Společnost Mastercard spouští službu Click to Pay

Společnost Mastercard dnes oznámila, že možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard a této služby lze využít u téměř dvaceti procent všech českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení. Držitelé platebních karet Mastercard si nyní mohou službu Click to Pay jednoduše aktivovat třemi různými způsoby.

Zvyšující se počet online nákupů a plateb kartou jde ruku v ruce s rostoucí potřebou jednoduchých a intuitivních řešení, které celý proces usnadňují. Společnost Mastercard spouští službu Click to Pay, která zjednodušuje proces placení v internetových obchodech. Zákazník díky ní nemusí v platební bráně zdlouhavě zadávat údaje ze své platební karty – služba Click to Pay je schopna rozpoznat uživatele a následně zobrazit maskované údaje karty v zabezpečeném prostředí platební brány. Uživatel tak nemusí hledat karty ve své peněžence a řešit jejich následné přepisování.

Mastercard Click to Pay je přímou součástí platební brány, což spotřebitelům přináší lepší uživatelský zážitek s menším počtem přerušení a nutného klikání na různá tlačítka. Díky integrované platební platformě v platební bráně lze všechny karty spravovat v jediném zabezpečeném profilu a lze je i automaticky aktualizovat. Spotřebitelům je tak pomocí inteligentního rozpoznávání výrazně usnadněno dokončení nákupu (tzn. vracející se uživatel bude rozpoznán prostřednictvím použití stejného zařízení nebo e-mailu).

Click to Pay zvyšuje úroveň uživatelské přívětivosti a bezpečnosti jednorázových plateb na internetu pomocí mezinárodního platebního standardu Secure Remote Commerce organizace EMVCo. „Tato služba představuje výrazné zjednodušení procesu online placení kartou, jenž uživateli umožňuje bezpečné uložení údajů ze své platební karty přímo u společnosti Mastercard. Odpadá tak nutnost zdlouhavého ručního zadávání údajů,“ říká Luděk Slouka, ředitel digitálních plateb a inovací společnosti Mastercard pro střední Evropu.

Aktivace na pár kliknutí

Oproti ostatním řešením na trhu není Click to Pay svázané s konkrétní značkou zařízení nebo operačním systémem. Výhod řešení je možné využívat na jakémkoliv mobilním telefonu, tabletu nebo počítači. Služba je dostupná všem klientům českých bank a držitel platební karty si ji může aktivovat jedním ze tří způsobů. Buď v průběhu placení u obchodníka, který tuto možnost platby již nabízí nebo na webových stránkách Mastercard.

Třetí a zároveň nejjednodušší způsob registrace mají klienti ČSOB, a to prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví, kde si zvolí, kterou ze svých platebních karet chtějí do Click to Pay přidat. Po potvrzení kontaktních údajů proběhne ověření přes Smart klíč, což následně klienty odkáže na webové stránky Mastercard, kde stačí své údaje zkontrolovat a potvrdit. ČSOB se stala prvním vydavatelem karet v Evropě, který integroval funkci registrace uživatele a jeho karty Mastercard do Click to Pay přímo ze své aplikace na pár kliknutí. Držitelé karet ČSOB si tak mohou aktivovat službu v několika vteřinách,“ uvádí Vladimír Vojtíšek, výkonný ředitel útvaru Daily Banking ČSOB.

Prostřednictvím Click to Pay lze dnes zaplatit již u více než devíti tisíc českých internetových obchodů, kterým platební brány zajištují společnosti Global Payments nebo GoPay. To, že e-shop službu podporuje, pozná uživatel podle jejího loga. Při placení pomocí Click to Pay lze rovněž ušetřit nebo získat mimořádné odměny u několika vybraných obchodníků mezi které patří O2, Datart, Leo Express, MPLA, SuperZOO nebo Sportisimo. Jedná se například o extra kredit u O2, slevu na další nákup u společnosti Datart a Sportisimo, extra kredit u Leo Expressu nebo slevu z ceny parkovného u MPLA.

„Největší výhodou Click to Pay je, že zákazník si bezpečně uloží kartu online a pak už ji při nakupování v e-shopech nebude muset nikdy hledat. Vše se za něj vyplní automaticky. A právě bezpečnost je v tomto případě důležitá – karty jsou proto tokenizované a údaje zůstávají přímo u karetní asociace a neposílají se nikam dál,“ doplňuje provozní ředitel a country manažer Global Payments Robert Mazouch.

“Při placení kartou je klíčové, aby platba byla z pohledu zákazníka co nejpohodlnější a zároveň co nejbezpečnější. Click to Pay toto výborně splňuje. Jsme proto nadšeni, že GoPay obchodníci již mohou Click to Pay nabízet na svých e-shopech, a ještě více tak svým zákazníkům placení zpříjemnit,” dodává ředitel společnosti GoPay Michal Babouček. 

E-commerce v České republice má stále potenciál pro růst

Spotřebitelé stále více diverzifikují své výdaje napříč různými kanály a online nákupy se tak v české společnosti staly za poslední dva roky standardem. Potvrzují to mimo jiné i data z aktuálního reportu Mastercard Spending PulseTM, který měří maloobchodní tržby v obchodech a na internetu napříč všemi formami plateb. Poslední čísla reflektují návrat spotřebitelů do kamenných prodejen po covidových omezeních, nicméně obrat e-commerce podle údajů ze srpna 2022 je stále o 28 % vyšší, než byl v předpandemickém roce 2019.

Český online prodej zaznamenává silný meziroční růst ve všech dostupných měřených odvětvích: prodej elektroniky zaznamenal nárůst o 12,7 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2021 (+28,4 % vs 2019), prodej oděvů meziročně vzrostl o 19,1 % (+36,8 % vs 2019), obrat segmentu domácích potřeb vzrostl oproti loňskému roku téměř o třetinu, konkrétně o 32,1 % (+64,5 % oproti roku 2019).

„V datech Mastercard Spending PulseTM je jasně viditelné, že chování spotřebitelů se za poslední roky, především důsledkem covidové pandemie, zásadně proměnilo. Podíl nákupů v online prostředí zůstává stabilní součástí našich každodenních nákupních zvyklostí a v oblasti zákaznického komfortu je pořád prostor pro inovace. Opisování údajů z platební karty mělo být minulostí už dávno,“ dodává generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.   

První informaci o službě Click to Pay vydala společnost Mastercard 22. ledna 2022: S Click to Pay k jednodušším a bezpečnějším platbám na internetu.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje apropojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Pro další informace kontaktujte:

Když vám práce dovolí cestovat, nezapomeňte na kvalitní vybavení

Koncept „práce na dálku“ vznikl v Kalifornii už v 70. letech minulého století, v letech posledních se pak dočkal skutečného rozkvětu. Ať už využíváte nově nabytou příležitost pracovat alespoň částečně na home office nebo jste z oboru, který umožňuje práci z kteréhokoli místa na světě (tzv. remote work*), vybavit, respektive zabalit se můžete s YENKEE rychle, kvalitně a hlavně efektivně.

Pro přenášení potřebných věcí je ideální batoh s ochranou proti krádeži, jakou disponuje YENKEE YBB 1501 NOMAD (doporučená MOC 1199 Kč). Moderní design a kvalitní materiály jsou zjevné na první pohled, co ale vidět není jsou zipy a skryté kapsy. Batoh se navíc uzamyká pomocí zámku TSA a je vybaven integrovaným USB konektorem, díky kterému jednoduše připojíte powerbanku uvnitř. Nezbytnou součástí pracovní výbavy jsou sluchátka pro konferenční hovory nebo i poslech hudby. Sluchátka YENKEE Gemini YHP 01BT (doporučená MOC 1199 Kč) jsou kompatibilní se všemi zařízeními iOS i Android a vydrží hrát nepřetržitě 4 hodiny, s nabíjecím pouzdrem se jejich životnost prodlouží o dalších 20 hodin. Pohodlné užívání zajištují dotykové snímače, které naleznete po stranách sluchátek, a funkce potlačující šum zvyšuje kvalitu hovorů.

Pro větší komfort při práci na notebooku je dobré mít po ruce také myš. Při častém cestování a práci na dálku je vhodnou volbou ta nejmenší. YENKEE Valletta YMS 4010SG (doporučená MOC 249 Kč) je miniaturní bezdrátová myš, která se připojuje k počítači pomocí Nano přijímače a funguje až na vzdálenost 10 metrů. Myš je díky svému symetrickému tvaru vhodná pro praváky i leváky. Příjemný bonusem na cesty pak může být i čtečka karet YENKEE YHC 103SR (doporučená MOC 449 Kč), díky které budete do počítače schopni okamžitě nahrát fotografie z pracovních cest. Jde o stylový adaptér pro USB, který kombinuje USB rozbočovač se třemi porty pro externí zařízení a se čtečkou karet včetně USB C připojení mobilního telefonu. Takto vybaveni, respektive zabaleni se můžete vydat na cestu hned.

*V čem jsou zásadní rozdíly? Povinnost chodit každý pracovní den do kanceláře před dvěma roky opadla a plně se už neobnovila. Až 74 %[1] pracovníku bylo spokojeno s prací na dálku a chtějí si tento stav udržet. Proto firmy čím dál častěji v zájmu nalákání nových zaměstnanců a udržení stávajících nabízejí možnost home office. Tedy práci z domova, která ale nemusí nutně být pouze doma. Můžete jít pracovat do oblíbené kavárny nebo odjet na místo, třeba na chatu, kam jste se dříve dostali jen o víkendu. Třetí možností je tzv. remote režim, tedy práce na dálku ze zahraničí. Stále více mladých lidí, povětšinou freelancerů, se staví do pozice digitálních nomádů a vybírají si k práci jakékoliv místo na světe. Jedná se zejména o Asijské země, kdy na Madeiře je tento způsob pracovního závazku dokonce podporován vládou.

[1] https://www.grafton.cz/sites/default/files/2022-09/Vzdálená%20a%20hybridn%C3%AD%20práce.pdf

OPPO slaví 18. výročí a pod heslem „Inspiration Ahead“ buduje budoucnost inteligentního života

Už 17. září oslaví globální společnost OPPO krásných 18 let své existence. Od svého založení v roce 2004 zůstává OPPO věrné svému přístupu k technologiím, které se zaměřují na uživatelsky příjemný zážitek. Zároveň pokračuje v posouvání hranic inovací. Od svých počátků v roli výrobce spotřební elektroniky se OPPO vyvinulo ve společnost poskytující komplexní služby. Svým uživatelům dodává OPPO integrovaná softwarová a hardwarová řešení i služby a je lídrem ve vývoji chytrých zařízení a služeb na trzích po celém světě.

Za uplynulých 18 let dosáhlo OPPO mimořádných výsledků v oblasti výzkumu a vývoje nových technologií i v rámci jejich využití při vytváření špičkových produktů pro zákazníky. Hlavní úsilí značky OPPO se soustředí na zobrazovací technologie mobilních telefonů, záznam fotek a videa ve špičkové kvalitě a rychlost dobíjení mobilních zařízení.

V současné době je OPPO čtvrtou největší značkou chytrých telefonů na světě, která obsluhuje zákazníky ve více než 60 zemích a regionech Evropy, Asie a Tichomoří, Latinské Ameriky, Středního východu a Afriky a udržuje strategická partnerství s více než 80 telekomunikačními operátory po celém světě.

U příležitosti oslav 18. výročí svého založení představuje společnost OPPO řadu nových on-line i off-line služeb a aktivit.

OPPO Global Community

Iniciativa OPPO Global Community se oficiálně spustí 17. září. Komunita bude uživatelům produktů OPPO poskytovat inkluzivní a otevřený ekosystém, který jim umožní dlouhodobě se zapojit, komunikovat a sdílet informace se společností OPPO i mezi sebou navzájem.

Komunita bude také fungovat jako centrum pro řadu různých programů. Patří mezi ně třeba projekt OPPO Product Ambassadors, který uživatelům poskytne příležitost vyzkoušet si nejnovější produkty a inovace společnosti OPPO s předstihem; otevřené fórum O-Chat, kde mohou uživatelé z celého světa volně diskutovat o produktech a technologiích OPPO; a OPPO Lifesetter, vyzývající uživatele, aby se podělili o své vlastní životní příběhy, a pomohli tak inspirovat ostatní. Mimo jiné bude pro uživatele produktů OPPO a pro technologické nadšence otevřená možnost propojení s experty OPPO, kteří budou sdílet své zkušenosti s OPPO službami a produkty.

Společenská odpovědnost OPPO

Kromě poskytování skvělých produktů a služeb společnost OPPO dlouhodobě investuje do čtyř klíčových oblastí, včetně ochrany životního prostředí, posílení postavení mladých lidí, digitálního začlenění a do zdraví a pohody:

  • Ochrana životního prostředí: OPPO se zavázalo do celého životního cyklu svých výrobků začlenit koncept udržitelnosti. Kromě snížení množství plastů používaných v obalech se OPPO snaží také zvyšovat životnost a odolnost svých výrobků. Mezi tyto iniciativy patří i vlastní technologie Battery Health Engine (BHE), která pomáhá bateriím smartphonů udržet více než 80 % jejich původní kapacity i po 1 600 cyklech nabíjení a vybíjení, což je dvakrát více, než je průměr v odvětví.
  • Posílení postavení mladých lidí: Již čtyři roky po sobě běžel OPPO Renovators Emerging Artists Program, jehož cílem je podpořit mladé tvůrce, aby dali volný průchod své kreativitě a prostřednictvím umění představili budoucnost technologií.
  • Digitální inkluze: OPPO věří v technologie a zavazuje se zlepšovat design produktů tak, aby byly lépe přístupné, aby vyhověly specifickým potřebám různých skupin uživatelů. OPPO se jako jedna z prvních společností zaměřila na osoby s poruchou barevného vidění a představila funkci Color Vision Enhancement, která nabízí až 766 profilů zobrazení, aby těmto zákazníkům pomohla vychutnat si přesnější zobrazení barev.
  • Zdraví a pohoda: Sada OPPO Health Research Kit, kterou představila laboratoř OPPO Health Lab, obsahuje kompletní set nástrojů, které pomáhají zdravotníkům shromažďovat a analyzovat data, a usnadňují tak výzkum v oblasti zdraví. OPPO se stará také o duševní zdraví svých uživatelů a představuje proto aplikaci O Relax, která obsahuje řadu relaxačních zvuků a her, které majitelům OPPO smartphonů pomáhají relaxovat zábavnou formou.

Do budoucna bude společnost OPPO pod heslem „Inspiration Ahead“ pokračovat ve vývoji své značky i svého podnikání. Po obchodní stránce se OPPO zaměří na čtyři klíčové budoucí směry: učení pomocí umělé inteligence, efektivní produktivitu, zábavu a inteligentní zdravotnické produkty. Současně bude OPPO pokračovat v investicích do udržitelného rozvoje a v budování lepší budoucnosti pro všechny.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka chytrých telefonů. Od uvedení svého prvního mobilního telefonu na trh v roce 2008 se OPPO snaží vytvářet technologie se srdcem a duší. Produkty OPPO kombinují pokročilé technologické možnosti se snadno použitelnými funkcemi v zařízeních s úžasným designem. V současné době působí OPPO ve více než 50 zemích světa a má šest výzkumných ústavů, sedm výzkumných a vývojových center a mezinárodní designové centrum v Londýně. Společnost OPPO se zavázala podporovat rozvoj standardů 5G na celém světě a byla první značkou, která na evropském trhu uvedla komerční smartphone s podporou sítí 5G. Značka spolupracuje s více než 50 předními světovými operátory na urychlení zavádění 5G ve velkém měřítku prostřednictvím svých inovativních technologických řešení.

T-Mobile jako první operátor v ČR spouští službu Rich Business Messaging, zjednoduší komunikaci uživatelů a firem

Snadnější péče o zákazníka, přímý prodej služeb, ale i sledování zásilek nebo řešení reklamací. Společnost T-Mobile spouští jako první operátor v ČR službu RBM Connect, která uživatelům umožní komunikovat s firmami prostřednictvím zabezpečených RCS zpráv, aniž by museli využívat platformy třetích stran. Firmám pak zprostředkuje přímou obousměrnou komunikaci s klienty. Služba byla spuštěna 1.7. a do konce letošního roku by měla být dostupná všem firemním zákazníkům.

Služba RBM Connect podporuje posílání zpráv prostřednictvím RCS chatu mezi uživateli nebo v rámci skupiny uživatelů, kteří mají koncová zařízení připojena k internetu. Ti si přitom nemusí instalovat další software, využívání chatu umožňuje aplikace Zprávy od společnosti Google, která je u většiny zařízení nastavena jako výchozí pro posílání zpráv. Služba je dostupná pro uživatele s operačním systémem Android 5.0 a vyšším.

Přímá komunikace v reálném čase

Zasílání zpráv přes RBM probíhá v reálném čase a díky širokým možnostem přizpůsobení je ideální pro obousměrnou automatizovanou komunikaci mezi zákazníky a firmami. Ty mohou využít možnosti personalizace a nasazení firemní identity přímo v profilu odesílatele. Samotná komunikace pak umožňuje zahrnout nejen texty, ale i videa, rotující nabídky, odpovědní nebo call-to-action tlačítka a další možnosti přizpůsobení včetně interakce s ostatními aplikacemi v telefonu. Díky ověření odesilatele, které probíhá přímo u T-Mobile, jsou navíc v RBM eliminovány jakékoliv pokusy o spam, phishing či jiné podvodné aktivity.

„Zásadním přínosem RBM je zjednodušení komunikace firem s jejich klienty, a to bez nutnosti využívat aplikace třetích stran. Kromě multimediálního obsahu přináší RBM vysokou důvěryhodnost a bezpečnost komunikace díky ověření identity odesílatele operátorem,“ dodává Luboš Lukasík, ředitel segmentu korporátních zákazníků v T-Mobile.

Nový agilní komunikační kanál pro firmy

Díky komunikaci přes RBM mohou firmy oslovit zákazníky či uživatele napřímo a efektivně tak nahradit tradiční komunikační kanály, jakými jsou e-maily či SMS. Zprávy obohacené o multimediální obsah, tlačítka a další prvky lze využít k technické podpoře, informování o sledování zásilky, ale i řešení reklamací či personalizované nabídce. Automatizovaná komunikace usnadní také zákaznické průzkumy, hlasování nebo prodej služeb.

Jednou z prvních firem, která měla možnost v praxi vyzkoušet RBM v síti T-Mobile, je pojišťovna Kooperativa. V rámci pilotního projektu, na kterém se technicky podílel také dodavatel chatbot platformy, česká firma Coworkers.ai, pojišťovna zjišťovala spokojenost klientů po jejich telefonickém hovoru se zákaznickou linkou. Výsledky dotazování potvrdily očekávané vynikající parametry RBM komunikace – 91 % klientů si zprávu přečetlo, 60 % zahájilo konverzaci a 48 % klientů odpovědělo na všechny položené otázky.

„V oblasti zákaznické péče už běžně řešíme časté dotazy klientů pomocí chatbotů, automatizovali jsme i některé procesy pomocí voicebotů s umělou inteligencí. RCS skvěle doplňuje náš mix komunikačních kanálů a nabízí oproti SMS daleko širší portfolio využití. Jeho potenciál potvrdil i úspěšný pilotní projekt za využití automatizační platformy coworkers.ai,“ doplňuje Michal Jirman, vedoucí Odboru metodiky a kontroly Kooperativa.

„V RBM vidíme obrovskou příležitost pro firmy a jejich komunikaci se zákazníky, a proto jsme do naší coworkers.ai automatizační platformy podporující chatboty a voiceboty přidali RCS kanál. Ten jsme ve spolupráci s T-Mobile a Kooperativou jako jedni z prvních otestovali v ostré kampani na zákazníky Kooperativy. Výsledky, open rate a plné dokončení kampaně naprosto předčily naše očekávání a potvrdily potenciál, který RCS přináší,  říká o novém komunikačním kanále Tomáš Lysek, Co-Founder & CEO v coworkers.ai – conversational artificial intelligence.

Komunikaci prostřednictvím RBM je možné jednoduše implementovat do firemní infrastruktury a oslovit s ní novou skupinu zákazníků, která u T-Mobile aktuálně čítá 1,3 milionu aktivních RCS uživatelů. Do konce letošního roku T-Mobile očekává, že se počet RCS uživatelů v jeho síti zdvojnásobí. Pilotní provoz služby byl spuštěn 1. 7., pro zbytek zákazníků by pak měla být dostupná ve čtvrtém kvartálu letošního roku.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu, v současné chvíli svou sítí páté generace pokrývá 30,9 % obyvatel ČR. Jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou z priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. Vedle naplňování konkrétních cílů v rámci iniciativy Green Deal se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje i na zmírnění digitální propasti a mentální wellbeing a podporu společensky zodpovědných aktivit. Společnost cíleně podporuje neziskové organizace i jednotlivce, pomáhá při mimořádných událostech a její zaměstnanci se pravidelně zapojují do řady dobrovolnických aktivit po celé ČR.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Sennheiser má špičkový prostorový zvuk, za kterým se i gepard otočí. AMBEO Soundbar Plus jde do prodeje

Společnost Sennheiser dnes oznámila zahájení prodeje svého nejnovějšího soundbaru Sennheiser AMBEO Soundbar Plus. Novinka se pyšní schopností vytvořit v místnosti virtuální sestavu domácího kina v konfiguraci 7.1.4 podporující Dolby Atmos, DTS:X, 360 Reality Audio a MPEG-H. Navíc dokáže do imersního 360° zvuku dopočítat i stereo obsah a filmy, jejichž zvuková stopa má 5.1kanálový zvuk. Na rozdíl od tradičního domácího kina přitom zabere minimum prostoru. Pro plnohodnotný prostorový zážitek tak stačí propojit AMBEO Soundbar Plus s televizorem pomocí moderního HDMI 2.1 eARC konektoru a vychutnat si ty nejmodernější zvukové efekty, které se neomezí na pohyb okolo posluchače, ale budou přicházet i shora.

Kromě milovníků filmu si na své přijdou i fanoušci hudby. Nový soundbar totiž stejně jako jeho předchůdce využívá software AMBEO OS, který umožňuje přímé spojení se streamingovými službami Spotify Connect a TIDAL Connect. Ty si tak posluchač užije skutečně v maximální kvalitě. Nechybí ani podpora Apple AirPlay 2 a Google Chromecast. Skvěle tak zapadne do chytré domácnosti, ať už uživatel preferuje Apple Homekit, Google Home, nebo dává přednost chytré asistentce Alexa společnosti Amazon.

Ohromující zvuk pro film, hudbu i podcasty

Za překvapivě mohutným zvukem nového AMBEO Soundbar Plus stojí kromě revolučního softwaru, vyvinutého ve spolupráci s Fraunhoferovým institutem, také bohatá sestava reproduktorů a zesilovačů ukrytých v jeho elegantním štíhlém těle. Na radosti, kterou posluchači přináší, tak spolupracuje 9 zesilovačů třídy D pohánějících sedm 2″ širokopásmových měničů s aluminiovou membránou doplněných čtveřicí 4″ duálních basových reproduktorů s vysokým zdvihem. Milovníky hudby tak nadchne souhrnný výkon 400 W a frekvenční rozsah 38 Hz – 20 kHz, který dokládá, že skvěle zazní rock, jazz i vážná hudba.

Nejen, že Sennheiser AMBEO Soundbar Plus dokáže perfektně porozumět akustice poslechového prostoru, aby dokonale simuloval všechny virtuální reprosoustavy, pozná i povahu vstupního signálu. Dokáže tak automaticky upravit ekvalizér pro co nejlepší poslech hudby, filmů či mluveného slova. Samozřejmě nechybí ani možnost upravit ekvalizaci ručně dle přání posluchače přímo v aplikaci Sennheiser Smart Control. Zvuk tak může být nejen perfektně věrný, ale také úderný a dynamický, který ocení například milovníci taneční hudby.

Bohatá konektivita i rozšiřitelnost

Sennheiser AMBEO Soundbar Plus není pouze jednoúčelové reprodukční zařízení pro sledování filmů a poslech streamované hudby z online zdrojů. Zastane totiž snadno roli plnohodnotného AV receiveru. Kromě HDMI 2.1 eARC portu totiž nabízí další dva HDMI vstupy například pro připojení herních konzolí, optický vstup pro starší televizory či CD přehrávač, a dokonce nechybí ani analogový vstup, který ocení milovníci gramofonního poslechu. Výrobce navzdory plné podpoře Wi-Fi sítí neopomněl ani spolehlivější kabelové připojení pomocí Ethernetového konektoru a doplnil i USB konektor pro napájení malých externích zařízení. Přítomnost Bluetooth technologie je samozřejmostí.

Výčet dostupných propojení pak uzavírá analogový výstup pro subwoofer, který však zůstane pravděpodobně nevyužitý. Bezdrátově lze totiž soundbar spárovat dokonce se čtyřmi subwoofery AMBEO Sub zároveň a nasytit tak basem i ty největší obývací pokoje. To vše s maximální elegancí a bez propojovacích kabelů.

Cena a dostupnost

Nový Sennheiser AMBEO Soundbar Plus získají milovníci filmů a hudby v elektronickém obchodě distributora www.pantershop.cz a u vybraných partnerů za cenu 37 900 Kč.

Bezdrátový Subwoofer Sennheiser AMBEO Sub bude dostupný v průběhu září za cenu 17 900 Kč. 

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 70 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

Meta v Česku spustí na Instagramu nové bezpečnostní funkce pro rodiče a teenagery. Reels uživatelům připomenou, že je čas dát si pauzu

Čeští rodiče a jejich potomci se na Instagramu a ve všech Meta Quest headsetech do konce roku dočkají nových funkcí, které jim mají pomoci vytvořit bezpečnější prostředí. Novinky dnes oznámila společnost Meta, bezpečnostní opatření vznikla ve spolupráci s odborníky a již několik měsíců fungují v USA, teď postupně dochází i k jejich zavádění v Evropě.

Rodiče budou mít nově možnost získat dohled nad instagramovým účtem svého dítěte, a to po přijetí pozvánky, kterou rodič či dítě odešle. Dostanou tak přehled například o tom, koho dospívající uživatel sleduje, kolik času tráví na sociálních sítích nebo mít možnost stanovit přestávky a denní limit používání Instagramu.

Spolu se zmíněnými funkcemi společnost Meta otevírá Rodinné centrum. Jde o vzdělávací stránku, která rodičům pomůže s lepší orientací v online světě a současně poskytne rady, jak se svými dětmi správně hovořit o online tématech.

Nové možnosti získají i samotní teenageři. Aby zefektivnili čas strávený na Instagramu, testuje Meta novou funkci nudge”. Pokud se dospívající uživatel věnuje v online prostoru stále stejnému tématu, tato funkce bude zasílat upozornění s podněty na jiné téma. Dojde také k rozšíření funkce „Připomenutí přestávek”, která už dnes uživatele upozorňuje na nadměrný čas strávený na sociálních sítích. Tato upozornění budou mít podobu Reels, ve kterých budou vystupovat mladí tvůrci.

Veškerý proces probíhá v souladu s Úmluvou OSN o právech dítěte (UNCRC). Zájmy dětí jsou pro společnost Meta zásadní, a proto vedle zajištění bezpečí na internetu také usiluje o zachování jejich digitálních práv. Zmíněné funkce sice dovolují rodičům větší dohled nad dospívajícími, ale současně je zachována jejich autonomie.

Novinky budou od září dostupné ve Velké Británii, Francii a Německu. Během podzimu ji budou moci využít rodiče i teenegaři ve zbytku Evropy.

Další informace o nových funkcích najdete zde.

Nizozemský výrobce hardwaru Trust se „opřel“ do udržitelnosti

Udržitelnost se stala nedílnou součástí společenské odpovědnosti. Mezi společnosti, které jsou si své odpovědnosti k životnímu prostředí a budoucím generacím vědomy, se řadí i výrobce hardwaru Trust. Ten si za své snahy vedoucí k nižší ekologické stopě odnesl prestižní ocenění organizace EcoVadis, která společenskou odpovědnost (ESG) firem hodnotí.

Klimatická krize je bezpochyby jednou z největších výzev, kterým svět čelí. Cesta k udržitelnosti a cirkulární ekonomice je tak přirozenou evolucí moderního průmyslu.  V rámci svých aktivit proto společnost Trust snížila spotřebu obalových materiálů o 34 % a nahradila až 36 % plastů za recyklovatelné kartony.

„Zelená dohoda“ nás posunuje kupředu

Podepsáním „Zelené dohody“ pro Evropu se většina členů EU připojila ke společnému cíli – osvobodit se od stávající závislosti na fosilních palivech, a tak dosáhnout nulových emisí znečisťujících životní prostředí. Tento vzdálený cíl má ale i své milníky, kdy by do roku 2030 společnosti napříč všemi průmyslovými odvětvími měly své emise snížit „alespoň“ o 55 procent.

„Na rozdíl od velkých energetických společností musí výrobci hardwaru a elektroniky nad snížením emisí uvažovat trochu z jiného úhlu. V Trustu jsme napnuli síly směrem ke snížení spotřeby obalových materiálů a optimalizaci logistiky, což meziročně vedlo k třetinové redukci naší uhlíkové stopy,“ vysvětluje Allard Boer, finanční ředitel společnosti Trust.

Trust má v plánu dosáhnout uhlíkové neutrality už v roce 2030, čímž předběhne evropské směrnice o 20 let.

Za přírodě prospěšné změny si odnesla i prestižní ocenění

Za své aktivity získala společnost Trust stříbrnou medaili EcoVadis. Tu uděluje mezinárodní společnost EcoVadis, která je považována za celosvětově nejdůvěryhodnějšího poskytovatele hodnocení udržitelnosti podniků. Organizace hodnotí firmy směřující k udržitelnosti i naplňování dalších ESG cílů týkajících se problematiky pracovních a lidských práv, etiky a udržitelného zadávání veřejných zakázek.

„Jsme odhodláni neustále snižovat naši ekologickou stopu a usilujeme o nastolení principů cirkulární ekonomiky. Proto úzce spolupracujeme s organizacemi jako je EcoVadis na začlenění principů ESG. Chceme lidem nabídnout cenově dostupnou ekologickou alternativu,“ dodává Dorothee de Backer, produktová manažerka společnosti. Podle ní bude Trust hodnocení EcoVadis používat jako základní metriku v oblastech, které je třeba zlepšit.

Ekologický herní pionýr

Herní headset Trust Thian je prvním zástupcem produktů, kterými společnost demonstruje ekologický přístup k výrobě příslušenství. Kromě balení z recyklovaného papíru s certifikací FSC (Mix) jsou i konstrukce a plasty headsetu Thian z certifikovaného recyklovaného plastu. Tento krok je jedním z řady, jímž chce společnost Trust v roce 2030 dosáhnout klimatické neutrality.

Na českém trhu je herní headset Trust GXT 391 Thian dostupný za cenu 1 799 Kč / 69 Euro (SK trh).

Vhodná pro každého

Ve stejném duchu Trust připravil i novou řadu power-bank Primo s kapacitami 5, 10, 15 a 20 tisíc mAh. Každá z nich nabídne svým uživatelům nabíjení zařízení skrze všechny standardně využívané porty – USB-A, USB-C a micro USB. Stejně jako ostatní zástupci této iniciativy se mohou pochlubit nejen novým balením, ale zcela novým složením výrobních materiálů.

  • Na českém trhu je powerbanka Trust Primo ECO 20.000 mAh dostupná za cenu 749 Kč / 29.99 Euro (SK trh).
  • Na českém trhu je powerbanka Trust Primo ECO 15.000 mAh dostupná za cenu 619 Kč / 24.99 Euro (SK trh).
  • Na českém trhu je powerbanka Trust Primo ECO 10.000 mAh dostupná za cenu 499 Kč / 19.99 Euro (SK trh).
  • Na českém trhu je powerbanka Trust Primo ECO 5.000 mAh dostupná za cenu 379 Kč / 14.99 Euro (SK trh). 

Kancelářský pomocník

Každý kancelářský pracovník se ve svém životě dostal do momentu, kdy musel svůj notebook přesouvat z místa na místo, aby se „neuškvařil“. Přehřívání je docela běžný jev, i proto přišla společnost Trust s chladící podložkou Exto, která díky 18 cm větráku udrží váš notebook bez zahřátí po celou pracovní dobu. I u něj byli využity recyklovatelné materiály.

Na českém trhu je chladící podložka Exto ECO dostupná za cenu 869 Kč / 34.99 Euro (SK trh).

Trust a ESG

Společnost Trust má ve své kultuře vtisknuty principy ESG – Environmental, Social, and Corporate Governance, tedy řízení založené na zásadách ekologické i sociální udržitelnosti. K těm se ve spojitosti s Pařížskou dohodou o klimatu hrdě hlásí a v roce 2030 chce společnost Trust dosáhnout klimatické neutrality. Pro zájemce nabízíme k přečtení Zprávu o ekologickém dopadu 2020-2021 na webové adrese Trust.com/sustainability

O značce Trust

Nizozemský Trust, založený v roce 1983, je značka zaměřená na výrobu praktických digitálních doplňků pro stolní počítače, notebooky, tablety a smartphony. V rámci širokého portfolia jsou produkty vyvíjeny s důrazem na jednoduchost použití, praktický design a ideální poměr příznivé ceny a výkonu.

Novinky ve Facebook Messengeru. Komunitní chaty umožní nové formy konverzací ve skupinách i v Messengeru

Společnost Meta začala mezi uživateli testovat možnost vytváření komunitních chatů v aplikaci Messenger. Nová funkce umožní lidem ve skupinách zakládat hromadné chaty i hovory a zvát ostatní uživatele, aby se ke skupině a jejím konverzacím připojili.

Komunitní chaty poskytnou možnost budovat ve skupinách silnější vazby a diskutovat o tématech v různých formátech – textově, zvukově či pomocí videa. Novinka spojuje to nejlepší z Messengeru a facebookových skupin, aby se uživatelé mohli spojit kdy, kde a jak chtějí.

Lidé budou moci díky novince zahájit konverzaci na určité téma a získat odpovědi v daném okamžiku, místo aby čekali, až se ostatní vyjádří k jejich příspěvku. Ve facebookové skupině půjde chaty uspořádat do kategorií, aby ostatní členové skupiny snadno našli to, co je nejvíce zajímá. Například skupina fanoušků kapely může mít kategorii „Nejnovější zprávy“ s chaty věnovanými vydání nových alb, termínům turné a dalším aktivitám skupiny.

Správci budou moci spustit otevřený chat s libovolným členem skupiny, chat o událostech pro výlety nebo setkání, chat pro administrátory určený pouze k prohlížení a oznamování aktualizací v rámci celé skupiny a chat určený pouze pro administrátory pro spolupráci s administrátory a moderátory. Správci mohou také vytvářet audio kanály, aby členové skupiny mohli sdílet živé komentáře k události nebo přijímat podporu v reálném čase. V současné době se může do audio kanálu najednou připojit až 30 lidí a účastníci mají možnost zapnout video.

Například správce facebookové skupiny pro studenty chemie může vytvořit audio kanály pro studijní skupiny v období závěrečných zkoušek a účastníci mohou zapnout video pro živé doučování. Komunitní chaty jsou přístupné pouze členům skupiny.

Vzhledem k veřejnější povaze komunitních chatů Meta vyvinula širokou sadu nástrojů, které správcům pomáhají snadno spravovat chat i audio. Patří sem možnosti moderování, jako je blokování, ztlumení nebo pozastavení členů skupiny a odstranění členů nebo zpráv, a také funkce Admin Assist, která správcům umožňuje nastavit vlastní kritéria, která automaticky pozastaví uživatele, odstraní nahlášené zprávy a zastaví odesílání zpráv od nezpůsobilých autorů nebo obsahujících obsah porušující pravidla. Členové komunitních chatů mohou také kdykoli nahlásit zprávy správcům skupiny nebo společnosti Meta, zablokovat uživatele nebo chat opustit.

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak používat komunitní chaty, podívejte se na Facebook Community Blog.

V Praze se uskuteční European Creative Industries Summit 2022

Podstatnou částí moderní kreativní ekonomiky jsou kulturní a kreativní odvětví. V roce 2019 představovala 4,4 % HDP Evropské unie a jako jeden z předních evropských poskytovatelů pracovních míst zaměstnávala více než 7,6 milionů lidí. To je pro srovnání osmkrát více než sektor telekomunikací. I v České republice mají kulturní a kreativní odvětví podobný potenciál. Jak jej plnohodnotně využít a jak projít zelenou, sociální a digitální transformací se mohou jeho představitelé dozvědět na největším summitu kulturních a kreativních odvětví v Evropě – European Creative Industries Summit 2022. Ten se uskuteční 22. a 23. září v Praze pod záštitou Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie. V ČR bude poprvé.

„Konferenci jsme ve spolupráci s partnery ze sítě ECBN připravili především pro  tvůrce politik, aktéry v oblasti kulturních a kreativních odvětví a odbornou veřejnost. Kreativní Praha je tu od toho, aby kulturním a kreativním projektům stála po boku a byla spolehlivým partnerem, který je provází na jejich cestě rozvojem a pomáhá nacházet ty správné nástroje a synergie. Jedním z konkrétních kroků k vytvoření takového prostředí je právě evropská konference ECIS v Praze,“  říká  Petr Peřinka, ředitel Kreativní Prahy.

Kulturní a kreativní odvětví (KKO), mezi které patří například audiovize, hudba, knihy a tisk, reklama, architektura, design a móda, tradiční a umělecká řemesla a dále některé oblasti scénického umění, výtvarného umění a kulturního dědictví, nejsou oproti jiným oblastem kultury závislá na veřejných zdrojích. Z více než 50 % jsou finančně soběstačná.

Díky jejich rozvoji se tak kulturní a kreativní sektor proměnil z oblasti považované za neziskovou a závislou na dotacích na motor ekonomického růstu vyspělých států, který inspiruje další sektory a vytváří vysokou přidanou hodnotu. Zatímco ostatní státy začaly zohledňovat kulturu a kreativitu jako zásadní oblast pro budoucí ekonomický rozvoj v devadesátých letech, Českou republiku tento krok teprve čeká.

V roce 2021 vznikl konkrétní aktér – samostatné oddělení kulturních a kreativních odvětví na ministerstvu kultury – který je zodpovědný za koordinaci rozvoje KKO napříč veřejnou správou. Klíčovým partnerem mu je ministerstvo průmyslu a obchodu, bez jehož zapojení nelze KKO efektivně rozvíjet. Hlavním problémem nicméně zůstává malá kapacita oddělení a extrémní fragmentace podpory v rámci státní správy. Zásadní část finanční podpory KKO pro roky 2021-2025 bude vycházet z implementace komponenty ministerstva kultury v rámci Národního plánu obnovy. Pro toto období se zároveň počítá s maximálním využitím prostředků ze zdrojů poskytovaných Evropskou unií.

Klíčovým tématem největšího evropského summitu kulturních a kreativních odvětví European Creative Industries Summit 2022 bude zelená transformace. A jako inspirace poslouží úspěšné příklady ze zahraničí i z České republiky. Mezi  nejvýznamnější řečníky patří Christian Ehler, člen Evropského parlamentu, který promluví o významu kulturních a kreativních ekosystémů v transformaci evropské ekonomiky a společnosti, a konkrétních perspektivách pro tvůrce politik. „Zároveň poukáže, jak se v rámci českého předsednictví mohou české tvůrčí sektory podílet a ovlivňovat evropské politiky a programy. Nevynechal bych ani přednášku Johanny Leissner, předsedkyně evropské OMC skupiny Cultural Heritage Resilience for Climate Change, která ukáže, jak posílit odolnost kulturního dědictví vůči změně klimatu a jak samotné dědictví může poskytnout inspiraci, jak se stát udržitelnou společností. A v neposlední řadě se Bernd Fesel, CEO Evropského inovačního a technologického institutu (EIT) Kultura a Kreativita, zaměří na hodnotu inovací v kulturních a kreativních odvětvích a sektorech, a zároveň představí přínosy nového programu EIT Culture & Creativity pro odvětví KKO,“ vyzdvihuje ty nejdůležitější témata a řečníky Petr Peřinka, ředitel Kreativní Prahy.

Stejně jako celá Evropa i Česká republika prožívá zelenou, sociální a digitální transformaci. Kulturní a kreativní odvětví nabízejí cestu, jak touto transformací projít udržitelně z etického i finančního hlediska. European Creative Industries Summit (ECIS) pořádají společně European Creative Business Network a Kreativní Praha, a to pod záštitou českého Předsednictví v Radě EU, hlavního města Prahy, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Ministerstva kultury ČR. Summit se v České republice uskuteční poprvé za celou svojí historii.

Mezinárodní konference proběhne od 22. do 23. září 2022 v pražské La Fabrice a Pražském kreativním centru a účastní se jí profesní špičky kulturních a kreativních odvětví z celé Evropy. Konference je určena aktérům v oblasti kulturních a kreativních odvětví, oborovým asociacím a sdružením, odborné veřejnosti, akademické sféře, zástupcům z řad samospráv a státu.

European Creative Industries Summit 2022 – ECIS 22 

  1. – 23. září 2022, Praha 

La Fabrika a Pražské kreativní centrum 

www.kreativnipraha.eu www.ecbnetwork.eu 

O ECIS

European Creative Industries Summit (ECIS) je každoroční konference a politické fórum, na kterém se setkávají kreativní profesionálové, odvětvové organizace a politici, aby diskutovali o nejnovějším vývoji v evropském kreativním průmyslu a o tématech kulturní, hospodářské a sociální politiky.

O ECBN

European Creative Business Network (ECBN) je nadace založená v roce 2011, která podporuje zájmy kulturně-kreativních odvětví v Evropě. Vzhledem k rozmanitosti kulturních projevů i kulturních a kreativních trhů v Evropě pracuje ECBN na záměrech nepřímo a decentralizovaně. Podporuje přední agentury, sponzory a zprostředkovatele na místní, regionální nebo národní úrovni, a pomáhá jim podporovat kulturní a kreativní podnikatele.

O Kreativní Praze

Kreativní Praha je zapsaný ústav založený hlavním městem za účelem podpory rozvoje kultury, kulturních a kreativních odvětví na jeho území. Hlavní agendou Kreativní Prahy je plánování, podpora a rozvoj umění, kultury a kulturních a kreativních odvětví, realizace rozvojových projektů a programů, pořádání školení, konferencí, workshopů, coachingu a dalšího vzdělávání, koordinace a podpora spolupráce mezi aktéry a výzkumná činnost. Provoz Kreativní Prahy, z. ú. je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.

O Pražském inovačním institutu

Pražský inovační institut (Pii) založilo formou zapsaného ústavu v lednu 2020 hlavní město Praha. Tato veřejně prospěšná organizace se zaměřuje na podporu inovací v byznysu, vzdělávání a městském rozvoji a svými aktivitami propojuje veřejnou a akademickou sférou s podnikateli. Pii spravuje Podnikatelské a inovační centrum hlavního města Prahy (PIC), které sídlí ve Škodově paláci v Jungmannově ulici v Praze. Problematika kulturních a kreativních odvětví patří ke klíčovým tématům, jimž se Pii věnuje v rámci evropského projektu Prague Smart Accelerator.

Seznamte se s 5. generací herních monitorů AGON s panely Fast IPS & Fast VA: AG275QX/EU a AG275QXN/EU

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje první monitory z nové, 5. generace řady AGON: AG275QX/EU a AG275QXN/EU. Díky velikosti displeje 27″/68,6 cm a panelům Fast IPS (AG275QX/EU) nebo Fast VA (AG275QXN/EU) dosahují oba QHD modely obnovovací frekvence 165 Hz a nabízejí dobu odezvy 1 ms GtG pro zobrazení rychle se pohybujících a přesných soutěžních akcí. Kromě toho DisplayHDR 400 a široký barevný gamut vykreslují živé barvy.

AG275QXN/EU je vybaven prvním plochým panelem Fast VA v oboru a nabízí odezvu vhodnou pro soutěžní multiplayerové tituly. Zároveň má bohatý kontrast panelů VA, který vytváří fantastické ponoření do příběhových her pro jednoho hráče. Model AG275QX/EU se zase vyznačuje vynikající přesností barev a 10bitovou barevnou hloubkou, a to díky panelu Fast IPS, který je ideální pro tvůrce obsah i hráče. V souladu s odhodláním společnosti AOC k udržitelnosti se monitory prodávají v obalech z papírových polštářů, které jsou 100% recyklovatelné.

Tyto monitory vyvinuté pro dnešní mnohostranné hráče mají zbrusu nový hranatý design s rovnými liniemi, vhodný pro mnoho hráčských stolů: prémiová a robustní kovová základna s minimálním půdorysem, ze tří stran bezrámové panely pro dosažení těsného sestavení dvou nebo tří monitorů vedle sebe, multitasking, stejně jako výškově nastavitelný ergonomický stojan s vestavěnou rukojetí pro snadnou přepravu na LAN party nebo turnaje.

Modely AGON 5 posouvají hraní na novou úroveň:

AG275QX/EU s plochým panelem Fast IPS využívá 10bitovou barevnou hloubku k reprodukci 1,07 miliardy barev s vysokou barevnou přesností. Obnovovací frekvence 165 Hz (přetaktovatelná na 170 Hz) a doba odezvy 1 ms GtG, aby zvládla rychlou soutěžní akci, poskytuje ostrý obraz prakticky bez duchů. Díky technologii IPS nabízí AG275QX/EU vynikající široké pozorovací úhly.

AG275QXN/EU je vybaven plochým panelem Fast VA s vynikající dobou odezvy 1 ms GtG, která potlačuje negativní stigma směrem k „pomalejším“ panelům VA. AG275QXN/EU, vybavený jedním z prvních plochých VA panelů s 1 ms GtG na světě, poskytuje díky obnovovací frekvenci 165 Hz stejně rychlou odezvu jako jeho IPS sourozenci, s další výhodou hlubší černé a vyšším kontrastem (kontrastní poměr 3000:1).

Oba modely se dodávají s nativním rozlišením QHD (2560 x 1440), což je užitečné pro každodenní úkoly a umožňuje vidět jemnější detaily ve hrách a videích. Je to také v současnosti nejlepší rozlišení pro hraní her, podstatný pokrok oproti Full HD, ale stále nižší než 4K, takže většina nových grafických karet může dosahovat vysokých snímkových frekvencí v QHD. Oba modely AGON 5 lze také používat v režimu konzoly, který může přijímat 4K @ 120 Hz signál a zmenšit jej na rozlišení 2560 x 1440, přičemž stále umožňuje konzolovým hráčům využívat výhod vysokých (120 Hz) obnovovacích frekvencí.

Kvůli vytvoření ještě vyšší ostrosti pro pohyblivý obraz nabízejí oba modely funkci MBR (Motion Blur Reduction) umožňující dosažení 1 ms MPRT. V tomto režimu bude podsvícení blikat v souladu s obnovovací frekvencí, takže pomalejší přechody pixelů se stanou prakticky neviditelnými a vytvoří tak nejčistší přechod mezi jednotlivými snímky. Extrémně nízká vstupní prodleva také zajišťuje, že vstupy uživatelů se téměř okamžitě převedou do vizuální podoby, což hráčům umožní soutěžit na nejvyšších úrovních. Zatímco AG275QXN/EU podporuje Adaptive-Sync, AG275QX/EU je také kompatibilní s NVIDIA G-Sync, takže u obou modelů nebudou přítomny žádné artefakty, jako je trhání nebo zadrhávání kvůli nesouladu snímků.

Nový design řady AGON 5 působí prémiově a přitom jednoduše, aby vyhovoval všem herním estetikům. Zároveň je univerzální, aby hráči mohli připojit další periferie, joysticky, gamepady atd. Monitory obsahují 4portový rozbočovač USB 3.2 Gen 1. Ergonomický a odolný kovový stojan nabízí nastavení výšky až o 150 mm, rozsah otáčení -20/20°, rozsah naklonění -5/23° a orientaci otáčení o 90° (pivot), díky čemuž jsou dlouhé herní seance mnohem pohodlnější než kdy předtím. Možnost upevnění VESA dále zvyšuje flexibilitu. Technologie FlickerFree a Low Blue Mode přispívají ke zdravějšímu hraní, zejména ve večerních hodinách.

Oba modely obsahují G-Menu, hlavní softwarovou sadu AGON by AOC pro ovládání monitorů a dalších periferních zařízení AOC, která nabízí širokou škálu možností přizpůsobení. 4směrný joystick poskytuje alternativní ovládání OSD.

Monitory AGON AG275QX/EU a AG275QXN/EU budou dostupné od září 2022 za doporučenou cenu 10 699 Kč (439 Eur), respektive 8 749 Kč (359 Eur). 

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4
Exit mobile version