Epson Europe je první technologická společnost, která získala mezinárodní certifikaci za spojení CSR aktivit s cíli udržitelného rozvoje OSN

Společnost Epson Europe oznamuje, že se stala první společností v oboru, která získala mezinárodní certifikaci za koordinaci systémů řízení CSR s cíli udržitelného rozvoje OSN. Certifikaci ověřila přední světová certifikační organizace Bureau Veritas. Tato certifikace dokazuje, že společnost spojila svoji činnost s podporou široké škály cílů udržitelného rozvoje a skutečně reaguje na výzvu OSN k vyřešení nejpalčivějších problémů planety do roku 2030.

Dnešní oznámení podtrhuje přesvědčení společnosti Epson Europe o spravedlivém, zodpovědném a udržitelném podnikání. Cíle udržitelného rozvoje OSN byly stanoveny v roce 2015 jako výsledek spolupráce mezi 190 zeměmi a 1500 společnostmi s cílem pojmenovat a řešit globální příležitosti a výzvy. Jednotícím prvkem těchto cílů je zlepšení zdraví a vzdělávání, snížení nerovnosti, podnícení ekonomického růstu a řešení klimatické změny v 17 jasně definovaných oblastech.

Podnikáním za lepší svět

Při sestavování 17 cílů udržitelného vývoje vyplynulo, že klíčovým činitelem je podnikání, k čemuž tehdejší generální tajemník OSN Ban Ki-Moon říká: „Podnikání je zásadním partnerem (…), pročež žádáme společnosti na celém světě, aby posoudily svůj dopad, stanovily si ambiciózní cíle a transparentně prezentovaly výsledky.“

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ&SK, dodává: „Společnost Epson odpověděla na výzvu OSN ohledně kvalitnějšího podnikání a použila své efektivní, kompaktní a precizní technologie, aby přispěla k vytvoření mírumilovného a prosperujícího světa. Díky spolupráci s organizací Bureau Veritas jsou naše krátko-, středně- a dlouhodobé plány plně v souladu s touto vizí. Cíle udržitelného rozvoje OSN nyní slouží společnosti Epson Europe jako kompas, který ukazuje cestu ke spravedlivé, zodpovědné a udržitelné budoucnosti.“

Náročné globální standardy

Společnost Epson Europe spolupracovala na certifikaci svého postupu k naplnění cílů udržitelného vývoje s organizací Bureau Veritas.

Bureau Veritas jako přední organizace zabývající se externím auditováním a certifikacemi testuje, jak společnosti a další organizace splňují náročné globální standardy. Dohlížela také na snahy společnosti Epson o zavedení přísných systémů a procesů, které pečlivě a komplexně hodnotí, zda je činnost společnosti v souladu s cíli udržitelného rozvoje OSN.

Pedro González, technický ředitel pro vydávání certifikací organizace Bureau Veritas, říká: „Společnost Epson Europe chápe, že dodržování cílů udržitelného rozvoje OSN je příliš důležité, aby bylo ponecháno náhodě, a zavazuje se k jejich začlenění do samotného srdce obchodních strategií. Používáme a auditujeme přísný standard, přičemž společnost Epson zavedla potřebné změny, aby se stala první technologickou společností, která získala mezinárodní certifikaci potvrzující sloučení systému řízení CSR s cíli udržitelného rozvoje. Certifikace se týká všech operací souvisejících s prodejem, marketingem, distribucí a dodatečného prodeje produktů a služeb Epson. Práce společnosti Epson v této oblasti je potvrzením našeho společného závazku měnit svět k lepšímu.“

Transparentnost, odpovědnost a příslušné kroky

K dosažení úrovně splňující certifikaci Bureau Veritas musela společnost Epson zavést nové systémy a procesy. Ty zahrnují vytvoření nové zásady zohledňující udržitelné cíle vývoje OSN, která slučuje ověřené podnikatelské postupy s akcemi jednotlivých zaměstnanců, aby byla zajištěna:

  • podpora neustálého zlepšování směrem k udržitelnosti,
  • řízení rizik souvisejících s udržitelností,
  • demonstrace těchto závazků a akcí externím zainteresovaným osobám za účelem větší podpory zásad cílů udržitelného vývoje OSN.

Tato zásada je součástí systému řízení cílů udržitelnosti rozvoje (SMS) OSN společnosti Epson, což je širší vládní platforma, která zajišťuje jejich zavedení na úrovni společnosti.

SMS:

  • sdružuje účel, misi a strategický směr,
  • stanovuje celkové cíle společnosti,
  • udává směr místním cílům a akcím,
  • dokumentuje probíhající snahu o plnění požadavků systému řízení CSR, které jsou v souladu s cíli udržitelného rozvoje OSN.

Společnost Epson Europe je nyní vázána aktuální certifikací Bureau Veritas s pravidelnými každoročními audity.

Henning Ohlsson, který je ředitelem pro udržitelnost ve společnosti Epson Europe, říká: „Certifikace systému řízení v souladu s cíli udržitelnosti vývoje přináší nové úrovně transparentnosti a zodpovědnosti. Pomáhá nám lépe pochopit náš dopad v rozsahu jasně definovaných ukazatelů, jako je vzdělání, ekonomický růst, slušná práce, zodpovědná spotřeba a výroba nebo boj proti klimatické změně. Mimo to jsme si vědomi, že společnost Epson Europe neexistuje ve vakuu – a doufáme, že naše práce zafunguje jako maják pro ostatní technologické společnosti, se kterými kráčíme vstříc spravedlivějšímu, zodpovědnějšímu a udržitelnějšímu světu.“

Bertrand Martin, výkonný ředitel společnosti Bureau Veritas ve Španělsku a Portugalsku, dodává: „Role firem je pro dosažení udržitelného vývoje zásadní. Jako nezávislá třetí strana jim jej pomáháme integrovat do strategií a ověřujeme jeho dodržování. Epson Europe je příkladem takového chování a závazku, který požaduje lidská společnost.“

Ve společnosti Epson si uvědomujeme, že Země a její zdroje jsou cenné a nejsou nevyčerpatelné, a že klimatická změna si žádá okamžité a koordinované činy. Věříme, že hlavní roli v koordinované reakci celého světa hrají společnosti.

To znamená:

  • Společnost Epson věnuje do roku 2030 770 milionů eur na dekarbonizaci, opětovné využívání zdrojů a rozvoj ekologických technologií.
  • Inovace společnosti Epson vytvářejí řešení, která pomáhají našim zákazníkům dosáhnout cirkulárních, dlouhodobě udržitelných a bezemisních operací. Mezi ty patří technologie Heat-Free a energeticky efektivní tisk, a technologie PaperLab, která ze starého papíru tvoří papír nový, a to pomocí procesu, který prakticky nevyužívá vodu.
  • Společnost Epson dosahuje nejvyšších hodnocení v oblasti ochrany vody a klimatu v prestižním seznamu nejlepších firem, který sestavuje nezisková platforma CDP.
  • Společnost Epson získala třetí rok po sobě platinové ocenění EcoVadis.
  • Společnost Epson je signatářem globálního paktu OSN, jehož cílem je dosažení všech 17 cílů udržitelného rozvoje OSN.
  • Epson je věrným členem organizace Responsible Business Alliance.
  • Společnost Epson chce těmito kroky inspirovat vlády, firmy a jednotlivce na celém světě a dát jim možnost přinášet změnu potřebnou pro řešení špatného stavu našeho klimatu.

Společnost Epson je přesvědčena, že když budeme všichni spolupracovat, můžeme vytvořit lepší svět.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Brněnský kancelářský trh je připraven na expanzi svých nájemců i příchod nových investorů

Brno za uplynulé dvě dekády změnilo svou tvář. Díky silnému rozmachu firem z oboru podnikových a IT služeb či center výzkumu a vývoje v současnosti ve městě existuje celkem 635 900 metrů čtverečních kanceláří. Brněnský Spielberk či centrum města kolem Vlněné ulice se staly domovem firem, kde vznikají vyspělé technologie a inovace světového byznysu. Město se chystá na jejich expanzi – k aktuálně neobsazeným 70 900 m2 moderních kancelářských prostor brzy přibude nabídka nových téměř 100 tisíc m2.

Celkem v Brně sídlí již 74 firem působících v tomto moderním oboru. Zaměstnávají bezmála 35 tisíc lidí, což reprezentuje 16% podíl z celkového počtu 239 tisíc zaměstnanců v Brně. Dle průzkumu oborové asociace ABSL plánuje plných 92 % brněnských center podnikových a IT služeb v příštích 2 letech expandovat a většina počítá i s navýšením plochy svých kanceláří. „I navzdory původním předpokladům a hojně diskutovanému tématu snižování počtu kanceláří a optimalizace jejich plochy, poptávka po nových kancelářích dále pokračuje,“ vysvětluje Jana Vlková ze společnosti Colliers, s tím, že poptávka nepochází jen od zasídlených a expandujících firem, ale i ze strany nových investorů, kteří mají Českou republiku v hledáčku jako vhodnou destinaci pro svou firmu. Brno je pro ně v mnoha ohledech výhodnější volbou než Praha. „Nejen, že prémiové kancelářské prostory se v Brně pronajímají až o 10 euro za m2 za měsíc levněji než srovnatelné kanceláře v Praze, ale je zde i lepší dostupnost lidských zdrojů. Průměrná doba nájmu kanceláří v jihomoravské metropoli činí 5 let, což svědčí o značné stabilitě trhu,“ dodává Jana Vlková

Investoři z oboru podnikových služeb na Brnu pozitivně hodnotí nejen jeho centrální polohu, ale i dostupnost kvalifikovaných lidských zdrojů a ve srovnání s hlavním městem i příznivější ceny nájmů a nižší náklady na zaměstnance. Brno v jejich očích představuje druhou nejvyhledávanější destinaci v Česku, díky čemuž je zde dnes vůbec nejvyšší podíl pracovníků v podnikových a IT službách na počet obyvatel,“ shrnuje Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL. Podle údajů ČSÚ má Brno z velkých měst nejvyšší podíl pracujících s VŠ vzděláním, a sice plných 42,6 %. V městě zároveň studuje kolem 65 tisíc vysokoškoláků.

Celkem je v Brně zhruba 635 900 m2 kancelářských prostor, což z tohoto města dělá z hlediska kancelářských prostor druhou největší lokalitu v ČR. Plných 72 % ploch je v nejvyšší kategorii A. Volných je v Brně zhruba 11 procent kancelářských prostor a ve výstavbě je dalších téměř 100 tisíc m2. Více než polovina zdejších center podnikových a IT služeb sídlí v samém srdci Brna, kam je situováno největší procento prémiových kancelářských parků ve městě.

Kromě tradičních kanceláří se v Brně etabloval i koncept co-workingu. Velký úspěch zaznamenal zejména nedávno oceněný projekt Clubco, který uspěl v kategorii Inovativní pracovní prostředí a strategie vzdálené práce v rámci udílení cen ABSL Diamonds. Tento projekt poskytuje na ploše 4000 m2 zázemí jak živnostníkům a podnikatelům, tak i malým a středně velkým firmám. Ty začínají co-working nabízet zaměstnancům v rámci nových strategií v přístupu ke vzdálené práci, jako je například Flex & Core, který kombinuje menší hlavní kancelář s členstvím v jednom nebo více co-workingových centrech. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Chelsea, Leicester City, Aston Villa a Newcastle United – silná partnerství s Parimatch

Mezinárodní sázková společnost Parimatch rozšířila seznam partnerů anglické Premier League o další klub: Newcastle United. Do sezóny 22/23 tak vstoupila se 4 partnerskými kluby EPL. Připojila se tak ke klubům Leicester City, Chelsea a Aston Villa. Smlouva s posledně jmenovaným klubem byla nedávno prodloužena o další sezónu.

„Každé partnerství v rámci Premier League, jedné z nejsilnějších a nejpopulárnějších fotbalových lig na světě, podporuje naši expanzi do globálních sportů a dává nám silný důvod k hrdosti. Značka Parimatch je v současné době oficiálním partnerem významné části klubů EPL a všechny sdílejí naše hodnoty a aspirace na dosažení nových výšin. Jsme touto skutečností poctěni a těšíme se na všechny aktivity, které bude značka Parimatch realizovat s našimi partnery během nadcházející sezóny,“ uvádí Evgen Belousov, zástupce CEO v Parimatch Tech.

A další, tentokrát za kluby, pokračují. „Jsme nadšeni, že můžeme v této sezóně opět spolupracovat se společností Parimatch, a to ve vzrušujícím období změn v klubu. Těšíme se na úzkou spolupráci s našimi fanoušky prostřednictvím řady soutěží v průběhu celé sezóny, “ říká Tom Glick, prezident pro obchodní záležitosti v Chelsea FC.

Podpory si váží i v Aston Villa. „Je fantastické, že jsme prodloužili spolupráci se společností Parimatch i na sezónu 22/23. Velmi si vážíme podpory našich partnerů a těšíme se, čeho společně letos dosáhneme.“ — Nicola Ibbetson, obchodní ředitel společnosti Aston Villa.

Své díky projevili i v Newcastlu. „Parimatch je jednou z nejrychleji rostoucích značek online sportovního sázení a my ji s potěšením vítáme v naší rostoucí rodině obchodních partnerů. Rozšiřujeme naše portfolio partnerů v nových oblastech a na nových trzích a jsme rádi, že můžeme spolupracovat s těmi, kteří jsou tak zapálení pro naše společné hodnoty, a těšíme se na spolupráci se společností Parimatch během celé sezóny,“ oceňuje Dale Aitchison, vedoucí obchodu v Newcastlu.

Na spolupráci se těší v Leicester City FC. „V Leicesteru City jsme rádi, že můžeme partnerství se společností Parimatch přenést i do nové sezóny, a těšíme se na další spolupráci. Pro obě strany je to vzrušující období a já jsem zvědavý, čeho společně v budoucnu dosáhneme,“ připojuje se Dan Barnett, obchodní ředitel klubu Leicester City FC.

Smlouvy se týkají různých oblastí spolupráce. Zatímco partnerství s Aston Villou a Newcastlem se zaměřuje na mediální práva, spolupráce s Leicesterem a Chelsea zahrnuje offline a digitální práva, vstupenky a pohostinství, klubové produkty, exkluzivní přístup ke klubovým aktivům a další.

Odkaz na YouTube: https://youtu.be/j9f473cY-Q4

O PARIMATCH TECH

Parimatch Tech je mezinárodní produktová společnost, která vyvíjí technologická a marketingová řešení pro online zábavní průmysl a vlastní značku Parimatch. Sídlo společnosti se nachází v Limassolu na Kypru. Před válkou na Ukrajině se největší výzkumné a vývojové centrum společnosti Parimatch Tech nacházelo v Kyjevě, ale po ostřelování hlavního města bylo přetransformováno do několika coworkingů na západní Ukrajině. Nedávno společnost otevřela jedno ze svých vývojových center i v Praze, kde má v plánu posílit IT trh.

Zpráva Ericsson Mobility Report: 5G globálně roste i v obtížné makroekonomické situaci

Globální počet připojení 5G je na dobré cestě, aby ke konci tohoto roku překonal hranici jedné miliardy a do konce roku 2028 pěti miliard, a to navzdory aktuálním i nadcházejícím ekonomickým komplikacím v mnoha částech světa. Zpráva Ericsson (NASDAQ: ERIC) Mobility Report pro listopad 2022 také odhaduje, že globální počet pevných bezdrátových připojení (FWA) poroste rychleji, než se dříve očekávalo.

FWA, což je bezdrátová alternativa ke klasickému širokopásmovému připojení přes kabel pro domácnosti i firmy, je důležitým uplatněním 5G v současné fázi rozvoje této technologie, a to zejména v regionech, kde je širokopásmové připojení jinak obtížně dostupné.

V návaznosti na urychlení plánů pro nasazování FWA v Indii a očekávání růstu na dalších rozvíjejících se trzích, se očekávají pro FWA v období 2022–28 meziroční nárůsty o 19 procent, takže do konce roku 2028 by mělo být v provozu více než 300 milionů FWA připojení.

Přes tři čtvrtiny poskytovatelů komunikačních služeb (CSP) ve více než 100 zemích podle zjištění našeho průzkumu aktuálně nabízí služby FWA. Téměř třetina CSP nabízí FWA přes 5G, zatímco před rokem to byla pouze pětina. Téměř 40 procent nových připojení 5G FWA spuštěných v posledních 12 měsících bylo připojeno na rozvíjejících se trzích.

Co se týče samotné technologie 5G, mezi červencem a zářím 2022 přibylo asi 110 milionů připojení, takže jejich celkový počet nyní dosahuje přibližně 870 milionů. V souladu se závěry předchozích zpráv Ericsson Mobility Report se nadále očekává, že technologie 5G by do konce roku měla prolomit hranici miliardy připojení, což je o dva roky dříve, než se to podařilo v případě 4G.

To potvrzuje, že 5G je nejrychleji se šířící generací mobilní konektivity. Mezi hlavní důvody patří dobrá dostupnost mobilních telefonů a FWA terminálů od různých výrobců, jejichž ceny klesají rychleji, než tomu bylo u 4G, a také rozsáhlé nasazení 5G v Číně. V Severní Americe a severovýchodní Asii je růst 5G velmi výrazný a očekává se, že rozšíření 5G zde do konce roku 2022 dosáhne asi 35 procent.

Po celém světě již téměř 230 CSP představilo své služby 5G a na trhu již bylo ohlášeno či představeno více než 700 modelů chytrých telefonů podporujících 5G.

Do konce roku 2028 se očekává, že na celém světě bude provozováno pět miliard připojení přes 5G, jež budou tvořit 55 procent všech mobilních připojení. Pokrytí populace signálem 5G by v této době mělo dosáhnout 85 procent; technologie 5G by měla realizovat asi 70 procent veškerých mobilních přenosů a měl by na ni připadat veškerý růst.

Fredrik Jejdling, výkonný viceprezident a ředitel pro sítě společnosti Ericsson, uvádí: „Poskytovatelé komunikačních služeb pokračují v nasazování 5G a stále častěji nabízejí i pevný bezdrátový přístup (FWA). Navíc se po celém světě objem mobilních datových přenosů každý rok téměř zdvojnásobuje. Jak uvádí poslední vydání zprávy Ericsson Mobility Report, poskytovatelé služeb aktivně nasazují nejnovější generaci energeticky efektivního rádiového hardwaru i softwaru, navyšují podíl obnovitelných zdrojů energie a provozují svou infrastrukturu s větším ohledem na životní prostředí.“

Roste i počet připojení 4G, který na celém světě mezi červencem a zářím 2022 posílil o asi 41 milionů. Globální počet připojení 4G by měl ke konci tohoto roku dosáhnout svého maxima ve výši zhruba 5,2 miliardy.

Celkově se očekává, že počet mobilních připojení do konce roku 2022 překoná 8,4 miliard a do konce roku 2028 až 9,2 miliard. Většina připojení připadá na chytré telefony. Odhaduje se, že na konci roku 2022 bude připojeno 6,6 miliard chytrých telefonů, což bude asi 79 procent všech mobilních připojení.

Nejnovější zpráva také poukazuje na nutnost snižovat ekologickou stopu. Telekomunikační sektor musí sehrát klíčovou roli při naplňování globálních cílů udržitelnosti, a to jednak snižováním vlastních emisí a také rozvinutím svého potenciálu snižovat uhlíkové emise v jiných oborech.

Aby bylo možné snížit ekologickou stopu, je nutné rostoucí objem datových přenosů kompenzovat chytrou modernizací sítí spojenou s vyváženým přístupem k síťovému výkonu.

Zpráva Ericsson Mobility Report za listopad 2022 obsahuje tři podrobné články:

  • Modernizace sítě – cesta k čisté nule
  • Základem je spolupráce: budování sítě pro veřejné zabezpečení příští generace ve Finsku
  • Digitalizace umožňuje firmám dosáhnout cíle čisté nuly

Přečtěte si celou zprávu Ericsson Mobility Report pro listopad 2022.

Související odkazy:

O SPOLEČNOSTI ERICSSON:

Společnost Ericsson umožňuje poskytovatelům komunikačních služeb a firmám využít výhod konektivity naplno. Její portfolio pokrývá následující obchodní oblasti: sítě, cloudový software a služby, firemní bezdrátová řešení, globální komunikační platformy a technologie a nové obchodní sektory. Je navrženo tak, aby zákazníkům společnosti pomohlo s digitalizací, zvýšením efektivity a hledáním nových zdrojů příjmů. Investice do inovací společnosti Ericsson nabídly výhody mobility a mobilního širokopásmového připojení miliardám lidí na celém světě. Akcie Ericsson jsou kótovány na burzách Nasdaq Stockholm a Nasdaq New York. www.ericsson.com

Projekt BrnoID.cz mají nově ve správě Technické sítě Brno. Portál běží rychleji a ustojí větší nápor zákazníků

Portál BrnoID.cz, který má za cíl zjednodušit obyvatelům metropole i jejím návštěvníkům přístup k široké škále služeb, mají nově ve své správě Technické sítě Brno (TSB). Díky přesunu na servery městské firmy ustojí portál mnohem vyšší návštěvnost, zvýší se také spolehlivost a zabezpečení celého systému. Technické sítě Brno mají rovněž na starosti další rozvoj systému, do budoucna by přes portál mohlo být možné kupovat například vstupenky na brněnské veletrhy.

Správu celého projektu BrnoID.cz převzaly Technické sítě Brno letos v listopadu, e-shop jako takový mají pod palcem již přibližně půl roku. „Celý portál nyní funguje fyzicky i virtuálně pod TSB. Data se zpracovávají na našich serverech, které běží ve dvou našich redundantních datových centrech. Díky tomu je celý systém o něco rychlejší, ale hlavně zvládne daleko větší nápor zákazníků, a tím i více přístupů do databáze,“ popsal Michal Jukl, ředitel ICT Technických sítí Brno.

BrnoID.cz v číslech (2022)

Zákazníci: 362 922 (ověření 253 695, adresa v Brně 151 329)

Počet plateb Gopay/ objem v Kč/ průměr:
419 658/ 491 550 330 Kč/ 1 171,3 Kč

Počet plateb celkem včetně převodů: 427 665

Účtenky lodě: 64 018 (12 329 670 Kč)

Účtenky zoo: 96 039 (30 221 348 Kč)

Účtenky hvězdárna: 13 242 (7 951 231 Kč)

Platba odpadů: 65 660 (84 057 559 Kč za 126 816 lidí)

Dle statistik TSB využívá BrnoID.cz více než 360 000 lidí, ověřených je z tohoto počtu více než 250 000 uživatelů. Standardní denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi pěti až sedmi a půl tisíci, unikátních přihlášení je dva až šest tisíc. „Lepší stabilita portálu se ovšem projeví zejména ve špičkách, jako byl například nedávný vánoční newsletter a s ním související zvýšená návštěvnost webu. Ta vyskočila až na 17,5 tisíce návštěv, přičemž díky přesunu na naše servery jsme při ní nezaznamenali sebemenší problém,“ uvedl Petr Mrázek, koordinátor projektu BrnoID.cz.

Výhodou přesunu portálu pod městskou firmu je vedle větší stability i neustálý dohled a vysoká míra zabezpečení. Technické sítě Brno se starají o provoz metropolitní datové sítě a jsou garantem kyberbezpečnosti v rámci magistrátu, jednotlivých městských částí i řady městských firem a organizací. O zabezpečení sítě se vedle odborníků na kyberbezpečnost starají i algoritmy založené na umělé inteligenci.

Prostřednictvím portálu BrnoID.cz je nyní možné vyřídit celou řadu věcí jak pro obyvatele města, tak i jeho návštěvníky. Vedle jízdenek a šalinkaret jde například o řešení placení odpadů, zařízení turistické karty, přístup k účtu a platbám vůči Knihovně Jiřího Mahena, nabídku části služeb společnosti Starez – Sport či organizace Sportovní a rekreační areál Kraví hora. Lze si také zakoupit veškeré produkty Zoo Brno, vstupenky do vily Tugendhat, brněnské hvězdárny, na hrad Špilberk či vyřešit napojení parkovacího účtu.

Paleta služeb a produktů, které budou prostřednictvím webového portálu dostupné, se navíc bude do budoucna dále rozšiřovat. „V blízké budoucnosti by se mohlo jednat například o nový prodejní systém vstupenek na brněnské výstaviště. Lidé by si tak vstup na veletrhy mohli pořídit přímo přes BrnoID.cz, například společně s nákupem jízdného k výstavišti,“ doplnil Petr Mrázek.

Česká letadla nad Norskem. TopGis letos snímkoval fjordy i severskou krajinu

Letadla brněnské společnosti TopGis, tuzemského specialisty na letecké snímkování, křižovala letos v létě nebe nad Norskem. Během čtyř měsíců pořizovala firma pro tamní samosprávu snímky severské krajiny ve vysokém rozlišení. Výsledkem jsou velmi přesné ortofotomapy mimoměstských území.
Stroje Cessna 404 a Partenavia P68 brněnské společnosti TopGis jsou tuzemským fanouškům letectví známé již řadu let. Během teplých měsíců totiž pravidelně křižují nebe nad Českem a prostřednictvím speciálních kamer pořizují letecké snímky Česka. Každý rok takto zmapují třetinu země. Výsledky práce specialistů si lidé mohou prohlédnout například na portálech Mapy.cz či Chytremapy.cz, zástupcům měst a obcí jsou pak dostupné prostřednictvím webové mapové aplikace GisOnline.cz.

Aktivity tuzemského specialisty na letecké snímkování a jeho analytiku se však neomezují jen na hranice naší země. Letos v létě mohli lidé spatřit jeho letadla až v Norsku. „V období od května do srpna jsme podle podmínek pro tamní státní agenturu snímkovali mimoměstskou krajinu. Na rozdíl od Česka bylo snímkování na severu Evropy specifické právě přírodními podmínkami, kdy na některých místech byl sníh ještě i v červnu,“ uvedla Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Snímky norské krajiny se pořizovaly ve vysokém rozlišení 10 centimetrů na pixel. Po leteckém fotografování následovala aerotriangulace, proces, při němž jsou digitální snímky správně prostorově umístěny do souřadnicového systému. Snímky se poté importovaly do digitální fotogrammetrické pracovní stanice, jejímž prostřednictvím lze provádět mapování z leteckých fotografií.

„Pro srovnání, standardní snímkování v Česku probíhá v rozlišení 12,5 centimetru na pixel. Obecně se dá říci, že v zahraničí mají rozvinutější technické mapy než u nás a snímkují pravidelně i mimoměstská území ve větším detailu. Výhodou jsou také dlouhodobě užívané metodiky, které jsme díky této zakázce mohli převzít, a dnes z této zkušenosti těžíme při zpracování českých digitálních technických map,“ doplnila Drahomíra Zedníčková.

O společnosti TopGis

Brněnská společnost TopGis působí na trhu od roku 2009 a je lídrem v oboru geodézie, mapování a webových mapových služeb. Vlastní všechny podstatné technologie – letadla, kamerové a laserové senzory či mapovací automobily – a její tým tvoří pět desítek zkušených odborníků v GIS a SW oboru. Společnost je tvůrcem nejdetailnější aktualizované ortofotomapy České republiky a dlouhodobým dodavatelem mapových podkladů pro Seznam.cz. Prostřednictvím webového portálu GisOnline.cz umožňuje náhled do katastru nemovitostí, pasporty, analýzy či přesná měření.

Huawei Watch GT 3 SE: Cenově dostupné chytré hodinky, se kterými zapomenete, kde je nabíječka

Ať už jste aktivní sportovec, outdoorový nadšenec nebo prostě jen chcete mít svůj zdravotní stav pod kontrolou, chytré hodinky jsou pro vás samozřejmostí. Většina v současnosti dostupných zařízení vyžaduje časté nabíjení. Přesný opak však platí pro novinku od Huawei. Tento výrobce si už tradičně dává na výdrži na jedno nabití záležet. Jinak tomu není ani v případě cenově dostupné novinky, která však nedělá kompromisy v kvalitě a funkčnosti.

Pokud jde o výdrž baterie v zařízení, jednoznačnou špičkou jsou právě výrobky od tohoto technologického výrobce. Chytré hodinky Huawei dokážou běžet bez přestávky po celé dva týdny. Výjimkou není ani nejnovější přírůstek do rodiny GT, model Huawei Watch GT 3 SE, který pokračuje v odkazu předcházejících generací a nabízí pozoruhodnou dvoutýdenní výdrž baterie s bezdrátovým nabíjením. To znamená svobodu užívat nové dobrodružství a výlety bez obav z toho, že hodinkám dojde „šťáva“. 

Ikonická dvoutýdenní výdrž baterie

Zařízení řady Huawei Watch GT využívají velkokapacitní baterie a inteligentní algoritmy na úsporu energie, aby mezi jednotlivými nabíjecími cykly vydržely déle. To jim však rozhodně neubírá na výkonu. Právě naopak, hodinky nabízí spolehlivé sledování zdraví na vysoké úrovni, přehrávání hudby, či vylepšené interakce s aplikacemi. Hodinky ze série GT, které byly představeny roku 2018, se staly okamžitým trhákem právě díky této vlastnosti.

Hodinky Huawei Watch GT 3 SE jsou výjimečné i díky své 451 mAh velkokapacitní baterii s integrovaným inteligentním algoritmem na úsporu energie, který se stará až o dva týdny nepřetržitého nošení. Hodinky přináší i sledování zdravotního stavu v reálném čase, monitoring spánku, různé sportovní režimy a celou řadu dalších inteligentních funkcí, a to všechno bez toho, abyste museli použít nabíječku více než dvakrát za měsíc.

Inteligentní algoritmus úspory energie 2.0 a bezdrátové nabíjení

Tyto ultralehké hodinky jsou navíc vybaveny inteligentním algoritmem úspory energie, který je schopný identifikovat návyky uživatele a plně se jim přizpůsobit. Na základě aktivity dynamicky dokáže přepínat režim úspory tak, aby zabezpečil, že výkon a spotřeba energie budou vždy v rovnováze.

Huawei Watch GT 3 SE také podporují bezdrátové nabíjení. Tato funkce je výsadou cenově vyšších chytrých hodinek, avšak v tomto případě ji najdete i tu, i když hodinky patří do střední třídy. Hodinky přichází s bezdrátovou nabíjecí koncovkou bez kovových kontaktů, čímž se eliminuje jakékoli riziko nepohodlí nebo nebezpečí. Chytré hodinky Watch GT 3 SE můžete dokonce nabíjet Huawei telefonem, kdykoli to bude potřeba, díky čemuž vám na nabíjení obou zařízení postačí jedna nabíječka. 

Futurismus na zápěstí

Co se týká designu, hodinky jsou dostupné ve dvou znamenitých barvách: Graphite Black a Wilderness Green. 1,43“ AMOLED displej Corning Gorilla Glass sedí na vrchu dutého těla s hmotností 35,6 g. Pouzdro je vyrobené z odolného vystuženého polymeru, aby se hodinky na zápěstí pohodlně nosily. Díky svému úžasnému vzhledu a extrémně nízké hmotnosti jsou hodinky Huawei Watch GT 3 SE ideální pro každodenní cvičení či na výlety.

Další výhodou hodinek Huawei Watch GT 3 SE je to, že jsou kompatibilní i se smartphony jiných značek se systémem Android a iOS. Po stažení aplikace Huawei Zdraví budou všechna data z hodinek dostupná pro uživatele v aplikaci.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Sociálně odpovědné projekty hrají v rámci ESG důležitou roli. Firmy je navzdory krizi zatím utlumovat neplánují

ESG představuje jeden ze zásadních nefinančních ukazatelů výkonnosti firmy. Vedle investic do snižování uhlíkové stopy a ochrany životního prostředí jsou jeho důležitou součástí i aktivity společností na poli sociální odpovědnosti. Současná energetická krize a ekonomická recese by však mohla mít právě na charitativní a dobročinné iniciativy podniků negativní vliv.

Zkratka ESG („Environmental, Social, and Governance“), odkazující na požadavky v oblasti společenské odpovědnosti a ekologické udržitelnosti, se již i v českém firemním prostředí postupně etabluje. Před pár lety ji přitom v tuzemsku znal málokdo. „Název ESG nebyl známý pod tímto pojmem, ale obecně tato firemní politika založená na uvědomování si své odpovědnosti vůči okolí, není žádnou novinkou. Například dříve používanou zkratku CSR (Corporate Social Responsibility) určitě nikdo neslyší poprvé a ESG na ni pouze navazuje a upřesňuje její obsah,“ vysvětluje Stanislav Klika, vedoucí poradenství v oblasti řízení rizik společnosti BDO.

Současná nepříznivá ekonomická situace však nutí řadu firem seškrtávat zbytné položky svých rozpočtů. Z pohledu ESG by se šetření spíše než „zelených“ projektů, na jejichž realizaci lze mnohdy čerpat dotace, mohlo dotknout dobročinných a charitativních iniciativ firem. Podobný vývoj již sleduje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti. „Vidíme to na chování našich členů, kteří spíše konzervují aktuální partnerství a zajišťují chod rozběhlých společensky odpovědných projektů, než že by se pouštěli do nových aktivit. Současná ekonomická situace má dále podle 54 procent našich členů výrazný nebo alespoň částečný vliv na to, do jaké míry se věnují otázkám udržitelnosti. Nejčastěji se jedná o šetření energiemi či finanční dopady,“ uvádí.

Podle Sandry Feltham ze společnosti Flagship však nelze očekávat, že by vlivem aktuální ekonomické recese začaly všechny firmy houfně rušily své výdaje ze environmentální a sociálně odpovědné projekty. Vždy podle ní záleží na tom, jak konkrétní podnik k problematice ESG přistupuje. „Pokud jej vnímá jako projekt na okraji zájmu a používá ho zejména pro PR či marketingové účely, případně jako charitu, pak tato oblast určitě postižena bude. Jestli však chápe ESG jako součást obchodní strategie a využívá jej k inovacím, větší flexibilitě a adaptabilitě současným změnám, pak jí to naopak může jen pomoci,“ popisuje expertka na oblast udržitelného rozvoje a nefinančního reportingu.

Firmy zatím dobročinné iniciativy omezovat neplánují

Oslovené společnosti, které dlouhodobě aktivně podporují právě projekty na poli sociální odpovědnosti, potvrzují, že jejich omezení v současnosti neplánují. „Ve společnosti Comdata se v rámci naší sesterské organizace Comdata PRO věnujeme zaměstnávání a podpoře lidí se zdravotním handicapem a dalším na pracovním poli znevýhodněným osobám. Tyto aktivity jsou důležitou součástí naší firemní filozofie a jejich utlumení rozhodně neplánujeme. Naopak jsme přesvědčeni, že právě v době krizí je pomáhat ještě důležitější,“ nastiňuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary.

Obdobně vnímá současnou situaci i Jiří Peroutka, manager komunikace společnosti dm, která v uplynulém obchodním roce věnovala na společensky zodpověděné projekty přes 23 milionů korun. „V aktuální době válečného konfliktu a energetické krize vnímáme společenskou odpovědnost a aktivity s ní spojené jako důležitou součást našeho působení. Proto jsme i v dalším období připraveni pomoci tam, kde to bude potřeba,“ říká.

Celkově ochota firem podílet se na dobročinných projektech podle aktuálních dat prozatím neklesá. Krásným příkladem je právě probíhající Giving Tuesday, celosvětové hnutí a oslava štědrosti a dobrých skutků. Očekávali jsme, že zapojení firem bude v letošním ročníku výrazně nižší. Mile nás překvapilo, že podíl firem vůči neziskovému sektoru se oproti loňsku navýšil,“ říká Lucie Mádlová.

Dřívější koncepční kroky přinesou v krizi ovoce

Ačkoli se v době krize může jevit snížení aktivity na poli sociálně a environmentálně orientovaných projektů jako pragmatické řešení, z dlouhodobého hlediska se firmám nevyplatí. ESG pro ně totiž nabývá stále větší důležitosti, neboť jej zohledňují jak banky a investoři tak čím dál častěji i samotní zákazníci. „Stále důležitější je však i pro zaměstnance. Zejména mladší generace kladou z naší zkušenosti na odpovědný přístup své společnosti stále větší důraz,“ doplňuje Jan Nedělník. Tlak však přichází i ze strany regulačních orgánu. Pro řadu českých firem bude například již brzy ESG reporting povinný.

Během krizových období se navíc může právě koncepční uvažování o problematice ESG z předchozích let ukázat jako klíčová konkurenční výhoda. „ESG je o širší perspektivě vnímání tržního prostředí a globálních vlivů, přestože zde máme dnes energetickou krizi, která dostala do finančně nestabilní pozice mnoho firem. Jsou zde rovněž společnosti, které již dříve investovaly například do posilování své energetické soběstačnosti a dnes z toho těží,“ uzavírá Stanislav Klika.

REMA Systém opouštějí bratři David a Karel Benešové

Bratři Benešové v prosinci 2022 odcházejí ze společnosti REMA Systém. Stáli u zrodu značky, kterou společně budovali a řídili celých 17 let. Společnost nově povedou experti, kteří dlouhodobě působili v manažerských pozicích.

Značka REMA Systém se pod vedením Davida a Karla Benešových stala synonymem liberalizace trhu s odpadovým hospodářstvím. Docílila úspěšného rozbourání nastavených monopolů v oboru zpětného odběru vysloužilých elektrozařízení. Zavedla nová pravidla, principy a inspirativní projekty, díky kterým se stala v průběhu let lídrem v této oblasti. Díky poctivému přístupu nabízí svým partnerům dlouhodobě udržitelný a kvalitní servis. „Kvůli našim úspěšným aktivitám jsme se stali trnem v oku mnoha velkých monopolních hráčů,“ uvádí David Beneš.

REMA Systém se tak dlouhodobě potýká s křivými nařčeními a očerňující kampaní ze strany konkurence. „Podařilo se nám docílit rozbití monopolů a nastavení základu tržního prostředí. REMA Systém stojí na pevných základech, na svých klientech a partnerech a na lidech, kteří hledají rovné a smysluplné prostředí, kde platí jasná pravidla. Věříme, že když vynaložíme úsilí, dojdeme daleko k vytyčenému cíli. Aktuálně vnímáme, že bychom firmu brzdili, a proto jsme se rozhodli odejít, aby se firma mohla dále rozvíjet a naplňovala odpovědné poslání, pro které vznikla. S novými akcionáři jsme se dohodli, že to je pro REMA Systém správná cesta,“ vysvětluje důvody odchodu David Beneš, který odchází z oboru odpadového hospodářství a nově se bude věnovat energetice.

Řízení společnosti REMA Systém nově přebírají odborníci na oblast zpětného odběru vysloužilých elektrozařízení, kteří jsou se značkou dlouhodobě spjati a působí na manažerských pozicích. Ke změnám ve strukturách dochází i s ohledem na novou legislativu, jsou přitom platné okamžitě. „Děkujeme Davidovi a Karlovi za dlouholetou konstruktivní práci. Za 17 let dosáhli řady úspěchů a vybudovali fungující firmu. Ujišťujeme naše klienty a partnery, že všechny aktivity pokračují. REMA Systém nyní úspěšně dokončuje proces recertifikace, který odpovídá požadavkům ministerstva životního prostředí. Služby klientům tak budou nadále zajištěny v plném rozsahu a kvalitě, na jakou jsou zvyklí, uvádí David Chytil, nový člen představenstva společnosti REMA Systém. Mezi klíčové partnery společnosti v roce 2022 patřily Alza.cz, eD system, Konica Minolta, AT Computers, LKQ, Mountfield, Philip Morris ČR, společnost SWS nebo Samsung.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduchý způsob, jak odevzdat nepotřebné či vysloužilé elektrospotřebiče. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení. Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace najdete zde: www.chytrarecyklace.cz

Průzkum: Z nových technologií mají firmy stále obavy, v obnovu ztracených dat po kyberútoku nevěří

Podle průzkumu Dell Technologies s názvem Global Data Protection Index (GDPI) se organizace v roce 2022 setkaly s vyšší mírou přírodních a moderních katastrof než v předchozích letech, což vedlo k větší ztrátě dat, výpadkům a nákladům na obnovu. Přestože mnoho organizací má povědomí o bezpečnosti Zero Trust, zavádí ji nebo to plánuje, jen málo z nich tuto architekturu již plně implementovalo.

Mezi klíčová zjištění průzkumu Dell Global Data Protection Index 2022 patří:

  • Většina organizací si není příliš jistá, že by v případě incidentu se ztrátou dat byla schopna obnovit všechny své systémy a data.
  • Organizace mají povědomí o standardech architektury Zero Trust, avšak jen málo z nich ji plně implementovalo.
  • Obavy, že organizace v příštím roce zažijí kybernetický incident, jsou rozsáhlé. a potenciální dopady finančně náročné – tento strach je pravděpodobně oprávněný, neboť meziročně dochází k narušení stále častěji.

Největší zastoupení v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) mají organizace, které nasazení Zero Trust zvažují a zkoumají, jak ovlivní jejich byznys. Z výzkumu dále vyplynulo, že organizace, které používají bezpečnostní řešení od více dodavatelů, vydávají na kybernetickou bezpečnost vyšší náklady než ty s jediným dodavatelem. V neposlední řadě jsou pro organizace pozitivním krokem investice do nových technologií – to však musí být doprovázeno robustní podpůrnou infrastrukturou.

V uplynulém roce čítaly kybernetické útoky 48 % všech katastrof, se kterými se setkaly organizace po celém světě (v roce 2021 to bylo 37 %). Průzkum Dell Global Data Protection Index 2022 také odhalil, že 85 % organizací, které používají více dodavatelů pro ochranu dat, vidí přínos ve snížení počtu dodavatelů, a to především finanční. Organizace využívající jediného dodavatele pro ochranu dat vynaložily o 34 % méně peněz na obnovu po kybernetických útocích nebo jiných incidentech než ty, které využívají více dodavatelů.

Průzkum GDPI 2022 dále zjistil, že 91 % organizací po celém světě buď zná, nebo plánuje nasadit architekturu Zero Trust – model kybernetické bezpečnosti, který mění přístup firem k zabezpečení ze spoléhání se pouze na obranu perimetru na proaktivní strategii. V EMEA regionu jej však plně implementovalo pouze 10 % organizací, čímž se umístil na předposledním místě. Největší zastoupení v regionu EMEA mají organizace, ve kterých si rozmýšlejí, co by nasazení Zero Trust znamenalo pro jejich byznys (23 %).

Průměrné náklady na ochranu dat se liší podle počtu dodavatelů

Organizace, které využívají jediného dodavatele pro ochranu dat, stály náklady necelých 460 800 dolarů, zatímco organizace s více dodavateli vynaložily na ochranu dat 697 000 dolarů. Z toho jednoznačně vyplývá, že by firmy měly věnovat pozornost tomu, aby nevyužívaly více dodavatelů řešení pro kybernetickou bezpečnost – tato řešení mezi sebou často nedostatečně spolupracují a jsou náročnější na údržbu.

Roste hrozba kybernetických útoků a důvěra v obnovu ztracených dat je nízká

Většina respondentů se obává, že ochrana dat v jejich organizaci nemusí být schopna vypořádat se s hrozbami jako je malware nebo ransomware. Dále si myslí, že se jejich firma stává zranitelnější tím, jak přibývá zaměstnanců pracujících z domova. V posledních 12 měsících došlo k nárůstu počtu organizací, které byly terčem kybernetického útoku nebo incidentu, a narušení bezpečnosti bylo častěji příčinou ztráty dat a/nebo výpadku systému.

Nové technologie vzbuzují velké obavy

Mnozí se domnívají, že nově vznikající technologie představují riziko pro úniky dat, a tato rizika pravděpodobně přispívají k obavám, že organizacím v příštích dvanácti měsících hrozí narušení provozu. Přijetí kontejnerů a provozu nativních aplikací v cloudu s touto výzvou může pomoci, ale většina rozhodujících pracovníků v IT vidí problém v nedostatku řešení pro ochranu dat v novějších technologiích.

As-a-Service řešení budou hrát prim

Řešení jako služba se v roce 2023 pravděpodobně stanou prioritou v oblasti ochrany dat a budou součástí kybernetické bezpečnosti mnoha organizací. Úložiště, plány a procesy obnovy po havárii a zálohování, jsou nyní tři hlavní priority organizací při výběru as-a-Service řešení.

V dnešním digitálním světě je prakticky vše připojeno k internetu, a proto je potřeba chránit cenná data důležitější než kdy dříve. Toto digitální prostředí vyžaduje moderní strategii ochrany a zabezpečení dat, která bude čelit kybernetickým hrozbám. Společnost Dell pomáhá zákazníkům posílit kybernetickou odolnost tím, že nabízí integrovaný software, systémy a služby pro ochranu dat, které pomáhají zajistit ochranu a odolnost dat a aplikací bez ohledu na to, kde se nacházejí. Díky vestavěným bezpečnostním funkcím, navrženým už při navrhování hardwaru a firmwaru, pomáhá holistický přístup společnosti Dell Technologies organizacím dosáhnout architektury Zero Trust, která posiluje kybernetickou odolnost a snižuje složitost zabezpečení.

O globálním indexu ochrany dat společnosti Dell Technologies pro rok 2022

Společnost Dell Technologies si u společnosti Vanson Bourne objednala již šesté vydání Globálního indexu ochrany dat pro rok 2022. V období od srpna do října 2022 bylo dotazováno 1 000 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT v 15 zemích a 14 odvětvích z organizací s více než 250 zaměstnanci, aby lépe porozuměly svému prostředí ochrany dat. Kompletní průzkum je k dispozici zde.

Exit mobile version