Mají investice firem do metaverz smysl? V Praze se sejdou mezinárodní experti na Web3

Metaverza, imerzivní virtuální světy, v posledních letech přitahují značnou pozornost. Přestože se zatím neuchytily v mainstreamovém nasazení, firmy se již snaží hledat způsoby, jak v těchto světech podporovat vlastní značku. Coca-Cola v metaverzech šíří svá sběratelská NFT, Tommy Hilfiger v digitálním vesmíru prodává své výrobky. V Česku je nejviditelnějším příkladem automobilka Škoda, která spustila dokonce svůj vlastní Škodaverse. Co všechno metaverza značkám nabízejí a kdy se technologie rozšíří, budou v červnu v Praze řešit světoví experti na technologie Web3 Diego Borgo, Tim Walther, Daryl Kelly a Sebastian Orellano. České tech scéně se čtveřice představí na akci STRV Talks organizované českým týmem vývojářů a designérů STRV a Škoda Auto.

„Praha je důležitým technologickým centrem a my v STRV neustále testujeme možnosti nových technologií včetně Web3, ale i AR, VR nebo blockchainu. Proto jsme se rozhodli do Česka pozvat světové odborníky zabývající se metaverzy, aby zde společně diskutovali o potenciálu této technologie nejen spolu, ale i s českými firmami a technologickou komunitou,“ vysvětluje myšlenku celé akce Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

Revoluce v digitálním marketingu

Na akci STRV Talks: Supercharging Brands With Web3 ft. Škodaverse & Frens se chystají kapacity skutečně globálního významu v oblasti Web3 a metaverz. Mezi řečníky je Diego Borgo, který s metaverzy radí nadnárodním značkám, jako je Adidas, Shell, Porsche a v neposlední řadě také Škoda Auto, které pomáhal se spuštěním jejího vlastního metaverza s názvem Škodaverse. K němu se připojí Tim Walther, řečník známý ze série přednášek TEDx a expert na kombinaci metaverza s NFT, který do nového sektoru pomáhá proniknout mimo jiné koncernu Volkswagen. Dalšími řečníky budou Daryl Kelly, CEO tržiště s NFT LTD.INC, a Sebastian Orellano, spoluzakladatel POAP Studia, které s NFT radí značkám Vogue, Renault a dalším.

„Metaverza jsou další evolucí toho, jak se lidé spojují. E-commerce a sociální sítě byly pro značky revoluční přelom. Představte si, co jim nabídne metaverzum coby další fáze internetu. Zatím se firmy ptají: ‚Co je to metaverzum, jaké problémy řeší Web3, co z toho budeme mít a proč s tím začít už teď?‘“ předkládá hlavní téma události jeden ze spíkrů Diego Borgo. „Těším se, že na STRV Talks potkáme podobně smýšlející nadšence do NFT, tvůrce, sběratele a zájemce z řad firem,“ doplňuje ho další řečník Daryl Kelly.

Vstupenka na akci jako NFT

Akce STRV Talks s pomocí Škoda Auto proběhne 5. června ve střešním baru kanceláří STRV v pražském Karlíně. Vstupenky na akci STRV je možné pořídit pouze ve formě NFT. Těmi se návštěvníci prokazují jako běžnou vstupenkou skrze ticketingovou aplikaci Enter dostupnou pro Android i iOS, kterou STRV představilo minulý rok. Akci bude moderovat Lubo Smid společně s Lucou Zicconim, který vede Web3 Studio ve Škoda Auto. Součástí akce bude Q&A sekce a následně neformální networking s občerstvením.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedlo na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty Microsoft, Barry’s, The Athletic nebo Barnes & Noble. Pod značkou STRV Labs firma vyvinula řadu vlastních úspěšných aplikací v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte nebo web3 ticketing platformou Enter. Hranice technologií v STRV posouvá více než 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním meetupů pro designéry a vývojáře a akcemi STRV Talks pro širší startupovou a technologickou komunitu.

Vodafone v létě přisype data k předplaceným kartám. Například 6,5 GB bude jen za 119 korun

Mít předplacenou kartu od Vodafonu se stále vyplatí. Ten od 1. června rozdává 5 GB dat navíc v rámci letní akce. Kromě toho na konci června vylepší svou standardní nabídku balíčků k předplaceným kartám.

Během června, července i srpna si každý zákazník s balíčkem obsahujícím data může vyzvednout 5 GB dat navíc v internetové samoobsluze nebo aplikaci Můj Vodafone. V praxi tak mohou lidé třeba s balíčkem 1,5 GB + neomezenými SMS v síti přes léto využít 6,5 GB dat, a to za cenu jen 119 korun měsíčně.

Datový dárek 5 GB čeká na všechny, kteří využívají balíčky z kategorie Data+SMS nebo Komplet. Letní akce startuje 1. června a platí až do konce srpna nejen pro nově zakoupené předplacené karty, ale také jde o dárek pro stávající zákazníky.

Úprava i standardních balíčků, a to od konce června

Od 29. června zároveň dostane novou podobu i standardní nabídka balíčků k předplacené kartě. Příkladem je balíček 6 GB dat a neomezené SMS v síti. Nově bude obsahovat 10 GB dat za cenu 399 korun. Takový objem vystačí i těm, kteří využívají mobilní připojení každý den i pro datově náročnější aktivity.

Novou nabídku balíčků platnou od 29. června přehledně shrnuje přiložená tabulka. Stávající zákazníci se o změnách dozví v samoobsluze Můj Vodafone a také prostřednictvím SMS zpráv.

„Naší strategií je digitalizovat Česko a jsme rádi, že i lidé s předplacenými kartami využívají mobilní data čím dál více. Přes léto, kdy tráví čas na dovolených, rozdáváme každý měsíc 5 GB dat navíc. Tento dárek platí jak pro stávající nabídku, tak pro upravené balíčky od konce června. Přitom všechny předplacené karty mohou využít i naši nejmodernější 5G síť,“ říká Josef Bína, manažer segmentu předplacených karet Vodafonu.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Blíží se regulace kyberbezpečnosti v Česku. Zasáhne více než 6 tisíc firem

Nové trendy v oblasti kybernetické bezpečnosti, rostoucí počet kybernetických útoků a hrozby spojené s digitalizací kritických průmyslových odvětví. To vše jsou důvody, proč Rada Evropské unie během českého předsednictví v listopadu 2022 schválila konečné znění směrnice o opatřeních pro vysokou společnou úroveň bezpečnosti sítí a informačních systémů celé EU. Zatímco dosavadní právní úprava dopadala na poměrně úzký okruh subjektů, nově bude pod regulaci spadat každý podnik, který zaměstnává 50 a více zaměstnanců, nebo dosahuje ročního obratu alespoň 10 milionů euro nebo 250 milionů korun. 

Nová směrnice NIS 2 navazuje na stávající směrnici NIS 1, ale značně rozšiřuje okruh povinných subjektů a odstraňuje často vytýkané nedostatky. Původní verze zavazovala členské státy k vypracování strategie v oblasti kybernetické ochrany a zaváděla povinnosti v oblasti kyberbezpečnosti pro některé společnosti. S rozvojem digitalizace a stále se zvyšujícím počtem kybernetických útoků ovšem dochází k navýšení rizik, než tomu bylo dříve, a proto nově Rada EU přistoupila k vytvoření směrnice NIS2 a zásadnímu rozšíření počtu společností, kterých se tato změna bude týkat. „Skok z 360 subjektů na více než 6 tisíc je dost razantní. Nicméně cíle jako takové jsou pochopitelné a nějak se začít musí, aby se v dohledné době kyberneticko-informační bezpečnost celkově zlepšila,“ říká expertka Kateřina Hůtová, spoluzakladatelka konzultantské společnosti Cybrela, která se zaváděním nové směrnice do firem zabývá.

Cílem je lepší kybernetická odolnost EU

Podle výroční zprávy Bezpečnostní informační agentury patří v posledních letech mezi hlavní hrozby především kybernetické útoky z Číny a Ruska. Zpráva BIS přímo uvádí, že v roce 2021 zaznamenala aktivity zejména ruských a čínských státních nebo státem podporovaných kyberšpionážních aktérů, kteří se zaměřovali nejen na Česko, ale směřovali také proti dalším členským zemím EU a NATO. Čína se přitom v posledních letech zařadila mezi nejčastější zdroje na poli kybernetických útoků. Zvýšilo se nejen jejich množství, ale zejména jejich závažnost a sofistikovanost. Zpravidla se totiž jedná o velmi technický pokročilé, dlouhodobé, a především skryté a těžko odhalitelné kyberšpionážní aktivity, jejichž důsledky mohou mít dopad na chod zasažených organizací i několik následujících let od odhalení. Covid a celková situace napomohly tomu, aby se urychlila práce na nové směrnici NIS 2, nicméně globální krize startérem iniciativy jako takové nebyly. „Dnešní svět funguje na informacích, datech. To nejcennější, co společnost má, jsou informace a ty je potřeba v digitálním světe chránit,“ popisuje Hůtová. Podle ní bychom si měli zároveň být vědomi toho, kolik věcí dnes funguje díky různým softwarům a IT oddělením ve společnostech obecně. „Představte si například situaci, kdy by například potravinové řetězce kvůli kybernetickému útoku nedovezly do obchodů jídlo, protože by nevěděly kam, komu a co. To by vyvolalo paniku. A to se nebavíme o velkých věcech jako systémy elektráren, vodáren a tepláren,“ vysvětluje. 

Jaké povinnosti NIS 2 pro společnosti zavádí?

  1. Povinnost přijmout vhodná a přiměřená technická a organizační opatření k řízení bezpečnostních rizik
  2. Odpovědnost vedoucích orgánů za přijatá opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti a povinnost dohledu. Za účelem získání dostatečných znalostí a dovedností mají členové vedoucích orgánů také povinnost absolvovat pravidelná školení v oblasti kybernetické bezpečnosti
  3. Oznamovací povinnost pro každý incident, který má závažný dopad na poskytování služeb

Konečné znění směrnice bylo zveřejněno v prosinci 2022 a vstupuje v platnost 20. den po jeho zveřejnění. Od této doby mají členské státy lhůtu 21 měsíců na implementaci směrnice do svých vnitrostátních právních předpisů. Stát a experti na kybernetickou bezpečnost se ovšem snaží komunikovat vše potřebné s předstihem. „V první řadě jde především o zvýšení kyberneticko-informační bezpečnosti. Aktuálně platí, že informace jsou cennější než zlato. A vy si musíte vybudovat stabilní zázemí tak, aby váš byznys přežil určité incident, které se dějí dnes a denně. Tím myslím snahy o získání citlivých dat samozřejmě. Zároveň jde ale i o to, aby i stát byl dostatečně silný a připravený udržet si odpovídající standard při poskytování služeb svým občanům,“ uzavírá Kateřina Hůtová.

Huawei Watch Buds: Tvůj 2v1 parťák na sportovní aktivity

Společnost Huawei nedávno představila mnoho nových špičkových produktů. Mezi ně patří i novinka Huawei Watch Buds. Jde o zcela první chytré hodinky se zabudovaným magnetickým pouzdrem pro ukládání bezdrátových sluchátek. Tento inovativní design boří hranice mezi chytrými hodinkami a sluchátky. Kromě designu se mohou pochlubit také funkcemi na sport či monitoringem zdraví. Díky tomu mají uživatelé neustálý přehled o svém sportovním výkonu.

Huawei Watch Buds podporují 80 sportovních režimů včetně běhu, chůze, cyklistiky či skákání přes švihadlo. Svá sportovní data mohou uživatelé snadno analyzovat pomocí funkce TruSport, a k ještě lepším výkonům jim může pomoci hlasový průvodce, který funguje jako soukromý trenér. Dává uživatelům sportovní rady přímo během tréninku, informuje je o jejich dosavadním výkonu a povzbuzuje k dosažení cílů.

Celodenní monitoring zdraví

Chytré hodinky Huawei Watch Buds uživatelům nabízí sledování zdraví srdce, a to pomocí technologie TruSeen™ 5.0+. Vylepšená technologie spolu s osmi fotoelektrickými senzory zajišťují ještě preciznější měření srdečního tepu. Spolu s dlouhou výdrží baterie tak můžete činnost svého srdce sledovat 24/7 a předcházet kardiovaskulárním onemocněním.

Watch Buds také dokáží měřit hladinu kyslíku v krvi. Obecně platí, že čím vyšší tato hodnota je, tím lepší. Nízké hodnoty mohou vést k vyčerpání, ke ztrátě paměti a dalším symptomům majícím neblahý vliv na zdraví.

HUAWEI TruSleep™ 3.0

Dostatek kvalitního spánku je podstatný pro udržení optimálního zdraví. Už od prvního představení technologie TruSleep™ Huawei neustále pracuje na jejích dalších vylepšeních. Nová verze 3.0 je k dispozici právě u Huawei Watch Buds. Díky jejich citlivosti na srdeční frekvenci dokážou celkem přesně vystihnout okamžik, kdy uživatel usne, a přepnout do monitorování spánku. Tato technologie navíc automaticky rozpozná 6 typických problémů se spánkem, např. lehké spaní či brzké probouzení, a nabízí přes 200 personalizovaných návrhů a rad k vylepšení kvality spánku.

Výdrž baterie chytrých hodinek a sluchátek

Chytré hodinky Huawei jsou velmi známé pro svou dlouhou výdrž baterie. Ani v tomto případě tomu není jinak. Navíc jedna baterie dodává energii hodinkám i sluchátkům najednou. Při plném nabití lze hodinky plnohodnotně používat 3 dny při běžném používání a týden v režimu úspory. Díky dlouhé výdrži baterie si uživatelé mohou užívat svá sportovní dobrodružství bez nutnosti nabíjet je tak často. Huawei Watch Buds navíc plně nabijete již za 100 minut.

Propojte si hodinky se svým smartphonem

Huawei Watch Buds lze jednoduše spárovat s každým smartphonem, ať už je to Android nebo iOS. Jakmile dojde ke spárování, všechny funkce jsou dostupné v aplikaci Huawei Zdraví. Aplikace dokáže zaznamenávat aktivitu ve více než 100 různých sportovních režimech. Kromě toho pomáhá s monitorováním zdraví, uživateli zaznamenává srdeční tep, okysličení krve, krevní tlak, kvalitu spánku a počet kroků. Data jsou navíc k dispozici v přehledných grafech a díky nim se můžete podívat na vývoj svého sportovního výkonu kdykoli.

Své úspěchy také můžete sdílet s rodinou a přáteli. Ať už pojedete na výlet na kole, nebo se vydáte běhat při západu slunce, to vše můžete svým blízkým nasdílet. Navíc při takovém výletu bude rozhodně co fotit. Aktuálně má nejlepší fotoaparát na trhu dle žebříčku DXOMARK Huawei P60 Pro. Díky automaticky nastavitelné fyzické cloně, Anti-Shake senzoru a dalším vychytávkám budete mít nádherné fotografie, které budou stát za sdílení. Jednoduše si k novému telefonu připojte Huawei Watch Buds a buďte připraveni na všechna letní dobrodružství.

Tyto speciální hodinky se zabudovanými sluchátky koupíte u vybraných maloobchodních prodejců za 11 990 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Soutěž ve sběru vysloužilého elektra se mění na Ekoedu. Nově ocení hned 10 nejlepších školek a škol

Školy zapojené do projektu Zelená škola se mohou od června 2023 opět utkat v oblíbené soutěži ve sběru vysloužilých elektrozařízení, kterou organizuje společnost REMA Systém. Letos se představí pod novým jménem Ekoedu a místo tří vítězů ocení hned pět škol a pět školek s největším sběrem v přepočtu na žáka. Vítězové získají tablety od partnera soutěže společnosti Vodafone Czech Republic. Změřit síly ve sběrové soutěži mohou školy do konce září 2023.

Už 1. června 2023 startuje již šestý ročník soutěže Ekoedu, kterou školáci dříve znali pod názvem EkoEDA. Soutěž pořádá společnost REMA Systém pro školy zapojené do projektu Zelená škola a je zaměřena na sběr vysloužilých elektrozařízení. Její hlavní myšlenkou je vést děti a mládež k zodpovědnému nakládání se starým elektrem, a především k předcházení vzniku odpadu obecně. „Soutěžit se letos bude opět ve dvou kategoriích, a to v kategorii mateřské školy a v kategorii základní, střední a speciální školy. Vyhodnocování soutěže bude probíhat osvědčenou formou, kdy se stanoví průměrná hmotnost celého sběru školy v přepočtu na jednoho žáka. Díky této metodě nebudou znevýhodněny ani malotřídky a zapojit se mohou opravdu všichni,“ uvádí Petr Kubernát za společnost REMA Systém.

Letošní ročník soutěže Ekoedu kromě změny v názvu přinesl i několik dalších novinek. Místo tří vítězů v každé kategorii bude tentokrát oceněno hned pět nejlepších školek a pět nejlepších škol. Na ty pak místo voucherů pro nákup elektroniky čekají výhry v podobě tabletů od partnera soutěže společnosti Vodafone Czech Republic, a. s. Soutěž bude probíhat do 30. září 2023 a školy se do ní mohou zapojit i v jejím průběhu. Výsledky budou vyhlášeny 17. října, výhry pak školy obdrží nejpozději do 30. listopadu. Kompletní pravidla soutěže jsou k dispozici na webu www.rema.cloud v sekci Zelená škola.

V minulém ročníku vysbíraly školy přes 40 tun odpadního elektra

V minulém ročníku soutěže, který probíhal od 1. září 2021 do 30. března 2022, odevzdali žáci zapojených škol téměř 41 tun vysloužilých elektrozařízení. V kategorii mateřských škol zvítězila Mateřská škola Dušníky, kde se vysbíralo téměř 900 kilogramů na žáka. V kategorii základních, středních a speciálních škol se na první příčce umístila Základní škola a Mateřská škola Skorošice se sběrem přes 277 kilogramů na žáka. Celkem se zapojeným mateřským školám podařilo odevzdat 22 589 kilogramů vysloužilých elektrozařízení. Základním, středním a speciálním školám poté 18 142 kilogramů.

Zelená škola vzdělává hravou formou

Projekt Zelená škola aktuálně sdružuje už více než 560 subjektů, kterým společnost REMA Systém umožňuje zapojit se zcela bezplatně. Školy mohou pro své žáky využívat i certifikovaný vzdělávací program Odpad není k zahození, který kombinuje zábavné pracovní listy a online interaktivní hry. Děti se tak hravou formu učí o problematice recyklace elektroodpadů. Učitelé mohou díky kvalitní metodice program snadno aplikovat do výuky.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Praha bude mít lepší kontrolu nad nakládáním s tříděným odpadem

Moderní město zajišťuje čistotu svého veřejného prostoru mimo jiné optimalizací odpadového hospodářství na základě aktuálních dat získávaných v reálném čase. Praze má s tímto nově pomoci pilotní projekt využívající RFID čipy umístěné na odpadových nádobách na tříděný odpad s horním výsypem. Hlavní město Praha na tomto projektu spolupracuje s městskou společností Operátor ICT a se svozovými společnostmi.

Projekt RFID čipy v odpadových nádobách na tříděný odpad pomůže Praze lépe monitorovat svoz nádob na tříděný odpad a zajistit tak kvalitnější službu pro její obyvatele.

V rámci probíhajícího pilotního projektu byly RFID čipy nainstalovány už na 414 odpadových nádob na papír a plasty s horním výsypem na území MČ Praha 2, Praha 7 a Praha 8. Dále byly na 6 svozových vozidlech umístěny RFID čtečky, které sbírají data o skutečně provedených svozech. „Technologie provádí vše sama, není třeba zásahu svozové posádky. V praxi to funguje tak, že v okamžiku provedení výsypu nádoby, dojde automaticky bezkontaktně k načtení RFID čipu umístěného na nádobě pomocí RFID čtečky instalované na svozovém vozidle,“ vysvětluje princip Petr Suška, ředitel úseku Smart City, inovací a projektového řízení ve společnosti Operátor ICT. Tato společnost provozuje také městskou datovou platformu Golemio. „Během prvního kvartálu letošního roku došlo také k integraci dat o skutečně provedených svozech do datové platformy Golemio, která jako jediná v Praze umožňuje vyhodnocovat a interpretovat městská data jako celek, “ doplňuje Petr Suška.

Hlavním cílem pilotní fáze je vybrat a rozhodnout, která ze dvou testovaných technologií je spolehlivější a vhodnější. Označování odpadových nádob RFID štítky také umožňuje jednoznačně identifikovat odpadovou nádobu, jejího majitele a automaticky bezkontaktně evidovat výsyp. Jde o relativně jednoduchou technologii založenou na radiofrekvenční identifikaci, RFID je zkratka Radio Frequency Identification.

Praha a svozové společnosti budou mít on-line přehled o tom, zda svoz tříděného odpadu odpovídá jeho dohodnuté četnosti. Až se vše zaběhne, měl by projekt také pomoci zjednodušit fakturaci, a to jak Odboru ochrany životního prostředí, tak i svozovým společnostem,“ vysvětluje budoucí přínos projektu náměstkyně pro životní prostředí Jana Komrsková.

V rámci pilotu bylo plánováno osadit celkem 1 000 RFID čipů na detekci svozů separačních nádob s horním výsypem. Pro fázi budoucího rutinního provozu se počítá s umístěním až 10 000 RFID čipů.

Pilotní projekt navazuje na Chytrý svoz odpadu, který je v rutinním provozu již od roku 2020. Ten je primárně zaměřen na kontrolu stavu a skutečné naplněnosti sběrných nádob na separovaný odpad za pomoci IoT senzorů, které jsou umístěné převážně v podzemních nádobách a nádobách se spodním výsypem. V průběhu let 2021–2022 došlo k rozšíření projektu na aktuálně cca 1200 kusů senzorů. Do budoucna je plánováno rozšíření senzorických řešení do všech separačních nádob se spodním výsypem na území hl. m. Prahy, tj. do cca 7000 ks sběrných nádob.

O OICT

Operátor ICT, a. s., je městskou akciovou společností, která pro Prahu zajištuje široké spektrum služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií. Mezi hlavní agendy patří řízení projektů Smart City, odborné poradenství a realizace ICT projektů pro Prahu, její městské části a další městské společnosti. Provozuje mobilní aplikace PID Lítačka, Moje Praha nebo Zmeňte.to, datovou platformu Golemio a také Portál Pražana.

Cílem OICT je usnadňovat a vylepšovat život v Praze za pomoci smysluplných a inovativních projektů, které hlavní město posouvají na úroveň vyspělé světové metropole.

https://operatorict.cz/

Zájem o ochranu soukromí se díky GDPR za posledních pět let zvýšil. I přesto má z praktického hlediska k dokonalosti daleko, hodnotí advokát ROWAN LEGAL

Nařízení o ochraně osobních údajů – známé pod zkratkou GDPR – oslavilo v těchto dnech pět let od nabytí účinnosti. V České republice se díky němu zvýšil zájem o ochranu soukromí jak ve veřejném, tak soukromém sektoru. Podle Michala Nulíčka z advokátní kanceláře ROWAN LEGAL se ale aspirace evropských legislativců ani po pěti letech zdaleka nepodařilo naplnit. Díky GDPR se sice tématu dostává zasloužené pozornosti, ale aplikační praxe členských zemí stále často sužují rozdíly. Určité napětí panuje i ve vztahu k modelu ochrany osobních údajů uplatňovanému ve Spojených státech amerických, což se negativně odráží především ve světě byznysu.

Podle odborníků na ochranu osobních údajů z přední české advokátní kanceláře ROWAN LEGAL pomohlo GDPR během uplynulých pěti let účinnosti kultivovat celoevropskou debatu o ochraně soukromí. Souvisejícím otázkám se nyní konečně věnuje pozornost, kterou si tato disciplína zaslouží. Díky sjednocení pravidel jednotlivých členských zemí došlo k usnadnění přeshraničního předávání dat. Nařízením se navíc inspirovala i řada mimoevropských zemí, které na jeho základě modelovaly své národní předpisy. To ovšem neznamená, že se cíle regulace podařilo bez dalšího naplnit.

„Po pěti letech je stále patrné, že přístupy jednotlivých evropských států k ochraně osobních údajů zůstávají rozdílné a společnosti působící ve více zemích stále musí vynakládat prostředky na ověření a přizpůsobení lokálním specifikům. Co se rovněž za uplynulých pět let nepovedlo, je snaha ‚vrátit lidem kontrolu nad daty‘, což byl jeden z hlavních cílů GDPR. Nástroje pro to existují, ale lidé jsou ke svému soukromí bohužel často lhostejní,“ hodnotí dopad nařízení po pěti letech Michal Nulíček, odborník na ochranu osobních údajů z ROWAN LEGAL.

V praxi to podle něj má dopad zejména na menší firmy, které si se zavedením požadavků GDPR stále neví rady. Tomu nenapomáhá ani fakt, že GDPR je velmi obecný předpis, jehož znění si aktéři vykládají různě. V důsledku toho vznikají problémy při vyjednávání smluv – uzavírání obchodů se tak často prodlužuje a prodražuje. V extrémních, ovšem ne nereálných případech jsou pravidla na ochranu osobních údajů i důvodem, proč k dokončení transakce nikdy nedojde.

Jako obzvláště problematické se rovněž ukázalo předávání osobních dat do USA. Před několika lety totiž došlo k zásadním odhalením, ze kterých vyplynulo, že Evropa je pod setrvalým dozorem amerických orgánů. Evropané tak ve výsledku nemají možnost zjistit, jak za oceánem s jejich daty nakládají a nemají k dispozici ani žádné vhodné nástroje ochrany. V reakci na to byl zrušen mechanismus, který umožnil volné předávání dat mezi EU a USA, což dodnes trvá. V praxi to způsobuje obrovské problémy – ať již globálním korporacím například při výměně zaměstnaneckých dat, nebo třeba i při používání běžných kancelářských softwarových nástrojů,“ zdůrazňuje Nulíček.

„Aktuálně je to tak, že se byznys samozřejmě nezastavil a data se do USA předávají dál. Přitom společnosti, které tak činí, se nikoliv svojí vinou pohybují na hraně zákona a musí vynakládat nepřiměřené úsilí a prostředky na to, aby rizika alespoň snížily. Do budoucna se rýsuje řešení, nicméně bude ještě několik měsíců trvat, než bude přijato,“ dodává.

Další záležitostí, která po pěti letech zůstává stále nedořešena, je ukládání pokut za porušení GDPR. Tato praxe se v tuzemsku a dalších státech EU liší, navíc v Česku došlo k nemožnosti pokutovat veřejné instituce, a proto řada z nich přestala brát ochranu osobních údajů vážně. Rovněž i ukládané pokuty v minulosti nedosahovaly takových výšek, aby to soukromé společnosti skutečně pocítily. „Nicméně se zdá, že se situace mění. V roce 2021 uložil Úřad na ochranu osobních údajů první opravdu vysokou pokutu ve výši 350 milionů korun, byť rozhodnutí zatím není konečné. V praxi jsme okamžitě viděli zvýšení zájmu o ochranu soukromí,“ konstatuje advokát.

Do budoucna se proto dá předpokládat, že se EU zaměří především na sjednocení rozhodovací a vymáhací praxe v členských státech. Poměrně živá debata panuje i ohledně zpřístupňování dat. V EU se momentálně diskutuje o nových pravidlech pro veřejnou správu i soukromé společnosti, které získávají data z tzv. smart technologií. Pod drobnohled evropských legislativců se tak mimo jiné dostanou i největší globální internetové společnosti. 

O ROWAN LEGAL

ROWAN LEGAL je přední tuzemskou advokátní kanceláří specializující se na řešení sporů a arbitráží, korporátní a obchodní právo, duševní vlastnictví, IT, telekomunikace a hospodářskou soutěž včetně veřejných zakázek. Mezi její klienty patří největší národní a mezinárodní korporace včetně veřejných institucí. V kancelářích v Praze a Brně zaměstnává přes 100 spolupracovníků, z toho více než 70 zkušených právníků pravidelně oceňovaných v tuzemských i mezinárodních oborových žebříčcích.

Pipedrive spouští Developer Hub, firmy mohou nyní samy připojit své aplikace do ekosystému populárního CRM

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro malé a střední firmy, oznamuje spuštění centralizované online platformy Developer Hub pro vývoj aplikací pro technologické partnery a vývojáře. Toto specializované prostředí umožňuje vývojářům přístup ke všem nástrojům, které potřebují k vytváření a správě aplikací na Pipedrive Marketplace. Každá vyvinutá aplikace díky tomu získá přístup do ekosystému čítajícího více než 100 000 společností, jež samy populární CRM využívají.

„Kvalitní prodejní CRM systém umožňuje firmám zefektivnit všechny aspekty jejich podnikání a využívat inovativní technologie. Náš ekosystém nabízí malým firmám kompletní, agilní a přizpůsobitelný technologický stack, který mají po ruce při hledání nových příležitostí k růstu. Spuštění Pipedrive Developer Hub odráží náš závazek poskytovat spolehlivé, stabilní a škálovatelné technologie, které pokryjí potřeby malých firem a pomohou jim přeměnit obchodní výzvy na příležitosti,“ říká Shaun Shirazian, CPO společnosti Pipedrive.

„Každý úspěšný startup se dříve či později dostane do fáze, kdy musí obsloužit velké množství zákazníků s různými potřebami. Naše CRM je toho typickým příkladem, neboť obchodní cyklus čítá spoustu dílčích kroků, od tvorby nabídky přes e-mailovou komunikaci až po automatizované vyplňování kontraktů a elektronické podepisování smluv. Vytváření vlastního ekosystému s aplikacemi třetích stran je win-win jak pro Pipedrive, tak pro tvůrce aplikací. Developer Hub urychluje a zefektivňuje proces vývoje snadno škálovatelných a bezpečných integrací, což ukazuje i žebříček platformy Postman, která zařadila API od Pipedrive do TOP 15,“ doplňuje Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Mezi hlavní výhody Pipedrive Developer Hub patří:

  • Developer Hub je centrálním místem pro správu, vývoj a vylepšování aplikačních/integračních řešení.
  • Vylepšené prostředí pro vývojáře a snazší navigace – centralizované a snadno přístupné centrum sjednocuje všechny nástroje, návody a dokumentaci, které vývojáři potřebují k vytváření a správě webových řešení kompatibilních se službou Pipedrive.
  • Snadněji použitelná rozšíření aplikací – Pipedrive nabízí širokou škálu možností, které zákazníkům umožňují interakci s daty z vlastních řešení a jejich zobrazení přímo na platformě. S Developer Hub je přidávání rozšíření a integrace s nimi ještě snazší a intuitivnější.
  • Náhled na výpis aplikací na Marketplace na jedno kliknutí – umožňuje vidět očima zákazníka, jak bude stránka aplikace vypadat na Marketplace Pipedrive.
  • Funkce okamžité instalace a testování integrací – zajistí, že aplikace bude fungovat tak, jak má. Developer Hub navíc umožňuje vytvářet soukromé aplikace dostupné pouze vybraným zákazníkům.

„Náš ekosystém s více než 400 integracemi aplikací a konektory umožňuje zákazníkům synchronizovat data napříč systémy na jednom místě a technologickým partnerům dává možnost poskytovat jejich řešení všem uživatelům. V loňském roce téměř 60 % celkové uživatelské základny Pipedrive integrovalo své CRM s alespoň jednou aplikací z Marketplace. Nejoblíbenějšími kategoriemi aplikací byly boty a zasílání zpráv, telefonní hovory a videohovory, automatizace marketingu a generování leadů,“ dodává Veronika Danielová.

Cílem nového Pipedrive Developer Hub je zlepšit zkušenosti vývojářů a rozšířit ekosystém Pipedrive, který pomáhá malým firmám růst. Pipedrive Developer Hub je k dispozici ve všech vývojářských sandboxových účtech i v účtech, které dříve měly přístup k Marketplace Manageru.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Společnost ASUS představila svou obchodní strategii a nová řešení pro firmy a vzdělávání na EMEA ASUS Business Summitu 2023 ve Španělsku

Společnost ASUS uspořádala druhý ročník ASUS Business Summitu, hlavní akce určené pro své komerční partnery v regionu EMEA. Jednodenní summit se uskutečnil 3. května ve španělské Malaze.

ASUS Business Summit je jedinečnou příležitostí pro komerční partnery v regionu EMEA, aby se zapojili do jednání se společností ASUS a seznámili se s nejnovějšími špičkovými technologiemi a řešeními určenými pro podniky a vzdělávací sektor. Účastníci měli také možnost zúčastnit se klíčové přednášky ASUS Business a získat cenné informace o trendech v oboru, seznámit se s obchodní strategií společnosti ASUS a objevit připravovaná komerční zařízení a řešení. 

Na Business Summitu 2023 společnost ASUS představila

ASUS Expertbook B9 – první business notebook na světě s nízkou uhlíkovou stopou a hmotností 880 gramů

ASUS ExpertBook B9400, který kompenzuje zbytkové emise pomocí uhlíkových kreditů na přírodní bázi, představuje vlajkovou loď jako první uhlíkově neutrální firemní notebook na světě – překonává standardy ENERGY STAR® v energetické účinnosti o 66 %, snižuje odpad materiálu díky použití PIR (postindustriálně recyklovaného) kovu a přijímá ekologicky šetrný recyklovaný papír s certifikátem FSC™ Mix.

Kromě toho, že je ExpertBook B9400 ultra lehký (880 g), má tloušťku pouhých 15 mm, a jeho baterie vydrží až 16 hodin, má zabezpečení na podnikové úrovni.

ASUS Expertbook B5 – přenosný výkon pro podnikání na cestách

S hmotností od pouhých 1,4 kg je 16palcový konvertibilní business notebook ASUS ExpertBook B5 OLED s OLED displejem jako stvořený pro stylový obchodní úspěch díky precizně zpracovanému šasi, které posouvá hranice lehkosti, a úžasnému OLED panelu pro maximální flexibilitu. ExpertBook B5 je připraven na náročná cestování díky úžasné celodenní výdrži baterie a špičkovým technologiím, které zlepší vaši efektivitu práce na cestách.

ASUS BR1402 – spolehlivý a flexibilní spojenec

ASUS BR1402 je navržen s ohledem na vzdělávání a je vybaven odolnou a robustní ochranou, která je odolná proti nárazům a prokluzování, zatímco modulární konstrukce umožňuje snadnou údržbu a modernizaci klíčových komponent techniky. 

Udržitelnost v centru pozornosti ASUS Business Summitu

Na summitu je rovněž prezentován závazek společnosti ASUS vytvářet inovativní řešení, která splňují cíle a závazky společnosti v oblasti udržitelnosti.

„Jako lídr v technologickém průmyslu jsme nadšeni, že můžeme hostit druhý ročník ASUS Business Summitu a poskytnout našim komerčním partnerům akci, na které se mohou spojit, učit se a zkoumat naše řešení,“ uvedla Madeleine Hung, generální manažerka pro Commercial oblast EMEA ve společnosti ASUS. „Jsme odhodláni podporovat naše partnery v silném obchodním růstu a zároveň jsme plně odhodláni respektovat naše cíle v oblasti udržitelnosti.“

Společnost ASUS představila v rámci Business Summitu 2023 své snahy z hlediska udržitelnosti ve čtyřech oblastech: oběhové hospodářství, opatření na ochranu klimatu, odpovědná výroba a vytváření hodnot.

V oblasti oběhového hospodářství společnost ASUS zdůraznila svůj přístup k celému životnímu cyklu, který se zaměřuje na udržitelnost v každé fázi životního cyklu výrobku a zvyšuje jeho konkurenceschopnost.

Opatření společnosti ASUS na ochranu klimatu se řídí jasným plánem na dosažení nulové čisté spotřeby a vědecky podloženými cíli společnosti ASUS v oblasti snižování emisí uhlíku. Společnost se zavázala využívat 100 % obnovitelné energie ve svých tchajwanských provozech do roku 2030 a v globálních provozech do roku 2035.

Společnost ASUS navíc zjistila, že individuální úsilí nestačí, a podpořila odpovědnou výrobu v celém svém dodavatelském řetězci tím, že se stala řádným členem Responsible Business Alliance, aby podpořila vizi RBA a zahrnula výkonnost svých dodavatelů v oblasti ESG do rozhodování o nákupech a procesech řízení.

A konečně, pokud jde o vytváření hodnot, společnost ASUS od roku 2008 představila svůj program digitálního začleňování, který zahrnuje více než 20 000 počítačů pro více než 1 800 neziskových organizací. Společnost také zřídila 500 center digitálního vzdělávání ve 39 zemích – s vizí odstranit digitální propast a vytvořit rovné příležitosti pro všechny.

Samotná organizace této akce není výjimkou a dokonale zapadá do zásad udržitelnosti společnosti. Společnost ASUS vybírala dodavatele pro Business Summit v souladu se svými závazky a téměř všechny materiály na této akci byly vybrány s recyklovatelnými nebo obsaženými recyklovanými složkami, přičemž zvláštní pozornost byla věnována ekologicky šetrným barvám a lakům.

O společnosti ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který poskytuje nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, jež přinášejí neuvěřitelné zážitky a zlepšují život lidí na celém světě.  Společnost ASUS se svým týmem 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost, každý den získává více než 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a podle časopisu Fortune patří mezi nejobdivovanější společnosti světa.

Agility kolekce od RIM CZ: Nový projekt mění způsob práce v kanceláři

Klasické kanceláře mizí a trend měkkého sezení neustále roste. Kavárny a obýváky se stávají dočasnými kancelářemi – a kanceláře se mohou stát dočasnou kavárnou či obývákem. Tato skutečnost přiměla otrokovického výrobce kancelářského nábytku RIM CZ k vytvoření projektu Agility.

Agility kolekce zajišťuje rychlou a přizpůsobivou kancelář

Agility kolekce je založena na myšlence rychlé změny kanceláře podle aktuální potřeby – od místa vhodného pro soustředění až po místo vhodné ke komunikaci a spolupráci. „Cílem je vytvořit lidem ideální podmínky pro jejich momentální činnost. Díky různorodé skladbě produktů je možné i během jednoho dne prostředí lehce a rychle přizpůsobit k práci, relaxaci nebo setkávání,“ říká Michal Hotmar ze společnosti RIM CZ, www.rim.cz.

Flexibilita a snadná manipulace

Základem všech produktů je snadná manipulace. Tu primárně zajišťují kolečka, díky kterým lze i poměrně velkou sedačku lehce přemístit. Kolečka jsou nainstalována na stoly, taburety a samozřejmě také na pracovní židle. Prvky bez koleček zase vynikají nízkou hmotností. Díky své variabilitě kolekce nechá vyniknout vaší hravosti a kreativitě.

Nechte se inspirovat agilní kanceláří

Dejte si v 9 hodin kávu s kolegy, na 11 hodin svolejte workshop a odpoledne jeho výsledky prezentujte. To vše v jedné místnosti se stejným nábytkem, ale pokaždé v jiném rozložení, vhodném pro danou situaci.

Inovativní design a udržitelná výroba

Kromě vysoké kvality a životnosti výrobků se RIM CZ také aktivně angažuje v udržitelném přístupu k výrobě. Zaměřuje se na výrobu z materiálů získaných z recyklace, jako jsou například plasty vylovené z moří. Důležité je také omezení chromové úpravy produktů. S touto odpovědnou a ekologickou filosofií se snaží přispět k ochraně životního prostředí. Společnost se může pyšnit také řadou prestižních ocenění a uznání. Její spolupráce s osobnostmi českého i světového designu je klíčová. Design není pouze otázkou osobního vkusu, ale cestou k vývoji inovativních a úspěšných produktů. Právě spojení technických řešení společnosti s invencí designérů dělá její produkty unikátními a rozpoznatelnými.

O firmě RIM

Společnost RIM CZ a.s. vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle. Filosofie zdravého sezení a poznatky z vlastního výzkumu v oblasti ergonomie ovlivnily další vývoj společnosti. Slogan „Pro zdravé sezení“ a tomu odpovídající záměr vyrábět a prodávat židle, které přispívají ke kultivaci a oživení kancelářského prostředí se staly hlavním posláním firmy.

Více se dozvíte na www.rim.cz.

Exit mobile version