Avast: Popularita aplikace BeReal rapidně roste, jak ji používat bezpečně?

Sociální síť BeReal, na které smí lidé sdílet jen jednu fotku denně přesně v určený čas, je v Česku stále populárnější, a to zejména mezi mladými lidmi. Jen v září vzrostl podle dat společnosti Sensor Tower její počet stažení oproti lednu tohoto roku o tisíce procent. K čemu aplikace slouží a je bezpečná? Expert Avastu radí, jak na BeReal chránit své soukromí.

Cílem aplikace BeReal je ukazovat realitu. Uživatelé dostávají každý den v jiný čas výzvu, aby se během dvou minut vyfotili pomocí přední a zadní kamery svého telefonu v jakékoli situaci, ve které se zrovna nacházejí. Fotky pak sdílejí se svými přáteli nebo dalšími uživateli aplikace. BeReal tak reaguje na jiné známé sociální sítě, jako je např. Instagram nebo Pinterest, kde uživatelé zveřejňují pouze pečlivě vybrané momenty ze svého života. Ty navíc výrazně upravují a manipulují tak s realitou. Sledování takových příspěvků pak může mít negativní dopad na duševní zdraví. BeReal nic takového nedovoluje. Svým uživatelům dává možnost vidět věci takové, jaké skutečně jsou, bez filtrů.

Vedoucí bezpečnostního oddělení Avastu Jeff Williams vysvětluje rizika spojená s používáním aplikace BeReal a přináší tipy, jak chránit své soukromí:

„Stejně, jako většina sociálních sítí, i BeReal má svá rizika, která si uživatel nemusí uvědomovat, pokud si pečlivě nepřečte podmínky poskytování služeb, zásady ochrany osobních údajů a další dokumenty. BeReal je založený na rychle pořízených fotkách, uživatelé tak mají poměrně krátký čas na zvážení všech dopadů zveřejnění snímku a většina z nich pravděpodobně nebude mít možnost se informovaně rozhodnout. Uživatel tak může nechtěně zveřejnit citlivé informace, jako je například počítačová obrazovka, pracovní dokumenty nebo snímky dalších osob v choulostivých situacích, které neměly možnost s pořízením fotky souhlasit. Pod časovým tlakem mohou lidé zveřejnit také svou vlastní fotku, která může mít negativní dopad na jejich budoucnost nebo prostřednictvím metadat odhalit jejich aktuální polohu.

Stále platí, že co je jednou na internetu, zůstane na něm navždy, a to včetně fotek. BeReal je navíc o to rizikovější, že jeho podmínky poskytování služeb garantují aplikaci třicetileté právo použít jakoukoli fotku libovolným způsobem. Představte si, že se váš nejtrapnější a nejchoulostivější moment zobrazí vašim přátelům v reklamní kampani nebo se jako součást jiného obsahu stane virálním a uvidí jej miliony lidí. Prostřednictvím zpětného vyhledávání obrázků lze navíc snadno spojit jakoukoli fotku s konkrétním člověkem. BeReal si tak garantuje mimořádně široké možnosti na obzvlášť dlouhý čas.

Více než ¾ firem v ČR má problém financovat svoje IT. Desítky procent ušetří optimalizací hostingu

Až desítky procent nákladů na IT budou mít možnost ušetřit české firmy podnikající na internetu. Leader v oblasti spravovaných hostingových služeb ve střední Evropě, firma vshosting~, totiž spustila 1. 10. 2022 služby na AWS. Firmy díky IT optimalizaci vshostingu mohou ušetřit desítky procent za provoz hostingové infrastruktury v AWS.

Zejména energetická krize a vysoké ceny materiálů aktuálně komplikují funkčnost nejen českých domácností, ale také firem. Společným jmenovatelem je silná nejistota, kterou čeští podnikatelé spojují s tím, co bude na podzim, a jak se s existenčními problémy obě sféry vypořádají v následujícím roce. Podle statistik globální společnosti Accenture, poskytující odborné služby a řešení v oblasti podnikových strategií, byly více než tři čtvrtiny firem (76 %) nuceny snížit náklady, aby dokázaly „přežít“ pandemii. Dále Accenture uvádí, že 90 % vedoucích pracovníků tvrdí, že musí zaujmout zcela nový přístup k nákladům a transformovat své podnikání tak, aby reagovalo na pokračující výpadky dodávek. Zároveň chtějí obnovit růst a udržitelnost. Prakticky všichni manažeři (96 %) pak uvedli, že jejich plány na transformaci nákladů pokrývají všechny, nebo většinu oblastí jejich podnikání.

Na krizovou situaci zareagoval i leader v oblasti managed hostingových služeb ve střední Evropě, firma vshosting~. Od 1. 10. 2022 spustil vshosting~ služby na infrastruktuře AWS (Amazon Web Services), globální cloud computing platformě, kterou využívá řada online podnikatelů a IT firem. „Naší specializací jsou spravované služby, u kterých je samozřejmý vysoký standard a kvalita. A mnoho lidí má oblibu v AWS, ale doteď si nemohlo dovolit správu infrastruktury v takové kvalitě, jaká je u nás ve vshostingu. To se teď mění. Našim klientům nově nabízíme kompletně spravované řešení v AWS, nebo hybridní řešení kombinující AWS a vshosting~ infrastrukturu. Klienti tedy dostanou jejich oblíbené AWS spolu s naší správou, převezmeme provoz, a navíc získají i velmi výraznou cost optimalizaci směrem dolů.“ uvádí David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~ a dodává: „Není tajemstvím, že české firmy již začaly významně šetřit. Finančně je vyčerpal covid, vzrostly náklady na energie, ale i na materiál a lidské zdroje. Proto si naše nová služba v AWS klade za cíl pomoci společnostem, které cloudové služby využívají, ušetřit desítky procent za provoz hostingové infrastruktury. Toho dosahujeme optimalizací celého řešení pro každého klienta a možností využít hybridní řešení kombinující infrastrukturu v našem vlastním datacentru a v AWS. Zároveň zajistíme vše okolo každodenního provozu a veškerého operations – firmy tak nemusí financovat vlastní drahé specialisty.“

Platforma AWS aktuálně disponuje největším podílem na trhu public cloud computingu. Podle zprávy Cloud Security Alliance představuje AWS 41,5 % trhu, tedy více než všichni jeho hlavní konkurenti dohromady – Microsoft Azure (29,4 %), Google Cloud (3,0 %) a IBM (2,6 %). „AWS platí za zlatý standard ve sféře hostingu. V určitých aspektech má však své limity, neposkytuje například dostatečnou správu infrastruktury pro firmy. A náročnějším online projektům se mohou náklady velmi rychle vyšplhat raketově vysoko. Náš tým specialistů klientům poskytuje kompletní správu a celé řešení optimalizuje s cílem nejvyššího výkonu za co nejnižší náklady tak, aby klienti neplatili zbytečně nic navíc,“ říká Lintimer.

Řada firem se domnívá, že je péče o AWS infrastrukturu nic nestojí – starají se o ni totiž jejich vývojáři, čili reálné náklady na správu mohou být skryty v samotném vývoji. Skutečné náklady na správu jsou kvůli tomu ve skutečnosti neúměrně vysoké. „S našimi administrátory tyto výdaje srazíte na minimum a svým vývojářům uvolníte ruce na práci, na kterou byli skutečně najati a která je jejich doménou.“ zakončuje Lintimer.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

GeForce NOW představuje novinky na říjen

GFN Thursday tento týden přináší seznam říjnových přírůstků do knihovny. Jde o 25 nových titulů, z nichž 12 bude podporovaných již v den vydání.

Nebude mezi nimi chybět ani A Plague Tale: Requiem, která vychází 18. října, a majitelům členství RTX 3080 nebo Priority nabídne ray tracingové efekty. Jde o přímé pokračování populární A Plague Tale: Innocence a z cloudu jej budou moci streamovat hráči i na Macích a mobilních zařízeních.

Členové RTX 3080 navíc získají další výhody v podobě ultra nízké latence, osmihodinových relací a dedikovaných RTX 3080 serverů.

Kromě A Plague Tale: Requiem se v knihovně hned po svém vydání objeví i další říjnové novinky: LEGO Bricktales, Warhammer 40 000: Shootas, Blood & Teef, Victoria 3 a další.

Tento týden přibývá 6 her

Tento týden se podpora ve službě rozšiřuje o šestici titulů, včetně nově vydané závodní hry Dakar Desert Rally s podporou technologie NVIDIA DLSS. Nechybí ani nejnovější sezóna free-to-play titulu Ubisoft Roller Champions s názvem „Dragon’s Way„.

Pacienti v nemocnicích jako rukojmí hackerů, počty útoků na zdravotnická zařízení boří rekordy

Nemocnice a zdravotnická zařízení mají obrovské množství citlivých dat o pacientech. S postupující digitalizací, vzestupem nových technologií a rostoucím významem IoT se výrazně zlepšuje kvalita poskytovaných služeb a zdravotnický personál má možnost sdílet informace a přistupovat k nim na dálku. Na druhou stranu se tím také otevírají vrátka i pro hackery a kyberzločince, kteří se pod vidinou vysokých zisků neštítí ničeho.

Během první vlny koronavirové pandemie jsme na krátkou chvíli viděli dohodu hackerů o neútočení na zdravotnický sektor, klid zbraní ale nevydržel dlouho. V těžkých dobách důležitost nemocnic, které si nemohou dovolit žádný výpadek nebo omezení služeb, naopak výrazně vzrostla. Útoky jsou proto nyní ještě lukrativnější a veškeré zásady jdou stranou. Kyberzločin je zločin jako každý jiný a jde především o peníze.

V posledních měsících je zdravotnictví celosvětově třetím nejčastějším terčem hackerů. Důvodů, proč se útočníci zaměřují tak výrazně právě na tento sektor je několik.

  • Vydírání a ransomwarové útoky. Během koronavirové pandemie kyberzločinci pochopili, že zdravotnictví, a zejména nemocnice, jsou skvělým cílem, protože velmi pravděpodobně výkupné zaplatí. Viděli jsme řadu útoků na nemocnice i přímo v České republice a riziko je nyní extrémní i bez ohledu na COVID-19.
  • Osobní informace, lékařské záznamy, výsledky testů a řada dalších, vysoce citlivých, informací. Nemocnice mají množství dat, které mají pro zločince svou, často vysokou, hodnotu. Cena jednoho záznamu se na darknetu pohybuje od 5 do 60 dolarů a při jednom útoku může dojít k úniku stovek tisíc nebo i milionů různých záznamů. To atraktivitu útoků na tento typ subjektů dále zvyšuje.
  • V některých případech mohou kyberzločinci dokonce získat přístup ke zdravotnickým přístrojům, jako jsou CT nebo magnetická rezonance, a manipulovat s nimi nebo měnit výsledky. I když manipulace s podobnými přístroji zatím nebyly potvrzené, existují důkazy, že kyberzločinci měli k takovým přístrojům přístup. Výzkumný tým Check Point Research navíc v minulosti dokázal, že lze hacknout například i ultrazvuk.

Je potřeba si uvědomit, že útok může začít nejrůznějšími způsoby, komplexní obrana vyžaduje to nejlepší bezpečnostní řešení. Jakýkoli kompromis, jakékoli slabé místo totiž útočníci okamžitě zneužijí. Zároveň je zásadní systémy segmentovat a zabránit nekontrolovanému šíření hrozeb.

Jedním z možných scénářů je například phishingový útok na recepční a následný zisk přihlašovacích údajů do systému. Jak upozornil výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point® Software Technologies, hackeři mohou proniknout do podnikové sítě třeba přes chytré žárovky. To jsou jen dva z nepřeberného množství příkladů, jak mohou hackeři využít cesty, které si běžní lidé nemusí dokázat ani představit.

Podle dat výzkumného týmu Check Point Research nyní došlo k dalšímu výraznému nárůstu kyberútoků na zdravotnická zařízení. Na začátku srpna čelila jedna zdravotnická organizace v průměru 1170 útokům za týden. Na konci září byl týdenní průměr útoků na jednu zdravotnickou organizaci už ale rekordních 1848. Ve druhé polovině září došlo také ke skokovému zvýšení útoků botnetů, které způsobilo zasažení dvojnásobného množství zdravotnických organizací, než bylo v posledních měsících běžné. Alarmující je také skutečnost, že zatímco v září byla ransomwarem zasažena celkově každá 71. organizace, ve zdravotnictví byla terčem ransomwaru každá 41. organizace. Lehce nad průměrem jsou ve zdravotnickém sektoru i počty mobilních útoků, může to být i z důvodu, že řada zdravotnických pracovníků musí pracovat v pohybu a přistupovat k datům odkudkoli. Mobilní zařízení jsou pak jasným, snadným a cenným terčem.

„I když se občas podaří nějaký kybergang rozbít, okamžitě se vynoří další skupina, která jeho místo zaplní. Trend posledních týdnů a měsíců je jednoznačný. Po lehkém útlumu v červnu a červenci zde máme další výraznou vlnu a vzestup útoků na zdravotnický sektor. Je proto nutné používat špičková preventivní bezpečnostní řešení, aby hrozby nemohly do organizace ani proniknout. Pokud už se náhodou dostanou až k zaměstnancům, musí být eliminováno jakékoli riziko, třeba neopatrné kliknutí na phishingový podvod maskovaný jako pozvánka na zdravotnickou konferenci. Samozřejmostí by mělo být vzdělávání a zvyšování povědomí o hrozbách mezi zaměstnanci. Nemocnice si nemohou dovolit přerušit provoz, proto můžeme očekávat další stupňování kybernetických útoků. Zejména v období víkendů a svátků musí bezpečnostní týmy ještě zvýšit ostražitost, protože kyberzločinci zkouší útočit ve chvíli, kdy to organizace nejméně čekají a klíčový personál je hůře dostupný,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Bezpečnostní tipy pro zdravotnické organizace:

  1. Pozor na trojské koně – Ransomwarové útoky většinou nezačínají přímo ransomwarem. Ryuk a další typy ransomwaru využívají v počáteční fázi trojské koně. K infekci trojanem dochází dny nebo týdny před ransomwarovým útokem, proto by bezpečnostní týmy měly hledat v sítích infekce Trickbotem, Emotetem, Dridexem nebo Cobalt Strikem a odstranit je dřív, než mohou přichystat půdu pro ransomware.
  2. Zbystřete o víkendech a svátcích – Většina ransomwarových útoků probíhá o víkendech a svátcích. Hackeři se snaží zaměřovat na dobu, kdy bude pravděpodobnější, že nebudou IT a bezpečnostní týmy v plné pohotovosti.
  3. Používejte anti-ransomware – Ransomwarové útoky jsou sofistikované, ale anti‑ransomwarové řešení napraví případné škody a vrátí vše do normálu během několika málo minut.
  4. Vzdělávejte zaměstnance – Důležitou součástí obrany je vzdělávání. Zaměstnanci by měli umět poznat potenciální hrozby. Mnoho kybernetických útoků totiž začíná cíleným phishingem, který sice neobsahuje malware, ale s pomocí sociálního inženýrství se snaží uživatele nalákat ke kliknutí na škodlivý odkaz nebo k poskytnutí citlivých informací.
  5. Pozor na zranitelnosti – Záplatujte a aktualizujte staré verze softwaru a systémů. V nemocnicích to ale v mnoha případech z různých důvodů nelze. Proto doporučujeme používat systém prevence narušení (IPS – Intrusion Prevention System) s možností virtuálních oprav, aby se zabránilo pokusům o zneužití slabých míst ve zranitelných systémech nebo aplikacích. Aktualizovaný IPS pomáhá organizacím zůstat v bezpečí.
  6. Vše zabezpečte a spokojte se jen s tím nejlepším – Nic nepodceňte, počítače, servery, mobilní zařízení, ale i chytré žárovky nebo libovolné jiné IoT zařízení mohou být pro hackery vstupním bodem a branou do vaší organizace. Používejte proto vždy to nejlepší bezpečnostní řešení a využijte případně služeb externích týmů specializovaných na lov hrozeb.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

TCL 3189 – ODOLNÝ TLAČÍTKOVÝ 4G TELEFON

Společnost TCL Communication uvedla na český trh odolný 4G telefon TCL 3189 s certifikací IP68, který je určen pro celodenní používání v terénu. Nevadí mu pády ani nárazy a nabízí zvýšenou odolnost proti poškrábání. Výhodou zařízení je take snadné ovládání v pracovních rukavicích díky dostatečně velkým tlačítkům.

TCL 3189 vyplňuje mezeru na trhu a cílí na ty, kteří jsou zvyklí na ovládání telefonu tlačítky, a přitom chtějí využívat výhod 4G sítí, jako jsou čisté hovory přes VoLTE. Novinka obsahuje baterii s kapacitou 2200mAh, která uživatelům zajistí až 35 hodin hovoru a až 420 hodin – tedy 17 dní – v pohotovostním režimu. Telefon se prodává za 2290 Kč v barvách Illuminating Yellow a Himalaya Gray.

Ať už máte zálibu v outdoor aktivitách nebo pracujete v dílně, u TCL 3189 oceníte kompaktní konstrukci a stupeň krytí IP68, což znamená, že telefon odolá prachu, špíně i písku. Bez problémů navíc zvládne i ponoření do hloubky až 1,5 metru pod dobu 30 minut.

TCL 3189 podporuje technologii VoLTE umožňující HD hovory ve 4G LTE sítích. Disponuje operační pamětí 64 MB RAM a vnitřním úložištěm 128 MB ROM, které můžete pomocí MicroSD karty rozšířit o dalších 32 GB.

Díky oku na spodní hraně telefonu připevníte třeba karabinu nebo lanko. Nechybí ani bezdrátové připojení Bluetooth, praktický 2Mpx fotoaparát a svítilna, takže je novinka dobře vybavena na cesty i práci v terénu. Na zadní straně najdete SOS tlačítko pro případ nenadálých událostí.

O společnosti TCL Electronics

TCL Electronics (1070.HK) je jednou z nejrychleji rostoucích společností na světě, vyrábějících spotřební elektroniku, a jedním z hlavních světových výrobců televizorů a mobilních zařízení (TCL Communication je dceřinou firmou společnosti TCL Electronics). Již téměř 40 let provozuje TCL vlastní výrobní kapacity a centra pro výzkum a vývoj. Její produkty se prodávají ve více než 160 zemích Severní a Jižní Ameriky, Evropy, Afriky, Blízkého východu a Tichomoří. TCL se v rámci své strategie „AI x IoT“ zaměřuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky od televizorů přes telefony a audio zařízení až po chytré produkty pro domácnost. Více informací najdete na stránkách www.tcl.com/cz/cs.html.

Do Česka míří první Apple Premium Partner prodejna, v Praze ji otevře iSTYLE. Při otevření nabídne slevy i na nejnovější produkty

Česká republika bude mít svou první Apple flagship prodejnu. V pražském obchodním centru Westfield Chodov ji 14. října otevře společnost iSTYLE, která je největším partnerem Apple ve střední a východní Evropě. Nová prodejna se svým konceptem inspiruje zkušenostmi z Apple Store a přináší novou úroveň zákaznického servisu i zážitku z nákupu. Slavnostní otevření nabídne bohatý doprovodný program i mimořádné slevy na Apple produkty.

Apple Premium Partner prodejna, která je svým konceptem první svého druhu ve střední a východní Evropě, se nachází v nejfrekventovanějších prostorech OC Chodov v přízemním podlaží. Prodejna českým zákazníkům přináší zcela nové standardy a služby nejvyšší úrovně. Na ploše více než 250 m2 na zákazníky čeká rozsáhlý Apple showroom s produkty k vyzkoušení, profesionálně vyškolený personál i expresní autorizovaný servis Apple produktů.

„To, že se nám jako prvním v regionu CEE podařilo získat status Apple Premium Partner a přinášíme tak do České republiky Apple Flagship prodejnu, je pro nás velkým úspěchem a významným krokem vpřed. Jako iSTYLE jsme před 14 lety stáli u samotného vstupu značky Apple na český trh. Proto jsem hrdý, že jsme to opět my, kdo pozvedne zážitek z nákupu Apple zařízení na úplně novou úroveň,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE, která dosud držela status Apple Premium Reseller.

Nová úroveň partnerství přinese zásadní posun v rozsahu nabízených služeb a celkového nákupního zážitku. V Apple Premium Partner prodejně budou probíhat i pravidelná školení a otevřené workshopy pro veřejnost. Chybět nebude ani personál se zaměřením na potřeby malých a středně velkých podnikatelů a firem.

Opening s bohatým programem a mimořádnými slevami

Slavnostní otevření Apple Premium Partner prodejny proběhne 14. října v 9:00 a zúčastní se ho například youtuber Petr Mára, který představí své nové studio, fotograf Lukáš Dvořák s výstavou fotografií vyfocených na iPhone 14 Pro nebo youtuber a moderátor Kovy. O hudební doprovod se postará DJ NobodyListen a akcí provede moderátorka a herečka Kateřina Klausová.

V rámci otevření prodejny budou moci zákazníci využít mimořádné slevy, které nabídnou například MacBook Air s čipem M1 za 22 990 Kč (sleva 7 000 Kč), MacBook Air s čipem M2 za 29 990 (sleva 7 000 Kč), iPhone 13 (128 GB) za 19 990 Kč (sleva 3 000 Kč) nebo Apple a iSTYLE příslušenství s 10% slevou.

O společnosti:

iSTYLE je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) překročí tento rok 1 mld. dolarů. iSTYLE Apple Premium Partner Flagship Store bude první prodejnou tohoto druhu v regionu CEE a zároveň první Flagship Store na světě. Obrat českého iSTYLE tento rok přesáhne 3,5 miliardy Kč. iSTYLE je součástí skupiny Midis.

5G pro každého: T-Mobile představuje nové 5G tarify. Nabídnou více dat i službu Pořád online

Největší český operátor reaguje na rostoucí oblibu českých zákazníků v datování a v rámci svého nejnovějšího tarifního portfolia zpřístupňuje 5G všem uživatelům včetně majitelů základních tarifů a nabízí více dat. Po loňském představení služby Pořád online jde o další významný posun v rámci nabídek mobilního připojení. Součástí nových tarifů je i dotace na nově představené 5G telefony T Phone, které si mohou zákazníci pořídit již od 1 Kč.

Spotřeba mobilních dat vzrostla za poslední dva roky pětinásobně a český T-Mobile za loňský rok zaznamenal dokonce čtvrtý nejvyšší růst v Evropě. Mobilní data využívá 89 % zákazníků s chytrými telefony a tarify s neomezenými daty preferuje více než třetina tarifních zákazníků. Na tento trend nyní T-Mobile reaguje novými tarify.

Nová tarifní nabídka, která bude spuštěna od 5. 10., přináší zákazníkům spousty nových výhod. Zpřístupňuje 5G všem uživatelům včetně majitelů základních tarifů, a zároveň navyšuje datový limit. Nabídne pět neomezených tarifů a širokou škálu tarifů od 1 do 10 GB se službou Pořád online, díky které může každý zákazník používat základní nezbytné aplikace a zůstat v kontaktu se svými blízkými. Nikdo se tak nemusí obávat, že by svá data vyčerpal. Součástí nové nabídky jsou i speciální tarify pro studenty a seniory, které nabízí jak variantu s neomezenými daty, tak i nabídku pro uživatele, kteří data příliš nečerpají. Všechny tyto zvýhodněné tarify rovněž zahrnují službu Pořád online.

„Službu Pořád online jsme představili minulý rok a od té doby přinesla významnou změnu zákaznického chování a ukončila sebeomezování v čerpání dat. Zákazníci, kteří si zapínají Pořád online, vnímají jistotu, kterou jim tato služba poskytuje, a nemusí se bát, že jim dojdou data na ty nejdůležitější aplikace. I proto jsme se rozhodli dát ji do všech nových tarifů,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

5G pro každého

T-Mobile plánuje rozšiřovat 5G pokrytí české populace a nabídnout nejmodernější připojení co nejvyššímu počtu uživatelů. Navazuje tak nejen na pokračování výstavby nových 5G vysílačů, kterých chce mít do konce roku v provozu již 2200, ale také na své aktivity v oblasti výstavby privátních 5G sítí pro firmy a univerzity V rámci nich se toto rychlé, stabilní, a především technicky nejvyspělejší připojení postupně stává standardem a nahrazuje na správu a údržbu náročné podnikové Wi-Fi sítě. Široké zpřístupnění 5G technologie koncovým zákazníkům je tak dalším logickým krokem v postupné digitalizaci Česka.

„Technologie 5G představuje novou etapu ve vývoji mobilní komunikace, poskytuje vyšší kapacitu přenosu dat, je efektivnější a bezpečnější. Nároky na rychlé a neustálé sdílení dat rostou a 5G dokáže tuto potřebu řešit. Věříme, že digitální budoucnost je tu pro všechny a naším cílem je, aby na ni naši zákazníci mohli přejít co nejdříve,doplňuje Maximiliano Bellassai.

V rámci zmíněné modernizace nabízí T-Mobile od 5. října pouze nové tarify a bude postupně převádět i stávající zákazníky do nových tarifů páté generace. Podpora současných tarifů skončí na začátku příštího roku. Každý zákazník bude informován prostřednictvím vyúčtování a SMS zpráv, aby věděl, kdy a za jakých podmínek bude moct nový tarif a jeho výhody čerpat. Pro každého zákazníka je připravena speciální webová stránka, kde přehledně uvidí všechny rozdíly mezi původním a novým tarifem. Další informace najde také v aplikaci Můj T-Mobile a může se obrátit i na zákaznickou linku nebo pobočky T-Mobile.

T Phone: Nový 5G telefon do každé kapsy

Spolu s novými tarify T-Mobile představil rovněž nejdostupnější 5G telefon optimalizovaný pro české sítě. T Phone je dostupný ve dvou variantách, kdy ta levnější začíná od 1 Kč s tarifní dotací, a model s označením Pro je možné zakoupit již od 499 Kč. Nový telefon tak doplňuje komplexní nabídku spojenou s novými 5G tarify, které jsou dostupné všem uživatelům.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Výzkum společnosti Epson ukazuje, že svět, i přes konflikty a ekonomické potíže, věnuje pozornost změně klimatu a jedná, aby odvrátil katastrofu

Průzkum mezi 26 205 lidmi z 28 trhů naznačuje, že i přes rostoucí dopady změny klimatu roste klimatický optimismus a překonává 48 %. Povědomí o změně klimatu vede lidi z celého světa k tomu, aby se snažili žít udržitelnějším způsobem.

Podle posledních zjištění z druhého Barometru klimatické reality společnosti Epson lidé z celého světa stupňují osobní úsilí ve snaze odvrátit změnu klimatu. Výzkum přední globální technologické firmy naznačuje, že jakkoli světová ekonomika strhuje pozornost od úsilí řešit klimatické výzvy, změna klimatu zůstává pro mnohé primárním problémem.

Průzkum též odhalil, že navzdory roku bezprecedentních klimatických dopadů jsou lidé optimističtější, pokud jde o šanci odvrátit klimatickou katastrofu ještě za jejich života. Data však také ukazují, že existují značné rozdíly v úrovni důvěry v takový vývoj, jež souvisejí s faktory jako ekonomika či věk.

Optimismus je ovlivněn ekonomikou a věkem.

Není překvapivé, že bezprostřední finanční problémy lidé vnímají jako hlavní problém. Přestože špičce seznamu priorit respondentů vévodí „náprava ekonomiky“ (22 %) a „rostoucí ceny“ (21 %), klimatická změna se umístila jen velmi těsně na třetím místě (20 %).

Navzdory globálnímu ekonomickému ochlazení, konfliktům a prudce rostoucím nákladům na energie zůstává pro mnoho lidí na celém světě klimatická krize naléhavým tématem. Obavy týkající se změny klimatu však nevedou k pesimismu.

Před konferencí COP 26 konanou v listopadu 2021 sdílelo optimistický pohled, že by bylo možné odvrátit klimatickou katastrofu během doby jejich života, 46 % respondentů z celého světa.

Zatímco se svět připravuje na letošní konferenci COP 27 v Egyptě, tento optimismus vystoupal na více než 48 %. Děje se tak navzdory tomu, že jsme byli v posledním roce svědky dopadů změny klimatu, což naznačuje, že lidé mají možná určitý „deficit reality“ a nemusí si správně uvědomovat plnou míru budoucích dopadů změny klimatu na svět.

Podíváme-li se na výsledky podrobněji, je z nich patrné, že celosvětové průměry skrývají překvapivé regionální odchylky míry důvěry. Optimismus je například nižší v nejrozvinutějších ekonomikách než v rozvíjejících se zemích.

  • Jednotlivé členské země G7 mají míru optimismu podstatně nižší než celosvětový 48% průměr: Francie (22,5 %), Itálie (25,2 %), Japonsko (10,4 %), Kanada (36,6 %), Německo (23,8 %), Spojené království (28,4 %) a USA (39,4 %).
  • Rychle se rozvíjející a rostoucí ekonomiky zaznamenávají rekordní úrovně klimatického optimismu, podstatně nad celosvětovým průměrem: Čína (76,2 %), Filipíny (71,9 %), Indie (78,3 %), Indonésie (62,6 %), Keňa (76 %) a Mexiko (66 %).

Zjištění také naznačují, že určujícím faktorem je věk; změna klimatu dělá největší starosti nejstarší a nejmladší věkové kategorii. Lidé ve věku 55 a více představují jedinou skupinu, jež vnímá změnu klimatu jako nejtíživější celosvětový problém (22,2 %), zatímco skupina 16 až 24 let je jediná, u níž jde o problém číslo dvě (19,3 %) – u všech ostatních věkových kategorií jde až o třetí problém.

Marcel Divín, Branch Office Manager Epson Europe CZ&SK, k tomu říká: „Společnost Epson vynakládá úsilí na zlepšování životů a planety a na dosažení těchto cílů věnujeme nemalé prostředky. Zatímco se svět chystá na klimatickou konferenci COP 27, náš Barometr klimatické reality se pokouší zvyšovat povědomí o problematice a podporovat transformační změnu. Doufáme, že informace z Barometru pomohou vládám, podnikům i jednotlivcům udělat další krok v úsilí o odvrácení klimatické katastrofy. Víme, že je to běh na dlouhou trať, ale věříme, že pokud budeme spolupracovat a jednat nyní, dokážeme vybudovat lepší budoucnost.“  

Realita, vliv a akce

Zdá se, že rostoucí celosvětový optimismus je v rozporu s klimatickou realitou. Mezivládní panel pro změnu klimatu v roce 2022 (IPCC)[1] varoval, že „Změna klimatu způsobená člověkem způsobuje nebezpečné a rozsáhlé narušení přírody a ovlivňuje životy miliard lidí na celém světě…“

Jenom v letošním roce se toto narušení projevilo negativními událostmi souvisejícími s klimatem v každém světadíle, například: obrovská, desetiletí trvající sucha v Africe[2] a Jižní Americe[3]; rychlé ohřívání Arktidy[4] i Antarktidy[5]; katastrofické povodně v Asii[6] a Austrálii[7]; bezprecedentní horka po celé Evropě[8] ; nebo mizející jezera v Severní Americe.[9]

Dr. Tara Shine, výzkumnice zkoumající životní prostředí a spoluředitelka organizace Change by Degrees, uvádí: „Nelítostná realita je taková, že posledních sedm let bylo nejteplejších v našich záznamech a je reálné riziko, že překročíme limity bezpečné teploty. Tento průzkum přesto ukazuje, že lidé na celém světě si i nadále uchovávají naději, že jejich kroky, učiněné společně s kroky vlád a firem, dokážou společnost transformovat k lepšímu. Bezprostřední výzvy, kterým čelí ekonomiky na celém světě, včetně rostoucích cen energií a potravin, jsou současně příčinami i příznaky změny klimatu. Dlouhodobé plánování a podpora lidí, aby jednali ve prospěch klimatu, představuje nejmocnější kroky, které mohou země učinit, aby bylo možné klimatický optimismus zachovat, snížit znečištění uhlíkem a vytvářet odolnost vůči dopadům změny klimatu.“

Laický optimismus může působit jako zbožné přání, ale zjištění společnosti Epson ukazují, že respondenti jsou si vědomi dopadů změny klimatu. Víc než 8 z 10 lidí (80,2 %) uvádí, že vidí změny klimatu ve svém každodenním životě, což je zásadní faktor ovlivňující růst povědomí.

Mezi další významné faktory ovlivňující informace o klimatu patří:

  • kroky nebo kampaně vlád (podle 75,7 % respondentů)
  • online a offline zpravodajství (75 %)
  • sociální média (74,2 %)
  • firemní a komunitní kampaně (64,8 %)
  • klimatické konference COP (64 %)

Zdá se, že optimismus nevede v roce 2022 k sebeuspokojení, ale spíše pobízí lidi k činům. Mezi rokem 2021 a 2022 počet respondentů, kteří:

  • více chodí pěšky nebo jezdí na kole (nebo plánují tak činit), vzrostl z 83,7 % na 87,2 %, přičemž 31,8 % tak již činí déle než rok;
  • přecházejí na energii z obnovitelných zdrojů (nebo plánují tak činit), vzrostl ze 78,2 % na 82,4 %, přičemž 18,6 % tak již činí déle než rok;
  • snižují cestování po světě z důvodu pracovních cest i zábavy (nebo plánují tak činit), vzrostl z 65,1 % na 68,2 %, přičemž 23 % tak již činí déle než rok;
  • přecházejí na elektromobily (nebo plánují tak činit), vzrostl z 68 % na 72,7 %, přičemž 10,6 % tak již činí déle než rok;
  • přecházejí na rostlinnou stravu (nebo plánují tak činit), vzrostl z 67.6 % na 68,9 %, přičemž 16,5 % tak již činí déle než rok.

Individuální kroky posilují, ale přesto je jasné, že je třeba udělat ještě mnohem víc. Má-li svět splnit své cíle v oblasti klimatické změny a vyhnout se nezvratné změně, musí vlády kvůli udržitelnosti zavádět regulace, podniky musí vyvíjet udržitelné zásady a technologie, jednotlivci musí urychlit životní změny.

Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost, Epson Europe, uvedl: „Máme zodpovědnost vůči mladším generacím za to, že jim zanecháme planetu po desetiletích ničení v lepším stavu. Tento problém nemá jedno řešení, zapojit se musíme všichni. Vlády, firmy a komunity musí spojit síly, protože jen tak bude možné odvrátit katastrofu. Jsme přední globální technologická firma a jako taková musíme směrovat úsilí do vývoje řešení, jež pomohou snížit dopad našich produktů na životní prostředí. Ve spolupráci a při hledání řešení budeme společně schopni ukázat, jak dál postupovat, a dosáhnout změny.“ 

Barometr klimatické reality společnosti Epson za rok 2022:

V rámci průzkumu Barometr klimatické reality společnosti Epson za rok 2022 byly získány odpovědi 26 205 obecných respondentů z těchto trhů:

Austrálie, Brazílie, Čína, Egypt, Filipíny, Francie, Chile, Indie, Indonésie, Itálie, Japonsko, Jihoafrická republika, Jižní Korea, Kanada, Keňa, Malajsie, Maroko, Mexiko, Německo, Saúdská Arábie, Singapur, Spojené království, Španělsko, Thajsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Vietnam.

Je-li u porovnání zobrazen rok, 17 273 spotřebitelů ve Spojeném království, Německu, Itálii, Francii, Španělsku, USA, Brazílii, Austrálii, Číně, Singapuru, Indii, Japonsku, Indonésii, Jižní Koreji, Tchaj-wanu, SAE, Izraeli a Jihoafrické republice (ve věku 16 nebo více let) (6. 8. 2021–4. 10. 2021).

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Svět je Flex! Samsung s českými audiovizuálními umělci představuje na Designbloku unikátní kinetickou instalaci

Samsung Electronics na Designbloku 22 představuje kinetickou instalaci nazvanou Flex!, jejímiž autory jsou designer Petr Bakoš, audiovizuální umělci Jan Hladil a Lukáš Dřevjaný ze Studia H40 a tým programátorů pražské prototypové dílny PrusaLab. Vizuální zážitek na hraně současných technologií připomene inovace ve vývoji mobilních telefonů, jejichž nový skládací mechanismus s ohebným displejem Samsung nedávno přenesl z říše sci-fi do našich kapes.

Expozice společnosti Samsung Electronics na letošním Designbloku má motto Svět je Flex! a k tvorbě konceptu společnost pozvala designera Petra Bakoše. Výstava zaujme mimo jiné unikátní a speciálně pro tuto příležitost navrženou instalací Flex!, jejíž součástí jsou tři kolaborativní roboti tančící s ohebnou projekční plochou. Související několikaminutová projekce autorů Jana Hladila a Lukáše Dřevjaného naváže na interaktivní výstavu nových skládacích telefonů s ohebným displejem, které Samsung před časem uvedl na světový trh.

Interaktivní výstava flexibilního designu

„Základní myšlenkou našeho příběhu je, že úspěšné technologické inovace vedou k přirozenosti a ke konstrukčním řešením, jejichž principy můžeme sledovat v živé přírodě – a sem patří i princip flexibility. Tento trend sleduje i vývoj mobilních telefonů,“ uvádí Petr Bakoš, který koncept robotické instalace Flex! rozvinul spolu s týmem programátora Leoše Horta z pražské dílny PrusaLab.

Expozice Svět je Flex! proto kromě samotného kinetického díla poskytne návštěvníkům prostor pro vyzkoušení nové řady skládacích telefonů s ohebným displejem Samsung Galaxy Z Flip4 a Samsung Galaxy Z Fold4 a ekosystému příslušenství. Návštěvníci budou moci otestovat unikátní funkce, které jejich flexibilní design umožňuje, a to hlavně ve spolupráci s oblíbenými aplikacemi od společnosti Google.

Expozici Svět je Flex! společnosti Samsung Electronics naleznete ve výstavním prostoru Superstudia Gabriel Loci (Holečkova 106/10, Praha 5) v místnosti 137B. Otevírací doba expozice je od čtvrtka 5. 10. 2022 do neděle 9.10. 2022 vždy od 10:00 do 21:00. Návštěvníci si mohou zakoupit vybrané mobilní  produkty za výhodné ceny přímo na výstavě netradičně v prodejním automatu Flexomat nebo získat unikátní 10% slevový kód na nákup jakéhokoliv zboží na e-shopu samsung.cz

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Huawei: Chytré zemědělství slibuje menší ekologické zatížení a vyšší výnosy

Chytré zemědělství přichází – pilotní projekt v hornorakouském vinařství Nussböckgut je toho důkazem. Vinice zde vedle klasického personálu hlídá koordinovaná letka dronů, která pomocí umělé inteligence vyhodnocuje, kdy a kde je nutné více zavlažovat či nasadit pesticidy. Vinaři se o situaci na vinici dozvídají díky 5G síti v reálném čase a na základě dat z dronů mohou okamžitě a cíleně reagovat. Projekt, který ve spolupráci se společnostmi Dronetech a Huawei odstartoval již v loňském roce, nyní vstupuje do druhé fáze, která chce nabídnout řešení například obcím či dalším firmám.

„V zemědělství čelíme v dnešní době mnoha výzvám,“ vysvětluje vinařka z Nussböckgut Beatrix Velechovská. „Zemědělství je velmi náročné na pracovní sílu, je těžké sehnat kvalifikované pracovníky a je důležité zacházet s rostlinami co nejšetrněji s ohledem na životní prostředí.“ Využití dronů výrazně snižuje množství použitých pesticidů a dalších chemikálií a zároveň podporuje efektivní nakládáni s vodními zdroji, díky čemuž šetří nejen životní prostředí, ale i finanční prostředky vinařství. „Drony s podporou umělé inteligence jsou důležitým krokem na cestě k udržitelnému zemědělství,“ doplňuje David Hopf, generální ředitel společnosti Dronetech. „Společně s Huawei jsme vyvinuli řešení, které dokáže nejen masivně omezit používání pesticidů a hnojiv, ale také zvýšit efektivitu zemědělství a snížit náklady na pracovní sílu. To nám pomáhá stát se udržitelnější v rámci potravinového řetězce.“

Drony, které mají pomoci přetvořit současné zemědělství, jsou vybaveny speciálními RGB senzory s vysokým rozlišením, díky nimž lze informovat jak o celkovém stavu pole, tak i například o mezerách ve výsadbě. Multispektrální senzor pak pomáhá vyhodnotit celkové zdraví jednotlivých rostlin. „Projekt společností Huawei a Dronetech využívající drony pro případy pěstování chřestu a vinné révy je prvním svého druhu v Rakousku, chceme zde analyzovat růst rostlin pomocí rozpoznávání obrazu v reálném čase a tím zvýšit sklizeň, produkci i kvalitu produktů,“ vysvětluje Andreas Reichhardt z rakouského ministerstva zemědělství, regionů a turismu.

Druhá fáze s názvem „Digital Sky“, do níž pilotní projekt tento měsíc vstupuje, se mimo jiné zaměřuje na vývoj konceptu sdílené ekonomiky pro služby dronů. Drony a jejich řešení s využitím umělé inteligence by si pak mohli pronajmout potenciální zájemci z různých sektorů – vedle zemědělců například obce, podniky nebo soukromé osoby – pro širokou škálu aplikací od inspekce solárních panelů, řízení dopravy až třeba po detekci závad elektrického vedení. „Nyní, když se technologie dronů ve spolupráci s Huawei ve vinařství Nussböckgut zajela, vyvíjíme v této druhé fázi službu pro sdílení dronů,“ vysvětluje Felix Müller, provozní ředitel společnosti Dronetech, podle nějž by si dané subjekty mohli technologie pronajmout skrze webový portál.

Erich Manzer, zástupce generálního ředitele Huawei Austria, v tomto vidí obrovský potenciál: „Technologie 5G byla vyvinuta pro tři hlavní oblasti aplikace: využití širokopásmových služeb, nízkou latenci a pro připojení milionů zařízení. S využitím dronů v kombinaci s AI a 5G lze mnoho procesů, které jsou náročné na zdroje – například údržbu či opravy – řešit efektivněji.“ Největší výzvou v masovém nasazování těchto technologií je v současné době síťové pokrytí, které je primárně koncipované pro koncové uživatele na zemi či v budovách. Pro drony, které se mohou pohybovat i několik desítek metrů nad zemí se tak připojení musí optimalizovat. „Chceme využít příležitostí digitální transformace, což vyžaduje optimální infrastrukturu. Právě proto je naším hlavním bodem 5G,“ dodává Reichhardt. 

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

Exit mobile version