Praha, 11. listopadu 2024 – Český technologický startup Zoe.ai, zaměřující se na vývoj technologických nástrojů pro personalizaci na základě chování uživatelů v reálném čase s pomocí AI, v roce 2024 zažívá dynamický růst. Aktuálně tak zaznamenává meziroční růst počtu zákazníků o pětinásobek. Tato skutečnost se promítá i do tržeb, které oproti roku 2023 narostly o 400 %. Díky rychlému rozvoji firma plánuje také další zahraniční expanzi.
Cesta Zoe.ai započala již v roce 2019, kdy firma implementovala první komerční řešení pro poskytovatele online úvěrů. Díky technologii strojového učení dokázala Zoe.ai pomáhat odhalovat podvodné jednání při vyplňování online žádostí o úvěr. Zásadní obrat však přišel v roce 2021 s realizací personalizovaného doporučování produktů na základě využití uživatelských behaviorálních dat pro přední český e-commerce srovnávač Heureka. Tímto způsobem se Zoe.ai dostala do oblasti e-commerce, v níž dnes pomáhá online obchodníkům s doporučováním produktů zákazníkům v reálném čase a na základě jejich preferencí, což v praxi e-shopům zvyšuje obrat a průměrnou hodnotu objednávky.
Nyní Zoe.ai zaznamenala meziroční růst počtu zákazníků o pětinásobek, díky čemuž se následně projevil také čtyřnásobný nárůst tržeb v porovnání s rokem 2023. V současné době Zoe.ai poskytuje své služby e-shopům nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích jako jsou Německo, Polsko a Švýcarsko. V roce 2025 startup plánuje další expanzi. Hlavní pozornost při ní bude věnovat klíčovým produktům Deep Recommendations a Deep Search, plně personalizovanému vyhledávání, které nabízí funkci pokročilého našeptávače a sémantické vyhledávání.
„Dynamický růst, který v tomto roce zaznamenáváme, je především odrazem naší neustálé snahy inovovat a naslouchat potřebám trhu. Aktuálně se skutečně naplno snažíme využívat potenciál dat a přinášet zákazníkům našich klientů maximálně personalizovaný zážitek. Technologii rovněž napříč časem optimalizujeme a zdokonalujeme, a tak jsme se během necelých tří let stali pevnou součástí české e-commerce,” komentuje Michal Krňák, produktový manažer Zoe.ai a dodává: „Cílem je v roce 2025 expandovat na další evropské trhy. Velký potenciál vidíme například v zemích Beneluxu nebo Skandinávii.”
Mimo jiné Zoe.ai představila i technologii vizuálního vyhledávání. Tato technologie umožňuje zákazníkům nalézt produkty na základě podobnosti obrázků. Do e-commerce přináší další zlepšení v oblasti uživatelské přívětivosti a personalizace nákupního procesu. Produkt plánuje do budoucna dále rozvíjet.
O Zoe.ai
Společnost Zoe.ai se specializuje na vývoj pokročilých technologických nástrojů pro personalizaci zákaznické zkušenosti. Technologie Zoe.ai dokáže v reálném čase sledovat a analyzovat chování uživatelů na webových i mobilních stránkách a využívá umělou inteligenci k optimalizaci obchodních procesů. Díky inovativním funkcím, jako je personalizované doporučování produktů a vyhledávání, pomáhá e-shopům zlepšit zákaznický zážitek, zvýšit konverze a optimalizovat prodeje podle individuálních potřeb každého zákazníka.