První filmové AF objektivy od značky SAMYANG

Odvětví tvorby obsahu roste jako nikdy předtím. Bez ohledu na to, zda se jedná o tutoriály líčení, recenze produktů nebo návody, ať už hledáme zábavu nebo nové informace, videa jsou tím, co nás zaujme.

To je něco, co si společnost Samyang vzala k srdci, když představila svou zcela novou řadu objektivů pro video a film, řadu filmových AF objektivů Samyang V-AF.

Nová řada V-AF jsou první objektivy na světě pro tvůrce videa navržené tak, aby usnadnily vytváření video obsahu.

Řada se skládá z 20mm T1.9, 24mm T1.9, 35mm T1.9, 45mm T1.9 a 75mm T1.9, což je první objektiv z této nové řady, který bude uveden na trh. Zbývající čtyři objektivy budou uvedeny na trh v rozmezí let 2022-2023.

Nové objektivy jsou navrženy pro bajonet Sony E a mají několik zajímavých a důležitých funkcí, jako jsou ozubená kolečka pro follow focus ostření, kontrolka záznamu a jednotný vzhled v celé řadě. Díky stejné hmotnosti a velikosti je snazší používat objektivy s příslušenstvím, jako jsou gimbaly nebo drony, protože je nemusíte znovu vyvažovat, což může být někdy časově náročné.

Nová řada V-AF podporuje rozlišení až 8K v malé a lehké podobě, která se dobře hodí pro použití s ručními gimbaly a drony, stejně jako pro studia a produkce v terénu. Všechny objektivy nové řady jsou barevně sladěny, aby nedocházelo k posunům při výměně objektivů. 9 lamel clony umožňuje přirozeně vypadající bokeh.

Na přední straně je také kontrolka, která ukazuje, kdy kamera nahrává. Funkce, kterou velmi oceňují mimo jiné i youtubeři.

Na boční straně objektivu je nastavitelný volič, který lze nastavit tak, aby používal manuální ostření nebo umožňoval nastavení clony otáčením ostřícího kroužku.

Pod tímto přepínačem je tlačítko pro udržení ostření, které umožňuje uzamknout ostření na určitou vzdálenost. Uživatel může přiřadit posuvníku také další požadované funkce prostřednictvím aktualizace firmwaru.

Konstrukce objektivu nového V-AF 75mm T1.9 se skládá z 10 členů v 9 skupinách a zahrnuje speciální členy, 2 ED a 2 HR členy, které poskytnou videu ostrý a filmový vzhled. Zaostřování zajišťuje lineární zaostřovací motor Samyang STM, který poskytuje tiché a plynulé automatické zaostřování, které minimalizuje vibrace a hluk.

Design kruhové clony s 9 lamelami vytváří hladký bokeh s rozmazaným pozadím, díky kterému objekty hluboce vyniknou.

Cena a dostupnost

Objektiv V-AF 75mm T1.9 bude dostupný během Září 2022.

Doporučená prodejní cena je 14.990,- Kč / 603 €

Zbytek objektivů bude uvedeno v průběhu 2022-2023.

Mapy Google nově nabídnou ekologické trasy, budou šetřit planetu i peněženku

Google v Česku i dalších evropských zemích v nadcházejících týdnech zavede do Map Google novou funkci ekologických tras. Řidiči si díky tomu budou moci zvolit vedle nejrychlejší trasy také cestu nejúspornější, která šetří pohonné hmoty a snižuje uhlíkovou stopu. Společnost odhaduje, že ekologické trasy mají potenciál ušetřit po celém světě více než jeden milion tun emisí uhlíku ročně, což je podobné tomu, jako kdyby ze silnic zmizelo 200 000 aut.

Podle údajů společnosti Statista je silniční doprava největším zdrojem emisí uhlíku v celé Evropské unii (včetně Spojeného království a Islandu). Zatímco doposud Mapy Google řidičům zobrazovaly nejrychlejší možnou trasu do cíle, nyní jim začnou nabízet také tu nejúspornější (pokud je jiná). Uživatelé uvidí přibližnou úsporu paliva a časový rozdíl mezi oběma trasami – a vyberou si jednu z nich. Funkce řidičům také umožní zvolit si typ pohonu svého vozidla (benzínový, dieselový, hybridní nebo elektrický) a optimalizovat ekologické trasy tak, aby ušetřili co nejvíce paliva nebo baterie.

Návrhy ekologických tras jsou založeny na umělé inteligenci, která podle Googlu představuje důležitou technologii pro boj s klimatickou změnou. „Umělá inteligence identifikuje všechny relevantní trasy z bodu A do bodu B, a vypočítá spotřebu paliva pro každou z nich na základě historických a reálných dopravních vzorců, sklonu a typu silnice a dalších údajů. Díky tomu dokáže ve zlomku sekundy najít nejúspornější a nejrychlejší trasu do cíle,“ vysvětluje tisková mluvčí Googlu v ČR Iva Fialová.

Ekologické trasy uvítají například lidé, pro které nejsou dostupné alternativní způsoby dopravy, jako je kolo nebo hromadná doprava, a musí se vydat třeba na vzdálenější výlet autem, ale přitom chtějí mít k dispozici šetrnější a udržitelnější variantu trasy. Řidiči, kteří o tuto nabídku nebudou mít zájem, mohou novinku v nastavení aplikace jednoduše vypnout.

Funkce ekologické trasy v Mapách Google byly již dříve spuštěny v USA a Kanadě a od té doby podle odhadů ušetřili více než půl milionu tun emisí uhlíku. To odpovídá ekvivalentu 100 000 aut, které by zmizely ze silnic. Nedávno pak byla tato funkce zavedena také v Německu. Mapy Google již delší dobu nabízejí ve své navigaci také různé alternativy k jízdě autem, včetně veřejné dopravy a pěších tras, a zájem o ně roste. V České republice lidé například letos v červenci využívali navigaci pro chůzi o 60 % a pro veřejnou dopravu o 65 % více než ve stejném období loni.

Google se v roce 2020 zavázal, že pomůže jedné miliardě svých uživatelů činit udržitelnější rozhodnutí každý den – a společnost sama se snaží snižovat i svoji vlastní uhlíkovou stopu. Od roku 2007 je firma uhlíkově neutrální. V roce 2017 Google poprvé dorovnal svou spotřebu elektřiny na 100 % z obnovitelných zdrojů. Dalším cílem je pak do roku 2030 začít využívat čistě bezuhlíkovou energii.

Společnost Samsung posouvá šetření energií na další úroveň a přidává k nejvyššímu standardu účinnosti 10 % navíc

Společnost Samsung Electronics dnes oznámila, že její ekologicky šetrné spotřebiče přinášejí domácnostem maximální úsporu energie tím, že dokážou být až o 10 % úspornější oproti nejvyššímu průmyslovému standardu v rámci nového evropského systému energetických štítků[1].

„Vizí společnosti Samsung je stát se jedničkou mezi značkami energeticky úsporných spotřebičů. Jsme proto rádi, že můžeme veřejnosti představit naše spotřebiče a technologie, které tuto vizi naplňují,“ uvedl Hyesoon Yang, výkonný viceprezident a vedoucí oddělení Customer Experience z divize Digital Appliances v Samsung Electronics. „Díky technologii SmartThings Energy, která maximalizuje využití funkcí spotřebičů Samsung, mohou naši zákazníci používat nejmodernější technologie a zároveň se chovat ekologicky.“ 

Prvotřídní energeticky úsporné chladničky nabízejí vylepšené chlazení i úsporu energie

Z hlediska udržitelnosti chodu domácnosti je kuchyně klíčovou částí, protože v ní bývají velké spotřebiče, které jsou denně používány. Například pro uchování čerstvých potravin je zapotřebí, aby byly chladničky trvale v provozu, a to vyžaduje energii.

Chladničky Samsung byly zkonstruovány tak, aby měly nižší spotřebu energie i uhlíkovou stopu a zároveň optimalizovaly skladování potravin. Tyto chladničky jsou ve své kategorii hodnoceny jako jednička po stránce energetické účinnosti, jelikož poskytují 10% úsporu nad rámec současného nejlepší energetické třídy u tohoto druhu spotřebičů. Chytře snížit spotřebu energie u chladniček až o 30 %[2] pomáhá také systém SmartThings Energy s režimem AI Energy Mode.

Technologie SpaceMax™ umožnila zvětšit úložný prostor chladničky bez zvětšení jejích vnějších rozměrů použitím vylepšené tepelné izolace s vysokým podílem uretanu. Díky tomu lze skladovat více potravin při optimálních teplotách, aniž by se spotřebovalo více energie.

Rychle chladit a udržovat teplotu podle druhu potravin pomáhají také inovativní technologie Twin Cooling Plus™, CoolSelect+ Plus a Metal Cooling.

Technologie Twin Cooling optimalizuje a udržuje teplotu a vlhkost v chladničce ve velmi stabilním rozmezí s výkyvy do 0,5 °C. Technologie CoolSelect+ Plus umožňuje flexibilní výběr ze čtyř možností využití mrazáku, od standardního mrazení po chlazení, pro udržování různých potravin v požadovaném stavu bez plýtvání energií kvůli zbytečnému snižování teploty. Technologie Metal Cooling pomáhá udržet uvnitř chladničky chladný vzduch po delší dobu, což minimalizuje změny teplot potravin a zajišťuje, že zůstanou déle čerstvé. Zároveň také šetří energii.

Perte oblečení levněji s prvotřídními energeticky úspornými pračky s umělou inteligencí

Pračky Samsung Bespoke AI™ jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi praní, které zajišťují nejrychlejší a nejvýkonnější praní a zároveň nabízejí dodatečnou 10% úsporu energie nad rámec nejvyššího hodnocení podle standardu energetické účinnosti. Díky režimu AI Energy dokážou tyto pračky snížit spotřebu energie až o 70 %[3], což je řadí na první místo v úsporách energie ve své kategorii.

K udržitelnému praní přispívá technologie SpaceMax™, která umožňuje vměstnat do pračky s obvyklými rozměry buben s kapacitou až 11 kg prádla, takže uživatelé mohou prát větší množství prádla méně často, čímž se dlouhodobě snižuje celkový počet pracích a sušicích cyklů. Funkce SmartThings Energy s režimem AI Energy Mode[4] optimalizuje prací cykly pomocí technologií, jako je Ecobubble™, která snižuje spotřebu energie tím, že zajišťuje účinné praní studenou vodou[5] bez nutnosti ohřevu.

Funkce AI Wash & Dry využívá pokročilé senzory, které zjišťují hmotnost a měkkost tkaniny v každé dávce prádla. Tyto údaje jsou následně analyzovány pro optimalizaci pracích a sušicích cyklů podle materiálů oděvů, což šetří čas i energii. Funkce snižuje množství spotřebované vody o 24 % a také dávkuje správné množství pracího prostředku podle hmotnost náplně.

Ekonomické vytápění Eco Heating Systems (EHS) společnosti Samsung přináší kompletní balíček funkcí pro udržitelnou domácnost, zajišťuje podlahové vytápění i ohřev teplé vody a zároveň nabízí dodatečnou 10% úsporu energie oproti současnému nejvyššímu standardu. Nový scroll kompresor v systému stlačuje chladivo pod mnohem vyšším tlakem než obvyklé topné jednotky a technologie Flash Injection a velká plocha výměníku zvyšují tok předávaného tepla.

Udržitelnost se stává velmi důležitým faktorem našich každodenních životů a společnost Samsung proto neustále inovuje a vytváří domácí spotřebiče, které mohou pomoci šetřit energii a prostředky v domácnosti.

Další informace najdete na Samsung.com/bespoke-home a Samsung Newsroom.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliard dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

  • [1] Podle evropské energetické normy je nejvyšším hodnocením energetické účinnosti domácích spotřebičů třída „A“ pro chladničky a pračky a třída „A+++“ pro úsporné topné systémy Eco Heating System (EHS).
  • [2] Snížení spotřeby energie až o 15 %* pomocí AI algoritmu, který optimalizuje otáčky kompresoru a cyklus odmrazování, a o dalších 15 %** díky korekci nastavené teploty.
  • * K dispozici pro vybrané modely od prosince 2022 prostřednictvím aktualizace přes Wi-Fi. Výsledky testu odvozeny z porovnání výrobcem nastavené teploty s režimem AI Energy a bez režimu AI Energy. Výsledky se mohou lišit v závislosti na podmínkách a způsobu používání.
  • ** Teplota v chladničce se nastaví na 5 °C a v mrazáku na -16 °C, což může to ovlivnit dobu uchování potravin.
  • [3] Na základě interního testování modelu WW11BBA049AB za běžných podmínek používání. Výsledky: Roční spotřeba energie bez režimu AI Energy Mode = 88,7 kWh. Roční spotřeba energie s režimem AI Energy Mode = 31,5 kWh. Výsledky se mohou lišit podle aktuálních podmínek použití.
  • [4] Lze použít při zvolené teplotě praní 20 až 40 °C.
  • [5] Testováno podle normy IEC 60456-2010 / náplň 4 kg prádla / Super Eco praní za studena (WF80F5E5U4W) oproti praní bavlny na 40 °C bez funkce Ecobubble™ (WF0702WKU). Jednotlivé výsledky se mohou lišit.

Televizor LG OLED Evo G2 Gallery Edition s úhlopříčkou 97 palců je připraven k uvedení na trh

LG Electronics (LG) oznamuje, že největší OLED televizor na světě, LG OLED evo Gallery Edition (model 97G2), bude brzy k dispozici na světových trzích. Konkrétní data uvedení na klíčové trhy se dozvíme v následujících týdnech.

Televizor LG 97G2 má úchvatnou 97palcovou obrazovku, která využívá samosvítící OLED technologii LG, a přináší pohlcující zážitky ze sledování na velké ploše. S příchodem dosud největší úhlopříčky obrazovky se nyní řada OLED televizorů společnosti LG pro rok 2022 může pochlubit rozsáhlou možností variant velikostí, od 42palcové nejmenší varianty až po obří 97palcovou.

Technologie LG OLED, která je už devět let po sobě nezpochybnitelným lídrem na světovém trhu prémiových televizorů,1 se stala volbou milionů spotřebitelů po celém světě. OLED televizory využívají samosvítící pixely, které lze individuálně zapínat a vypínat, aby mohly reprodukovat dokonalou černou, neuvěřitelně přirozené barvy s nekonečným kontrastem. Technologie OLED, která nepoužívá dodatečné zadní podsvícení, umožňuje vytvářet dosud nevídané formáty, jako jsou ohebné a rolovací televizory.

Na veletrhu IFA 2022 představilo LG zbrusu nový model 97G2 jako součást rozšířené řady prémiových televizorů, která zahrnuje stále větší počet vynikajících, mimořádně velkých, obrazovek určených pro nezapomenutelné zážitky z domácího sledování obsahu. Společnost ukázala rovněž rozmanitost svých špičkových zobrazovacích technologií, a to na modelech televizorů z řad OLED, Micro LED a QNED.

Podle nedávného průzkumu trhu2 budou OLED televizory letos představovat 55 % evropského trhu prémiových televizorů a do roku 2023 až 66 %. Průzkum rovněž předpovídá, že v roce 2022 dosáhnou celosvětové dodávky televizorů s úhlopříčkou nad 70 palců přibližně 14,9 milionu kusů a v příštím roce se zvýší na téměř 17,1 milionu kusů. Díky rozšiřujícímu se portfoliu OLED televizorů s velkou úhlopříčkou má společnost LG dobré předpoklady k tomu, aby i nadále dominovala v segmentu prémiových televizorů v Evropě i ve světě.

Jednou z hvězd expozice LG na veletrhu IFA byl 97palcový televizor LG OLED evo Gallery Edition, který využívá technologii OLED evo, procesor α (Alpha) 9 Gen5 AI a pokročilé algoritmy obrazu, aby poskytoval realistický obraz a skutečně pohlcující, filmový zážitek. Model řady G2 s úhlopříčkou 97 palců také využívá LG Gallery Design, který zcela přiléhá na zeď a nabízí celistvý, integrovaný vzhled, který okamžitě pozvedne úroveň i toho nejluxusnějšího domácího kina.

V čele ohromující řady televizorů LG s rozlišením 8K stojí 88palcový televizor LG SIGNATURE OLED 8K (model 88Z2) a 86palcový QNED televizor (model 86QNED99). Oba ultra-velké modely kombinují dechberoucí rozměry, vynikající ostrost rozlišení 8K (7 680 × 4 320 bodů) a nejnovější zobrazovací technologie společnosti LG, díky kterým je obsah jakéhokoli žánru ještě více pohlcující. Díky více než 33 milionům samosvítících OLED pixelů představuje model 88Z2 úžasnou úroveň detailů, spolu s hlubokou, temnou černou, nekonečným kontrastem a realistickými barvami, které zůstávají věrné i ze širokého pozorovacího úhlu. Model 86QNED99 s rozlišením 8K je vybaven technologiemi Quantum Dot NanoCell a Precision Dimming od LG, které poskytují ostrý a živý obraz na působivé 86palcové obrazovce.

V Berlíně bude k vidění také obrovská 136palcová 4K Micro LED obrazovka (s rozlišením 3 840 × 2 160 bodů) od LG. Toto inovativní řešení domácí zábavy představuje prvotřídní kvalitu obrazu ve velkolepém měřítku a spojuje samosvítící pixely o mikrometrové velikosti s modulární konstrukcí.

O společnosti LG Electronics Home Entertainment

Společnost LG Home Entertainment je lídrem v oboru televizorů a audio-video systémů. Tato společnost je celo-světově uznávaným inovátorem pro svou přední pozici v oblasti OLED televizorů, které představují revoluci v kategorii prémiových televizí. Společnost LG se zavázala zlepšovat životy zákazníků prostřednictvím inovativních produktů pro domácí zábavu, mezi kterými vedou oceňované OLED televizory a QNED Mini LED televizory s technologií Quantum Dot NanoCell a zvukovými řešeními s udržitelným designem. Pro další novinky z LG navštivte www.LGnewsroom.com.

Dvě třetiny evropských SMB musí optimalizovat své podnikání pro hybridní práci, jako klíčové investiční priority pro následující rok zdůrazňují zabezpečení a vzdálenou podporu IT

Dynabook Europe GmbH zveřejnil výsledky svého nového výzkumu „An SMB Guide to Making Hybrid Permanent“, který ukázal, že mnoho malých a středních firem v Evropě stále překonává výzvy optimalizace hybridní práce.  Dvě třetiny z nich (67 %) s tímto cílem stále optimalizují svá IT řešení. Výzkum, který realizoval Dynabook ve spolupráci s Walnut Unlimited, oslovil 1 202 respondentů z malých a středních firem (SMB) s rozhodovací pravomocí v oblasti IT ve Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku, Nizozemsku, Belgii a Itálii.

Studie také prozradila, že v celém regionu obecně rostou rozpočty na IT. To se nejvíc týká Spojeného království, v němž zmínilo vyšší letošní rozpočet na IT ve srovnání s minulým rokem 54 % SMB. Dále následují se zvýšenými rozpočty SMB ve Francii (48 %), těsně následované Španělskem (46 %). Pouze 22 % respondentů uvedlo, že jejich společnost bude IT rozpočet snižovat. Mezi tři hlavní oblasti priorit pro investice do IT v příštích 12 měsících patří infrastruktura kybernetické bezpečnosti (46 %), cloudová řešení (46 %) a zlepšení vzdálené IT podpory (44 %). Často je zmiňováno také vybavení zaměstnanců vhodnými zařízeními (40 %).

„Z našeho průzkumu je zřejmé, že firmy vnímají důležitost správné IT infrastruktury víc než kdykoli dřív. Důvodem je fakt, že hybridní práce předkládá před evropské malé a střední firmy stále další výzvy v oblasti bezpečnosti, produktivity a spolehlivosti,“ říká Damian Jaume, prezident společnosti Dynabook Europe GmbH. „Neexistuje žádný univerzální návod, ale je zřejmé, že rozpočty je třeba navýšit přesto, že procházíme náročným ekonomickým obdobím. Důležité je, aby SMB upřednostňovaly investice do spolehlivých, nákladově efektivních a bezpečných technologií a jejich nasazení, protože přechod na hybridní práci bude trvalý.“

Eliminace prostojů IT

Pro SMB představuje přechod z tradičního kancelářského prostředí na hybridní model řadu provozních problémů. Hlavní výzvou, kterou zmínila více než polovina respondentů (51 %), se ukázala potřeba eliminace prostojů IT. Téměř polovina evropských SMB ztrácí kvůli prostojům IT nejméně sedm hodin měsíčně na zaměstnance – to představuje za rok celých 12 dnů. A jen 16 % věří, že mají zcela dostatečné IT zdroje na podporu svých pracovníků. Těm, kteří uvedli, že nemají dostatečné zdroje, chybí nejčastěji personál – 36 % zmínilo nedostatek pracovníků v oblasti IT bezpečnosti a 34 % chybí obecně kvalitní IT odborníci.

Není překvapením, že malé a střední firmy hledají co možná nejdostupnější a současně nejspolehlivější technologická řešení, která mohou zjednodušit správu IT a zároveň udržet zabezpečení a produktivitu jejich pracovní síly. Základem jsou pracovní zařízení – ve srovnání s dobou před pandemií považuje nyní 64 % SMB za důležitější rozhodnutí o nákupu notebooků. V souvislosti s vysoce bezpečným a zároveň produktivním vzdáleným prostředím přikládají vedoucí IT pracovníci velký význam také nově vznikajícím technologiím, jako jsou Virtual Desktop Infrastructures (VDI, 55 %) a vhodnému řešení edge computingu (52 %).

Hlavní prioritou zůstává zabezpečení

V neposlední řadě je třeba zmínit, že hlavní prioritou zůstává oblast bezpečnosti. Firmy se totiž musí potýkat s neustále se vyvíjejícími kybernetickými hrozbami. Průzkum prozradil, že 45 % SMB považuje zabezpečení za vůbec nejnáročnější prvek IT, s nímž se během pandemie potýkají. Vnímání potřeby zlepšení této oblasti se dělí na nutnost zabezpečení sítě (24 %) a zabezpečení zařízení (21 %). To zdůrazňuje nutnost robustního bezpečnostního řešení všech prvků IT infrastruktury od jádra sítě až po hardware, s nímž pracují zaměstnanci.

Celý průzkum můžete vidět zde: https://cz.dynabook.com/secure/generic/blogs-smb-making-hybrid-permanent/

O společnosti Dynabook Inc.

Již více než 30 let představují notebooky a technologie Toshiba standardy pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Dynabook Inc., jejímž většinovým vlastníkem je nyní Sharp Corporation, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které pomáhají našim partnerům a zákazníkům v dosahování jejich cílů.

Další informace naleznete na adrese https://cz.dynabook.com.

Nová generace NewtonOne je desetkrát rychlejší a ze zpráv tvoří příběhy

Newton Media spouští novou generaci aplikace NewtonOne. Pracuje desetkrát rychleji, má moderní design a uživatelé se díky ní zvládnou orientovat v obrovském množství dat, které se každodenně valí z médií i sociálních sítí. Novinkou je například okamžité upozornění na neobvyklé zmínky či nástroj Události, který umí ze shluku zpráv vytvořit srozumitelný příběh.

Moderní verze NewtonOne využívá umělou inteligenci, která se učí, jak uživatelům práci s aplikací co nejvíce zpříjemnit a zároveň šetřit jejich čas. „Příkladem je chytrý našeptávač ve vyhledávacím okně, který uživateli nabídne přesně to, co by ho mohlo nejvíc zajímat, na základě předchozích dotazů. Čím více s nástrojem pracujete, tím více vás poznává a zjednodušuje vám práci,“ popisuje Michal Hroneš, Innovation Manager společnosti Newton Media.

Okamžité varování při vlně negativních ohlasů

Jednou z hlavních novinek NewtonOne je pokročilý alerting, který nepřetržitě vyhodnocuje výstupy v médiích a na sociálních sítích a dokáže uživatele upozornit na neobvyklé výkyvy. Například okamžitě odhalí větší množství zmínek ke sledovanému tématu nebo prudký nárůst negativních ohlasů. Alerty chodí jako upozornění na e-mail či mobilní telefon. Upozornění je možné nastavit nejen na klíčová slova, ale i výstupy konkrétního autora, influencera či vybrané médium. Uživatel je tak schopen rychle reagovat na neobvyklou situaci a včasně ji řešit.

Práci s velkými balíky dat zase usnadní chytrá filtrační pravidla. Aplikace se naučí, podle jakého klíče uživatel řadí příspěvky do kategorií, a poté už bude řazení provádět automaticky. Výstupy monitoringu jsou tak kvalitnější a uživatel dostává právě ty informace, které potřebuje.

Inovací prošel také dashboard pro analýzu dat. Díky záložkám je přehlednější a uživatelé mohou snadno porovnat větší množství témat a na pár kliknutí tak srovnat kvalitu výstupů z médií či sociálních sítí. Výsledky lze navíc jednoduše sdílet s kolegy.

Aplikace umí ze zpráv sestavit příběh

Nový nástroj pojmenovaný Události je na evropském trhu unikátní. Umí spojit jednotlivé zprávy z médií tak, že z nich okamžitě poskládá aktuální příběh. „Aplikace na základě klíčových slov vytvoří shluky podobných zpráv, které se všechny týkají jedné události v průběhu jednoho až několika dní. Uživatel se tak lépe orientuje v daném tématu a je schopen vysledovat, jak například vybraná kauza vznikla a dále se vyvíjela v čase,“ dodává Michal Hroneš.

Novinkou v aplikaci NewtonOne je i databáze novinářů s kontakty a profily na sociálních sítích s dosahem, historií a cílovými skupinami. Aplikace je pravidelně aktualizována a umožňuje vytváření vlastních medialistů podle různých kritérií.

O společnosti NEWTON Media, a. s.

Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.newtonmedia.cz.

HARDWARIO spouští s Vodafone neinvazivní IoT audit spotřeby průmyslových strojů a zařízení

Rostoucí ceny energií vedou většinu firem k přemýšlení, na jakých strojích, zařízeních a procesech mohou snížit jejich spotřebu. HARDWARIO, s využitím technologií Vodafonu a Microsoftu, proto přichází na trh
s novým řešením bezdrátového monitoringu spotřeby strojů na bázi technologií internetu věcí.

V rámci programu www.energeticky.report společnosti za 95 tisíc korun získají 5 mobilních zařízení, které mohou neinvazivně připojit ke svým strojům a okamžitě získat informaci o jejich aktuální spotřebě elektrické energie. Díky využití sítě NB-IoT od Vodafone a průmyslovým zařízením od HARDWARIO není potřeba zařízení připojovat k žádné lokální síti a zároveň je možné kdykoli zařízení přemístit k jinému stroji. Data o spotřebě jsou pak předána formou reportu v aplikaci Microsoft Power BI, se kterou podniky již často pracují. Zařízení HARDWARIO pro monitoring spotřeby už nyní využívají například firmy ArcelorMittal nebo TOKOZ. Do konce roku chce společnost systém nasadit u desítek nových firem.

“Energetika je nepochybně jednou z hlavních oblastí, kde internet věcí nyní nachází uplatnění. Se společností HARDWARIO spolupracujeme v oblasti IoT inovací již několik let. Nápad využití potenciálu naší NB-IoT sítě a jejich mobilního řešení se nám nesmírně líbí. Těšíme se proto, že společně pomůžeme mnoha firmám v Česku najít cestu, jak efektivně snížit spotřebu elektrické energie.” Viktoria Korabelnikova, Head of IoT Sales & Business Development Vodafone

“S technologiemi od Vodafone a Microsoft úspěšně pracujeme dlouhodobě, například také v našem programu www.vyrobni.report. Využíváme především dostupnosti a technologických výhod sítě NB-IoT of Vodafone a všeobecné znalosti nástrojů Microsoft mezi firmami nejen v Česku. Proto jsme rádi, že nás obě společnosti v aktivitě
www.energeticky.report podporují.”
Alan Fabik, CEO HARDWARIO

O HARDWARIO

HARDWARIO je česká technologická společnost, která se zaměřuje na oblast internetu věcí. Svým partnerům dodává vše potřebné pro úspěšné IoT projekty – konfigurovatelná zařízení, konektivitu, cloudové služby a otevřené vývojové nástroje pro vývoj vlastních aplikací. Na podzim 2022 se společnost chystá vstoupit na trh START pražské burzy cenných papírů s ambicí získat od investorů desítky milionů korun na další rozvoj.

Bezrealitky zvyšují šanci na nalezení pronájmu. Na novém webu se s majiteli domluvíte jako na sociální síti, jen bezpečněji

Zareagovat na inzerát, vyměnit si pár zpráv, domluvit se na prohlídce. A pokud vše klapne, rovnou podepsat digitální smlouvu online. Bezrealitky představily nový web, který zásadním způsobem přepracovává možnosti komunikace mezi zájemcem a majitelem. Novinka by měla výrazně zrychlit a zjednodušit vzájemnou domluvu ve chvíli, kdy má rekordní množství Čechů problém najít vhodné bydlení.

Web se nově soustředí především na rychlost a jednoduchost všech realitních služeb, které nabízí. Inspiraci hledal u desítky nejúspěšnějších zahraničních realitních portálů a podle Jana Škrabánka, CEO Bezrealitky, nabízí svým přístupem nový standard. Vložení inzerátu je otázkou několika málo minut, hledání nového bydlení je přehlednější díky chytré práci s mapou a v přípravě je i možnost filtrovat nabídku podle více parametrů.

Všemi složitějšími úkony budou nyní uživatelé procházet za pomoci jasně strukturovaných kroků, díky kterým složitější věci pohodlně zvládne sám i začátečník.

„Místo vyplňování dlouhých formulářů anebo dlouhého výběru předvoleb jsme šli výrazně pohodlnější cestou. Ptáme se uživatelů jen na základní informace a ty podrobnější – které často ani nejsou potřeba – doplňujeme postupně. Zadávání inzerátu se tak více přibližuje třeba objednávání zboží v e-shopu než vyplňování daňového přiznání,” zmiňuje Jan Škrabánek.

Komunikace majitele a zájemce kombinuje silné stránky messengerů a sociálních sítí

Velký posun zaznamená i stěžejní část služby – takzvaná komunikační platforma, na které majitelé se zájemci domlouvají podrobnosti celé transakce, tedy pronájmu nebo prodeje. Nové funkce ocení především ti, kteří v dnešních dnech hledají nájem nebo spolubydlení. V rychlosti a jednoduchosti komunikace se inspiruje instant messengery a chaty na sociálních sítích a domluvit podmínky s majitelem tedy bude velice snadné. Ve vývoji je i funkce jednoduchého filtrování, která majitelům pomůže organizovat jednotlivé konverzace.

„Vzhledem k tomu, že majitelé často komunikují s několika desítkami zájemců, se chceme zaměřit na možnost vytvářet si v konverzacích vlastní systém pomocí tagů a poznámek. Komunikační platforma zároveň nyní ukazuje u každé konverzace plný informační profil zájemce, takže přesně vidíte, s kým komunikujete, i to, zda má ověřenou bezdlužnost. O což ho navíc můžete poprosit stiskem jediného tlačítka hned vedle konverzace,” vysvětluje Jan Škrabánek.

Jakmile se zájemce a majitel domluví, je možné jednoduše vygenerovat nájemní smlouvu, kterou lze podepsat online. A v případě zájemců, na které se nedostalo, může majitel využít nabídku automatických odpovědí. Ty je sice nepotěší, ale budou co nejdříve vědět, že se mají porozhlédnout jinde.

Komunikační platforma se navíc stará o maximální bezpečí obou stran. Majitel například sdílí kontaktní údaje jen tomu, koho si vybere. V případě jakéhokoliv podezření na podvod umožňuje nahlásit na tři kliknutí nabídku k přezkoumání. To je velký rozdíl oproti bazarovým portálům nebo tržištím na sociálních sítích, kam se v posledních letech část realitní nabídky přesunula.

Bezrealitky jako komplexní služba

Důležitou změnou, kterou podtrhává i nový web, je však definitivní profilování Bezrealitky jako komplexní digitální realitní služby. Tedy místa, které dokáže kombinovat jednoduchost realitního inzertního portálu s nabídkou všech realitních služeb, kvůli kterým mají Češi tendenci oslovovat realitní kanceláře. Jedním z hlavních příkladů se stává kompletní přepracování advokátního servisu.

„Dlouhodobě se ukazuje, že hlavní překážkou prodeje nebo nákupu nemovitosti svépomocí je například právní stránka věci. Což je pochopitelné. Jenže prodávat nebo pronajímat svépomocí rozhodně neznamená nezodpovědně,” zmiňuje Jan Škrabánek. „Dali jsme si proto záležet, abychom uživatele na Bezrealitky seznámili se všemi možnostmi doplňkových služeb v průběhu celého procesu. Takže přesně v ten moment, kdy začnete přemýšlet nad právní stránkou věci, vás web nasměruje, kam kliknout a kolik vás bude zařízení advokátních služeb stát.”

Ideální pozice pro odpovědi na výzvy aktuálního trhu

Modernizace celé služby staví Bezrealitky do silné pozice a umožňuje jim lépe se chopit výzev, které současný realitní trh přináší – tedy ztenčující se realitní nabídky a rostoucího počtu zájemců o pronájem.

„Nemá smysl čekat na to, že řešení hlavních problémů realitního trhu přijde odjinud. Díky skupině EHS máme nyní sílu stát se těmi, kteří přinesou jasnou odpověď například na nedostupnost bydlení pro mladé lidi, rostoucí zájem o nájemní bydlení a jeho klesající dostupnost v regionech nebo změny na trhu s rekreačním bydlením,” přibližuje Jan Škrabánek, podle kterého jsou některé další inovace už ve fázi ověřování.

Nejzásadnější změny na webu

⏱️ Vše uživatel zvládne sám za pár minut – Čas jsou peníze. Proto Bezrealitky celý web zrychlily a zpřehlednily. Inzerát je možné vložit do 10 minut a celým procesem projít krok za krokem. Vše od vytvoření inzerátu přes vložení fotek, komunikaci se zájemci až po podpis smlouvy je možné vyřídit z jednoho místa.

🛡️ Bezpečná a rychlá komunikace – Psát si na chatu se zájemcem je stejně snadné jako na sociálních sítích, a navíc úplně bez rizika. Majitelé mohou využít přednastavených odpovědí a své kontaktní údaje předat jen těm, které si sami vyberou.

👌 Všechny služby na jednom místě – Určit cenu, zajistit smlouvu, najít kvalitního zájemce – práce skoro na celý úvazek. V Bezrealitky vám rádi pomohou. Připraví odhad ceny domu či bytu a k dispozici pro vás mají aplikaci, kde si můžete ověřit bezdlužnost zájemce. Využít můžete i právní služby a smlouvy sestavené na míru.

🗺️ Všechno přehledně v mapě – Hledání nemovitostí výrazně ulehčuje mapa. Nyní kromě bytu naleznete na mapě zvýrazněné i okolní služby, parky nebo zastávky. Ihned tak získáte přehled o atraktivitě lokality v okolí nemovitosti.

📱 Web odladěný pro všechna zařízení – V mobilu cestou v tramvaji, večer na tabletu na gauči nebo na počítači v práci – odepisovat na inzerát je možné odkudkoli, web se každému uživateli přizpůsobí. Vše potřebné najdete rychle, přehledně a na pár kliknutí.

Popisky fotek:

  • Foto 1 – Komplexní balíčky služeb se uživatelům nově nabízí v rámci odpovídajícího kontextu. Nemusí je tedy dopodrobna znát a rozhodnout se můžou vždy v pravý čas.
  • Foto 2 – Bezrealitky se snaží maximum složitých úkonů vyřešit co nejjednodušeji. Dobrým příkladem je možnost automatického vložení nájemní ceny, kterou na základě dat vypočítá chytrý algoritmus. Při tvorbě inzerátu ji může uživatel vygenerovat jediným stiskem tlačítka přímo do odpovídajícího pole.
  • Foto 3 – Komunikační platforma připomíná instant messengery. Funguje skvěle na počítači, smartphonu i tabletu
  • Foto 4 – Posun zaznamenaly i digitální smlouvy. Dají se objednat jako samostatné balíčky nebo je mohou majitelé vygenerovat v komunikační platformě ve chvíli, kdy se na pronájmu domluví se zájemcem
  • Foto 5 – Majitel bytu má při komunikaci se zájemcem řadu pomocníků – například automatizované odpovědi, možnost byt okamžitě zarezervovat nebo požádat zájemce o doložení bezdlužnosti či rychlé vygenerování nájemní smlouvy v případě domluvy

O Bezrealitky:

Bezrealitky jsou největší službou nabízející možnost přímého prodeje nebo pronájmu nemovitosti a zároveň jsou jedním z nejnavštěvovanějších českých realitních webů. Na českém realitním trhu se jejich prostřednictvím zrealizuje asi 20 % všech prodejů nebo pronájmů.

Měsíčně portál navštíví více než půl milionu zájemců o bydlení a v současnosti se jeho prostřednictvím prodá zhruba 800 a pronajme kolem 4000 nemovitostí měsíčně.

HTC VIVE Focus 3 Eye Tracker a Facial Tracker zajistí sledování pohybu očí a tváře

Společnost HTC VIVE dnes představila rozšiřující moduly pro nezávislý profesionální headset HTC VIVE Focus 3. Nová rozšíření HTC VIVE Focus 3 Eye Tracker a VIVE Focus 3 Facial Tracker headsetu umožní sledování pohybu tváře i očí a jejich přenos do virtuální reality. Uživatelé se tak mohou těšit na přirozenější a plynulejší komunikaci. Nápomocný je nejen přenos mimiky a s ním i emocí, ale také precizní zachycení pohybu rtů, který bude nyní odpovídat sdělení. Díky tomu se HTC VIVE Focus 3 stává ideálním řešením pro virtuální eventy, vzdělávání, virtuální komunikaci, nebo například pro záznam mimiky při motion-capture tvorbě animovaných snímků.

Sledování pohybu očí navíc může vývojářům usnadnit využití virtuální reality při terapii pohybově omezených uživatelů a marketingovým profesionálům nabídne cestu k praktickému studiu uživatelských preferencí.

Přirozená komunikace a bezproblémové porozumění

HTC VIVE Focus 3 Facial Tracker usnadňuje vyjadřování emocí při virtuálních setkáních i podvědomé čtení záměrů protistrany. Jeho kamera dokáže zachytit 38 nejpodstatnějších rysů tváře na rtech, čelisti, bradě, zubech a jazyku tak, aby co nejvěrněji přenesla jejich pohyb a konfiguraci na virtuálního avatara. Díky 60Hz frekvenci to vše zvládne v reálném čase s téměř nulovou latencí a tak usnadní odezírání ze rtů, které při běžné komunikaci dramaticky zlepšuje porozumění mluvenému slovu. Instalace rozšiřujícího modulu je přitom velice snadná, stačí jej jednoduše připojit prostřednictvím vestavěného USB-C portu.

Technologie může pomáhat i při použití mimo sféru komunikace. Typickým příkladem může být nácvik prezentačních dovedností, kde profesionální přednášející ocení možnost pracovat na své emoční připravenosti a dosáhnout následně lepších výsledků.

Vyšší kvalita obrazu, ovládání pohledem i zdroj cenných dat

Díky HTC VIVE Pro Eye si dnes benefity sledování pohybu očí dokáže představit téměř každý. Patří mezi ně především přístup k velkému množství dat, která se hodí v nejrůznějších oblastech profesionální činnosti i zábavy. Přínosy jsou obrovské, ať už se jedná o prostý přenos pohybu očí a očních víček na avatara, vstup pro ovládání headsetu handicapovaným uživatelem, nebo marketingový výzkum zákaznického chování. To může být se sledováním pohybu snadno zachyceno prostřednictvím tepelné mapy pozornosti.

Výhodou, kterou ocení především vývojáři, je i možnost využít takzvané FOV vykreslování, které uživatelům zprostředkuje vyšší obrazovou kvalitu. Díky přesným informacím o pohledu uživatele se totiž může výkon HW soustředit skutečně na ta místa, která oko vnímá ostře a na periferii naopak výkon ušetřit.

VIVE Focus 3 Eye Tracker i VIVE Focus 3 Facial Tracker přichází s podporou Unity, Unreal Game Engine a Native díky kterým bude jejich integrace otázkou okamžiku. Nápomocná je i podpora VIVE WaveSDK a chystaného OpenXR. Skvělou zprávou je pak bezproblémová spolupráce s PC VR aplikacemi prostřednictvím VIVE Business Streaming. Společnosti, které dosud pro sledování pohybu očí využívali HTC VIVE Pro Eye tak budou svůj software schopni snadno využít i s nejmodernějším profesionálním headsetem od HTC.

Bohatý ekosystém pro profesionální nasazení

VIVE Focus 3 se stává etalonem profesionálního VR ekosystému, který uspokojí ty nejnáročnější. Od jeho představení společnosti přinesla již 5 doplňujících zařízení, která jeho schopnosti rozšiřují daleko za hranice toho, co bylo s nezávislým headsetem dosud možné. Herny oceňují Multi Battery Charger umožňující nabíjet zároveň 4 baterie, nechybí VIVE Wrist tracker zdokonalující sledování pohybu paží nebo prakticky jakéhokoli předmětu, který je třeba přenést do virtuální reality, ani praktický kufřík pro snadné přenášení headsetu na cestách.

Na straně software pak profesionálové mohou snadno využít integrovanou technologii sledování rukou, podporu otevřeného standardu OpenXR, obsáhlé VIVE Wave SDK i sadu software pro budování Location-Based atrakcí. Pro hromadnou správu headsetů lze využít jakékoli MDM řešení a díky balíčku VIVE Bussiness Warranty and Services si i profesionální investor může být jistý, že po dobu dvou let dostane v případě potřeby plnohodnotnou podporu a zrychlené servisní řízení.

Cena a dostupnost

VIVE Focus 3 Eye Tracker a VIVE Focus 3 Facial Tracker je možné objednat na stránkách www.vive.com již dnes za cenu 309 € a 119 €.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

Sygic GPS Navigace má další novinku: rychle detekuje vozidla v protisměru a varuje vás před nimi

Na evropských dálnicích je každý rok zaznamenáno zhruba 4 500 nehod, které jsou způsobeny jízdou v protisměru. Ve Spojených státech pak při takových nehodách zemře v průměru několik lidí denně. Pro zvýšení ostražitosti řidičů na dálnicích přináší Sygic cloudovou službu varování řidičů v nesprávném směru od společnosti Bosch do jejich GPS navigaci v EU, USA a Kanadě.

Za novou bezpečnostní funkcí v Sygic GPS Navigaci je inteligentní řešení, které vás a také další potenciálně ohrožené účastníky silničního provozu okamžitě upozorní na jízdu v protisměru. Za posledních dvanáct měsíců tento systém zmapoval přes 3,3 miliardy směrů jízdy v EU a odhalil přes 300 případů jízdy v protisměru, přičemž okamžitě varoval řidiče.

Navigace Sygic bude první službou pro spotřebitele v USA a Kanadě, která zde tuto technologii společnosti Bosch bude nabízet. Pokud vozidlo nebo smartphone využívající tuto službou vjede na dálnici v protisměru, systém v rámci sekund upozorní řidiče daného vozidla a ostatní dotčené účastníky silničního provozu, kteří ho používají, na nebezpečnou situaci.

„Digitální přenos informací funguje v reálném čase a je nejrychlejší na trhu. Proto tuto funkci považujeme za nadmíru užitečný doplněk k dopravnímu zpravodajství v rádiu. Zvláště se pak hodí cestovatelům, kteří se pohybují po pro ně neznámých silnicích nebo místním řidičům na nově otevřených komunikacích,“ říká Lukas Dermek ze společnosti Sygic.

Díky pravidelnému odesílání anonymizovaných dat z vozidel a aplikací využívajících tento integrovaný systém do cloudu mohou být všichni uživatelé v daném okruhu včas informování, pokud jeden z nich najede do protisměru. Upozornění se může uživatelům zobrazit už do 10 sekund po rozpoznání nebezpečí.

Se spuštěním služby v navigaci Sygic se výrazně zvýší počet uživatelů, a tím i možnost rozpoznání řidičů v protisměru, protože Sygic využívá 2,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně.

Naším cílem je, aby se cloudový systém pro varování před jízdou v protisměru dostal k co největšímu počtu účastníků silničního provozu – přesně to je v souladu s naším heslem „Stvořeno pro život“. Jsme moc rádi, že naši službu nyní mohou využívat i uživatelé navigace Sygic,“ říká Lars Mueller, produktový manažer společnosti Bosch.

Společnost Sygic se rozhodla implementovat tuto cloudovou funkci od společnosti Bosch a vylepšit tak své bezpečnostní funkce v GPS pro spotřebitele. Pro uživatele systémů Android a iOS je to další „strážce“, který pomáhá řidičům zůstat v obraze, aby byli vždy připraveni na to, co je na cestách může potkat. Funkce pracuje online a v reálném čase varuje řidiče před riziky Je zdarma a uživatelé ji mohou kdykoliv deaktivovat.

* Zdroje údajů o nehodovosti: Bosch Accident Research a Federal Highway Administration 

O SYGICU

Společnost Sygic, která byla založena v roce 2004 v Bratislavě je v žebříčku Deloitte Fast 50 Company a v roce 2012 byla zařazena do žebříčku Deloitte’s Fast 500 EMEA. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto. GPS navigace Sygic je nejoblíbenějším počinem od Sygicu a celosvětově zaznamenala více než 200 miliónů stažení. Přídavek Traffic Lights pro aplikaci GPS Sygic Navigation si vysloužil od poroty složené z předních technologických expertů cenu pro nejlepší inovaci CES 2020.

Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.
Řešení společnosti Sygic využívají celosvětově k navigaci už více než tři miliony profesionálních řidičů a dva tisíce flotil.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment solutions (Eurowag), která je přední integrovanou platformou pro platby a mobilitu v Evropě.

Exit mobile version