5G pro každou kapsu: T-Mobile přestavuje T Phone – vlastní značku telefonů plně optimalizovaných pro české 5G sítě

T-Mobile uvádí na český trh vlastní značku mobilních telefonů T Phone. Rychlé, výkonné a cenově dostupné telefony jsou plně optimalizované pro české 5G sítě a na trh přichází 5. října ve dvou variantách s cenou základního modelu s tarifní dotací již od 1 Kč a 499 Kč u modelu Pro. T-Mobile tak pokračuje v naplňování svého cíle zpřístupnit nejmodernější 5G technologii všem svým zákazníkům a zároveň s novou značkou vstupuje do světa hardwaru.

T Phone a T Phone Pro: 5G pro všechny i HW pro náročnější uživatele
T Phone byl vyvinutý ve spolupráci se společností Google a využívá čistou a rychlou verzi OS Android 12 spolu s plně integrovaným Google ekosystémem. Uživatelům navíc přinese službou Google One, včetně atraktivního YouTube Premium, na tři měsíce zdarma. Telefon přichází na trh ve dvou variantách T Phone a T Phone Pro, které disponují osmijádrovým procesorem, operační pamětí 4/6GB a interním úložištěm 64/128GB. Oba telefony jsou kompletně optimalizované pro české 5G sítě a přináší tak superrychlé a stabilní připojení s rychlostí stahování a posílání dat až 1 Gb/s.

Telefony jsou vybaveny 6,52“, resp. 6,82“ displejem s rozlišením HD+, bateriemi s dlouhou výdrží 4 500/5000 mAh a rychlým 15W nabíjením, které je u modelu Pro i bezdrátové. Fotoaparáty v obou modelech disponují vysokým rozlišením 50 MP a nabízí také 5/16 MP přední fotoaparát. Samozřejmostí jsou i pokročilé bezpečnostní funkce včetně odemykání pomocí obličeje a otisku prstu, model Pro podporuje i NFC.

T-Mobile zpřístupní 5G všem zákazníkům
T-Mobile jako digitální leader neustále přináší svým zákazníkům nejmodernější technologie a inovace. Kvalitním a rychlým připojením v podobě 5G sítě chce ke konci letošního roku pokrýt prostřednictvím 2 200 vysílačů již 50 % populace. Vlastní značka dostupných 5G telefonů umožní, aby všichni zákazníci mohli využívat výhody 5G připojení naplno.

„Budoucnost patří 5G technologiím, a abychom jejich potenciál mohli využívat naplno, musí být dostupné všem. Díky spolupráci se společností Google se nám podařilo vytvořit superrychlé 5G telefony, které jsou uzpůsobené potřebám českých zákazníků a přinesou 5G doslova do každé kapsy, doplňuje Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

„Dostupnost 5G technologie je vzhledem k její roli v naší společné digitální budoucnosti klíčová. S cenově dostupnými a funkcemi nabitými modely T Phone a T Phone Pro přinášíme výhody 5G do kapes našich zákazníků na devíti evropských trzích. Díky novým telefonům mohou využívat naši stále se rozšiřující síť 5G, která nabízí zábavu i nespočet digitálních produktů a služeb za velmi dostupnou cenu. Chceme, aby se zapojil každý,“ uvádí Dominique Leroy, členka evropského představenstva společnosti Deutsche Telekom.

Základní model T Phone bude dostupný s tarifní dotací už od 1 Kč, pro náročnější uživatele pak bude určena výkonnější varianta Pro s pokročilejší výbavou už za 499 Kč. Oba modely bude také možné koupit bez tarifních a extra dotací, kdy u modelu T Phone bude základní cena 4 999 Kč a u T Phone Pro 6 499 Kč. Kompletní ceník bude zveřejněn 5. října, kdy telefon vstupuje do prodeje. Od 30. září budou oba modely k dispozici k vyzkoušení na šesti vybraných prodejnách v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích a Ústí nad Labem. Zákazníky navíc na místě čeká i soutěž o tyto telefony.

T-Mobile s vlastní značkou zahajuje novou éru

Představením své vlastní značky vstupuje T-Mobile nově i do segmentu hardwaru a překonává tak další významný milník. V první fázi se chce zaměřit na oblast 5G, která je pro společnost dlouhodobě klíčová. Dva nové modely telefonů jsou proto plně optimalizované pro české 5G sítě a uživatelům umožní využívat jejich potenciál naplno. „Chceme našim zákazníkům přinášet inovace, které jim usnadní život, a přístup k nejmodernějšímu a nejrychlejšímu připojení by měl být samozřejmostí. Proto jsme se rozhodli představit telefon za dostupnou cenu a na míru potřebám českých zákazníků. Věříme, že si k nám zákazníci najdou cestu nejen jako k operátorovi, ale i k novému ‚magentovému‘ výrobní telefonů,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

Technické specifikace

T Phone T Phone Pro
■      Fotoaparát: Zadní fotoaparát: 50MP hlavní + 2MP snímač hloubky + 2MP makro + LED blesk. Přední fotoaparát: 5MP, 2K @ 30 fps video

■      Paměť: 4GBRAM/ 64GB ROM/ slot na Micro SD o velikosti až 2TB

■      Baterie: 4500 mAh s konektorem USB C + 15W rychlonabíjjení

■      5G: ANO

■      Procesor: MediaTek Dimensity 700 / Octa Core – 2* 2,2GHz + 6*2GHz

■      Displej: 6,52” HD+  w/2,5D Glass

■      Zabezpečení: Odemykání obličejem a otiskem prstu

■      Voděodolnost: IP52 / IPX2

■      NFC: n/a

■      Sluchátka: 3,5mm sluchátkový jack

■      Operační systém: Android 12 + OS Upgrade MR

■      Rozměry: 166,61 mm x 76,42 mm x 8,76 mm

■      Váha: 195 g

■      Fotoaparát: Zadní fotoaparát: 50MP hlavní + 5MP ultraširokoúhlý + 2M snímač hloubky + 2MP makro + LED blesk. Přední fotoaparát: 16MP, 2K @ 30fps video

■      Paměť: 6GB RAM / 128GB ROM / slot na Micro SD o velikosti až 2TB

■      Baterie: 5000 mAh s konektorem USB C + 15W rychlonabíjjení + bezdrátové nabíjení

■      5G: ANO

■      Procesor: MediaTek Dimensity 700 / Octa Core – 2* 2,2GHz + 6*2GHz

■      Displej: 6,82” HD+  w/2,5D Glass

■      Zabezpečení: Odemykání obličejem a otiskem prstu

■      Voděodolnost: IP52 / IPX2

■      NFC: ANO

■      Sluchátka: 3,5mm sluchátkový jack

■      Operační systém: Android 12 + OS Upgrade MR

■      Rozměry: 173,92 mm x 77,8 mm x 8,99 mm

■      Váha: 214 g

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Motorola a Pantone oznamují dlouhodobé partnerství, které spojuje sílu technologií, barev a designu

Společnost Motorola je již téměř sto let hnací sílou inovací v oblasti technologií a mobilních zařízení. Vidí způsoby, jimiž mohou její chytré telefony sloužit jako prostředek k vyjádření sebe sama – reprezentují, spojují a mění lidi i jejich okolí. Barvy zase mají neuvěřitelnou sílu, vyvolávají emoce, jsou hnacím motorem akce, a mohou dokonce hrát významnou roli při nákupním rozhodování.

Společnost Motorola má ambice stát v čele vývoje trendů a designu, a proto s nadšením oznamuje, že navázala dlouhodobé strategické partnerství s firmou Pantone, která je de facto globálním standardem jazyka barev a odborníkem na analýzu a výrobu barev.

Společnost Pantone je již více než 55 let globálním lídrem v konzistenci a přesnosti barev pro značky a designéry na celém světě. V oblasti barev nadále dominuje, inovuje své produkty v oborech grafiky, módy a produktového designu a pomáhá designérům vdechovat život jejich vizím od inspirace až po realizaci. Společnost Pantone kromě toho poskytuje také konzultační služby, sestavuje prognózy, stanovuje globální barevné trendy a prostřednictvím ústavu Pantone Colour Institute™ radí společnostem v oblasti barev při definování identity značky a vývoji produktů. Svět designu od společnosti Pantone každoročně netrpělivě očekává vyhlášení barevných trendů a předpovědí. Více než 10 milionů designérů a výrobců se spoléhá na společnost Pantone, která jim pomáhá přijímat zásadní rozhodnutí týkající se designu a barev i předvídat spotřebitelské chování.

Pro značku Motorola je klíčové určení správných designových prvků a funkcí, které nejlépe uspokojí potřeby spotřebitelů. Exkluzivní spolupráce s Pantone v globálním měřítku je dalším krokem v realizaci závazku společnosti Motorola posilovat vyjádření sebe sama, rozvíjet vztah k barvám a poskytovat značce důležitý přehled o makro trendech v designu včetně využívání vlivu Pantone na použití materiálů a povrchových úprav v celém designu.

Jsme nadšeni, že můžeme být strategickým partnerem tak ikonické a vlivné značky, jakou je Pantone,“ řekl Ruben Castano, výkonný ředitel zákaznické podpory společnosti Motorola. „Spojením naší vedoucí pozice v oblasti technologií zaměřených na spotřebitele a inovace s odbornými znalostmi společnosti Pantone v oblasti barevných trendů, prognóz a průzkumu trhu poskytneme našim spotřebitelům další hodnotný způsob vyjádření sebe sama prostřednictvím našich zařízení.

Motorola získá v rámci dlouhodobého partnerství přístup k poznatkům společnosti Pantone o trendech, ke znalostem odborníků z ústavu Pantone Colour Institute™ a k podskupině kurátorských barev, které se budou vyznačovat silnými trendy v designu včetně „Barvy Pantone roku“.

Společnost Motorola existuje proto, aby navrhovala, vytvářela a poskytovala lidem na celém světě účelné inovace, a má bohatou historii vývoje intuitivních produktů,“ řekla Elley Chengová, viceprezidentka a generální ředitelka společnosti Pantone. „Tyto hodnoty sdílíme také ve společnosti Pantone a máme radost, že můžeme se společností Motorola spolupracovat, abychom umocnili význam a sílu preciznosti v designu, inovacích a vyjádření sebe sama prostřednictvím barev a technologií.“

Barvy vybrané pro chytrý telefon motorola edge 30 neo jsou Ice Palace, Aqua Foam, Black Onyx a „Barva Pantone roku 2022“, Very Peri. Tyto odstíny jsou výsledkem první spolupráce společnosti Motorola s ústavem Pantone Color Institute™ při vytváření základních a trendových odstínů, které jsou v souladu se značkou a strategií tohoto zařízení:

  • Ice Palace je odstín, který stimuluje fantazii každého, aby si v ní představil novou budoucnost nebo výlet do větší galaxie. Napodobuje reflexní lesk hvězd a vyjadřuje luxus i dlouhou životnost.
  • Aqua Foam má kořeny v přírodě a je organickou barvou, která uspokojuje ducha. Není ani mužská, ani ženská. Místo toho je technický vzhled odstínu Aqua Foam hypermoderní a jeho snový charakter hovoří o budoucnosti plné světla.
  • Black Onyx představuje ochranu a bezpečí, sílu a sebevědomí a má tmavě černý odstín inspirovaný minerály. Tato barva je praktická a současně okouzlující a hovoří o zkušenostech. Její elegantní přítomnost je považována za ztělesnění sofistikovanosti.
  • Very Peri je barva s bezstarostným sebevědomím a novou přítomností, která inspiruje snílky a dodává sílu tvůrcům. Je komplexní, ale současně má hromadnou přitažlivost. Je to nejvhodnější barva na rozpouštění hranic a vytváření vazeb mezi generacemi, pohlavími a kulturami v novém decentralizovaném světě.

Designéři společnosti Motorola budou úzce spolupracovat s ústavem Pantone Colour Institute™ na dalším rozvíjení partnerství a začleňování psychologie barev a strategie do svého připravovaného portfolia. 

Dostupnost produktů

Chytrý telefon motorola edge 30 neo se již prodává v barvách Very Peri a Black Onyx za základní cenu 9999 Kč. 

Prohlášení o odmítnutí odpovědnosti

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Referenční číslo PANTONE a design PANTONE Chip jsou používány se souhlasem společnosti Pantone LLC na základě licence. © Pantone LLC, 2022. Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. ©2022 Motorola Mobility LLC.

Společnosti Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická firma s obratem 70 miliard USD, která figuruje v žebříčku Fortune Global 500 a slouží zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřuje se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjet technologie měnící svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím zařízení a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Koncern Lenovo Group Holdings převzal společnost Motorola Mobility LLC v roce 2014. Motorola Mobility je stoprocentní dceřinou společností koncernu Lenovo a je zodpovědná za vývoj a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značek Moto a Motorola. Více informací naleznete na https://www.lenovo.com nebo si přečtěte aktuální zprávy na portálech StoryHub a Motorola Global Blog.

Průzkum: 3 nejčastější důvody rodičů pro bankovní účet pro děti

Pochopit hodnotu peněz a naučit se s nimi hospodařit, aby se v dospělosti děti ve světě, včetně toho finančního, neztratily. Právě to je podle rodičů zapojených do kvalitativního průzkumu STEM/MARK pro Air Bank nejvíce v souladu s jejich vlastním výchovným cílem v oblasti dětských financí.

„Pro naprostou většinu rodičů je zásadní, aby se jejich děti naučily s financemi správně zacházet. Zhruba polovina z nich ale zároveň tvrdí, že jim to zatím příliš nejde. Hledají proto efektivní, přehledný a jednoduchý způsob, jak děti těmto dovednostem naučit,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank. Důležitou roli proto v průzkumu mezi rodiči hrály nejen úvahy, kdy je ten správný čas začít dítěti dávat kapesné, ale také důvody, proč mu založit právě bankovní účet. Které důvody podle rodičů patří mezi ty nejdůležitější?

  • Samostatnost a zodpovědnost

Rodiče v průzkumu často uváděli, že zkrátka chtějí pro dítě to nejlepší. Tedy vést ho co nejlépe k dospělosti tak, aby z něj nakonec vyrostl samostatný a zodpovědný člověk. A účet pro děti jim v rámci této snahy vyřeší jejich potřebu naučit dítě moderně pracovat s penězi a také s nimi správně hospodařit.

„Dítě si díky online bankovnictví vyzkouší dospělý svět. Naučí se, že když si chce něco koupit, musí vědět, kolik má na účtu peněz a že nemůže všechno utratit najednou. A že pípnutí kartou u terminálu v obchodě se promítne do zůstatku na jeho účtu. Vedle zodpovědnosti za vlastní peníze také pochopí, že si musí dávat pozor na platební kartu a na svůj PIN,“ vysvětluje Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

  • Jednoduchost a přehlednost

Silný argument představuje také lepší přehled o tom, jak dítě s penězi zachází a za co je utrácí. A to jak pro samotné dítě, které získá informace o svých výdajích, tak i pro rodiče, který může stav účtu dítěte jednoduše zkontrolovat ve svém mobilním bankovnictví. V případě potřeby tak rodiče mohou kdykoliv zasáhnout, ať už úpravou limitů pro platby kartou nebo výběry z bankomatů, anebo třeba jen dobře míněnou radou.

„Rodiče oceňují také to, že bankovní účet pro dítě přinese do jejich vzájemné finanční interakce lepší řád, přehlednost, ale také pravidelnost, třeba pro posílání kapesného. Spolu s dítětem mohou potom snadno projít jeho útraty za celý měsíc a společně probrat třeba to, jestli některé z nich byly opravdu nutné. Rodiče navíc zmiňují, že se takto průběžně usměrňovat dítě snaží co nejdříve, protože během puberty už na jejich rady často příliš nedbá,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

  • Flexibilita i v nečekaných situacích

Mezi hlavní důvody, proč rodiče uvažují o založení bankovního účtu pro děti, patří také to, že online bankovnictví představuje po hotovosti přirozený další stupeň dovedností v zacházení s penězi. Výhodou je podle nich také rychlost a operativnost při předávání peněz, a to především v různých nečekaných situacích. Například když dítě zjistí, že mu nestačí peníze na vstupenky nebo třeba na školním výletě.

„Část rodičů vnímá účet pro děti jako pojistku pro nenadálé, nebo dokonce potenciálně rizikové situace. Zejména pokud nechtějí, aby s sebou dítě nosilo příliš mnoho hotovosti. Pokud dítě nemá dostatek peněz na jídlo nebo dopravu a není možnost, jak mu je předat v hotovosti, bankovní účet spolu s platební kartou mohou takový problém snadno a rychle vyřešit. I kromě podobných situací je ale pro řadu rodičů pohodlnější dávat dětem peníze bezhotovostně,“ vysvětluje Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

Kvalitativní průzkum Air Bank realizovaný výzkumnou agenturou STEM/MARK se uskutečnil v březnu 2022 formou hloubkových rozhovorů s deseti rodiči dětí ve věku 8 až 13 let.

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Pravidelné kapesné, šetření s úrokem i snadná kontrola. Air Bank pomůže rodičům uvést děti do světa digitálních peněz

Klienti Air Bank mohou nově pro své děti od 8 do 14 let věku založit běžný účet online a zdarma už i v mobilní aplikaci My Air. Přímo v ní pro ně mohou rovněž zažádat o platební kartu či nálepku, nastavit pravidelné kapesné, propojit účet s dětskou verzí aplikace, a navíc také založit úročený účet na šetření. Air Bank tak chce rodičům pomoci učit děti správně pracovat s penězi, a to bezpečně pod jejich dohledem. Až do konce letošního roku navíc Air Bank ke každému nově založenému účtu pro děti v aplikaci My Air přidá první kapesné ve výši 300 korun.

„Pro naprostou většinu rodičů je důležité, aby jejich děti dokázaly s penězi zodpovědně zacházet. Často jim ale chybí vhodný nástroj, který by jim pomohl začít s dětmi přirozeně mluvit o penězích, představit jim bankovní služby, se kterými se budou setkávat celý život, a zároveň jim poskytl snadnou kontrolu. Naše nové řešení je proto provázané přímo s rodiči, kteří mají o účtu pro děti přehled ve svém mobilním bankovnictví. Dítě může s účtem pracovat v dětské verzi aplikace My Air, platit kartou a využívat také účet na šetření s možností našetřit si na konkrétní cíle,“ vysvětluje Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank.

Účet pro dítě rodič nejen zakládá, ale zároveň i nadále zůstává jeho majitelem. Dítě má k účtu přístup coby disponent a využívá ho jen v takovém rozsahu, jaký mu dovolí rodič. Ten mu tak může například nastavit jiný limit pro platby kartou v obchodech a jiný zase pro platby na internetu. Nastavením nulového limitu u karty ale rodiče zároveň vůbec nemusejí dětem tyto platby umožnit. O účtech pro děti mají navíc rodiče snadný přehled přímo ve svém mobilním bankovnictví, a mohou tak kdykoliv zkontrolovat, jak děti se svými penězi hospodaří.

Rodičům také odpadne nutnost hlídat si termín, kdy mají dítěti dát jeho měsíční kapesné, a už vůbec nemusejí řešit, že u sebe nemají hotovost v potřebné hodnotě. Pravidelné kapesné totiž za rodiče pohlídá trvalý příkaz a v případě potřeby také mohou dítěti snadno a rychle poslat peníze navíc pomocí samostatného tlačítka. To se může hodit třeba v situaci, kdy dítěti nestačí peníze na vstupné nebo třeba na jízdenky.

Účet na šetření s úrokem pro každé dětské přání

Díky možnosti využívat vedle běžného účtu také nový účet na šetření si dítě může šetřit na cokoliv, co si přeje. Na účtu na šetření si navíc může vytvořit až deset různých virtuálních obálek, které si může pojmenovat podle toho, na co si šetří. Zároveň si může nastavit cílovou částku a z galerie obrázků ke každé obálce zvolit symbol, který jeho přání znázorňuje. Přehledně a hravě tak uvidí, kolik peněz mu ještě chybí našetřit si třeba na nové kolo nebo mobil. Obálky ale dítě využívat nemusí a může si zkrátka šetřit jen tak bez konkrétního cíle.

Air Bank účet na šetření aktuálně až do výše 250 tisíc korun úročí sazbou 5 % ročně. Úroková sazba je tak stejná jako bonusová sazba klasického spořicího účtu. Na rozdíl od něj ale v případě účtu na šetření určeného pro děti platí úroková sazba automaticky bez nutnosti splnit podmínku alespoň pěti plateb kartou měsíčně.

Rodiče mohou zdarma založit samostatný účet pro každé své dítě. Podmínkou je, aby majitel běžného účtu byl podle rodného listu dítěte jeho zákonným zástupcem a aby dítě mělo buď cestovní pas, anebo dětský občanský průkaz a také vlastní české telefonní číslo. 

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Hackerské skupiny na Telegramu, Signalu a dark webu podporují protesty v Íránu

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, objevil v souvislosti s íránskými protivládními protesty po smrti Mahsy Amíníové několik hackerských skupin, které pomáhají demonstrantům obejít přísná pravidla vynucená režimem. Na Telegramu, Signalu a dark webu jsou skupiny podporující protesty, zaměřují se například na úniky a prodej dat, včetně telefonních čísel a e-mailů úředníků a map citlivých míst. Hackerské skupiny také umožňují lidem v Íránu vzájemně komunikovat a sdílet zprávy o dění v ulicích, čemuž se vláda ve snaze potlačit protesty snaží zabránit.

  • Skupiny na Telegramu mají od 900 do 12 000 členů.
  • Několik skupin poskytuje seznam proxy serverů a VPN, které pomáhají obcházet cenzuru v Íránu.
  • Další skupiny pomáhají protestujícím s přístupem na sociální sítě.

Stejně jako v ostatních případech i zde existují hackerské skupiny, které se snaží na situaci vydělat a informace o Íránu a režimu prodávat.

„Vidíme, že skupiny na Telegramu, dark webu a ‚běžném‘ webu pomáhají protestujícím obejít restrikce a cenzuru, což je v současné chvíli způsob, jak se íránský režim snaží vypořádat s protesty. Skupiny se začaly objevovat zhruba den po propuknutí protestů. Cílem je podpora demonstrací i snaha umožnit lidem v Íránu vzájemně komunikovat a sdílet zprávy o situaci,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Zaměřují se na úniky protirežimních dat, včetně telefonních čísel a e-mailů úředníků a map citlivých míst. Snaží se také prodávat „soukromé“ informace o IRGC. Nabízí i seznam služeb, které pomohou obejít cenzuru v Íránu.

V současnosti se zaměřují na zprávy z protestů, reportáže a videa z ulic a informace o stavu internetu v Íránu. Nabízí otevřené VPN servery k obcházení cenzury.

V rámci hackerského webu hide01.ir uveřejňují rozhovory a návody na hackování počítačů a softwaru. V současnosti pomáhají demonstrantům obcházet cenzuru a připojit se k sociálním sítím.

Signal je komunikační aplikace vyvinutá neziskovou organizací Signal Foundation. Uživatelé mohou posílat individuální a skupinové zprávy, včetně souborů, hlasových zpráv, obrázků a videí, a uskutečňovat hlasové i videohovory. Signal se také rozhodl připojit k úsilí a podpořit protesty v Íránu a pomáhá lidem nastavit proxy servery, které lze použít k obejití cenzury. https://signal.org/blog/run-a-proxy/

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

vivo se stává oficiálním sponzorem a oficiálním smartphonem mistrovství světa ve fotbale v Kataru

vivo, přední světová technologická společnost, se stává jediným oficiálním smartphonem a oficiálním sponzorem v oblasti chytrých telefonů letošního mistrovství světa ve fotbale v Kataru. O podporu při přípravě a pořádání akce se organizátorům díky technologii skládacího displeje v kombinaci s balíčkem office postará nový model vivo X Fold+.

vivo věří, že sport a technologický vývoj sdílí podobnou filozofii – umožňují lidem žít kvalitnější život prostřednictvím neustálé snahy o lepší výsledek. vivo by i proto rádo vyzvalo uživatele a fanoušky po celém světě, aby zaznamenávali okamžiky této významné události a šířili je mezi svými blízkými. Očekává se, že nejvýznamnější sportovní událost roku bude sledovat až 5 miliard diváků.

vivo a mezinárodní federace FIFA podepsali v roce 2017 šestiletou sponzorskou smlouvu a letošní akce v Kataru bude už druhým mistrovstvím světa, které značka sponzoruje.

Fotbal je jedním z nejstarších sportů a je nesmírně populární po celém světě. Ztělesňuje týmovou práci a snahu o dosažení jednoho cíle. Bez ohledu na rasu, pohlaví a věk má fotbal vždy sílu spojovat lidi z různých kulturních prostředí a vytvářet tak pevná pouta, která boří bariéry.

Společnost vivo zahájila svou cestu k celosvětové expanzi v roce 2014 a nyní pokrývá více než 60 zemí a regionů. Vždy se orientovala výhradně na spotřebitele a snažila se využívat vlastních technologií k poskytování kvalitních služeb uživatelům na celém světě. Během šampionátu vivo poskytne své vlajkové smartphony organizátorům, aby dokončili přípravy za pomoci nejmodernější technologie a zajistili tak úspěšné konání mistrovství světa.

V průběhu mistrovství bude spuštěna kampaň #vivogiveitashot s cílem obnovit vzpomínky a ukázat odvahu lidí, kteří se nebojí překonávat výzvy. vivo věří, že kampaň dá lidem po celém světě sílu vyjádřit se prostřednictvím své lásky k fotbalu.

vivo jako oficiální sponzor šampionátu poskytuje zákazníkům v Česku při nákupu nového smartphonu X80 Lite fotbalový míč vivo jako dárek. Uživatelé se tak mohou připojit k oslavám fotbalu a užít si radost ze hry s přáteli.

Model X80 Lite je do 2. října k dostání za 9 999 Kč. Poté bude u prodejců k dispozici za standardní cenu 10 999 Kč.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Logitech představuje pestré portfolio myší a klávesnic z kolekce „Designed for Mac“

Společnost Logitech dnes představila novou kolekci produktů „Designed for Mac“, které jsou vytvořeny tak, aby spolehlivě a bez problémů spolupracovaly s počítači Mac v nejrůznějších podmínkách. Nová kolekce obsahuje klávesnici MX Mechanical Mini for Mac, myš MX Master 3S for Mac, myš Lift for Mac a BluetoothⓇ klávesnici K380 for Mac v nové borůvkové barvě Blueberry.

„Víme, že uživatelé produktů Apple oceňují estetiku konzistentního designu svých firemních i osobních zařízení a že potřebují myši a klávesnice, které fungují napříč jejich ekosystémy,“ řekla Delphine Donné, viceprezidentka a generální ředitelka divize Creativity and Productivity ve společnosti Logitech. „Vytvořili jsme sadu stylových nástrojů, které usnadní a urychlí jejich práci díky rozšířeným funkcím, přizpůsobitelnosti a komfortu. Víme, že jeden produkt nemůže vyhovovat všem, a proto byla tato kolekce navržena, vyvinuta a zkonstruována tak, aby uspokojila různorodé potřeby příznivců značky Apple.“

Klávesnice MX Mechanical Mini for Mac

První mechanická klávesnice Logitech optimalizovaná pro počítače Mac, která je k dispozici v odstínech šedi Space Gray a Pale Gray, má rozložení kláves charakteristické pro počítače Mac s možností přizpůsobení klávesových zkratek a urychlení kreativní práce pomocí aplikace Logi Options+. Klávesnice MX Mechanical Mini for Mac je vybavena nízkoprofilovými spínači Tactile Quiet a chytrým podsvícením Smart Backlighting, aby se dala používat za jakýchkoli světelných podmínek. Můžete k ní připojit až tři různá zařízení Apple se systémy macOS, iPadOS nebo iOS pomocí technologie Easy-Switch nebo ji nabíjet kabelem USB-C i během práce.

Myš MX Master 3S for Mac

Myš MX Master 3S for Mac vznikla přepracováním svého ikonického vzoru pro potřeby pokročilých uživatelů počítačů Mac. Je dodávána v odstínech šedi Space Gray a Pale Gray a kombinuje to, co už jste si oblíbili, s novými funkcemi pro maximální pohodlí, efektivitu a plynulost práce. S elektromagnetickým rolovacím kolečkem MagSpeed prosvištíte 1 000 řádků během jediné sekundy a můžete si nastavit také citlivost snímání polohy v rozmezí 1 000 až 8 000 DPI pro přesnou práci na jednom nebo více monitorech s vysokým rozlišením. MX Master 3S for Mac je vybavena tichými tlačítky, dokáže fungovat i na skleněném povrchu, dá se rychle dobíjet kabelem USB-C i během používání a díky technologii Easy-Switch k ní lze připojit až tři různá zařízení Apple se systémy macOS nebo iPadOS.

Myš Lift for Mac

Myš Lift for Mac je vertikální ergonomická myš, které je ideální pro lidi s malou až středně velkou rukou a splňuje požadavky na celodenní pohodlnou práci. Byla vyvinuta a otestována v laboratoři Logitech Ergo Lab a díky sklonu v úhlu 57° bude vaše ruka v poloze umožňující pohodlné držení a snadnou manipulaci s myší. Zápěstí je tak během celého dne méně namáháno a ruka i horní část těla zůstávají v přirozenější poloze. 

Bluetooth® klávesnice pro více zařízení K380 for Mac (Blueberry)

Moderní minimalistická klávesnice pro více zařízení K380, která připomíná klávesnici notebooku, se perfektně integruje do vaší sestavy Apple a bez problémů funguje na všech zařízeních tohoto výrobce. Lehká a prostorově úsporná klávesnice v nové barvě Blueberry má vyduté klávesy, což podporuje pohodlné, plynulé a mimořádně tiché psaní jak za pracovním stolem, tak na cestách. Klávesnice se dá připojit k MacBooku, iPadu nebo iPhonu pouhým stisknutím tlačítka pomocí technologie Easy-Switch.

Přístup společnosti Logitech k udržitelnému rozvoji

Výrobky Logitech, včetně kolekce „Designed for Mac“, jsou navrženy tak, aby uspokojily uživatele nejen po funkční a estetické stránce, ale také s ohledem na dopad na životní prostředí a společnost. Plastové díly v periferiích MX for Mac a Lift for Mac obsahují certifikované recyklované plasty, které dávají druhý život plastům z vyřazené staré spotřební elektroniky. Jejich podíl činí:

  • 47 % u MX Mechanical Mini for Mac v barvě Space Gray,
  • 36 % u MX Mechanical Mini for Mac v barvě Pale Gray,
  • 27 % u MX Master 3S for Mac v barvě Space Gray,
  • 22 % u MX Master 3S for Mac v barvě Pale Gray,
  • 54 % u Lift for Mac.

Všechny produkty Logitech jsou certifikovány jako uhlíkově neutrální. Jejich čistý uhlíkový dopad snižujeme tím, že je navrhujeme s ohledem na udržitelnost a využíváme obnovitelné zdroje energie všude, kde je to možné. Náš zbytkový dopad kompenzujeme také nákupem kvalitních certifikovaných kompenzačních produktů z oblasti lesního hospodářství nebo obnovitelných zdrojů energie a od komunit zasažených klimatickými změnami.

Cena a dostupnost

Produkty „Designed for Mac“ budou v České republice k dostání od září 2022 u tradičních partnerů a na Logitech.com a u dalších globálních prodejců za tyto doporučené maloobchodní ceny:

  • MX Mechanical Mini for Mac: 4 390 Kč
  • MX Master 3S for Mac: 3 190 Kč
  • Lift for Mac: 1 190 Kč
  • K380 for Mac: 1 349 Kč.

O společnosti Logitech

Společnost Logitech pomáhá všem lidem realizovat jejich touhy nabídkou technologií, které umožňují každému tvořit, být úspěšnější a užívat si více života. Navrhuje a vytváří produkty, které spojují lidi prostřednictvím počítačů, her, videa, hudby nebo streamování a tvorby obsahu. Mezi značky společnosti Logitech patří Logitech, Logitech G, Astro Gaming, Streamlabs, Ultimate Ears, Jaybird a Blue Microphones. Společnost Logitech International byla založena v roce 1981 a je registrována ve Švýcarsku; její akcie se obchodují na švýcarské burze SIX Swiss Exchange (LOGN) a na americké burze Nasdaq Global Select Market (LOGI). Více informací o společnosti Logitech můžete získat na webových stránkách www.logitech.com, firemním blogu, Facebooku nebo na Twitteru s hashtagem @Logitech.

Logitech a další značky Logitech jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti Logitech Europe S.A. a/nebo jejích přidružených společností ve Spojených státech a dalších zemích. Veškeré ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. Více informací o společnosti Logitech a jejích produktech můžete získat na webových stránkách společnosti na adrese www.logitech.com.

České organizace nejčastěji ohrožuje zlodějský malware, krade přihlašovací údaje a sleduje stisknuté klávesy

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb, podle kterého byl v srpnu nejrozšířenějším malwarem FormBook. Na čele žebříčku nahradil dlouhodobou jedničku Emotet.

FormBook je zlodějský malware, který krade přihlašovací údaje, pořizuje snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a stahuje a spouští soubory podle příkazů z řídícího serveru (C&C). Na hackerských fórech je prodáván relativně levně coby MaaS (malware jako služba) a využívá řadu pokročilých technik, aby se vyhnul odhalení.

V srpnu jsme viděli také nárůstu útoků malwaru GuLoader, který se používá ke stahování a instalaci trojských koňů pro vzdálený přístup a zlodějských malwarů, jako jsou Netwire, FormBook a AgentTesla. Šíří se prostřednictvím masivních e‑mailových phishingových kampaní, které lákají oběti ke stažení a otevření škodlivého souboru.

Check Point varuje také před útoky mobilního malwaru Joker. Jakmile se dostane do zařízení, může krást SMS zprávy, seznamy kontaktů a informace o zařízení, může dokonce přihlásit oběť k placeným prémiovým službám. Nárůst útoků částečně souvisí i s nedávno odhalenými kampaněmi, při kterých číhal na uživatele v některých aplikacích na Google Play.

Výzkumný tým zároveň upozorňuje, že největšímu množství kyberútoků čelí nadále vzdělávací a výzkumné instituce. Následují vládní a vojenské subjekty a na třetím místě jsou nově zdravotnické organizace, což je znepokojivý trend.

Vydán byl i žebříček zemí, které jsou nejčastěji terčem kyberútoků. Česká republika se v srpnu lehce posunula mezi bezpečnější země a patřila jí celosvětově 34. pozice. Slovensko se po neklidném červenci také posunulo o 8 míst směrem k bezpečnějším zemím a patřilo mu 68. místo. První, tedy nejnebezpečnější, místo obsadilo znovu Mongolsko.

„Srpen přinesl řadu změn. Viděli jsme pád dříve dominantního Emotetu a také vzestup Jokera, který je třetím nejrozšířenějším mobilním malwarem. Je to znovu důrazná připomínka, jak rychle se prostředí hrozeb může změnit a jak důležité je sledovat nejnovější hrozby a trendy. Zásadní je proto prevence napříč sítěmi, koncovými body i cloudem,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Top 3 – malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podnikové sítě vévodil v srpnu FormBook, který měl v globálním měřítku dopad na 5 % organizací Na druhé příčce se umístil AgentTesla s dopadem na 4 % společností a XMRig na třetím místě ovlivnil celosvětově 2 % organizací.

  1. ↑ FormBook – FormBook krade přihlašovací údaje z webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru.
  2. ↑ AgentTesla – AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. Agent Tesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje z různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook)
  3. XMRig – XMRig je open-source CPU mining software využívaný pro těžbu kryptoměny Monero. Poprvé byl detekován v květnu 2017.

Top 3 – mobilní malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podniková mobilní zařízení vládl AlientBot, následovaly Anubis a Joker.

  1. ↔ AlienBot – AlienBot je malware jako služba (MaaS) pro zařízení se systémem Android, který vzdálenému útočníkovi umožňuje vložit škodlivý kód do legitimních finančních aplikací, čímž útočník získá přístup k účtům obětí a nakonec zcela ovládne infikované zařízení.
  2. Anubis – Anubis je bankovní trojan, určený pro mobilní telefony se systémem Android. Postupně je vylepšován, včetně funkcí pro vzdálený přístup, sledování stisknutých kláves, nahrávání zvuku a ransomwarových schopností. Byl odhalen už ve stovkách různých aplikací dostupných v obchodě Google.
  1. Joker – Android spyware, který se často ukrývá v aplikacích v Google Play a krade SMS zprávy, seznamy kontaktů a informace o zařízení. Navíc skrytě přihlašuje oběti k placeným prémiovým službám.

Top 3 – zranitelnosti:

Check Point také analyzoval nejčastěji zneužívané zranitelnosti. Kyberzločinci se pro útoky na podnikové sítě snažili zneužívat především zranitelnost „Apache Log4j Remote Code Execution” s dopadem na 44 % organizací. Těsně v závěsu následovala zranitelnost „Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure“ s podobným dopadem na 42 % společností, Top 3 pak uzavírá zranitelnost „Web Servers Malicious URL Directory Traversal“ s dopaden na 39 % organizací.

  1. Apache Log4j Remote Code Execution (CVE-2021-44228) – Úspěšné zneužití této zranitelnosti může vzdálenému útočníkovi umožnit spuštění libovolného kódu na postiženém systému.
  2. ↓ Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure – Úspěšné zneužití této zranitelnosti by mohlo umožnit neúmyslné zveřejnění informací o účtu.
  3. ↔ Web Servers Malicious URL Directory Traversal (CVE-2010-4598, CVE-2011-2474, CVE-2014-0130, CVE-2014-0780, CVE-2015-0666, CVE-2015-4068, CVE-2015-7254, CVE-2016-4523, CVE-2016-8530, CVE-2017-11512, CVE-2018-3948, CVE-2018-3949, CVE-2019-18952, CVE-2020-5410, CVE-2020-8260) – Úspěšné zneužití umožňuje vzdáleným útočníkům získat přístup k libovolným souborům na zranitelném serveru.

Check Point analyzoval i malware útočící na podnikové sítě v České republice. Emotet měl v uplynulých měsících dominantní pozici a byl jasnou jedničkou, ovšem v srpnu následoval propad, čehož využil zlodějský malware FormBook, který se posunul na čelo žebříčku. Botnet Cutwail sice celosvětově není nijak výrazný, ale pro české organizace se jedná o nebezpečnou hrozbu. Riziko špionáže a krádeže dat zvýrazňuje na druhém místě Snake Keylogger a na čtvrtém AgentTesla.

Top malwarové rodiny v České republice – srpen 2022
Malwarová rodina Popis Dopad ve světě Dopad v ČR
FormBook FormBook je škodlivý kód, který krade informace a zaměřuje se na operační systém Windows. Poprvé byl detekován v roce 2016 a je prodáván na nelegálních hackerských fórech. I když je jeho cena relativně nízká, má velmi dobré maskovací schopnosti. FormBook shromažďuje přihlašovací údaje z různých webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru. 5,10 % 12,64 %
Snake Keylogger Snake je modulární .NET keylogger, který byl poprvé detekován koncem listopadu 2020. Mezi jeho hlavní funkce patří zaznamenávání stisknutých kláves, krádeže přihlašovacích údajů a odesílání ukradených dat útočníkům. Snake představuje hrozbu pro soukromí a online bezpečnost uživatelů, protože může krást prakticky všechny druhy citlivých informací a není snadné ho odhalit. 1,00 % 6,32 %
Cutwail Botnet Cutwail rozesílá nevyžádané e-maily. Malware je šířen trojanem Pushdo. Boti se připojují přímo k C&C serveru a dostávají pokyny o rozesílaných e-mailech. Po dokončení úkolu nahlásí boti spammerům přesné statistiky o počtu doručených e-mailů a hlášených chybách. Cutwail mohou hackeři využít také k DDoS útokům. 0,00 % 5,49 %
AgentTesla AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. AgentTesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje od různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook). AgentTesla se prodává jako legitimní RAT a zákazníci platí 15–69 dolarů za uživatelskou licenci. 4,70 % 4,12 %
Remcos Remcos je RAT (Remote Access Trojan) poprvé detekovaný v roce 2016. Remcos se šíří sám prostřednictvím škodlivých dokumentů Microsoft Office, které jsou připojeny k e-mailovému spamu. Navíc dokáže obejít UAC zabezpečení systému Microsoft Windows a spouštět malware s pokročilými právy. 1,00 % 3,85 %
GuLoader GuLoader je downloader, který je masivně používán od prosince 2019. Na začátku byl vytvořen zejména pro stahování škodlivého kódu Parallax RAT, ale následně se používal k šíření i dalších trojanů a malwarů, jako jsou Netwire, FormBook a Agent Tesla. 2,10 % 2,20 %
GhOst Backdoor.Win32.Ghost je škodlivý backdoor, který se zaměřuje na platformu Windows. Malware umožňuje útočníkům vzdáleně ovládat infikovaný počítač. 0,00 % 1,92 %
Emotet Emotet je pokročilý modulární trojan, který se může sám šířit. Emotet byl využíván jako bankovní trojan a nyní se používá především pro šíření dalšího malwaru a škodlivých kampaní. Šířit se může i prostřednictvím phishingových e-mailů se škodlivou přílohou nebo odkazem a využívá řadu technik, jak se vyhnout detekci. 2,10 % 1,92 %
Tofsee Tofsee je backdoor trojan, který byl poprvé odhalen v roce 2013. Tofsee je víceúčelový nástroj, který lze použít k DDoS útokům, rozesílání spamu nebo třeba těžbě kryptoměn. 1,00 % 1,92 %
AZORult AZORult je trojan, který shromažďuje a odesílá data z infikovaného systému. Jakmile je malware v systému nainstalován (obvykle je šířen nějakým exploit kitem, jako třeba RIG), může odesílat uložená hesla, lokální soubory, kryptopeněženky a informace o profilu počítače na vzdálený C&C server. 0,00 % 1,37 %

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Focus Nordic zařazuje distribuci filmových objektivů Tokina v ČR a SR

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že byla vybrána jako distributor filmových objektivů Tokina v České republice a na Slovensku. Stále více se zaměřujeme na video a společnost Tokina je světově uznávaným výrobcem profesionálních filmových objektivů. Je to značka, která dokonale zapadá do našeho kreativního portfolia vybavení pro tvůrce filmů – říká Matej Sumka, Country manager pro Českou republiku a Slovensko.

Filmové objektivy Tokina představují vzrušující řadu moderních ultra rychlých filmových objektivů, univerzálních zoomových objektivů a makro objektivů, které se vyznačují dokonalou optickou konstrukcí pokrývající všechny snímače velkoformátových filmových kamer. Objektivy se vyznačují prakticky nulovým dýcháním při zaostřování, výjimečným bokehem, měkkými odlesky a poskytují výkon výrazně překračující všechna očekávání. Objektivy jsou k dispozici v široké škále ohniskových vzdáleností a možností bajonetů určených pro všechny úrovně produkčních potřeb.

Většina objektivů je k dispozici v provedení bajonetů PL, Sony E, LPL, EF a MFT.

Jejich oblíbená řada Vista je také vybavena výměnnými bajonety, které umožňují měnit bajonet, který nejlépe vyhovuje vašim potřebám. Výměna bajonetů je snadná a vyžaduje minimum práce. Tato funkce vám umožní používat objektivy na více fotoaparátech buď pro účely pronájmu, nebo pro budoucí ochranu vaší investice v případě, že se váš vybraný fotoaparát změní.

Všechny objektivy jsou k dispozici.

Pro více informací prosím kontaktujte matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčové vlastnosti filmových objektivů Tokina

  • Vhodné pro 8K video
  • Velmi příjemný charakter obrazu v celém rozsahu clony i při široce otevřené cloně
  • Téměř nulové dýchání objektivu při zaostřování
  • Konzistentní délka objektivu při zaostřování
  • Žádný posun obrazu při zaostřování
  • Přirozeně vypadající bokeh
  • Robustní konstrukce
  • Stupnice ostření a clonových čísel na obou stranách

Singapurský fintech hi a MasterCard přicházejí s první platební kartou s individuálním NFT designem na světě

Fintechová společnost hi, kombinující mj. investiční, bankovní i platební služby v oblasti fiat měn a kryptoměn, uvedla ve spolupráci s Mastercard první platební kartu na světě, jejíž design si může klient upravit s použitím svého NFT avatara. Líc karty mohou klienti nově individualizovat pomocí prokazatelně vlastněného „tokenizovaného“ avatara a kartu následně používat u více než 90 milionů obchodníků, kteří karty Mastercard přijímají.

„Nejenže karty s NFT vypadají skvěle, ale umožňují svým vlastníkům ukázat, do jaké online komunity patří, a to i v reálném světě,“ komentuje spoluzakladatel hi Sean Rach. „Možnost platit státními neboli fiatovými měnami, stablecoiny nebo i jinými kryptoměnami – a dostávat za to navíc atraktivní odměny – podle nás přinese revoluci na trhu.“

„S ohledem na rostoucí zájem o kryptoměny a NFT chceme nabídnout dostupné způsoby placení všem, kdo je chtějí používat. Oceňujeme pokračující spolupráci s hi, která přináší na trh inovace a jejímž výsledkem je nová platební karta s vlastním designem a ochranou a zabezpečením na úrovni, kterou byste očekávali od Mastercard,“ říká Christian Rau, seniorní viceprezident pro oblast kryptoměn a fintech společnosti Mastercard.

Debetní karta hi je k dispozici v šesti variantách s nejrůznějšími výhodami dle úrovně členství. Možnost individuálního designu je k dispozici pro majitele zlatých a vyšších karet, kteří prokazatelně vlastní NFT avatara (s podmínkou, že splňuje standardy designu karet společnosti Mastercard).   Členství je možné získat „uložením“ neboli stakingem tokenu HI v minimální ekvivalentní hodnotě 10 eur.

Kartou lze platit státními měnami, stablecoiny nebo jinými kryptoměnami u kteréhokoliv obchodníka, který přijímá karty Mastercard kdekoliv na světě. V rámci nabízených výhod lze získat až 10 % útraty zpět nebo využít nabídky slev až na 20 digitálních předplatných či záruky nejlepších cen a dalších výhod u partnerských pětihvězdičkových hotelů na celém světě. Kartu lze okamžitě dobít eury nebo britskými librami prostřednictvím sítě SEPA nebo FPS pomocí IBAN osobního účtu u hi.

Spojení Mastercard a společnosti hi přináší českým klientům další možnost, jak svou kartu individualizovat k obrazu svému. Stáváme se tak prvními společnostmi na trhu, které poskytují tento naprosto ojedinělý platební zážitek, jenž zároveň přináší i řadu výhod,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

Jak získat debetní kartu hi

Zájemce si stáhne aplikaci hi a vybere si úroveň členství, aby mohl o debetní kartu požádat. hi má šest úrovní, které umožňují používat platební kartu: Basic, Black, Silver, Gold, Platinum a Diamond, přičemž každá z nich kromě toho nabízí různé finanční a lifestylové výhody.

Debetní kartu hi budou v prvotní fázi moci využívat členové hi v nejméně 25 členských státech EHP (včetně České republiky) a ve Velké Británii. Členové zlaté a vyšší úrovně hi mohou využít možnosti nechat si vyrobit kartu se svým NFT avatarem, přičemž možné sbírky jsou omezené a zahrnují mimo jiné CryptoPunks, Moonbirds, Goblins, Bored Apes nebo Azukis. Majitelé avatarů žádající o vlastní design musejí prokázat, že daný nezaměnitelný token skutečně vlastní. Debetní karty hi bude vydávat společnost Moorwand. 

O hi

hi buduje nejpraktičtější a uživatelsky nejpřívětivější aplikaci na světě pro kryptoměny a státní měny. Svým členům poskytuje komplexní spořicí, investiční a platební služby, doplněné o funkce směny kryptoměn a bankovní služby nové generace, to vše s nejrůznějšími lifestylovými výhodami. hi má v současné době téměř 3,5 milionu členů z více než 190 zemí a její aplikace zaznamenala přes 2 miliony stažení. Buďte s hi na Telegramu, Twitteru, Instagramu, LinkedIn nebo na naší webové stránce hi.com. hi je držitelem certifikátu Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). 

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Exit mobile version