Společnost Lenovo dosáhla v desátém čtvrtletí po sobě meziročně lepší ziskovosti

Skupina Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) dnes oznámila výsledky za druhé čtvrtletí s meziročně lepší ziskovostí již desáté čtvrtletí v řadě. Čistý zisk za druhé čtvrtletí vzrostl meziročně o 6 % na 541 milionů USD a tržby skupiny vzrostly na 17,1 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 3 % v konstantní měně.

Všechny hlavní segmenty přispěly ke kladnému provoznímu zisku. Pro Lenovo to znamená krok směrem k cíli, kterým je zdvojnásobení ziskovosti ve střednědobém horizontu. Oblast řešení, služeb a byznysové infrastruktury taktéž zaznamenaly meziroční růst, a to hned dvouciferný. Oblasti, které se netýkají osobních počítačů nyní tvoří více než 37 % celkových příjmů skupiny. Hotovostní bilance skupiny naznačuje, že je společnost i nadále odhodlána ve střednědobém horizontu zdvojnásobit investice do výzkumu a vývoje (R&D), přičemž ve čtvrtletí zvýšila výdaje na výzkum a vývoj o 15 % oproti předchozímu roku.

Přestože současné výzvy přetrvávají, společnost Lenovo zůstává agilní a soustředí se na realizaci své strategie a zajištění trvalé ziskovosti přerozdělením zdrojů mezi rostoucí segmenty, zvýšením efektivity a snížením nákladů v rámci společnosti. Lenovo vidí dlouhodobé příležitosti postavené na svém základu New IT – klient, edge, cloud, síť a inteligence, s tím, jak se zrychlují globální trendy digitalizace a inteligentní transformace. Výsledky za poslední čtvrtletí, stejně jako za poslední tři roky ukázaly, že kombinace strategie, silné realizace a stabilních operací společnosti Lenovo umožňují překonat průmyslový cyklus. To v kombinaci s kvalitním a inovativním portfoliem, hybridním výrobním a dodavatelským řetězcem
a schopnostmi, jakož i zdravou likviditou pomůže rozvíjet další příležitosti k dosažení udržitelného růstu
a zlepšit ziskovost.

Finanční výsledky:

  Q2 22/23

USD milion

Q2 21/22

USD milion

Změna

 

 
Příjmy skupiny 17,090 17,869 -4 %  
Příjmy před zdaněním 710 742 -4 %  
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu) 541 512 6 %  
Čistý zisk (zisk připadající na držitele vlastního kapitálu – non-HKFRS) 591 591 0 %  
 
Základní zisk na akcii (v amerických centech) 4.54 4.42 0.12  

 Více informací naleznete na oficiálních stránkách společnosti Lenovo.

LENOVO GROUP

FINANCIAL SUMMARY

For the quarter ended September 30, 2022

(in US$ millions, except per share data)

   
Q2 22/23

Q2 21/22

Y/Y CHG
Revenue   17,090 17,869 (4%)
Gross profit   2,877 3,006 (4%)
Gross profit margin   16.8% 16.8% 0 pt
Operating expenses   (2,026) (2,189) (7%)
R&D expenses
(included in operating expenses)
  (556) (482) 15%
Expenses-to-revenue ratio   11.9% 12.3% (0.4) pts
Operating profit   851 817 4%
Other non-operating income/(expenses) – net   (141) (75) 89%
Pre-tax income   710 742 (4%)
Taxation   (156) (185) (16%)
Profit for the period   554 557 (1%)
Non-controlling interests   (13) (45) (72%)
Profit attributable to equity holders   541 512 6%
Profit attributable to equity holders- non-HKFRS [1]   591 591 (0%)
EPS (US cents)
Basic
Diluted
  4.54
4.23
4.42
3.96
0.12
0.27

 

Hodnota značky Samsung narostla o dvojciferné číslo, což znamená umístění mezi nejlepšími pěti značkami na světě pro rok 2022

Globální konzultační agentura Interbrand dnes zařadila společnost Samsung Electronics mezi pět nejlepších značek světa v anketě Best Global Brands 2022. Každý rok Interbrand vyhlašuje nejlepší stovku mezi světovými značkami podle jejich hodnoty. Hodnota značky Samsung letos dosáhla 87,7 miliardy dolarů, což znamená meziroční růst o 17 % – v roce 2021 měla značka hodnotu 74,6 miliard. Třetím rokem po sobě se tedy Samsung umisťuje na pátém místě.

Za tímto úspěchem stojí hlavně dílem návrat finančních výsledků Samsungu téměř na předpandemickou úroveň, případně vyšší poptávka po paměťových modulech v důsledku intenzivnějšího využití dat. V roce 2021 se hodnota značky Samsung zvýšila o 20 %, letos dvojciferný růst pokračuje. Do první desítky se Samsung dostal v roce 2012 na devátém místě a od té doby jen roste – na šestou pozici postoupil v roce 2017, o tři roky později pronikl do první pětky.

„Značce Samsung se povedl dvouciferný růst dva roky po sobě, jen a jen díky podpoře našich zákazníků po celém světě,“ říká YH Lee, výkonný viceprezident a marketingový ředitel Samsung Electronics. „Na oplátku bude celá firma usilovně pracovat na tom, aby zákazníkům nabízela stále lepší služby a zážitky.“

Agentura Interbrand hodnotila různé faktory, díky nimž je značka Samsung úspěšná

Na konci roku 2021 Samsung transformovat svou sekci SET a vytvořil novou divizi Device eXperience. Účelem bylo posílit synergii mezi jednotlivými produkty a vylepšit tak uživatelské zážitky. Kromě toho otevřel Samsung centrum pro uživatelské zážitky prostřednictvím propojení různých přístrojů (Customer eXperience-Multi Device Experience Center).

Mezi další důležité kroky patřila integrace platformy SmartThings napříč produktovou řadou, čímž vznikl inkluzivní ekosystém propojující zařízení všeho druhu. Díky SmartThings mohou zákazníci využívat skutečně na maximum nejen své přístroje značky Samsung, ale i zařízení jiných výrobců.

Dále společnost spustila Future Generation Lab, prostor na podporu diskusí týkajících se aktivit příští generace. Výstupy práce této laboratoře se využívají při přípravě produktů a marketingových aktivit.

Na růstu značky Samsung se kromě inovativních produktů podílel i vývoj pokročilých technologií podporovaný stálými investicemi. Mezi tyto technologie patří například umělá inteligence, 5G, automobilové technologie nebo robotika.

Oceňované způsoby, jimiž Samsung v jednotlivých divizích vylepšuje uživatelské zážitky

Mobilní technologie

  • Vylepšení možností fotoaparátů v řadě Galaxy S22 na základě postřehů uživatelů a kampaň týkající se nočního fotografování. Setrvalá pozice světové jedničky v kategorii skládacích telefonů.
  • Partnerství se společnostmi Google a Microsoft kvůli vylepšení služeb pro zákazníky.
  • Čím dál lepší ochrana soukromí a osobních údajů díky platformě Samsung Knox

Sítě

  • Průkopnická práce v oblasti virtualizace a otevřené spolupráce ve velkém měřítku
  • Zásadní přínos k prosazení 5G díky špičkovému 5G portfoliu od RAN a jádra paketů až po nástroje pro automatizaci
  • Podpora ekologických a sociálních strategií prostřednictvím inteligentních síťových řešení pro úsporu energie

Zobrazovací zařízení

  • Neustálá inovace špičkových televizorů, zavádění technologie Micro LED, Neo QLED 8K/4K
  • Posilování portfolia založeného na životním stylu uživatelů – modely The Frame, The Freestyle apod.
  • Rozšiřování obzorů pro hráče – platforma Samsung Gaming Hub, monitor Odyssey Ark

Domácí spotřebiče

  • Rozšiřování modelové řady Bespoke nejen v kuchyňských spotřebičích, ale i v dalších kategoriích – pračky, úklid, čištění vzduchu
  • Podpora udržitelnosti prostřednictvím produktů všeho druhu – u důležitých zařízení výrazná úspora energie, záruka na digitální invertorové kompresory, snížené emise mikroplastů z praček ve spolupráci s firmou Patagonia
  • Udržování zájmu mezi uživateli řady Bespoke prostřednictvím interaktivních O&O kampaní

Polovodiče

  • Investice do technologií příští generace a do výrobních kapacit, aby bylo možno zaručit stabilní dodávky pro důležité provozy (např. výstavba výrobní linky v Texasu za 17 miliard dolarů, výzkumné a vývojové středisko v Giheung za 20 bilionů KRW)
  • Stálé inovace polovodičů na špičkové světové úrovni, díky nimž se vylepšuje výkon produktů a zároveň se snižuje spotřeba energie (první masová výroba 3 nm GAA v oboru)
  • Vývoj inovativních paměťových řešení, která pomáhají řešit situaci spojenou s raketovým nárůstem úkolů náročných na zpracování dat, zejména v oblasti umělé inteligence a strojového učení (CXL paměti, HBM-PIM, SmartSSD druhé generace) a rozšiřování strategických partnerství za účelem řešení nových problémů a výzev v oboru
  • Posouvání hranic v oblasti logických řešení, díky nimž lze nabídnou lepší zákaznické zážitky a nové příležitosti (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3)

Umístění v anketě Best Global Brands agentury Interbrand se řídí zhodnocením jednotlivých kategorií, z nichž se celková hodnota značky skládá. Základ pro hodnocení tvoří komplexní analýza finančních výsledků společnosti, vliv značky na nákupní rozhodnutí zákazníků a konkurenceschopnost dané značky.

Grafika je ke stažení ZDE. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com/cz/.

Focus Nordic na festivalu Energa Camerimage 2022

Společnost Focus Nordic s nadšením oznamuje, že se zúčastní události Energa Camerimage 2022 – mezinárodního festivalu pro kameramany a o kameramanech.

Energa Camerimage je mezinárodně uznávaný festival v Polsku, který během let přitáhl několik nejznámějších světových režisérů, držitelů Oskarů a filmařů.

„Vidíme vyšší poptávku po produktech pro profesionální video- a kinematografii,“ říká Mikael Westheimer, CEO společnosti Focus Nordic.

„Výstava je pro nás skvělou příležitostí, jak představit sebe a své produkty filmovému průmyslu a navázat nové kontakty. Věříme, že segment výrobků v oblasti filmu a videa pro nás bude v roce 2023 výrazně rostoucí oblastí.“

Během festivalu mají kameramani, režiséři a jiní profesionálové z oboru příležitost setkat se a vyměnit si své zkušenosti.

Kromě hlavní soutěže festivalu se koná také výstava nejnovějších moderních technologií a filmového vybavení a dále mnoho inspirujících seminářů a workshopů, které vedou někteří z nejúžasnějších moderních kameramanů, režisérů a filmařů.

Festival Energa Camerimage pomáhá také mladým filmařům a integruje je do komunity již uznávaných jmen, a umožňuje jim tak objevovat nové umělecké oblasti.

Společnost Focus Nordic má velké a široké portfolio profesionálních výrobků pro filmaře a přináší produkty značek, jako jsou stativy Kupo Grip a SmallRig, objektivy Sirui, filmové filtry NiSi a gimbaly Zhiyun, a mnoho dalšího. Během festivalu ukážeme filmové objektivy značky Samyang Xeen a Tokina, a také osvětlení značky Nanlux.

Mezi filmové objektivy Tokina patří vzrušující řada moderních ultra rychlých filmových objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností, univerzální zoom objektivy a makro objektivy vybavené kompletní optickou konstrukcí, která pokrývá všechny velkoformátové senzory filmových kamer. Objektivy se vyznačují prakticky nulovým focus breathingem (dýcháním při ostření), výjimečným bokehem, jemnými odlesky a poskytují výkon, který dalece překračuje očekávání. Objektivy jsou k dispozici v široké řadě ohniskových vzdáleností a možností bajonetů a jsou navrženy pro všechny úrovně produkčních potřeb.

Značka Samyang je dobře známá výrobou vysoce kvalitních filmových objektivů pro kameramany i videografy. Na festivalu ukážeme novou profesionální řadu Xeen Meister, která byla nedávno uvedena na trh, a nový anamorfní objektiv Xeen. Řada Meister se skládá z objektivů s ohniskovou vzdáleností 35, 50 a 85 mm. Tubus všech objektivů je z titanu a objektivy se dodávají s dynamickou optickou konstrukcí a světelností T1.3. Anamorfní objektiv Samyang 50 mm T2.3 X2 Xeen je navržen pro špičkovou kinematografii a podporuje rozlišení až 8K. Dvojnásobný faktor stlačení vytváří po roztáhnutí poměr stran 2,55:1.

Na veletrhu budeme mít s sebou také oblíbenou řadu Xeen CF společnosti Samyang, která je známá svou kompaktní a lehkou konstrukcí.

LED světla značky Nanlux se vyznačují vysokou kvalitou a jsou v oboru uznávána za jejich neuvěřitelný výkon, cenu a velikost.. Nedávno byl na trh uveden model Evoke 1200B – nové LED světlo s krytím IP54, které je vybaveno dvoubarevným světlem zajišťujícím kontinuitu a přesnost v rozsahu barevných teplot od 2 700 K až po 6 500 K. Světlo nabízí pozoruhodnou intenzitu osvětlení až 61 030 luxů ve vzdálenosti 3 metry při 5 600 K (s reflektorem), což je srovnatelné s Fresnelovou čočkou 1,8 kW PAR nebo 2,5 kW HMI.

„Máme velkou radost, že můžeme být součástí tohoto úžasného kontextu,“ říká Rafal Karwacki – manažer administrativy pro marketing a obchod ve společnosti Focus Nordic Poland. „S radostí vás přivítáme v našem stánku, abyste se mohli podívat na naši řadu objektivů a světel, položit našim produktovým expertům otázky nebo se jen tak zastavit, popovídat si a poslechnout si, co by vám mohla společnost Focus Nordic nabídnout.“

Stánek bude umístěn ve foyer (úroveň −1) vedle schodiště.

Nová funkce WhatsAppu je tady. Komunity umožní uživatelům propojit skupinové konverzace

V dubnu tohoto roku společnost Meta ohlásila, že pracuje na propojování skupinových chatů prostřednictvím tzv. Komunit, představující velkou změnu, jak budou uživatelé na WhatsAppu komunikovat. Dnes Meta oznámila spuštění funkce Komunity, která bude v následujících týdnech k dispozici všem uživatelům aplikace WhatsApp.

Cílem Komunit je pozvednout pomyslnou laťku pro komunikaci mezi skupinami s úrovní soukromí a bezpečností, jakou uživatelé jinde nenajdou. Alternativy, které jsou dnes k dispozici, vyžadují svěřovat kopie zpráv aplikacím nebo softwarovým společnostem. Meta chce nabídnout uživatelům vyšší úroveň zabezpečení, kterou poskytuje koncové šifrování.

WhatsApp dostane také možnost možnost vytvářet ankety v chatech, videohovory pro 32 osob a skupiny až pro 1024 uživatelů. Oblíbené reakce emotikonami, sdílení větších souborů nebo správcovské funkce – to vše bude dostupné i ve skupinových Komunitách.

  • Komunity v aplikaci WhatsApp umožní lidem sdružovat jednotlivé skupiny pod jednou střechou se strukturou, která jim vyhovuje.
  • Uživatelé mohou dostávat novinky zaslané celé Komunitě a snadno organizovat menší diskusní skupiny o tom, co je zajímá.
  • Komunity budou také obsahovat nové nástroje pro správce, včetně oznamovacích zpráv zasílaných všem a kontroly nad tím, které skupiny mohou být zapojeny do Komunity.

Citát Marka Zuckerberga: „Dnes spouštíme Komunity. Díky nim budou whatsappové skupiny lepší, protože umožní vytvářet podskupiny, více vláken, informační kanály a další funkce. Zavádíme také ankety a videohovory až pro 32 osob. Vše je zabezpečeno koncovým šifrováním, takže vaše zprávy zůstanou soukromé.“

Více o tom, jak WhatsApp přistupuje k ochraně soukromí, bezpečnosti a zabezpečení pro Komunity, si můžete přečíst zde.

Zákazníci Globusu mohou nově chtít k nákupu zkrácenou nebo pouze elektronickou účtenku. Roční úspora může dosáhnout až 3 000 kilometrů papíru

Nejekologičtější účtenka je ta, která se na papír nevytiskne. Nabídka elektronické účtenky je pro všechny zákazníky programu Globus Bonus, který čítá 700 tisíc zákazníků. Podle předpokladů hypermarketů Globus bude velké množství zákazníků časem chtít právě pouze elektronický doklad, který je k přírodě nejšetrnější. Aplikace jej navíc uchová po dobu 2 let. Zákazníci, kteří nejsou ve věrnostním programu Globus Bonus mohou chtít u pokladny místo klasické účtenky její zkrácenou variantu.

Pro 700 tisíc svých zákazníků věrnostního programu Globus Bonus vytiskly hypermarkety Globus ročně na 13 milionů účtenek . Průměrně si za rok každý z nich odnesl ke svým dvaadvaceti nákupům účtenky v souhrnné délce 5 metrů. Pro uživatele mobilní aplikace Můj Globus to může být ale minulost.

„Máme možnost ročně ušetřit takřka tisíce kilometrů účtenkového papíru, pokud zákazníci, kteří používají mobilní aplikaci, zvolí před nákupem verzi elektronické účtenky. Počet aktivních uživatelů aplikace poroste, a tak časem můžeme dosáhnout úspory i 3 tisíc kilometrů účtenek. Nicméně jde o volitelnou věc, pokud zákazník potřebuje k nějakému nákupu tištěnou účtenku, vždy ji může dostat. Skrze aplikaci lze také účtenky sdílet například e-mailem a podobně,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Dodala, že v mobilní aplikaci Můj Globus se doklady zobrazují do 24 hodin od nákupu a zůstávají tam po dobu dvou let, tisk účtenky tak není nutný. Tato užitečná funkcionalita se řadí vedle mnoho dalších praktických nástrojů aplikace Můj Globus, kterými jsou například sdílený nákupní seznam, nákup se Scan&Go a nyní velmi oblíbená Akční nabídka nebo aktivace kuponů Globus Bonus.

Ze zákona mají obchody povinnost dát každému zákazníkovi k nákupu účtenku, pokud o ni požádá. Ve valné většině obchodů je však běžné, že zákazníkům účtenku vytisknou ke každému nákupu automaticky pro případ reklamace. Pro mnohé zákazníky je tak elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. 

O společnosti

Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již šesté generace rodiny Bruchů – Matthias Bruch.

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů.

V každém hypermarketu Globus je kompletní řeznická, pekařská a cukrářská výroba a vlastní restaurace. Řezníci sami bourají maso, vyrábí uzeniny a další masné výrobky. Pekaři pečou čerstvé pečivo, které připravují od zadělání těsta, přes vykynutí až po ruční zpracování. Kuchaři vaří českou klasiku i mezinárodní kuchyni podle osvědčených receptů a z pečlivě vybraných surovin. Tyto vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin označené Poctivá výroba Globus a jsou zárukou dobře odvedené práce a vysoké kvality. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko.

Co by měl znát začínající datový inženýr: Nejčastější otázky při pohovoru

Profese datového inženýra je ve světě IT stále běžnější a přitahuje stále více lidí. Dmytro Fedyukov je viceprezident pro práci s daty, zástupce technického ředitele ve společnosti Parimatch Tech a mentor kurzu datového inženýrství na Parimatch Tech Academy. Začínajícím datovým inženýrům radí, jak se připravit na pohovor, čemu firmy věnují pozornost během pohovoru, a proč jsou v této fázi důležitější měkké dovednosti než ty odborné.

Očekávání od začínajícího datového inženýra

Nejprve je třeba, aby zaměstnavatel zjistil několik informací týkajících se kandidátů.

  1. Motivace kandidáta

Juniorská pozice je o učení. Tým, který přijme začínajícího specialistu, očekává, že bude dělat pokroky. V souladu s tím by ti, kteří jsou připraveni se učit, měli mít již splněné určité kroky. Pokud osoba absolvovala určité kurzy, má titul nebo jej právě získává, je to dobré znamení. Pokud uchazeč nemá absolutně nic, o čem by se dalo mluvit, nebo naopak absolvuje desítky kurzů najednou, je to špatné znamení. Protože v prvním případě člověk pravděpodobně nechce skutečně pokročit a v druhém případě zcela nerozumí tomu, co dělá a kam směřuje.

  1. Měkké dovednosti a jejich úroveň

Někdy je pro člena týmu důležitější mít lepší měkké dovednosti než „tvrdé“ technické dovednosti. Juniorští specialisté jsou právě takovým případem. Začátek kariéry je obdobím, kdy využíváte jednu část svých dovedností ke zvládnutí jiné. V souladu s tím musí začínající datový inženýr využívat všechny silné stránky své povahy, aby dosáhl pokroku. Je třeba umět kompetentně komunikovat s lidmi, kteří juniorního specialistu učí, efektivně vstřebávat nové informace a zpětnou vazbu od kolegů, umět zdůvodnit vlastní rozhodnutí a do jisté míry i improvizovat. Právě na to často dbají personalisté při pohovorech.

  1. Typ myšlení

V profesi datového inženýra je nejdůležitější právě inženýrská část. Inženýři jsou typem lidí, kteří nacházejí řešení jakéhokoli typu problému bez ohledu na to, zda má zkušenost s určitým ‚stackem‘ nebo technologií. Datový inženýr musí být často všestranný: někde napsat kód v Pythonu, někde v Bashi, přečíst kód v Javě atd.

A nyní k odborným otázkám…

Datový inženýr junior by měl vědět nebo alespoň umět mluvit o:

git

  • git clone
  • git config
  • git pull
  • git push
  • git merge
  • git add
  • git branch -D
  • git checkout -b atd.

Python

  • Virtuální prostředí
  • Pyenv
  • Poetry
  • Pip
  • Datové struktury
  • Rozšiřování
  • Dekorátory
  • Moduly
  • Cykly
  • Třídy
  • Asynchronní programování

Docker & Kubernetes

  • Sestavení dockeru
  • Spuštění dockeru
  • Docker cp
  • Co je to container?
  • Co je to pod a jak se liší od containeru?

Terraform

  • Terraform init
  • Terraform plan
  • Terraform apply
  • Struktura souborů projektu terraform
  • loops
  • Templatefile

Datové inženýrství

  • Co je MapReduce?
  • Co je HDFS?
  • Co je to partitioning?
  • Jak je Hadoop uspořádán?
  • Co je lambda architecture?

Datové typy a databáze

  • Co je to databáze?
  • Co jsou primární a sekundární klíče?
  • Co jsou to indexy?
  • Co je normalizace a denormalizace?
  • Jaký je rozdíl mezi relačním a nerelačním modelem?
  • Co jsou to formáty velkých dat?
  • K čemu slouží databáze NoSQL?
  • Co je to operace CRUD?

Linux

  • Editory: nano, micro, sublime, vi
  • Správci balíčků: apt-get, apk, brew
  • Proměnné prostředí
  • cd ls -a | -lah
  • chmod
  • cat
  • sed
  • grep
  • | (pipe)
  • && atd.

Síť: HTTP/HTTPS, TCP/IP

SQL

  • Co znamená SQL? Rozluštěte zkratku a popište její účel.
  • Jaký příkaz SQL se používá k vložení dat do tabulky?
  • Jak byste pomocí jazyka SQL vybrali z tabulky 01/27/2021 (název sloupce registrace datum) uživatele (sloupec příjmení jméno), jejichž jméno začíná latinským písmenem „T“ (nerozlišuje se velikost písmen)?
  • Zobrazí operátor OR všechny záznamy, které odpovídají alespoň jedné z podmínek? Vrátí příkaz AND všechny záznamy, pokud jsou všechny podmínky pravdivé? (odpověď by měla být nepravdivá\pravdivá).
  • Jaký výraz SQL je použit k seřazení výsledků?
  • Co jsou to agregační funkce SQL? Uveďte příklad. A příklad požadavku na jednu agregační funkci podle vašeho názoru.
  • Jak pomocí jazyka SQL vypočítat medián a směrodatnou odchylku hodnoty Uveďte příklady požadavku.
  • Jaký je rozdíl mezi COUNT (DISTINCT (player_id)) a APPROXIMATE COUNT DISTINCT (player_id)? Který výraz pracuje rychleji ve velkých souborech dat? Bude zpracování dat stejné?
  • K čemu slouží funkce RANDOM() v jazyce SQL? Jaké typy úloh lze použít?
  • Co jsou to okenní funkce? K čemu se používají? Schopnost uvést příklady okenních funkcí.

Kódování v reálném čase

Živé kódování během pohovoru s datovým inženýrem není zdaleka povinnou fází. Používá se ve většině případů, kdy úroveň kandidáta nebyla během rozhovoru plně pochopena. Úkol živého kódování je pochopit, zda kandidát rozumí tomu co dělá a proč; zda rozumí základním věcem, jako jsou operátory, cykly, porovnávání vzorů atd. Pro začátečníky proto existuje jediná rada – snažte se proniknout do podstaty toho, co se učíte. Ne podle knihy, ale tak, jak tomu rozumíte. Dělejte chyby, opravujte je a učte se dál.

Společnost LG představila první ohebný 42palcový OLED televizor na světě

Společnost LG Electronics (LG) představila inovativní televizor LG OLED Flex (model LX3). Nový model televizoru se chlubí prvním ohebným 42palcovým OLED displejem na světě a přináší skvělý herní zážitek. Speciální funkce a aplikace nabízejí spoustu možností personalizace, zároveň dělají celý zážitek z hraní skutečně příjemným.

LG představilo první ohebný 42″ televizor na světě, který ocení především hráči. LG OLED Flex je ideální jak pro hraní na konzolích, počítačích nebo v cloudu, ale také pro sledování obsahu v televizi nebo v rámci streamovacích služeb. Pozoruhodný displej modelu LX3 lze využít klasicky jako plochý televizor, nebo televizor se zakřivením (900R)1. Televizor uživatelům umožňuje vybrat si ideální úroveň prohnutí pro přesně takový zážitek ze sledování, který každý uživatel sám preferuje.

Skvělý obraz pro komfortní sledování

Převratný tvar displeje LG OLED Flex, který LG představilo na letošním IFA veletrhu, je díky technologii LG OLED bez podsvícení a se samosvítícími pixely. Ať už plochý, nebo zakřivený, LX3 je vybaven technologií LG OLED evo a poskytuje stejnou výjimečnou kvalitu obrazu a výkon, díky nimž se LG OLED stal volbou náročných spotřebitelů po celém světě. Díky nekonečnému kontrastu, hluboké černé, přesným barvám (100% certifikovaná věrnost barev)2, bleskurychlé době odezvy 0,1 milisekundy a nízkému zpoždění na vstupu budou mít uživatelé nového monitoru pocit, že jsou součástí dění na obrazovce.

Kromě realistické kvality obrazu, kterou zajišťují inteligentní procesor α (Alpha) 9 generace 5 a jedinečné algoritmy zpracování obrazu, nabízí LG OLED FLEX také vynikající komfort pro oči, o čemž svědčí několik certifikací, které dokazují, že obraz je bez blikání a škodlivého oslnění3. Obrazovka OLED modelu LX3 je šetrnější k očím a umožňuje uživatelům vychutnat si delší dobu hraní a sledování oblíbených pořadů, aniž by pociťovali únavu očí. Aplikace super antireflexní vrstvy (SAR) pomáhá zabránit světelným odrazům, takže uživatelé mohou soustředit svou veškerou pozornost na dění na obrazovce.

Přizpůsobitelný ohybný displej

Díky možnostem přizpůsobení se ohebný 42palcový displej nepodobá ničemu jinému na trhu. Uživatelé mohou rychle nastavit zakřivení displeje LX3 na jednu ze tří dostupných předvoleb pomocí vyhrazeného tlačítka na dálkovém ovladači. Funkci lze ovládat také manuálně, a to v pětiprocentních krocích ve 20 různých úrovních. Obrazovku monitoru lze navíc naklonit až o 10 stupňů směrem k uživateli nebo až o 5 stupňů od něj. Výškově nastavitelný stojan lze posunovat nahoru a dolů o 140 milimetrů, což zaručuje ergonomické pohodlí.

Perfektní zážitek z hraní her

Model LX3 je vybavený jedinečnými funkcemi a vlastnostmi, které uživatelům umožňují lepší kontrolu při hraní. Hráči si například mohou nastavit velikost obrazu na displeji4 podle svých individuálních preferencí nebo podle žánru hry, kterou hrají. Fanoušci RPG titulů, závodních her nebo plošinovek budou chtít pravděpodobně využít všech 42 palců obrazovky, zatímco hráči RTS strategií nebo FPS stříleček mohou dát přednost obrazu o velikosti 32 nebo 27 palců, který jim umožní vidět na první pohled vše, co se v herním prostředí děje. Funkce změny velikosti obrazu je snadno přístupná z pohodlné nabídky Gaming Dashboard, kde si mohou uživatelé zvolit také pozici menšího obrazu na displeji nahoře, dole nebo uprostřed.

Nová aplikace Game, která je exkluzivní přímo pro LX3, podporuje vlastní spořiče obrazovky, nabízí zkratky k oblíbeným aplikacím, jako je Twitch a YouTube a poskytuje seznam připojených externích vstupních zařízení. A to vše na jedné obrazovce. Aplikace LG Gaming Optimizer, upravená pro LG OLED Flex, přidává k rozmanité nabídce obrazových a zvukových možností také vlastní nastavení zvuku pro konkrétní herní žánry. Speciální stránka pro nastavení zvuku ve hrách obsahuje ekvalizér, přepínače pro AI Game Sound a Dolby Atmos a nabízí přístup k pokročilým nastavením zvuku.

Hráči také jistě ocení režim Multi View, který umožňuje zobrazit obsah ze dvou různých zdrojů současně a vybrat si, který zvuk chtějí slyšet. Mohou tak hrát počítačovou nebo konzolovou hru a zároveň sledovat videa z YouTube5 streamovaná z chytrého telefonu.

Křišťálově čistý zvuk z vestavěného mikrofonu i předního reproduktoru

Pro maximální pohodlí umožňuje funkce Switching Hub používat vestavěný mikrofon a jakákoli zařízení připojená přes porty USB k televizoru. Stisknutím tlačítka přepínání zdrojů na boku stojanu LX3 mohou uživatelé přehazovat zdroje mezi PC a televizorem, aniž by museli cokoli fyzicky odpojovat a znovu připojovat. Vestavěný mikrofon navíc poskytuje účinné potlačení ozvěny pro křišťálově čistý hlasový chat.

LX3 také poskytuje vynikající zvuk díky dvěma předním 40W reproduktorům, které zlepšují zážitek z hraní her a sledování obsahu. A díky podpoře Dolby Atmos dodává televizor zvuku větší čistotu a hloubku.

Hladký provoz bez sekání

Řada televizorů OLED od LG nabízí skvělý herní zážitek z velké obrazovky, a to díky podpoře her v DolbyVision při frekvenci 4K 120 Hz a nejnovějším funkcím HDMI 2.1, jako je variabilní obnovovací frekvence (VRR) a režim automatického snížení latence (ALLM). Kromě toho je ohebný displej LG kompatibilní s technologií G-SYNC® a certifikovaný pro AMD FreeSync™ Premium, což zajišťuje obraz bez trhání a zadrhávání.

Pro doplnění uživatelského zážitku má LG OLED Flex přizpůsobitelnou funkci osvětlení v zadní části designu, který připomíná štít. Osvětlení monitoru LX3 nabízí pět jedinečných režimů6, z nichž si uživatelé mohou vybrat dle nálady nebo typu hry.

  • 1 Na základě interního testování je maximální zakřivení displeje LG OLED Flex podobné jako u displeje s pevným zakřivením 900R.
  • 2 Panely LG OLED jsou certifikované společností Intertek pro 100% věrnost barev měřenou podle CIE DE2000 se 125 barevnými vzory.
  • 3 Panely LG OLED jsou certifikované společností UL jako Flicker-Free a Discomfort Glare Free.
  • 4 Funkce virtuálního nastavení velikosti obrazovky bude k dispozici později.
  • 5 Videa z YouTube lze streamovat z chytrého telefonu při hraní her prostřednictvím zdroje připojeného přes HDMI nebo při sledování živého televizního vysílání.
  • 6 Režimy osvětlení nejsou k dispozici pro všechny vstupní zdroje. 

O společnosti LG Electronics Home Entertainment

Společnost LG Home Entertainment Company je lídrem v oboru televizorů a audio-video systémů a celosvětově uznávaným inovátorem díky svému vedoucímu postavení v oblasti televizorů OLED, které přinášejí revoluci do kategorie prémiových televizorů. Společnost LG se snaží zlepšovat život zákazníků pomocí inovativních produktů domácí zábavy v čele s oceňovanými televizory OLED a mini LED televizory QNED s technologií Quantum Dot NanoCell a zvukovými řešeními s udržitelným designem. Další zprávy o společnosti LG najdete na adrese www.LGnewsroom.com.

Budoucnost skládacích smartphonů – zajímavé vlastnosti nového modelu vivo X Fold+

Uvedením svého prvního skládacího modelu X Fold se společnost vivo snažila veřejnost vtáhnout do nového, komplexnějšího způsobu používání telefonu a demonstrovat jaké pohodlí a kreativní možnosti 8palcový skládací hlavní displej poskytuje. Nyní, s uvedením jeho nástupce modelu X Fold+, nabízí vivo ještě víc. Odpovědí na to, čím se X Fold+ odlišuje, je závazek společnosti vivo k Benfen filozofii – čínskému konceptu dělat správné věci správným způsobem. Ten je hnacím motorem při vytváření vlajkových skládacích zařízení, která přinášejí zajímavé funkce a skvělý výkon. U první generace vivo X Fold se společnost vivo snažila zajistit celoživotní odolnost a vyhnout se záhybům, které se tvoří na skládacích displejích. Tím se také první model X Fold odlišoval od ostatních a zajistil, že se i na něj navazující X Fold+ může pyšnit celoživotní odolností.

Displej zařízení vivo X Fold+ v sobě spojuje řadu technologií a materiálů vysoké kvality. Jeho konstrukce posouvá hranice díky vylepšené odolnosti pantů a výraznému zmenšení záhybu obrazovky. Společnost vivo si dala záležet na tom, aby do svých skládacích smartphonů integrovala pant nejvyšší kvality. Mechanismus byl důkladně testován předními nezávislými zkušebními odborníky z TÜV Rheinland – německé renomované instituce a poskytovatele služeb pro kvalitu a bezpečnost, kteří se zaměřili nejen na pant, ale také na záhyb displeje. Oba prvky prošly po více než 300 000 složeních a rozloženích na výbornou. Při pohledu na to, že průměrný spotřebitel by zařízení složil a rozložil 80krát denně, by to znamenalo více než 10 let vytrvalého používání.

Letecké materiály

Materiál a konstrukce jsou při vytváření odolného skládacího telefonu klíčové. Pant telefonu X Fold+ má 174 dílů a využívá šestivrstvé letecké materiály, jako je tekutý kov a vysokopevnostní ocel. Tyto zvolené materiály přinášejí zvýšenou pevnost, odolnost proti nárazu, ohybu a korozi. Pro minimalizaci záhybů je u modelu vivo X Fold+ přizpůsobena konstrukce plovoucí střední desky, která drží centrální záhyb obrazovky. Samotná obrazovka tak může být v rozloženém stavu plošší a středová deska při skládání klesá dolů, čímž ponechává dostatek prostoru pro bezpečné ohýbání obrazovky. Vysoce odolný plovoucí křídlový pant umožňuje zařízení zavřít naplocho, ale také zůstat otevřené v úhlu 60 až 120 stupňů.

Sklo je známé svou tuhostí a křehkostí, a tak se použití skla pro skládací displej může zdát nepravděpodobnou volbou. Nové průlomy ve vědě o materiálech však vyžadují flexibilnější chápání toho, čím sklo může být. Sklo ve skládacím hlavním displeji modelu X Fold+ je samo o sobě mistrovským dílem a využívá nejtenčí a nejpružnější sklo na trhu.

Aby bylo možné nabídnout uživatelům zařízení tu nejlepší kvalitu, bylo ultratenké sklo (UTG) vyvinuto partnerem vivo, společností SCHOTT, mezinárodní technologickou firmou a lídrem v oblasti výroby speciálního skla. SCHOTT je dnes jedinou společností, která v současné době sériově vyrábí ultratenké a ultraflexibilní sklo UTG, které lze chemicky zpevnit. Díky své jedinečné struktuře se Xensation® Flex, speciální člen rodiny SCHOTT UTG(R), který se objevuje v řadě X Fold, může po zpracování a chemickém zpevnění ohýbat statisíckrát. Díky tomu má mimořádný poloměr ohybu menší než 2 milimetry. V kombinaci se strukturou závěsu kapky vody, která nabízí nejlepší poloměr ohybu 2,3 milimetru, je záhyb displeje X Fold+ nejen úzký, ale také téměř zcela plochý, takže se vyhýbá „vyboulení“, které se běžně objevuje u skládacích telefonů.

Kromě ohebného skla uvnitř displeje je velký vnější displej vybaven také krycím sklem SCHOTT, které telefon chrání před každodenními nástrahami. Vysoce výkonné krycí sklo Xensation® je chemicky zesílené lithium-hlinitokřemičité krycí sklo, které nabízí nejlepší odolnost proti nárazu a pádu na světě. Tyto materiály a technická řešení dohromady vytvářejí skutečně silný dojem, který zůstává po celou dobu životnosti zařízení.

Nastupující budoucnost

Skládací smartphony mají perspektivu změnit způsob používání telefonů v každodenním životě a model X Fold+ dává nahlédnout do budoucnosti. Odhaluje nový způsob přístupu k chytrým telefonům a ukazuje, co je třeba udělat pro splnění vyvíjejících se očekávání zákazníků. Možnost skládání by nikdy neměla znamenat kompromis v oblasti zážitku z displeje.

Vzhledem k tomu, že skládací smartphony mají ve srovnání s běžnými smartphony vyšší nároky na konzistenci barev, podporuje vivo X Fold+ na vnitřním i vnějším displeji obnovovací frekvenci 120 Hz a využívá displeje LTPO E5 Samsung AMOLED s rozlišením 2K+, které zajišťují plynulost obrazu a optimalizovanou spotřebu energie. Společně se svými výzkumnými centry vyvinula společnost vivo také vlastní schéma kalibrace barev, takže přesnost reprodukce barev na obou displejích je téměř identická. To vše přispělo k tomu, že řada X Fold získala 19 rekordů DisplayMate a celkovou certifikaci na úrovni A+, což je současná nejvyšší úroveň v oboru. Stejně jako jeho předchůdce, který byl jako první skládací smartphone na světě vybaven ultrazvukovými čtečkami otisků prstů na obou displejích, má i X Fold+ duální 3D ultrazvukové čtečky otisků prstů od společnosti Qualcomm, a to na obou displejích. U nového X Fold+ byl velký vnitřní displej vylepšen tak, aby nabízel lepší zobrazení na rozdělené obrazovce. To znamená, že uživatelé mohou otevřít až dvě okna v popředí a mít spuštěné čtyři aplikace pro úkoly současně se dvěma okny na rozdělené obrazovce a až s 12 okny na pozadí.

Nabíjení nabízí vyšší rychlost díky 80W technologii FlashCharge, takže uživatelé mohou dobít baterii z 1 % na 70 % za pouhých 18 minut. Plné nabití přitom trvá pouhých 35 minut. Model X Fold+ je také vybaven špičkovým 50W bezdrátovým nabíjením FlashCharge, které umožňuje nabít 10 % za 5 minut a plné nabití za 53 minut. Dělat věci v duchu Benfenu znamená myslet na celý uživatelský zážitek, a ten přesahuje samotný smartphone: proto je nový X Fold+ standardně dodáván s exkluzivní nabíječkou s gallium nitridovým konektorem USB-C se dvěma zásuvkami, aby bylo možné nabíjet několik zařízení najednou.

Vzhledem k povaze skládacího displeje mění tento nový typ smartphonu způsob, jakým uživatelé pořizují a zobrazují fotografie. Model X Fold+ například podporuje hledáček na obou svých vnitřních displejích. Díky tomu je možné pořizovat selfie pomocí hlavního fotoaparátu v maximální kvalitě. X Fold+ také zůstává věrný závazku společnosti „fotoaparát na prvním místě“, který umožňuje každému uživateli získat dokonalý snímek. Stejně jako u svých ostatních vlajkových zařízení i u modelu X Fold spolupracovala společnost vivo na vývoji systému fotoaparátu s průkopnickou společností ZEISS, která se zabývá prémiovou optikou a optoelektronikou. Čtveřice fotoaparátů s plnou ohniskovou vzdáleností disponuje 5násobným optickým zvětšením a fotoaparátem s 60násobným digitálním zoomem. Všechny objektivy jsou certifikovány společností ZEISS a jsou vybaveny charakteristickou povrchovou úpravou ZEISS T* Coating, profesionální technologií, která zvyšuje optický výkon objektivu díky snížení rozptylu a odlesků, takže uživatelé mohou plně využít výkon snímačů s vysokým rozlišením.

Z hlediska hardwarového výkonu stojí za zmínku, že je model X Fold+ vybaven vylepšenou čipovou sadou, která nyní pracuje s mobilní platformou Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1, což přináší až o 10 % vyšší výkon a až o 30 % nižší spotřebu energie ve srovnání s Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 jeho předchůdce. V kombinaci s nárůstem kapacity baterie ze 4600 na 4730 miliampérů to znamená, že si uživatelé mohou vychutnat až o dvě hodiny delší přehrávání videa. 

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Rok od akvizice: JRC je znovuzrozena. Síť herních obchodů zvedla obrat o půlku, chystá spolupráci se streamery

V září 2021 koupila síť JRC skupina Smarty BRANDS. Petra Syrůčka. Cílem bylo zmodernizovat největší síť herních prodejen v Česku a posílit ji v onlinu. „Po roce tvrdé práce můžeme říct, že se nám podařilo vdechnout JRC nový život,“ říká majitel a zakladatel Smarty BRANDS. Petr Syrůček.

„JRC jsme koupili jako exkluzivní značku, kterou jsme chtěli rozvíjet. A zatím se nám to daří. Už loni před Vánoci se nám podařilo spustit nový e-shop, díky kterému JRC dosáhlo v posledním loňském kvartálu historicky nejlepších výsledků,“ popisuje Petr Syrůček. Web kromě nového designu nabídl funkcionality jako třeba kalkulačku pro výkup her a konzolí, nebo pokročilé možnosti filtrování, které starý web nezvládal. „Naše know-how v onlinu byla jednou z  věcí, které jsme JRC mohli ze Smarty.cz i iWant obratem předat,“ říká Petr Syrůček.

A jaké jsou konkrétní výsledky? Meziročně e-shop navštívilo o milion zákazníků více. Web také zaznamenal o 10 milionů více pageviews.

Prodejny lákají nové zákazníky

Po spuštění nového e-shopu přišly na řadu i nové prodejny. Ty původní nevyhovovaly nejen dnešním požadavkům zákazníků, ale ani našemu záměru. Vedle malých rozměrů byly designově zastaralé, a nenabízely žádné zázemí pro zaměstnance, zásoby či doprovodné služby. „Rozhodli jsme se proto původní prodejny postupně nahrazovat novými. Ty mají několikanásobně větší prodejní plochu a výrazně rozšířený sortiment, kdy hry, herní hardware a merchandise doplňuje chytrá elektronika a příslušenství,“ popisuje obchodní ředitel Smarty BRANDS. Rudolf Konečný.

Cílem je udržet opravdové hráče, ale současně oslovit výrazně širší spektrum zákazníků díky rozšířenému sortimentu. „Ve výsledku je každý hráč uživatelem chytré elektroniky, a i opačně není průnik „běžného“ zákaznka do herního sortimentu zanedbatelný. I když jsme teprve na začátku a před sebou máme ještě hodně dlouhou cestu, tak na číslech z prvních měsíců nových prodejen vidíme, že se náš cíl naplňuje. Mix zákazníků na nových prodejnách je výrazně průřezovější, úspěšně držíme výkony v herní části, a současně výrazně rosteme v prodeji chytré elektroniky a příslušenství,“ vysvětluje Rudolf Konečný.

V současnosti funguje v Česku už 9 nových prodejen JRC a Smarty.cz. Do konce roku jich bude 11 a v roce 2024 jich je v plánu přes 40 po celé republice. Vedle nich ještě Smarty BRANDS. provozují 11 prodejen iWant, prémiového prodejce Apple.

Merch a herní turnaje

Posílit teď chce JRC i další kategorie zboží vedle her na PC a konzole nebo samotné herní železo. „Třeba o merchandise je v Česku stále větší a větší zájem. Jde jak o merch z oblíbených seriálů a filmů, jako jsou třeba Stranger Things, Naruto nebo Star Wars, ale i z oblíbených her. Mezi neprodávanější kousky u nás dlouhodobě patří Pokémon TCG karty, figurky Funko POP!, merch s motivy Zaklínač, Harry Potter, Minecraft nebo Fortnite. Velký potenciál ale vidíme u merche z různých anime, sběratelských sošek a deskových hrách“ vyjmenovává Gaming Product Team Leader JRC Adam Fischer.

Vedle merchandise jsou zajímavou a pro JRC v současnosti stále ještě okrajovou kategorií stolní hry. Do nich se teď chce pustit s ještě větším nasazením. Poptávka je totiž velká. „Třeba když si vezmeme kartičky Pokémon. Těch jsme za prvních šest měsíců letošního roku prodali dvakrát tolik, jako za celý loňský rok. Hry ale nechceme jenom prodávat. Chceme budovat hráčskou komunitu, aby s nimi lidé hráli, nejen aby je sbírali a koukali se na ně. To přece není taková zábava,“ říká Adam Fischer.

Důraz na herní komunitu a podporu streamerů

Pracovat v JRC chtějí také komplexně s komunitou hráčů a podporovat herní streamery. „Je to bez debaty budoucnost zábavy. Mladí se dnes nedívají na televizi, sledují Twitch a YouTube, kde jejich oblíbení hráči hrají nejnovější hry, legendární tituly z minulosti nebo si prostě povídají se svými fanoušky. My chceme českou streamerskou scénu podpořit, proto s velkou radostí oznamujeme, že jsme navázali partnerství s českou ikonou Twitche – Agraelem. Je to největší český Twitch streamer, který se věnuje hraní her, reakcím a v neposlední řadě komentování aktuálního dění. Legenda praví, že se jedná o představitele internetové herní komunity, kterého údajně znají i lidé, kteří nikdy žádnou videohru nehráli. Naše spolupráce bude určitě zajímavá a myslím, že se všichni máte na co těšit,“ slibuje Adam Fischer. 

O Smarty Brands.: 

Společnost Smarty.cz založil v roce 2012 Petr Syrůček. Dnes do Smarty BRANDS. patří e-shop a kamenné prodejny s elektronikou Smarty.cz a prémiový prodejce značky Apple iWant. Ten v České republice kromě e-shopu provozuje 11 značkových kamenných prodejen. Smarty BRANDS. nabízí také vlastní značku počítačů TIGO. V roce 2021 získala značku a síť prodejen JRC, které postupně integruje do své sítě. Smarty.cz se kromě nabídky komplexního portfolia telco&IT&smart elektroniky a gamingu zaměřuje také na celorepublikovou obsluhu B2B zákazníků všech velikostí, poskytování IT služeb, vlastní financování či pronájem koncových zařízení, servisní i bazarové služby či pořádání pravidelných workshopů a školení na míru pro firemní i běžné zákazníky.

GeForce NOW představuje plán na listopadové rozšíření knihovny podporovaných titulů

V listopadu je plánováno do GeForce NOW přidat podporu 26 her. Patří mezi ně i aktuálně vydávané novinky jako TERRACOTTA, Goat Simulator 3 i očekávaný Warhammer 40 000: Darktide s podporou NVIDIA RTX a DLSS.

Tento týden půjde hned o 11 přírůstků včetně Total War: THREE KINGDOMS od Creative Assembly a Segy. Zároveň tituly vydávané pod hlavičkou Sega dostávají v nabídce aplikace GeForce NOW dedikovaný řádek. A mezi novinkami nechybí ani podpora pro nejnovější aktualizace her Genshin Impact a Apex Legends.

Novinky pro tento týden:

  • Against the Storm (Epic Games a novinka Steam)
  • Horse Tales: Emerald Valley Ranch (Novinka Steam, 3. listopadu)
  • Space Tail: Every Journey Leads Home (Novinka Steam, 3. listopadu)
  • The Chant (Novinka Steam, 3. listopadu)
  • The Entropy Centre (Novinka Steam, 3. listopadu)
  • WRC Generations — The FIA WRC Official Game (Novinka Steam, 3. listopadu)
  • Filament (Zdarma na Epic Games, 3. – 10. listopadu)
  • STAR OCEAN THE DIVINE FORCE (Steam)
  • PAGUI (Steam)
  • RISK: Global Domination (Steam)
  • Total War: THREE KINGDOMS (Steam)

Další tituly, které dorazí během listopadu:

  • The Unliving (Novinka na Steam, 7. listopadu)
  • TERRACOTTA (Novinka na Steam a Epic Games, 7. listopadu)
  • A Little to the Left (Novinka na Steam, 8. listopadu)
  • Yum Yum Cookstar (Novinka na Steam, 11. listopadu)
  • Nobody — The Turnaround (Novinka na Steam, 17. listopadu)
  • Goat Simulator 3 (Novinka na Epic Games, 17. listopadu)
  • Evil West (Novinka na Steam, 22. listopadu)
  • Colortone: Remixed (Novinka na Steam, 30. listopadu)
  • Warhammer 40,000: Darktide (Novinka na Steam, 30. listopadu)
  • Heads Will Roll: Downfall (Steam)
  • Guns Gore and Cannoli 2 (Steam)
  • Hidden Through TIme (Steam)
  • Cave Blazers (Steam)
  • Railgrade (Epic Games)
  • The Legend of Tianding (Steam)

40% sleva na šestiměsíční členství Priority je stále k dispozici a platí po omezenou dobu. Jde o ideální příležitost, jak si vyzkoušet výhody RTXON funkcí.

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2022/11/03/geforce-now-thursday-nov-3/

Exit mobile version