Vysoké náklady ženou e-shopy k fulfillmentu. Brněnská Authentica letos očekává milion vyexpedovaných zásilek

Náklady na skladování rekordně rostou. Mnoha e-shopům končí fixace nájmu a někdy čelí až dvojnásobným cenám. Ty nyní dosahují až 9 eur za metr čtvereční. Ceny zvyšují také dopravci. E-shopy se proto obracejí na fulfillmentová centra, která zajišťují logistiku pro více klientů a nabízejí lepší ceny a efektivitu díky větším objemům. Brněnská Authentica Fulfillment existuje jen dva roky, loni ale vyexpedovala už 600 tisíc zásilek. Její ředitel Petr Litavec letos očekává nárůst minimálně o 60 % a plánuje rozšířit kapacity skladů o dalších 3 600 m2.

„Sklady mají zbytečně moc zboží a vysoké náklady na skladování, což je nebezpečná kombinace. Trendem posledního roku je proto větší důraz na obrátkovost. S tím může skvěle pomoci fulfillment. Jsme schopni předvídat dlouhodobé náklady a také dynamicky reagovat na měnící se potřeby daného zákazníka, aby například nemusel platit obrovský sklad po celý rok, když ho většinu doby nevyužije. K tomu ještě dopravci zvedají ceny, které jsme díky vysokému objemu zásilek schopni držet níže,“ vysvětluje důvody, proč se e-shopy častěji vydávají cestou fulfillmentu, Petr Litavec, head of Authentica Fulfillment. 

Rychlý růst a parfémované balíky

Authentica vznikla v Brně v roce 2003 jako firma zaměřená čistě na výrobu obalových materiálů, POS, in-store design a další potřeby retailu. Po začátku pandemie v roce 2020 začala firma hledat nové směry a odvětví, kam expandovat. Rakouská firma Waterdrop zrovna řešila problémy s logistikou, Authentica tak pro ni otevřela fulfillmentové centrum, do kterého postupně začali přibývat další klienti. Díky retailovému zázemí Authentica dokáže zároveň poskytovat rozšiřující služby zcela na míru. Podle Litavce dokážou e-shopům nabídnout téměř cokoli od personalizovaných věnování na balíky přes ekologické a luxusní obaly třeba z kokosu až po parfémování zásilek specifickou vůní.

„Náš fulfillment rychle roste, ale musíme stále překonávat hodně překážek. Na rozdíl od konkurence se díváme na to, co všechno bychom mohli klientům v rámci fyzické přítomnosti zboží v našem skladu nabídnout. To vyžaduje značnou flexibilitu a kapacity v různých oblastech odbornosti, které máme díky Authentice,“ popisuje Litavec.

„Neobejde se to však bez výzev, například jsme propálili několik milionů korun při hledání dostatečně flexibilního softwaru pro správu skladu, než jsme se rozhodli pro vývoj vlastního řešení. Díky tomu jsme ale loni dokázali obsloužit větší počet klientů a zaznamenali jsme třikrát vyšší obrat se stejným počtem zaměstnanců. Celkem se nám podařilo loni pro Waterdrop a další klienty vyexportovat přes 600 tisíc zásilek,“ dodává. 

Poptávka roste napříč segmenty

O fulfillment je podle Litavce velký zájem, na příští sezonu se proto Authentica rozhodla rozšířit své skladové prostory o dalších 3 600 m2, aby byla schopna nabídnout prostor dalším novým a větším klientům. Letos si už do svého portfolia klientů přidala e-shopy Zenplanto nebo Asia food, který se zabývá prodejem potravin dovážených z Asie a na firmu se obrátil poté, co jeho předchozí poskytovatel logistických služeb nebyl schopen splnit specifické požadavky na skladování potravin, například monitoring dat expirace či šarže.

„Spolupráce s Asia food je skvělým příkladem toho, kdy náš fulfillment dává smysl. Jsme schopni se přizpůsobit různým požadavkům, které zákazník může mít. Náš vlastní software nám umožňuje rychle a bezproblémově implementovat nové funkce, jako je přehled o šaržích a expiraci všech produktů. Pro každou objednávku si navíc klient může zvolit konkrétní číslo šarže, kterou chce zákazníkovi odeslat. Pokud není zvolena, tak systém automaticky odešle produkty s nejbližší expirací,“ uzavírá Litavec.

Více o Authentica Fulfillment

Authentica Fulfillment zajišťuje e-shopům komplexní outsourcing logistiky. Společnost z Brna od roku 2021 sjednocuje všechny služby související s logistikou zboží pod jednou střechou. Více než 50 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek s 99,8% vychystávací přesností. Tím Authentica e-shopům šetří čas a finanční prostředky a zpřístupňuje e-commerce více podnikatelům. V čele Authentica Fulfillment stojí Petr Litavec, český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding. Authentica Fulfillment je divizí české skupiny Authentica, globálního dodavatele retailových služeb pro klienty Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo.

Více o skupině Authentica

Skupinu Authentica v roce 2003 založil Miroslav Hanák, současný CEO, jako firmu na výrobu reklamních nosičů pro retail. Skupina se postupně rozrostla, má půlmiliardový obrat a 260 pracovníků. Časem rozšířila záběr svých aktivit a kapacit, které využívají globální značky Hugo Boss, C&A, Philips či Tchibo.

Těžba kryptoměn bez starostí: Redesign webovek zvedl návštěvnost o tisíce procent

Pomocí redesignu webových stránek a modernizace vizuální identity se podařilo firmě Ler Studio dramaticky zvýšit návštěvnost webových stránek 2Bminer.com během pouhých tří měsíců. V tomto období vzrostla návštěvnost o tisíce procent. Celý proces je podrobně představen v jejich podcastu Ler.cast, kde je také sdílen pohled na spolupráci s klientem Jakubem Hlavenkou, zakladatelem společnosti 2BMiner. Více se dozvíte v článku.

Těžba kryptoměn bez starostí

2BMiner je firma specializující se na prodej, hosting a servis strojů pro těžbu kryptoměn. Jejich služba poskytuje jednoduchý způsob investování do kryptoměn, aniž byste museli mít v této oblasti znalosti. Stačí si vybrat stroj na těžbu podle výše investice nebo kryptoměny, kterou chcete těžit, a 2BMiner se postará o zbytek. Zajišťují nákup stroje, jeho přípravu na těžbu, umístění v hostingovém centru a případný servis. Investor pak prostřednictvím klientské zóny sleduje, jak jeho stroj těží, a pravidelně obdržuje výplatu za vytěžené kryptoměny přímo na svou krypto peněženku.

Cíle spolupráce

Hlavním cílem a požadavkem klienta bylo, aby jejich webová prezentace působila profesionálně a důvěryhodně. Kryptoměny kvůli předešlým podvodům často vyvolávají velké obavy, zejména u začínajících investorů. Společnost 2BMiner chtěla vybudovat důvěru a značku, která by nejen vypadala profesionálně, ale umožnila potenciálním zájemcům snadné ověření bezpečnosti jejich investic. Po prvotním auditu webu a poznání společnosti bylo jasné, že je nutné udělat redesign „od podlahy“.

Moderní vizuální identita

Ještě před začátkem samotného redesignu webových stránek se Ler Studio vrhlo na dočištění a dodělání vizuální identity. Zachovalo základní grafické prvky či barevnost a vybudovalo na nich novou identitu značky, která je moderní, koresponduje s daným tématem a působí profesionálně.

„Nechali jsme vyniknout žlutou barvu, která vyvolává asociace spojené s nejznámější kryptoměnou Bitcoinem, jemuž se přezdívá digitální zlato. Dále jsme jako signature vizuál použili tónované fotografie, které jsou doplněné o tematické prvky, například těžební stroje nebo všem dobře známé logo Bitcoinu. Přestože pomocí 2BMiner můžete těžit i jiné kryptoměny, zaměřují se převážně na Bitcoin, proto jsme mu věnovali největší prostor,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Redesign webových stránek

Ler Studio během prvních briefů s klientem vytvořilo obraz toho, co klient očekává od webových stránek, jaká je cílová skupina, proces vyřizování objednávek, způsob komunikace s klienty a směřování společnosti. Tyto informace jsou důležité, aby bylo možné navrhnout webové řešení, které bude odpovídat současným požadavkům a zároveň bude připravené na případné aktualizace, rozšíření funkcí nebo expanzi společnosti. Nový web měl oproti původní verzi přinést řadu technologických vylepšení a celkově měl mít odlišnou strukturu. Proto se rozhodlo provést redesign a vytvořit úplně nový web pomocí vlastní platformy nazvané LERA, která je postavena na základech PHP frameworku Laravel Nova. Díky tomu se mohli implementovat jakékoli inovativní prvky a současně mít otevřené dveře pro případné doplnění dalších funkcí.

Klíčové prvky redesignu

  • Zvýšení důvěryhodnosti společnosti
  • Rozšíření komunikace a vysvětlení toho, jak vše funguje
  • Jednoduchý proces objednávky včetně podpisu smlouvy
  • Vylepšení pozice ve vyhledávání
  • Multijazyčnost s mutací v arabštině

Zvýšení důvěryhodnosti společnosti

Ler Studio si od samého počátku uvědomovalo, že klíčovým faktorem pro 2Bminer je budování důvěry ve značku a nabízené služby. Společnost 2Bminer je na trhu teprve několik let a velká část jejich byznysu je v zahraničí. Velkou výhodou pro ně je diverzita regionů a stabilita energií, které pohání hostingová centra. Při tvorbě nového webu se Ler Studio zaměřilo na koncepci, která graficky působí sebevědomě, moderně a zároveň poskytuje uživatelům přehledně a srozumitelně informace. Každý návštěvník webu tak získal jasné odpovědi na všechny své otázky, a to od detailního popisu toho, jak služba funguje od prvotního kontaktu až po případné ukončení spolupráce.

Druhou částí byla autorizace společnosti pomocí fotografií lidí, kteří 2Bminer tvoří a starají se o jejich stroje, nebo podrobné popisy hostingových center, včetně autentických fotografií. Posledním prvkem budování důvěryhodnosti je sekce s odkazy na články a rozhovory, které byly o 2BMineru publikovány v mnoha médiích v Česku i zahraničí. Návštěvníkům, kteří si prohlédnou tyto webové stránky, bude jasné, že se jedná o českou firmu, která úspěšně působí na mezinárodních trzích a má bohaté zkušenosti a know-how, o kterých se s nimi podělí.

Profesionální firemní prezentace

Webové stránky měly za úkol být profesionální prezentací společnosti. Tato část ve své podstatě znamenala transformovat všechny tiskoviny, prezentace a nastřádané nesjednocené materiály do jednotné vizuální identity a webových stránek. Ler Studio k tomu přistupovalo opět z širší perspektivy, protože 2BMiner nepůsobí pouze online. Zaměřilo se na to, aby celková prezentace byla flexibilní. Nová firemní prezentace musela být snadno aplikovatelná nejen na webových stránkách, ale také na vizitkách, rollupech a dalších propagačních materiálech či sociálních sítích. Díky tomu je udržována vizuální profesionální komunikaci napříč všemi kanály a komunikačními prostředky.

Zjednodušení procesu objednávky

Nové webové stránky měly sloužit také k tomu, aby si zájemce mohl rovnou zakoupit vybraný stroj, přečíst a podepsat kupní smlouvu, která se skládá z více částí a rovnou zaplatit objednávku. Celý proces je tak možné uskutečnit online a automatizovaně. Celkově se Ler Studio zaměřilo na to, aby byl nákupní proces na webových stránkách co nejjednodušší pro zákazníky a zároveň se zjednodušilo zpracovávání objednávek. Jedná se tak o e-shop, který je součástí webových stránek. Oproti běžnému e-shopu má ale několik specifických funkcí.

Podpis smlouvy

Přestože si toho nemusíte být vědomi, vždy, když kupujete zboží prostřednictvím e-shopu, uzavíráte s obchodníkem kupní smlouvu. V případě 2BMineru ji uzavíráte taky, ale jiným způsobem. Samotná smlouva se skládá ze tří částí a generuje se na základě objednávky. Najdete v ní kupní smlouvu na stroj(e), roční smlouvu na energie a také servisní smlouvu. V rámci legislativních podmínek musíte smlouvu podepsat, to je ale možné udělat online. Pro tyto účely Ler Studio implementovalo nástroj Signi. Pokud byste nechtěli stroj hned koupit, máte možnost vyplnit pouze poptávkový formulář, který je naprosto nezávazný. Následně vás bude kontaktovat obchodní zástupce a vše, co vás bude zajímat, vám vysvětlí.

Multijazyčnost s mutací v arabštině

Mít webové stránky kromě češtiny také v jiném jazyce je dnes naprosto běžné, stačí texty přeložit a vložit je na váš web. To ovšem neplatí, pokud váš byznys, jako v případě 2BMineru, přesahuje až do arabsky mluvících zemí. Nejen, že je obtížné najít vhodného překladatele, který rozumí dané problematice, jeho práci si ale pravděpodobně ani nezkontrolujete.

„Postup byl takový, že jsme napsali texty v češtině, přeložili je do angličtiny a následně tyto anglické texty zaslali agentuře do Dubaje na překlad. Zároveň webové stránky před spuštěním webu zkontrolovali, z pohledu koncového uživatele, jelikož překlad byl v celém řešení ta nejmenší komplikace. Arabština se totiž čte zprava doleva, tedy opačně, než je pro nás běžné. A nejen to, celé UX je zrcadlově obrácené, všechny ovládací prvky přecházejí rovněž zprava doleva. To byla výzva pro naše programátory. Museli si zanalyzovat konkurenční webové stránky v arabštině, aby mohli upravit webové stránky podle daných zvyklostí,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Vylepšení pozice ve vyhledávání

Součástí redesignu byla také celková optimalizace webu pro vyhledávače. Důraz na SEO klade Ler Studio při vývoji každého webu, ale zde to bylo extrémně důležité. Kromě toho, že organická návštěvnost je obecně kvalitnější, tak u kryptoměn je velice problematické, a někdy i nemožné, přivádět návštěvníky z placených zdrojů. Proto se věnovala velká péče optimalizaci webu, jak po technické, tak po obsahové stránce, aby se dosáhlo co nejlepších výsledků a velkého počtu návštěv z organického vyhledávání. To se povedlo a během 3 měsíců se webové stránky 2BMiner začaly objevovat na prvních příčkách výsledků vyhledávání na cílová klíčová slova.

Restrikce v PPC kampaních

Důvodem, proč je placená návštěvnost v případě krypto byznysu problematická, jsou restrikce, které se na tento obor vztahují. Například na Facebooku jsou všechny reklamy na kryptoměny zakázané, na Googlu jsou omezeny také, tam se přesto některé kampaně ve vyhledávací síti podařilo spustit. Bohužel i ty nakonec maximálně do 1 měsíce Google stejně pozastavil. „Museli jsme kampaně neustále monitorovat a upravovat, abychom je udrželi aktivní, alespoň nějakou dobu po spuštění nového webu. Cílem bylo zvýšení návštěvnosti, než dojde k plné indexaci webových stránek a tuto návštěvnost bude tvořit organické vyhledávání a PR,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Jediná platforma PPC reklamy, která v současné době nemá žádné restrikce na propagaci kryptoměn, je Sklik od Seznamu. Nicméně počet uživatelů, kteří využívají vyhledávač od Seznamu na hledání informací o kryptoměnách, je podle statistik opravdu hodně málo, proto kampaně ve vyhledávací síti nemají význam. Je tam ale možné spustit bez omezení kampaň v obsahové síti, která má poměrně slušný dosah.

Výsledek redesignu po 3 měsících

  • 1920 % nárůst organické návštěvnosti
  • pozice ve vyhledávání na cílová klíčová slova
  • Mnohonásobný nárůst obratu bez nutnosti rozšíření týmu
  • 100% návratnost investice za 2 měsíce

Unikátní software

V rámci spolupráce se společností 2BMiner, která stále pokračuje, Ler Studio přepsalo a vylepšilo také software, který se stará o řízení těžby a výplatu vytěženého krypta. Jednou částí je webová aplikace, která umožňuje klientům sledovat stav a výkon všech strojů, které zakoupili. Jedná se o klientskou zónu, do které se můžete přihlásit z jakéhokoliv místa i zařízení a podívat se, jestli váš stroj aktuálně těží, jaký má výkon, kolik toho vytěžil za den nebo za celou dobu. Máte zde také přehled výplat na vaši krypto peněženku a plateb za energie. Klient má tak neustálý přehled o svém stroji a návratnosti investice.

Aby tato aplikace, a především výplata vytěženého krypta, fungovala správně, v pozadí běží unikátní software. Ten sbírá data z hostingových center a následně rozděluje a posílá výtěžek na jednotlivé klientské účty. Nefunguje to tak, že by každý stroj těžil zvlášť, ale všechny jsou napojeny do takzvaného poolu a těží společně. Důvodem je, že dohromady mají mnohonásobně větší výkon, a tedy i výtěžnost. Je ale následně nutné vytěžené krypto rozdělit spravedlivým dílem na všechny stroje, které se na těžbě podílí. To se vypočítává poměrně složitým způsobem na základě výkonu konkrétního stroje a dalších proměnných.

Medailonek: Tomáš Zadák je grafik a podnikatel původem z Hradce Králové. Na střední technické škole začal pracovat na drobných grafických projektech pro menší podnikatele. Po škole se jako interní grafik ve společnosti Playman podílel i na tvorbě tiskovin pro známé herní tituly jako Far Cry, Assansin’s Creed nebo Dead Island. Poté založil studio Ler, které se vyvinulo v komplexní boutique agenturu s týmem 14 lidí, nabízející grafiku, marketing a vývoj. Do budoucna plánuje rozšířit působení do EU a vyvíjet vlastní marketingové SaaS služby. Přístup a kvalita práce Leru zaujala natolik, že se dokonce jako jedné z mála agentur ve Východních Čechách povedlo oslovit investory. Zajímá se také o cestování, yachting, kutilství a nové technologie. Zajímavé projekty, za kterými Tomáš stojí: www.menickator.cz, www.mylaw.cz a www.anywhere.legal.

Přirozeně hravý a zábavný: vivo představuje Y36

Vivo představuje svůj nejnovější telefon střední třídy, který by měl být dobrou volbou především pro zákazníky hledající bezproblémové a jednoduché používání. Nové vivo Y36 toho chce dosáhnout vysokou kapacitou paměti a obrovskou výdrží baterie, což by mělo vyhovovat velmi akčním a časově vytíženým uživatelům.

„Jsme rádi že můžeme představit nový přírůstek do rodiny přirozeně zábavných a hravých smartphonů Y – vivo Y36. Při vývoji zařízení jsme chtěli vytvořit chytrý telefon, který od základu mění, co mohou zákazníci očekávat od smartphonů v této cenové kategorii. Obzvláště proto, že řada z nich hledá náhradu za své stávající zařízení kvůli nedostatečné paměti RAM a celkové kapacitě uložiště,“ uvedla Gabriela Roušarová, marketingová manažerka českého zastoupení společnosti vivo pro Českou republiku. „Model Y36 těmto problémům předchází špičkovou vybaveností z hlediska paměti RAM a uložiště, ale i kapacity baterie nebo rychlosti nabíjení, což uživatelům přinese klid při aktivním používání a udrží telefon ve formě i během nadcházejících let.“

Chytrý výkon a dostatek prostoru uložiště

Vivo Y36 je velmi schopný 4G smartphone, v základu s 8 GB paměti RAM a možností rozšíření operační paměti na dvojnásobek díky funkci Extended RAM 3.0. Využívá možností strojového učení i analýzy používání pro „vypůjčení“ až 8 GB paměti z uložiště zařízení, díky čemuž si vede lépe při větším množství operací nebo přepínání mezi zapnutými aplikacemi. A co se samotného uložiště týče, zařízení nabízí vysoce nadstandardní kapacitu 256 GB, tedy naprosto dostatečný prostor pro vzpomínky, média i aplikace. Úložiště je navíc možné dále rozšiřovat microSD kartami s kapacitou až 1 TB.

Srdcem telefonu je pak Qualcomm Snapdragon 680 Mobile Platform, úsporný čipset, který společně s Extended RAM a osmijádrovou architekturou s šestinanometrovým výrobním procesem zajišťuje plynulé fungování a konektivitu.

Vysoká výdrž baterie a chytré nabíjení

Vivo Y36 používá baterii s kapacitou 5000 mAH a nabízí tak dostatek energie pro nepřerušované používání telefonu během celého dne, čímž dokonale poslouží vyznavačům současného aktivního životního stylu. Telefon zároveň podporuje 44W rychlé nabíjení vivo FlashCharge, díky kterému uživatelé mohou rychle dobít baterii a bez zbytečného prodlení se věnovat svým aktivitám. Během 15 minut se baterie z 1 % dobije na 29 % a plnou kapacitu nabídne během 73 minut.

Chytrý design skrz naskrz

V návaznosti na závazek společnosti vivo vytvářet mimořádně spolehlivá a odolná zařízení se vivo Y36 vyznačuje elegantním skleněným designem na čelní i zadní straně telefonu. Využívá 2,5D zakřivený displej, kombinující efektní a čistý vzhled s pohodlným držením. Na to navazuje také zadní strana telefonu s objektivy fotoaparátu připomínajícími klasické filmové objektivy, což dodává přístroji tak trochu nostalgické kouzlo.

Za zmínku také stojí, že je Y36 vybaven snímačem otisků prstů schovaným v tlačítku napájení a vedle nabíjecího portu najdou zákazníci 3,5milimetrový konektor pro sluchátka, pro fanoušky „starého dobrého drátu“. V neposlední řadě se pak jedná o smartphone s hybridním slotem pro dvě SIM karty, který uživatelům umožňuje používat buď dvě SIM karty, nebo jednu SIM kartu a výše zmíněnou paměťovou kartu microSD.

Zachycujte každodennost s naprostou věrností

Jak už se od smartphonů vivo běžně očekává, model Y36 nabízí promyšlený systém fotoaparátu umožňující uživatelům pořizovat snímky každodenního života s naprostou čistotou. 50MPx hlavní objektiv zachycuje detaily a živé barvy, podpořen 2MPx doplňujícím objektivem pro zachycení hloubky bokeh. Ten umožňuje pořizování profesionálních portrétů s rozostřeným pozadím. Nabídku doplňuje 2MPx makro objektiv otevírající možnosti fotografování detailů a 16MPx přední fotoaparát pro perfektní selfie a čisté videohovory.

Vylepšené funkce fotoaparátu

Vivo věnuje spoustu pozornosti zpracování obrazu a tím pádem nabízí uživatelům možnost postoupit o úroveň dále ve schopnostech fotografování díky pokročilým funkcím. Portrait Light Effect dokáže do portrétů vnést nasvětlení srovnatelné s profesionálním studiem, funkce Portrait Bokeh pak skrz senzory chytře rozmazává pozadí, což umožňuje předmětům zájmu vystoupit do popředí. Funkce Double Exposure nakonec umožňuje smíchat dva snímky a vytvořit tak unikátní kompozici. To je ale jen ochutnávka inteligentních fotografických prvků, které Y36 nabízí.

Vtahující obrazový zážitek

Model vivo Y36 nabízí velký 6,64palcový LED displej s rozlišením FHD+ a s tím související ostrý obraz a živé, syté barvy. Plynulá 90Hz obnovovací frekvence zase zajišťuje plynulý pohyb a ladné animace. Efektní 91% poměr obrazovky vůči tělu pak maximálně rozšiřuje celkovou využitelnou plochu přístroje a otevírá možnosti maximálního ponoření do světa filmů, her nebo jiných multimédií.

Jako vhodný doplněk k imerzivnímu vizuálnímu zážitku je Y36 vybaven také vysoce kvalitním ozvučením High-Resolution Certified Audio s vylepšenou kvalitou zvuku celkově posilující dojem ze sledování filmů a další zábavy.

Jednoduché na používání od momentu, kdy rozbalíte krabičku

Nejnovější přístroj střední třídy od vivo běží na aktuálním operačním systému Funtouch OS 13 se základem Android 13. Přináší tak plynulé a nastavitelné uživatelské prostředí s podporou oblíbených aplikací a her. Uživatelé se také mohou spolehnout na garanci tří let softwarových aktualizací včetně bezpečnostních aktualizací a systémové údržby. Součástí garance jsou také dvě velké aktualizace systému Android.

V České republiky už dnes

Nové vivo Y36 je dostupné ve dvou barevných provedeních – elegantní černé Meteor Black nebo výrazné a osobité zlaté Vibrant Gold. Obě varianty využívají na zadní straně zpracování odolné vůči otiskům prstů s povrchem příjemným na pohled i na dotek. Díky tloušťce 8,07 milimetru a hmotnosti 202 gramů jsou pak pohodlné na nošení, ale zároveň i dostatečně robustní.

Zařízení jsou u prodejců dostupná ode dneška, tedy 8. srpna ve verzi s 8 GB RAM a 256 GB paměti s doporučenou maloobchodní cenou 6 499 Kč. U Y36 nabízí vivo standardní dvouletou tovární záruku. V souvislosti se závazkem nabízet zákazníkům perfektní uživatelský servis bude obsahem balení také 44W adaptér vivo FlashCharge pro rychlé nabíjení, kabel spojující rozhraní USB A a USB C nebo průhledné ochranné pouzdro.

Pro více podrobností o telefonu vivo Y36 navštivte vivo.com/cz/products/Y36

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

ThinkPhone získá v rámci nového partnerství mezi společnostmi Motorola a Microsoft nové funkce pro zvyšování produktivity

Lenovo ThinkPhone od společnosti Motorola, chytrý telefon pro firemní zákazníky, získá nové nástroje pro zvyšování produktivity. Společnosti Motorola a Microsoft oznámily, že se uživatelé zařízení ThinkPhone mohou těšit na dvě nové funkce, které jim umožní pracovat odkudkoli: na zcela integrovanou podporu cloudových služeb Windows 365 a na integraci komunikační služby Push To Talk s funkcí Walkie Talkie do platformy Microsoft Teams. ThinkPhone díky těmto vylepšením upevňuje své postavení ideálního telefonu pro moderní pracovníky.

ThinkPhone a cloudové PC Windows 365 umožní plnohodnotnou práci jako na osobním počítači

Windows 365 kombinuje výkon a zabezpečení cloudu Microsoft s všestranností a jednoduchostí osobního počítače. Motorola nyní díky začlenění tohoto systému do zařízení ThinkPhone zavádí do nabídky plnohodnotný cloudový osobní počítač, který se vejde do kapsy. Zákazníci tak mohou pracovat opravdu odkudkoli. Uživatelé zařízení ThinkPhone mohou využívat integrovaný systém Windows 365 a přímo z vlastního zařízení ThinkPhone přenášet své činnosti ve Windows5 na větší displej po jeho jednoduchém připojení pomocí kabelu USB-C®3 a po připojení klávesnice a myši prostřednictvím Bluetooth®4.

Výkon zařízení ThinkPhone zpřístupní zákazníkům jeho kombinace s jakýmkoli monitorem Lenovo, včetně monitoru ThinkVision P27h-30 s 27palcovým displejem QHD, a s příslušenstvím, které je kompatibilní s Bluetooth, například s kombinovanou bezdrátovou nabíjitelnou klávesnicí a myší Lenovo Professional. Ať se uživatelé nacházejí kdekoli, jejich dokonalé zážitky z práce na osobním počítači s operačním systémem Windows se všemi individualizovanými aplikacemi, obsahy a nastaveními, završí bezdrátová sluchátka Lenovo Go s technologií aktivního snižování okolního hluku ANC.

Tyto schopnosti poskytují flexibilitu, která uživatelům umožní být opravdu mobilní a současně stoprocentně produktivní. Oddělení IT díky nim mohou také přehodnotit tradiční organizaci práce a snižovat celkové náklady.

Snadné spojení se spolupracovníky prostřednictvím funkce Walkie Talkie v programu Microsoft Teams

Při intenzivní práci je klíčová praktičnost, kterou probudí k životu ikonické červené tlačítko zařízení ThinkPhone. Uživatelé si mohou po dvou poklepáních užívat dokonalou integraci telefonu a PC umocněnou konektivitou Think 2 Think. Nyní je praktičnost červeného tlačítka zařízení ThinkPhone rozšířena integrací aplikace Walkie Talkie do programu Teams. Uživatelé budou mít po rychlém naprogramování červeného tlačítka pro spuštění režimu Walkie Talkie okamžitě k dispozici funkce komunikace PTT (Push-to-Talk). Tato zcela integrovaná funkce dokonale začleňuje červené tlačítko do aplikace Walkie Talkie v programu Microsoft Teams6. Uživatel tak může pomocí kanálů Teams snadno a okamžitě komunikovat se specifickými týmy nebo odděleními.

ThinkPhone nabízí firmám a podnikatelům bezkonkurenční uživatelské vlastnosti v jednom zařízení

Zákazníci mají v zařízení ThinkPhone k dispozici kompletní soubor bezpečnostních a podpůrných funkcí, které poskytují vysokou úroveň ochrany a maximální ovladatelnost na základě platformy ThinkShield. ThinkShield je špičková zabezpečovací platforma se zásadními zabezpečovacími postupy, funkcemi, specializovaným hardwarem, softwarem a procesy, které přispívají k zabezpečení zařízení.

Mimořádně vysoká úroveň zařízení ThinkPhone přesahuje hranice zabezpečení a zahrnuje také prémiový a odolný design. Zařízení je vyrobeno z kompozitu vyztuženého aramidovými vlákny, který je odolnější a lehčí než ocel, v kombinaci s hliníkovým rámem a sklem Gorilla® Glass Victus™. ThinkPhone disponuje dostatečnou odolností, díky níž splňuje požadavky normy odolnosti vůči působení vody IP68¹ a úspěšně absolvoval testy odolnosti MIL-STD-810H².

ThinkPhone se může pochlubit také prémiovou specifikací, která zahrnuje mimo jiné mobilní platformu Snapdragon® 8+ Gen 1, velký, 6,6“ displej FHD+, akumulátor s kapacitou 5000 mAh a nabíječku TurboPower o výkonu 68 W, která dokáže nabíjet jak ThinkPhone, tak laptopy Lenovo. Působivou výbavu tohoto zařízení završuje vyspělá kamera s rozlišením 50 MPx a technologií Ultra Pixel, která zajišťuje prémiovou kvalitu obrazu při všech video hovorech bez ohledu na světelné podmínky.

Dostupnost

Podpora Windows 365 prostřednictvím Moto Connect a funkce Walkie Talkie v Microsoft Teams budou pro Lenovo ThinkPhone od společnosti Motorola k dispozici v nadcházejících týdnech. Aplikace Walkie Talkie je již zahrnuta v licenci Teams pro pracovníky v přední linii. 

Společnosti Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická firma s obratem 62 miliard USD, která figuruje v žebříčku Fortune Global 500 na 217. místě, zaměstnává 77 000 lidí na celém světě a každý den slouží zákazníkům na 180 trzích. Společnost Lenovo, zaměřená na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny, navazuje na své úspěchy největšího výrobce osobních počítačů na světě a pokračuje v další expanzi do růstových oblastí, které podporují pokrok nových IT technologií (klient, rozhraní, cloud, síť a inteligence) včetně serverů, mobilních zařízení, softwaru, řešení a služeb. Tato transformace společně s inovacemi společnosti Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Koncern Lenovo Group Holdings převzal společnost Motorola Mobility LLC v roce 2014. Motorola Mobility je stoprocentní dceřinou společností koncernu Lenovo a je zodpovědná za vývoj a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značek Moto a Motorola. Více informací naleznete na https://www.lenovo.com nebo si přečtěte aktuální zprávy na portálech StoryHub a Motorola Global Blog.

Právní upozornění

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochrannými známkami společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO, THINKPHONE, THINKVISION a THINKSHIELD jsou ochrannými známkami společnosti Lenovo. Android je ochrannou známkou společnosti Google, LLC. Wi-Fi je ochrannou známkou organizace Wi-Fi Alliance. Snapdragon je produktem společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných firem. Qualcomm a Snapdragon jsou ochrannými známkami společnosti Qualcomm Incorporated, registrovanými v USA a ostatních zemích. USB Type-C® a USB-C® jsou ochrannými známkami organizace USB Implementers Forum. Slovní značka a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky ve vlastnictví společnosti Bluetooth SIG, Inc. a společnost Lenovo/Motorola veškeré tyto známky používá na základě licence. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. ©2023 Motorola Mobility LLC.

  1. Na poškození kapalinou se nevztahuje záruka. Odolnost vůči vodě, stříkající vodě a prachu byla testována podle norem IP68 v kontrolovaných laboratorních podmínkách. Zařízení odolá ponoření do hloubky až 1,5 metru ve sladké vodě po dobu až 30 minut. Odolnost se snižuje v důsledku běžného opotřebení. Zařízení není zkonstruováno k tomu, aby fungovalo ponořené do vody. Zařízení nesmí být vystaveno působení vody pod tlakem, ani jiným kapalinám kromě sladké vody. Nezkoušejte nabíjet mokrý telefon. Není vodotěsný.
    2. MIL-STD 810H stanovuje metodiku testování odolnosti výrobků vůči působení okolního prostředí v kontrolovaných laboratorních podmínkách. Tyto testy nejsou zárukou budoucí výkonnosti v těchto zkušebních podmínkách. Na nesprávné používání, které simulují například testy podle metodiky MIL-STD 810H, se nevztahuje standardní záruka společnosti Motorola.
  2. Nezbytný je kabel USB-C pro video signál nebo adaptér s konektory USB-C a HDMI; televize nebo monitor musí mít vstup HDMI nebo vstup USB-C pro přenos video signálu.
  3. Příslušenství se prodává samostatně.
  4. Nezbytným předpokladem je předplatné pro cloudovou službu Windows 365.
  5. Nezbytným předpokladem je uživatelský účet pro službu Microsoft Teams.

Razer představuje novou edici ikonických sluchátek Kraken Kitty na oslavu Mezinárodního dne koček

Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, dnes představuje nejnovější generaci své ikonické řady Kraken Kitty, která umožní hráčům, streamerům a cosplayerům oslavit Mezinárodní den koček ve velkém stylu. Ikonická původní náhlavní souprava Kraken Kitty je jedním z nejoblíbenějších modelů Razeru a stále patří mezi oblíbené modely fanoušků.

Představujeme Kraken Kitty V2, Kraken Kitty V2 BT a Kitty Ears V2 – důkaz odhodlání společnosti Razer zajistit vynikající zvuk, bezkonkurenční pohodlí a dokonalý styl s jedinečným kočičím šarmem. Nezaměnitelné uši Kraken Kitty jsou nyní ve všech nových stylech o 50 % větší a odvážnější.

„Kraken Kitty prolomil hranice a dodal osobitost technologickému prostředí, které vypadalo příliš… krotce,“ řekl Alvin Cheung, senior viceprezident hardwarové divize společnosti Razer. „Tato nová řada si zachovává zábavnost a šmrnc původní verze a zároveň nabízí podstatná vylepšení designu i výkonu, čímž zůstává věrná našemu závazku neustále inovovat a vyvíjet se.“

Představujeme Razer Kraken Kitty V2

Nová Kraken Kitty V2 má větší, odvážnější a výraznější kočičí uši, které jsou poháněny technologií Razer Chroma™ RGB, největším herním RGB ekosystémem na světě.

Křišťálově čistý mikrofon a osvětlení reagující na stream Kraken Kitty V2 zvýší zapojení publika díky technologii Chroma, která reaguje na emoty, upozornění a další. Streameři si mohou užívat přizpůsobitelné profily s více než 16,8 milionu barev a nesčetnými efekty, stejně jako off-line „Cosplay Mode“, který umožňuje vzít Chroma na konferenci. Kraken Kitty V2 jsou k dispozici v klasické Razer Black a Quartz barvě a mají lehkou konstrukci doplněnou plyšovými, prodyšnými náušníky pro celodenní pohodlí a hraní.

Kraken Kitty V2 BT: Styl a hraní na cestách

Vyzkoušejte si nevázané hraní s Kraken Kitty V2 BT. Tato náhlavní souprava Bluetooth nabízí až 60hodinovou výdrž baterie, funkce Chroma RGB a pohodlí Bluetooth 5.2 s herním režimem pro vynikající herní výkon s nízkou latencí.

Kraken Kitty V2 BT s výrazným povrchem Quartz umožňuje hráčům vyjádřit individualitu a styl na cestách.

Zvýšení koeficientu stylu s Razer Kitty Ears V2

Sluchátka Razer Kitty Ears V2, navržená pro univerzální použití, umocňují zábavnost a vkus herních sluchátek. Tyto připínací kočičí uši, nyní o 50 % větší, jsou k dispozici v barevných provedeních Quartz a Black. Nastavitelné a odolné, tyto lehké uši zajišťují dlouhotrvající pohodlí a univerzální styl.

Kraken Kitty V2, Kraken Kitty V2 BT a Kitty Ears V2 ztělesňují závazek společnosti Razer k inovacím, výkonu a stylu. Tyto ikonické produkty představují jedinečnou kombinaci prvotřídní technologie a designu, který je hravý i sofistikovaný.

Nejnovější iterace řady Kraken Kitty V2 Pro, která se přidává k loni ohlášenému modelu Kraken Kitty V2, je dokonalým způsobem, jak oslavit Mezinárodní den koček, a značí pokračující odhodlání společnosti Razer vytvářet bezkonkurenční herní zážitky a zároveň nabízet řadu stylových možností pro každého hráče, streamera a cosplayera.

Další informace o řadě Razer Kraken Kitty V2 najdete na Razer.com.

CENA & DOSTUPNOST

Razer Kraken Kitty V2

$99.99 USD / 119.99€ MSRP

Razer.com – 8. srpna 2023

Další informace najdete na Razer.com.

Razer Kraken Kitty V2 BT

$99.99 USD / 119.99€ MSRP

Razer.com – 8. srpna 2023

Další informace najdete na Razer.com.

Razer Kitty Ears V2

$19.99 USD / 29.99€ MSRP

Razer.com – 8. srpna 2023

Další informace naleznete na adrese Razer.com.

Vycházejí Game Ready ovladače na Baldur’s Gate 3. NVIDIA DLSS bude podporováno v The Texas Chain Saw Massacre a dalších hrách

Dlouho očekávané pokračování slavné RPG ságy ze světa Dungeons and Dragons, Baldur’s Gate 3, konečně opouští režim early access a na 3. srpna je plánováno jeho vydání. Hra disponuje technologiemi NVIDIA DLSS 2 pro navýšení výkonu a NVIDIA DLAA přinášející kvalitnější obraz.

Díky DLSS 2 se majitelé GeForce RTX řady 40 Series dočkají průměrného nárůstu snímkové frekvence o 93 %, což umožní dosáhnout 60 a více FPS v rozlišení 4K majitelům GeForce RTX 4060 Ti a vyšších modelů.

Na platformě GeForce NOW mohou majitelé členství Ultimate využít výkon GPU GeForce RTX 4080 v cloudu a hrát na kompatibilních zařízeních v rozlišení 4K při 120 FPS.

Do GeForce Experience přibývá optimální grafické nastavení na jedno kliknutí pro tyto hry:

  • Exoprimal
  • Jagged Alliance 3
  • Lost Judgment
  • Portal: Prelude RTX
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Remnant 2

Kromě The Texas Chain Saw Massacre od společností Sumo Digital a Gun Interactive, který vychází 18. srpna i s DLSS 2, se NVIDIA DLSS objeví také v následujících hrách:

  • Deadlink – nyní dostupné s DLSS 2
  • Gord– Dostupné 17. 8. s DLSS 2
  • SPRAWL– vychází tento měsíc s DLSS 2 & DLAA

O Game Ready ovladačích

GeForce Game Ready ovladače jsou vyladěny ve spolupráci s vývojáři a důkladně testovány na tisících hardwarových konfiguracích stolních PC a notebooků s několika generacemi GPU. Děje se tak pro dosažení maximálního výkonu a spolehlivosti v oblíbených hrách. Každý ovladač má certifikaci WHQL společnosti Microsoft potvrzující maximální spolehlivost.

Blog o DLSS: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/gord-sprawl-texas-chain-saw-massacre-out-august-with-dlss

Blog o Game Ready ovladačích: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/baldurs-gate-3-game-ready-driver

Umělá inteligence je již součástí běžného života. Dokáže třeba snížit spotřebu energie či vytvořit nápoj na míru

Existuje mnoho odvážných vizí, ale i obav a spekulací na téma umělé inteligence. Zatímco mnohé z nich vykreslují děsivý obraz budoucnosti, A.I. (umělá inteligence) se již stala součástí každodenního života. V současné době není hrozbou, ale naopak užitečným nástrojem, který nám přináší řadu příležitostí k růstu.

Věděli jste například, že při nakupování v internetovém obchodě běžně používáte A.I.? Nebo když zadáváte texty do překladače anebo dálkově skrze telefon ovládáte chytrou domácnost? Nahlédněme společně do oblastí, ve kterých jsou aplikace založené na umělé inteligenci už nyní součástí našich životů!

Zdraví a A.I.

Technologie umělé inteligence již nyní umožňuje analyzovat data a pomáhá tak rychleji diagnostikovat pacienty, včas zachytit onemocnění a dříve zahájit léčbu. Už dnes zdravotníci využívají algoritmy A.I. například k efektivnějšímu a přesnějšímu odhalování nádorů na radiologických snímcích. A.I. se používá také ke sledování stavu pacientů, při genetických výzkumech a roboticky asistované chirurgii. Pomáhá také při prevenci nemocí, jelikož dokáže předvídat potenciální zdravotní problémy na základě věku, genetické anamnézy, socioekonomického statusu apod. Mějte proto při dalším laboratorním vyšetření na paměti, že právě díky A.I. získáte své výsledky takhle snadno a rychle.

Finance a A.I.

Banky a finanční instituce využívají A.I. k odhalení podvodů a zneužití, analýze úvěruschopnosti, správě dat a poskytování personalizovaného finančního poradenství. Je tedy možné, že jste si poslední úvěr vzali s pomocí A.I., nebo že umělou inteligenci využíváte k manipulaci s penězi ve vašem internetovém bankovnictví, které často spravuje.

Nakupování a A.I.

Podnikatelé a obchodníci již moc dobře vědí, co umělá inteligence dokáže. Pomáhá efektivně studovat chování spotřebitelů a potenciálních zákazníků na základě jejich nákupních návyků. Podniky tak dokáží nabídnout svým zákazníkům přesně ty produkty, které je zajímají.

A.I. se také využívá při vývoji nových produktů. Tak například Češi budou moci už brzy ochutnat nový výrobek společnosti Hell Energy – první energetický nápoj na světě, vyvinutý výhradně pomocí umělé inteligence. Společnost s pomocí A.I. kompletně vyvinula složení a chuť nápoje, design plechovky i veškeré marketingové materiály. Umělá inteligence svůj výsledek dokonce sama ochutnala a otestovala.

Manuální práce a A.I.

V zemědělství se již na mnoha místech používají autonomní samořídící stroje pro sklizeň obilovin, dokonce existují roboti pro sklizeň hroznů! Tyto stroje využívají umělou inteligenci k prostorové orientaci, rozhodování a bezpečné navigaci. Takové moderní stroje se běžně využívají v prostředích, která jsou pro člověka nebezpečná nebo škodlivá, například v mnoha továrnách a důlních provozech se již používají nákladní automatické vozy.

Spotřeba energie, ochrana životního prostředí a A.I.

A.I. pomáhá efektivněji řídit spotřebu energie v průmyslu, domácnostech a pracovat s obnovitelnými zdroji energie. Umožňuje lepší koordinaci práce vědců v boji proti znečištění.

Optimalizace spotřeby energie v domácnosti je možná již dlouho, ale A.I. přispívá k jejímu ještě efektivnějšímu využití. Například díky připojení lednice k systému chytré domácnosti dokáže umělá inteligence zkontrolovat, jaké potraviny jsou k dispozici, a navíc i objednat chybějící produkty. Může také pomoci omezit plýtvání potravinami – upozorní, kterým potravinám končí doba spotřeby, a dokonce navrhne recepty na jejich využití. Není to fascinující?!

Z výše uvedených příkladů je patrné, že umělá inteligence dokáže překonat rutinní nebo monotónní pracovní postupy našeho každodenního života a rychle zpracovat obrovské množství dat, což lidem umožní soustředit se na komplexní řešení problémů, kreativitu a budování důležitých vztahů. Umělou inteligenci je potřeba vnímat jako příležitost, jak v kombinaci s lidskými schopnostmi dosáhnout optimálních výsledků v mnoha oblastech života. Protože automatizace každodenních úkolů umožňuje lidem soustředit svůj čas a energii na činnosti s vyšší hodnotou, které vyžadují emoční inteligenci, kritické myšlení a empatii.

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 50 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

Nikdy není pozdě nastartovat novou kariéru: 3 příběhy IT absolventů

Petr, Tomáš a Tâm. Tři lidé. Tři odlišné příběhy. Co je spojuje? Všichni chtěli změnit svou kariéru a získat svobodu v práci. Díky Coding Bootcamp Praha našli cestu k plnění svých snů a vstoupili do světa IT. Přečtěte si, jak se stali úspěšnými programátory a datovými odborníky díky intenzivnímu školení, které jim otevřelo nové dveře k neomezeným pracovním možnostem.

Petr chtěl především svobodu a možnost být kreativní

Petr Stoklas neměl jasnou představu o své kariéře. V zahraničí pracoval jako pekař nebo skladník. Odjakživa chtěl mít možnost pracovat z domova i z kanceláře a tvořit kreativní věci. Pochopil, že programování mu toto umožní, a to jen s notebookem v ruce. Také se mu líbila velká rozmanitost pracovních možností. V České republice našel jen několik nabídek studia programování a mezi nimi Coding Bootcamp Praha. Jak sám říká, ten měl skvělé recenze a výhodné školné. „Samotný bootcamp byl zábavný. Stresoval jsem se jen tím, abych si co nejdříve našel práci. Dostal jsem šanci a využil ji,“ říká absolvent Coding Bootcamp Praha, nyní spokojený React vývojář pro JLL.

Od logistiky a nákupu až po vývoj bankovních aplikací

Zatímco byl celý svět ochromen pandemií, Tomáš Kravčík se ji rozhodl využít jako příležitost pro změnu. Motivován naplňující kariérou se chopil příležitosti, kterou mu nabídl bootcamp, díky němuž nakonec získal práci v České spořitelně. „Tvrdě pracujte a posouvejte se dál, protože bootcamp je jen začátek. Musíte se stále učit a přizpůsobovat,“ podělil se o svou zkušenost další z absolventů. Nyní Tomáš jako návrhář procesů v bance pracuje na zlepšování funkčnosti a uživatelského komfortu interních aplikací. Při zamyšlení nad svou cestou radí budoucím studentům bootcampu, aby přijímali výzvy a přistupovali ke své práci poctivě a zodpovědně.

Vzdělávání brala Tâm jako práci na plný úvazek

Tâm Lê se po čase na pozici asistentky generálního ředitele rozhodla pro radikální změnu. „Chtěla jsem si najít práci, kde budu pracovat s lidmi, ale zároveň budu mít čas pracovat sama na sobě,“ vzpomíná absolventka Coding Bootcamp Praha. Začala si sama vyhledávat kurzy programování a díky tomu objevila právě tento druh intenzivního bootcampu. Od začátku brala kurz velmi vážně a všechen svůj čas investovala do studia.  „Bylo to velmi intenzivní. Tím myslím, že jsem musela vstřebat spoustu informací ve velmi krátkém čase. Tři měsíce mi utekly jako voda,“ hodnotí Tâm zpětně své zkušenosti z kurzu. Přibližně měsíc po dokončení studia si našla svou první práci v IT jako frontend developer a nyní pracuje v Emplifi (bývalé Social Bakers).

„Sledujeme, kolik studentů po úspěšném absolvování našeho programu dokáže sehnat práci v IT do šesti měsíců od konce kurzu. Náš průměr, ze všech v tuhle chvíli 20 dokončených běhů, je 92 %,“ komentuje úspěšnost svých studentů Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Poptávání jsou dnes datoví odborníci. Na českém trhu práce jich chybí až 10 000

Odvětví data science se stává stále důležitější součástí mnoha společností od finančnictví,   telekomunikaci  až po e-commerce. Po datových odbornících je vysoká poptávka nejen v Česku, ale i po celém světě, což na domácím trhu nedostatek odborníků dále zvyšuje. V reakci na rostoucí poptávku otevřeli CBP ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp. „Je v naší DNA podílet se na vzdělávacích iniciativách i v oblastech, kde je největší celospolečenská potřeba a zájem. I proto se těšíme, že studentům pomůžeme získat znalosti právě v oblasti datové vědy,“ doplnil Michal Ambler ze společnosti EY.

„Vyznat se dnes v galimatyáši různých pojmů a metod je obtížné a často demotivující. V tomto pomůžeme studentům Data Science Bootcampu vyznat se a osvojit si přední technologie dnes používané pro zpracování a vytěžování dat vytvářených moderními institucemi,“ popisuje Bohuslav Dvorský, mentor v Data Science Bootcampu, který má za sebou více 10 let zkušeností s vývojem datově intenzivních enterprise aplikací v Komerční bance a rovněž působí jako doktorand na katedře Biomedicínské informatiky ČVUT.

Motivaci máte, ale poslední překážkou je vysoké školné?

U renomovaných programů je dnes samozřejmostí, že vám kariéru pomohou rozjet. V praxi to funguje tak, že nejenže garantují uplatnění na trhu práce, ale umožní vám i předem zaplatit jen nízkou částku školného, kterou si zajistíte místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které začnete splácet až po ukončení kurzu. Stejně tak to nabízí i Coding Bootcamp Praha. „Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což jim umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez obav, jestli na to mají,“ komentuje Večerková. Oba jejich bootcampy, Web Development i Data Science, lze navíc studovat nejen osobně, ale i online. A pokud studenti úspěšně absolvují program pro webaře a nesehnali by práci v oboru, školné je jim vráceno.

O Coding Bootcamp Praha

Coding Bootcamp Praha vybavuje studenty schopnostmi a dovednostmi, které jsou zapotřebí pro budoucí povolání v IT sféře – programování, vývoj webů a data science. Své studenty učí jak kreativně řešit problémy reálného světa, mají možnost osvojit si osvědčené postupy a vytvořit si kompletní portfolio, které budou moci prezentovat svým budoucím zaměstnavatelům. Bootcamp je oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí za vysokou úspěšnost absolventů a jejich schopnost nalézt uplatnění v budoucí kariéře. Funguje nepřetržitě od září 2016 a mentoři vzdělali a pomohli najít uplatnění více než 350 novým programátorům.

Spořitelna vstupuje jako první banka v Česku na herní platformu Twitch a v nové komunikační kampani se zaměří na komunitu hráčů počítačových online her

Podle průzkumu agentury NMS a České spořitelny se tzv. gamingu v ČR pravidelně věnuje 37 % obyvatel, tedy 2,5 milionu lidí, kteří v průběhu hraní online her provádějí množství finančních transakcí. Proto se Spořitelna rozhodla vstoupit na globálně nejpopulárnější herní sociální síť Twitch a ve své komunikační kampani oslovit právě komunitu českých hráčů online her a inspirovat je prostřednictvím rad, tipů a informací, souvisejících s tématem financí a finančního zdraví v oblasti online počítačových her.

„V herním průmyslu dochází k obrovskému množství finančních transakcí. Ať jde o výdaje na pořízení počítače, herní konzole, příslušenství, her, ale i výdaje v průběhu hraní her samotných. Ne všichni hráči přitom vědí, jak s penězi zodpovědně nakládat. Proto jim chceme pomáhat prostřednictvím rad, tipů či návodů, na jejichž základě budou hráči úspěšnější nejen v hraní ve virtuálním prostředí, ale i v reálném světě. Máme potvrzené řadou výzkumů a studií, mimo jiné od respektovaného National Institute of Health, že gaming rozvíjí mnoho užitečných životních kompetencí, jako jsou znalost jazyků, schopnost rozhodování, týmovost, trpělivost, postřeh, kreativita nebo strategické myšlení,” říká Monika Hovorková, která ve Spořitelně odpovídá za značku a komunikaci.

Komunikační kampaň pro Česku spořitelnu vytvořila agentura VMLY&R a do její tvorby zapojila i zástupce z oblasti gamingu, ať šlo o různé esport týmy, herní studia či přímo samotné hráče. Kampaň poběží zejména na online platformách (YouTube, TikTok, Instagram), českých herních webech a také na nejpopulárnější streamovací platformě Twitch. Komunikační kampaň bude cílit zejména na skupinu gamerů ve věku 18-35 let.

Spot je ke zhlédnutí: Silnější v gamingu, #silnější i v životě – YouTube

„S naším ambasadorem Petrem Jirákem, známým pod přezdívkou Xnapy, budeme vytvářet pravidelný gamingový seriál na Twitchi, kde otevřeme nová gamingová témata, týkající se financí a finančního zdraví, podpory sebevědomí a kyberbezpečnosti, na něž se chceme dlouhodobě zaměřovat,” doplňuje Jakub Kuneš, který má gaming v České spořitelně na starost a dodává: „Level up your life je nové motto, které spojuje Spořitelnu a gaming. Název Level up your life je z gamingového prostředí a znamená dostaň se na další úroveň v životě, posuň se o kus dál, a to je přesně to, co chceme ve spojení Spořitelny a gamingu dělat.” 

Limitovaná edice gamingových Virtuálních George karet a Moneyback

Spořitelna téma gamingu rovněž podpoří limitovanou edicí Virtuálních George karet a speciálními nabídkami ve slevovém programu Moneyback. Od 7. srpna si mohou uživatelé v bankovnictví George vytvořit Virtuální George karty, a to hned ve třech limitovaných motivech. Do budoucna se Spořitelna chystá virtuální karty s tématem gamingu rozšiřovat. První, s obrázkem draka, se jmenuje Fiery revenge a původně její design navrhla umělá inteligence, následně ji překreslil grafik do finální podoby. Další dvě se jmenují Leviathan a Blazing wolf.

Na své si přijdou gameři i ve věrnostním programu Moneyback. V následujících týdnech tam najdou slevu na kroužky od Bridge Academy, kteří pořádají pro děti kempy a příměstské tábory, kde je učí programování v Minecraftu či Unity. Další speciální nabídkou bude Microsoft Game Pass Ultimate za zvýhodněných podmínek nebo Sleva do Playzone arény v Praze na Chodově.

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést skrze poradenství jednotlivce, firmy a celou společnost k finančnímu zdraví a prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy až po velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na děti a mladé lidi, u nichž chce vzděláváním rozvíjet takové dovednosti a postoje, které budou přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti a finančnímu zdraví. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.

HTC VIVE FIZTrack mění pravidla virtuální produkce

Společnost HTC VIVE dnes představila HTC VIVE Mars FIZTrack, nový enkodér objektivu pro systém virtuální produkce VIVE Mars CamTrack. Ten je nyní k objednání ve vybraných zemích Severní Ameriky, Evropy a APAC. Novinka navazuje na posun ve virtuální produkci, který výrobce zahájil představením systému Mars CamTrack, který filmovým studiím usnadnil přístup k celé technologické oblasti. Tehdy společnost nabídla kompletní řešení, které v kompaktním systému integrovalo nejen sledování pohybu kamery, ale také synchronizaci kamer a kalibraci objektivů. S HTC VIVE Mars FIZTrack ale společnost posouvá hranice ještě dál a zprostředkovává okamžitý přenos FIZ parametrů (ostření, clona a zoom) do Unreal Engine, čímž filmařům umožňuje aplikovat tradiční filmové techniky přímo ve virtuálním prostředí.

S VIVE Mars FIZTrack mohou filmaři zaostřovat, měnit zoom, upravovat clonu a okamžitě aplikovat tyto parametry na scénu v Unreal Engine. Reálné i virtuální prvky se tak chovají konzistentně v celém obraze. Dokonalá synchronizace virtuálních prvků, jako jsou postavy nebo objekty v pozadí s reálnou částí scény zpřístupňuje bezkonkurenční úroveň kreativní kontroly a skvělé vizuální výsledy.

„Náš přesný a cenově dostupný enkodér objektivu uvádíme na trh právě při výročí sady Mars CamTrack,“ řekl Raymond Pao, výkonný viceprezident pro obchodní řešení společnosti HTC VIVE. „Novinka představuje odpověď na zpětnou vazbu a potřeby filmařské komunity našich zákazníků. Pro mnoho studií je právě enkodér objektivu chybějícím článkem ve virtuálním produkčním procesu, a tak perfektně odráží náš hlavní cíl, a to usnadnit a zlevnit virtuální produkci.“

Rostoucí komunita

Zpětná vazba uživatelů je dle HTC VIVE jedním z nejdůležitějších zdrojů inspirace. Proto upozornil také na sociální sítě, jako je Facebook a Instagram, kde filmaři pracující se systémem HTC VIVE Mars CamTrack sdílí své poznatky z oblasti virtuální produkce.

Cena a dostupnost

HTC VIVE Mars FIZTrack je dostupný za cenu 564 € na stránkách mars.vive.com.

O společnosti HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Exit mobile version