vivo představuje svůj první headset pro smíšenou realitu a novou strategii v oblasti zobrazovacích technologií

Tung-kuan, 21. srpna 2025 – Společnost vivo dnes v rámci slavnostní akce vivo Vision Launch Event & Imaging Grand Ceremony v čínském Tung-kuanu představila svůj první headset pro smíšenou realitu (Mixed Reality, MR) s názvem vivo Vision Discovery Edition. Toto uvedení představuje významný milník ve výzkumu společnosti vivo v oblasti prostorové digitální reality a imerzivních technologií.

Díky rozsáhlým zkušenostem v oblasti fotografie, senzorů a displejových technologií se vivo systematicky zaměřilo na klíčové inženýrské výzvy v zařízeních MR, zejména v oblasti vnímání, interakce a výpočetního výkonu. vivo Vision Discovery Edition je prvním MR produktem vyvinutým výrobcem smartphonů v Číně, čímž se vivo stává první čínskou společností, která působí současně v oblasti smartphonů i produktů MR.

Na akci vivo rovněž oznámilo komplexní upgrade své strategie v oblasti zobrazovacích technologií a ekosystému fotografie a vyhlásilo vítěze soutěže vivo VISION+ Mobile PhotoAwards 2025.

„V uplynulých letech společnost tvrdě pracovala a vyšlapala si svou vlastní cestu. Je to cesta vášně poháněná technologiemi, ale založená na lidskosti. Je to cesta spolupráce a vzájemné podpory. A především je o uživatelích a o zdokonalování produktů. Naším cílem je nechat technologie ‚odhalovat krásu‘ a zpřístupnit je každému uživateli,“ řekl Chu Paj-šan, výkonný viceprezident a COO společnosti vivo, prezident vivo Central Research Institute.

Nový lehký headset pro smíšenou realitu

Po čtyřech letech vývoje kombinuje vivo Vision Discovery Edition technologické inovace společnosti vivo s uživatelsky orientovaným designem. Přináší smíšenou realitu z laboratoří do každodenního života a zároveň navazuje na dlouhodobou strategii vivo v oblasti domácí robotiky.

Zařízení je navrženo pro každodenní použití a vyznačuje se lehkou, ergonomickou konstrukcí. S hmotností 398 g, výškou 83 mm a tloušťkou 40 mm je o 26 % menší než průměrná zařízení na trhu, což výrazně zvyšuje pohodlí uživatelů. Na základě rozsáhlého výzkumu lidského těla nabízí čtyři velikosti těsnění doléhajícího na obličej pro dokonalé odstínění světla a osm variant pěnového polstrování, které zajišťují dlouhotrvající pohodlí, a to i při dlouhodobém nošení nebo pohybu.

vivo Vision Discovery Edition běží na systému OriginOS Vision, který umožňuje přirozené a intuitivní interakce. Informace se zobrazují plynule v okolním prostoru a uživatelé tak mohou přejít z tradičního ťukání na displej ke gestům prstů. Díky sledování očí s přesností 1,5°, rozpoznávání gest s 26 stupni volnosti a vertikálnímu rozsahu sledování 175° nabízí zařízení intuitivní a rychlou odezvu. Duální Micro-OLED displeje navíc přináší 8K rozlišení, 94% pokrytí barevného prostoru DCI-P3 a barevnou přesnost DeltaE<2, což vytváří obraz na úrovni profesionálních filmových monitorů. Zařízení je kalibrováno pro konzistenci jasu a barev mezi oběma očima, aby se minimalizovalo nepohodlí způsobené rozdíly ve vnímání dvou obrazovek.

Headset je vybaven nejnovější platformou Qualcomm Snapdragon® XR2+ Gen 2. Ve srovnání s předchozí generací vzrostl grafický výkon o až na 2,5násobek a výkon AI až na osminásobek. Díky tomu se zařízení může pochlubit vysokým výkonem a poskytuje dostatek výpočetního výkonu pro rychlé vykreslování v prostoru.

Zařízení přináší uživatelům vstupenku do jejich digitálního života – od zábavy a her až po produktivitu. Umožňuje panoramatické sledování sportovních a e-sportových přenosů z různých úhlů i režim rozdělené obrazovky. Pro filmovou zábavu dokáže vytvořit virtuální 36metrové filmové plátno, které uživatelům umožní vychutnat si filmové zážitky kdykoli a kdekoli.

Nová strategie zobrazování a budování integrovaného ekosystému založeného na scénářích

vivo oznámilo aktualizaci strategie v oblasti zobrazovacích technologií, která se zaměřuje na integraci scénářů a budování kompletní matice zobrazovacího ekosystému. Cílem této úpravy je posílit dlouhodobé schopnosti společnosti vivo v oblasti noční fotografie, portrétů, teleobjektivů a videa a zároveň reagovat na měnící se požadavky uživatelů na rozmanité zážitky z fotografování založené na scénářích.

Se svou novou strategií si vivo klade za cíl zpřístupnit profesionální zobrazovací schopnosti širšímu publiku tím, že pokryje také zabezpečení zobrazování, zdravotnické aplikace a propojení napříč zařízeními. Jako první čínská značka smartphonů, která se připojila ke Koalici pro původ a autenticitu obsahu (C2PA), vivo zaručuje integritu obsahu v dimenzích dohledatelnosti a rozpoznatelnosti.

V oblasti zdravotnictví plánuje vivo spojit technologii Telephoto Macro z řady vivo X200 s optikou lékařské kvality a vyvinout přenosnou štěrbinovou lampu, která sníží náklady na oční diagnostiku. Aby společnost zpřístupňovala pohlcující zážitky z tvorby a konzumace obsahu, zavázala se umožnit bezproblémové zobrazování na různých zařízeních – od debutu 3D zobrazovací technologie v modelu X100 Ultra a prostorového videa s 60 snímky za sekundu na X200 Ultra až po zbrusu nové brýle Vision Discovery Edition.

Současně společnosti vivo a ZEISS vstoupily do nové éry globálního partnerství v oblasti zobrazovacích technologií. Za posledních pět let společnosti spojily uživatelsky zaměřenou filozofii značky vivo s optickými technologiemi ZEISS a společně posunuly standardy mobilní fotografie.

„Spolupráce mezi vivo a ZEISS je intenzivní a přesahuje rámec hardwarových nebo softwarových řešení. Oba partneři se aktivně zapojují do vzdělávání s cílem reagovat na potřeby a podněty spotřebitelů i globální komunity fotografů. Těšíme se na další rozvoj této spolupráce, která umožní intuitivní a kreativní využití mobilních zobrazovacích technologií miliony uživatelů po celém světě,“ uvedl André Kutz, vedoucí divize ZEISS Photonics & Optics.

Součástí strategie je i rozvoj vlastních čipů, senzorů a algoritmů. Inovativní čip VS1 pro předběžné zpracování obrazu spolupracuje se zobrazovacím čipem V3+, čímž zvyšuje efektivitu ve složitých scénách a poskytuje jasné a přirozené detaily portrétu. Jako první výrobce smartphonů který použil 200megapixelový snímač pro teleobjektiv vivo stálo take za uvedením snímače BlueImage × Samsung HP9 s rozlišením 200 MP a zároveň představilo snímač Blueprint x Sony LYT-828. Technologie senzorů se vyvinula od jednotlivých inovací k integraci na systémové úrovni, která je poháněna algoritmy vivo pro velké modely, včetně funkce AI Photo Enhance, která zvyšuje kvalitu pro ostřejší snímky při vysokém zoomu. vivo využívá pokročilé algoritmy pro obnovu a rekonstrukci obrazu, díky nimž nabízí výkon srovnatelný s 30násobným teleobjektivem.

Podpora komunity fotografů a vyhlášení vítězů soutěže

Společnost vivo dále rozvíjí svůj systém práce s komunitou fotografů. Spojuje špičkové technologie s otevřenou kreativní platformou a zpřístupňuje mobilní fotografii širším a mladším skupinám uživatelů. Ve spolupráci s UNESCO spustilo vivo soutěž krátkých filmů „Capture the Future“ a s Čínskou fotografickou asociací uspořádalo první národní výstavu mobilní fotografie, která redefinuje vnímání fotografického umění.

„Desetiletý výzkum společnosti vivo v oblasti zpracování obrazu ukazuje, jak mohou technologie zpřístupnit profesionální fotografii všem. První národní výstava mobilní fotografie představuje významný krok v propojení technologií s uměním a každodenním životem,“ řekl Li Ke, místopředseda Čínské federace literárních a uměleckých kruhů a předseda Čínské asociace fotografů.

Na akci společnost vivo odhalila vítěze soutěže vivo VISION+ Mobile PhotoAwards 2025, do níž přišlo více než 500 000 přihlášek z celého světa. Příspěvky byly zachyceny výhradně na chytrých telefonech vivo a zachycují autentické každodenní okamžiky a nové pohledy na současný život.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Žádné fronty a platba na samoobslužné pokladně do 10 vteřin. Purple Ventures vložili 16 milionů korun do českého startupu Buylo, který digitalizuje retail

(Brno, 26. srpna 2025) Vložit klidně deset položek do pokladního boxu najednou a za deset sekund odcházet s účtenkou. Žádné fronty, rychlejší a pohodlnější nákupy. Ale také automatické inventury nebo schopnost minimalizovat ztráty. Do českého startupu Buylo, který nabízí pokročilá RFID řešení pro moderní retail, investoval brněnský investiční fond Purple Ventures bezmála 16 milionů korun. Peníze poslouží na další vývoj, pokračování expanze do zahraničí a nábor technických i obchodních posil. Cílem Buyla je ukázat, že kamenné prodejny mohou fungovat stejně efektivně jako online.

Buylo nabízí technologii, která mění a urychluje způsob fungování prodejen a skladů. Pomocí RFID (identifikace na rádiové frekvenci) štítků, senzorů, automatických pokladen a AI dokáže automatizovat inventury, odhalovat krádeže, urychlovat prodej a sledovat chování zákazníků v reálném čase.

„Chceme pomáhat obchodníkům zefektivnit provoz a zákazníkům ulehčit a zrychlit nakupování. Buylo není jen o úspoře nákladů, ale i o tom, aby retail začal fungovat na základě dat, zapojil personalizaci a fungoval přehledně pro obchodníky i zákazníky. Věřím, že RFID technologie je budoucnost retailu a brzy ji do svého systému budou implementovat všichni důležití hráči na trhu. Buylo navíc není efektivní řešení pouze pro prodejní plochy obchodů, ale představuje velmi dobrý nástroj pro řízení skladů a celého zákulisí. I díky tomu se nám daří rozšiřovat portfolio klientů v Česku, kde právě implementujeme naše řešení například pro Angry Beards, i v zahraničí, kde rovněž rychle rosteme,“ říká Josef Voda, spoluzakladatel a CEO Buylo, který se dlouhodobě věnuje průmyslovým a IT projektům.

Startup vznikl v rámci širší skupiny Industrial IT, která se dlouhodobě věnuje systémové integraci a implementaci moderních technologií v průmyslu. Buylo se postupně rozvíjelo od pilotních projektů až po spolupráci s většími maloobchodními partnery a rozšíření aktivit do zahraničí, například do USA, kde letos je součástí českého inovačního inkubátoru. „Nikdy jsem neměl rád tradiční samoobslužné pokladny, kde zákazník de facto supluje roli pokladní. Říkal jsem si, že to přeci musí jít udělat jednodušeji. Brzy se ukázalo, že to až tak jednoduché nebude a hodně lidí mě od toho nápadu odrazovalo, ale o to více jsem se zatvrdil. Je vidět, že díky RFID technologii je možné nejen zbavit se uživatelsky nepřívětivých samoobslužných pokladen, ale také výrazně zefektivnit fungování celého obchodu,“ doplňuje Josef Voda.

Trh automatizace retailu rychle roste:

  • Globální trh s retailovou automatizací má podle Precedence Research mezi lety 2023 a 2034 vyrůst ze 24 miliard na téměř 72 miliard dolarů, při průměrné roční míře růstu mezi 9 až 13 %.
  • Tahouny jsou především tlak na snižování provozních nákladů, nové technologie jako RFID, AI nebo IoT analytika a rostoucí preference zákazníků pro samoobslužné nákupy. Podle průzkumů preferuje self-checkout přes 66 % zákazníků.
  • Evropský trh má podle Mordor Intelligence do roku 2030 dosáhnout hodnoty téměř 6 miliard dolarů.
  • Český trh s nepotravinovým retailem je v současnosti odhadován na 700 miliard korun, evropský pak přesahuje 2 biliony korun.
  • Buylo se zaměřuje na středně velké obchodníky, pro které není efektivní vlastní vývoj a implementace těchto řešení. Chce jim dát nástroj, který jim umožní konkurovat i retailovým gigantům jako Zara nebo Decathlon.

Plynulejší provoz pro obchodníky, snadnější nakupování pro zákazníky

Technologie Buylo umožňuje provádět inventuru celé prodejny během několika minut bez ručního skenování nebo snížit ztráty z krádeží až o 80 % díky propojení s kamerovým systémem a AI. Obchodníkům i jejich zákazníkům přináší také rychlejší nákupy prostřednictvím RFID samoobslužných pokladen, které načtou celý nákupní košík během vteřiny.

Pro zákazníka se zároveň nákup stává bleskovým a vysoce individualizovaným zážitkem. Kromě rychlého načtení na samoobslužných pokladnách si může vybrat i platbu prostřednictvím QR kódu přímo na zboží. Systém také může zákazníkům nabízet personalizované slevy na produkty, které si prohlíželi, díky kamerám v prodejně a AI. Vše je zároveň zabezpečeno tak, že data jsou anonymizována, využívají se pouze v reálném čase a neukládají se.

Datová kultura je budoucností retailu

„Retail je obor s obrovským objemem peněz, ale datová kultura se do něj dostává pomalu. Buylo přináší řešení, které nejenže snižuje náklady a zvyšuje tržby, ale hlavně dává obchodníkům kontrolu. A protože to celé vzniká v Česku, s velmi chytrým a motivovaným týmem, byla pro nás investice jasnou volbou,“ říká Jakub Nytra, zakladatel fondu Purple Ventures a spoluzakladatel skupiny Purple.

Buylo už má za sebou první pilotní implementace a chystá se pokračovat v zahraniční expanzi. Kromě České republiky už působí i na trzích v Rumunsku, Maďarsku a Bulharsku prostřednictvím prodejen s oblečením Numero Uno a na Slovensku díky spolupráci s řetězcem YOYOSO nabízejícím širokou paletu produktů každodenní potřeby. Investice od Purple Ventures umožní rozšířit produktové portfolio a podpořit partnerství s výrobci retailového vybavení. V přípravě jsou také specializované moduly pro módní retail a řešení pro menší prodejce s nízkým rozpočtem.

Purple Ventures:

Venture kapitálový fond Purple Ventures existuje od roku 2019 a je součástí brněnské fintechové skupiny Purple. Cílí na firmy s vlastním softwarovým řešením, které mají globální ambici a často již generují první příjmy. Z hlediska oborového zaměření se soustředí na segmenty digitálního zdraví, moderní energetiky, creator economy či bezpečnosti. V následujících letech chce investovat přes 40 milionů eur do zhruba 60 firem v rané fázi vývoje (pre-seed a seed).

Skupina Purple je společným dílem zakladatelů Davida Kašpera, Jakuba Nytry a Filipa Řehoře. Od svého počátku v roce 2007 se skupina zaměřuje na vývoj technologií pro forexové brokery. Tyto aktivity sdružuje pod hlavičkou Purple Technology a obsluhuje s nimi zákazníky ve více než 100 zemích světa. Aktuálně obsahuje skupina Purple několik regulovaných brokerů, platební instituci, VC fond s vlastním kapitálem a nadační fond. Skupina má cca 250 lidí a firmy na mnoha místech po světě.

Jako papír, ale lepší! Huawei uvádí na trh nový MatePad 11.5

Praha, 20. srpna 2025 – Společnost Huawei nastavuje nové standardy v oblasti digitální tvorby a představuje tablet MatePad 11.5 s prémiovými aplikacemi, které jsou dostupné široké veřejnosti. Huawei MatePad 11.5 je navržen tak, aby díky svým průkopnickým funkcím a oku příjemnému displeji PaperMatte usnadnil jakoukoli kreativní práci či studium. Psaní, kreslení nebo poznámky na něm působí tak přirozeně, že máte pocit, jako byste pracovali s klasickým papírem. Ostatně právě to vystihuje motto nejnovější řady: „Jako papír, ale lepší.“

PaperMatte: displej šetrný k očím

Jasná obrazovka i na přímém slunci nebo v kancelářích s ostrým osvětlením – Huawei MatePad 11.5 disponuje špičkovým displejem PaperMatte[1], který posouvá uživatelský zážitek na vyšší úroveň. Displej imitující vzhled papíru je výsledkem magnetronového nanooptického povlakování a pokročilých technologií leptání na nanoúrovni. Ty zahrnují také gravírování speciálních struktur na povrch obrazovky, které věrně reprodukují pocit z psaní na skutečném papíře. Chytrá tužka Huawei M-Pencil třetí generace[2] spolupracuje s tabletem naprosto bezproblémově a umožňuje tak snadné a plynulé psaní. Součástí šetrného zobrazení jsou
i funkce jako kruhová polarizace nebo DC stmívání, které zvyšují komfort při delším používání

Aplikace obohacující uživatelský zážitek

Huawei MatePad 11.5 představuje špičkové funkce a aplikace, které usnadní práci i studium, běžně dostupné na noteboocích. Věnovat se více úlohám současně nebylo nikdy jednodušší. Díky funkcím Floating Multi-Window a Super Device je snadné mezi úlohami podle potřeby plynule přepínat. Řadu nových funkcí přináší také aplikace Huawei Notes. Ta kromě stylových štětců a rozsáhlé knihovny nástrojů v Resource Center představí i AI Handwriting Enhancement – tato funkce posouvá digitální psaní poznámek na vyšší úroveň. Pro kreativní duše je bezesporu významnou aplikací GoPaint. Jedná se o exkluzivní aplikaci Huawei, která je uzpůsobená pro digitální malování a vůbec poprvé je k dispozici na cenově dostupném zařízení. MatePad 11.5 je všestranný nejen díky svým funkcím, ale i pro odnímatelnou klávesnici, která zajišťuje větší praktičnost tabletu. Více aplikací mohou uživatelé prozkoumat v AppGallery – oficiálním Huawei obchodě s aplikacemi, který patří mezi top 3 platformy na světě pro distribuci aplikací.

Výkonnost, dlouhá výdrž baterie i prémiový zvuk

Pro práci i studium je klíčová dlouhá výdrž baterie a špičková výkonost – Huawei MatePad 11.5 je vybaven vysoce výkonným hardwarem a průkopnickým softwarem, technologií 40 W Huawei SuperCharge a baterií s kapacitou 10 100 mAh, která tak na jedno nabití vydrží až 14 hodin. Oproti předchozímu modelu MatePad disponuje vylepšeným chladícím systémem, který je o 25 % účinnější a podporuje tak intenzivní práci. Co se týče zvukového zážitku, tablet se může pochlubit čtyřmi reproduktory a exkluzivním zvukovým algoritmem Histen 9.0 pro pohlcující poslech.

Novinku Huawei MatePad 11.5 si lze pořídit na oficiálním e-shopu Huawei, či u partnerů Alza nebo Datart již od 10 999 Kč. Produkt je k dostání ve dvou barevných variantách – fialové a šedé a to od 20. 8. 2025. Po zakoupení zařízení Huawei MatePad 11.5 mají navíc uživatelé nárok na jednu bezplatnou výměnu displeje během 1 roku. Další informace o produktu najdete na oficiálním webu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. PaperMatte displej je podporován pouze Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition.
  2. Huawei M-Pencil není standartní součástí tabletu a je potřeba ji zakoupit separátně.

Nvidia zvyšuje laťku: speciální čip pro Čínu a rozšíření Blackwellu

Rostoucí popularita umělé inteligence (AI) a cloudových řešení staví technologické giganty před nové výzvy, ale zároveň otevírá obrovské příležitosti. Nvidia se snaží upevnit svou pozici na trhu a současně reaguje na regulační tlaky, přičemž připravuje kroky, které mohou ovlivnit zákazníky, investory i politická rozhodnutí.

Nový čip pro čínský trh

Mezi největší novinky patří připravovaný čip B30A určený pro čínský trh. Nvidia slibuje vyšší výkon než u současného modelu H20, neboť procesor vychází z nejnovější architektury Blackwell. Jednočipový design poskytne přibližně polovinu výkonu vlajkového modelu B300 a zachová vysokorychlostní paměť i technologii NVLink. První vzorky by měly dorazit již příští měsíc, zatímco všechny produkty jsou schváleny regulačními orgány a určeny pro komerční využití. Tento krok přichází po vyjádřeních amerického prezidenta Donalda Trumpa, který umožnil prodej zmenšených verzí čipů v Číně, navzdory přetrvávajícím obavám o přístup Pekingu k AI technologiím. Čína představuje přibližně 13 % tržeb Nvidie, proto je zachování přístupu k tomuto trhu strategicky významné, zejména v souboji s konkurencí jako Huawei.

Strategická expanze a regulační manévry

Nvidia současně vyhodnocuje více produktů, které by mohly rozšířit její portfolio a posílit přítomnost v klíčových regionech. Společnost zdůraznila, že všechny její produkty jsou určeny výlučně pro komerční účely a mají souhlas regulačních orgánů. Po zprávách o čipu pro Čínu akcie společnosti krátkodobě klesly o 3,5 % během obchodního dne 19. srpna 2025*, což však ministr obchodu Spojených států Howard Lutnick komentoval podporou generálnímu řediteli firmy Jensenovi Huangovi. V souvislosti s americko-čínskou obchodní dohodou Nvidia a AMD odvedou 15 % tržeb z prodeje v Číně výměnou za pokračování exportu, přičemž snížený výkon Blackwellu může být záminkou pro uvolnění regulačních omezení.

Rozšíření architektury Blackwell v cloudu

Kromě čipů pro Čínu se Nvidia soustředí i na herní segment. Od září plánuje přidat architekturu Blackwell do platformy GeForce NOW, čímž zpřístupní uživatelům výkon třídy RTX 5080 bez navýšení cen. Nová verze umožní streamování až v 5K při 120 fps, přidá filmový režim s HDR, AV1 kódování a rychlosti až do 100 Mbps. GeForce NOW rozšíří knihovnu na více než 4 500 her a zavede funkci Install-to-Play spolu se 100 GB cloudového úložiště, navíc cena členství zůstává nezměněna. Platforma kromě toho získává podporu Steam Decku, 4K HDR na TV LG a nativní podporu pro volanty. Nvidia zároveň spolupracuje s Discordem a Epicem na integrovaném hraní Fortnite.

Výhled na burzu a důvěra investorů

Akcie Nvidie se za posledních pět let k 19. srpnu 2025 zvýšily o impozantních 1 285,17 %, což odráží důvěru investorů ve společnosti. Největší nárůst zaznamenaly v letech 2020–2021, kdy se Nvidia stala lídrem v dodávce čipů pro AI servery a cloudové výpočty. Nyní, s rozšířením architektury Blackwell a připravovaným čipem pro Čínu, firma potvrzuje, že nejen udržuje konkurenceschopnost, ale cíleně rozšiřuje svůj vliv na strategicky důležité trhy. Tento vývoj zároveň posiluje optimismus analytiků Morgan Stanley před očekávanými finančními výsledky, které americký technologický gigant oznámí již 27. srpna 2025 [1].

Výkonnost ceny akcií Nvidia Corporation za posledních pět let*

Anna Šuhajdová, předsedkyně představenstva Capital Markets

* Údaje týkající se minulosti nejsou zárukou budoucích výnosů.

[1] Výhledová prohlášení představují předpoklady a aktuální očekávání, která nemusí být přesná, nebo vycházejí z aktuálního ekonomického prostředí, které se může změnit. Tato prohlášení nezaručují budoucí výkonnost. Výhledová prohlášení svým charakterem zahrnují riziko a nejistotu, protože se vztahují k budoucím událostem a okolnostem, které nelze předvídat, a skutečný vývoj a výsledky se mohou výrazně lišit od výsledků vyjádřených nebo implikovaných v jakýchkoli výhledových prohlášeních.

Upozornění! Tento marketingový materiál není a nesmí být chápán jako investiční poradenství. Údaje týkající se minulosti nejsou zárukou budoucích výnosů. Investování v cizí měně může ovlivnit výnosy v důsledku výkyvů. Všechny obchody s cennými papíry mohou vést jak k ziskům, tak i ztrátám. Výhledová prohlášení představují předpoklady a aktuální očekávání, která nemusí být přesná, nebo vycházejí z aktuálního ekonomického prostředí, které se může změnit. Tato prohlášení nezaručují budoucí výkonnost. Společnost CAPITAL MARKETS, o.c.p., a.s. je subjekt regulovaný Národní bankou Slovenska.¨

Zdroje:
https://www.investing.com/news/stock-market-news/nvidia-developing-new-chinaspecific-ai-chip-more-powerful-than-h20–report-4199178
https://www.cnbc.com/2025/08/19/nvidia-ai-china-chip.html
https://www.investing.com/news/company-news/nvidia-brings-blackwell-architecture-to-geforce-now-in-major-upgrade-93CH-4198396
https://www.investing.com/news/stock-market-news/nvidia-to-deliver-a-strong-quarter-and-outlook-despite-a-high-bar-ms-4197396
https://tradingeconomics.com/nvda:us

Eviden posouvá hranice. Nové BullSequana servery pro efektivní trénink umělé inteligence

Praha, 25. srpna 2025 – Eviden, člen Skupiny Atos zodpovědný za implementaci HPC řešení, rozšiřuje své portfolio BullSequana o nové servery s procesory AMD. Mezi novinky patří dva servery střední řady BullSequana AI 600H a blade server z high-end řady BullSequana AI 1200H, které urychlují trénování a inferenci rozsáhlých modelů umělé inteligence.

„Nové servery BullSequana nám umožňují stavět výkonné a zároveň energeticky úsporné clustery pro trénink a inferenci velkých modelů umělé inteligence. Díky kombinaci nejnovějších grafických akcelerátorů AMD, vlastní špičkové technologie chlazení a dlouholetého know-how v oblasti HPC dáváme organizacím do rukou řešení, která jim otevírají cestu k rychlejšímu, dostupnějšímu a udržitelnějšímu rozvoji AI,“ říká Jaroslav Vojtěch, vedoucí oddělení HPC & Big Data společnosti Eviden v České republice.

Nové servery Eviden přinášejí odpověď na rostoucí nároky umělé inteligence. Umožňují efektivně zpracovávat i ty největší modely AI, a to s maximálním výkonem a zároveň úsporou energie. Díky grafickým procesorům AMD a inovativním chladicím technologiím Eviden zvládají nejnáročnější výpočetní úkoly – od vědeckých simulací přes zpracování velkých objemů dat až po pokročilé modelování.

BullSequana AI 642-H02 a AI 642-H03 – nové přírůstky v portfoliu mid-range systémů

Nový server BullSequana AI 642-H03 využívá nejnovější technologie AMD s grafickým akcelerátorem Instinct™ MI355X, zatímco server BullSequana AI 642-H02 je vybaven grafickým akcelerátorem AMD Instinct™ MI325X. Oba servery disponují hybridním chlazením pro lepší energetickou účinnost. Přibližně 70 % vygenerovaného tepla je zachyceno kapalinovým chlazením a zbývajících 30 % je chlazeno vzduchem pomocí ventilátorů. Servery se využívají při budování clusterů pro trénování velkých modelů, které vyžadují osm grafických procesorů.

Servery jsou integrovány do střední řady architektury BullSequana AI 600H, která nabízí optimální rovnováhu výpočetního výkonu, hustoty, celkových nákladů na vlastnictví (TCO), pořizovacích nákladů (CAPEX) a náročnosti implementace.

BullSequana AI 1242: špičkový server pro rozsáhlé AI úlohy

Blade server BullSequana AI 1242 je osazen nejnovější grafickou kartou AMD Instinct MI355X, která poskytuje špičkový výkon i pro ty nejnáročnější úlohy v oblasti umělé inteligence. Je zároveň integrován do infrastruktury architektury BullSequana AI 1200H.

BullSequana AI 1200H představuje vlajkovou loď platformy pro High-Performance Computing (HPC) společnosti Eviden. Nabízí špičkový výpočetní výkon, mimořádnou hustotu a nejlepší celkové náklady na vlastnictví (TCO) ve své třídě. Toto řešení je plně chlazeno pomocí technologie Direct Liquid Cooling, která využívá proprietární 4. generaci DLC společnosti Eviden a umožňuje provoz s vodou o teplotě až 40 °C v datovém centru. Díky flexibilní architektuře typu „vše v jednom“ se dokáže optimálně přizpůsobit různým potřebám a scénářům nasazení.

O Skupině Atos

Skupina Atos je globálním lídrem v oblasti digitální transformace s přibližně 72 000 zaměstnanci a ročním obratem přibližně 10 miliard eur. Působí v 68 zemích pod dvěma značkami – Atos pro služby a Eviden pro produkty. Skupina Atos, evropská jednička v oblasti kybernetické bezpečnosti, cloudu a výpočetní techniky s vysokým výkonem, se zavázala k zabezpečené a dekarbonizované budoucnosti a poskytuje end-to-end řešení založená na umělé inteligenci na míru pro všechna průmyslová odvětví. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Skupina Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném a zabezpečeném informačním prostoru.

O společnosti Eviden

Eviden je značka skupiny Atos pro hardwarové a softwarové produkty s obratem přibližně 1 miliarda eur, působící v 36 zemích a zahrnující čtyři obchodní jednotky: pokročilé výpočetní techniky, produkty kybernetické bezpečnosti, kritické systémy a umělá inteligence. Jako technologický lídr nové generace nabízí Eviden jedinečnou kombinaci hardwarových a softwarových technologií pro podniky, veřejný sektor, bezpečnostní organizace a výzkumné instituce, kterým pomáhá vytvářet hodnotu z jejich dat. Eviden sdružuje 4 200 špičkových odborníků světové úrovně a vlastní více než 2 100 patentů. Poskytuje silné portfolio inovativních a ekologicky efektivních řešení v oblasti umělé inteligence, výpočetní techniky, zabezpečování, dat a aplikací.

České Epico se vrací na veletrh IFA. Ukáže připravované produkty Qi2 25W a další novinky, partnerům nabídne kompletní příslušenství k očekávaným produktům Apple

Praha, 25. srpna 2025: Česká značka prémiového příslušenství Epico představí i letos svou expozici na jednom z nejvýznamnějších světových veletrhů spotřební elektroniky – IFA 2025, který se uskuteční od 5. do 9. září 2025 na berlínském výstavišti Messe Berlin. Expozice Epico, kterou návštěvníci najdou stejně jako v loňském roce v hale 3.2 (stánek 113), bude otevřena již během novinářského dne 4. září. Epico zde představí mnoho novinek, mezi nejzajímavější z nich patří prototypy dobíjecích stanic, které využívají nový standard Qi2 25W a umožňují dobíjet iPhone bezdrátově výrazně vyšším výkonem než dosud.

Letos bude Epico jedním z pětice českých vystavovatelů, kteří představí své novinky přímo v hlavní výstavní části určené pro širokou veřejnost i obchodní partnery. Opakovaná účast potvrzuje silné postavení značky působící již ve více než 30 zemích i ambice dalšího růstu v rámci mezinárodního trhu. I v letošním roce bude expozice zaměřena primárně na novinky z oblasti prémiového příslušenství pro produkty značky Apple s důrazem na inovace, kvalitní materiály a špičkové řemeslné i stylové provedení.

I když veřejnosti nelze ještě prezentovat příslušenství pro novinky Apple, které svět během krátké doby očekává, tak kompletní připravený produktový lineup budou moci návštěvníci a stávající i potencionální partneři vidět v podobě identického příslušenství pro iPhone 16. Sortiment designovaný pro očekávanou novinku je připraven tak, aby mohli prodejci dodat již první várky očekávaných iPhonů koncovým zákazníkům včetně širokého sortimentu doplňků Epico.

Mezi představenými produkty nebudou mimo jiné chybět prototypy připravované kolekce produktů podporujících bezdrátový nabíjecí standard Qi2 25W a zcela nové antireflexní ochranné sklo vyvinuté s ohledem na stávající telefony Apple i očekávaný iPhone. Návštěvníci si budou moci prohlédnout také například několik modelů nových powerbank či prémiových klávesnic pro iPady, které rozšiřují stávající nabídku produktů Epico směrem k profesionálnímu využití Apple zařízení. Jednotlivé modely klávesnic jsou navrženy pro různé potřeby uživatelů – s ohledem na ultra mobilní tenké provedení či na dlouhou výdrž.

Ukázky odolnosti i exkluzivní detailní pohledy

Na stánku naváže Epico také na loňskou praktickou ukázku testů odolnosti ochranných skel, která vzbudila mezi odborníky i médii velký zájem. Letos bude tato prezentace zaměřena na inovovanou generaci skel v čele s modelem Impact Ceramic Glass, který je díky certifikovaným testům považován za nejodolnější sklo na trhu a odolá drop testu, během nějž je na něj opakovaně pouštěna ocelová koule o hmotnosti 0,5 kg z výšky dvou metrů.

Osobní přístup i česká stopa na globální scéně

Letos působí Epico na trhu již jedenáctým rokem. Na rozdíl od většiny konkurentů neprovozuje vlastní e-shop a neprodává přes marketplace platformy. Spolupracuje výhradně s pečlivě vybranými prodejci a partnery, mezi které patří mimo jiné i sítě Apple Premium Resellerů. Svůj byznys nestaví Epico na krátkodobých kontraktech s tlakem na cenu, ale díky osvědčenému portfoliu produktů i služeb si zakládá na dlouhodobých partnerstvích a kvalitních vztazích. V průběhu posledních pěti let zdvojnásobilo obrat, rok 2024 uzavřelo hospodářské výsledky s obratem 361 391 tisíc korun a partnerům dodalo v loňském roce více než 1,13 milionu kusů příslušenství.

Účast na letošním ročníku veletrhu IFA je dalším krokem v dlouhodobé strategii značky – být vidět tam, kde se setkávají inovace, kvalita a reálné potřeby zákazníků.

Pro více informací a kompletní nabídku příslušenství navštivte webovou stránku www.myepico.com.

O společnosti Epico

Původní česká společnost Epico vznikla v roce 2014. Nyní prodává prémiové příslušenství pro mobilní zařízení, působí ve více než 30 zemích světa a v aktuálně spolupracuje s více než 700 maloobchodními prodejnami. Další informace: www.myepico.com

XPG uvádí na trh SSD disk Spectrix S65G

Taipei, Taiwan, 25. 8. 2025 – Společnost XPG, značka společnosti ADATA a přední světový výrobce pamětí, počítačových komponent a periferií pro hráče a technologické nadšence, uvádí na trh Spectrix S65G. Nový SSD disk je navržen pro hráče, technologické nadšence i overclockery a přináší novou úroveň výkonu a designového zpracování.

Z dat průzkumů vyplývá, že poptávka po počítačovém příslušenství s RGB podsvícením zaznamenala v posledních letech stabilní růst, přičemž mezi lety 2019 a 2024 dosáhla složeného ročního tempa růstu (CAGR) přibližně 10 %. V následujících pěti letech se předpokládá stejná úroveň růstu 8-10 %, což odpovídá pokračující dynamice na trhu herních sestav.

V reakci na to přichází XPG s SSD diskem Spectrix S65G, který kombinuje působivé RGB podsvícení s rychlostí čtení 6000 MB/s, resp. rychlostí zápisu 5000 MB/s. Charakteristické podsvícené písmeno X je dominantním prvkem chladiče.

Vysoká rychlost a široce využitelné RGB

SSD disk, resp. chladič, využívá odhalené písmeno X pro RGB podsvícení, které protíná celé tělo. Plynulé efekty podsvícení pak imitují nabíjení energie připravené k následnému okamžitému uvolnění. Je kompatibilní s většinou aplikací pro různé značky základních desek, a proto je RGB podsvícení a jeho efekty snadno personalizovatelné.

Novinka využívá rozhraní PCIe Gen4 x4 a standard NVMe 1.4, a díky tomu nabízí rychlost čtení/zápisu 6000/5000 MB/s, což zajišťuje plynulý výkon při načítání her i přechod mezi scénami. SSD disk podporuje také technologie SLC caching a Host Memory Buffer (HMB) a je plně kompatibilní s nejnovějšími platformami Intel a AMD.

Kompatibilita s konzolí PlayStation 5 a vylepšená robustní ochrana

Mimo stolní počítače lze využít Spectrix S65G také pro upgrade úložiště konzole PlayStation 5. Nabízí kapacitu až 2 000 GB a integruje LDPC (Low Density Parity Check Code) pro zajištění stability a dlouhé životnosti, zatímco pokročilé šifrování Pyrite zvyšuje ochranu a spolehlivost přenosu dat. Disk byl důsledně testován z hlediska odolnosti a výkonu a je dodáván s 5letou zárukou.

Cena a dostupnost

Lokálně bude SSD disk XPG Spectrix S65G PCIe Gen4 x4 M.2 k dispozici v druhé polovině září za doporučené koncové ceny:

  • 500 GB verze za 1049 Kč s DPH v Česku a 42,90 euro s DPH na Slovensku
  • 1000 GB verze za 1799 Kč s DPH v Česku a 72,90 euro s DPH na Slovensku.
  • 2000 GB verze za 3299 Kč s DPH v Česku a 134,90 euro s DPH na Slovensku.

Pro více informací navštivte https://www.xpg.com.

O značce XPG – Xtreme Performance Gear

Značka XPG (Xtreme Performance Gear) byla založena společností ADATA s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. XPG se snaží vyvíjet produkty, které nabízejí maximální výkon, a úzce spolupracuje s herními a eSport komunitami, aby získala detailní přehled o potřebách uživatelů. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených s podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu. Produkty XPG získaly také řadu renomovaných mezinárodních ocenění, jako jsou iF Design a Good Design za moderní design. XPG aktivně sponzoruje celosvětové eSport soutěže a týmy, aby umožnila dokonalé herní zážitky na nejvyšší úrovni. Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách www.xpg.com.

 

ComSource: Nová studie odhaluje 127% nárůst složitosti škodlivého softwaru během pouhého půl roku

PRAHA, 25. srpna 2025 – Tradiční metody detekce škodlivého softwaru jsou překonány. Složitost kybernetických útoků vzrostla za pouhých šest měsíců o 127 %. Navíc u každého čtrnáctého souboru, který byl původně považován klasickými kyberbezpečnostními systémy za bezpečný, se nakonec ukázalo, že je škodlivý. Vyplývá to z analýzy OPSWAT zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Kybernetičtí útočníci dnes inovují rychleji, než tradiční statické obranné mechanismy dokážou reagovat. Škodlivý software je navržen tak, aby se vyhýbal detekci, nikoli aby zahlcoval systémy objemem útoků. Proto je analýza chování škodlivého softwaru s pokročilými technologiemi proti obcházení detekce klíčová pro účinnou kybernetickou obranu,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource, která je jedním z nejzkušenějších implementátorů řešení OPSWAT v České republice a dlouhodobě spolupracuje s touto globální společností na ochraně kritické infrastruktury před kybernetickými hrozbami.

Klíčová zjištění studie odhalují dramatickou změnu v taktice útočníků

Studie založená na telemetrii z platformy Filescan.io odhalila několik zásadních trendů, které mění podobu současného kybernetického prostředí. Útočníci se stále více orientují na skryté útoky místo masových náletů. Malware se přitom skrývá v běžně vypadajících formátech, které se tváří neškodně – jako jsou bitmapy .NET, obrázky se skrytými daty, a dokonce i služby Google zneužité pro skryté řízení a kontrolu.

Znepokojivé je zjištění, že 7,3 % souborů, které nebyly rozpoznány veřejnými OSINT zdroji jako škodlivé, bylo překlasifikováno pomocí pokročilé emulační analýzy jako malware průměrně o 24 hodin dříve. To ukazuje na rostoucí nedostatečnost tradičních bezpečnostních nástrojů proti zero-day hrozbám a fileless útokům běžícím přímo v paměti zařízení.

Nové techniky sociálního inženýrství získávají na síle

Mezi nejnovější techniky patří takzvané ClickFix útoky, které využívají manipulaci se schránkou k oklamání uživatelů. Tato technika sociálního inženýrství rychle získává na popularitě. Studie také potvrzuje pokračující dominanci phishingu jako hlavního způsobu doručování malwaru, přičemž útočníci stále častěji zneužívají archivní soubory, PDF dokumenty a HTML soubory pro distribuci škodlivých kódů.

„Moderní phishingové kampaně představují často pouze první fázi útoku. Druhá vlna obvykle obsahuje fileless malware – tedy škodlivý software, který se spouští přímo v paměti systému. Tyto útoky se tak vyhýbají ukládání souborů na disk, čímž obcházejí klasické antivirové nástroje. Jejich dramatický nárůst je v posledních měsících dobře viditelný. Tyto sofistikované techniky činí tradiční bezpečnostní nástroje prakticky neúčinnými,“ dodává Jaroslav Cihelka z ComSource.

Doporučení pro organizace

„Pro všechny firmy a instituce je to výzva. Je nezbytné přejít od reaktivních kontrolních mechanismů a zastaralých obranných systémů k adaptivním detekčním strategiím založeným na behaviorální analýze a vícevrstvých řešeních,“ uzavírá Jaroslav Cihelka z ComSource.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Kyberbezpečnost i urychlení expanze e-commerce klientů. ČMIS vyrostl o třetinu a překročil obrat 200 milionů korun

Praha 25. srpna 2025 – Technologická společnost ČMIS, patřící mezi lídry českého trhu v oblasti hostingu a IT infrastruktury, uzavřela poslední fiskální rok v červnu s rekordním obratem ve výši přes 200 milionů korun. To představuje třetinový nárůst oproti předchozímu roku, a to díky rozšiřování portfolia služeb. Za výsledkem stála především poptávka firem po cloudových službách, respektive rychlém, spolehlivém a bezpečném IT provozu. Mezi nové klienty, kteří si ČMIS vybrali jako technologického partnera, patří například Central Group, FTMO, Mint Investment nebo Second Foundation. Společnost zároveň rozšířila své portfolio o službu ransomware pohotovosti, kterou reaguje na rostoucí potřebu firem chránit se před kybernetickými hrozbami. Za růstem ČMIS stojí i rostoucí trend migrace firem z on-premise infrastruktury a veřejných cloudů, jako jsou AWS či Azure, do privátních cloudových řešení. Společnost zároveň posiluje tým, otevřela až 20 nových pozic a hledá mimo jiné vývojáře, specialisty na kyberbezpečnost, solution architekty nebo obchodníky.

„Uplynulý rok se nesl v duchu ekonomického vystřízlivění – část firem přechází do veřejných cloudů (Azure, AWS či GCP), protože tuší, že pokud to neudělají, konkurence je brzy předběhne. Pak jsou tu ale společnosti, které už mají s globálním cloudem zkušenost a začínají zjišťovat, že přestože je pohodlný, je složité ukočírovat v něm náklady. To vede k poměrně paradoxnímu jevu – zatímco některé podniky teprve plánují, že do cloudu vstoupí, jiné zvažují návrat k tradičnějším řešením. Hybridní cloud se pro ně ukazuje jako zlatá střední cesta – nechtějí již přecházet výhradně do velkých cloudů, ale kombinují jejich výhody s privátním cloudem. Zároveň hledají partnera, který poskytne českou podporu a provozuje lokální datacentrum. Řada významných hráčů si uvědomila, že můžou správu IT infrastruktury nechat expertům a soustředit se na rozvoj vlastních služeb,“ říká Václav Svátek, generální ředitel ČMIS.

ČMIS s více než 50 odborníky na IT infrastrukturu aktuálně spravuje přes 300 klientů, mezi které patří i přední e-commerce hráči jako Rohlík.cz nebo Sportisimo. Společnost zaznamenala rostoucí zájem o inovativní služby, jako je hybridní cloud, DevOps, zálohování a obnova dat nebo monitoring a podpora 24/7 s reakční dobou do 5 minut. Bezpečnostní audity a pravidelné testování systémů jsou součástí prevence, která klientům zajišťuje spolehlivou ochranu proti hrozbám.

V e-commerce sektoru je častá poptávka po testovacím a vývojovém prostředí, která umožňují bezpečně ověřovat nové technologie a přístupy před jejich nasazením do ostrého provozu. Vedle toho roste význam automatizace, která šetří práci zaměstnanců a pomáhá snižovat chybovost. „Privátní cloud u ČMIS může být až desetkrát levnější než obdobné služby velkých poskytovatelů veřejného cloudu. Například Košík.cz ušetřil 75 % nákladů na provoz SAP HANA,“ popisuje Václav Svátek.

Čtvrtinu obratu pak tvoří služby spojené s produkty společnosti Microsoft. ČMIS je Direct Tier 1 Microsoft Cloud Solution Provider, díky přímému partnerství bez prostředníků tak poskytuje nejlepší ceny na trhu pro předplatná Microsoft 365 a Azure a zprostředkovává expertní podporu přímo od inženýrů Microsoftu.

Zájem o kyberbezpečnost jde strmě nahoru

ČMIS evidoval v uplynulém fiskálním roce zvýšenou poptávku po svých službách, přičemž klíčovou roli hrají řešení pro zálohování s garancí obnovy dat s maximální ztrátou do 24 hodin. Tento trend úzce souvisí s rostoucími hrozbami kyberútoků, které zdůrazňují potřebu ochrany dat. Počet kybernetických incidentů meziročně neustále roste. „ČMIS v loňském roce pomohl firmám vyřešit více než 20 ransomware útoků, což podtrhuje, že téma kyberbezpečnosti je stále aktuální. Podle našich průzkumů až 92 % zakladatelů, CEO a CFO důvěřuje svým CIO a CTO a považuje ochranu firmy před ransomware útoky výhradně za jejich odpovědnost. Přitom řada z nich neví, jak v takových situacích postupovat,“ dodává Václav Svátek.

V reakci na rostoucí potřeby klientů rozšířil ČMIS v uplynulém roce svou nabídku o pokročilá bezpečnostní řešení od ochrany sítě po zálohování a zároveň nástroje pro školení zaměstnanců a prevenci lidských chyb. Díky tomu může klientům nabídnout komplexnější přístup ke kyberbezpečnosti, který zahrnuje jak technickou ochranu perimetru, tak aktivní budování bezpečnostního povědomí ve firmách.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlík.cz, Sportisimo či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům nejlevnější licence pro aplikace Microsoftu.

Přejít na eSIM nikdy nebylo jednodušší: Vodafone představuje revoluční způsob, jak přejít z plastové SIM na eSIM během pár minut a bez pomoci operátora

Vodafone představuje nový způsob, jak snadno a intuitivně přenášet fyzické i virtuální SIM karty mezi smartphony. Díky moderní technologii eSIM Transfer se zdlouhavý proces výměny SIM stává minulostí – zákazníci již nemusí navštěvovat prodejnu, internetovou samoobsluhu ani volat na infolinku.

Vodafone aktuálně nabízí možnost získat eSIM prostřednictvím papírového voucheru, digitálního QR kódu v samoobsluze, případně si ji nechat rovnou poslat do telefonu. Aby zákazníkům používání eSIM ještě více zpříjemnil, přichází s novou funkcí eSIM Transfer, která umožňuje rychlý přenos SIM/eSIM mezi dvěma smartphony bez nutnosti přihlášení do samoobsluhy.

„Fyzické SIM karty jsou s námi desítky let, ale s ohledem na ochranu životního prostředí a technologický vývoj je budoucnost jasná – virtuální eSIM. V naší nabídce už většina smartphonů eSIM podporuje a více než 170 tisíc našich zákazníků ji aktivně využívá,“ uvádí Michal Janda, Head of Products and Services Vodafone Česká republika.

Výhody eSIM: bezpečnost, flexibilita a pohodlí

eSIM má mnoho předností a je integrovaná přímo v zařízení, což výrazně zvyšuje bezpečnost – eSIM totiž nelze jednoduše vyjmout, jako v případě klasické plastové SIM, a v případě odcizení telefonu jsou tak šance na dohledání pachatele i návrat zařízení právoplatnému majiteli násobně vyšší. Uživatelé navíc mohou mít v jednom zařízení hned několik eSIM, tedy i několik telefonních čísel, což ocení například, když používají jak soukromé, tak služební číslo.

Technologie eSIM přitom již dávno není výsadou drahých telefonů – najdeme ji i v cenově dostupných modelech, jako je například Motorola Moto G35 5G za méně než 4 000 Kč.

Bez skenování či opisování kódu aneb jednoduchost na prvním místě

Nová funkce přenosu SIM/eSIM umožňuje:

  • výměnu fyzické SIM za eSIM v jiném telefonu,
  • výměnu SIM za eSIM ve stejném zařízení,
  • přesun eSIM mezi dvěma telefony.

Funkce je dostupná pro zákazníky s předplacenými kartami i tarify na vybraných smartphonech s OS Android a umožňuje maximálně rychlý a intuitivní přenos SIM/eSIM. Přenos je velmi podobný migraci aplikací – nový telefon jej automaticky sám nabídne při prvním zapnutí, případně jej lze spustit později v menu v sekci Nastavení > Mobilní data. Celý proces trvá pár minut a vyžaduje aktualizovaný software, datové připojení a aktivované Bluetooth.

Vodafone spolupracoval na spuštění technologie eSIM Transfer, která je postavena na průmyslovém standardu GSMA, se společnostmi Google a Samsung. Vodafone navíc bude tuto funkcionalitu nabízet jako první na českém trhu, a to jak pro telefony značky Google, tak Samsung.

Seznam podporovaných zařízení je dostupný na www.vodafone.cz a zahrnuje prozatím vlajkovou sérii Samsung Galaxy S25, Google Pixel 9a a další. V případě smartphonů Pixel od Googlu lze přenést SIM/eSIM z modelové řady Pixelů 6 a novějších. Skupina podporovaných telefonů s operačním systémem Android se bude rychle rozšiřovat díky implementaci podpory eSIM transferu ze strany výrobců.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby 5 milionům zákazníků. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Exit mobile version