Revolut odhaluje, jak se Češi chystají na Black Friday: Většina bude chtít ušetřit na dárcích a luxusním zboží

  • 73 % českých nakupujících považuje Black Friday za ideální čas pro využití slevových akcí, 40 % plánuje nákup vánočních dárků a 37 % shání luxusní zboží se slevou.
  • 1 z 5 Čechů ve věkové skupině 25–34 let využívá Black Friday k tomu, aby si udělali radost, což odráží rostoucí trend tzv. „sebeodměňování“.
  • 50 % preferuje online nákupy, ale téměř 4 z 10 plánují nakupovat v obchodě, přičemž jako výhodu uvádějí okamžitý přístup k produktům a možnost vyhnout se online podvodům.
  • Revolut nabízí pokyny, které spotřebitelům pomohou identifikovat a vyhnout se online podvodům, včetně kontroly URL webových stránek, používání jednorázových virtuálních karet a ověřování pravosti prodejce.

Praha, 8. listopadu 2024 – Největší nákupní akce roku se blíží a přestože je možné najít slevové nabídky už teď, vrchol slev bude poslední listopadový týden. Revolut, digitální banka s více než 850 tis. českými zákazníky, zjišťovala, co spotřebitelé plánují na Black Friday a co je motivuje, aby akce využili. Průzkumu se zúčastnilo 1 000 reprezentantů české populace ve věku 18+.

Black Friday jako příležitost pro výhodné nákupy

I když se 1 z 10 (11 %) Čechů domnívá, že už neexistují skvělé slevové nabídky jako v minulosti, 7 z 10 (73 %) si myslí, že Black Friday je dobrou příležitostí k zajímavým nákupům. 6 % si myslí, že v dnešní době je během Black Friday příliš mnoho podvodných webů a prodejců a 3 % uvedla, že Black Friday záměrně bojkotují.

Pokud jde o motivaci, která Čechy vede k nakupování během Black Friday, tou hlavní je nakoupit vánoční dárky (40 %), ale také najít slevy na zboží, které obvykle nekupují, protože je příliš drahé (37 %). Dále je to nákup produktů, které obvykle nakupují během roku, za nižší ceny (35 %) a 14 % Čechů využívá Black Friday k nakupování každodenních nezbytností (např. domácí prací prostředky, toaletní potřeby atd.).

Black Friday jako příležitost udělat si radost

14 % Čechů využívá Black Friday k tomu, aby si pro sebe koupili něco „za odměnu“. Lidé si vždy kupovali věci za odměnu, ale v poslední době se to proměnilo v trend na sociálních sítích. Spočívá to v tom, že si člověk dopřává drobné radosti jako odměnu za to, že něco dokončil, nebo zkrátka jen aby si udělal radost. V Česku se nejvíce odměňují lidé ve věkové skupině 25-34 let (21 %), kteří žijí v Praze (19 %).

Každý druhý plánuje nákupy online

50 % dává přednost nákupu online, 37 % si pro nákupy o Black Friday vybere kamenné obchody. Hlavním důvodem pro volbu kamenných obchodů je možnost získat zboží ihned (23 % vzorku) bez čekání na doručení, které může v týdnech Black Friday trvat déle než obvykle. Druhým důvodem pro volbu kamenných prodejen je možnost vyzkoušet a prohlédnout si výrobky osobně (13 %) a nemuset se obávat vrácení zboží, špatné velikosti apod. V obchodech plánuje nakupovat také 8 % respondentů, aby se vyhnuli podvodům, k nimž během Black Friday často na internetu dochází.

Během letošního Black Friday má Revolut pro své zákazníky v Česku přichystanou speciální nabídku, která je tento měsíc k dispozici v aplikaci: dvouměsíční zkušební verze Revolut Premium zdarma. (Platí podmínky a ujednání. Více informací najdete zde).

Mariia Lukash, Head of Growth CEE v Revolutu řekla: Náš průzkum ukazuje, že Black Friday zůstává klíčovou nákupní událostí pro miliony Čechů, kteří jej vnímají jako příležitost k nákupům dárků až po osobní požitky. Vyzýváme je však, aby byli při nakupování online ostražití a nezapomínali používat jednorázové virtuální karty, které zákazníkům pomohou nakupovat během této rušné nákupní sezóny s jistotou a bezpečně.”

Jak zůstat v bezpečí: Tipy od Revolutu, jak rozpoznat online podvody

  • Podvodníci vytvářejí falešné webové stránky prodejců tak, aby vypadaly přesně jako skutečné internetové obchody. To se děje jednak proto, aby oběti při nákupu okradli o peníze, ale také proto, aby nasbírali osobní údaje a údaje karet.
  • Tip: Pečlivě zkontrolujte adresu URL webu a ověřte, zda je to opravdu ta, na které chcete nakupovat. Využívejte jednorázové virtuální karty, které uživatelům vygenerují údaje karty, které lze použít pouze na jednu transakci. Jakmile je transakce dokončena, virtuální karta je automaticky ukončena, což snižuje riziko neoprávněných transakcí a chrání osobní a finanční informace.
  • Některé stránky prodávají drahé zboží (značkovou elektroniku, šperky nebo oblečení) za velmi nízké ceny. Někdy zákazníci obdrží položku, za kterou zaplatili, ale je falešná nebo nedostanou vůbec nic.
    Tip: Přečtěte si online recenze od ostatních zákazníků, abyste si ověřili spolehlivost prodejce.
  • Někdy podvodníci využívají sociální média k založení falešných online obchodů. Obchody se na krátkou dobu otevřou a po několika prodejích zmizí.

Tip: Nedůvěřujte nedávno založeným stránkám/účtům na sociálních sítích, které mají navíc spoustu pozitivních recenzí. Mohou být falešné a napsané jen proto, aby si lidé mysleli, že jsou pravé.

  • Během rušných období, jako je Black Friday, přibývá falešných zpráv o doručení a phishingových e-mailů.

Tip: Sledujte zásilky přímo u prodejce nebo na webových stránkách přepravní společnosti a vždy zkontrolujte adresu odesílatele pozor na drobné pravopisné chyby. Pokud máte pochybnosti, nikdy na odkaz neklikejte.

Metodologie

Studii provedla v říjnu 2024 výzkumná společnost Dynata prostřednictvím online průzkumu. Vzorek zahrnoval 21 000 osob reprezentujících místní populaci ve věku 18+ v 21 zemích (Rakousko, Belgie, Bulharsko, Chorvatsko, Česko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie).

O REVOLUTU

Revolut je globální finanční aplikace, která pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 začal Revolut ve Velké Británii nabízet převody a směnu peněz. Dnes více než 45 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů od Revolutu a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

Autor: PressMob

Obsah dodala společnost v rámci tiskové zprávy.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Exit mobile version