Seznamte se s novou rodinou moto G – ultra výkonná a neuvěřitelně rychlá

Od samého začátku se společnost Motorola snaží posouvat odvětví smartphonů vpřed a pokračovat v transformaci způsobu, jakým lidé na celém světě objevují, sdílejí a spojují se. Rodina moto g se vždy zaměřovala na smysluplné inovace a zpřístupňování nových technologií a funkcí většímu počtu lidí na celém světě. Dnes v tomto závazku pokračuje představením nových zařízení moto g – moto g73 5G, moto g53 5G, moto g23 a moto g13. Všechna jsou pečlivě navržená a zkonstruovaná tak, aby uživatelům přinesla moderní design, zachytávala úžasné fotografie a poskytovala pohlcující prostorový zvukový zážitek.

Seznamte se s nejnovějšími členy moto g rodiny:

moto g73 5G

Pozdravte moto g73 5G1 – špičkové zařízení na pořizování dokonalých fotografií. Ani to nejnáročnější osvětlení není překážkou pro tento pokročilý systém fotoaparátů s 50 Mpx snímačem. Když se osvětlení stane výzvou, díky Ultra Pixel technologii fotoaparát zareaguje spojením všech čtyř pixelů do jednoho velkého 2,0um Ultra Pixelu.

Moto g73 5G je také vybavený pokročilým 8 Mpx snímačem se třemi úžasnými perspektivami. Ultraširokoúhlý objektiv zachycuje to, co vidí lidské oči, a do záběru se vejde 4x více než se standardním objektivem.2  Objektiv Macro Vision přiblíží uživatele 4x blíže k akci a zachytí i ty nejmenší detaily. Hloubkový fotoaparát zase ulehčuje proměnu každodenních fotografií na profesionálně vypadající portréty.

Hry ožijí na ultraširokoúhlém 6,5-palcovém FHD+ displeji s obnovovací frekvencí 120 Hz. Dokonce se budete moci ponořit do akce s až 86% poměrem obrazovky k tělu s tenkými okraji. Navíc ve všech našich čtyřech nových zařízeních moto g si můžete vychutnat multidimenzionální ozvučení, které uslyšíte všude okolo sebe díky technologii Dolby Atmos®, ať už prostřednictvím sluchátek anebo dvou výkonných stereo reproduktorů.

Společnost Motorola se postarala o to, aby moto g73 5G držel krok s naším rychlým životem. To vše díky procesoru MediaTek Dimensity 930, který maximálně využívá rychlost 5G. A díky kompatibilitě s 5G probíhá stahování bleskovou rychlostí bez jakýchkoli obav o výdrž baterie. Přepínání mezi aplikacemi je také jednoduché. Navíc s 8 GB pamětí zůstanou vaše aplikace připravené na pozadí, takže bude vše běžet plynule.

Obavy o výdrž baterie hoďte za hlavu. Baterie s obrovskou kapacitou 5000 mAh vám umožní déle poslouchat hudbu, uskutečňovat videohovory s přáteli anebo nerušeně sledovat vaše oblíbené seriály až do dramatického závěru.3 Potom smartphone rychle nabijete bleskovou rychlostí s technologií TurboPower™ 30 W.4

moto g53 5G

Zachyťe dokonalost v každém záběru s moto g53 5G1. S 50 Mpx snímačem budete moci zachytit fotografie, které budou vždy vypadat skvěle. Moto g53 5G přichází také s technologií Quad Pixel a dedikovaným fotoaparátem Macro Vision pro extrémně detailní záběry.

Toto zařízení nejenže pořizuje neuvěřitelné fotografie, ale disponuje také bleskově vysokou rychlostí a konektivitou. Díky mobilní platformě Snapdragon® 480+ 5G a 4/6/8 GB pamětí RAM si budete moci vychutnat rychlost, kterou potřebujete na to,  abyste co nejlépe využili sítě 5G. Vaše oblíbené pořady se stáhnou za několik sekund5, videa se budou streamovat bezproblémově a udržovat krok se sociálními sítěmi nebylo nikdy tak jednoduché. Navíc s až 8 GB pamětí zůstanou vaše aplikace a informace připravené na pozadí, takže všechno bude běžet plynule. Nemluvě o tom, že získáte vysoký výkon za cenu, kterou si zamilujete.

Využijte výhody 6,5-palcového displeje se 120 Hz obnovovací frekvencí, který vám poskytne úžasný pohled od okraje po okraj. I proto je tento displej ideální pro vaše potřeby v oblasti zábavy. Užijte si svoje zařízení naplno a díky baterii s obrovskou kapacitou 5 000 mAh3 získejte energii, kterou potřebujete na celý den.

Aplikace Moto Secure a Family Space

Moto g73 5Gmoto g53 5G jsou dodávané se zabezpečením Thinkshield pro mobilní zařízení, představující další vrstvu zabezpečení, která zvyšuje ochranu na každé úrovni od výroby až po smartphone. Abychom našim zákazníkům pomohli naplno využít všechny funkce zabezpečení, které nabízíme, přidali jsme do těchto zařízení také novou aplikaci Moto Secure. Moto Secure je cílovým místem pro všechny důležité funkce zabezpečení a ochrany soukromí v telefonu. Spravujte zabezpečení sítě, ovládejte povolení aplikací a dokonce vytvořte tejnou složku pro nejcitlivější údaje. Ať už jde o zajištění bezpečnosti stahování anebo o přidání další vrstvy ochrany, Moto Secure je vším, co potřebujete na to, abyste zabránili hrozbám.

S těmito zařízeními též přinášíme aplikaci Family Space, která je vyhrazeným „bezpečeným porstorem“ ve smartphonu, kde se mohou děti učit a hrát si. S Family Space můžete nastavit limity času stráveného před obrazovkou, ovládat, které aplikace jsou přístupné, a dokonce vytvořit více profilů, čímž v konečném důsledku propagujete zdravé digitální zážitky, pomáháte udržet nevyžádaný nebo nevhodný obsah mimo dosah dětí a dáváte každému příležitost objevovat věci vlastní cestou.

moto g23

moto g23 vám už neuniknou záběry, které se vám podaří zachytit jen jednou za život. Díky hlavnímu fotoaparátu s 50 Mpx snímačem a technologií Quad Pixel budou vaše fotografie nádherně detailní i při slabém osvětlení. Toto zařízení je vybaveno také dedikovaným fotoaparátem Macro Vision a 125° ultraširokoúhlým objektivem.

Všechny svoje fotografie si můžete prohlédnout na úžasném 6,5-palcovém HD+ displeji s úzkými rámečky, takže na svých oblíbených fotografiích můžete vidět ostré detaily. Nemluvě o tom, že toto zařízení je vybavené rychlou obnovovací frekvencí 90 Hz, takže přepínání mezi aplikacemi, hraní her a scrollování webových stránek je plynulé.

Moto G23 přichází s technologií nabíjení TurboPower™ 30 W, takže získáte hodiny energie už za pár minut.Poslouchejte hudbu déle, videochatujte až do noci, sledujte seriály anebo dělejte více toho, co máte rádi. Baterie s obrovskou kapacitou vám to dovolí.3  Smartphone navíc disponuje rychlým a pohotovým výkonem, který zabezpečuje procesor MediaTek® Helio G85.

Při výrobě smartphonu moto g23 byl pečlivě zvážený a promyšlený každý detail jeho provedení. Toto zařízení s moderním designem přináší ultratenké tělo a úzké rámečky. Inovovaný kryt fotoaparátu je oslavou vývoje fotoaparátů společnosti Motorola a jejích závazků ke skvělým zážitkům z fotoaparátu. Snímač otisků prstů byl navíc umístěný na boku telefonu, díky čemuž je lehce dostupný a přispívá k elegantnímu vzhledu.

moto g13

Moto g13 přichází s úžasným systémem fotoaparátů, se kterými můžete proměnit každý okamžik na trvalou vzpomínku. S 50 Mpx snímačem v kombinaci s technologií Quad Pixel získáte nádherně živé fotografie při jakémkoli světle. Pokročilý systém fotoaparátů

moto g13 doplňuje fotoaparát Macro Vision, samostatný snímač hloubky a 8 Mpx přední fotoaparát.

Využijte výhody úzkých rámečků a oživte svůj oblíbený obsah na úžasném 6,5-palcovém HD+ displeji s obnovovací frekvencí 90 Hz. Sledujte obsah celé hodiny a hoďte za hlavu obavy o výdrž smartphonu. Poslouchejte hudbu déle, videochatujte až do noci a nebo dělejte více toho, co chcete. Moto g13 s baterií s dlouhou výdrží vám to dovolí.Nemluvě o tom, že toto zařízení přináší rychlý a pohotový výkon díky procesoru MediaTek® Helio G85 s možností spolehlivého připojení přes sítě Wi-Fi anebo 4G.

Software a bezpečnost

Všechny čtyři zařízení používají čistou verzi systému Android 13 bez neohrabaných softwarových nadstaveb anebo duplicitních aplikací. Se systémem Android 13 existuje více způsobů, jak si přizpůsobit váš Android podle sebe. S funkcí Material You si nyní můžete přizpůsobit svoje aplikace podle barvy, tématu a jazyka. Dokonce i přehrávač médií bude odpovídat osobnímu hudebnímu vkusu každého. A s funkcí My UX je možné zařízení ovládat jednoduchými gesty, přizpůsobit si nastavení zábavy a vytvořit vzhled, který bude jedinečný.

moto e13

Kromě nové řady moto g představuje společnost Motorola také model moto e13. Smartphone moto e13 se lehce přenáší a je navržený tak, aby vyzdvihoval všechno potřebné. Nejnovější přírůstek do rodiny moto e nabízí tenké, elegantní a lehké provedení, díky čemuž je ideálním společníkem pro váš rušný životní styl. Jeho ideální hmotnost umožňuje snadné používání a přepravu, zatímco díky svým jedinečným barvám je nápadným módním doplňkem. Ponořte se do prohlížení obsahu díky 6,5-palcovému HD+ displeji, který nabízí ostrost a čistotu, a prostorovému zvuku Dolby Atmos®, které odhalí větší hloubku a detaily ve vaší oblíbené zábavě.

Využijte svůj den naplno díky 5000 mAh baterii s dlouhou výdrží. Moto e13 podporuje i dvoupásmové frekvence Wi-Fi 5 GHz a 2,4 GHz6, což uživatelům poskytuje více možností plynulého připojení. Navíc s technologií Bluetooth® 5.0získáte vyšší rychlost přenosu dat, delší bezdrátový dosah a lepší energetickou účinnost při poslechu z větší vzdálenosti. Můžete též očekávat zvýšení výkonu díky osmijádrovému procesoru, který vylepšuje videohovory a dokonce i možnosti fotografování s umělou inteligencí pro zefektivnění zážitku. Využijte tyto a další fotografické funkce díky systému fotoaparátů s 13 Mpx snímačem s umělou inteligencí a selfie fotoaparátu s 5 Mpx snímačem, které vám pomůžou pořizovat úžasné fotografie jednodušším způsobem. 

Dostupnost a ceny

Nové smartphony moto g73 5G, moto g53 5G, moto g23 a moto g13 přijdou na evropský trh v nejbližších dnech/týdnech. Tato zařízení budou také dostupná na vybraných trzích v Latinské Americe a Asii.

moto g13 bude v České republice dostupný v březnu ve dvou barvách: blue levander a matte charcoal a přichází s počáteční doporučenou cenou 4 399 Kč.

moto g23 bude v České republice dostupný v březnu ve třech barvách pearl white, steel blue a matte charcoal a přichází s počáteční doporučenou cenou 5 599 Kč (verze 8GB/128GB).

moto g53 5G bude v České republice dostupný v únoru v barvě ink blue a přichází s počáteční doporučenou cenou 5 999 Kč.

moto g73 5G bude v České republice dostupný v březnu v barvě midnight blue a přichází s počáteční doporučenou cenou 7 299 Kč.

moto e13 bude v České republice dostupný v březnu ve dvou barvách: Cosmic Black, Aurora Green a přichází s počáteční doporučenou cenou 2 899 Kč. 

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s obratem 70 miliard USD, umístěná v žebříčku Fortune Global 500, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměření na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny, vyvíjíme technologie, které mění svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější a důvěryhodnější a udržitelná digitální společnost pro každého a kdekoli. Společnost Motorola Mobility LLC byla získána společností Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je 100% dceřiná společnost společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li zjistit více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Právní upozornění

Některé funkce, funkce a specifikace produktů mohou záviset na síti a mohou podléhat dodatečným smluvním podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Vyrobeno v licenci od Dolby Laboratories. Dolby, Dolby Atmos a symbol dvojitého D jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou produkty společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated. Android je ochranná známka společnosti Google LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. © 2022 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

  1. Je vyžadován tarif služeb 5G a pokrytí sítě 5G; k dispozici jen ve vybraných oblastech. Podrobnosti získáte od poskytovatele služeb.
  2. V porovnání s naměřenou plochou standardního 78° (FOV) fotoaparátu se stejným poměrem stran.
  3. Všechna tvrzení o výdrži baterie jsou přibližné a založená na průměrném testu uživatele v rámci profilu smíšeného používání (který zahrnuje používání i pohotovostní režim) při optimálních podmínkách sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnohých faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání.
  4. Baterie musí být značně vybitá; rychlost nabíjení se v průběhu nabíjení zpomalí. Všechna tvrzení o výdrži baterie jsou přibližná a vycházejí z průměrné hodnoty testování uživatelem v rámci profilu smíšeného používání (který zahrnuje používání i pohotovostní režim) při optimálních podmínkách sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnohých faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání.
  5. Na základě síťového připojení 5G [sub-6GHz] během průměrného síťového provozu. K dispozici s tarifem služeb 5G a pokrytím sítě 5G; dostupné jen ve vybraných oblastech; zařízení není kompatibilní se všemi sítěmi 5G. Podrobnosti naleznete u operátora.
  6. Zařízení podporuje pásma 2,4 GHz i 5 GHz; 5GHz připojení vyžaduje samostatně zakoupený Wi-Fi router kompatibilní anebo podporující frekvenci 5GHz pásma.
  7. Na základě porovnání mezi Bluetooth® 5.0 a předchozí verzí, Bluetooth® 4.2.

3 důvody, proč jsou sluchátka FreeBuds 5i skvělým dárkem za pololetní vysvědčení

Konec ledna se kvapem blíží a s ním i (často tolik obávané) pololetní vysvědčení. Pokud patříte k té skupině rodičů, kteří se snaží svého studenta motivovat, je nejvyšší čas začít přemýšlet nad tím, čím ho odměníte za jeho půlroční úspěchy. A že nevíte čím? Máme pro vás tip na stylový dárek, který nejen potěší každého mládežníka, ale bude také užitečným parťákem při dalším studiu. 

Řeč je o kvalitních bezdrátových sluchátkách. Poslech hudby je totiž obrovským trendem mezi mladými lidmi. Ti poslouchají za každé situace, vždy a všude – o přestávce ve škole, při sportu, při domácích pracích i mezi učením. Sluchátka se ale hodí také ke studiu, protože mnoho studijních materiálů je již ve formě videí či audio nahrávek. Novinka od Huawei FreeBuds 5i potěší každého školáka nejen díky jejich stylovému designu, ale také chytrým funkcím, jako je aktivní potlačení hluku či pořízením fotografie poklepáním.

Dokonale čisté a nerušené přehrávání

Ať už je vaše dítě milovníkem hudby, podcastů nebo využívá sluchátka při studiu, FreeBuds 5i jsou vybavena funkcí aktivního potlačení okolního ruchu až do 42 dB. To znamená, že zaručují nejen nerušené přehrávání zvuku i v hlučném prostředí – ideální pro naprosté soustředění ve školních studovnách i sledování online přednášek v oblíbené kavárně, ale také ničím nerušené hovory, při kterých zřetelně slyšíte hlas telefonujícího. Navíc má uživatel na výběr hned ze tří režimů – Cozy, General a Ultra. Vybrat si tak může přesně podle toho, kde se právě nachází.

O špičkové kvalitě zvuku svědčí také certifikace Hi-Res Audio Wireless, kterou v této cenové kategorii najdete jen velmi omezeně. Sluchátka FreeBuds 5i podporují zvukový kodek LDAC™ HD s až 990 kbit/s bleskurychlým přenosem s frekvencí 96 kHz, takže do uší doputuje vždy čistý zvuk se všemi detaily. Na sluchátkách lze navíc libovolně zvýrazňovat basy nebo zesilovat výšky, takže se umí dokonale přizpůsobit jakémukoliv hudebnímu žánru.

Baterie, která se jen tak neunaví

Mladí lidé jsou neustále v pohybu. Ráno spěchají do školy, odpoledne je čeká brigáda a večer si jdou zaběhat do parku, zkrátka mají od rána do večera nabitý program. Proto potřebují mít po ruce taková zařízení, která s nimi udrží krok. Pro téměř neomezený poslech nabízí HUAWEI FreeBuds 5i působivou 7,5 hodinovou výdrž baterie při plném nabití a celkem až 28 hodin při nabíjení pomocí pouzdra. Navíc díky funkci rychlého nabití stačí sluchátkům pouhých 15 minut k přehrávání hudby po dobu 4 hodin.

Hodně muziky za málo peněz

Dopřejte svému studentovi užitečný dárek, který potěší. Novinka FreeBuds 5i přináší i další chytré funkce, jako je pořízení fotografie dvojitým poklepáním na sluchátka. Mladí lidé potřebují být v dnešní době neustále online a postovat vše na sociální sítě. Tomuto trendu podlehl skoro každý teenager. Díky této funkci tak jednoduše pořídí své fotky kdekoliv a kdykoliv, bez toho, aniž by potřeboval kamaráda, který ho vyfotí. Navíc sluchátka podporují připojení na dvě zařízení zároveň, takže lze přecházet třeba mezi notebookem a telefonem.

Výrobce si dal záležet také na designu sluchátek. Ta jsou uzavřena v elegantním pouzdře se zajímavou texturou ve třech stylových barvách. S jakoukoliv barvou, a sice Isle Blue, Ceramic White a Nebula Black, bude váš student ve škole za hvězdu a vy nezatížíte svou peněženku. Pořídit je můžete za skvělou cenu 2 399 Kč a navíc při nákupu do 31. 1. 2023 získáte ochranné pouzdro na sluchátka jako dárek a dopravu zdarma. Pro více informací navštivte oficiální web Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Analýza: počet DDoS útoků na české firmy byl i v prosinci nadprůměrně vysoký

Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy byly v prosinci podobně nadprůměrně vysoké, jako o měsíc dříve, kdy výrazně vzrostly. Útočníci napadající servery provozující služby či internetové stránky v posledních měsících také stále více hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků, prodlužují dobu jejich trvání a rozšiřují počty IP adres, na které útočí. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

„Na všeobecně vyšší počet útoků jsme si již de facto zvykli. Útočníci ale hledají stále nové způsoby, jak udělat útoky intenzivnější. V poslední době vidíme tři hlavní trendy. Prvním je využívání méně obvyklých internetových protokolů, které nejsou tak dobře zabezpečené. Druhým je prodloužení doby trvání útoků. Ty obvykle trvají minuty, maximálně hodiny – nyní se ale objevují i extrémní útoky trvající několik dní v kuse. Třetím, nejnovějším trendem, je útočení na větší počet IP adres najednou, typicky i na celé subnety. Doposud přitom bylo obvyklé, že se útočilo na jednu adresu. Proti těmto typům útoků tak nestačí blokovat jednu IP adresu, což byl dříve při DDoS útocích obvyklý postup, jak situaci řešit,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Navíc v poslední době roste i podíl útoků přímo na aplikační vrstvě. To útočníkům umožňuje efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Všechny nové trendy ukazují na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource v prosinci překročil počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v předcházejícím měsíci z Asie. Žebříčku intenzity útoků ale kralovala Evropa. Z pohledu zemí bylo nejvíce útoků z Číny, Ruska a Indonésie, nejintenzivnější útoky pak směřovaly z Německa, USA a Ruska. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu v prosinci zůstal na srovnatelné úrovni jako v předchozím měsíci, kdy ale několikanásobně narostl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Nový rok začíná největší českou pre-seed investicí. Umělá inteligence Filuta Filipa Dvořáka získává téměř 56 milionů korun

Nedávno vzniklá společnost Filuta AI si hned na úvod připsala český rekord. V pre-seed kole získala investice ve výši téměř 56 milionů korun. I díky nim si chce utrhnout svůj díl z trhu s inteligentní automatizací, tedy automatizací za použití AI, který dle Gartneru v uplynulém roce atakoval hranici 600 miliard dolarů. Společnost představuje novou generaci composite AI, která řádově urychluje vlastní vývoj automatizace, umí optimalizovat i komplexní procesy a je dostupná malým a středním firmám. Tým zakladatelů Filipa Dvořáka a Martina Douška má zkušenosti z vývojového a AI oddělení Googlu či Microsoftu, s prací na akademické půdě (Stanford, Karlova univerzita), ale i z působení ve státních agenturách a výzkumných centrech v USA (DARPA, PARC). V investičním kole startup podpořili Nation 1, CzechFounders, SPM invest, ale také program Microsoftu pro nadějné startupy nebo projekt EU Horizon pro výzkum a inovace.

„Investiční kapitál je nutnou podmínkou pro konkurenceschopnost. Vývoj našeho produktu vyžaduje 10 let práce a dvěma zakladatelům by trvalo jeho dodání na trh pět let. Ve 12 lidech dokážeme produkt dodat výrazně dříve. Jsem také rád, že jsme si pro svoji centrálu vybrali Česko a české investory. Jsme totiž země s úžasným podhoubím, kde se setkává kreativita a individualita s precizností a kvalitou. Tuzemské nápady a startupy navíc často předčí San Francisco, a proto zde chceme působit dlouhodobě. Věřím, že nám naši investoři díky svým zkušenostem na místní scéně pomohou nejen finančně,“ říká Filip Dvořák, CEO a spoluzakladatel Filuta AI.

„Filuta AI nás zaujal již ve chvíli, kdy jsme se o něm poprvé dozvěděli. Filip s Martinem představili vskutku unikátní projekt. V Nation 1 oceňujeme také jejich zaměření na malé a střední firmy, čímž AI zpřístupní zas o něco většímu spektru klientů. Důvěru v projekt nám pak potvrzují také profesní zkušenosti obou zakladatelů, takže jsme se rozhodli podpořit je už v pre-seedovém kole,“ komentuje investici Marek Moravec, managing partner Nation 1.

K investici přispěla také neformální komunita zakladatelek a zakladatelů firem s globálními ambicemi v Česku Czech Founders. Ti mají za sebou nejen podporu začínajících startupů, ale také uspořádání celé řady akcí pro startupisty. Třetím výrazným investorem je potom skupina SPM Invest, jež stojí například za herním studiem Bohemia Interactive. Získaných téměř 56 milionů korun Filuta využije pro růst týmu a urychlení vývoje samotné technologie. Jedná se tak o rekordní částku, kterou český startup v pre-seed kole získal. Už v roce 2024 ovšem zakladatelé ambiciózního startupu plánují další investiční kolo.

Letošní rok je jen začátek

Už nyní Filuta pilotuje svůj byznys například pro Bohemia Interactive nebo Liftago. Do praxe převádí první výsledky výzkumu a buduje vlastní produkt. Cílem pro letošní rok je vývoj na všech frontách, ať už v rámci samotné technologie a výzkumu, nebo i ve výrazném škálování poskytovaných řešení. Vedle toho plánuje společnost zpřístupnit produkt třetím stranám, které dokážou pomoci se zachycením klíčových výstupů z vědecké oblasti.

„Naše technologie dramaticky zrychluje návrh řešení inteligentní automatizace, tedy kombinace z průmyslu známé automatizace a umělé inteligence. Navíc je široce aplikovatelná na celou řadu odvětví a v podstatě dokáže vyřešit jakýkoli problém, pro který existují data. Důkazem potenciálu Filuty je také zájem ze strany investorů, který přesahoval velikost pre-seed kola. To jsme však více nerozšiřovali a zvolili strategické partnerství, kdy nám know-how investorů pomůže v růstu a rozvoji. Pro nastavenou rychlost růstu navíc potřebujeme rozšiřovat tým, a to zejména o inženýrské role s přesahem do umělé inteligence a operačního výzkumu. Pro škálování společnosti je to nezbytné,“ dodává Dvořák.

Výzkum až na prvním místě

Společnost se zaměřuje jak na výzkum umělé inteligence, včetně AGI, a její použití v budoucnosti, tak na její možnosti aplikace v byznysovém světě. Díky technologii Filuta AI je možné dosáhnout až desetkrát nižších nákladů a desetkrát vyšší rychlosti než v případě ručního vývoje řešení na míru. Specializuje se na malé a středně velké podniky – ty poskytují Filutovi data, jež analyzuje, a na jejich základě vytvoří službu, která dlouhodobě a autonomně hledá nejefektivnější řešení libovolného problému. Dramatickým snížením nákladů na vývoj inteligentní automatizace tak Filuta zpřístupňuje pokročilé AI technologie právě i malým a středním firmám.

„Na výzkumu s námi spolupracují vědecké kapacity v oblasti AI z celého světa. Naším cílem je dosáhnout produkce akademické technologie, konkrétně vědecké disciplíny označované jako automatické učení symbolických a kauzálních modelů. Spolupracujeme ovšem také s byznysy, třeba s cloudovou restaurací MyFoodPlace, kde vyšší efektivita zrychluje přípravu a doručení objednávek a snižuje spotřebu pohonných hmot. Dokážeme také optimalizovat dopravní prostupnost. Například pokud by Filutu využívaly logistické modely v Los Angeles jen na úrovni několika málo procent, ušetřili bychom každému až tři minuty času na cestách denně. Etičnost podnikání a zvýšení obecného povědomí o možnostech AI je totiž pro nás zcela zásadní,“ doplňuje druhý ze zakladatelů Martin Doušek.

O Filuta AI

Filuta AI je český technologický startup rostoucí tempem známým z kalifornského Silicon Valley. Tým společnosti složený z expertů na umělou inteligenci vyvíjí vlastní kompozitní AI rámec pomáhající podnikatelům nalézt nejefektivnější řešení jakéhokoli problému, ke kterému existují data. Zakládající tým pod vedením Filipa Dvořáka má zkušenosti z AI oddělení ve firmách Google a Microsoft, s prací na akademické půdě (Stanford, Karlova univerzita) i ve státních agenturách a výzkumných centrech v USA (DARPA, PARC).

 

O fondu Nation 1

Investor, akcelerátor i sehraný tým profesionálů, kteří nejdou pro dobrou radu daleko: to je Nation 1, venture kapitálový fond se zaměřením na pre-seedová a seedová kola investic do startupů. Za jeho vznikem stojí trojice Marek Moravec, Jaroslav Trojan a Petra Končelíková, kteří do fondu dohromady vložili 1 milion eur a prostřednictvím financování i sdílení mnohaletých zkušeností podávají pomocnou ruku startupům v raných fázích vývoje. Pro startupy s globální vizí má fond v seedových fázích připravené částky až 1,5 milionu eur. V následujících deseti letech plánuje Nation 1 investovat 35 milionů eur do zhruba 40 firem na území Česka a pomoci jim tak s mezinárodní expanzí.

Focus Nordic zvětšuje a automatizuje sklad pro lepší zásobování

Nové rozšíření automatizovaného centrálního skladu společnosti Focus Nordic ve švédském Göteborgu je nyní otevřeno pro plný provoz. Inovativní automatizovaný skladovací a vychystávací systém provozuje souběžně 9 robotů, kteří vybírají položky z mřížky 19 000 zásobníků. Flexibilita přidávání dalších robotů a zvětšování plochy mřížky umožňuje v budoucnu dále rozšiřovat kapacitu skladu.

S přístavbou o rozloze 2 200 m3 má Focus Nordic celkovou kapacitu skladu 5 700 m3 a 12 000 SKU. Kromě toho společnost Focus Nordic v rámci své strategie udržitelnosti instalovala solární panely, které ročně vyprodukují 178 000 KWH elektrické energie. To pokryje energetické potřeby společnosti Focus Nordic na několik měsíců v roce a pomůže snížit uhlíkovou stopu kompenzací 80 tun CO2 ročně.

„Stavební projekt byl dokončen v rekordním čase a v rámci rozpočtu, což v dnešní době není málo,“ říká Knut Aronsen, spolumajitel a vrchní ředitel společnosti Focus Nordic. Souběžně se stavebním projektem nainstalovala společnost Focus Nordic v kanceláři centrály v Göteborgu dobíjecí stanice pro elektromobily, které mohou využívat všichni zaměstnanci a návštěvníci. „Podporujeme používání elektromobilů, takže to bylo snadné rozhodnutí.“

Jesper Behrman, manažer logistiky ve společnosti Focus Nordic, již zaznamenal optimalizaci pracovních postupů a zvýšení efektivity v novém rozšíření skladu. „Zdvojnásobili jsme naši skladovací kapacitu, přestože se skladovací plocha zvětšila pouze o 63 %. Díky tomu můžeme našim zákazníkům nabídnout širší sortiment výrobků. Můžeme nyní také rychleji vyřizovat zásilky a zároveň minimalizovat interní přepravu a efektivita vychystávání se zvýšila o 400 %, což nám umožní lépe uspokojovat potřeby našich zákazníků.“

Společnost Focus Nordic bude mít k dispozici sortiment více než 10 000 produktů pro rychlé dodání prodejcům na 28 trzích ve Skandinávii, střední a východní Evropě a nově i podpořit prodejce přímým dodáním koncovým uživatelům prostřednictvím řešení drop-shipment.

„Naším cílem je být nejlepším a nejvhodnějším distributorem pro naše zákazníky v oblasti fotografie, videa a optiky a nejlepším možným partnerem pro naše fantastické značky a dodavatele,“ říká Mikael Westheimer, spolumajitel a generální ředitel společnosti Focus Nordic. „Naším cílem je zpřístupnit naše široké portfolio produktů špičkových značek v celé Evropě.“

Zelená změna svítí na lepší časy: LED sníží uhlíkové emise i náklady za energie

Do roku 2023 vstupují české domácnosti i firmy se starostmi ohledně cen energií. Celosvětovým problémem však dlouhodobě zůstává i klimatická krize. Světlem na konci tunelu by přitom mohlo být… samo světlo. Data totiž ukazují, že přechod na chytré LED osvětlení může ulevit od nákladů za elektřinu a planetě od uhlíkových emisí. ČR by díky Zelené změně v klíčových segmentech ušetřila víc jak 5 miliard korun ročně.

Snahy ohledně udržitelnosti a částečně i energetiky rámuje Zelená dohoda pro Evropu neboli Green Deal – nejucelenější iniciativa na ochranu klimatu na světě. Soubor opatření Evropské komise si klade za cíl jediné: učinit Evropu do roku 2050 uhlíkově neutrální. Jak však začít? Mnoho domácností, firem, obcí či například zemědělců nemá v této době v rozpočtu prostor na větší investici. Přechod na LED osvětlení je však jednoduchým a vysoce efektivním řešením.

LED osvětlení ušetří Česku miliardy

Data ukazují, že světlo patří k významným žroutům energie. Podle společnosti Signify, světového lídra v oblasti osvětlení, na něj připadne přibližně 9 % průměrné spotřeby elektřiny v domácnosti. Jednoduchým přechodem z klasických žárovek na LED varianty lze ušetřit více než 80 % této energie.

Takové úspory představují obrovský potenciál pro organizace, které nakládají s veřejnými rozpočty například v oblasti dopravy, zdravotnictví, vzdělávání ale i v osvětlení veřejných prostor. V České republice se o osvětlení silnic a ulic stará přibližně 1,35 milionu svítidel. Pouhá čtvrtina (26 %) však využívá LED technologii.

Pokud by veškeré veřejné osvětlení přešlo na LED žárovky, snížila by se roční spotřeba o:

  • 490 GWh elektrické energie,
  • roční náklady na elektřinu o 2,695 miliardy Kč
  • a do vzduchu bychom vypustili o 245,8 tisíc tun CO2 méně.

Pokud přičteme zmíněné zdravotnictví, kde je dosud více než 334 tisíc konvenčních svítidel, a školství (pouze 8 % osvětlení ve vzdělávacích institucích využívá LED technologii), ušetřilo by Česko na elektřině ročně 5,022 miliardy korun. Pokud by se touto cestou vydala celá EU, mohly by úspory nákladů za energii dosáhnout více než 59 miliard eur.

Bezprecedentní nárůst cen elektřiny, ke kterému nejen na českém trhu v posledním roce dochází, ukazuje, že přechod ze zastaralého osvětlení na úspornou LED technologii není jen o ekologickém přístupu, ale i o stále větších finančních úsporách. Renovace budov a uliční infrastruktury prostřednictvím osvětlení je přitom snadná, rychlá a efektivní,“ vysvětluje Tomasz Waszkiewicz, generální ředitel společnosti Signify pro Českou republiku, Slovensko
a Maďarsko.

S přechodem pomůže program Zelená změna

Ekologické benefity LED technologií rozhodně nejsou zanedbatelné. Dle dat Signify by se spotřeba elektřiny v ČR díky přechodu na LED osvětlení snížila o 913 GWh. Vypustila by tak do ovzduší o 458 tisíc tun CO2 méně, což je stejný roční objem emisí 159 tisíc automobilů se spalovacím motorem.  Aby si příroda s takovým množstvím CO2 poradila a absorbovala jej, potřebuje pro představu až 20 milionů plně vzrostlých stromů.

Nelze nezmínit ani zdravotní benefity. Podle mnohých studií by například ve zmiňovaném školství s přechodem na LED osvětlení odpadly problémy s rizikem poškození zraku žáků i učitelů a také s únavou, které může špatně zvolené osvětlení vyvolat. Potřeba kvalitního a energeticky úsporného osvětlení se však netýká pouze škol.

Zelená změna svítí na lepší časy

Na základě potenciálu, který má LED osvětlení v oblasti úspor, udržitelnosti a zdraví, vytvořila společnost Signify program Zelená změna (Green Switch). Jeho cílem je umožnit firmám, obcím a veřejným institucím využít prostředky, které nabízí EU v souvislosti se Zelenou dohodou. Nabídka platí i v případě, kdy mají na čerpání málo času nebo jim chybí zdroje pro velké investice. Program Zelená změna (Green Switch) jim umožňuje jednat okamžitě, a to díky jedné z nejjednodušších a nejúčinnějších metod ke snížení emisí a účtů za energii – přechodu na LED osvětlení. Signify je pro tento účel tím správným partnerem. Společnost je od roku 2020 ve všech svých provozech po celém světě uhlíkově neutrální a využívá výhradně obnovitelnou elektřinu.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši 6,9 miliardy eur a zaměstnává přibližně 37 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a již v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn
a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Barefooty Skinners vstupují do Německa, na novém trhu chtějí do 3 let prodávat 200 tisíc párů (ponožko)bot ročně

Brněnská značka Skinners, jejíž barefoot obuv vyhledávají zákazníci nejen v ČR, ale i v zahraničí, pokračuje v započaté expanzi. Nově se chce výrazně zaměřit na německý trh, kde už oslovila zákazníky předešlými crowdfundingovými kampaněmi. Do 3 let chce na tomto významném trhu prodávat stovky tisíc párů bot, což znamená zhruba 150 milionů Kč (6,25 mil. eur) obratu. Pomoci k tomu má komplexní omnichannel prodejní strategie, silný lokální marketing a dedikovaný externí country manager.

Brněnští Skinners ovládli před šesti let český trh se svými unikátními ponožkobotami, které znamenaly průlom v oblasti barefoot obouvání. Následná úspěšná crowdfundingová kampaň na platformě Kickstarter dostala značku do 120 zemí světa. V rámci zahraniční expanze se Skinners nyní chtějí cíleně zaměřit na Německo, kde míří na prodej 200 tisíc párů ročně a kompletní pokrytí trhu. Díky zkušenostem z pilotního provozu navíc může firma stavět na dobré znalosti trhu a vybudované retailové síti. 

Změna obchodního modelu a oficiální vstup do Německa

První německé zákazníky oslovili Skinners během úspěšné kickstarterové kampaně v roce 2016, v níž vybrali 16 milionů korun. Již v následujícím roce se zúčastnili největšího outdoorového veletrhu ISPO Mnichov, kde se umístili jako finalisté na startupové platformě ISPO Brandnew, a následně začali spolupracovat s německým distributorem. Dodání zboží koncovým zákazníkům v Německu stejně jako v ČR zajišťuje český logistický fulfillment Skladon.  Důležitým prodejním kanálem nadále zůstane amazon.de, díky kterému patří německý trh již nyní z hlediska prodejů mezi top 3.

„Amazon je velmi oblíbenou platformou pro německé zákazníky, kteří jsou detailně zaměření na technické aspekty. Mimo to je Amazon znám svým extrémním prozákaznickým servisem, a tak zde německý zákazník velmi rád nakupuje. Zároveň ho využívá jako zdroj referencí – podobně jako u nás v ČR funguje Heureka,“ doplňuje Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners.

Do oficiálního vstupu na německý trh chtějí Skinners investovat cca 50-60 milionů Kč. Hlavním distribučním hubem se stane Mnichov, druhou klíčovou lokalitou pak bude Hamburk, kde se bude soustředit customer service, marketing, PR a další služby. V rámci expanze dojde i k rozšíření působení současného německého distributora, jehož zástupce Christian Hoffman se stane novým country managerem. Díky tomu budou Skinners v Německu nově dostupné u více než 100 partnerů po celé zemi. Expanzi rovněž podpoří lokální marketingová kampaň. 

Německý trh v dobré ekonomické kondici, Skinners míří na prodeje 200 tisíc párů ročně

Německý trh nabízí z pohledu rozvoje řadu možností, ačkoliv se ani jemu nevyhnula energetická krize a ekonomika se jako v řadě dalších zemí potýká s nastupující recesí. Jiří Čírtek, CFO & CSO Skinners nicméně vidí na německém trhu velký potenciál: „Státní rozpočty v Německu nevykazují dramatické schodky jako v ČR a německé statní finance jsou ve velmi dobré kondici. Ekonomická síla spotřebitelů z hlediska průměrné mzdy je zároveň násobně vyšší než v ČR. Pokud tak vycházíme z toho, že v ČR dokážeme prodat cca 50 000 párů ponožkobot za rok, je náš optimistický odhad potenciálu německého trhu 10-15x vyšší. Současný objem cca 20 000 párů za rok je tedy jen slušným počátečním krůčkem na dlouhé cestě.“

Pro německé zákazníky je typické technické zaměření – zajímají se o použité materiály i téma udržitelnosti produktů a slow fashion. Zároveň jsou velmi aktivně založení a milují výlety, turistiku a kempování, což pro Skinners otevírá řadu možností, jak na německém trhu uspět – ať s klasickým modelem Comfort nebo novinkou Compression 2.0 určenou na dynamické sporty a aktivity.

SOUTĚŽE PRO STUDENTY A MLADÉ FOTOGRAFY

Světová fotografická organizace dnes představila fotografy, kteří se dostali do užšího výběru studentské soutěže a soutěže pro mladé fotografy Sony World Photography Awards 2023. Vítězové soutěží Student a Mladý fotograf budou vyhlášeni 13. dubna a jejich fotografie budou vystaveny v rámci výstavy Sony World Photography Awards 2023 v londýnské galerii Somerset House.

Studentská soutěž a soutěž pro mladé fotografy, do kterých bylo letos přihlášeno více snímků než kdykoli předtím, si kladou za cíl povzbudit novou generaci fotografů a inspirovat je k dalším krokům na jejich fotografické cestě.

UŽŠÍ VÝBĚR STUDENTSKÉ SOUTĚŽE

Užší výběr studentské soutěže představí práce deseti studentů předních mezinárodních institucí vyššího vzdělání. Do letošního ročníku soutěže studenti zasílali sérii pěti až deseti snímků, které reagovaly na zadání In a Changing World a vyzdvihovaly pozitivní příběhy rozvoje a pokroku z celého světa. Práce, které se dostaly do užšího výběru, ukazují, jak tito studenti fotografie reagují na změny ve světě kolem sebe rozličnými a různorodými způsoby.

Technologický pokrok zkoumá několik projektů, například Encyclopedia of Technology od Bobbyho Cheunga (Čína, New York University Tisch School of the Arts, USA). Jedná se o sérii fotografií integrovaných do CGI, které nás vybízejí k tomu, abychom se zabývali tím, jak tyto inovace pronikají do všech aspektů našeho života. Série Resignify od Marie Camily Ramirez Castañedy (Kolumbie, Universidad de Antioquia), která se zaměřuje na to, jak se město Medellín v Kolumbii nově definovalo jako přední technologické centrum.

Jindy se vybraní fotografové zaměřili na to, jak se místní komunity přizpůsobily rychlému proudu změn. Příkladem je práce Ephemeral Freedom od Arianny Todisco (Itálie, CFP Bauer), která ukazuje komunitu Caminanti, kočovnou sicilskou etnickou menšinu. Projekt Keep the Yunnan Opera od Long Jing (pevninská Čína, Yunnan Arts University) sleduje tradiční regionální divadelní soubor, jehož umělecká forma upadá. Born of Sand and Sun od Petry Bašnákové (Slovensko, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Česká republika) je série snímků zkoumající sílu vztahu beduínské komunity k poušti, která je jádrem jejich kultury a identity.

Rodinným dědictvím se zabývalo také několik projektů, včetně série It’s a Girl Again od Lidan Xu (pevninská Čína, Tama Art University, Japonsko), která představuje přetrvávající tradice a postoje fotografčiny rodiny týkající se pohlaví a narození, a ZK1AA od Nelly Farmiloe (Nový Zéland, Photography Studies College, Austrálie), která skládá dohromady poslední fragmenty života jejích prarodičů na Cookových ostrovech.

Několik fotografů z užšího výběru se zaměřilo na věci, které je drží při zemi, jako například Amy Gajjar (Jihoafrická republika, Red & Yellow Creative School of Business), která na snímku Look Up to the Sky konfrontuje místní krajinu s oblohou nad ní a vyzývá nás, abychom na chvíli ocenili krásu, kterou lze najít ve všednosti; Expressions of Worship od Mary Ashokeji (Velká Británie, Ravensbourne University London), která podává svědectví o intimitě bohoslužebné akce v místním kostele; a Mirage od Kaiyu Dong (pevninská Čína, School of Visual Arts, USA), kde fotograf rozebírá vlastní každodenní rutinu, aby našel trhliny a náhody, které narušují opakující se vzorec našeho každodenního života.

Vítěz soutěže Student fotografie roku 2023 bude vybrán z 10 studentů a vyhlášen na slavnostním ceremoniálu Sony World Photography Awards 2023 v Londýně 13. dubna. Univerzita, která získá celkové vítězství, obdrží digitální fotovýbavu Sony v hodnotě 30 000 €.

Letošní užší výběr studentské soutěže posuzovala Eliza Williams, redaktorka časopisu Creative Review.

UŽŠÍ VÝBĚR SOUTĚŽE PRO MLADÉ FOTOGRAFY

Do užšího výběru soutěže pro mládež se dostaly práce 7 fotografů mladších 19 let. Letos měli soutěžící reagovat na téma „Tvůj všední den“ a podělit se o svůj jedinečný pohled na svět kolem sebe.

Několik fotografů, kteří se dostali do užšího výběru, se zaměřilo na prchavé okamžiky z dětství. Liberty McAuley (Velká Británie, 15 let) na své fotografii zachytila dvě děti, které si v horkém letním dni hrají na honěnou ve fontáně. Na jiném snímku zase Edmond Leong (Malajsie, 19 let) zachytil proměnlivé výrazy dětských tváří v davové scéně, zatímco Natálie Navrátilová (Česká republika, 18 let) se na snímku dětí plavajících mezi plastovými rybičkami zamýšlí nad světem, který zanecháváme dalším generacím. Na dalších snímcích hledali fotografové inspiraci ve svém prostředí a okolí, jako například Hai Wang (pevninská Čína, 16 let), který vyfotografoval řady dokonale srovnaných a opuštěných židlí na slavnostním otevření školy, čímž poukázal na dopad pandemie na velká společenská setkání. Eason Zhang (pevninská Čína, 14 let) zachytil zlomek vteřiny z auta a vyfotografoval psa s hlavou vystrčenou z okna v kontrastu s odrazem jeho majitele ve zpětném zrcátku. Snímek Katarzyny Akermany (Polsko, 19 let) zase ukazuje divokou krásu zvířecího světa na dramatickém snímku koně a jezdce, pořízeném na pozadí zapadajícího slunce. Emily Cho (Korejská republika, 16 let) se prostřednictvím autoportrétu zamýšlí nad identitou a ukazuje, jak se na její identitě podepsal stres spojený se studiem.

Soutěž Mladý fotograf roku hodnotí Eric Schlosser, umělecký ředitel Tbiliského veletrhu umění v Gruzii. Vítěz získá digitální fotovýbavu Sony, aby mohl dál rozvíjet své vize.

Celkoví vítězové soutěží Sony World Photography Awards 2023 pro studenty, mladé fotografy, otevřené kategorie a profesionální soutěže budou vyhlášeni 13. dubna 2023. Další informace o nadcházejících vyhlášeních a vítězích najdete na adrese www.worldphoto.org

 
UŽŠÍ VÝBĚR STUDENTSKÉ SOUTĚŽE 2023

 

Amy Gajjar, Jihoafrická republika

Red & Yellow Creative School of Business, Jihoafrická republika

 

Arianna Todisco, Itálie

CFP Bauer, Itálie

 

Bobby Cheung, Pevninská Čína

New York University Tisch School of the Arts, USA

 

Kaiyu Dong, Pevninská Čína

School of Visual Arts, USA

 

Lidan Xu, Pevninská Čína

Tama Art University, Japonsko

 

Long Jing, Pevninská Čína

Yunnan Arts University, Pevninská Čína

 

Maria Camila Ramirez Castañeda, Kolumbie

Universidad de Antioquia, Kolumbie

 

Mary Ashokeji, Spojené Království

Ravensbourne University London, Spojené Království

 

Nelly Farmiloe, Nový Zéland

Photography Studies College, Austrálie

 

Petra Bašnáková, Slovesko

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Česká republika

 
UŽŠÍ VÝBĚR SOUTĚŽE PRO MLADÉ FOTOGRAFY 2023

 

Eason Zhang, Pevninská Čína

 

Edmond Leong, Malajsie

 

Emily Cho, Korejská republika

 

Hai Wang, Pevninská Čína

 

Katarzyny Akermana, Polsko

 

Liberty McAuley, Spojené Království

 

Natálie Navrátilová, Česká republika

 

 

 

O SOUTĚŽI SONY WORLD PHOTOGRAPHY AWARDS

Celosvětově uznávaná soutěž Sony World Photography Awards, kterou pořádá Světová fotografická organizace (World Photography Organisation), je jednou z nejdůležitějších celosvětových událostí v kalendáři fotografů. Tato soutěž, do níž je možné se přihlásit zdarma, letos vstupuje již do svého 16. ročníku. Je celosvětovým hlasem fotografie a přináší zcela zásadní pohled na současnou fotografii. Jak pro etablované, tak i pro začínající fotografy nabízí tato soutěž prvotřídní možnosti, jak mohou svoji práci zviditelnit. Soutěž kromě toho uděluje ocenění nejvlivnějším umělcům světa, kteří s fotografickým médiem pracují, a to formou ceny za výjimečný přínos fotografii, mezi jejíž držitele se v uplynulých letech zařadili například William Eggleston, Marry Ellen Mark, Martin Parr, Candida Höfer, Nadav Kander, Gerhard Steidl, Edward Burtynsky a Graciela Iturbide. V rámci soutěže se během prestižní každoroční výstavy v londýnské galerii Somerset House představí světu díla vítězů i práce fotografů, kteří se umístí v užším výběru. worldphoto.org/sony-world-photography-awards-exhibition

O SVĚTOVÉ FOTOGRAFICKÉ ORGANIZACI

Světová fotografická organizace je přední globální platforma zaměřená na rozvoj a podporu fotografické kultury. Naše programové a soutěžní iniciativy poskytují cenné příležitosti umělcům působícím v oblasti fotografie a pomáhají rozšiřovat diskusi o jejich práci. Soutěž Sony World Photography Awards je nejdůležitějším programem Světové fotografické organizace. Tato soutěž vznikla roku 2007 a je jednou z největších a nejprestižnějších fotografických soutěží. Oslavuje tvorbu předních i začínajících umělců a každoročně přiláká na výstavy desítky tisíc návštěvníků po celém světě. Světová fotografická organizace je fotografickým oddělením organizace Creo, která je zodpovědná za realizaci iniciativ a programů ve třech odvětvích: fotografie, film a současné umění. Sledujte Světovou fotografickou organizaci na Instagramu (@worldphotoorg), Twitteru (@WorldPhotoOrg) a LinkedIn/Facebooku (World Photography Organisation). Naše hashtagy, které můžete sledovat, jsou #sonyworldphotographyawards #swpa #swpanews.

CREO

Organizace Creo iniciuje a pořádá akce a programy ve třech klíčových oblastech: fotografie, film a současné umění. Společnost Creo byla založena v roce 2007 jako Světová fotografická organizace a od té doby se její působnost rozrostla. Tato organizace nadále plní své poslání rozvíjet smysluplné příležitosti pro tvůrce a rozšiřovat rozsah svých kulturních aktivit. Dnes mezi její stěžejní projekty patří soutěž Sony World Photography Awards, PHOTOFAIRS Shanghai, Photo London a Sony Future Filmmaker Awards. Ve spolupráci se společností Angus Montgomery Arts pomáhá Creo realizovat projekty skupiny, které zahrnují některé z předních světových veletrhů umění. Název Creo je odvozen od latinského výrazu pro „tvořím“ a v tomto duchu si Creo klade za cíl podporovat a propagovat tvůrčí hlasy. www.creoarts.com

O SONY GROUP CORPORATION  

Sony Group Corporation je kreativní zábavní společnost s pevnými technologickými základy. Cílem společnosti Sony je naplnit svět emocemi prostřednictvím kreativity a technologií – od herních a síťových služeb přes hudbu, zobrazovací a snímací systémy až po finanční služby. Další informace naleznete na adrese: sony.com/en

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

POPIS OBRÁZKŮ – MŘÍŽKA (OD HORNÍ ŘADY ZLEVA DOPRAVA):

© Petra Bašnáková, Slovensko, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Hai Wang, Pevninská Čína, užší výběr, soutěž pro mládež, Sony World Photography Awards 2023

© Bobby Cheung, Pevninská Čína, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Long Jing, Pevninská Čína, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Liberty McAuley, Velká Británie, užší výběr, soutěž pro mládež, Sony World Photography Awards 2023

© Kaiyu Dong, Pevninská Čína, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Mary Ashokeji, Velká Británie, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Arianna Todisco, Itálie, Užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Nelly Farmiloe, Nový Zéland, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

© Amy Gajjar, Jihoafrická republika, užší výběr, studentská soutěž, Sony World Photography Awards 2023

Blockchain: jak moc konzervativní investor chcete být?

Kryptoměny mají v poslední době reputaci nestabilní investice, kvůli vysokým ztrátám investorů, častým podvodům a chybám. Jedno z nejvíc diskutovaných témat za poslední dobu je krach krypto burzy FTX. Hlavní důvody tohoto bankrotu je spekulace s vklady klientů a nestabilita organizace. Firma zbankrotovala 11. listopadu, když na začátku měsíce začala růst poptávka zákazníků po výběru svých peněz. Tehdejší CEO Sam Bankman-Fried připustil, že nemá co vrátit a nyní dluží více než milionu zákazníků miliardy dolarů. Je možné, že toto je největší selhání interního systému v historii. Nebo se stačí podívat na dění v tuzemsku, kde firma XIXOIO prodává virtuální tokeny. S XIXOIO se vleče kauza, zdali celá firma není jeden velký virtuální podvod. Regulace by trh udělala bezpečnější, avšak zatím na úrovní ČR ani Evropy, žádná speciální ucelená regulace není.

Proto pokud o investování přemýšlíte, zvažte, jak moc konzervativní investor chcete být a jestli není lepší vsadit na komodity s hmotným aktivem.

Energetická katastrofa a risk, který si bere každý sám na sebe

Kryptoměny jsou digitální peníze, které nejsou regulované bankou a jsou určeny k internetovým platbám. Tento druh měny není vydáván ústředním orgánem, proto jsou teoreticky imunní vůči vládním zásahům a manipulaci. Oproti fyzickým penězům, je kryptoměna uložena v digitálních peněženkách a její platby jsou uchovány do online databáze, blockchainu. Bitcoin byl první kryptoměnou uvedenou na trh v roce 2009 a stále zůstává jako nejznámější a největší. Dnes je na trhu více než 20 000 druhů kryptoměn a všechny mají jednu společnou vlastnost, tendenci rychle skákat nahoru nebo naopak, klesnout na hodnotě. Kryptoměny nejsou regulovány žádnými veřejnými a soukromými organizacemi, proto je náročné určit jejich právní postavení ve světě. I přes to, že má tato měna své výhody, investování do kryptoměny není nejlepší volba pro investiční nováčky a konzervativní jedince. Kromě toho, je jejich těžba značně energeticky náročná a neekologická. Pro představu, těžba ročně spotřebuje tolik energie jako například celá Austrálie. A jeden den těžení kryptoměny je jako spotřeba energie v jedné americké domácnosti za 50 dní.

Blockchain je dobrý nápad, ale ne lék na vše

Blockchain je distribuovaná databáze, která udržuje neustále narůstající seznam uspořádaných záznamů, nazývaných bloky. Blockchain se dá přirovnat k účetní knize transakcí propojených digitálně, která je sdílená veřejně na více počítačích po celém světě. Slibuje dostupnější produkty a služby a zároveň i jejich bezpečnost. Má potenciál zcela změnit způsob, jakým lidé přemýšlejí o ukládání dat. Nenechte se ale zmást. Ne vždy blockchain představuje životaschopné řešení každého problému.

Blockchain například nabízí neměnnost a bezpečnost, ale je také pomalý a náročný na zdroje. Některé problémy vyžadují rychlá řešení, která nepotřebují složité technické strategie, jež poskytne blockchain. Škálovatelnost blockchainu má i technické obtíže, které znamenají, že nezvládne stejnou úroveň propustnosti jako standardní databáze. Regulátoři navíc vůbec nedrží krok s rychlým rozvojem této technologie v oblasti investic, tudíž kdokoliv může zítra nabízet zase další kryptoměnu s fantaskní křivkou růstu. Je třeba se tedy vzdělávat a chápat výhody blockchainu, ale nevnímat ho jako všespásný mechanismus pro ověřování.

Nedostatek pochopení toho, jak blockchain funguje, v kombinaci s nulovou regulací ze strany státu, představuje velké riziko pro retailové investory. Systém, kde můžete přijít o všechny své úspory, jen díky tomu, že jste zapomněli heslo, navíc není uživatelsky nejpřívětivější. Pokud hledáte způsoby investování, kde se dá cítit alespoň trochu pevné půdy pod nohama, je dobré se poohlédnout po dalších možnostech. Vysvětleme si proto, co je a jak funguje investiční realitní crowdfunding, který je pro mnoho investorů stále novou možností investování.

Investování s jistotou

Crowdfunding často využívají startupové společnosti jako alternativní přístup k fondům. Investorům nabízí způsob, jak podpořit nové inovativní projekty nebo podniky. Lze investovat i do nemovitostí, v takovém případě mluvíme o realitním investičním crowdfundingu. Ten v dnešní době, kdy si ne každý může dovolit investovat do nemovitosti, stoupá na popularitě.  „Ve srovnání s investováním do akcií nebo rizikového kapitálu se u investic do nemovitostí snižuje riziko 100% ztráty, protože se investuje do fyzických aktiv (nemovitostí). Nemovitost si vždy zachová určitou hodnotu, i když nejde o nic jiného než o pozemek. To neodstraní všechna rizika, ale zvyšuje pravděpodobnost, že investor může získat zpět část nebo celou svou investici,” vysvětluje Jan Večerka, CEO společnosti BrikkApp. Také nelze opomenout, že narozdíl od kryptoměn se crowdfunding pohybuje na standardním investičním trhu pod dohledem regulátorů a tím se možné riziko snižuje. Regulace crowdfundingu se navíc rok od roku zpřísňuje i na celoevropské úrovni. Navíc vždy máte nemovitost jako záruku.

Tolerance k riziku, dluh i ekvita

Jsou dva nejčastější typy investování v crowdfundingu – dluh a ekvita. „Dluh je nejběžnějším typem crowdfundingové investice do nemovitostí. Přibližně 90 % projektů crowdfundingu v oblasti nemovitostí je tvořeno dluhovými investicemi. Investoři vystupují jako věřitelé vlastníka realitního projektu, obvykle investují a poskytují finanční prostředky na úvěr spojený s nemovitostí. Ekvita znamená, že investor poskytne financování developerovi nebo vlastníkovi nemovitosti, a poté bude vlastnit poměrný podíl na realitním projektu. Výnosy jsou založeny na příjmu z pronájmu nemovitosti a změnách v hodnotě projektu nemovitosti,“ vysvětluje Jan Večerka, CEO společnosti BrikkApp. Dluhové investice nesou většinou nižší riziko, ale naopak investice do podílu mají šanci na vyšší výnosy. Každý investor by si měl vybírat podle preference a tolerance k riziku.

Kryptoměny jsou určitě zajímavým konceptem, který v blízké době nikam neodejde. Jak jeho využití, tak i jeho technologie je poutavá, ale jeho funkčnost a výnosnost je ovlivněná mnoha faktory. Na rozdíl od nemovitostí, které jsou stále nejstabilnějším cílem investic. Tak vzhůru do investování!

RAZER KISHI V2 PRO ANDROID AKTUALIZOVÁN S PODPOROU OVLADAČE PRO HRY NA DOTYKOVÉ OBRAZOVCE

Po loňském vydání oceňovaného ovladače Razer Kishi V2 pro Android oznámila společnost Razer významnou aktualizaci softwaru Razer Nexus a firmwaru ovladače Kishi V2 pro Android. Nový režim virtuálního ovladače umožňuje všem majitelům ovladače Kishi V2 pro Android používat svůj ovladač k hraní her na dotykové obrazovce.  Tento nový doplněk přináší ovládání v konzolové kvalitě na všechny mobilní platformy pro dokonalý zážitek z mobilního hraní.

Řešení společnosti Razer se opírá o novou kombinaci hardwaru v ovladači Kishi V2 a softwaru v aplikaci Razer Nexus, která umožňuje spolehlivou, bezpečnou a snadno použitelnou podporu ovladačů v bezpočtu her s dotykovou obrazovkou.

Režim virtuálního ovladače je dnes k dispozici jako bezplatná aktualizace pro všechny majitele hry Kishi V2 pro Android prostřednictvím aplikace Razer Nexus v obchodě Google Play. Tato funkce se v prvním čtvrtletí roku 2023 rozšíří také na Razer Edge.

O APLIKACI RAZER NEXUS (KE STAŽENÍ ZDARMA)

Kishi V2 pro Android funguje nejlépe s bezplatnou plně integrovanou aplikací Razer Nexus. Hráči mohou okamžitě spustit aplikaci Razer Nexus a rozhraní stisknutím jediného tlačítka získat přístup k nainstalovaným hrám, streamovat na YouTube nebo Facebook, procházet více než tisíc kompatibilních her nebo přizpůsobit nastavení ovladače. Aplikace Razer Nexus je volitelná a je 100% zdarma bez předplatného.

 O RAZER KISHI V2 PRO ANDROID

  • Tlačítka:
    • Dvě analogové páčky s klikacími tlačítky (L3/R3)
    • Dva klikací analogové ovladače
    • Jeden mechanický D-pad
    • Čtyři tlačítka na obličeji
    • Dvě spouště (L2/R2)
    • Dva nárazníky (L1/R1)
    • Dvě multifunkční tlačítka (M1/M2)
    • Tlačítka nabídky a možností
    • Tlačítko pro sdílení (vyžaduje Razer Nexus)
    • Tlačítko pro spuštění aplikace Razer Nexus
    • Jedna kontrolka stavu (nabíjení)
  • Rozměry: Délka: 181 mm | Výška: 92 mm | Hloubka: 33 mm
  • Hmotnost: 123 g
  • Připojení: USB typu C
  • Nabíjení smartphonu: průchozí přes port USB typu C
  • Mobilní aplikace: Razer Nexus, která nahradí starší aplikaci Razer Kishi
  • Požadavky na výrobek: Android™ 9.0 Pie nebo novější.
  • Kompatibilní s: Razer Phone a Razer Phone 2, Samsung Galaxy S8 / S8+ / S9 / S9+ / S10 / S10+ / S20 Series / S21 Series / Note 8 / Note 9 / Note 10 / Note 10+, Google Pixel 2 / 3 / 4 / 5 / 6 a mnoho dalších zařízení se systémem Android.

Další informace o Razer Kishi V2 pro Android najdete zde.

Exit mobile version