Válečné hry nejen do války: Nový projekt od VR Group ukazuje, v čem může být wargaming užitečný při výuce

Brno – 5. června: Simulace konfliktů a rozhodovacích procesů už dávno nejsou doménou jen armádních štábů. Česká společnost VR Group vyvíjí platformu Wargaming Table, která propojuje prvky stolních her s digitální technologií a nachází uplatnění i ve výuce na civilních univerzitách. Projekt vzniká ve spolupráci s Univerzitou obrany a Masarykovou univerzitou a podle vývojářů může do budoucna výrazně změnit přístup ke vzdělávání i strategickému plánování.

Ryze český wargaming je stále víceméně v plenkách. Jeho budoucímu rozvoji a popularizaci však nahrává fakt, že se může opřít o početnou vývojářskou komunitu a bohatou tradici stolních i digitálních her. Wargaming Table z dílny VR Group je v tomto směru důležitým osvětovým počinem, protože se daný koncept začíná etablovat i na středních a vysokých vojenských školách. Společnost například spolupracuje s Centrem bezpečnostních a vojenskostrategických studií na Univerzitě obrany s cílem navýšit úroveň wargamingu ve strukturách Armády ČR. Důležitou roli nicméně hrají i civilní obory – wargamingem jako seriózní výzkumnou metodou se zabývá i Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

Wargaming je způsob, jak se něco naučit, obohatit se o nějakou zkušenost nebo přijít na řešení určitého problému způsobem, který je nám příjemný a přirozený – hrou. Ta současně může být i zábavnější, jakkoli toto slovo mnoho tradičních wargamerů považuje za sprosté. Osobně bych taky ten pojem nejradši rozšířil i mimo význam ‚war‘, protože se nutně nemusí týkat jen oblasti vojenství, ve které historicky vznikl,“ říká Jakub Ondrůšek, projektový manažer ve VR Group. Nejsou to tedy jen jakési „válečné hry“, ale strukturovaná forma učení, analýzy a řešení problémů.

Wargaming Table od VR Group je platforma velkoplošného dotykového stolu, která čerpá z výhod digitálních platforem i z jednoduchosti klasických deskových her. Technologie samotná ale nestačí – aby byl wargaming skutečně efektivní, je potřeba mít v záloze dostatečný počet originálních scénářů, které jsou vytvářeny na míru požadavkům a potřebám uživatelů. V praxi to pak vypadá tak, že si uživatel vybere z nabídky konkrétní wargame, osvojí si jednoduchá pravidla a může se stát pánem scénáře. Výhodou je, že v digitálním prostoru odpadají některé úmorné aspekty klasických deskových her – například nekonečné házení kostkou nebo hledání odpovědí v papírových pravidlech.

Podle Ondrůška však deskové hry zůstávají nedílnou součástí celého vývojářského procesu. „Vždy se držíme principu: pokud to má fungovat v digitálu, musí to fungovat na stole. Takže všechny hry nejprve vyvíjíme a testujeme po staru. Daleko lépe se díky tomu hledají chyby v mechanikách i v ostatních aspektech hry. Stolní hra vás za nepěkný design či mechaniku vytrestá daleko citelněji,“ vysvětluje. Tým ve VR Group nejčastěji čerpá inspiraci z anglosaského prostředí, které je považováno za špičku v tomto oboru. Nedostatek ryze českých wargamů znamená, že nějaká širší tuzemská knihovna teprve vzniká. I proto když do VR Group přijde specifický požadavek, většinou to znamená, že scénář vzniká “na zelené louce”.

Vzniku finálního produktu vždy předchází složitý myšlenkový proces. Vývojáři si nejprve musí ujasnit, jak bude zpracováno herní prostředí a jaký typ aktérů se ve hře objeví. To jim poskytne základní představu o technologiích, které bude nutné využít. Klíčovou roli pak hraje sběr reálných poznatků a přesných dat, který je časově velmi náročný. Nejvíce času však zpravidla zabere samotný cyklus testování a následných úprav. Stejně jako u deskových her i zde platí, že vývojáři často věnují ohromné úsilí designu, příběhu či vizuální stránce, ale zkušený hráč v nich přesto brzy odhalí chyby, které by bylo možné při svědomitém testování snadno identifikovat a opravit.

Wargamy z produkce VR Group zatím sice nevyužívají umělou inteligenci, Jakub Ondrůšek si však uvědomuje, že tato potřeba brzy vyvstane. Už nyní se nabízí možnost integrace s dalšími moderními technologiemi, například s virtuální či rozšířenou realitou. Jelikož se VR Group jako celek těmito oblastmi dlouhodobě zabývá, nepředpokládá, že by implementace těchto nástrojů představovala zásadní problém. „Aktuálně je pro nás největší překážkou absence nových a zapálených programátorů, kteří by se wargamingu věnovali. Je toho teď u nás nového hodně, mimo wargamingu třeba simulátory pro CV-90, moderní virtuální střelnice nebo kompletní simulační systém pro AČR, a na to je potřeba i hodně nových lidí.“, říká.

Právě technologický rozvoj a herní prvky mohou být klíčem k tomu, jak posunout výuku na vyšší úroveň. „Všichni si pamatujeme školní hodiny, které se zdály nekonečné – oproti tomu pětačtyřicet minut hraní uteče jako voda. Zároveň si žáci informace osvojí v kontextu pozitivního zážitku. Koncept ‚školy hrou‘ samozřejmě není žádnou revolucí – jen ho stačí vzít doslova. Osobní zkušenost potvrzuje, jak efektivní tento přístup může být. Se ženou často hrajeme deskovku Na křídlech, kde se pracuje s kartami stovek ptáků z celého světa. Jakožto zoologický analfabet si díky téhle hře pamatuji spoustu jmen, barev peří i druhů potravy – víc než kdykoliv předtím ve škole. A podobný příklad má zřejmě každý, kdo se někdy ponořil do dobře navržené hry,“ uzavírá Jakub Ondrůšek.

Zákazníci Carvago berou útokem levné Tesly z Nizozemska. Platforma díky tomu hlásí rekordní počet prodaných elektromobilů

  • V květnu 2025 prodalo Carvago rekordní počet bateriových elektromobilů. Jejich podíl na celkových prodejích poprvé dosáhl 17 %
  • Nejprodávanějším elektromobilem na Carvago je nyní Tesla Model 3, následovaná modely Audi e-tron a Nissan Leaf
  • V první desítce se umístil i užitkový Mercedes-Benz eVito
  • Ve srovnání s celým českým trhem s ojetými vozy je podíl elektromobilů na prodejích Carvago v České republice 10násobný!

PRAHA, Česká republika, 4. června 2025 – Automobil poháněný elektřinou je i pro českého zákazníka atraktivní volbou, pokud je k mání za ceny odpovídající finančním možnostem tuzemských domácností. Potvrzují to data společnosti Carvago, která dlouhodobě zaznamenává výrazný nárůst podílů elektrických aut na svých celkových prodejních výsledcích.

Zatímco za celý rok 2024 měl čistě elektrický pohon každý 10. vůz prodaný na Carvago, letos jejich podíl dále strmě roste a v květnu 2025 dosáhl již 17 procent. V České republice byl přitom ještě vyšší, rovných 20 procent. To je shodou okolností přesně desetkrát víc než na českém trhu ojetin jako takovém (2 % v květnu 2025).

„Přestože Česká republika vychází z různých průzkumů jako jedna z nejvíce elektroskeptických zemí Evropy, naše zkušenost jasně ukazuje, že realita je jiná,“ říká zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Češi si elektrické auto ve skutečnosti pořídí rádi, pokud odpovídá jejich finančním možnostem. Postupné posilování poptávky po elektroautech pozorujeme dlouhodobě, avšak rychlý růst v jarních měsících překvapuje i nás.“

Za rekordním zájmem o elektromobily z druhé ruky stojí zejména široká nabídka vozů Tesla Model 3 za velmi příznivé ceny, původem převážně z Nizozemska, ale i z Německa a dalších zemí Evropy. Na Carvago se tento model nejvíce prodává v cenové hladině okolo 500 000 Kč. Vyšší nájezdy, se kterými je u vozů za tuto cenu potřeba počítat, přitom nejsou na překážku. „Zákazníci jsou dnes již dobře informovaní a vědí, že ze spolehlivosti elektrického pohonu včetně trakční baterie není obecně třeba mít obavy. Baterie ojeté Tesly Model 3 s vyšším nájezdem už třeba nedosahuje původní kapacity, ale v naprosté většině případů funguje spolehlivě, což naše zkušenosti z praxe zcela potvrzují,“ dodává Jakub Šulta.

Aktuální strukturu zájmu o elektroauta z druhé ruky odhalují statistiky Carvago za prvních pět měsíců letošního roku:

Top 10 nejprodávanějších elektromobilů na Carvago za období leden–květen 2025

  1. Tesla Model 3
  2. Audi e-tron
  3. Nissan Leaf
  4. BMW i3
  5. VW e-up!
  6. VW ID.3
  7. Smart ForTwo
  8. Mercedes-Benz eVito
  9. Kia e-Niro
  10. VW ID.4

Za pozornost stojí elektrická verze užitkového Mercedesu Vito na 8. místě. V žebříčku nejprodávanějších elektroaut na Carvago se začala objevovat teprve v posledních měsících. Za ceny od přibližně 350 000 Kč bez DPH se totiž ojeté eVito rychle stává oblíbenou volbou podnikatelů, kteří provozují městský rozvoz zboží nebo služby typu hotelových taxi.

Přestože elektromobily jsou pro Carvago stále významnějším segmentem, některé modely zákazníci na této platformě nenajdou. Nadměrně poruchové či jinak problematické vozy (bez ohledu na druh pohonu) totiž Carvago v zájmu pozitivní zákaznické zkušenosti vyřazuje z nabídky preventivně. Takzvaný Carvago Blacklist obsahuje například starší ročníky Audi e-tron, první generaci Nissanu Leaf nebo všechny Porsche Taycan až do loňské modernizace.

K popularitě elektrických aut na Carvago přispívá také řádově širší výběr než na lokálním trhu, protože platforma agreguje celoevropskou nabídku ojetých vozů. Zatímco celý český trh nabízel v době přípravy této zprávy začátkem května necelých 3500 elektromobilů z druhé ruky, na Carvago mohou zákazníci vybírat z 95 000 vozů s tímto typem pohonu. Zvolený elektromobil Carvago zkontroluje, zajistí logistiku, vyřídí veškerou administrativu a přistaví jej připravený k provozu zákazníkovi před dům. Na všechny vozy navíc Carvago poskytuje bezplatnou šestiměsíční záruku.

O společnosti Carvago

Carvago je největší online platforma pro nákup a výkup ojetých automobilů v Evropě. Klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a nabídnout zákazníkům cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

5 milionů zobrazení týdně: AI Smart Tips od Mews mění způsob, jak hotely pečují o své hosty

Praha 3. června 2025 – Mews, přední poskytovatel cloudových řešení pro hotely, dosáhl důležitého milníku v rozšiřování umělé inteligence při každodenním provozu hotelů. Funkce AI Smart Tips poskytuje hotelovému personálu rychlý přístup ke shrnutí klíčových údajů a preferencí hosta. Tyto informace jsou dostupné při každém kontaktu s hostem po dobu jeho pobytu a umožňují tak efektivnější komunikaci. AI Smart Tips od Mews jsou nyní zobrazovány více než pětmilionkrát týdně hotelovým personálem po celém světě, kterým funkce pomáhá přizpůsobit služby jednotlivým hostům.

„Funkce AI Smart Tips v systému Mews změnila způsob, jakým přistupujeme k hostům, kteří se k nám vracejí. Díky ní můžeme každé přivítání více přizpůsobit konkrétnímu člověku. Zároveň nám usnadnila organizaci práce a pomáhá nám lépe zvládat každodenní provoz,“ uvádí Robin Schluter, majitel hotelu Auberge St Pol v Belgii.

Dříve bylo nutné procházet různé poznámky a záložky v systémech CRM (customer relationship management). AI Smart Tips nyní automaticky shromažďují a shrnují informace jako detaily rezervací, poznámky z úklidu nebo data z minulých pobytů. Hotelové týmy tak mají rychle k dispozici přehledné informace o každém hostovi. Zaměstnanci jsou zároveň vedeni k tomu, aby si zaznamenávali detaily, které mohou být v budoucnu užitečné. To vede k rychlejšímu přístupu k informacím, lepší návaznosti a konzistentnímu servisu.

„Jsme malý rodinný hotel se 49 pokoji, takže je pro nás důležité, aby měl každý člen týmu rychlý přístup k informacím o hostech. Zážitek hosta je pro nás klíčový a právě díky němu se k nám lidé vracejí. Díky Smart Tips má náš personál všechny důležité údaje přehledně na jednom místě. Když si například uklízeči všimli, že měl host v pokoji banány, systém si to zaznamenal a my jsme mu je mohli připravit i následující den. Právě takové drobnosti mohou hosta příjemně potěšit,“ říká Trisha Reinkemeyer, zástupkyně vedoucí hotelu Boardwalk Boutique Hotel Aruba.

Tým hotelu Boardwalk si prochází každý Smart Tip a propojuje tyto informace s Guest Lifetime Value daty, aby mohl lépe přizpůsobit poskytované služby stálým hostům. Někteří z nich se vracejí už více než 30 let. Funkce Smart Tips je také vedla k otestování nástroje pro sběr zpětné vazby po pobytu, jehož výstupy se automaticky ukládají k profilu hosta. Systém Mews pak tyto informace zohlední ve chvíli, kdy jsou relevantní.

Navrženo podle toho, jak týmy skutečně pracují

Funkce AI Smart Tips je dostupná přímo v profilu hosta a v kalendáři rezervací, tedy v místech, která zaměstnanci nejčastěji používají v systému PMS. Díky tomu ji mohou přirozeně využívat v rámci běžné agendy. Tímto řešením se šetří čas, který by personál jinak věnoval přepínání mezi systémy nebo hledání informací o hostech.

Centralizací údajů pomocí umělé inteligence umožňují Smart Tips všem členům týmu, od recepčních po úklidový personál, rychle získat přehled o hostovi a přizpůsobit mu služby.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 12 500 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub či Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností HotelTechReport, získal také tituly Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost Mews má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii. V roce 2025 získal Mews dalších 75 milionů dolarů od investiční firmy Tiger Global. Firma zároveň rozšířila své působení v Asii, Pacifiku a Británii díky akvizici novozélandské Clarity Hospitality. V HotelTechAwards si navíc potřetí odnesla titul nejlepšího PMS na světě.

Oživte svůj venkovní prostor s chytrým osvětlením Signify

  • S nízkonapěťovými, a přitom vysoce výkonnými venkovními svítidly můžete nasvítit jakýkoli prostor bez složitého zapojování.

Venkovní osvětlení je neodmyslitelnou součástí každého exteriéru. Nejenže zajišťuje bezpečný pohyb po setmění, ale zároveň slouží jako výrazný estetický prvek, který dokáže vytvořit příjemnou atmosféru a podtrhnout krásu zahrady, terasy či příjezdové cesty. S příchodem teplejších večerů, kdy se venkovní prostory znovu stávají centrem rodinného a společenského života, přichází přirozeně i potřeba vhodného a bezpečného osvětlení. V době rostoucích nároků na energetickou úspornost, udržitelnost a šetrnost vůči životnímu prostředí se zároveň proměňuje i přístup k tomu, jak a čím své venkovní prostory osvěcujeme. Moderní technologie, jako je např. chytré osvětlení, umožňují snadné nastavení intenzity, barvy i času svícení přímo z mobilní aplikace. To nejen zvyšuje komfort, ale zároveň přináší výrazné úspory energie i nákladů.

Nabídka venkovního osvětlení je dnes opravdu široká – zahrnuje celou škálu svítidel, technologií a designových stylů. Společnost Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, přináší elegantní a energeticky úsporná řešení, která promění každý venkovní kout v útulné a plně funkční místo pro každodenní využití, ve dne i v noci. Na výběr jsou jak nízkonapěťové systémy, ideální pro snadnou a bezpečnou instalaci bez nutnosti zásahu do stávajících elektrických rozvodů, tak i klasické varianty osvětlení na běžné napětí, které lze jednoduše zapojit do domácí sítě.

Chytré osvětlení pro každou příležitost

V kolekci chytrého zahradního osvětlení Signify najdete moderní řešení, která kombinují funkčnost, styl a technologickou vyspělost. Jedním z nich je nástěnné svítidlo Philips Hue Dymera, které umožňuje individuální nastavení světelných paprsků nahoru nebo dolů na jakoukoli stěnu. Tím vzniká dynamický a působivý světelný efekt, který dokáže elegantně zvýraznit architektonické prvky fasády. Samotný design svítidla pak zaujme kvalitním kovovým provedením v matné černé barvě.

Speciálně pro venkovní použití je navržená řada LowVolt pro nízkonapěťové osvětlení, která zahrnuje rozmanitý sortiment venkovních svítidel od elegantních sloupkových světel, a stylových nástěnných lamp až po praktická bodová svítidla. Nechybí flexibilní světelné LED pásy, které lze tvarovat, ohýbat a přizpůsobit konkrétním potřebám – např. k nasvícení cest, záhonů či architektonických prvků. Tato světla se jednoduše zapojují do jakékoli standardní zásuvky a k jedné napájecí jednotce je možné připojit několik světel.

Pro rovnoměrné nasvícení větších ploch je ideální lineární svítidlo Philips Hue Amarant. Jednotlivá světla se dají vzájemně propojit a tím vytvořit nepřetržitou světelnou stěnu. Díky této vlastnosti se proto hodí do okolí příjezdové cesty, chodníku, bazénu či terasy. Svit je zajišťován integrovanými úspornými vysoce výkonnými LED diodami Hue White and Color Ambiance s až 16 milióny odstíny barev s možnou regulací intenzity svícení.

V nízkonapěťovém provedení je k dispozici také populární svítidlo Philips Hue Impress, a to nejen jako nástěnná, ale i sloupková verze. To svým jednoduchým a nadčasovým designem efektně a účelně nasvítí přístupové a příjezdové cesty k domu, garáži nebo jakékoli kouty zahrady. Svítidlo Impress je vyrobeno z kvalitního litého hliníku v černé barvě v kombinaci s čirým sklem a obsahuje bodec, takže ho na předzahrádce můžete umístit kamkoli.

Po západu slunce dodá vaší zahradě jedinečnou atmosféru bodové svítidlo Philips Hue Lily, které nabízí až 16 milionů barevných odstínů i možnost nastavení teploty bílé barvy od studené po teplou. Toto svítidlo využívá úspornou LED technologii a vydrží až 25 000 hodin. Pracuje s příkonem 8 W a svítivostí 600 lm, což odpovídá výkonu klasických 49W žárovek. Jeho instalace je snadná pomocí zapichovacího trnu do země nebo nástěnného či podlahového úchytu.

Zajímavou volbou pro kreativní nasvícení je také světelný flexibilní LED pás Philips Hue, který lze tvarovat dle libosti – podél zahradní cestičky, na okraj květinového záhonu nebo ho nechat plazit po zdi či sloupu. Toto venkovní pásové LED osvětlení Philips Hue je opatřeno speciálním povlakem, který rozptyluje vyzařované bílé nebo barevné světlo. Světelný pás není třeba skrývat, ať už ho používáte pro přímé či nepřímé osvětlení – vše, co vidíte, je jen čisté světlo.

Závěrem

Všechna svítidla Philips Hue splňují náročné standardy pro venkovní použití (stupeň krytí IP44), jsou bezúdržbová a využívají úspornou moderní LED technologii s životností až 25 let. Díky tomu nabízejí nejen vysoký světelný výkon a široké možnosti nastavení, ale také úsporu energie až 80 % ve srovnání s běžným osvětlením. S chytrými venkovními světly Philips Hue navodíte tu správnou náladu pro každou příležitost – ať už pořádáte večerní grilování s přáteli, trávíte čas s rodinou nebo si jen užíváte klidný relax na terase.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro Internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2024 dosáhla tržeb ve výši 6,1 miliardy eur a zaměstnává přibližně 29 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Od vstupu na burzu je společnost již osm let po sobě zahrnuta do indexu Dow Jones Sustainability, pět let po sobě získala také platinové ocenění EcoVadis. Tím se Signify řadí mezi jedno procento nejlépe hodnocených společností na světě. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, X, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

T-Mobile pomáhá Univerzitě Hradec Králové s výukou informační a síťové bezpečnosti, zájem studentů roste

V Česku chybí odhadem 5 000 odborníků na kyberbezpečnost. Univerzita Hradec Králové na to zareagovala ve spolupráci s experty z T-Mobilu zavedením nového oboru Informační a síťová bezpečnost. Zájem studentů o obor v meziročním srovnání vzrostl o třetinu. Nedostatek odborníků v oblasti kyberbezpečnosti potvrzuje i sám operátor. Počet zachycených kybernetických hrozeb v provozu jeho Bezpečnostního dohledového centra loni vzrostl o 36 %.

Význam kybernetické bezpečnosti v Česku roste. Podle dat T-Mobilu v roce 2024 meziročně stoupl počet kybernetických útoků o 36 % a operátor v tomto období zpracoval více než 30 000 bezpečnostních událostí – průměrně 82 incidentů denně. V souvislosti s nárůsty útoků, ale třeba i nástupem regulace (směrnice NIS 2) na trhu roste poptávka po odbornících na kyberbezpečnost. Univerzita Hradec Králové proto loni otevřela studijní obor Informační a síťová bezpečnost, na části přednášek a seminářů se přímo podílejí odborníci z T-Mobilu.

„V odvětví kybernetické bezpečnosti v Česku narážíme na kritický nedostatek odborníků – na FIM UHK se jej snažíme saturovat. Letos končí pilotní první ročník, takže osnovu upravujeme za pochodu. Zájem o obor ovšem roste – loni se přihlásilo bezmála 130 studentů, letos je jich již přes 170, tedy o třetinu více. A velký zájem pozorujeme nejen u studentů oboru – přednášky navštěvují i studenti ostatních studijních oborů a fakult napříč celou UHK. Do budoucna se počítá s dalším prohlubováním výuky, například formou odborných seminářů, stáží nebo letních škol,“ říká doc. Mgr. Josef Horálek, Ph.D., odborný garant studijního programu Informační a síťová bezpečnost z FIM UHK.

Kybernetické hrozby se rychle vyvíjejí a je nezbytné na ně stejně pružně reagovat. Úroveň hrozeb roste nejen co do sofistikovanosti, ale i co do intenzity. Například největší útok typu Distributed Denial of Service (DDoS) loni dosáhl celkového objemu 360 Gbps, což je o 40 % více než největší obdobný útok zaznamenaný v roce 2023 (258 Gbps). Právě praktické dovednosti a zkušenosti s řešením nových výzev přináší do výuky specialisté z T-Mobilu.

„Rostoucí využívání AI útočníky při phishingových kampaních nebo vytváření malwaru na míru staví firmy před nové výzvy. Kyberbezpečnost musí být schopná rychle reagovat na nové hrozby a technologické trendy, které stále častěji útočníci využívají,“ vysvětluje Karel Medek, Technical Tribe Lead Protect ze společnosti T-Mobile, a doplňuje:Co se týče kyberbezpečnosti, jedná se o obor s velkou budoucností, a především rostoucí poptávkou po odbornících. Všichni současní studenti Informační a síťové bezpečnosti už mají vybraného zaměstnavatele a jen v Česku je podle mého odhadu asi 5 000 volných míst, v celé EU pak až stovky tisíc.“

T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje také na osvětu a zvyšování digitální gramotnosti v této oblasti. Řadu let probíhají různé interaktivní přednášky a zážitkové workshopy „Bezpečně on-line!“, kde se děti učí rozpoznávat rizika internetu, chránit osobní údaje a bezpečně komunikovat online, nebo workshopy zaměřené na digitální vzdělávání seniorů.

Milník pro zelenou ekonomiku – společnost refurbed dosáhla ziskovosti

Praha, 4. června 2025 – Rakouská společnost refurbed, specializující se na prodej repasovaných produktů, oznámila dosažení ziskovosti napříč všemi evropskými trhy. Tento důležitý milník potvrzuje nejen sílu obchodního modelu, ale je také jasným důkazem, že udržitelný přístup a ekonomický úspěch mohou jít ruku v ruce.

Za pouhých osm let se vídeňskému startupu podařilo vybudovat ziskový model postavený na principech cirkulární ekonomiky – a tím dokázat, že právě tento přístup představuje pro evropské hospodářství obrovský potenciál. “Klimatická změna se nezastaví tím, že ji budeme ignorovat. Zastaví se tím, že mj. změníme své spotřební návyky,” říká Peter Windischhofer, spoluzakladatel a CEO refurbed.

Ziskovost podpořená spokojenými zákazníky

Sílu tohoto modelu potvrzují především samotní zákazníci, kteří se na marketplace vracejí pravidelně – a to nejen díky kvalitně zrepasovaným produktům, ale i díky rostoucímu povědomí o dopadech spotřeby. Jsme ziskoví, protože naši zákazníci se k nám vracejí. Repasování není jen ekologičtější volba – je to i ekonomicky rozumné rozhodnutí,“ říká Windischhofer.

Marketplace si dlouhodobě zakládá na vysoké zákaznické spokojenosti – na platformě Trustpilot dosahuje vysokého hodnocení 4,6 z 5. Celosvětově už prodala repasované produkty v hodnotě přes 2 miliardy €, přičemž jen v České republice se od vstupu společnosti na trh v roce 2024 prodalo přes 10 000 repasovaných zařízení. Každý nákup znamená až o 70 % nižší emise CO₂ oproti koupi nového zařízení.

Cirkulární ekonomika jako nový byznysový standard

„Jako jedni z prvních v našem segmentu dosahujeme ziskovosti a zároveň nastavujeme zdravé ekonomické standardy v odvětví repasovaných produktů. Není to ale jen o číslech – je to důkaz, že podnikání může být současně ziskové i udržitelné,” říká Windischhofer. Ziskovost je podle něj výchozím bodem pro novou fázi odpovědného růstu. Firma chce nadále rozšiřovat své portfolio – v květnu přesáhlo 30 000 položek –, investovat do technologií, které zefektivňují proces repasování a zároveň posilovat strategická partnerství s cílem ještě více zvýšit pozitivní dopad na životní prostředí.

Výdělečný zelený byznys

Dosažení ziskovosti potvrzuje, že odpovědný přístup k životnímu prostředí a byznysová životaschopnost se navzájem nevylučují – naopak se posilují. Společnost tak mění pohled na spotřební elektroniku, ale zároveň nastavuje nový standard pro udržitelné podnikání v Evropě.

O refurbed:

refurbed je nejrychleji rostoucí online tržiště s repasovanými produkty ve střední Evropě. Společnost byla založena v roce 2017 ve Vídni Peterem Windischhoferem, Kilianem Kaminským a Jürgenem Riedlem a aktuálně zaměstnává přibližně 250 lidí. refurbed nabízí profesionálně repasované produkty s minimálně dvanáctiměsíční zárukou. Portfolio tržiště zahrnuje více než 30 000 produktů, včetně chytrých telefonů, notebooků, tabletů a dalších. V současné době refurbed působí v 12 zemích, včetně Německa, Rakouska, Švédska, Itálie, Irska, Nizozemska, Dánska, Belgie, Finska, Portugalska, České republiky a Švýcarska. Společnost klade důraz na udržitelnou a vědomou spotřebu a propaguje znovuvyužití produktů až do konce jejich životního cyklu v rámci principů cirkulární ekonomiky.

PANASONIC TOUGHBOOK POSKYTUJE ŘEŠENÍ PRO PROPOJENÁ VOZIDLA PRO AA

Komplexní řízení projektu zvýšilo konektivitu vozidel, efektivitu a návratnost investic pro přední britskou silniční asistenční službu.

Společnost Panasonic TOUGHBOOK úspěšně dokončila instalaci více než 2 500 odolných 5G routery napříč vozovým parkem silniční asistence AA, čímž byla zajištěna lepší konektivita, vyšší provozní efektivita a úspory nákladů. Ambiciózní celostátní nasazení řešení Connected Vehicle společnosti Panasonic bylo dokončeno za něco málo přes devět měsíců a proběhlo ve spolupráci s AA, Cradlepoint (společností Ericsson) a Gamma Telecom.

Společnost Panasonic TOUGHBOOK řídila celý proces, včetně komplexního řízení projektu, testování, instalace, školení, reportování a průběžné servisní podpory v terénu po dobu příštích pěti let.

Optimalizovaná konektivita napříč Velkou Británií

Konektivita je zajištěna v okruhu 25 metrů kolem vozidla. Díky integraci bezproblémového řešení s dvojitým 5G modemem, který využívá primární a záložní SIM karty, může AA dosáhnout až 98% konektivity po celé Velké Británii.

Díky datům v reálném čase z různých hardwarových zařízení a aplikací, jako je diagnostika vozidel, palubní kamery a údaje o výjezdech, které jsou závislé na silné a spolehlivé konektivitě, řešení společnosti Panasonic minimalizuje prostoje a maximalizuje efektivitu na silnici.

Snižuje také celkové náklady na vlastnictví pro AA, protože nejsou vyžadovány individuální mobilní tarify pro více zařízení. To pomáhá předcházet neočekávaným nákladům na využití dat a zároveň odstraňuje potřebu kupovat více zařízení s podporou 5G.

Pro další optimalizaci chodu společnost Panasonic také spravuje platformu NetCloud Manager společnosti Ericsson pro AA, která poskytuje přehled o využití dat, efektivitě aplikací a výkonu sítě v reálném čase. Jednotný monitorovací systém poskytuje plný přehled o celém vozovém parku a poskytuje AA přehled o efektivitě řešení v reálném čase.

Maximalizace efektivity přímo v terenu

Pro některé hlídky využívá AA také řešení pro zrcadlení obrazovky (Screen Mirroring), které umožňuje zobrazovat data z odolného zařízení TOUGHBOOK na obrazovce infotainmentu v přední části hlídkových vozů. To zvyšuje produktivitu, flexibilitu a komunikaci techniků AA.

Wendy Richardson-Brooks, IT Operations Improvement & Innovation Manager at The AA, řekla: Jedná se o řešení, které zásadně mění pravidla hry pro naše hlídky. S naším předchozím řešením, které se mohlo připojit pouze k sítím 3G nebo 4G, byla konektivita výrazně omezena, což snižovalo produktivitu v terénu. Nyní máme se společností Panasonic a jejími partnery k dispozici odolné řešení, které zajišťuje téměř 100% konektivitu pro všechny naše hlídky. To pomáhá našim technikům rychleji a efektivněji diagnostikovat a opravovat vozidla v terénu – což zvyšuje spokojenost zákazníků.

Nick Miller, EU Sales Strategy Manager at Panasonic TOUGHBOOK, dodal: Tento projekt dokládá závazek společnosti Panasonic poskytovat nejlepší řešení konektivity ve své třídě v krátkém časovém období. Kombinací špičkových odolných směrovačů, špičkové správy sítí a plně řízeného přístupu k službám společnost Panasonic zajišťuje, že flotila AA zůstává v čele technologických inovací.

Pro více informací o nabídce propojených vozidel od společnosti Panasonic klikněte zde: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/blog/rugged-vehicle-routers-increase-connectivity-uptime-field-services

Pro více informací o službách integrace vozidel od společnosti Panasonic klikněte zde: https://eu.connect.panasonic.com/hu/en/toughbook-vehicle-integration-services

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

 

Dlouhé fronty a čekání na pivo. Umělá inteligence zrychluje odbavení zákazníků v letních provozech

Přeplněné stánky s občerstvením, dlouhé fronty a hlavně spousta ztraceného času. To jsou časté nepříjemnosti, které narušují letní pohodu u vody nebo na hudebním koncertu. Ke slovu se pomalu začíná dostávat technologie, kterou si s prázdninovou atmosférou spojí jen málokdo. Umělá inteligence se podle odborníků může stát tichým pomocníkem, který zlepší nejen efektivitu stravovacího provozu, ale i komfort návštěvníků. Díky jednoduchému AI systému si lidé mohou koupit občerstvení téměř odkudkoliv, stačí naskenovat QR kód a objednávku zadat chatbotovi.

Léto a umělá inteligence je na první pohled zcela nesourodá kombinace. Statisíce Čechů totiž během prázdnin alespoň na pár dní hodí práci za hlavu a vyráží na zaslouženou dovolenou. Přesto se nabízí spousta sezónních situací, kde použití nástrojů umělé inteligence dává smysl. „Znají to asi všichni. Když je horké léto s teplotami vysoko nad třicet stupňů Celsia, vystát frontu na pivo je nadlidský výkon. V tomhle směru může pomoci jednoduchý AI systém s chatbotem,“ tvrdí Vojtěch Komenda, zakladatel společnosti AI Excellence, které se v Česku věnuje implementaci nástrojů umělé inteligence pro zjednodušení procesů.

Aplikace není potřeba, objednávku vyřídí chatbot

Systém funguje jednoduše – návštěvník si vyfotí QR kód pověšený na viditelném místě a už může vybírat z nabídky občerstvení. „S chatbotem pak komunikuje a sdělí mu svou objednávku stejným způsobem, jako by stánkař stál přímo před ním. Každý si tak může objednat z deky nebo z první řady u pódia na konkrétní čas. Teprve ve chvíli, kdy je objednávka připravena, si svoji objednávku vyzvedne a díky tomu neztrácí čas. Mezitím se může bavit s přáteli, skočit do bazénu nebo si naplno užívat hudební vystoupení na festivalu,“ vysvětluje Komenda.

Na to, že je objednávka připravená k výdeji, umělá inteligence upozorní zprávou přímo v chatu nebo prostřednictvím e-mailu. Efektivitu celého procesu samozřejmě výrazně zvyšuje možnost platební brány. „Řešení funguje podobně jako samoobslužné kiosky v řetězcích rychlého občerstvení. Ale s tím rozdílem, že lidé nemusí stahovat žádnou aplikaci, ani nikam chodit za účelem si objednat,“ dodává odborník.

Plynulost provozu, vyšší počet objednávek i rychlá návratnost

Pro odbavení zákazníků v letních provozech slouží na několika místech v České republice vyvolávací systém pomocí sady pagerů, které fungují na principu vibrací nebo zvukových signálů. Kromě rizika materiální ztráty a údržby je ale potenciální překážkou také omezená vzdálenost od místa prodeje. „Tato zařízení z pohledu úspory času určitým způsobem fungují, zákazníci ale stejně musí zůstat v relativně rozumné vzdálenosti od výdejního místa, a hlavně si tam fyzicky dojít objednat,“ upozorňuje Komenda.

Řešení za pomocí umělé inteligence nabízí potenciální výhody jak pro prodejce, tak pro samotné návštěvníky. Pro ně je to pohodlný způsob, jak se vyhnout dlouhým minutám ve frontě. Prodejcům naopak může stoupnout počet objednávek, protože existuje část návštěvníků, kteří se právě kvůli dlouhému čekání ke stánku ani nevydají. „Je to velký odrazující faktor. Navíc pokud nebudou muset stát několikametrovou frontu, zkonzumují toho ještě víc,“ popisuje Komenda. AI řešení podle něj pomáhá zajistit plynulost provozu především v prodejní špičce, kdy stánkaři bojují s tlakem na rychlý výdej objednaného občerstvení. „Díky menším časovým prodlevám tak odbaví vyšší počet objednávek,“ dodává expert na umělou inteligenci.

Finanční návratnost vyvolávacího systému, který pracuje s umělou inteligencí, se pohybuje přibližně v jednotkách měsíců. „Velká výhoda AI řešení je v tom, že relativně rychle a jednoduše můžete postavit systém na míru. Léto je pro všechny stravovací provozy vrcholem sezóny, díky umělé inteligenci jej mohou využít na maximum. Provozovatelé budou mít počáteční investici zpět za jedno léto, ne-li dříve. Podle našich zkušeností navíc dokáže zvýšit příjmy až o deset až dvacet procent,“ uzavírá Vojtěch Komenda.

O společnosti AI Excellence

AI Excellence poskytuje řešení v oblasti generativní umělé inteligence pro podniky, které chtějí maximalizovat svůj potenciál a zůstat v čele inovací. Společnost se věnuje integraci, analýze a identifikaci klíčových oblastí pro nasazení umělé inteligence. AI Excellence tvoří multiagentní systémy pro automatizaci podnikání, kteří pomáhají v oblastech testování softwaru, reportingu, automatizace zákaznické podpory nebo řízení projektu.

PANASONIC AUTOMATIZUJE VÝROBNÍ LINKU SPOLEČNOSTI HAELVOET POMOCÍ SVAŘOVACÍHO SYSTÉMU G4

Svařovací robotický systém TAWERS G4 od Panasonicu zajišťuje přednímu výrobci zdravotnického nábytku Haelvoet požadovanou flexibilitu a přesnost výroby.

Panasonic Factory Solutions a její dlouholetý partner SYN-TIG významně modernizovaly výrobní linku společnosti Haelvoet pomocí robotického systému TAWERS G4. Tato modernizace umožní výrobnímu subdodavateli Grovinvest výrazně zvýšit flexibilitu a automatizaci při výrobě specializovaného zdravotnického vybavení pro zákazníky po celé Evropě.

Modernizovaná výrobní linka v závodě společnosti Grovinvest v severním Rumunsku, kde byly robotické buňky Panasonic nasazeny již v roce 2009 a modernizovány v roce 2014, nyní umožňuje plynulou výrobu čtyř variant rámů lékařských lůžek společnosti Haelvoet. Díky automatické detekci všech potřebných komponent před zahájením výroby zajišťuje svařovací robotický systém TAWERS G4 od Panasonicu vysokou přesnost a rychlost svařování, a zároveň minimalizuje dobu náběhu.

Automatizace jako klíč ke zvýšení rychlosti výroby

Pokročilý integrovaný svařovací robotický systém TAWERS G4 od Panasonicu optimalizuje řízení svařovacího procesu pomocí jediné řídicí jednotky pro rychlé a vysoce kvalitní obloukové svařování. Řídicí jednotka se vyznačuje zvýšenou rychlostí zpracování a optimalizovanou komunikací mezi řídicí jednotkou a robotem. Ve srovnání s předchozími modely je G4 spolehlivější a menší, což šetří místo a náklady, aniž by byla ohrožena spolehlivost.

Dotykový panel G4 navíc zjednodušuje programování v rámci výrobní linky, zatímco spotřební materiály, například kontaktní špičky, vydrží déle než u předchozích modelů. Snižuje to potřebu skladovat nadměrné množství náhradních dílů a minimalizuje prostoje při údržbě.

G4 je také vybaven offline programovacím softwarem, který umožňuje vzdálený přístup k výrobním a provozním datům systému v reálném čase. To umožňuje inženýrům společnosti Grovinvest přeprogramovat celý nebo část svařovacího procesu, zatímco robot stále běží.

Bogdan Pienaru, Managing Engineer of Haelvoet contractor, Grovinvest, říká: Bez ohledu na velikost použitých komponent spustí Panasonic G4 požadovaný výrobní program okamžitě – což šetří drahocenný čas při přechodu mezi výrobními programy. Kvalita svařování, kterou G4 poskytuje, je vynikající; Panasonic i nadále stanovuje standardy v oblasti přesnosti, rychlosti a kvality svařování. Celkově hodnotíme naši modernizovanou výrobní linku a služby Panasonic a SYN-TIG jako vynikající.

Celou případovou studii si můžete přečíst na adrese: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/case-studies/caring-care-clever-welding-production-line

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

České voiceboty Vocalls koupil americký CallMiner. Od akvizice si obě společnosti slibují další sblížení AI a zákazníků

Praha 3. června 2025 – Zvýšit efektivitu kontaktních center a získat komplexnější pohled na zákaznickou zkušenost – to je cílem akvizice české technologické společnosti Vocalls, průkopníka automatizace voicebotů, americkou společností CallMiner, předním světovým poskytovatelem řešení pro analytiku konverzací v kontaktních centrech. Od akvizice si obě společnosti slibují propojení analytických schopností CallMiner s pokročilými hlasovými technologiemi Vocalls.

„Způsob, jakým zákazníci komunikují s organizacemi, se dramaticky posouvá směrem k automatizaci. Jedno však zůstává – hlas je stále naším nejpřirozenějším a nejčastěji používaným komunikačním kanálem,“ říká Jeff Gallino, zakladatel a CEO CallMiner. „S Vocalls pokračujeme v našem poslání změnit nejen způsob, jakým podniky interpretují konverzace se zákazníky a co si z nich berou, ale také jak tyto interakce zpracovávají a automaticky řeší prostřednictvím efektivních a účinných schopností konverzační AI. Schopnost komunikovat se zákazníky jejich preferovaným způsobem – ať už jde o hlas, nebo psané slovo – je extrémně důležitá pro jejich pozitivní zákaznickou zkušenost. Jsme nadšeni, že můžeme tým Vocalls přivítat, a těšíme se na společné posouvání hranic toho, jakým způsobem lze konverzace analyzovat, automatizovat a dosahovat tak výjimečné zákaznické zkušenosti,“ dodává Gallino.

Zdokonalit technologie, pochopit zákazníka

Data ukazují, že zákazníci nejraději řeší své problémy prostřednictvím hlasu. Firmy se proto tyto interakce snaží co nejvíce automatizovat. Podle společnosti Gartner se zákaznické linky, které využívají více komunikačních kanálů, stávají dlouhodobě neudržitelnými. Roztříštěnost pak vede k horší zákaznické zkušenosti a loajalitě. Gartner také dodává, že firmy z tohoto důvodu tento přístup opouštějí a obracejí se na hlasové operátory řízené nejmodernějšími nástroji umělé inteligence, které jsou efektivnější a levnější.

Snahu o zdokonalení těchto pokročilých technologií skrze důkladnou analytiku stvrdila nejnovější akvizice české technologické společnosti Vocalls americkým CallMiner. Tomu by tak česká firma mohla pomoci stát se předním poskytovatelem automatizovaných platforem pro zákaznickou zkušenost a kontaktní centra. Obě společnosti budou nyní pracovat na tom, aby firmy díky jejich nástrojům svůj zákaznický servis nejen automatizovaly, ale i zpřesnily. Pomocí pokročilých analytických nástrojů budou firmám pomáhat identifikovat zákaznické dotazy, které může vhodně zodpovědět voicebot, a měřit jejich efektivitu. Od tohoto přístupu si slibují zlepšení vedení operátorů kontaktních center v reálném čase, kteří tak získají hlubší kontext a tím zefektivní a zkvalitní komunikaci.

„Vocalls jsme založili proto, abychom inovovali a automatizovali zákaznické linky, zjednodušili operátorům jejich práci a pomáhali firmám zlepšovat zákaznickou zkušenost. Společně s CallMiner chceme svoje úsilí posunout na další úroveň a propojit moderní technologie automatizace s pokročilou analytikou. Jsme nadšení, že se můžeme ke CallMiner připojit a společně svoji vizi budoucnosti zákaznického servisu naplňovat,“ uvádí Artem Markevich, CEO Vocalls, který společně s Martinem Čermákem Vocalls založil.

Pro české Vocalls, kteří v roce 2017 jako první přinesli automatizované hlasové operátory na tuzemský trh a pomohli automatizovat až 75 % rutinních dotazů zákazníků napříč 27 zeměmi světa, představuje akvizice CallMiner významný milník. Díky novému spojení získá česká společnost přístup k pokročilým analytickým technologickým a globálním trhům. CallMiner přitom získá nativní virtuální agenty s umělou inteligencí pro hlasovou a textovou komunikaci.

Citace investorů

„Jsme moc rádi, že česká firma vytvořila unikátní technologii, dostala ji ke světovým klientům a nyní ji kupuje jedna z nejlepších firem z oboru na světě. Přejeme Vocalls a celému týmu, aby pod novým majitelem dosáhli dalších úspěchů a rozvoje. Artem a Martin jsou inspirací pro všechny české firmy a podnikatele, že můžou udělat díru do světa,“ říká Zdeněk Šoustal, majitel investiční skupiny Reticulum, která spoluvlastní studio V-Sharp.

„Vocalls jsme podpořili jako firmu s jasným produktem, silným růstovým potenciálem a globálně škálovatelným byznysem. Akvizice ze strany CallMiner potvrzuje, že české technologické startupy mohou být relevantními hráči i na vysoce konkurenčních trzích. Jsme rádi, že jsme jako V-Sharp mohli být u toho a pomoci týmu Vocalls dosáhnout takto významného milníku,“ komentuje prodej Michal Menšík, zakladatel investičního studia V-Sharp.

Více o Vocalls

Česká technologická společnost Vocalls je průkopníkem automatizace hlasových služeb. Se svým hlasovým robotem (voicebotem) od roku 2017 zkvalitňuje interakci firem a jejich zákazníků ať už v psané formě, nebo na telefonních zákaznických linkách. Volající nemusí čekat dlouhé minuty na spojení a může svůj požadavek vyřešit okamžitě kdykoli během dne či noci. Technologie pomáhá operátorům automatizovat až 75 % rutinních požadavků zákazníků a několikanásobně zvýšit jejich kapacitu. Asistuje jim například s tvorbou živých překladů ze všech jazyků, klasifikací e-mailů nebo přesnou hlasovou analýzou. S voicebotem Vocalls se mohou zákazníci setkat na linkách společností Alza.cz, ČSOB, Zásilkovna, Europ assistance, Cofidis Group, innogy či Kooperativa ve 27 jazycích napříč osmi zeměmi po celém světě. Růst Vocalls podpořily svými investicemi společnosti V-Sharp Ventures a Reticulum.

O společnosti CallMiner
CallMiner je globální lídr v oblasti konverzační analytiky poháněné umělou inteligencí (AI), která slouží ke zlepšení zákaznické zkušenosti (CX). Nabízí nejkomplexnější platformu na trhu pro analýzu zákaznických interakcí napříč všemi komunikačními kanály ve velkém měřítku, a to díky kombinaci hluboké oborové expertizy s nejmodernější AI technologií a strojovým učením. Díky tomu, že dokáže proměnit poznatky z kontaktních center na strategické informace pro vedení firem, umožňuje CallMiner společnostem efektivněji identifikovat příležitosti pro zlepšení, růst a transformační změny. CallMiner důvěřují přední světové organizace napříč všemi klíčovými odvětvími, včetně technologií, médií a telekomunikací (TMT), maloobchodu, výroby, finančních služeb, zdravotnictví či cestovního ruchu a pohostinství.

Exit mobile version