iSTYLE Masaryčka: Nová Apple Premium Partner prodejna v unikátních prostorech otevře již 31. října 

Jedinečná architektura studia Zahy Hadid ve spojení se špičkovým nákupním zážitkem. Společnost iSTYLE otevře novou prodejnu ve standardu Apple Premium Partner, kterou zákazníci naleznou v nově realizovaném projektu Masaryčka. Pro iSTYLE, který je největším partnerem společnosti Apple v regionu CEE, jde o další strategický prostor na jednom z nejvytíženějších míst v Praze a o již 12. prodejnu v České republice. Slavnostní otevření se uskuteční 31. října a na zákazníky čeká řada zajímavých slev v čele s MacBook Air M1 za 18 990 korun.

V pořadí již pátou prodejnu ve vysokém standardu Apple Premium Partner otevře iSTYLE v nové budově Masaryčka, která se zrodila na ploše bývalého brownfieldu poblíž pražského Masarykova nádraží. Za unikátním revitalizačním projektem stojí architekti z ateliéru Zahy Hadid. Příprava celého konceptu prodejny trvala déle než rok a zahrnovala blízkou spolupráci jak se světoznámým architektonickým studiem ZHA, tak i s Penta Real Estate.

Pro iSTYLE jde o teprve druhou prodejnu, která se nachází mimo prostory obchodních centra a je tedy přístupná přímo z ulice. Dosud jedinou takovou prodejnou byla přilehlá provozovna Revoluční, která otevřela již před 17 lety. Díky strategickému umístění poblíž vytíženého dopravního uzlu má prodejna potenciál oslovit kromě českých zákazníků také zahraniční turisty.

„Architektonické pojetí komplexu Masaryčka je skutečně jedinečné a jsme rádi, že právě zde můžeme otevřít již pátou prodejnu ve vysokém standardu Apple Premium Partner. Věřím, že díky poloze v centru Prahy i plánované rychlodráze na letiště se stane oblíbeným nákupním místem pro zákazníky z Česka i zahraničí,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE v České republice.

Prémiový zážitek i nadstandardní služby

Se svým celkovým konceptem, vybavením i nákupním zážitkem míří nová prodejna k uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků a zážitek z nakupování Apple zařízení a příslušenství dostává na tu vůbec nejvyšší úroveň, která je v Česku zákazníkům dostupná. Na ploše 224 m2 čeká na zákazníky prodejna s ikonickým designem, kde většinu plochy zaujímá Apple showroom s produkty k vyzkoušení včetně bohaté nabídky příslušenství. Přímo v prodejně je k dispozici proškolený personál i expresní autorizovaný servis. Firemní klienti mohou navíc využít B2B koutek zaměřený především na potřeby malých a středních firem, kde jsou specialisté iSTYLE zákazníkům připraveni pomoci nejen s nákupem, ale také s financováním a celkovou implementací zařízení do firemního provozu.

Slavnostní otevření nové prodejny proběhne 31. října v 9:00 a zákazníci se mohou těšit na workshopy, soutěže, dárky i celou řadu zajímavých slev na místě. Z těch nejzajímavějších nabídek lze jmenovat MacBook Air 13,3″ M1 za 18 990 Kč, MacBook Air 15″ za 29 990 Kč či iPhone 14 Pro 512 GB za 29 990 Kč. Jako vždy nebude chybět ani občerstvení od Starbucks přímo ve frontě.

Nová prodejna je již 12. pobočkou společnosti iSTYLE v České republice. iSTYLE tak pokračuje ve svém růstu a navazuje na nedávné otevření prodejny ve strategicky umístěném OC Šestka, jejímž otevřením se iSTYLE přibližuje obyvatelům západní části Prahy či návštěvníkům pražského letiště. Společnost zároveň postupně rekonstruuje stávající prodejny do nejvyššího standardu APP. Na česko-slovenském trhu iSTYLE díky právě probíhajícímu spojení se sítí m:zone nabídne již 18 prodejen a nadále tak posiluje v celém regionu CEE, kde má již přes 60 prodejen.

O společnosti:

Společnost iSTYLE, která patří do skupiny Midis, je největší sítí maloobchodních prodejen Apple Premium Partner v devíti zemích střední a východní Evropy. V současné době má již přes 130 prodejen, z toho více než 60 v regionu střední a východní Evropy a 30 na Středním východě. Síť španělské sesterské společnosti K-Tuin tvoří dalších 40 prodejen. Obrat společnosti iSTYLE (společně se španělskou K-Tuin) v loňském roce přesáhl 1 miliardu dolarů.

HONOR Magic6 s funkcí LLM bude vybavený mobilní platformou Snapdragon 8 Gen 3

HONOR na konferenci Snapdragon Summit 2023 znovu potvrdil závazek k otevřené spolupráci

Globální technologická značka HONOR včera na konferenci Snapdragon Summit 2023 na Havaji oznámila, že její nadcházející model HONOR Magic6 bude pohánět revoluční mobilní platforma Snapdragon® 8 Gen 3 a předvede sílu on-device Large Language modelu (LLM) s velikostí parametrů sedm miliard. Spolupráce mezi značkou HONOR a Qualcomm Technologies využívá odborné znalosti obou společností k podpoře LLM a vytvoření ekosystému zaměřeného na člověka, který umožňuje bezproblémové chytré interakce napříč více zařízeními. Na této akci značka HONOR předvedla i několik vylepšených funkcí připojení MagicRing a zdůraznila tak úsilí o spolupráci mezi oběma společnostmi.

Ve společnosti HONOR se snažíme posouvat hranice inovací a vytvářet inteligentnější a intuitivnější uživatelské prostředí,“ řekl George Zhao, generální ředitel společnosti HONOR Device Co. Ltd. „Jsme odhodláni využít sílu umělé inteligence k tomu, abychom změnili způsob, jakým lidé komunikují s technologiemi, aby vše probíhalo bezproblémově, ještě více personalizovaně, s pozitivním dopadem na život uživatelů, a to s nulovým ohrožením jejich soukromí. Těší nás spolupráce se společností Qualcomm Technologies, která sdílí naši vizi usilovat o dokonalost zaměřenou na člověka. Budeme pokračovat v rozvoji inovací a v otevřené spolupráci s partnery utvářet budoucnost, v níž umělá inteligence posiluje a obohacuje životy jednotlivců na celém světě.

Jsme nadšení, že můžeme spolupracovat se společností HONOR na technologickém pokroku pomocí špičkových technologií,“ uvedl Alex Katouzian, senior viceprezident a generální ředitel pro mobilní, výpočetní a XR zařízení společnosti Qualcomm Technologies, Inc. „Těšíme se na užší spolupráci se společností HONOR, která přinese revoluci ve způsobu, jakým lidé žijí, pracují a komunikují, a vytvoří transformativní zážitky, které otevřou nové možnosti ve stále se vyvíjejícím světě umělé inteligence.

Na rozdíl od cloudových LLM, které jsou trénovány pomocí veřejně dostupných datových sad, LLM v zařízeních HONOR vychází z uživatelovy znalosti zařízení a poskytuje personalizované služby podle jeho preferencí. Na vývoji LLM v zařízení, který lze využít ve prospěch běžných spotřebitelů, spolupracovaly společnosti HONOR a Qualcomm Technologies se zaměřením na tři klíčové oblasti: výkon, efektivitu a soukromí uživatele. Výsledkem společného úsilí byly optimalizace, které umožňují mobilní platformě efektivně využívat LLM, aniž by odebírala nadměrné množství energie, a také ochrana dat, která zajišťuje, že data zůstanou v zařízení v bezpečí.

Chytrý telefon HONOR Magic6, který je vybavený mobilní platformou Snapdragon 8 Gen 3, bude poháněn LLM v zařízení se sedmi miliardami parametrů, které zahájí novou éru generativní umělé inteligence. Značka HONOR při své prezentaci předvedla také ukázku tvorby videa s umělou inteligencí, na které ilustrovala potenciál schopností AI. Zadáním příkazů inteligentnímu hlasovému asistentovi YOYO mohou uživatelé snadno vytvářet krátká videa s použitím fotografií a záběrů uložených v zařízení. Šablony, motivy a hudbu vytvářených videí lze také přizpůsobit pomocí dalších pokynů pro personalizované výsledky.

Ukázka tvorby videa s LLM AI v zařízení
(
https://youtu.be/qozNt4-Vslg )

Na konferenci Snapdragon Summit 2023 značka HONOR předvedla také multimodální interakci založenou na sledování očí nazvanou Magic Capsule a tři klíčové funkce MagicRing: Connected Camera, Connected Input a sdílení obrazovky na více zařízeních. MagicRing využívá nejnovější technologii Snapdragon Seamless a umožňuje bezproblémovou výměnu většího množství dat mezi zařízeními, přičemž je stabilnější a energeticky úspornější než kdykoli předtím.

Ukázka multimodální interakce založená na sledování očí Magic Capsule
(
https://youtu.be/qozNt4-Vslg)

Značka HONOR bude i nadále otevřená spolupráci s globálními partnery a bude pokračovat v rozvoji ekosystému technologií AI v zařízeních a zároveň přispívat celému oboru inovacemi zaměřenými na člověka pro inteligentní budoucnost.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Dohodnuté investice, startupová soutěž. Kyperský Reflect Festival spojil české a slovenské startupy s Blízkým východem

Desítky sjednaných nebo uzavřených investičních dohod mezi osmi tisíci registrovanými účastníky a nové strategické kontakty jsou výsledkem intenzivního dvoudenního networkingu na největším technologickém festivalu Reflect, který se v září konal na Kypru. Reflect tak již pošesté svedl dohromady startupy a investory z rozvíjejících se evropských trhů a Blízkého východu spolu s klíčovými lidmi česko-slovenského startupového ekosystému. Novinkou letošního ročníku byla také soutěž pro zakladatele z celého regionu, které se zúčastnilo 300 mladých startupistů. Vítězem se stal startup Soula, který přímo na festivalu získal okamžitou investici pro svůj růst.

„Máme informace, že díky letošnímu apetitu investorů padlo na festivalu Reflect několik dohod. Limassol je přitom ideálním místem pro podporu ekosystému. Přímořské prostředí, nabitý program a strategická vzdálenost necelých tří hodin letu prakticky z jakéhokoli hlavního města rozvíjející se Evropy přilákaly na letošní ročník obrovské množství návštěvníků. Mezi nimi tradičně mnoho řečníků a startupů z českého a slovenského inovačního prostředí,“ říká Dušan Duffek, spolumajitel akce a zakládající partner středoevropského VC fondu Zero one Hundred.

Networking zakladatelů a investorů z 35 zemí

Reflect přinesl program na několika pódiích, ale také salonky pro VIP investory. Organizátoři festivalu sestavili program s ohledem na různé preference účastníků. Zatímco někteří dávali přednost inspirativnímu obsahu a přednáškám, jiní festival navštívili s úmyslem popovídat si s lidmi, se kterými se v běžné pracovní rutině nesetkají. Letos to byly osobnosti místního ekosystému jako Simona Kijonková, CEO Packety, Lubo Smid, CEO STRV, Peter Ďuriš, CEO Kickresume, nebo Marek Rosa, CEO GoodAI & Keen Software House, a mnoho dalších. Nechyběli ani zástupci mezinárodních investičních fondů, jako jsou Vibe Capital, Earl Grey Capital, Startup Wise Guys, Zero one Hundred a andělští investoři z celé Evropy a Blízkého východu. Festivalu se zúčastnili také kyperští političtí představitelé.

„Na Reflectu se vždy do jisté míry zastaví čas. Venku je krásně, lidé se přepnou do téměř prázdninového režimu, ale mají kolem sebe tolik podnětů, že chtějí podnikat nebo se vzdělávat. A to je náš záměr už více než šest let,“ dodává Stylianos Lambrou, spoluzakladatel festivalu.

Soutěž ReflectX a okamžitou investici vyhrál AI nástroj pro rodiče

Letošní novinkou, která festival završila, byla startupová soutěž ReflectX, jejímž cílem bylo posvítit si na nejslibnější mladé startupy z regionu a poskytnout vítězi okamžitou investorskou vstupenku pro jeho růst. Z 300 přihlášených startupů vybrala odborná porota kyperský startup Soula. Založila jej Natallia Miranchuk, původem z Běloruska, žijící na Kypru, která se již 15 let věnuje projektům v oblasti mateřství a rodičovství. Soula je aplikace vycházející z anglického názvu duše a jejím cílem je poskytnout rodičům personalizovaný vzdělávací nástroj o porodu a rodičovství, podpořený technologií umělé inteligence.

„Jsme nadšeni z toho, jak celý festival proběhl, a máme perfektní zpětnou vazbu. První ročník ReflectX zaznamenal obrovský zájem, a právě proto jej plánujeme v budoucnu výrazně rozšířit a vytvořit celoroční startupový program, který bude na Kypr pravidelně přivážet startupy v rané fázi,“ uzavírá Duffek.

O festivalu Reflect

Festival Reflect je největší startupový a technologický festival na Kypru. Sdružuje různorodou komunitu technologických nadšenců, sponzorů, startupů, zástupců neziskových organizací a korporací, politiků a investorů přímo v srdci Lemesu. Součástí festivalu jsou prezentace mezinárodních řečníků, panelové diskuse, workshopy, expo, soutěž startupů a spousta networkingu. Posláním festivalu Reflect je propojit Evropu a region MENA a přinést významnou přidanou hodnotu podnikatelům a startupům, inovacím a spolupráci v technologickém sektoru. Šestý ročník akce se uskutečnil 20. a 21. září 2023 v Limassolu.

 

Vlajková sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou pomocníkem pro každý den

Sluchátka jsou typ elektroniky, který většina z nás využívá téměř každý den. Ať už k poslechu oblíbené hudby, podcastu, sledování filmů či telefonování. Dokáží nám zjednodušit každodenní život. Je ale potřeba zaměřit se na několik aspektů při jejich výběru. Existuje několik užitečných funkcí, které dělají ze sluchátek opravdu kvalitní pomocníky. Těmito funkcemi se může pochlubit i nová vlajková loď Huawei FreeBuds Pro 3.

Kvalita zvuku rozzáří váš den

Pokud se chcete jednoduše odreagovat, hudba je vždy správnou volbou. Stačí si jen nasadíte sluchátka a nechát se unášet oblíbenou skladbou. Důležitá je však kvalita zvuku sluchátek, protože čím lépe hudba zní, tím lepší máte zážitek z poslechu. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybavena zvukovým systémem Hi-Res Dual Driver, který poskytuje vynikající zvukový zážitek bez zpoždění a umožňuje zvuku stoupat až na 48 kHz[1] nebo klesat až na 14 Hz. Ať už tedy máte náladu na jakýkoli žánr, čistý zvuk sluchátek rozezní váš den. Algoritmus Triple Adaptive EQ pak zajišťuje, že zní vždy přesně podle vašich preferencí a nabízí tak výjimečný personalizovaný zážitek z poslechu kdekoli a kdykoli.

Nenechte se při volání ničím rušit

Pokud pracujete v open space kanceláři, kavárnách či na cestách, kde není úplné ticho, určitě víte, jak těžké je z takového prostředí telefonovat. Sluchátka jsou v tomto ohledu výborným pomocníkem, obzvláště pokud jsou vybavena technologiemi, které si dokáží poradit s tím, aby vás bylo zřetelně slyšet. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybavena technologií Pure Voice 2.0[2], která přináší 2,5krát[3] lepší snímání hlasu během hovorů a zajišťuje, že uživatelův hlas bude zřetelně slyšet i v tom nejhlučnějším prostředí. Ať už máte pracovní hovor kdekoliv, můžete zapomenout na neustálé dotazování, co jste říkali.

Relaxujte kdykoli a kdekoli

Práce v rušném prostředí má ještě další úskalí. Často jsme svědky strastí lidí kolem, výjimkou není řev a smích dětí nebo hluk z dopravních prostředků. V tomto může značně pomoci technologie aktivního potlačení hluku. FreeBuds Pro 3 se mohou pochlubit vylepšenou Intelligent ANC 3.0 a aktualizovaným algoritmem adaptivního potlačení okolního šumu s umělou inteligencí, který pracuje v reálném čase. Tím poskytují o 50 %[4] lepší potlačení okolního hluku. Kdykoli si během dne sluchátka nasadíte, jednoduše se díky nim přesunete do klidného prostředí bez hluku, nebo třeba do lesa, k moři či na samotu.

Stačí jen zapnout funkci potlačení okolního hluku, zavřít oči a relaxovat. K tomu si můžete pustit třeba zvuky přírody nebo nechat plynout krásné ticho, které mnoho lidí ve svém životě postrádá.

Vzdělávejte se třeba při domácích pracích

Manuální činnosti a domácí práce jsou výbornou příležitostí k poslechu audioknihy či podcastu a dalšímu vzdělávání. Motající se kabel sluchátek ale není nic příjemného a spíše při práci obtěžuje. V dnešní době jsou tedy trendy především bezdrátová sluchátka, která dosáhnou na několik metrů daleko a nabízí tak absolutní svobodu v pohybu. Huawei FreeBuds Pro 3 se mohou pochlubit dosahem až 10 metrů a díky jejich odlehčenému designu a čtyřem velikostem měkkých silikonových nástavců ani neucítíte, že je máte v uších skoro celý den. Sluchátka nabízí až 31 hodin poslechu s nabíjecím pouzdrem a až 6,5 hodiny bez něj[5]. Nemusíte tak myslet na neustálé dobíjení. Huawei FreeBuds Pro 3 jsou také odolná vůči prachu a vodě podle normy IP54[6]. Nemusíte se tak při úklidu bát, že by se namočila nebo zničila.

Kdykoli, kdekoli a s čímkoli

Huawei FreeBuds Pro 3 jsou k dispozici ve třech barvách inspirovaných přírodou: keramická bílá, zelená a matná stříbrná. Sluchátka lze také připojit ke dvěma zařízením současně a přepínat zvuk i mezi zařízeními iOS a Android, aniž by je bylo nutné opakovaně párovat a odpojovat. To vám ušetří spoustu času a nervů.

Huawei FreeBuds Pro 3 seženete na českém trhu za 4 799 Kč. Další informace naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje o frekvenčním rozsahu pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl pro připojení Bluetooth použit zvukový kodek LDAC HD.
  2. Hlas volajícího lze rozpoznat i v hlučném prostředí, aby bylo zajištěno jasné volání v takovém prostředí. Tato funkce se automaticky aktivuje při zjištění změny okolního hluku. Není nutné žádné ruční nastavení. Skutečný zážitek z hovoru se může mírně lišit v závislosti na zvyklostech při používání, faktorech prostředí a možnostech aplikace. K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují technologii LDAC™. LDAC a logo LDAC jsou ochranné známky společnosti Sony Corporation.
  3. Snímání hlasu je 2,5x lepší než u HUAWEI FreeBuds Pro 2. Data pocházejí z Huawei laboratoří.
  4. V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 50 % vyšší výkon ANC. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei. Testovací modely byly navrženy na základě lidského sluchu a během testů byl zapnut režim dynamického potlačení hluku. Skutečný výkon potlačení hluku se může lišit v závislosti na scénáři používání. Potlačení šumu nefunguje tak dobře v případě vysokofrekvenčního hluku, jako jsou lidské hlasy a klaksony.
  5. Údaje o výdrži baterie a nabíjení pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl zvuk přehráván při 50% hlasitosti a s vypnutým ANC v režimu AAC s telefony HUAWEI P60. Pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na úrovni hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, funkcích produktu a zvyklostech při používání.
  6. Odolnost proti prachu a stříkající vodě IP54 se vztahuje pouze na samotná sluchátka, nikoli na nabíjecí pouzdro. Toto zařízení je za běžných podmínek odolné proti stříkající vodě, prachu a vodě. Bylo testováno v kontrolovaných laboratorních podmínkách a získalo stupeň krytí IP54 podle normy IEC 60529. Odolnost proti stříkající vodě, vodě a prachu není trvalá a při běžném používání se může odolnost časem snížit. Vyvarujte se nabíjení zařízení ve vlhkém prostředí. Na poškození kapalinou se nevztahuje záruka.

Průzkum: Golfisté rádi za sportem cestují do zahraničí. Oblíbené je Turecko, Španělsko i Anglie

Myslíte si, že golf je pouze sportem pro relaxaci a zlepšování dovedností? Průzkum největší tuzemské golfsoftwarové společnosti TeeTime provedený na přelomu roku 2022/23 na vzorku tisícovky golfistů v České republice různého věku a pohlaví, odhalil daleko více. Například více než 75 % oslovených golfistů uvedlo, že golf je pro ně tajnou zbraní při navazování nových kontaktů, což z něj činí oblíbené téma při pracovních pohovorech, obchodních schůzkách a společenských událostech.

Průzkum, který provedla přední golfová platforma TeeTime.cz, odkrývá nejen sociální aspekt golfu, ale také preferenci golfistů ohledně typu golfových hřišť. Zjištěno bylo, že 62 % oslovených golfistů upřednostňuje jednoduchá golfová hřiště, zatímco 38 % dává přednost rezortovým hřištím s komplexními službami, včetně restaurace a ubytování.

„Pozoruhodným trendem odhaleným průzkumem je rostoucí zájem golfistů o cestování za účelem hraní golfu. Až 46 % oslovených golfistů rádo objevuje zahraniční destinace jako je Turecko, Španělsko, Anglie a další, a díky golfové platformě TeeTime.cz si dokonce zakoupilo i zahraniční golfová fees,“ říká Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime.

Překvapení cenové dostupnosti

Největším překvapením průzkumu byla však reálná cenová dostupnost golfu. Až 88 % dotázaných golfistů bylo příjemně překvapeno, jak dostupná tato aktivita ve skutečnosti je. Většina z nich dokonce uvedla, že počáteční náklady na vybavení byly až o dvě třetiny nižší, než si původně mysleli.

Obecné statistiky odhalily, že muži tvoří přibližně 71 % golfistů, zatímco ženy představují 29 %. Zajímavým faktem zároveň je, že pandemie přinesla nárůst zájmu žen o golf – 21 % golfistek začalo hrát tento sport poprvé v roce 2020.

Nováčci ve světě golfu: 27 % z nich je v generaci Z

Generace Z, mladí lidé ve věku 18-34 let, se také aktivně zapojují do golfu. Průzkum odhalil, že 27 % nových golfistů patří právě do této věkové skupiny, která projevuje zvýšený zájem o golf jako způsob relaxace a aktivního trávení volného času.

„K prodeji a rezervaci svých golfových her využívá až 82 % golfistů mobilní aplikaci TeeTime.cz. Z toho 29 % zákazníků kompletně dokončí veškeré transakce v aplikaci, včetně platby a check-inu na hřišti, což značně usnadňuje a urychluje proces rezervace,“ popisuje Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime.

Výsledky tohoto průzkumu přinášejí zajímavé poznatky o současném stavu golfového trhu v České republice a mohou sloužit jako cenný zdroj informací pro všechny. Golf se ukazuje jako sport s širokým společenským a relaxačním potenciálem, který oslovuje různé věkové skupiny a nabízí dostupné možnosti pro zábavu i aktivní trávení volného času.

O TeeTime SE

Česká firma, která má za sebou více než dvacet let zkušeností, které ji dovedly až k pozici lídra ve vývoji a provozování golfových systémů. Ve svém portfoliu má více než 700 golfových hřišť a 70 000 uživatelů, včetně zahraničních klientů. Dnes je TeeTime především golfová platforma zprostředkující nákup a rezervaci golfových her a dalších produktů většiny golfových hřišť v ČR. Více na TeeTime.cz.

Špatná zpráva pro internetové šmejdy. Vodafone posiluje bezpečnost, podvodné SMS zákazníci nahlásí ještě snadněji

Vodafone pro své zákazníky zavedl centralizovanou službu pro hlášení podvodů prostřednictvím textových zpráv. V případě, že jim dorazí podezřelá SMS, stačí jen jednoduše informaci přeposlat na číslo 7726 a Vodafone neprodleně zakročí. Zákazník tak chrání nejen sebe, ale také data a peněženky dalších potenciálních obětí.

Podvodníci v online světě sází na lidskou nepozornost, a tak například webové stránky, které se tváří stejně jako internetové bankovnictví, fungují jako past pro získání přístupových údajů k bankovnímu účtu. Falešné odkazy mohou přijít e-mailem, ale citlivé údaje podvodníci z lidí lákají stále častěji i prostřednictvím SMS. Jde o takzvaný „smishing“, mix slov SMS a phishing.

Vodafone nyní zavedl službu, která nahlašování podezřelých textových zpráv výrazně usnadňuje. Pokud zákazníkovi na telefon přijde podezřelá textová zpráva, přepošle ji na číslo 7726. Vodafone díky tomu může pružně reagovat na aktuální podvodnou kampaň a neprodleně zablokovat odkaz, který zpráva obsahuje, nebo telefonní číslo, ze kterého přichází.

Děláme maximum možného, abychom pokusům o podvod účinně bránili, a naši ochranu neustále vylepšujeme a nasazujeme do systémů. Proto jsme nyní aktivovali číslo, na které mohou zákazníci přeposlat jakoukoliv SMS, která jim připadá podezřelá, a my ji okamžitě prověříme. Díky tomu dokážeme ochránit další lidi, kteří by jinak mohli útočníkům naletět a přijít o citlivá data nebo peníze,“ říká Jan Šánek, ředitel korporátní bezpečnosti Vodafonu.

Bezpečnostní zásady jako základ

I přesto, že útoky mohou být stále sofistikovanější, platí, že dodržováním jednoduchých bezpečnostních zásad lze nepoctivcům situaci výrazně zkomplikovat a udržet tak svá data i peněženku v bezpečí. Vodafone ty nejdůležitější shrnuje v Bezpečnostním desateru na webových stránkách péče o zákazníky. „Základním varovným signálem je, když se kdokoliv přes telefon snaží získat osobní data nebo přístupová hesla. Žádná legitimní instituce, jako je například banka nebo policie, by nikdy nežádala o tyto citlivé informace po telefonu,“ vysvětluje Šánek.

Zásady bezpečnosti Vodafone připomněl také v letošní letní kampani zaměřené na edukaci v online bezpečnosti. Prostřednictvím několika praktických tipů ukazuje, v jakých situacích zpozornět. Ať už jde o podvodníka na telefonu, který vytváří časový tlak, nebo třeba podezřelou výhru v loterii, důležité je zachovat chladnou hlavu a nesdělovat citlivá osobní data. A už vůbec ne hesla, PIN nebo autorizační kódy.

Osvojení zásad bezpečného pohybu v online prostoru je ale důležité také u stále mladších dětí, které už v předškolním věku běžně využívají chytré telefony nebo tablety. Vodafone proto podpořil knihu nazvanou Kyberpohádky, kterou vydalo Centrum kybernetické bezpečnosti. Cílem je poukázat prostřednictvím klasických pohádek, které děti dobře znají, na různá nebezpečí v kybernetickém světě a dát i návod k řešení, pokud děti udělají špatné rozhodnutí. Tištěná verze knihy putovala zdarma do českých školek, v digitální podobě a audioverzi jsou Kyberpohádky ke stažení na webových stránkách Vodafonu a zájemci je najdou i na nejposlouchanějších podcastových platformách.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Amazon Web Services spouští AWS European Sovereign Cloud

AWS European Sovereign Cloud bude nový, nezávislý cloud pro Evropu, který zákazníkům z regulovaných sektorů a veřejného sektoru poskytne další možnost volby a flexibility při řešení stále se vyvíjejících požadavků na datovou rezidenci a odolnost v Evropské unii (EU). AWS European Sovereign Cloud umožní zákazníkům uchovávat veškerá vytvořená metadata na území EU. Provoz a podporu AWS European Sovereign Cloud budou poskytovat pouze zaměstnanci AWS, kteří jsou rezidenty EU.

Mezi zákazníky, partnery AWS a regulátory, kteří nový AWS European Sovereign Cloud uvítali, patří německý Spolkový úřad pro bezpečnost informací (BSI), německé Spolkové ministerstvo vnitra a společenství (BMI), německé Spolkové ministerstvo pro digitální technologie a dopravu a finské Ministerstvo financí, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) v České republice, Národní ředitelství pro kybernetickou bezpečnost v Rumunsku, společnosti SAP, Dedalus, Deutsche Telekom,  německá O2 Telefónica, Heidelberger Druckmaschinen AG, Raisin, Scalable Capital, de Volksbank, Telia Company, Accenture, AlmavivA, Deloitte, Eviden, Materna a skupina msg group.

Amazon Web Services (AWS), společnost Amazon.com (NASDAQ: AMZN), včera oznámila, že spustí AWS European Sovereign Cloud, nový nezávislý cloud pro Evropu, který má pomoci zákazníkům z veřejného sektoru a z vysoce regulovaných odvětví splnit nejpřísnější regulační požadavky na uchovávání dat a provoz. CAWS European Sovereign Cloud bude umístěn a provozován v Evropě, bude fyzicky i logicky oddělen od stávajících regionů – AWS Regions – a bude mít stejné zabezpečení, dostupnost a výkon jako stávající AWS Regions. Zákazníci tak budou mít další možnost volby, jak splnit své požadavky na rezidenci dat, provozní autonomii a odolnost. AWS European Sovereign Cloud spustí své služby spolu s prvním regionem AWS Regions, který bude v Německu, a bude k dispozici všem evropským zákazníkům. Pro vice informací navštivte web aws.amazon.com/compliance/europe-digital-sovereignty/.

Stejně jako u stávajících AWS Regions budou mít zákazníci kontrolu a jistotu, že AWS nebude přistupovat k datům zákazníků ani je používat k žádnému účelu bez jejich souhlasu, a také přístup k nejsilnějším kontrole suverenity mezi předními poskytovateli cloudových služeb. Kontrolu nad provozem a podporou AWS European Sovereign Cloud budou mít pouze zaměstnanci AWS s bydlištěm v EU, kteří se nacházejí v EU. Zákazníkům se zvýšenou potřebou rezidence dat umožní AWS European Sovereign Cloud uchovávat veškerá metadata, která vytvoří (jako jsou role, oprávnění, označení prostředků a konfigurace, které používají k provozu AWS) v EU, a bude obsahovat vlastní systémy účtování a měření spotřeby.

„AWS European Sovereign Cloud posiluje náš závazek nabízet zákazníkům AWS nejpokročilejší sadu kontrol suverenity, ochrany soukromí a bezpečnostních funkcí, které jsou v cloudu k dispozici,“ řekl Max Peterson, viceprezident pro Sovereign Cloud ve společnosti AWS. „Již více než deset let spolupracujeme s vládami a regulačními orgány v celé Evropě, abychom pochopili a splnili vyvíjející se potřeby v oblasti kybernetické bezpečnosti, ochrany soukromí a lokalizace dat a v poslední době i digitální svrchovanosti. Díky této nové nabídce budou mít zákazníci a partneři v celé Evropě větší výběr, aby dosáhli požadované provozní nezávislosti, aniž by to bylo na úkor nejširších a nejhlubších cloudových služeb, které již dnes znají a využívají miliony zákazníků.“

„Vytvoření evropského cloudu AWS usnadní využívání služeb AWS mnoha organizacím veřejného sektoru a společnostem s vysokými požadavky na bezpečnost a ochranu dat,“ uvedla Claudia Plattnerová, prezidentka německého Spolkového úřadu pro informační bezpečnost (BSI). „Jsme si vědomi inovační síly moderních cloudových služeb a chceme přispět k jejich bezpečnému zpřístupnění pro Německo a Evropu. Katalog C5 (CloudComputing Compliance Criteria Catalogue), který vyvinul BSI, významně formoval standardy kybernetické bezpečnosti v cloudu a AWS byla ve skutečnosti prvním poskytovatelem cloudových služeb, který obdržel od BSI certifikát C5. V tomto ohledu nás velmi těší, že můžeme konstruktivně participovat v lokálním vývoji cloudu AWS, který z hlediska bezpečnosti rovněž přispěje k evropské suverenitě.“

AWS European Sovereign Cloud bude suverénním již podle své koncepce a bude postaven na více než desetiletých zkušenostech společnosti AWS s provozem několika nezávislých cloudů pro nejkritičtější a nejomezenější pracovní zátěže. Zákazníci, kteří potřebují více možností, jak řešit přísné požadavky na izolaci a rezidenci dat v dané zemi, budou moci využít stávající nabídky, jako jsou AWS Outposts nebo AWS Dedicated Local Zones, a nasadit tak infrastrukturu AWS European Sovereign Cloud ve vybraných lokalitách. AWS Outposts jsou plně spravovaná řešení, která poskytují infrastrukturu a služby AWS prakticky v jakémkoli lokálním nebo okrajovém umístění a zajišťují konzistentní hybridní prostředí. Jsou určena pro workloady, které musí zůstat v lokálním prostředí z důvodu latence, zpracování dat a požadavků na rezidenci dat, přičemž zákazníci chtějí, aby tyto workloady běžely bez problémů s ostatními pracovními zátěžemi v AWS. AWS Dedicated Local Zones AWS jsou typem infrastruktury vytvořené pro výhradní použití zákazníkem nebo komunitou a umístěné na místě určeném zákazníkem. Jsou navrženy tak, aby, ve větším měřítku, snižovaly provozní režii správy lokální infrastruktury a mohou být nakonfigurovány tak, aby splňovaly specifické regulační požadavky zákazníka.

Zákazníci AWS European Sovereign Cloud budou moci těžit ze stejné nízké latence a vysoké dostupnosti, jakou očekávají od stávajících AWS Regions, a z přístupu k nejrozsáhlejšímu a nejrozšířenějšímu cloudu na světě, který slouží k podpoře inovací. AWS European Sovereign Cloud bude nabízet několik Availability Zones, tedy infrastrukturu umístěnou v oddělených a odlišných geografických lokalitách, které jsou od sebe dostatečně vzdálené, aby výrazně snížily riziko, že jediná událost ovlivní kontinuitu provozu zákazníků, a zároveň dostatečně blízko, aby poskytovaly nízkou latenci pro aplikace s vysokou dostupností, které využívají více Availability Zones. Každá zóna dostupnosti má nezávislé napájení, chlazení a fyzické zabezpečení a je propojena redundantním sítěmi s velmi nízkou latencí.

Společnost AWS nabízí největší a nejkomplexnější cloudovou infrastrukturu na světě se Availability Zones ve 32 zeměpisných oblastech a plánuje spustit dalších 15 Availability Zones a pět dalších AWS Regions v Kanadě, Německu, Malajsii, na Novém Zélandu a v Thajsku. Infrastruktura AWS v Evropě v současné době zahrnuje osm AWS Regions ve Frankfurtu, Irsku, Londýně, Miláně, Paříži, Stockholmu, Španělsku a Curychu a více než 120 bodů přítomnosti sítě pro distribuci obsahu (CDN) ve více než 25 městech v 19 evropských členských státech. Jedny z největších vývojových týmů AWS se nacházejí v Evropě, s klíčovými centry v Dublinu, Drážďanech a Berlíně.

Společnost Amazon dnes vytváří tisíce kvalitních pracovních míst a investuje miliardy eur do evropských ekonomik. V celé EU Amazon vytvořil více než 100 000 stálých pracovních míst a mnoho hlavních součástí AWS, včetně systému AWS Nitro a Amazon CloudWatch, je vytvořeno v EU. AWS European Sovereign Cloud podpoří hospodářský rozvoj prostřednictvím investic do infrastruktury, pracovních míst a dovedností v komunitách a zemích po celé Evropě. V rámci trvalého závazku přispívat k rozvoji digitálních gramotnosti bude společnost AWS najímat a rozvíjet další místní zaměstnance, kteří budou provozovat a zajišťovat podporu pro AWS European Sovereign Cloud.

Zákazníci, AWS Partneři a regulační úrady vítají AWS European Sovereign Cloud

Organizace napříč Evropskou Uní jsou mezi miliony aktivních zákazníků používajících AWS ve více než 190 zemích po celém světě. AWS poskytuje nejširší nejkomplexnější kontrolní mechanismy pro dodržování předpisů, podporuje 143 bezpečnostních standardů a certifikací pro dodržení regulačních požadavků po celém světě. Pro plnění dalších požadavků na umístění dat, provozní autonomii a odolnost v Evropě spolupracuje AWS úzce s evropskými regulačními orgány a národními agenturami pro kybernetickou bezpečnost na vytvoření AWS European Sovereign Cloud platformy. Mnoho regulačních orgánů, zákazníků a partnerů AWS v Evropě vítá nový AWS European Sovereign Cloud.

„Suverenita dat a jejich lokalizace jsou nyní v popředí evropských i národních debat o bezpečnosti. Proto je oznámení společnosti AWS o nezávislém evropském cloudu skutečně správným rozhodnutím ve správný čas, které v konečném důsledku posílí i transatlantické partnerství,“ uvedl Tomáš Krejčí, náměstek ředitele Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) v České republice. „Jsme přesvědčeni, že poskytne veřejnému sektoru i silně regulovaným společnostem větší možnost volby ve strategii digitální suverenity. Zcela nezávislý cloud, který poskytuje odpovídající úroveň kybernetické bezpečnosti spolu se zajištěním plnění přísných požadavků na ochranu dat, bude vždy přínosem jak pro orgány veřejného sektoru, tak i pro občany,“ dodal.

Závazek k udržitelnosti

Společnost Amazon se zavázala do roku 2040, tedy o 10 let dříve, než je rámec Pařížské dohody, dosáhnout nulových emisí uhlíku ve všech svých provozech. Amazon je spoluzakladatelem iniciativy The Climate Pledge a v roce 2019 se stala jejím prvním signatářem. V rámci svého závazku Climate Pledge se společnost Amazon vydala cestou 100% napájení svých provozů obnovitelnou energií do roku 2025. V roce 2022 se společnost Amazon se stala firmou, která vytvořila rekord v množství energie využité z obnovitelných zdrojů a i nadále zůstává největším firemním odběratelem energie z obnovitelných zdrojů tuto pozici si podle agentury Bloomberg New Energy Finance drží od roku 2020. Amazon má nyní 401 projektů v oblasti obnovitelné energie ve 22 zemích. Kromě toho bude mít společnost AWS do roku 2030 pozitivní bilanci spotřeby vody, takže do komunit vrátí více vody, než kolik jí spotřebuje při své přímé činnosti.

O Amazon Web Services

Od roku 2006 je Amazon Web Services nejrozsáhlejší a nejrozšířenější cloudovou nabídkou na světě. AWS neustále rozšiřuje své služby a nyní nabízí více než 240 plně vybavených služeb pro IT úložiště, databáze, sítě, analytiku, strojové učení a umělou inteligenci (AI), internet věcí (IoT), mobilní služby, zabezpečení, hybridní služby, virtuální a rozšířenou realitu (VR a AR), média a vývoj, nasazení a správu aplikací ze 102 Availability zón ve 32 geografických oblastech, přičemž byly oznámeny plány na dalších 15 Availability zón a pět dalších AWS Regions v Kanadě, Německu, Malajsii, na Novém Zélandu a v Thajsku. Miliony zákazníků – včetně nejrychleji rostoucích startupů, největších podniků a předních vládních agentur – důvěřují společnosti AWS,že jim zajistí výkon jejich infrastruktury, větší agilitu a nižší náklady. Více o AWS na aws.amazon.com.

O Amazonu

Amazon je veden čtyřmi zásadami: zaměření na zákazníka namísto konkurenčního zaměření, vášeň pro vynalézavost, závazek k provozní vynikajícímu výkonu a dlouhodobé myšlení. Amazon se snaží být nejvíce zákaznickou společností na Zemi, nejlepším zaměstnavatelem na Zemi a nejbezpečnějším místem k práci na Zemi. Hodnocení zákazníků, jedno kliknutí na nákup, personalizované doporučení, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, tablety Fire, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, technologie Just Walk Out, Amazon Studios a The Climate Pledge jsou některé z věcí, které Amazon pionýrsky rozvíjí. Pro více informací navštivte amazon.com/about a sledujte @AmazonNews.

Na Aukru probíhá aukce historicky prvního mikrometeoritu nalezeného v ČR

Aukro ve spolupráci se společností Top Meteorites spustilo raritní aukci. Nadšenci do vesmíru mohou přihazovat na historicky první mikrometeorit nalezený na území České republiky a zároveň úplně první meteorit nalezený v Praze. V rámci aukce získá výherce rovněž certifikát pravosti s hologramem, osobně podepsanou knihu o mikrometeoritech od jejich objevitele Jona Larsena, obraz mikrometeoritu na zeď a fotodokumentaci z hledání prvního českého mikrometeoritu. Aukce končí 1. listopadu ve 20 hodin a vztahuje se na ní garance vrácení peněz, tedy platba proběhne prostřednictvím bezpečné Aukro platby.

Mikrometeority už jsou vědecké obci známé desítky let, ale jejich nálezy pocházely pouze z odlehlých oblastí Antarktidy, Grónska, Nového Skotska, pouště Atacama a podobně. Dne 25. září 2023 však navštívil Prahu Jon Larsen, společně se svým charakteristickým vybavením: skládacím košťátkem (aby se mu vešlo do letadla), magnetem a hromadou igelitových pytlíků. Společně se dvěma členy Mezinárodní asociace sběratelů meteoritů (International Meteorite Collectors Association – I.M.C.A.) a zakladateli společnosti Top Meteorites, Zdeňkem Schneiderem a Milanem Zvárou se vydali na střechu obchodního domu Tesco. Po několika hodinách sbírání vzorků usazenin našli historicky první mikrometeorit na území České republiky.

Bylo potvrzeno, že kámen je mimozemského původu na základě vizuální identifikace od Jona Larsena. Kámen je namontován na podepsaném odolném mikroskopickém sklíčku a je dodáván spolu s certifikátem pravosti,“ uvedl Zdeněk Schneider, zakladatel společnosti Top Meteorites k aukci českého mikrometeoritu s katalogovým číslem NMM 4710, které odkazuje na archiv NMM, index sbírky Projekt Stardust Jona Larsena, která je referenční sbírkou pro městské mikrometeority.

Mikrometeorit NMM 4710 je aerodynamický černý kryptokrystalický (CC) typ, dlouhý zhruba 0,15 mm, s nikl-železitou kuličkou na každém konci. Tyto výjimečné úkazy na obou stranách meteoritu vznikly díky tomu, že meteorit v okamžiku vstupu do atmosféry rotoval. Jakmile v důsledku tření o atmosféru vzrostla jeho teplota a začal se tavit, těžké prvky, které obsahuje, se díky odstředivé síle začaly přesouvat k jeho okrajům, kde po ztuhnutí už zůstaly. Toto je vzácný jev a mikrometeority těchto tvarů jsou obzvláště ceněny.

Kyberzločinci se nyní hojně vydávají za známé doručovací firmy. Falešnou SMS kradou údaje k účtu či ke kartě

ČSOB nově varuje před další praktikou kybernetických podvodníků, kterou nyní hojně využívají. Aktuálně se vydávají za známé doručovací společnosti a rozesílají falešné SMS zprávy, přes které kradou lidem přihlašovací údaje k jejich účtům nebo platebním kartám.

„Je to opět známá finta, ale v posledních dnech se její využívání významně zintenzivnilo. Její podstatou je, že člověk klikne na odkaz ve falešné SMS zprávě v domnění, že vyřeší zásilku například od České pošty, ale ve skutečnosti se dostane na napodobeninu platební brány, kde vyplní přihlašovací údaje k účtu nebo platební kartě a v tom okamžiku jsou mu zcizeny podvodníkem a zneužity,“ popisuje hlavní principy tohoto podvodu Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

Podvodné SMS zprávy jsou letitý trik kyberpodvodníků. Aktuálně se vydávají za doručovací společnosti, ale často třeba i za finanční úřad, správu sociálního zabezpečení atd. „První, na co je třeba myslet je, zda opravdu nějaký balíček očekávám. Pokud ne, tak takovou zprávu rovnou smažte. Všímejte si, z jakého čísla vám zpráva přišla. Často je to zahraniční číslo. Stejně tak odkazy umístěné v SMS zprávách jsou svým tvarem na hony vzdálené od těch reálných. Je potřeba zachovat chladnou hlavu a jednat s rozmyslem,“ dodává Petr Vosála.

Takto vypadá falešná SMS zpráva

Počty kyberútoků meziročně neklesají, ale právě naopak. Podle nedávno zveřejněných statistik České bankovní asociace jich bylo jen za první pololetí přes 30 tisíc. Okradených jsou stovky tisíc a škody přesahují miliardu korun. ČSOB a Policie ČR proto společně připravili v loňském i letošním roce preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, aby zvýšili povědomí o této problematice, varovali před kyberpodvodníky a ukázali na co si dát pozor. Nově se také zavázali v oblasti kyberbezpečnosti proškolit jeden milion lidí. Formou partnerství se ČSOB přidala i k aktivitě ČBA pod názvem nePINdej!, která formou sofistikovaného testu odkrývá nejčastější triky podvodníků.

Vše o kybernetických podvodnících, které v ČSOB nazýváme Volači a Klikač, si můžete připomenout ZDE.

Nový test od ČBA v rámci aktivity nePINdej! si můžete vyzkoušet na adrese: www.kybertest.cz.

Skupina ČSOB

je vedoucím hráčem na bankovním trhu v České republice. Naše motto „Digitálně a s lidmi“ nejlépe vyjadřuje probíhající investice do inovací a digitalizace, díky nimž neustále zjednodušujeme a zkvalitňujeme obsluhu našich klientů v online prostředí i na pobočkách. Naše služby jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Stavíme na unikátním bankopojišťovacím modelu, který nabízí pod jednou střechou vše pro řešení finančních potřeb – od bankovních služeb pod značkou ČSOB či Poštovní spořitelna přes pojištění od ČSOB Pojišťovny, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria Finance. Své služby poskytujeme všem typům zákazníků – fyzickým osobám, malým a středním podnikům i korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

V oblasti bydlení je ČSOB největším poskytovatelem úvěrů v České republice. Díky Hypoteční bance a ČSOB Stavební spořitelně, které jsou částí skupiny ČSOB, jejich celkový objem dosahuje cca 500 miliard korun. Naším cílem je nabídnout klientům veškeré služby spojené s bydlením jednoduše a pod jednou střechou – od úvěrů na bydlení, po hypotéky, stavební spoření a související služby jako je pojištění hypotéky, nemovitosti apod.

Venku přituhuje. Jak udržet přívěs v kondici pro bezpečné a spolehlivé cesty?

Stejně jako auto, potřebuje i přívěs pravidelnou kontrolu a údržbu. Zejména v zimě, kdy nízké teploty dávají přívěsu zabrat, a zanedbání malých problémů může vést k velkým závadám. Pokud ale budete přívěsu věnovat pravidelnou péči a servisní kontroly, udržíte ho dlouho v kondici. Zatímco na povinnou garanční prohlídku je třeba přijet s přívěsem do servisu, běžnou údržbu zvládnete sami. Na co si dát pozor?

Kola

Hlavní součástí přívěsu jsou kola, která potřebují pravidelný servis, a není radno je zanedbávat. Kontrolováno by mělo být především správné huštění pneumatik a dotažení kolových šroubů. „Právě stav pneumatik má vliv na pérování a jízdní vlastnosti celého přívěsu. Maximální doporučený tlak zjistí majitelé přímo na každé pneumatice. Tlak totiž ovlivňuje její životnost,“ uvádí Petr Ostrý, spolumajitel a jednatel společnosti Agados, která je největším tuzemským výrobcem přívěsných vozíků.

Povrch

Zejména v zimě se doporučuje udržovat povrchové části, které jsou náchylné na posypovou sůl, která se používá pro ošetření silnice. Přívěs oplachujte čistou vodou, aby solanka na plochu nepůsobila dlouho. Zvýšenou péči věnujte zinkovým částem, čímž zabráníte případnému reznutí. Přívěs uschovejte pod střechu nebo přikryjte alespoň plachtou, aby do něj nesněžilo.

Světla

Před každou jízdou zkontrolujte světelné prvky, které jsou důležité pro bezpečnost na silnici. „Přívěsy Agados mají od roku 2020 zadní LED osvětlení ve vlastním designu ve standardní výbavě u brzděných přívěsů a volitelně je osvětlení k dispozici i pro nebrzděné přívěsy. Novinkou letošního roku jsou i poziční světla v designu Agados. LED osvětlení je odolnější vůči otřesům během jízdy a má vyšší životnost. Velké množství přívěsů ale LED světly nedisponuje, proto musí majitel přívěsu se žárovkovými světly kontrolovat kontakty v samotné vidlici, zvláště v konektorech zadních svítilen, kam se často dostává vlhkost,“ vysvětluje Petr Ostrý.

Podvozek

V zimě je kontrola podvozku důležitá. Nachází se zde šrouby, spoje. Zkontrolujte, zda nejsou uvolněny.

Brzdy

Zvýšenou pozornost věnujte kontrole a seřízení brzd. Potřebná je kontrola opotřebení brzdového systému a zjištění vůle mezi brzdovým obložením a brzdovým bubnem. Nezapomeňte na kontrolu a promazání nájezdové brzdy. Špatné brzdové tlumiče nechte vyměnit. Kompletní seřízení brzd by mělo proběhnout každé dva roky nebo po ujetí 40 tisíc km.

Garanční prohlídka a servis

Hlídejte termíny garanční prohlídky, které jsou předepsané u nebrzděných přívěsů po 12 měsících od zakoupení přívěsu a u brzděných přívěsů ve třech termínech – po 6 měsících od zakoupení přívěsu (nebo ujetí 2 000 km), dále po 12 měsících od zakoupení přívěsu (nebo ujetí 15 000 km) a poslední termín povinné garanční prohlídky je po 24 měsících od zakoupení přívěsu. „Pravidelný servis zase může odhalit potenciální problémy nebo opotřebení, které mohou ohrozit bezpečnost jízdy. Důležité je, aby servisní opravy a montáže náhradních dílů prováděli proškolení mechanici. Originální a značkové náhradní díly navíc zaručují kvalitu, bezpečnost a dlouhou životnost. Agados garantuje pro svoje přívěsy servis, opravy a výměny včetně značkových náhradních dílů,“ dodal Petr Ostrý.

Agados je v České republice největším výrobcem přívěsů a zároveň jedním z největších evropských výrobců přívěsů v kategorii O1 a O2 (celková hmotnost přívěsů do 750 kg a do 3500 kg). Agados ročně prodá okolo 30 tisíc přívěsných vozíků. Společnost je zastoupena ve většině evropských států a na území České republiky. Polovina produkce míří za hranice. Společnost Agados nabízí přívěsy z široké palety vyráběných brzděných a nebrzděných typů různého použití, rozměrů, použitého materiálu a bohatého příslušenství. Agados zajišťuje i kompletní servis a prodej náhradních dílů i na starší typy přívěsů. Výrobou přívěsů se zabývá od roku 1992. Sídlí ve Velkém Meziříčí.

Exit mobile version