Bude nás Facebook a Instagram bavit i v roce 2023? A není to celé trochu Meta?

Autenticita a zábava. Přesně to dnes lidé chtějí od sociálních sítí –⁠ a nic se na tom nezmění ani v roce 2023. Právě naopak. User generated content je a bude král a skuteční lidé si získají víc důvěry i pozornosti, než vyretušované modelky a modelové. TikTok svými krátkými, algoritmem poháněnými videi změnil pravidla hry a dá se očekávat, že nejen tvůrci, ale i chytré značky budou do budoucna stále víc spoléhat na zábavný a fresh obsah než na vypiplanou reklamu. Co se dá v tomhle ohledu očekávat od starouška Facebooku a jeho mladšího bráchy Instagramu – platforem, které zatím stále jedou trochu na retro vlně?

Sociální síť vs. zábavní platforma

Pro Facebook to nebyl jednoduchý rok. Trendsetteři z řad Gen Z ztrácí o praotce sociálních sítí zájem a z „dětské” aplikace TikTok mu vyrostla konkurence, se kterou jen stěží drží krok. Čím to? Hlavním rozlišovacím prvkem Facebooku, který mu zároveň propůjčuje zdánlivou nepostradatelnost, jsou sociální okruhy. Lidé sem chodí, aby zjistili aktuální info o svých přátelích, napsali si nimi a případně se dozvěděli o akcích, kde je mohou potkat naživo. V tomhle ohledu Facebooku sice jiné aplikace konkurovat nemohou, na druhou stranu ale právě díky tomu postupně ztrácí glanc. Lidé totiž publikují stále méně, přičemž jiné aplikace poskytují mnohem více zábavy. „A přesně v tom je jádro pudla. TikTok se ve skutečnosti nepovažuje za sociální síť, ale za zábavní platformu, což mu také pomohlo na vrchol. Lidé už zkrátka podobné aplikace nepoužívají k interakci s přáteli a rodinou tak, jako to dělali kdysi,“ uvádí Lucie Peša, copywriterka a specialistka na sociální sítě kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Čerstvé zprávy od Marka Z.

Podle Meta se dnes většina interakcí ve skutečnosti odehrává v soukromých zprávách. Lidé, kteří najdou zábavný obsah ve feedu, ho už nesdílejí u sebe na zdi, ale prostřednictvím chatu. Vyhnou se tak kritickým zrakům své bubliny i případným urážkám a hádkám v komentářích. Pro Facebook to ovšem znamená, že uživatelé nejsou v jeho sítích tak zaháčkovaní jako dřív, a spousta (placeného) obsahu jim uniká.

Je proto více než pravděpodobné, že Meta brzy přijde s dalšími nástroji a možnostmi reklamy, které pomohou marketérům využít zprávy ve svůj prospěch. Aby tento trend podpořil, už před časem Meta upozornil na rostoucí oblíbenost funkce Click-to-Message v Messengeru i Whatsappu. „To, jestli lidé opravdu chtějí, aby se jim značky vtíraly i do osobní konverzace, se teprve uvidí. Minimálně může jít o dobrý způsob, jak potenciální zákazníky oslovit co nejvíc napřímo, totiž tam, kde jsou zvyklí komunikovat,“ říká Lucie Peša, copywriterka a specialistka na sociální sítě kreativní agentury Fairy Tailors.

Co doporučuje umělá inteligence?

Ale zpátky k souboji Facebooku s TikTokem. Aby Facebook mohl mladšímu sokovi konkurovat v zábavnosti, povolává do zbraně umělou inteligenci a doporučený obsah. Na vaší zdi se tak pravděpodobně bude objevovat stále více postů z okruhu Pages and people, tedy od lidí, které na Facebooku nesledujete. Tento trend samozřejmě vychází právě z TikToku, který se od začátku zaměřuje na nejúspěšnější obsah od všech uživatelů místo toho, aby vám servíroval „jen” příspěvky ze spřátelených profilů – a byl tak limitován jejich aktualizacemi. Výsledkem je nejen větší zapojení uživatelů, ale i příznivější prostředí pro tvůrce, jejichž příspěvky mohou zasáhnout i diváky mimo jejich publikum. Pokud Facebook do tohoto trendu šlápne, mohlo by to znamenat dobré zprávy také pro značky. Algoritmus se totiž bude snažit dostat nejúspěšnější příspěvky k co největšímu počtu lidí, tedy i k těm, kteří nejsou fanoušky daných stránek.

„Be Real” na Instagramu

Jaký obsah má největší šanci na úspěch? To už jsme zmínili v úvodu. Prostřednictvím TikToku a ještě instantnější aplikace BeReal publikum jasně demonstruje svou touhu po autentickém a aktuálním obsahu, který je na hony vzdálený vyleštěným profilům. A tahle preference se začíná postupně odrážet i na Instagramu – fotky s přiznaným bleskem a bez filtru jsou stále populárnější a „photo dumps” běžného života (ať už v podobě carouselu, stories nebo reels) vyhrávají nad tradičním insta obsahem. Instagram jako kreativní platforma, kde lidé stále hledají nové možnosti  sebeprezentace, se tak může pro Meta stát mostem mezi starým a novým, a to nejen co do autenticity obsahu. Může fungovat i jako elegantní přemostění do Mateversu.

Pozvánka do Meteversu

Řekněme si totiž na rovinu, že lidé se do Metaversu zatím příliš nehrnou. Je proto nasnadě, že Mark Zuckerberg se nás do svého alternativního vesmíru bude snažit různě nalákat. Zatímco Facebook už letos vyslal první vlaštovky v podobě 3D Avatarů, Instagram pravděpodobně brzy přidá nové možnosti tvorby obsahu, včetně AR a 3D příspěvků či integrace NFT. Dá tak tvůrcům příležitost posunout jejich tvorbu na další úroveň, ale především jim poodkryje, jak úžasné možnosti by měli díky VR (virtuální realitě) právě v Metaversu. A opět tu máme zajímavou příležitost pro marketéry a jim svěřené značky. „AR reklamy a interaktivní formáty mají totiž potenciál zaujmout lidi způsobem, proti kterému v hlavě ještě nemají nastavený adblock. Některé platformy (jako je Twitter) už s nimi experimentují a i pro Meta to může být další krok ke kýžené „tranzici” uživatelů do nového světa. Tak nám všem držme palce, ať se v něm neztratíme,“ uzavírá Lucie Peša, copywriterka a specialistka na sociální sítě kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Huawei a Oppo podepsaly dohodu o vzájemném licencování patentů

Technologické společnosti Huawei a OPPO koncem minulého týdne oznámily podepsání globální dohody o křížovém licencování patentů, jež pokrývá základní patenty mobilního standardu, včetně 5G. Obdobná dohoda byla podepsána i se Samsung Electronics.

„Po více než 20 letech nepřetržitých inovací vyvinula společnost Huawei na globálním trhu několik vysoce hodnotných patentových portfolií v oblastech, jako jsou 5G, Wi-Fi a kodeky pro audio a video,“ prohlásil Alan Fan, vedoucí oddělení pro duševní práva ve společnosti Huawei. „Těší nás, že jsme dosáhli křížové licenční dohody se společností OPPO. Vzájemné uznávání hodnoty duševního vlastnictví mezi firmami je hlavním krokem k podpoře pozitivního cyklu svázaného s inovacemi a výzkumem standardů na vysoké úrovni – tedy cyklu investování, získávání výnosů z investic, a poté opětovného investování. To našemu odvětví umožní pokračovat v inovacích a poskytovat spotřebitelům konkurenceschopnější produkty a služby.“

„Jsme velmi potěšeni, že jsme uzavřeli dohodu o křížovém licencování patentů s Huawei. Jasně to ukazuje, že obě společnosti uznávají a vysoce respektují hodnotu svého duševního vlastnictví. Je to výhodná dohoda pro obě strany,“ uvedl Adler Feng, vedoucí oddělení pro duševní práva ve společnosti OPPO. „Budeme jako vždy zastáncem vytváření udržitelného a zdravého ekosystému duševního vlastnictví, v jehož rámci lze licence k duševnímu vlastnictví řešit přátelským jednáním a kde je patentová hodnota každé společnosti vysoce respektována.“

Huawei předpokládá, že v letošním roce bude uzavřeno nebo prodlouženo zhruba 20 licenčních smluv se společnostmi ze sektoru chytrých telefonů, inteligentních vozidel, bezdrátových sítí a IoT. Technologický gigant odhaduje, že v letošním roce se tyto patenty objevily ve 350 milionech prodaných 5G telefonech a více než 15 milionech chytrých vozidlech.

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

Až 80 % lidí trpí nedostatečným spánkem. Pomoci může věda i technologie

Nedostatek spánku je celosvětový problém. Postihuje až čtyři pětiny populace. Ačkoliv se s únavou a nevyspáním potýkaly už předchozí generace, počet lidí trpících spánkovou deprivací, tedy že spí 6 hodin a míň, se za posledních 50 let zdvojnásobil. Alespoň trochu přispět ke zlepšení se rozhodl Samsung, který společně s experty navrhl spánkový kurz s názvem Vyspi se na to. Ten má účastníkům pomoct zvýšit kvalitu jejich spánku, a tím i zdraví. K absolvování kurzu motivuje i štědrá výhra v podobě chytrých hodinek Galaxy Watch5.

Spánkový kurz Samsung vytvořil s pomocí předních odborníků na spánek. Ti upozorňují, že nedostatek energie dokáže do značné míry zkomplikovat život a může vést i k vážným zdravotním problémům. „Pokud trpíme spánkovou deprivací, máme oslabený imunitní systém. Výrazně se zvyšší riziko vzniku rakoviny, Alzheimerovy choroby, kardiovaskulárních onemocnění, obezity i depresí,“ upozorňuje na možné důsledky špatných spánkových návyků analytik a obsahový garant kurzu Petr Ludwig.

Přihlásit se do Samsung spánkového kurzu budou moct zájemci od 12.12. Čeká na ně celkem osm profesionálních lekcí, v nichž získají rady a tipy, jak správně fungovat přes den i v noci, aby optimální regenerovali tělo. Jednotlivé kurzy se budou zabývat tématy, jako jsou cirkadiánní rytmy, světlo, stravování či biohacking. Své znalosti budou předávat čeští i slovenští odborníci, například expertka na biohacking Veronika Allister, autoři odborného podcastu Brain We Are nebo neurogenetik Tomáš Eichler. „Spánkovým kurzem jsme chtěli upozornit na prospěšnost dostatečného spánku a zároveň motivovat lidi, aby zapracovali na svých spánkových návycích. A to skutečně efektivně, zapomocí odborníků a chytrých technologií,“ marketingový ředitel Samsung Electronics Czech and Slovak Martin Marek.

Každý, kdo absolvuje výzvu a zodpoví na kontrolní otázku se navíc automaticky dostane do slosování o chytré hodinky Galaxy Watch5 od Samsungu. Čím víc výzev účastník splní, tím větší má šanci na výhru. Na pořadí absolvovaných lekcí nezáleží, je ale nutné je splnit do 23. 12. 2022. Výhrou hodinek dotyčný získá každodenního  průvodce, který detailně monitoruje veškeré zdravotní i tělesné hodnoty, a to jak přes den, tak v noci během spánku. Hodinky můžou účastníkovi pomáhat líp spát a mít přes den dostatek energie i po skončení kurzu.

Kromě možnosti vyhrát Galaxy Watch5 získá každý absolvent kurzu diplom Spánkového experta s malou pozorností od Samsungu v podobě slevového kódu právě na tyto hodinky.

Více na www.vyspisenato.cz.

Vizuály k projektu najdete ke stažení ZDE.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2020 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 62,3 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Simona Sedlárová přichází do Swappie na pozici Country manažerky

Finský prodejce repasovaných iPhonů posiluje svou pozici na českém trhu a přijímá novou Country manažerku pro Českou republiku, Simonu Sedlárovou. V minulosti působila ve společnostech Bonami či Adidas a v současné době se také podílí na kariérní podpoře žen v rámci platformy Femme Palette. Ve Swappie bude pokračovat v současné snaze o vytvoření nového přístupu k nakupování elektroniky a popularizaci udržitelných repasovaných telefonů.

Simona Sedlárová několik let působila ve společnosti Adidas, kde se starala o rozvoj značky Reebok, a jako Brand manažerka ji přibližovala českým, slovenským a maďarským zákazníkům. Následně zastávala pozici Country manažerky v Bonami, kde měla mimo jiné na starosti oblast mezinárodního obchodu a marketingovou strategii pro osm trhů včetně Slovenska, Maďarska, Polska a Rumunska. Spolupracovala na expanzi na čtyři nové trhy (Lotyšsko, Litva, Slovinsko, Chorvatsko). V současné době také působí jako mentorka na platformě Femme Palette, kde se zaměřuje na podporu žen v jejich kariérním rozvoji.

Zkušenosti z oblasti vedení značky v zemích střední a východní Evropy a znalost lokálního spotřebitelského chování uplatní na pozici Country manažerky. Jejím cílem bude budování značky na českém trhu. Simona Sedlárová bude zároveň zodpovědná za finanční a provozní výsledky a marketingovou i obchodní strategii. „Těší mě, že se mohu připojit ke společnosti Swappie a pomáhat tak vytvořit u českých spotřebitelů udržitelnější přístup při rozhodování o nákupu elektroniky. Na českém trhu je stále potenciál pro budování důvěry v nákup repasovaných telefonů a my věříme, že ho dokážeme naplnit a zákazníkům se přiblížit. Naším cílem je udělat z tohoto segmentu běžnou záležitost,” říká Simona.

„Ceníme si bohatých zkušeností Simony z oblasti budování značky a digitálního marketingu i skvělých výsledků, kterých dosud zvládla dosahovat. Věříme, že nám její znalost českých spotřebitelů výrazně pomůže v rozšiřování naší vize udržitelného nakupování elektroniky i dosahování obchodních cílů. Už teď máme v plánu spoustu zajímavých věcí a těšíme se na to, co nám spolupráce přinese,” komentuje Janne Korpela, Head of Region ve společnosti Swappie.

Swappie je evropskou jedničkou v oblasti komplexního online nákupu a prodeje repasovaných iPhonů. Od svého spuštění v roce 2016 se společnost rozrostla na více než 1 000 zaměstnanců a dosáhla ročních tržeb v hodnotě 100 milionů eur.

Značka se českým zákazníkům v březnu představila v rámci TV kampaně, která běžela v na televizních stanicích skupiny Prima, v průběhu roku ji pak zákazníci mohli zaregistrovat také v OOH kampaních. Swappie zároveň dlouhodobě investuje do svého digitálního marketingu, komunikace na sociálních sítích a spolupráce s influencery. Nově například navázala spolupráci s Benem Cristovao, jehož cílem bylo motivovat veřejnost, a hlavně mladé lidi, k udržitelnějšímu přístupu v každodenním životě a udělat z používání repasovaných zařízení běžnou záležitost.

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

OPPO na letošním INNO DAY 2022 opět představí nové špičkové technologie

Společnost OPPO oznámila, že se 14. prosince bude konat její čtvrtá výroční technologická akce INNO DAY 2022, tentokráte v online podobě. Akce s podtitulem „Empowering a Better Future“ představí závazek společnosti k otevřenosti a inkluzivitě.

Na letošním INNO DAY představí OPPO hned několik nových špičkových technologií. Vznikly v rámci čtyř iniciativ společnosti OPPO: chytrá zábava, chytrá produktivita, chytré zdraví a chytré učení. Vítáni jsou také zástupci z řad veřejnosti. Dozvědět se mohou více o tom, jaké kroky s cílem lepší budoucnosti OPPO plánuje.

Hosté se mohou k online události připojit 14. prosince v 9.00 hodin středoevropského času na oficiálních webových stránkách společnosti OPPO.

Konference OPPO INNO DAY se poprvé konala v roce 2019. Během této akce společnost představila produkty OPPO 5G CPE a řadu chytrých hodinek OPPO Watch. Následující rok uvedla přelomový koncept rolovacího telefonu. Na loňské akci pak OPPO odhalilo nové heslo „Inspiration Ahead“ a první samostatně vyvinutý zobrazovací NPU MariSilicon X. Představilo zároveň první skládací telefon OPPO Find

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši.  Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Značka Niceboy rozšiřuje svou řadu domácích spotřebičů o nový robotický vysavač a chytrou zásuvku

Značka Niceboy do svého portfolia robotických vysavačů přidává model Charles i8 – vysavač s funkcí mopování a pokročilými technologiemi pro efektivní úklid. Současně přináší i vylepšenou verzi chytré zásuvky SmartPlug PRO, které přidala funkci měření spotřeby energie. Obě novinky je možné ovládat pomocí mobilní aplikace pro chytrou domácnost Niceboy ION.

Charles I8: robotický vysavač s mopem a inteligentním rozpoznáním znečištění

Robotický vysavač Niceboy ION Charles i8 se postará o váš úklid. S funkcí mopování podlahu nejen vysaje, ale rovnou i vytře. S pokročilou technologií Optical Flow dokáže analyzovat stupeň znečištění a přizpůsobit vlastní výkon. Navigační systém NaviGATE vyhodnotí uklizenou plochu a naplánuje trasu úklidu tak, aby vysavač pokryl 100% vysávané plochy. S technologií Red SENSE se vysavač zvládne vyhýbat překážkám i pádu ze schodů. Centrální kartáč Animal Brush si poradí s chuchvalci zvířecích chlupů, stopami a dalšími nečistotami od vašich mazlíčků. Uvnitř vysavače najdete i účinný třístupňový filtrační systém MAX Clean. Speciální HEPA H13 filtr se postará i o ten nejjemnější prach, alergenní roztoče i zvířecí alergeny. S vícejazyčnou aplikací Niceboy ION (včetně češtiny a slovenštiny) snadno spustíte nebo naplánujete úklid s Charlesem i8 kdykoliv a odkudkoliv.

Robotický vysavač Niceboy ION Charles i8 pořídíte za 7999 Kč.

SmartPlug PRO: šikovná zásuvka, která promění spotřebiče v chytrá zařízení a ohlídá spotřebu energie

Jakmile zapojíte do chytré zásuvky Niceboy ION SmartPlug PRO jakýkoli spotřebič, stane se rázem chytrým a můžete jej ovládat ze svého telefonu pomocí mobilní aplikace. Podle nastaveného programu se může například sám zapnout kávovar nebo se v určený čas zhasne lampička v obývacím pokoji. Zásuvka měří spotřebu energie, která přes ní proudí. Tyto údaje se v mobilní aplikaci Niceboy ION průběžně ukládají, takže si pak můžete lépe naplánovat provoz spotřebičů, abyste ušetřili.

Chytrou zásuvku Niceboy ION SmartPlug PRO pořídíte za 599 Kč.

Více informací na www.niceboy.eu

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

SledovaniTV se rozšiřuje pod značkou Televio do Chorvatska

Od prosince letošního roku mohou zákazníci v Chorvatsku využívat službu Televio. Po Slovensku a Polsku se jedná o třetí stát, do kterého expandovala oblíbená internetová televize SledovaniTV.

SledovaniTV expanduje do dalšího státu. Pod značkou Televio ho od prosince mají k dispozici zákazníci na chorvatském trhu. Mohou tak využívat oblíbené moderní funkce, na které jsou čeští, slovenští a polští zákazníci zvyklí.

Uživatelé se mohou těšit na sedmidenní zpětné sledování, nahrávky v délce až 120 hodin a intuitivního programového průvodce (EPG) s programem na týden dopředu.

Programová nabídka zatím zahrnuje více než 120 kanálů a je rozdělená do tří základních balíčků, ze kterých mohou uživatelé vybírat. Balíčky BASIC, FAMILY a PREMIUM se liší počtem programů a v době dostupné pro nahrávky. Kvalita vysílání, počet spárovaných zařízení i délka zpětného sledování zůstává pro všechny stejná.

Noví zákazníci mohou službu s balíčkem BASIC vyzkoušet na první měsíc za 0,75 kn/0,10 €. Tento balíček nabízí 63 nejpopulárnějších kanálů včetně stanic HRT, skupiny RTL a zahraničních stanic.

Samozřejmostí je pro chorvatskou službu dostupnost aplikace pro širokou škálu zařízení. Televio nabízí aplikace pro Smart TV značek Samsung a LG, televize a set-top boxy se systémem Android TV. Ten mají vybrané modely značek Sony, TCL, Philips, Hisense a dalších. Speciální aplikaci si mohou stáhnout též majitelé Apple TV. Nabídka se ale neomezuje jen na velká zařízení, aplikaci lze nainstalovat i do telefonů či tabletů s operačním systémem Android a iOS.

Použili jsme nejnovější technologie a vlastní inovativní řešení, abychom divákům nabídli přístup k nejvyšší kvalitě obrazu na jakémkoliv zařízení. Jsme si dobře vědomi toho, že moderní televizní vysílání přesahuje klasickou obrazovku v obýváku. Dáváme tedy uživatelům svobodu rozhodovat se co, kde a kdy budou sledovat, aniž by přišli o nejvyšší možnou kvalitu obrazu,“ říká Michal Jura obchodní ředitel společnosti SledovaniTV.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

V soutěži Vizionáři 2022 byly oceněny nejpřínosnější inovační počiny Česka a Osobnosti projektu Vizionáři 2022

Sdružení CzechInno ve spolupráci s partnery vyhlásilo vítěze dvanáctého ročníku projektu Vizionáři. Letošním ročníkem soutěže se prolínaly inovace z oblasti úspor přírodních zdrojů, energií i environmentální aspekty, bodovaly i projekty z oblasti inovativního odpadového hospodářství a cirkulární ekonomiky. Titul Vizionář 2022 získalo šest subjektů a čestná uznání udělila odborná porota dále jedenácti inovativním počinům. Osobnostmi projektu Vizionáři 2022 byli vyhlášeni Prof. Martin Fusek, ředitel společnosti IOCB TECH, s.r.o. a Ing. Milan Petrák, ředitel Technoparku VŠCHT Kralupy. Slavnostní předání ocenění proběhlo v úterý 6. prosince v Praze.

Projekt Vizionáři letos již dvanáctým rokem vyhledává, oceňuje a vyzdvihuje výjimečné inovační počiny v českém podnikání a spolupráci aplikovaného výzkumu s praxí s významným technologickým, ekonomickým nebo společenským přínosem či jejich kombinací. Odborná porota složená ze třinácti renomovaných státních organizací a partnerů projektu vysoce hodnotila zejména šíři celospolečenského přínosu oceněných inovací a také prospěšnost jejich uvedení do praxe s akcentem na udržitelnost, ekologická a ekonomická řešení, přínos pro ochranu zdraví a také pronikání inovací do oborů jako jsou lesnictví, zemědělství nebo potravinářství.

„Inovační potenciál našich firem je mnohem větší, než my sami předpokládáme, a tak každým rokem můžeme znovu obdivovat co dokážou. Mají náš velký respekt. Jsem rád, že můžeme být stabilním finančním partnerem nejen pro inovativní firmy, ale i pro více než čtvrt milionu podnikatelských subjektů v ČR,“ říká k zapojení do projektu Vizionáři Michal Sachr, ředitel Korporátního centra Komerční banky.

Slavnostní vyhlášení projektu se konalo na Žižkovské věži v konferenčním centru Tower Park Praha, jeho hostitelem byly České Radiokomunikace jako jeden z hlavních odborných partnerů projektu. Důvody spolupráce komentuje marketingová a PR ředitelka a tisková mluvčí Českých Radiokomunikací Anna Tůmová: „Vizionáři jsou pro nás těmi, kteří dokáží nejen myslet za obzor, ale i své vize přetavit ve skutečnost a tím se stát vzorem ostatním inovátorům. Podporujeme každoroční hledání těch, kteří svou schopnost převést skvělou ideu do reality předvedli v praxi a velmi rádi jim pomůžeme v dalším rozvoji i z pozice Českých Radiokomunikací jako jednoho z technologických lídrů na českém trhu.“

Projekt partnersky podpořilo i Technologické centrum Praha jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká republika, která se specializuje na internacionalizaci výrazně inovativních českých firem a jejich propojování se zahraničními partnery nejen z evropských zemí.

Technologické centrum Praha jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network v České republice je dlouhodobým partnerem Vizionářů – tato aktivita přispívá ke zvyšování povědomí o inovativních počinech českých firem, s potřebným ekonomickým i společenským dopadem,“ komentuje zapojení své organizace do projektu vedoucí oddělení rozvoje podnikání a koordinátorka sítě Silvia Jirásková. „Těší nás, že naši klienti se pravidelně v této soutěži umísťují mezi oceněnými. Úspěch v této soutěži je dalším krůčkem k úspěšnému rozvoji firem v mezinárodním kontextu, který Technologické centrum Praha dlouhodobě podporuje.“

Držiteli titulu Vizionář 2022 se stali:

  • Společnost HELP SERVICE – REMOTE SENSING s.r.o. za svou Databázovou aplikaci HsOptika pro evidenci a správu optických sítí a její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti telekomunikací,
  • Společnost HYPOXIA Group s.r.o. za své Hypoxické systémy pro ochranu prostor proti požárům a jejich důsledkům a technologický, ekonomický a sociální přínos této inovace v oblasti ochrany zdraví, bezpečnosti provozů a prevence škod,
  • Společnost Kinalisoft s.r.o. za svůj systém Test-it-off – technologii kontrolora kvality výrobků budoucnosti a jeho technologický a ekonomický přínos v oblasti průmyslové výroby,
  • Masarykova univerzita – CEITEC za LYNX – diagnostický nástroj využívající sekvenování nové generace pro analýzu biomarkerů hematoonkologických onemocnění, který vyvinula ve spolupráci se společností HPST, s.r.o., a technologický, ekonomický a sociální přínos této inovace v oblasti medicíny a specificky hematoonkologie,
  • Společnost ReFork SE, která porotu zaujala svou Unikátní technologií pro výrobu jednorázových příborů a jiných výrobků z odpadního dřevního materiálu a její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti recyklačního hospodářství a odpovědné spotřeby,
  • Společnost STIMVIA s.r.o. za URIS® – systém pro neinvazivní a selektivní stimulaci nervových drah směřujících do mozku s cílem usnadnit léčbu urologických pacientů a jeho technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti ochrany zdraví, úspor ve zdravotnickém systému a zvyšování kvality pacientů s urologickými diagnózami. 

Držiteli čestných uznání odborné poroty jsou:

  • Společnost Amitia s.r.o. za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast průmyslové výroby, kterého dosáhla vývojem svého nástroje PLAiN určeného pro pokročilé plánování výroby,
  • Společnost Apis Innovation s.r.o. za technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast zemědělství a včelařství dosažený vývojem a uvedením na trh termosolárního úlu,
  • Společnost CityZen s.r.o. za novou technologii úpravy bavlněných oděvů proti potu a špíně její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti textilního průmyslu a zlepšení komfortu života uživatelů textilních výrobků,
  • Společnost FORTES interactive, s.r.o. za samočisticí technologii LOTUS foil pro ochranu dotykových displejů a její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti ochrany zdraví obyvatel,
  • Společnost Hayaku s.r.o. za její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti zvyšování kvality života lidí se zrakovým postižením s pomocí Cash Readeru – jediné mobilní aplikace pro čtení bankovek pro nevidomé na českém trhu,
  • Společnost HF servis s.r.o. za její technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti zdravotnictví a ochrany zdraví obyvatel spojený s vývojem IG GCA ANTIVIRu – antibakteriálního a antivirového polymeru,
  • Společnost LESPROJEKT-SLUŽBY s.r.o. za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast zemědělství a cloudovou aplikaci FarmInsight určenou pro precizní zemědělství
  • Konsorcium Mendelova univerzita v Brně, Lesnická a dřevařská fakulta, Ústav techniky, MISTRA, s.r.o. a AGAMA, a.s. za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti lesnictví a inovativní techniku a technologie pro těžbu a následnou výsadbu náletových dřevin,
  • Společnost New Water Group, s.r.o. za technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti úpravy a recyklace vody dosažený vývojem inovativní technologie pro úpravu a recyklaci vody na bázi konceptu MINT,
  • Společnost Pinflow energy storage, s.r.o. za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos v oblasti optimalizace ukládání a spotřeby elektrické energie s pomocí unikátních svazků redoxních průtočných baterií,
  • Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni za svůj technologický, ekonomický a sociální přínos pro oblast odpadového hospodářství a plastikářského průmyslu dosažený pomocí vývoje elektrostatického separátoru plastů.

Odborná porota vybrala dvě Osobnosti projektu Vizionáři, kterými jsou

  • Ing. Martin Fusek, CSc., ředitel IOCB TECH, s.r.o., a to za celoživotní přínos v oblasti podpory transferu technologií,
  • Milan Petrák, ředitel Technoparku VŠCH Kralupy, a to za celoživotní přínos v oblasti implementace výsledků chemického výzkumu do průmyslové praxe.

Ocenění si ze slavnostního večera odnesli nejen blahopřání a ocenění, ale zejména i okamžité nabídky k další spolupráci v oblasti technologického i obchodního rozvoje od přítomných partnerů projektu i od ostatních oceněných subjektů. Sdružení CzechInno jako organizátor projektu Vizionáři 2022 oceněné v nadcházejícím období zapojí do komplexu svých projektů a aktivit zahrnujících mezinárodní i regionální propagační a osvětové akce a akcelerační programy pro inovační firmy. 

O projektu Vizionáři:

Cílem projektu Vizionáři, který letos probíhá již dvanáctým rokem, je oceňovat české firmy, podnikatele a výzkumné organizace –  konkrétní autory inovativních produktů, výrobků, postupů či služeb. Účelem projektu Vizionáři je mobilizovat inovační potenciál českých podniků a organizací a napomoci úspěšné komercializaci inovativních nápadů, s kterými přišly v uplynulém období. Sdružení CzechInno v tomto ohledu vnímá za důležité zejména to, aby se o novinkách na poli inovací dozvídala široká veřejnost a aby co nejvíce pronikaly do praxe.

Generálním partnerem projektu Vizionáři 2022 byla Komerční banka, hlavními odbornými partnery pak České Radiokomunikace, Technologické centrum Praha jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká republika, Asociace inovačního podnikání ČR a Společnost vědeckotechnických parků ČR. Mediálními partnery projektu jsou časopis Inovační podnikání a transfer technologií, server BusinessInfo, Media Marketing Services, a RADIOHOUSE.

V odborné porotě projektu Vizionáři jsou zastoupeny organizace se zaměřením na dlouhodobou podporu inovací v podnikání a aplikovaném výzkumu, a to: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Úřad průmyslového vlastnictví ČR, Český statistický úřad, Český telekomunikační úřad, Technologické centrum Praha, Asociace inovačního podnikání ČR, Asociace výzkumných organizací ČR, Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, sdružení CzechInno a zástupci generálního a hlavního odborného partnera projektu – Komerční banky a Českých Radiokomunikací.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která ke konci r. 2022 sdružuje téměř 150 aktérů v oblasti digitálních inovací ze středoevropského regionu i z dalších zemí, kteří v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované české digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již tradičním vyhlašovatelem a organizátorem soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, organizátorem projektu Smart Business Festival s podtitulem Festival chytrého podnikání, projektu na podporu mezinárodní spolupráce v oblasti digitálních inovací s titulem Smart Export Hub a také každoročních sérií regionálních akcí zaměřených na propagaci pokročilé digitalizace v podnikání, letos pod názvem Digitální transformace 2022. 

DX Heroes spouští partnerství s Fintech Hub Europe. Pomůže urychlit inovace a podpořit startupy ve finančním sektoru

Česko-slovenský projekt Fintech Hub plánuje s podporou předních technologických partnerů přispět k akceleraci digitálních finančních služeb a inovativních společností v oblasti fintechu v celoevropském regionu. Spolupráci navázal i se startupem DX Heroes, který pomáhá vývojářským týmům zefektivnit vzájemnou spolupráci a nastavovat zdravé technologické a pracovní prostředí pro co nejlepší vývojářskou zkušenost. V rámci Fintech Hub programu bude společnost mezi dalšími renomovanými partnery, mezi něž patří například Tatum nebo Superface, předávat své know-how fintech startupům s růstovým potenciálem a bude jim pomáhat správně nastavovat jejich vývojářské procesy.

Komunitní aktivity jsou pro startupovou scénu zcela zásadní. Pouze skrze předávání know-how a vzájemné vzdělávání dokáže celý sektor fintechu smysluplně inovovat a přinášet praktickou hodnotu společnosti. Do programu Fintech Hub Europe proto vítáme každého, kdo chce tuto misi podpořit. Ať už je z Česka, Slovenska nebo klidně z celé Evropy,“ sdílí plány s komunitním projektem marketingový ředitel Fintech Hub Europe Radim Oulehla.

„Jsme rádi, že zapojením se do programu v DX Heroes pomáháme mladým fintech startupům stavět agregované API prostředí, které jim pomůže otestovat jejich novou technologii. V době, kdy potřebují startupy především řídit vývoj, je pro ně důležitá integrační část a napojení jejich produktu na trh bez nutnosti licence, kterou je často náročné a zdlouhavé získat. Díky naší podpoře mohou nejen zvalidovat svůj produkt ještě před oficiálním spuštěním, ale ulehčíme jim i rychlejší vstup na trh a zrychlíme taky onboarding pro jejich B2B zákazníky,“ říká Prokop Simek, CEO DX Heroes.

Otevřený přístup k novým příležitostem

Benefitem vstupu do partnerského programu Fintech Hubu je zabezpečení hladkého a otevřeného přístupu k vývojářským portálům vybraných technologických partnerů. Mezi ně patří například licenční proces, mentoringový program, strategická podpora v seedové fázi a také investiční příležitosti. DX Heroes budou pod střechou Fintech Hub programu technologickým garantem a provedou účastníky správným procesem vývojářských integrací, kontrolou jejich kvality, sestavením dokumentace a dosáhnutím lepší škálovatelnosti finálního produktu.

Fintech Hub vznikl s podporou hlavních partnerů, kterými jsou Mastercard, Vacuumlabs, Česká a Slovenská fintech asociace a SeedStarter České spořitelny. Specializovaný program obsahuje několik nástrojů, které zefektivní práci v technologickém, dodavatelském a zákaznickém řetězci. Nemalým dílem se však bude podílet i na zapojení a vzdělávání veřejnosti a rozšiřování povědomí o moderních finančních službách v digitální éře. Právě DX Heroes se oblasti edukace vývojářů a technologických team leaderů dlouhodobě věnují a nové partnerství si dává za cíl podpořit nasazení inovací a zvýšit výkonnost a spokojenost v týmech.

Více o DX Heroes

DX Heroes pomáhají vývojářským týmům zefektivnit vzájemnou spolupráci a doručit tak klientům produkt rychleji a bez chyb. Zkratka DX představuje pojem developer experience – tedy vývojářskou zkušenost a s ní související technicky správné programování, firemní kulturu, rituály, technologie, postupy či validaci produktu. DX Heroes české komunitě představují dosud neznámý pojem, který zahrnuje veškeré zásady pro kvalitní vývoj. Přehledně je shrnují na portálu Developer Experience Manifesto. Komunitu vývojářů, kteří mají o zlepšování DX zájem, pak sdružují na platformě Developer Experience.io, kde mohou členové komunity sdílet své znalosti. Vizí DX Heroes je evangelizace a vzdělávání komunity, sdílení nejlepších praktik a zavedení jednotných standardů pro správný vývoj a veškeré procesy v týmech, od prvotního návrhu produktu až po jeho doručení klientům.

Klíč k úspěchu: zákaznický servis pro mladou generaci

Společnosti, které již zkoumají spotřebitelské chování mladé generace, budou na globálním trhu vysoce konkurenceschopné. Nasycení trhu a trend digitalizace změní nejen podobu zákaznického servisu – v blízké budoucnosti bude hrát zásadní roli kvalita interakce se zákazníky.

„Povědomí o značce, pověst a kvalita byly vždy velmi důležité, ale trh je stejně proměnlivý jako vkus spotřebitelů. Dnešní zákazník se již nežene za tím nejlepším jen kvůli poměru ceny a kvality. Mnohem důležitější je pro něj jakýsi pocit  z následné interakce se značkou. Klíčovou roli při rozvoji značky na trhu hraje právě kvalita zákaznického servisu, která dokáže uspokojit přání i těch nejnáročnějších zákazníků.“ komentuje Elena Tokar, marketingová ředitelka společnosti Canyon Accessories.

Mládí vpřed

Tým společnosti Canyon, značky elektronického příslušenství a chytrých zařízení, se na svou cílovou skupinu, mladou generaci, dívá prostřednictvím spotřebitelských preferencí, které určují nové vzorce chování. Tato  skutečnost je důležitá pro relevantní komunikaci s mladou cílovou skupinou, která splňuje její očekávání.

Chování spotřebitelů se liší v závislosti na věku, přičemž mladší generace dává přednost online kanálům, jako je  e-mailová komunikace, kontaktní formulář a  chat. Zákaznické služby se nyní mění díky moderním technologiím – strojové učení, umělá inteligence (AI) mění nejen způsob jejich práce, ale i samotné funkce.

Pravým opakem ve vnímání umělé inteligence je tzv. generace Baby boomers, která je narozená v období po 2. světové válce. Tato věková skupina není příznivcem virtuálních asistentů, kteří nahrazují práci člověka.

Mladší generace se na využití umělé inteligence v zákaznickém servisu dívá optimističtěji. Mnozí z nich věří, že umělá inteligence změní zákaznickou podporu ve více osobní službu. Od zavedení virtuálního asistenta ve společnosti Canyon se snížil podíl dotazů z jiných kanálů, jako je dotazování přes e-mail nebo kontaktní formulář. Více než 60 % uživatelů začalo používat umělou inteligenci k  zodpovězení otázek týkajících se jejich produktů.

Podle interního Canyon průzkumu téměř 70 % zákazníků očekává, že dostanou ze zákaznické podpory odpovědi na jejich dotazy pouze přes jeden ze zmiňovaných kanálů. Čím je rychlejší zpětná vazba ze zákaznické podpory, tím spíše se předejde duplicitním dotazům od jednoho zákazníka, který položí dotaz přes více komunikačních kanálů.

Kromě toho je pro mladší generaci nejpohodlnějším způsobem zákaznické podpory využití uživatelského portálu s nejčastějšími dotazy a teprve poté se obracejí na tým zákaznické podpory. Proto společnost Canyon vytvořila na svých webových stránkách uživatelský portál s nejčastějšími dotazy, záručními podmínkami, mapou servisních center, ovladači a příručkami k zařízením či certifikáty kvality.

Osobní přístup a moderních technologie

Společnost Canyon uvádí, že zákaznické služby značek se za posledních 15 let díky internetu proměnily z jednoduchého call centra na komplexní  model služeb.

„Digitální technologie stále více pronikají do našeho života. Roste podíl spotřebitelů, kterým je příjemnější komunikovat prostřednictvím chatu nebo klást otázky virtuálnímu asistentovi. Reagujeme na jejich přání, oslovujeme je tam, kde to preferují a mluvíme stejným jazykem jako oni. Kanály komunikace s klienty se neustále vyvíjejí, ale hlavní priority našich služeb zákaznické podpory zůstávají nezměněny: osobní přístup ke každému klientovi, snaha o co nejrychlejší a nejefektivnější  řešení jakéhokoli problému,“ komentuje Taťána Domme, ředitelka péče o zákazníky společnosti Canyon Accessories.

Zákaznická podpora nyní funguje na vícekanálovém modelu, kde zákazníci mohou využít libovolný způsob komunikace (e-mail, kontaktní formulář, chat nebo virtuálního asistenta).

Podle interního Canyon průzkumu je 99 % problémů vyřešeno kompetentním pracovníkem zákaznického servisu, , bez toho, aniž by požadavek předal dalšímu zaměstnanci. Podle CIS (indexu spokojenosti zákazníků) je více než 95 % zákazníků spokojeno s kvalitou zákaznických služeb.

Samotná digitalizace však nestačí, říká Taťána Domme. Podle ní zůstává lidský faktor důležitým prvkem a bez kvalifikovaných zaměstnanců nebude integrace jakékoli technologie úspěšná a firemní kultura se přímo odráží ve formě komunikace. „Spokojený zákazník rovná se spokojený zaměstnanec. Tento vzorec není nový, ale funguje. Nemůžete vytvořit dobrou zákaznickou podporu, pokud vaši zaměstnanci pracují ve špatných podmínkách. Nejde jen o naše služby zákazníkům, ale o celou firemní kulturu společnosti Canyon. Jednou z našich hlavních priorit na strategické úrovni je loajalita, spokojenost a zapojení zákazníků. Proto je kladen velký důraz na služby.“

Exit mobile version