Brněnské Kentico získává zahraniční kapitál a odděluje Kontent.ai s miliardovou investicí

Brněnská společnost Kentico, která se specializuje na vývoj softwaru pro správu obsahu (CMS), získává zahraniční kapitál ve výši až 1,5 miliardy korun. Investiční skupina Expedition Growth Capital posílá do nově oddělené společnosti Kontent.ai zhruba miliardu korun, další půl miliardy pak do roka může zamířit i do původního Kentica.

Společnost Kentico se věnuje vývoji řešení pro správu obsahu a digitální marketing od roku 2004. Během osmnácti let se podnik vypracoval na globálního hráče na CMS (Content Management System) a DXP (Digital Experience Platform) trhu. Právě ze zahraničí mu plyne 99 procent obratu. V dalším růstu nyní brněnské firmě, která doposud spoléhala výhradně na vlastní kapitál, pomůže zahraniční investor. Minoritní podíl po několikaměsíčním jednání získává britská Expedition Growth Capital. Celková výše investice se vyšplhá až na 1,5 miliardy korun. Miliardu korun získá oddělená společnost Kontent.ai, další půl miliardu korun může zahraniční investor v průběhu následujícího roku poskytnout i pro stávající Kentico.

„Dlouho jsme vybírali vhodného partnera, a nakonec jsme se dohodli s londýnským fondem Expedition Growth Capital, jenž se specializuje na investice do firem, které doposud úspěšně fungovaly bez externího kapitálu, a je sladěný s naší vizí pro oba produkty i s našimi hodnotami,“ uvedl zakladatel Kentica Petr Palas.

Kontent.ai vznikl jako interní startup před více než 7 lety. Z původního pětičlenného startupového týmu postupně v roce 2020 vyrostla samostatná divize s vlastním managementem, vývojem a obchodními či marketingovými týmy. Osamostatnění spojené s miliardovou investicí je tak především logickým krokem, který navazuje na předchozí rozdělení Kentica na dvě produktové divize. Samotnému Kenticu umožní odštěpení Kontent.ai investovat svůj profit do vlastních produktových inovací.

„Posledních 18 let jsme fungovali bez externích zdrojů a jsme hrdí na to, že se nám podařilo vybudovat firmu, která patří ke globální špičce na trhu CMS. Nyní máme dva moderní produkty s velkým potenciálem. Pokud bychom se dál spoléhali pouze na vlastní zdroje, nemohli bychom plně využít příležitosti na trhu. Proto jsme se poprvé rozhodli spojit s investorem a zajistit dostatečné prostředky pro rozvoj Kontent.ai i Kentica,“ doplnil Petr Palas.

Rozdělení na dvě samostatné firmy je spojené také s obměnou na pozici CEO. Kentico nově povede Dominik Pintér a nově vzniklou společnost Kontent.ai pak Bart Omlo, zatímco stávající CEO a zakladatel Petr Palas se přesouvá do role Chairman of the Board pro obě společnosti.

Kontent.ai se chystá na expanzi

Investici plánuje Kontent.ai využít v prvé řadě k posílení týmů napříč celou firmou tak, aby zákazníkům i nadále poskytoval špičkové služby. „Kontent.ai již nyní patří z hlediska produktu a technologické vyspělosti mezi přední hráče na globálním trhu headless CMS. Poskytuje služby nadnárodním společnostem jako Hartmann, Zurich Insurance či University of Oxford. Proto investici, know-how i kontakty Expedition Growth Capital plánujeme využít především k posílení brandu a zvýšení rychlosti expanze v USA, západní Evropě a Austrálii,“ řekl Bart Omlo, nově jmenovaný CEO Kontent.ai.

Pro zamýšlený masivní růst plánuje Kontent.ai v následujících měsících významně navýšit počet zaměstnanců ze stávajících 120 až na 220. V ČR má firma v plánu nabírat především produktové specialisty z řad vývojářů a designérů, v zahraničí bude posilovat zejména obchodní a marketingové týmy v New Yorku, Amsterdamu a Londýně.

Kentico pokračuje v inovacích a přesunu do cloudu

Posílit týmy plánuje v následujícím roce i Kentico. Celkem půjde o více než 60 lidí napříč celou firmou, hlavně pak o vývojáře, produktové manažery a UX specialisty v Česku. „Před dvěma týdny jsme představili naši novou cloudovou platformu Xperience by Kentico. Díky ní můžeme nabídnout řešení správy obsahu a digitálního marketingu jako službu (SaaS) zákazníkům, na něž doposud konkurence necílí. Jde hlavně o velké firmy, které nejsou velkými nadnárodními korporáty a zároveň už dávno přerostly levná jednoduchá řešení typu WordPress. Nyní navyšujeme investice do dalšího vývoje a produktových inovací a chceme co nejrychleji reagovat na požadavky našich zákazníků a partnerů,“ doplnil Dominik Pintér, CEO Kentica.

Přislíbenou investici hodlá Kentico v horizontu 12 měsíců využít pro další růst zejména na americkém a západoevropském trhu. Mezi zákazníky Kentica se nyní řadí firmy jako E.ON, Pro Footbal Hall of Fame, tým formule 1 Williams nebo velké množství amerických finančních institucí.

Každý třetí mladý člověk má ve svém mobilu citlivé fotografie, polovina dotázaných nepoužívá antivirový program

O mobilní bezpečnosti se ve společnosti diskutuje stále častěji. Kybernetičtí útočníci se v posledních letech odklánějí od osobních počítačů a notebooků k smartphonům. Důvod je prozaický, v telefonech mají uživatelé mnohem více citlivých údajů a osobních informací než v počítači. Například každý třetí člověk ve věku 18 až 26 let má ve svém smartphonu uložené citlivé fotografie, a přitom téměř polovina respondentů nevyužívá antivirový program. Vyplývá to z průzkumu společnosti Samsung na vzorku 1050 lidí ve věku 18 až 65 let.

Češi jsou v zamykání displeje zodpovědní

Většina (80,7 %) dotazovaných si zamyká displej svého smartphonu, častěji tak činí muži (84,3 %). Pouze 23,6 % žen si displej u smartphonu nezamyká. Se zvyšujícím se věkem klesá naše ostražitost a smartphone si nezamykáme.

„Nenechávejte smartphone bez dozoru, a když odcházíte od stolu, berte si ho s sebou. Nezapomeňte si na telefonu nastavit zamykání displeje, které brání nechtěnému kybernetickému útoku, případně instalaci škodlivého malware,“ říká etický hacker Tomáš Zaťko ze společnosti Citadelo.

Z průzkumu vyplývá, že při odchodu od stolu si s sebou telefon berou spíše muži (84,6 %) v porovnání s ženami (71,1 %). Víc než každý čtvrtý (27,5 %) vysokoškolsky vzdělaný respondent nechává telefon bez dozoru, naopak víc se o bezpečnost telefonu starají respondenti se základním vzděláním (84,6 %) a vzděláním středoškolským (79,9 %), kteří mají telefon vždy po ruce nebo v kapse.

Každý třetí mladý člověk má ve svém smartphonu citlivé fotografie

Ve smartphonech často uchováváme i citlivý obsah. Nejčastěji se však choulostivé fotografie objevují ve smartphonech mladých lidí ve věku 18 až 26 let. Konkrétně takřka každý třetí mladý člověk má v telefonu fotky citlivého charakteru, převážně pak mladí muži (18,2 %). 88,5 % žen si do telefonu neukládá citlivé fotografie.

„Pokud si chcete citlivé fotografie uložit do telefonu, uložte je do zabezpečené složky, kterou nabízí například bezpečnostní platforma Knox v mobilních telefonech značky Samsung,“ uvádí Marek Pažický, produktový trenér Samsung Electronics Czech and Slovak.

Uživatelé si nečtou podmínky aplikací

Během průzkumu se zjistilo, že 37,8 % respondentů si při stahování aplikace nepřečte, jaká oprávnění od nich při instalaci vyžaduje. Ženy si požadavky přečtou v 61,1 % a muži v 63,1 % případů. Uživatelé ve věku 54 až 65 let dbají na důkladné pročtení podmínek, svůj volný čas tomu věnuje až 67,7 % respondentů z této věkové kategorie.

Téměř polovina uživatelů odkládá aktualizace na později

Aktualizovaný operační systém udržuje mobilní telefon v bezpečí a zajišťuje mu dobrý výkon. Proto je důležité dbát na pravidelnou aktualizaci systému a stejně tak na to, jak dlouho vám výrobce garantuje bezpečnostní aktualizace. V případě, že se uživateli objeví notifikace o nové aktualizaci, doporučuje se spustit její instalaci do 24 hodin. 43 % dotazovaných si ale neaktualizuje operační systém mobilu do 24 hodin od upozornění, protože mají pocit, že aktualizace by je zdržovala. Následně aktualizaci systému odkládají na později a díky tomu se vystavují kybernetickým hrozbám. Největší pozornost věnují aktualizacím respondenti ve věku 27 až 35 let. 51,7 % žen a 35,7 % mužů aktualizace odkládá na později, čímž ohrožují bezpečnost dat, která mají uložena ve smartphonu.

Češi podceňují instalace antiviru do telefonu

Smartphony čelí stejné, ne-li ještě větší kybernetické hrozbě jako počítače, ale Češi jsou stále málo ostražití. Pouze polovina z celkového počtu dotazovaných má ve svém smartphonu nainstalovaný antivirový program (52,7 %). Zbylá část respondentů buď antivirus nemá nebo o tom neví.

Mobilní hrozby jsou však mnohokrát sofistikovanější a zahrnují různé phishingové kampaně, falešné aplikace či spyware a stalkerware – které sledují uživatele. Kvalitní antivirus však dokáže všemu zabránit. Někteří výrobci smartphonů, jako například Samsung, je už mají dokonce předinstalované díky partnerstvím s antivirovými společnostmi, anebo navíc využívají dodatečnou ochranu na úrovni čipu.

Výzkum zrealizovala společnost Samsung Electronic Czech and Slovak. Sběr dat se uskutečnil  prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos začátkem října 2021 na vzorku 1050 osob starších 18 let.

Digitální majetek? Odborníci radí si jej uspořádat nejen kvůli dědictví

Digitální aktiva jsou součástí každodenního života. Hrají velkou roli v pracovním i společenském životě. Člověk ale málokdy přemýšlí, co se stane s jeho digitálním majetkem po jeho smrti. Více prozradili odborníci ze společnosti BCV solutions řešící správu identit.

Chcete, aby někdo z vašich blízkých mohl změnit váš profil na Facebooku na vzpomínkovou stránku? Nebo chcete, aby byl váš účet vymazán z internetu? Chcete, aby vaši dědicové zdědili vaše letecké míle, bitcoiny nebo fotografie? Kam chcete, aby putovaly vaše hudební skladby? Kromě těchto závažných otázek je také třeba zajistit i organizaci a ochranu samotných dat a digitálního dědictví.

„Většina z nás má řadu digitálních aktiv. Spadá sem osobní elektronická komunikace, e-maily, videa, fotografie nebo hudba. Další skupinou jsou účty na všech sociálních sítích. Dále pak finanční digitální aktiva jako jsou účty s investicemi například do akcií nebo kryptoměn. Mohou to být i obchodní digitální aktiva, například internetové domény (.dom),“ popisuje Lukáš Cirkva, partner a ředitel BCV solutions. 

Digitální aktiva jako součást dědictví

Definice popisuje digitální aktiva jako majetkovou hodnotu, ke které existuje právo k užívání a zároveň existuje v digitální formě či řekněme v elektronickém formátu. Aby byl soubor digitálním aktivem, musí být ve vlastnictví osoby či společnosti. Měl by být dohledatelný pomocí určitých metadat (například jména a příjmení) a musí mít pro vlastníka určitou hodnotu.

Londýnská univerzita Goldsmith nedávno zveřejnila studii, která popisuje, že Britové mají v digitálních aktivech uloženo více než 2,3 miliardy liber. Každý desátý dotazovaný uvedl, že ve své závěti počítá s odkázáním například svých přístupových hesel k účtům pozůstalým.

Co se tedy stane s digitální stopou a majetkem?

Současné zákony většinou nejsou připraveny, jak s těmito nefyzickými aktivy nakládat. Co to tedy znamená pro váš digitální majetek? Nejprve si musíte ujasnit to, co je vaším cílem.

Pokud zemřete, chcete, aby váš účet na určité webové stránce byl: (1) uložen; (2) vymazán; nebo (3) převeden na jinou osobu. Možnosti se mohou lišit v závislosti na jednotlivých službách / účtech a podmínkách používání jednotlivých služeb. „Společnost Meta (Facebook) má program, v němž můžete požádat, aby se váš účet stal vaším vzpomínkovým účtem, nebo můžete požádat o vymazání svého účtu,“ uvádí příklady Lukáš Cirkva z BCV solutions, https://www.bcvsolutions.eu/.

Apple nedávno spustil program Apple Digital Legacy, který umožňuje určit důvěryhodné osoby jako kontakty pro dědictví. Těmto lidem je po vaší smrti uděleno povolení k vyzvednutí aplikací, záloh zařízení, souborů, zpráv, poznámek, fotografií nebo jiných dat uložených na iCloudu. Na stažení informací o účtu má „dědic“ tři roky od schválení žádosti. Po uplynutí těchto tří let jsou údaje trvale odstraněny. Ovšem dědici nebudou zpřístupněny všechny informace jako například knihy, filmy, hudba nebo předplatné zakoupené pomocí vašeho Apple ID, a také hesla a platební údaje. 

Udělejte si přehledný seznam

České zákony na digitální majetek explicitně nepamatují. Proto do závěti bývá doplňována digitální doložka s popisem rozsahu, hodnoty a určení dědictví digitálních aktiv.

Ujasněte si, co chcete přenechat dědicům. Možná nebudete chtít, aby k vašim e-mailům, fotografiím nebo digitálním dílům měl přístup někdo jiný,“ radí Lukáš Cirkva z BCV solutions, https://www.bcvsolutions.eu/.

Proto je žádoucí sepsat si seznam digitálních aktiv, kde jsou uložena a vyjasnit, jaký k nim bude mít vaše rodina nebo dědicové přístup po vaší smrti. Jednoduše řečeno si udělejte soupis svého „digitálního“ života. Pravděpodobně budete překvapeni rozsahem své digitální stopy, i když se považujete za skromného uživatele online služeb.

Dejte svým vykonavatelům vědět, kde jsou vaše aktiva uložena a jak se k nim dostanou. Pokud nezanecháte jasné pokyny, mohlo by se jednoduše stát, že se pozůstalí k vašemu digitálnímu majetku nikdy nedostanou. 

O BCV solutions

IT firma BCV solutions řeší správu identit. Vyvíjí a implementují CzechIDM identity management. https://www.czechidm.com/. Pomáhá s automatizací správy účtů a práv mnoha aplikací. Spravují přes 5 miliónů účtů v České republice. BCV solutions je ryze česká společnost působící od roku 2008. Praxe? Přijímáte nového zaměstnance do velké korporace a musíte mu přidělit mnoho přístupů k různým účtům, práva k aplikacím. Trvá to mnohdy dlouho a je to frustrující jak pro firmy, tak pro zaměstnance. BCV solutions právě toto řeší. Více informací získáte na webu www.bcvsolutions.eu.

Cestujte dodávkou nebo karavanem zcela bezpečně: Inteligentní detektor oxidu uhelnatého Netatmo vás doprovodí i na cestách

Společnost Netatmo, přední výrobce inteligentních zařízení pro bezpečnější a pohodlnější domov, koncem roku 2021 uvedla na trh inteligentní detektor oxidu uhelnatého. Nyní toto zařízení získalo certifikaci obytné vozidlo, uživatelé jím tak mohou vybavit dodávky, karavany a obytné vozy.

Cestování v karavanech a dodávkách je v posledních letech na vzestupu: jsou synonymem svobody a nezávislosti. Obytné vozy umožňují okamžitě odjet a měnit své plány v průběhu dovolené. Nevázané cestování nemusí znamenat, že budeme zanedbávat bezpečnostní pravidla. Existuje skutečné riziko, že kvůli řádně neudržovaným přístrojům spalující paliva budeme vystaveni působení oxidu uhelnatého.

Inteligentní detektor oxidu uhelnatého chrání před otravou

Inteligentní detektor oxidu uhelnatého Netatmo průběžně měří hladinu oxidu uhelnatého v místnosti domu stejně jako v obytném voze. V případě, že detekuje tento bezbarvý, bezzápachový plyn, upozorní na to uživatele pomocí alarmu o síle 85 dB. Uživatel tak může rychle reagovat: okamžitě opustit zasažené prostory a zavolat záchranné složky.

Pokud uživatel není na místě, detektor mu odešle upozornění na jeho smartphone. V domácnosti zařízení funguje díky připojení k Wi-Fi síti. Při instalaci v karavanu nebo dodávce stačí připojení ke 4G síti, aby byli uživatelé v případě potřeby informováni i na dálku.

Inteligentní detektor oxidu uhelnatého Netatmo splňuje evropské směrnice. Obdržel certifikaci CE (EN 50291) a NF, které jsou udělovány pouze výrobkům splňujícím nejpřísnější bezpečnostní pravidla. Nyní má detektor i certifikát EN50291-2 :2019 určený pro používání v dodávce nebo karavanu.

Snadná a jednoduchá instalace

Inteligentní detektor Netatmo funguje bez elektrického připojení a instaluje se jednoduše. Stačí ho připevnit ke zdi nebo vnitřní příčce a následně si stáhnout aplikaci Home + Security. Díky svému nenápadnému a elegantnímu designu snadno splyne s interiérem dodávky i karavanu.

Baterie s životností 10 let

Detektor oxidu uhelnatého by se měl měnit jednou za 10 let, protože čidlo se časem opotřebovává. Díky baterii s dlouhou životností funguje detektor po dobu 10 let samostatně a uživatel se o něj nemusí starat. Ke konci své životnosti uživateli odešle upozornění, že je čas na výměnu. Detektor rovněž provádí pravidelné samotestování, aby maximalizoval svou výkonnost a aby bylo jisté, že všechny jeho části bezchybně fungují.

Cena a dostupnost

Inteligentní detektor oxidu uhelnatého se prodává za cenu 2600 Kč bez skrytých poplatků nebo domácího ovládacího centra. Zařízení je dostupné na www.netatmo.com a v prodejních sítích Alza, CZC a Smarty.

Aplikace Home + Security je zcela zdarma a kompatibilní s iPhony a iPady s verzí operačního systému iOS 14 a smartphony a tablety s operačním systémem Android verze 5.0 a novější.

Webová aplikace Netatmo je dostupná pro počítače Mac i PC.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Cenově dostupné 4K hraní je teď ještě lepší HDMI 2.1: AOC GAMING U28G2XU2

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje nový 28” (71 cm) herní monitor AOC GAMING U28G2XU2, nástupce současného U28G2XU. Díky bleskově rychlé obnovovací frekvenci 144 Hz a brilantní odezvě 1 ms GtG zasáhne U28G2XU2 mainstreamové i náročné hráče, ať už na PC nebo na konzolích.

Pro ty, kteří oceňují jak neuvěřitelně detailní obraz s ultra vysokým rozlišením, tak i vysoké obnovovací frekvence pro dosažení co nejplynulejšího herního zážitku prakticky bez duchů, kombinuje U28G2XU2 to nejlepší z obou světů. Přidejte k tomu certifikaci VESA DisplayHDR 400 pro dekódování a reprodukování obsahu HDR s poutavým obrazem a technologii Adaptive-Sync pro podporu implementace VRR (variabilní obnovovací frekvence) a zjistíte, že U28G2XU2 poskytuje ostrou a plynulou akci s poutavým obrazem, aniž by vykazoval artefakty, jako je trhání nebo zadrhávání.

Připraven na budoucnost

Vylepšený U28G2XU2 se dvěma porty HDMI 2.1 nahradí U28G2XU, první loňskou nabídku společnosti AOC kombinující rozlišení 4K a obnovovací frekvenci 144 Hz, zaměřenou především na PC publikum pomocí připojení DisplayPort k zobrazení 4K při 144 Hz.

Nová generace konzolí a zvyšující se dostupnost grafických karet nejnovější generace znamená, že konektivita HDMI 2.1 je nyní mezi herní komunitou všudypřítomná, což je skvělá zpráva! Technologie HDMI 2.1 nabízí mnohem větší šířku pásma než HDMI 2.0, což umožňuje přenášet signál 4K @ 144 Hz a vyšší.

AOC GAMING U28G2XU2 je vybaven dvěma porty HDMI 2.1 a dvěma porty DisplayPort 1.4, což znamená, že může přijímat 4 různé zdroje videa v rozlišení 4K při vysokých obnovovacích frekvencích. Díky zahrnutí režimů Picture-by-Picture a Picture-in-Picture lze dokonce zobrazit dva z těchto zdrojů současně.

Nyní U28G2XU2 podporuje Xbox Series S a Series X, stejně jako PlayStation 5 v celé své kráse: 120 Hz a 4K rozlišení s povoleným HDR a VRR. Porty HDMI 2.1 také podporují více, až 144 Hz a rozlišení 4K, pokud jsou například místo nových konzolí připojeny k novému GPU.

Nabitý funkcemi

Monitor je vybaven rychlým IPS panelem a nabízí široké pozorovací úhly 178/178°, široký barevný gamut pro bohaté a syté barvy, a vysokou přesnost barev. Špičkový jas 400 nitů zlepšuje viditelnost za jasných okolních světelných podmínek a jeho vysoký jas v HDR je také prokázán certifikací VESA DisplayHDR 400.

S ideální velikostí 28” a vynikající hustotou pixelů 157 ppi se U28G2XU2 také perfektně hodí na stůl uživatele v domácí kanceláři/nočního hráče. 4portový rozbočovač USB 3.2 umožňuje vysokorychlostní datové připojení k připojeným zařízením, jako jsou externí disky. U28G2XU2 je vybaven vysoce ergonomickým stojanem s možností nastavení výšky o 130 mm a velkým rozsahem náklonu, otáčení a možností otáčení o 90°, takže si snadno najde své místo v sestavě jakéhokoli uživatele. Hraní nebo práce na U28G2XU2 v noci je také pohodlná, díky vestavěnému režimu LowBlue a technologii FlickerFree.

Další možnosti přizpůsobení jsou ukryty v OSD monitoru. Najdete zde šest herních režimů a funkce jako Dial Point (překrytí nitkového kříže), Game Color (sytost barev) a Shadow Control, takže hráči mohou ze svých her vytěžit maximum a získat tak náskok před svými protivníky.

AOC GAMING U28G2XU2 bude dostupný od července 2022 za doporučenou koncovou cenu 20 639 Kč (799 Eur).

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.For more information please refer to AGON by AOC’s official website or follow AGON by AOC on Facebook, Twitter or Instagram.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

Když na stylu záleží. Samsung vytvořil s českou značkou Braasi limitovanou edici batohů. Získáte ji k vybraným zařízením Samsung

Zákazníci, kteří si od 11. července do 31. srpna zakoupí na e-shopu Samsung nebo u jednoho z vybraných prodejců telefon Samsung Galaxy S20 FE, S20 FE 5G, S21 FE nebo tablet Tab S7 FE v jakékoli variantě, získají voucher na designový batoh Rolltop Basic v limitovaných barvách zdarma. Víc informací a kompletní znění pravidel naleznete na stránkách www.samsung.com/cz/braasi/.

Pro všechny zákazníky, kterým záleží na stylu, se Samsung spojil se značkou Braasi. Jestli někdo přemýšlí o koupi některého z telefonů fanouškovské edice Samsung Galaxy S20 FE nebo S20 FE 5G v jedné z barev, na kterou i duha žárlí, Samsung Galaxy S21 FE 5G nebo elegantního tabletu Galaxy Tab S7 FE Wi-Fi či Galaxy Tab S7 FE 5G, neměl by na nic čekat. Teď k němu totiž zákazníci můžou získat jedinečný městský batoh od české značky Braasi Industry. „Spolupráce s kreativními lokálními značkami patří dlouhodobě k našim preferencím. Před nadcházejícím školním rokem jsme zákazníkům chtěli nabídnout příjemný bonus a jsme rádi, že jsme se mohli při této příležitosti spojit právě s Braasi. Výsledkem je stylová limitka, speciální edice, která perfektně ladí k našim zařízením,“ říká ke spolupráci Martin Marek, ředitel korporátního marketingu společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.

Jaký batoh k vybranému mobilnímu zařízení získáte?

Do akce Samsung a Braasi zařadili model Rolltop Basic, a to rovnou ve čtyřech limitovaných barvách (olivová, levandulová, černá a bílá) a dalších deseti různých barevných kombinacích. Jako ostatní produkty vznikl v pražské dílně Braasi Industry a díky nepromokavé podšívce jeho majitele v ulicích nepřekvapí ani déšť. Batoh ale není omezený jen pro městské využití. Objem až 17,5 litrů je možné regulovat rolováním, díky čemuž je možné využít ho třeba i v horách. Nenápadná vrchní kapsa ochrání všechny věci, zároveň je ale hned po ruce.

Co je Braasi?

Braasi Industry je rodinná firma, která se svou vlastní výrobní dílnou sídlí ve staré zrekonstruované továrně v pražských Holešovicích. Zaměřují se především na výrobu stylových batohů, velmi dbají na kvalitu, a navíc většina použitých materiálů pochází z Česka. Inspirací jejich výrobkům je horolezecké vybavení z 80. let, nejde ale o žádný oldschool. Podobně jako Samsung u svých výrobku dbají na funkčnost a estetiku.

„V roce 2013 jsme si koupili první šicí stroj, abychom si vytvořili batoh podle našich představ. Ten nám totiž na trhu chyběl. Chtěli jsme, aby byl nejen funkční a kvalitní, ale aby taky splňoval naše designové nároky. To je něco, co máme se Samsungem společné,“ uvádí Šimon Brabec, majitel Braasi Industry.

Jak akci využít?

Poté, co si zákazník zakoupí jedno z vybraných zařízení v e-shopu samsung.cz nebo u vybraných prodejců, obdrží skrze aplikaci Samsung Members poukaz s unikátním kódem na batoh Braasi Rolltop Basic. K získání poukazu se zákazníci musejí registrovat v aplikaci Samsung Members v sekci Výhody od 11. července do 7. září. Poukaz obdrží přibližně 14 dní od dokončení registrace. Následně si na e-shopu Braasi vybere ve speciální sekci batoh v jedné ze čtyř limitovaných barev nebo dalších 10 barevných kombinací a při platbě uplatní svůj unikátní kód.

Kompletní pravidla, včetně seznamu prodejců, najdete na stránkách e-shopu Samsung.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliard dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Notebooky ASUS pro rok 2022 s nejnovějšími procesory Intel

ASUS oznámil, že tenké a lehké notebooky řad Zenbook a Vivobook pro rok 2022 zahrnují více výkonných modelů s certifikací EVO než kdykoli předtím, a to díky skvělému technickému zpracování a vynikajícím vlastnostem nejnovějších procesorů Intel řady H 12. generace s TDP až 45 wattů. Díky těmto inovacím nyní i cenově dostupné notebooky pro běžné každodenní použití, jako je například Vivobook 14X/15X OLED (X1403/1503), nabízejí výrazně vyšší výkon než v předchozích generacích.

Díky mimořádnému výkonu těchto procesorů – až 2,5krát rychlejšímu než u předchozí generace notebooků ASUS – uživatelé získají notebooky pro práci, kreativitu, hraní her a zábavu, které zachovávají stejné rozměry jako loňské modely.

„Inovace, které vývojáři společnosti ASUS implementovali do našich nejnovějších notebooků, nám ve spolupráci s našimi partnery ze společnosti Intel umožnily představit tyto úžasné produkty pro rok 2022. Jejich práce na technologiích chlazení a zpracování šasi je velmi důležitý, ale současně náročný úkol. Někdy jsou tato vylepšení pro zákazníky prakticky neviditelná, ale pomáhají nám poskytovat úžasný výkon při zachování kompaktních a lehkých notebooků, což je přesně to, co zákazníci od svého příštího notebooku očekávají,“ řekl Benjamin Yeh, generální ředitel společnosti ASUS pro oblast East EMEA.

Uživatelé rok od roku více preferují tenké a lehké notebooky. Znamená to velkou výzvu pro vývojáře, kteří řeší jak zvýšit výkon, aniž by se zvětšila velikost zařízení. Portfolio notebooků ASUS pro rok 2022 využívá k dosažení těchto cílů různá inovativní řešení, včetně mimořádně účinných a tichých systémů chlazení, jako jsou ASUS IceCool, AAS Ultra a 3D odpařovací komory, softwaru využívajícího umělou inteligenci a precizního zpracování. Zásluhou vynikající energetické účinnosti procesorů Intel Core 12. generace mohou uživatelé těžit z vyššího výkonu a zároveň se těšit z prodloužené výdrže baterie, která je srovnatelná s loňskými modely.

Výkon nade vše

Nejnovější procesory Intel Core 12. generace přinášejí vyšší výkon s lepší správou energie než kdykoli předtím, a to díky hybridní konstrukci kombinující vysoce výkonná jádra s energeticky úspornými. Tato jádra inteligentně sdílejí výpočetní úlohy, čímž zlepšují výkon při hraní her, streamování a multitaskingu, a díky své energetické účinnosti jsou ideální pro poskytování vysokého výkonu v tenkém a lehkém šasi, která uživatelé vice preferují.

Výkonný notebook přináší uživatelům i dlouhodobější výhody. Typický životní cyklus běžného notebooku může trvat až sedm let, a protože se operační systémy a software vyvíjejí a jsou stále náročnější, uživatelé potřebují notebook, který má v záloze dostatek výkonu. Procesory řady H s TDP až 45 W, což je až třikrát více než u starší generace notebookových procesorů, nabízejí dostatek výkonu, který má rezervu i do budoucna.

Udržení notebooku v chladu

Pro dosažení maximálního výkonu procesoru v tenkém a lehkém notebooku je nezbytné, aby byl procesor dobře chlazen, a to je někdy u tenké konstrukce problém. Nejnovější notebooky ASUS Zenbook a Vivobook jsou vybaveny vylepšenou technologií chlazení, včetně nové konstrukce ventilátorů ASUS IceBlade, dvojitých teplovodivých trubic, vylepšené regulace proudění vzduchu s více průduchy a – v případě modelů Zenbook Pro 16X OLED a Zenbook Duo 14X OLED – i 3D odpařovací komorou a inovativním mechanismem Active Aerodynamic System Ultra (AAS Ultra).

3D odpařovací komora je inovace společnosti ASUS, která zakřivuje odpařovací komoru, aby lépe přilnula ke komponentám základní desky než standardní plochá odpařovací komora. Mechanismus AAS Ultra zvedá buď zadní část klávesnice, nebo sekundární dotykové obrazovky, čímž zvyšuje odvod teplého vzduchu ze šasi až o 30 %.

Díky těmto inovacím v oblasti chlazení mohou inženýři společnosti ASUS používat špičkové komponenty, jako je procesor Intel Core i9 a grafický procesor NVIDIA GeForce RTX 3060 i ve velmi tenkých noteboocích.

Evropská komise rozhodla o ukončení řízení o sdílení mobilních sítí ve prospěch společností T-Mobile a CETIN

Společnost T-Mobile vítá dnešní rozhodnutí Evropské komise, které ukončilo šest let trvající správní řízení o sdílení sítí se společnostmi T-Mobile, CETIN a O2. Evropská komise zamítla stížnost na porušování pravidel hospodářské soutěže a zároveň akceptovala plán dobrovolných závazků obou společností, který zajistí další investice a inovace do sítě ve prospěch českých zákazníků. Jde o inspirativní příklad rozhodnutí, které může mít zásadní vliv na způsob výstavby mobilních sítí v Evropě.

T-Mobile rozhodnutí Komise vítá: „Těší nás, že Evropská komise ukončila toto nesmírně dlouhé řízení. Konečně se můžeme plně soustředit na další rozvoj 5G sítí a v rámci naší vize Propojená země dál pracovat na budování tak potřebné digitální infrastruktury České republiky,” říká generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic, Jose Perdomo Lorenzo.

Na základě stížnosti prověřovala Komise soulad sdílení sítí s pravidly hospodářské soutěže. Řízení trvající téměř 6 let obsahovalo velké množství důkazů a hluboké analýzy problematiky sdílení sítě. Na jejich základě se Komise neřídila původními návrhy stěžovatele a rozhodla, že k odstranění veškerých obav postačí přijetí dobrovolných závazků ze strany sdílejících společností.

„V rámci řízení jsme se dostali do hlubokého technického detailu. Komisi jsme ujistili o tom, že i při sdílení aktivních zařízení umíme zajistit to, aby dotčení operátoři měli svobodu i motivaci stále inovovat a modernizovat své sítě nezávisle na sobě. Toto rozhodnutí Komise zvýší předvídatelnost pravidel hospodářské soutěže pro operátory v celé Evropě,“ říká Martin Orgoník, ředitel pro vnější vztahy a udržitelnost společnosti T-Mobile, který vedl obhajobu společnosti před Evropskou komisí.

Dohoda o sdílení sítí společností CETIN a T-Mobile zahrnuje spolupráci a společnou výstavbu pasivní a aktivní infrastruktury mobilních sítí. Rozhodnutí Komise má pozitivní vliv na celkovou efektivitu investic do sektoru telekomunikací v ČR a závazky přijaté v rámci řízení umožní rychlejší rozvoj infrastruktury. Nejpozději do 3,5 let tak dojde k modernizaci veškerých kapacitních vrstev mobilních sítí. Spolupráce obou společností má rovněž pozitivní dopad na snižování emisí CO2.

Rozhodnutí je účinné okamžitě, společnostem T-Mobile a CETIN v rámci tohoto řízení již nehrozí žádné pokuty či jakékoliv další povinnosti.

O společnosti

​​T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu, v současné chvíli svou sítí páté generace pokrývá 26 % obyvatel ČR. Jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou z priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. Vedle naplňování konkrétních cílů v rámci iniciativy Green Deal se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje i na zmírnění digitální propasti a mentální wellbeing a podporu společensky zodpovědných aktivit. Společnost cíleně podporuje neziskové organizace i jednotlivce, pomáhá při mimořádných událostech a její zaměstnanci se pravidelně zapojují do řady dobrovolnických aktivit po celé ČR.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Češi si zvykli na digitální průvodce a QR kódy. Smartguide eviduje sedminásobný růst a přes půl milionu uživatelů

Češi se během pandemie naučili cestovat samostatně za použití mobilních aplikací a QR kódů. Zvýšil se zejména podíl uživatelů s dřívějším datem narození, věkový průměr turistů vzrostl během Covidu o celých 9 let na hodnotu 44 roků. Zhruba dvě třetiny uživatelů představují muži. Vyplývá to z analýzy společnosti SmartGuide, která monitoruje unikátní data o pohybu uživatelů a popularitě jednotlivých cestovatelských destinací.

Stále rostoucí obliba nezávislého cestování se během uplynulých let naplno projevila zejména v období pandemie. Čeští turisté, kteří mnohdy neměli z důvodu omezujících opatření na výběr, se ve velkém naučili používat digitální průvodce a QR kódy. Popularita průvodcovských aplikací dokonce vzrostla natolik, že se během pandemie zvýšil věkový průměr uživatelů ze 36 na 44 let. „Důvod takto výrazného navýšení věkového průměru je jednoznačný. Jsou to právě starší generace, které se v době krize naučili pracovat s mobilními aplikacemi, mezi které digitální průvodci patří“ uvádí Jan Doležal, CEO společnosti Smartguide a dodává: „Za poslední dva roky jsme zaznamenali razantní navýšení uživatelů, kteří se řadí spíše ke starším ročníkům. Jsou to lidé, kteří se naučili cestovat před 20-30 lety s papírovými průvodci. Nyní si jsou však vědomi toho, že není nezbytně nutné kupovat si kvůli cestování nákladné, objemné a rychle zastaralé knihy.“

Tito uživatelé si v době Covidu osvojili ovládat svůj bankovní účet či objednávat nákupy prostřednictvím aplikací, a tak přirozeně hledají další alternativy a možnosti, jak si svůj život zpříjemnit i v dalších ohledech. Není bez zajímavosti, že cca 2/3 uživatelů aplikace Smartguide jsou muži. Několik mužů během průzkumu motivací firmou SmartGuide přiznalo, že je pro ně důležité při cestování partnerku oslnit tím, že o místě něco ví, a zejména, že se neztratí. K tomu jim právě průvodci SmartGuide velmi pomáhají.

Skupina turistů z celého světa je ideálním prostředím pro šíření koronaviru. Mnoho turistů, kteří dříve využívali živých průvodců, tak ze strachu zkusili jít self-guided. Uvědomili si, že telefon s GPS navigací a audiem je může provádět jako živý průvodce, ale jejich vlastním tempem, kdykoliv se jim to hodí a navíc i levněji. Nikdo nemá rád čekání na skupinu, ani pocit, že si ani nemůže odskočit, aby mu skupina neutekla.

Rychle rostoucí platformu používají pro publikování svých průvodců nejen desítky destinací v ČR, ale i TOP destinace po celém světě. Loni si pro publikování průvodců ve 24 městech vybral SmartGuide dokonce i Switzerland Tourism. Ti průvodce nabízí návštěvníkům často pomocí QR kódů, ale v tom byl dříve kámen úrazu, protože mnoho lidí neumělo s QR kódy pracovat. Nyní se cestovatelé i pomocí očkovacích certifikátů s QR kódy potkávají na každém rohu. Není proto divu, že například aplikace Smartguide vzrostla během pandemie sedminásobně, přičemž počet uživatelů překročil 500 000.

SmartGuide s.r.o. je úspěšný český startup, který vyvíjí platformu pro publikování digitálních audioprůvodců. Nabízí aplikaci SmartGuide, která promění každý telefon v osobního průvodce. SmartGuide aktuálně používá přes 500 000 cestovatelů v téměř 600 světových destinacích. Mezi klienty SmartGuide patrí Switzerland Tourism, Prague City Tourism, Karlovy Vary, Singapore National Heritage Board, Harvard Business School, Dubai Tourism, Pilsner Urquell, RegioJet, Deutsche Bundesbahn a mnoho dalších.

Huawei FreeBuds Pro 2 jsou sluchátka pro náročné

Společnost Huawei představila sluchátka nové generace, která nesou název FreeBuds Pro 2. Huawei při návrhu těchto  bezdrátových sluchátek využil své zkušenosti s úspěšným modelem TWS FreeBuds Pro. FreeBuds Pro 2 se tak pyšní novým Hi-Res Dual Sound systémem, vylepšeným systémem pro aktivní potlačení hluku a zároveň se na míru přizpůsobí vašemu zvukovodu. Poslech hudby z těchto sluchátek tak dostává zcela nové personalizované rozměry. Tuto novinku si můžete pořídit v obchodech od 11. 7. za 4999 Kč. 

Poznejte výjimečnou kvalitu zvuku doslova na vlastní kůži

Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2 jsou vybavena jedinečným zvukovým systémem „Ultra-hearing True Sound Dual Driver“, který inteligentně koordinuje dva měniče a zajišťuje jejich dokonalou souhru pro vynikající zvukový výkon. Využívá planární membránu, díky které zní výšky a podtóny lépe, než kdy předtím. Čtyřmagnetový dynamický měnič se zase postará o střední a nižší frekvence a poskytne uživatelům dokonalé basy. Výsledkem je široký rozsah od 14 Hz do 48 kHz.

Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2 jsou vybavena technologií „Triple Adaptive EQ“, která dokáže automaticky vyladit zvuk podle struktury zvukovodu, polohy při nošení a úrovně hlasitosti, čímž zajišťuje personalizovaný zvuk v reálném čase. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2 podporují kodek LDAC s vysokým rozlišením a mají certifikaci HWA i Hi-Res Wireless. Výsledkem je bleskurychlý přenos až 990 kb/s a čistý zvuk s vysokou věrností.

Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2 byla vyvinuta společně s firmou Devialet. Obě značky spojily svou společnou snahu o kvalitu zvuku a vyladili akustický zážitek Huawei FreeBuds Pro 2 tak, aby i ti nejnáročnější audiofilové byli spokojeni s jeho vynikající kvalitou.

Ničím nerušený poslech

Huawei FreeBuds Pro 2 přináší svým uživatelům pokročilé aktivní potlačení hluku. Nový „Triple Mic ANC System“ zvyšuje průměrnou hloubku ANC o 15 % oproti svému předchůdci, zatímco „Intelligent Dynamic ANC 2.0“ přesně identifikuje prostředí vnějšího zvukového pole a zvolí vhodný režim potlačení šumu. Nečeká vás tak nic jiného, než ničím nerušený poslech, a to dokonce i v letadle. Systém Intelligent Dynamic ANC 2.0 totiž eliminuje zvuky i hlučných leteckých motorů.

Výhody této špičkové technologie pocítíte i během telefonních hovorů. Huawei FreeBuds Pro 2 totiž disponují technologií Pure Voice, založenou na potlačení hluku při hovorech. Za vším stojí 4 mikrofony v kombinaci s exkluzivním algoritmem potlačení hluku pomocí hluboké neuronové sítě (DNN) společnosti Huawei. To znamená, že sluchátka dokáží přesně zachytit lidské hlasy a zároveň zlepšit potlačení šumu, a to bez ohledu na to, kde se právě nacházíte.

Třešničkou na dortu je fakt, že FreeBuds Pro 2 nerozhodí ani silný vítr. Jejich konstrukce je totiž tak odolná, že poskytne svým uživatelům naprosto dokonalý zvuk i za zimní vánice. 

Nová definice zvukového připojení, která přináší větší pohodlí

Sluchátka FreeBuds Pro 2 nabízí bezproblémové spojení se dvěma zařízeními pro automatické přepínání hovorů. Funkce duálního připojení funguje se všemi zařízeními Huawei včetně chytrého telefonu, tabletu, počítače a hodinek a také s chytrými systémy Android, iOS a Windows.

Funkce „Audio Connection Centre “ umožňuje uživatelům zobrazit posledních 10 zařízení připojených ke sluchátkům, což má za výsledek snadnější připojení. Lze je také automaticky detekovat na obrazovce Super Device počítačů, tabletů, telefonů nebo televizorů Huawei Vision. K připojení pak stačí jen jednoduché přetažení.  

Vynikající výkon na všech frontách

Huawei FreeBuds Pro 2 jsou sice malá, ale výkonná sluchátka vybavená baterií s dlouhou výdrží. Se zapnutým ANC si můžete užívat ničím nerušený poslech až 4 hodiny přehrávání a celkem 18 hodin s pouzdrem. S vypnutým ANC si můžete užívat 6,5 hodiny poslechu a celkem 30 hodin s pouzdrem 

Vyberte si ty vaše  

HUAWEI FreeBuds Pro 2 budou dostupné ve třech barvách, které uspokojí jedinečný styl každého. Mrazivě chladná modrá Silver Blue vyvolává vzpomínky na noční oblohu, jemný kovový lesk Silver Frost propůjčuje sluchátkům ostřejší vzhled a bílá Ceramic White nabízí diskrétnější a elegantnější styl.

Sluchátka budou dostupná v distribuci na začátku července, a to za cenu 4999 Kč. Start prodeje je stanoven na 11.7.2022.

Sluchátka jsou v předprodeji od 24.6.2022 do 10.7.2022 nebo do vyprodání zásob. V předprodeji budou HUAWEI FreeBuds Pro 2 nabízena společně s dárkem v podobě nového fitness náramku HUAWEI Band 7.

Exit mobile version