Woltair spouští mobilní aplikaci, která usnadní instalaci tepelného čerpadla a fotovoltaiky. Solárníkům přinese i komplexní monitoring

Česká společnost Woltair vyvinula vlastní mobilní aplikaci pro tisíce tuzemských zákazníků, která má za cíl usnadnit celý proces instalace tepelného čerpadla nebo fotovoltaické elektrárny. Majitelům solárních elektráren zároveň přinese kompletní přehled o fungování jejich fotovoltaiky.

Společnost Woltair se dlouhodobě zasazuje o zefektivnění přestupu českých domácností na obnovitelné energie a nová mobilní aplikace Woltair pro koncové zákazníky je dalším důležitým krokem na této cestě.

Konec tápání

Zákazníky, kteří si nechávají instalovat tepelné čerpadlo nebo fotovoltaickou elektrárnu, snadno provede celým procesem instalace. Přímo v aplikaci získají zákazníci přehled všech úkonů a termínů, přístup k nabídkám a dokumentům i možnost posílat své požadavky nebo přikládat k zakázce fotografie. Aplikace umožní také jednoduše podepsat smlouvu.

„Naše digitální platforma Superfix pro montážní techniky zvýšila jejich efektivitu trojnásobně a nyní přinášíme výrazné zpřehlednění celého procesu instalace i pro koncové zákazníky. Víme, že celá realizace může být komplikovaná, proto jsme na vývoji aplikace spolupracovali přímo se zákazníky a sbírali jejich požadavky, aby byl její smysl co největší,“ popisuje za Woltair Albert Soukup, Head of Consumer Innovation.

Fotovoltaika jako na dlani

Úspěšným dokončením instalace však přínos nové mobilní aplikace zdaleka nekončí. Majitelům fotovoltaických elektráren dodá totiž komplexní přehled o aktuální výrobě, spotřebě, ekologickém přínosu i ekonomické návratnosti investice. Všechny tyto informace získají v aplikaci majitelé solárních elektráren se střídači GoodWe, Solax a Growatt.

Těmito funkcemi Woltair reaguje na neuspokojivý stav současných mobilních aplikací, které nabízejí zahraniční výrobci solárních panelů. „Naše mobilní aplikace nabízí nejen moderní a přehledný design, ale oproti běžně dostupným aplikacím je také plně v češtině, a navíc umožňuje přistupovat k datům z FVE z více mobilních zařízení současně,“ popisuje Soukup.

Nová éra hospodaření s energií

První verze mobilní aplikace není přitom ani zdaleka konečnou. Woltair má vlastní dedikovaný vývojový tým, který bude aplikaci zdokonalovat a zároveň přidávat nové a nové funkce. Ještě letos přibude monitorování tepelného čerpadla vlastní značky REWOLO (dříve WLTR) a v příštím roce například řízení přetoků z fotovoltaiky.

„Naší dlouhodobou vizí je umožnit domácnostem podstatně efektivněji nakládat s energií, její výrobou i spotřebou. S rozšiřováním tepelných čerpadel, fotovoltaik, elektroaut a nabíjecích stanic i chytrých domácích spotřebičů možnosti optimalizace energetického hospodaření porostou. Právě mobilní aplikace Woltair by v tom měla hrát brzy hlavní roli,“ dodává Soukup.

V prvním kvartálu roku 2024 chce Woltair aplikaci otevřít také pro ostatní trhy, kde operuje, tj. pro Polsko, Itálii a Německo.

Nová mobilní aplikace Woltair je k dispozici zdarma ke stažení na Google Play i App Store. Více informací najdete na www.woltair.cz/mobilni-aplikace-woltair.

Woltair Group

Posláním Woltairu je urychlit zavádění obnovitelných zdrojů energie v segmentu domácností. Firma nabízí zdaleka největší výběr zařízení a řešení pro tepelná čerpadla a fotovoltaiku v rámci Evropy. Zároveň pomocí nezávislé platformy Superfix zvyšuje zásadním způsobem produktivitu techniků. Od svého založení obsloužil Woltair více než 3 000 zákazníků a podle odhadů ušetřil z ovzduší více než
9 000 tun emisí Co2.

Společnost založili v roce 2018 pod názvem Topíte.cz Karel Náprstek, Jiří Švéda a Daniel Helcl. V roce 2021 se firma přejmenovala na Woltair a dnes působí kromě Česka také v Polsku, Německu a Itálii. Mezi její investory se řadí prestižní fondy z Česka, Evropy, USA i Kanady.

Woltair je opakovaně zařazován do prestižního programu Deloitte Technology Fast 50 a dalších žebříčků či přehledů nejrychleji rostoucích firem a startupů, patří například mezi Digital heroes podle Forbes nebo nejoblíbenější start-upy v ČR podle CzechCrunche. V roce 2023 byl za svou platformu Superfix oceněn v soutěži IDC Future Enterprise Awards.

V Česku je Woltair jednou z největších firem se specializací na prodej, instalace a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Kromě návrhu a instalace tepelných čerpadel a fotovoltaických zařízení zajišťuje také profesionální pomoc s bezproblémovým načerpáním státních dotací a financování pro danou technologii.

Peter Menky (DODO): Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday a neztratit hlavu?

Black Friday se stal celosvětovým nákupním fenoménem a e-shopy během této každoroční akce zaznamenávají prudký nárůst online návštěvnosti a prodejů. Přestože potenciál pro zvýšení tržeb je značný, úspěch závisí na strategii načasování a zákaznické spokojenosti v mnoha oblastech. Zcela zásadní oblastí je logistika a to, jak dobře je váš e-shop připraven zvládnout tento výkyv. Na co se zaměřit, aby byl váš e-shop připraven zvládnout zvýšenou poptávku a uspokojil zákazníky i během nákupního šílenství?

Předpověď poptávky

Chcete-li efektivně řídit logistiku e-shopu během Black Friday, je třeba správně předpovědět poptávku. Projděte si údaje o prodeji z předchozího roku a analyzujte všechny možné trendy a vzorce. Kromě toho zohledněte případné změny v nabídce produktů, akční zboží a aktuální trendy na základě informací od vašich dodavatelů. Důležitou roli hraje také makroekonomická situace a různé další specifické charakteristiky poptávky, které se můžou vymykat standardním trendům. Platí tu dvakrát měř, jednou řež. Díky vynikající přípravě a predikci může e-shop maximalizovat ROI vynaložených nákladů a neplýtvat zdroji. Využívejte analytické nástroje k upřesnění předpovědí a předvídání možného nárůstu trafficu.

Optimalizace webu

Nic nemůže zničit vaši důvěryhodnost a vztahy se zákazníky rychleji než špatně fungující webové stránky. Vysoce výkonné webové stránky jsou pro hladký průběh BF nezbytné. Ujistěte se, že vaše webové stránky zvládnou výrazný nárůst návštěvnosti, aniž by došlo k jejich zpomalení nebo pádu. Optimalizujte dobu načítání, zefektivněte proces placení a zajistěte intuitivní navigaci. Pokud je to možné, proveďte testování zátěže, abyste simulovali silný provoz a stihli odstranit případné problémy.

Tým a zákaznický servis

Klíčovou součástí přípravy logistiky na období Black Friday je váš tým. Proškolte své zaměstnance, jak zvládnout zvýšený objem objednávek a případné problémy ohledně skladových zásob a odbavení produktů. Zvažte přijetí brigádníků, kteří vám pomohou s vyřizováním objednávek a zákaznickou podporou a zkuste do pomoci ve skladech zapojit i vaše backoffice zaměstnance. Stmelí to tým, a zvýší motivaci celé firmy nápor zvládnout. Zajistěte, aby všichni rozuměli vaší Black Friday strategii, a mějte připravené pohotovostní plány pro případ možných krizových situací. Mimořádně důležitý je zákaznický servis. Mnoho zákazníků narazí na vaše webové stránky během BF víkendu poprvé a jistě budete chtít zanechat skvělý první dojem. Váš helpdesk by vám měl co nejrychleji reagovat na všechny zprávy na vašem e-shopu i ostatních kanálech a přinést tak novým i stávajícím zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek.

Možnosti dopravy a doručení poslední míle

Nabídka flexibilních možností doručení je obzvláště během akcí, jako je Black Friday, klíčová hned z několika důvodů. Nejenže poskytuje zákazníkům možnost zvolit si nejvhodnější způsob doručení dle jejich aktuálních preferencí, ale také pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům a snižuje riziko zpoždění doručení. Nabídka rychlého a přesného doručení může být také konkurenční výhodou, která odliší váš e-shop a potenciálně sníží počet opuštěných košíků před dokončením nákupu ať už z důvodu vysokých nákladů na dopravu, nebo omezených možností dopravy. Z výsledků průzkumu výzkumné agentury Behavio pro technologicko-logistickou společnosti DODO vyplývá, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu.

Jedním ze způsobů, jak zefektivnit celý proces logistiky během velkého náporu objednávek, je doručování v časových intervalech. Tím, že zákazníci mají možnost zvolit si preferovaný čas doručení, mohou maloobchodníci v oblasti e-commerce výrazně snížit pravděpodobnost neúspěšného nebo zmeškaného doručení. To znamená úsporu nákladů pro maloobchodníky a zvýšení celkové spokojenosti zákazníků. Zatímco dříve byla nabídka doručení v konkrétních časových oknech spíše výjimečným nadstandardem, dnes se jedná o službu, která je v rámci doručení důležitá pro více než polovinu Čechů (52 %).

Dalším z nástrojů, pomocí kterého lze reagovat na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny, je koncept dynamické cenotvorby. V DODO obchodníkům umožňujeme aplikovat na objednávky dynamické nacenění dopravy a díky využití sofistikovaných algoritmů a pokročilé analýzy dat optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě. Co to znamená? Že každé časové okno pro doručení má jinou cenu. V čase špičky je služba dražší, naopak, v nepopulárních časech je služba výrazně levnější. Tímto spolu s daným obchodníkem koncovým zákazníkům poskytujeme možnost pořídit si kýženou službu doručení ve stejný den za atraktivnější cenu, a zároveň díky dynamickým cenám rozkládáme objednávky do celého dne. To výrazně snižuje nápor na daného obchodníka během rozvozových špiček.

Jednoduché vrácení zboží

Během Black Friday často dochází k prudkému nárůstu počtu vrácených zboží, což je způsobeno zvýšeným objemem objednávek a impulzivními nákupními tendencemi zákazníků v důsledku lákavých nabídek. Vracení zboží sice nelze zabránit, ale klíčové je, aby byl proces pro zákazníky co nejjednodušší. Poskytněte zákazníkům snadno dostupný formulář pro vrácení zboží online a jasné pokyny pro vrácení. Spoustu zákazníků například nevlastní domácí tiskárnu, takže jim můžete usnadnit celý proces vrácení zboží například předtištěnými nalepovacími štítky, poskytnutím QR kódu, nebo možností vyzvednout vratky doma. Zvažte také nabídku bezplatného vracení a prodloužených lhůt pro vracení během BF, abyste ulehčili práci pracovníkům podpory a nabídli zákazníkům větší flexibilitu.

Nezapomeňte, že Black Friday není jen o tržbách, ale je to zároveň příležitost k vybudování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Pokud poskytnete pozitivní zážitek z nakupování, můžete z jednorázových kupujících udělat věrné zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

Ransomware útoky jsou čím dál častější a silnější. ČMIS proto spouští novou službu zálohování a obnovy dat už do 15 minut

Ransomware útoky jsou stále častější, přitom před nimi neexistuje stoprocentní ochrana. Podle letošního reportu Data Protection Trends došlo v 93 % případech napadení zároveň o pokus zničit zálohovaná data. Přitom pouhým 13 % společností se podařilo data obnovit. Technologická společnost ČMIS v reakci na tento vzestupný trend spouští novou službu Backup and Disaster Recovery. Podobných útoků proběhnou na světě ročně až stovky milionů a stojí firmy desítky miliard dolarů. Právě proto, že stoprocentní ochrana proti nim není možná, ČMIS je schopen zajistit obnovení dat ze zálohy už do 15 minut, a tím zabránit narušení provozu IT infrastruktury firmy. Mezi klienty, kteří už službu využívají, je například pojišťovací makléřská skupina Respect. Konzultačních služeb společnosti už využila také Student Agency, která díky tomu ušetřila 25 % zálohovacích kapacit.

„V době, kdy se ransomware útoky neustále stupňují, by měla myslet na ochranu každá firma. Spuštění nové služby je částečně reakcí na tento zhoršující se stav. Byznys mnoha našich klientů z řad logistických či e-commerce firem závisí na nepřetržitém provozu. Naším úkolem je zajistit, že potenciální výpadky zůstanou co nejkratší. V případě, že se klient rozhodne zálohovat svá data přímo u nás, jsme tak schopni zaručit jejich obnovení do 15 minut, což je velmi krátký čas,“ vysvětluje generální ředitel ČMIS Václav Svátek.

Jedním z klientů, kteří službu už využívají, je i společnost Respect, a. s., působící v oblasti pojišťovnictví, pro kterou ČMIS zálohuje 40 TB dat na 120 serverech. „Zálohování do druhé bezpečné lokality ČMIS datového centra a poradenství v oblasti Veeam Backup a Disaster recovery nám pomohly splnit náročné požadavky na garanci spolehlivého a rychlého obnovení našich systémů,“ říká Josef Blažek, director of IT ve společnosti Respect. Se zálohováním ale ČMIS pomohl například i společnosti Student Agency, které se díky konzultacím podařilo ušetřit 25 % potřebné zálohovací kapacity a zkrátit délku zálohovacího okna o několik hodin.

„Doby, kdy firmy potřebovaly k dosažení vysokého standardu bezpečnosti celé jedno oddělení, drahé licencované programy nebo konzultace nadnárodních společností, jsou naštěstí již definitivně pryč. Bezpečnou zálohu dat lze totiž zajistit jako službu pro firmy prakticky všech velikostí. Ve ČMIS spoléháme na Veeam Cloud Connect, který k zálohování používá zhruba 80 % firem po celém světě, a zajišťuje tak spolehlivou kompatibilitu. Data si klient může nechat zálohovat buďto on-premise, tedy na své IT infrastruktuře, nebo přímo v datacentru ČMIS. Vedle vysoké rychlosti obnovy a snadného nastavení je samozřejmostí 24 hodin denně dostupná podpora,“ dodává Jaroslav Hrdinka, CTO ČMIS.

Zálohování v neproniknutelném trezoru

Datové centrum ČMIS může sloužit k ukládání primárních záloh s možností okamžitého obnovení i pro ukládání záloh s delší dobou obnovy. Navíc díky funkci Hardened Repository je ČMIS schopný klientům zajistit, že se k jejich datům nikdo nedostane, a to ani v teoretickém případě fyzického přístupu k serverům. V případě uložení u klienta „on-premise“ rychlost obnovy záleží na počtu obnovovaných serverů, objemu dat a dalších parametrech prostředí. Konkrétní řešení navrhne ČMIS dle potřeb klienta.

„Pomůžeme klientovi s revizí stávajícího zálohovacího prostředí z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti i výkonu zálohování a obnovy. Na rozdíl od konkurence se ale díváme na řešení komplexně. Nespokojíme se s pouhým nastavením softwaru nebo dílčími úpravami v nastavení. Tak dokážeme zaručit, že zákazník o data nepřijde a v případě potřeby budou rychle obnovena. Pokud má klient data přímo v datovém centru ČMIS, garantujeme rychlost obnovy až 1 GB/s, respektive 3,6 TB/hod s možností Instant recovery, tedy okamžitého spuštění systémů,“ popisuje Svátek.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlik Group či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner MSSQL licence za nejvýhodnější cenu na českém trhu a také nejvýhodnější cenové plány pro službu MS 365.

Na pozici ředitelky HR v GLAMI nastupuje Martina Konečná

Tým GLAMI, platformy pro objevování módy, posiluje Martina Konečná, která povede oddělení People & Organization. S téměř desetiletou zkušeností v oblasti HR a people managementu z českého i mezinárodního prostředí se zaměří na rozvoj zaměstnanců, prohlubování interních vztahů napříč odděleními či podporu iniciativ pro zvýšení diverzity a inkluze zaměstnanců. Jejím hlavním cílem bude upevnění pozice oddělení People & Organization coby strategického partnera firmy.

Na pozici Head of People & Organization v GLAMI se Martina Konečná zaměří především na celkové vnímání HR a people operations jako významného strategického partnera, který přispívá k růstu firmy a dosahování jejích cílů. Dále se soustředí na nastavování a řízení procesů, vzdělávání manažerů a zkvalitnění zpětné vazby. Díky zkušenostem z mezinárodního prostředí totiž disponuje unikátní perspektivou a dovednostmi v řízení multikulturních týmů a strategickým zaměřením managementu lidských zdrojů.

Do GLAMI přichází Martina Konečná ze startupu Deepnote, kde měla na starosti aktivity a iniciativy napříč životním cyklem zaměstnance. Dříve šest let působila na různých pozicích HR managementu v konzultační firmě McKinsey & Company. Na trzích střední Evropy zodpovídala za vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, také projekty diverzity a inkluze. Dála má zkušenost z působení v Sydney, kde se pro regiony Austrálie a Nový Zéland věnovala strategickým přidělování konzultantů na různé projekty a zároveň dbala na jejich profesionální rozvoj a růst, také zpětnou vazbu. Svou kariéru odstartovala ve velké čtyřce jako stážistka HR oddělení v poradenské společnosti PwC.

O GLAMI

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Společnost je lídrem ve využívání umělé inteligence při nákupech módy a v roce 2022 založila kapitálový fond GLAMI Ventures s cílem rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online shoppingu nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou.

Dnes najde zákazník v katalogu GLAMI.cz téměř 3 milionu produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI patří do skupiny GLAMI.group a působí již ve 13 zemích světa.

Nový kanál DVTV EXTRA exkluzivně jen na MAGENTA TV. T-Mobile nabídne nově i DRAMOX a BBC First

Zpravodajství, publicistika, rozhovory se zajímavými hosty, to vše doplněné tím nejzajímavějším od známých českých internetových tvůrců. Digitální a satelitní MAGENTA TV představuje nový kanál DVTV EXTRA, který doplní její programovou nabídku od 31. října. Denně přinese až šest hodin nového obsahu a diváci MAGENTA TV jej budou mít k dispozici exkluzivně. Zákazníci se mohou rovněž těšit na novinku v podobě titulů DRAMOX a BBC First.

Nový kanál DVTV EXTRA kombinuje zpravodajství a publicistiku oblíbené internetové televize DVTV, jejíž název vychází z iniciál hlavních dvou moderátorů, Daniely Drtinové a Martina Veselovského, spolu s unikátním obsahem od populárních českých tvůrců. Ty znají diváci mimo jiné z YouTube, dalších streamovacích platforem a podcastů. Uživatelé MAGENTA TV se tak mohou těšit na pořady a osobnosti typu U Kulatého stolu, Petr Mára, Jirka vysvětluje věci, Kecy a politika, Pastoral Brothers, Čestmír Strakatý, Kluci z Prahy a mnoho dalších. Veškerý obsah kanálu DVTV EXTRA přitom diváci MAGENTA TV získají exkluzivně v rámci svého tarifu – pro nové i stávající zákazníky bude zahrnutý již od tarifu S.

DVTV se řadí mezi průkopníky online videoobsahu se zpravodajsko-publicistickými tématy a svou tvorbu spustili před deseti lety jako jedni z prvních v České republice. Díky novému kanálu DVTV EXTRA nyní mohou oslovit širší než pouze internetové publikum. „Snažíme se našim zákazníkům přinášet neustále něco navíc a rozšiřovat programovou nabídku MAGENTA TV o atraktivní a často i po nějakou dobu exkluzivní obsah. Jsem rád, že publicistická a zpravodajská témata, která DVTV pokrývá, spolu s originální tvorbou populárních internetových tvůrců, budou nyní dostupná i divákům televize od T-Mobile a novinek je ještě víc,“ dodává Zdeněk Spurný, manažer TV a partnerského rozvoje T-Mobile Czech Republic.

Nový kanál DVTV EXTRA, jenž technicky zajišťuje společnost TIVIO STUDIO, se zákazníkům aktivuje automaticky na programové pozici 14 na digitální a satelitní TV, aniž by bylo nutné jakkoliv měnit nastavení televize, nebo platit něco navíc. V praxi se bude jednat o minimálně 6 hodin premiérového obsahu denně plného rozhovorů DVTV a videí českých tvůrců, které doplní programové upoutávky v bloku cca 70 vteřin. Kanál nabídne standardní funkci zpětného zhlédnutí až 7 dnů.

„Máme radost, že se spolu s dalšími velmi úspěšnými nezávislými tvůrci objevíme na klasických televizních obrazovkách,” říká šéfredaktor DVTV Jan Rozkošný. „Jejich projekty už prorazily ve velmi konkurenčním prostředí on-line světa. Jsme přesvědčeni, že zaujmou i další diváky, kteří o nich možná slyšeli, ale v televizi je zatím neviděli. To se teď radikálně změní a mnozí tvůrci budou brzy patřit mezi nejznámější tváře obrazovek,” je přesvědčen Rozkošný.

Platforma TIVIO dokáže vytvořit nejen lineární kanál, ale i prostor pro tvůrce obsahu, a proto připravuje T-Mobile ve spolupráci s DVTV a TIVIO STUDIO pro zákazníky další zajímavou nabídku ze světa českého online obsahu. Na tu se mohou těšit už v průběhu listopadu v rámci zákaznického programu Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile.

BBC First a DRAMOX: Britský humor i divadelní představení

Nabídku MAGENTA TV rozšíří od 31. října nově také obsah platformy DRAMOX a produkční tvorba BBC First. Milovníci britského humoru a dramatu si tak mohou vychutnat vybrané pořady BBC First, které MAGENTA TV nabídne jako první v České republice. Diváci se mohou těšit například na kriminální seriál Vraždy ve Stratfordu, hvězdně obsazený seriál Čas se Stephenem Grahamem a Seanem Beanem nebo oblíbený seriál Otec Brown. A to vše v původním anglickém znění s českými titulky. Pořady BBC First budou dostupné pro zákazníky s digitální TV s tarifem M a vyšším.

Placená streamovací služba DRAMOX sdružuje desítky divadel a stovky představení nejrůznějších žánrů. Diváci se mohou podívat i na hry, které už aktuálně nejsou v repertoáru nebo jsou vyprodané. Na DRAMOXU najdou například představení Divadla v Dlouhé, Městských divadel pražských nebo Divadla pod Palmovkou. MAGENTA TV přinese výběr z 50 představení, a ten se bude průběžně obměňovat. DRAMOX bude k dispozici zdarma pro nové i stávající zákazníky s digitální TV s tarifem L a vyšším, a exkluzivně pouze v MAGENTA TV.

Nabídku titulů z BBC First a DRAMOX zákazníci najdou v průvodci MAGENTA TV na pozici 25 a 26. Až do 15. ledna 2024 bude obsah jako ochutnávka i v tarifech S a M v případě DRAMOX a S v případě BBC First.

Více informací o MAGENTA TV zde.

Nahrazení AI, nebo telefonát ze záhrobí. Z čeho mají obchodníci i zákazníci největší strach?

Strach z nadvlády umělé inteligence obchází spoustu profesí, obchodníky nevyjímaje. Na druhé straně stojí zákazník, kterého k smrti vyděsí nečekaný telefonát s voicebotem, který může znít jako ze záhrobí. Moderní technologie zvládnou mnohé, obchodníci si však stěží dokážou představit, že by digitální revoluce měla zcela nahradit lidský kontakt. „Ačkoli chatboti a umělá inteligence nadále dokazují, že jsou a budou součástí společnosti a využívány ve všech aspektech podnikání, není nad lidskou interakci. V souvislosti s oslavou Halloweenu jsme sepsali nejčastější obavy, které mohou trápit obchodníky v práci,“ říká Sean Evers VP of Sales v Pipedrive.

Dnešní zákazníci milují snadné a pohodlné nakupování. Ať už probíhá přes telefon, prostřednictvím chatbota, z pohodlí domova nebo na cestách. Přes veškerou digitalizaci, kterou moderní společnosti prochází, zůstává klíčové neztratit lidský kontakt se svými klienty a budovat dlouhodobý vztah, díky kterému se klienti budou ke společnosti vracet.

Mluvím s člověkem, nebo s robotem?

Takzvané “cold calls”, tedy obvolávání klientů bez společné historie, může nahnat strach, a to oběma stranám. Přitom je tato činnost stále nevyhnutelnou součástí prodeje. Ještě větší zmatek přináší moderní technologie, kdy zákazník ani neví, jestli mluví s člověkem, nebo s dobře vycvičenou AI. „Nenechte zákazníka tápat. Představte se mu a jasně formulujte, co mu chcete. Pokud se například prokliknul na váš web a zajímal se o některou ze služeb, přidejte i tento kontext. Předem si připravte seznam doplňujících otázek a možnosti řešení situací, které mohou nastat. Odměnou vám bude neodmyslitelný pocit hodnoty, legitimity a důvěry oproti komunikaci prostřednictvím digitálních kanálů,“ vysvětluje Sean Evers s tím, že odbavení běžné administrativy, organizace schůzek a odpovědi na základní otázky je práce právě pro chatboty a digitální nástroje.

Strach z odmítnutí? Daleko horší je propásnout příležitost

Spousta obchodníků bojuje se strachem z odmítnutí. Co když to nevyjde? Co když nebude mít zákazník zájem, zavěsí telefon, nebo e-mail skončí ve spamu? „Každý obchodník bojuje se strachem z toho, že mu jednání s potenciálním zákazníkem nevyjde. Naštěstí na to existuje snadná pomoc. V první řadě je to dostatek kvalifikovaných kontaktů (leadů), takže obchodník bude mít vždy prostor na analýzu toho, co dělá špatně a úpravu strategie. Druhou klíčovou činností je prioritizace. S tříděním kontaktů a výběrem těch nejnadějnějších pomůže kvalitní CRM,“ dodává Sean Evers.

Odmítnutí je tedy v životě obchodníka na denním pořádku. Navíc se ukazuje, že uživatelé CRM podle studie Pipedrive State of Sales and Marketing: Přehled ekonomiky 2022/23 většinou (86 %) dosahují pravidelně své prodejní kvóty.

Frustrace z digitální komunikace

Někteří spotřebitelé sice dávají přednost digitálnímu přístupu k prodeji, ale mnozí stále touží po osobním kontaktu, který jim poskytuje telefonický hovor. Podle zprávy společnosti McKinsey & Company Next in Personalization 2021 71 % spotřebitelů očekává, že společnosti budou poskytovat personalizované interakce. A 76 % je frustrováno, když se tak neděje. Aplikací hybridního přístupu k prodeji se B2B společnosti mohou přizpůsobit každému prodejnímu scénáři a poskytnout nejlepší formu komunikace a zákaznické podpory.

Obavy z nedostatečného růstu

Všichni manažeři obchodu a vedoucí pracovníci vidí, že se prostředí prodeje neustále mění a pouhé ignorování nové digitální vlny může vést k tomu, že se prodejní tým bude potýkat s problémy. Z dat společnosti Pipedrive však vyplývá, že většina (63 %) společností stále roste, ačkoliv ne tolik, jako v předchozím roce. Týká se to zejména menších společností, u nichž je patrná souvislost mezi velikostí firmy a úspěšností zaměstnanců.

„Komplexní strategie spojená s efektivním využitím digitálních technologií spolu s osobním přístupem přináší B2B firmám veškeré potřebné prostředky k úspěšnému obchodu. Pokud má obchodník v rámci jedné platformy propojené veškeré kanály, jako je e-mail, web nebo sociální sítě, může s daty dále pracovat. A tím i vydávat kvalifikovaná rozhodnutí a dosahovat lepších výsledků,“ uzavírá Sean Evers.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

AWS Cloud Day Praha

Na právě proběhlém AWS Cloud Day si návštěvníci poslechli řečníky z AWS, zkušenosti klientů a mohli navštívit přes 50 workshopů a přednášek.

Do Fora Karlín dorazilo přes 1400 účastníků, aby si poslechli úvodní keynote, prohlédli si prezentace na stáncích partnerů a dozvěděli se něco nového na více než 50 workshopů a přednášek.

Akci zahájil Tibor Kolejak, Head of Enterprise for Czech Republic & Slovakia v AWS. Shrnul základní hodnoty společnosti a její roli v rozšiřování cloudových služeb ve světě. Zmínil také podepsání memoranda s Ministerstvem Průmyslu a Obchodu o podpoře a spolupráci při technologickém vzdělávání sektoru malých a středních podniků a startupů v České Republice prostřednictvím technických workshopů, výměně znalostí, cloud kreditů a dalších vzdělávacích aktivit. “Cílíme na pomoc SMB v jejich cestě k mezinárodnímu úspěchu,” dodal Tibor Kolejak.  Na jeho úvodní řeč navázala Clare Liguori, Senior Principal Software Engineer v AWS. Prezentovala škálu možností, které AWS nabízí v oblasti generativní AI. Díky API Bedrock je možné využívat různé jazykové modely podle řešených úkolů. Generativní AI dokáže pomoci s generováním textu, obrázků, videí nebo s rozhodováním a dalšími činnostmi. Proto je možnost výběru různých jazykových modelů pomocí Bedrock velice užitečná a vede k dobrým výsledkům.

Petr Boháč, Head of Infrastructure v Innogy představil, jak tato velká energetická společnost přešla na využití cloudu a související přínosy. Společnost dříve využívala několik lokací se dvěma stovkami racků. S fungováním převážně v cloudu těží z inovačního cyklu, aniž by museli sledovat vývoj hardwaru a průběžně do něj investovat. S tím přímo souvisí flexibilita při testování a nasazení nového softwaru, funkcí a platforem. Velký přínos přinesl cloud v oblasti alokace nákladů. Dříve toto téma nebylo příliš viditelné a servery mohly běžet i naprázdno. V současnosti je každá změna nákladů ihned přítomná v reportech a uvažování o nákladové efektivitě se tím dostává do popředí.

Využití cloudu při data governance popsal Roman Pichlik, Vice President of Engineering ze společnosti Ataccama. Klienti této společnosti sami cloud využívají a očekávají produkty v managed podobě a jako službu. Velkou výhodu spatřuje Ataccama ve využití generativní AI a především v lehkosti, s jakou to lze provést. Činnosti jako péče o kvalitu dat je snadnější díky pomoci generativní AI, například u klienta Avon. AI ze slovního zadání dokáže vytvořit pravidla použitelná v konkrétním enginu. Výsledkem je lepší využití lidských kapacit. Neřeší se jak, ale co je potřeba udělat a výrazně se zkracuje time to value.

Coding Bootcamp Praha nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development a Data Science

Výše školného už není překážkou ke studiu IT oborů. Coding Bootcamp Praha, mnohonásobně oceňovaný bootcamp intenzivních kurzů programování, nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development Bootcamp a Data Science Bootcamp. Studenti mají možnost odsunout platbu většiny školného až po absolvování bootcampu.

„Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez zbytečných obav, jestli na to mají,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Jak odklad školného funguje?

Odklad školného umožňuje studentům programů Coding Bootcamp a Data Science předem zaplatit jen nízkou částku, kterou si zajistí místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které student začne splácet až po ukončení kurzu. Pro program Web Development Bootcamp to znamená jednu splátku předem při přijetí do programu a následně 10 měsíčních splátek po jeho ukončení. V případě Data Science Bootcampu se jedná o jednu splátku předem a 4 měsíční splátky po ukončení programu.

Kdo všechno může odkladu školného využít?

Odklad školného je skvělou příležitostí pro všechny zájemce o kódování nebo datovou vědu, kteří nemají momentálně našetřeno na uhrazení celé částky školného předem. Tuto možnost mohou využít čeští zájemci o vzdělání nebo ti, kteří zde mají trvalý pobyt.

Jana Večerková dodává: „Chceme, aby naše kurzy byly finančně dostupné pro všechny zájemce o kariéru ve světě technologií. Odklad školného nám umožňuje snížit bariéry vstupu do našich kurzů a poskytnout šanci těm, kteří se chtějí vzdělávat a rozvíjet své dovednosti.“

Český bootcamp přináší řadu inovací

Coding Bootcamp Praha je jedním z dobrých příkladů toho, jak se na český trh vzdělání daří přinášet inspiraci ze světových univerzit. Mimo odložené školné, nabízí pražský coding bootcamp jedinečnou tzn. garanci zaměstnání. Pokud studenti úspěšně absolvují program a nesehnali by práci v oboru, je jim vráceno školné. Tato nabídka umožňuje studentům vydělat si na své školné a zároveň jim dává jistotu, že po absolvování programu budou mít jisté pracovní příležitosti. V dnešním rychle se měnícím světě je tato garance neocenitelná a ukazuje, že Coding Bootcamp Praha si opravdu váží svých studentů a jejich budoucnosti v oboru. Jako jediný evropský coding bootcamp byl oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění.

Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivního programu. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 350 nových programátorů.

Fortinet rozšiřuje nabídku univerzálního řešení SASE pro bezpečné připojení libovolného uživatele k libovolné aplikaci

Více než 100 cloudových lokalit FortiSASE zajišťujících celosvětové pokrytí, nové zařízení FortiGate SASE a flexibilnější možnosti způsobu realizace zabezpečení podporují zavádění systému Fortinet Universal SASE v podnikových prostředích.

Společnost Fortinet® (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, oznámila rozšíření svého řešení Universal SASE s cílem umožnit dnešní hybridní pracovní síle pracovat odkudkoli díky schopnostem systému FortiOS.

„Operační systém FortiOS společnosti Fortinet je jediný konvergovaný operační systém podnikové třídy, který podporuje všechny funkce SASE, včetně firewallu, SD-WAN, bezpečné internetové brány, šifrování/dešifrování, CASB, DLP a ZTNA, ať je nasazen ve fyzickém zařízení, nebo poskytován společností Fortinet prostřednictvím cloudu,“ říká Ken Xie, zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fortinet. „Tento přístup umožňuje správu více než 30 konvergovaných síťových a bezpečnostních funkcí prostřednictvím jediného terminálu. Z těchto funkcí jich 14 využívá akceleraci při nasazení na našem novém zařízení FortiGate 120G SASE založeném na bezpečnostním procesoru FortiASIC 5.“

Rozšíření řešení Fortinet Universal SASE

Ucelené řešení SASE od jednoho dodavatele poskytuje uživatelům a zařízením flexibilní přístup k důležitým IT prostředkům a aplikacím. Většina podniků však spoléhá na různé dodavatele jednotlivých funkcí SASE, což přináší značné problémy s jejich ovládáním v různých operačních systémech a administrátorských konzolích. Fortinet Universal SASE posouvá tradiční řešení SASE od jednoho dodavatele o krok dál. Poskytuje konzistentní pravidla a ovládání lokálně i v cloudu a zároveň zajišťuje bezproblémovou integraci napříč všemi funkcemi a implementacemi, takže lépe podporuje dnešní hybridní pracovní sílu a zároveň snižuje režijní náklady na IT.

Na systému FortiOS jsou založené všechny součásti řešení SASE, včetně obousměrného firewallu, SD-WAN, zabezpečené internetové brány, šifrování/dešifrování, CASB, DLP a ZTNA. Je natolik flexibilní, že může běžet na fyzickém zařízení v akcelerovaném režimu i v cloudu FortiSASE, takže poskytuje konzistentní správu síťových funkcí, zabezpečení a pravidel pro každý okraj sítě. To vše dále podporují bezpečnostní služby FortiGuard s umělou inteligencí, včetně prevence průniku (IPS), filtrování DNS, filtrování URL, ochrany proti malwaru, sandboxingu a dalších.

Aktuální oznámení znamená, že společnost Fortinet investuje do rozvoje řešení Universal SASE a rozšiřuje jeho dosah ve třech klíčových oblastech:

Lokality FortiSASE Cloud pokrývají celý svět

Řešení FortiSASE, postavené na globální škálovatelné cloudové síti, poskytuje prostřednictvím regionálních cloudových lokalit FortiSASE stejný soubor funkcí SASE jako fyzická zařízení FortiGate. Společnost Fortinet nově poskytuje více než 100 cloudových lokalit FortiSASE po celém světě, aby zajistila co nejlepší uživatelskou zkušenost a zvýšila dostupnost služeb.

Akcelerované SASE pro kampusy i pobočky

Společnost Fortinet uvádí nové zařízení FortiGate 120G SASE, které představuje ucelené řešení SASE pro kampusy a pobočky. Zařízení je vybaveno patentovaným speciálně vyvinutým procesorem SP5 (Security Processor 5) společnosti Fortinet, takže dokáže akcelerovat celou řadu funkcí SASE. Díky tomu provádí například inspekci SSL rychlostí 3 Gb/s – v průměru 6x rychleji než srovnatelná zařízení na trhu – a dokáže zajistit přehled o šifrovaném provozu ve velkém rozsahu. Následující tabulka „Secure Compute Rating“ porovnává srovnatelná řešení různých výrobců z hlediska výpočetního výkonu u bezpečnostních funkcí:

Specifikace Řada FortiGate 120G Výpočetní výkon u bezpečnostních funkcí (Secure Compute Rating) Průměr na trhu Palo Alto Networks
PA-460
Check Point Quantum 3800 Cisco
FP 1120
Cisco
Meraki MX95
Juniper
SRX-345
Firewall (Gb/s) 39,0 13X 3,10 4,40 3,60 4,50 1,50 1,50
IPSec VPN (Gb/s) 35,0 16X 2,15 3,00 2,80 2,00 0,80
Ochrana před hrozbami (Gb/s) 2,8 2X 1,44 2,40 1,50 0,43
Kontrola SSL (Gb/s) 3,0 6X 0,54 0,19 0,90
Počet souběžných seancí 3 miliony 54X 55 750 73 000 60 000 75 000 15 000
Počet připojení za sekundu 140 000 14X 10 000 10 000

Flexibilní model spotřeby k dispozici i pro Universal SASE

FortiFlex, flexibilní program využívání řešení společnosti Fortinet formou služby, nově zahrnuje i Fortinet Universal SASE. Celý soubor technologií tvořících řešení SASE od společnosti Fortinet lze využívat i v rámci programu FortiFlex, a to jak u lokálních implementací, tak cloudových služeb FortiSASE. Program FortiFlex nabízí licencování na základě skutečného využití v cloudu, hybridním cloudu a lokálních implementacích. Tím poskytuje podnikovému IT flexibilitu průběžně přizpůsobovat rozsah využívaných prostředků podle aktuálních potřeb, umožňuje zkrátit nadměrně dlouhý cyklus pořizování nových bezpečnostních řešení, zjednodušení zavádění a poskytování nových služeb a maximalizuje úspory a návratnosti investic tím, že umožňuje omezovat nebo pozastavovat služby podle potřeby.

Nedávná ocenění, která společnost Fortinet získala za své řešení SASE

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Společnosti Epson a XGIMI urovnaly spor o jas projektorů – XGIMI upravuje udávaný jas v souladu s průmyslovými standardy

Urovnání potvrzuje závazek společnosti Epson dodržovat mezinárodně uznávané standardy platné v celém odvětví, které pomáhají spotřebitelům přijímat informovaná rozhodnutí při nákupu.

Společnost Epson oznámila, že se dohodla se společností XGIMI, prodejním partnerem společnosti Amazon, na urovnání nedávné žaloby, která upozorňovala na klamavé reklamní praktiky. Podle podmínek dohody společnost XGIMI souhlasila s opravou uváděných lumenů projektorů po celém světě z dříve nesprávně uváděných lumenů tak, aby odpovídaly přesným údajům o jasu ve prospěch spotřebitelů.

XGIMI provede opravu specifikací jasu v lumenech u následujících modelů:

  • U XGIMI Horizon Pro (XK03H) bude hodnota snížena z 2 200 lumenů na 1 500 lumenů
  • U XGIMI Horizon (XK03K) bude hodnota snížena z 2 200 lumenů na 1,500 lumenů
  • U XGIMI Halo (WK03A) bude hodnota snížena z 800 lumenů na 600 lumenů
  • U XGIMI Elfin (XL03A) bude hodnota snížena z 800 lumenů na 600 lumenů

„Pokud značky projektorů používají mezinárodně publikované standardy pro hodnocení svítivosti, jsou to spotřebitelé, kdo vyhrává,“ prohlásil Mike Isgrig, viceprezident pro spotřebitelský prodej a marketing společnosti Epson America. „Opatření společnosti XGIMI, která provedla korekci údajů o svítivosti u několika svých projektorů, pomáhá zajistit, aby spotřebitelé věděli, co mohou očekávat od výkonu projektoru. Poskytuje jim informace potřebné k informovanějšímu rozhodování při nákupu, a tím v konečném důsledku pozitivně ovlivňuje celý trh.“

Původní stížnost byla podána v rámci snahy společnosti Epson zajistit, aby značky používaly mezinárodně uznávané a akceptované standardy jasu, které by pomohly spotřebitelům činit informovaná rozhodnutí při nákupu. Upravené specifikace jsou nyní přesné, což přináší prospěch spotřebitelům, maloobchodnímu kanálu i celému odvětví.

Společnost Epson varuje zákazníky, aby si dávali pozor na zavádějící ukazatele uvedené jako „lux“, „LED lumeny“, „CVIA“ nebo „jas lampy“, které se neřídí standardizovanou metodikou, a proto významně ovlivňují schopnost spotřebitele porovnat výkon projektorů, zejména při nakupování na Amazonu a dalších internetových obchodech. Údaje o měření projektorů jsou definovány mezinárodně uznávanými standardizačními organizacemi, včetně Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) a Mezinárodního výboru pro měření displejů (ICDM). ICDM vydává normy pro měření zobrazovacích zařízení (IDMS), kde je definována metodika měření barevného jasu projektoru a samostatně jasu bílé barvy. Norma ISO, která definuje metodiku měření projektorů, je ISO21118:2020. Při dodržování těchto norem nemůže docházet k nejasnostem ohledně toho, jak se správně měří, inzeruje a porovnává jas projektoru.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Exit mobile version