Honeywell a Inmarsat spouštějí světově nejrychlejší službu L-band připojení za letu pro business letectví

Společnosti Inmarsat a Honeywell nastavují nové měřítko v satelitní komunikaci uvedením SwiftJet, nejnovější služby pro připojení za letu pro business letectví. Do komerčních služeb vstoupí v první polovině roku 2023 a bude poskytovat dosud nejvyšší rychlosti v L-pásmu. Vývoj tohoto přelomového řešení zahrnoval také tým inženýrů v brněnském R&D centru Honeywellu, který se podílel na vývoji softwaru.

SwiftJet využívá pokročilý hardware vyvinutý společností Honeywell, kterým může být vybavena široká škála letadel a který podporuje kokpitové a bezpečnostní služby. Jako jedna z prvních nových služeb představených v satelitní síti ELERA společnosti Inmarsat nabídne SwiftJet bezproblémové globální pokrytí napříč letovými trasami s maximální rychlostí 2,6 Mb/s, což je až šestkrát rychleji než stávající řešení pro business leteckou konektivitu společnosti Inmarsat v L-pásmu. To umožní cestujícím vytvořit si bezpečnou „kancelář na obloze“ – od vylepšených možností pro videohovory či procházení webu až po běžné řešení e-mailů, SMS, synchronizaci s cloudem a nástroji pro spolupráci, jako je Microsoft Teams. Budou také povoleny aplikace pro sociální média a video, jako je TikTok a YouTube, které byly na L-pásmo náročné. SwiftJet je možné předobjednat prostřednictvím společnosti Honeywell.

Služba také vytváří nové příležitosti na trhu menších tryskových letadel. Ta se dříve omezovala na základní hlasové nebo textové připojení, které nevyhovuje potřebám moderních cestujících. Honeywell a Inmarsat uvádějí na trh SwiftJet v kritické době pro průmysl obchodního letectví. Po období turbulencí v posledních dvou letech v důsledku globální pandemie nedávný průzkum společností Inmarsat a Corporate Jet Investor (CJI) ukázal, že 90 % respondentů z celého světa věří, že online aktivity rozdělené mezi podnikání a volný čas budou dominovat času manažerů ve vzduchu.

Adam Sheppard, ředitel pro konektivitu letadel společnosti Honeywell Aerospace, k nové službě uvedl: „SwiftJet představuje nejnovější skok vpřed v oblasti konektivity za letu, který kombinuje možnosti komerčních satelitů společnosti Inmarsat a odborné znalosti společnosti Honeywell pro připojení letadel k poskytování škálovatelné vysokorychlostní satelitní komunikace cestujícím ve výšce 40 000 stop. Se společností Inmarsat jsme pro současné zákazníky vytvořili cestu upgradu, který jim poskytne snadný přístup k bezprecedentním rychlostem internetu v L-pásmu bez výměny kabeláže nebo hardwaru antény.

Do vývoje nové služby se zapojil také tým inženýrů z Brna. „Jsme rádi, že jsme měli příležitost podílet se na vývoji tohoto převratného řešení s významným dopadem na budoucnost business letectví po celém světě. Náš brněnský tým se podílel na vývoji softwaru s využitím dovedností našich zkušených inženýrů,“ dodal Aleš Macek, Engineering Manager Honeywell Brno SATCOM team.

Kai Tang, ředitel Business Aviation společnosti Inmarsat, řekl: „Inmarsat je hrdý na poskytování služeb, které splňují jedinečné a rychle se vyvíjející požadavky našich zákazníků. Jako lídr na trhu v oblasti konektivity business letectví Inmarsat vyvinul SwiftJet v reakci na zpětnou vazbu od zákazníků a partnerů. V podstatě nás požádali, abychom rozšířili možnosti L-pásma, aniž bychom ztratili jeho charakteristickou odolnost, spolehlivost a dostupnost. Jsem hrdý na to, že mohu říci, že SwiftJet poskytuje toto vše a ještě více, otevírá vzrušující nové možnosti v kabině letadla a umožňuje uživatelům připojit více zařízení a užívat si vyšší rychlosti připojení, kdykoli a kdekoli létají. Přichází v době, kdy se byznysové letecké cestování nejen vrací na úroveň před pandemií, ale také zažívá bezprecedentní poptávku po připojení za letu.“

Honeywell Aerospace dodává produkty a služby, které lze najít prakticky v každém letadle pro komerční, obranné a kosmické využití. Obchodní jednotka Aerospace vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitu a kabiny, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a další. Její hardwarová a softwarová řešení vytvářejí letadla s nižší spotřebou paliva, přímější a včasnější lety a bezpečnější nebe a letiště.

Honeywell Technology Solutions (HTS) Česká republika je držitelem více než 100 patentů. Technologické centrum se zaměřuje na podporu vesmírných programů EU, pracuje na projektech, jako je mise Evropské vesmírné agentury Proba-3, nebo na nové oblasti letectví včetně městské letecké mobility a elektrických letadel. Mezi další výzkum a vývoj v této oblasti, který probíhá v Brně, patří navigační a kokpitová řešení, fly-by-wire systémy, komunikační datové spoje a radarové systémy pro letadla. Dalšími oblastmi vyvíjenými a testovanými v centru HTS v Brně jsou řešení pro budovy a průmyslová zařízení, stejně jako osobní ochranné pomůcky a pokročilá řešení pro sklady. Honeywell v současnosti v České republice – ve svém areálu HTS v Brně, v závodě na výrobu leteckých komponentů v Olomouci a v kancelářích v Praze – zaměstnává přes 2000 odborníků a vysoce kvalifikovaných techniků.

Inmarsat je světový lídr v oblasti globální mobilní satelitní komunikace. Vlastní a provozuje nejrozmanitější globální portfolio mobilních telekomunikačních satelitních sítí na světě a je držitelem portfolia vícevrstvého globálního spektra, které zahrnuje L-pásmo, Ka-pásmo a S-pásmo, což umožňuje jedinečnou šíři a rozmanitost řešení, která poskytuje. Dlouhodobě zavedená globální distribuční síť společnosti Inmarsat zahrnuje nejen přední světové distribuční partnery, ale také silné vlastní přímé maloobchodní kapacity, které umožňují zajištění služeb koncovým zákazníkům. Společnost má bezkonkurenční zkušenosti s provozováním nejspolehlivějších globálních mobilních satelitních telekomunikačních sítí. Udržuje obchodní a kritické bezpečnostní a provozní aplikace již více než 40 let. Je také hlavní hnací silou technologických inovací v oblasti mobilních satelitních komunikací a udržuje si vedoucí postavení díky značným investicím a silné síti technologických a výrobních partnerů. Inmarsat působí v diverzifikovaném portfoliu sektorů s finančními zdroji na financování své obchodní strategie a zaujímá vedoucí pozice na trzích námořních, vládních, leteckých a podnikových satelitních komunikací a trvale působí jako důvěryhodný, citlivý a vysoce kvalitní partner pro své zákazníky po celém světě. 

O společnosti Honeywell

Honeywell (www.honeywell.com) je technologická společnost zařazená do žebříčku Fortune 100, která poskytuje průmyslová řešení na míru včetně produktů a služeb pro letecký průmysl; technologie řízení pro budovy a průmysl; špičkové materiály pro globální trh. Naše technologie pomáhají propojit letadla, budovy, výrobní závody, dodavatelské řetězce a pracovníky, aby náš svět byl chytřejší, bezpečnější a více udržitelný. Další novinky a informace o Honeywell naleznete na stránkách www.honeywell.com/newsroom.

Digitální transformace přinese evropské ekonomice do konce dekády 2,8 bilionu eur, ukazuje zpráva AWS

Pokud Evropská unie naplní svou vizi digitální transformace, přinese to její ekonomice až 2,8 bilionu eur. Tato částka odpovídá pětině (21 %) současné ekonomiky EU. Více, než polovina této částky (55 %), bude souviset se službami cloud computing – cloudové služby, big data a umělá inteligence. Ukazuje to zpráva „Unlocking Europe’s Digital Potential společnosti Amazon Web Services (AWS).

Vize Evropská digitální dekáda, kterou Evropská komise publikovala v roce 2021, se soustředí na čtyři oblasti – dovednosti, digitální transformaci podniků, digitalizaci veřejných služeb a zabezpečenou u udržitelnou digitální infrastrukturu. AWS tyto vize sdílí a nechala si proto výzkumnou agenturou Public First vypracovat studii „Unlocking Europe’s Digital Potential“. Zpráva poukazuje na možnosti spolupráce veřejného a soukromého sektoru k naplnění cílů digitální dekády do roku 2030.

„EU a Česká republika dělají pokroky, co se týče plnění některých cílů Digitální dekády. Vidíme, že je možné dosáhnout stavu, kdy budeme mít všechny základní veřejné služby dostupné online do roku 2030. Pravděpodobně bude dosaženo i cílů v oblasti připojení k internetu. V jiných oblastech je vyžadováno zrychlení. Pokud chceme dosáhnout všech pozitivních ekonomických efektů Digitální dekády, bude nutné, aby více podniků a společností přešlo na cloud a strojové učení. Musíme se také zaměřit na rekvalifikaci a zvyšování kvalifikace naší pracovní síly ve střední Evropě a zajistit, aby naši zaměstnanci měli ty správné digitální kompetence, aby mohli splnit požadavky současné ekonomiky“ – řekl Przemysław Szuder, generální ředitel Amazon Web Services pro střední a východní Evropu.

Pokud Evropa akceleruje digitální aktivity a naplní své deklarované vize do konce dekády, může to v ekonomice Unie uvolnit do roku 2030 přidanou hodnotu ve výši 2,8 bilionu eur. To je pětina současné velikosti ekonomiky EU. Podle zprávy AWS je Evropa již dnes na dobré cestě k dosažení potenciálu uvolnit do ekonomiky díky digitalizaci 1,3 bilionu eur. Dalších 1,5 bilionu závisí na tom, zda v EU digitální pokrok zrychlí. Při současném tempu může dosažení potenciálu trvat až do roku 2040.

Zrychlování digitální transformace

V roce 2021 působilo v EU více než 200 společností a startupových firem s hodnotou přesahující jednu miliardu dolarů, což je dvojnásobek čísla ve srovnání s rokem 2017. Do roku 2030 dojde k jejich zdvojnásobení. Přesto mnoho evropských společností dosud nepřijalo stávající technologie, včetně cloudu. Digitalizace celkové ekonomiky by zvýšila růst o 20 %, což je 8,5krát více, než je hodnota růstu technologického sektoru v EU. Zpráva ale poukazuje i na další potenciál i bariéry digitalizace evropské ekonomiky:

  • Jen málo evropských společností přijalo základní technologie, jako je cloud (26 %), umělá inteligence (AI) (25 %) a Big Data (14 %).
  • Využitím služeb založených na cloudu, např. řízení vztahů se zákazníky (CRM), mohou společnosti zvýšit produktivitu podnikání o 10–25 %.
  • Pokud by podniky v EU urychlily zavádění cloudu, umělé inteligence a velkých dat o 10 %, přidaly by do ekonomiky EU 370 miliard eur na hrubé přidané hodnotě, což je částka větší než odvětví finančních služeb EU.
  • Ke splnění cíle EU mít 20 milionů ICT specialistů do roku 2030 bude nutné zlepšit začleňování žen jako ICT specialistů. Na základě současných trendů budou ženy v roce 2030 tvořit méně než 25 % ICT specialistů.
  • Více než 40 % spotřebitelů a více než 50 % podniků si jako svou hlavní prioritu zvolilo rychlejší a spolehlivější internet ve srovnání s lepšími silnicemi, železnicemi a letišti.
  • Podle agentury Public First by přesun 10 % vládních IT systémů do cloudu mohl daňovým poplatníkům v EU ušetřit více než 900 milionů eur ročně.

Studie zdůrazňuje, že 55 % odhadovaného ekonomického přínosu bude souviset se službami založenými na cloud computingu – od cloudových služeb, přes využití tzv. Big Data až po technologie založené na umělé inteligenci. Namísto nákupu, vlastnictví a údržby datových center a serverů mohou organizace přistupovat k výpočetnímu výkonu, úložišti, databázím a dalším službám v cloudu podle potřeby. Díky cloud computingu AWS spravuje a udržuje technologickou infrastrukturu, čímž dosahuje nejvyšší úrovně zabezpečení, soukromí a odolnosti pro podniky.

Kompletní znění zprávy Unlocking Europe’s Digital Potential najdete na webu AWS.

O společnosti AWS

Již více než 15 let jsou webové služby Amazon nejkomplexnější a nejrozšířenější cloudovou nabídkou na světě. Společnost AWS neustále rozšiřuje své portfolio tak, aby podporovala prakticky jakoukoli cloudovou zátěž, a nyní má více než 200 plně vybavených služeb pro výpočty, úložiště, databáze, sítě, analytiku, strojové učení, umělou inteligenci (AI) a internet věcí (IoT). Dále také virtuální a rozšířená realita (VR a AR), vývoj, nasazení a správa médií a aplikací z 84 zón dostupnosti (AZ) ve 26 geografických regionech s ohlášenými plány na 24 dalších zón dostupnosti a 8 dalších regionů AWS v Austrálii, Kanadě, Indii, Izraeli, Novém Zélandu, Španělsku, Švýcarsku a Spojených arabských emirátech. Miliony zákazníků – včetně rychle rostoucích startupů, největších podniků a předních vládních agentur – důvěřují službám AWS, které pohání jejich infrastrukturu, díky čemuž se zákazníci mohou stát agilnější a sníží svoje náklady. Chcete-li se dozvědět více o AWS, navštivte web aws.amazon.com

Roboti a programování? Zatím nás o práci nepřipraví, jejich programování je oblíbenou formou učení dětí

Robotika je žhavým tématem současnosti. Bez pochyb hraje velkou roli při automatizaci v průmyslu, ale čím dál více se promítá i do našich všedních životů. Připraví nás roboti o práci? A co mohou naučit naše děti?

Téma ztráty zaměstnaní kvůli automatizaci je nestále živé. Už desítky let se objevují zprávy, že nás roboti vystřídají. Příkladem srovnání jsou tři obálky německého magazínu Spiegel, z let 1964, 1978 a 2016. Všechny predikovaly, že technický vývoj bude znamenat zánik pracovních míst. Podívejte se však na statistiky nezaměstnanosti v posledních letech – pokud by platila úměra, že vyšší míra automatizace znamená méně pracovních míst, tak by jak v Německu, tak v Čechách měla nezaměstnanost růst, a přitom tomu je právě naopak.

Dnes se roboti stále víc podobají člověku

Nejvíce kontroverzními roboty jsou tzn. humanoidy, aneb roboti, kteří připomínají lidské bytosti. „Zde narážíme na limity toho, co jako společnost v tento okamžik akceptujeme. Lidsky vyhlížející roboti zároveň mohou přinášet různé zajímavé etické otázky do budoucna v případech, kdy nejen jako lidé vypadají, ale zároveň dosáhli takového stupně vývoje, že by je ostatní lidé považovali za inteligentní “bytosti”,“ míní Jana Večerková, zakladatelka kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Co naopak mohou naučit roboti děti?

Už od roku 2012 je k dostání například Raspberry Pi, vyvíjený britskou nadací, jejímž cílem je propagovat výuku programování na školách. Tato nadace vyvinula celou sérii kurzů zdarma vhodné pro výuku programování, včetně robotů. Jsou dva hlavní způsoby, kterým se roboti mohou podílet na výuce.

„Prvním je programování samotných robotů, což je pro děti zábavná forma učení se logickému myšlení. Čím méně mají děti pocit, že se aktivně učí, tím lépe – nejlepší je, když jsou natolik vtáhnutí do tvorby, že ani vnímají čas,“ uvádí Jana Večerková zakladatelka kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Proto je programování her či robotů tolik oblíbenou formou učení programování pro děti. Programování ale není jedinou dovedností, kterou se děti takto učí. Jde o kreativní proces, do kterého se zapojují v týmu spolužáků. Zároveň pracují na projektu, jehož výsledky mohou hrdě prezentovat svým kamarádům či rodičům. Děti se také učí trpělivosti, protože brzy zjistí, že každá vlastnost, kterou robot má mít je třeba dobře promyslet a naprogramovat, pečlivě krok po kroku.

Druhým způsobem je zapojení samotných robotů místo nebo vedle učitelů. V Nizozemí měli podle Večerkové z Coding Bootcamp Praha zajímavý pilotní projekt ve školách, kdy roboti učili žáky angličtinu. Robot komunikoval s každým žákem individuálně a například je požádal, aby mu ukázali na tabletu konkrétní věci, případně vedl jednoduché konverzace. Žáci v průzkumu neměli před robotem žádný ostych, nebáli se dělat chyby a tím, že šlo o zcela individuální přístup, tak je výuka i více bavila a byla lépe orientovaná na jejich konkrétní potřeby.

Jakou roli hraje programování v robotice? Odpověď je: Zcela zásadní. Roboti dělají pouze to, co jim někdo “řekne”, to znamená, že to, co jim nenaprogramujete, to neumí. Automatizace je ve dnešní době přítomná ve skoro všech oblastech a do budoucna nám může dále pomoci vylepšovat kvalitu našich životů.

O Coding Bootcamp Praha

Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivních školení. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 200 nových programátorů. Coding Bootcamp Praha byl jako jediný evropský coding bootcamp oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění. Všechny kurzy mají nově možnost studovat osobně nebo online. Více na https://www.codingbootcamp.cz/.

T-Mobile společně s Deutsche Telekom spouští platformu #WhatWeValue, zaměří se na mladou generaci

T-Mobile spouští novou platformu #WhatWeValue, která se zaměří na podporu dobrovolnictví mladých lidí v ČR a se skupinou Deutsche Telekom i v celé Evropě. Pro své projekty mohou získat tzv. Value NFT, které jim zpřístupní dobrovolnické komunity z téměř celé Evropy. O projektech budou moci hlasovat fanoušci každého projektu přímo na speciálním webu kampaně WhatWeValue. Na nejúspěšnější evropské i české projekty pak čeká finanční podpora a speciální ocenění.

Až 82 % mladých lidí z generace Z má nějakou zkušenost s aktivismem a dobrovolnictvím, za účelem ovlivňovat své okolí, přátelé nebo rodinu . Proto se Deutsche Telekom rozhodl podpořit dobročinné projekty na platformě #WhatWeValue, která má zastřešovat nejrůznější projekty z oblasti dobrovolnictví. Na platformě se mohou mladí lidé spojit se zkušenými lídry, inspirovat se od ostatních nebo získat podporu od Deutsche Telekom ve výši až 35 000 eur na míru svému projektu. T-Mobile se navíc rozhodl podpořit i dva nejúspěšnější projekty z České republiky, které bude čekat finanční podpora 100 000 Kč.

Bezplatná globální digitální platforma #WhatWeValue je otevřená mladým dobrovolníkům od 18 do 30 let ze všech evropských zemí, kde Deutsche Telekom působí. Přihlásit mohou své projekty, které se věnují například životnímu prostředí, rovnoprávnosti, duševnímu zdraví, vzdělávání a dalším společenským otázkám. Komunita mladých angažovaných lidí se tak může lépe poznat, učit se od zkušených lídrů, posílit své vlastní dobrovolnické projekty, objevovat příležitosti a získá šanci vyhrát další individualizovanou podporu na míru. Platforma využívá technologii NFT, která transformuje digitální konektivitu do reálné hodnoty.

„Uvědomujeme si, že se mladí lidé velmi aktivně zapojují do řešení problémů, které se týkají jejich okolí. Je skvěle vidět, jak dokážou naplno využívat dostupné digitální technologie k dobrovolnickým aktivitám. Proto jim chceme skrze naši platformu pomoci, a to jak na celoevropské úrovni, tak i v České republice,“ dodává Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Digitální komunita a NFT

Deutsche Telekom využívá v kampani i oblíbenou technologii NFT, kterou propojuje digitální a reálný svět. Každý registrovaný a ověřený projekt získá Value NFT, token, který prokazuje dobrovolnické aktivity. Pomocí tokenu se mohou dobrovolníci snáze propojit s komunitou a získají přístup k podkladům i do skupin na platformě Discord, kde se mohou účastnit přednášek a diskutovat s experty z oblasti dobrovolnictví.

Celá komunita #WhatWeValue navíc může vybírat své oblíbené projekty a ty následně hodnotit. Nejlépe hodnocené projekty pak obdrží cenu nejen od Deutsche Telekom, ale také od českého T-Mobilu, který dvěma nejúspěšnějším českým dobrovolníkům daruje 100 000 Kč na další rozvoj jejich projektů.

Platforma byla spuštěna v červnu tohoto roku a registruje již přes 75 projektů z 10 různých zemí. Patří mezi ně například polský projekt bojující proti menstruační chudobě nebo české projekty na využití umělé inteligence k podpoře neslyšících dětí, na podporu duševního zdraví mladých lidí nebo na pomoc onkologicky nemocným dětem.

„Nové háro je odkaz mojí dcery Markétky, která svůj sen o pomáhání stejně nemocným dětem, jako byla ona sama, nestihla naplnit. My však její sen plníme dál a od roku 2018 vyrábíme z pravých vlasů paruky přímo na míru dětem, které o ně přišly vlivem chemoterapií. Děti od nás dostávají nove háro zdarma. Díky této platformě se náš projekt dostane i za hranice České republiky a máme šanci získat finanční prostředky na pomoc, kterou těžce nemocným dětem poskytujeme,“ říká Lucie Staňková, předsedkyně organizace Nové háro.

Dlouhodobý závazek

Vytvoření dobrovolnické platformy navazuje na předchozí kampaň #WeAreFutureProof, která měla za cíl pomoci první čistě digitální generaci v maximalizování smysluplného využití technologií.

Po registraci na webu whatwevalue.telekom.com/cs-CZ mohou neziskové projekty sdílet své cíle a zkušenosti a vyzývat fanoušky k hlasování. V červenci a srpnu mají dva projekty s největším počtem hlasů možnost získat podporu ve výši až 35 000 eur od Deutsche Telekom. Soutěžící s nejvíce hlasy z České republiky v průběhu těchto měsíců mohou získat 100 000 Kč na další rozvoj od lokálního zastoupení T-Mobile Czech Republic. Registrace do platformy je otevřena až do konce srpna, stejně jako možnost hlasovat pro oblíbený projekt. T-Mobile zároveň na podporu projektů spouští mediální kampaň.

Digitální kampaň odstartuje film uznávané režisérky Olivie Kastebring, který cílí na generaci Z a hravou formou propojuje NFT s potenciálem technologie web3. Film bude dostupný na sociálních sítích Instagram, Twitch, Snapchat, Tik Tok a na Spotify.

Více informací o projektu: whatwevalue.telekom.com/cs-CZ

 

Sencor představuje trojici nových reproduktorů řady HYPE

Sencor představuje novou voděodolnou řadu reproduktorů s názvem HYPE. Vedle kvalitního zvuku nabídne i dostupné ceny. Sencor tak ukazuje, že lze dostát českému rčení: „Za málo peněz hodně muziky“.

Léto je v plném proudu a kdejaká duše přirozeně touží po kvalitním a dlouho očekávaném odpočinku na pláži nebo u bazénu s přáteli a rodinou. S hudbou je život krásnější, a tak jednou z nejlepších věcí, kterou si můžete tyto výlety zpestřit, jsou právě bezdrátové reproduktory. Naladí atmosféru a pohodu. 

Kompaktní velikán

Nejvyšší model z řady Hype, Sencor SSS 6602 L HYPE umožňuje skrze Bluetooth posluchačům připojit svá chytrá zařízení až na vzdálenost 15 m. O výkonný a čistý zvuk se postarají tři celkem 30W reproduktory navozující prostorový efekt. Voděodolnost standardu IPX7 znamená, že se zdaleka nemusíte obávat nepříznivého počasí, ba ani pádu reproduktoru do bazénu. Reproduktor je vybaven technologií TWS (True Wireless Stereo) umožňující současné propojení s dalším reproduktorem. Velká baterie s kapacitou 5 000 mAh vydrží nepřetržitou „nálož“ dobré hudby až po dobu 8 hodin.

Voděodolný Bluetooth reproduktor Sencor SSS 6602 L HYPE, doporučená cena 1 490 Kč.

Zlatá střední cesta

Vhodný rozměr 80 mm na 189 mm nezabere mezi plavkami, ručníky a drobným občerstvením téměř žádné místo. Určitě tak neoželíte možnost si přehrát vaši oblíbenou hudbu u vody. Sencor SSS 6502 HYPE s robustní a voděodolnou konstrukcí zprostředkuje díky dvojici reproduktorů s maximálním výkonem 20 W kvalitní a čistý hudební zážitek. Stejně jako ostatní produkty řady HYPE je voděodolný a s kapacitou 4 400 mAh si poslechnete i vaše nejdelší playlisty. Nechybí ani technologie TWS či 360° prostorové zvukové pokrytí.

Voděodolný Bluetooth reproduktor Sencor SSS 6502 HYPE, doporučená cena 1 290 Kč.

Malý, ale šikovný

S rozměry 94 mm na 110 mm se jedná o nejmenšího zástupce nové řady. Sencor SSS 6202 HYPE S ale nabízí stejně jako jeho větší bratři všechny stěžejní funkce – voděodolnost standardu IPX7, bezdrátové Bluetooth připojení s dosahem až 15 metrů a TWS umožňující propojení do sterea s dalším reproduktorem. Prostorový 360° zvuk zařídí dvojice reproduktorů s maximálním výkonem 16 W. Baterie disponuje kapacitou 3 600 mAh, což znamená, že hudbu můžete poslouchat až 8 hodin.

Voděodolný Bluetooth reproduktor Sencor SSS 6202 HYPE S, doporučená cena 799 Kč.

Všechny reproduktory řady HYPE podporují rozhraní Bluetooth Audio 5.0 pro ten nejčistší přenos. Pokud razíte politiku starých dobrých kabelů, každý z reproduktorů má i audio vstup Aux (3,5mm konektor). 

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Češi by měli věnovat velkou pozornost zabezpečení e-mailů, počet útoků hackerů na e-maily vzrostl od ledna na trojnásobek

V lednu zaznamenal bezpečnostní systém Turris Sentinel přes 328 milionů útoků na e-mailové servery. V dubnu i květnu to byla už skoro miliarda každý měsíc.

Od začátku roku roste téměř každý měsíc počet pokusů o prolomení přístupu do e-mailových serverů.  Systém Turris Sentinel zaznamenal během ledna přibližně 328 milionů pokusů o prolomení, v únoru to bylo už přes 600 milionů, v březnu skoro 800 miliónů a v průběhu dubna a května se počet vyhoupl téměř na miliardu. Proto také roste důležitost správného a důsledného zabezpečení e-mailových schránek Čechů. Bezpečnostní systém Turris Sentinel shromažďuje data o podezřelých aktivitách od uživatelů routerů Turris, kteří povolili anonymní sdílení těchto informací a posilují tímto způsobem bezpečnost celého ekosystému Turris.

Proč se hackeři chtějí dostat do e-mailů uživatelů? Jedním důvodem je fakt, že lidé mají ve svých zprávách uloženy často přístupová jména a hesla k elektronickému bankovnictví nebo jiným službám, které lze zneužít. Dalším důvodem je zneužití schránky k hromadnému rozesílání podvodných e-mailů, virů nebo phishingových zpráv na všechny kontakty uživatele. Tyto zprávy se cílovému adresátovi jeví často jako důvěryhodné a představují obrovské riziko pro další šíření virů. Při práci z domu se k těmto nebezpečím přidává ještě aspekt práce s citlivými a mnohdy velmi cennými firemními daty.

Konkrétní doporučení, jak se chránit

Nebezpečí spočívá také v tom, že většina uživatelů používá stejná hesla pro přístup do mnoha služeb i zařízení. Pokud se útočníkovi podaří prolomit přístup do e-mailu, je pro něj často snadné proniknout i do dalších, mnohem citlivějších účtů uživatele. Většina z nás si neuvědomuje, jak intenzivně se útočníci snaží pomocí robotů získat přístup do našich e-mailů a málokdo dokáže také domyslet všechna nebezpečí, která souvisí s úspěšným útokem,“ zdůrazňuje Michal Hrušecký, technický ředitel projektu Turris. „Vždy proto doporučujeme používat dlouhá hesla – klidně i celé věty – a snažit se přijít s něčím unikátním – například proložit větu pravopisnými chybami. Nejhorší jsou krátká nebo takzvaná slovníková hesla do 12 znaků“.

Systém Turris Sentinel je založen na datech, které zachycují routery Turris vybavené dynamickým firewallem. Každý router se pro útočníky, kteří hledají napadnutelná místa, „tváří“ jako e-mialový SMTP server a umí zachytit konkrétní kroky, které hackeři dělají při snaze o jeho prolomení. Nasbíraná data jsou shromažďována do bezpečnostního systému Turris Sentinel, který je volně přístupný na adrese https://view.sentinel.turris.cz a zároveň jsou využita k automatickým bezpečnostním aktualizacím všech routerů Turris po celém světě.

Nákup a prodej chytrých telefonů: Jaké jsou návyky českých spotřebitelů?

Společnost Swappie provedla ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum spotřebitelského chování Čechů týkající se nákupu a prodeje repasovaných chytrých telefonů: 3 z 5 dotazovaných by si koupili smartphone online, 1 ze 3 by už ale svůj starý telefon neprodali.

Trh s repasovanými chytrými telefony stabilně roste a mezi lety 2022 až 2027 se očekává průměrný meziroční růst o 10,23 %. Toto číslo ukazuje, že se spotřebitelé stále více přiklání k udržitelným a odpovědným nákupním rozhodnutím. Swappie, finský startup, který vykupuje, repasuje a prodává iPhony, provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum, aby zjistil, jaký postoj mají k repasovaným zařízením čeští spotřebitelé a jaké jsou jejich nákupní zvyky.

Češi nakupují chytré telefony online

Studie, kterou provedla agentura Kantar, ukazuje, že nákup chytré elektroniky online je v České republice běžnou praxí, přičemž o nákupu smartphonu online by uvažovalo 63 % respondentů. Tento trend je nejvíce patrný v Plzeňském kraji (78 %), v Praze (72 %) a poté také v Jihočeském, Pardubickém a Jihomoravském kraji (68 %). Online nákupy chytrých telefonů nejčastěji preferuje věková skupina 18–34 let.

V případě, že se Češi rozhodnou pro online nákup repasovaného telefonu, očekávají kvalitu, srovnatelnou s novým zařízením. Mezi hlavní důvody tohoto nákupního rozhodnutí patří zejména úspora financí. Zákazníci také oceňují, že je nákup repasovaného telefonu šetrnější k životnímu prostředí.

Prodej telefonu je pro Čechy zatím překážkou

Češi sice nakupují chytré telefony online, přístup se však mění v případě jejich prodeje – i přes to, že by třetina respondentů uvažovala nad prodejem chytrého telefonu online nebo na kamenné prodejně, 34 % o prodej starého telefonu nemá zájem vůbec. Jen 17 % respondentů někdy svůj starý telefon prodalo, zatímco více než polovina všech respondentů (64 %) si starý telefon nechává jako záložní. Ten však většina z nich použije jen v krajních případech a třetina z nich ho nevyužije vůbec.

Největší podíl lidí, kteří nezvažují prodej svého telefon se nachází v Ústeckém (41 %), Karlovarském (41 %) a Zlínském (38 %) kraji, přičemž jejichž věk přesahuje 45 let.

„Součástí dlouhodobého směřování společnosti Swappie je naučit spotřebitele, aby dělali vědomá a odpovědná nákupní rozhodnutí. Poskytujeme jim proto platformu, kde mohou prodávat své staré telefony a nakupovat repasované, zpřístupňujeme jim cestu k udržitelnějšímu životnímu stylu a přispíváme k rozvoji cirkulární ekonomiky,” říká Michaela Mackovičová, Country manažerka Swappie pro Českou republiku. „Na českém trhu bezpochyby existují překážky, které musíme neustále překonávat, a tak považujeme za důležité, abychom spotřebitele učili, jaké výhody má nákup repasovaných telefonů. Ukazujeme jim, že pokud chtějí koupit či prodat chytrý telefon, Swappie jim tuto službu díky profesionálnímu přístupu poskytne spolehlivě,” dodává.

Pro více informací o společnosti Swappie navštivte https://swappie.com/cz

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vyrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 110 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Metodologie

Průzkum probíhal online od března do dubna 2022, reprezentativní vzorek respondentů byl tvořen 1 000 zástupci české populace ve věku 18 až 64 let.

Chytré žárovky Philips Hue s vyšší svítivostí projasní každý temný kout

Řada chytrého osvětlení Philips Hue přidala do své nabídky žárovku se světelným tokem 1600 lumenů. Jas světla tak odpovídá tradiční žárovce o výkonu 100 W a žárovka je tak vhodná do všech místností, kde potřebujete více světla, ať už se jedná o kuchyň, nebo třeba obývací pokoj.

Chytrá a jasná žárovka

Chytré osvětlení Philips Hue poskytuje uživatelům jednoduché nastavení spolu s nekonečnými možnostmi použití – ať už chcete pomocí světla navodit tu správnou atmosféru k relaxaci, nebo naopak potřebujete světlo, které vám pomůže koncentrovat se na složitý úkol. Chcete si užít domácí kino a pomocí světel se ponořit do hloubky sledovaného příběhu? Nebo byste více ocenili ranní probouzení pomocí jasného světla vycházejícího slunce? To vše není pro Philips Hue problém. A protože se chytré osvětlení hodí nejen pro jakoukoliv situaci, ale i do jakékoliv místnosti, rozšířila se rodina Philips Hue o žárovky s vyšší svítivostí 1600 lumenů (oproti původním 800 lm a 1100 lm). Jasem světla tak odpovídají klasické 100W žárovce a jsou ideální všude tam, kde potřebujete intenzivnější světlo, jako třeba v kuchyni, pracovně, nebo třeba v garáži.

Co to je svítivost a proč by vás měla zajímat

A jak se tato žárovka liší od dosavadních Philips Hue žárovek? Dosavadní chytré Hue žárovky disponovaly hodnotami svítivosti 800 lm. Nově jsou žárovky k dispozici i se svítivostí 1100 a 1600 lumenů. A proč by nás tato hodnota – světelný tok, neboli svítivost – měla zajímat? Udává totiž to, co skutečně vidíme, na rozdíl od wattů, které udávají množství veškeré energie, kterou světelný zdroj spotřebuje. Žárovka s vyšším světelným tokem je tak vhodná zejména na místa, kde potřebujete jasnější a intenzivnější světlo.

Žárovku Philips Hue o svítivosti 1600 lumenů je možné pořídit ve variantě s paticí E 27 ve všech dostupných řadách – tedy Philips Hue White, White Ambiance i White and Color Ambiance.

Průzkum Avastu: Čtvrtina dospělých v Česku se stala terčem romanticky motivovaného podvodu

Avast (LSE:AVST), globální lídr v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí, zjistil, že čtvrtina (24 %) lidí v Česku se stala terčem romanticky motivovaného podvodu. Podvodníci se vydávali za objekt zájmu dotyčného nebo se naopak snažili získat jeho náklonnost pro svůj osobní prospěch. Podobné množství Čechů a Češek (21 %) zároveň uvádí, že se z nich snažili vylákat peníze online známí, přičemž 4 % z nich je opravdu zaslala. S nějakou formou online podvodu se alespoň jednou v životě setkalo 26 % lidí.

Pětina dotázaných (21 %) se pak také někdy setkala s žádostí o zaslání peněz od někoho, koho znají z reálného života, jako třeba kolegové, spolužáci nebo rodina, jednalo se však o podfuk. Podvodníci se nejčastěji vydávají za jejich přátele (58 %), služby, jako je Netflix nebo Amazon (19 %) nebo banky (17 %).

„Průzkum také ukázal, že se téměř polovina Čechů obává online podvodů, což nás bohužel nepřekvapuje. Kyberzločinci si neberou servítky a neváhají zneužít emoce svých obětí a další okolnosti k výdělku. Své techniky navíc neustále zdokonalují, doporučujeme proto všem, aby si vždy dobře rozmysleli, než o sobě budou na internetu něco sdílet nebo kliknou na odkaz, který může být jen chytře zamaskovaná léčka. Chceme lidem dát nástroje a vědomosti k tomu, aby zůstali v bezpečí a mohli se na internetu pohybovat svobodně,“ říká bezpečnostní ředitelka Avastu Jaya Baloo.

S podvody se lidé nejčastěji setkávají v e-mailech (63 %), na sociálních sítích (37 %) a v textových zprávách (24 %). Z lidí, kteří se v minulosti již s nějakým podvodem setkali, mu jich 19 % naletělo. Necelá třetina (33 %) Čechů a Češek se také obává, že se stanou obětí podvodu v budoucnosti.

Podle průzkumu 40 % z tisícovky dotázaných dokáže pochopit, proč lidé podvodníkům tak snadno naletí. Více než polovina (54 %) pak věří, že v dnešní době je to dokonce jednodušší než před pěti lety.

Většina respondentů souhlasí, že online podvody se stále zdokonalují. Důvodem jsou podle nich snadno dostupné pokročilé technologie (54 %), sami lidé, kteří o sobě sdílejí velké množství informací, čímž se stávají snadným cílem (64 %), a jednoduché způsoby, jak mohou lidé skrýt svou identitu online (45 %).

Známé případy, jako ty ze seriálů Netflixu Neskutečná Anna, Podvodník z Tinderu a Veganka na útěku, však lidi přiměly více přemýšlet nad tím, co o sobě na internetu sdílejí. Téměř všichni dotázaní (96 %) věří, že je důležité umět dobře rozpoznat první známky podvodu. Podobně také ti, kteří se obávají, že se stanou terčem podvodu, omezují množství informací, které o sobě sdílejí online (88 %), aby zůstali v bezpečí.

Jak podvodníkům nenaletět?

  1. Platí pravidlo důvěřuj, ale prověřuj. Ozval se vám na Facebooku váš dlouholetý kamarád, že od vás potřebuje rychle půjčit peníze? Možná je skutečně ve finanční tísni, ale také může jít o podvodníka. V takovém případě je proto dobré dotyčnému např. zavolat a ověřit si, že zprávy opravdu pochází od něj. V žádném případě byste  neměli posílat peníze někomu, koho osobně neznáte, nebo kdo vás s žádostí o půjčku oslovil pouze po krátké známosti.

  2. Pozor na lákavé nabídky. Pokud vám přijde od nějaké firmy e-mail s nabídkou, která je až příliš dobrá na to, aby byla pravdivá, pak nejspíš pravdivá opravdu nebude. Pokud si nejste jistí, zkontrolujte, zda adresa odesílatele odpovídá udávané firmě. Případně můžete společnost kontaktovat telefonicky a ověřit si, zda inzerovanou službu opravdu nabízí.

  3. Pokud si nejste jistí, na nic neklikejte. Mnoho podvodníků napodobuje také známé instituce, jako jsou např. banky. Zprávy od nich mohou působit opravdu důvěryhodně, existuje však několik znaků (špatná adresa odesílatele, gramatické chyby, vyvolávání pocitu urgence), podle kterých lze podvod odhalit. Pokud takovou zprávu obdržíte, rozhodně neklikejte na žádný odkaz, nezadávejte nikam své osobní údaje a nestahujte přílohy. Nejlepším řešením je danou instituci kontaktovat a o zprávě je informovat. Samozřejmostí je mít všechna zařízení chráněna kvalitním antivirem, jako je např. Avast Free Antivirus, který dokáže phishing včas detekovat a zablokovat.

Metodologie:

Průzkum pro Avast realizovala výzkumná společnost OnePoll v období od 13. – 25. května 2022 na vzorku 1007 respondentů z České republiky.

O společnosti Avast:

Avast (LSE: AVST), člen indexu FTSE 100, je globální lídr v oblasti digitálního zabezpečení a ochrany soukromí se sídlem v Praze. Svým více než 435 milionům uživatelů nabízí produkty pod značkami Avast a AVG, které je chrání před hrozbami na internetu i těmi, které přibývají v prostředí Internetu věcí (IoT). Síť Avastu pro detekci hrozeb je jednou z nejpokročilejších na světě a díky technologiím strojového učení a umělé inteligence dokáže odhalovat a zastavovat útoky v reálném čase. Bezpečnostní produkty Avastu pro mobilní zařízení, Windows a Mac se pravidelně umisťují na předních místech žebříčků a získaly certifikace od institucí jako VB100, AV-Comparatives, AV-Test, SE Labs a dalších. Avast je členem mezinárodních uskupení jako jsou koalice Coalition Against Stalkerware, iniciativa No More Ransom nebo organizace Internet Watch Foundation. Navštivte www.avast.com.

Další zlatý zářez! Mobilní telefon HONOR Magic4 Lite získal ocenění ve zlaté kategorii DXO Mark za celkový výkon a výdrž baterie

Značka HONOR hlásí další úspěch. Experti uznávaného serveru ocenili celkový výkon i výdrž baterie přísným testům a výsledky jsou excelentní. DXO Mark zařadil HONOR Magic4 Lite do zlaté kategorie nejen za velmi silný výkon baterie, ale také výdrž a rychlé nabíjení. „Výkon baterie HONOR Magic 4 Lite 5G byl celkově vynikající, což ukazuje, že se jedná o dobře vyvážené zařízení s velmi dobrou autonomií, vynikajícím zážitkem z nabíjení a slušnou účinností,” uvádí hodnocení.

Silná baterie rozhoduje o celkovém výkonu

Podle hodnocení DXO Mark získal mobilní telefon HONOR Magic4 Lite celkem 88 bodů a je tak na 7. příčce v globálním srovnání v této kategorii.

„Ve srovnání s ostatními zařízeními ze segmentu Advanced (v cenové relaci 200 – 399 USD) patřil Honor Magic4 Lite 5G mezi nejlepší v rychlém nabíjení,” uvádí server DXO Mark. Expertní tým ocenil hlavně excelentní výkon během simulace typických situací, vynikající soběstačností při volání během kalibrovaných testů, na cestách, kdy nám často vybitá baterie může přijít velmi nevhod a také perfektní rychlost nabíjení.

Rychlé nabíjení, ale také chytré využití paměti

HONOR Magic4 Lite díky velkokapacitní 4800mAh baterii zvládá na jedno jediné nabití až 16,8 hodin brouzdání na sociálních sítích, 12,8 hodiny sledování videa nebo 25,6 hodiny volání. Bez dobíjení se tak na něj můžete spolehnout po celý den.

Nechybí 66W rychlonabíjení, vůbec nejrychlejší ve své kategorii. Z nuly na 50 % je HONOR Magic4 Lite 5G nabit jen za 15 minut, na 81 % za pouhých 30 minut.

HONOR Magic4 Lite 5G je jedním z prvních mobilních telefonů na světě, který využívá mobilní platformu Snapdragon 695 5G. Ta kombinuje 6nm procesor s grafickým procesorem Qualcomm Adreno a procesorem Qualcomm Kryo 660. Tento 5G čip zajišťuje spolehlivé 5G připojení, které oceníte při práci i hraní her.

Celkový výkon telefonu vylepšuje technologie HONOR RAM Turbo (6 GB + 2 GB), která přesouvá část flash paměti do paměti RAM, díky čemuž svou 6 GB kapacitu RAM dokáže jednoduše navýšit na 8 GB RAM.

Celý výsledek testu DXO Mark najdete na: https://www.dxomark.com/honor-magic4-lite-5g-battery-test/#autonomy

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Exit mobile version