NIKON UVÁDÍ HBITÝ FOTOAPARÁT Z 8. PŘÍSTROJ SE ŠPIČKOVÝM VÝKONEM V KOMPAKTNÍM TĚLE.

Společnost Nikon dnes přidala do své řady profesionálních fotoaparátů mirrorless řady Z výkonný a hbitý přístroj Z 8. Nový model Z 8 nabízí řadu funkcí fotoaparátu Z 9 v lehkém těle a poskytuje hybridním tvůrcům v oblasti videa/statických snímků působivou všestrannost pro oživení jejich tvůrčích vizí.

Díky vynikající kombinaci špičkové výkonnosti a kompaktní konstrukce je Z 8 působivým následovníkem fotoaparátu Z 9 a skutečným tvůrčím nástupcem modelu D850. Tělo přístroje Z 8 s hmotností pouhých 910 g (přibližně) je o 30 % menší než Z 9 a o 15 % menší než D850. Jde tak o perfektní hybridní fotoaparát pro tvůrce, kteří chtějí lehčí tělo pro fotografování z ruky nebo či fotoaparát formátu FX, který bude perfektně vyvážený v libovolné kamerové kleci a také na většině kardanových závěsů.

Fotoaparát Z 8 s vysokým výkonem v oblasti videa i statických snímků nabízí 45,7 milionu pixelů pro statické snímky a nativní rozlišení 8,3K pro video, takže otevírá skutečně mnoho tvůrčích možností. Stejný obrazový snímač CMOS typu „stacked“ a systém zpracování obrazu EXPEED 7 jako u fotoaparátu Z 9 zaručují špičkovou kvalitu obrazu přímo ve fotoaparátu a poskytují tvůrcům maximum všestrannosti pro přizpůsobení libovolnému pracovnímu postupu. Video lze zaznamenávat v množství různých snímacích frekvencí a kodeků včetně 12bitového formátu RAW pro video až 8,3K/60p nebo 4,1K/120p. Fotografové mohou pracovat s řadou velikostí souborů a snímacích frekvencí včetně ohromující frekvence 120 sn./s. Tvůrcům obsahu HDR zaznamenává fotoaparát 10bitové statické snímky HEIF a 10bitové video HLG.

Menší a lehčí tělo neobětuje spolehlivost: fotoaparát Z 8 je vybaven profesionálním utěsněním proti povětrnostním vlivům a stejnou odolností proti chladu jako vlajkové lodě Nikon D6 a Z 9 pro jistotu spolehlivého provozu za nízkých teplot. Přístroj Z 8 je rovněž prvním fotoaparátem Nikon mirrorless vybaveným dvěma porty USB-C, což umožňuje rychlý přenos snímků během nabíjení. Kromě fotoaparátu je zde také objektiv NIKKOR Z pro každou tvůrčí ideu a každý rozpočet, plus příslušenství třetích stran od kardanových závěsů až po mikrofony a další vybavení.

Dirk Jasper, Product Manager u společnosti Nikon Europe, říká: „Fotoaparát Z 8 přináší do naší profesionální řady zcela novou úrovně hbitosti. Jeho vysoká výkonnost a všestrannost v oblasti videa i statických snímků z něho činí skutečný hybridní profesionální nástroj, zatímco jeho kompaktní tělo odpovídá potřebám širokého spektra fotografů. Fotoaparát toho zvládne hodně, takže se budete moci snadno soustředit na libovolné tvůrčí výzvy.“ 

Souhrn klíčových vlastností: Z 8

Statické snímky: pořizování vynikajících statických snímků se 45,7 milionu pixelů, působivý dynamický rozsah a všestranné snímací frekvence až do neuvěřitelné hodnoty 120 sn./s včetně kompletního automatického zaostřování/automatické expozice – to vše bez výpadků obrazu v hledáčku. Specializované portrétní funkce umožňující fotografům jemně doladit barevný odstín a jas nebo změkčit vzhled pleti.

Hledáček s živým náhledem bez zpoždění a výklopný monitor: hledáček s plynulým obrazem bez výpadků díky technologii dvojího datového toku. Jasný dotykový monitor výklopný ve 4 osách.

Příprava na obsah HDR: 10bitové statické snímky HEIF a 10bitové video HLG. Obsah lze okamžitě zobrazit na obrazovkách HDR bez nutnosti úprav.

Dva porty USB-C a dva sloty pro paměťové karty: oddělené konektory USB pro napájení a komunikaci pro rychlé přenosy dat během nabíjení. Dva sloty pro paměťové karty pro všestranné fotografování a ukládání dat.

Ovládání: hluboký komfortní grip. Samostatná rozhraní zobrazení pro video a statické snímky. Automatické otočení menu při práci v orientaci na výšku.

Lehké a odolné provedení: hmotnost pouhých 910 g (přibližně) a účinné utěsnění proti klimatickým vlivům zabraňující vniknutí prachu, nečistot a vlhkosti.2 Stejná úroveň odolnosti vůči chladu jako u vlajkových lodí Nikon D6 a Z 9 pro spolehlivou práci při teplotách až -10 °C.

Volitelný grip pro fotografování na výšku: nový multifunkční Battery Pack Nikon MB-N12 lze použít jako grip pro fotografování na výšku nebo jako protiváhu těžkých teleobjektivů, resp. pro dlouhodobé celodenní fotografování.

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Česko si bude poprvé volit osobnost e-commerce

Už jen do tohoto pátku 12. května 2023 bude možné nominovat osobnost, která podle vašeho názoru zásadně ovlivňuje dění českého a slovenského online prodeje. Ta se pak stane historicky prvním výhercem nové ankety EXEC E-commerce osobnost. Podělte se o tipy na vaše kandidáty na e-commerce osobnost roku prostřednictvím vyplnění krátkého formuláře, který spolu s dalšími podrobnostmi najdete na stránkách ankety. Vyhlášení výsledků ankety EXEC E-commerce osobnost 2023 proběhne ve středu 7. června.

Segment e-commerce se zejména za posledních několik let stal vysoce konkurenčním prostředím. I když v roce 2022 obrat e-commerce klesl meziročně o 12 %, e-shopy jsou v České republice stále oblíbenější. Pandemie covidu-19 zrychlila navíc přesun maloobchodu na internet. Loni se tam utratilo 197 miliard – o 27 % procent více než v předcovidovém roce 2019. Na internet přitom zamířili i do té doby „klasičtí“ kamenní prodejci.

Opravdu se mezi e-shopy prosadit je stále těžší a dalo by se říct, že se to podaří jen nejvytrvalejším a těm, kteří nejen že se skvěle orientují v dynamické oblasti internetového prodeje a dokážou posouvat dopředu svoje vlastní online podnikání, ale často zároveň celou československou e-commerce scénu přímo ovlivňují svými názory, přístupy i obdivuhodnými výsledky. A není se co divit. Aktuálně je v Česku více než padesát tisíc e-shopů a vybrat a ocenit osobnost, která ovlivňuje dění v československé e-commerce, nebude jednoduché.

A právě o to usiluje nová anketa EXEC E-commerce osobnost 2023, která si předsevzala najít a ocenit nejvýraznější osobnosti československé e-commerce. „Věříme, že v Česku a na Slovensku je mnoho soutěží pro úspěšné agentury i e-shopy. Za jejich úspěchem ovšem mnohdy stojí několik šikovných jednotlivců, a právě je chceme prostřednictvím této soutěže ocenit,“ říká Petr Krakowczyk, marketingový ředitel společnosti Shopsys, která soutěž pořádá.

Do ankety se budou moci zapojit nejrůznější osobnosti, které svým vlivem ovládají český a slovenský trh. Nejčastěji se bude jednat o majitele, provozovatele a manažery e-shopů, startupisty, marketéry a e-commerce odborníky různých specializací. Ti bedlivě sledují aktuální globální i tuzemské trendy, aplikují je v praxi a mnohdy je dokonce spoluurčují. Navíc se dokážou přizpůsobit stále se měnícímu online prostředí i zvyšujícím se nárokům nakupujících a aktivně se podílí na úspěchů svých společností.

Vítěze bude vybírat odborná porota složená z předních e-commerce manažerů, investorů, PR expertů i majitelů e-shopů či služeb. Mezi ně patří například Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci, Ondřej Klega, ředitel investorské skupiny eRockets, Petr Svoboda, zakladatel společnosti Shopsys anebo Peter Brejčák, redaktor portálu CzechCrunch.cz.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.

Bose vylepšuje sluchátka QuietComfort Earbuds II, nově lze využít samostatně jedno sluchátko jako mono handsfree

Když se na podzim loňského roku dostala na evropský trh true wireless sluchátka Bose QuietComfort Earbuds II, řada médií je na základě recenzí a srovnávacích testů označila jako sluchátka s nejlepším aktivním potlačením okolních ruchů (ANC) na světě. V kombinaci se skvělými zvukovými vlastnostmi hodnými Bose, individuální optimalizací reprodukce podle anatomie ucha uživatele a vysokou odolností se stala jedním z nežhavějších kandidátů na nejzajímavější novinku roku ve své kategorii. Vlastností, kterou řada odborníků a uživatelů zařazovala do slabin tohoto modelu, byla nemožnost využít samostatně jedno ze sluchátek jako handsfree. To se nyní mění.

S novou aktualizací softwaru rozšiřuje výrobce možnosti využití Bose QuietComfort Earbuds II a přidává stávajícím i budoucím uživatelům mimo jiné tuto užitečnou funkci. Jako mono handsfree lze využít levé i pravé sluchátko. Pokud má uživatel nainstalovanou aplikaci Bose Music a povolené automatické aktualizace, proběhne update zcela automaticky. V opačném případě stačí po propojení aplikace se sluchátky zvolit ručně proces aktualizace.

Nejnovější generace absolutně bezdrátových sluchátek Bose nabízí mimo jiné výše uvedenou individuální optimalizaci reprodukce. Vždy při nasazení si pomocí krátkého tónu sluchátka změří akustické vlastnosti zvukovodu konkrétního ucha a výsledku přizpůsobí zvuk. S využitím aplikace Bose Music lze navíc díky této funkci otestovat optimální utěsnění v uších a vybrat správnou velikost silikonových koncovek, což je klíčové pro dosažení optimálního zvuku i ANC. Úroveň ANC lze v aplikaci plynule upravovat a poklepáním na sluchátko je možné potlačení okolních zvuků “obrátit naruby” a  aktivovat transparentní mód Aware pro komunikaci s okolím bez nutnosti sundávání sluchátek. Každý „špunt“ váží méně než 7 gramů, na jedno nabití hrají sluchátka až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Velmi pevné, a přitom pohodlné uchycení v uších i při aktivním sportu zajišťuje systém dvou samostatných silikonových částí – koncovek do uší a pásku, pomocí kterého se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce. Obě části jsou v balení ve třech různých velikostech.

Díky neustálému vývoji a automaticky probíhajícím aktualizacím vylepšuje postupně Bose vlastnosti všech aktuálně dostupných produktů. V minulosti byl například sluchátkům QC 45 dodatečně doplněn uživatelsky nastavitelný ekvalizér.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds II jsou na našem trhu k dostání standardně v černém provedení a světlé barvě Soapstone. Kromě toho je aktuálně k dispozici ještě několik desítek kusů limitované barevné edice Eclipse Grey. Koncová doporučená cena všech variant je 7 690 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

T-Mobile zahajuje výstavbu nového křídla svého nejmodernějšího datacentra DC7. Rozroste se na 3 500 m² a nabídne nejvyšší standardy na trhu

T-Mobile jako největší hráč v oblasti datových center mezi mobilními operátory v Česku (rozlohou plochy pro IT a počtem DC) zahájil výstavbu nového křídla DC7. Datové centrum, které se nachází v Praze 15, se již od roku 2018 stará o data 50 významných mezinárodních firemních zákazníků typu hlavních bankovních domů či klientů používajících private cloud. Čtyři nové datové sály nabídnou rozlohu 1 400 m2, kapacitu až 780 racků a soulad s náročnými mezinárodními standardy. Výstavba nového křídla DC7 bude představovat investici zhruba 800 milionů korun. Operátor tak dále posiluje své kompetence v oblasti infrastrukturních služeb a ukládání dat, které tvoří významnou část divize T-Business zaměřené na firemní klienty.

Datová centra jsou základním zabezpečeným prostředím s vysokou dostupností pro provoz IT a kritické infrastruktury všech zákazníků. Mezi stávající klienty patří např. velcí mezinárodní zákazníci, bankovní domy, distribuční společnosti, obchodní řetězce nebo státní správa – konkrétně má operátor svolení jmenovat Bank iD, Český úřad zeměměřický a katastrální, Raiffeisenbank či Českou exportní banku. Nové křídlo reaguje na vysokou poptávku o služby datacentra, rozšíří stávající technologickou budovu a nabídne tak celkovou rozlohu 3 500 m2. Datacentrum splňuje náročné mezinárodní standardy ANSI/TIA942 na úrovni TIER 3 a poskytuje jednu z nejvyšších úrovní záruk dostupnosti.

Poptávka je obrovská a kapacita naplněna, proto jsme se rozhodli pro další významnou investici do rozšíření centra a klientům přinesli moderní lokální zázemí od spolehlivého partnera. Naše DC7 nabízí nejvyšší standard na trhu, vysokou efektivitu provozu a v budoucnu se zaměří také na udržitelná řešení. Provozované cloudové služby garantují vysoké zabezpečení i díky kombinaci fyzické a digitální bezpečnosti. S atraktivní cenotvorbou, kterou jsme schopni nabídnout jak pro housing, tak cloudová řešení a dostupnou konektivitou je DC7 vynikající volbou pro efektivní a bezpečnou správu dat,“ uvedl Luboš Lukasík ředitel divize T-Business v T-Mobile Czech Republic.

Neinvestujeme do datových center pouze proto, abychom rozšířili prostor, který můžeme našim zákazníkům nabídnout pro IT infrastrukturu. Moderní a provozně efektivní datová centra jsou pro nás také základním stavebním kamenem pro rozvoj služeb s přidanou hodnotou u dedikovaných, privátních, hybridních nebo multicloudových řešení. Tato nabízíme v podobě plně spravované infrastruktury (IaaS, PaaS) v kombinaci s konektivními a bezpečnostními službami tak, aby zákazník měl s infrastrukturou co nejméně starostí a mohl se plně soustředit na vlastní business,“ uvedl Michal Erlich, manažer datových center a cloudových služeb T-Mobile Czech Republic.

Pokročilé chlazení a zelené napájení

Datacentrum nabízí kromě moderních energeticky efektivních technologií nejmodernější systém chlazení, který využívá princip nepřímého freecoolingu s adiabitickým dochlazováním s energetickou efektivitou PUE 1.3. Tato hodnota patří do nejnižších v rámci provozu komerčních datových center v České republice. Díky tomu dokáže datacentrum poskytnout nejvyšší možný výkon při zachování velmi vysoké efektivity, tedy i za nižších celkových provozních nákladů. Kapacita chlazení bude až 3 MW pro IT, přičemž celková kapacita DC7 včetně první fáze je až 10 MW pro IT. Datacentrum využívá nosnost zdvojených podlah 2 t/m2 s nosností pod zdvojenou podlahou 5 t/m2. Po dokončení druhého křídla pak bude k dispozici v rámci záložního napájecího systému datového centra již celkem 5 dieselových agregátů s možností dalšího rozšíření.

 

DC7 je výjimečné také svým napájením, které v souladu s ESG strategií společnosti T-Mobile využívá ze 100 % zelené energie. Aktuálně firma pracuje na přípravě a realizaci FVE přímo v areálu datového centra.

Vzdálený přístup i biometrické zabezpečení

Nové křídlo datacentra nabídne zákazníkům řadu pokročilých služeb a řešení na míru v oblasti infrastrukturních a cloudových služeb a uchovávání dat. Využít mohou pronájem celých sálů, klecových systémů, racků nebo jejich součástí, a také služby pronájmu a provozu HW a kompletní IT infrastruktury včetně profesionálních služeb konfigurace, správy a dohledu 24/7. Mezi doplňkové služby pak patří hosting, stěhování, montáž, konektivita, záloha i vzdálená technická podpora. Klienti se mohou spolehnout také na lokální a vzdálený monitoring s režimem 24/7 a systém elektronické kontroly s využitím biometrických prvků.

T-Mobile vedle tří datových center v Praze s nejmodernějším datovým centrem DC7 nabízí tento typ služeb také v Brně a Ostravě. Služby datových center, cloudů a uchovávání dat sjednocuje v doméně Store v rámci své divize T-Business. T-Mobile tak již dávno není jen telekomunikační operátor, ale zaměřuje se výrazně i na poskytování právě ICT služeb v oblasti privátních a veřejných cloudů, síťových služeb a bezpečnosti. Poskytování ICT produktů a služeb činilo v loňském roce 48 % příjmů.

OPPO Find N2 Flip se stane jedním z prvních smartphonů, které získají aktualizaci na Android 14 Beta 1

Společnost OPPO dnes oznámila, že vyklápěcí telefon Find N2 Flip bude jedním z prvních smartphonů na světě, který obdrží aktualizaci na operační systém Android 14 Beta 1. Vývojáři a příznivci nadstavby uživatelského systému ColorOS si mohou na svém vyklápěcím telefonu OPPO vyzkoušet vývojovou verzi systému ColorOS. Je postavená na první beta verzi systému Android 14.

Další rok a další verze Androidu tentokráte s číslem 14. Nový Android bude možné vyzkoušet v Beta 1 verzi také na OPPO Find N2 Flip. Jeho majitelé se tak zařadí mezi první na světě, kteří budou mít možnost si nový systém projít a otestovat. Další aktualizace nadstavby uživatelského systému ColorOS bude založená právě na první beta verzi systému Android 14 a k vyzkoušení budou jak nové funkce, tak i rozhraní API.

„S novým OPPO Find N2 Flip jsme nastavili vysokou laťku pro vyklápěcí telefony. Při jeho vývoji jsme se spolehli na špičkové technologické řešení, inovace i intuitivní design. Ve spolupráci se společností Google jsme také docílili funkce převodu řeči na text na vnější obrazovku. Se systémem Android 14 budeme dál posouvat skládací telefony na novou úroveň tím, že spojíme špičkový hardware s bezkonkurenčním softwarem,“ řekl Peter Dohyung Lee, ředitel pro vlajkovou produktovou řadu společnosti OPPO.

Systém Android 14 přináší řadu aktualizací pro zvýšení produktivity, výkonu, ochrany soukromí a zabezpečení i nové možnosti přizpůsobení uživatelům. Nabízí intuitivnější uživatelské rozhraní systému, například novou šipku „zpět“ uprostřed displeje a vylepšený seznam možností sdílení. Skládací zařízení poskytují příležitost pro vývoj inovativních aplikací. OPPO zároveň podporuje své vývojáře, aby využívali rozhraní API systému Android i nástroje a zdroje poskytované společností Google k vytváření aplikací určených pro vnější i vnitřní obrazovky.

Aktualizace Android 14 Beta 1 bude k dispozici pro OPPO Find N2 Flip, který na trh přišel v únoru 2023. OPPO Find N2 Flip na trhu představil jeden z největších vnějších displejů svého druhu s nejméně viditelným záhybem obrazovky díky nové generaci pantu Flexion Hinge a celodenní výdrží baterie s bleskovým nabíjením SUPERVOOC. Kromě toho slibuje svým uživatelům po celém světě čtyři hlavní aktualizace systému ColorOS a pět let bezpečnostních aktualizací.

Vývojáři si mohou už teď stáhnout a vyzkoušet vývojářskou verzi systému ColorOS, která běží na Androidu 14 Beta 1. A ještě letos se mohou i další uživatelé Find N2 Flip těšit na veřejnou verzi systému ColorOS, taktéž založeného na Androidu 14.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši.  Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Největší evropský marketplace přichází do Česka. Allegro se otevírá českým obchodníkům

Počínaje dneškem se mohou čeští obchodníci registrovat a začít prodávat na allegro.cz, nové marketplace platformě propojující prodejce s miliony zákazníků. Pro nově registrované obchodníky si navíc Allegro připravilo řadu funkcí, zvýhodněných nabídek i nástrojů, které jim prodej na novém kanále výrazně usnadní.

Spuštění Allegro.cz je pro nás v rámci naší ambice vytvořit nejoblíbenější e-commerce platformu pro zákazníky i obchodníky celé střední a východní Evropy stěžejním milníkem. Českým obchodníkům tak zároveň poskytujeme příležitost rozšířit své podnikání s podporou důvěryhodného partnera, který do Česka přináší dlouholeté zkušenosti i množství odborných znalostí ze světa e-commerce,“ komentuje spuštění platformy Alvise Favara, obchodní ředitel společnosti Allegro.

S průměrným počtem 22 milionů uživatelů a více než 14 miliony aktivních nakupujících měsíčně disponuje Allegro nejširší zákaznickou bází ve střední a východní Evropě. S otevřením platformy českým obchodníkům si společnost klade za cíl především rozšíření nabídky a její maximální přizpůsobení na míru potřebám českých zákazníků.

Mezinárodní značka, lokální platforma

Čeští obchodníci mohou již od počátku využívat řadu funkcí, která jim prodej na nové platformě výrazně usnadní. Prostřednictvím Allegra mohou pro doručení svých zásilek využívat logistické řešení přepravní společností WE|DO, která je též součástí skupiny Allegro.  WE|DO nabízí zákazníkům veškeré aktuálně nejvyhledávanější způsoby dopravy – kurýrní služby, doručení do výdejních míst i samoobslužných boxů. Kapacitu WE|DO zároveň doplní služby společnosti Zásilkovna, obchodníci tak mohou svým zákazníkům nabídnout doručení do více než 12 000 míst. Platforma navíc prostřednictvím programu Smart! umožní nakupujícím využít při objednávce nad určitou hodnotu bezplatné doručení zboží nebo jeho vrácení na měsíc či rok zdarma. Pro obchodníky zároveň program představuje příležitost, jak bez větších nákladů zvýšit viditelnost i atraktivitu svých nabídek.

Pro první nově registrované prodejce si Allegro připravilo také Uvítací program – obchodníci, kteří se na platformu přihlásí do konce letošního června, tak mohou získat až stoprocentní slevu z poplatků spojených s prodejem svého zboží. Speciální nabídka bude platná do konce září 2023 a umožní obchodníkům na provizních poplatcích ušetřit až 250 000 korun, tedy 50 000 korun měsíčně. Prodejci se tak mohou v prvních měsících svého působení na platformě plně věnovat průzkumu nového prodejního kanálu a jeho širokých možností bez obav o výši poplatků, které jsou s prodejem na tržišti běžně spojeny.

Jak Allegro marketplace funguje?

Platforma Allegro.cz je založena na modelu online tržiště, obchodníci tak na Allegro zalistují své produkty a následně je prodávají přímo koncovým zákazníkům. V průběhu celého procesu poskytuje Allegro partnerským prodejcům přístup k nejmodernějším technologiím, množství pohodlných způsobů doručení i platebních metod a také marketingovou i vzdělávací podporu ve formě webinářů, výukových programů i online kurzů, to vše bez fixních servisních poplatků. Díky pokročilým prodejním nástrojům mají obchodníci své nabídky, jejich ceny i viditelnost plně pod kontrolou. Všechny funkce platformy, včetně kontaktního centra a chatu, jsou navíc k dispozici v českém jazyce.

Pro zahájení prodeje na platformě se musí majitelé obchodů zaregistrovat přímo na Allegro.cz. Registrační formulář i veškeré detaily jsou k dispozici zde.

O Allegro Group

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Nový byznys model Fameplay: Přerod z tvůrce jedné internetové televize na hráče stavícího internetové televize pro značky, komunity a sportovní organizace v mezinárodním prostředí

Fameplay, původně známá produkcí svých původních pořadů a internetové televize s názvem MALL.TV, výrazně mění svůj byznys model. Nově se zaměří na vytváření internetových televizí pro značky, tvůrce a sportovní organizace. K tomuto účelu jim nabízí komplexní sadu produktů, které zahrnují nejen produkci obsahu, ale i chytré využití dat, vlastní technologické platformy a omnichannel distribuci hotového obsahu. Tento přístup v podstatě definuje, co dnes znamená pojem internetová televize.

Fameplay dnes oznámila svoji proměnu na tvůrce mezinárodních internetových televizí. Juraj Felix, CEO projektu Fameplay, tento přechod k novému fungování popisuje slovy: “Náš nový obchodní model bude všem, kdo naši práci sledují delší dobu, připadat přirozený. Ještě pod značkou MALL.TV jsme vytvořili internetovou televizi, která propojila původní obsah s e-commerce tržištěm, a tím jsme pro dané tržiště otevřeli nový obchodní model. Tento model jsme s obměnami aplikovali pro potřeby Českého olympijského výboru v podobě Czechteam.tv, na Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (kviff.tv) a při stavění inovativní televize k tématu leadershipu se společností Atairu (Atairu Leadership TV). Každou z těchto platforem jsme stavěli s ohledem na jejich různé obchodní cíle. A ve všech těchto projektech dále pokračujeme. Navíc ukazují, že se naše zaměření neustále točí kolem hledání cest, jak diváky obsahu přimět ke konkrétní akci – od nákupu, přes engagement, po vlastní touhu po vzdělání či změně. Nyní se nám díky exponenciálnímu technologickému pokroku navíc otevírá jedinečná příležitost škálovat naše kompetence na další trhy.

Šíře produkčního záběru v kombinaci s novými technologiemi pomůže dostat obsah na mezinárodní trh i s lokálními rozpočty

Nová byznys strategie značky Fameplay se soustředí na zhodnocení obsahu za využití  komplexních produkčních schopností, AI technologií, decentralizované creator ekonomiky a mezinárodní distribuce obsahu. Není to jen ambice. Na palubě Fameplay fungují týmy živých přenosů, televizní produkce, hrané tvorby i animace. K optimalizaci procesu výroby a distribuce obsahu doposud otestovaly přes stovku nástrojů umělé inteligence. Výsledkem je desetinásobný nárůst výstupních formátů videa (od vertical, horizontal, long, shorts, atd.), a navýšení dosahu o stovky procent. To vše při snížení jednotkových výrobních nákladů.

S využitím umělé inteligence umíme efektivně syntetizovat řeč z textu, lokalizovat celé řady pořadů, používat klonovaný hlas pro dabing protagonistů, optimalizovat výrobu krátkých formátů a náhledových fotek videí, transformovat fotografie na mluvící avatary, nebo generovat nový obsah úplně od nuly. Vše se neustále vyvíjí a zlepšuje. Zodpovědně proto alokujeme naše kapacity, abychom v rychlé adaptaci na vývoj v produkci videa šli mezi prvními v řadě. Jde totiž o vzorec, který nám umožňuje vyrábět a šířit na globálních trzích jakýkoliv kvalitní obsah, a to s lokálními rozpočty, “ dodává Lukáš Záhoř, šéfproducent Fameplay.

Internetová televize není jen o produkci obsahu, ale o celkovém komplexním procesu tvorby

Na slova Lukáš Záhoře navazuje Juraj Felix popisem holistického procesu tvorby obsahu. Ten musí vždy začínat jasným cílem a odpovědí na otázku proč: „Mnoho zajímavých značek a komunit se snaží definovat odpověď na zásadní otázku: „Proč bychom měli být slavní?“ A právě proto spolupracujeme s projektem Stage on Mars, studiem lidských perspektiv vedeným Milanem Šemelákem. A nejen to. Ve spolupráci s technologickou firmou GjirafaTech umíme poskytnout značkám a tvůrcům vlastní video přehrávač i kompletní technologickou platformu pro vysílání a distribuci obsahu, doplněnou o omnichannel distribuci na globálních platformách. Ale ani tento proces by nebyl kompletní bez našich datových analytiků. Využíváme spolupráce se startupem Carl, který se zabývá zpracováním dat o obsahu. Jejich poznatky nám také pomáhají efektivně cílit na to správné publikum a nabízejí cennou zpětnou vazbu na vytvořený obsah i jeho formy distribuce. 

Další aktivity Fameplay týmu

Součástí strategické změny je i transformace původní značky MALL.TV. Její týmy budou ve své práci pokračovat pod společnou značkou Fameplay. Nyní se budou soustředit na omnichannel distribuci původních pořadů a videí v různých jazycích a na různých trzích. Vytěžují tak na 19 000 různých již existujících epizod. Tato práce přináší další zkušenosti, které poslouží i novým klientům Fameplay.

Pevně věříme, že nejúčinnějším způsobem, jak ukázat potenciál našeho obchodního modelu pro tvůrce, značky a komunity, je být sami sobě nejlepším příkladem. Usilovat o FAME (tedy slávu, či známost) lze pouze tehdy, když ji máte podpořenou udržitelným obchodním modelem,“ uzavírá Juraj Felix, CEO Fameplay. 

Fameplay jako B2B služba pro ty, kdo chtějí stavět své internetové televize

K tvorbě vlastních pořadů přidává tým Fameplay i budování internetových televizí pro všechny značky, tvůrce a témata, kteří mají co říct. Internetové televize budou stavět pro klienty nejen na českém trhu. Nabízí veškeré své zkušensoti nabyté od dob MALL.TV i komplexní službu, a to za přispění strategických spoluprací s dalšími partnery:

Gjirafa Tech

Gjirafa.tech je technologická společnost a lídr v oblasti softwarových řešení a služeb pro digitální vydavatele, mediální domy a zábavní průmysl. Gjirafa nabízí sadu Enterprise SaaS řešení, které se soustředí okolo přehrávače videa a plně přizpůsobitelné platformy, která umožňuje tvůrcům obsahu vytvářet vlastní webové stránky, mobilní aplikace nebo aplikace pro chytré televize. Platforma tak svým uživatelům z enterprise řad umožňuje streamovat jejich obsah a nastavit jeho distribuci tak, že si vytváří svůj vlastní mediální prostor. K dispozici jsou jim i modulární funkce pro interakci s publikem, jako jsou chaty, ankety, upozornění a online zprávy, které zvyšují zapojení a loajalitu uživatelů a diváků, a to vše s intuitivním uživatelským rozhraním.

Společnost Gjirafa, která je součástí společností, do nichž investovala společnost CMI, poskytuje technologickou infrastrukturu pro každého, kdo chce spustit vlastní videoplatformu.

Carl

Carl Data Company je nový projekt zkušeného analytika Jakuba Šilera a jeho týmu. Zaměřuje se na datovou analýzu pro tvůrce obsahu. Tento startup reaguje na nedostatečnou srozumitelnost tabulek a grafů pro všechny, kdo s nimi nejen v kreativních odvětvích potřebují pracovat. Carl nabízí interaktivního asistenta založeného na datech, AI a strojovém učení, který dokáže vysvětlovat data srozumitelným jazykem nejen tvůrcům, ale všem, kdo vytváří obsah a koho zajímá, jaký vliv má na dosažení jejich cílů. Umožňuje tak novinářům, influencerům či marketérům vidět konkrétní dopad dat na jejich práci a přirozeně tak přinést datové rozhodování i do tvůrčího procesu.
Investice od skupiny CMI umožní startupu Carl další rozvoj aplikace, která bude v reálném čase pomáhat tvůrcům obsahu najít cílové publikum, ukázovat zásah aktuálního obsahu a doporučovat změny pro dosažení lepších byznysových výsledků.

Stage on Mars

Stage on Mars je studio perspektiv, které založil zkušený kreativec a řečník Milan Šemelák. Milan je známý svým nekompromisním přístupem ke značkám a kreativitě. Se svým týmem vytváří zážitkové akce, při nichž lídři a jejich týmy společně mění své otázky o budoucnosti firmy v divadelní hry. Vznikají tak nové perspektivy, které většinou není možné najít v powerpointových prezentacích. Stage on Mars kombinuje kreativní, psychologické a umělecké prvky, aby inspiroval lidi k maximální kreativitě, otevřenosti a odpovědnosti za nápady, které takto vznikají.

Spolupráce Fameplay a Stage on Mars bude klíčová zejména na začátku spolupráce s klienty, kdy budou společně hledat perspektivy a měnit v divadelní představení zejména zásadní otázku: „Co je ta jedna věc, díky které můžeme být opravdu slavní?

Od historie k současnosti. Moderní technologie výrazně zvyšují kvalitu života více než milionům pacientů s diabetem v České republice

Diabetes mellitus je civilizační choroba 21. století, kterou trpí stále více lidí – v roce 2022 se s cukrovkou léčil více než milion obyvatel České republiky.[1] Světová zdravotnická organizace dokonce předpovídá, že v roce 2045 bude na světě přes 630 milionů osob s diabetem.[2] O rozsahu problému svědčí i další statistiky – dle odborníků každých 8 vteřin zemře na následky onemocnění jeden člověk.[3] Diabetes však lze dlouhodobě držet pod kontrolou, napomáhají tomu moderní technologie a celá řada nových léků. Život pacientům s diabetem řadu let výrazně zjednodušují diabetické senzory. Pravidelný selfmonitoring krevní glukózy se totiž považuje za nezbytnou součást léčby cukrovky a prevence jejích komplikací.[4]

Historickým milníkem v léčbě diabetu se v roce 1921 stalo objevení inzulínu, který pomohl zachránit životy milionům diabetiků. Dneska už se bez něj pacienti s diabetem 1. typu neobejdou. Na glukometr si však pacienti museli ještě dlouho počkat.[5] V roce 1975 se vyvinuly první senzory,[6] jejichž neustálé zdokonalování vede v současné době k výraznému nárůstu jejich uživatelů. Právě pravidelná kontrola glykemických hodnot a včasné odhalení nemoci se považují u léčby diabetu za klíčové.

Hlídat hodnoty se vyplatí

Podle průzkumu, který pro společnost Abbott provedla výzkumná agentura Ipsos, se zjistilo, že až třetina pacientů s diabetem 1. typu si hladinu glukózy neměří pravidelně.[7] Osoby s diabetem 1. typu, jejichž hladina glykémií se mění v krvi velmi rychle, jsou přitom na těchto údajích doslova životně závislí.

Je důležité však zmínit, že vedle monitoringu je u vypořádávání se s diabetem klíčový také zdravý životní styl a dodržování předepsané léčby. V každodenním životě je stěžejní selfmonitoring, tedy pravidelná a častá kontrola glykemických hodnot, díky které se předchází pozdějším závažným komplikacím. V případě, že ke kompenzaci hladiny glykémie dochází špatně, tak se zvyšuje riziko komplikací – zejména hrozí poškození ledvin s nutností dialýzy, poruchy zraku, které mohou vést až ke slepotě, syndrom diabetické nohy končící v krajním případě amputací či cévní postižení, jako jsou srdeční infarkty či mrtvice.

Díky pravidelnému a častějšímu měření hodnot se snadno předejde i závažným stavům, jako je příliš nízká nebo naopak příliš vysoká hladina cukru v krvi. U zdravých lidí jsou hodnoty nalačno uváděny od 3,6 do 5,6 mmol/l a po jídle od 3,3 do do 7,8 mmol/l, u osob s diabetem se však rozmezí individuálně velmi liší. A proto možnost individuálního nastavení hodnot moderních diabetických senzorů je pro stabilnější kompenzaci diabetu velmi efektivní.

Když krev hlídá „padesátikoruna“

Na rozhraní 20. a 21. století na trh vstoupily systémy nepřetržitého monitoringu glukózy, které způsobily skutečnou revoluci v péči o nemocné s diabetem.[8] Tento chytrý systém se skládá z malého jednorázového senzoru umístěného těsně pod kůží a přijímače, do kterého se data bezdrátově přenášejí. Senzory mají oproti klasickým glukometrům i několik dalších výhod – diabetici si třeba nemusí kontrolovat své hodnoty pomocí bolestivých a nepříjemných vpichů do prstu. Moderní senzory samostatně monitorují hladinu krevního cukru a neustále snímají hodnoty pacienta. Ty nejnovější nabízí i další funkce pro snadnější měření v podobě alarmů, které pacienty upozorní na příliš nízkou nebo naopak příliš vysokou hladinu glukózy v krvi nebo umožňují skenování pouze za pomoci mobilního telefonu. Takový senzor nabízí společnost Abbott, která letos uvádí na český trh svůj senzor FreeStyle Libre 2 s volitelnými alarmy.

Mnoho senzorů taktéž poskytuje diskrétnost, jelikož se snadno “schovají” pod oblečení – zpravidla jsou umístěny na zadní straně paže a jejich velikost odpovídá přibližně padesátikorunové minci. Používání je velmi komfortní a jednoduché. Senzor poskytuje uživatelům dostupná data naměřená za posledních 8 hodin, i trend jakým se hodnoty budou vyvíjet. Díky tomu mají osoby s diabetem lepší kontrolu nad svojí nemocí a diabetolog pak může lépe nastavit či upravit léčbu.

Nově na český trh přichází senzor FreeStyle Libre 2. Pacienti s diabetem 1. typu mají navíc zařízení plně hrazené z veřejného zdravotního pojištění od 1. dubna 2023. 

Systém FreeStyle Libre pro diabetiky. Nevadí mu voda, pot ani pohyb

Mít přehled o hladině glukózy je při léčbě cukrovky zásadní. Pro diabetiky je k dispozici systém FreeStyle Libre, který ji měří průběžně, a to bez nutnosti vpichů do prstu. Malý senzor o velikosti padesátikorunové mince umístěný na zadní straně paže měří hladinu glukózy každou minutu, a to až po dobu 14 dnů. Mobilní aplikace ve smartphonu snímá hodnoty i přes oblečení a ukládá data z měření. Systém pacientům s diabetem poskytuje vizuální představu o hodnotách hladiny glukózy, jejich trendech a časovém průběhu. S pomocí specializovaného softwaru LibreView je možné z dat generovat exporty a přehledy, které pacientovi i jeho lékaři pomohou precizněji nastavit léčbu. Více informací o mobilní aplikaci FreeStyle LibreLink a senzoru FreeStyle Libre 2 lze získat na freestylelibre.cz.

ADC-73508 v1.0 04/23

AGON by AOC si zajišťuje pozici světové jedničky mezi herními monitory

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů a IT příslušenství – hrdě oznamuje svou pozici světové jedničky mezi značkami herních monitorů, jak je uvedeno ve zprávě IDC Quarterly Gaming Tracker za Q4/2022. Podznačka AOC zaměřená na hry, AGON by AOC, předstihla své konkurenty a zajistila si první místo na globálním trhu herních monitorů díky nabízeným špičkovým technologiím (jako jsou MiniLED a DisplayHDR 1400), výjimečnému výkonu (s obnovovací frekvencí až 360 Hz) a neochvějnému odhodlání poskytovat maximální herní zážitek. V loňském roce společnost AGON by AOC uvedla na trh svou 5. generaci monitorů AGON s novým designem a rychlými, citlivými panely a představila zcela nové technologie ve své řadě AGON PRO.

AGON by AOC: Uvolněte dokonalý herní zážitek po celém světě

Anna Stefańczyk, vedoucí globálního marketingu AOC, říká: „Jsme nadšeni, že jsme celosvětově nejlepší značkou herních monitorů. To by nebylo možné bez neuvěřitelné podpory herní scény a zákazníků po celém světě, kteří důvěřují našim odborným znalostem při poskytování výjimečných produktů se skvělou hodnotou. Jak neustále rosteme, jsme odhodláni přinášet na trh inovativní a nejmodernější produkty, šité na míru preferencím naší rozmanité herní komunity.“

AGON by AOC nabízí ucelenou řadu herních monitorů, která se svými třemi podkategoriemi oslovuje širokou škálu hráčů:

  • AOC GAMING: Tyto monitory jsou určeny pro příležitostné i základní hráče a přizpůsobí se hráčům všech úrovní dovedností, od tvůrců obsahu a streamerů až po ty, kteří si užívají vzrušení z průzkumu a dobrodružství. Řada AOC GAMING zdůrazňuje důležitost samotného herního zážitku a poskytuje různé možnosti, které uspokojí nejrůznější nálady a zájmy hráčů. Kategorie AOC GAMING nabízí hodnotově zaměřený přístup k poskytování vysoce kvalitních a vysoce výkonných monitorů pro široké spektrum hráčů hrajících na základní i středně pokročilé úrovni. Do této kategorie patří například proslulé monitory jako jsou 24G2SPU/BK, 25G3ZM/BK nebo U28G2XU2/BK.
  • AGON: Řada AGON, šitá na míru mainstreamovým a hardcore hráčům, slouží soutěživým hráčům, kteří se chtějí stát hrdiny herní scény, jako jsou jejich oblíbení streameři nebo špičkoví hráči esportů. Díky prémiovému designu a užitečným doplňkovým funkcím vynikají monitory AGON v poskytování plynulého a pohlcujícího herního zážitku u esportových titulů pro více hráčů, jako jsou střílečky a hry MOBA. Monitory AGON 5. generace nabízejí nejnovější 32palcový AG325QZN/EU s obnovovací frekvencí 240 Hz a dobou odezvy až 1 ms GtG, což umožňuje soutěžním hráčům uvolnit své skutečné schopnosti, s rychlými reflexy a rychlým rozhodováním.
  • AGON PRO: Monitory AGON PRO jsou vytvořeny pro špičkové hráče, profesionální tvůrce obsahu, influencery a profesionální esportovce, jako jsou renomované týmy G2 Esports, RNG a Furia Esports sponzorované společností AGON by AOC, které požadují to nejlepší z herních technologií. Tito jedinci jsou poháněni konkurencí, usilují o dosažení osobních maxim a hledají vynikající funkce, výjimečný výkon a také bezkonkurenční kvalitu, aby se mohli věnovat své vášni – hraní her. Monitory AGON PRO poskytují bezkonkurenční zážitek v oblíbených esportech, střílečkách, MOBA a podobných titulech. Tato řada nabízí také monitory navržené na míru, jako je AG275QXL pro League of Legends. Modely AGON PRO přicházejí s prvotřídními technologiemi, jako jsou podsvícení MiniLED, dosahující špičkového jasu 1000 nitů a přinášející lokalizované zóny stmívání (AG274QZM), nebo vysoké obnovovací frekvence až 360 Hz a profesionální nástroje, jako například NVIDIA Reflex Analyzer (AG254FG). Díky vestavěným funkcím, jako jsou přepínač KVM a konektivita USB-C (AG324UX), tyto modely zlepšují produktivitu pro tvůrce obsahu a profesionály, zatímco zahrnuté doplňky, jako jsou Screen Shield (u vybraných modelů) nebo ovladač QuickSwitch, výrazně zlepšují herní zážitek, ať už na pódiu během esportovních turnajů nebo v pohodlí vlastního obývacího pokoje. Už dnes se můžete těšit na 6. generaci monitorů AGON PRO, která hráčům po celém světě přinese dlouho očekávané technologie.

AGON by AOC vyjadřuje své upřímné poděkování herní komunitě a zákazníkům za jejich důvěru a trvalou podporu. Značka se zavazuje, že bude pokračovat ve své neúnavné snaze o inovace a zajistí, že hráči budou vybaveni těmi nejlepšími nástroji, aby zvládli své oblíbené hry.

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Půl milionu dolarů. Tolik zaplatil český startup TENT.com za druhou nejdražší doménu v tuzemské historii

Český fintechový startup TENT.com, který se zaměřuje na platby a obchodování s kryptoměnami, zaplatil za jednu z posledních globálně volných čtyřpísmenných domén nejvyššího řádu .com 500 tisíc dolarů. S hodnotou v přepočtu přes jedenáct milionů korun tak šlo o druhou největší doménovou akvizici do českých rukou v historii. „Slovo tent neznamená v angličtině jen „stan“, jak by se mohlo zdát, ale má metaforický význam pro zastřešení, proto jsme ho pro naši platformu od počátku vnímali jako klíčový nástroj pro budoucí mezinárodní expanzi,“ vysvětluje důvody obchodu David Tacl, zakladatel a CEO projektu. TENT.com umožňuje už měsíc nákup a prodej kryptoměn. Jako jeden z mála světových hráčů také umožňuje uživatelům pomocí platební karty Mastercard platit kryptoměnou v jakémkoliv obchodě či restauraci, a to kdekoliv po světě.

Jediná dražší tuzemská akvizice domény s koncovkou .com proběhla v roce 2016, kdy holding Olivera Dlouhého s vyhledáváním letenek poslal za doménu Kiwi.com původnímu majiteli 19 milionů Kč. Podle Davida Tacla bylo pořízení domény TENT.com výsledkem ročního náročného vyjednávání s vlastníkem. „Konečná cena odrážela fakt, že se jednalo o jednu z posledních zajímavých čtyřpísmenných domén dostupných k akvizici na globálním internetovém trhu,“ doplňuje.

Díky unikátnímu startupovému projektu je možné si koupit třeba pivo a zaplatit ho kartou, na níž má její uživatel uložené například bitcoiny. Registrace a nákup krypta probíhá v TENT.com velice rychle a intuitivně. V mobilní aplikaci je možné si založit klientský účet, ověření včetně ztotožnění je automatické a trvá do pěti minut a pak už je možné si nakoupit kryptoměny, jaké uživatel chce. „Přes aplikaci si může kdokoliv zažádat o naši Tent kartu. Tu si pak spojí s vybranou kryptoměnou. Karta vydávaná Mastercardem se pak vůči jakémukoliv koncovému obchodníkovi chová stejně, jako kterákoliv jiná platební karta,“ vysvětluje David Tacl.

Podle údajů Wikipedie je vůbec nejdražší doménou Voice.com, jež v roce 2019 stála majitele 30 milionů dolarů, tedy přibližně 640 milionů korun.

Exit mobile version