Slovenský nástroj, který zvyšuje návratnost investic do reklamy a marketingu. Forvio získalo v seedovém investičním 20 milionů korun a míří na globální trh

Inovativní nástroj ze Slovenska, který využívá datovou analýzu a strojové učení k optimalizaci marketingové strategie jednotlivých typů reklamy pro maximální návratnost investic. To je webová aplikace Forvio, kterou v Košicích vyvinuli Andy Kozák a Tomáš Putnoky. Růst jejich startupu a vstup na globální trh nyní podpoří investicí takřka 20 milionů korun (800 tisíc eur) slovenský investiční fond Crowdberry Investment Management (zkráceně CBIM), který se zaměřuje na rozvoj domácích technologických talentů a firem. Díky této investici chce Forvio prorazit v globální konkurenci inovací v oblasti marketingové analytiky. Konkurenční výhodou produktu je, že cílí na menší a středně velké technologické, finanční či e-commerce hráče a také na marketingové agentury.

„Jsme nesmírně vděční za tuto investici a veškerou podporu ze strany Crowdberry. Tyto prostředky nám významně pomohou rozvíjet naši špičkovou platformu pro analýzu marketingových dat, která podnikům po celém světě poskytne přístup k technologiím, jež byly v minulosti dostupné pouze největším globálním společnostem s miliardovými tržbami. Celý náš tým v Košicích v současné době pracuje na dalších technologických vylepšeních, která brzy začleníme do naší platformy,“ říká Andy Kozák, spoluzakladatel společnosti Forvio. 

Marketingový mix firem jedním tahem

Forvio představuje moderní generaci marketingových nástrojů, které dokážou s vysokou přesností měřit a porovnávat výkonnost všech online i offline marketingových kanálů. To vše z jedné obrazovky a v reálném čase. Díky tomu mohou uživatelé této platformy v rámci jednoho nástroje optimalizovat své marketingové aktivity na sociálních sítích, jako je Facebook nebo Instagram, ale také offline pro tiskovou reklamu, billboardy, rádio nebo televizi. Výsledkem je přehledná vizualizace dat a návrh možného přerozdělení celého marketingového rozpočtu společnosti. Ten dokáže umělá inteligence velmi přesně předpovědět, a to včetně návratnosti vynaložených prostředků.

„Věříme, že investicí do společnosti Forvio podporujeme platformu, která skutečně mění pravidla hry v oblasti marketingové analytiky. Inovativní přístup zkušeného týmu vytvořil skutečně funkční produkt, který vychází z přesných dat. Modelování marketingového mixu vnímáme jako důležitý nástroj pro efektivitu a optimalizaci marketingu, na který se zaměřuje stále více firem, tedy potenciálních klientů Forvio. Těšíme se na jejich další růst,“ říká Michal Nešpor, partner společnosti Crowdberry.

Intuitivní integrace s nástroji internetového giganta Meta

Společnost Forvio nedávno získala status Meta Business Partner a stala se tak součástí ekosystému globálního giganta Meta, který provozuje populární sociální sítě Facebook a Instagram. Kromě toho se Forvio dokáže integrovat také s Google Ads, Google Sheets a BigQuery, což zajišťuje plynulý tok dat a umožňuje marketingovým týmům efektivně využívat jejich stávající ekosystémy.

Mezi klienty rychle rostoucího slovenského startupu již patří některé z nejznámějších lokálních i mezinárodních společností. Mezi největší z nich patří slovenská Tatra Banka či Slovak Lines. Dále je to Loopia Group, BioTechUSA nebo DNA Era. Kromě nich Forvio pomáhá také e-shopům Be Lenka a Scentbird či marketingovým agenturám, jako je košické Promiseo nebo bratislavský DataConcept. 

O Forvio

Forvio je webová aplikace pro naplnění všech marketingových vizí. Platforma je navržena speciálně pro potřeby marketérů, kteří mohou z jednoho místa samostatně spravovat, vyhodnocovat a optimalizovat kampaně zaměřené na různé mediální kanály. Jejím cílem je maximalizovat návratnost investic (ROI), peněz investovaných do reklamy, sociálních sítí, online i offline médií (MMM, marketing mix modeling). Tento SaaS nástroj založený na umělé inteligenci a strojovém učení poskytuje řadu analytických funkcí pro každou kampaň a marketingový kanál zvlášť. Prostřednictvím vizualizace dat nabízí jednoduchý přehled o tom, kde jsou umístěny reklamy a jaké jsou, aby firmě přinesly nejlepší konverze. Forvio tak umožňuje značkám v široké sféře oblastí, jako jsou finance, technologie, zdravotnictví, e-commerce, doprava nebo přímo marketingovým agenturám, doporučovat ideální rozpočty, modelovat denní výdaje a neustále zlepšovat marketingovou strategii.

O CBIM

Crowdberry Investment Management spravuje investiční fond s majetkem v hodnotě 23,2 milionu eur určený na podporu mladých slovenských firem. Jako samostatná dceřiná společnost patří do investiční skupiny Crowdberry. Posláním společnosti CBIM je vyhledávat a podporovat inovativní společnosti a týmy s ambicemi růst na mezinárodní úrovni a přidávat hodnotu domácí ekonomice. Spravovaný fond s názvem CB Growth ONE je financován ze zdrojů spravovaných Slovenským investičním holdingem a z vlastních zdrojů fondu. Efektivně využívá zkušeností, odborných znalostí a sítě kontaktů investičního týmu i platformy ekosystému Crowdberry, kde se úspěšné firmy mohou ucházet o další kapitál. Společnost CBIM od spuštění investičního fondu CB Growth ONE v roce 2019 investovala do 36 společností. Portfolio fondu zahrnuje startupy působící v několika odvětvích včetně fintech, agritech, healthtech a ESG.

Úspěšné české startupy plné inovací: Takhle se daří Nápadům roku

3D tisk sedel na kola ve více než 30 zemích od firmy Posedla, Panza Robotics jako součást technického akcelerátoru NATO, domácí krevní testy od Macromo nebo MAIA Labs vyvíjející technologie šetřící lékařům až 20 % času. Startupům z minulých ročníků i toho současného soutěže Nápad roku se daří. Ačkoli se každý z nich specializuje na něco jiného, přinášejí inovace ve všech jednotlivých odvětvích, vyhrávají granty a účastní se světových summitů. Potvrzuje se tím potenciál českých startupů, které absolvují soutěž Vodafone Nápad roku a postupně se stávají důležitou součástí českého podnikatelského ekosystému. Vyhlášení výsledků letošního ročníku proběhne v úterý 19. září.

„Oslavujeme úspěchy startupů, které procházejí Nápadem roku. Úspěšně si nadále razí cestu nejen u nás, ale také v zahraničí. Nápad roku se pro ně často stává startovním můstkem k praktické realizaci větších projektů. Jejich inovace nám všem neustále dokazují, jak mohou české nápady měnit svět a jak mohou inspirovat další generace podnikatelů k uskutečňování velkých snů. Nápad roku se tak stává platformou, v rámci níž se setkávají průkopníci a vizionáři,“ říká Mirka Kočíková, manažerka Vodafone Nápadu roku.

Úspěchy v mezinárodním měřítku

Tyto startupy se nepohybují pouze na českém trhu. Jejich zástupci jsou často zváni na summity a konference světového měřítka. Postupně expandují se svými produkty do jiných zemí po celém světě.

Například Panza Robotics získali grant od United Nations Development Programme, díky čemuž nedávno jejich robot Artaban Prototype 1 absolvoval první úspěšné mise. Dále se dostali do finále soutěže Infineon Challenge, zapojili se do mezinárodního výzkumu společenského dopadu robotů zahrnujícího 15 zemí a stali se součástí akcelerátoru NATO se zkratkou DIANA.

„Vodafone Nápad roku pro nás představoval skvělý odrazový můstek. Získali jsme nejen publicitu, ale také možnost mentoringu od top business lidí. Oba tyto benefity potřebuje každý projekt v rané fázi vývoje. V našem případě je zajímavé i to, že se nám – původně slovenskému startupu – začaly otevírat dveře na českém trhu,“ říká Radoslav Balajka, CEO Panza Robotics.

MAIA Labs vyvíjí umělou inteligenci, která pomáhá lékařům při preventivních endoskopických vyšetřeních detekovat nebezpečné zárodky a tím předejít vzniku rakoviny. V červnu se tento startup zúčastnil globálního zdravotnického summitu v Miami, na kterém zvítězil v konkurenci 35 startupů a firem jako nejperspektivnější řešení. Dostali se také do výběru na Healthcare’s #1 Innovation Eventu v Las Vegas.

Další úspěšnou firmou Nápadu je Investown, který zprostředkovává investice do nemovitostí, a to i drobným investorům. Investown absolvoval Nápad roku v roce 2022 a od konce daného roku je break-even – v současnosti tedy již funguje pouze za svůj vlastní výdělek. Dalším plánovaným krokem společnosti je expanze na Slovensko. „Nemovitosti jsou stabilní investiční aktivum, které se těší dlouhodobé oblibě. To potvrzují také naše výsledky a investoři, kterých nyní máme více než 80 tisíc, což z nás dělá stabilně největší crowdfundingovou platformu v České republice,“ komentuje Alan Pock, CEO a spoluzakladatel Investownu.

Od firmy Posedla si už jejich 3D tištěné cyklistické sedlo na míru zakoupili zákazníci ve více než v 30 zemích světa. Při expanzi se firmě nejvíce daří na americkém trhu. Sedlo s názvem Joyseat si mohli prohlédnout návštěvníci největšího tamního veletrhu 3D tisku Rapid + TCT v Chicagu a napsal o něm i prestižní cyklistický magazín Cycling News. Expandovat na zahraniční trhy plánuje zdravotnická firma Macromo, která nedávno vydala domácí krevní testy a testy na stres. Docela významně upravili také svou aplikaci a chystají se v ní vydat zásadní aktualizace.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty mladých a nadějných podnikatelů. Byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo již přes 2 382 projektů, které slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma mladší dvou let, cílem je nejen objevovat další revoluční projekty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, podporovat v jejich rozvoji a těm nejlepším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. Do ročníku 2023 se přihlásilo 129 projektů. Více o soutěži se dozvíte zde.

Compelson pomáhá agentům americké DEA v boji proti pytlákům v Africe a Jižní Americe

Compelson se pouští do boje proti pytlákům a pašerákům v Jižní Americe a Africe. Svůj software MOBILedit Forensic 9 v nejnovější zakázce dodal neziskové organizaci Focused Conservation, založené bývalými speciálními agenty americké DEA. Ti již software každý den využívají ve své práci. Součástí spolupráce je rovněž školení v používání softwaru, na jehož proběhlé první online kolo naváže Compelson živým školením ve Washingtonu DC na jaře tohoto roku. Kvůli vstupu do boje s pytláky pracuje Compelson na rozšíření svého řešení o možnosti analýzy fotografií zvířat a trofejí, o které pytláci usilují nejčastěji.

Česká společnost Compelson od roku 1996 pomáhá domácím i zahraničním policejním vyšetřovatelům v boji proti zločinu. Nyní však díky spolupráci s americkou neziskovou organizací Focused Conservation, založenou a provozovanou bývalými agenty DEA (amerického úřadu pro potírání drog), vstupuje Compelson do boje s africkými a jihoamerickými pytláky a pašeráky.

„V Compelsonu si klademe za cíl boj se zločinem v jakékoli podobě. Jsme proto rádi, že náš nástroj nachází uplatnění i na dalších místech, mimo běžnou policejní činnost, na kterou jsme zvyklí. Spolupráce v boji proti pytláctví ukazuje, že MOBILedit nenabízí jen ochranu práv lidských, ale také zvířat, která jsou ohrožena rozsáhlými sítěmi pytláků a pašeráků,“ komentuje spolupráci Dušan Kožušník, zakladatel a CEO společnosti Compelson.

Pro alespoň tříletou spolupráci dodal Compelson organizaci Focused Conservation licence softwaru MOBILedit Forensic 9, potřebný hardware ve formě Connection kitů, ale také školení v používání softwaru v hodnotě jeden a půl milionu korun. První kolo školení proběhlo mezi Compelsonem a organizací Focused Conservation vzdáleně. Díky tomu mohou zástupci organizace již nyní software MOBILedit aktivně používat v Jižní Americe a Africe. Na jaře příštího roku naváže Compelson s osobním školením ve Washingtonu.

„Po důkladném prozkoumání nabídky a možností různých společností jsme se rozhodli zvolit MOBILedit Forensic k dlouhodobé spolupráci jako svůj primární nástroj pro analýzu mobilních zařízení. Přesvědčila nás síla nástroje i podpora v mnoha jazycích a široká paleta zařízení, která MOBILedit Forensic dokáže analyzovat. Vedle toho nás nadchl přístup Compelsonu ke spolupráci s námi, i co se týče zaškolení a ochoty rozšířit pro naše potřeby možnosti detekce předmětů na fotografiích o zvěř a trofeje. Důkazy, které touto formou můžeme získat, pro nás mají nesmírnou hodnotu,“ komentuje za organizaci Focused Conservation William Fortuno, instruktor a mentor výcvikového programu americké vlády Digital Evidence Exploitation Specialist (DEES) se zaměřením na boj s pytláctvím.

Jedna fotografie místo tisíce slov

S rozpoznáním objektů na fotografiích má Compelson díky potřebám forenzních vyšetřovatelů již bohaté zkušenosti. Naposledy, kvůli probíhajícímu konfliktu na Ukrajině, přidal do svého softwaru Compelson možnost detekce zbraní a vojenské techniky. To nyní mohou využívat vyšetřovatelé různých ukrajinských bezpečnostních složek, jimž Compelson zdarma poskytl licence svého softwaru MOBILedit Forensic.

Pro boj s pytláky a pašeráky již nyní Compelson připravuje rozšíření možností o rozpoznávání živých či usmrcených zvířat a zároveň i trofejí, které jsou u pytláků nejvyhledávanější.

„Ze zpětné vazby od forenzních vyšetřovatelů a nyní také od vyšetřovatelů z ukrajinských bezpečnostních složek víme, kolik informací lze získat z fotografií a jakou klíčovou roli ve vyšetřování tyto informace hrají. Proto kvůli nejnovější spolupráci připravujeme rozšíření našich možností obrazové analýzy o fotografie živých či usmrcených zvířat a trofejí,“ uzavírá Kožušník. 

O společnosti Compelson

Společnost Compelson je průkopníkem v oblasti bezpečnosti mobilních zařízení a jejich forenzní analýzy – tedy ve využití získaných dat pro vyšetřování či soudní řízení. Tato data v dnešní době hrají klíčovou roli při usvědčování pachatelů či naopak v ochraně poškozených. Firma stála u zrodu tohoto oboru a její produkt MOBILedit Forensic patří mezi nejpoužívanější produkty svého druhu na světě. Compelson se zaměřuje také na překonávání bezpečnosti a získávání dat z chytrých hodinek a cloudových služeb, jakými jsou Facebook, Instagram, OneDrive, Messenger, Slack, služby Google a mnoha dalších. Compelson zároveň provozuje i speciální laboratoř, v níž se specializuje na pokročilé techniky, například získávání dat přímo z čipů. V rámci laboratoře také pořádá vysoce odborná školení pro vyšetřovací složky.

MOBILedit Forensic využívají bezpečnostní složky ve 119 zemích světa, od amerických FBI a CIA přes britský Scotland Yard až po Policii ČR. MOBILedit pro civilní použití má pak přes 6 milionů uživatelů ve více než 160 zemích.

 

„Továrna na udržitelnost“. Jak Canon ve velkém repasuje multifunkce

Firmy se při nákupu tiskových zařízení stále častěji ptají po ekologických referencích výrobců. Ti tak musí reagovat na rostoucí poptávku po produktech a službách, které minimalizují dopad na životní prostředí. Canon je na tyto požadavky připraven díky dlouhé historii oběhového hospodářství. Třeba repasované multifunkce řady imageRUNNER ADVANCE ES znovu využívají nejméně 90 % původních dílů.

Repasování kancelářských zařízení probíhá v Canonu od roku 1998. V současnosti fungují čtyři centra po celém světě, v Evropě jsou dvě – ve Francii a německém Giessenu, kde na ploše více než 87 400 m2 pracuje na 300 kvalifikovaných zaměstnanců.

Použité multifunkce hlavně z nejvyšší řady imageRUNNER ADVANCE se do tohoto „centra pro udržitelnost“ sjíždějí z celé Evropy. Zařízení jsou zde rozebrána na jednotlivé díly, průmyslovými mokrými i suchými technikami vyčištěna a za pomoci robotů zkontrolována. Podle přísných norem zaměstnanci centra vymění a zrecyklují všechny části, které vykazují opotřebení nebo zhoršení kvality, a nahradí je novými originálními servisními díly Canon.

Pak začíná přísný proces testování. Každý repasovaný model je vybaven certifikací, uživatelskou dokumentací a je mu přiděleno nové sériové číslo, přičemž záruční podmínky odpovídají novému zařízení. Do nedávna byl minimální podíl znovu využitých částí u repasovaných multifunkcí 80 %, odkud vzniklo označení produktů EQ 80. Nová řada ES už garantuje minimální podíl 90 %. Samozřejmostí je bezpečné vymazání původního hard disku a uvedení softwaru do původního stavu.

„Použité výrobní linky a kontrolní procesy jsou na stejné úrovni jako u zařízení vyrobených pouze z nových dílů. U repasovaného zařízení je zaručeno, že nabídne stejnou úroveň kvality jako nový produkt. Z pohledu zákazníka je jediným skutečným rozdílem nižší cena a zatím užší nabídka modelů, která se ale bude postupně rozrůstat. V Japonsku se repasovaná zařízení prodávají pod značkou Refreshed Series, v Evropě včetně Česka se označují ES,“ upřesňuje Eva Kučmášová, ředitelka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Desetitisíce tun plastu

Samotné centrum v Giessenu, certifikované podle přísných mezinárodních norem pro systém řízení kvality ISO14001 a ISO9001, dosáhlo v roce 2021 uhlíkové neutrality. Od roku 2008 Canon v těchto prostorách využil jako surovinu 44 343 tun plastů z použitých zařízení, znovu použil 35 216 tun výrobků a dílů. Ocenila jej i analytická společnost Quocirca poskytující přehled o polygrafickém trhu.

„Závod je příkladem snahy omezit odpad a chránit životní prostředí a zároveň poskytovat zákazníkům vysoce kvalitní produkty s dlouhou životností. Canon sjednocuje dodávky zařízení, aby se snížil počet ujetých kilometrů, opakovaně používá pěnové obaly, kde je to možné, a dbá na hospodárné a opakované využívání vody k mytí komponent. I tráva v areálu roste volně, což je příznivé pro volně žijící živočichy a snižování teploty půdy. Na efektivitu se zde myslí v každém detailu,“ stojí ve zprávě Quocirca. Ta také vyzdvihuje, že v procesu repasování nic nepřichází nazmar, o čemž svědčí boxy pro odkládání všeho, co nebude využito v „novém“ zařízení.

Přestože studie společnosti Quocirca potvrzuje, že zákazníci stále více uvažují o šetrných tiskových technologiích, vědomí o možnosti implementace repasovaných zařízení je podle ní relativně nízké. To by se ale s rostoucím tlakem na udržitelnost firemního provozu, povědomím o technologických postupech, jaké probíhají třeba právě v Giessenu, a rostoucí nabídkou mělo změnit.

„Díky silně zakotvené strategii udržitelnosti napříč vývojem i výrobou produktů, zaměření na jejich cirkulaci a díky širokému záběru ve spotřebitelské i podnikové sféře má Canon obzvláště dobrou pozici pro osvětu širšího trhu o výhodách repasovaných produktů a pro řešení přísnějších požadavků zákazníků, kteří se předhánějí v plnění svých cílů v oblasti udržitelnosti,“ hlásí report analytiků z Quocirca.

„Zájem o repasované multifunkce stoupá. V současné době jsou v Evropě hlavními zákazníky státní správa a zdravotnictví. Stále se rozšiřující portfolio ale dává tuto možnost jakékoliv firmě, která nechce dělat kompromisy v kvalitě a životnosti, ale zároveň si přeje přispět k cirkulární ekonomice,“ uzavírá Eva Kučmášová. 

Efektivní logistika i CO2 neutrální papír

Repasování však není zdaleka jediným nástrojem, který Canon využívá s cílem stát se do roku 2050 společností s nulovými emisemi CO2 podnikových provozech a v průběhu celého životního cyklu produktu. Systematicky například zefektivňuje svou logistiku a zlepšuje energetickou účinnost, zmenšuje balení i samotné produkty, aby se jich do přepravy vešlo více, snižuje odpad nebo dodává na trh udržitelný spotřební materiál. Například první 100% uhlíkově neutrální technický velkoformátový papír pro architekty a stavaře Red Label Zero FSC® a Recycled White Zero FSC®.

Klasické kancelářské papíry s neutrální uhlíkovou stopou (Black Label Zero, Top Colour Zero a Recycled White Zero) jsou díky spojení s organizací ClimatePartner k dostání už od roku 2012. Black Label Zero je nejprodávanějším kancelářským papírem Canonu v celé Evropě, což jen potvrzuje čím dál větší poptávku po udržitelných řešeních pro kanceláře.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Ukradne AI markeťákům práci? I o tom se diskutovalo na prvním ročníku E-mail Date

Vůbec první E-mail Date proběhl začátkem září v prostorách Františkánského kláštera. Akce, kterou uspořádal Taste ve spolupráci se společností Ecomail a Targito, se tentokrát zabývala tématem AI v e-mailingu. Přednášky předních expertů, příležitosti k networkingu a závěrečná panelová diskuse zhodnotila dopad umělé inteligence na českou e-commerce scénu.

E-mail Date zahájil Lukáš Balek, který ve své úvodní přednášce prostřednictvím kvantitativního průzkumu ukázal, že s umělou inteligencí v e-mailingu už nějakým způsobem pracuje bezmála polovina dotazovaných marketérů, freelancerů i agentur. „Čím dál více newsletterů vzniká se zásahem AI, jde ale především o tvorbu obsahu a textu. Strategie i segmentace databáze nadále zůstává spíše v rukou specialistů. Je samozřejmě otázkou času, jak se trh vyvine,” okomentoval situaci odborný garant celé události.

V publiku zarezonovala hlavně případová studie od společnosti ZOOT, kterou v průběhu večera představil Jan Baštýř. Český e-shop s módou jako jeden z prvních v Česku využil technologii, která umožňuje s pomocí generativní AI vytvořit kompletně celý newsletter – od tvorbu textů, přes výběru produktů až po grafický návrh.

Jak sám Baštýř přiznal, cílem nebylo nahradit lidskou expertízu, ale poukázat na možnosti, které umělá inteligence v dnešní době nabízí. Výsledky ZOOT momentálně hodnotí “nad očekávání”. Ačkoliv byly prodeje srovnatelné s klasickou podobnou kampaní vytvořenou člověkem, firma využitím AI na přípravě každé rozesílky ušetřila v průměru dvě hodiny času i financí za hodiny specialisty.

České e-mailingové platformy, jako je Leadhub, Targito nebo Ecomail už do svých nástrojů určitou formu generativní AI implementovaly: „V Ecomailu vnímáme AI jako možnost, jak svým klientům zásadně usnadnit práci při vytváření newsletterů. Aktuálně mají uživatelé v editoru k dispozici čtyři funkce: vylepšit, přeformulovat, zkrátit nebo prodloužit text. Nyní testujeme napojení AI nástroje, který by na základě dat každého klienta generoval celou šablonu newsletteru,” komentuje Jan Tlapák, CEO & Co-founder aplikace Ecomail. Další konkurenční česká platforma na E-mail Date ve své prezentaci potvrdila, že dokud lidé nebudou umět správně pracovat s daty, je umělá inteligence v e-mailingu zbytečná.

E-mail Date má velký potenciál stát se pravidelným setkáním pro všechny marketéry, freelancery, kreativce a další nadšence do světa e-mailingu. Nejedná se ale o jedinou vzdělávací akci, kterou digitální agentura Taste pořádá, už 21. září se můžete vyrazit inspirovat na Social Restart a 19. října na vás čeká Data Restart.

Prezentace z večera jsou dostupné na webu www.emaildate.cz.

Martin Pipek se stal novým marketingovým ředitelem HONOR pro Českou republiku a Slovensko

Zkušený marketér Martin Pipek se ujímá pozice marketingového ředitele HONOR pro Českou republiku a Slovensko. Jeho úlohou bude budování této globální technologické značky na lokálních trzích, nastavení strategie pro sociální sítě i dohled nad PR.

Martin Pipek své mnohaleté zkušenosti s marketingem v odvětví chytrých telefonů získal ve společnostech Xiaomi a Huawei, kde měl na starosti marketingové kampaně nejen na sociálních sítích, spolupráce s influencery, pořádání eventů a PR. Jako Chief Technical Officer pak mimo jiné pořádal školení o nových výrobcích.

Martin Pipek je doslova nadšenec do mobilních telefonů. První mobilní telefon dostal v roce 1999 a od té doby již otestoval a vyzkoušel stovky dalších od různých značek. Rád fotí nejen na chytrý telefon, čehož využívá zejména při cestování.

Martin Pipek ke své nové roli uvádí: „Česká republika a Slovensko jsou z pohledu chytrých telefonů velmi zajímavé a rychle se rozvíjející trhy. Mojí prioritou v této nové pozici bude především soustředit se na zvýšení pozitivního povědomí o značce HONOR a také ukázat, jaké inovace v oblasti nejen chytrých telefonů značka chystá a přináší na oba trhy. Těší mě, že můj nástup je právě v době, kdy byl představen nejtenčí skládací telefon na světě HONOR Magic V2.“

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Revolut spouští exkluzivní nabídku pro nové zákazníky v Česku

  • Po uvedení produktu Fond peněžního trhu (MMF) pro stávající české zákazníky umožňuje Revolut novým zákazníkům začít spořit pomocí Flexibilních účtů.
  • Jako alternativa k tradičním spořícím účtům, investují flexibilní účty do fondů peněžního trhu – což jsou fondy s nízkou volatilitou, které jsou navíc vysoce diverzifikované.
  • Kompletní flexibilita: klienti mohou dobíjet své flexibilní účty ve třech různých měnách a kdykoli vybírat prostředky, přičemž úrok je vyplácen denně.
  • Úrokové sazby se liší v závislosti na měnách a plánu předplatného, ​​s ročním výnosem až 3,75% na účtech v EUR pro nové zákazníky, až 5,23 % na účtech v GBP a až 5,33 % na účtech v USD.
  • Čisté denní úrokové sazby 3,75 %[1] po dobu 6 měsíců. 

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 30 miliony zákazníků po celém světě, nedávno v České republice spustila nový způsob multiměnového spoření – spořicí účty s vysokým výnosem. Flexibilní účty jsou skvělou možností, jak mohou zákazníci získat ze svých peněz co nejvíce,  v době, kdy životní náklady rychle rostou. Zároveň také získají vysoké úrokové sazby. Je to úplně poprvé, co Revolut v Evropě takovou službu spouští. Noví zákazníci, kteří se do Revolutu přidají, získají po dobu prvních 6 měsíců speciální nabídku Flexibilních účtů s konkurenceschopnými úrokovými sazbami.

Evropská centrální banka zvyšuje úrokové sazby vkladů na 3,75%, a tak spousta tradičních bank nabízí konzervativnější, krátkodobé sazby. Revolut chce vyplnit tuto díru na trhu novým produktem, který sleduje vývoj trhu, splňuje požadavky zákazníků a nabízí jim vysoké úrokové sazby bez omezení, které mají tradiční produkty, jako například doba trvání nebo limity.

Flexibilní účty nabízejí kompletní flexibilitu a umožňují každému využít své úspory na maximum, díky možnosti dobití a výběrů kdykoli[2], stejně tak jako denně vyplácený úrok (který je skládaný měsíčně). Navíc neexistuje žádná maximální ani minimální částka.

Revolut nabízí Flexibilní účty skrze svou evropskou dceřinou společnost Revolut Securities Europe UAB, která získala v roce 2021 licenci finanční makléřské společnosti kategorie B od Litevské centrální banky ve spolupráci s Fidelity International, přední a uznávanou celosvětovou společností pro správu fondů. Flexibilní účty investují do Fondů peněžního trhu, což jsou fondy s nízkou volatilitou, které jsou vysoce diverzifikované a představují konkurenceschopnou alternativu pro ty zákazníky, kteří chtějí získat ze svých fondů co nejvíce, a zároveň mít nižší očekávané riziko v porovnání s alternativními investicemi.

Otevření a ovládání flexibilního účtu je velmi jednoduché. Klepnutím na funkci „Spoření“ v Centru Revolut si zákazníci budou moci otevřít jeden nebo více flexibilních účtů ve zvolené měně (EUR, USD, GBP) a získávat úroky přes noc. Úrokové sazby se liší v závislosti na měně a plánu předplatného uživatele: stávající zákazníci získají až 3,75% % za flexibilní účty v EUR, 5,23% za GBP a 5,33 % za USD. Noví zákazníci Revolutu získají speciální sazbu 3,75 % na flexibilní účty v eurech. Úroky jsou vypláceny denně a sčítány měsíčně a zákazníci mají možnost kdykoli doplnit a vybrat prostředky[3].

Wiktor Stopa, Revolut Head of Growth pro Západní Evropu: “Vzhledem k tomu, že poptávka zákazníků po spořicích účtech s vysokým výnosem neustále roste, Revolut s potěšením pomáhá zákazníkům vytěžit ze svých úspor maximum. Jsme rádi, že můžeme nadále rozšiřovat naše produktové portfolio a uspokojovat skutečné potřeby klientů tím, že nabízíme flexibilní řešení, které spotřebitelům pomůže maximalizovat úrok, který mohou získat, s možností okamžitého výběru svých úspor.”

Flexibilní účty jsou již dostupné pro zákazníky Revolutu v Bulharsku, Chorvatsku, Česku, Estonsku, Finsku, Německu, Lotyšsku, Litvě, Lucembursku, Slovensku, Španělsku, Švédsku a postupně budou zaváděny na další trhy EHP. Mezi další produkty Revolutu, které pomáhají českým zákazníkům ušetřit v době inflace, patří Trezory, které uživatelům umožňují zaokrouhlovat platby a odkládat drobné a také nastavit opakovaný převod do trezoru.

Na základě kritérií způsobilosti může společnost Fidelity zadržet zdaněný úrok zákazníka, aby splnila regulační požadavky.

Chcete-li začít používat Revolut, je nutné si stáhnout aplikaci z Google Play Store nebo Apple App Store a zaregistrovat se podle pokynů. K otevření flexibilního účtu budou zákazníci potřebovat:

  • Klepněte na „Spoření“ v aplikaci Revolut.
  • Poté klepněte na „Začít“.
  • Vyberte a potvrďte měnu flexibilního účtu.
  • Přijměte podmínky a ujednání a zaregistrujte se k flexibilním účtům tím, že se přihlásíte do dceřinné společnosti Revolut Securities Europe UAB, která je licencovana a regulována Litevskou centrální bankou.
  • Rozhodněte se, jakou částku chcete investovat.

Poznámka: Roční úrokové sazby jsou uvedeny ke 10.09.2023, mohou se každý den měnit a liší se v různých plánech předplatného. Výpočty jsou založeny na informacích obdržených od správce fondu. Stejně jako u všech investic není růst zaručen a investovaný kapitál bude vystaven riziku. Výnosy se mohou zvýšit nebo snížit v důsledku kolísání měn. Tato tisková zpráva je určena pouze pro informační účely a nepředstavuje investiční radu nebo doporučení. Investiční službu poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB (305799582), která je licencovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou.. Flexibilní účet není spořicí účet a výnosy nejsou zaručeny. Peníze investované prostřednictvím flexibilního účtu nejsou pojištěny systémem pojištění vkladů a podléhají systému pojištění závazků vůči investorům. Investice prostřednictvím flexibilního účtu mohou mít za následek zisky i ztráty. Investiční riziko. Platí podmínky a ujednání.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomáhá získat více ze svých peněz. Revolut byl spuštěn v roce 2015 ve Velké Británii a nabízí převody a směny peněz. Více než 30 milionů zákazníků a stovky tisíc firem po celém světě dnes využívají desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 400 milionů transakcí měsíčně. V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční zdraví, poskytujeme jim větší kontrolu a snadno spojujeme lidi po celém světě.

[1]  Úroková sazba se vztahuje na nové zákazníky účtů v EUR zobrazena ke dni 10.09.2023, ale může se denně měnit.

[2] Viz výše

[3]  Viz výše

77 % rodičů vnímá umělou inteligenci jako prospěšnou, zjistil výzkum společnosti Logiscool

Celkem 77 % rodičů dětí ve věku 6 až 14 let vnímá umělou inteligenci pozitivně a 80 % z nich chce, aby se ji děti učily ovládat i mimo školu. To jsou základní výsledky výzkumu, který si nechala zpracovat edukační platforma Logiscool, která se specializuje na výuku programování a digitální gramotnosti. Průzkum proběhl mezi rodiči dětí, které se v minulosti zúčastnili některého z programů, které Logiscool nabízí.

Umělá inteligence nyní představuje zásadní změnu v rámci digitální transformace společnosti. Bezesporu přinesla potenciál dalšího zlepšení efektivity práce a rodiče školou povinných dětí si velmi dobře uvědomují, že se jejich děti bez znalosti práce s AI v budoucnu s vysokou pravděpodobností neobejdou.

78 % rodičů považuje za nezbytné speciální vzdělávání v oblasti AI

Dle průzkumu zpracovaného edukační platformou Logiscool celkem 78 % respondentů považuje za nezbytné speciální vzdělání v této oblasti, protože stávající školské programy jsou nedostačující. Pouze 9 % rodičů věří, že školy poskytují dostatečné vzdělání v oblasti AI.

Celkem 77 % respondentů vnímá AI jako pomocnou technologii v různých aspektech života, se kterou je potřeba se naučit pracovat a více než polovina rodičů, konkrétně 54 %, považuje schopnost ovládat umělou inteligenci za klíčovou pro budoucnost dítěte. Naopak 22 % považuje její rychlý rozvoj za děsivý a nekontrolovatelný.

Jak rodiče a jejich děti používají AI dnes?

76 % rodičů, kteří na otázky odpovídali, dokonce již umělou inteligenci používá, z toho 29 % denně, 16 % jednou za 2 až 4 dny a 28 % jednou týdně. Téměř tři čtvrtiny (73 %) respondentů tedy využívá AI více než jednou týdně. Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že celkem 53 % dětí ve věku 7-14 let současné době využívá AI alespoň jednou týdně.

Důležité dovednosti pro využití AI

Na otázku týkající se důležitosti různých dovedností pro efektivní, odpovědné a etické využívání umělé inteligence, rodiče označili logické a kritické (97 %) myšlení jako nejvýznamnější. Další důležité dovednosti zahrnují schopnost řešit problémy (95 %), kreativitu (72 %) a soustředění (66 %). Tyto dovednosti byly současně identifikovány rodiči jako ty, které u dětí podporuje právě výuka programování, na kterou se Logiscool specializuje.

Výzkum provedený mezi rodiči edukační platformy Logiscool ukázal, že rodiče si velmi váží přínosů umělé inteligence ve svém životě a životě svých dětí. Nicméně, vzdělání v oblasti IT a umělé inteligence považují v současné době za nedostatečné, a to i přesto, že se AI čím dál více stává součástí našich životů a práce s ní bude velmi pravděpodobně nevyhnutelná.

Monitora se mění na Mediaboard. Své komplexní služby nabídne i v zahraničí 

Společnost Monitora Media, která nabízí komplexní služby na poli monitoringu médií a sociálních sítí, se mění na Mediaboard. Se změnou názvu přichází i posun ke komplexní all-in-one media intelligence službě, která kromě mediálního monitoringu nově nabídne i publikační platformu pro komunikaci s novináři. Mediaboard chce v letošním roce dále posilovat na zahraničních trzích, kde má ambice se do 5 let zařadit do světové pětky společností poskytujících tyto služby. 

Mediaboard, dřívější Monitora, vstoupil na český trh v roce 2015 pod křídly společnosti Imper jako online služba na monitoring médií dle klíčových slov. Během několika let se vyvinul v komplexní nástroj, který se od media monitoringu přesunul k media intelligence. To odráží i samotný rebranding, který chce pod novým názvem nabídnout klientům all-in-one služby zaměřené na PR a budování značky.

„Už dávno jsme přerostli ‚škatulku‘ mediálního monitoringu. Změna názvu reflektuje komplexnost našich služeb, které nově zahrnují i nástroje pro budování brandu a správu PR,“ dodává Tomáš Berger, CEO Mediaboardu. 

Posílení zahraničních aktivit

S rebrandingem se pojí i posílení zahraničních aktivit Mediaboardu. Společnost, která se letos stala jedničkou na českém trhu, již nyní pokrývá monitoring médií ve více než 100 zemích a její služby mezinárodně využívají značky jako IKEA, Rohlík nebo BMW. Během následujících let se chce Mediaboard dostat do světové špičky společností, které nabízejí media intelligence služby.

„Mám radost, že se nám v loňském roce podařilo stát se českou jedničkou, ale naším hlavním cílem vždy bylo prosadit se v zahraničí. Pevně věřím, že díky komplexnosti a kvalitě našich služeb není otázkou jestli, ale kdy se staneme jedním z pěti největších poskytovatelů media intelligence na světě. S Mediaboardem chceme do PR přinést nástroje, které umožní efektivní plánování, jaké známe z marketingu. Na trhu roste poptávka po jednotné platformě, která bude komunikaci nejen monitorovat, ale také měřit, analyzovat a cílit,“ doplňuje Tomáš Berger, CEO Mediaboardu.

Publikační platforma pro komplexní PR

Jedním z pilířů all-in-one služeb Mediaboardu by se měla stát nová publikační platforma. Tento komplexní nástroj firmám umožní lépe komunikovat s veřejností, klienty či médii. Platforma se skládá ze tří částí – newsroomu, který slouží ke správě obsahu a tvorbě tiskových zpráv, CRM, kde lze udržovat přehledně kontakty na novináře a sdílet informace v rámci týmu, a také e-mailingu, jenž umožní jednoduše rozesílat tiskové zprávy a měřit jejich open rate a dosah.

Mediaboard dlouhodobě nabízí svým klientům přehlednější analytiku a dashboardy, než jakými disponuje většina zahraničních nástrojů. S novinkou v podobě publikační platformy přichází i komplexnost, kdy jeden nástroj spojuje monitoring, analýzy, medialist, newsroom, e-mailing i CRM. Značky budou moci využít i celou řadu nových funkcí v rámci real-time monitoringu médií či sociálních sítí.

Monitora Media je česká technologická společnost, která vznikla v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Monitora se v posledních dvou letech umístila mezi padesáti nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50. Nabízí široké portfolio komplexních monitorovacích a analytických služeb, které neustále rozšiřuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňují komplexní analýzy výstupů, e-mailové reporty, přehledné statistiky i monitoring sociálních sítí. Služeb Monitora Media využívá řada významných společností, mezi něž patří Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlík.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika i mnoho dalších firem, které chtějí efektivně komunikovat a vnímat informace v širším kontextu.

Air Bank ulehčí podnikatelům administrativu. S jednoduchou fakturací přímo v aplikaci My Air zdarma zvládnou vše, co podle průzkumů potřebují

Vystavování faktur, hlídání jejich proplacení a upomínání dlužníků, ale třeba i přípravu podkladů pro daňové přiznání – právě tyto úkony hodnotí podnikatelé podle průzkumu IPSOS pro Air Bank jako jedny z nejvíce obtěžujících. Sami by v ideálním případě uvítali systém fakturace propojený přímo s bankovním účtem, který dokáže požadované údaje automaticky vyplnit, umožní rychlý přehled o stavu všech faktur a zároveň poskytne veškeré funkce zcela zdarma. Právě takové řešení nově poskytuje Air Bank přímo ve svém mobilním bankovnictví. Administrativu spojenou s fakturací tak usnadní nejen klientům z řad zkušených podnikatelů, ale zejména těm začínajícím, kterých podle dat z registru ARES za posledních 10 let přibývá nejvíce vždy na začátku roku a potom právě během září.

„Bezmála polovina oslovených podnikatelů stále vystavuje faktury ve wordu nebo excelu. Každou fakturu tak musejí sami od začátku do konce vyplnit, uložit do pevného formátu pro odeslání odběrateli, sledovat v přehledu plateb její proplacení a případně po uplynutí termínu její splatnosti ještě pro dlužníka připravit upomínku. Na trhu sice existují služby, které dokážou část těchto úkonů vyřešit, ale řada zmiňovaných funkcionalit je v těchto službách placená. Naši klienti budou moci využívat tuto službu přímo u nás v aplikaci zdarma a zároveň zde vyřeší většinu běžných potřeb, jako je například spárování s platbou nebo upozornění na fakturu po splatnosti, které obvykle bývají placené,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank.

Největší otrava? Podklady pro daňové přiznání

Podnikatele podle výsledků aktuálního průzkumu IPSOS pro Air Bank z jejich běžné agendy vůbec nejvíce obtěžuje příprava podkladů pro podání daňového přiznání (v 58 % případů), která spočívá mimo jiné v evidenci všech plateb, které na účet podnikatele v daném roce skutečně dorazily. Právě takový přehled zvládne fakturace od Air Bank jednoduše vygenerovat. Stejně tak poskytuje kompletní přehled o stavu veškerých faktur a upozorní na uplynutí termínů splatnosti, jejichž hlídání obtěžuje 42 % dotázaných podnikatelů. Téměř třetině respondentů (32 %) také vadí už jen samotné vystavování a odesílání faktur. Fakturace v aplikaci My Air proto umožňuje vyplňovat faktury stejně jednoduše jako běžné platební příkazy a připravit je ve formátu PDF rovnou k odeslání zákazníkovi způsobem, na který je podnikatel zvyklý, tedy například e-mailem.

„Pokud jde o administrativu týkající se fakturace, z vyjádření respondentů našeho průzkumu vyplynulo hned několik aspektů, které podnikatelům velmi vadí. Jedním z nejčastěji zmiňovaných je množství času, které jim fakturace zabírá. Ať už kvůli ručnímu vystavování faktur, jejich tisku a evidenci, anebo hlídání jejich proplacení, které často řeší každodenní kontrolou svého účtu a přijatých plateb v online bankovnictví. Dalším stresujícím faktorem jsou pro některé podnikatele složité zákonné požadavky spojené s fakturací. 60 % podnikatelů si totiž není jisto, co všechno má být na faktuře uvedeno. Někteří se tak obávají chyb a následných problémů při ručním vystavování faktur a jejich pozdějších úpravách. Část podnikatelů se proto rozhlíží po možnostech a programech, které by jim práci s fakturami usnadnily, vadí jim ale náklady spojené s jejich pořízením,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

Fakturace od Air Bank na míru potřebám podnikatelů

Air Bank svým klientům prostřednictvím jednoduché fakturace propojené s jejich účtem v mobilním bankovnictví poskytne veškeré funkcionality, které podle aktuálního šetření od ideálního systému fakturace očekávají. Pro respondenty je dle výsledků průzkumu vůbec nejdůležitější automatické vyplňování vlastních údajů, vygenerování faktur v pevném formátu PDF nebo rychlé a jednoduché vyplnění údajů odběratele na připravované faktuře. Pro podnikatele je tak v rámci fakturace nejdůležitější následující desatero:

  • automatické vyplnění vlastních údajů (69 %)
  • vygenerování faktury v PDF (67 %)
  • rychlé a jednoduché vyplnění údajů odběratele (65 %)
  • možnost odeslat fakturu obvyklým způsobem (59 %)
  • přehled o stavu všech faktur s možností filtrování (57 %)
  • veškeré funkce online fakturace zdarma (55 %)
  • automatické generování QR kódu na fakturu (55 %)
  • možnost volby způsobu úhrady faktury (52 %)
  • snadný výběr odběratele z fakturační historie (51 %)
  • snadné sledování platebního styku se zákazníky (46 %)

Vedle deseti nejčastěji poptávaných funkcí mobilní aplikace My Air klienty upozorní také na neuhrazené faktury po splatnosti, umožní jim faktury jednoduše duplikovat nebo automaticky předvyplní zprávu pro odběratele. Jednoduchou fakturaci Air Bank mohou zdarma využít všichni klienti banky s podnikatelským účtem vedeným v českých korunách.

Průzkum pro Air Bank realizovala v září 2023 výzkumná agentura IPSOS prostřednictvím online dotazování na reprezentativním vzorku 525 podnikatelů. 

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu pro půjčování a investování Zonky. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Exit mobile version