HONOR pokračuje s dárkovou akcí k nákupu vlajkového fotomobilu HONOR Magic5 Pro

Vlajkový smartphone HONOR Magic5 Pro sklízí úspěch všude po světě a daří se mu i na českém trhu. Pro velký zájem tak pokračuje akce s dárkem k nákupu. U prodejců Alza, Datart a Mobil Pohotovost ke každému smartphonu HONOR Magic5 Pro dostanete navíc ještě smartphone HONOR 70 Lite.

Perfektní fotovýbava a revoluční displej

Vlajkový produkt HONOR Magic5 Pro se zařadil mezi top fotomobily současnosti, což potvrdila i nezávislá organizace DXOMARK, která se zblízka podívala na jeho systém trojitého fotoaparátu. Ten je vybavený unikátními technologiemi včetně těch založených na AI a po důkladném testování kameru zařadila se 152 body mezi absolutní špičku. Fotomobil zvládá zachytit rychlý pohyb díky funkci AI Motion Sensing Capture[1], ostření a závěrka mají extrémně rychlé reakce, takže vám neuteče žádný výjimečný okamžik, a za pozornost stojí i ostrost snímků při vysokém přiblížení nebo výjimečné výsledky při focení v přítmí.

HONOR Magic5 Pro konkurenci nekompromisně převyšuje i svým 6,81“ LTPO displejem, který je podle DXOMARK aktuálně nejlepší na světě. Nejen že má živé a plastické barvy, svítivost až 1800 nitů[2], ale do segmentu smartphonů přináší také funkci cirkadiánního nočního displeje. Ten zajišťuje šetrnost displeje k lidskému oku a našemu biorytmu tak, aby používání smartphonu nenarušilo produkci spánkového hormonu a další tělesné procesy[3]. Podle testů v laboratořích HONOR dokáže funkce zvýšit produkci melatoninu až o až o 20 % během 3 hodin, což potvrzuje snahu technologické značky HONOR o vývoj technologií zaměřených na člověka. 

Barva, cena a dostupnost

HONOR Magic5 Pro můžete mít ve dvou odstínech: přírodní Meadow Green a klasické Black. Zatímco při nákupu v prodejnách Alza, Datart a Mobil Pohotovost a O2 můžete k nákupu získat jako dárek smartphone HONOR 70 Lite v hodnotě 4990 Kč, u operátora Vodafone pokračuje i nadále akce s dárkem v podobě tabletu HONOR Pad 8 v hodnotě 6490 Kč. 

Další nabídky pro ty, kdo hledají funkční smartphone, nebo tablet za přívětivou cenu

Pokud hledáte smartphone, který vydrží a přitom je dostupný pro vaši peněženku, pak například HONOR X7a je skvělou volbou. Aktuálně ho seženete za zvýhodněnou doporučenou cenu 3 990 Kč. Je pro vás rozhodující 5G a dlouhá výdrž baterie? Pak sáhněte po HONOR 70 Lite, který nyní pořídíte za doporučenou cenu 4 990 Kč. Od června si můžete za výhodných podmínek pořídit také oblíbený HONOR Magic5 Lite (ve verzi 6 GB + 128 GB), nová doporučená cena je 7990 Kč. HONOR myslí i na ty, kdo shání dotykový tablet pro dny na chalupě nebo u vody. Tablet HONOR Pad 8 nově pořídíte za doporučenou cenu 6490 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz 

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

[1] AI Motion Sensing Capture umožňuje použít inteligentní vysokorychlostní závěrku, jež dokáže rychle zachytit úžasné momenty usmívajících se lidí, výskoku atd. stejně jako pohyb koček a psů. Skutečný efekt se může lišit v závislosti na konkrétním scénáři.

[2] K dispozici pouze ve verzi Pro. Verze Standard má maximální jas HDR až 1 600 nitů.

[3] Obrazovka prošla certifikátem TÜV Rheinland pro snížení modrého světla. Tento produkt není zdravotnické zařízení a nemá terapeutickou funkci.

Česko a Slovensko má historicky první e-commerce osobnost

Historicky prvním výhercem nové ankety EXEC E-commerce osobnost se stal Tomáš Braverman reprezentující Heureka Group. Z kandidátů nominovaných širokou veřejností vybírala výherce odborná porota, která si předsevzala najít a ocenit nejvýraznější osobnosti, jež jsou vzorem pro celou československou e-commerce. Vyhlášení vítězů proběhlo na galavečeru EXEC Edge, který hostil zástupce největších českých a slovenských e-shopů.

Segment e-commerce tvoří v současnosti jeden z pilířů české i světové ekonomiky. Aktuálně působí v České republice více než padesát tisíc e-shopů a onlinu začali věnovat větší pozornost i do té doby „klasičtí“ kamenní prodejci. O to těžší bylo pro odbornou porotu z téměř 80 nominovaných zvolit trojici těch nejúspěšnějších.

Do ankety mohly být nominovány osobnosti, které svým vlivem ovládají český a slovenský trh. Nejčastěji se jednalo o majitele, provozovatele a manažery e-shopů, startupisty, marketéry a e-commerce odborníky různých specializací. Ti bedlivě sledují aktuální globální i tuzemské trendy, aplikují je v praxi a mnohdy je dokonce spoluurčují. Dokážou se přizpůsobovat neustále se měnícímu online prostředí i zvyšujícím se nárokům nakupujících a aktivně se podílí na úspěších svých společností. „Soutěž vnímáme jako podporu pro další rozvoj e-commerce, které se naše společnost věnuje již 20 let. Rádi bychom do tohoto odvětví v budoucnu přivedli ještě více pozornosti a ocenili lidi z firem, které v České republice zaměstnávají desetitisíce pracujících a tvoří významná procenta HDP“, říká Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys. Jeho výrok potvrzuje skutečnost, že eGDP, tedy podíl e-commerce na českém HDP, je jeden z nejvyšších v Evropě vůbec.

Konečné výsledky:

První místo: Tomáš Braverman – Heureka Group

Historicky první EXEC e-commerce osobností Česka a Slovenska se stal Tomáš Braverman, který již 10 let řídí největší nákupní portál a srovnávač cen na českém internetu. Pod jeho vedením se společnost rozrostla do 9 zemí, ve kterých pomáhá s výběrem a nákupem produktů. Sám kultivuje e-commerce trh sdílením dat, know-how i svými podcasty s významnými hosty.

Druhé místo: Zbyněk Kocián – Notino

Druhou EXEC e-commerce osobností je Zbyněk Kocián, pod jehož vedením společnost Notino zásadně roste, a to i teď v době poklesu trhu. Tato společnost je považována za významného hráče snad v každé zemi Evropy a i přes svou velikost dokáže velmi rychle inovovat.

Třetí místo:  Václav Staněk – Vasky

Třetí místo v anketě EXEC osobnost roku získal Václav Staněk, který začal podnikat již při studiích. Dokázal vybudovat firmu ve vysoce konkurenčním prostředí. U svých produktů si potrpí na kvalitu a dlouhou životnost. Nebojí se výzev a svým příběhem inspiruje mladé k podnikání.

A jak reagoval na vítězství Tomáš Braverman? “Cenu vnímám jako ocenění práce celé Heureky, tj. přes 500 lidí. Naši misí je posouvat e-commerce v ČR i celém regionu CEE, pomáhat místním hráčům růst a věřím, že cenu jsem získal i za to, že se nám to daří. Na českou e-commerce jsem velmi hrdý.“

Vítěze vybrala odborná porota složená z předních e-commerce manažerů, investorů, PR expertů i majitelů e-shopů či služeb. Mezi ně patří například Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci, Ondřej Klega, ředitel investorské skupiny eRockets, Petr Svoboda, zakladatel společnosti Shopsys, Alexandra Kala, zakladatelka společnosti Profimed či Peter Brejčák, redaktor portálu CzechCrunch.cz. Za anketou a galavečerem EXEC Edge stojí e-commerce magazín EXEC vydávaný společností Shopsys.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.

Evropská unie si posvítí na útoky hackerů a lépe zabezpečí finanční sektor

Ochránit banky, další finanční instituce a společně s tím i účty milionů lidí má za cíl evropská směrnice DORA závazná pro Česko i všechny ostatní členské státy. Evropská unie tak reaguje na narůstající počet kybernetických útoků. Pro finanční instituce proto nastavuje jasná pravidla, jak se mají před digitálními riziky chránit a jak mají případně postupovat, pokud by je nějaký útok skutečně zasáhl. Zásadní změna to bude zejména pro menší finanční instituce, které doposud tuto otázku řešit příliš nemusely, a pro dodavatelské řetězce. Co evropská směrnice konkrétně přinese, rozebírá v komentáři Michael Kralert, ředitel oddělení společnosti BDO, poskytující poradenské služby bankám, pojišťovnám a subjektům kapitálovému trhu.

Finanční instituce mají relativně krátkou dobu na zajištění souladu s regulatorními požadavky. Lhůta jim běží od 16. ledna 2023, kdy směrnice DORA (Digital Operational Resilience Act) vstoupila v platnost, a potrvá po dobu dvou let.

Směrnice stanovuje, že všechny společnosti spojené s finančním sektorem musí být schopny zabezpečit své informační a komunikační systémy proti případným narušením a hrozbám a v případě problémů okamžitě reagovat. Tyto přísné standardy budou muset respektovat nejen banky a ostatní finanční instituce, ale také třetí strany poskytující tomuto sektoru kritické služby související s informačními a komunikačními technologiemi, jako například poskytovatelé cloudových služeb. Celkově se bude jednat o tisíce firem.

Cílem směrnice je zabránit kybernetickým útokům, aby narušily digitální ochranu finančních institucí, případně snížení dopadu úspěšných pokusů o narušení. Směrnice přitom reaguje na vzrůstající rizika v podobě vyšší propojenosti finančního sektoru a nárůstu digitalizace, zaměřuje se přitom i na sjednocení dosavadního poměrně roztříštěného systému kontroly.

Největší těžkosti s přípravou mohou mít zejména menší finanční instituce

Významné bankovní instituce byly již dříve pod drobnohledem kontrolních orgánů, díky čemuž pro ně nová regulace nebude zásadní změnou. Naopak menší instituce ve finančním sektoru zpravidla čeká náročná příprava. Nařízená ochrana jejich odolnosti před hackery v takovém rozsahu bude pro většinu z nich novinkou a na zajištění souladu s regulací již nemají příliš času. Zároveň však mohou počítat s tím, že rozsah nutných opatření bude přímo úměrný jejich velikosti a rozsahu poskytovaných finančních služeb.

Všechny dotčené instituce budou muset průběžně plnit řadu stanovených úkolů. Nejde přitom pouze o technické aspekty bezpečnosti, na rozdíl do některých předchozích nařízení se DORA zaměřuje i na provozní aspekty.

Zásadní bude testování odolnosti, odhalování rizik a sdílení informací o hrozbách a incidentech

Konkrétně budou muset jednotlivé instituce podle regulace DORA zavést vhodné řízení rizik v tom smyslu, že identifikují zranitelná místa a posoudí všechna relevantní rizika spojená se svými digitálními provozními systémy a jejich vzájemnou provázaností. Rizikovost by měla být vyhodnocována průběžně, pravidelně přezkoumávána a aktualizována. Kromě snahy o zmírnění rizik by instituce měly průběžně transparentně vyhodnocovat stav rizikovosti.

Pro případ kybernetického útoku instituce mají mít důkladný plán řízení incidentů a reakce na ně, a to včetně předem vyhodnoceného schématu komunikace s příslušnými zúčastněnými stranami a nástrojů ke zmírnění dopadu incidentu. Soustředit se dále mají primárně na ochranu dat a kontinuitu provozu. Do celého procesu musí být začleněn i celý dodavatelský řetězec, na což DORA klade oproti dřívějším regulacím značně větší důraz.

Druhým zásadním úkolem pro finanční instituce je hlásit incidenty neprodleně příslušným státním orgánům. Informace by měla obsahovat údaj o délce incidentu, přehled o všech dotčených organizacích a geografický rozsah incidentu, zvláště pokud probíhal na území více než dvou členských států. Případně by instituce měly uvést, zdali útok způsobil ztrátu dat, či narušil jejich integritu, a kolika transakcí či jaké částky se incident dotkl. Doplnit by měly také, jestli incident způsobil dopad na pověst a jaký je jeho hospodářský dopad v odhadnutých přímých a nepřímých nákladech a ztrátách.

Dále DORA nařizuje dotčeným subjektům regulace, aby prováděly pravidelné testování odolnosti svých IT systémů a procesů s cílem zajistit jejich účinnost a identifikovat potenciální problémy. Zavedení účinných bezpečnostních kontrol může být pro organizace výzvou, protože musí zajistit, aby odpovídaly velikosti, složitosti a rizikovému profilu své digitální infrastruktury a služeb. Kromě toho musí organizace zajistit, aby všechny bezpečnostní kontroly byly pravidelně monitorovány a testovány.

Kromě toho DORA předpokládá vzájemnou kooperaci a sdílení informací. Nařizuje, aby finanční instituce sdílely informace s jinými finančními institucemi a regulačními orgány v jiných zemích, což může představovat výzvu z hlediska ochrany údajů, důvěrnosti a regulačních požadavků.

Přitom lze očekávat, že některé rutinní činnosti spojené s testováním, sběrem a zpracováním dat v souvislosti s reportingem budou brzy v budoucnu vykonávány s minimálním zapojením lidské činnosti, kterou nahradí strojové učení a umělá inteligence, a to i z toho důvodu, že firmy nebudou mít dostatek zaměstnanců, kteří by se vyhodnocování stále většího objemu dat mohli věnovat.

Odborníků na kyberbezpečnost bude nedostatek

Lze také očekávat, že odborníků, kteří by ještě předtím řešili samotnou implementaci regulace, bude nedostatek, stejně tak jako na druhé straně inspektorů nastavených procesů. Ostatně nouzi o odborníky zažívají firmy již nyní.

Zejména pro menší firmy se zdá nerealistické, že by dokázaly sestavit trvalý plnohodnotný tým odborníků na kybernetickou bezpečnost. Proto lze očekávat větší zapojení externích partnerů, případně lze očekávat zajišťování některých komponent kybernetické bezpečnosti určitou formou sdílené služby.

Přitom sháňka po odbornících na kybernetickou bezpečnost naroste nejen vlivem přicházející regulace DORA, ale i dalších směrnic týkajících se kybernetické bezpečnosti jako NIS2.

Z  předlohy směrnice NIS2 vychází i vznikající zákon o kybernetické bezpečnosti, s jehož účinností česká legislativa předběžně počítá od druhé poloviny roku 2024 a který se dotkne tisíce českých firem. Na rozdíl od regulace DORA se ovšem týká vybraných klíčových subjektů napříč obory, zatímco DORA bude platná vyloženě pro finanční sektor. V případě rozporu u finančního sektoru, kterou směrnicí se má řídit, dostane vždy přednost DORA jakožto specifičtější zákonná úprava před NIS2.

Kdo bude předpis porušovat, čeká ho sankce

Příslušný státní orgán může v případě jakéhokoliv porušení regulace DORA uložit správní sankce a nápravná opatření, jejich výše pro finanční instituce nicméně zatím nebyla stanovena. Ovšem kritickým poskytovatelům informačních a komunikačních služeb mohou úřady uložit pokutu do 1 % jejich průměrného denního celosvětového obratu za předchozí hospodářský rok po dobu maximálně šesti měsíců, a to denně až do dosažení souladu s předpisy.

Jak finanční instituce, tak jejich dodavatelé by se měli na regulaci připravovat již v současné době. Lhůta, kterou na splnění zákonných podmínek mají, opravdu není příliš dlouhá.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO ZNALEX, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

T-Mobile vybudoval v Benešově plně optickou síť pro nejrychlejší a nejspolehlivější připojení firem a domácností k internetu

Společnost T-Mobile dokončila ve středočeském Benešově první fázi budování infrastruktury pro vysokorychlostní připojení k internetu prostřednictvím optických vláken. Výsledkem je připojení všech budov a bytových domů v majetku města, stejně jako provozoven firem a obchodů v centru města, které o zavedení optické linky projevily zájem. Celkově zatím T-Mobile v Benešově rozvedl asi 2 000 km optických vláken (80 km optických kabelů) a vybudoval téměř 5 400 optických přípojek. Tisíce dalších přípojek pro benešovské domácnosti a firmy přibydou v následujících dvou letech. 

S budováním optické sítě začal T-Mobile již v roce 2019 na základě existujícího projektu a územního rozhodnutí pro vnitřní centrum města. Postupně se ale díky vstřícnosti vedení města podařilo dojednat rozšíření nové sítě po celém Benešově. Původní projekt připravil jeden z místních poskytovatelů připojení, který pro něj získal i územní rozhodnutí. Až T-Mobile ale po jeho převzetí spustil budování optické sítě a z původně plánovaného připojení centra návrh rozšířil na pokrytí celého města. Značnou podporou ze strany města bylo snížení poplatku za věcná břemena (služebnosti), stejně jako oboustranně výhodná dohoda o následných opravách chodníků.

„Usilujeme o to, aby byl Benešov moderním a přívětivým městem pro obyvatele i firmy, a proto se nám projekt T-Mobilu na vybudování optické sítě po celém městě velmi zamlouval. Společnosti T-Mobile jsme vyšli vstříc, společně jsme naplánovali jednotlivé etapy a výrazně jsme snížili poplatek za zřízení služebností, které ukládání kabelů vyžaduje. Stejné podmínky jsme poskytli také dalším operátorům a poskytovatelům optického internetového připojení,“ říká Ing. Roman Tichovský, místostarosta města Benešov.

Minimální narušení běžného chodu města

Aby bylo narušení života a dopravy ve městě co nejmenší, je většina optických kabelů vedena v zeleni nebo případně v chodnících, které byly po provedení výkopových prací kvalitně předlážděny. Postup budování nové optické infrastruktury se také podařilo do značné míry sladit s plány radnice na rekonstrukce komunikací a chodníků ve městě. Ve výkopech byla navíc položena i nová, oddělená síťová infrastruktura na propojení budov v majetku města, ve kterých sídlí úřady a další veřejné organizace, stejně jako rozvody pro připravovaný kamerový systém. Budování moderní síťové infrastruktury kompletně řešila a financovala společnost T-Mobile a pro městský rozpočet Benešova neznamenalo žádné vícenáklady či další investice mimo ty původně plánované.

Každé omezení kvůli výkopovým pracím samozřejmě obyvatele obtěžuje. Spolupráce s T-Mobilem pro nás ale znamenala i uspíšení rekonstrukcí některých silnic a chodníků, na které by jinak došlo třeba až za několik let. Obyvatelé i návštěvníci Benešova se museli smířit s omezeními, ale výsledkem je vedle nové optické infrastruktury a kamerového systému i mnoho nově opravených chodníků a místních komunikací. Podpořili jsme digitalizaci služeb města a jistě se zvýšila i hodnota benešovských nemovitostí. Po našich zkušenostech bych určitě i představitelům dalších měst doporučil, aby se bez obav do podobného projektu pustili,“ dodává benešovský místostarosta Tichovský.

Síť připravená na budoucnost

V následujících fázích bude T-Mobile postupovat od středu města k jeho okrajovým částem a připojovat k optické síti jednotlivé domy, jejichž majitelé budou mít rovněž zájem o nejrychlejší internet. Přípojky v domácnostech jsou zřizovány zdarma, realizují se na náklady T-Mobilu. Zatím bylo v Benešově na optickou síť připojeno bezmála 400 rodinných domů. Celá síťová infrastruktura v Benešově je budována tak, aby bylo možné s minimálním zásahem do komunikací kdykoli později připojit i další domy, jejichž majitelé dnes využívají nějakou jinou možnost připojení.

Rychlé a spolehlivé připojení k internetu znamená možnost pohodlné práce či studia z domova i využívání moderních internetových služeb. T-Mobile navíc buduje svou optickou síť na technologii XGSPON, která v budoucnu umožní přenosové rychlosti v řádu desítek Gb/s, bez nutnosti opakovaných výkopových prací. Zcela v souladu s technologickým pokrokem bude nově vybudovaná infrastruktura sloužit obyvatelům města Benešov další desítky let,“ dodává Michal Podlucký, manažer segmentu pro optický internet T-Mobile Czech Republic.

V budoucnu takto kvalitně vybudovaná optická infrastruktura umožní městu další rozvoj, především v oblasti technologií pro inteligentní města – smart cities. Optická síť je také vysoce energeticky efektivní a nepřináší zvýšení celkové spotřeby síťové infrastruktury. Právě naopak – nahrazením metalických rozvodů a souvisejících síťových prvků optickými lze spotřebu významně snížit.

Společnost Synology® představuje zařízení BeeDrive, osobní centrum zálohování pro vaši práci a vzpomínky

Společnost Synology dnes oznámila, že na trh uvádí zařízení BeeDrive, kompaktní datové centrum, které dokáže současně zálohovat osobní soubory a fotografie z počítače, telefonu a tabletu. Nastavení netrvá ani tři minuty a ihned poté může libovolný uživatel počítače začít pomocí zařízení BeeDrive chránit svoje soubory lokální přenosovou rychlostí a současně zajistit ochranu soukromí a vlastnictví dat.

„Každý z nás v současnosti vytváří na různých osobních zařízeních neuvěřitelné množství dat. Lepší fotoaparáty, ale především nové formáty fotografií a videa zabírají místo v úložišti našich telefonů nebo cloudových úložišť rychleji než kdy dříve,“ říká David Hu, produktový manažer ve společnosti Synology Inc.

„Odchozí rychlosti internetových připojení nedokáží držet krok s explozivním nárůstem objemu osobních dat, a proto je ukládání všech našich souborů do cloudu, obzvláště chceme-li jen zálohovat nebo archivovat staré soubory někam jinam nebo vyměňovat soubory mezi našimi osobními zařízeními, stále pomalejší a nákladnější,“ uvedl Hu. „Proto chceme nabídnout lokální, privátní alternativu.“

„Prostřednictvím zařízení BeeDrive chceme nabídnout zkušenosti společnosti Synology v oblasti technologií zálohování větší skupině uživatelů – mnoho z nich dokáže s počítači bez problému pracovat, ale nemají čas ani znalosti nutné pro práci se sítěmi, aby mohli hostovat server s nepřetržitým provozem pouze pro účely zálohování,“ dodává Hu. „BeeDrive představuje bezproblémové řešení i pro rodinné příslušníky a přátele současných uživatelů zařízení Synology.“

Zálohování místních počítačů a mobilních zařízení zkracuje dobu zálohování a snižuje dlouhodobé náklady

Po připojení k počítači mohou uživatelé zvolit, které složky chtějí chránit. BeeDrive automaticky zálohuje všechny změny v těchto složkách v reálném čase a poskytuje tak kratší dobu mezi okamžikem havárie a časem poslední zálohy dat (RPO) než zálohy prováděné podle plánu každou hodinu. Soubory záloh se ukládají v zařízení BeeDrive ve stejném formátu v jakém se nacházejí v počítači. V případě poruchy počítače mohou uživatelé svoje zařízení BeeDrive jednoduše připojit k jinému počítači a začít se svými soubory ihned pracovat – nemusí tedy instalovat žádný software ani procházet časově náročným procesem obnovení souborů.

Zařízení BeeDrive také prostřednictvím sítě Wi-Fi zálohuje fotografie a videa ze zařízení se systémem iOS a Android a zároveň tak chrání telefony a tablety. Pokud se počítač s připojeným zařízením BeeDrive a mobilní zařízení nacházejí ve stejné síti, stačí naskenovat QR kód a zařízení BeeDrive spustí zálohování s cílem uvolnit místo ve vašem telefonu.

Jelikož se na tyto přenosy nevztahují omezení šířky pásma internetu nebo poskytovatelů cloudových služeb, dokáže být zálohování pomocí zařízení BeeDrive 11krát rychlejší než zálohování velkých souborů z počítače do cloudu a 6krát rychlejší než zálohování z mobilních zařízení.1

Služba BeeDrop a obousměrná synchronizace zvyšují produktivitu při výměně souborů mezi zařízeními

Terénní pracovníci a jiní profesionálové, kteří na svém telefonu pořizují velké množství fotografií a potřebují je používat v počítači nacházejícím se v kanceláři, mohou prostřednictvím funkce BeeDrop bezdrátově odesílat obsah vygenerovaný v mobilním telefonu se systémem iOS a Android do zařízení BeeDrive. Tyto soubory jsou v počítači ihned k dispozici – již není potřeba je nahrávat do cloudu a následně je z něho stahovat.

Při přecházení mezi pracovním a domácím počítačem dokáže zařízení BeeDrive synchronizovat soubory mezi počítači ihned po svém připojení – v počítači, na kterém pracujete, jsou tedy všechny soubory vždy aktuální a současně se v zařízení BeeDrive uchovává jejich druhá kopie.

„Shromažďování souborů vygenerovaných na všech našich osobních zařízeních je ale pouze prvním krokem,“ říká Hu. „V budoucnu bychom chtěli využít nadbytečné výpočetní zdroje počítače k extrahování dalších hodnot ze samotných dat, například prostřednictvím automatické kategorizace. Naším cílem vždy bylo přinášet uživatelům Synology moderní technologie, aniž by se tím obětovala ochrana soukromí a vlastnictví jejich dat.“

Dostupnost

Zařízení BeeDrive s kapacitou 1 TB a 2 TB pro systémy Windows, iOS a Android bude možné zakoupit od poloviny června prostřednictvím partnerů a prodejců společnosti Synology po celém světě. Podporu systému macOS připravujeme. Další podrobnosti jsou uvedeny na stránce https://bee.synology.com.

  1. Rychlost přenosu dat mohou ovlivňovat různé faktory, například typ a velikost souborů, hostitelská zařízení, rychlosti sítě Wi-Fi, poskytovatelé cloudových služeb a další podmínky používání. Testování zálohování do cloudových služeb se provádí při rychlosti nahrávání do internetu 100 Mb/s.

Základní informace o společnosti Synology

Společnost Synology, která je průkopníkem v oblasti správy dat, nepřestává inovovat a přizpůsobovat se neustále se vyvíjejícím technologiím. Znovu a znovu přináší nové možnosti, mezi které patří zejména řešení pro datová úložiště, zálohování, spolupráci na souborech, správu videí a síťovou infrastrukturu – a to vše navrženo s jediným cílem: nabízet centralizovanou platformu zjednodušující správu IT, která bude hnacím motorem digitální transformace pro firmy po celém světě.

Zůstaňte zdraví a styloví: Hodinky série Watch 4 spojují prvotřídní design a komplexní sledování zdraví

Společnost Huawei nedávno představila nové chytré hodinky Watch 4 a Watch 4 Pro. Pyšní se futuristickým designem z prémiových materiálů a nechybí jim ani nejmodernější funkce. Ty uživatelům umožňují kontrolovat nejen jejich zdraví, ale také zdraví nejbližších. Nezklame ani výdrž baterie, která je u modelu Watch 4 Pro až tři týdny a u Watch 4 až dva týdny. Kdo by tak nechtěl technologického parťáka, který pomůže sledovat naše zdraví a zároveň je stylovým doplňkem s celou řadou zajímavých funkcí? Hodinky ze série Watch 4 jsou na českém trhu v prodeji od 5. června.  

Život může být někdy velmi hektický, proto je důležité mít partnery, na které je spolehnutí. Chytré hodinky ze série Watch 4 jsou proto navrženy tak, aby uživatelům každodenní život usnadňovaly a přinesly jim co největší pohodlí a přehled o jejich zdravotním stavu. Hodinky Huawei Watch 4 jsou vybaveny inovativní technologií a chytrými funkcemi, které zajistí kvalitní zážitek z užívání hodinek v každé náročné situaci. A zároveň jsou i designovým doplňkem. Hodinky splní všechny různorodé potřeby a uspokojí i velmi náročné uživatele. Na představení hodinek se podílel také britský běžec Sir Mo Farah. Jakožto profesionální atlet moc dobře ví, jaké chytré funkce jsou v hodinkách důležité, aby pomáhaly maximálně zvýšit výkon sportovců a dosáhnout vysněných cílů.

Váš osobní zdravotní asistent má oči vždy otevřené

Nové hodinky ze série Huawei Watch 4 disponují funkcí EKG[1]. Díky 8kanálovému optickému snímači s TruSeenTM 5.0+ poskytují uživateli přesné monitorování indikátorů zdraví srdce a dokáží upozornit uživatele na hlavní rizika související se srdcem, jako je nepravidelní tep či tuhost tepen.

Neméně důležité je sledovat zdraví plic. Příznaky jejich poškození je totiž klíčové odhalit včas, model Watch 4 Series tento problém řeší pomocí nové funkce Respiratory Check[2]. Ta analyzuje frekvenci dechu, saturaci krve kyslíkem a zvuk kašle, kterým uživatel trpí. Spolu s informacemi o rizikách, jako je kouření či znečistění ovzduší, dokáže tato chytrá funkce poskytnout hodnocení o zdraví plic uživatele. Díky tomu hodinky nabízí i tipy na preventivní opatření proti plicním onemocněním.

Chytré hodiny Huawei Watch 4 disponují i pokročilým monitorováním spánku, který zajišťuje technologie TruSleep™ 3.0. Tato technologie založená na infračerveném světle umožňuje ještě přesnější zaznamenání kvality spánku a detekuje jeho délku. Na základě fyziologických parametrů, pohybů těla, srdečního tepu a HRV (variability srdečního tepu) informuje uživatele i o tom, jaký spánek během noci prožil. Zda měl spánek lehký nebo hluboký, jestli dosáhl REM spánku a na jak dlouho. Zaznamenává samozřejmě i fázi bdění.

Prémiové materiály a design vylepší uživatelský zážitek

Huawei Watch 4 Pro jsou vybaveny titanovým pouzdrem, materiálem, který se používá v leteckém průmyslu a dodává chytrým hodinkám luxusní vzhled. Špičkové sférické safírové sklo na číselníku dodává nádech elegance a zvýšenou odolnost. Huawei Watch 4 jsou zase vyrobeny z černé oceli s 3D zakřiveným sklem. Navíc disponují tematizovanými ciferníky na motivy vesmíru, které podporují jejich futuristický vzhled.

Huawei Watch 4 Pro se pyšní 1,5palcovým flexibilním displejem typu Low-Temperature Plycrystalline Oxide (LTPO) s poměrem obrazovky k tělu hodinek téměř 72 % a energeticky úsporným Always-On dispejem (AOD) s nízkou frekvencí pouze 1 Hz. Huawei Watch 4 mají 1,5palcový flexibilní displej typu LTPO s poměrem obrazovky k tělu hodinek až 74 % a tenký 0,855mm rámeček pro lepší viditelnost. Oba typy hodinek podporují potápění do maximální hloubky až 30 metrů a splňují standard odolnosti 5 ATM s certifikací IP68.

Hodinky mají i unikátní řemínky. Huawei Watch 4 Pro nabízí 2 možnosti – titanový řemínek s lesklým povrchem nebo tmavě hnědý ručně vyrobený kožený řemínek. Huawei Watch 4 přichází s černým, jednoduše omyvatelným řemínkem z fluoroelastomeru v minimalistickém duchu, který je vhodný na jakýkoliv sport.

Buďte vždy v obraze díky sledování zdraví v reálném čase

Oba modely hodinek jsou schopné sledovat 7 různých zdravotních ukazatelů současně: srdeční frekvenci, saturaci kyslíku v krvi, EKG, detekci arteriální tuhosti, úroveň stresu, tělesnou teplotu a funkci plic. Uživatelé dostávají včasná oznámení a připomínky s návrhy, jak se udržovat v kondici a případně získávají upozornění na různé zdravotní nepravidelnosti. Funkce Health Community zase umožňuje uživatelům sdílet svá data s rodinou a přáteli a na dálku kontrolovat zdraví svých nejbližších. V hodinkách lze nastavit detekci pádu a nechat si zasílat oznámení o různých abnormalitách a výkyvech blízkých osob. Jejich pohodu budete mít tak stále na očích.

Zlepšete své sportovní výkony se 100 sportovních režimů

V nejnovějších chytrých hodinkách si můžete vybrat až ze 100 sportovních režimů, mezi kterými najdete oblíbené aktivity, jako je například běh, cyklistika, plavání a mnoho dalších. Součástí je také režim potápění s volným ponorem, který prošel náročným testováním tlaku a odolá i slané vodě a nárazům. Hodinky navíc nabízí monitorování teploty vody a kompas pro potápění. Jsou tak ideálním nástrojem pro sportovce a outdoorové nadšence.

V hodinách najdete i vylepšenou funkci Activity Rings, která uživatele ještě více podporuje a udržuje na správné cestě, aby dosáhli stanovených cvičebních cílů. S průběžnou zpětnou vazbou a upozorněními na pokroky během dne jsou neustále povzbuzováni, aby překonali své osobní cíle.

Vše, co si od chytrých hodinek můžete přát

Nová řada chytrých hodinek Huawei Watch 4 nabízí nový UX design pro lepší zobrazení dat a aktivních aplikací. Vylepšená funkce eSIM umožňuje nezávislé přijímání hovorů a zpráv mimo dosah telefonu. V případě, že jsou v blízkosti smartphonu a bezdrátových sluchátek je možné vše propojit a z hodinek třeba přepínat hudbu, číst zprávy a přijímat hovory.

Další skvělou vychytávkou je možnost použít hodinky jako vzdálenou spoušť na fotoaparátu mobilního telefonu. Díky této funkci odpadá uživatelům Sofiina volba s tím, kdo na fotografii bude chybět. Hodinky také disponují první mapovou aplikací od Huawei, Petal Maps Watch Edition, která poskytuje navigační služby bez potřeby chytrého telefonu. Aplikace nabízí i vibrační upozornění a synchronizaci v reálném čase, takže se její využití hodí například při běhu v neznámém městě.

Dvoujádrová architektura hodinek přináší nejlepší možnou kombinaci výkonu a výdrže baterie. Díky inteligentní analýze Watch 4 automaticky naplánují optimální spuštění aplikací na základě scénářů uživatele, což zajišťuje úžasný zážitek při minimalizaci spotřeby energie. Baterie vydrží až 4,5 dne, při běžném používání zhruba 3 dny. V případě přepnutí do režimu Ultra-long Battery Life vydrží Huawei Watch 4 Pro až 21 dní a Huawei Watch 4 vydrží 14 dní. Díky funkci SuperCharge se baterie na jednodenní použití nabije už za 15 minut.

Ceny a dostupnost

Huawei Watch 4 a Watch 4 Pro jsou v České republice dostupné od 5. června exkluzivně na oficiálním e-shopu. K nákupu od 5. do 25. června 2023 navíc dostanete bezdrátová sluchátka FreeBuds 5i jako dárek. V sérii Watch 4 si můžete vybrat ze tří modelů hodinek. Huawei Watch 4 Pro Elite s titanovým páskem zakoupíte za 14 999 Kč. Watch 4 Pro Classic s koženým páskem za 12 999 Kč a za 9 999 Kč jsou k dostání Watch 4 Sport s černým páskem z fluoroelastomeru.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  • [1] Tento produkt není lékařským zařízením. Tato funkce funguje pouze s aplikací EKG. Oznámení generovaná aplikací jsou pouze orientační a neměla by sloužit jako základ pro lékařskou diagnózu nebo léčbu. Tato funkce není vhodná pro uživatele mladší 18 let nebo uživatele s diagnostikovanými jinými typy poruch srdečního rytmu.
  • [2] Tento produkt není lékařským zařízením, a proto jsou jeho monitorovací data a výsledky pouze orientační a neměly by sloužit jako základ pro lékařskou diagnózu nebo léčbu. Tato funkce není podporována na zařízeních iOS.

Portál Banky.cz mění provozovatele. Uživatelů se změny nedotknou

Brněnská firma Top-in.cz, a.s., předává provoz internetového prezentačního a informačního portálu Banky.cz do rukou nového majitele. Po deseti letech zajišťování fungování populárního projektu, který pomáhá uživatelům s orientací v oblasti bankovních produktů, se dohodla na jeho prodeji se společností GOFIS, s.r.o. Ta plánuje zachovat poskytování poradenských služeb webu v plném rozsahu.

Webový prezentační a informační portál Banky.cz mění majitele. Společnost Top-in.cz, a.s., která web před deseti lety převzala a od té doby jej provozovala a rozvíjela do dnešní podoby, se na jeho prodeji dohodla s firmou GOFIS, s.r.o. Ta provoz stránek v plném rozsahu zajišťuje již od června. Předmětem akvizice je webová doména, ochranná známka, veškerý software, obsah a data i dodavatelsko-odběratelské vztahy v rámci projektu.

„Pevně věříme, že web bude nadále pomáhat rozvoji finanční gramotnosti svých uživatelů a zůstane jim spolehlivým průvodcem světem bankovních služeb, což je poslání, s nímž jsme jej přebírali a více než deset let zodpovědně provozovali,“ uvádí Pavel Strašák, CEO společnosti Top-in.cz, a.s.

Nový vlastník webového portálu, firma GOFIS, s.r.o., se zaměřuje na servisní a analytické služby v oblasti finančních produktů.

„Hodláme pokračovat v duchu aktuálního nastavení projektu s důrazem na přidanou hodnotu pro čtenáře. Současně plánujeme vytvořit další obsah, který klientům pomůže lépe se orientovat ve světě financí,“ komentuje Miroslav Majer, jednatel společnosti GOFIS, s.r.o., který tento projekt nově povede a jenž je zároveň CEO projektu hyponamiru.cz.

Web Banky.cz navštíví měsíčně přibližně 340 tisíc uživatelů. Portál nabízí jedinečnou kombinaci unikátního obsahu s možností konzultace s on-line poradcem. Dále disponuje porovnávači pro rychlou orientaci na trhu s největší databází českých bank, finančních produktů a jejich aktualizovaných podmínek. Vedle detailního katalogu, který zahrnuje všechny tuzemské finanční instituce včetně jejich poboček, obsahuje také praktické články nebo unikátního průvodce, který pomáhá s výběrem nejvhodnější půjčky, běžného účtu či zhodnocením úspor.

O společnosti Top-in.cz, a.s.

Top-in.cz, a.s., je dynamickou firmou orientovanou na poskytování služeb klientům a správu vlastních i klientských projektů. Poskytuje poradenství založené na létech praktických zkušeností partnerů a zaměstnanců Top-in.cz napříč obory, zejména však v oblasti financí, ekonomiky a obchodu. Vyhledává, realizuje a spravuje investice do společností v perspektivních oborech, které podporuje v jejich dalším růstu.

Top-in.cz je společně s firmami TopGis a TopFin.cz součástí inovativní skupiny společností, které působí v oblasti financování, poradenství, správy pohledávek a majetku, geoinformatiky a chytrých technologií především v České a Slovenské republice.

Cooler Master představuje revoluční vzduchový chladič MA824 Stealth

Společnost Cooler Master, lídr v oblasti designu a výroby počítačových komponent a periferií, představuje MA824 Stealth. Špičkové chlazení je dalším důkazem inovativního přístupu společnosti a nabízí několik pokročilých technologií integrovaných v moderním elegantním hávu.

„Tento vysoce výkonný procesorový chladič integruje naší průlomovou technologii supravodivých kompozitních trubic a zvyšuje tak pomyslnou laťku chladicího výkonu na novou úroveň,“ říká Jimmy Sha, CEO Cooler Master, a dodává: „Elegantní, efektivní a spolehlivý chladič je výrazným prvkem každé počítačové sestavy. Pokračujeme ve vývoji a posouváme hranice možností pro všechny počítačové nadšence a stavitele na celém světě. Přivítejte novou úroveň chlazení vzduchem s Cooler Master.“

Hlavními přednostmi MA824 Stealth jsou:

  • Vysoce výkonná dvouvěžová konfigurace – Nově navržený design dvou bloků radiátorů má upravenou tloušťku jednotlivých žeber a rozestupů a optimalizuje tak celkovou účinnou plochu pro odvod tepla pro bezkonkurenční výkon
  • Jednolitá měděná základna – Účinné chlazení podporuje také měděná základna s poniklovaným povrchem, aby zajistila maximální možný kontakt s procesorem
  • Typické Stealth provedení – Minimalistický, a přesto vznešený design umocňuje celočerný hliníkový vrchní panel chladiče
  • Dva ventilátory – Vylepšené ventilátory Mobius 120 a Mobius 135 jsou uspořádány v konfiguraci push-pull tak, aby usnadnily rychlý odvod tepla přes dva radiátory.
  • Dostatek prostoru pro RAM moduly – Chladič Stealth je kompatibilní s širokou škálou sestav, aniž by ovlivnil výkon chlazení. Ventilátor Mobius 120 díky svým rozměrům poskytuje dalších 42 mm volného prostoru pro operační paměť

Cooler Master v chladiči využívá technologie Superconductive Composite Heat Pipe, která představuje významný pokrok pro chlazení vzduchem. V chladiči MA824 Stealth je osazeno celkem osm těchto supravodivých kompozitních trubic, jejichž vnitřní povrch tvoří kombinace drážek a měděného prachu vytvářejícího dutinovou strukturu. Toto inovativní řešení zajišťuje účinný a rychlý odvod tepla.

Pečlivě kalibrovaná zrnitost prachu v každé části trubic na základě tepelného zatížení zvyšuje rychlost a účinnost přenosu tepla. Předběžné porovnávací testy na podobných modelech, jakým je například MasterAir 412 Stratos, ukazují zvýšení výkonu až o 30 %.

Technologie supravodivých kompozitních trubic je implementována také v dalších modelech MasterAir 412 Stratos, MasterAir 612 Stratos a MasterAir TD4 a TD5.

Cooler Master MA824 Stealth bude k dispozici u lokálních prodejců v průběhu června 2023 za doporučenou koncovou cenu 2499 Kč s DPH v Česku a 109 euro s DPH na Slovensku.

Pro více informací navštivte www.CoolerMaster.com.

O značce Cooler Master

Společnost Cooler Master byla založena v roce 1992. Je výrobcem kvalitních počítačových komponent a periferií a neustále se zasazuje o rozvoj tohoto odvětví. Od první počítačové skříně na světě až po inovativní technologická řešení chlazení, vždy se snaží překonávat hranice a měnit status quo. Společnost se zaměřuje na budování komunity pro ty, kteří chtějí nechat vyniknout vlastní vynalézavé já. „Ať už jde o začínající stavitele nebo hardcore nadšence baví nás různorodost a spojuje vášeň.“ Cooler Master je značkou, která má cíl jít daleko za hranice tradičních počítačových sestav navrhováním skvělých produktů pro úžasné lidi, kteří jim vdechnou život jedinečným způsobem.

Vyhazují realitky peníze oknem? Pouze 3 ze 100 podepisují dokumenty online

Mohou podepisovat dokumenty online a ověřovat identitu klientů pomocí BankID nebo MojeID, přesto se spoléhají na propisku a papír. Ročně tak zbytečně utratí desítky tisíc korun, ztratí spoustu času a riskují porušení zákona proti praní špinavých peněz. Jak vyplývá ze zjištění společnosti ezConvey, která provozuje aplikaci Podpisovna, online podepisování zatím využívá jen minimum realitek.

„Je to zvláštní úkaz. Zatímco firmy z jiných odvětví postupně přechází na online podepisování v podpisových aplikacích, realitní makléři s dokumenty stále jezdí za klienty, nebo je zbytečně skenují a tisknou. Když jsme udělali průměr našich zjištění za poslední měsíce, vyšlo nám, že online podepisování využívají jen 3 realitky ze 100,“ říká spoluzakladatel Podpisovny Michal Bočan.

Kromě vyhozených peněz za tisk či benzín a promrhaného času má klasické podepisování pro realitní kanceláře i další úskalí: jejich klienti jsou při prodeji či pronájmu nemovitosti doslova zahlceni administrativou, což zhoršuje zážitek ze spolupráce s makléřem.

Podepisovat online lze rezervační smlouvy i pracovní dokumenty

Až na výjimky, mezi které patří například finální kupní smlouva na nemovitost, mohou realitní kanceláře podepisovat online prakticky jakékoliv dokumenty – od rezervačních smluv přes různé základní formuláře až po potvrzení o zaplacení rezervačních poplatků. Realitka může online podepisovat také interní pracovní dokumenty a účetní doklady.

„Majitelé realitních kanceláří si často myslí, že online podpisy jsou k podepisování jejich dokumentů nevhodné. Online podpis je ale pro většinu dokumentů z pohledu českých zákonů naprosto dostatečný, je stejně validní jako podpis rukou na papír,” vysvětluje Bočan.

Skenovat občanku je rizikové

Problémový je i zvyk realitních kanceláří nechat si od klientů skenovat osobní doklady. Realitky mají dle tzv. AML zákona povinnost spolehlivě ověřovat identitu svých klientů, ale často to dělají tak, že si zahrávají s ochrannou osobních údajů. Jako právě v situaci, kdy prodávající či kupující naskenují své osobní doklady a následně je pošlou makléři e-mailem. „Toto je bohužel běžná praxe. V případě úniku osobních údajů klientů mohou realitní kanceláři hrozit i vysoké pokuty,“ podotýká Michal Bočan.

Nemluvě o tom, že je skenování dokladů administrativně i časově náročné. Díky online podepisování se spolehlivým ověřením identity se však AML povinnosti dají splnit jednoduše na dálku, tedy kompletně online.

„Když realitní makléř podepíše s klienty dokumenty online (například rezervační smlouvu nebo souhlasy se zpracováním osobních údajů) a ověří identitu klientů pomocí BankID, MojeID nebo Identity občana, nahradí tím osobní setkání. Samozřejmě zcela v souladu s AML zákonem, na rozdíl od skenování dokladů. Ověřovat identitu pro účely AML umí i aplikace Podpisovna,“ uzavírá Bočan.

Realitní kanceláře navíc mají jako tzv. AML povinné osoby tu výhodu, že prostřednictvím státních registrů mohou ověřovat identitu klientů zdarma.

O firmě 

ezConvey je česká společnost sídlící v Praze, která se od roku 2019 zabývá vývojem softwaru v oblasti internetového zabezpečení a online identity osob. Její zakladatelé mají dlouholeté zkušenosti s prací na IT projektech pro korporace, banky i státní správu. V současnosti ezConvey provozuje služby iD Brána a Podpisovna, pomocí kterých instituce, firmy i obyčejní lidé ověřují svou totožnost online a podepisují dokumenty online. Společnost se částečně věnuje také IT poradenství.

Společnosti Comdata a Konecta se spojují pod jednotnou značku

Španělská skupina Konecta a italská společnost Comdata, která působí rovněž v České republice, jsou od nynějška sloučeny pod společnou značku Konecta. Obě firmy patří mezi významné globální hráče v oblasti outsourcingu zákaznického servisu. Od spojení si slibují posílení své pozice na světovém trhu i možnost efektivnějšího rozvoje nových inteligentních řešení, jež jsou pro úspěch v dynamicky se rozvíjejícím sektoru klientských služeb stále důležitější.

Jedny z předních světových firem v oblasti outsourcingu zákaznického servisu (CX BPO), španělská skupina Konecta a italská společnost Comdata, která působí také v České republice, oznamují sloučení. Nyní budou vystupovat pod společnou značkou Konecta. Ta se tak optikou ročních tržeb stává šestou největší skupinou na světovém trhu v daném oboru.

Sloučení umožní skupině Konecta nabízet služby ve více než třiceti jazycích pro regionální i nadnárodní klienty. Ti pocházejí nejčastěji z koncových odvětví, jako je finančnictví a pojišťovnictví, nové technologie, telekomunikace, maloobchod, veřejné služby, průmysl či zdravotnictví. Součástí klientského portfolia vzniklé skupiny je více než 500 velkých společností z Evropy, Severní a Jižní Ameriky či Afriky.

Společnost se bude opírat o své dominantní postavení v Latinské Americe, Španělsku, Itálii nebo Francii. Významné postavení však má i ve Střední Evropě, včetně České republiky. V tuzemsku spolupracuje kupříkladu s klienty jako O2, Vodafone, Telly, Skylink, mBank, Raiffeisenbank, PPL, Ferrero, ČEZ či E.ON. Provozuje zde též sociálně odpovědné programy, v rámci kterých poskytuje pracovní příležitosti zdravotně postiženým či pomáhá trestaným osobám s opětovným začleněním se do společnosti.

Vzájemné propojení know-how

„Touto transakcí jsme uvedli v život globálního lídra na trhu CX BPO. Pilířem další strategie bude i nadále snaha předvídat vznikající potřeby našich klientů, plnit jejich specifické požadavky v jednotlivých regionech a získávat pro ně nové tržní příležitosti,“ popisuje José María Pacheco, zakladatel a předseda představenstva společnosti Konecta.

„Velmi se těšíme na vstup do zcela nové kapitoly. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s vedením společnosti Konecta, které v uplynulých letech jednoznačně prokázalo neuvěřitelné know-how v našem oboru. Jednotlivé týmy Comdata, jimž bych chtěl za jejich práci velmi poděkovat, jsou rovněž nadšené z vyhlídky na návrat do první ligy CX BPO,“ uvádí Massimo Canturi, generální ředitel společnosti Comdata Itálie a člen představenstva nové skupiny.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další.

O společnosti Konecta

Společnost Konecta byla založena v roce 1999. Své sídlo má v Madridu. Je předním globálním poskytovatelem inovativních služeb v oblasti outsourcingu podnikových procesů na poli zákaznického servisu. Zaměstnává téměř 130 tisíc lidí. Nabízí služby ve 30 jazycích na 4 kontinentech a ve více než 40 zemích světa. V uplynulých letech Konecta úspěšně integrovala řadu různých společností, například brazilskou Uranet a španělskou skupinu Rockethall, čímž posílila vedoucí postavení skupiny v oblasti umělé inteligence, digitálního marketingu a řešení Big Data.

Exit mobile version