Revolut uvádí na trh novou verzi 9.0 aplikace pro iOS a Android. Mezi nové funkce patří Společné účty – sdílený bankovní účet pro každou dvojici

Revolut, globální finanční superaplikace, kterou používá už více než 28 milionů zákazníků po celém světě, dnes vydala svou novou verzi aplikace 9.0 včetně nového sdíleného bankovního produktu Společné účty pro EHP. Společné účty umožňují zákazníkům vytvořit si v aplikaci Revolut další účet, který budou společně vlastnit dva lidé – ať už jsou to partneři, rodinní příslušníci nebo přátelé. Upgrade uživatelského rozhraní na 9.0 je k dispozici pro iOS i Android a zahrnuje také skupinovou verzi nástroje pro rychlé zasílání zpráv Revolut Chat. Nová sada produktů je nyní dostupná na všech trzích EHP.

Sdílejte život se Společným účtem

Společné účty Revolut jsou o flexibilitě a začlenění, protože vyhovují potřebám různých typů lidí a vztahů. Aby si zákazníci mohli založit Společné účty, nemusí vysvětlovat, kdo jsou, ani dokazovat, že spolu žijí. Společné účty spolu s Revolut <18 se mohou stát centrem rodinných financí, ale mohou je stejně používat všechny typy dvojic, ať už to jsou partneři, sourozenci, spolubydlící nebo přátelé.

Podle průzkumu, který nedávno provedla společnost Revolut, by 58 % Evropanů chtělo používat Společný účet ke správě svých výdajů s partnerem. 32 % z nich by Společný účet preferovalo používat výhradně jako svůj jediný účet a 26 % jako doplňkový ke svým soukromým účtům. Zbývajících 33 % raději ponechalo své účty a rozpočty oddělené. Zajímavé je, že 5 % uvedlo, že spolu o penězích ani nemluví, protože nechtějí míchat finance a lásku. 4 % neměla na věc jasný názor. Na otázku, jak si rozdělili náklady se svým partnerem, byla nejčastější odpověď 50/50 (36 %) – ačkoli 22 % respondentů uvedlo, že jedna osoba z páru zaplatí více či méně v závislosti na svém příjmu. 7 % bylo konkrétnější, přičemž jeden partner platí za nájem, zatímco druhý za účty a potraviny. 4 % respondentů se rozhodlo pro řešení, kdy všechny výdaje hradí jeden partner, protože vydělávají výrazně více. 1 % potvrdilo, že stranou, která hradí náklady/nájem, jsou jejich rodiče. 24 % uvedlo, že je to nezajímá nebo neexistuje žádné pravidlo. 6 % nevědělo.

Chatujte, rozdělujte a vyrovnávejte účty se skupinovými chaty

V listopadu 2022 Revolut spustil funkci chat, kde mohou zákazníci Revolutu po celém světě chatovat a také sdílet zábavné gify a nálepky a zároveň posílat a žádat o peníze. S nejnovější aktualizací 9.0 zavádí Revolut skupinové chaty. Nová funkce umožňuje několika lidem diskutovat a sdílet platební údaje v rámci aplikace, místo aby museli přepínat mezi různými aplikacemi pro zasílání zpráv – to vše v rámci toho, abychom zůstali věrní poslání nabízet služby, které řeší všechny finanční záležitosti na jednom místě. Při vytváření chatu pro nás byla prioritou bezpečnost, a tak jsou všechny zprávy kompletně zašifrovány. Pokud zákazníci nechtějí chat používat, mají možnost tuto funkci vypnout. Nastavení chatu se provádí v sekci Zabezpečení a Soukromí.

Co nového přináší Rev 9.0?

  • Zkratky na domovské obrazovce: Zákazníci mají nyní možnost přizpůsobit si aplikaci díky novým widgetům, které mohou na své domovské obrazovce libovolně přesouvat.

  • Uživatelský zážitek: Verze 9.0 se zaměřuje na stovky témat týkajících se uživatelského zážitku a výkonnosti, na které zákazníci upozornili jako na potenciální problémy a překážky pro provedení požadovaných akcí. Revolut průběžně sbírá od zákazníků zpětnou vazbu, a poté ji použije pro spoustu upgradů.

  • Skupinové chaty: Zákazníci mají nyní možnost chatovat s ostatními členy, se kterými sdílí skupinový účet. Mohou probírat a spravovat cokoli, co se týká jejich společného zážitku.

  • Společné účty: Zákazníci v EHP si nyní mohou založit Společný účet s kýmkoli chtějí (pod podmínkou, že mají účet vedený u stejné dceřinné společnosti). Ať už se jedná o partnera, kamaráda, nebo kohokoliv jiného, účty jsou vytvořeny na míru všem potřebám.

Dmitry Zlokazov, produktový ředitel v Revolutu:

„Díky pokročilým možnostem přizpůsobení a efektivizaci uživatelského zážitku je pro zákazníky nyní ještě snadnější orientovat se mezi jejich oblíbenými funkcemi a produkty. Především mám radost z toho, že se Revolut stává sociálnějším a inkluzivnějším prostředím, které vyhovuje rozdílným potřebám různých lidí, různým vztahům a rozpočtům. Obě funkce Společné účty i Skupinové chaty pomohou snadněji vyřešit vše, co se týká peněz, ať už své finance sdílíme s kýmkoli – dávají totiž dohromady to nejlepší z již existujících společenských a bankovních funkcí.“

V průběhu let se Revolut stal jednou z největších finančních komunit na světě. Nabízí mnoho funkcí, speciálně navržených tak, aby je bylo možné používat spolu s ostatními uživateli, a aby ulehčily a urychlily každodenní bankovnictví – patří sem Skupinové účty, Revolut Chat, Revolut <18, Skupinové trezory a platby P2P. Pro otevření společného účtu musí být obě strany zákazníky Revolutu a mít nejnovější verzi aplikace, která podporuje funkci Společné účty. Oba dva musí mít také osobní účet založený ve stejné zemi, u stejné dceřiné společnosti nebo pobočky Revolutu (registrační subjekt osobních účtů) a nesmí být součástí jiného Společného účtu Revolut (nebo mít čekající pozvánku do Společného účtu v Revolutu od někoho jiného). Pro více informací o Společných účtech se podívejte na tuto stránku.

O REVOLUTU

Vytváříme první skutečně globální finanční superaplikaci na světě. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny měn. Dnes již více než 28 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než 330 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční gramotnost, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

„Estonsko“ se v Česku zatím nekoná. Firmy v digitalizaci zaostávají

O digitalizaci se v Česku hodně mluví, ale pustilo se do ní zatím málo firem. Svědčí o tom absence jednoho z pilířů systémového řízení, tzv. CRM, ve většině podniků. Tento systém (zkratka slov Customer Relationship Management se obvykle překládá jako „řízení vztahů se zákazníky“) slouží pro sběr a vyhodnocování informací o zákaznících a v roce 2021 chyběl podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) ve více než 80 procentech tuzemských firem. Subjekty, které jej využívají, jsou většinou velké podniky, konkrétně 52 procent, zatímco středních jen 29 procent, a malých firem pouze 14 procent. Pro srovnání, nejúspěšnější byly v Evropě země Beneluxu: konkrétně v Belgii a Nizozemí používá CRM více než polovina firem. V Česku používá CRM 17 procent firem pro získávání informací o zákaznících, 12 procent firem k analýze zákaznických dat. „Moc se toho za posledních třicet let nezměnilo. Obchodníci ve firmách používají většinou jednu ze tří možností: tužka-papír, excel, outlook. A takto si ‘vedou‘ obchodní případy. Přitom dle našich zkušeností přechod na jednoduché online CRM ušetří až polovinu veškeré práce obchodníka,“ vysvětluje Tomáš Wiesner ze společnosti Dáváme, která se specializuje na implementaci CRM systémů do českých firem.

V čele jsou makléři

Podle údajů ČSÚ užívají systémy pro správu a využití informací o zákaznících nejčastěji subjekty působící v oblasti informací a komunikací. Konkrétně to bylo 56 % podniků s deseti a více zaměstnanci v této odvětvové sekci. V podnicích působících v obchodu jej ve stejném roce mělo 28 % subjektů a 39 % cestovních agentur nebo kanceláří. Naopak ve zpracovatelském průmyslu to bylo jen 16 % podniků a ve stavebnictví 6 %. „Nejčastěji se se CRM systémy potkáváme ve startupech – přes devadesát procent z nich si hlídá svůj obchod tímto způsobem. Následují marketingové agentury a IT firmy, kde je potřeba evidovat komunikaci klientů – zhruba každá druhá z oboru používá CRM,“ doplňuje Tomáš Wiesner s tím, že nejrychleji rostoucími obory zavádějící CRM jsou od minulého roku makléři (finanční, pojišťovací, realitní), firmy spojené s obnovitelnými zdroji (fotovoltaika a tepelná čerpadla) a firmy z oblasti zdravotnictví (kliniky, zubní ordinace, poradny).

Právě profese, které stojí na vysokém počtu zakázek a plynulém obchodním procesu, se od určitého stupně vývoje bez automatizace prakticky nemají šanci obejít. „Moderní CRM systémy dnes umí nabídnout přednastavené automatizace, které zbavují obchodníky rutinních činností a dávají jim více času na samotný obchod. Podle našich statistik dokázaly firmy díky dobře nastaveným automatizovaným procesům například uzavřít více než 40 procent obchodů a navýšit počet celkových obchodních příležitostí o 35 procent oproti roku 2020, resp. o 20 procent oproti roku 2021,“ popisuje Veronika Danielová, Product Manager společnosti Pipedrive, jednoho z dodavatelů často využívaných evropských CRM systémů.

Klarna představuje nový rozměr nakupování pomocí ChatGPT

Platební a nákupní služba Klarna s potěšením oznamuje novou spolupráci s OpenAI, díky které chce přinést ještě lepší zážitek z nakupování pomocí velmi populárního ChatGPT. Klarna se stala jednou z prvních společností, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT. Cílem je přinést zákazníkům vysoce personalizovaný a intuitivní zážitek z nakupování pomocí produktových doporučení na základě jejich dotazů, spolu s přímými odkazy na nákup prostřednictvím vyhledávacího a srovnávacího nástroje Klarna.

Nejste si jisti, co koupit k narozeninám své neteři, která miluje jednorožce? Stačí se zeptat Klarny prostřednictvím ChatGPT a během pár sekund dostanete výběr těch nejlepších aktuálních tipů na téma jednorožců. Nejste s tipy spokojeni? Napište svou zpětnou vazbu přímo do ChatGPT a získáte nová doporučení.

Tato nová funkce je dalším příkladem závazku společnosti Klarna k inovacím a přináší přidanou hodnotu svým 500 000 maloobchodním partnerům i jedinečný nákupní zážitek pro spotřebitele na celém světě. Klarna si klade za cíl poskytnout milionům uživatelů nový, intuitivní a poutavý způsob, jak objevovat produkty, které milují, a zároveň vytvořit pro maloobchodníky další způsoby, jak se spojit se širším publikem a získat nové zákazníky.

„Z našeho pluginu s ChatGPT mám velkou radost, protože splňuje moje kritéria ‚Northern Star‘, která nazývám ‚maminkovským testem‘, tj. zda by to dokázala pochopit a využít moje máma. A tato kritéria splňuje, protože se snadno používá a skutečně řeší spoustu problémů – přináší obrovskou přidanou hodnotu pro každého. Klarna je v jedinečné pozici využít nejlepší technologie a data k objevování nových produktů a řešení problémů spotřebitelů v každé fázi nakupování. V inovacích budeme nadále pokračovat, abychom tyto služby přinesli našim 150 milionům zákazníků,“ říká Sebastian Siemiatkowski, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Klarna.

Jak to funguje:

  • Uživatel si nainstaluje plugin Klarna z plugin obchodu ChatGPT
  • Po instalaci jednoduše požádá ChatGPT o inspiraci na nákup. ChatGPT na základě této konverzace automaticky nabídne doporučené produkty
  • Uživatel může následně položit doplňující dotazy, nebo si vyžádat další doporučení produktů
  • Kliknutím na odkaz produktu přejde na stránku produktu ve vyhledávacím a srovnávacím nástroji společnosti Klarna, kde může porovnat ceny a dostupnost u prodejců

Klarna postupuje v souladu s odhodláním a závazkem OpenAI vyvíjet AI bezpečným a odpovědným způsobem. Plugin bude proto zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po období bezpečnostních testů, vývoje a zlepšování bude dostupný v dalších regionech.

O společnosti Klarna

Společnost Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů, včetně společností, jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/.

Zaměstnanci call center kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou. Může jim však pomoci navýšit kvalitu servisu

Umělá inteligence (AI) se sice v call centrech prosazuje stále výrazněji, v současnosti však živé operátory plnohodnotně zastoupit nedokáže. AI může být skvělým nástrojem pro řešení rutinních klientských požadavků či v rámci analytické práce oddělení. Komplexní úkoly a strategické rozhodování ale minimálně pro tuto chvíli zůstanou v gesci lidských pracovníků.

Možnosti umělé inteligence se ve spojitosti s jejím překotným rozvojem stávají stále intenzivněji diskutovaným tématem. Řada renomovaných vědců a podnikatelů dokonce požaduje zpomalení vývoje na tomto poli do doby, než se vyjasní potřebná bezpečnostní a legislativní pravidla, která budou odvětví regulovat. Pod touto výzvou jsou podepsána taková jména jako podnikatel Elon Musk či spoluzakladatel firmy Apple Steve Wozniak.

Živí operátoři budou potřeba i nadále

Jedna z obav směřujících k rychlému zdokonalování AI je její možný vliv na proměnu pracovního trhu. Nabízí se totiž řada profesí, kde by umělá inteligence mohla v relativně krátkém horizontu zcela nahradit lidské zaměstnance. „Call centra bývají v tomto ohledu často skloňována a je pravda, že umělá inteligence do jejich fungování stále výrazněji promlouvá. To, že by se však měla živá zákaznická podpora rušit a lidští asistenti propouštět, však rozhodně není na pořadu dne,“ ujišťuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary.

Ani moderní umělí asistenti v podobě chatbotů či voicebotů se totiž v řadě ohledů lidským agentům nevyrovnají. „Přední firmy si již v dnešní době mohou dovolit pokročilé digitální asistenty, kteří se dokážou rychle a velice kvalitně popasovat s velkou škálou klientských požadavků. Neumějí však číst mezi řádky. Chybí jim intuice, empatie nebo lepší pochopení kontextu,“ doplňuje odborník na zákaznický servis.

Využití při opakujících se scénářích

AI má velký potenciál při odbavování rutinních zákaznických problémů, které jsou charakteristické opakujícími se scénáři. Umělí asistenti umí poskytnout odpověď v řádu sekund, ve službě jsou neustále a nedělají jim problémy různé komunikační platformy. Řešení komplexnějších úkonů však, alespoň pro tuto chvíli, stále zůstane v rukou živých agentů.

Je důležité rovněž nezapomínat na to, že různí zákazníci vnímají komunikaci s virtuálními asistenty odlišně. „Pro mladší generace je chatování či rozhovor s robotem při řešení problémů stále preferovanější variantou. Starší lidé se však obecně cítí komfortněji, pokud mohou jednat s lidským operátorem. Společnosti by tak měly myslet na preference všech svých zákazníků a umožnit jim volbu pro ně optimální varianty,“ uvádí Jan Nedělník.

Umělá inteligence zároveň není v call centrech využívána pouze v rámci fungování virtuálních asistentů. Při analytické práci je neocenitelným pomocníkem v případě vyhodnocování hovorů a navrhování strategie. Zajišťuje rovněž fungování služby známé jako hlasová biometrie, kdy dokáže během sekundy identifikovat volajícího na základě jeho hlasového projevu.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Umělá inteligence obrací pracovní trh naruby. Některé profese se úplně změní

Už nyní je jasné, že se díky umělé inteligenci zcela promění pracovní trh. Do roku 2030 klesne po některých oborech poptávka, vzniknou ale zcela nové profese. Kdo by se měl bát o místo a kdo může naopak zůstat v klidu?

Stejně jako proměnil pracovní trh v 90. letech nástup internetu, změní ho i umělá inteligence. Personalisté předpokládají v příštích několika málo letech turbulentní změny. „Očekává se, že umělá inteligence bude mít do roku 2030 na pracovní trh významný dopad. Některé profese se výrazně promění, jiné mohou zcela zmizet. Bude nutné přizpůsobit se novým trendům, rozvíjet nové dovednosti a být otevřený inovacím, aby bylo možné se úspěšně adaptovat na novou realitu pracovního trhu,“ řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Pokrok v oblasti technologií a automatizace vytváří zcela nové pracovní příležitosti a pozice, které vyžadují odborné znalosti a dovednosti, zejména v oblastech, jako je vývoj a programování robotů a umělé inteligence. „Jedná se hlavně o profese, které vyžadují odborné znalosti a dovednosti, zejména v oblastech, jako je vývoj a programování robotů a umělé inteligence. V příštích letech rapidně stoupne poptávka po zaměstnancích, jako jsou specializovaní analytici dat, vývojáři a programátoři umělé inteligence, odborníci na kybernetickou bezpečnost, manažeři projektů umělé inteligence, konzultanti a lektoři pro umělou inteligenci a podobně,“ vyjmenovala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Odborníci se shodují, že prozatím neexistuje na pracovním trhu žádná profese, kterou by umělá inteligence zcela nahradila. Existují však profese a pozice, které budou výrazně ovlivněny, jedná se například o:

  1. Účetní a finanční analytici. Už dnes se tyto profese spoléhají na softwary, které jim pomáhají zpracovávat a analyzovat data. V budoucnu některé úkony umělá inteligence zcela nahradí.
  2. Pracovníci call center. „Chatboti a hlasoví asistenti se už nyní používají k řešení jednoduchých dotazů zákazníků. Tyto technologie se budou stále více rozvíjet a v budoucnu by mohly nahradit lidské operátory v řešení některých zákaznických požadavků,“ uvedla Marcela Vyskoková.
  3. Pokladní a skladníci. V obchodech a skladech se používají samoobslužné pokladny a autonomní vozíky pro přepravu zboží.

Na pracovním trhu platí, že obory, které vyžadují lidskou kreativitu, interakci a rozhodování, jsou méně náchylné ke ztrátám pracovních pozic kvůli automatizaci a umělé inteligenci. Po řadě oborů bude velká poptávka i v budoucnu. Mezi ně patří například:

  1. Zdravotnictví. „V oblasti zdravotnictví bude vždy potřeba lidských zdrojů k poskytování péče, diagnostice a léčbě pacientů. Navíc se v oblasti zdravotnictví očekává nárůst poptávky kvůli stárnutí populace. Nicméně i do zdravotnictví umělá inteligence zasáhne. Například oční chirurgie patří k nejrychleji se rozvíjejícím medicínským oborům na světě. Už nyní se umělá inteligence na některých předních pracovištích používá pro výběr nejvhodnější umělé nitrooční čočky a předpokládá se, že v blízké budoucnosti budou některé rutinní zákroky provádět roboti,“ popsal Pavel Stodůlka, světově uznávaný oční chirurg a přednosta sítě očních klinik Gemini.
  2. Vzdělávání. „I když mohou být některé výukové procesy automatizovány, stále bude potřeba lidských učitelů a vychovatelů k poskytování vzdělávání a výchovy dětí. Zejména na středních odborných školách si nahrazení pedagogů roboty prozatím neumím představit. Pravdou ale je, že moderní technologie do stavebních oborů pronikají značně, a je možné, že v budoucnu některé rutinní činnosti nahradí,“ uvedl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov.
  3. Programování a vývoj umělé inteligence. „Právě v oblasti vývoje umělé inteligence a robotiky se očekává nárůst poptávky po lidské práci, jelikož vývoj a úprava sofistikovaných systémů a aplikací stále vyžaduje lidskou kreativitu a inovaci,“ vysvětlil Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky. Zdaleka ne všechny obory IT ale vyžadují kreativitu – například některé procesy a pozice, které se věnují rutinnímu programování, umělá inteligence nahrazuje už nyní.

„Obecně lze říci, že na pracovním trhu neexistuje obor, který by byl imunní vůči vlivům umělé inteligence a automatizace. Zaměstnanci se budou muset přizpůsobovat novým technologiím a využívat je k posilování svých výkonů a zlepšování služeb pro zákazníky,“ uzavřela Olga Hyklová.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

SPOLEČNOST NIKON ZÍSKALA V LETOŠNÍ SOUTĚŽI TIPA WORLD AWARDS TŘI VÍTĚZSTVÍ

Společnost Nikon s potěšením oznamuje, že byla úspěšná ve třech kategoriích letošní soutěže o ceny TIPA World Awards. Prvním výrobkem, který získal zlatou medaili, je fotoaparát Z 30, , který byl ohodnocen cenou „Best APS-C Vlogger Camera“ (nejlepší fotoaparát formátu APS-C pro videology). V kategoriích pro objektivy získal NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S cenu „Best Supertelephoto Prime Lens“ (nejlepší superteleobjektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností), zatímco NIKKOR Z 85mm f/1.2 S získal cenu jako „Best Portrait Lens“ (nejlepší portrétní objektiv). Tři ceny demonstrují pokračující odhodlání společnosti Nikon produkovat inovativní zařízení, která umožní fotografům dále posouvat hranice jejich možností v technické i tvůrčí oblasti.

Porota TIPA ocenila Nikon za rychlou reakci na stále rostoucí zájem o videology a živé streamování uvedením fotoaparátu Z 30, který je perfektním dalším krokem tvůrců obsahu přecházejících z kompaktních fotoaparátů a chytrých telefonů. Porotu obzvláště zaujal objektiv NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S, který byl popsán jako „objektiv snů pro fotografy divokých zvířat“. NIKKOR Z 85mm f/1.2 S byl úspěšný díky působivým funkcím, jako je extrémně vysoká světelnost, vynikající reprodukce neostrých míst obrazu a přesné automatické zaostřování.

Komentáře sdružení TIPA k fotoaparátu Nikon Z 30, držiteli ocenění „Best APS-C Vlogger Camera“

Redaktoři sdružení TIPA zaznamenali rychlou reakci společnosti Nikon na stále rostoucí zájem o videology a živé streamování tvůrci obsahu uvedením řešení, které nabízí vysokou míru kreativity, více možností záznamu a představuje další krok na vyšší úroveň při přechodu z kompaktních fotoaparátů a chytrých telefonů. Nikon Z 30 nabízí video 4K při 30p, možnost zpomaleného záznamu videa 1080 při 120 sn./s, výklopný a otočný 3˝ monitor a stereofonní mikrofon vestavěný v horním krytu. Speciální příslušenství pro videologging a tvůrce, dostupné samostatně nebo v sadě s fotoaparátem Z 30, usnadňuje vytvoření sestavy připravené ihned k použití. Mezi toto příslušenství patří kožešinová ochrana proti větru SmallRig a dálkové ovládání Nikon Bluetooth, které lze bez snadno zkombinovat s rovněž dostupným ministativem/gripem pro autoportréty SmallRig. Fotoaparát Nikon Z 30 lze zakoupit jako samostatné tělo nebo jako sadu v kombinaci s různými objektivy. Uživatelé vlastnící rovněž další vybavení Nikon jej mohou použít rovněž v kombinaci s objektivy řady Z formátu FX (využívá se výřez daný použitým formátem). 

Komentáře sdružení TIPA k objektivu NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S, vítězi kategorie „Best Supertelephoto Prime Lens“

Objektiv snů pro fotografy divokých zvířat, NIKKOR Z 600, je vybaven vestavěným 1,4× telekonvertorem, který jej mění na objektiv 840 mm f/5,6. Práce venku často znamená náročné světelné a povětrnostní podmínky, takže nově vyvinuté antireflexní vrstvy „Meso Amorphous Coat“ nabízejí nejlepší antireflexní vlastnosti u objektivů Nikon, zatímco antireflexní vrstvy ARNEO a Nano Crystal Coat potlačují reflexy a závoj. Automatické zaostřování je výrazně vylepšeno a zaostřovací motory „Silky Swift Voice Coil Motor“ s kmitací cívkou využívají k pohybu optických členů magnety namísto ozubených kol, což je výhodné pro statické snímky i záznam videa. Redukce vibrací je u tohoto objektivu stěžejní záležitostí a v kombinaci s kompatibilními těly fotoaparátů je k dispozici na úrovni až 5,5 EV. Konstrukce objektivu zaručuje optimální vyvážení při jeho umístění na stativ, což zaručuje plynulejší a rychlejší panorámování.

Komentáře sdružení TIPA k vítězi kategorie „Best Portrait Lens“, objektivu NIKKOR Z 85mm f/1.2 S

Portrétní fotografové plně ocení tento objektiv s klasickou ohniskovou vzdáleností a extrémně vysokou světelností, krásnou reprodukcí neostrých míst obrazu a pevnou konstrukcí, které z něj činí ideální volbu pro pořizování působivých snímků módy, svatebních snímků, snímků v boudoir stylu a samozřejmě portrétních snímků. Při fotografování s plně otevřenou clonou lze dosáhnout působivých pozadí a při použití clony f/2 jsou bodové světelné zdroje reprodukovány jako měkké, snové kruhové plošky. Jako součást vysoce kvalitní řady objektivů Nikon S nabízí vynikající optiku, ovládání a konstrukci vhodné pro statické snímky i záznam videa, čemuž napomáhají dva motory STM. Manuální zaostřování s prioritou automatického zaostření umožňuje snadný přechod k manuálnímu zaostření během automatického zaostřování, zatímco programovatelný příkazový kroužek umožňuje snadné přizpůsobení své činnosti individuálnímu stylu každého fotografa pro jakoukoli náladu a scénu.

Ceny TIPA World Awards jsou všeobecně považovány za vrcholné hodnocení špičkových firem a nejkvalitnějších výrobků v oboru. Slouží rovněž jako důležité kritérium a pomůcka pro spotřebitele při jejich rozhodování o koupi nových výrobků.

Další informace získáte na internetových stránkách sdružení TIPA: www.tipa.com 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Zmizelo vám z telefonu Dáme jídlo? Jděte po stopách růžové

Největší česká doručovací platforma Dáme jídlo po 11 letech svého fungování mění jméno nově ponese název foodora. Zákazníci mohu změnu zaznamenat už teď, kdy se postupně mění mobilní aplikace. Ty se změní po manuálním přijetí aktualizace. Všechny funkce i přihlášení zůstanou stejné. První vlna aplikací převléká svůj kabátek už od úterý. Ikona aplikace zatím zůstává napůl stará, napůl nová. V průběhu května se ikona změní kompletně.

Značka Dáme jídlo se u nás od začátku května bude jmenovat foodora, přidá se tak k řadě dalších evropských zemí, kde už toto jméno nese. Změnu názvu však už v této době zaznamenávají majitelé chytrých telefonů.

Jako prvním se aplikace přebarvuje majitelům systému iOS, a to spolu s aktualizací, která už je dostupná a připravená k manuálnímu stažení. Uživatelům Androidu se pak aktualizace objeví v pondělí 17. dubna.

Zákazníci, kteří využívají pro objednávání jídla a nákupů webové rozhraní, změnu zaznamenají dnes, 13. dubna.

Aplikace bude fungovat stejně jako doposud, není nutná ani opětovná registrace. Zákazníci mohou nakupovat stále tak, jak to mají rádi. Změní se jen barva a logo. Zároveň se ale objeví nové slevové nabídky jako je třeba 1+1 nebo pak nové speciální předplatné foodora PRO. Zlepšit by se měla i logistika včetně toho, aby mohli postupně všichni zákazníci sledovat, kde se zrovna pohybuje jejich objednávka,“ říká Adam Kolesa, CEO Dáme jídlo (nově foodora).

Způsob platby zůstává také stejný. „Zákazníci si nadále mohou vybírat mezi bezhotovostní platbou platební kartou předem, hotově při převzetí, platební metodou Twisto payments, stravenkami nebo jiným způsobem dle aktuální nabídky portálu foodora a konkrétních restaurací. V našich aplikacích můžete také jednoduše platit pomocí Apple Pay nebo Google Pay,” dodává Kolesa.

O společnosti Dáme jídlo (nově foodora)

Dáme jídlo (foodora) je největší česká platforma, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu. Společnost spolupracuje s téměř 7 000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou pestrou nabídkou tak pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu a toto číslo stále roste. Dáme jídlo (foodora) je součástí Delivery Hero SE, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery a quick commerce, který je součástí evropského akciového indexu mDAX. Zjistěte více o firmě a o sektoru q-commerce na: https://press.damejidlo.cz/

Hry of Bandai Namco míří do knihovny GeForce NOW

V knihovně GeForce NOW se objeví hry od Bandai Namco Europe včetně sérií Little Nightmares, Get Even a 11-11 Memories Retold. Kritikou oceňovaná série Little Nightmares přináší logické plošinovky odehrávající se v temném světě nočních můr. Vylepšená edice Little Nightmares II navíc obsahuje RTX technologie dostupné členům Ultimate a Priority.

Členství Ultimate také nyní nabízí nativní streamování ve 4K na vybraných chytrých TV LG pro rok 2023 ve více než 80 podporovaných zemích. Hráči si s nejvyšší úrovní členství také mohou vyzkoušet nový Ray Tracing: Overdrive Mode pro Cyberpunk 2077.

Novinky v knihovně:

  • MORDHAU (novinka na Epic Games Store, zdarma od 13. 4.)
  • DE-EXIT – Eternal Matters (novinka na Steam, 14. 4.)
  • 11-11 Memories Retold (Steam)
  • canVERSE (Steam)
  • Get Even (Steam)
  • Little Nightmares (Steam)
  • Little Nightmares II (Steam)

Automobilové klenoty opět zazáří

Poslední dubnovou sobotu se v Praze opět představí top výběr vzácných historických osobních automobilů.

Kombinace travnaté přírodní plochy golfového hřiště a s nablýskanými luxusními historickými vozidly se setkává s úspěchem po celém světě. Pražské Automobilové klenoty byly inspirovány pravděpodobně nejprestižnější světovou výstavou automobilových veteránů, která se od roku 1950 pravidelně koná v kalifornském golfovém resortu Pebble Beach a zúčastňují se jí nejvzácnější vozidla z celého zeměkoule. První dva ročníky pražské akce (2018, 2019) se setkaly s velkým úspěchem jak ze strany vystavovatelů, tak návštěvníků. Covidová pauza způsobila čtyřletou přestávku a v pořadí 3. ročník akce se koná právě letos.

Přehlídky se zúčastní desítky špičkových historických vozidel, které jsou odborníky pečlivě vybrány ze všech obdržených přihlášek. Do přehlídky jsou nominovány jen ty exponáty, které splní nejpřísnější kritéria kvality, originality a unikátnosti. Již samotná účast na akci je tedy známkou vysoké kvality každého přijatého automobilu. Vystavená vozidla bude následně v rámci soutěže elegance (Concours d´Elegance) hodnotit odborná porota a vítězná vozidla pak získají v přibližně deseti kategoriích prestižní ocenění. Tradičně bude také vyhlášen celkový vítěz přehlídky.

V rámci veřejné ankety pak může každý návštěvník akce dát svůj hlas exponátu, který se nejvíce líbil jemu.

Senzací výstavy bude prezentace velmi vzácného vozu Talbot Lago T26GS, který posbíral už několik titulů na světových soutěžích elegance a získal dokonce jednu z hlavních cen přehlídky na Pebble Beach v roce 2018, kde vyhrál kategorii poválečných cestovních aut a v celkovém hodnocení napříč všemi kategoriemi skončil mezi nejlepší trojici.

Zakladatel a zároveň ředitel přehlídky Ing. Jiří Martinka k akci uvedl: „Jedná se o unikátní příležitost, jak v České republice na jednom místě vidět opravdu mimořádné automobily, mezi nimiž jsou i stroje, které představují světovou extra třídu a obstojí v jakékoli zahraniční konkurenci. Abyste vozy této kategorie uviděli na vlastní oči, nemusíte nutně cestovat na prestižní světové přehlídky do Kalifornie, Goodwoodu nebo k italskému jezeru Como. Zajděte poslední dubnovou sobotu do pražské Hostivaře, kde uvidíte automobilové klenoty, které mohou účastníkům světových Concours d´Elegance směle konkurovat“.

Automobilové klenoty 2023, 3. ročník, sobota 29. 4. 2023, 10-17 hodin

Galerie Golf Hostivař, U Golfu 565, 109 00, Praha 10

Realme C55 byl uveden s čtyřmi funkcemi, které jsou první svého druhu v kategorii základních telefonů. Stává se tím pomyslným „šampionem”.

realme, nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů na světě, právě vydala model realme C55. Realme C55 přichází jako „šampion segmentu“, nabízející pouze v této kategorii 64MP kameru, 33W SUPERVOOC rychlé nabíjení a až 256GB úložiště v moderním a jedinečném designu inspirovaném deštivou nocí. Realme C55 tak nabízí komplexní mobilní zážitek za přijatelnou cenu, která začíná od 4 799 Kč/199 EUR (6+128GB).

Francis Wong, CEO of realme Europe, řekl: „realme C série vyskočila na střední úroveň a poprvé demokratizuje funkce vlajkové lodi. Jako jedna z klíčových produktových línií v realme se série C zaměřuje na čtyři hlavní specifikace – fotografii, úložiště, rychlé nabíjení a design, aby vytvořila nejkonkurenceschopnější šampiona v segmentu. Jdeme do toho naplno, abychom přinesli cenově dostupné produkty v tomto segmentu a umožnili evropským uživatelům snadnější přístup k technologiím.“

Čtyři novinky v oblasti fotoaparátu, úložiště, nabíjení a designu.

Tento měsíc realme oficiálně oznámilo strategický upgrade řady C s cílem nabídnout produkty s nejlepšími funkcemi v oblasti fotoaparátu, úložiště, nabíjení a designu. Nyní první produkt s těmito vylepšeními, realme C55, překonává cenovou bariéru a nabízí jako jediný v segmentu fotoaparát s rozlišením 64 MPx. Kromě toho má také 8MPx přední selfie kameru a 2MPx černobílý objektiv. C55 je prvním produktem z řady C, který má vlajkový senzor OV64B s velikostí pixelu 0,7 μm a optickým formátem 1/2″, stejný senzor jako realme GT Master Edition. V porovnání se svým předchůdcem C35 má C55 54% větší velikost senzoru a zlepšení jasnosti a rozlišení o 53,8%.

Navíc, zde jsou inovativní režimy obrazu a filtry pro lepší zážitek s fotoaparátem. S technologií ProLight pro obrazovou kvalitu dokáže C55 účinně zlepšit rozlišení a významně optimalizovat schopnost potlačování vysokých světel, což zachovává více detailů v nízkých světelných podmínkách.

realme C55 je dodáván s až 16 GB dynamické RAM a 256 GB ROM, což je nyní největší úložiště v této kategorii, a podporuje až 1 TB rozšíření paměti pro dlouhotrvající uživatelský zážitek. S pokročilou technologií DRE dokáže C55 rozšířit 8 GB RAM až o 8 GB, aby dosáhl zážitku jako s 16 GB, což uživatelům poskytuje plynulý a mnohem hladší zážitek.

C55 dále vylepšuje výkon baterie, a to díky nejrychlejšímu 33W SUPERVOOC nabíjení v tomto segmentu, které dokáže nabít baterii na 100 % za pouhých 63 minut. V porovnání s předchůdcem C35 s nabíjením 18 W zvyšuje C55 nabíjecí rychlost o 100 % s masivní baterií o kapacitě 5000 mAh a poskytuje tak bezstarostnou nabíjecí zkušenost.

Co se týče zadní strany, C55 je mistrovsky zpracován s designem Rainy Night inspirovaným přírodními prvky a je k dispozici ve dvou barvách: Rainy Night a Sunshower. Je zde 500 000 světelných částic, které tvoří svislé mikroskopické linky, jako jsou linky deště, spolu s oslnivými barvami.

C55 také disponuje pravým úhlovým rámečkem a nejtenčím tělem 7,89 mm v daném segmentu, což umožňuje pohodlné držení a pocit v ruce.

Dále má C55 6,72 palcový plný displej s rozlišením FHD+ a obnovovací frekvencí 90Hz, což vede k pohodlnější vizuální zkušenosti. S průstřelem umístěným centrálně a bezproblémově se snoubícím s tělem telefonu vytváří C55 lepší vzhled a pocit plnohodnotného displeje.

C55 má chipset Helio G88. Čip, který je založen na procesové technologii 12 nm a GPU Mali-G52, obsahuje osmijádrové běžící s taktem 2,0 GHz s Antutu benchmark skóre 273 364.

Androidí první Mini kapsule

realme C55 tentokrát udělal odvážný průlom s překvapením, kterým je Androidův první Mini Capsule. Tento Mini Capsule se dokáže chytře přizpůsobit displeji a může být zobrazen kolem výřezu fotoaparátu punch-hole.

Může zobrazovat různé barvy svého dynamického světla ve třech stavech baterie – Plně nabitá, Nabíjení a Nízká baterie v zelené, modré a červené barvě. Kromě toho si uživatelé mohou později vyzkoušet další dva funkční scénáře – Statistiky datového použití a Kroků, které vyžadují OTA k realizaci. S Mini Capsule mohou uživatelé získávat oznámení pro pohodlné denní používání.

Navíc, C55 je dodáván s realme UI 4.0 na Androidu 13, rychlým snímačem otisků prstů na boku, multifunkčním NFC s 360° volným pohybem, které fanouškům poskytují dlouhodobou uživatelskou zkušenost a spolehlivou kvalitu. C55 je první model v řadě C, který nabízí Android 13 a UI 4.0.

Ceny:

C55 6+128GB – 4 799  Kč / 199 EUR, barevné varianty: Rainy Night (černá), Sunshower (zlatá)

C55 8+256GB – 5 999 Kč / 249 EUR, barevné varianty: Rainy Night (černá), Sunshower (zlatá) 

O realme:

Společnost realme je globální rozvíjející se spotřebitelská technologická společnost, která mění trh s chytrými telefony a AIoT tím, že zpřístupňuje špičkové technologie. Mladým spotřebitelům poskytuje řadu chytrých telefonů a lifestylových technologických zařízení s prémiovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem za dostupné ceny.

Společnost realme, kterou v roce 2018 založil Sky Li a která se řídí svým duchem „Dare to Leap“, se za pouhé tři roky stala jedním z pěti největších hráčů na poli chytrých telefonů na 30 trzích po celém světě a realme vstoupila na 61 trhů po celém světě, včetně Číny a jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Středního východu, Latinské Ameriky a Afriky, a má celosvětovou uživatelskou základnu více než 140 milionů uživatelů.

Další informace naleznete na adrese www.realme.com.

Exit mobile version