Studenti Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost sestavit skutečnou e-mailingovou kampaň. Odborníci ze společnosti Mailkit a Etnetera Activate jim poskytli software a data vycházející z reálné situace. Úkolem studentů bylo navrhnout produktovou kampaň cílenou na generaci Z a mileniály.

Studenti oborového zaměření Marketing absolvují ve třetím ročníku studia předmět Online marketing, kde kromě tvorby webové stránky a profilů na sociálních sítích prohlubují své zkušenosti na workshopech vedených odborníky z praxe.

Studenti měli k dispozici aktuální data společnosti zabývající se prodejem drogistického zboží. Mezi nimi rozpad produktových kategorií pro generaci Z a generaci mileniálů, na kterém mohli budoucí marketéři pozorovat rozdíly v zájmu o jednotlivé zboží. Zadáním bylo z kategorie produktů pro úklid zpracovat jarní kampaň, která by přitáhla pozornost jednotlivých cílových zákazníků.

„Z pohledu obsahu, zpracování, použití grafiky, respektování jednoduchosti, informační hierarchie i copywritingu byly práce těch nejlepších na špičkové úrovni. Studenti se v kampani zaměřili na zboží ze sortimentu pro alergiky a vytvořili profesionální jarní kampaň, která by v reálné situaci měla velký potenciál být úspěšná,“ hodnotí Martina Hubená, marketingová specialistka společnosti Mailkit.

Datové integrace e-mailingové platformy Mailkit, ve které vysokoškoláci kampaň zpracovávali, umožňují kooperovat s dalšími nástroji jako například CRM systémy, umí naimportovat data z prodejů nebo výstupy jiných platforem. „Studenti měli možnost implementovat obsah z jiných zdrojů. Návrhy na předmět e-mailu konzultovali s ChatGPT a využili také nástroj Figma, ve kterém tvořili grafiku kampaně. Studenti si poradili jak s timingem kampaně, tak i segmentací,“ uvádí Martina Hubená.

Minimalizovat spam skóre pomáhal studentům v průběhu plánovaní kampaně ukazatel spam skóre, viditelný u každé rozesílky v platformě Mailkit, který uživatele intuitivně vedl. „E-mailingová platforma hlídá prvky, které mají vliv na spam skóre kampaně jako použití vykřičníků, nebo otazníků, přítomnost odhlašovacího linku, barevný kontrast a jiné,“ dodává marketingová specialistka.

Se společností Mailkit spolupracuje ČVUT od roku 2022 a zástupci společnosti vedou v rámci semestru dva praktické workshopy zaměřené na návrh e-mailingové kampaně a její praktické provedení. „Kromě toho může spolupráce skýtat i možnost studentské stáže. Studenti si cení vysokou míru interakce a také příležitost vyzkoušet si práci na softwaru, který se k realizaci mailingových kampaní skutečně využívá,“ oceňuje spolupráci Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Napsat komentář