LINQ USB4 PRO je nekompromisní USB C datový kabel s širokým využitím

Kvalitní, špičkový datový kabel nabízí široké možnosti využití od nabíjení telefonu, tabletu nebo notebooku maximálním výkonem, ultrarychlého přenosu velkých souborů, připojení externí grafické karty či přenosu až 8K obrazu.

Velkým tématem posledních let v mobilní elektronice bývá jak rychlost nabíjení nového telefonu či jiného mobilního zařízení, tak zároveň i v jakém maximálním rozlišení a formátu dokážou tyto nové vlajkové lodě známých výrobců natáčet. Málokdo se ovšem ale zamyslí nad tím, že pro dosažení maximálních udávaných hodnot je zapotřebí kvalitní a rychlý kabel, který disponuje navíc i všemi známými certifikacemi. Právě pro dosažení maximální rychlosti a kvality představuje výrobce LINQ by ELEMENTS nový prémiový USB C datový kabel LINQ USB4 PRO. Představuje ideálního partnera pro rychlé nabíjení i využití nejnovějších technologií telefonů, notebooků i další moderní elektroniky. Například telefony řady Apple iPhone 15 Pro s ním budou schopny naplno využít možnosti záznamu videa ve vysokém rozlišení přímo na externí úložiště i maximálních rychlostí nabíjení. LINQ USB4 PRO je tak díky těmto vlastnostem připraven i na dlouhá léta dopředu.

Konektivita bez kompromisů

S datovým kabelem LINQ USB4 Pro lze poznat rychlost nové generace. Tento rychlý a zároveň odolný kabel přijde vhod zejména pro připojení externích pevných disků a pro připojení až 8K Ultra HD monitorů do notebooku. Využití má ale ještě daleko širší. Lze snadno použít pro nabíjení zařízení maximálním výkonem nebo pro přenos velkých video souborů z nových telefonů řady iPhone 15. Kabel obsahuje dále E-mark čip pro vynikající stabilitu přenosu dat a bezpečné 240W nabíjení PD3,1 EPR. Díky textilnímu opletu je kabel navíc pevný, a přitom velmi flexibilní.

Chtějte jen to nejlepší

Technologie USB 4 poskytuje nejnovější a nejrychlejší komunikační protokoly, což v kombinaci s integrovaným čipem e-Mark znamená vyšší účinnost a lepší správu šířky pásma pro stabilní přenos dat. S tímto kabelem tak získáte optimalizované připojení pro zařízení, jako jsou externí pevné SSD siky, externí grafické karty, zařízení s Thunderbolt 3 a 4 nebo monitory.

Nabíjení nové generace

Technologie Power Delivery 3.1 EPR dokáže ve spojení s odpovídajícím adaptérem dodat zařízením výkon až 240W. Kabel LINQ USB4 PRO tak poskytuje nejen vynikající rychlost přenosu dat, ale také dokáže špičkově nabíjet.

Úchvatný 8K Ultra HD obraz

LINQ USB4 PRO plně podporuje rozlišení 8K Ultra HD a je tak schopný poskytnout 4x více pixelů než 4K rozlišení. Díky 2x vyššímu rozlišení v kombinaci s 60Hz obnovovací frekvencí umožňuje plynulé a ostré sledování obsahu s vysokou rychlostí. Rozlišení 4K s 144Hz frekvencí poté umožnuje ještě rychlejší pohyb obrazu, který je ideální pro sledování sportu, akčních filmů nebo hraní nejnovějších her.

Kabely LINQ jsou udržitelné

Společnost LINQ se zavázala k odpovědnosti za lepší a ekologičtější budoucnost. Proto své produkty navrhuje tak, aby jejich životní byl co nejdelší. Při výrobě používá recyklované materiály, v tomto případě například hliník, sofistikované výrobní procesy a v neposlední řadě ekologická balení.

Klíčové vlastnosti datového kabelu LINQ USB4 PRO:

  • Ideální pro propojení notebooku s SSD diskem, monitorem či mobilním zařízením
  • Konektory: 2x USB C/Thunderbolt 4(M)
  • Rychlost přenosu dat až 40 Gbps (USB 4)
  • 240W nabíjení PD3.1 EPR
  • Maximální rozlišení 8K@60Hz/4K@144Hz
  • Odolné konektory hliníku
  • Pevný a zároveň flexibilní opletený kabel
  • Délka: 0,3m/1m

Cena a dostupnost

Nový datový kabel LINQ USB4 PRO je již nyní v prodeji ve variantě 0,3 metru za cenu 990 Kč a ve variantě 1 metr za cenu 1290 Kč.

O společnosti LINQ by ELEMENTS

LINQ by ELEMENTS je výrobcem prémiových USB-C rozbočovačů a kabelů, které kombinují ty nejlepší specifikace s elegantním dánským designem a špičkovým zpracováním za dostupnou cenu. Jedním z klíčových prvků strategie je důsledné využívání těch nejmodernějších standardů tak, aby na ně mohli zákazníci při výběru klidně zapomenout a soustředit se pouze na to, jaké porty potřebují. Výrobce navíc dbá i na udržitelnost a proto vždy využívá 100% recyklované aluminium a vysoce kvalitní kabely, které zajišťují dlouho životnost jeho produktů.

Český servis se po dokončení transformace přejmenovává na iBusiness Thein

Společnost Český servis, spadající do investiční skupiny Thein Tomáše Budníka, pokračuje ve své transformaci a v souvislosti s novým zaměřením se definitivně přejmenovává na iBusiness Thein.

iBusiness Thein představil Český servis v březnu tohoto roku coby samostatnou značku pro nové portfolio produktů a služeb na bázi portfolia Apple. Kromě prodeje produktů Apple při té příležitosti firma představila také službu DaaS (Device as a Service). V souvislosti s budováním řady obchodních i technických kompetencí souvisejících se získáním prodejní autorizace Apple (B2B Apple authorized reseller) se původně čistě na servis zaměřená firma postupně zcela transformovala.

“Potvrzením správného směru se pro nás stalo partnerství pro exkluzivní projekt Mac@Dev přímo s Applem, který je zaměřen na zvýšení penetrace Maců v prostředí českých vývojářských týmů a firem,” říká Jana Studničková, CEO iBusiness Thein, a doplňuje: “Servis v celém portfoliu postupně zastával stále menší roli a do konce října jej postupně ukončujeme. Logické je tak i legální přejmenování celé firmy podle dominantního směru na iBusiness Thein. Kromě samotného portfolia produktů Apple, DaaSu a zaměření na vývojáře se nyní soustředíme zejména na budování týmu techniků – konzultantů, kteří firmám poskytují komplexní podporu při přechodu na Macy.”

O iBusiness Thein

iBusiness Thein je nejmladší B2B autorizovaný reseller Apple v Česku a nový projekt skupiny Thein. Pro B2B zákazníky přináší možnost pořízení produktů značky Apple, a to jak přímo, tak formou služby. Její součástí je také záruční a pozáruční servis, prodloužená záruka, pojištění, náhradní zařízení v případě jeho poškození nebo ztráty a na konci tříletého cyklu pak garantované smazání dat a případná ekologická likvidace.

O skupině Thein

Thein je investiční skupina založená zkušeným manažerem a investorem Tomášem Budníkem, která se zaměřuje na rozvoj technologických společností v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0. Pomocí fondů Thein Private Equity SICAV a J&T Thein SICAV chce ve svém portfoliu propojovat zajímavé projekty a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filosofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

Výrobky značky HONOR jsou nyní k dostání za Black Friday ceny

Smartphony i tablety HONOR jsou díky Black Friday nabídce k dostání za ceny až o 7 000 Kč nižší. Akce běží od 30. 10. u prodejců Alza, Datart, Mobil Pohotovost, Space a Planeo a platí až do 26. 11. Slevy se vztahují jak na prémiové modely, tak i na produkty za dostupnou cenu.

Vlajková loď pro fajnšmekry

Špičkový fotomobil HONOR Magic5 Pro

Vlajková loď HONOR Magic5 Pro a její oceňovaný špičkový systém tří fotoaparátů umí zachytit neskutečně kvalitní snímky, a to i ve tmě nebo v rychlém pohybu. Modelu nechybí ani technologie IMAX Enhanced Movie Master pro videa ve filmové kvalitě. Ocenění letos sbíral i jeho šetrný 6,81“ zaoblený displej s vylepšenou kvalitou obrazu. Pod luxusním designem se ukrývá super velká baterie o kapacitě 5100 mAh, takže fotit, filmovat, hrát hry a brouzdat po internetu je s ním možné bez problémů po celý den bez nabíjení. Díky Black Friday nabídce je jeho cenovka o 7 000 Kč nižší.

Nyní za speciální předvánoční cenu: 20 990 Kč

Původní cena: 27 990 Kč

Prémiové funkce za cenu střední třídy

HONOR 90 12GB / 512GB

V akci Black Friday je také smartphone HONOR 90 se svým skvělým 200Mpx fotoaparátem, který fotí dokonale bez ohledu na okolní podmínky, takže jasné a detailní fotky pořídí i třeba za šera. Zaoblený, k očím šetrný 6,7“ displej ohromí až miliardou barev a díky vysokému jasu HDR 1600 nitů je jasně zřetelný i na ostrém slunci. Velkým plusem je i slot na 2 Nano SIM karty, perfektní výkon a velká baterie. HONOR 90 má zkrátka funkce, které jsou obvyklé spíše u prémiových zařízení. S Black Friday nabídkou je HONOR 90 levnější o 3 000 Kč.

Nyní za speciální předvánoční cenu: 11 990 Kč

Původní cena: 14 990 Kč

Kvalita pro každý rozpočet

Magic5 Lite 6GB / 128GB

Tento krásný, lehounký a tenký smartphone pohání velká 5100mAh baterie, takže zvládne až 2 dny brouzdání po sociálních sítích nebo přehrávání videí, aniž by se musel nabíjet. Zadní stranu zdobí elegantní prstenec, ve kterém jsou zasazeny tři výkonné fotoaparáty. Hráče her nadchne tento šikula svižnou odezvou displeje s obnovovací frekvencí 120 Hz. Nechybí ani pokrokové funkce na ochranu očí. Díky Black Friday nabídce je jeho cenovka nižší o 1 200 Kč.

Nyní za speciální předvánoční cenu: 5 990 Kč

Původní cena: 7 190 Kč

HONOR 90 Lite

Chytrý telefon HONOR 90 Lite je stylový parťák s působivým 100Mpx fotoaparátem a 16Mpx přední kamerou pro oslnivá selfie. Díky paměti 8 GB s 256GB úložným diskem pojme desetitisíce souborů. Velkou předností je i jeho velká výdrž baterie s kapacitou 4500 mAh. Bezrámečkový 6,7palcový displej podporuje funkce ochrany očí. K dostání je buď v modrém odstínu Cyan Lake, nebo v elegantní černé Midnight Black, s Black Friday o 1 000 Kč levněji.

Nyní za speciální předvánoční cenu: 5 490 Kč

Původní cena: 6 490 Kč

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

V digitálním světě jsou sociální sítě mostem k vašim klientům

V posledních letech se komunikace na sociálních sítích stala nezbytnou součástí moderní cesty k zákazníkovi, a proto jim podnikatelé firem věnují stále větší pozornost. Zároveň je potřeba si říct, že spoléhat na organický dosah příspěvků nestačí a ve většině případech je nutné zapojit i placené kampaně. V dnešní době mají neplacené reklamní příspěvky dosah v průměru pouhých 5-10 %. Článek přináší klíčové poznatky a nástroje pro účinnější komunikační strategie v prostředí sociálních médií.

Neplacený dosah slouží pouze jako doplnění

Povaha sociálních médií nabízí v reálném čase jedinečnou příležitost pro sledování a analyzování cílových skupin včetně strategie konkurence. Je to také způsob, jak firmy navazují kontakt se svými zákazníky na osobnější úrovni. Spoléhat ovšem na organický dosah příspěvků šířených na internetu nestačí. Ptáte se proč? „Tvořit pouze obsah a očekávat to, že jej uvidí nějaké zásadní číslo uživatelů je již dlouhou dobu zcela irelevantní. Organické dosahy bez podpory jsou v průměru na úrovni 5-10%, tzn. budete-li vyrábět průměrný obsah, tak vás jistě bude jeho tvorba stát daleko více než vám přinese,“ říká Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto.

Cílovou skupinu definují algoritmy

Algoritmy na sociálních sítích definují cílovou skupinu tak, že analyzují interakce a chování uživatelů na platformě. Tyto algoritmy sledují, co uživatelé „lajkují,“ sdílejí a komentují, a na základě těchto informací určují obsah, který jim bude prezentován. Tím se vytváří personalizovaný zážitek pro každého uživatele a zvyšuje se pravděpodobnost, že jim vyskočí příspěvky a reklamy relevantní pro jejich zájmy. „Sociální sítě nejsou bezvýznamné zábavné platformy pro mladé, ale důležité médium, na kterém lidé tráví denně hodiny a získávají skrze něj informace o světě. Jen na Facebooku má nyní účet více než 7 milionů Čechů,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Každá sociální síť je charakterizovaná určitou skupinou uživatelů

Každá sociální síť má své vlastní publikum, a proto je důležité mít předem nadefinovanou cílovou skupinu na kterou budou směřovat reklamní příspěvky, jinými slovy, Facebook je zdrojem informací, na Instagramu pramení inspirace z nových trendů, na TikTok chodí lidé za zábavou a na LinkedIn pro networking. „Komunikační strategie nezačína, ale naopak končí volbou platformy,“ dodává Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors. „Vždy klientům říkáme, že sociální síťě je potřeba vybírat dle cílové skupiny. Nemá smysl například dělat aktivity na TikToku, pokud cílíme na osoby starší 40 let. Každá soc. síť má svá specifika a publikum. Podle produktu nebo služby je potřeba zvolit takovou strategii a kanály, které ideálně osloví mou cílovou skupinu,“ doplňuje Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Newsletter a placené kampaně jsou dvě odlišné věci

Je důležité neplést si funkce newsletteru a placených kampaní. Newsletter je zpravidla forma periodického elektronického zpravodaje, kterou odebírají uživatelé, aby dostávali aktuální informace, novinky, rady, nebo jiný obsah od konkrétního vydavatele. „Pokud máte produkt, který se hodí takto promovat, je dobré newsletter zahrnout do svého marketingového mixu,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio. Placená inzerce, na druhou stranu, je forma reklamy, kdy se platí za umístění reklamního obsahu na určité platformě nebo médiu s cílem oslovit širší spektrum lidí. „Pokud jste značka a chcete se sociálními sítěmi pracovat strategicky, bez placených kampaní se neobejdete,“ doplňuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Revolut představuje v České republice Obchodování Pro: výkonnou sadu nástrojů pro pokročilé obchodníky

  • Revolut spustil nové předplatné Obchodování Pro výkonnou sadu nástrojů a postřehů navrženou pro pokročilé obchodníky, kteří chtějí posunout způsob, jakým obchodují, na novou úroveň.
  • S doplňkem Obchodování Pro získají obchodníci slevu na provize a vyšší limitní pokyny pro americké a evropské akcie a ETF.
  • Uživatelé Obchodování Pro mohou využívat Obchodní terminál – desktopový nástroj pro pokročilé analýzy portfolií, aby byla jejich rozhodnutí založená na datech.
  • Revolut nabízí všem uživatelům prodloužené hodiny pro obchodování s americkými akciemi.

Revolut, finanční superaplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě a s více než 600 tisíci zákazníků v České republice, představil Obchodování Pro — výkonnou sadu nástrojů a postřehů pro pokročilé obchodníky, kteří chtějí posunout způsob, jakým obchodují, na novou úroveň. Nové předplatné poskytuje Revolut Securities Europe UAB a může být přidáno ke stávajícím plánům Revolut (s výjimkou plánu Ultra, který již Obchodování Pro obsahuje zdarma).

S Obchodováním Pro mohou aktivní investoři využít zlevněné provizní poplatky za pouhých 0,12 % (namísto 0,25 %) na obchody, které přesáhnou limit pro obchody zdarma[1] jejich stávajícího plánu Revolut a navíc neplatí žádný minimální poplatek pro zemi. Mohou se však platit jiné poplatky.

Obchodování Pro také nabízí přístup k vyšším limitním pokynům pro americké a evropské akcie a Fondy obchodované na burze (ETF). Běžní uživatelé mají přístup k 10 000 USD na pokyn. Uživatelé s Obchodování Pro až 1 500 000 USD na pokyn u amerických akcií a 1 500 000 u akcií EHP a ETF, přičemž maximum je 50 000 akcií na jeden obchod.

Uživatelé Obchodování Pro získají přístup k pokročilým analýzám portfolií, včetně výkonnostního měřítka, sledování realizovaného výkazu zisků a ztrát, přemístění portfolií a další, aby tak mohli učinit rozhodnutí podložená daty.

Obchodování Pro také obsahuje Obchodní terminál (dostupný skrze trade.revolut.com), kde si aktivní obchodníci mohou nastavit pracovní prostor na míru, monitorovat obchodní trendy a provádět obchody efektivně – to vše na jedné obrazovce, která zprostředkuje ten nejlepší zážitek.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EHP):

„Obchodování Pro bylo vytvořeno tak, aby splňovalo jednotlivé potřeby pokročilých obchodníků. Nabízí jim sadu nástrojů navrženou s cílem zlepšit jejich obchodní schopnosti. Narůstá počet zákazníků s vyššími hodnotami portfolií, kteří používají Revolut k velkým obchodům, a potřebují tak hlubší analýzy portfolií a desktopové nástroje. Vytvořili jsme Obchodování Pro, abychom tento problém vyřešili. Stále pracujeme na tom, abychom otevřeli prostor jmění a obchodování širšímu spektru zákazníků a další na našem seznamu jsou služby robo poradce, podílové fondy a dluhopisy.“

Nový předplatitelský plán Obchodování Pro je nyní dostupný v zemích EHP za měsíční poplatek 15 EUR, s možností zkušební verze na první měsíc zdarma. Na předplatné Obchodování Pro mohou v aplikaci Revolut upgradovat pouze uživatelé, kteří mají obchodní účet.

Revolut také nabízí všem svým uživatelům prodloužené obchodní hodiny pro obchodování s americkými akciemi. Aby měli zákazníci větší flexibilitu, rozhodl se Revolut prodloužit možnost obchodování s americkými akciemi z 6,5 hodin na 16 hodin denně. Uživatelé Revolutu mohou nyní obchodovat mezi 4:00 EST (10:00 CET) do 20:00 EST (2:00 CET). Během prodloužených obchodních hodin budou dostupné pouze limitní pokyny a obchodování s celými akciemi.

Obchodování během prodloužených hodin podléhá dalším nebo vyšším rizikům v porovnání s obchodováním během běžných obchodních hodin. Zákazníci by se před provedením jakékoli investice měli seznámit s případnými riziky v dokumentu s popisem rizik Revolutu, který je dostupný na webových stránkách.

V říjnu spustil Revolut svůj dosud největší update – Revolut 10, s významnými úpravami designu a rozvržení aplikace. Změny byly navrženy tak, aby co nejvíce usnadnily každodenní správu peněz, především narůstajícímu počtu zákazníků, kteří aplikaci používají jako svůj hlavní účet. Klíčové produkty a funkce Revolutu jsou nyní rychle dostupné z domovské obrazovky a nástroje k navýšení jmění, prozkoumání spoření a investování a využití lifestylových služeb a nabídek jsou přístupné pouhým klepnutím.

Revolut nabízí zákazníkům přístup k více než 2 200 společnostem obchodovaným na americkém trhu, více než 70 akciím kótovaným v Evropě a více než 150 ETF – to vše prostřednictvím aplikace Revolut. Investiční služby v EHP poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB.

Revolut Securities Europe UAB je investiční společnost povolená a regulovaná Litevskou centrální bankou.

Informace zde obsažené nejsou osobním doporučením, investičním poradenstvím ani pobídkou k jakémukoli investičnímu rozhodnutí. Jako u všech investicí platí investiční riziko. Hodnota investic může stoupat i klesat.

Pro více informací se prosím podívejte na Obchodní podmínky a ujednání, nejčastější dotazy týkající se poplatků, a popis rizik.

O Revolutu

Budujeme první skutečně globální finanční superaplikaci na světě. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolutu k provedení více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční zdraví, dáváme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

  1. Zákazníci mohou provést 1 (Standard), 3 (Plus), 5 (Premium) nebo 10 (Metal a Ultra) obchodů bez provizního poplatku za měsíc.

Středoškoláci v Česku – pracují minimálně, ale hýří aktivitami. Jaká je čeká budoucnost?

Vyplatí se pracovat už na střední škole? Mezi mladými Evropany je to běžná praxe, v Česku rarita. Podle vzdělávací organizace Junior Achievement Czech (JA Czech) je mnohdy přínosnější být aktivní ve studentských programech, účastnit se soutěží nebo se pustit do vlastního projektu.

Česko figuruje v zaměstnání studentů na chvostu tabulky evropských zemí. Ve věku 15 až 29 let si během formálního vzdělávání přivydělává 8,4 procenta Čechů, to je třikrát méně, než činí evropský průměr (25 %). Nejvyšší podíl mladých lidí zaměstnaných při studiu mají podle údajů Eurostatu v Nizozemsku (73 %), Dánsku (52 %) a Německu (45 %). Naopak nejnižší podíly vykázalo Rumunsko (2 %), Slovensko (5 %) a Maďarsko (6 %). „Dynamika přechodu mladých lidí ze škol na pracovní trh se v jednotlivých zemích EU výrazně liší. Rozdíly jsou dány národními vzdělávacími systémy, dostupností odborné přípravy, charakteristikou trhu práce i kulturními faktory. V Česku je obvyklé, že se středoškoláci věnují výhradně studiu a zaměstnání hledají až po maturitě či vyučení, případně na vysoké škole, kde je studijní rozvrh flexibilnější. Rodiny po středoškolácích chtějí, aby hlavně dokončili vzdělání, a firmy jejich zaměstnání stále považují za riskantní,“ uvedl Martin Smrž, ředitel JA Czech.

Na druhou stranu podle průzkumu Eurostudent VII za období 2017-2020 má Česká republika téměř nejvíc pracujících vysokoškoláků v EU – v prezenční formě studia potvrdilo pravidelný výdělek 70 procent studentů, v kombinované formě studia až 95 procent respondentů. „Maturita je v Česku mezníkem, který odděluje dvě naprosto odlišné skupiny studentů – středoškoláky, kteří jsou absolutně závislí na podpoře rodičů a nepracují téměř vůbec, a vysokoškoláky, z nichž zůstává mimo pracovní trh pouhých sedm procent. To už je úplně jiný příběh – u vysokoškoláků rodiče přivýdělek vítají a zaměstnavatelé o studenty různých oborů velmi stojí,“ podotkl Martin Smrž.

Otázkou je, jak jsou mladí Češi po střední škole na zaměstnání připraveni, zda si troufnou vybírat práci v rámci svého profesního rozvoje, nebo poptávají jen brigádnické pozice mimo svůj obor. „Osobně si nemyslím, že by si děti na střední měly přivydělávat během školního roku. Čas mohou využít k poznávání světa práce i jinak. Současný středoškolák se může přihlásit do řady podnikatelských soutěží, sledovat webináře, navštěvovat konference, účastnit se různých studentských iniciativ, dnů u vytipovaného zaměstnavatele (Explore & Connect) a tím rozvíjet své osobní portfolio realizovaných aktivit a úspěchů. Zmíněné akce mají pro budoucí uplatnění středoškoláka minimálně stejný přínos, ne-li větší než občasný přivýdělek,“ míní Martin Smrž.

Nejvyšší zaměstnanost středoškolských studentů je tradičně v oborech, kde chybí nejvíc pracovníků. „ICT Firmy se na studenty přímo zaměřují, je jednodušší si kvalitního pracovníka „vychovat“, než ho později přetahovat odjinud. 70 procent našich studentů chodí pracovat do firem, má živnostenský list nebo buduje své vlastní projekty. Je dobře, že získávají zkušenosti z podnikatelské činnosti, ale skloubit vše se studiem je náročné. Určité výhody to má i pro školu, protože mnoho absolventů s úspěšnými firmami nám pak posílá nabídky práce pro současné studenty a někteří se i vrátí jako učitelé odborných předmětů,“ nastínil Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT).

Její student, 19letý Petr Hofman, podniká už dva roky. Během studia informačních technologií se jako OSVČ věnuje výrobě webových stránek a o klienty nemá nouzi. Všechny náležitosti kolem podnikání si zjišťoval sám. Potřebné sebevědomí mu dodal praktický předmět ve škole, kdy si zkusil spravovat fiktivní byznys, a také vítězství ve finále programu Soutěž & Podnikej.

Nyní pracuje na několika vlastních start-upech a s dalším středoškolákem Stanislavem Khvedynichem organizuje projekt ENT talk, zaměřený na stejně aktivní vrstevníky. „Pomáháme studentům, jako jsme byli my – co chtějí podnikat, ale neví jak. Od jara jsme uspořádali čtyři bezplatné konference, každou s účastí 100+, a jen za poslední dva měsíce se nám zvedl počet sledujících na instagramu o 42 procent. Tvoříme nyní největší skupinu středoškoláků se zájmem o byznys. Podobné akce v Česku totiž dosud cílily na studenty vysokých škol nebo lidi, co už nějaký svůj start-up mají, pro mladší a úplné začátečníky tu nic nebylo. Účastníci našich akcí si odnáší kontakty z mnoha segmentů, motivaci a také přesvědčení nenechat vlastní budoucnost jen na své škole,“ popsal letošní maturant Petr Hofman.

V tiskové zprávě byla použita data Eurostat (EU youth: 25% employed while in education) a Studie z šetření Eurostudent VII: Práce během studia na vysoké škole, CSVŠ.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Canon oznámil rozšíření portfolia tiskáren pro tisk etiket o novinku LabelStream LS2000

Společnost Canon představila na veletrhu Canon Expo v Jokohamě nový inkoustový tiskový stroj pro průmyslový tisk etiket Canon LabelStream LS2000. Je navržen s využitím celé škály inovativních a prověřených technologií Canon. Zvládá rychlost až 40 m/min a jako první tiskárna etiket Canon tiskne barvami CMYK plus bílou na samolepicí substráty včetně papíru a fólie tak, aby splňovaly normy pro bezpečnost potravin. Model LS2000 zpřístupňuje řadu digitálních tiskových strojů Canon LabelStream širšímu okruhu zpracovatelů etiket, kteří působí v průmyslových odvětvích, jako jsou potravinářství, osobní péče, zboží pro domácnost a elektronika a při výrobě produktů na zakázku nebo na míru.

Tiskárna LabelStream LS2000, postavená na technologii tisku vodou ředitelnými inkousty, je ideálním řešením pro zpracovatele etiket, kteří hledají spolehlivý, produktivní a flexibilní digitální tiskový stroj splňující požadavky na malé série různorodých samolepicích etiket, vyráběných ve velmi krátkých termínech. Tato poptávka vyplývá mimo jiné z potřeby rychle reagovat na rostoucí množství různých produktů, obalových inovací a výzev neustále se měnícího dodavatelského řetězce. V Evropě budou návštěvníci veletrhu drupa 2024 mezi prvními, kteří se na stánku Canon (hala 8A, stánek B41) budou moci přesvědčit o rozmanitosti výstupu zařízení LabelStream LS2000.

Spolehlivá produkce etiket vysoké kvality s novou technologií tiskových hlav

LabelStream LS2000 je pětibarevný (CMYK plus bílá) inkoustový tiskový stroj pro tisk etiket, který tiskne rychlostí až 40 m/min s maximální šířkou tisku 340 mm. Tiskový stroj je vybaven novou tiskovou hlavou s rozlišením 2400 x 1200 dpi a mechanismem cirkulace inkoustu, který udržuje inkoust v toku po přesné dráze až k ústí všech trysek, čímž minimalizuje selhání trysek v důsledku jejich ucpání a pomáhá prodlužovat životnost tiskové hlavy. Aby byla zajištěna spolehlivá a stabilní produkce, jsou údržba tiskové hlavy a kontrola kvality automatizovány, stejně jako měření a nastavení barev, zatímco kontroler nabízí dokonalou integraci do různých workflow pro mimořádně snadné použití a provozní efektivitu.

Aplikační flexibilita s inovativní technologií inkoustů pro bezpečnost potravin

Nové inkousty v tiskárně LabelStream LS2000 jsou polymerové inkousty na vodní bázi s vysokou densitou, které společnost Canon vyvinula speciálně pro novou tiskovou hlavu. Inkousty obsahují vysoce syté pigmenty, které poskytují široký barevný gamut a na podkladu vytvářejí velmi tenkou vrstvu, která výrazně snižuje rozptyl světla, což vede k vynikající reprodukci barev. Bílý inkoust je součástí standardní výbavy a umožňuje tisk na průhledné fólie a další média – vytváří také vysoce krycí bílou barvu, kterou lze použít jako podkladovou vrstvu pro ostatní inkousty pro tisk živých a jasných barev. Inkousty tiskárny LabelStream LS2000 jsou vhodné pro širokou škálu aplikací a byly také navrženy tak, aby splňovaly řadu norem pro bezpečnost potravin.

Rychlá výroba etiket na široké škále substrátů

Etikety používané na vnější straně obalů potravin a dalších předmětů denní potřeby, od výrobků osobní péče až po výrobky pro domácnost, je často nutné vyrábět v malých sériích a s rychlými dodacími lhůtami kvůli kratšímu životnímu cyklu výrobků – a díky rychlosti tisku až 40 m/min je tiskárna LabelStream LS2000 vybavena tak, aby tyto požadavky splnila. Nový stroj na tisk etiket bude schopen flexibilně zpracovávat substráty od natíraného až po syntetický papír a fólie, včetně fólií odolných vůči nižším teplotám, což otevírá možnosti pro rozmanité aplikace štítků. Tenká vrstva tiskového inkoustu je na dotek téměř nepostřehnutelná. Díky tomu si potištěné substráty – včetně texturovaných médií, vybraných pro určitý design – zachovají svůj původní vzhled a dojem.

Jennifer Kolloczek, vedoucí ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku společnosti Canon Europe pro region EMEA, k tomu dodává: Zatímco poptávka po etiketách stále roste, zpracovatelé čelí výzvám, jako je rostoucí trend malých nákladů a výroba vysoce kvalitních etiket na zakázku, které nadále podporují zavádění digitálních tiskových technologií. LabelStream LS2000 jako náš první inkoustový stroj na tisk etiket s inkoustem na vodní bázi nabídne zpracovatelům spolehlivou produktivitu a rychlost potřebnou k uspokojení požadavků jejich zákazníků a díky své univerzálnosti a očekávanému souladu s předpisy o bezpečnosti potravin jim umožní diverzifikovat jejich nabídku.“

Tiskárna LabelStream LS2000 bude v regionu EMEA v prodeji od začátku roku 2025.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Novinka pro náročné. Canon rozšiřuje řadu archových inkoustových tiskáren o model varioPRINT iX1700

Společnost Canon oznámila na veletrhu Canon Expo v Jokohamě technologickou předpremiéru nového archového inkoustového tiskového stroje Canon varioPRINT iX1700 s rychlostí 170 stran A4 za minutu. Je navržen pro vysokou produktivitu a konzistentní kvalitu, takže vyhovuje potřebám náročných komerčních a interních poskytovatelů tiskových služeb.

V Evropě se o schopnostech tiskového stroje varioPRINT iX1700 přesvědčí mezi prvními návštěvníci veletrhu drupa 2024, a to na stánku Canon (hala 8A, stánek B41).

Určeno pro náročné komerční tiskárny a korporátní tisková centra

Společnost Canon se neustále snaží podporovat zákazníky v souladu s trendy v oboru, jako je například poptávka po menších nákladech tisku a zvyšující se automatizace, které umožňují dodržet přísnější termíny. Zbrusu nový inkoustový tiskový systém varioPRINT iX1700 formátu B3 představuje spojení odborných znalostí společnosti Canon v oblasti inkoustového a archového tisku z jejích výzkumných a vývojových center v Japonsku, Německu a Nizozemsku. Nový tiskový stroj s rychlostí až 170 výtisků A4 za minutu cílí na objemy tisku mezi vlajkovou lodí společnosti Canon na bázi tonerů, tiskárnou imagePRESS V1350, a inkoustovou tiskárnou varioPRINT iX2100/3200 a doplňuje nabídku pro náročná produkční prostředí.

Inovativní technologie tiskové hlavy

Tiskárna varioPRINT iX1700 je vybavena inovativní tiskovou hlavou s vysokým rozlišením 2400 x 1200 dpi a novou sadou inkoustů, která umožňuje tisknout vysoce kvalitní tiskové aplikace, jako jsou marketingové materiály, knihy a náročné aplikace pro obchodní komunikaci. Nové polymerové inkousty na vodní bázi obsahují vysoce syté pigmenty a přinášejí široký barevný gamut. Inkoust je na médium vystřikován po kondicionovací kapalině, která pigmenty ukotví na podkladu ve velmi tenké vrstvě. Výsledkem je, že se tištěný výstup vyznačuje špičkovou reprodukcí barev a zachovává přirozenou strukturu podkladu, což otevírá možnosti reprodukce nebo migrace aplikací, které se běžně tisknou ofsetovým tiskem. Nově vyvinutý mechanismus korekce registrace současně koriguje zkosení papíru a horizontální nesouosost. Dosahuje tak vysoké přesnosti zarovnání obrazu při vysokých rychlostech.

Produktivní a spolehlivá

Všestranný tiskový stroj tiskne vysokou rychlostí až 170 stran A4 za minutu nebo 73 stran B3 za minutu. Za účelem maximalizace produktivity byla automatizována údržba tiskových hlav a kontrola kvality a tiskové hlavy jsou vybaveny mechanismem, který udržuje inkoust v oběhu po dráze až k ústí všech trysek, což umožňuje stabilní provoz tisku. Díky složení nových inkoustů, které společnost Canon vyvinula speciálně pro novou tiskovou hlavu, a systému vzduchového podávání, který zajišťuje spolehlivé podávání papíru, si tiskárna varioPRINT iX1700 poradí s širokou škálou médií. Pro snadnou obsluhu mají operátoři a servisní technici přístup z přední strany tiskárny varioPRINT iX1700 a okno v přední části umožňuje přehledný pohled na stav tiskárny. Digitální kontroler tiskového stroje PRISMAsync nabízí bezproblémovou integraci se SW řady Canon PRISMA pro produkční workflow a také interoperabilitu s mnoha dalšími produkčními pracovními procesy. Jeho vysoce přehledné uživatelské rozhraní a automatizační funkce podporují provozní efektivitu.

Jennifer Kolloczek, ředitelka pro plánování, marketing a inovace oddělení produkčního tisku ve společnosti Canon Europe, k tomu uvedla: „Jako globální lídr v oblasti archových inkoustových produkčních tiskových strojů s více než 600 instalacemi po celém světě a důvěryhodný partner svých zákazníků se Canon neustále snaží nabízet inovativní a pokročilé inkoustové technologie. Velmi se těšíme na rozšíření naší nabídky o tento produkční stroj, protože naše rozšířené portfolio umožní dalším poskytovatelům tiskových služeb ještě zefektivnit jejich výrobní procesy, zlepšit kvalitu tištěných materiálů a rychleji a pružněji reagovat na rozmanité potřeby jejich zákazníků. Komerčním i interním poskytovatelům tiskových služeb přinese stroj varioPRINT iX1700 tyto výhody a pomůže tiskárnám rozšířit jejich služby, generovat více zakázek a udržet si konkurenceschopnost.“

Nový tiskový stroj varioPRINT iX1700 bude na trzích EMEA k dispozici v roce 2025.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Vánoce u T-Mobile: Bezdrátová sluchátka pro každého zákazníka se slevou 1 000 korun, výhodné datové balíčky i hardware

Výkonná bezdrátová sluchátka, korunovky od značky Samsung, ale i výhodné roční a půlroční datové balíčky pro předplacené karty. T-Mobile představuje svou letošní vánoční nabídku, ze které si vybere opravdu každý – myslí totiž jak na tarifní a firemní zákazníky, tak na uživatele předplacených karet.

Bezdrátová sluchátka se slevou pro každého

Hitem vánoční nabídky jsou bezdrátová Bluetooth sluchátka značky Baseus, která nabízí oblíbenou funkci potlačení okolního hluku pro nerušený poslech hudby, podcastů nebo pracovních schůzek. Na jedno nabití vydrží až 4 a půl hodiny a dostupná budou v bílém a černém provedení s pouzdrem. Všichni zákazníci získají slevu na sluchátka 1 000 korun, kterou si mohou snadno vyzvednout v aplikaci v sekci Magenta Moments. S unikátním kódem pak stačí zajít na prodejnu T-Mobile. Sluchátka s výslednou cenovkou 499 korun mohou zájemci koupit pro sebe, ale i jako dárek pro své blízké, záleží na počtu služeb na jejich zákaznickém účtu. Nabídka platí od 1. listopadu do 31. prosince nebo vyprodání zásob.

Pro všechny, kteří si od listopadu u T-Mobilu zakoupí mobilní telefon s tarifní dotací, čekají sluchátka jako dárek dokonce za 1 Kč, a to se týká i populárních dvojiček a korunovek. „Sluchátka jsou pro většinu z nás nezbytností – ať už při sportu nebo při práci, a proto věřím, že náš vánoční dárek v podobě výkonných bezdrátových sluchátek za extra výhodnou cenu udělá všem radost. Zákazníků si ceníme a atraktivní nabídky jim přinášíme neustále, například spuštěním programu Magenta Moments. Proto jsme se rozhodli nadělit slevu všem bez ohledu na to, jestli si u nás koupí nové zařízení nebo službu. Věříme, že je potěšíme a některým i usnadníme vymýšlení vánočních dárků pro jejich blízké,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

Korunovka a dvojičky od Samsungu

Ve vánoční nabídce nechybí ani zvýhodněné telefony s tarifní dotací. V listopadu na zákazníky např. čeká Samsung Galaxy A14 za 1 Kč. Oblíbené „dvojičky“ pak reprezentuje kombinace telefonu Samsung Zip Flip5 spolu s hodinkami Samsung Galaxy Watch 6, které zájemci zakoupí již za 1 Kč. Za další 1 korunu pak mohou získat sluchátka jako dárek – návštěva pobočky T-Mobile se tak opravdu vyplatí. Extra tarifní dotace se vztahují na populární modely Samsung Galaxy A34 a A54. Nechybí ani slevy na televizory Philips, notebooky Acer a Sony PlayStation 5.

Výhodné datové balíčky

Výhodné vánoční balíčky potěší všechny dataře s předplacenou kartou a udělají radost i jako dárek pod stromečkem. Roční datový balíček (24 GB na 12 měsíců) nebo půlroční (24 GB na 6 měsíců) totiž zákazníci zakoupí s 50% slevou za pouhých 699 Kč. Lze ho jednoduše objednat v aplikaci Můj T-Mobile, na webové samoobsluze nebo odesláním SMS. Přes zprávu pak lze datový balíček objednat také jako dárkový poukaz pro rodinu či blízké.

Odměny i pro firemní zákazníky

Vánoční nadílku si užijí i firemní zákazníci. I oni mohou využít výhodnou nabídku sluchátek za 499 Kč a čekají na ně také datové odměny. Při zapnutí balíčku Data Extra 10 GB od 1. 11. 2023 do 31. 12. 2023 se služba aktivuje se zvýhodněnou cenou 349 Kč, o 50 Kč výhodněji. U balíčku Data Extra 50 GB je pak balíček o 100 Kč výhodnější (649 Kč).

Král trendů: Lenovo představuje Legion 9i, světově první herní notebook vyladěný AI, s integrovaným kapalinovým chlazením

Společnost Lenovo™ dnes představuje Lenovo Legion™ 9i (16”, 8), první 16palcový herní laptop v ekosystému Lenovo Legion i na světě, který se pyšní samostatným kapalinovým chlazením. Byl vyvinut s ohledem na hráče a tvůrce obsahu, kteří mají vysoké požadavky na grafiku a často potřebují ve své tašce nosit zařízení výkonné jako celé studio. Lenovo Legion 9i uzavírá linii Lenovo Legion, jejíž součástí je také série Lenovo Legion Pro určena profesionálním hráčům, série Lenovo Legion Slim pro hráče, kteří ocení přenosnost, a série Lenovo Legion displejů a dalšího příslušenství. Bylo oznámeno také uvedení dvou modelů specializovaných batohů pro hráče Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB700 a GB400, které umožňují hráčům volbu mezi lehkým a přenosným zavazadlem a extra úložným prostorem, a zároveň poskytují ochranu jejich notebooku Lenovo Legion 9i (16”, 8) nebo jakémukoliv jinému zařízení.

„Představení Lenovo Legion 9i (16”, 8) je vrcholem našich inovací v odvětví herních notebooků. Jedná se o první laptop v ekosystému Lenovo Legion, jehož součástí je integrovaný systém kapalinového chlazení a AI čipy. Vrchní kryt z futuristického materiálu „forged carbon“ kromě své jedinečné estetiky, která je u každého kusu jiná, znamená také lehčí notebook pro hráče a tvůrce, kteří nedělají kompromisy v oblasti výkonu.“ říká vice prezident a general manager Consumer Business Segment, Intelligent Devices Group, Jun Ouyang ze společnosti Lenovo. „Neustále podstupujeme výzvy, abychom posouvali limity designu herních zařízení. Lenovo Legion 9i (16”, 8) je novým benchmarkem pro nás všechny, které těší být nadčasoví a vždy o krok dále.“

Lenovo Legion 9i (16”, 8) se přibližuje budoucnosti pomocí integrovaného kapalinového chlazení a vrchním krytem z materiálu „forged carbon“

Lenovo Legion 9i (16”, 8) redefinuje luxus ve světě herních notebooků. Tento laptop je vybaven špičkovým hardware: od procesoru Intel® Core™ i9-13980HX 13. generace, přes NVIDIA® GeForce RTX™ 4090 pro notebooky, po buď 64GB Overclocked 5600Mhz Dual Channel DDR5 RAM, nebo neuvěřitelně rychlou 32GB Overclocked 6400Mhz DDR5 Dual Channel RAM. Ale právě to, co umožňuje procesorům správně fungovat, dělá Lenovo Legion 9i (16”, 8) skutečně výkonným.

Integrované kapalinové chlazení Legion Coldfront, první svého druhu na 16” herním počítači1, umožňuje, aby Lenovo Legion 9i (16”, 8) vytěžilo maximum ze svých 230W TDP a zároveň vážilo pouze 2,56kg. Systém vzniklý ve spolupráci s Cooler Master prochází nad GPU VRAM a drží teplotu zařízení pod kontrolou i při extrémních herních výkonech. Začíná pracovat, když GPU dosáhne 84 °C a zpětně ji ochlazuje. Systém pracuje společně se sestavou tří větráků řízených umělou inteligenci a 6 333 jednotlivými ventilačními otvory, aby zůstalo Lenovo Legion 9i (16”, 8) chladným i při těch nejvíce vyčerpávajících herních a tvůrčích procesech. Aby se vyvážila hmotnost přidaného kapalinového chlazení, museli inženýři společnosti Lenovo přijít s novým designem. Inovativní vrchní kryt vyrobený z plátků „forged carbon“ nejenže ubírá zařízení značnou hmotnost, ale díky procesu výroby zaručuje, že má každý Lenovo Legion 9i unikátní vrchní kryt s jedinečným vzorkem.

Veškerou sílu Lenovo Legion 9i si můžete prohlédnout na 16:10 displeji Lenovo PureSight 3.2K Mini-LED s 165Hz variabilním refresh rate. Tvůrci si mohou vybírat mezi DCI-P3 a sRBG barevnými prostory v instalovaném X-Rite softwaru díky individuální tovární kalibraci displeje. Mini-LED displej s minimálními okraji (poměr k víku 94 %) zaručuje dechberoucí ostrý obraz jak pro hráče, tak pro tvůrce obsahu. Díky PCIe (Gen 4) SSD úložištěm s kapacitou až 2TB2 budete do krásných herních vizuálů přímo vtaženi.

Lenovo Legion 9i (16”, 8) má několik funkcí, díky kterým se můžete maximálně ponořit do své činnosti. Funkce Smart FPS čipu Lenovo LA-2 AI se přímo propojuje s displejem, sleduje počet snímků za sekundu a automaticky přizpůsobuje výkon GPU a CPU, čímž zajišťuje maximální FPS bez ohledu na herní scénář. Čip Lenovo LA-2 AI také synchronizuje barvy Legion Spectrum RGB přítomného v proužcích kolem klávesnice a spodních krytů, na horním krytu s nápisem Legion a na RGB klávesnici Lenovo TrueStrike a jednotlivých kláves. Software Tobii Horizon navíc umožňuje head-tracking bez dalšího příslušenství, což hráčům poskytuje další úroveň ponoření při hraní jejich oblíbených her.

Když je čas se přemístit, Lenovo Legion 9i (16”, 8) je připraven díky 99,99Wh baterii, kterou lze nabíjet3 pomocí přiloženého 330W tenkého adaptéru nebo 140W napájecího adaptéru Type-C®, které jsou součástí balení. Konektivitu Wi-Fi 74 a Bluetooth 5.3 zajišťuje Wi-Fi karta Filogic 380 od MediaTek s rychlostí bezdrátového připojení až 6,5 Gb/s.

Lenovo Legion 9i, stejně jako ostatní laptopy Lenovo Legion, přichází s OS Windows 11 a tříměsíčním předplatným Xbox Game Pass Ultimate5,6, aby si hráči mohli hned od začátku vybírat z bohaté nabídky kvalitních her. Audio driver Nahimic by SteelSeries přidává ke hrám ještě 3D audio, které dovoluje hráčům vnímat zvuk v prostoru. Streameři ocení jednoduše nastavitelné balanční a EQ kontrolky, které umožňují soustředit se pouze na to důležité – na výhru.

Softwarová aplikace Lenovo Vantage nabízí přídavný soubor nástrojů, kterými můžete monitorovat momentální výkon jednotlivých komponentů, kontrolovat přetaktování i ovládat ventilátor pomocí nového režimu, který detailním nastavením umožňuje získat každou výhodu nad konkurencí. Součástí každého zařízení Lenovo Legion je také aplikace Legion Arena, která shromažďuje zakoupené hry z více platforem, aby hráči mohli prohledávat celou knihovnu z jednoho místa a rychle najít právě tu hru, kterou chtějí hrát. Podpora Lenovo Premium Care7 je také k dispozici pro všechny, kteří chtějí přístup k pokročilé technické podpoře přímo z pohodlí vašeho domova a mít preventivně přehled nad stavem počítače.

Své herní příslušenství vezměte kamkoliv: herní batohy Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB700 a GB400

Oba herní batohy, Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB700 i Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB400, poskytují ochranu laptopům a veškerému příslušenství z ekosystému Lenovo Legion. Nabízí možnost volby na základě osobních preferencí. Dvacetilitrový Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB700 je vybaven čtyřmi chrániči proti nárazu u kapsy na PC a exteriér s PU vrstvou zajistí další vrstvu ochrany. Hlavní kapsu je možné plně personalizovat pro jakoukoliv situaci. Dále je zde k dispozici 12 kapes na příslušenství, doplňky, nabíječky a další, z toho tři kapsy jsou schované pro větší bezpečnost. Zadní popruhy do tvaru X a reflexivní prvek na ramenních popruzích jsou zárukou pohodlí, stylu a bezpečnosti.

Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB400 je určen pro hráče, kteří rádi cestují nalehko. Obsahuje magnetický zámek proti krádeži, popruhy do tvaru X a velkou kapsu, která se dá zcela rozepnout. Jeho objem je 18 L avyniká velmi jednoduchým přístupem k 16palcovému pouzdru určenému přímo na počítač, i menším kapsám např. na tablet nebo další herní příslušenství, jako je například nový Lenovo Legion Go. K dispozici je také místo se zipem pro uložení napájecího adaptéru a dvě kapsy na další herní periferie.

Elementy neustále expandujícího Lenovo Legion ekosystému:

EMEA cena a dostupnost8

  • Uvedení Lenovo Legion 9i s procesorem Intel je očekáváno  koncem září 2023 a předpokládanou cenou od 99 999 Kč (včetně DPH).8
  • Herní batoh Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB700 je očekáván v říjnu 2023 s cenou od 1 999 Kč (včetně DPH)8
  • Herní batoh Lenovo Legion 16” Gaming Backpack GB400 je očekáván v říjnu 2023 s cenou od 1 499 Kč (včetně DPH).8
Lenovo Legion 9i
Rozměry (W x D x H) (mm): 357.7 x 277.7 x 18.99mm–22.7mm
Hmotnost od 2.56kg
Displej9 16″ 3.2k (3200 x 2000) Mini LED 16:10 (165 Hz / 3 ms Response Time / 100% Adobe / 100% DCI-P3 / 1200 nitů / VESA DisplayHDR™ 1000 Certified / Dolby Vision® Support / NVIDIA G-SYNC™ Validated / TUV Rheinland Certified)
Procesor 13th Generation Intel Core i9-13980HX
Grafika9 Až NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU 16GB GDDR6 (150W+25W Boost) 2370MHz Boost Clock
Integrovaný AI Chip LA2
Paměť9 64GB 5600Mhz Dual Channel DDR5 Overclocked Memory

32GB 6400Mhz Dual Channel DDR5 Overclocked Memory

Úložiště10 Až 2TB PCIe 4.0 NVMe SSD9
Operační systém Windows 11 Pro

Windows 11 Home

Baterie 99.99WHr

Super Rapid Charge (30-min na 0~70% kapacitu, 80-min na 0~100% kapacitu)3

Power Adapter 330W Slim Adapter

140W (USB Type-C Power Delivery)

Klávesnice 1.5mm / Legion Spectrum Per-Key RGB / 100% Anti-Ghosting / Swappable Ceramic Key Caps
Webkamera 1080p with E-Shutter
Porty Levá strana

1 x Audio Combo Jack

1 x SD Card Reader 3.0

Pravá strana

1 x USB Type C (USB 3.2 Gen1)

1 x USB Type A (USB 3.2 Gen 1)

1 x E-Shutter Button

Zadní strana

1 x DC-Inface

1 x USB Type-A 3.2 Gen1 (Always-on 5V2A)

2 x Thunderbolt 4 (3.2 Gen, DisplayPort 1.4, 140W Power Delivery)

1 x HDMI 2.1

1 x RJ45

Audio 2 x 2W reproduktory s Nahimic Audio
Konektivita 2 x 2 Intel Wi-Fi 7 (802.11 ax)4

Od Bluetooth® 5.1

Barva Carbon Black

O společnosti Lenovo

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická společnost s obratem 70 miliard USD, která se nachází na 171. místě v žebříčku Fortune Global 500, zaměstnává 75 000 lidí po celém světě a každý den poskytuje služby milionům zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové počítačové společnosti další expanzí do klíčových oblastí růstu včetně serverů, úložišť, mobilních zařízení, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro každého a kdekoli. Pokud chcete vědět více, navštivte stránky https://www.lenovo.com a přečtěte si nejnovější zprávy prostřednictvím StoryHub.

LENOVO a LEGION jsou ochranné známky společnosti Lenovo. AMS, Ryzen a Radeon jsou ochranné známky společnosti Advanced Micro Devices, Inc. TÜV je registrovaná ochranná známka společnosti TÜV Rheinland Group. Název a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky vlastněné společností Bluetooth SIG, Inc. Wi-Fi je ochrannou známkou společnosti Wi-Fi Alliance. USB Type-C® and USB-C® jsou registrované ochranné známky společnosti USB Implementers Forum. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2022 Lenovo. Všechna práva vyhrazena.

1Podle interního průzkumu provedeného k 22. červnu 2023, na základě srovnání herních počítačů distribuovaných světovými výrobci počítačů, které ročně dodávají po celém světě > 1 milion kusů, které obsahují 16″ panel s čerpadlem pro kapalinové chlazení a nemají externí chladící nástavec

2Skutečná dostupná kapacita je menší a mění se v důsledku mnoha faktorů, včetně formátování, rozdělení, operačního systému atd., které část této kapacity využívají. Dostupná kapacita se může měnit s aktualizacemi softwaru.

3Super Rapid Charge: 10min nabíjení 0~30% kapacita, 30min nabíjení 0~70% kapacita, 80min nabíjení 0~100% kapacita v režimu MS/S3/S4/S5. Je nutné použít nabíječku dodávanou se zařízením; baterie musí být dostatečně vybitá; rychlost nabíjení se s postupem nabíjení zpomaluje. Všechny údaje o výdrži baterie jsou přibližné a založené na dvou metodách testování, včetně srovnávacího testu výdrže baterie MobileMark® 2018 (s jasem 200 nitů a výchozí úrovní hlasitosti) a nepřetržitého přehrávání videa 1080p na nejnovější aktualizaci Windows 11 a vyšší (s jasem 150 nitů a výchozí hlasitostí úroveň). Skutečná výdrž baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech, jako je konfigurace a využití zařízení, použití softwaru, bezdrátové funkce, nastavení správy napájení a jas obrazovky. Maximální kapacita baterie se časem a používáním sníží.

4Vyžaduje samostatně zakoupený Wi-Fi router a předplatné, který se může lišit podle místa. Platí další podmínky a/nebo poplatky. Rychlosti připojení se budou lišit v závislosti na umístění, prostředí, podmínkách sítě a dalších faktorech.

5Je vyžadována kreditní karta. Pokud nezrušíte předplatné, bude vám po skončení propagačního období účtována aktuální běžná sazba členství. Platí podmínky a výjimky. Po zkušebním období je pro hraní her a online multiplayer vyžadováno aktivní členství. Katalog her se liší v závislosti na čase, regionu a zařízení. DLC se prodává samostatně; pokud je hra odstraněna z katalogu nebo vaše členství skončí, budete si muset hru zakoupit samostatně, abyste mohli používat své DLC. Pokud již jste členem Xbox Live Gold a/nebo Game Pass pro konzoli/PC, zbývající dny vašeho členství budou převedeny na Ultimate pomocí konverzního poměru. Budoucí odkupy kódů také podléhají konverznímu poměru. Všechny konverze na Ultimate jsou konečné. Podrobnosti a systémové požadavky na www.xbox.com/gamepass. Nabídka platí na všech trzích Xbox Game Pass kromě Ruska. Digital Direct: Váš digitální obsah bude během nastavení doručen přímo do vašeho zařízení; nejsou vyžadovány žádné kódy. Viz xbox.com/subscriptionterms.

6Aktuální předplatitelé Xbox Game Pass získají k předplatnému další tři měsíce.

7Tablety Lenovo nepodporují servis na místě a kontrolu stavu počítače. Úrovně služeb se mohou lišit mezi doručením, vyzvednutím a vrácením nebo depem v konkrétních geografických lokalitách. Lenovo si vyhrazuje právo kdykoli bez upozornění změnit nabídky služeb, funkce a specifikace.

8Ceny nemusí zahrnovat daň a nezahrnují dopravu nebo možnosti a mohou se změnit bez upozornění; platí další podmínky. Ceny prodejců se mohou lišit. Data na skladě a barevné možnosti se mohou lišit podle geografické polohy a produkty mohou být dostupné pouze na vybraných trzích. Všechny nabídky závisí na dostupnosti. Lenovo si vyhrazuje právo kdykoli bez upozornění změnit nabídky produktů, funkce a specifikace.

9Funkce se mohou lišit podle geografické polohy a mohou být dostupné pouze na vybraných trzích. Všechny nabídky závisí na dostupnosti. Lenovo si vyhrazuje právo kdykoli bez upozornění změnit nabídky, funkce a specifikace produktů.

10Skutečně dostupná kapacita je menší a liší se v důsledku mnoha faktorů, včetně formátování, rozdělení a operačního systému atd., které část této kapacity využívají. Dostupná kapacita se může změnit s aktualizacemi softwaru.

Exit mobile version