Hrozí sklenářům nebo kamnářům zánik? Mladí se na tyto obory nehrnou

Sklenáři, kamnáři, kominíci nebo pokrývači – to jsou obory, které v Česku studuje jen hrstka žáků. Absolventi těchto oborů přitom o lukrativní zakázky nemají nouzi.

Navzdory tomu, že v Česku v posledních letech stoupá zájem o studium řemesla, řemeslníků je v tuzemsku stále nedostatek. Některé obory studují jen desítky žáků. Mezi ty, kam se uchazeči o studium příliš nehrnou, patří třeba pokrývači. „Všude se mluví o tom, jaký je nedostatek řemeslníků a že kvalitní řemeslníci se uživí velice dobře. Navíc nedostatek řemeslníků je v celém světě, takže ti, kteří si na studium troufnou, bez problémů nacházejí velmi perspektivní uplatnění v zahraničí. Toto platí beze zbytku pro všechny učební obory vyučované v naší škole. Naše škola je zaměřena na stavební a zahradnické obory, jedná se tedy většinou o klasické obory, jako je například zedník, truhlář, instalatér a podobně. Mezi ne zcela tradiční řemesla nebo spíše mezi méně naplněné učební obory patří v současné době například kamnář, sklenář, kominík nebo pokrývač,“ řekl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

Právě kominíci patřili ještě nedávno k ohroženým oborům, před pár lety jim hrozil zánik. „Po roce 2000 hrozil učebnímu oboru kominík reálně zánik. V té době byla naše škola poslední školou v celém Česku, kde se tento obor učil. I tak ale byli v každém ročníku maximálně dva až tři žáci. V budoucnost topení klasickými kamny na tuhá paliva asi v té době věřil málokdo, perspektivu v kominickém oboru tedy také skoro nikdo neviděl. Někdy kolem roku 2010 došlo ke změně legislativy v oblasti povinných revizí spalinových cest, kominíkům se začalo dařit výrazně lépe, přibyly jim dobře placené zakázky, čehož si v brzké době všimla veřejnost. Zájemců o učební obor kominík začalo opět rychle přibývat, v současné době se tento obor již opět učí na řadě středních škol,“ popsal Miloslav Janeček.

Sklenářům ani kamnářům podle ředitele jedné z největších odborných škol v Česku zánik prozatím nehrozí. Zájem o studium ale není velký. „O obory, jako je kominík, kamnář, sklenář, je v naší škole stabilní zájem. Sice není tak velký, jako je tomu například u oborů truhlář nebo instalatér, ale zánik jim rozhodně nehrozí. Navíc podobný vzestup, jaký zaznamenali v minulosti kominíci, pravděpodobně čeká i kamnáře. Začalo být totiž jasné, že topení elektřinou nebo plynem hned tak topení tuhými palivy nenahradí, a spousta lidí chce, aby součástí jejich domovů byl krb nebo kamna,“ ubezpečil Miloslav Janeček. „Jako značný problém ale vnímám malý zájem o učební obor pokrývač, řemeslníků s touto odborností je ve stavebnictví kritický nedostatek,“ dodal.

Řemeslo v posledních letech láká stále více dívek. Navíc dívky, které vystudují řemeslný obor, často své mužské kolegy „strčí do kapsy“. „Nejvíce dívek u nás studuje na zahradnicky zaměřených oborech, ať jsou to obory s maturitou, nebo výučním listem. Pravda je, že dívky se stále častěji objevují i v typicky chlapeckých oborech. V posledních letech jsme v naší škole měli dívky na oborech instalatér, podlahář, malíř/lakýrník, truhlář. V letošním školním roce u nás začala studovat velmi šikovná dívka učební obor kominík. Většina dívek je pečlivější, mají větší cit pro detail. Například v oboru malíř se více uplatní v jemných dekorativních malbách, u podlahářů to zase bývají složitější pokládky parket,“ uvedl Miloslav Janeček.

Zájem o studium řemesla meziročně roste. V letošním roce očekávají ředitelé středních odborných škol enormní počet přihlášek. Vedle zvyšujícího se zájmu o studium řemeslného oboru na tom má podíl nástup silných ročníků na střední školy. Ne všichni zájemci se na školu proto dostanou. „Zájem o řemeslné učební obory začal výrazně stoupat již před několika lety. V loňském roce se začal navíc projevovat vliv stoupající demografické křivky, zvyšuje se tedy počet žáků končících základní školu. To se zcela pochopitelně projevuje v přijímacím řízení i na učební obory. Poslední dva roky jsme zaplnili všechny naše nejenom maturitní, ale i učební obory již v prvním kole přijímacího řízení. Letos tomu nebude jinak. V loňském roce jsme museli přibližně 300 uchazečů o studium na naší škole odmítnout. Zcela jistě nebudeme moci všechny zájemce o studium přijmout ani letos. Odmítnutých bude rozhodně více než v loňském roce,“ uzavřel Miloslav Janeček.

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, www.skolajarov.cz

Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, montér vodovodů a kanalizací, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.

NVIDIA Studio usnadňuje tvorbu fraktálové 3D grafiky

Studio ManvsMachine má za sebou bohaté portfolio klientů, do něhož patří např. Volvo, Adidas nebo Nike. Kreativitě podle svých slov mohou popustit uzdu také díky rychlejšímu vykreslování pomocí ray-tracingu, plynulejšímu pohybu ve viewportu nebo rychlejším simulacím a DLSS. Všechny tyto funkce jsou akcelerovány GPU NVIDIA z rodiny RTX, jedním z pilířů platformy NVIDIA Studio.

Tvůrčí tým nachází inspiraci na různých místech, přírodu nevyjímaje. Není tedy překvapením, že jejich animace Roving Romanesco je inspirována unikátnímy tvary romanesca, známého také jako římský květák, květolice či brokoták. Pro milovníky dobrého jídla může plodina připomínající strukturou květák a chutí brokolici představovat kulinářskou pochoutku. Umělcům z ManvsMachine však jde především o inspiraci přírodně vytvořenou fraktálovou strukturou.

Vznik animace se odvíjel od vytvoření vzoru fylotaxe, tedy uspořádání listů na stonku rostliny, pomocí jazyka VEX v nástroji SideFX Houdini. Autoři toho dosáhli vytvořením mnoha bodů a jejich vzájemným odsazováním vždy o 137,5 stupně. Tento úhel je také známý jako. „zlatý“ nebo „dokonale kruhový“. Rychlou práci zajistil vestavěný renderer Karma XPU akcelerovaný pomocí GeForce RTX 3090.

Tvůrci potom základnímu tvaru dodali výšku i šířku a následně na body ve smyčce zkopírovali geometrické parametry. Bez úprav v základní struktuře potom jednotlivě vytvarovali jednotlivé kvítky a opět pomocí Karma XPU vytvořili 3D model romanesca.

Celý projekt byl poté importován do aplikace Nuke společnosti Foundry za účelem tvorby kompozice a finálních úprav. I zde se uplatnila akcelerace pomocí GPU.

„Náš étos se odráží v našem názvu,“ říkají ManvsMachine. „Stejný důraz klademe na nápady samotné i jejich provedení. Namísto toho, abychom nejdříve prodali nápad a až později řešili způsob jeho realizace, předkládáme klientům raději celý obraz. Často je přitom v jeho popředí technika, která je pro kreativu základem.“

Digitální grafici, kteří se chtějí zdokonalit v práci s nástrojem Houdini, mají přístup k výukovým materiálům na YouTube kanále NVIDIA Studio. Jsou zde k dispozici exkluzivní návody od předních umělců v oboru, inspirativní ukázky výsledků práce tvůrčí komunity a další obsah ukazující možnosti hardwaru a softwaru NVIDIA Studio.

Stylový super tenký mobil, který vydrží bez nabití až 3 dny! HONOR Magic5 Lite se ode dneška prodává v Česku

Super odolný a super tenký mobil, který vydrží bez nabití až 3 dny, HONOR Magic5 Lite, se ode dneška prodává v Česku. Rekordní výdrž potvrdil i prestižní žebříček DxOMark, který HONOR Magic5 Lite vyhodnotil jako telefon s nejlepší baterií na světě. Model má zároveň ultra štíhlé tělo, kterému dominuje na přední straně úchvatný zaoblený 120Hz OLED displej[1]. Nejnovější člen HONOR Magic Series na český trh vstupuje pouhé dva dny po premiéře na barcelonském veletrhu MWC za skvělou cenu 9 490 Kč, navíc s bezdrátovými sluchátky HONOR Earbuds 2 Lite zdarma jako dárek!

Dlouhá výdrž v kompaktním těle

HONOR Magic5 Lite je model, který svého majitele nenechá ve štychu. Nabízí baterii s rekordní výdrží, což potvrdily i renomované laboratoře DxOMark, které jej vyhodnotily jako nejlepší na světě, co se výdrže týče. Model tak vystoupal na 1. příčku v žebříčku a obdržel rekordních 152 bodů. Zároveň se vývojářům společnosti HONOR podařilo baterii s kapacitou 5 100 mAh[2] zmenšit a telefon tak dosahuje tloušťky pouhých 7,9 mm[3] a nízké hmotnosti 175 g[4].

Z praktického hlediska model HONOR Magic5 Lite vydrží třeba až 29 hodin streamování YouTube Music, 24 hodin streamování YouTube, 19 hodin prohlížení TikToku, 21 hodin sledování sociálních sítí či 11 hodin hraní her[5]. To vše na jedno nabití – ideální pro všechny, kdo chtějí být po celý den aktivní a neřešit baterii. Kromě samotné baterie boduje HONOR Magic5 Lite i 40W rychlonabíjením, díky kterému zvládne pouhých 30 minutách v zásuvce třeba 12,5 hodin video streamování[6]. 

Skvělý displej pro práci i zábavu

Zaoblený OLED displej, který zaujme na první pohled, nabízí při velikosti 6,67 palců[7] s rozlišením 2400×1080 pixelů[8] a možností zobrazit až 1,07 miliardy barev neuvěřitelnou míru detailů. Nejenom hráči pak ocení svižnou odezvu displeje. Díky obnovovací frekvenci až 120 Hz[9] a zaznamenávání dotyků s frekvencí 300 Hz[10] reaguje na podněty uživatele téměř okamžitě.

Ultratenké rámečky a odolné zaoblené temperované sklo zajišťují 93%[11] poměr displeje k tělu, který okamžitě upoutá pozornost. Navíc, díky umělé inteligenci HONOR Magic5 Lite pozná, kdy jej držíte jen v jedné ruce, a zabrání problémům, které obvykle vznikají při nechtěných dotecích.

Tři výkonné kamery

Rozložení fotoaparátů na zadní straně HONOR Magic5 Lite navazuje na dnes již ikonický Matrix Star Ring design, který jednotlivé snímače usazuje do prstence, který navíc nově nabízí extra prostor pro kreativitu uprostřed. Milovníci fotografie na prstenci naleznou tři výkonné fotoaparáty – hlavní 64MPx ultra ostrý fotoaparát[12], 5MPx širokoúhlý snímač a 2MPx makro senzor.

Bezproblémový mobilní zážitek s HONOR RAM Turbo

HONOR Magic5 nabízí silný výkon jak pro práci, tak hlavně pro zábavu díky nejnovějšímu mobilnímu čipsetu Qualcomm® Snapdragon® 695 5G. Uživatelský zážitek posouvá ještě dál HONOR RAM Turbo, který telefonu umožňuje využít část úložiště jako RAM a tím udržet více aplikací v aktivním stavu[13] pro efektivnější multitasking.

Uživatelské prostředí Magic UI 6.1 založené na Androidu 12 obsahuje technologii Anti-aging Engine, která minimalizuje degradaci výkonu s časem a zajišťuje tak konzistentní výkon. HONOR Magic5 Lite také nabízí funkce HONOR Share[14] a Multi-screen Collaboration[15], které umožňují rychlé přenosy souborů a efektivní sdílení mezi různými přístroji HONOR včetně telefonů, notebooků a tabletů, čímž zajišťují bezkonkurenční produktivitu.

Cena a dostupnost

Model HONOR Magic5 Lite je od 1. března v České republice dostupný ve třech barevných variantách[16]: Emerald Green, Titanium Silver a Midnight Black za atraktivní cenu 9 490 Kč. Každý nový majitel telefonu dostane při zakoupení modelu u ověřených prodejců také sluchátka HONOR Earbuds 2 jako dárek zdarma.

Pokud máte zájem o více informací, navštivte prosím online obchod HONOR na adrese www.hihonor.com.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube

TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

  • [1] Protože displej má zaoblené rohy, měří se diagonálně jako standardní obdélník, který má úhlopříčku 6,67 palce (skutečná plocha je o něco málo menší).​
  • [2] Typická hodnota. Jmenovitá kapacita nevyměnitelné baterie je 5 000 mAh.
  • [3] Data z laboratoří HONOR.
  • [4] Data z laboratoří HONOR. Celková hmotnost zahrnuje i baterii. Skutečná hmotnost se může lišit v závislosti na konfiguraci produktu, výrobním procesu a metodologii měření.
  • [5] Data z laboratoří HONOR. Konkrétní časy se mohou mírně lišit v závislosti na aktivitách uživatele a konkrétních scénářích.
  • [6] Data z laboratoří HONOR. Konkrétní časy se mohou mírně lišit v závislosti na aktivitách uživatele a konkrétních scénářích.
  • [7] Protože displej má zaoblené rohy, měří se diagonálně jako standardní obdélník, který má úhlopříčku 6,67 palce (skutečná plocha je o něco málo menší).​
  • [8] Rozlišení se měří jako standardní obdélník. Protože rohy displeje jsou zaoblené, je skutečné rozlišení o něco málo menší.
  • [9] Obnovovací frekvence obrazovky se může v různých aplikacích lišit.
  • [10] Frekvence zaznamenávání dotyků obrazovky se může v různých aplikacích lišit.
  • [11] Data z laboratoří HONOR.
  • [12] Hlavní zadní fotoaparát má rozlišení 64 MPx. Skutečné rozlišení se může lišit v závislosti na zvoleném fotografickém režimu.
  • [13] Data z laboratoří HONOR.
  • [14] Tato funkce je k dispozici pouze na noteboocích HONOR MagicBook s PC Manager verze 16.0 a vyšší a chytrých telefonech a tabletech HONOR s Magic UI verze 6.0 a vyšší.
  • [15] Tato funkce je k dispozici pouze na kompatibilních noteboocích a tabletech HONOR MagicBook. Ověřte si prosím, jaké notebooky a tablety se u vás prodávají. Tuto funkci umožňují pouze některé typy souborů a mobilní aplikace.
  • [16] Dostupnost cenových variant se může v jednotlivých regionech a na různých trzích lišit.

Biano pokračuje v ziskovosti a otevírá nové trhy. Pro letošní rok chystá revoluci mezi online tržišti

Česká technologická společnost Biano i přes nelehké období v oblasti e-commerce loni již třetí rok v řadě dosáhla na zisk a představila několik novinek. Uživatelům svého tržiště s nábytkem a dekoracemi nabídla nové funkce včetně produktových dotazů a hlídacího psa, přidala do nabídky pět milionů produktů z tří tisíc e-shopů a expandovala na nový trh do Řecka. Technologickému týmu pod vedením CEO Michala Zelinky se to podařilo navzdory roku, který segmentu e-commerce přinesl celou řadu výzev. Biano však udrželo přibližně stejný objem prodaného zboží (GMV) a profitabilitu jako v rekordním pandemickém roce 2021. Pro letošní rok Biano chystá představení nového konceptu, který promění celou platformu, zpřístupnění své vlastní umělé inteligence e-shopům a vstup na nové trhy.

„Období pandemie představovalo pro e-commerce obrovský boom, který však byl umělý. Rok 2022 byl rokem návratu k normálu, navíc umocněným invazí Ruska na Ukrajinu, energetickou krizí a inflací. Pro všechny v e-commerce to proto byly velice náročné měsíce. V Bianu jsme v prvním pololetí zaostávali za minulým rokem, zato nás překvapila druhá polovina roku, kdy se nám naopak dařilo nad očekávání. Nakonec jsme rok zakončili přibližně na stejných číslech jako loni, což musíme v kontextu dění na trhu považovat za úspěch,“ hodnotí uplynulý rok Michal Zelinka, CEO Biana.

Přes tržiště Biana se v roce 2021 prodalo zboží v hodnotě zhruba 1,7 miliardy korun, loni se tento objem udržel. Obchodní čísla však neříkají celý příběh, Biano během roku totiž intenzivně pracovalo na nových funkcionalitách i vnitřním fungování. „Dokončili jsme téměř 30 projektů, které měly dopady napříč celou firmou. Například jsme představili nové funkce pro uživatele i e-shopy, řadu vylepšení na pozadí fungování platformy a spustili jsme už náš osmý trh – v Řecku. Navíc jsme zvládli nastartovat hned několik zásadních projektů pro příští rok,“ doplňuje Zelinka. 

Biano proměňuje zajeté koncepty online tržiště

České Biano není typickým tržištěm, které jednoduše agreguje produkty svých e-shopů, na něž co nejrychleji odklání své uživatele. Naopak právě tyto představy boří funkcemi, jimiž svým uživatelům umožňuje vzájemně interagovat a vyměňovat si zkušenosti či inspiraci. Tržiště se tak svým pojetím přibližuje sociálním sítím. Pro vývoj své platformy a jejích funkcí společnost využívá technologie strojového učení a umělé inteligence, které si vyvíjí na míru ve svých pražských a libereckých kancelářích.

„Nakupování nábytku online je v zásadních aspektech odlišné například od nákupu elektroniky známých výrobců, kdy každý ví, co dostane. Naživo spolu navíc lidé mluví a sdílejí své zkušenosti s produkty a jednotlivými obchody, takže přesně vědí, kde a co nakupovat. V onlinu se ale naopak mohou ztrácet v záplavě produktů, kdy jen málo značek je tak známých jako třeba Apple nebo Windows. Proto chceme offline fenomén sdílení zkušeností přinést i k nám na tržiště a posílit u  uživatelů jistotu v jejich výběru. Funkce tudíž do velké míry cílíme právě na sociální interakce mezi nimi,“ rozvádí Zelinka.

Tento sociální aspekt vloni Biano podtrhlo představením nových funkcí. Platforma například uvedla produktové dotazy na uživatele, kteří si daný produkt zakoupili, nebo přímo na e-shopy. Těch uživatelé od zavedení poslali téměř osm stovek. Tržiště doplnil hlídací pes monitorující dostupnost produktů z různých e-shopů na jednom místě. Vývojem vloni prošly také uživatelské účty, které obohatily herní prvky, jako je sbírání bodů, uživatelské úrovně a možnost tvořit síť přátel. Novinky doplnily už existující užitečné nástroje, jako Biano Studio, v němž uživatelé loni vytvořili více než 30 tisíc návrhů interiérů i exteriérů, nebo vyhledávání produktů pomocí fotky.

I přes zisk se Biano chystá na revoluci

Jedním z klíčových projektů Biana v loňském roce bylo také vykopnutí jeho zcela nové podoby. Tým sídlící v Praze a Liberci na novém uživatelském rozhraní platformy pracuje již několik měsíců a plánuje jej spustit již letos na jaře. Nová podoba platformy posílí důraz na uživatele a jejich interakci. Kromě toho firma letos chystá také vstup na další zahraniční trhy.

„Mohli bychom sedět a být spokojení s tím, že máme ziskový projekt, který funguje i v ekonomicky náročných podmínkách. Ale to není náš přístup. Mentalita našeho týmu je taková, že Biano nikdy není hotové a dokonalé. Neustále chceme experimentovat a posouvat se dále. Už od půlky minulého roku proto pracujeme na úplně novém Bianu a jen na první kvartál letošního roku jsme připravili takové projekty, které by jiným společnostem zabraly alespoň rok vývoje a implementace. S naším týmem a zkušenostmi přitom vůbec nepochybuji o tom, že je naše roadmapa realistická a že už na jaře zboříme zažité představy o tom, co je to online tržiště,“ uzavírá Zelinka.

Více o společnosti Biano

Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v osmi zemích, připravuje expanzi na další zahraniční trhy a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.

Digitální technické mapy přinesou obcím nové povinnosti. Bez přípravy mohou starostové tápat

V souvislosti s tvorbou digitálních technických map (DTM) přicházejí nové zákonné povinnosti, které budou muset obce a města brzy začít plnit. V současné chvíli je úlohou sídel zejména poskytovat krajům maximální součinnost při konsolidaci již existujících dat. Od července letošního roku budou však zároveň muset dbát na aktualizaci údajů v krajských DTM o svém polohopisu a dopravní a technické infrastruktuře. Zajistit plnění této povinnosti vlastními silami může být zejména pro menší obce nerealizovatelné. Pomoci může externí odborná firma.

Do 30. června letošního roku mají jednotlivé kraje České republiky povinnost vytvořit takzvanou digitální technickou mapu (DTM) svého území. Obsahem tohoto ambiciózního mapového díla je především zobrazení objektů základní prostorové situace a sítí technické a dopravní infrastruktury. Nový projekt však neklade nové nároky pouze na kraje, ale i na obce.

Obce musejí začít inventurou svých sítí

Města a vesnice hrají v projektu DTM klíčovou roli jakožto vlastníci technické a dopravní infrastruktury. Právě obce jsou v prvotní fázi pro kraje důležitým zdrojem již existujících dat. „Na začátku je pro starosty a zastupitele podstatné shromáždit veškerou dostupnou dokumentaci o svých sítích, jako je pasportní dokumentace komunikací, dokumentace veřejného osvětlení či výkresy vodovodu a kanalizace,“ popisuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Následně je nutné naplánovat, jakým způsobem obec zajistí úvodní naplnění dat do DTM kraje. „Pro řadu municipalit nejsou digitální technické mapy a jejich vložení do systému daného kraje žádnou novinkou a činí tak již dlouhodobě,“ nastiňuje Alexandra Kocková, zástupce pro komunikaci Svazu měst a obcí České republiky. Pro sídla, která již provozují DTM či pasporty technické nebo dopravní infrastruktury, je tudíž hlavním úkolem zajistit předání dat do DMT krajů tak, aby nedošlo k jejich znehodnocení. Tuto záležitost obvykle zajišťují odborné firmy. Města a vesnice, které ani jedno ze zmíněného neprovozují, data o základní prostorové situaci (ZPS) v tuto chvíli nepředávají.

„Obce jsou průběžně dotazovány a informovány prostřednictvím dotazníků, společných jednání například se Svazem měst a obcí ČR a na osobních jednáních. Zároveň obcím poskytujeme veškerou metodickou a konzultační výpomoc,“ popisuje aktuální postup Petr Holeček z odboru tiskových věcí a marketingu Jihomoravského kraje.

Povinná aktualizace dat

Kromě úvodního předání však města a vesnice budou od 1. července rovněž zodpovědné za aktualizaci dat o vlastních sítích. „Zejména u malých obcí lze z našich zkušeností předpokládat, že většina z nich nebude danou věc schopna vyřešit vlastními silami. Obcím, které využívají mapovou aplikaci GisOnline.cz, v tomto ohledu pomáháme nejen splnit zákonnou povinnost, ale data rovněž zpřístupňujeme v jejich vlastním projektu. Stejná data, která poskytnou krajům, tak budou mít i k vlastnímu využití,“ vysvětluje Drahomíra Zedníčková.

Za neplnění uvedené zákonné povinnosti prozatím není stanovena žádná finanční sankce. Není to ovšem tak, že by bylo možné se předávání aktualizačních dat zcela vyhnout. „Stavební zákon ukládá stavebníkům povinnost doložit při dokončení stavby stavebnímu úřadu, že data do DTM předali. Zjednodušeně řečeno, po zprovoznění DTM krajů nebude možné stavby zkolaudovat, pokud k předání aktualizačních dat nedošlo,“ uzavírá Karel Štencel, místopředseda Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (ČÚZK).

Nová funkce RTX VSR vylepší kvalitu videa v prohlížeči. Přinášejí ji nové GeForce Game Ready ovladače

Nejnovější Game Ready ovladače přinášejí řadu novinek. Nová funkce RTX VSR dokáže „nasadit“ monitorům pomyslné AI brýle při přehrávání videí v nižším rozlišení, než je jejich nativní. Hráči se také již tradičně dočkají vylepšení a optimalizací pro oblíbené hry.

Super rozlišení videa s NVIDIA RTX

RTX Video Super Resolution (VSR) je nový upscaler pro zpracování obrazu využívající AI. Majitelům GeForce umožňuje sledovat video upscalované pro 1440p nebo 4K monitory. GPU GeForce RTX řady 30 a 40 pomocí této funkce dokáží zvýšit tak kvalitu videa v prohlížečích Google Chrome nebo Microsoft Edge.

Díky kombinaci možností poskytovaných jádry NVIDIA Tensor Cores a nejmodernějších technik zapojujících AI do zpracování obrazu dokáže RTX VSR inteligentně doostřit obraz, zvýraznit detaily i hrany a zároveň odstranit rušivé kompresní artefakty. RTX VSR bude fungovat na většině videí přehrávaných v prohlížeči, ať už se jedná o oblíbené streamy na Twitchi či YouTube nebo obsah ze streamovacích aplikací, jako jsou např. Netflix, Disney+ a Hulu.

Pro aktivaci funkce je třeba mít nejnovější GeForce Game Ready ovladače, nebo počkat na NVIDIA Studio ovladače, které vycházejí v březnu. Podporu RTX VSR nedávno získaly prohlížeče Chrome od verze 110.0.5481.105 a Edge od verze 110.0.1587.56. Vlastní funkci je třeba zapnout prostřednictvím Ovládacího panelu NVIDIA v záložce „Upravit nastavení obrazu videa“. Zaškrtněte políčko „Velmi vysoké rozlišení“ v sekci „Vylepšení videa RTX“ a vyberte kvalitu odstupňovanou podle úrovně dopadu na výkon GPU od jedné do čtyř.

Detailnější informace přinášejí tyto blogy:

Game Ready na Atomic Heart a uzavřenou betu THE FINALS!

Když byla hra Atomic Heart 21. února uvedena na trh, měli hráči s GPU GeForce RTX k dispozici prvotřídní výkon díky podpoře NVIDIA DLSS 3, NVIDIA DLSS 2 a NVIDIA Reflex.

Se zapnutým DLSS 3 se výkon ve 4K s GeForce RTX 4090 zvýšil až o 90 % na 184 FPS. Majitelé GeForce RTX 4080 mohou zaznamenat nárůst i o 80 %, tedy na 146 FPS. GeForce RTX 4070 Ti pak díky DLSS 3 nabídne navýšení výkonu až o 62 % na 160 FPS ve 1440p při maximálním nastavení. Nárůst FPS je s touto technologií možný i v situacích, kdy by jej jinak limitoval procesor.

THE FINALS od Embark Studios je připravovaná free-to-play střílečka zasazená do arén s možností destrukce prostředí, díky čemuž je každý zápas jedinečný. Hra přinese řadu technologií NVIDIA, včetně:

  • NVIDIA Reflex, který se aktivuje jediným kliknutím v nabídce možností a snižuje latenci systému až o 55 %. Hra díky tomu reaguje rychleji na ovládání, což napomáhá ke svižnější akci. V kompetitivních titulech, mezi něž se THE FINALS řadí, poskytuje Reflex hráčům značnou konkurenční výhodu.
  • NVIDIA DLSS – Hráči s GeForce RTX mohou maximalizovat výkon zapnutím technologie NVIDIA DLSS poháněné AI.
  • NVIDIA RTXGI využívá hardwarově akcelerovaný ray tracing k vytvoření bohatšího a realističtějšího globálního osvětlení v reálném čase. Hráči mohou zapnout dynamický režim RTXGI a vychutnat si realistické odrazy světla v okolním prostředí, reakce světelných prvků na destrukci nebo interaktivní volumetrickou mlhu a kouř.

Nová dvoutýdenní uzavřená beta verze začíná 7. března. Hráčům umožní vyzkoušet si hru THE FINALS ještě před jejím plánovaným vydáním na konci tohoto roku.

Další novinky v Game Ready ovladačích zahrnují přidání optimálního nastavení, které v GeForce Experience již podporuje přes 1000 titulů, pro 7 nových her:

  • Atomic Heart
  • Company of Heroes 3
  • Hogwarts Legacy
  • PERISH
  • Sons Of The Forest
  • The Settlers: New Allies
  • Warlander

Luigi’s Box míří na pozici globálního lídra v optimalizaci vyhledávání na e-shopech, jeho nástroje používají špičky československé e-commerce

Slovenská technologická firma Luigi’s Box má za sebou úspěšný rok, vybudovala si pozici mezi předními světovými e-commerce search platformami. Její nástroje pro optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů pomocí umělé inteligence využívají i přední hráči české a slovenské e-commerce, jen v segmentu elektra pak Datart, Electronic-star, Electroworld, TS Bohemia či NAY. Slovenský startup se také nedávno umístil na 36. místě žebříčku Deloitte Fast 50 pro nejrychleji rostoucí středoevropské technologické firmy. Úspěch však slaví i na světové scéně. Zahájil spolupráci s globální e-commerce platformou Shopify, kde ke stažení nabízí svůj produkt pro optimalizaci vyhledávání. Navíc se umístil na prvním místě v žebříčku největšího světového softwarového tržiště G2 v kategorii e-commerce search a dosáhl nejvyšší kategorie Market Leader.

Poslední tři roky si slovenský Luigi’s Box držel dvojnásobný růst, jen za rok 2021 přitom dosáhl v opakovaných ročních tržbách ARR více než 2 milionů eur, tedy kolem 50 milionů korun. Rok 2022 byl taky velmi úspěšný – to ocenila i společnost Deloitte, která Luigi’s Box zařadila do svého žebříčku nejrychleji rostoucích evropských technologických firem Fast 50 na 36. místě. „Poslední rok jsme se zaměřili především na zkvalitňování služeb, získání stabilní pozice nejlepšího poskytovatele nástrojů pro optimalizaci vyhledávání a doporučení produktů, ustálení na evropském trhu a navázání zásadních partnerství. Což se nám díky úspěchům se Shopify i prvnímu místu na G2 podařilo nad očekávání,“ bilancuje CEO Luigi’s Boxu Gejza Nagy.

Dnes nástroje slovenské firmy využívá přes 2 500 evropských e-shopů, v Česku a Slovensku jde například o 17 z 33 firem žebříčku Forbes Top E-commerce 2022. Vedle nich využívají slovenské nástroje pro optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů také další přední e-commerce hráči Benu, Datart, Electronic-star, Košík.cz či Electroworld.

Světová špička ve vyhledávání

V celosvětovém měřítku je pak úspěchem Luigi’s Boxu umístění na globální platformě G2 coby světová jednička mezi softwary k vyhledávání, a to na základě uživatelských recenzí. Největší online softwarové tržiště s recenzemi, které každoročně využívá přes 80 milionů lidí včetně zaměstnanců největších světových společností Fortune 500, ocenilo Luigi’s Box jako nejsnazší k používání ve svém segmentu a navíc jej zařadilo do prestižní skupiny Market Leader. A to díky jeho inteligentním funkcím na bázi umělé inteligence, jako je optimalizace vyhledávání, automatické doplňování klíčových slov v našeptávači, filtry pro personalizované vyhledávání, doporučování produktů či hlasové vyhledávání. Spokojenost uživatelů s vyhledáváním na G2 je spojena i se snadnou administrací a příznivým konverzním poměrem, kterého lze dosáhnout pomocí integrace slovenského technologického nástroje.

Luigi’s Box koncem roku 2022 rovněž úspěšně zahájil spolupráci s největší globální e-commerce platformou Shopify. Stáhnout si a integrovat slovenský nástroj je tak možné prostřednictvím jejich globálního redakčního systému pro e-shopy z celého světa. V současnosti Shopify využívají miliony poskytovatelů e-commerce z přibližně 175 zemí a běží na něm 1,58 milionu webových stránek. Rozšíření na největší globální e-commerce platformu Shopify tak pro technologii ze Slovenska znamená zařadit se mezi světové špičky optimalizace vyhledávání.

Více o společnosti Luigi’s Box

Luigi’s Box je přední slovenská technologická firma, která poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů. Pomáhá jim také pochopit, jak využít data o chování zákazníků při nákupu k navyšování prodeje. Vyniká díky jednoduché implementaci do jakéhokoli e-shopu, která zabere pouhých pět minut. Skrze strojové učení a umělou inteligenci umí technologie zjistit, jak nejlépe seřadit výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém doporučit zákazníkovi. V roce 2014 ji společně založili Gejza Nagy (CEO), Tomáš Kramár (CTO) a Michal Barla (CPO). Technologie Luigi’s Box využívá přes 2 500 e-shopů, mezi jeho největší klienty patří Datart, Electroworld, Benu, O2 či Košík.cz. Loni se umístil na prvním místě v žebříčku největšího světového softwarového tržiště G2 v kategorii e-commerce search a dosáhl nejvyšší kategorie Market Leader. Společnost Deloitte jej navíc zařadila do prestižního žebříčku Technology Fast 50 2022 jako jednu z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě.

DPD SK přechází jako první slovenská společnost do SAP Cloudu. Migraci zajistí BOOTIQ a zefektivní účetní systém

Slovenská kurýrní společnost DPD roste a přechází do cloudu. Konkrétně mění stávající ERP systém za řešení SAP S/4HANA Cloud. Iniciativa vzešla od managementu firmy, který si uvědomoval potřebu výkonnějšího a efektivnějšího systému, aby zvládli zpracovat větší množství dat. Úvodní analýzu, následnou migraci a dlouhodobou údržbu zajišťuje BOOTIQ SK ve spolupráci s Consulting Company Novasoft, jež jsou obě součástí technologické a konzultační skupiny BiQ Group.

„Management DPD SK ví, že velcí zákazníci vyžadují řadu specializovaných řešení, jako je například systém pro účetnictví a controlling, který zpracovává měsíčně účetní doklady k statisícům zásilek. Po předimplementační analýze jsme klientovi doporučili migraci do SAP Public Cloudu, který řešení pro takové případy užití nabízí. Jsme rádi, že se díky předchozí úspěšné spolupráci a nadstandardním vztahům DPD SK s naší dceřinou společností BOOTIQ SK podařilo prodej licence vyjednat lokálně prostřednictvím slovenského zastoupení SAP. Nakonec se podařilo uzavřít smlouvu na public cloudové řešení, které je výrazně levnější než private cloud řešení platformy S/4HANA,“ říká Boris Zovčák, COO a spoluzakladatel BiQ Group.

„Na základě dodané předimplementační analýzy jsme se rozhodli pro migraci do SAP Public Cloudu, který se ukázal být správnou odpovědí na naše potřeby, protože poskytuje požadované funkce a jejich počet navíc průběžně rozšiřuje. Navíc umožňuje napojení na externí systémy. Díky konzultaci s experty z BiQ Group jsme si udělali jasnou představu o cenovém rozsahu, časovém rámci a přizpůsobeních nabízených procesů, která bude přechod do SAP Cloudu vyžadovat. Navržení nového systému fakturace nás jen utvrdilo v tom, že řešení bude korespondovat s našimi potřebami a zajistí byznysovou kontinuitu,“ říká Peter Radačovský, CIO v DPD SK.

Byznysové predikce díky umělé inteligenci

V rámci předchozí spolupráce dodal BOOTIQ SK pro DPD SK řešení, které počítá balíky, řeší pohyby v přepravě a teď díky SAPu i zúčtovává finanční transakce, když se zásilky přepraví. To je klíčové zejména pro velké zákazníky, kteří kvůli vysokým objemům zásilek dostávají fakturaci měsíčně. Na mapování procesů ve společnosti využili experti z BiQ Group softwarový nástroj společnosti SAP, který dokáže byznysové procesy převést do diagramu a modelovat budoucí stav. Umělá inteligence dokáže sledovat, jak efektivně se zpracují doklady a kde vznikají problémy plošně nebo na konkrétních datech.

„Když se velká firma rozhodne dělat zásadní změny, vyžaduje předem důkladnou analýzu procesů a jasný model změn, respektive jak bude vypadat budoucí stav. V BiQ Group k tomu máme nástroje Process Modeler a Collaboration Suit. Do nich mohou vstupovat i klíčoví lidé z firmy a průběh řešení připomínkovat. Díky tomu je možné optimalizovat práci a celý proces zvládnout poměrně rychle. V rámci svého týmu se můžeme opřít o špičkové know-how konzultantů a IT architektů z Novasoftu, kteří u zákazníků koordinují výběr a rozsah jednotlivých komponent. Právě díky této synergii a agilnímu přístupu k požadavkům dokážeme řešení od SAPu implementovat v řádu měsíců,“ doplňuje Peter Výboh, head of SAP v BOOTIQ SK.

Více o DPD SK

Kurýrní společnost DPD SK je členem DPDgroup, největší mezinárodní sítě pro přepravu zásilek v Evropě. Poskytuje široké portfolio služeb na Slovensku a v 230 zemích světa. Díky inovativním technologiím, profesionálním zkušenostem a péči o zákazníky je DPD spolehlivým partnerem při přepravě zboží pro odesílatele i příjemce. Kromě toho přebírá odpovědnost vůči životnímu prostředí, zaměstnancům a komunitě díky své skupinové strategii trvalé udržitelnosti. DrivingChangeTM  podniká konkrétní kroky, které jsou prospěšné pro životní prostředí. Balíky doručované prostřednictvím DPD dorazí na místo určení s nulovou uhlíkovou stopou. Společnost DPD dopad aktivit spojených s doručováním zásilek měří, snižuje množství oxidu uhličitého, které vylučují její vozidla během přepravy, a následně je kompenzuje na nulu prostřednictvím řady ekologických programů. Závazek k uhlíkové neutralitě, inteligentní městské doručování či program monitorování kvality ovzduší a další inovace tvoří komplexní vizi udržitelného doručování. DPD SK doručuje zásilky v rámci Bratislavy také elektrickými dodávkami a zavazázala se, že do roku 2025 bude v hlavním městě doručovat balíky výhradně tímto způsobem. Vlastníkem skupiny DPDgroup je společnost GeoPost, holding francouzské skupiny Le Groupe La Poste. 

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku – BOOTIQ, Consulting Company Novasoft, Bluesoft, EEA a PUXdesign. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta, Tatra banka a více než stovku dalších klientů.

Skinners v roce 2022 utržili 100 milionů a vstoupili do nového segmentu barefoot obuvi. Letos míří do Německa a USA

Fenomén v bosém obouvání, brněnští Skinners, za sebou mají úspěšný rok. Celkové tržby společnosti se vyšplhaly na 100 milionů a firma prodala téměř 200 000 párů ponožkobot. Díky úspěšné crowdfundingové kampani Skinners zahájili produkci svých prvních barefoot tenisek Walker, kterých letos chtějí vyrobit 40 000. V letošním roce plánuje firma upevnit svou pozici na německém trhu a zahájit také expanzi do USA.

V roce 2022 se tržby Skinners vyhouply na 100 milionů Kč, o rok předtím pak i se započtením příjmů z crowdfundingové kampaně na portálu Kickstarter dosáhly dokonce 136 milionů. Společnost celkem obsloužila 32 000 zákazníků, přičemž mezi nejsilnější trhy mimo ČR patřilo v loňském roce Německo, Rakousko a Švýcarsko, kam mířilo cca 18 000 objednávek. Do zahraničí přitom putuje až 60 % produkce ponožkobot, které si oblíbili amatérští i profesionální sportovci. Vloni jich společnost vyrobila téměř 200 tisíc, přičemž za šest let existence Skinners vzniklo již přes 700 000 párů.

Barefoot i kamenná prodejna

Jedním z milníků loňského roku bylo zahájení výroby modelu Walker, který zabodoval v crowdfundingové kampani na HitHit a s 14x překonanou cílovou částkou se stal druhou nejúspěšnější kampaní v historii portálu. Model si vloni připsal prvních 11 000 vyrobených párů, nicméně cíl Skinners je pro letošek mnohem vyšší – firma má ambice do dvou let překonat tržbami z barefoot obuvi příjmy z prodeje ponožkobot. Reaguje tak na celosvětově rostoucí trend barefoot obuvi, jejíž trh by dle odhadů Allied Market Research měl do roku 2031 dosáhnout 788,7 milionu dolarů.

„Vstup do segmentu barefoot je pro nás přirozeným krokem. Dlouho jsme chtěli vytvořit botu, která by splňovala barefoot parametry, byla kvalitně zpracovaná a dobře vypadala. To se nám podařilo s modelem Walker, který jsme kompletně vyvíjeli sami. Letos bychom chtěli navýšit výrobu na 40 000 kusů a dosáhnout na dvojnásobný obrat,“ doplňuje Petr Procházka, zakladatel Skinners.

S příklonem k barefoot obouvání souvisí i otevření první kamenné prodejny, která bude sídlit v Brně. Obchod, který zároveň slouží i jako showroom, je momentálně ve zkušebním provozu a na jaře by měl být oficiálně otevřen. Spolu s tím se chtějí Skinners výrazněji zapojit i do osvěty v rámci zdravého obouvání a nabídnout zákazníkům širší portfolio produktů, například v podobě ponožek či různých typů stélek. I proto je jedním z letošních cílů zprovoznění vlastních výrobních prostor na jižní Moravě, kde by měla být sjednocena výroba, probíhající dosud u partnerů.

Letošní vstup do Německa a další expanze

V letošním roce chtějí Skinners posílit svou pozici na zahraničních trzích v čele s Německem. První zákazníky zde oslovili už během úspěšné kickstarterové kampaně v roce 2016 a následně začali spolupracovat s německým distributorem. Do oficiálního vstupu na německý trh plánují nyní vložit cca 50 milionů Kč. Součástí expanze je rozšíření působení současného německého distributora, díky němuž jsou Skinners v Německu nově dostupné u více než 100 partnerů po celé zemi. Dodání zboží koncovým zákazníkům v Německu stejně jako v ČR zajišťuje český logistický fulfillment Skladon. Skinners chtějí do tří let na německém trhu prodávat stovky tisíc párů bot, což znamená zhruba 150 milionů Kč (6,25 mil. eur) obratu.

Skinners se letos chtějí také etablovat jako globální značka na americkém trhu, kde se v lednu jako jediná česká značka představili na Outdoor Retailer Show v Salt Lake City.

Huawei představil budoucnost zelených řešení: rozvoj technologií i přechod k udržitelnosti jsou možné současně

Ekologická řešení v ICT průmyslu nemusí vznikat za cenu omezení rozvoje technologií. Naopak – rozvoj celého odvětví může jít ruku v ruce se zelenými trendy. Na setkání Huawei Green Summit v předvečer veletrhu bezdrátových technologií MWC v Barceloně prezident ICT strategie a marketingu společnosti Huawei Pcheng Sung představil, jakým způsobem hodlá postupovat technologický gigant i jaké příležitosti se nyní nabízí v intenzivních snahách o docílení udržitelnosti. „Zdá se, že odvětví ICT stojí před těžkou volbou, zda přejít na zelenou, nebo se rozvinout. Jsme však přesvědčeni, že se toto odvětví si nemusí nevybírat a na místo toho vykročit ekologickým směrem a rozvíjet se současně,“ řekl Pcheng.

Pcheng poukázal na to, že se nacházíme uprostřed „velkého třesku“ umělé inteligence, jejíž využití přináší operátorům nové výhody a příležitosti. Tento proces ovšem vyžaduje lepší ICT infrastrukturu, což kvůli vyšší šířce pásma a zvýšenému výpočetnímu výkonu vede k rychlému nárůstu spotřeby energie v síti. Podle Pchenga jsou však udržitelnost ICT a současný rozvoj tohoto odvětví možné, pokud jsou dostatečně vyváženy tři hlavní faktory: energetická účinnost, využívání obnovitelné energie a uživatelská zkušenost. Právě řešení kladoucí důraz na rovnováhu těchto faktorů hodlá Huawei představit návštěvníkům veletrhu MWC a začít tak dláždit cestu pro zelený rozvoj sítí ICT infrastruktury.

V oblasti energetické účinnosti prosazuje společnost Huawei nejen zaměření na zlepšování energetické účinnosti sítě, ale také na snižování absolutní spotřeby energie. Ať už jde o minimalizaci spotřeby při minimálním vytížení prostřednictvím omezení využití frekvenčních pásem, přenosových kanálů, snížení výkonu až po režim „spánku“. K řešení problémů teplotních výkyvů pak lze využít nové materiály a procesy – pro příklad uveďme situaci, když dojde k vypnutí mobilní antény AAU. Napájecí modul může nezávisle zůstat v pohotovostním režimu, což znamená, že spotřeba energie AAU při extrémně nízké zátěži může být snížena z 300 W na méně než 10 W.

Pokud jde o obnovitelné zdroje energie, Huawei požaduje, aby se na ně odvětví zaměřilo komplexně, tedy od rozsahu zavádění zelených energií, až po jejich efektivní využívání. Důležité je také uzpůsobení samotného využívání obnovitelných energií nejen na úrovni síťových řešení, ale především dle konkrétní lokality. Na základě individuálních informací o určitém místě, jako jsou například cena elektřiny, stav baterie, počasí či objem služeb, lze díky plánovacím algoritmům maximalizovat efektivitu výroby energie a dostupnost napájení na základě zatížení a zároveň minimalizovat celkové náklady na energii.

V neposlední řadě Huawei navrhuje, aby se pozornost již nezaměřovala pouze na úsporu síťové energie a naplnění klíčových ukazatelů výkonnosti, ale rozšířila se na zajištění uživatelské zkušenosti. Optimální zásady úspory energie lze přijmout podle různých síťových scénářů. V případě scénářů s nízkým provozem je zaručeno, že základní klíčové ukazatele výkonnosti sítě maximalizují úsporu energie, zatímco u scénářů s vysokým provozem je zaručena uživatelská zkušenost. Přístupy založené na zkušenostech jsou zdokonaleny a přetransformovány v přístupy založené na datech, což umožňuje generování energeticky úsporných opatření během několika minut a nabídne možnosti pro optimalizaci v rámci milisekund.

Pcheng zdůraznil, že Huawei pravidelně aktualizuje svá zelená řešení v souladu s těmito třemi výše uvedenými faktory a na tomto základě představil řešení Huawei Green 1-2-3. Jednotlivá čísla zde po sobě odkazují na jeden index pro výstavbu zelené sítě, na zaměření na dva scénáře, jimiž jsou vysoká energetická účinnost a velmi nízká spotřeba energie, a na systematické třívrstvé řešení, které pokrývá konkrétní lokalitu, síť a provoz. Společnost Huawei hodlá spolupracovat s operátory po celém světě a s pomocí podobných řešení společně pracovat na dosažení rovnováhy mezi ekologií a rozvojem s cílem urychlit proměnu ICT odvětví v zelenější segment.

Veletrh MWC Barcelona 2023 probíhá od 27. února do 2. března ve španělské Barceloně. Společnost Huawei představí své produkty a řešení na stánku 1H50 ve Fira Gran Via Hall 1. Společně s globálními operátory, profesionály v oboru a vůdčími zástupci veřejného mínění provede návštěvníky tématy, jako jsou obchodní úspěch 5G, příležitosti 5,5G, zelený rozvoj, digitální transformace a vize využití strategie GUIDE k položení základů pro 5,5G.

Další informace naleznete na: https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2023. 

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost, plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

Exit mobile version