Mobilní mapování zvládá systém společnosti TopGis až v rychlosti 90 km/h. Strojové vidění usnadní pasporty komunikací či dopravního značení

S panoramatickými snímky z mobilního mapování se lidé nejčastěji setkávají v mapových aplikacích. Jejich uplatnění je ale mnohem širší, města a obce výstupy z něj využívají při pasportech komunikací, dopravního značení či mobiliářů. Brněnská společnost TopGis používá systém kamer umožňující mobilní mapování v rychlosti až 90 kilometrů za hodinu. Díky technologii strojového vidění a přesnému umístění snímků je navíc možné objekty na snímcích identifikovat do souřadnic či změřit.

Brněnská společnost TopGis se specializuje na letecké a mobilní mapování Česka, pro města a obce navíc provozuje mapovou aplikaci GisOnline.cz. Ke svým aktivitám ve vzduchu využívá firma trojici vlastních letadel, tuzemské silnice pak křižuje její speciálně upravený vůz. Právě ten se nyní dočkal výrazného vylepšení, které ještě zpřesní výstupy mobilního mapování.

„Na našich autech dlouhodobě využíváme systém kamer, který umožňuje panoramatické snímkování. Tento systém jsme nedávno ve spolupráci se společností ATEsystem a ICTsystem výrazně modernizovali. Tvoří jej 15 kamer, které disponují technologií strojového vidění, vysoce přesná navigace a výkonný počítač, který se stará o zpracování dat,“ uvedl vývojový manažer společnosti TopGis Vladimír Plšek.

Při výběru kamer umístěných v kouli na střeše auta padla volba na Basler Ace L s rozlišením 12 megapixelů. Těch je v systému celkem dvanáct, další tři kamery pak disponují menším rozlišením a jsou určené pro měření jasu pro celou soustavu. Celý panoramatický snímek pak díky tomu disponuje výsledným rozlišením kolem 135 megapixelů, přičemž pro jeho poskládání do finální podoby se využívají pokročilé algoritmy.

„Rychlost samotného snímání je závislá na vnějších světelných podmínkách, celý systém je ale stavěný na snímkování do rychlosti 90 kilometrů za hodinu. O polohovou přesnost pořízených záběrů se stará velmi přesná satelitní navigace. Při zpracování snímků lze polohu určit s přesností až na dva centimetry,“ popsal Vladimír Plšek s tím, že snímkování ve vyšších rychlostech významně usnadňuje mobilní mapování a pasporty například krajských komunikací a dálnic či dopravního značení na nich.

Pasporty majetku obcí budou snadnější díky strojovému vidění

Mobilní mapování je velmi často spojené zejména s pasporty místních komunikací, veřejného osvětlení, mobiliářů, zeleně či reklamních ploch ve městech a obcích. Právě v jejich případě může být významným přínosem využití technologie strojového vidění. „Nový systém umožňuje automatizovaně identifikovat celou řadu objektů, které systém mobilního mapování zachytí, stejně jako zjednodušit zpracování jejich polohy či rozměrů,“ doplnil Vladimír Plšek.

O společnosti TopGis

Brněnská společnost TopGis působí na trhu od roku 2009 a je lídrem v oboru geodézie, mapování a webových mapových služeb. Vlastní všechny podstatné technologie – letadla, kamerové a laserové senzory či mapovací automobily – a její tým tvoří pět desítek zkušených odborníků v GIS a SW oboru. Společnost je tvůrcem nejdetailnější aktualizované ortofotomapy České republiky a dlouhodobým dodavatelem mapových podkladů pro Seznam.cz. Prostřednictvím webového portálu GisOnline.cz umožňuje náhled do katastru nemovitostí, pasporty, analýzy či přesná měření.

V Praze se už příští úterý bude volit nejlepší startup Evropy. Promluví i budoucí šéfka Virginu

Už příští úterý se v Praze uskuteční šestý ročník jedné z největších startupových akcí Evropy. Dřívější Startup World Cup & Summit letos mění svůj název na Disraptors Summit. Ústředním bodem programu bude již tradičně velkolepé finále soutěže o nejlepší startup Evropy. Vedle toho na akci vystoupí řada inspirujících osobností. Hlavní hvězdnou bude dcera Richarda Bransona, Holly Branson, o níž se mluví jako o budoucí šéfce konglomerátu Virgin. Vstupenky je možné pořídit na webu disraptors.com.

Co přivedlo Holly do Virginu, když původně nechtěla mít s otcovým podnikáním nic společného a deset let si budovala úspěšnou kariéru lékařky? A jaké to je určovat směr multimiliardového kolosu, kde už od roku 2008 působí v pozici Chief Purpose and Vision Officer? I o tom bude řeč během jejího živého vstupu přenášeného z Londýna. V průběhu dne ale vystoupí i další významné ženy.

Rektorka, astronautka a první dáma digitalizace

„V letošním roce mezi hlavními hosty zazáří hned několik výjimečných žen. Bude to takový ‚women power‘ ročník. Ačkoli jsou dámy z velmi odlišných oborů i zemí, všechny spojuje odvaha měnit dějiny,“ přibližuje marketingová ředitelka Disraptors Summitu Kateřina Syslová.

Na hlavním pódiu tak vystoupí například Milena Králíčková – lékařka, vysokoškolská pedagožka a současně první žena, která od roku 1348 stanula v čele Karlovy univerzity. V pozici rektorky tak letos na jaře navázala na 508 svých předchůdců – mužů.

Další ústřední osobností bude Erika Piirmets z estonské vládní organizace e-Estonia. Tato ‚první dáma estonské digitalizace‘ přiblíží své zkušenosti s vytvářením vstřícného podnikatelského prostředí. „Od Estonska se všichni máme co učit. V rámci Evropy se tato země pyšní největším balíkem investic načerpaným do startupů. Téměř 2 000 eur na hlavu proti 80 eurům u nás. Ta čísla hovoří sama za sebe a jednoznačně dokládají, že digitalizace není jen buzzword,“ komentuje spoluorganizátor Disraptors Summitu Václav Pavlečka.

Nejmladší vystupující bude teprve jednadvacetiletá Alyssa Carson – dívka, která si už od tří let jde za svým snem, že se stane astronautkou. Už několik let vlastní oprávnění ke vstupu do vesmíru, má pilotní licenci, prošla si tréninky stavu beztíže a je certifikovanou akvanautkou. Ve svém vystoupení promluví o tom, jak chce dobýt Mars, co obnáší astronautský výcvik, jak se liší SpaceX a NASA a jak moc jí v plnění snů pomáhá otec, který ji vychovával úplně sám.

Čeští zakladatelé jednorožců

Během dne pochopitelně vystoupí i slavní a úspěšní muži. Jedním z nich bude například Daniel Hejl – spoluzakladatel Productboardu, který patří do trojice českých jednorožců a současně je vůbec nejhodnotnějším startupem na českém trhu.

O hodnotě startupů bude řeč i s Michalem Šmídou, který vybudoval a odprodal český startup Twisto.

Trojici pak uzavírá Jakub Jurových, který bez jakékoli okázalosti vybudoval veleúspěšný projekt Deepnote, na který vsadily největší investorské fondy včetně Credo Ventures nebo Index Ventures.

Kromě toho budou na programu i nejrůznější panelové diskuse, mentorské stoly. Pomocí aplikace si návštěvníci Disraptors Summitu budou moci domluvit si s vybranými osobnostmi i individuální setkání.

Startupová soutěž v novém pojetí

Zlatým hřebem celodenního programu bude finále Startupové Ligy mistrů, která je do značné míry letošní novinkou. Zatímco v předchozích ročnících mezi sebou v celoevropském finále „bojovali“ výhradně vítězové regionálních kol soutěže Startup World Cup, letos před porotu Disraptors Summitu postoupí také vítězové řady přidružených startupových soutěží jako třeba italského We Make Future, polského Wolves Summitu, mezinárodní Vestbee Challenge nebo řady českých soutěží – například Ynovate Challenge, nebo Technology Fast 50.

„Chceme v rámci startupových soutěží postavit evropskou Ligu mistrů a přitáhnout do Česka skutečnou elitu mladých startupů,“ vysvětluje Václav Pavlečka. „Díky širšímu pojetí zasáhneme podstatně víc zajímavých projektů. Vítězná trofej tak bude o to prestižnější.“

Nejúspěšnější startup tradičně dostane od organizátorů soutěže nabídku investice ve výši
500 000 dolarů. Současně získá vstupenku do světového finále v Silicon Valley, kde může zazářit před světovými investory. Loni celou soutěž ovládl tuzemský projekt Tatum a české a slovenské projekty bodovaly i v uplynulých ročnících.

Vstupenky na akci je možné stále ještě pořídit na webu akce disraptors.com/summit/. Základní vstupenka je v prodeji za 93 eur, studenti mají cenu o 20 eur výhodnější.

Více o Disraptors:

Vše je víceméně v této zprávě. Disraptors navazuje na Startup World Cup & Summit (SWCSummit), jednou z nejvýznamnějších startupových akcí v Evropě, která se v uplynulých letech každoročně konala v Praze. Spojuje summit, kde se potkávají startupy, investoři a zástupci korporací z celé Evropy, a celoevropskou startupovou soutěž, odkud vítěz postupuje do celosvětového finále Startup World Cupu v Silicon Valley. Na předhchozích ročnících vystoupily takové osobnosti jako Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu a legenda počítačového inženýrství, Esther Wojcicki, novinářka a inovátorka ve vzdělávání, Kyle Corbitt z Y Combinatoru, Tosca Musk, CEO streamovací služby Passionflix a sestra Elona Muska, Tom Cwik z NASA, Martin Tolar vyvíjející lék na Alzheimerovu chorobu, Marvin Liao z inkubátoru 500 Startups, Vince Steckler, CEO českého AVASTu, Dave Evans ze Stanfordu a mnoho dalších. Za akcí organizačně stojí společnost Up In The Air. Více informací naleznete na www.disraptors.com.

Jak dlouho trvá vyvinout design vlajkového mobilního telefonu nebo skládačky? HONOR odhalil víc podrobností o tom, co vše rozhoduje o finální podobě úplně nového smartphonu

Co všechno předchází vývoji nového designu mobilního telefonu a jak dlouho vlastně trvá, než je nový design hotový? Co rozhoduje o finálním materiálu a co je potřeba vyřešit při navrhování skládačky? Značka Honor v rozhovoru se šéfem designového týmu odhalila víc podrobností, jak pracuje na podobě nových mobilních telefonů.

HONOR 70 při focení pro dubajský módní magazín Hia

Inspirace pro design nových smartphonů vychází z každodenního života a potřeb nás všech

Značky se často předhánějí v různých vychytávkách, aby předčily konkurenci. Co ale opravdu rozhoduje? Je to funkčnost a využitelnost v každodenních životě. Jsou to naše skutečné potřeby každého z nás, podle kterých designový tým značky HONOR rozhoduje o finální podobě každého produktu. Šéf produktového designu HONOR, Yuan Ze v rozhovoru prozradil víc o tom, jak vzniká design vlajkové série Magic Series, číselné série nebo skládacích mobilních telefonů.  S více jak 18letými zkušenostmi produktového designu se zaměřením na mobilní telefony, se svým týmem pracoval na celé řadě modelů HONOR.

Jaký je proces a jak dlouho trvá vytvoření nového smartphonu HONOR?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Proces designu je součástí celého konceptu integrovaného produktového designu HONOR jako celku. Ekoystému, který funguje nejen samostatně, ale také jako celek s jednoduchým propojením a ovládáním. Záleží tedy, na jaké kategorii zrovna pracujeme. Například, pokud se jedná o vlajkovou loď, zabere jen příprava designu přibližně půl roku. Od prvního náčrtku přes společné schůzky celého týmu k opravdu fungujícímu designu. Poté, co posbíráme interní zpětnou vazbu, přecházíme do fáze „mockupů“ (pozn. mockupy jsou první reálné návrhy, na kterých se dolaďují všechny další kosmetické detaily). To je tak šest měsíců pro vlajkové lodě a čtyři až pět měsíců pro sérii střední třídy mobilních telefonů, abychom vyřešili vše, od náčrtku po zafixování základní podoby produktu, až po finální design.

Všeobecně, co se týká konkrétních postupů, následujeme standardy v odvětví. Nejprve připravíme průzkum, pracujeme s testovací skupinou, až poté začínáme pracovat na prvních návrzích.

Samozřejmě, přihlížíme k finální ceně produktu a dalším nezbytným informacím. Vytváříme nejméně čtyři až pět různých konceptů. Na základě těchto konceptů pak vyvíjíme naše první mockupy. Na základě mockupů pak definujeme další drobnější úpravy, které je stále potřeba udělat. Tyto finální mockupy pak konzultujeme s managementem společnosti.

Kde čerpáte inspiraci? Co vás inspiruje pro nový design?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Toto je velmi jednoduchá a zároveň velmi komplexní otázka. Nejdůležitějším faktorem jsou naši cíloví zákazníci, kteří se liší podle různých kategorií pro různé cenové segmenty. Snažíme se co nejvíce nahlédnout do každodenních potřeb každé cílové skupiny a rozumět, co naši zákazníci nejvíce chtějí, co nejvíce potřebují. Například, pokud navrhujeme chytrý telefon jako je série Magic, která je prémiová, co nejvíce zkoukáme potřeby této cílové skupiny. Chceme rozumět, jaký styl mají rádi, jaké auto řídí, jako módní značky nosí. Například, vyhodnocujeme si také barevné preference, pak vytváříme tzv. mood board barevného spektra. Můžou to být fotky, videa nebo nějaké reklamy, růzbné komponenty a snažíme se dát dohromady ten nejlépe fungující příběh právě pro tuto cílovou skupinu.

Při práci na našem vůbec prvním prémiovém skládacím telefonu HONOR Magic V, nápad na barevné provedení Burnt Orange (pozn. v překladu znamená „spálený pomeranč“) přišel tak, že jsme si všimli momentálních trendů v luxusních produktech. Navrhli jsme proto mnoho barevných provedení a nechali je projít testovací skupinou. Během těchto testování respondenti stále mluvili právě o této oranžové barvě. Z našeho testování  v různých skupinách respondentů vyšla právě tato barva jako mnohem prémiovější než ostatní. Jsou to právě lidé, kteří nás inspirují. Vždy hledáme spojení s dalšími produkty, která daná cílová skupina vlastní nebo bude kupovat. Snažíme se tedy koncovým zákazníkům nabídnout řešení, které jim padne na míru a bude jim inspirací.

HONOR Magic V a jeho luxusní provedení ve veganské kůži Burnt Orange

Průzkumy cílových skupin provádíte ve kterých zemích?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Testování cílových skupin realizujeme nejen na domácím čínském trhu, ale také na mezinárodních trzích, včetně Evropy. Z regionu Střední a Východní Evropy nevynecháváme Českou republiku a Finsko. Spolupracujeme také regionálními partnery, operátory jako např. Telecom. Sbíráme všechny podněty a nápady, zpětnou vazbu z různých zemí. Snažíme se o to, aby byl design našich produktů jednoduše líbivý po celém světě bez rozdílu na národnosti. Také nezapomínáme jak na velká, tak na malá města, kde může být vkus jiný.

Mobilní telefon HONOR 50 znamenal pro HONOR start seriálu designu duálního prstence pro usazení kamer. Nedávno se na evropský trh uvedla nová generace, HONOR 70. Povězte nám víc o inspiraci pro tuto řadu.

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Pro naši číselnou řadu je největší inspirací krása jako taková. Chtěli jsme si být jistí, že design celé této řady bude krásný nejen na oko, ale také velmi lehký a ergonomický. HONOR 70 je krásný, lehounký, a pokud vezmete tento telefon do ruky, hned poznáte rozdíl oproti konkurenci. HONOR 70 je prémiový smartphone střední třídy. Pokud se podíváme na tu nejdůležitější cílovou skupinu, zjistíme, že ta nebude chtít za telefon utrácet příliš. Ale zároveň hledají něco pěkného, co by mohlo vyjádřit jejich unikátní styl a vkus.

Krásný design nemusí být drahý. Hledáme tak prémiový mobilní telefon pro mladou generaci, číselná řada je určena právě mladé generaci. Na základě dat průzkumu mladá generace hledá stále něco trendy. HONOR 50 byl opravdu smartphone, který doslova zářil. Přirovnali bychom jej ke křišťálu. Módní trendy se ale stále mění, podle posledních průzkumů mladá generace teď hledá spíš něco rafinovaného a decentního. Proto jsme pro následující generaci zvážili pro design změny. Například, mladí lidé dnes preferují prémiové, ale ne drahé parfémy v elegantním a prémiovém balení. Balení parfémů je pěkný příklad, kam se ubírají designové trendy. Sbíráme všechny tyto podněty, abychom co nejvíce rozuměli designovému provedení, i barevnému spektru, které tato cílová skupina používá a má ráda. Pro HONOR 70 jsme využili vzorek křížení, které se v různých lomech světla různě odráží tak, abychom navázali na poslední módní trendy mladé generace. Připomíná to tak něco prémiového, co už znají ze svého života. Možná nevědí, kam to přesně zařadit, odkud tento design pochází, ale zdá se jim povědomý.

HONOR 70 nemá certifikát IP, co to znamená pro design?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Pro HONOR 70 jsme chtěli design uchovat velmi tenký a velmi lehký. Někdy je design vlastně uměním kompromisu, speciálně pokud jde o série střední třídy. Design není jen průmyslový design, ale pokud chceme definovat sérii HONOR 70, vždy nesmíme zapomenout na celý seznam vychytávek. Když jsme se ptali zákazníků, jaká je jejich nejpreferovanější funkce, jestli krásný stylový design nebo vodotěsnost, vždycky si vybrali stylový design. Vědí, že IP68 je dobré mít, ale není to nezbytně nutné k běžnému používání telefonu. Při našich průzkumech jsme se ptali na celou řadu otázek. Například: Kterou funkci skutečně využijete? Co je vaše nejoblíbenější funkce na HONOR 70? V tomto cenovém segmentu vítězí stylový módní a elegantní design a lehká váha. Vodotěsný film by samozřejmě navýšil tloušťku smartphonu. A co se týká ceny, tato cílová skupina, než aby si připlatila za oficiální certifikát, raději volí tenký telefon.

HONOR 70 v barevném provedení připomínající křišťál, Crystal Silver

Jak důležité jsou použité materiály? Například, HONOR 10 byl první smartphone představený se skleněnými zády.

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Jeden z nejdůležitějších prvků designu jsou samozřejmě materiály, především pro číselné série, jako je právě HONOR 70, nebo vlajková zařízení. Různé materiály mohou přinést různé vizuální efekty. Sklo, například, dokáže vytvořit celou paletu odlesků. S různými materiály se také jinak pracuje, co se týká tvarování produktu. Pokud upřednostníme barevné provedení s odlesky skla, musíme také myslet na limity při tvarování skla.

Různé cílové skupiny také preferují různé materiály. Například, pro stříbrnou verzi HONOR Magic V jsme využili metodu 3D ohýbání skla za vysokých teplot, která je v tuto chvíli velmi drahá, ale víme, že zákazníci preferují nové zážitky. Také jsme si všimli, že je stále trendy skleněné barevné provedení, ale mělo by to být něco mezi velmi lesklým a matným materiálem. Nějaká nová barva, kterou nikdy neviděli. Takové barevné provedení pak definuje celý nový produkt.

Jaký je váš oblíbený materiál?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Jako běžný uživatel, u mobilních telefonů preferuji pravou kůži nebo nějaký velmi odolný materiál jako je titanium. Jaké šéf centra pro produktový design HONOR samozřejmě zohledňuji také cenový segment, pro který design vytváříme. Pro prémiovou řadu smartphonů (číselné série a Magic Series) volíme materiály jako je skutečné sklo.

HONOR Magic V se prodává včetně bohaté výbavy v balení, kde nechybí např. luxusní kryt nebo nabíjecí adaptér do auta

Co se týká skládacích mobilních telefonů, jaké výzvy jste museli překonávat při vytváření HONOR Magic V?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

HONOR Magic V je zatím naše zatím nejdražší vlajková loď. Největší výzvou pro designový tým tak bylo zajištění finálního prémiového designu, tak jak cílová skupina pro takový produkt očekává. Při zvažování řešení pro připojení doplňků, jako jsou např. sluchátka, máte tak mnoho faktorů, které zasahují do designu. Snažili jsme se také poučit z výzev, kterým čelila i konkurence na trhu. Největším oříškem byl design fotoaparátů, protože u skládacího telefonu vždy trošku bojujete s omezeným prostorem. Chtěli jsme, aby HONOR Magic V byl tenkým telefonem co nejvíce, jakým skládací telefon může být. Zároveň jsme chtěli ale také zaručit kvalitu fotoaparátů.

S vyvojářským produktovým týmem jsme potřebovali přidat velký modul na záda telefonu a vybalancovat funčnost. Přišli jsme s 3D sklíčkem fotoaparátu, HONOR Magic V je tak první ve své kategorii, který má tak skvělý výkon fotoaparátů a tak krásný prémiový design zároveň. Díky technologii 3D skla, modul fotoaparátu není tak vysoký. Zákazníci, kteří měli možnost si HONOR Magic V koupit, říkají, že takový zážitek ze skládacího telefonu ještě neměli. Samozřejmě, cena takové sklíčka je vysoká, ale u prémiového zařízení jako je HONOR Magic V je to něco, bez čeho se jednoduše neobjedete. Toto je jeden z příkladů, jak dokážeme využít design i pro řešení technických problémů a zároveň zajistit perfektní uživatelský zážitek po všech směrech.

Jakou roli při designu nových produktů hraje udržitelnost?

Yuan Ze, Šéf produktového designu HONOR:

Být „eco friendly“ je jednou z nejdůležitějších priorit při designování nových produktů. Ochranu obnovitelných zdrojů bereme v potaz pokaždé při návrhu konceptu každého nového produktu. Jedním z příkladů je také design balení. Například, box, ve kterém najdete HONOR Magic 3, HONOR Magic V nebo HONOR Watch GS 3, ale také další produkty, má samozřejmě certifikaci FSC (pozn. FSC, tedy Forest Stewardship Council znamená produkty z tzv. obnovitelného lesního hospodářství). Stejně tak papírová výstelka krabičky je z bagasy, tedy odpadu při zpracování třtinového cukru a plastový ochranný film na nabíjecí kabel jsme nahradili papírovým.

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Smolíčku, Pacholíčku, připoj nás k internetu na chviličku! Vodafone podpořil vydání knihy Kyberpohádek

Centrum kybernetické bezpečnosti vydalo s podporou Vodafonu knihu nazvanou Kyberpohádky. Zejména předškolním dětem zábavnou formou ukáže, jak se chovat v online světě. Audioverzi knihy namluvil herec Petr Stach. Tištěnou knihu dostanou zdarma školky, v digitální podobě jsou Kyberpohádky ke stažení třeba na webu Vodafonu.

a vychytralé lišce a škodlivém kódu, O Šípkové Růžence a chytrém zámku. To jsou názvy tří z celkem šesti příběhů, které přináší dnes pokřtěná kniha nazvaná Kyberpohádky. Záměrně staví na známých vyprávěních.

„Základním motivem všech pohádek bývá boj dobra se zlem. Cílem knížky je poukázat prostřednictvím pohádek, které dobře známe, na různá nebezpečí, která nás mohou v kybernetickém světě potkat. Ukazuje i na to, jak bychom se měli chovat a co se může stát, kdybychom se rozhodli špatně,“ říká za tvůrčí tým Centra kybernetické bezpečnosti jeho ředitel Josef Strelec. Delší rozhovor s ním přinesl podcast Tady Vodafone.

Zdarma ke stažení i k poslechu

Vydání knihy, která cílí především na předškolní děti, je součástí Evropského měsíce kybernetické bezpečnosti www.cybersecuritymonth.eu. Jedním z kmotrů knížky je i generální ředitel Vodafonu Petr Dvořák: „Už mnoho let se jako firma věnujeme tématu digitálního rodičovství a Kyberpohádky jsou přesně tím projektem, který má smysl. Jsem rád, že jsme je mohli pokřtít přímo v centrále Vodafonu a přispět k jejich vydání v tištěné i mluvené podobě.“

Pohádky jsou zdarma ke stažení na webu Vodafonu ZDE, podobně jako na stránkách dalšího partnera projektu www.nukib.cz a samozřejmě na webu www.kyberpohadky.cz. Audioverzi namluvil herec Petr Stach, který působí například v divadlech Minor a Studio Dva a kterého mohou diváci znát i ze seriálu Případy 1. oddělení. Poslouchat pohádky může kdokoliv nejen na zmíněných webech, ale i na běžných podcastových kanálech pod názvem Kyberpohádky.

Metodické listy pro učitele

Dalším z cílů projektu je poskytnout knihu Kyberpohádek zdarma 1 000 mateřských škol. V listopadu a prosinci dojde k pilotnímu vyzkoušení Kyberpohádek v několika školkách, vlastní rozeslání knih je plánováno od ledna 2023. Souběžně vznikly také Metodické listy, které pomohou učitelům při seznamování dětí s problematikou kybernetické bezpečnosti.

Kniha Kyberpohádek obsahuje v závěru i vysvětlení odborných pojmů určené primárně těm, kteří budou dětem pohádky číst. Více k projektu najdete na webu www.kyberpohadky.cz. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Vodafone v říjnu: Nová řada Xiaomi 12T láká na bezkonkurenční fotosoustavu

Říjen se u Vodafonu nese ve znamení novinek od výrobce Xiaomi. Zákazníci si nově mohou pořídit modely řady 12T včetně modelu Xiaomi 12T Pro 5G, jehož fotoaparát má rozlišení neuvěřitelných 200 Mpix. Při předobjednání do 12. 10. navíc obdrží chytrý vysavač za symbolickou korunu. I během podzimu navíc lze uplatnit slevu na nová zařízení a s odměnou odejdou i ti, kdo si do poloviny měsíce zakoupí iPhone 13.

Nabídka mobilních telefonů se rozrůstá i v říjnu, kdy Vodafone zařazuje celkem tři novinky od výrobce Xiaomi. V černé nebo modré barvě zákazníci pořídí Xiaomi 12T 5G s výkonným osmijádrovým procesorem a až 128 GB uživatelské paměti. Cena je 14 601 Kč.

V nabídce je nově dostupný i očekávaný model Xiaomi 12T Pro 5G. Jeho hlavním lákadlem je zadní fotoaparát se třemi objektivy a rozlišením neuvěřitelných 200 Mpix, nechybí ani podpora virtuální eSIM. K dostání je za 18 977 Kč.  Zákazníci, kteří si jednu z novinek předobjednají do 12. 10., k telefonu získají jako bonus chytrý vysavač Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Lite jen za 1 Kč.

Třetí novinka – telefon Xiaomi 12 Lite 5G – disponuje výkonným osmijádrovým procesorem od výrobce Qualcomm a až 128 GB paměti. Stojí 10 977 Kč.

U Vodafonu je také k dispozici Nokia G60 5G za 8 601 Kč, a to již od poloviny září. Nový model od tradičního výrobce nabízí podporu dat 5G a virtuální eSIM.

Na zákazníky čekají slevy a odměny

Až do 15. 10. 2022 mohou všichni jablíčkáři využít pokračující akci na iPhone 13. Pokud si zákazník telefon pořídí společně s neomezeným tarifem Premium 5G, náleží mu sleva 4 000 Kč (finální cena telefonu po slevě tedy činí 17 801 Kč). Jako bonus k nákupu telefonu pak každý získá možnost nákupu Apple Airpods 2019 za pouhých 1 777 Kč oproti standardní ceně 4 970 Kč. Věrní zákazníci nemusí platit vše najednou, stačí 1 Kč na místě a zbytek prostřednictvím výhodných splátek. Při nákupu telefonů Honor 70 5G (do 17. 10. 2022) nebo Motorola G62 5G (do konce měsíce) lze i nadále získat odměnu v podobě bezdrátových sluchátek za symbolickou 1 Kč.

Výraznou slevu ale mohou věrní i stávající zákazníci získat i při nákupu ostatních telefonů, tabletů, televizorů, hodinek s eSIM/SIM, notebookům televizorů Sony či herních konzolí. Uplatnit ji lze ve čtyřech úrovních – 5000 Kč, 4 000 Kč, 3000 Kč a 2 000 Kč.

Sleva 5000 Kč platí při pořízení digitální Vodafone TV a pevného internetu společně s našimi tarify Neomezený Super, Neomezený Premium 5G s minimálním měsíčním plnění od 590 Kč na 24 měsíců. Zákazníci ji získají ke každému telefonnímu číslu. Více informací o podmínkách je k dispozici na webových stránkách.  

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Jednoduše chytré osvětlení pro každého: Signify přináší na světlo SpaceSense™ pro systém WiZ – technologii pro detekci pohybu, která doposud nebyla v odvětví spotřebního osvětlení použita

Společnost Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, představuje novou aplikaci, funkce a produkty pro svůj systém chytrého osvětlení WiZ, který pomáhá zvyšovat každodenní komfort uživatelů. WiZ umožňuje objevit pohodlnější a zábavnější domov díky svému promyšlenému ekosystému, který se díky nové aplikaci, průlomové funkci SpaceSense™ a novým zábavním produktům, stává ještě chytřejším. Nová aplikace WiZ V2 a funkce SpaceSense™ budou k dispozici od konce září 2022.

Kouzelná světla

Poprvé od svého uvedení na trh v roce 2016 systém WiZ přepracovává svou aplikaci. Aplikace WiZ je jádrem ekosystému WiZ a zprostředkovává všechny jeho funkce. Spolu s ní přichází SpaceSense™, zcela nová inovace v oblasti spotřebního osvětlení vyvinutá značkou WiZ. Tato průlomová funkce je založena na technologii snímání Wi-Fi sítě. Posouvá domácí automatizaci na novou úroveň, kdy k detekci pohybu využívá signály Wi-Fi, které jsou již v místnosti přítomny – bez potřeby speciálních senzorů a baterií. Signály Wi-Fi jsou mírně rušeny, když se v místnosti pohybují lidé. Měřením malých odchylek v síle signálu způsobených těmito narušeními mohou světla WiZ určit, zda se v místnosti pohybuje nějaký objekt nebo osoba. Detekce je všesměrová a nevyžaduje přímou viditelnost při instalaci, jako je tomu v případě tradičního pohybového čidla založeného na pasivní infračervené technologii (PIR). SpaceSense™ automaticky rozsvítí světlo v místnosti, když vstoupíte, a vypne ho, když už není detekován žádný pohyb. Citlivost systému lze nastavit tak, aby například zabránil vašim domácím mazlíčkům rozsvěcet a zhasínat světla při vbíhání a vybíhání z místnosti. Stačí nainstalovat alespoň dvě svítidla do každé místnosti a propojit je pomocí aplikace WiZ V2. Jakmile je systém SpaceSense™ nastaven, můžete si bez jakýchkoli potíží užívat komfort chytrého osvětlení.

„Ve WiZ jsme si dali za cíl učinit chytré osvětlení dostupnější a užitečnější v každodenním životě. Průlomová funkce, jako je SpaceSense™, je dalším významným krokem k naplnění tohoto poslání. Mnoha uživatelům připadala potřeba dalšího hardwaru, který by umožnil detekci pohybu složitá, drahá a těžkopádná. Nyní poprvé v historii odstraňuje SpaceSense™ tyto překážky a nabízí automatizaci a další pokročilé výhody chytrého osvětlení pro každého,“ říká Danny Lousberg, Head of Software Product Management značky WiZ.

Soukromí a bezpečnost jsou pro systém chytrého osvětlení WiZ prioritou. Systém SpaceSense™ detekuje pohyb po narušení vln Wi-Fi, které vzniká pohybem uživatele. Nezjišťuje přesnou polohu osob, ani nerozpoznává obličeje. Veškerá zjišťovaná data jsou zpracovávána lokálně, aniž by se přenášela na internet nebo do cloudové služby. Tato funkce je volitelná, takže všichni uživatelé WiZ se mohou sami rozhodnout, zda ji chtějí využívat, nebo ne. Funkci SpaceSense™ lze aktivovat u většiny nových výrobků uvedených na trh po září 2021 a u všech výrobků Connected by WiZ – včetně značky WiZ, Philips Smart LED a dalších OEM a privátních značek.

Vezměte osvětlení do vlastních rukou

Aplikace WiZ V2 je kromě SpaceSense™ plná dalších překvapení a nabízí i další nové zajímavé funkce. Zcela nové uživatelské rozhraní nabízí více intuitivní ovládání, které lidem usnadňuje každodenní život. Vše je promyšleno tak, aby se osvětlení přizpůsobovalo vašim potřebám.

Nová aplikace WiZ V2 byla navržena pro lepší kontrolu a co nejjednodušší ovládání: méně kliků pro dosažení požadované akce, vizuálně přehlednější vzhled a plynulejší interakce. Přináší jednoduché ovládání místnosti na pouhé jedno kliknutí. Na domovské obrazovce poskytuje přehled všech místností, takže ihned vidíte, zda jsou světla zapnutá, jaká je jejich úroveň jasu a jaké režimy se právě používají. Pouhým posunutím prstu po ikoně místnosti můžete přizpůsobit atmosféru své náladě, upravit jas nebo si nechat zobrazit skupiny zařízení – vše je rychlé a intuitivní.

Funkce Rychlá akce je tu proto, abyste mohli ovládat osvětlení ještě rychleji a dle svých potřeb, a umožňuje vám vytvořit si v nové aplikaci vlastní, personalizované, a hlavně rychlé nastavení osvětlení. Zapnete si noční lampičku na čtení, útulné světlo v jídelně při večeři nebo světla na večírku, když bude chuť tančit. Jedním kliknutím nastavíte celou místnost. Můžete si vytvořit vlastní „rychlé akce“ zaměřené na více svítidel, a to tak, jak vám vyhovuje, a nezávisle na ostatních uživatelích ve vaší domácnosti.

Funkce Správy světelných scén umožňuje podpořit vaši kreativitu vytvořením světelné Scény pro danou místnost. Pomocí této nové funkce můžete zjistit aktuální stav místnosti, upravit nastavení světla podle potřeby, vybrat, které zařízení bude ovládáno, a pojmenovat danou scénu. Pak stačí v aplikaci nebo pomocí hlasového ovládání spustit různé scény a atmosféra se okamžitě změní.

Stejně jako stávající aplikace WiZ je i nová aplikace WiZ V2 jádrem ekosystému WiZ. Všechny produkty WiZ a Connected by WiZ, které byly kdy vyrobeny, jsou s aplikací WiZ V2 kompatibilní.

Komfortnější a zábavnější domov

Aby si uživatelé mohli snáze užít zážitek ze svítidel WiZ v celé domácnosti, společnost Signify neustále rozšiřuje své WIZ portfolio o nové typy lamp a svítidel.

Přenosná lampa, která je napájená z baterie, je ideální pro vytvoření příjemné atmosféry – díky měkké rukojeti a pohodlnému držadlu lze světlo bezpečně a snadno kamkoli přenášet. Můžete tak osvětlit jakékoliv místo uvnitř i vně vašeho domova a vytvořit tak dokonale útulné prostředí. Má dvouzónovou konstrukci, která vytváří unikátní barevné efekty s dynamickými režimy světla, což vám umožní vybrat si ze dvou různých barev světla a vytvořit z nich unikátní atmosféru. Kromě chytrého ovládání pomocí aplikace nebo hlasu je lampa vybavena dotykovým panelem pro rychlé ovládání: nastavte si světelnou náladu pomocí tlačítka zapnout/vypnout, přednastavených režimů a funkcí stmívání.

Když máte chuť ponořit celou místnost do různých barevných kombinací, podlahové světlo Pole vám s tím pomůže. Tato vysoká stojací lampa vytváří požadovanou atmosféru díky světelným efektům, které vrhá na okolní stěny. Odstraňte její stojan a umístěte ji vodorovně pod pohovku nebo za televizi, a užijte si dokonalý filmový večer. Lampa je také vybavena dvěma světelnými zónami, abyste si mohli namíchat jedinečné světelné zážitky a posunout svou kreativitu na další úroveň.

Dalším přírůstkem do rodiny stolních a stojacích lamp WiZ je svítidlo Bar Linear Light. Tato úzká světelná lišta vyzařuje spoustu barev a snadno se vejde do malých prostor. Můžete ji naklonit na jednu ze stran a nastavit tak úhel svícení. Toto svítidlo je skvělou volbou, která dodá hravost jakémukoli prostoru v domě – ať už jde o zvýraznění bytových dekorací nebo o vitrínu či polici s knihami.

Pokud hledáte chytrý způsob osvětlení prostoru, je pro vás určeno svítidlo Panel Ceiling ve štíhlém a elegantním designu, které se hodí do každého interiéru. Tyto panely WiZ jsou k dispozici ve třech různých velikostech a tvarech. Nastavte si správnou atmosféru pro efektní přechod z režimu práce k odpočinku díky nastavení teploty bílého světla a intenzitě jasu. Kromě toho, že se tento nový LED panel snadno instaluje, zajišťuje rovnoměrnou distribuci světla také pro pohodlí vašich očí.

Výrobky WiZ lze uplatnit i v exteriéru, a to díky prvnímu venkovnímu svítidlu String Light. Rozjasněte si svou zahradu nebo balkon pomocí 16 milionů barev, a to nejen ve svátečním období. Plně voděodolné svítidlo, které odolá i povětrnostním vlivům, String Light nabízí celou paletu bílého a barevného světla, takže nyní můžete zkrášlit venkovní prostor stejně jako vnitřek své domácnosti během všech ročních období. Pokud chcete vykouzlit pohodovou atmosféru pro klidný večer na zahradě, na čtení, nebo povídání s rodinou, teplé bílé světlo vám tento pocit dodá. Díky režimu dynamického světla si můžete osvětlení přizpůsobit slavnostní náladě a 12 LED žárovek se náhodně rozsvítí několika barvami podle zvoleného režimu. WiZ nabízí snadný způsob, jak vytvořit dokonalou atmosféru pro setkávání s rodinou a přáteli, ať už se jedná o večírek, Halloween nebo Vánoce.

Nejnovější příslušenství Smart Button vám umožní ovládat svítidla jediným kliknutím. Stejně jako ostatní příslušenství pro ovládání WiZ, i přenosné tlačítko posílá příkazy bezdrátově přímo do svítidel, aniž by procházely přes váš Wi-Fi router, takže by fungovalo i v případě, že by bylo vaše Wi-Fi připojení nefunkční. Stačí jej přilepit na zeď pomocí přiložené nástěnné destičky, nebo jej můžete připnout na jakýkoli kovový povrch, například na ledničku, protože je vybaveno magnetem zabudovaným v zadní části. Ovladač funguje se všemi svítidly WiZ a Connected by WiZ. 

O společnosti Signify

Signify (Euronext: LIGHT) je celosvětově vedoucí firmou v oblasti světelných produktů jak pro profesionály, tak pro koncové zákazníky a osvětlení v rámci internetu věcí. Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí obchodní hodnotu a pomáhají k přeměně života v domácnostech, budovách i na veřejných prostranstvích. Firma, která v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši 6,9 miliard EUR a zaměstnává přibližně 37.000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, se snaží odhalit mimořádný potenciál světla, který dokáže změnit svět. V roce 2020 společnost Signify dosáhla uhlíkové neutrality, od svého vstupu na burzu je již čtyři roky po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v roce 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete v Newsroomu, na Twitteru, LinkedInu a na Instagramu. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Parimatch Tech: v Čechách o sobě dává vědět čím dál více

Mezinárodní produktová společnost Parimatch Tech se nedávno zúčastnila významného veletrhu Jobspin Job & Relocation v Praze. Akce se zúčastnilo více než 2 000 účastníků a více než 15 známých značek, včetně Johnson&Johnson, Anheuser-Busch InBev, AT&T a mnoha dalších.

Tým představil potenciálním uchazečům aktuální příležitosti, mimo jiné pro specialisty na middle + front end, .NET, Python, automatizaci QA, SRE a DevOps. V současné době pracuje v pražském výzkumném a vývojovém centru Parimatch Tech přes 40 lidí, přičemž v příštím roce a půl se plánuje jejich počet zvýšit na 200.

„Naše pobočka v České republice je ve fázi aktivního rozvoje, tvoříme ‚hlavní jádro‘. Rádi bychom přivítali odborníky na střední a vyšší úrovni, kteří se připojí k týmu a budou pracovat na projektech přímo souvisejících s naším hlavním produktem, který využívají miliony lidí po celém světě,“ prozradil technický ředitel společnosti Parimatch Tech Artur Ashirov.

Na veletrhu Jobspin se o své odborné znalosti podělili také zástupci firem. Artur Ashirov vysvětlil hlavní technologické aspekty včetně stacků a technologií, s nimiž tým pracuje a požadavků na inženýry. Marta Yakhno, specialistka na získávání talentů, podrobně popsala náborové procesy společnosti Parimatch Tech.

„Jsme vděční za příležitost prezentovat naši společnost na novém trhu. Těšíme se na spolupráci se všemi, se kterými jsme se setkali, a vyzýváme odborníky, aby se přihlásili na volné pozice a pomohli nám při vytváření inovativních produktů,“ oznámila vedoucí značky zaměstnavatele Nadiya Semenenko.

Na akci se tým Parimatch Tech setkal se svými kolegy na trhu a s více než 200 zájemci. Společnost plánuje v blízké budoucnosti účast a organizaci dalších akcí pro inženýry, produktové manažery a IT specialisty.

O PARIMATCH TECH

Parimatch Tech je mezinárodní produktová společnost, která vyvíjí a poskytuje technická a marketingová řešení pro herní a zábavní průmysl. Společnost sídlí na Kypru a působí celosvětově, její výzkumná a vývojová centra se nacházejí ve čtyřech zemích, z nichž největší je na Ukrajině.

Hi-tech řešení a inovativní přístupy jsou tím, co společnost Parimatch Tech žene vpřed na herním trhu a zůstává základem jejího úspěchu a rozvoje.

Více na: https://parimatch.tech/ a https://parimatch.tech/vacancies/.

Netatmo představuje PRO verzi inteligentního senzoru kvality vzduchu pro školy, pracoviště i zdravotnická zařízení

Společnost Netatmo dnes na veletrhu Light & Building ve Frankfurtu nad Mohanem představila PRO verzi inteligentního senzoru kvality vzduchu, který je speciálně přizpůsoben pro školy, pracoviště i zdravotnická zařízení. Díky pokročilému monitoringu a optimalizaci vnitřních prostor lze snížit energetickou náročnost budov a vytvořit zdravější prostředí pro zaměstnance i návštěvníky.

Inteligentní senzor Netatmo měří v reálném čase teplotu, kvalitu vzduchu a úroveň vlhkosti a hluku v dané místnosti. Signalizuje však také aktuální stav hladiny CO2: zelenou, žlutou, nebo červenou barvou, pokud přesáhne doporučenou maximální koncentraci 1200 ppm.

Uživatelé také získají přístup k online ovládacímu panelu, kde najdou přehled naměřených hodnot všech snímačů. V reálném čase tak lze analyzovat kvalitu vzduchu, vytvářet vlastní upozornění a generovat týdenní či měsíční reporty. Správce budovy například zjistí, zda průměrná teplota v budově není příliš vysoká, že se jeden radiátor nikdy nevypíná, nebo že někdo zapomněl zavřít okno. Tyto podrobné znalosti umožňují významně snižovat energetickou náročnost budovy. Podle Netatmo lze díky monitoringu a jednoduchým úpravám ušetřit až 10 % výdajů na energie.

Netatmo umožňuje také instalaci QR kódu u vchodu do každé místnosti. Student se například dozví, jaká je kvalita vzduchu v knihovně, kde plánuje strávit odpoledne, nebo si rodiče ověří vhodné podmínky školní třídy jejich dítěte.

Inteligentní snímače kvality vnitřního vzduchu ve verzi PRO se již používají v několika školách a mediálních domech ve Francii, Švédsku, Norsku a Belgii.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Od naprosté rarity k návrhu novely zákona: Od nového roku by mohli zaměstnanci za home office žádat kompenzaci od zaměstnavatele

Před pár lety byl home office brán spíše jako nadstandard, dnes jde již o běžný způsob práce v mnoha českých firmách.  Přesto však stále chybí jasná pravidla pro jeho fungování. To se nejspíše brzy změní, protože Ministerstvo práce a sociálních věcí připravuje novelu zákona, která by měla upravovat pravidla pro práci z domova. Zaměstnavatelé by tak měli například povinnost přispívat zaměstnanci minimální paušální částku, která by měla sloužit na pokrytí nákladů spojenými s prací z domu.

Novinka je to zajímavá, zejména jako finanční benefit pro zaměstnance, který se nezapočítává do výdělku. Všeobecně vzato bychom ale spíše preferovali celkové nižší zdanění práce a méně podobných výjimek, což by přineslo lepší výdělek zaměstnancům, kteří by si ho následně alokovali tak jak uznají oni sami za vhodné – třeba i na náklady práce z domova, říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Jak by to fungovalo v praxi

Po odsouhlasení navrhované novely by měl zaměstnavatel svému zaměstnanci kompenzovat náklady spojené s prací z domova. Hlavní novinkou by byla povinnost hradit zaměstnanci minimální paušální částku na plyn, elektřinu, paliva, dálkové vytápění, vodu nebo odpad. Návrh paušálu je momentálně ve výši 2,80 koruny za každou započatou hodinu práce. Výši této částky by ministerstvo poté každý jednotlivý rok stanovovalo ve vyhlášce. Částka by se přitom ale nezahrnovala do výdělku.

„Způsob práce se v posledních letech zásadně mění. Dříve se pracovalo převážně z kanceláře. Dnes je práce z domova mnohem více obvyklá i díky COVIDu. Některé náklady zaměstnancům již hradíme, ale vykazování je kostrbaté. Proto podporu v zákoně vítám,“ uvádí Lukáš Cirkva, partner & CEO, BCV solutions s.r.o.

Nastavený systém

V důsledku pandemie a přílivu moderních trendů je již v mnoha firmách naprostým standardem nabízet určitou formu práce z domova. Ať už se jedná o hybridní druh práce, tedy kombinace práce z domu a fyzické přítomnosti v kanceláři, nebo o stoprocentní home office. Často již nastavená pravidla tak valná většina firem v plánu měnit nemá. „My standardně v dnešní době kombinujeme práci z H.O. a kanceláře. Respektive v dnešní době při práci v marketingové agentuře nepovažuji za nutné u většiny pozic fyzickou přítomnost v kanceláři, respektive ve městě či zemi,“ potvrzuje Tomáš Vacek z agentury Contexto.

Firmy, které mají ověřený způsob práce se do jiných změn nijak nehrnou. „Tuto záležitost máme již dlouho vyřešenou a upravenou naší firemní směrnicí, která upravuje celkový režim, nejen proplacení nákladů, ale také bezpečnost práce, ochranu dat, pracovní dobu apod,“ vysvětluje Válek Waldemar, finanční ředitel RIM CZ.

Možnost výběru

Důvodem, proč zaměstnavatelé často ani home office nenabízejí je například snazší koordinace zaměstnanců, ale i samotný zájem o offline setkávání se s kolegy z řad podřízených. „Zaměstnanci si mohou vybrat, zda budou pracovat z kanceláře, nebo z domova. Ale vidíme, že stále více lidí se chce setkávat offline a pracovat ze skutečné kanceláře, nikoliv z domova,“ dodává Tatiana Davydova, Chief Talent Officer, Parimatch Tech.

Je home office výhodný pro každého?

Ne každý zaměstnavatel home office podporuje a v některých případech by přesunutí zaměstnanců znamenalo ještě větší náklady než zachování běžného způsobu práce. Zaměstnavatel musí v případě, kdy zavádí home office zařídit technické vybavení spolu s nejrůznějšími licencemi pro bezproblémový vzdálený přístup, což může rapidně zvednout celkové náklady.

„V současné době vzhledem k počtu zaměstnanců umožňujeme práci z domova jen individuálně a většinou z osobních důvodů, nebo v případě lehčí nemoci, kdy není vhodné chodit do kanceláře. Žádné náklady za práci z domova nehradíme. Upřímně jsem zastánce spíše práce v kanceláři, kde je možnost komunikovat většinou rychleji a hlavně se lépe dlouhodobě buduje celý tým. Dlouhodobě tedy neplánujeme zavádět pravidelnou možnost práce z domova,“ říká David Buchta, CEO & Marketingový ředitel společnosti Primulus Group.

Práce z domu nemusí být pro zaměstnance vždy výhodná

Ani samotná nepřítomnost zaměstnanců v kanceláři nemusí být tak výhodná, jak se může na první pohled zdát. Práce z domova povětšinou nemá celopodnikový charakter, jiní zaměstnanci do práce docházejí, tudíž případné úspory, například energie, jsou zanedbatelné.

Z mé zkušenosti home office přináší naopak snížení osobních nákladů zaměstnance. Zatímco zvýšení spotřeby energií je při práci z domova téměř zanedbatelné. Zaměstnanec, který nemusí do kanceláře, výrazně ušetří na stravování nebo dopravě. V náhradě nákladů na energie tedy osobně nevidím smysl. Při práci z domova šetří zaměstnanci peníze už nyní,popisuje Ondřej Tyleček, CEO a obchodní ředitel reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.

KPMG Data Festival letos nabídne návod, jak zkrotit zlá data

V pátek 14. října 2022 se v Atriu Rajské budovy Vysoké školy ekonomické v Praze otevřou brány jubilejního 5. ročníku jednoho z největších datových festivalů v České republice a na Slovensku. Návštěvníci KPMG Data Festivalu 2022 budou mít unikátní příležitost naučit se krotit zlá data a zjistit, jak se s daty pracuje na špičkové úrovni v zavedených firmách i startupech. Festival pořádá xPORT Business Accelerator VŠE společně s platformou Data & Business a FIS VŠE, a letošní ročník návštěvníkům ukáže, že ten, kdo zvládne zkrotit data, s nimi dokáže velké věci. 

„KPMG Data Festival je společenskou platformou, která propojuje datové nadšence a umožňuje jim v lokálním prostředí diskutovat nad klíčovými novinkami a trendy v oboru. Tradičně zde odborníci z KPMG Lighthouse prezentují příklady z praxe a sdílejí své zkušenosti z českých i mezinárodních projektů. V rámci letošního ročníku se mimo jiné zaměříme i na to, co data znamenají pro firmy a jak je využít například pro optimalizaci práce, co si představit pod pojmem datový repozitář nebo jak data governance nabývá ve firmách na důležitosti,“ popisuje KPMG Data Festival Alexandra Andiľová, Manager, KPMG.

Program nabitý daty

Přestože jsou data a práce s nimi často skloňovaným tématem a mimo jiné hrají klíčovou roli při rozhodování nejen ve firmách, ne všude se používají správně. Cílem tvůrců KPMG Data Festivalu je zbořit mýty kolem dat a pomoci lidem nahlédnout hlouběji do datového světa a porozumět mu. V rámci festivalu datoví odborníci otevřou populární témata jako Data Governance včera dnes a zítra, udělají generální úklid ve vašich datových skladech, zaměří se i na data, která mohou zachránit lidský život, nebo umožní návštěvníkům namalovat „datový“ obraz či nahlédnout pod pokličku chytrých měst a do kanceláří budoucnosti.

Data jsou všelijaká, ale když je dokážeme zkrotit, mohou nám otevřít mnoho dveří. Program KPMG Data Festivalu 2022 ukáže, jak data ulehčují práci psychologům (Mongata), jak datům sluší governance (Dawiso), kde najít data v českém zdravotnictví (COGVIO) nebo poskytne návod, jak se orientovat v záplavě informací (NEWTON media). Na festivalu se i návštěvníci bez uměleckého talentu naučí vytvářet umění pomocí Tableau (Enehano), budou moci zhodnotit, zda dokáže umělá inteligence nahradit Shakespeara (THEaiTRE), vyzkoušet si virtuální realitu, která pomáhá s tréninkem lékařů a sester (Virtual Lab), nebo navštívit celou řadu dalších, tematicky zaměřených workshopů a přednášek.

Veletrh zapojených firem

Celodenní festivalový program letos vytvářejí firmy a startupy, jako KPMGŠkoda Auto, Adastra, Livesport, Fortuna, Moneta, Komix, GoodData, Enehano, Dateio, a mnoho dalších, kteří se s návštěvníky podělí nejen o své datové know-how. Festival nabídne účastníkům i tradiční veletrh zapojených firem, v jehož rámci budou mít možnost promluvit s odborníky z korporátů i startupů a zjistit přímo z první ruky, jak data fungují v praxi.

„KPMG Data Festival se letos koná již popáté. Jsme na to patřičně hrdí, protože poslední roky nebyly s ohledem na celospolečenské změny jednoduché. Většina spolupracujících firem zachovává festivalu přízeň a účastní se ho opakovaně, což považujeme za důkaz kvality. Zároveň k nám stále přicházejí nové firmy, což je velmi důležité, protože chceme návštěvníkům nabízet pestrý program a unikátní zážitky,“ říká Kamila Rychtaříková, ředitelka festivalu a COO platformy Data & Business.

Festival je otevřený široké veřejnosti z řad studentů, absolventů, jednotlivců i firem se zájmem o data. Program je sestaven jak s ohledem na úplné začátečníky, tak pokročilé a vstup je pro návštěvníky zdarma.

Exit mobile version