Podle spotřebitelů by se výrobci chytrých telefonů měli zaměřit na výdrž baterie

Chytré telefony se v posledních zhruba deseti letech staly zařízeními, které zcela proměnily každodenní život. V porovnání s telefony „starých časů“ však mají stále Achillovu patu a tou je výdrž baterie. Zatímco tlačítkové telefony vydržely bez problémů čtyři dny až týden, pro chytré telefony jsou dva dny bez sáhnutí po nabíječce maximem, kterého mohou při standardním používání dosáhnout. Velké a jasné obrazovky, výkonné procesory a rychlé připojení k internetu se na výdrži zařízení výrazně podepisují.

Nabízí se tedy otázka, zda existuje způsob, jak tuto situaci změnit a umožnit uživatelům používat svá zařízení bez obav z brzkého vybití. Navíc nejlépe tak, aby nemuseli nechávat telefon připojený k nabíječce přes celou noc, protože to nevyhnutelně ovlivňuje dlouhodobý výkon baterie. Společnost vivo sděluje svůj pohled na tuto problematiku skrze nedávno uvedenou vlajkovou loď X90 Pro.

Poznatky spotřebitelů: Výrobci chytrých telefonů by se měli zaměřit na výdrž baterie

Abyste mohli uvést na trh produkt, který splní očekávání, je nutné porozumět potřebám spotřebitelů. Podíváme-li se na zprávu společnosti Deloitte o digitálních spotřebitelských trendech od roku 2022[1], je zřejmé, že kromě ceny zákazníky nejvíce zajímá prodloužená výdrž baterie. Výdrž smartphonu je v dnešní době nutností a vědci ve společnosti vivo na tento trend reagují. Již od počátků technologické řady X, tedy od doby před 10 lety, se vivo snaží konstruovat chytré telefony, které mají dlouhou výdrž baterie.

Aby tým společnosti vivo lépe pochopil, co motivuje uživatele k výběru konkrétního modelu chytrého telefonu, provedl v Rakousku vlastní průzkum trhu, který byl zveřejněn v lednu letošního roku[2] s jasnými závěry ohledně nomofobie – pocitu nervozity, když se (příliš) vybije baterie.
61 % respondentů v průzkumu přiznalo, že je zneklidňuje, když nabití jejich telefonu klesne pod 10 %, a více než 8 z 10 zároveň uvedlo, že je pro ně nutností být k zastižení. Jen asi třetina respondentů poznamenala, že jsou s výdrží baterie svého zařízení spokojeni, a 87,4 % jasně uvedlo, že by byli raději, kdyby se výrobci chytrých telefonů více zaměřili na výdrž baterie a rychlost nabíjení.

Při konstrukci nové vlajkové lodi X90 Pro užili konstruktéři těchto poznatků a vytvořili smartphone, který umožní snížit stres v životě uživatelů tím, že se na něj budou moct vždy spolehnout. 

Inteligentní technologie pro podporu náročného životního stylu

U telefonu vivo X90 Pro již není nutné nabíjení přes noc, které způsobuje stárnutí baterie a snižuje její výkon a kapacitu. Smartphone se spoléhá na chytrou baterii s kapacitou 4870 miliampérů, která využívá dvoučlánkovou technologii. To výrazně snižuje zátěž v porovnání s jednočlánkovým modulem a umožňuje prodloužit životnost baterie již od samého počátku. Přestože má X90 Pro vysokokapacitní baterii, zachovává si elegantní tvar a formu, na kterou byli uživatelé zvyklí. Díky neustálé miniaturizaci ostatních součástí smartphonu má baterie uvnitř zařízení více místa.

Rychlost a bezpečnost jako nejvyšší priorita

Při nabíjení pomocí dodávané 120W kabelové nabíječky dosáhne vivo X90 Pro 50 % kapacity baterie za něco málo přes 8 minut. Uživatelé, kteří chtějí smartphone plně nabít, si počkají méně než 25 minut. Díky certifikaci bezpečného rychlonabíjení TÜV Rheinland navíc mohou nabíjet beze strachu z poruchy. Pro větší pohodlí lze zařízení vivo X90 Pro umístit na 50W vertikální bezdrátovou stanici vivo FlashCharge, díky níž se telefon plně nabije za něco málo přes 50 minut.

Takových úspěchů je možné dosáhnout nejen díky konstrukci baterie a technologii nabíjení, ale také díky neustálému zdokonalování a zlepšování chlazení smartphonu. Model vivo X90 Pro využívá systém chlazení s odpařovací komorou o ploše 4002 m2. Je o třetinu větší než u předchůdce X80 Pro, což umožňuje lepší kontrolu teploty i během rychlého nabíjení. Zahřívání při intenzivním hraní her, kdy čipová sada tvrdě pracuje na co nejlepším grafickém výkonu, je lépe zvládnuto díky pozlacenému pomocnému rámečku, který snižuje vnější teplotu zařízení, zejména na rámečku, kde se drží v rukou, asi o 2° Celsia.

Ochranná opatření

Bezpečnost je při používání chytrých telefonů zásadním aspektem a společnost vivo ji tak považuje za absolutní prioritu. Také předchozí modely a vlajkové lodě vivo prošly přísnými testy, aby získaly certifikace, a X90 Pro není výjimkou.

Certifikace bezpečného nabíjení je součástí DNA společnosti vivo a skutečným závazkem ke kvalitě a bezpečnosti všech jejích výrobků. Certifikát vydaný společností TÜV Rheinland dokazuje, že X90 Pro prošel náročnou 24bodovou bezpečnostní kontrolou, která prověřovala baterii, nabíjecí obvody, ochranu proti přetížení, ochranu portů, nabíjecí kabel, nabíjecí adaptéry a mnoho dalšího. Vše bylo podrobeno přísné kontrole, aby bylo zajištěno, že vivo X90 Pro je pro své uživatele zcela bezpečný.

Telefon vivo X90 Pro s kvalitní baterií a dalšími systémovými řešeními nabízí více než jen vysokou kapacitu a rychlé nabíjení. Je také mimořádně odolný, přičemž tento aspekt kvality konstrukce byl pečlivě prozkoumán odborníky společnosti vivo. Po rozsáhlém výzkumu a vývoji laboratorní výsledky společnosti vivo ukazují, že baterie modelu X90 Pro může absolvovat 1460 plných nabíjecích cyklů, přičemž si stále zachovává 80 % celkové kapacity nabití, což zajišťuje, že zařízení obstojí i v dlouhém časovém horizontu. 

Praktičnost a komfort

vivo je jedna z mála společností, která stále poskytuje nabíjecí adaptéry jako součást balení. Stojí za zmínku, že 120W adaptér dodávaný s modelem vivo X90 Pro je univerzální, takže může napájet notebooky, tablety, telefony i sluchátka. Pokrývá tak celý ekosystém zařízení, na který se spotřebitelé ve svém každodenním životě spoléhají, což výrazně eliminuje potřebu nosit s sebou během dne různé adaptéry a kabely.

Vzhledem k tomu, že vivo X90 Pro je zařízení ideální pro fotografické nadšence, kombinuje technologii rychlého nabíjení se standardem USB 3.2. a umožní rychlý a bezpečný přenos dat, jako jsou velké fotografie a videa, do počítačů nebo notebooků. To pomáhá zejména při práci se soubory RAW a při úpravách pomocí fotografických nástrojů na větších obrazovkách.

Někdy nejde o velké skoky vpřed, ale o malé a smysluplné věci, které usnadňují život. O to se postarala společnost vivo svou nejnovější vlajkovou lodí, která pomáhá uživatelům v klidu používat telefon při vědomí, že jim stačí pouhých 10 až 15 minut nabíjení. Během doby, kdy si jdete připravit svačinu nebo jdete do sprchy, tak dobití baterie zajistí telefonu dostatek energie na celý den.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

  • [1] Zpráva Deloitte Digital Consumer Trends 2022 je k dispozici na adrese zde.
  • [2] Výsledky průzkumu nabíjení chytrých telefonů vivo v Rakousku jsou k dispozici zde.

MoroSystems se stali prvním česko-slovenským Atlassian Specialized Partner in Cloud

Technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která pomáhá předním českým i světovým firmám efektivně digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace pomocí vývoje softwaru na míru a implementací nástrojů Atlassian, se stala prvním držitelem titulu Atlassian Specialized Partner in Cloud v České republice a na Slovensku. Potvrdila tím hluboké znalosti a zkušenosti svých expertů stejně jako schopnost poskytnout svým klientům nejvyšší dostupnou kvalitu služeb pro cloud.

„Společnost Atlassian by ráda ocenila MoroSystems za jejich praxi v oblasti specializovaných řešení, kterou prokázali provedením úspěšných migrací a vytvářením konkrétních use casů pro velké společnosti s využitím platformy Atlassian Cloud,“ říká Ko Mistry, Atlassian’s Head of Global Channel.

„Těší nás, že jsme dosáhli dalšího úspěchu v rámci Atlassian Cloud Specialization Program, který reprezentuje naše excelentní schopnosti a znalosti v oblasti Atlassian Cloudu. Náš tým musel absolvovat řadu praktických testů a simulací migrací, které ověřují znalosti, schopnosti a zkušenosti týmu. Další kritéria se týkala prodeje licencí, úspěšných migrací a referencí od velkých firem. Tím jsme prokázali, že svoje klienty dokážeme provést hladce migrací od A do Z,“ říká Petr Marcin, Atlassian sales director ve společnosti MoroSystems. 

Podmínky pro zisk partnerství

Titul Atlassian Specialized Partner in Cloud pomáhá zákazníkům Atlassianu identifikovat solution partnera s expertními znalostmi pro zvládnutí migrace do Atlassian Cloudu. Takto označení partneři umějí provést hladkou migraci nástrojů Atlassian i byznysových procesů od samého začátku až do konce. „Úroveň nasazení v Cloud Specialization Program oceňuje úsilí a nasazení partnerů společnosti Atlassian poskytovat konzistentní a vysoce kvalitní služby pro optimalizaci zákaznické zkušenosti a úspěchu,“ dodává Ko Mistry.

„V MoroSystems jsme se jako první v České republice a na Slovensku zařadili do evropského klubu Platinum Solution Partnerů, kteří jsou schopni poskytovat tu nejvyšší možnou úroveň služeb pro Atlassian Cloud. Díky silné podpoře ze strany Atlassianu jsme nyní schopni dodat cloudové řešení jakékoli velikosti nebo komplexity. V praxi to může znamenat i to, že klientovi ušetříme nemalé finanční náklady na provoz díky optimalizaci licencí a procesů v Cloudu,“ uzavírá Petr Marcin. 

Více o MoroSystems

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace. Pro své zákazníky navrhuje a vyvíjí aplikace, systémy a portály na míru, ať už se jedná o platební systémy, věrnostní programy a bankovní, finanční či monitorovací aplikace. K dosažení maximálního přínosu si firma zakládá na vývoji s přidanou hodnotou, jehož principy popisuje ve vlastní iniciativě No Paskvil Agile. Tou chce změnit způsob, jakým na trhu softwarového vývoje funguje spolupráce mezi dodavateli a klienty. MoroSystems disponuje nejvyšším počtem certifikovaných expertů Atlassian v Česku a na Slovensku a více než 11 let drží certifikaci Platinum Atlassian partner. Díky tomu svým zákazníkům poskytuje nejen samotné produkty této společnosti, ale také profesionální konzultace, implementaci nástrojů a podporu. Nově se v rámci partnerství se startupem Tatum věnuje blockchainu a NFT projektům. Mezi klienty MoroSystems patří například fintechový gigant Diebold Nixdorf, globální internetové tržiště eBay nebo lídr v pojišťovnictví AXA.

Huawei Watch Ultimate: Hodinky pro ty, co se nebojí výzev jsou konečně tady!

Společnost Huawei na český trh oficiálně přináší snad nejvíce očekávané chytré hodinky Huawei Watch Ultimate. V těchto hodinkách se propojují nejnovější inovace a funkce s luxusním designem. Poprvé byly chytré hodinky zasazeny do kovového pouzdra ze zirkonové slitiny, díky kterému jsou silnější a odolnější než běžné hodinky. Speciální konstrukce navíc umožňuje potápění do hloubky až 110 metrů. Huawei Watch Ultimate je možné objednat v předprodeji od dnešního dne až do 16. dubna. Navíc k nim dostanete zdarma bezdrátová sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2. 

Neodolatelný design

Pouzdro hodinek Huawei Watch Ultimate bylo vytvořeny ze zirkonové slitiny. Je to zcela poprvé, co se tento materiál, standardně používaný pouze pro klasické luxusní hodinky, použil při výrobě chytrých hodinek. Díky tomu se mohou pochlubit elegantním vzhledem, který uspokojí milovníky módy a praktičnosti. Díky němu jsou 4,5krát silnější a 2,5krát tvrdší než z nerezové oceli. Vydrží tak v extrémních podmínkách při náročném sportu a zároveň vypadají skvěle i na luxusní večeři či na schůzce. A to i díky vkusným barevným variantám.

Modré provedení Voyage Blue ztělesňuje sílu divokých moří. Černá verze Expedition Black srší odvahou a sebedůvěrou. Propracované ciferníky ukazují čas ve 24 časových pásmech, což obchodníkům výrazně usnadňuje sledovat čas bez zbytečného počítání, ať už jsou kdekoli. Mezi ciferníky lze přepínat podle potřeby. Na sport se hodí funkční a na schůzku zase designový.

Díky tenkému a flexibilnímu AMOLED panelu s vysoce pevným safírovým sklem jsou Huawei Watch Ultimate odolné vůči opotřebení. Řemínek u barevné varianty Voyage Blue je vyrobený z tvrdé titanové slitiny, která má dvojnásobnou odolnost oproti nerezové oceli a je mnohem lehčí, navíc je v balení přidán řemínek z hydrogenované nitrilové pryže (HNBR). 3D otočná korunka, funkční tlačítko a tlačítko Assist napodobují designový styl tradičních hodinek, ale ukrývají spoustu chytrých funkcí navíc.

Potápění až do hloubky 110 metrů

Patentovaná voděodolná konstrukce s 16 strukturami umožňuje odolat extrémnímu tlaku v hloubce. Hodinky mají certifikát ISO 22810 na voděodolnost a testy potápěčského vybavení EN13319. Při ponoření do hloubky 110 metrů vydrží 24 hodin.

Uživatelé si mohou vybrat ze čtyř režimů potápění: rekreační, technické, volné a měření nastavení volného ponoru. Data jsou sledována pomocí Bühlmannova[1] dekompresního algoritmu, díky kterému uživatelé dostávají návrhy a upozornění v reálném čase. Lze také nastavit více než 20 připomínek, které potápění ještě více zjednoduší.

Režim Expedice potěší milovníky přírody

Příroda poskytuje klid, ale zároveň je plná nástrah a překážek. Pobyty v přírodě mohou trvat několik dní, a to vyžaduje dlouhotrvající výdrž baterie hodinek. Huawei Watch Ultimate nabízí zcela nový režim expedice, který uspokojí milovníky outdooru. Díky perfektně vyvinutým funkcím pro určování polohy podporují profesionální zobrazení dat z venkovního průzkumu, měří kyslík v krvi a zaznamenávají pohyb uživatele. 

Komplexní sada pro sledování zdraví

Huawei Watch Ultimate umožňují uživatelům vylepšenou analýzu EKG s certifikací CE MDR, upozorňují na nepravidelný srdeční tep, přesně screenují rizika arteriosklerózy, měří SpO2 (okysličení krve), sledují spánek a měří stres. Díky tomu se mohou uživatelé spolehnout, že se jim dostává nejkomplexnější a nejprofesionálnější sady zdraví od Huawei.

Aby uživatelé mohli mít hodinky na ruce celý den, mají uzpůsobenou výdrž baterie, která umožňuje běžné používání až 2 týdny v kuse. Naplno se nabijí do 60 minut. Samozřejmostí jsou chytré funkce jako Bluetooth volání, rychlé odpovědi, přehrávání hudby, nastavení notifikací a širokou kompatibilitu napříč různými smartphony Android i iOS.

Huawei Watch Ultimate seženete v předprodeji již dnes, od 3. do 16. dubna. Při objednávce navíc získáte bezdrátová sluchátka FreeBuds Pro 2 jako dárek. K dostání jsou na oficiálním e-shopu Huawei i u dalších prodejců.

Doporučená maloobchodní cena černé varianty Expedition Black je 17 999 Kč, verze Voyage Blue se prodává za 21 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  • [1] Bühlmannov model deprese ZHL-16C je matematický model, který simuluje změny okolního tlaku inertních plynů vstupujících a vystupujících z lidského těla.

Čeští obchodníci jsou stejně efektivní jako Němci. Díky digitálním nástrojům zdvojnásobili počet kontaktů a udrželi si klienty

Rok 2022 donutil české firmy v souvislosti s pokračující finanční krizí a vysokou inflací přizpůsobit se prostředí, přesto však dosáhly úspěchu v evropském i globálním měřítku. Obchodníkům v České republice se podařilo uzavřít přes 40 % všech obchodů, díky čemuž se postavili na úroveň Německa. Významně se na tom podílely digitální CRM platformy, které pomáhaly v rámci klientské komunikace, uzavírání obchodů a interního managementu. Úspěšnost českého obchodování oproti roku 2021 měla celkově rostoucí tendenci, zatímco v evropském a globálním měřítku kadence obchodů vykazovala spíše stagnaci. Češi také za rok 2022 více než zdvojnásobili počet svých kontaktů, čímž překonali většinu evropských i světových zemí. Tato čísla vychází z globálních dat estonského scale-upu Pipedrive, který kromě evropských zemí působí také v USA a v Jižní Americe.

„Moderní CRM platformy v uplynulém roce ukázaly, jak výrazně se mohou podílet na úspěšnosti při uzavírání obchodů a produktivitě interních procesů ve firmách. V České republice se oproti roku 2020 uzavřelo o třetinu více obchodů a dvojnásobně se rozrostla síť kontaktů menších a středních firem. To vyústilo v nové obchodní příležitosti a především jejich úspěšný vývoj,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Češi mají úspěch v Evropě i ve světě s pomalu rostoucím počtem uzavřených obchodů oproti stagnující statistické křivce z Evropy, Spojených států i globálního trhu. Efektivitou obchodu překonalo Česko mimo jiné Francii, Švýcarsko či Velkou Británii a postavilo se na úroveň Německa. Za nejaktivnější měsíc celého roku se považuje březen, obchodně nejúspěšnějším dnem v týdnu je pondělí.

CRM platformy pomáhají efektivně obchodovat

Statistiky ukazují také důležitost správného nastavení interních procesů skrze CRM nástroje. Firmy díky jejich integraci a začlenění do procesů dokázaly úspěšně uzavřít více než 40 % všech obchodních příležitostí, dokončit 14 z naplánovaných 19 obchodních aktivit a navýšit počet celkových obchodních příležitostí o 35 % oproti roku 2020 a o 20 % oproti roku 2021.

„Ze správného využití CRM nejvíce těží malé a střední firmy, které mají méně komplexní interní struktury a dokážou ji využít pro maximalizaci produktivity a efektivity v rámci interních týmů. Tomu pomáhají i nativně integrované nástroje, které CRM platformy nabízí svým uživatelům a tím jim pomáhají šetřit náklady, než kdyby je firmy využívaly samostatně,“ dodává Veronika Danielová.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Aplikací stáhneme půl milionu za minutu. Půlku obratem smažeme

Jen minulý rok mířilo do mobilních zařízení na celém světě 485 tisíc aplikací každou minutu. Celkový počet překročil čtvrt bilionu. Vyplývá to z výzkumu „State of mobile“ společnosti data.ai. Samotné stažení aplikace však zdaleka nerozhoduje o jejím úspěchu. Data společnosti Appsflyer ukazují, že celých 49 % je opět odinstalováno během prvních 30 dní, z toho polovina do 24 hodin. „Jedním z nejčastějších důvodů odinstalování aplikací je nedostatečný předcházející průzkum a analýza trhu, které odhalí potenciálních úskalí. Zároveň však vývojáři opomíjejí monitoring již hotové aplikace, kterou je nutné neustále dále rozvíjet,“ vysvětluje Jaroslav Janouš ze společnosti edgy.digital, která se vývojem aplikací zabývá. K největším světovým trhům, a tedy zemím s největším počtem stažených aplikací logicky patří nejlidnatější státy v čele s Čínou, Indií a USA, následovanými Brazílií a Indonésií. V rámci Evropy je na osmnáctém místě Německo následované Velkou Británií a Francií. Z hlediska počtu stažení jsou na čele žebříčku aplikace zprostředkující zábavní obsah jako streamovací služby jako Netflix či sociální síť Instagram a Tik Tok. Americká společnost Apptopia ve svém každoročním žebříčku nejstahovanějších aplikací uvádí za loňský rok na prvním místě Tik Tok, následovaný Instagramem a komunikační platformou WhatsApp. V České republice se mezi nejstahovanějšími objevují nákupní aplikace, stejně jako sociální sítě a samozřejmě hry.

Trendem jsou zdraví, finance a umělá inteligence

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) si alespoň jednu aplikaci v posledních 3 měsících stáhlo 56 % uživatelů chytrého telefonu. Zpoplatněné aplikace si stahovalo pouze 8 % uživatelů. „V roce 2017 poprvé více než polovina dospělých obyvatel používala internet ve svém telefonu. O pět let později mělo chytrý telefon 80 % a internet v mobilu používalo 77 % Čechů starších 16 let,“ uvádí Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Z hlediska zadavatelů jsou aktuálně nejpoptávanější řešení, která digitalizují nedigitální produkty. „Typicky jde například o různé fitness aplikace, které uživatelům umožňují cvičit pod vedením trenéra i mimo fitko,“ popisuje Jaroslav Janouš z edgy.digital. Velmi žádané jsou podle něj aplikace z oblasti Healthtech a Fintech, tedy ty, které umějí zprostředkovat zdravotní a finanční data. „Jde o aplikace, které umí na dálku testovat uživatele a online posílají data lékaři. V druhém případě jde například o investování do kryptoměn,“ doplňuje s tím, že v tuto chvíli nejsilnějším trendem je zapojování umělé inteligence. „V Česku právě vzniká několik aplikací s integrovanou AI a vše nasvědčuje tomu, že stojíme na prahu významného technologického boomu,“ dodává Janouš.

Odkazy na použité zdroje:

https://www.data.ai/en/go/state-of-mobile-2023/

https://www.czso.cz/csu/czso/cesi-si-oblibili-internetove-bankovnictvi-a-nakupovani

HTC slaví šest let VIVE slevami na celou řadu VR zařízení

Společnost HTC oslavuje šest let svého virtuálního ekosystému VIVE. Přináší proto omezenou nabídku dubnových zvýhodnění na vybrané VR produkty, které budou dostupné na stránkách VIVE.com, na Amazonu a u vybraných partnerů jako je Alza.cz.

Od 3. dubna do 23. dubna tak bude možné získat sadu HTC VIVE Pro 2 Full Kit (která zahrnuje 1x HMD, 2x ovladače a 2x základnové stanice) se slevou slevu 150 € za 1 389 €, respektive 32 790 Kč. Při nákupu zákazníci navíc obdrží 12měsíční předplatné VIVEPORT Infinity, které jim umožní procházet bezbřehou nabídku herního i neherního VR obsahu bez jakýchkoli dalších nákladů. Celkem tak ušetří více než 250 €.

Samostatný headset HTC VIVE Pro 2 se dočkal zvýhodnění 75 € a tak bude dostupný za 824 €, nebo 19 090 Kč. I v tomto případě uživatele potěší 12měsíční předplatné VIVEPORT Infinity. Headset VIVE Pro 2 díky ostřejšímu 5K zobrazení, obnovovací frekvenci až 120 Hz a 120° zorném poli umožní snadno posunout na novou úroveň VR zážitky všech uživatelů, kteří dosud používají původní HTC VIVE, VIVE Pro a nebo headset Valve Index.

HTC si připravilo nabídku i pro fanoušky VR zábavy na cestách. Malé pohlcující VR brýle s úchvatně nízkou hmotností HTC VIVE Flow jsou pro ni tím ideálním zařízením. Výrobce jej slevil o celých 150 € a přidal i odpovídající verzi 12měsíčního předplatného VIVEPORT Vista zdarma. Za 419 € či 9 990 Kč se tak nyní lze okamžitě ponořit do cestovní VR. Po spárování kompatibilního smartphonu s podporou pro bezdrátové zrcadlení obrazu HDCP 2.2 lze vytvořit soukromý virtuální kinosál, ve kterém si lze vychutnat jakýkoli obsah z mobilního telefonu. Nezáleží přitom, zda je uživatel fanouškem filmů, seriálů, YouTube videí anebo třeba mobilních videoher.

Sleva 50 € na smartphone HTC Desire 22 Pro představuje příjemné doplnění nabídky. Kompatibilní 5G smartphone střední třídy se systémem Android 12 totiž představuje ideálního společníka pro brýle VIVE Flow. Nabízí plnou kompatibilitu a dostatečný výkon pro konzumaci multimédií i hraní mobilních her. V rámci akce bude dostupný výhradně na stránkách htc.com za cenu 419 €.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

Stovky hodin špičkové sportovní zábavy navíc. Vodafone TV se rozrůstá o kanály Premier Sport

Od dubna pokryje Vodafone TV kompletní fotbalovou Ligu mistrů a přinese další prémiové zápasy evropských fotbalových lig. K vidění bude nově i to nejlepší ze světa smíšených bojových umění MMA nebo basketbalová Euroliga. Ke zhruba 150 kanálům televize od Vodafonu totiž přibudou programy Premier Sport 1 a Premier Sport 2. Ty si navíc mohou v dubnu i květnu užít všichni zákazníci Vodafone TV bez ohledu na tarifní balíček.

Před třemi roky spustil Vodafone v Česku svou televizi a od té doby se její obsahová nabídka výrazně a opakovaně rozrostla. Platí to i o sportu, kde od 4. dubna přibudou kanály Premier Sport 1 a Premier Sport 2. Toto doplnění pro Vodafone TV v praxi znamená, že už pokryje kompletní fotbalovou Ligu mistrů a výrazně rozšiřuje nabídku přenosů z Evropy, ať už je to německá Bundesliga, italská Serie A, španělská LaLiga, skotská Premiership nebo Saúdská liga s Cristianem Ronaldem.

Protože fotbal nabízí Vodafone TV i na jiných kanálech, neuniknou už nikomu atraktivní zápasy v bojích o klubové tituly. Třeba hned 8. dubna souboj Atlanta – Bologna (Serie A) a Freiburg – Bayern (Bundesliga). Nebo čtvrtfinálové utkání Ligy mistrů, které začíná soubojem Manchester City – Bayern a poběží 11. dubna na Premier Sport 2.

Nejde jen o fotbal, ale třeba i o to nejlepší ze světa smíšených bojových umění MMA, tedy ligu UFC s výraznou českou stopou. Za ní stojí Jiří Procházka, který se stal vůbec prvním českým šampionem UFC. Přibudou i přenosy z basketbalové Euroligy s Janem Veselým a Tomášem Satoranským nebo nejslavnější liga amerického fotbalu NFL včetně největší sportovní akce Super Bowl.

Nové programy budou otevřené všem zákazníkům Vodafone TV

Diváci Vodafone TV dostanou díky novým kanálům k dispozici stovky hodin sportovní prémiové zábavy měsíčně navíc. A aktuálně si kvůli tomu nemusí nic dokupovat.

„Pro všechny naše zákazníky, a to i ty s tarifem Klasik, otevřeme nové prémiové stanice Premier Sport 1 a Premier Sport 2 na celý duben i květen. Špičkovou sportovní podívanou si tak mohou užít úplně všichni. Premier Sport 1 naladíte na EPG pozicích 69 a 100, Premier Sport 2 na pozici 70. O následném zařazení sportovních stanic do televizních tarifů budeme všechny předem informovat,“ říká Milan Raška, ředitel oddělení rozvoje televizní a internetové služby Vodafonu.

Hokej i Formule 1

Už dlouhodobě nabízí Vodafone také třeba přenosy z nejlepší hokejové liga NHL, a to na kanálech Nova Sport 1 a 2. Kdo chce sledovat závody Formule 1, najde je na programech Sport 1 a 2.

A koho sport nebaví? Naše televize obsahuje nejširší nabídku programů v HD kvalitě na trhu a videotéku s více než 2000 tituly včetně těch ve vysokém rozlišení 4K. Užívat si můžete zhruba 150 televizních kanálů i jedinečné partnerství s Netflixem nebo třeba aplikaci HBO Max přímo v set-top boxu Vodafone TV,“ dodává Milan Raška. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

RunCzech aplikace se modernizuje. Nově nabídne livetracking běžců a přenosy ze závodů

Patří k důležité součásti všech RunCezch závodů a nově nabízí ještě mnohem více. Od března dostane aplikace RunCzech nové funkce – například sledování polohy vybraných běžců při závodech, mobilní obrazový přenos, novou grafickou podobu či speciální notifikace. „Cílem je přinášet pro sportovní prostředí stále nové technologie, zvýšit komfort a zlepšit zážitek účastníků našich závodů. Novinky jsou připravené před naším prvním letošním závodem, což je dubnový 1/2Maraton Praha,“ prohlásil Carlo Capalbo, prezident organizačního výboru RunCzech.

Na běžeckých závodech ji uživatelé využívají při vyzvedávání startovních čísel nebo při získávání základních informací. Oblíbená servisní aplikace se však pro letošní rok stává také zábavnou platformou. každý fanoušek díky ní může být režisérem vlastního sportovního přenosu a živě sledovat dění na trase. Bude pouze na divákovi, jakou pasáž z tratě chce sledovat – jestli to bude vedoucí závodník, nebo třeba dění na občerstvovací stanici.

V letošní sezoně totiž RunCzech začal spolupracovat se streamovací platformou Pulse.TV a nově tak nabízí uživatelům živé přenosy ze všech závodů běžecké série přímo v aplikaci. Společně s livetrackingem tak získá uživatel dokonalý přehled o dění na trase, elitních atletech, ale také o All runners.

Další novinkou jsou notifikace o vyhlášení výsledků na stupních vítězů nebo třeba o otevření registrací na novou sezonu. Prostor v aplikaci dostane také Battle of the Teams, který je součástí Pražského mezinárodního maratonu. Díky němu se účastníci mohou stát součástí týmu společně s elitními atlety. Oblíbenou součástí aplikace bude v budoucnu i Mattoni FreeRun, který přináší vybrané pětikilometrové trasy po celé České republice. Vybrat si můžete podle různých parametrů nebo okolního prostředí. Přes aplikaci se zájemci dozvědí o profesionálních atletech RunCzech Racing Týmu, o unikátní sérií půlmaratonů SuperHalfs, běžeckých závodech pro středoškoláky, nebo třeba jak se stát RunCzech Star.

MALL.TV se k 1. dubnu mění na Fameplay

Po odprodeji Mall Group polskému Allegru končí s březnem i licence na používání značky MALL.TV. Diváci tak své oblíbené pořady od 1. dubna najdou nejen na stránce Fameplay.tv, kam bude současná MALL.TV přesměrována, ale i na všech ostatních platformách, kde jsou zvyklí si své pořady pouštět. Už několik let se totiž tým tvůrců, který se se změnou názvu nemění, věnuje omnichannel distribuci jednotlivých pořadů i jejich formátové různorodosti. Nově pak chystá pořady i pro mezinárodní publikum.

Od 1. dubna bude značka MALL.TV na současné platformě i na všech dalších distribučních kanálech nahrazena značkou Fameplay. Doména mall.tv bude automaticky přesměrována na Fameplay.tv. “Už dva roky si značku MALL.TV pouze pronajímáme. Přejmenování tudíž bylo nevyhnutelné. Diváci, kteří jsou zvyklí konzumovat námi vyrobený obsah, však o nic nepřijdou. Populární pořady najdou i nadále na YouTube, Stream.cz, sociálních sítích, nebo v televizních vysíláních. A samozřejmě také na nové video platformě Fameplay.tv,” popisuje Lukáš Záhoř, šéfproducent Fameplay.

Omnichannel distribuce v pojetí týmu Fameplay znamená například to, že se satirický deník Události Luďka Staňka kromě domovské platformy objevuje na YouTube a Stream.cz, vertikální verze pak na Instagramu, Facebooku, Twitteru, a TikToku. Pořad má i svou televizní verzi s názvem Luděk Staněk se zlobí, která běžela na Prima COOL. Pro televizi Nova Action pak tvůrci Fameplay vyrábí reality show BeerMaster a automagazín Svět motorů. “Vidíme, že se diváci jednotlivých platforem takřka nepřekrývají. Na každém novém kanálu tak můžeme oslovit nové lidi. My se navíc snažíme jít divákům a jejich zvykům maximálně naproti,” doplňuje Lukáš Záhoř.

Tím ale tým Fameplay nekončí. Hledá cesty, jak oslovit i mezinárodní publikum, a to primárně na YouTube. Už nyní jsou vybrané epizody o mezinárodně slavných stavbách s Adamem Gebrianem k dispozici s titulky ve 20 světových jazycích. Takovým příkladem může být epizoda o vile Tugendhat. V současné chvíli tvůrci pracují i na verzi s anglickým dabingem. Na YouTube najdeme i anglický spin-off Událostí Luďka Staňka. Ten pod názvem The Last Show připravuje tentýž tým scenáristů. Na YouTube najdou diváci i anglickou verzi Vesmírných zpráv Dušana Majera jako Space Flight News. A již brzy startuje pořad, respektive YouTube kanál, s názvem 10-minute biographies, který je anglickou mutací pořadu Životy slavných týmu Pavla Zuny.

Novou vizuální identitu pro Fameplay zajistilo Studio Najbrt. Na kreativní a strategické myšlence se podílel marketingový stratég Milan Šemelák. K novému názvu ještě Lukáš Záhoř dodává: “Název Fameplay nevznikl náhodou. Cestu k proslavení absolvujeme s tématy a tvářemi, které mají co říct, opakovaně. Tahle hra a sázka na sílu sdělení naši partu baví. Název je tak zároveň příslibem něčeho nového. O co přesně půjde, již brzy oznámíme.

Dodejme, že MALL.TV je na českém trhu od roku 2018. Vznikla jako internetová televize tvořená pro Mall Group. Dva roky po svém vzniku vstoupila i na slovenský trh. Když před dvěma lety koupilo polské Allegro Mall Group, divize MALL.TV nebyla součástí prodeje. Už v roce 2021 se osamostatnila a jejím 100% vlastníkem se stala společnost Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Společnost s obchodním jménem Czech Video Center si brand MALL.TV od Allegro Group pouze pronajímala. Ke konci března letošního roku tento pronájem končí.

ASUS Republic of Gamers a ACRONYM představují novou limitovanou edici zařízení ROG Flow Z13

Značka Republic of Gamers (ROG) oznámila druhý projekt v rámci probíhající spolupráce se společností ACRONYM, která se zabývá výrobou technických oděvů. Výsledkem tohoto partnerství je zařízení ROG Flow Z13-ACRNM RMT02, které spojuje svět módy, umění, techniky, Webu3 a her ve výkonném tabletu.

Zařízení, které se začne prodávat po celém světě od 3. dubna 2023, má profesionální parametry a obsahuje procesor Intel Core i9-13900H a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky. Tento obrovský výkon se vejde do těla o velikosti tabletu, které je navrženo tak, aby umožňovalo přenášení a používání v reálném světě. Krásně propracovaný, speciálně opracovaný hliník zajišťuje tuhost zařízení. Důmyslně navržený integrovaný systém přenášení využívá univerzální popruh. Díky němu je možné zařízení používat v několika režimech. Pryžové prvky zaručují přilnavost v každé poloze. Zesílené rohy zase chrání stroj před náhodnými nárazy nebo pády.

ROG x ACRONYM

Spoluzakladatel společnosti ACRONYM Errolson Hugh je od jejího založení v roce 1994 průkopníkem v oblasti technického oblečení. V uplynulých desetiletích firma ACRONYM vytvořila rozsáhlé designové portfolio, které se zaměřuje na spojení pokročilé funkčnosti a špičkové technologie. ACRONYM se díky spolupráci se značkami Nike nebo BE@RBRICK osvědčila jako vizionář v oděvním průmyslu. Snaží se získávat prvotřídní materiály a vytvářet hyperfunkční designy, které přesahují rámec běžného stylu. ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je druhým produktem v rámci probíhající spolupráce se značkou Republic of Gamers.

Při navrhování modelu RMT02 se Hugh obrátil na odborníky se zkušenostmi v oblasti designu, v čele s průmyslovým designérem a tvůrcem konceptů pro celovečerní filmy Philem Saundersem, který se proslavil především svým návrhem ikonického kostýmu Iron Mana. Saunders k projektu přistupoval vizionářsky, protože se během své kariéry věnoval doslova navrhování budoucích světů. Za projektem stojí Rod Chong, kreativní režisér z Los Angeles, který s Hughem dlouhodobě spolupracuje. Ve spolupráci s inženýry a zaměstnanci značky ROG se Hughův tým pustil do několikaletého procesu návrhu a výroby prototypů, který překonal očekávání značky ROG.

Shawn Yen, viceprezident herní divize ROG, ke spolupráci říká: „Spolupráce s týmem ACRONYM ukazuje, jak se můžeme na věci podívat z jiného úhlu a přistupovat k potřebám zákazníků z různých perspektiv. ACRONYM posouvá design na zcela novou úroveň přemýšlení o tom, jak lidé interagují s věcmi kolem sebe a jak je používají.“

ACRONYM se díky tomuto přístupu zaměřenému na člověka stal pro Republic of Gamers přirozeným partnerem v oblasti designu. ROG se snaží vyrábět prémiový herní hardware, který je dostatečně výkonný pro práci a hraní na profesionální úrovni a zároveň nabízí dostatek možností pro personalizaci, aby se každý hráč mohl projevit. Návrhy ACRONYM důsledně ztělesňují jejich přesvědčení, že dobrý design je formou svobody. Prostřednictvím stylu mohou diváci vyprávět svůj příběh vlastním způsobem.

Mimořádně univerzální

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je součástí řady ROG 2023 Flow, jejímž cílem je nabídnout mimořádně všestranné hraní na ultratenkém zařízení, které se přizpůsobí jakémukoli scénáři. Model Flow Z13 byl pro ACRONYM a ROG ideální platformou pro rozšíření této všestrannosti pro další scénáře, které vyžadují profesionální výkon a grafiku ve víceúčelovém mobilním zařízení. Integrovaný systém pro přenášení a neklouzavé části usnadňují používání na cestách a integrovaný stojánek snadno přemění RMT02 v běžný notebook, který je ideální pro hraní her, tvorbu nebo prohlížení obsahu. Stojánek lze použít i v orientaci na výšku, což z něj dělá jediný model Z13, který lze používat bez použití rukou na šířku i na výšku.

Dechberoucí výkon

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02 je vybaven procesorem Intel Core i9-13900H a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky. ROG vylepšila zařízení o přepínač MUX Switch a NVIDIA Advanced Optimus, takže dosahuje celkového tepelného výkonu 80 W. Systém chlazení ROG Intelligent Cooling využívá odpařovací komoru, která pokrývá 50 % základní desky. Tekutý kov a ventilátory Arc-Flow zajišťují chlazení s hlučností 0 dB. Zařízení podporuje technologii XG Mobile a nabízí displej ROG Nebula s poměrem stran 16:10. Mezi další vlastnosti displeje patří obnovovací frekvence 165 Hz, jas 500 nitů a 100% gamut DCI-P3, dotykové ovládání a ochranné sklo Corning Gorilla Glass DXC.

Zařízení je vybaveno porty USB-A, USB-C a microSD. Nechybí ani rozhraní Thunderbolt 4 a WiFi 6E. Má kompletně kovové šasi frézované CNC a podporuje rychlé 130W nabíjení přes port USB-C.

Nové pojetí mobility a interakce

ACRONYM vyšel z původního modelu ROG Flow Z13 a začlenil funkční prvky a filozofii designu svého oblečení, díky čemuž u Flow Z13-ACRNM RMT02 radikálně zvýšil možnosti přenášení. Zařízení lze snadno proměnit na špičkový tablet, výkonný mobilní desktop pro hraní her a cestovní pracovní stanici pro kreativce. Designový přístup ACRONYM uživateli nabízí více způsobů, jak s produktem pracovat a používat ho – tento přístup je zřejmý v celém RMT02. Designové prvky se řídí tím, jak se zařízení drží v ruce uživatele a jak podporují jeho používání v nových scénářích.

Produktový designér Phil Saunders ke koncepci zařízení uvedl: „Když vezmete RMT02 do ruky, okamžitě si všimnete, že je vše velmi příjemné na dotek. Systém popruhů dává uživateli co nejvíce možností, jak se svým zařízením komunikovat. Sám sobě je taškou, lze ho přehodit přes rameno a nabízí i režim, kdy jsou obě ruce volné, takže uživatel může s přístrojem pracovat i na cestách.“

Spolupráce vedená snahou o skutečné inovace posunula hranice možností ve výrobě. Opracovaný hliník, integrované pryžové prvky, chráněné rohy, systém popruhů a precizní gravírování celého povrchu prohlubují dojem, že se jedná o nástroj, jehož výrobě byla věnována velká technická péče. Robustní hliníkové šasi, které slouží jako vlastní pouzdro, prošlo intenzivním procesem obrábění, který prezentuje krásu a současně surovost se zřetelnými stopami po CNC stroji. Detailnější pohled na zařízení odhalí výrazné prvky, jako je laserem gravírovaná grafika a vlastní písmo a ikonografie.

Zařízení Flow Z13-ACRNM RMT02 se dodává s vlastním pouzdrem ACRONYM určeným pro uložení kabelů, napájecího zdroje a pera.

Společně s uvedením Flow Z13-ACRNM RMT02 se spouští program WRKGRP BEACON Web3, který nově pojímá vztah mezi značkou a komunitou a doplňuje zážitek z produktu o další vrstvu digitálních a fyzických sběratelských předmětů.

Dostupnost a ceny

ROG Flow Z13-ACRNM RMT-02 bude v prodeji od pondělí 3. dubna 2023. Další informace vám poskytne místní zástupce společnosti ASUS. Dostupnost se může lišit v závislosti na dané zemi.

TECHNICKÉ PARAMETRY[1]

 

ROG Flow Z13-ACRNM RMT02

 

Procesor Procesor Intel Core i9 13900H 13. generace
Grafika Grafická karta NVIDIA GeForce RTX 4070 pro notebooky GDDR6

8GB TGP 65 W (s funkcí Dynamic Boost)

Operační systém Windows 11
Displej WQXGA (2560 x 1600), 165 Hz / 3 ms, 500 nitů, IPS-panel s DDS + G-SYNC, 100% DCI-P3, Dolby Vision, Pantone Validated, Gorilla Glass DXC
Paměť Až 32 GB LPDDR5 5200 MHz
Úložiště Až 1 TB PCIe 4.0 SSD
Fotoaparáty Přední: 5 Mpx infračervená kamera

Zadní: 13 Mpx fotoaparát

Klávesnice Podsvícená chiclet klávesnice

Jednozónová bílá LED

Audio 2 x reproduktory s technologií inteligentního zesilovače

Dolby Atmos

Hi-Res Audio

Obousměrné potlačení hluku pomocí AI

Wi-Fi / Bluetooth WiFi 6E (802.11ax)

Bluetooth v5.2

I/O porty 1 x 3,5 mm kombinovaný audio konektor

1 x čtečka Micro SD karet

1 x USB 3.2 typu A

1 x USB 3.2 Gen 2 Type-C podpora DisplayPort 1.4 / napájení / G-SYNC

1 x Type-C s Thunderbolt 4 (s podporou DisplayPort 1.4 + PD)

1 x mobilní rozhraní ROG XG

Baterie 56 Wh
Rozměry Zařízení: 302-318 x 214-222 x 15,6-20 mm

Klávesnice: 302,8 x 240,3 x 6,25 mm

Hmotnost Zařízení: 1322 g

Klávesnice: 393 g

 

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je podznačka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG, která vznikla v roce 2006, nabízí kompletní řadu inovativních produktů známých svým výkonem a kvalitou, včetně základních desek, grafických karet, systémových komponent, notebooků, stolních počítačů, monitorů, smartphonů, audio zařízení, routerů, periferií a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní akce. Výbava ROG byla použita k vytvoření stovek rekordů v přetaktování a je stále preferovanou volbou hráčů a nadšenců po celém světě. Chcete-li se stát jedním z těch, kteří si troufají, více informací o ROG najdete na adrese http://rog.asus.com.

O ACRONYM

Společnost ACRONYM založili v roce 1994 Michaela Sachenbacherová a Errolson Hugh jako nezávislou designérskou agenturu se zaměřením na spojení stylu a technologie v odívání. Prostřednictvím své stejnojmenné značky i četných spoluprací se značkami se ACRONYM zasloužil o vznik nové generace technických oděvních výrobků. Více informací najdete na https://acrnm.com.

  • [1] Specifikace, obsah a dostupnost produktů se mohou bez předchozího upozornění změnit a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com
Exit mobile version