• Nový výzkum společnosti Epson Europe ukazuje, že když si lidé své cíle vytisknou, snáze se pak na ně soustředí. 
  • Zpráva uvádí, že 67 % lidí věří, že vytištěný obrázek nebo motivační citát je účinnější než v aplikaci nebo jiném digitálním prostředí.
  • Leanne Hall, klinická psycholožka a zdravotní koučka, nabízí několik rad, jak rychleji uskutečňovat své cíle a sny.
  • Překážky pro tisk cílů a vizí odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nová studie společnosti Epson ukázala, že 67 % lidí s cílem v oblasti fitness věří, že vytištěný obrázek nebo motivační citát je účinnější než v aplikaci nebo jiném digitálním prostředí.

Tato zpráva, která zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku, byla vypracována na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet. Zaměřila se na mnohé přínosy tištěných fotografií a zjistila, že více jak třetina (39 %) milovníků fitness věří, že inspirativní citát nebo fotografie jim pomáhá soustředit se na své cíle v oblasti zdraví.

Celkově 29 % uvádí, že je těžší ignorovat vytištěnou poznámku nebo zprávu než telefonickou upomínku, a 45 % říká, že vytištěný cíl je nápadnější a utkví v paměti déle. Navíc 20 % říká, že se oznámení telefonu ztratí během scrollování.

Leanne Hall, klinická psycholožka a zdravotní koučka, říká, že když si své životní vize nebo cíle vytisknete, snáze se na ně budete soustředit: „Když si vytiskneme své cíle, získáme větší pocit zodpovědnosti, uspokojení a úspěchu. Když si odškrtnete určitou položku, daný den nebo týden, máte silný vizuální signál, který vám připomene, že jste o krok blíže k dosažení svého cíle. Ještě lepší je umístit tyto cíle na místo, kde budou vaše úspěchy moci sdílet vaši blízcí a pomáhat vám zůstat soustředění. Vždy říkám svým klientům, aby je připnuli na ledničku, protože to je to jediné místo, kam každý denně chodí.“

Hall pokračuje: „Když se budete spoléhat pouze na upozornění nebo digitální výzvy, můžete soustředění snadno ztratit. Je velmi snadné vypnout notifikace, ale zničit a vyhodit vytištěný seznam už je obtížnější. Papír s vytištěnou vizí zůstane v naší mysli déle, když potřebujeme dodatečnou motivaci, protože je snáze dostupný a tedy efektivnější, než kdybychom museli prohledávat telefon nebo jiné zařízení.“

Leanne Hall nám dává svých sedm nejlepších rad, jak rychleji uskutečnit svůj cíl nebo sen:

  1. Začněte tím, že si vytyčíte konečný cíl a kam se chcete dostat. Vytiskněte si obrázky, které vám pomohou představit si, jak váš cíl vypadá, a připomenou vám, proč to děláte.
  2. Zjišťujte si informace a poraďte se s příslušnými odborníky. Ve vědění je síla a čím více toho budete vědět, tím lépe budete své cíle formulovat a tím pravděpodobněji jich dosáhnete.
  3. Průběžně své cíle přehodnoťte a upravte. Cíle by nikdy neměly být neměnné, protože život může být nepředvídatelný. Buďte připraveni je přizpůsobit, kdyby se život trochu zamotal.
  4. Sdílejte své sny a cíle s ostatními. Není nic mocnějšího než společný cíl nebo vize. Je to také skvělý způsob, jak budovat vazby a vztahy s ostatními.
  5. Pravidelně se odměňujte, abyste zůstali motivovaní.
  6. Buďte na sebe hodní. Nejčastějším důvodem, proč se lidé vzdávají, je, že mají dojem, že buď zvládnou všechno nebo nic. Nedosáhnout cíle neznamená selhání, je to příležitost poučit se.
  7. Nespoléhejte se pouze na motivaci. Motivace je pomíjivá, přichází a zase odchází. Počítejte s tím, že když se motivace vytratí, budete muset sáhnout hlouběji do svých rezerv. A když se to stane, dejte si čas na přehodnocení svých cílů.

Výzkum se také zabýval naším vztahem k fyzickým obrázkům a odhalil, že pohled na vytištěné fotografie má pozitivní vliv na naši duševní pohodu. Na otázku, jak se cítí při pohledu na vytištěné fotografie, většina lidí (78 %) odpovídá, že se cítí šťastná, dále, že se cítí nostalgicky (51 %), cítí hrdost (37 %) a zažívá emoce (35 %).

„Je zajímavé, že vytištěný cíl nám pomáhá cítit větší zodpovědnost,“ říká Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson. „Pro některé spotřebitele však byly náklady a potíže s výměnou inkoustových kazet natolik frustrující, že je to odrazovalo od tisku většího množství materiálů a stávali se stále závislejšími na digitálních metodách, když se chtěli motivovat.

S tiskárnami Epson EcoTank se již nemusíte bát nákladů na inkoust. Každá tiskárna EcoTank používá namísto inkoustových kazet lahvičky s inkoustem, takže se nevytváří žádný odpad a tiskárna má dostatek inkoustu pro tisk až na tři roky přičemž se ušetří až 90 % nákladů na inkoust. Takže ať už chcete vytvořit přehled svých vizí, potřebujete vytvořit týdenní plánovač jídel nebo máte na mysli nějakou zcela konkrétní výzvu, dosáhnout svých cílů nikdy nebylo snazší.“

Tento výzkum je součástí nové kampaně, v níž společnost Epson navázala partnerství s evropským ambasadorem značky a nejrychlejším mužem na světě, Usainem Boltem. Aby společnost Epson lidem pomohla s realizací jejich cílů, navrhla řadu bezplatných tisknutelných šablon, které lze nalézt na webových stránkách společnosti Epson v části Tvůrčí koutek: creativecorner.epson.eu

Najdete tady nejrůznější předlohy: od „Jak nastavit svou vizi?“, přes měření vzdálenosti pro běžce, chodce, cyklisty a plavce až po plánovače „zelenějších cílů“, které pomáhají lidem na cestě k větší udržitelnosti.

„Jednoznačně si uvědomuji hodnotu vytištěných cílů, které mě drží na správné cestě,“ říká Usain. „Jsem zastáncem velkých snů a všechno, co vám může pomoci vašich cílů dosáhnout, ať už jsou jakkoli velké nebo malé, musí být dobré.“

„Jsem hrdý na to, že se podílím na této kampani, která má lidem dát příležitost uskutečňovat jejich cíle a ukázat, jak důležité může být pro jejich dosažení mít nějakou vizuální připomínku.“

Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Napsat komentář