Herní partnerství AGON by AOC a Red Bull pokračuje i v roce 2023

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – a Red Bull se v roce 2023 znovu spojili, aby vzali svět esportů útokem. Toto partnerství započalo v roce 2019 a od té doby se těší nepřetržitému úspěchu, přičemž obě značky se rozhodly přinášet do herní komunity po celém světě ještě více vzrušení a akce.

V loňském roce toto partnerství sponzorovalo 519 akcí ve 23 zemích a poskytlo 580 herních monitorů AGON by AOC na esportová jeviště po celém světě. Události Red Bull esports v roce 2022 přilákaly přes 100 000 diváků na místě i online. Streamy vygenerovaly 14,7 milionů zhlédnutí a 432 milionů sledovaných minut.

Na všechny tyto akce budou poskytnuty soutěžní herní monitory z produktových řad AOC GAMING, AGON a AGON PRO, které účastníkům umožní co nejlepší výkon. Řada AGON PRO představuje displeje nejvyšší úrovně v portfoliu AGON by AOC, které jsou zaměřeny na esportovce a nadšence do hraní. Tyto špičkové herní monitory jsou navrženy ve spolupráci s profesionálními esports organizacemi – jako je renomovaný tým G2 Esports – aby poskytovaly maximální herní zážitek všude tam, kde se hraje o hodně a soupeří spolu herní legendy. S vysokými obnovovacími frekvencemi až 360 Hz bleskově rychlými časy odezvy pouhých 0,5 ms a s nízkým vstupním zpožděním jsou tyto monitory stavěny pro soutěžní hraní.

V roce 2022, mimo jiné, tyto tři esportovní turnaje sponzorované Red Bullem a AGON by AOC získaly velké publikum:

  • Red Bull Campus Clutch: Tento globální Valorant turnaj je exkluzivní pro univerzitní studenty a v roce 2022 se série konala v 50 zemích a 300 univerzitách. Nejlepší týmy ze 400 akcí postoupily do světového finále konaného od 13. do 16. prosince 2022. Finále se uskutečnilo na stadionu Pacaembu v brazilském São Paulu, tým Northwood z USA se utkal s týmem Kanady 07 a získal titul Campus Clutch a také hlavní cenu 20 000 Eur.
  • Red Bull Flick: Globální turnajová série 2vs2 CS:GO, ve které se utkaly amatérské dvojice proti jiným amatérům nebo přímo pozvaným dvojicím, které soutěží na vlastních mapách s herním režimem „Hold the Spot“. Nejlepší týmy ze 13 zemí postoupily do světového finále v dánské Kodani ve dnech 19. – 20. listopadu 2022. Ve velkém finále se představila jedna z amatérských dvojic, Alec ‚Puteli‘ Koivanen a Juho ‚8Juho8‘ Kankaanpää z finského týmu KUUsamo.gg, která se následně stala šampionem Red Bull Flick Invitational 2022 a získala odměnu ve výši 20 000 Eur.
  • Red Bull Solo Q: Tento amatérský turnaj 1vs1 League of Legends, který se odehrával v 18 zemích, vyvrcholil světovým finále 2022 ve dnech od 14. do 16. října 2022 na Manhattanu v New Yorku, kde soutěž vyhrál Ahilleas ‚SneakyLemon‘ Natsis. Letošní kvalifikace Solo Q jsou v běhu a finále se bude konat v Londýně během Mid-Season Invitational (MSI) dne 19. května 2023, takže účastníci budou mít možnost osobně sledovat turnaj MSI spolu se soutěží ve vlastních bitvách.

“My v AGON by AOC jsme nadšeni z pokračování našeho partnerství s Red Bull Esports, jehož počátek se datuje již od roku 2019. Náš společný závazek posouvat hranice soutěžního hraní nám umožnil vytvořit nezapomenutelné zážitky jak pro závodníky, tak pro fanoušky. Jsme hrdí na to, že můžeme i nadále podporovat tyto prestižní události pomocí nejmodernějších zobrazovacích technologií, které používáme v našich herních monitorech,“ dodává Anna Stefańczyk, vedoucí globálního marketingu AOC.

I v roce 2023 bude tato vzrušující jízda pokračovat, mimo jiné, s těmito blížícími se turnaji:

Red Bull Flick 2023 Finland x AGON by AOC– 22. dubna 2023 (sobota)
Red Bull Solo Q Denmark x AGON by AOC – 29. dubna 2023 (sobota)
Red Bull Solo Q Argentina x AGON by AOC – 6. května 2023 (sobota)

Red Bull a AGON by AOC dále pokračují v podpoře Red Bull Kumite, jedné z nejprestižnějších bojových her.

Díky řadě skvělých akcí a špičkovým herním monitorům partnerství mezi Red Bull a AGON by AOC v roce 2023 jistě vytvoří ještě více vzrušení a energie ve světě esportů. Očekávejte další aktualizace a připravte se na herní zážitek vyšší úrovně.

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

[1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

vivo představuje modely X Fold2 a X Flip, které rozšiřují řadu skládacích vlajkových lodí

Společnost vivo dnes oznámila uvedení dvou skládacích vlajkových telefonů v Číně: vivo X Fold2, velkého skládacího smartphonu nové generace, a vivo X Flip, prvního menšího skládacího zařízení. Oba modely se mohou pochlubit všestrannými funkcemi, elegantním designem a novými uživatelskými zážitky.

„Společnost vivo se snaží vytvářet vlajkové skládací telefony, které jsou maximálně uživatelsky přívětivé, a to bez kompromisů v oblasti výkonu, výdrže baterie a dalších důležitých funkcí. Vyvážení technických vlastností a designu je u skládacích telefonů vždy výzvou, ale naše oddanost inovacím nás vede k tomu, abychom dodávali produkty, které předčí očekávání,“ řekl Huang Tao, viceprezident společnosti vivo.

vivo X Fold2: dokonalá kombinace všestrannosti a štíhlého vzhledu

Společnost vivo při vývoji svých skládacích smartphonů klade důraz na výkon a uživatelský zážitek. Specifikace vlajkové lodi vivo X Fold2 se tak vyrovnají vlastnostem neskládacích telefonů a v mnohém je i předčí. vivo X Fold2 má 8,03palcový hlavní displej E6 s rozlišením 2K+ a maximálním jasem 1 800 nitů, což z něj dělá jeden z předních modelů mezi skládacími smartphony.

Vnitřní i vnější displej mají obnovovací frekvenci 120 Hz. Mimořádný výkon telefonu vivo X Fold2 zajišťuje Snapdragon® 8 Gen 2 s vylepšeným SPU, paměť LPDDR5X a úložiště UFS4.0. Smartphone má 4800mAh baterii s podporou 50W bezdrátového nabíjení FlashCharge, které uživatele zbavuje obav z nízkého stavu baterie. vivo X Fold2 je vybaven i dalšími funkcemi, včetně 3D ultrazvukového snímání otisků prstů na dvou obrazovkách a bezztrátového Hi-Fi.

Smartphone je také o 33 gramů lehčí a o 2 mm tenčí než jeho předchůdce, a to díky vylepšením ve více než 30 oblastech. Využívá tenký a odolný pant vyrobený z ultratvrdého skla (UTG), který zvyšuje stabilitu a odolnost vůči opotřebení, čímž dosahuje o 33 % delší životnosti než jeho předchůdce. Pant získal certifikaci TÜV Rheinland za trvanlivost i po 400 000 přeloženích. Velkému displeji je přizpůsoben i design softwaru, který výrazně usnadňuje multitasking. Je umožněno bezproblémové přepínání oken v různých polohách sklopení a sledování videa a telefonování ve sklopené poloze.

Přístroj se může pochlubit 50Mpx hlavním fotoaparátem Sony VCS s ultrazvukovým snímačem a nabízí profesionální fotografické zážitky za pomoci režimu ZEISS Cinematic Video. Nová funkce „vznášení“ (hover feature) představená v systému ZEISS Imaging with Free-Stop Shooting Experience, umožňuje uživatelům zachytit dlouhotrvající scény, a to bez stativu.

Telefon vivo X Fold2, který je k dispozici v červené, modré nebo černé barvě, navazuje na design svého předchůdce a kombinuje veganskou kůži, sklo a klasické trojúhelníkové vzory na okrajích fotoaparátu. Elegantní, stylový design v sobě spojuje tradiční čínskou kulturu s estetikou moderních technologií.

vivo X Flip: spojení stylu a vysokého výkonu

Kompaktní telefon vivo X Flip, nový přírůstek do řady skládacích telefonů vivo, vyniká svou skladností a zároveň osobitým designem. Může se pochlubit velkým vnějším displejem, zatímco zaoblené strany displeje na obou stranách zajistí pohodlný pocit při držení. Středový rám, vyrobený z letecké hliníkové slitiny, poskytuje lehčí a stabilnější konstrukci. Elegantní design zařízení je umožněn díky mimořádně odolnému lehkému pantu, který způsobuje vyboulení pouhých 3,15 mm. vivo X Flip má v rozloženém stavu tloušťku 7,75 mm a ve složeném stavu zhruba velikost kompaktního pouzdra na pudr.

Sofistikovaný fotoaparát vivo X Flip nabízí pokročilé zobrazovací schopnosti podpořené technologií ZEISS Imaging s funkcí Free-Stop Shooting Experience, a přináší tak nové neotřelé zážitky. Zajímavostí je tzv. make-up zrcátko vivo X Flip s technologií Aura Light, které umožňuje uživatelům přes efekty pohodlně zkoušet různé styly líčení a při fotografování je pak také následně aplikovat. Další funkce pořizování záběru z více úhlů umožňuje uživatelům vyfotografovat selfie, která vypadají, jako by je pořídil někdo jiný předním fotoaparátem. Funkce fotografování z ruky v HD rozlišení podporuje pořizování fotografií ve svislém i vodorovném směru a vnější displej přináší pohodlnější zaostření pro dokonalé selfie na první pokus.

vivo X Flip se může pochlubit také režimem DV, ve kterém mohou uživatelé natáčet stylové vlogy a videa s filmovými sekvencemi, a to i v každodenních situacích, kdy telefon používají ve vodorovné poloze. Prostřednictvím funkce časosběrného snímání ve funkci „vznášení“ (hover feature) mohou uživatelé natáčet dlouhotrvající scény, jako je městská doprava nebo hvězdná noc bez použití stativu. Díky 50MP hlavnímu fotoaparátu VCS s ultrazvukovým snímačem, technologii OIS a režimu ZEISS Style Portrait poskytuje zařízení více kreativních metod fotografování.

vivo X Flip získal certifikaci TÜV Rheinland pro odolnost vůči 500 000 přeložení, díky vylepšené konstrukci pantů Waterdrop a ultrapevnému sklu (UTG). Tenký telefon nedělá kompromisy ani ve výdrži baterie – je vybaven 4400mAh baterií s podporou 44W FlashCharge a špičkovou technologií 4,5V baterie s vysokou hustotou.

vivo X Flip je vybaven výkonnou mobilní platformou Snapdragon® 8+ Gen 1 a displejem chránícím oči. Díky obnovovací frekvenci 120 Hz, adaptivnímu obnovování LTPO a vysokofrekvenčnímu stmívání PWM 1920 Hz se obrazovka může pochlubit jak špičkovým výkonem, tak tím, že pomáhá chránit oči a snižovat únavu zraku.

Zařízení se dodává ve třech barvách, z nichž hlavní roli hraje fialová Rhombic Purple. Klasická prošívaná podšívka, veganská kůže a jedinečná stereoskopická kůže s prošívanými křivkami dodává telefonu smyslný vzhled. Díky nanopovrchu odolnému proti opotřebení a znečištění a skládací minimalistické konstrukci ovládané pouze konečky prstů zůstává zařízení prakticky bez otisků prstů. vivo X Flip se dodává také v barvách Silk Gold a Diamond Black.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

Proč dbát na správné třídění a recyklaci baterií? 6 věcí, které jste možná nevěděli

Nefungovaly by bez nich ovladače, svítilny, ale třeba i mobilní telefony. Řeč je o bateriích. V Česku pětina z baterií, které se dostaly do oběhu, končí v koši. Jejich zpětný odběr a následná recyklace je ale více než důležitá. Baterie a akumulátory totiž obsahují řadu nebezpečných kovů, jež mají nepříznivý vliv na životní prostředí a také na lidské zdraví. Přinášíme šest zajímavostí, proč baterie nesmějí končit na skládkách.

Baterie jsou pro přírodu i zdraví nebezpečné

Průměrná česká domácnost má ve svých spotřebičích a zařízeních asi 50 kusů baterií. Našli bychom je třeba v nástěnných hodinách, dálkových ovladačích, rádiích, telefonech ale i v televizi. Nejčastěji se jedná o baterie alkalické. Hojně využívané jsou rovněž ty lithiové, které mají vyšší výdrž a díky tomu jsou vhodné třeba pro mobilní telefony nebo notebooky. Co je však pro všechny tyto zdroje energií shodné, je fakt, že obsahují toxické látky jako například olovo, rtuť nebo lithium. Představují tedy takzvaný nebezpečný odpad, který nesmí skončit na skládkách nebo být spálen. „Při rozkládání baterií v přírodě hrozí znečištění půdy a vody těmito těžkými kovy, což může mít vážné dopady na ekosystémy. A třeba rtuť je silný neurotoxin, který negativně působí na lidské zdraví,“ upozorňuje Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který je předním prodejcem akumulátorů na českém trhu.

Polovina odpadních baterií zůstává v šuplících nebo končí v koši

Přestože stále více Čechů ví, co s vyřazenými bateriemi a akumulátory udělat, 20 % jich stále ještě skončí v odpadkovém koši nebo zůstane doma v šuplíku. Podle statistik v roce 2022 přesáhl celkový zpětný odběr přenosných baterií a akumulátorů hranici 80 %, přitom v roce 2021 to bylo jen 68 %. Jedním z nejčastějších mýtů o recyklaci baterií je ten, že je není kam odevzdat. Přitom speciální sběrné nádoby, do nichž mohou lidé zdarma zařízení odevzdávat, je možné najít na stovkách míst. Například v obchodech s elektronikou, ve sběrných dvorech, ale také ve školách nebo na obecních úřadech. „Po celé republice máme skoro tisícovku speciálních sběrných boxů, do kterých občané odevzdávají vysloužilé baterie a akumulátory. Tuto službu mohou využívat obce, školy a firmy a my se poté postaráme o bezplatný svoz a následné zpracování tohoto odpadu,“ uvádí Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice.

Pro těžbu surovin se využívá dětská práce

Negativní dopad na životní prostředí nemají jen použité baterie, ale i samotný proces při výrobě nových. Baterie a akumulátory obsahují řadu těžkých kovů. Jejich těžba je kromě ekologické zátěže spojena i s vážnými sociálními a lidskými problémy. Například více než polovina světové produkce kobaltu pochází z Demokratické republiky Kongo, kde jsou k jeho těžbě zneužívány děti, které jsou nuceny pracovat v hrozných podmínkách. Přitom kobalt je klíčovou surovinou při výrobě lithiových baterií. Odevzdáním použitých baterií může každý pomoci k opětovnému získání kobaltu pro výrobu nových baterií.

Suroviny na výrobu baterií mohou dojít

Zásoby těžkých kovů nejsou neomezené. A protože poptávka po bateriích neustále roste, je nezbytné hledat způsoby, jak vyřazené baterie a akumulátory recyklovat. Recyklací totiž můžeme z baterie zpětně získat asi tři čtvrtiny obsažených materiálů. Baterie a akumulátory jsou tak cenným zdrojem zinku, železa, manganu, niklu, kadmia, kobaltu nebo olova. Tyto kovy mohou být využity jak při výrobě nových baterií, tak například i v ocelářském průmyslu nebo v kosmetice. Recyklace tak není důležitá pouze z ekologického hlediska, ale i ze společenského a ekonomického. „Zpracování surových kovů k výrobě nových baterií je energeticky mnohem náročnější než jejich získávání recyklací. Například pro výrobu jedné tuny železa je potřeba vytěžit a zpracovat zhruba padesát tun železné rudy. Stejné množství železa přitom můžeme získat recyklací zhruba 15 tun baterií. Recyklace železa z baterií tedy představuje sedmdesátiprocentní úsporu energie oproti získávání železa z rudy,“ přibližuje Pešek.

Moderní technologie šetří životnost baterií

Podle odborníků bude baterií a akumulátorů ve světě neustále přibývat. Trend ovlivňuje i aktuální rozvoj elektromobility, který v následujících letech způsobí prudký růst množství těchto zařízení. Aby se tak co nejvíc snížil počet baterií v oběhu, je jednou z možností pořizovat do domácností například tužkové baterie, které se dají opakovaně dobíjet. Na trhu se objevují běžně, jsou však o něco dražší než ty jednorázové. Lidé často mívají strach, že nezvládnou odhadnout správnou dobu nabíjení, články takzvaně přebijí, a tím i znehodnotí samotnou baterii. Tyto obavy jsou ale zbytečné. „Moderní baterie, a dokonce i nabíječky umí samy rozpoznat, jak moc jsou dobité. Podle toho dobíjení buďto přeruší, nebo sníží nabíjecí proud na minimum. Stejně v dnešní době fungují například i chytré telefony, které si podle předchozího dobíjení umí rozvrhnout tento šetrný režim,“ vysvětluje Tlapák.

Lidé často vyhazují baterie předčasně

Ve sběrných nádobách mnohdy končí baterie jen z poloviny vybité. Při nákupu nových je vždy důležité vybírat takové druhy, které jsou pro dané spotřebiče doporučené nebo přímo určené. To zajistí co nejdelší životnost. Pokud ale člověk bude mít pocit, že baterie už dosluhuje, měl by zvážit, zda nenajde využití ještě někde jinde. Baterie na provoz některých zařízení, typicky dětských hraček, už energeticky nemusí stačit a pro uživatele je to signál, že je čas ji vyhodit. Přitom ale může ještě několik měsíců, nebo dokonce i let posloužit v nějakém méně náročném přístroji, třeba v ovladači nebo budíku, než se vybije úplně.

S příchodem jara se ulice opět zelenají koloběžkami Bolt. Vrací se s unikátními funkcemi

Po měsících omezeného zimního provozu se koloběžky platformy Bolt opět rozjíždějí po českých městech. Přicházejí s řadou inovativních bezpečnostních funkcí, které se slévají do ojedinělého systému bodování uživatelů na základě jejich chování na koloběžce.

Motoristé to dobře znají – za prohřešky proti pravidlům silničního provozu se jim přičítají body, a od určitého okamžiku následují sankce. Na stejném principu je založen první systém bodování jezdců na sdílených koloběžkách, který letos spouští služba Bolt. Součástí její aplikace totiž je několik unikátních bezpečnostních prvků, mezi které patří rozpoznávání nebezpečné jízdy ve dvou lidech či prudkého brždění a smyků. Nehledě na to, že když jezdec koloběžku parkuje, musí ji vyfotit s tím, že Bolt fotky namátkově kontroluje, a to i s využitím umělé inteligence. Stroje Bolt sice lze odkládat jen na k tomu vyhrazených místech, platforma ale tímto způsobem vede svoje uživatele k tomu, aby i na nich parkovali ohleduplně.

Za zmíněné prohřešky bude uživatel po každých 5 jízdách bodován, a pokud spadne mezi 2 procenta nejproblematičtějších uživatelů v daném městě, obdrží v aplikaci svého druhu varování ve formě vzdělávacích materiálů zaměřených na bezpečné ježdění. Pokud během následujících 5 jízd své chování nezlepší, bude uživateli na dalších 5 jízd omezena rychlost na 15 km/h. Pokud ani to nepomůže, bude v aplikaci na týden zablokován.

„Unikátní systém bodování jezdců i na něj navázané funkce jsou součástí širšího balíku bezpečnostních prvků služby Bolt, mezi které patří také loni představený test kognitivních schopností. Test je povinný od půlnoci do brzkých ranních hodin v lokalitách s bujarým nočním životem, a jen pokud jím uživatel projde, může na koloběžce vyrazit. Jsou to tyto funkce a další aktivity včetně vzdělávání našich uživatelů, které z Boltu dělají lídra na poli bezpečnosti. Jsme rádi, že letos dojde k výraznějšímu rozšíření těchto novinek, které výrazně přispějí k dalšímu zvýšení bezpečnosti provozu sdílené mikromobility v českých městech,” říká Lucie Krahulcová, manažerka veřejné politiky pro služby mikromobility platformy Bolt.

Koloběžky Bolt jsou opět plně k dispozici v sedmi českých a moravských městech, kromě Prahy, Brna a Ostravy také v Olomouci, Pardubicích, Frýdku-Místku či Českých Budějovicích. Počet nasazených strojů, ale také měst, ve kterých bude služba mikromobility Bolt k dispozici, se bude v průběhu roku vyvíjet podle poptávky a dalších okolností. V rámci obměny flotily koloběžek budou ve většině městech v Česku nasazeny inovované stroje Bolt 4, které vedle delšího dojezdu poskytují také vyšší míru bezpečnosti a komfortu.

V některých městech budou lidé vedle zelených koloběžek na vyhrazených stáních vídat také elektrokola Bolt, jejichž znovuzavedení do provozu se již brzy plánuje v Praze.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Smarty BRANDS. zahajuje mezinárodní expanzi, otevírá první prodejnu na Slovensku

Skupina Smarty BRANDS. českého podnikatele Petra Syrůčka otevřela v na konci března první prodejnu Smarty na Slovensku – konkrétně v Bratislavě. Již na začátku měsíce spustila také provoz internetového obchodu pod názvem smarty.sk. „Expanze na Slovensko je prvním vstupem skupiny Smarty BRANDS. na zahraniční trh. Předloňský nákup sítě JRC, ke které patřil i slovenský Brloh, nám otevřel dveře za hranice. Rozhodli jsme se toho potenciálu naplno využít a rozjet byznys na Slovensku,“ popisuje majitel a zakladatel Smarty BRANDS. Petr Syrůček.

„Dynamika růstu Smarty na Slovensku bude z nemalé části ovlivněna nejen celkovým ekonomickým vývojem trhu v následujícím období, ale také úspěšností nového konceptu v rámci prvních prodejen, které otevíráme. Není tajemstvím, že slovenský trh je v telco části výrazně odlišný a naše výchozí pozice jiná, než kterou jsme měli a máme v ČR, kde má Smarty více než desetiletou historii s nezanedbatelným podílem prodeje koncovým zákazníkům i B2B segmentu. I tak bychom ale rádi v následujících dvou letech otevřeli až deset Smarty prodejen v klíčových obchodních centrech velkých měst,“ popisuje finanční ředitel Smarty BRANDS. Rudolf Konečný.

Slovenskou herní síť Brloh vlastní Smarty BRANDS. od roku 2021. Její design teď projde potřebnou modernizací a stane se součástí nové sítě Smarty. „Prodejny Brlohu postupně začleníme do sítě Smarty, stejně jako jsme to udělali v Česku s JRC. Chceme Brlohu vdechnout nový život a přizpůsobit značku nové době. V našich slovenských prodejnách bude mít Brloh výsadní postavení, stejně jako ho má v české síti značka JRC,“ popisuje Petr Syrůček.

Bratislavská prodejna je první z několika, které se pod značkou Smarty na Slovensku otevřou. Zákazníkům přinesou kombinaci toho nejlepšího z chytré elektroniky a světa gamingu. Na prodejnách si zákazníci budou moci vyzkoušet i pořídit mobilní telefony, počítače, herní konzole či merch i různé příslušenství. Samozřejmostí je možnost poradit se s proškoleným prodejcem – od nastavení telefonu až po to, jak si zařídit chytrou domácnost. Pobočky propojí prodej na místě, výdej zboží z e-shopu i servis pro zákazníky Smarty i Brloh. 

O Smarty Brands.: 

Společnost Smarty.cz založil v roce 2012 Petr Syrůček. Dnes do skupiny Smarty BRANDS. patří e-shop a kamenné prodejny s elektronikou Smarty.cz a prémiový prodejce značky Apple iWant. Ten v České republice kromě e-shopu provozuje 11 značkových kamenných prodejen. Smarty BRANDS. nabízí také vlastní značku počítačů TIGO. V roce 2021 získala značku a síť prodejen JRC, které postupně integruje do své sítě. V roce 2023 začíná Smarty.cz působit na Slovensku, kde provozuje kamennou prodejnu a e-shop.

Smarty.cz se kromě nabídky komplexního portfolia telco&IT&smart elektroniky a gamingu zaměřuje také na celorepublikovou obsluhu B2B zákazníků všech velikostí, poskytování IT služeb, vlastní financování či pronájem koncových zařízení, servisní i bazarové služby či pořádání pravidelných workshopů a školení na míru pro firemní i běžné zákazníky.

GeForce NOW Priority nyní na 6 měsíců levněji. Knihovna služby se rozšiřuje o 7 titulů

Ode dnešního dne až do 21. května si zájemci mohou zajistit členství GeForce NOW Priority se 40% slevou na 6 měsíců. Oproti bezplatné verzi tak získají přednostní přístup k herním serverům GeForce, delší herní relaci a v podporovaných hrách také možnost zapnout RTX technologie. Hned si je mohou vyzkoušet tento týden v nově podporovaných hrách od Bandai Namco a EA, které nabízejí ray tracing.

Série The Dark Pictures Anthology čtyři hororové hry s jedinečnými postavami a příběhy. Každá z nich obsahuje větvené příběhy s několika konci a vizuální stránku v nich pomáhá dotvářet právě realistická simulace chování světla.

F1 2021 od EA je také RTX ON, což napomáhá extrémně věrné vizuální stránce závodů i filmovému zážitku v příběhovém režimu Braking Point.

Poslední očekávanou hrou v knihovně je zombie akce Dead Island 2. Seznam všech novinek naleznete níže:

  • Survival: Fountain of Youth (novinka Steam, 19. 4.)
  • Dead Island 2 (Novinka Epic Games Store, 21. 4.)
  • F1 2021 (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: Man of Medan (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: Little Hope (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: House of Ashes (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me (Steam)

Celý blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/04/20/geforce-now-thursday-april-20/

Sonos vstupuje se svou službou Sonos Pro do komerčního světa

Sonos představil službu Sonos Pro, novou flexibilní nabídku softwaru jako služby (SaaS/Software as a Service), která podnikům a firmám usnadní přehrávání skvělého zvuku ve všech svých provozovnách. Nová kategorie produktu, tedy služba založená na předplatném, zahrnuje jednoduchý řídicí panel pro vzdálenou správu systému na více místech, komerčně licencovanou hudbu, personalizovanou podporu a další. Služba bezproblémově spolupracuje se všemi stávajícími produkty Sonos, aby zaplnila jakýkoli prostor pohlcujícím zvukem. Sonos Pro je k dispozici ve Spojených státech od 18. dubna 2023, další trhy budou následovat.

„S návratem spotřebitelů do kamenných obchodů a restaurací se provozovatelé snaží využívat hudbu, vizuální prvky a vůně k vytvoření smyslového zážitku, který buduje emocionální spojení se zákazníky,“ říká Patrik Spence, generální ředitel značky Sonos. „Zaznamenali jsme velmi výrazný organický nárůst prodejů právě do komerčních prostor, protože podniky investují do zvukových řešení, aby své zákazníky zaujaly, což pro nás představuje obrovskou příležitost. Abychom lépe porozuměli potřebám podniků a komplexnosti komerčního zvuku, testovali jsme různé funkce ve stovkách podniků a jsme hrdí na to, že můžeme dodat jednoduché řešení, které bylo od začátku navrženo tak, aby vyhovovalo potřebám těchto posluchačů.“ 

Přeneste Sonos zážitek do byznysu

Sonos vedle svých špičkových reproduktorů nyní poskytuje jedinečnou nabídku softwaru určenou pro provozovny. Typická zvuková řešení určená pro podniky vyžadují komplexní sadu produktů a nástrojů, nyní ale mohou podniky svůj zvuk zefektivnit pomocí Sonos Pro. „Hudba je základem pro vytvoření atmosféry a udržení zákazníků, kteří se stále vracejí,“ řekla Audra Kinsley, viceprezidentka a generální ředitelka Sonos Professional. „Služba Sonos Pro byla navržena tak, aby napomohla značkám posílit jejich vize a styl prostřednictvím zvuku, s nástroji pro správu obsahu a vytváření odlišných zvukových zážitků, které u zákazníků rezonují.“

  • Ovládejte a monitorujte odkudkoli: Odemkněte přizpůsobenou aplikaci Sonos a možnosti vzdálené správy, včetně webového řídicího panelu, který firmám umožní prohlížet a spravovat aktivity napříč všemi svými lokály. Využijte přednastavené playlisty, nastavení administrátorských oprávnění, delegování přístupu na důvěryhodné zaměstnance a přístup k prémiové podpoře na vyžádání odkudkoli.
  • Nalaďte dokonalý tón svého provozu: Užijte si exkluzivní přístup k Sonos Backgrounds, komerčně licencované hudební službě s obsahem od nezávislých umělců, nebo snadný přístup ke streamovacím službám třetích stran, jako je Mood Mix, Soundtrack Your Brand nebo Rockbot, a vytvořte pro své zákazníky rozpoznatelný zvuk v každém provozu.
  • Užijte si ten nejlepší zvuk: Vyplňte každý prostor čistým, vyváženým a detailním zvukem Sonos s promyšleným hardwarovým designem a intuitivním ovládáním, které může nabídnout jen Sonos.
  • Přizpůsobte systém svým potřebám: Vybavte své provozovny kompaktními chytrými reproduktory nebo jejich kombinací na více různých místech – protože jde o Sonos, všechny produkty spolu komunikují. Rozšiřujte systém o další reproduktory a upravujte své předplatné dle růstu firmy.

Sonos Pro je k dispozici za 35 $ měsíčně za jednu provozovnu. Pro více informací navštivte www.sonos.com nebo sledujte @sonos. 

O společnosti Sonos

Sonos je přední světová společnost zaměřující se na zvukové zážitky. Společnost Sonos, vynálezce bezdrátového domácího multi-room audia, pomáhá celému světu k lepší kvalitě poslechu tím, že poskytuje lidem přístup k obsahu, který milují, a umožňuje jim ovládat ho, jak a kde chtějí. Společnost Sonos se proslavila poskytováním bezkonkurenčních zvukových zážitků, promyšlenou estetikou designu, jednoduchostí používání a otevřenou platformou. Díky tomu všemu zpřístupňuje audio obsah v celé jeho šíři doslova každému. Centrála společnosti Sonos je v kalifornském městě Santa Barbara. Více informací naleznete na stránkách www.sonos.com.

Plastová karta nebo virtuální? Čechům stále častěji stačí jen ta v mobilu, zvlášť když je zdarma

Ještě před dekádou bychom si nedovedli představit život bez plastové platební karty v peněžence. Jenže časy se mění, a přestože celosvětově počet vydaných karet nadále roste, jejich využívanost nikoli. Díky svým virtuálním protějškům, které je možné jednoduše nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek, tak v peněžence plní spíše formální funkci. Vyplývá to z výzkumu platební služby Skip Pay, který realizovala na více než 1800 respondentech z řad svých klientů.

Skip Pay pravidelně využívá již 130 tisíc lidí z celého Česka jako běžnou platební službu – tedy nejen pro nákup zboží, ale i běžné každodenní platby, při cestování nebo například pro úhradu nájmu nebo účtu za mobilní telefon. Z tohoto pohledu se tedy jedná o zcela relevantní vzorek.

Jak tedy účastníci průzkumu platí? Výhradně plastovou kartu využívá 19 % dotázaných. Kombinaci plastové a virtuální 21 %, tedy o trochu více než pětina. A 60 % ze všech respondentů si pak vystačí s virtuální kartou nahranou v mobilním telefonu nebo hodinkách prostřednictvím Google Pay, Apple Pay nebo třeba Garmin Pay a k využívání plastové karty se vracet nehodlá.

Toto číslo navíc podle všeho roste už několik let, a to hned z několika důvodů. Změnu návyků nastartovala covidová pandemie, kdy výrazným způsobem stoupl počet online transakcí. Svou roli však hraje také generační obměna – uživatelů jako takových i technologií.

„Obecně platí, že čím mladší je uživatel, tím menší má potřebu využívat plastovou kartu. Věková hranice, kdy si lidé vystačí s virtuální kartou, se posouvá stále výš, nyní je již několik let nad čtyřicítkou. Je to logické – roste penetrace telefonů s NFC čtečkami, bezkontaktní platební terminály se v Česku staly takřka standardem a podobně se rozšiřuje i síť bankomatů, které umožňují bezkontaktní výběry,“ uvádí Richard Kotrlík, šéf platební služby Skip Pay.

Plastová karta už bez virtuálního protějšku netáhne

A jak se zdá, těm, co si navykli platit virtuálně, již kompletní odpoutání se od plastu nevadí. Pouze každý desátý platící výhradně s virtuální kartou by v případě sjednání nového účtu vyžadoval i její plastový protějšek, přestože by ho následně k placení nevyužíval.

Pokud by však mělo být vydání plastové karty jednorázově zpoplatněno – například stokorunou – pořídilo by si ji pouze 13 % respondentů – ani ne třetina z těch, kteří dnes pro placení používají výhradně plastovou kartu, a přibližně polovina z těch, kteří virtuální a plastovou kartu kombinují.

„Ve výsledku se tak ukazuje, že přejít na platby výhradně pomocí virtuální karty by nemělo problém vysoké procento z těch, kteří dnes obě metody kombinují. Řada lidí má plastovou kartu skutečně jen jako určitý druh zálohy nebo ji využívá k výběrům z bankomatů, které stále nejsou u nás i ve světě všude bezkontaktní. I tato bariéra ovšem postupně odpadá,“ uvádí Richard Kotrlík. „A zajímavý je také přístup ke zpoplatnění – Češi si sice i nadále myslí, že plastová karta by měla být zdarma, na druhou stranu snáz pochopí zpoplatnění právě fyzické karty než té virtuální.“

Pohodlí, bezpečí i zbytečné plasty

A jaké jsou důvody, proč se lidé stále častěji rozhodují pro virtuální variantu karet? V první řadě se jedná o pohodlí – možnost platit mobilem, hodinkami nebo jinou elektronikou a potvrzovat transakce pomocí biometrických údajů má i pro konzervativnější uživatele jasnou přidanou hodnotu.

Služby, které vydávají virtuální karty, navíc věnují patřičnou pozornost jejich jednoduchému ovládání. Pomocí aplikací nebývá problém kartu spravovat, nastavovat její limity, zablokovat ji nebo deaktivovat. A to zejména v případě, kdy dojde k podezření na zneužití. Virtuální kartu je také výrazně jednodušší nahradit – a s novou platit okamžitě, bez nutnosti čekat na zaslání té plastové.

„Otázka bezpečí je jeden z paradoxů, který virtuální karty provází. Na řadu klientů působí plastová alternativa bezpečněji, přestože ji uschovávají tak, že není problém opsat z ní například kompletní karetní údaje. A řada těch, kteří platí pomocí mobilů nebo hodinek, už ani přesně neví, kde doma fyzickou kartu má,“ vysvětluje Richard Kotrlík.

Využívání virtuálních karet však nahrává ještě další motivace – ekologická. Hlavním materiálem karet je i nadále především PVC, ekologické varianty jsou v Česku v podstatě výjimkou. Jako první ji až v roce 2020 představila v Česku ČSOB, a přestože s každou kartou ušetří 3,2 gramu průmyslového plastového odpadu a sníží uhlíkovou stopu o 7 gramů oxidu uhličitého, bezemisní virtuální kartě se pochopitelně rovnat nemůže.

Plast nebo digitál? Jde hlavně o věk

Kdo využívá raději výhradně plastové karty

  • Generace 40+, častěji ženy
  • Častěji platí v kamenných obchodech než na e-shopech
  • Pravidelně vybírá peníze z bankomatu
  • Plastovou kartu považují paradoxně za bezpečnější způsob platby

Kdo využívá raději výhradně virtuální karty

  • Nejčastěji mladí do 40 let, častěji muži
  • Pravidelně mění typ mobilního telefonu a záleží jim na jejich funkcích
  • Přestává nosit peněženku a hotovost nosí spíše v menším množství
  • Plastovou kartu nechávají doma

O Skip Pay

Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou platební kartou Skip, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Qerko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.cz.

Dceřiná společnost Rakouské agentury APA nasazuje české AI řešení

AI řešení české firmy úspěšně nasadila dceřiná společnost rakouské tiskové agentury APA – monitorovací agentura APA-Comm. Systém Beey Workflow nově monitoruje podcasty i televizní a rozhlasové vysílání také v Rakousku. Toto partnerství se může stát inspirací i pro další firmy v Evropě. 

Systém Beey Workflow od pražské společnosti NEWTON Technologies začleňuje hlasové technologie, jako jsou automatický převod hlasu na text nebo identifikace mluvčích do procesu nahrávání, ukládání a analýzy audiovizuálního obsahu. Vedle nahrávek v angličtině a češtině si skvěle poradí i s němčinou a dalšími jazyky. Přesnost zpracování němčiny v Beey Workflow patří mezi ty úplně nejlepší na světovém trhu. Výsledky a poznatky získané agenturou APA-Comm při používání Beey budou zohledněny při dalším vývoji německého jazykového modelu v rámci průběžné optimalizace.

„Beey Workflow jsme původně vyvinuli pro interní potřeby skupiny Newton Media vČesku a ve střední a jihovýchodní Evropě. Když jsme si uvědomili, že kvalitou naše řešení převyšuje většinu obdobných produktů, nabídli jsme systém i dalším firmám. Nasazení v APA-Comm je první významnou realizací mimo trhy, kde působí Newton Media. Další instalace by měly následovat v nejbližší době,“ vysvětluje historii a perspektivy produktu ředitel společnosti Petr Herian.

„Jsem rád, že systém Beey Workflow používáme v APA-Comm jako interní produkční nástroj. Díky němu může můj tým ještě lépe poskytovat monitoring v téměř reálném čase z více než 40 rozhlasových a televizních kanálů a také podcastů,“ říká Klemens Ganner, generální ředitel společnosti APA-Comm. „Je vidět, že Beey přináší přidanou hodnotu všude tam, kde se mluvená řeč přepisuje do psané podoby. Proto kromě našeho interního využití plánujeme aplikaci Beey nabízet exkluzivně na rakouském trhu PR specialistům, novinářům a dalším zákazníkům, a to prostřednictvím její integrace do platformy PR-Desk,“ vysvětluje Ganner další plánovaný postup. Zákazníci společnosti APA-Comm tak budou mít snadný přístup k vytváření přepisů nebo automatických titulků pomocí editoru Beey.

Beey Workflow vyvinula česká společnosti NEWTON Technologies. Mezi její další produkty patří software pro diktování NEWTON Dictate nebo online aplikace Beey.io, kterou používají zákazníci ve více než 50 zemích. Své unikátní hlasové technologie vyvíjí ve spolupráci s Technickou Univerzitou v Liberci.

APA-Comm je společná značka dceřiných společností APA-OTS Originaltext-Service GmbH a APA-DeFacto Datenbank und Contentmanagement GmbH, které se specializují na komunikační služby. Zaměřuje se na odborníky v oblasti PR a komunikace a zahrnuje všechny služby a aplikace APA pro profesionální komunikační procesy: produkci (foto, video, grafika), média, obrazové a novinářské databáze, analytické služby, distribuci tiskových zpráv, monitoring médií, monitoring sociálních sítí a měření výkonnosti.

Průměrný Evropan vyprodukuje 180 kg obalového odpadu za rok, pomoct by mohlo vyšší využití snadno recyklovatelných materiálů. Nejvíc trendy je hliník

Znečištění obalovými odpady je jedním z největších ekologických problémů naší doby. Podle dat Evropské komise, každý obyvatel Evropy vyprodukuje v průměru až 180 kilogramů obalového odpadu ročně. Pokud dle prognózy nebudou přijata žádná preventivní opatření, vzroste v roce 2030 objem obalového odpadu o 19 %, objem plastového odpadu až o 46 %.[1] Dne 22. dubna se po celém světě slaví Den země, který mimo jiné upozorňuje na dopad přebytečného množství obalových odpadů na životní prostředí.

Jedním z kroků, jak přispět k udržitelnosti a snížit negativní vliv na ekologii, je využívat nové, a k přírodě šetrnější postupy výroby zboží. Do popředí se tak pomalu začínají dostávat obaly, které jsou vyrobeny z biologicky rozložitelných a snadno recyklovatelných materiálů.[2]

Trendový plech

Takovým materiálem je například hliník, který je dnes klíčovým prvkem nízkouhlíkového oběhového hospodářství. Je to vůbec nejrozšířenější kov na světě, pro své vlastnosti je velice vhodným obalovým a konstrukčním materiálem. Hliníkové obaly jsou nejen velmi lehké a odolné, ale i snadno recyklovatelné – staré kovové plechovky a další obaly mohou být zpracovány a znovu použity pro výrobu nových obalů bez ztráty kvality, takřka donekonečna.[3] Časem by mohl plech nahradit jiné materiály, jako je plast, sklo či ocel.

Přichází doba hliníková

Podle dat studie Mezinárodního institutu pro hliník je až 71 % hliníku recyklováno do nových výrobků.[4] Oproti tomu recyklace skla či plastu je téměř o polovinu nižší.[5] Hliník také dosahuje nejnižších ztrát při třídění a znovuzpracování – pouhých 10 %.[6] A co víc – recyklace hliníku je poměrně snadná a lze ji provádět v místě jeho spotřeby, což snižuje náklady na přepravu, šetří čas, zdroje a emise CO2.[7] Mezi další výhody patří i velká oblíbenost hliníkových plechovek mezi spotřebiteli – avšak i to má své úskalí.

„Produkt může být udržitelný pouze tehdy, jsou-li při jeho výrobě zohledněny všechny ekologické a energetické aspekty. Výroba nového hliníku je energeticky velice náročná, až několikanásobně vyšší než výroba plastů nebo skla. Z toho je patrné, že je dnes recyklace hliníkového odpadu důležitá, neboť recyklace jedné plechovky ušetří až 95 % energie.[8] V současnosti je tento proces jednou z nejoblíbenějších forem recyklace a je hojně využívaný po celé Evropě,“ vysvětluje Jaroslav Dušek, country manager HELL ENERGY Česká republika. Celosvětově patří firma k předním výrobcům energetických nápojů a v roce 2020 začala při výrobě vlastních plechovek jako první na světě využívat hliník s mimořádně vysokým obsahem recyklovaného materiálu.

Trnitá cesta k recyklaci

Podle statistik se v roce 2021 třídění odpadu věnovalo 73 % obyvatel Česka, v průměru vytřídili 71,8 kg recyklovatelných materiálu.[9] Například v třídění plastu se Česká republika řadí mezi evropskou špičku. V případě třídění kovu už to ale tak pozitivní není – ve většině českých domácnosti končí plechovky namísto žlutých kontejnerů zmačkané v koši. Zatímco třeba v Německu nebo Belgii míra recyklace hliníkových plechovek dosahuje až 95 %, v Česku je to pouze 47 %.[10] Je tady velký prostor ke zlepšování, a to pomocí neustálé edukace správných postupů třídění. O problematiku by se měli zajímat i samotní výrobci nápojů, kteří plechové obaly distribuují.

„Drtivá většina našich produktů se nyní prodává ve 100 % recyklovatelných hliníkových plechovkách. Do roku 2025 si klademe za cíl zvýšit podíl hliníkových plechovek v našem portfoliu na alespoň 99 %. Chceme tak podpořit recyklační infrastrukturu v Evropě. Je to jediný účinný způsob, jak s hliníkovými plechovkami zodpovědně a udržitelně nakládat,“ uzavírá Jaroslav Dušek. 

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 50 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

Exit mobile version