Instagram v Česku zavádí nový způsob ověření věku uživatelů

Instagram představil nové způsoby ověřování, zda je uživatel dospívající nebo dospělý. V loňském roce Instagram vyzval uživatele, kteří datum narození neuvedli, aby tak učinili, pokud chtějí službu používat i nadále. Ověření věku u dospívajících bude nově možné dvěma způsoby. Nahráním snímku občanského průkazu, který bude po 30 dnech smazán, nebo pomocí nové funkcionality, která rozpozná věk uživatele ze selfie obličeje.

Meta chce znát věk uživatelů, aby jim Instagram mohl umožnit trávit čas a konzumovat obsah přiměřený jejich věku. Ověřování věku lidí na internetu je složitý problém, se kterým se potýká celé technologické odvětví. Společnost Meta se na toto téma již delší dobu zaměřuje. Proto dnes přichází s novinkou, která věk uživatelů Instagramu ověří. Pokud se nyní někdo pokusí na Instagramu upravit své datum narození z mladší 18 let věku na plnoletost, Instagram ho požádá o ověření věku.

  • Nahráním občanského průkazu, který bude po 30 dnů zabezpečen na serverech společnosti Meta a poté smazán.
  • Nahráním video selfie obličeje, Instagram na této novince spolupracuje se společností Yoti, která se specializuje na způsoby ověřování věku při zachování maximální míry soukromí. Yoti na základě videa obličeje odhaduje skutečný věk uživatelů.

Yoti je držitelem certifikačního schématu Age Check a je předním poskytovatelem ověřování věku. Yoti veřejně podporují odborníci na ochranu soukromí a regulační orgány,  včetně například německého regulačního orgánu Kommission für Jugendmedienschutz (KJM). „Ověřování věku online je složitý problém. Jsme rádi, že můžeme pokračovat ve spolupráci se společností Meta, abychom vytvořili uživatelům prostředí a zážitky odpovídající jejich věku a zároveň byli v online světě v bezpečí,” říká Julie Dawson, Ředitelka pro regulatorní záležitosti z Yoti.

Pokud se uživatel rozhodně nahrát video selfie, jeho videosnímek je sdílen pouze se společností Yoti. Technologie Yoti pak odhaduje věk na základě rysů obličeje. Po ověření věku je snímek smazán. Funkcionalita nedokáže rozpoznat identitu uživatele – soustředí se pouze na věk. Více informací o tom, jak technologie funguje, si můžete přečíst zde.

 „Chceme, aby každý používal Instagram způsobem, který odpovídá jeho věku, což znamená, že potřebujeme vědět, kolik má daný uživatel let. Proto jsme obzvlášť rádi, že spolupracujeme se společností Yoti, která je lídrem v budování efektivní technologie pro ověřování věku a zároveň klade důraz na soukromí. Dnešní oznámení doplňuje naše úsilí poskytnout dospívajícím co nejbezpečnější a nejsmysluplnější zážitek na Instagramu.“ Doplnila Tara Hopkins, Ředitelka pro veřejnou politiku z Instagramu.

Podrobnosti ke spuštění nové funkce najdete zde.

LG SE PŘIPOJUJE K HOME CONNECTIVITY ALIANCE

Společnost LG Electronics (LG) se stala součástí představenstva organizace Home Connectivity Alliance (HCA), která se věnuje rozvoji ekosystému propojené domácnosti. Společně budou prosazovat bezpečnější propojení spotřebičů.  

LG se připojila k organizaci Home Connectivity Alliance, která byla založená v letošním roce. LG do jejího představenstva poprvé zasedla v srpnu a společně budou pracovat na rozvoji propojení chytré domácnosti. Cílem aliance je poskytovat bezpečný interoperabilní ekosystém pro chytré domácnosti.

Kromě LG je členem aliance dalších třináct světových značek, a to včetně společností Samsung, Arçelik, Electrolux, Haier, GE Appliances a Trane Technologies. Společně pracují na bezproblémové kompatibilitě různých zařízení a služeb prostřednictvím vývoje a implementace pokynů pro propojení mezi cloudy (C2C). Díky členství nabídne LG svým zákazníkům možnost pohodlně ovládat a sledovat řešení chytré domácnosti ostatních členů aliance pomocí aplikace LG ThinQ™.

Jsme rádi, že se LG stala členem naší správní rady. LG jako lídr v oboru vnímá, že interoperabilita je zásadní pro skutečně bezproblémové fungování chytré domácnosti, a jsme nadšení, že se k alianci připojila,“ řekl Yoon Ho Choi, prezident Home Connectivity Alliance. „S využitím společných poznatků a zkušeností členů naší globální rady budeme i nadále pokračovat v rozvoji propojené domácnosti a poskytovat spotřebitelům snadnější a chytřejší způsob života,“ popsal Yoon Ho Choi.

Spojení s aliancí Home Connectivity, pro nás znamená spolupráci se stejně smýšlejícími společnostmi, se kterými vytvoříme ekosystém propojení chytrých domácností,“ řekl Lyu Jae-cheol, prezident společnosti LG Electronics Home Appliance & Air Solution. „Rozhodnutí připojit se odpovídá závazku LG k otevřeným inovacím a odhodlání poskytnout spotřebitelům větší výběr i pohodlí v jejich každodenním životě a řídit budoucnost propojené domácnosti,“ dodal Lyu Jae-cheol. 

O společnosti LG Electronics

Společnost LG Electronics je globálním inovátorem v oblasti technologií a spotřební elektroniky s působností téměř ve všech zemích a s více než 75 000 pracovníky po celém světě. LG skládá ze čtyř společností – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions a Business Solutions – s kombinovaným celosvětovým obratem přes 63 miliard dolarů v roce 2021. Společnost LG je předním světovým výrobcem spotřebitelských a komerčních produktů od televizorů, domácích spotřebičů, klimatizací, monitorů a servisních robotů až po automobilové komponenty a její prémiové značky LG SIGNATURE a LG ThinQ, podporující umělou inteligenci, jsou známé po celém světě. Nejnovější zprávy společnosti LG naleznete na adrese www.LGnewsroom.com.

Infinix ZERO ULTRA je dostupný v Česku a na Slovensku

Vlajková loď Infinixu vplouvá do českých a slovenských obchodů. Nový model ZERO ULTRA je skvěle vybaven a jako první smartphone na světě disponuje technologií ultrarychlého nabíjení Infinix 180W Thunder Charge, která mu umožňuje plně nabít baterii za pouhých 12 minut. Jedná se o nejvyšší model, který je v současné době k dispozici v globálním portfoliu společnosti Infinix. 

Model ZERO ULTRA, nejnovější smartphone společnosti Infinix, je již nyní dostupný u vybraných partnerů v Česku a na Slovensku. Telefon je opravdu skvěle vybaven. Na zadní straně najdete špičkový fotoaparát 200 Mpx s optickým stabilizátorem obrazu a širokoúhlý objektiv 13 Mpx. Na přední straně je 32 Mpx fotoaparát s dvojitým bleskem. Na první pohled také zaujme extra velký 6,8palcový zakřivený AMOLED FHD+ displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz a špičkovým jasem 900 nitů. Model má modul NFC a dva sloty pro karty 5G.

Nejmodernější technologie nabíjení

ZERO ULTRA je novinkou v nejvyšší řadě ZERO s funkcí 180W Thunder Charge – Infinix se soustředí na vývoj jedné z nejrychlejších technologií na světe s nabíjecím výkonem 180 wattů, kdy pro plné nabití dvoučlánkové baterie 4,500 mAh tohoto modelu stačí pouhých 12 minut. Smartphone je vybaven dvěma desítkami teplotních senzorů, které chrání jak samotné zařízení, tak nabíječku a kabel před přehřátím.

Uživatelé dostanou nový telefon i s pokročilou nabíječkou,  která může také nabíjet další zařízení, jako je notebook nebo tablet, pomocí kabelu USB-C. Využívá technologii GaN založenou na účinných a energeticky úsporných polovodičích nitridu galia.

Výkon

Model ZERO ULTRA má 8+256GB paměti, rozšiřitelnou až na 13GB díky integraci 8+5GB ROM a RAM. Je také vybaven výkonnými komponenty, procesorem MediaTek Dimensity 920 a pokročilým čtyřvrstvým grafitovým chladicím systémem. Celé zařízení má 11 vrstev materiálů odvádějících teplo, které mohou účinně snížit teplotu jádra. Kromě toho získal ZERO ULTRA nejvyšší hodnocení v 36měsíčním testu spolehlivosti TÜV SÜD. Hodnocení TÜV SÜD zohledňuje nejen plynulost používání zařízení v počáteční fázi, ale také po dvou nebo třech letech.

XOS 12

Smartphone běží na softwaru XOS 12 společnosti Infinix, vyvinutém na základě Androidu 12. Obsahuje mimo jiné dětský režim, který umožňuje ručně vybrat aplikace, ke kterým budou mít přístup nejmladší uživatelé, stejně jako režim eliminace modrého světla, velmi pohodlný režim rozdělené obrazovky a mnoho dalších funkcí.

Specifikace ZERO ULTRA

Výkonné komponenty:

  • Procesor MediaTek Dimensity 920 6nm 5G
  • Bezrámečkový AMOLED FHD+ 6,8palcový displej s jasem 900 nitů
  • Zadní fotoaparát 200 Mpx s OIS, duálním bleskem a širokoúhlým objektivem 13 Mpx
  • Přední fotoaparát 32 Mpx s duálním bleskem
  • Paměť ROM 256GB + RAM 8GB (rozšiřitelná až na 13GB)
  • Operační systém XOS 12 založený na Androidu 12

Inovace:

  • USB-C s prvním ultrarychlým 180W nabíjením Thunder Charge na trhu
  • Dvoučlánková baterie 4500 mAh 8C

Desgin

ZERO ULTRA, stejně jako ostatní smartphony Infinix, byl navržen s důrazem na osobitý design. Je k dispozici ve stříbřitě bílé (Coslight Silver) barevné verzi. Vzhled chytrých telefonů Infinix je inspirován vesmírem, a proto značka navázala partnerství s Královskou astronomickou observatoří v Greenwichi, která také hostila světovou premiéru prvního modelu řady ZERO. Partnerství zahrnuje mimo jiné workshopy popularizující astronomii a dar pro hvězdářský dalekohled Annie Maunder, který umožňuje fotografování vesmíru.

Doporučená cena smartphonu Infinix ZERO ULTRA je 15 299 Kč pro český trh a 629 EUR pro Slovensko.

Smartphony Infinix je možné zakoupit u těchto prodejců:

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává rozšiřující se portfolio chytrých zařízení po celém světě pod značkou Infinix, která byla založena v roce 2013.

Infinix, který se zaměřuje na dnešní mládež s prvotřídní technologií, vytváří trendy, výkonná a cenově dostupná inteligentní zařízení, která přinášejí nejnovější technologie na trhu uživatelům po celém světě v době, kdy je potřebují za cenu, kterou chtějí.

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com /

Polovina pracovníků ve veřejném sektoru přiznává, že problémové procesy způsobily ztrátu dat

Každý pracovník také každý měsíc ztratí jeden den času kvůli nekvalitním informačním technologiím, které mu brání dělat jeho práci

Podle nového výzkumu společnosti Epson polovina (49 %) ve veřejném sektoru přiznává, že v jejich pracovních procesech jsou přítomny chyby, které za posledních 12 měsíců vedly ke ztrátě dat nebo dokumentů.

Další polovina (45 %) říká, že tyto ztráty dat jsou způsobeny zvyšujícím se množstvím práce a špatnými technologiemi. Ačkoli ztrátu dat může způsobit mnoho faktorů, skoro dvě třetiny (61 %) říkají, že schopnost skenovat a digitalizovat záznamy je uznávána jako nejlepší řešení pro zabezpečení dat v rámci organizace. Je to významný a jednoduchý způsob, jak zlepšit správu dat.

Nicméně pouze čtvrtina respondentů (24 %) říká, že zvýší objem skenování, aby se omezily ztráty dat a záznamů. Respondenti vědí, co musí udělat, ale nevyužívají řešení, která mají k dispozici.

Tento průzkum mezi 1205 pracovníky ve veřejném sektoru z Evropy, Blízkého východu a Afriky také odhalil, že pracovníci každý měsíc osobně přijdou o jeden den (7 hodin) času kvůli nekvalitním informačních technologiím, které jim bránit dělat jejich práci. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku.

Jelikož efektivita a produktivita jsou ve veřejném sektoru vždy důležité, může investice do lepších technologií představovat rychlé řešení.

Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson CZ&SK, tato zjištění okomentoval následovně: „Ztráta dat a cenného času představují jedny z největších problémů, kterým pracovníci ve veřejném sektoru čelí.

Mnoho státních služeb v současnosti pracuje v zastaralých systémech, což může mít negativní vliv na produktivitu a efektivitu. Ačkoli došlo k určitému pokroku, výrobci technologií, jako jsme my, musí dělat vše, co je v jejich silách, aby tyto problémy vyřešili a veřejný sektor podpořili, až bude připraven na digitalizaci. Tak bude možné zabezpečit data a zlepšit pracovní postupy.“

Veškerá zjištění tohoto výzkumu jsou k dispozici ke stažení ve zprávě IT periferní zařízení již nejsou periferní:

https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/h/v/r/a15102-research-lores-cs-cz-vertical_research_report.pdf 

O výzkumu

Tento výzkum byl zadán společností Epson a proveden online společností Coleman Parkes mezi 5650 osobami s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT a technologických periferních zařízení mezi dubnem a červnem 2022. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku. Byl zaměřen na vzdělávací, zdravotnický a veřejný sektor.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Prestižní soutěž Vizionáři 2022 pro inovativní podnikání a produkty je na spadnutí. Přihlášky možné podat ještě lze.

Autoři českých inovativních produktů, postupů a služeb mají pouze několik dní na to, přihlásit se do letošního 11. ročníku soutěže VIZIONÁŘ 2022 pro zajímavé projekty. Přihlášky do soutěže se uzavírají 18. listopadu a projekt vyvrcholí slavnostním vyhlášením 6. prosince 2022. Soutěž na podporu invenčních a svého druhu nevšedních nápadů pro české firmy, podnikatele, organizace a samotné autory pořádá nevládní neziskové sdružení CzechInno. Výhercům přinese nejen publicitu, ale i významnou podporu v dalším rozvoji jejich produktu.

Porota složená ze zástupců inovačního podnikání, akademické a vědecké obce i státní správy každý rok hodnotí přihlášené nápady a inovace a vybírá z nich ty, které pomáhají k efektivnějšímu podnikání či zkvalitnění služeb ve firemní i veřejné sféře. „Úroveň přihlášených projektů každým rokem stoupá a my se opět těšíme na to, až zblízka poznáme nové nápady z letošního ročníku. Jsme hrdí na to, že se díky nám dostanou na výsluní moderní české produkty, které mají světový potenciál,“ říká Tereza Šamanová, výkonná ředitelka sdružení CzechInno a hlavní analytička projektu Vizionáři a dodává: „Zájemci o soutěž se však nemusí obávat toho, že jejich nápad nutně potřebuje být realizován pouze prostřednictvím nejrůznějších drahých technologií. Uspět mohou i nápady zpracované relativně jednoduchou formou. Jde o originalitu a samozřejmě chuť soutěžit“.

Do VIZIONÁŘE je možné přihlašovat zajímavé produkty a služby různých organizací. Soutěž jim přináší jedinečnou možnost dostat se do povědomí co nejširší veřejnosti, získat mediální podporu, poradenství a kontakty, včetně zapojení se do systému na podporu inovací v Česku.

V minulém ročníku se Vizionářem 2021 stalo šest subjektů. Z oblasti stavebnictví zaujala společnost Červenka Consulting s.r.o. se softwarem ATENA pro modelování 3D tisku betonových konstrukcí, dále Fyzikální ústav AV ČR za centrum HiLASE a jeho světově nejvýkonnější Pulzní laser pro medicínské, průmyslové a vesmírné aplikace. Titul si vysloužila i společnost OptiSOlutions s.r.o. za přínos pro oblast průmyslové výroby a ochrany zdraví pracovníků. Technologický, ekonomický a společenský přínos ocenila porota u společnosti SYNPO a.s., která zabodovala Komplexem inovací založených na modifikaci chemických substancí, a posledními dvěma Vizionáři se loni staly společnosti ŠMT a.s. se svým Multifunkčním pracovištěm S-200 MT pro obrábění složitých výrobků a VIA ALTA, a.s. se systémem POLYBET zaměřeným na technologii výroby kompozitních výrobků z odpadních plastů a inertních plniv.

Osobností projektu Vizionáři byl loni vyhlášen Ing. Tomáš Mocek, Ph.D., vedoucí centra HiLASE Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR, a to za svůj dlouhodobý přínos v oblasti propojování aplikovaného výzkumu v oboru laserových technologií s potřebami praxe.

Odborná porota rozdává také čestná uznání, kterých se v loňském ročníku dočkalo deset přihlášených projektů. 

O projektu Vizionáři:

Cílem projektu Vizionáři, který již 11. rokem pořádá sdružení CzechInno, je oceňovat české firmy, podnikatele a výzkumné organizace – konkrétní autory inovativních produktů, výrobků, postupů či služeb. Účelem projektu Vizionáři je mobilizovat inovační potenciál českých podniků a organizací a napomoci úspěšné komercializaci inovativních nápadů, se kterými přišly v uplynulém období. Sdružení CzechInno v tomto ohledu vnímá za důležité zejména to, aby se o novinkách na poli inovací dozvídala široká veřejnost a aby co nejvíce pronikaly do praxe.

Generálním odborným partnerem projektu je Komerční banka. K hlavním odborným partnerům akce patří České Radiokomunikace, Enterprise Europe Network a Technologické centrum AV ČR, Asociace inovačního podnikání ČR, a Společnost vědeckotechnických parků ČR. Mediálními partnery jsou pak RadioHouse, Business.Info.cz, Inovační podnikání a transfer technologii.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která aktuálně sdružuje více než 130 aktérů v oblasti digitálních inovací ze středoevropského regionu. Ti v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované tuzemské digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již tradičním vyhlašovatelem a organizátorem soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, organizátorem projektu Smart Business Festival s podtitulem Festival chytrého podnikání, projektu na podporu mezinárodní spolupráce v oblasti digitálních inovací s titulem Smart Export Hub a také každoročních sérií regionálních akcí zaměřených na propagaci pokročilé digitalizace v podnikání. Pro rok 2021 připravila roadshow pod názvem IoT pro chytré a Blockchain jednou pro všechny.

Změny v GLAMI: Kešelák na pozici CEO a nový fond s investicí 5 milionů eur

Novým CEO největšího módního vyhledávače v Evropě je Ján Kešelák, který už pět let spoluurčuje směr GLAMI. Nejprve jako šéf expanze do Řecka, adriatických zemí a Pobaltí a v posledním roce také jako Chief Revenue Officer. Jeho úkolem bude dotáhnout transformaci společnosti v přední platformu objevování módy založenou na hyper-personalizaci a umělé inteligenci. Zakladatel GLAMI a stávající partner investiční skupiny Miton Tomáš Hodboď pak postupuje do čela nově založeného fondu GLAMI Ventures. Plánuje investovat do firem, které usnadňují objevování produktů online, ale i těch využívajících umělou inteligenci v e-commerce.

Nový CEO dokončí integraci italského Stilea

Obměna vedení koresponduje s krátkodobou a dlouhodobou vizí módního vyhledávače, jíž je v blízkém horizontu úspěšně dovršit integraci italského Stileo. Strategického hráče s 30členným týmem akvírovalo GLAMI letos na jaře a právě Kešelák se začlenění v rámci rozvoje marketingových a obchodních týmů věnoval. Má navíc zkušenost s předchozí expanzí GLAMI do sedmi zemí včetně Chorvatska, Slovinska a Pobaltí a jako bývalý Chief Revenue Officer má nakročeno dotáhnout GLAMI k úspěšnému poslednímu kvartálu i přes veškeré výzvy, které rok 2022 e-commerce přináší. „Jsem naprosto přesvědčen, že Janko dokáže GLAMI k vytyčené vizi dovést,” doplňuje Hodboď.

GLAMI jako technologický lídr v oblasti módy

Dlouhodobě pak oba kroky, jak jmenování Kešeláka, tak založení investičního fondu, vykreslují vizi GLAMI na příštích pět let. „Chceme zrychlit transformaci z vyhledávače, jak ho znáte nyní, v platformu pro objevování módy, založenou na umělé inteligenci (AI) a špičkovém strojovém učení, které si tvoříme sami,” přibližuje Kešelák. Na stávajících trzích plánuje GLAMI posílit své postavení i týmy. Chce si i v dalších letech držet pozici nejnavštěvovanějšího módního webu ve střední Evropě. Už nyní platí za inovátora v rámci začleňování AI do e-commerce. „Automatické tagování a kategorizace produktů, zobrazování podobného zboží a personalizace nabídky, to jsou všechno funkce, pro které jsme v GLAMI vyvinuli vlastní řešení. Takže už dnes poskytují každému uživateli jedinečný zážitek z využívání naší platformy,” vysvětluje Kešelák.

GLAMI Ventures zainvestuje firmy, které díky AI zefektivňují e-commerce

Role GLAMI Ventures přitom bude v celé roadmapě stěžejní. Sem také směřují další kroky dosavadního šéfa Tomáše Hodbodě. „Podpoře GLAMI se nadále budu věnovat z role člena boardu, zároveň budu pomáhat s hledáním strategických a investičních projektů v GLAMI Ventures,” vysvětluje končící CEO a zakladatel GLAMI Tomáš Hodboď, který zároveň pokračuje ve svých aktivitách v investiční skupině Miton. Fond, který má pro první rok vyhrazeno 5 milionů eur, má za cíl rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online nakupování nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou. „GLAMI je dnes schopné generovat zisk, který můžeme používat na dlouhodobé sázky. Investičně můžeme podporovat nejen projekty z oblasti product discovery zaměřené na koncového zákazníka, ale i rozšířit svůj záběr o technologie a software, který pomáhá rozvíjet celý ekosystém. Aktuálně se díváme například na příležitosti v oblasti cirkulární ekonomiky, B2B e-commerce či AI SaaS firem,” naznačuje Hodboď.

O GLAMI

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy.

Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 3 milionu produktů od více než 25 tisíc značek.  GLAMI patří do skupiny GLAMI.group a působí již v 14 zemích světa.

Web Summit 2022: HUAWEI ukazuje působivý růst a inovace na HDC.Europe

Huawei, přední světová technologická společnost, oznámila řadu novinek a inovací na vývojářské konferenci HDC.Europe v rámci akce Web Summit 2022. Události se zúčastnilo více než 200 vývojářů a obchodních lídrů. Společnost HUAWEI vyzdvihla zejména růst HUAWEI Mobile Services (HMS), včetně jejich nejnovějších technologií a vize pro rok 2023.

Na konferenci vystoupil William Tian, ředitel HUAWEI Consumer Business Group pro Evropu: „Obchodní vizí HUAWEI je poskytnout každému spotřebiteli neuvěřitelný zážitek se špičkovými technologiemi – jak v oblasti hardwaru, tak softwaru. Integrace našich inovativních zařízení a kolaborativního ekosystému se stala základem úspěchu našeho spotřebitelského podnikání v Evropě. Společně s našimi partnery jsme upevnili naši pozici třetího největšího globálního ekosystému a jsme nadšeni, že budeme pokračovat v inovacích a růstu na tomto rozmanitém trhu.

AppGallery slaví působivý růst

Nejvyšší prioritou AppGallery jsou její investice do navazování partnerství s vývojáři skvělých aplikací. Od svého uvedení v zámoří v roce 2018 vyrostl ekosystém HMS neuvěřitelnou rychlostí. Na konci třetího kvartálu 2022 měla AppGallery více než 580 milionů aktivních uživatelů měsíčně, z nichž 45 milionů bylo právě v Evropě. V roce 2021 dosáhla AppGallery celosvětově 432 miliard distribucí a globální vývojářská komunita HUAWEI se rozrostla na více než 6 milionů vývojářů, což vedlo k integraci více než 220 000 aplikací s HMS Core. Počet aplikací, které lze využívat na chytrých telefonech HMS, vzrostl v roce 2021 o 147 %.

Ve snaze o dokonalost a rozmanitost AppGallery neustále poskytuje nové aplikace, ať už lokální, plnící potřeby v konkrétních regionech, tak i ty, které lze využívat po celém světě. S cílem udržet si a přilákat nové uživatele představila společnost HUAWEI na webu HDC.Europe svůj zcela nový věrnostní program AppGallery, který uživatele odměňuje nesčetnými slevami. Uživatelé mohou zvyšovat úroveň svého členství a získávat tak ještě větší slevy. V září 2022 získala AppGallery ocenění, tzv. Rising Star, časopisu Newsweek na předním mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2022 v Berlíně. Ocenění je důkazem kvality platformy a partnerů, jejichž aplikace Huawei dodává.

HUAWEI Ads zajišťuje kvalitní provoz a výnosy pro partnery

V celé Evropě čelí podniky stále soutěživějšímu ekonomickému prostředí. HUAWEI spolupracuje se svými partnery na implementaci cenově nejefektivnějších řešení pro jejich podnikání, což jim umožňuje nasměrovat větší část rozpočtu do oblastí, kde je to nejvíce potřeba.

Od svého spuštění v roce 2020 rozšířila společnost HUAWEI Ads svou síť inzerentů na devítinásobek a pokrývá více než 200 reklamních odvětví. Mezitím se síť vydavatelů Huawei rozrostla čtyřikrát – očekává se, že v roce 2023 opět poroste o stejnou hodnotu. HUAWEI Ads je nyní celosvětově partnerem více než 60 certifikovaných agentur, z nichž třetina je v Evropě, např. AppSamurai a AVOW.

Společnost HUAWEI Ads nedávno oznámila své partnerství s Integral Ad Science – celosvětově nejlepším partnerem pro bezpečnost značky a také získala klíčové oborové certifikace, jako je IAB Europe Certified Vendor a TAG Certification Against Fraud. Kvalita kampaní HUAWEI Ads byla také oceněna cenami App Growth Awards a Gigiday Awards, kde se HUAWEI dostal do finále.

HUAWEI v současné době dosahuje 3 miliard žádostí o reklamy denně a očekává se, že v roce 2023 poroste o dalších 400 %. Kromě reklam existuje mnoho dalších příležitostí k růstu podnikání, které HUAWEI vybudoval. Po spuštění na AppGallery se mnoho aplikací integrovalo s aplikacemi HMS, aby uživatelům poskytly lepší digitální, vzájemně propojené prostředí. To znamená, že HUAWEI může nabídnout vylepšené možnosti vyhledávání, navigace a plateb. Vezměte si například uživatele Petal Maps a Petal Search, kteří mohou prozkoumat množství informací pomocí nejmodernějších technologií a prostřednictvím předních cestovních a navigačních aplikací, jako jsou Skyscanner a Booking.com.

Odhodlání k neustálým inovacím

Důležitost poskytování výběru spotřebitelům je základním principem společnosti Huawei. Během roku 2022 společnost HMS získala mnoho nových vzrušujících partnerství v oblasti společných inovací, monetizace napříč službami a dalších, čímž otevřela nové příležitosti uživatelům i partnerům v rozšiřujícím se ekosystému HMS založeném na spolupráci.

Během HDC.Europe pozval HUAWEI na pódium řadu partnerů, aby se podělili o svou vlastní vizi a úspěšné podnikatelské příběhy. Témata zahrnovala inteligentní integraci HiAI Engine & Camera Engine (RECnGO), výzvy a příležitosti pro reklamy v roce 2022 (FLASHCORE, LIMITLESS, ADMOST) a Inovativní integraci Petal Search (YieldKit, Zeropark). Po HDC.Europe se večer 2. listopadu konaly také výroční ceny Huawei AppGallery Editors’ Choice Awards a ‘Grow with Huawei’ Award, které oslavovaly nejlepší aplikace a partnery roku v různých kategoriích. 

Světlá budoucnost – inovativní zařízení a kolaborativní ekosystém

Huawei vždy staví spotřebitele na první místo a spojuje prameny svých odborných znalostí s cílem poskytnout zážitek s „přidanou hodnotou“. Prostřednictvím svých inovativních hardwarových funkcí a rostoucího ekosystému se Huawei snaží podporovat své partnery poskytováním lokalizovaných služeb a podpory – zejména v rozvojových zemích.

Jaime Gonzalo, viceprezident Huawei Mobile Services Europe, komentoval letošní konferenci: „V nejisté době, které naše společnost čelí, jsme odhodláni více než kdy jindy spolupracovat s našimi partnery, abychom odpovídali na potřeby našich uživatelů. napříč všemi druhy digitálních scénářů. S přechodem do roku 2023 a dále bude životně důležité, abychom pokračovali v inovacích a společně rostli. To je něco, čeho jsme v minulých letech úspěšně dosáhli, a budeme i nadále oddáni poskytování bezproblémových zážitků všem našim uživatelům, jak nyní, tak i v budoucnu, vždy ve službách lepší společnosti pro všechny.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Nejen města a obce využívají mapové aplikace. Národní park Podyjí si turisté od letoška prohlížejí i on-line

Mapové aplikace kombinující aktuální ortofotomapy s informacemi o inženýrských sítích, dopravním značení či mobiliářích patří do tradičního portfolia nástrojů řady tuzemských měst a obcí. Jejich uplatnění je ale daleko širší, využití najdou například i u národních parků. Od letoška je mapový portál volně přístupný pro návštěvníky Národního parku Podyjí. Lidé se tak mohou on-line podívat, kudy vedou turistické trasy, kde jsou přístřešky, posezení nebo kde mohou zaparkovat auto.

Geoinformační systémy, tedy aplikace kombinující aktuální mapové podklady s přímým přístupem do katastru nemovitostí a dalšími informacemi, využívají zpravidla místní samosprávy. Městům a obcím tento nástroj usnadňuje práci v celé řadě oblastí. Na jednom místě a nad mapou totiž mají k dispozici informace o parcelách i data z pasportů inženýrských sítí, komunikací či městských mobiliářů.
Vedle měst a obcí je ale celá řada subjektů, u nichž mapové aplikace najdou své využití. „Obecně se dá říci, že velký potenciál využití mají u správců velkých lesů, chráněných krajinných oblastí, přírodních rezervací či národních parků. Pionýrem využití mapové aplikace je v tomto ohledu od letošního roku Národní park Podyjí,“ uvedla Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se specializuje na letecké snímkování Česka a pro města, obce a další subjekty provozuje mapový portál GisOnline.cz.

Pracovníci NP Podyjí mají díky aplikaci přehled o lesním i nelesním porostu a jeho údržbě. Díky filtrování si například mohou zobrazit, kde se v parku nacházejí plochy určené k sečení. Podobně jako obce pak využívají možnosti usnadňující jim správu jednotlivých parcel na území parku. „Vidí nejen jednotlivé parcely a jejich klasifikaci, ale mohou si rovněž zobrazit informace o jejich případném pronájmu,“ řekla Drahomíra Zedníčková.

Mapová aplikace dostupná na portálu Národního parku Podyjí slouží nejen zaměstnancům NP k jejich práci, ale je přístupná i běžným návštěvníkům portálu. Turisté se tak předem mohou podívat, která místa v parku mohou zhlédnout, kudy vedou turistické trasy i naučné stezky či kde se dá zaparkovat. Volně dostupných dat je obrovské množství, lidé si z nich mohou vybrat, co se jim líbí či co potřebují.

„Turisté v mapové aplikaci ocení možnost filtrovat si podklady přesně podle svých preferencí – cyklisty budou zajímat cyklostezky, milovníky chůze zase zmíněné turistické stezky nebo rozcestníky. Aplikace ale zobrazuje také informace o hipotrasách či data související s rybolovem. Milovníci přírody se mohou podívat na dominanty národního parku či místa nabízející dálkové pohledy,“ doplnila Drahomíra Zedníčková.

Ten, kdo se do parku nemůže vydat osobně, se může pokochat leteckým pohledem na něj, a to prostřednictvím více než desítky různých ortofotomap. Ta nejnovější je z roku 2021 a stejně jako tři další ji svými letadly pořídil TopGis. Další mapy pořízené ve dvacátém století jsou dílem ČUZK. Milovníci historie v aplikaci naleznou rovněž dvě mapy z dvacátého století, mladší z roku 1953, starší dokonce z roku 1938. Práce na geoportálu navíc stále pokračují. Přibývat budou nové vrstvy s dalšími daty.

O společnosti TopGis

Brněnská společnost TopGis působí na trhu od roku 2009 a je lídrem v oboru geodézie, mapování a webových mapových služeb. Vlastní všechny podstatné technologie – letadla, kamerové a laserové senzory či mapovací automobily – a její tým tvoří pět desítek zkušených odborníků v GIS a SW oboru. Společnost je tvůrcem nejdetailnější aktualizované ortofotomapy České republiky a dlouhodobým dodavatelem mapových podkladů pro Seznam.cz. Prostřednictvím webového portálu GisOnline.cz umožňuje náhled do katastru nemovitostí, pasporty, analýzy či přesná měření.

SAZKAmobil vylepšuje odměny za dobití kreditu

SAZKAmobil si pro své zákazníky od listopadu připravil další výhody a odměny za využívání služeb. Za dobití kreditu je nyní možné získat zdarma 2 GB dat mobilního internetu a jako bonus i kredit navíc. Kromě toho jsou pro zákazníky připraveny výhodné balíčky předplacených služeb a tarifů. A dobrá zpráva do třetice – SIM karta je do konce roku k dostání za poloviční cenu.

Přestože v posledních měsících ceny produktů i služeb rostou, největší nezávislý virtuální operátor SAZKAmobil jde zákazníkům vstříc a přináší celou řadu výhod, které lidem ušetří peníze za volání, sms a mobilní internet. „S koncem roku jsme připravili další nabídky, které umožní novým i stávajícím zákazníkům se SAZKAmobilem ušetřit,“ říká ředitel SAZKAmobilu Jan Schmiedhammer.

SAZKAmobil vylepšil odměny za dobití

Chcete, aby vám kredit déle vydržel? Potom se vám jistě zalíbí jedna z navýšených odměn za dobití. Pokud si totiž zákazník dobije kredit minimálně za 400 Kč, může si vybrat jako bonus 2 GB dat mobilního internetu nebo 150 Kč kreditu navíc. Zároveň stále zůstávají v platnosti standardní balíčky, odměny a tarify, jako Odměna k dobití alespoň 300 Kč, tedy 1 GB mobilního internetu zdarma, 100 Kč kreditu navíc, Volání a sms za 1 Kč nebo a Neomezené volání a sms v síti. Kompletní přehled celé nabídky najdete na webu SAZKAmobil.cz.

Dobitá částka Mobilní internet ZDARMA Levné volání a SMS Neomezené volání a SMS v síti Kredit navíc
300–399 Kč 1GB ü ü 100 Kč
400 Kč a více 2GB ü ü 150 Kč

Aktuální nabídka Odměn za dobití u SAZKAmobilu

U SAZKAmobilu zákazníci ušetří za data

Chcete-li ušetřit, až do konce roku nabízí SAZKAmobil také výhodné ceny vybraných datových balíčků u předplacených služeb a všech dokupových datových balíčků pro tarify. Mezi nejoblíbenější produkty patří například 5 GB za 290 Kč místo 350 Kč, 10 GB za 390 Kč místo původních 450 Kč a to v superrychlém připojení v 5G síti pro všechny zákazníky bez omezení. Zákazníci potom uspoří i díky novým tarifům jako je vylepšený Šťastný tarif 499 s neomezeným voláním do všech sítí a 5 GB dat a cenově výhodný Šťastný tarif 199 s 1 GB dat, 100 min a 30 volnými sms. 

Pro nové zákazníky SIM karta za polovic

Do třetice ušetří i noví zákazníci už při pořizování SIM karty, která je až do konce roku je za polovinu ceny. Za pouhých 75 Kč tak získají zákazníci SAZKAmobilu SIM kartu s úvodním kreditem nabitým na 150 Kč. Tato cena platí pro objednávky online s poštovným zdarma a doručení do tří dnů až domů, nebo ve značkových prodejnách SAZKY.

SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterní společnost v České republice. Drží cca 95 % podílu na trhu českého loterního světa. Nejznámější hrou je Sportka, populární hra s historií delší 65 let. Společnost je od roku 2014 provozovatelem loterie Eurojackpot, jedné z největších evropských her. Součástí zábavní rodiny jsou i stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Své produkty poskytuje Sazka na online herním portálu www.sazka.cz a prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7 200 prodejními místy po celé České republice. Na terminálech Sazky lze vyřídit i řadu běžných transakcí od platby složenek, přes dobití kreditu, po vyzvednutí balíku. Mezi neloterní služby patří i provozování největšího českého mobilního virtuálního operátora SAZKAmobil. Sazka je lídrem v oblasti zodpovědného hraní. Kromě mezinárodních auditovaných certifikací European Lotteries a World Lottery Association rozvíjí vlastní projekt Hraj s rozumem. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 11 zemích na 4 kontinentech. Současně SAZKA a.s. patří do mezinárodního loterního holdingu Allwyn, který drží podíly rovněž v řecké loterii OPAP, italském Lottoitalia, kyperském Stoiximan a rakouských Casinos Austria a Austrian Lotteries. Více na www.sazka.cz a www.allwynentertainment.com.

Ben Cristovao se stává ambasadorem značky Swappie

Finská společnost Swappie, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, v České republice navazuje spolupráci s Benem Cristovao. Cílem je motivovat veřejnost a hlavně mladé lidi k udržitelnějšímu přístupu v každodenním fungování a snížit tak negativní dopady na životní prostředí.

Hudebník, zpěvák a sportovec Ben Cristovao vytvořil pro Swappie minutové kreativní video a dva kratší spoty, v nichž vysvětluje hlavní benefity služby Swappie. Cristovao podpoří značku také na svém osobním Instagramovém profilu @bennycristo. Kampaň odstartovala 1. října během Benova koncertu v pražské O2 areně. Jeho tým se během koncertu samotného zaměřoval na téma udržitelnosti a snažil se event zajistit co nejvíce ekologicky a zodpovědně vůči planetě.

Swappie svým zákazníkům dlouhodobě poskytuje způsoby, jak pomocí jednoduchých kroků omezovat množství vyprodukovaných emisí a zároveň šetřit i své finance. Ben Cristovao pro společnost navrhl kreativní koncept kampaně, v níž ukazuje, že repasování navrací použité telefony zpět do oběhu a zákazníci tím ušetří životní prostředí. Elektronika je nejrychleji rostoucím zdrojem odpadu na světě a chytré telefony patří mezi zařízení s nejnižší životností. Kvalitní repasování může ušetřit více než 2 miliony tun emisí za rok, pro ilustraci se pak uhlíková stopa kompenzovaná každým nákupem repasovaného telefonu rovná vysazení jednoho stromu. Pořizovací cena telefonu je navíc až o 40 % nižší než v případě nového modelu.

“Ve svém životě se snažím přemýšlet nad tím, jak být ohleduplnější vůči ostatním na téhle planetě. Nejím maso ani jiný živočišný produkty, když to jde, jedu po městě na elektrickým one wheelu nebo kole. Třídím odpad a snažím se věci spíš opravovat, než kupovat neustále nové. Proto mi i dává smysl spojení se Swappie, který nabízí kvalitní službu v oblasti repasovaných telefonů. K tomu přidávají i dost benefitů, které vás přesvědčí, že to má smysl,” uvádí ke spolupráci Ben Cristovao.

Swappie se snaží o snížení emisí CO2. Opravovat použité věci a vracet je do oběhu začíná být oblíbeným trendem ve světě i u nás. V současnosti je na světě větší počet mobilů než lidí, a proto se oprava iPhonů stává opravdu žhavým tématem. Výrazně totiž snižuje ekologickou zátěž, kterou za sebou výroba chytrých telefonů zanechává. Převážná část zátěže totiž vznikne hned při výrobě chytrých zařízení, přičemž takto vzniká 85 – 95 % z celkové roční uhlíkové stopy telefonů. K výrobě elektronických součástek a k těžbě kovů, které obsahují, je zapotřebí značné množství energie. V roce 2010 tak emitovaly smartphony 17 megatun CO2e a v roce 2020 dosáhly emise 125 megatun, což odpovídá nárůstu o 730 % za 10 let.

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vyrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 110 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Exit mobile version