsou v prodeji za 4 690 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

SAP má první oficiálně certifikovanou nabídku cloudových služeb pro státní správu

Systémy SAP S/4HANA Cloud, private edition se staly první službou zapsanou v novém katalogu cloud computingu podle novely zákona o informačních systémech veřejné správy. Vlajková loď mezi řešeními společnosti SAP splňuje zákonné požadavky na cloudové služby pro orgány veřejné správy. Česká ministerstva nyní mohou využívat moderní řešení od největší evropské IT firmy pro svůj ekonomický informační systém. Zápis proběhl třináctého června letošního roku.

„Potřeba digitalizace je v současné době prioritou pro mnoho komerčních organizací v reakci na ekonomickou situaci a vidíme její pozitivní dopad u společností, které s ní začaly. Přínosy digitalizace na úrovni státu mohou být mnohem významnější, a to jak z pohledu zefektivnění fungování nebo zvýšení kvality služeb, tak i podpory investic na základě aktuálních datových analýz. Věřím, že cloudové služby jsou velmi vhodným řešením při zohlednění ceny, vynaloženého času, kapacit a dalších faktorů. Registrace řešení SAP je pro nás důležitým milníkem pro další podporu českého státu v jeho digitální transformaci,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

V roce 2021 byly novelizovány zákonné podmínky pro zápis do katalogu cloud computingu. Nové požadavky na ochranu důvěrnosti, integrity a dostupnosti informací musí splnit každá firma, která bude chtít poskytovat své cloudové služby pro veřejnou správu i po prvním lednu 2024.

V současné době se povinnost využívat služby zapsané v katalogu cloud computingu vztahuje na ministerstva. V příštím roce by se v souvislosti se začleněním směrnice NIS2 do českého právního řádu měla regulace pro využívání cloudových služeb rozšířit až na 6 000 subjektů. Mělo by se jednat o poskytovatele služeb v oblasti energetiky, dopravy, bankovnictví, poštovních služeb nebo potravinářství. Dále se bude vztahovat na města, kraje či nemocnice.

Katalog cloud computingu spravuje Digitální a informační agentura, která má od prvního dubna letošního roku na starosti digitalizaci veřejné správy. Podmínky pro zápis poskytovatelů cloudových služeb stanovuje Národní úřad pro informační a kybernetickou bezpečnost.

„V tuto chvíli je podle našich informací SAP před ostatními dodavateli, kteří se nacházejí v různých fázích přípravy, nebo podání svých žádostí pro zápis do katalogu cloud computingu v souladu s vyhláškou č. 316/2021 Sb. Díky tomu můžeme už dnes začít diskutovat s představiteli státní správy o jejich vizi moderního fungování státních úřadů nebo samosprávních celků,“ dodává Zdeněk Panec, vedoucí týmu pro veřejné zakázky v SAP.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit.  Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2022 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Chcete-li si prohlédnout a stáhnout fotografie pro média, navštivte prosím www.sap.com/photos. Na této platformě najdete materiály ve vysokém rozlišení pro své mediální kanály. Chcete-li si prohlédnout videa s příběhy na různá témata, navštivte stránku www.sap-tv.com. Z této stránky můžete vkládat videa do vlastních webových stránek, sdílet videa prostřednictvím e-mailových odkazů a přihlásit se k odběru RSS kanálů ze SAP TV.

Exit mobile version