Včerejší Smart Business Festival CZ 2022 přinesl tipy pro chytré podnikání z desítky zemí a představil české EDIHy

V Praze se včera uskutečnil 7. výroční Smart Business Festival CZ – přehlídka tipů k navázání přeshraniční spolupráce určená primárně pro malé a střední firmy. Na akci se poprvé na jednom místě představilo také pět nově vybraných EDIHů – Evropských center pro digitální inovace, která v Česku startují svou činnost od ledna příštího roku. Akci uspořádalo sdružení CzechInno ve spolupráci s partnery na Žižkovské věži v Praze.

„Smart Business Festival CZ už od roku 2015 každoročně přináší českým firmám nové impulsy a tipy k tomu, jak rozšířit náhled na své podnikání – v technologickém i byznysovém slova smyslu,“ říká k ratiu akce výkonná ředitelka sdružení CzechInno Tereza Šamanová. „A ten letošní mezinárodní mix tipů a novinek byl skutečně velmi různorodý – je nám velikým potěšením, že naše pozvání přijali přednášející z celé Evropy od Portugalska, Španělska a Německa na západě Evropy až po Ukrajinu na východě, Finsko na severu a Bulharsko na jihu, přičemž Praha se stala symbolickou křižovatkou pro jejich setkání. A že si zájemci z jejich přednášek odnesli celou řadu tipů pro svůj další rozvoj a spolupráci s nimi a jejich domovskými organizacemi,“ dodává Tereza Šamanová.

V dopoledním programu se krom zástupců vlády, kterou reprezentovalo osobou náměstka pro digitalizaci a inovace Petra Očka Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, a Evropské komise, kterou zastoupil Matthias Kuom z Generálního ředitelství pro komunikační sítě, obsah a technologie (DG CONNECT), objevili zástupci 10 organizací na podporu podnikání z celé Evropy – Technologického centra AV ČR – koordinátora české pobočky celoevropské sítě Enterprise Europe Network, Slovenské inovační a energetické agentury (SIEA), ICE institutu Univerzity v německém Aachenu (RWTH Aachen), polské státní nadace Future Industry Platform, španělského sdružení Global Cloud Group, portugalské asociace malých a středních podniků COTEC Portugal, rakouské Platformy pro Průmysl 4.0 (Plattform Industrie 4.0 Österreich), bulharského Souteast DigiHubu, finského Baltic Institutu a Ukrajinské klastrové aliance. Ti ve svých příspěvcích přinesli novinky ze svých zemí, regionů i oblasti činnosti a představili své nabídky ke spolupráci s českými malými a středními firmami a dalšími partnery.

Partnerem a hostitelem akce byly České Radiokomunikace – vlastník Žižkovské vysílací věže, v níž sídlí konferenční prostor Tower Park Praha. Marketingová a PR manažerka a tisková mluvčí společnosti Anna Tůmová komentuje zapojení Českých Radiokomunikací do Smart Business Festivalu: „V ČRA jsme nejen společností se zaměřením na technologickou infrastrukturu, která obnáší televizní a rozhlasové vysílače a síť internetu věcí LoRa, ale i na rozvoj byznysu malých a středních firem – například v našich neziskových projektech a platformách IoT Port nebo v hubu Připoj.me, které umožňují efektivní síťování malých a středních podniků a spolupráci na inovativních řešeních,“ a dodává: „Právě proto je pro nás Smart Business Festival možností, jak se dozvědět víc o možné spolupráci s partnery z Česka i zahraničí a efektivně se do ní zapojit. Jsme rádi, že nás ani letošní akce nezklamala a tyto příležitosti přinesla,“ dodává Anna Tůmová.

Odpolední program se nesl ve znamení přehlídky služeb, projektů a nabídek spolupráce pro malé a střední firmy i veřejné organizace ze strany pěti nově vybraných českých EDIHů – Evropských center pro digitální inovace, která v Česku i celé Evropě v tomto období zahajují svou činnost. Jsou jimi:

  • EDIH ČVUT se sídlem v Praze a zaměřením na umělou inteligenci, jehož koordinátorem je České vysoké učení technické v Praze
  • Cybersecurity Innovation Hub se sídlem v Brně, který se zaměřuje primárně na kybernetickou a informační bezpečnost, a který řídí CyberSecurity Hub, z.ú. sdružující jako zakládající partnery Masarykovu univerzitu, České vysoké učení technické v Praze a Vysoké učení technické v Brně
  • EDIH Ostrava se superpočítáním jako hlavní technologií, jehož řídicím partnerem je Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě
  • EDIH BRAIN4INDUSTRY se sídlem v Dolních Břežanech, který se zaměřuje na chytrou výrobu, aditivní technologie a umělou inteligenci s Fyzikálním ústavem Akademie věd ČR jako koordinátorem a
  • EDIH DIGIMAT, který sídlí v Kuřimi a v rámci svého zaměření na chytrou výrobu a Průmysl 4.0 se zabývá robotikou a umělou inteligencí. Koordinátorem tohoto konsorcia je společnost Intemac.

V programu se krom nich představilo i pět zástupců podobných konsorcií v zahraničí – EDIHů z Polska, Finska a Rakouska.

Enterprise Europe Network, největší světová síť podporující inovace a internacionalizaci malých a středních firem, vítá utvářející se ekosystém EDIHů, neboť se tím rozšiřuje nabídka odborných služeb pro firmy. Našim úkolem je podporovat odolnost a konkurenceschopnost firem. Digitální transformace firem je cestou ke konkurenceschopnosti, proto k této podpoře neoddělitelně patří,“ komentuje zapojení Technologického centra Akademie věd ČR koordinátorka sítě Enterprise Europe Network Česká republika Silvia Jirásková. A dodává: „Dnešní setkání nabídlo ucelený přehled nabídky EDIHů v ČR i řadu inspirací a potenciálních kontaktů pro spolupráci se zahraničními partnery.

Činnost sítě více než 200 EDIHů, které v jednotlivých zemích EU získaly pro svou činnost podporu z programu Digitální Evropa, bude koordinovat na evropské úrovni bude Digital Transformation Accelerator – Evropskou komisí pověřené konsorcium, vedené španělskou společností Carsa, jejíž zástupce David Vidal v programu Smart Business Festivalu představil základní standardizovanou strukturu činnosti všech EDIHů. Ta zahrnuje:

  1. Testování před investováním včetně přístupu k unikátní technologické infrastruktuře typu testovacích center a polygonů
  2. Vzdělávání a přístup k digitálním dovednostem určené jak pro specialisty v různých oblastech digitalizace, tak zejména pro běžné uživatele digitálních systémů a zařízení
  3. Přístup k investicím a financování, ať už formou dotačních programů nebo soukromých investic či dalších obchodních modelů
  4. Zprostředkování kontaktů, možnost networkingu a navazování nové spolupráce mezi poskytovateli a koncovými uživateli technologií a služeb potřebných pro úspěšnou digitální transformaci.

Hlavním úkolem všech EDIHů je napomáhat úspěšnému digitálnímu rozvoji malých a středních firem i veřejných organizací a posilovat tak jejich konkurenceschopnost, odolnost vůči kybernetickým nebezpečím i měnícím se ekonomickým podmínkám v globálním kontextu a napomáhat tak i konkurenceschopnosti a odolnosti evropské ekonomiky jako celku.

Záznam celého obsahu Smart Business Festivalu CZ 2022 je k dispozici na Youtube kanálu organizátora akce – sdružení CzechInno.

O digitálních inovačních hubech:

Digitální inovační huby (DIH) jsou nezisková konsorcia, která napomáhají svými standardizovanými službami malým a středním firmám a veřejným organizacím v úspěšné digitální transformaci. V Česku bylo dosud registrováno 13 digitálních inovačních hubů, z nichž Evropská komise v letošním roce vybrala pět Evropských center pro digitální inovace (EDIH), které budou své služby poskytovat od roku 2023 i v přeshraničním kontextu. Více o tematice na webu Evropské komise, v mapě DIH a nově vybraných EDIH.

O sdružení CzechInno:

CzechInno je zájmovým sdružením právnických osob založeným v roce 2011 k podpoře českého inovačního podnikání, zakladatelem a koordinátorem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, spoluzakladatelem Hubu pro digitální inovace (H4DI), partnerem Cybersecurity Innovation Hubu (CIH) a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v každoroční organizaci:

  • soutěže Vizionáři, jejímž cílem je oceňovat inovativní počiny v českém podnikání,
  • festivalu chytrého a inovativního přístupu k podnikání s názvem Smart Business Festival,
  • projektu na podporu obchodní a výzkumné spolupráce se třetími zeměmi pod názvem Smart Export Hub, která zahrnuje i výroční přehlídku informací a kontaktů pro mezinárodní obchod s názvem Smart Export Fórum a
  • série regionálních akcí pod souhrnným názvem Digitální transformace, určené k propagaci využívání pokročilých digitálních inovací ve firmách i běžné společnosti.

O Smart Business Festivalu CZ 2022

Smart Business Festival CZ 2022 uskutečnil pod záštitou českého předsednictví v Radě EU, ministryně pro výzkum, vývoj a inovace Heleny Langšádlové a ministra zahraničních věcí Jana Lipavského.

Hlavním odborným partnerem akce bylo Technologické centrum AV ČR – přední česká nevládní organizace, která na národní úrovni podporuje rozvoj sektoru výzkumu, vývoje a inovací a zapojování českých subjektů do mezinárodních programů výzkumu a vývoje. Od roku 2008 je TC AV ČR koordinátorem české sítě Enterprise Europe Network a pomáhá českým firmám při zvyšování jejich konkurenceschopnosti prostřednictvím transferu technologií a partnerských aktivit a stimuluje zavádění procesů inovací, digitalizace a udržitelnosti v českém průmyslu. Více informací o TC AV ČR je k dispozici na www.tc.cz

Hlavním organizačním partnerem a hostitelem akce se staly České Radiokomunikace, a.s., odbornými partnery byli Asociace inovačního podnikání ČR a Společnost vědecko-technických parků ČR.

Mediálními partnery projektu se stali portál BusinessInfo a časopis Inovační podnikání a transfer technologií.

Informace o činnosti sdružení CzechInno a všech jeho projektech jsou k dispozici na www.czechinno.cz

Významná vylepšení přenosných produktů posilují pozici společnosti Epson na trhu s pokladními tiskárnami

Společnost Epson představila zásadní inovace jednotlivých produktů řady TM-P přenosných termálních pokladních tiskáren. Modernizované produkty, které tvoří řadu TM-PII, nejenže zlepší uživatelský zážitek na stávajících trzích, jako je maloobchod a pohostinství, ale také rozvinou potenciál pro využití na nových trzích, včetně použití ve vozidlech. Řada TM-PII dále upevní pozici společnosti Epson na celosvětovém trhu přenosných termálních tiskáren, jehož velikost se má podle očekávání téměř zdvojnásobit[1] (82% růst) mezi lety 2019 a 2026.

Přestože se konkrétní inovace u jednotlivých produktů mírně liší, několik klíčových vylepšení se týká všech produktů řady TM-PII (TM-P20II, TMP-80II a TM-P80II AC). Všechny výrobky jsou nyní například odolnější proti nárazu a jsou certifikovány jako prachotěsné a vodotěsné podle normy IP54. Jsou také vybaveny připojením USB-C a podporují „klasický“ a nízkoenergetický režim Bluetooth 5.0, který zajišťuje vynikající dosah, bezproblémové párování a mimořádnou výdrž baterie. Všechny produkty disponují vyšším výkonem bezdrátové sítě Wi-Fi 5 (802.11ac) a také režimem Wi-Fi „Direct“ (peer-to-peer), který umožňuje přímé připojení až 8 zařízení bez nutnosti připojení k síti nebo hotspotu. Všechny modernizované produkty jsou také schváleny pro použití ve vozidlech, takže jsou ideální pro aplikace v dopravě, jako je taxislužba nebo prodej jízdenek ve vozech, a pro logistické aplikace, jako jsou platby při doručení nebo fakturace.

Všechny výrobky jsou navrženy tak, aby se snadno čistily, mají hladký, stylový design a oba třípalcové modely (TM-P80II a TM-P80II AC) jsou výrazně lehčí (o 23 %, resp. 10 %) než jejich předchůdci. Model TM-80II AC je nyní vybaven také automatickou řezačkou, odvíječem a bezdrátovým nabíjením kompatibilním se standardem Qi. Všechny produkty lze připevnit na opasek nebo nosit přes rameno (volitelné příslušenství), a umožňují použití v režimu Desktop Mode (gumové nožičky), který představuje pohodlnou alternativu pevné tiskárny. Přepracovaný návod pro rychlé spuštění, který obsahuje QR kódy s odkazy na videoprůvodce, umožňuje rychlé a snadné nastavení a konfiguraci.

Inovovaná řada TM-P přináší významné výhody i vývojářům. Plná podpora je poskytována jak pro ESC/POS, tak pro standardní ovladače Epson, zatímco osvědčená softwarová řešení společnosti Epson zajišťují téměř bezproblémovou migraci stávajících pokladních systémů a rychlý a bezproblémový vývoj nových. Všechny modely mají integrovanou podporu fontů pro více jazyků a k dispozici je rozsáhlá řada nástrojů, které pomáhají s konfigurací a podporou pro systémy Windows, iOS, Android a webové prohlížeče. Na vyžádání jsou k dispozici i řešení pro Linux.

Společnost Epson snížila v rámci své snahy o ekologickou udržitelnost celkový objem obalů potřebných k přepravě produktů a maximalizovala využití kartonových obalů[2]. Kromě toho není zdroj napájení součástí hlavního výrobku, aby si uživatel mohl svobodně vybrat a aby se eliminoval případný elektronický odpad.

„Společnost Epson si jako přední světový výrobce tiskových technologií vybudovala vynikající pověst, protože poskytuje společnostem inovativní a skutečně účelná řešení, která jim pomáhají dosáhnout pokroku,“ uvádí Robert Matuška, Business Account Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK. „Tyto inovace produktů jsou dokonalým příkladem našeho odhodlání naslouchat potřebám trhu a dodávat včasná a efektivní řešení.“

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

  • [1] Průzkum VDC
  • [2] Některá přibalená příslušenství mají plastový obal. Společnost Epson spolupracuje s příslušnými dodavateli na snížení množství plastů nebo na jejich odstranění, kdekoli je to možné.

Dynamické plánování tras, udržitelnost a elektromobilita. Přepravní společnost Bevy.city získává investici 1 milion eur

Český logistický startup Bevy.city přináší udržitelný a ekologický model rozvážení zboží v oblasti last-mile-delivery během přepravní špičky. Do rigidního oboru přináší dynamický model plánování tras, čistou elektromobilitu nebo pokrytí doručovacích špiček. Na svůj rozvoj a expanzi získává investici 1 milion eur (necelých 25 milionů korun) od českého venture kapitálového fondu Nation 1.

Český logistický startup Bevy.city nabízí revoluční last-mile-delivery – neboli doručení v poslední fázi logistického procesu z distribučního centra ke koncovým zákazníkům. Svými službami pokrývá zejména přepravní špičky, kterým se klasické přepravní společnosti naopak vyhýbají. Do ustrnulého odvětví logistiky přináší navíc elektromobilitu a dynamický model plánování tras až do poslední chvíle před doručením. Nyní na revoluci v logistice dostává investici 1 milion eur od českého venture kapitálového fondu Nation 1. Nové prostředky využije pro vývoj své datové analýzy, stavbu infrastruktury, znásobení svého vozového parku, ale také k expanzi do dalších lokalit.

„Viděli jsme příležitost na trhu v pokrytí během doručovacích špiček, kterým se klasické společnosti vyhýbají. Přitom právě v této době je rychlé doručení pro zákazníky klíčové. Analýzou nejvytíženějších hodin různých segmentů dokážeme předpovědět, kdy bude o co zájem, a náležitě se na rozvoz připravit. K tomu navíc dokážeme dynamicky měnit trasy svých kurýrů, vypočítávat jejich výhodnost a případně i během cesty auta přeložit. Tímto šetříme provozní náklady, čas i emise a jsme celkově pružnější,“ komentuje výhody služby Ladislav Janckulík, který startup Bevy.city založil.

Společnost Bevy.city své služby začala nabízet vloni. Z počátku provoz společnosti zakladatelé dotovali z vlastních úspor, následně pak z profitu společnosti. Od té doby firma vyrostla a rozšířila svůj vozový park na 36 aut, jejichž počet ještě letos plánuje zdvojnásobit. Za rok svého působení tedy Bevy.city potvrdilo své místo na trhu – mezi jeho zákazníky patří například Rohlík.cz, Zásilkovna, Liftago, Country Life, NutritionPro nebo Sfood.

„Bevy.city se nám podařilo rozjet jen z vlastních úspor, mých a mého bratra, a na dnešní úrovni dokážeme firmu provozovat z jejích zisků. Chceme ale růst a expandovat. Máme za cíl našimi elektroauty ovládnout Prahu, s důrazem na udržitelnost, se kterou se pojí rozsáhlá dobíjecí infrastruktura. Jak rosteme, mění se i požadavky na analýzu trhu, počet kurýrů a velikost vozového parku, přičemž ještě letos jej zdvojnásobíme. Nové prostředky vložíme do dalšího růstu společnosti,“ uzavírá Janckulík.

„Spojením elektromobility a dnes široce rozšířeného využívání logistických služeb se Bevy.city trefilo do černého. Oceňujeme všechny projekty, které se snaží pozitivně ovlivnit svět, a právě odvětví logistiky považujeme za jedno z míst, ve kterých je ekologická a udržitelná revoluce potřeba. Ve směru, který firma nabrala, vidíme vizi a perspektivu, kterou jsme se proto rozhodli podpořit,“ komentuje investici Marek Moravec, managing partner investičního fondu Nation 1.

Logistickou společnost Bevy.city založil v roce 2021 Ladislav Janckulík, bývalý finanční analytik společnosti Rohlík.cz, kterému se založením pomáhali jeho tehdejší kolegové a přátelé. Díky svým zkušenostem spatřili příležitost na trhu přepravy zboží během logistické špičky. Momentálně své služby Bevy.city nabízí pro Prahu a její blízké okolí.

O fondu Nation 1

Investor, akcelerátor i sehraný tým profesionálů, kteří nejdou pro dobrou radu daleko: to je Nation 1, venture kapitálový fond se zaměřením na pre-seedová a seedová kola investic do startupů. Za jeho vznikem stojí trojice Marek Moravec, Jaroslav Trojan a Petra Končelíková, kteří do fondu dohromady vložili 1 milion eur a prostřednictvím financování i sdílení mnohaletých zkušeností podávají pomocnou ruku startupům v raných fázích vývoje. Pro startupy s globální vizí má fond v seedových fázích připravené částky až 1,5 milionu eur. V následujících deseti letech plánuje Nation 1 investovat 35 milionů eur do zhruba 40 firem na území Česka a pomoci jim tak s mezinárodní expanzí.

HP spouští kampaň „Doporuč známému“. Zákazníci a jejich známí mohou díky HP Instant Ink tisknout 3 měsíce zdarma

Společnost HP informuje o zahájení nové propagační akce „Doporuč známému“, která umožňuje předplatitelům služby Instant Ink a novým zákazníkům, kteří si službu objednají na jejich doporučení, získat 3 měsíce předplatného zdarma (odměna pro doporučujícího i pro nového zákazníka).

Postup je jednoduchý a všichni předplatitelé služby Instant Ink mohou kód s doporučením získat na svém osobním panelu Instant Ink na stránkách HPInstantInk.com. Po přihlášení ke svému osobnímu účtu Instant Ink najdou uživatelé na panelu svůj osobní doporučující odkaz s jedinečným kódem, který mohou sdílet se svými přáteli nebo rodinou jakožto potenciálními novými předplatiteli. Každé nové předplatné služby Instant Ink, aktivované prostřednictvím personalizovaného odkazu či kódu „Doporuč známému“, zaručí 3 měsíce předplatného zdarma stávajícímu předplatiteli, jenž odkaz s pozvánkou či kód sdílel, a rovněž novému předplatiteli, který získaný odkaz či kód použil k registraci nového předplatného. Tato tříměsíční propagační nabídka pro doporučující i nově zaregistrované předplatitele je časově omezená a trvá do 31. ledna 2023.

Nová kampaň k předplatnému HP Instant Ink je cílená na stávající zákazníky a bude trvat až do 31. 1. 2023,“ vysvětluje Marek Sojak, Print marketing manager pro Českou a Slovenskou republiku. „Skládá se ze dvou částí – akviziční a retenční. Každý nový předplatitel zaregistrovaný na základě doporučení získá na vyzkoušení tříměsíční předplatné HP Instant Ink zdarma a stejnou odměnu získá náš stávající zákazník, který doporučení odešle.“

V propagační akci „Doporuč známému“ není omezeno, kolika potenciálním novým zájemcům může každý z předplatitelů službu Instant Ink doporučit. Nabídka bezplatného využívání této služby po dobu tří měsíců, která je spojena s odměnou za doporučení služby dalšímu uživateli, odpovídá aktuálnímu tiskovému plánu doporučujícího uživatele a nevztahuje se na další vytištěné stránky v případě, že uživatel překročí počet stránek stanovený v jeho měsíčním plánu. Každý nový předplatitel zaregistrovaný na základě doporučení obdrží zdarma tříměsíční předplatné odpovídající plánu zvolenému uživatelem, který mu službu doporučil.

Předplatné služby Instant Ink od společnosti HP poskytuje zákazníkům záruku bezstarostného tisku s jistotou, že budou mít inkoust nebo toner po ruce vždy, když je potřebují, a umožňuje jim ušetřit až 70 % inkoustu a až 50 % toneru. Služba HP Instant Ink vychází z počtu stran vytištěných za měsíc, nikoli z počtu použitých kazet, a předplatitelé si mohou vybrat plán odpovídající jejich měsíčnímu objemu tisku. Z nabízených možností si vybere každý uživatel bez ohledu na to, kolik stran vytiskne. Tiskové plány začínají na 29 Kč za 10 stran měsíčně včetně inkoustu nebo toneru, bezproblémového doručení a předplacené recyklace. Uživatelé mohou svůj tiskový plán kdykoli zrušit nebo změnit. Další podrobnosti najdete na internetových stránkách HPInstantInk.com.

O společnosti HP

HP Inc. je technologická společnost, která věří, že i jeden mimořádný nápad má sílu změnit svět. Její portfolio produktů a služeb v oblastech osobních počítačů, tiskáren a řešení pro 3D tisk pomáhá tyto myšlenky realizovat. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

GeForce NOW lze darovat jako vánoční dárek až na rok. Do knihovny přibývá 10 her

GeForce NOW nabízí možnost zakoupit blízkým pod stromeček dárkový poukaz. Dostupné jsou v hodnotách 540, 1350 a 2690 Kč. Uplatnit je lze při koupi kterékoliv úrovně placeného členství, tedy jak Priority, tak RTX 3080. Poukaz nejvyšší hodnoty tak zajistí rok, resp. 6 měsíců pohodlného hraní v cloudu s filmovými ray tracingovými efekty nebo s využitím NVIDIA DLSS. Užívat si PC her díky tomu bude možné na široké škále zařízení, která by jinak k tomuto účelu vůbec nebyla vhodná: od Maců nebo starších notebooků přes chytré telefony až po SHIELD TV.

Služba nabízí podporu již více než 1400 her z oblíbených digitálních obchodů. Majitelé placených členství ocení vedle již zmíněných RTXON funkcí také delší dobu jedné herní relace nebo např. prioritní přístup k herním serverům.

Novinky v knihovně

Pro akci Dying Light 2 dnes vychází příběhové DLC „Bloody Ties“ a členům GeForce NOW je k dispozici hned od vydání. V případě placených úrovní samozřejmě nechybí podpora ray tracingu a NVIDIA DLSS.

Knihovnu také rozšiřuje desítka titulů, mezi níž nechybí ani Alba: A Wildlife Adventure a Shadow Tactics: Blades of the Shogun, které budou po nadcházejících 7 dní zdarma na Epic Games. Celý seznam naleznete níže:

  • The Unliving (Novinka, Steam)
  • A LIttle to the Left (Novinka, Steam)
  • Alba: A Wildlife Adventure (Zdarma na Epic Games 10. – 17. 11.)
  • Shadow Tactics: Blades of the Shogun (Zdarma na Epic Games 10. – 17. 11.)
  • Yum Yum Cookstar (Novinka, Steam, Nov. 11)
  • Guns, Gore and Cannoli 2 (Steam)
  • Heads Will Roll: Downfall (Steam)
  • Hidden Through Time (Steam)
  • The Legend of Tianding (Steam)
  • Railgrade (Epic Games)

HUAWEI představuje vítěze AppGallery Editors‘ Choice Awards 2022 na WebSummitu

HUAWEI, přední světová technologická společnost, odhalila vítěze AppGallery EditorsChoice Awards 2022 a Grow with Huawei Awards 2022. Vítězové byli tento týden vyhlášeni na prestižní gala události Web Summit v portugalském Lisabonu, která přilákala více než 100 účastníků včetně předních vývojářů aplikací, agentur a poskytovatelů obsahu. Ceny oslavují ty nejlepší aplikace a hry dostupné AppGallery a vůbec poprvé se ocenění dočkali také zástupci obchodních partnerů a tvůrců, kteří spolupracují s HUAWEI na oslovení nových uživatelů, větším množství stažení i lepší monetizaci.

Ocenění bylo možné získat v pěti kategoriích na základě jejich inovativnosti, uživatelské zkušenosti, příběhu, designu a dostupnosti. Editorské týmy z jednotlivých zemí Evropy takto vyhodnotily pět nejlepších aplikací a pět nejlepších her, které za poslední rok pozitivně ovlivnily životy uživatelů.

Vítězové AppGallery EditorsChoice Awards za nejlepší aplikace:

  • Nejlepší ekologická aplikace – Moovit
  • Nejlepší zdravotní aplikace – Yazio
  • Nejlepší nezbytná aplikace – Revolut
  • Nejlepší aplikace pro osobní rozvoj – Kahoot!
  • Nejlepší populární aplikace – Smule

Vítězové AppGallery EditorsChoice Awards za nejlepší hry:

  • Nejlepší rodinná a odpočinková hra – My Talking Angela 2
  • Nejlepší RPG hra – Summoners War
  • Nejlepší populární hra- Infinity Kingdom
  • Nejlepší sportovní hra – Fishing Clash
  • Nejlepší strategická hra – Lords Mobile

Top hry a oblíbené aplikace jsou uživatelům vždy k dispozici v AppGallery tak, aby jim nabídly nekonečné hodiny nadšení, výzev a interakcí. Jsou také součástí základů, na kterých Huawei upevňuje svou pozici třetího největšího globálního mobilního ekosystému.

Business Awards

Letos přidal Huawei několik cen za rozvoj byznysu a růst partnerů a agentur, které spolupracovaly se společností s cílem využít klíčových služeb HMS. Patří mezi ně HUAWEI Browser, Petal Search a HUAWEI Ads. Petal Search od spuštění služby v roce 2022 rozšířil svou síť inzerentů devětkrát a síť vydavatelů o čtyřnásobek. Huawei Ads se zaměřuje na kvalitní provoz a data první strany, která získala ocenění za svůj závazek poskytovat inzerentům vysoce kvalitní kampaně. Je také součástí řešení pro růst napříč službami společnosti Huawei, jejichž cílem je otevřít nové příležitosti pro uživatele a partnery v rámci ekosystému HMS.

Vítězové AppGallery Grow with Huawei Awards:

  • Nejlepší inzerent – Flashscore ((Ceská republika), Mediaset Infinity (Itálie)
  • Nejlepší agentura – Avow (Německo), Havas Media Group (Portugalsko)
  • Nejlepší vydavatel – Outfit 7 Limited (Kypr), AppGeneration (Portugalsko)
  • Nejúspěšněji rostoucí partner – mrge (Německo), Admitad (Německo), FREE NOW (Německo), Zeropark (Polsko), SQUID (Švédsko)

Ocenění AppGallery EditorsChoice Awards je oslavou zábavy a pozitivní podpory životního stylu, kterou naše nejlepší aplikace a hry denně poskytují zákazníkům Huawei, řekl Jaime Gonzalo, víceprezident Huawei Mobile Services Europe. „Poprvé jsme je oznámili na Web Summitu, což bylo fantastické fórum pro uznání inovací a kreativity, které naši uživatelé nacházejí v AppGallery. Ocenili jsme také úspěchy, kterých dosáhli naši partneři, kteří s námi spolupracovali na podpoře aktivace, zpeněžení a udržení uživatelů. Nejen že pomáhají vytvářet úspěšné pracovní vztahy, ale podporují také lepší zapojení našich uživatelů.

AppGallery poskytuje uživatelům možnost volby, pokud jde nejen o aplikace a hry, ale také o řadu služeb s přidanou hodnotou. Díky propojenému ekosystému Huawei Mobile Services (HMS) mohou uživatelé AppGallery těžit z bezproblémového zážitku, ať už používají zařízení nebo službu Huawei, a to je důvod, proč platforma stále roste a dosahuje více než 580 milionů aktivních uživatelů měsíčně po celém světě.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

NEJEKOLOGIČTĚJŠÍ APLIKACE

Vítěž: Moovit

Moovit pomáhá lidem pohybovat se po městě efektivně a odpovědně, pomocí využití veřejné dopravy. Soustředí se na čistší energie v dopravě, carsharing a cyklostezky – ideální pro environmentálně smýšlející uživatele po celém světě.

Moovit

NEJLEPŠÍ ZDRAVOTNÍ APLIKACE

Vítěz: Yazio

Yazio je jedna z nejúspěšnějších kalorických kalkulaček a stravovacích aplikací s cílem hubnout a udržovat zdravý životní styl.

Yazio

NEJLEPŠÍ NEZBYTNÁ APLIKACE

Vítěz: Revolut

Jednoduché hospodaření s penězi, vše na jednom místě. Plánování rozpočtů, přehled výdajů, úspor, směna a posílání peněz je jednodušší než dřív. Navíc nabízí platební kartu, kterou je možné platit online i v obchodě a v různých měnách bez skrytých poplatků.

Revolut

NEJLEPŠÍ APLIKACE PRO OSOBNÍ RŮST

Vítěz: Kahoot!

Kahoot! je platforma, která přináší učení hrou. Uživatelé se při učení baví, je možné ji využívat i ve školách, v práci nebo doma. Nabízí mnoho druhů kvízů, her, a dokonce je možné tvořit vlastní kvízy.

Kahoot!

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ APLIKACE

Vítěz: Smule

Smule je aplikace poskytující databázi karaoke písniček. Skrze aplikaci je možné propojit se s milovníky karaoke po celém světě, nebo si zazpívat s top umělci.

Smule

NEJLEPŠÍ RODINNÁ A ODPOČINKOVÁ HRA

Vítěz: My Talking Angela 2

My Talking Angela 2 je hra s virtuálním mazlíčkem. Angela má specifické charisma a smysl pro humor, což dělá hru o to zajímavější. Nepřeberné množství oblečků a dekorací zabaví hráče ve volných chvílích.

My Talking Angela 2

NEJLEPŠÍ RPG HRA

Vítěz: Summoners War

Akční, fantasy RPG s miliony fanoušků ve světě, se kterými lze soutěžit. Ve hře je přes 1000 monster, která pomáhají hráčům zvítězit.

Summoners War

NEJPOPULÁRNĚJŠÍ HRA

Vítěz: Infinity Kingdom

Dobijte město, objevte nekonečno. Infinity Kingdom je animovaná strategická hra. Jako majetný pán musíte bránit zemi Norheim proti zlým skřítkům a sami sebe před ostatními hráči.

Infinity Kingdom

NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ HRA

Vítěž: Fishing Clash

Fishing Clash je realistická simulace rybaření, která spojuje nejlepší funkce společného rybaření s více hráči a reálnost simulací, soutěživost sportovních her a sociální aspekt rybaření.

Fishing Clash

NEJELPŠÍ STRATEGICKÁ HRA

Vítěz: Lords Mobile

Jste připraveni na opravdový boj? Původní vládce padl. Potřebujeme opravdového hrdinu, Pána, který dokáže spojit království. Nabírejte hrdiny a sestavte svou armádu v tomto magickém světě. Bojujte a dobývejte, abyste sestavili své impérium.

Lords Mobile

Během Netatmo Black Week vybavíte svoji chytrou domácnost až o 50 % levněji

Společnost Netatmo, výrobce inteligentních zařízení pro bezpečnější a pohodlnější domov, si pro zákazníky připravila u příležitosti Black Friday nové výhodné nabídky. Akce Black Week se koná na e-shopu Netatmo od 17. do 28. listopadu.

V rámci Black Week budou vybrané produkty k dostání na webových stránkách Netatmo až s 50% slevou. Minimální slevu 30 % lze využít na celou škálu inteligentního vybavení domácnosti. Zvýhodněné nabídky se týkají následujících produktů:

Sleva se letos poprvé vztahuje také na několik produktových balíčků Netatmo, které najdete na webových stránkách.

Akce Black Week společnosti Netatmo se koná od čtvrtka 17. listopadu do pondělí 28. listopadu 2022 na webové stránce https://shop.netatmo.com/cs-cz/.

Nabídka platí do 28. 11. 2022 do 24:00. Vztahuje se na nákupy prostřednictvím aplikací Netatmo
a zboží označené „-40 %“, „-50 %“, „Black Week“ na netatmo.com. Platí do vyprodání zásob. Jeden zákazník může zakoupit maximálně 3 identické položky. Nelze kombinovat s jinými aktuálními nabídkami na vrácení peněz. Platí pouze pro jednotlivce, ne pro další prodej.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Technologická skupina eD group kupuje významného výrobce pokladních systémů a vstupuje na retailový trh

Jedna z největších technologických skupin na českém trhu eD group, s obratem přes 15 miliard korun, vstupuje do oblasti maloobchodu. Přes svou dceřinou společnost E LINKX kupuje firmu WinShop Software, která patří mezi přední firmy zabývající se vývojem a dodávkou pokladních systémů. Vstupem na nový trh získává eD group strategického partnera, který má skupině pomoci rozšířit portfolio retailových zákazníků.

Informační technologie, obchod, softwarová řešení, marketing a komunikace, e-commerce a nově také maloobchod. Čtvrtá největší technologická skupina na českém trhu eD group (dle žebříčku TOP 100 ICT společností) rozšiřuje své pole působnosti a skrze svou firmu E LINKX vstupuje do společnosti WinShop, která patří mezi přední výrobce pokladních systémů. Investorský vstup do společnosti je pro skupinu dalším krokem, jak vybudovat ucelený ekosystém, který bude schopný zajistit technologické řešení firmám podnikajícím ve všech fázích prodejního řetězce – od počáteční výroby až po samotný prodej.

„Vytvoření spojení mezi E LINKX, která je již od svého počátku součástí skupiny eD group, a společností WinShop vnímám jako dalším bodem na naší cestě nabízení aktivit s vyšší přidanou hodnotou. Posilujeme tím portfolio softwarových produktů i firem o lídra pokladních systémů a vstupujeme do světa retailu. Na nových akvizicích a projektech pracujeme v technologické skupině eD group dlouhodobě. Chceme našim partnerům i zákazníkům poskytnout komplexní nabídku služeb, které zapadají do ekosystému skupiny,“ říká řídící partner skupiny eD group Martin Štrupl a dodává, že vidí ve spolupráci firem z oblastí IT a retailu velkou přidanou hodnotu i prostor pro růst.

Podle americké poradenské společnosti Gartner by se měl celkový objem výdajů na IT v České republice v roce 2023 přiblížit hranici 300 miliard korun, což je meziročně asi o 5 procent více. Růstové budou zejména segmenty softwaru a IT služeb.

Maloobchod je v České republice ekonomicky stabilní a jako jeden z mála nebyl výrazněji poškozen pandemií koronaviru. I proto ho lze považovat za oblast s velkým ekonomickým potenciálem růstu. Dokazuje to například průzkum spadající pod CBRE Shopping Centre Index, který byl realizován v dubnu 2022. Vyplývá z něho, že i přes lockdown se stále zvyšující kupní síla českých obyvatel promítla právě v maloobchodu. Celkový maloobchodní prodej v roce 2021 vzrostl meziročně o 4,5 procenta. V roce 2020 se jednalo o meziroční nárůst 0,1 %.

Zároveň zhruba 75 procent respondentů uvedlo, že i přes hrozby spojené s neustále se zvyšující inflací plánuje v blízké budoucnosti expandovat a otevírat nové kamenné pobočky.

Výhody spojené s propojením oblastí IT a retailu potvrzuje také výkonný ředitel E LINKX Lumír Kunath. „Propojení s firmou WinShop je dalším významným krokem k naplnění firemní růstové vize. Pokladní systémy přirozeně navazují na naše inovativní projekty, jako jsou aplikace pro vlastní přepravu, řízení skladového hospodářství, evidenci materiálů a zboží apod. Tvoří pomyslnou tečku a podporu retail oblasti, do které díky spojení máme nakročeno,“ dodává Kunath.

Pokladní systémy pro Intersport či Calvin Klein

WinShop Software patří mezi přední výrobce a prodejce pokladních systému. Aktuálně jeho řešení využívá v Česku a na Slovensku více než 360 provozovatelů prodejen, mezi které patří například Klenoty Aurum, Intersport či obchody se značkovým oblečením GUESS a Calvin Klein.

„Začleněním naší společnosti do technologické skupiny eD group byla zakončena snaha nás, zakladatelů a společníků, získat silného strategického partnera, se kterým budeme moci rozšiřovat portfolio našich zákazníků o další významné retailové řetězce. Věříme, že doplněním nabídky našich produktů řešeními E LINKX, propojením vývojových týmů a týmů podpory získáme společně významnou konkurenční výhodu a budeme pro všechny náročné zákazníky první volbou,“ vysvětluje ředitel WinShop Software Michal Říha.

Výši transakce ani jedna ze stran nechce komentovat. V současné době vlastní skupina eD group skrze E LINKX ve společnosti WinShop Software minoritní podíl s možností dalšího majetkového navýšení v následujících letech.

eD group je technologická skupina působící ve střední Evropě v oblasti IT, obchodu, softwarových řešení, komunikace, e-commerce a technologií. Díky ročnímu obratu přesahujícímu 15 miliard korun je čtvrtou největší technologickou skupinou na českém trhu. Celkem je aktivní na třech evropských trzích, zaměstnává více než 650 odborníků a sdružuje celkem 20 firem. Mezi největší patří velkoobchodní IT distributor eD system, IT distributor s přidanou hodnotou DNS či dodavatel softwarových řešení na míru E LINKX.

Společnost E LINKX je ryze českým dodavatelem komplexních softwarových řešení s vysokou specializací na přepravní logistiku a prodej zboží. Firma působí na trhu již 20 let s ročním obratem 100 milionů korun. Zaměstnává 60 odborníků a od svého počátku je spolehlivým a flexibilním partnerem nejen členům skupiny eD group, ale i lídrům na trhu přepravní logistiky.

WinShop Software je společnost zabývající se vývojem obchodních systémů pro maloobchody, velkoobchody a restaurace. Na českém trhu působí více než 27 let, během kterých se firmě podařilo realizovat tisíce pokladních systémů pro malé butiky, prodejny tabáku či značkové prodejní řetězce.

Slaný kalendář 2023

Všichni dospělí vyfocení v kalendáři jsou nemocní cystickou fibrózou. Cystická fibróza (CF) je závažné dědičně podmíněné onemocnění postihující zejména dýchací a trávicí systém. Dětem s CF se říká slané děti, mají totiž výrazně slanější pot než děti zdravé. Nemocní s CF potřebují intenzivní léčbu každý den po celý život. CF je v současnosti nevyléčitelná. V České republice je diagnostikováno přes 700 nemocných, z nichž je 51 % dospělých.

V závislosti na aktuálním zdravotním stavu může být léčebný režim nemocných v mnoha směrech limitující. Některé aktivity nejsou z důvodu hygienického režimu nebo fyzické náročnosti vhodné nikdy. Dvanáct nemocných CF nám prozradilo svá přání, která nejsou vzhledem k jejich diagnóze reálná. Za pomoci umělců jsme se pokusili jejich přání splnit alespoň v tomto kalendáři.

Umělci kteří se na tvorbě kalendáře podíleli jsou: Milan Cais, Tomáš Císřovský, Eliška Podešvová, Anna Borovičková Ročková, Vhrsti, Marie König Dudziaková, Dita Stuchlíková, Alena Brunhilda Burneleit, Lukáš Fibrich, Artiom Pitușcan, Pavel Čech, Ivo Rafan Traxmandl, Gabriela Šmídová.

Výtěžek z prodeje kalendáře půjde na konto Klubu nemocných cystickou fibrózou, který sdružuje a podporuje nemocné CF a jejich blízké z celé ČR. Klub CF v letošním roce slaví již 30 let od svého založení. Jedná se o pacientskou organizaci, to znamená, že se na jeho řízení po celou dobu podílí samotní pacienti, nebo jejich rodinní zástupci. Mezi služby, které poskytuje se řadí například péče sociálního pracovníka, psychologická pomoc, půjčovna pomůcek, materiální a finanční podpora, atd..

Společnost HMD Global oznamuje dostupnost kompaktního tabletu Nokia T10 na českém trhu

Společnost HMD Global, výrobce telefonů Nokia, dnes oznámila zahájení prodeje svého kompaktního tabletu Nokia T10 na českém trhu. Ten přináší do populárního tabletového segmentu finskou kvalitu, poctivé zpracování, dlouhou výdrž na jedno nabití, stereo reproduktory nebo pravidelné aktualizace. 

Nokia T10: kvalitní zpracování v kapesním provedení

Tablet Nokia T10 je malý zvenku, ale velký uvnitř. Nabízí dostatečně výkonný osmijádrový procesor Tiger T606, kterému sekunduje 32GB interní uložiště a 3 GB operační paměti. Uložiště lze dále rozšířit pomocí paměťových karet. Displej s rozlišením 1280x800p, úhlopříčkou 8″ a jasem až 450 nitů je ideálním parťákem pro sledování oblíbených seriálů nebo brouzdání internetem. Tablet lze také jednoduše bezdrátově propojit s počítačem nebo notebookem a využít jej jako druhou obrazovku.

Nokia T10 se může dále pochlubit polymerovou unibody konstrukcí s nanotexturovou úpravou, která zamezuje vzniku škrábanců. Výbavu uzavírá dvojice reproduktorů, baterie o velikosti 5250 mAh a Android 12 s příslibem dvou let hlavních aktualizací a tří let pravidelných bezpečnostních aktualizací. 

Cena a dostupnost

Nokia T10 je již v prodeji v modré barevné variantě ve verzi 3/32 GB za doporučenou cenu 4 190 Kč.

O HMD Global

HMD Global Oy se sídlem v Espoo ve Finsku je novým domovem telefonů a tabletů Nokia. HMD vytváří a distribuuje celou řadu chytrých i obyčejných telefonů zaměřených na široké spektrum zákazníků v mnoha cenových hladinách. HMD je díky svému závazku pro rozvoj inovací exkluzivním licenčním partnerem značky Nokia v oblasti mobilních telefonů a tabletů. Nokia je registrovanou ochrannou známkou společnosti Nokia Corporation. Více informací naleznete na www.hmdglobal.com. Nokia je registrovanou značkou společnosti Nokia Corporation. Android, Google a další značky jsou registrovanou značkou společnosti Google Inc. Qualcomm a Snapdragon jsou ochrannými známkami Qualcomm Incorporated registrovanými ve Spojených státecha dalších zemích. Qualcomm Snapdragon je produktem Qualcomm Technologies, Inc.

Exit mobile version