Acer posiluje herní stolní počítač Predator Orion 7000 novými desktopovými procesory Intel Core 13. generace

Společnost Acer oznámila u stolních počítačích řady Predator Orion 7000 (PO7-650) podporu nových procesorů Intel® Core™ 13. generace, které přinášejí pořádný výkon a dále zlepšují hraní na počítači. Tento upgradovatelný herní stolní počítač navržený pro náročné nadšence do hraní her a tvůrce, posouvá hranice vysoce výkonného multitaskingu a výpočetního výkonu na nové úrovně.

„Díky novým desktopovým procesorům Intel Core 13. generace nabízí počítač Predator Orion 7000 mimořádný výkon i pro ty nejnáročnější herní tituly,“ řekl Jeff Lee, generální ředitel divize Stationary Computing, IT Products Business, Acer Inc. „Predator Orion 7000 poskytuje i nadále nejlepší herní zážitky ve své třídě, které překračují očekávání hráčů. Jsme rádi, že patříme mezi první, kteří nové procesory uvedli na trh.“

Predator Orion 7000 – vylepšen novými procesory Intel® Core™ 13. generace

Herní sestava Predator Orion 7000 nabízí i nadále vysoký výkon, který splňuje požadavky moderních hráčů a nejnovějších her, a neomezený přístup ke stovkám vysoce kvalitních her díky měsíčnímu předplatnému Xbox Game Pass Ultimate, které je součástí balení. Upgradovatelné počítače se systémem Windows 11 byly vylepšeny o desktopové procesory Intel® Core™ i9-13900K. Díky nové výkonné hybridní architektuře umožňují procesory Intel Core 13. generace hráčům a tvůrcům ještě více práce najednou, a to díky pokročilým výpočetním možnostem v reálném prostředí a mimořádně efektivní práci s více aplikacemi najednou. Jádro se zvýšeným výkonem pomáhá maximalizovat potřeby v oblasti her, produktivity, zábavy a kreativity, a zároveň poskytuje stejnou plně pohlcující grafiku a nejlepší konektivitu ve své třídě[[1]].

Mohutný Predator Orion 7000 je také vybaven grafickými procesory až NVIDIA® GeForce RTX™ 3090 a až 64 GB paměti DDR5-4000 RAM pro lepší vizuální efekty a výkon. Skříň vyhovující požadavkům EMI je vybavena průhlednou bočnicí z tvrzeného skla. Předvádí pestrobarevnou atmosféru dvou předních ventilátorů Predator FrostBlade™ 2.0 o průměru 140 mm (5,5″) a třetího zadního ventilátoru Predator FrostBlade™ 2.0 o průměru 120 mm (4,7″), který osvětluje osm LED s nádechem ARGB. Hráči mají také k dispozici větší flexibilitu při nastavování ARGB osvětlení, rychlosti ventilátorů a přetaktování pomocí integrovaného softwaru PredatorSense™. Kromě poutavého estetického vzhledu disponuje Predator Orion 7000 pokročilým řízením proudění vzduchu a tepla, které účinně chladí systémové komponenty díky přidanému AIO kapalinovému procesorovému chladiči, který doplňuje tři ventilátory Predator FrostBlade™ 2.0.

Kombinace výkonu 2,5Gb/s ethernetového řadiče Intel® Killer™ E3100 a bezdrátového modulu Intel® Wi-Fi Killer™ Wi-Fi 6E AX211[1] poskytuje špičkové síťové funkce, které hráči milují, jako je prioritizace síťového provozu a optimalizace připojení pro vyšší rychlost a svižnější hraní. Herní bestie Predator Orion 7000 se může pochlubit spoustou portů pro využití nejnovějšího herního příslušenství – od tří USB 3.2 Gen 1 typu A, přes USB 3.2 Gen 1 typu C, až po dva audio konektory na horní straně. Na zadní straně jsou tři porty USB 3.2 Gen 2 typu A, jeden USB 3.2 Gen 2×2 typu C, dva porty USB 2.0 a tři audio konektory.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Společnost Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytvoření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, vytvoří ekosystémy a otevřou nové možnosti jak pro spotřebitele, tak pro podniky. 7 500 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře produktů a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologií.

©2022 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrovanými ochrannými známkami společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Ceny jsou uvedeny včetně DPH.

[[1]] Produkty Intel® Wi-Fi 6/6E (Gig+) umožňují nejvyšší možnou maximální rychlost Wi-Fi pro notebooky. Thunderbolt™ 4 je s rychlostí 40 Gb/s nejrychlejším portem dostupným v notebooku ve srovnání s ostatními, jako jsou eSATA, USB a IEEE 1394 Firewire. Výkon se liší podle použití, konfigurace a dalších faktorů. Podrobnosti naleznete na adrese www.intel.com/PerformanceIndex (Connectivity).

ČNB schválila prospekt pro IPO liberecké HARDWARIO, společnost vstupuje na pražskou burzu

Česká firma HARDWARIO, která se zaměřuje na obor budoucnosti – internet věcí (IoT), dnes obdržela souhlas České národní banky (ČNB) k veřejné nabídce akcií (IPO). Akcie společnosti bude možné upsat v rámci veřejné nabídky prostřednictvím člena burzy v termínu od 4. do 18. října 2022. Následně se s akciemi HARDWARIO bude obchodovat na trhu START Burzy cenných papírů Praha. Úspěšný rozvoj firmy dokresluje v září představené nové řešení bezdrátového monitoringu spotřeby strojů na bázi technologií internetu věcí s využitím technologií Vodafone a Microsoft.

„Veřejná nabídka akcií a vstup na pražskou burzu jsou zásadním milníkem v rozvoji naší společnosti. Přestože jsme z historického pohledu mladou firmou, dokázali jsme přijít s vlastními produkty na vysoce konkurenčním trhu IoT, které svojí inovativností a promyšleností mají úspěch u řady globálních společností. Nyní dáváme možnost i dalším investorům, kteří nám chtějí pomoci zrychlit růst a plně rozvinout naše know-how,“ uvedl CEO a spoluzakladatel společnosti Alan Fabik.

„Je skvělé, že se na startovní čáru staví další firma, a opět z oboru, který není doposud na trhu reprezentován. Držím Hardwariu palce, aby navzdory složité tržní situaci, úspěšně oslovil investory a mohl se zařadit mezi emitenty trhu START,“ říká Petr Koblic, generální ředitel Burzy cenných papírů Praha.

V rámci IPO bude v nabídce 2.870.000 kusů akcií. Cenové rozpětí objednávek bylo stanoveno od 17 Kč až do
25 Kč za jednu akcii. Minimální velikost objednávky (LOT) činí 1.000 ks akcií, tedy 17 až 25 tisíc korun. Společnost HARDWARIO očekává, že prostřednictvím IPO získá nový kapitál v objemu 48,79 až 71,75 milionu korun.

Získané prostředky využije HARDWARIO k posílení provozního cash-flow a obchodu, ale rovněž skladových zásob a vývoje vlastních inovativních produktů. V kombinaci s bankovními úvěry a optimalizací kapitálové struktury bude spolehlivě zabezpečeno plnění objednávek i v řádech vyšších tisíců kusů, což pomůže budování silné pozice HARDWARIO na globálním trhu průmyslového IoT.

Akcie v rámci veřejné nabídky je nejsnáze možné zakoupit u FIO Banky, PATRIA nebo portále opPORTUnity. Případně je možné využít libovolného člena Burzy cenných papírů Praha, jejichž seznam je k dispozici na stránkách pražské burzy – www.pse.cz.

HARDWARIO od svého založení dodává zákazníkům zařízení pro průmyslový internet věcí, která jsou založena na moderních bezdrátových přenosových technologiích, tzv. LPWAN. Tyto inovativní technologie se vyznačují velmi nízkou spotřebou a vysokou dostupností signálu. V kombinaci s vlastním hardwarem s velmi nízkou spotřebou dokáží HARDWARIO a jeho partneři přenášet požadovaná data odkudkoli, a to i z míst bez standardního připojení k elektrické síti a internetu.

Obchodní příležitosti pro své výrobky a služby nachází HARDWARIO v mnoha průmyslových oborech – ve výrobě, retailu, správě budov, zemědělství, lesnictví nebo zdravotnictví. Mezi koncové uživatele produktů HARDWARIO patří již dnes celá řada významných firem, jako například ŠKODA AUTO, LEGO, ASAHI, ArcelorMittal, Siemens nebo Coca-Cola. Mezi technologické partnery pak patří operátoři mobilních sítí a společnost Microsoft. Společnost má pobočky ve Velké Británii, Polsku a USA.

Prospekt emitenta, prezentaci pro investory a další dokumenty HARDWARIO naleznete na tomto odkazu – https://www.hardwario.com/cs/ipo/.

O HARDWARIO

HARDWARIO je česká technologická společnost, která se zaměřuje na oblast internetu věcí. Svým partnerům dodává vše potřebné pro úspěšné IoT projekty – konfigurovatelná zařízení, konektivitu, cloudové služby a otevřené vývojové nástroje pro vývoj vlastních aplikací. Hlavními vlastníky jsou spoluzakladatelé Alan Fabik a Pavel Hübner.

Od založení v roce 2016 rostl obrat společnosti rychlým tempem až na 20 milionů korun, v loňském a předloňském roce dosáhl úrovně 21 milionů korun, což bylo způsobeno zejména odkloněním se od zakázkového vývoje směrem k prodeji vlastních výrobků a služeb. Obrat uplynulých dvou let je tvořen dodávkami desítek IoT pilotů v různých regionech a průmyslových odvětvích, které HARDWARIO společně se svými partnery rozběhlo s vědomím, že většina z nich má potenciál až stonásobného navýšení. HARDWARIO bylo v minulém roce zařazeno do prestižního žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE.

Díky funkčnímu obchodnímu modelu, aktuální připravenosti partnerské sítě, dostatečným skladovým zásobám, nově navázaným obchodním i strategickým spolupracím a překlápěním pilotů do produkční fáze je letošní ambicí navýšit obrat o desítky procent a navázat tak na progresivní růst celého IoT segmentu.

Canyon Accessories: úplná kontrola kvality ve vlastních rukou

Jedním z velkých úspěchů mezinárodní dělby práce je smluvní výroba, při níž jedna firma generuje nápady a druhá je realizuje. Proč si i velké firmy vybírají smluvní výrobce a jaké jsou výhody takového partnerství?

Vlastní výroba vs. smluvní výroba

Podle prognózy výzkumné společnosti BCC Research může celosvětový trh smluvní výroby vzrůst z 2 bilionů dolarů (data z roku 2018) na 2,7 bilionu dolarů v roce 2023. Tempo růstu je v průměru 6,6% ročně.

Při smluvní výrobě dostane zákazník jedinečný produkt pod svou značkou za optimální cenu, v požadované kvalitě a množství. Výrobce vydělává na výrobě, aniž by riskoval, že se zboží neprodá. Mnoho společností také zavedlo vlastní systémy kontroly kvality vyráběných výrobků. Tento formát organizace výroby je obzvláště atraktivní pro podniky zabývající se výrobou elektronických zařízení a domácích spotřebičů.

„Organizace vlastní výroby, zajištění stability technologického procesu, školení odborníků, zavádění výrobních technologií je riskantní a zdlouhavý proces. Minimalizovat podnikatelské riziko a současně vyrábět produkty v moderní továrně je možné v rámci smluvních vztahů se smluvním výrobcem a kombinovat tak kontrolu nad výrobním procesem a kvalitou výrobků jak ze strany továrny, tak ze strany zákazníka,“ komentuje Business Development Director Canyon Accessories Dmitrij Romaněnko.

Společnost, která se stará o svou pověst a image svých výrobků jakožto spolehlivých a kvalitních, by měla se zvláštním důrazem sledovat práci smluvních výrobců a upřednostňovat zodpovědný přístup před nižšími náklady, dále také přesné dodržování technické dokumentace, aplikaci nejnovějších technologií a dodržování výrobní kultury.

Z výrobců elektroniky, kteří uplatňují tento koncept organizace výroby, se toto v současné době podařilo společnosti Canyon Accessories, která zahájila svou činnost v Nizozemsku v roce 2003. V průběhu 19 let vyrostla na plnohodnotnou značku elektroniky a v současnosti má 16 poboček v Evropě a její výrobky se prodávají ve více než 26 zemích.

Produkty značky Canyon jsou vyvíjené zaměstnanci evropských kanceláří a výroba probíhá v Číně – zde se vyrábí mobilní a PC příslušenství, chytré gadgety a gaming řešení; tým zahrnuje oddělení záruky a kontroly kvality, design a produkt managementu.

Vlastní systém kontroly kvality – Canyon Accessories

Vytvoření dodávky produktů se stabilní kvalitou od šarže k šarži je složitá a časově náročná práce pro každou značku.

„Značka musí projít obtížnou cestou budování schématu spolupráce, formováním, vytvářením požadavků ze strany zákazníka a vytvořením pevného systému kontroly plnění těchto požadavků. Dobře vybudovaná spolupráce motivuje výrobce k udržení dlouhodobých vztahů se zákazníky, což je klíčem k jejich udržitelnému rozvoji, “ říká Business Development Director Canyon Accessories Dmitrij Romaněnko.

Po stanovení interního zájmu partnerů uspořádala společnost Canyon Accessories také vlastní interní třístupňový systém kontroly kvality.

Před zahájením sériové výroby jsou všechna zařízení podrobena více než 30 zkouškám, které zaručují komplexní kontrolu produktů za podmínek jako ve skutečném provozu: zkoušky spolehlivosti, testování kompatibility s jinými zařízeními, funkční testování, klimatické zkoušky aj. Dalším cílem těchto testů je plánování a následná modernizace produktových řad se zvýšenými technickými a provozními vlastnostmi.

Produkty vyráběné pod značkou Canyon jsou dodáváné s certifikátem CE & RoHS, který také potvrzuje jejich kvalitu.

Povinně se provádí pravidelná kontrola výrobního procesu, kterou provádějí inženýři společnosti Canyon Accessories, stejně jako přejímková kontrola prováděná po dokončení všech fází výroby. Tento přístup umožňuje včas odhalit skryté vady, nesourodé výměny součástí a další nesrovnalosti s požadavky technické dokumentace.

U mobilního a PC příslušenství jde o produkty, které spotřebitel používá téměř každý den, je tedy důležité nepřestávat kontrolovat kvalitu ani po zakoupení produktu. Dokonce i poté, co se produkt dostane ke koncovému spotřebiteli, tým značky Canyon neustále shromažďuje informace o kvalitě produktů, kterou dostavá od obchodních partnerů. Vyhodnocuje úroveň spokojenosti zákazníků na základě jejich zpětné vazby a analyzuje nejčastější požadavky na servisní služby.

Společnost Sony rozšiřuje řadu Cinema Line o novou 4K Super 35 kameru pro budoucí filmaře

Společnost Sony s potěšením představuje nejnovější přírůstek do prestižní řady Cinema Line – model FX30 (model ILME-FX30). Nový model FX30 je kompaktní filmová kamera formátu 4K Super 35, která nabízí mnoho profesionálních funkcí řady Cinema Line, jako je například Dual Base ISO, režimy snímání Log a uživatelem importované tabulky LUT (Look Up Tables), a to za cenu, která zaujme mnoho začínajících filmařů.

Kromě nového modelu FX30 představila společnost Sony dvě nové paměťové karty CFexpress typu A – CEA-G320T a CEA-G640T. V obou případech se jedná o velkokapacitní karty, které podporují vysoký výkon zařízení s vysokou rychlostí čtení i zápisu.

„Nový model FX30 je ideální pro každého, kdo chce začít s natáčením filmů,“ uvedl Yann Salmon Legagneur, vedoucí marketingu IP&S společnosti Sony Europe. „Nabízí mnoho profesionálních funkcí našich špičkových kamer za cenu, která je dobře dostupná pro filmaře na jakékoliv úrovni. Tato kamera je vynikajícím vstupním modelem, který doplňuje naši kompletní řadu kamer Cinema Line.“

Kinematografický vzhled

Model FX30 nabízí začínajícím filmařům možnost dosáhnout kinematografického výrazu pomocí nejnovějších zobrazovacích systémů. Je vybaven novým 20,1megapixelovým snímačem APS-C Exmor R™ CMOS se zadním osvětlením (formát Super 35) a duální základní citlivostí ISO (800/2500), která zajišťuje vysokou citlivost, nízkou hladinu šumu a 14+ kroků [1] přechodu světla.

Model ILME-FX30 podporuje řadu kodeků pro záznam videa. Dokáže natáčet v rozlišení 4K Super 35 (16:9) převzorkováním z 6K při rychlosti až 60 snímků za sekundu. Model ILME-FX30B také nabízí možnost natáčet vysokou snímkovou frekvencí, včetně 4K při 120 snímcích za sekundu a Full HD při 240 snímcích za sekundu. Oba režimy záznamu s poměrem stran 16:9 mohou natáčet v 10bitovém formátu 4:2:2. Konektor HDMI typu A lze použít k výstupu 16bitového formátu RAW 4K [2] do externího rekordéru [3].

Stejně jako ostatní kamery řady Cinema Line je i model FX30 vybaven režimy snímání Log a nabízí režimy Cine El, Cine El Quick a Flexible ISO pro záznam s gama křivkou S-Log3, která umožňuje větší flexibilitu při barevné gradaci. Všechny tři režimy umožňují natáčet video a zároveň monitorovat pomocí odpovídající tabulky LUT, takže můžete sledovat náhled výsledného záběru. Model FX30 navíc nabízí výběr z řady předinstalovaných kinematografických stylů, jako je například S-Cinetone™ od společnosti Sony, a dokáže také snímat jednotlivé statické fotografie. Kamera využívá pokročilé možnosti zpracování obrazu pomocí procesoru BIONZ XR, který zajišťuje přirozenou gradaci a realistickou reprodukci barev.

Navržena s ohledem na potřeby tvůrců

Kamera FX30 je vybavena rychlým a spolehlivým automatickým ostřením Sony včetně následujících možností:

  • Real-time Eye AF (pro lidi, zvířata nebo ptáky [4])
  • Real-time Tracking
  • Detailní nastavení AF
  • AF Assist [5]

Tvůrci mají také větší přehled při práci díky funkci Focus Map [6], která usnadňuje vizualizaci hloubky ostrosti. Funkce Breathing Compensation [7] nabízí stabilní úhel záběru při ostření. Kamera také disponuje účinnou stabilizací pro snímání akčních záběrů v pohybu pomocí režimu Active Mode [8] díky pětiosé optické stabilizaci obrazu v těle a synchronizaci s časovým kódem [9].

Model FX30 je vybaven dalšími funkcemi, které zachovávají ducha řady Cinema Line, včetně:

  • Nové přizpůsobitelné hlavní menu ve formě seznamu, které umožňuje rychlý přístup k často používaným položkám.
  • Nový standby movie screen umožňuje čistý pohled na snímaný objekt bez okolních informací
  • Tlačítka a voliče určené pro natáčení videa

Model FX30 navíc disponuje dalšími funkcemi, které usnadňují tvůrčí práci, jako jsou postprodukční úpravy pomocí integrovaných LUT a EI metadat [10]. Tato metadata jsou k dispozici při použití poslední verze aplikací Catalyst Prepare [11] nebo Catalyst Browse od společnosti Sony. V srpnu byl vydán nový „Catalyst Prepare Plugin“ pro Adobe Premiere Pro.

Snadné ovládání a kompaktní rozměry

Kompaktní a lehká kamera FX30 se vyznačuje designem s plochou horní částí a příchytnými body se závity pro připojení příslušenství, které usnadňují jeho použití při snímání z ruky, pořizování záběrů pod nízkými úhly, upevnění na gimbal nebo připojení dalšího příslušenství. Kamera FX30 je také vybavena rukojetí XLR [12], kterou lze použít k pořizování záběrů z nízkého úhlu a která filmařům umožňuje také zaznamenávat křišťálově čistý zvuk prostřednictvím různých zvukových vstupů, včetně dvou zvukových vstupů XLR a stereofonního 3,5mm mini konektoru pro čtyřkanálový záznam. Externí mikrofony lze připojit přímo ke kameře prostřednictvím patice Multi Interface Shoe nebo mikrofonního konektoru. Model FX30 je rovněž vybaven interním stereofonním mikrofonem pro záznam zvuku.

Modely FX30 a FX30B jsou vybaveny dvěma sloty pro paměťové karty, které jsou kompatibilní jak s kartami CFexpress typu A, tak s kartami SDXC/SDHC, což tvůrcům přináší široké možnosti snímání. Model FX30 je také kompatibilní s nově představenými velkokapacitními paměťovými kartami CFexpress typu A [13].

Model FX30 nabízí nejen pokročilý výkon, ale také mimořádnou spolehlivost. Je vybaven inovativním systémem odvodu tepla pro nepřerušované nahrávání v rozlišení 4K/60p, spolehlivým napájením pro delší nahrávání a odolným šasi z hořčíkové slitiny. Široký výběr objektivů s bajonetem E, vysoce výkonných mikrofonů a dalších nezbytných prvků poskytuje tvůrcům mimořádně flexibilní systém, který vyhoví široké škále tvůrčích potřeb.

Ceny Sony Future Filmmaker Awards

Nový model FX30 je ideální volbou pro filmaře, kteří se aktivně účastní nebo zvažují účast v soutěži Sony Future Filmmaker Awards, nového významného programu každoročního udělování cen pro krátké filmy. Tato soutěž, kterou sponzoruje společnost Sony a do níž se lze zdarma přihlásit, si klade za cíl ocenit originální tvůrce z celého světa, kteří přinášejí nový pohled na vyprávění audiovizuálních příběhů. Další informace naleznete na adrese: www.sonyfuturefilmmakerawards.com/

Ceny a dostupnost

Nový model FX30 bude k dispozici koncem října za doporučenou cenu 70 999 CZK.

Model FX30 umožňuje maximální tvůrčí svobodu a je možné jej zakoupit s rukojetí XLR nebo bez ní.[14]

Nový model FX30B bude k dispozici také koncem října za doporučenou cenu 57 999 CZK.

Podrobné informace o produktu naleznete na adrese ZDE.

Produktové video o novém modelu FX30 si můžete prohlédnout ZDE.

Model FX30 bude také kompatibilní s novou verzí sady Camera Remote SDK (verze 1.06), což je vývojová sada pro software umožňující vzdálené ovládání a změny konfigurace.

Paměťové karty CFexpress typu A: CEA-G320T a CEA-G640T

Kompaktní a vysoce výkonná paměťová karta CFexpress typu A CEA-G320T bude k dispozici začátkem října za doporučenou cenu 18 299 CZK (CEA-G320T) a paměťová karta CFexpress typu A CEA-G640T [15] bude k dispozici v říjnu za doporučenou cenu 34 699 CZK. Ke stávajícím 80GB a 160GB kartám přibydou velkokapacitní 320GB a 640GB karty [16].

Tyto velkokapacitní karty podporují vysokorychlostní výkon s maximální rychlostí zápisu až 700 MB/s a nabízí záruku Video Performance Guarantee „VPG400“, která garantuje trvalou rychlost zápisu až 400 MB/s a umožňuje natáčení videa 4K 120p s vysokou přenosovou rychlostí.

Nové velkokapacitní karty splňují specifikaci TOUGH, což znamená, že získaly certifikát odolnosti proti vodě a prachu (IP57) a jsou dostatečně robustní pro stabilní dlouhodobé nahrávání v různých prostředích.[17]

Celou řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu natočeného nejnovějšími kamerami a dalšími produkty Sony můžete zhlédnout zde. Evropský fotografický portál Sony je k dispozici ve 22 jazycích a obsahuje podrobné informace o produktových novinkách, soutěžích a aktuální seznam akcí Sony v jednotlivých zemích.

O řadě Cinema Line

Cinema Line je řada kamer, které se vyznačují kinematografickým designem, jenž je výsledkem dlouholetých zkušeností společnosti Sony s digitální filmovou produkcí. Navíc nabízí lepší ovladatelnost a spolehlivost, které splňují vysoké nároky nejrůznějších tvůrců. Do řady Cinema Line patří vlajkové digitální filmové kamery VENICE a VENICE 2, vysoce ceněné v oblasti filmové a seriálové tvorby, profesionální kamera FX9, která je oblíbená pro dokumentární a dramatickou tvorbu, a FX6, určená pro akční filmy a tvorbu akčního obsahu v pohybu.  Doplněním o kameru FX30, nejkompaktnější kameru této řady, představuje společnost Sony řadu skutečně všestranných nástrojů pro tvorbu všech typů vizuálních příběhů. 

O společnosti Sony Corporation

Společnost Sony Corporation zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin a jejím cílem je „přinášet tyto principy společnosti po celém světě prostřednictvím technologií a překonáváním nových výzev.“ Společnost Sony nabízí produkty a služby v oblasti domácí zábavy, zvuku, fotografie a mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Filmy S-Log3, testy Sony
  • [2] S možností výběru snímkové frekvence 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 23,98p a barevných prostorů
  • [3] Podporovaná zařízení jsou: od září 2022 je plánována podpora monitorů a rekordérů ATOMOS NINJA V a NINJA V+ HDR.  Pro další podrobnosti kontaktujte společnost ATOMOS.
  • [4] V určitých situacích nemusí být u některých objektů dosaženo přesného zaostření.
  • [5] Není k dispozici při použití objektivů SELP1650, SEL18200LE nebo objektivů s bajonetem A.
  • [6] Funkci Focus Map nelze použít za následujících podmínek: Při fotografování statických snímků, při použití funkce Focus Magnifier, při použití digitálního zoomu, při streamování přes USB, když není nasazen žádný objektiv, když je nasazen objektiv s bajonetem A nebo když se používá SEL16F28. Pro ostatní objektivy použijte nejnovější software.
  • [7] Při zapnutí této funkce se může mírně změnit úhel záběru a kvalita obrazu. Funkce Breathing Compensation není k dispozici pro nepodporované objektivy, záznam videa 120p (100p), záznam S&Q při 120p (100p) nebo fotografie. Kompatibilita objektivů je omezená. Informace o kompatibilitě objektivů naleznete na stránce podpory Sony. https://www.sony.net/dics/breathing/
  • [8] Mírný ořez snímku v režimu Active Mode. Nastavení „Standard“ se doporučuje pro ohniskové vzdálenosti 200 mm a delší. Aktivní režim není k dispozici při záznamu snímací frekvencí 120 (100) snímků/s nebo vyšší, včetně S&Q.
  • [9] Pro synchronizaci časového kódu je vyžadován VMC-BNCM1. VMC-BNCM1 vyžaduje následující anotace. Dostupnost VMC-BNCM1 (číslo výrobku: A-5051-506-A) se může lišit v závislosti na zemi nebo regionu. Informace o skladových zásobách a nákupu naleznete na následujících stránkách podpory. https://www.sony.net/SonyInfo/Support/
  • [10] Tato metadata zahrnují integrovanou tabulku LUT, stabilizaci obrazu, Breathing Compensation, rotaci kamery a Movie Mark
  • [11] Adresa URL pro stažení softwaru: https://www.sony.net/disoft/
  • [12] Model FX30B není dodáván s rukojetí XLR-H1. Jednotka rukojeti XLR-H1 bude k dispozici také jako samostatná položka, která bude v prodeji na jaře 2023.
  • [13] Nově představené paměťové karty CEA-G320T a CEA-G640 CFexpress typu A.
  • [14] FX30B se dodává bez rukojeti XLR, zatímco rukojeť XLR je součástí modelu FX30.
  • [15] Chcete-li použít paměťovou kartu CEA-G640T s následujícími fotoaparáty, musí být použita níže uvedená verze softwaru fotoaparátu. Alpha 1 (verze 1.31 nebo novější), Alpha 7S III (verze 2.11 nebo novější) a FX3 (verze 2.00 nebo novější).
  • [16] 1 GB = jedna miliarda bajtů. Část této kapacity karty se používá pro systémové soubory a může se lišit.
  • [17] Skutečný výkon se může lišit. Záleží na podmínkách okolního prostředí a způsobu použití. Společnost Sony negarantuje, že nedojde k poškození nahraných dat nebo karty na základě každé situace nebo podmínek.

Výrobci se musí připravit na cirkulární ekonomiku

Údaje NASA ukazují, že se klima planety v důsledku lidské činnosti výrazně mění[1]. K příčinám této změny patří také těžba a využívání materiálů, které se za posledních 50 let téměř zečtyřnásobilo[2], a následný vznik odpadu. Zásadní složkou je také 50 milionů tun elektronického odpadu, který se každoročně vyprodukuje na celém světě a z něhož 80 % končí na skládkách[3].

Takhle zkrátka nemůžeme pokračovat. Je třeba rychle jednat a vlády na celém světě zavádějí opatření, především v Evropě.

V roce 2020 přijala Evropská komise nový akční plán pro oběhové hospodářství (CEAP). Jedná se o jeden z hlavních stavebních kamenů Zelené dohody pro Evropu, nového evropského programu pro udržitelný růst, v jehož rámci se má kontinent stát do roku 2050 uhlíkově neutrálním[4].

V době jeho vyhlášení se však vracelo zpět do ekonomiky pouze 12 % druhotných surovin a zdrojů[5]. Je zřejmé, že je třeba vyvinout obrovské úsilí, zejména pokud jde o elektroniku. Ve skutečnosti CEAP zahrnuje zvláštní iniciativu týkající se cirkulární elektroniky[6]. Ta bude tlačit výrobce k delší životnosti výrobků a poskytne spotřebitelům právo na opravu a na aktualizaci zastaralého softwaru.

Pochopení cirkulární ekonomiky

Nabízí se otázka, co přesně je cirkulární ekonomika? Stručně řečeno se jedná o přesný opak lineárního modelu „take-make-waste“ (vyrobit-použít-vyhodit), který po mnoho let vedl k produkci výrobků na jedno použití.

Tato stará ekonomika se málo zamýšlí nad množstvím nenahraditelných světových zdrojů použitých při výrobě nebo nad množstvím odpadu, který vzniká jak během výrobního procesu, tak při likvidaci výrobku na konci jeho životnosti.

Tradiční lineární modely navíc přinášejí výrobcům další náklady, pokud nevyužijí nebo nerecyklují odpadní materiál z výrobních procesů. Od 1. dubna 2022 činí standardní sazba skládkové daně v některých evropských zemích 114 eur za tunu, což může společnost stát 4 až 10 % jejího obvyklého ročního obratu na likvidaci odpadu[7].

S ohledem na cíl uhlíkové neutrality a ekologičtější budoucnost planety směřuje cirkulární ekonomika výrobu a spotřebu k modelu oprav a opětovného použití, kdy se výrobky a materiály znovu vyrábějí a recyklují. To vše s cílem prodloužit jejich životní cyklus a snížit celkové množství odpadu.

Vstříc cirkulární ekonomice

K zavedení cirkulární ekonomiky vede šest kroků, prvním z nich je udržitelné získávání surovin. Cílem cirkulární ekonomiky je oddělit růst od spotřeby surovin. Je založena na třech principech: odstranění odpadu, komplexnosti a toxicity výrobků tak, aby bylo možné efektivněji nakládat se zdroji po skončení životnosti; co nejdelší používání surovin a uchování co nejvyšší kvality; navrácení materiálů do životního prostředí s pozitivním dopadem.

Poté následuje fáze návrhu. Zde začíná výroba, která je v souladu s cirkulární ekonomikou. Například tím, že podniky sníží obsah materiálu ve výrobku nebo usnadní jeho demontáž a opětovné použití. To jim pomůže zůstat v oběhu v rámci systému co nejdéle.

Třetím krokem je rozšíření nového myšlení do celé organizace. Výrobci se musí rozloučit se zastaralými obchodními modely a zároveň přijmout nové technologie a IT infrastrukturu do výrobního a zpracovatelského procesu. Například využitím internetu věcí k propojení s výrobky, které vyrábějí. Tímto způsobem mohou podniky shromažďovat údaje o tom, jak se výrobky používají, aby mohly lépe rozhodovat o jejich životním cyklu.

Dalším příkladem může být využití robotiky a automatizace k omezení lidských chyb nebo ke kontrole nedostatků v návrhu. Ty pak mohou být odstraněny na výrobní lince, aby se omezilo plýtvání.

Čtvrtým krokem je zavedení udržitelnějších metod distribuce. Například 3D tiskárny snižují potřebu přepravy meziproduktů z jednoho místa na druhé. Aby se snížil dopad na životní prostředí a náklady na přepravu, lze soubory meziproduktů dodávat digitálně a tisknout je tam, kde je potřeba. Pokud je hmotnost meziproduktů vysoká a vzdálenost mezi dvěma místy velká, je aditivní výroba (jak se 3D tisk také nazývá) obzvláště výhodná.

V neposlední řadě musí výrobci zvážit nový krok v životním cyklu svého zboží: zpětný odběr a opětovné použití. To již není zodpovědností spotřebitele.

Opětovné použití, oprava, renovace, repasování a recyklace mohou přispět k vytvoření uzavřeného systému, který minimalizuje využívání zdrojů a odpadů i emise uhlíku. Začleněním způsobů repasování do postupů mohou výrobci prodloužit životnost výrobků a dát jim druhý život. Jejich opětovné použití nebo jiné následné využití umožňuje výrobek či jeho části znovu zařadit do dodavatelského řetězce.

Kromě toho by výrobci měli neustále revidovat techniky s ohledem na legislativu a certifikaci. Je nezbytné držet krok s předpisy vyhodnocením, které aspekty navrhovaných nových pravidel se mohou uplatnit, a následně se na ně připravit.

Klíčem k úspěchu je spolupráce

Zatímco většina výrobců považuje cirkulární ekonomiku za přínos pro reputaci své značky a ziskovost, realita transformace výrobních provozů představuje značnou výzvu. Zahrnuje podstatné změny a náklady mohou být vysoké, zejména pokud jde o přizpůsobení postupů dodavatelského řetězce a vyvážení udržitelnosti s hospodářskými výsledky.

Většina výrobců to sama nezvládne. Musí spolupracovat. Například v loňském roce založili elektroničtí giganti včetně společností Cisco, Dell, Google a Microsoft celosvětové partnerství Circular Electronics Partnership. Jedná se o alianci, která maximalizuje hodnotu součástek, výrobků a materiálů v průběhu jejich celého životního cyklu s cílem umožnit do roku 2030 vznik cirkulární ekonomiky pro oblast elektroniky[8].

Od uvedení prvního stolního počítače s recyklovaným plastem v roce 2007 vytvořila společnost Dell největší technologický recyklační program, v jehož rámci se plasty ze starých počítačů získávají zpět a vyrábějí se z nich plastové díly pro nové výrobky. Nyní se společnost zavázala, že do roku 2030 dosáhne 50 % recyklovaných nebo obnovitelných materiálů v celém svém portfoliu výrobků[9].

Společnost Epson také realizuje řadu iniciativ, včetně dekarbonizace a vývoje environmentálních technologií, a v současné době pracuje na dosažení cíle uzavřeného okruhu zdrojů, v němž jsou její zdroje využívány efektivněji.

To znamená snížení spotřeby nových podzemních zdrojů využitím dříve vytěžených nerostných surovin. Cílem je zbavit se do roku 2050 závislosti na podzemních zdrojích. Tím se sníží celkové vstupy zdrojů, eliminuje se odpad a budou se využívat stoprocentně recyklované zdroje.

Inovativní řešení pomohou podnikům dostat se o krok blíže k uzavření oběhu a k udržitelnosti, ale bude zapotřebí, aby všechny podniky a spotřebitelé podporovali zásady cirkulární ekonomiky a zajistili tak splnění cílů stanovených EU.

Je zřejmé, že potřeba investic do cirkulární ekonomiky vyžaduje upřednostnění dlouhodobých cílů. Překonání znalostních a finančních bariér může otevřít dveře výrobě, aby dosáhla inovativnější a udržitelnější budoucnosti, která se vyvíjí tak, aby vyhovovala budoucí nízkouhlíkové a nízkoodpadové ekonomice.

Skutečná cirkulární ekonomika je dosažitelná a její zavedení se nezadržitelně blíží, ale podniky a výrobci se musí vědomě přizpůsobit novějším procesům, aby se ujistili, že je správně nastaví – nejedná se o pouhé zaškrtávání políček, ale o strategickou hnací sílu, která může vyžadovat kompletní přepracování celého životního cyklu výroby.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

Správci facebookových stránek pozor, vlna podvodů míří i na české uživatele

Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), přední světový poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, varuje před podvody, které se snaží ukrást přihlašovací údaje k českým i světovým facebookovým stránkám.

Hackeři používají jednoduchou taktiku. Vytváří záplavu velmi podobných stránek, které se jmenují například „Social Network Registry Corporation 1077922160“, „Social Network Registry Corporation 10590207“, „Social Network Registry Corporation 1032198937“ a tak dále.

Stránky jsou v nejrůznějších jazycích a velmi aktivní jsou i české mutace. Podvodníci na stránky umisťují příspěvky o porušování autorských práv, ve kterých označují nejrůznější organizace a facebookové stránky. Správcům pak přijde upozornění, že stránka byla označena v příspěvku, který varuje před deaktivací a smazáním, pokud nedojde k nápravě.

Jakmile správce klikne na podvodný odkaz a zadá přihlašovací údaje, tak není-li aktivní dvoufaktorové ověřování, dojde okamžitě ke krádeži stránky. Zároveň i pokud jsou stránky chráněny nějakým dalším ověřovacím mechanismem, mohou útočníci zkoušet použít přihlašovací údaje k proniknutí do dalších služeb a mohou s informacemi obchodovat na darknetu. Proto je důležité nikdy nepoužívat stejné přihlašovací údaje u různých stránek, služeb a aplikací.

Text příspěvku na podvodných stránkách:

„Vážený administrátore stránky. Vaše stránka je omezená, což znamená, že stránka spravovaná vaším účtem porušuje pravidla a zásady komunity Facebooku. Abychom vás ochránili, vaše stránka není viditelná pro všechny na Facebooku a nemůžete ji používat. Ověřte, že jste držitelem účtu, pomocí následujícího odkazu: https://tinyurl[.]com/yn9f-youracontrolerheraes Podle komunitních standardů Facebooku máte 24 hodin na provedení těchto kroků, abyste zabránili trvalé deaktivaci vašeho účtu. Děkujeme, že nám pomáháte zlepšit způsob, jakým udržujeme Facebook. S pozdravem. Tým pro standardy komunity Meta.“

„Podvod není nijak sofistikovaný, útočníci ale spoléhají, že uživatele vystraší a ten v panice na odkaz klikne a zadá přihlašovací údaje. Když se útočníci stránky zmocní, mohou na všechny fanoušky šířit další hrozby. Text české mutace je napsaný velmi slušně, už to není žádné ‚drahoušek zákazník‘. Naprosto zásadní je používat dvoufaktorové ověřování a pro každou stránku a službu mít unikátní heslo. Správné bezpečnostní řešení vás na počítači i mobilním zařízení na podobné podvodné stránky ani nepustí a nenechá tak zadat a ukrást přihlašovací údaje. Pokud máte podezření na nějaký podvod, zkuste změnit heslo a podívat se do historie přihlášení a aktivit. Často ale už může být pozdě,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

5G pro každou kapsu: T-Mobile přestavuje T Phone – vlastní značku telefonů plně optimalizovaných pro české 5G sítě

T-Mobile uvádí na český trh vlastní značku mobilních telefonů T Phone. Rychlé, výkonné a cenově dostupné telefony jsou plně optimalizované pro české 5G sítě a na trh přichází 5. října ve dvou variantách s cenou základního modelu s tarifní dotací již od 1 Kč a 499 Kč u modelu Pro. T-Mobile tak pokračuje v naplňování svého cíle zpřístupnit nejmodernější 5G technologii všem svým zákazníkům a zároveň s novou značkou vstupuje do světa hardwaru.

T Phone a T Phone Pro: 5G pro všechny i HW pro náročnější uživatele
T Phone byl vyvinutý ve spolupráci se společností Google a využívá čistou a rychlou verzi OS Android 12 spolu s plně integrovaným Google ekosystémem. Uživatelům navíc přinese službou Google One, včetně atraktivního YouTube Premium, na tři měsíce zdarma. Telefon přichází na trh ve dvou variantách T Phone a T Phone Pro, které disponují osmijádrovým procesorem, operační pamětí 4/6GB a interním úložištěm 64/128GB. Oba telefony jsou kompletně optimalizované pro české 5G sítě a přináší tak superrychlé a stabilní připojení s rychlostí stahování a posílání dat až 1 Gb/s.

Telefony jsou vybaveny 6,52“, resp. 6,82“ displejem s rozlišením HD+, bateriemi s dlouhou výdrží 4 500/5000 mAh a rychlým 15W nabíjením, které je u modelu Pro i bezdrátové. Fotoaparáty v obou modelech disponují vysokým rozlišením 50 MP a nabízí také 5/16 MP přední fotoaparát. Samozřejmostí jsou i pokročilé bezpečnostní funkce včetně odemykání pomocí obličeje a otisku prstu, model Pro podporuje i NFC.

T-Mobile zpřístupní 5G všem zákazníkům
T-Mobile jako digitální leader neustále přináší svým zákazníkům nejmodernější technologie a inovace. Kvalitním a rychlým připojením v podobě 5G sítě chce ke konci letošního roku pokrýt prostřednictvím 2 200 vysílačů již 50 % populace. Vlastní značka dostupných 5G telefonů umožní, aby všichni zákazníci mohli využívat výhody 5G připojení naplno.

„Budoucnost patří 5G technologiím, a abychom jejich potenciál mohli využívat naplno, musí být dostupné všem. Díky spolupráci se společností Google se nám podařilo vytvořit superrychlé 5G telefony, které jsou uzpůsobené potřebám českých zákazníků a přinesou 5G doslova do každé kapsy, doplňuje Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

„Dostupnost 5G technologie je vzhledem k její roli v naší společné digitální budoucnosti klíčová. S cenově dostupnými a funkcemi nabitými modely T Phone a T Phone Pro přinášíme výhody 5G do kapes našich zákazníků na devíti evropských trzích. Díky novým telefonům mohou využívat naši stále se rozšiřující síť 5G, která nabízí zábavu i nespočet digitálních produktů a služeb za velmi dostupnou cenu. Chceme, aby se zapojil každý,“ uvádí Dominique Leroy, členka evropského představenstva společnosti Deutsche Telekom.

Základní model T Phone bude dostupný s tarifní dotací už od 1 Kč, pro náročnější uživatele pak bude určena výkonnější varianta Pro s pokročilejší výbavou už za 499 Kč. Oba modely bude také možné koupit bez tarifních a extra dotací, kdy u modelu T Phone bude základní cena 4 999 Kč a u T Phone Pro 6 499 Kč. Kompletní ceník bude zveřejněn 5. října, kdy telefon vstupuje do prodeje. Od 30. září budou oba modely k dispozici k vyzkoušení na šesti vybraných prodejnách v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích a Ústí nad Labem. Zákazníky navíc na místě čeká i soutěž o tyto telefony.

T-Mobile s vlastní značkou zahajuje novou éru

Představením své vlastní značky vstupuje T-Mobile nově i do segmentu hardwaru a překonává tak další významný milník. V první fázi se chce zaměřit na oblast 5G, která je pro společnost dlouhodobě klíčová. Dva nové modely telefonů jsou proto plně optimalizované pro české 5G sítě a uživatelům umožní využívat jejich potenciál naplno. „Chceme našim zákazníkům přinášet inovace, které jim usnadní život, a přístup k nejmodernějšímu a nejrychlejšímu připojení by měl být samozřejmostí. Proto jsme se rozhodli představit telefon za dostupnou cenu a na míru potřebám českých zákazníků. Věříme, že si k nám zákazníci najdou cestu nejen jako k operátorovi, ale i k novému ‚magentovému‘ výrobní telefonů,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

Technické specifikace

T Phone T Phone Pro
■      Fotoaparát: Zadní fotoaparát: 50MP hlavní + 2MP snímač hloubky + 2MP makro + LED blesk. Přední fotoaparát: 5MP, 2K @ 30 fps video

■      Paměť: 4GBRAM/ 64GB ROM/ slot na Micro SD o velikosti až 2TB

■      Baterie: 4500 mAh s konektorem USB C + 15W rychlonabíjjení

■      5G: ANO

■      Procesor: MediaTek Dimensity 700 / Octa Core – 2* 2,2GHz + 6*2GHz

■      Displej: 6,52” HD+  w/2,5D Glass

■      Zabezpečení: Odemykání obličejem a otiskem prstu

■      Voděodolnost: IP52 / IPX2

■      NFC: n/a

■      Sluchátka: 3,5mm sluchátkový jack

■      Operační systém: Android 12 + OS Upgrade MR

■      Rozměry: 166,61 mm x 76,42 mm x 8,76 mm

■      Váha: 195 g

■      Fotoaparát: Zadní fotoaparát: 50MP hlavní + 5MP ultraširokoúhlý + 2M snímač hloubky + 2MP makro + LED blesk. Přední fotoaparát: 16MP, 2K @ 30fps video

■      Paměť: 6GB RAM / 128GB ROM / slot na Micro SD o velikosti až 2TB

■      Baterie: 5000 mAh s konektorem USB C + 15W rychlonabíjjení + bezdrátové nabíjení

■      5G: ANO

■      Procesor: MediaTek Dimensity 700 / Octa Core – 2* 2,2GHz + 6*2GHz

■      Displej: 6,82” HD+  w/2,5D Glass

■      Zabezpečení: Odemykání obličejem a otiskem prstu

■      Voděodolnost: IP52 / IPX2

■      NFC: ANO

■      Sluchátka: 3,5mm sluchátkový jack

■      Operační systém: Android 12 + OS Upgrade MR

■      Rozměry: 173,92 mm x 77,8 mm x 8,99 mm

■      Váha: 214 g

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Motorola a Pantone oznamují dlouhodobé partnerství, které spojuje sílu technologií, barev a designu

Společnost Motorola je již téměř sto let hnací sílou inovací v oblasti technologií a mobilních zařízení. Vidí způsoby, jimiž mohou její chytré telefony sloužit jako prostředek k vyjádření sebe sama – reprezentují, spojují a mění lidi i jejich okolí. Barvy zase mají neuvěřitelnou sílu, vyvolávají emoce, jsou hnacím motorem akce, a mohou dokonce hrát významnou roli při nákupním rozhodování.

Společnost Motorola má ambice stát v čele vývoje trendů a designu, a proto s nadšením oznamuje, že navázala dlouhodobé strategické partnerství s firmou Pantone, která je de facto globálním standardem jazyka barev a odborníkem na analýzu a výrobu barev.

Společnost Pantone je již více než 55 let globálním lídrem v konzistenci a přesnosti barev pro značky a designéry na celém světě. V oblasti barev nadále dominuje, inovuje své produkty v oborech grafiky, módy a produktového designu a pomáhá designérům vdechovat život jejich vizím od inspirace až po realizaci. Společnost Pantone kromě toho poskytuje také konzultační služby, sestavuje prognózy, stanovuje globální barevné trendy a prostřednictvím ústavu Pantone Colour Institute™ radí společnostem v oblasti barev při definování identity značky a vývoji produktů. Svět designu od společnosti Pantone každoročně netrpělivě očekává vyhlášení barevných trendů a předpovědí. Více než 10 milionů designérů a výrobců se spoléhá na společnost Pantone, která jim pomáhá přijímat zásadní rozhodnutí týkající se designu a barev i předvídat spotřebitelské chování.

Pro značku Motorola je klíčové určení správných designových prvků a funkcí, které nejlépe uspokojí potřeby spotřebitelů. Exkluzivní spolupráce s Pantone v globálním měřítku je dalším krokem v realizaci závazku společnosti Motorola posilovat vyjádření sebe sama, rozvíjet vztah k barvám a poskytovat značce důležitý přehled o makro trendech v designu včetně využívání vlivu Pantone na použití materiálů a povrchových úprav v celém designu.

Jsme nadšeni, že můžeme být strategickým partnerem tak ikonické a vlivné značky, jakou je Pantone,“ řekl Ruben Castano, výkonný ředitel zákaznické podpory společnosti Motorola. „Spojením naší vedoucí pozice v oblasti technologií zaměřených na spotřebitele a inovace s odbornými znalostmi společnosti Pantone v oblasti barevných trendů, prognóz a průzkumu trhu poskytneme našim spotřebitelům další hodnotný způsob vyjádření sebe sama prostřednictvím našich zařízení.

Motorola získá v rámci dlouhodobého partnerství přístup k poznatkům společnosti Pantone o trendech, ke znalostem odborníků z ústavu Pantone Colour Institute™ a k podskupině kurátorských barev, které se budou vyznačovat silnými trendy v designu včetně „Barvy Pantone roku“.

Společnost Motorola existuje proto, aby navrhovala, vytvářela a poskytovala lidem na celém světě účelné inovace, a má bohatou historii vývoje intuitivních produktů,“ řekla Elley Chengová, viceprezidentka a generální ředitelka společnosti Pantone. „Tyto hodnoty sdílíme také ve společnosti Pantone a máme radost, že můžeme se společností Motorola spolupracovat, abychom umocnili význam a sílu preciznosti v designu, inovacích a vyjádření sebe sama prostřednictvím barev a technologií.“

Barvy vybrané pro chytrý telefon motorola edge 30 neo jsou Ice Palace, Aqua Foam, Black Onyx a „Barva Pantone roku 2022“, Very Peri. Tyto odstíny jsou výsledkem první spolupráce společnosti Motorola s ústavem Pantone Color Institute™ při vytváření základních a trendových odstínů, které jsou v souladu se značkou a strategií tohoto zařízení:

  • Ice Palace je odstín, který stimuluje fantazii každého, aby si v ní představil novou budoucnost nebo výlet do větší galaxie. Napodobuje reflexní lesk hvězd a vyjadřuje luxus i dlouhou životnost.
  • Aqua Foam má kořeny v přírodě a je organickou barvou, která uspokojuje ducha. Není ani mužská, ani ženská. Místo toho je technický vzhled odstínu Aqua Foam hypermoderní a jeho snový charakter hovoří o budoucnosti plné světla.
  • Black Onyx představuje ochranu a bezpečí, sílu a sebevědomí a má tmavě černý odstín inspirovaný minerály. Tato barva je praktická a současně okouzlující a hovoří o zkušenostech. Její elegantní přítomnost je považována za ztělesnění sofistikovanosti.
  • Very Peri je barva s bezstarostným sebevědomím a novou přítomností, která inspiruje snílky a dodává sílu tvůrcům. Je komplexní, ale současně má hromadnou přitažlivost. Je to nejvhodnější barva na rozpouštění hranic a vytváření vazeb mezi generacemi, pohlavími a kulturami v novém decentralizovaném světě.

Designéři společnosti Motorola budou úzce spolupracovat s ústavem Pantone Colour Institute™ na dalším rozvíjení partnerství a začleňování psychologie barev a strategie do svého připravovaného portfolia. 

Dostupnost produktů

Chytrý telefon motorola edge 30 neo se již prodává v barvách Very Peri a Black Onyx za základní cenu 9999 Kč. 

Prohlášení o odmítnutí odpovědnosti

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Referenční číslo PANTONE a design PANTONE Chip jsou používány se souhlasem společnosti Pantone LLC na základě licence. © Pantone LLC, 2022. Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. ©2022 Motorola Mobility LLC.

Společnosti Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická firma s obratem 70 miliard USD, která figuruje v žebříčku Fortune Global 500 a slouží zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřuje se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjet technologie měnící svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím zařízení a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Koncern Lenovo Group Holdings převzal společnost Motorola Mobility LLC v roce 2014. Motorola Mobility je stoprocentní dceřinou společností koncernu Lenovo a je zodpovědná za vývoj a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značek Moto a Motorola. Více informací naleznete na https://www.lenovo.com nebo si přečtěte aktuální zprávy na portálech StoryHub a Motorola Global Blog.

Průzkum: 3 nejčastější důvody rodičů pro bankovní účet pro děti

Pochopit hodnotu peněz a naučit se s nimi hospodařit, aby se v dospělosti děti ve světě, včetně toho finančního, neztratily. Právě to je podle rodičů zapojených do kvalitativního průzkumu STEM/MARK pro Air Bank nejvíce v souladu s jejich vlastním výchovným cílem v oblasti dětských financí.

„Pro naprostou většinu rodičů je zásadní, aby se jejich děti naučily s financemi správně zacházet. Zhruba polovina z nich ale zároveň tvrdí, že jim to zatím příliš nejde. Hledají proto efektivní, přehledný a jednoduchý způsob, jak děti těmto dovednostem naučit,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank. Důležitou roli proto v průzkumu mezi rodiči hrály nejen úvahy, kdy je ten správný čas začít dítěti dávat kapesné, ale také důvody, proč mu založit právě bankovní účet. Které důvody podle rodičů patří mezi ty nejdůležitější?

  • Samostatnost a zodpovědnost

Rodiče v průzkumu často uváděli, že zkrátka chtějí pro dítě to nejlepší. Tedy vést ho co nejlépe k dospělosti tak, aby z něj nakonec vyrostl samostatný a zodpovědný člověk. A účet pro děti jim v rámci této snahy vyřeší jejich potřebu naučit dítě moderně pracovat s penězi a také s nimi správně hospodařit.

„Dítě si díky online bankovnictví vyzkouší dospělý svět. Naučí se, že když si chce něco koupit, musí vědět, kolik má na účtu peněz a že nemůže všechno utratit najednou. A že pípnutí kartou u terminálu v obchodě se promítne do zůstatku na jeho účtu. Vedle zodpovědnosti za vlastní peníze také pochopí, že si musí dávat pozor na platební kartu a na svůj PIN,“ vysvětluje Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

  • Jednoduchost a přehlednost

Silný argument představuje také lepší přehled o tom, jak dítě s penězi zachází a za co je utrácí. A to jak pro samotné dítě, které získá informace o svých výdajích, tak i pro rodiče, který může stav účtu dítěte jednoduše zkontrolovat ve svém mobilním bankovnictví. V případě potřeby tak rodiče mohou kdykoliv zasáhnout, ať už úpravou limitů pro platby kartou nebo výběry z bankomatů, anebo třeba jen dobře míněnou radou.

„Rodiče oceňují také to, že bankovní účet pro dítě přinese do jejich vzájemné finanční interakce lepší řád, přehlednost, ale také pravidelnost, třeba pro posílání kapesného. Spolu s dítětem mohou potom snadno projít jeho útraty za celý měsíc a společně probrat třeba to, jestli některé z nich byly opravdu nutné. Rodiče navíc zmiňují, že se takto průběžně usměrňovat dítě snaží co nejdříve, protože během puberty už na jejich rady často příliš nedbá,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

  • Flexibilita i v nečekaných situacích

Mezi hlavní důvody, proč rodiče uvažují o založení bankovního účtu pro děti, patří také to, že online bankovnictví představuje po hotovosti přirozený další stupeň dovedností v zacházení s penězi. Výhodou je podle nich také rychlost a operativnost při předávání peněz, a to především v různých nečekaných situacích. Například když dítě zjistí, že mu nestačí peníze na vstupenky nebo třeba na školním výletě.

„Část rodičů vnímá účet pro děti jako pojistku pro nenadálé, nebo dokonce potenciálně rizikové situace. Zejména pokud nechtějí, aby s sebou dítě nosilo příliš mnoho hotovosti. Pokud dítě nemá dostatek peněz na jídlo nebo dopravu a není možnost, jak mu je předat v hotovosti, bankovní účet spolu s platební kartou mohou takový problém snadno a rychle vyřešit. I kromě podobných situací je ale pro řadu rodičů pohodlnější dávat dětem peníze bezhotovostně,“ vysvětluje Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

Kvalitativní průzkum Air Bank realizovaný výzkumnou agenturou STEM/MARK se uskutečnil v březnu 2022 formou hloubkových rozhovorů s deseti rodiči dětí ve věku 8 až 13 let.

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Pravidelné kapesné, šetření s úrokem i snadná kontrola. Air Bank pomůže rodičům uvést děti do světa digitálních peněz

Klienti Air Bank mohou nově pro své děti od 8 do 14 let věku založit běžný účet online a zdarma už i v mobilní aplikaci My Air. Přímo v ní pro ně mohou rovněž zažádat o platební kartu či nálepku, nastavit pravidelné kapesné, propojit účet s dětskou verzí aplikace, a navíc také založit úročený účet na šetření. Air Bank tak chce rodičům pomoci učit děti správně pracovat s penězi, a to bezpečně pod jejich dohledem. Až do konce letošního roku navíc Air Bank ke každému nově založenému účtu pro děti v aplikaci My Air přidá první kapesné ve výši 300 korun.

„Pro naprostou většinu rodičů je důležité, aby jejich děti dokázaly s penězi zodpovědně zacházet. Často jim ale chybí vhodný nástroj, který by jim pomohl začít s dětmi přirozeně mluvit o penězích, představit jim bankovní služby, se kterými se budou setkávat celý život, a zároveň jim poskytl snadnou kontrolu. Naše nové řešení je proto provázané přímo s rodiči, kteří mají o účtu pro děti přehled ve svém mobilním bankovnictví. Dítě může s účtem pracovat v dětské verzi aplikace My Air, platit kartou a využívat také účet na šetření s možností našetřit si na konkrétní cíle,“ vysvětluje Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank.

Účet pro dítě rodič nejen zakládá, ale zároveň i nadále zůstává jeho majitelem. Dítě má k účtu přístup coby disponent a využívá ho jen v takovém rozsahu, jaký mu dovolí rodič. Ten mu tak může například nastavit jiný limit pro platby kartou v obchodech a jiný zase pro platby na internetu. Nastavením nulového limitu u karty ale rodiče zároveň vůbec nemusejí dětem tyto platby umožnit. O účtech pro děti mají navíc rodiče snadný přehled přímo ve svém mobilním bankovnictví, a mohou tak kdykoliv zkontrolovat, jak děti se svými penězi hospodaří.

Rodičům také odpadne nutnost hlídat si termín, kdy mají dítěti dát jeho měsíční kapesné, a už vůbec nemusejí řešit, že u sebe nemají hotovost v potřebné hodnotě. Pravidelné kapesné totiž za rodiče pohlídá trvalý příkaz a v případě potřeby také mohou dítěti snadno a rychle poslat peníze navíc pomocí samostatného tlačítka. To se může hodit třeba v situaci, kdy dítěti nestačí peníze na vstupné nebo třeba na jízdenky.

Účet na šetření s úrokem pro každé dětské přání

Díky možnosti využívat vedle běžného účtu také nový účet na šetření si dítě může šetřit na cokoliv, co si přeje. Na účtu na šetření si navíc může vytvořit až deset různých virtuálních obálek, které si může pojmenovat podle toho, na co si šetří. Zároveň si může nastavit cílovou částku a z galerie obrázků ke každé obálce zvolit symbol, který jeho přání znázorňuje. Přehledně a hravě tak uvidí, kolik peněz mu ještě chybí našetřit si třeba na nové kolo nebo mobil. Obálky ale dítě využívat nemusí a může si zkrátka šetřit jen tak bez konkrétního cíle.

Air Bank účet na šetření aktuálně až do výše 250 tisíc korun úročí sazbou 5 % ročně. Úroková sazba je tak stejná jako bonusová sazba klasického spořicího účtu. Na rozdíl od něj ale v případě účtu na šetření určeného pro děti platí úroková sazba automaticky bez nutnosti splnit podmínku alespoň pěti plateb kartou měsíčně.

Rodiče mohou zdarma založit samostatný účet pro každé své dítě. Podmínkou je, aby majitel běžného účtu byl podle rodného listu dítěte jeho zákonným zástupcem a aby dítě mělo buď cestovní pas, anebo dětský občanský průkaz a také vlastní české telefonní číslo. 

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Exit mobile version