Ruská stopa opět v Česku: Jak šéfredaktor Sputniku využíval anonymní účty k šíření zmanipulovaného videa se Zelenským

Zmanipulované video, jehož autor k záběrům z příjezdu prezidenta Zelenského na Pražský hrad přidal skandování „hanba“ a pískot, se na sítích rozšířilo mezi miliony lidí. Jako první ho rozšířil z anonymního účtu šéfredaktor české verze ruského propagandistického webu Sputnik. Projekt Demagog.cz vypátral jeho identitu a napojení na proruský kanál neČT24.

Nezávislý projekt Demagog.cz, spolupracující se společností Meta provozující sociální sítě Facebook a Instagram v České republice, zveřejňuje v rámci boje proti online dezinformacím výsledky pátrání po původu hojně sdíleného zmanipulovaného videa s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským.

Přišlo telegramem

Upravené video se začalo šířit čtyři dny po setkání ukrajinského prezidenta s Petrem Pavlem. Jako první se objevilo na platformě Telegram, na které ho publikoval účet Alexej (@wienurowsky), a také na tiktoku. Video později převzala i řada uživatelů facebooku a twitteru, ale i ruské sociální sítě VKontakte.

„Právě velký počet sdílení v krátkém čase nás přiměl se na upravené video podívat podrobněji ihned poté, co jsme ho ve spolupráci s Facebookem označili na sítích jako nepravdivé a omezili tak jeho šíření. Výrazně nám to totiž připomnělo situaci z prezidentských voleb. Tenkrát jsme pátrali po původu upraveného videa, na kterém měl prezident Petr Pavel údajně vyzývat ke vstupu do války s Ruskem. I tehdy minimálně nepřímé indicie ukazovaly na ruskou zpravodajskou agenturu Sputnik,“ uvedl šéfeditor projektu Demagog.cz Jan Fridrichovský.

Sputnik na obzoru

Jméno Wienurowsky, které se u Alexejova profilu objevuje, je poměrně neobvyklé, a proto Demagog.cz pátral po dalších výskytech tohoto pseudonymu. Na facebooku existuje anonymní profil Ivan Wienurowsky, který zveřejňuje příspěvky v ruštině a v češtině. V některých komentářích pak Wienurowsky  sdílel odkazy na web Sputniku a později na web neČT24 (pojmenovaný 42TČen).

Díky fotkám na jiném, na Wienurowského napojeném profilu a s pomocí technologie rozpoznávání tváře se projektu Demagog.cz podařilo zjistit, jak anonymní uživatel facebooku a telegramu Wienurovsky vypadá a že jde ve skutečnosti o Alexeje Saryčeva – šéfredaktora české verze ruského propagandistického webu Sputnik.

Úspěch na tiktoku

U Alexejova jména se při přihlášení do telegramu zobrazuje obrázek postavičky nazývané Pepe the Frog (česky Žabák Pepe). Z obrázku se postupně stal internetový mem používaný krajně pravicovou scénou k tvorbě ironického a často také nenávistného obsahu.

Podobně jako Alexej používá Pepea jako svou profilovou fotografii i tiktokový účet Pepekárna. Právě na něm se ve stejný den, kdy Alexej upravenou nahrávku zveřejnil, objevilo stejné upravené video s textem „Češi vypískali Zelenského a Pavla na Pražském hradě“. Na tiktoku mělo video nečekaně velký dosah – podle zmiňované platformy přesahuje počet zhlédnutí 2,6 milionu.

Upravené video se cca 30 minut po prvním zveřejnění na Alexejově telegramu objevilo i na facebooku, kde jej tým projektu Demagog.cz v rámci spolupráce se sociální sítí Facebook označil jako nepravdivé, a tím omezil jeho šíření. „Tiktok a telegram prozatím nemají české fact-checkové partnery pro kontrolu obsahu. Ruskému propagandistickému webu Sputnik a jeho šéfredaktorovi se tak přes oficiální blokace webu i nadále daří šířit na sítích s pomocí anonymních účtů nepravdivý obsah mezi miliony uživatelů.“ říká vedoucí projektu Demagog.cz Petr Gongala.

Demagog.cz je od května 2020 zapojen do sítě nezávislých fact-checkových partnerů, kteří pro společnost Meta ověřují pravdivost vybraného facebookového a instagramového obsahu.

Přes 4 miliardy v obratu, více než 1,5 milionu lidí, kteří si platformu vyzkoušeli, a hned několik významných ocenění

České FTMO v roce 2022 znovu dosáhlo nových výšin – v obratu, počtu uživatelů, ale i počtu těch, kteří si platformu pro tradery vyzkoušeli. Jen počet registrovaných meziročně stoupl o 68 %. Nejvíce obchodníků na platformě přibylo ve Spojených státech, Velké Británii či Německu. Historicky nejvyšší byl i počet výplat traderům, jeden z nich obdržel téměř milion dolarů. Zároveň jen za minulý rok společnost dosáhla růstu obratu o 33 % a dostala se přes 4 miliardy korun. EBITDA se pak vyšplhala přes 1,8 miliardy korun. Minulý rok ovšem FTMO zasvětilo zejména vývoji produktu, optimalizaci interních procesů a náboru do týmu, který se rozšířil o dalších 50 lidí. Společnost ale dobývala i soutěže. Už podruhé v řadě si odnesla výhru v Deloitte Technology Fast 50. Na začátku roku 2023 byli oba zakladatelé odměněni oceněním EY Technologický podnikatel roku. FTMO má však za sebou také investice do nemovitostí, věnuje se akvizicím a hledá ideální cíle pro další rozvoj skupiny.

„V minulém roce jsme se soustředili hlavně na vývoj celé platformy. Tak aby se dále rozšířilo spektrum funkcí, které tradeři opravdu potřebují. Do vývoje produktu i rozšíření infrastruktury jsme za uplynulý rok museli dát všechno, abychom zvládli nápor klientů, kterých je více než kdy předtím. Počet našich uživatelů totiž meziročně stoupl o 68 %. Ty dnes máme ve více než 180 zemích světa, včetně Afriky. Spolu s tím jsme rozšířili i náš tým o 50 lidí, a to zejména na IT pozicích. Naše EBITDA se také přiblížila na dohled dvěma miliardám korun. I díky tomu víme, že o náš produkt je zájem. Současně je to také závazek, který rádi přijmeme – v budování FTMO jednoduše nemůžeme polevit,“ říká Otakar Šuffner, spoluzakladatel a CEO FTMO.

Produkt, procesy, až pak peníze

Společnost v minulém roce posílila všechna svá oddělení, zejména pak pozice v IT. I kvůli rozšiřování týmu muselo FTMO zvětšit v budově Quadria na pražské Národní třídě své pole působnosti. Tam dnes většina týmu, který čítá přes 150 lidí, pracuje. Vzhledem k omezeným kapacitám už ale dnes vyhlíží, které patro by společnost ještě mohla obsadit.

„V posledních letech jsme rostli jako raketa. Teď máme více času soustředit se na nastavování interních procesů. V minulém roce jsme tak trochu v tomto ohledu doháněli deficit z uplynulých let a nastavili procesy, které nám už dlouho chyběly. Zároveň pořád nabíráme a budeme nabírat dál, jen tak můžeme celou platformu neustále zdokonalovat, aby co nejlépe řešila potřeby traderů. K tomu zkrátka potřebujeme více lidí, v současnosti nabíráme prakticky do všech oddělení – vývoj, marketing, podpora, ale i datový tým. Stávající tým odmakal opravdu hodně a celý úspěch firmy jde za ním. Ani zde ale určitě nekončíme, cílovou čáru nemáme pevně stanovenou,“ vysvětluje Marek Vašíček, CFO FTMO.

Stále záleží na přidané hodnotě

Mimo velkého updatu mobilní aplikace spustilo FTMO v minulém roce hned několik produktových novinek. V první řadě to byl Quick Trade Manager – doplněk do nejpopulárnější obchodní platformy MetaTrader, který umožňuje rychlejší, efektivnější a pokročilejší správu obchodních pozic. Dalším krokem byl zcela nový produkt FTMO Swing, jenž otevírá dveře i pro obchodníky, kteří se zaměřují na delší držení pozic. To přispělo k další diverzifikaci klientské základny společnosti.

Mezi ty nejčerstvější novinky se však řadí změna pravidel pro registraci ve prospěch uživatelů. Minimální počet obchodních dní pro úspěšné splnění vstupního testu FTMO Challenge byl zkrácen z deseti na čtyři dny. Další novinkou je odstranění časového období pro obchodníky v rámci celého ověřování. Nyní mají zájemci o obchodování s FTMO na obě fáze ověřovacího procesu neomezený čas, což pomáhá otevřít dveře například obchodníkům s konzervativnější strategií.

„Kvalitu produktu stavíme na první místo, protože od toho se odvíjí vše ostatní. Důležité je, že naše platforma přináší neustále něco navíc. Že to funguje, vidíme třeba na zvyšujícím se počtu uživatelů, ale také na oceněních, která jsme v poslední době získali. Na podzim minulého roku jsme vyhráli soutěž Deloitte Fast 50 a v lednu tohoto roku nás oceněním odměnilo EY. I když se jedná o obrovský úspěch, nejdůležitější pro nás ovšem je, že jsou spokojení uživatelé. A napovídá nám třeba hodnocení na Trustpilotu, kde si v nezávislých recenzích držíme 4,9 hvězdičky. Uvidíme, kde skončíme letos. Za první čtvrtletí už jsme traderům vyplatili třetinu toho, co za celý minulý rok. Nezůstáváme ale jen u tradingu, nakoupili jsme i několik nemovitostí a vyjednáváme partnerství s inovativními firmami ve fintech segmentu,“  uzavírá Šuffner.

O společnosti FTMO

Česká platforma pro tradery FTMO vytváří novou kategorii obchodování na finančních trzích. Traderům po celém světě proto poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až 4 milionů korun. FTMO je však také zapálený tým, jehož cílem je poskytnout lidem příležitost a zpětnou vazbu, aby mohli obchodovat co nejlépe. Aspirující tradeři musí splnit tzv. FTMO Challenge, test v několika úrovních, teprve poté mohou obchodovat. S pomocí školení a pokročilých nástrojů motivuje FTMO tradery k co nejlepším výsledkům a vyplácí jim až 90 % výnosu ze zhodnocení. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušelo přes 1,5 milionu lidí z více než 180 zemí světa. Za svou osmiletou historii společnost čtyřikrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy a její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice.

 

 

 

 

Nomad Beer Festival: Létající pivovary přistanou v pražských Holešovicích už potřetí

Již potřetí se bude konat Nomad Beer Festival – jediná akce v Česku věnovaná létajícím pivovarům. Proběhne 8. a 9. září v Pražské tržnici v Holešovicích. Chybět nebudou ani rozmanité pokrmy hodící se ke zlatavému moku nebo tombola.

Minipivovary zaznamenávají v posledních letech nebývalý boom, založit si ten svůj je ale pro většinu fajnšmekrů obrovská investice. K vlastnímu pivu vede i kratší cesta – tzv. létající pivovar. „Kočovné, létající nebo také nomádské – nejen těmito názvy se označují pivovary bez vlastního výrobního zařízení. Obvykle za nimi stojí nadšenci, kteří buď nemají dostatek finančních prostředků na vybudování vlastního pivovaru, anebo než do vlastní technologie zainvestují, chtějí si prošlapat cestu jako pivovarničtí ‚hosté‘. Jsou tedy odkázáni na volné kapacity klasických ‚kamenných‘ pivovarů, v nichž si pivo vyrábějí buď sami, nebo za asistence místního sládka,“ vysvětlil Jiří Sedláček, ředitel Nomad Beer Festivalu.

Festival měl v Česku premiéru v roce 2021. Dorazilo na něj přes 2,5 tisíce lidí, loni už to byly tři tisíce a letos očekávají organizátoři ještě větší účast. „Od roku 2012 podporujeme minipivovary prostřednictvím festivalů Pivo na Náplavce a Pivo v Tržnici. Příležitost měly dosud jen ty ‚kamenné‘. Před dvěma lety jsme chtěli dát šanci také těm ‚létajícím‘. A hned první ročník měl u lidí velký úspěch. Díky nově otevřené lávce spojující Karlín a Holešovice si slibujeme, že by mohla být návštěvnost letošního ročníku rekordní,“ uvedl Jiří Sedláček.

Akce odstartuje v Pražské tržnici v pátek 8. září ve 14 hodin a potrvá do 22 hodin. Pokračovat bude i v sobotu, kdy jeho brány otevřou už v 10 hodin dopoledne a zavřou se opět až v 22 hodin. „Vstup na festival i doprovodný kulturní program bude zdarma, podmínkou degustace piv však bude koupě 0,3l skleněného džbánku. Společně s festivalovou degustační kartou a tužkou bude za 100 korun, pro seniory za 80. Týž džbánek bude možné používat po oba dny konání festivalu. Vstupenky je možné koupit buď v předprodeji na connect.boomevents.org, nebo na místě za tutéž cenu,“ sdělil Jiří Sedláček.

Hlavní místo budou mít na festivalu kočovné pivovary, dorazí ty už zavedené i nově vzniklé a představí své nejlepší produkty a zajímavosti – od klasických piv českého typu až po ta čajová. „Festivalu se zúčastní 25 pivovarů. Na festivalu se budou prezentovat nejen stálice české ‚nomádí´ scény, ale i ty zatím méně známé. Pivovary nabídnou samozřejmě tradiční ležáky, dále svrchně kvašená piva jako letní ALE, ale i IPA, APA i takzvané kyseláče. Festival nabídne i rozmanité chutě zlatavého moku. K ochutnání bude například pivo s příchutí manga, malinový kyseláč, slaný karamel či bylinkový ALE se šalvějí a meduňkou, česko-japonské „čajové pivo“ Sakuráč anebo chlebový ležák pivovaru Chlebák a mnoho dalšího,“ popsal Jiří Sedláček.

Chybět nebudou ani stánky s občerstvením a pochutinami k pivu. „K pivu dobré jídlo patří, proto bude součástí akce i množství gastronomie vhodné k pivu. Zahnat hlad budou moci návštěvníci ve 12 stáncích, domácí hranolky, slovenské lokše, burgery, tortilly, kuřecí křídla a stripsy, wrapy, quesaddily, trhaný hovězí krk, masové koule, vepřový, kuřecí a jehněčí šašlik, grilované klobásy, špekáčky a chléb se sádlem anebo francouzské sýry a uzeniny,“ vyjmenoval Jiří Sedláček.

Organizátoři pamatovali i na doprovodný program. Hrát bude po oba dny živá muzika a návštěvníci se můžou zúčastnit i tomboly. „Součástí našich festivalů je vždy živá hudba a nebude tomu jinak ani letos. Oba festivalové dny zahájí DJ Brunno Kässe (Tawatt Djs), v pátek se mohou návštěvníci těšit na kapely Doggybag a So fine a v sobotu pak na perfektní bluegrass-country formaci Sunny side a nakonec na Sbor břežanských kastrátů, který čerpá především z básnických sbírek F. Gellnera, V. Brabence, I. M. Jirouse, V. Žižkova, P. Zajíčka, W. Blakea, A. Rimbauda a mnoha dalších. Po oba dny festivalu bude také bohatá tombola, ve které lze vyhrát například sady plechovkových piv, 0,7l piva v láhvích anebo třeba trička, mikiny a batohy. Tombolenky se budou prodávat za 20 korun, kdy mezi hosty festivalu budou od 16 do 19 hodin procházet studenti Střední průmyslové školy potravinářských technologií. Ve 20 hodin pak bude každý festivalový den tombola vyhlášena přímo moderátorem z pódia,“ uzavřel Jiří Sedláček.

NOMAD BEER FESTIVAL, www.nomadbeerfestival.cz

První ročník Nomad Beer Festivalu proběhl 10. a 11. září 2021 v Pražské tržnici v Holešovicích v Praze 7. Účastnily se ho výhradně létající pivovary, tedy pivovary, které pivo vaří pod svou značkou v kamenných pivovarech s volnou kapacitou. Prvního ročníku se zúčastnilo 18 pivovarů a přes 2 500 návštěvníků. Nechyběla ani gastronomie snoubící se se zlatým mokem a doprovodný program.

Belkin představuje BoostCharge Power Bank 10K

Společnost Belkin, již 40 let přední značka spotřební elektroniky, představuje powerbanku BoostCharge Power Bank 10K.

Získejte 40 hodin výdrže baterie navíc pro svůj iPhone 14/13/12 nebo nabíjejte až 3 zařízení najednou až 15 W díky kombinaci 2 portů USB-A a 1 portu USB-C. Součástí balení je kabel z USB-A na USB-C, takže můžete začít nabíjet hned po vybalení.

Nabíjejte 3 zařízení najednou

Dva porty USB-A a jeden port USB-C se postarají o nabíjení všech vašich zařízení a poskytnou až 15 W energie pro váš smartphone a dvě další příslušenství. Při použití všech 3 portů můžete nabíjet výkonem až 15 W, což vašemu smartphonu přidá až 40 hodin výdrže baterie navíc. Sledujte filmy, přijímejte videohovory a nechte navigační aplikace běžet až do cíle. Kontrolka LED indikuje, kdy je třeba powerbanku dobít, a přiložený kabel USB-A na USB-C vám umožní začít nabíjet hned po vybalení z krabice.

Výdrž baterie až 40 hodin navíc

Energie 10 000 mAh plně dobije iPhone 12 dvakrát a udrží vaše chytrá zařízení v chodu, když je zásuvka mimo dosah.

Nabíjecí kabel je součástí balení

Součástí balení je kabel z USB-A na USB-C, takže můžete začít nabíjet hned po vybalení a v případě potřeby ho lze použít i k dobíjení powerbanky.

Všestranné napájení 3 zařízení najednou

Nabíjejte svůj chytrý telefon a další zařízení až 15W výkonem ze 2 portů USB-A a 1 portu USB-C. 

Světelný indikátor LED

Kontrolka LED vás informuje o stavu napájení powerbanky, takže vždy víte, kdy je čas dobít.

Klíčové vlastnosti:

  • 10 000 mAh poskytuje 40 hodin výdrže baterie vašeho smartphonu navíc.
  • Nabíjejte až 3 zařízení najednou kombinovaným výkonem až 15 W
  • 2 porty USB-A, 1 port USB-C
  • Součástí balení je kabel USB-A na USB-C
  • Kontrolka LED indikuje, kdy je třeba přenosnou nabíječku dobít
  • Tento produkt je vyroben z minimálně 72 % z recyklovaného obsahu a 100% bez plastových obalů
  • Hmotnost: 222 g
  • 68 mm × 132 mm × 16 mm

Cena a dostupnost

Powerbanka BoostCharge Power Bank 10K je k dostání ve třech barevných provedeních (černá, modrá, růžová) u vybraných prodejců a resellerů. Doporučená koncová cena je 690 Kč.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je lídrem na trhu s příslušenstvím, která již 40 let dodává řešení pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu, audio, zabezpečení a pro domácí automatizaci u široké škály spotřební elektroniky a pro firemní prostředí. Design produktů Belkin je navrhován v jižní Kalifornii a produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa. Belkin vytváří produkty, které lidem umožňují využívat každý den více ze života, ať už doma, v práci nebo na nových dobrodružných cestách. V roce 2018 se společnost Belkin International spojila se společností Foxconn Interconnect Technology, aby posílila svůj globální vliv a zároveň si zachovala pokračující zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání a udržitelnost. Společnost Belkin zůstává navždy inspirována lidmi a planetou, na které žijeme.

Nezbytný doplněk na cesty pro filmaře a fotografy: Miniaturní externí disk Synology BeeDrive s možností synchronizace dat

Největším limitem moderních smartphonů s kvalitními fotoaparáty oplývajícími mnoha desítkami megapixelů je zpravidla velikost úložného prostoru. Videa a fotky zaplní dřív nebo později sebevětší interní úložiště a uvolnění dostatečného místa pro zachycení dalších momentů je většinou otázkou hodin mravenčí práce. Další noční můrou nadšených fotografů je ztráta nebo zničení mobilního telefonu se všemi multimediálními daty. Obě situace řeší s přehledem miniaturní přenosný disk Synology BeeDrive BDS70.

Uvolnění datového prostoru v telefonu, tabletu nebo počítači je s chytrým externím diskem Synology BeeDrive s kapacitou 1 nebo 2 TB a přenosovou rychlostí až 10 Gbps otázkou okamžiku. Synology dokáže shromáždit a bezpečně zálohovat všechna data z uvedených zařízení podle snadno nastavených pravidel zcela automaticky, případně je rovnou jedním krokem přemístit či zkopírovat do počítače.

Ačkoliv řada majitelů mobilních telefonů dnes využívá pro paralelní ukládání pořízených fotek a videí některou z cloudových služeb, většina má zároveň bezplatnou kapacitu cloudu dávno vyčerpanou a jen relativně malá část z nich platí pravidelné poplatky za její rozšíření. Synology BeeDrive BDS70 je proto ideálním řešením pro všechny, kterým záleží na uložených datech, a v některých ohledech nabízí víc než cloudové služby. Například šetří mobilní data a zálohování je možné i v lokalitách bez dostupného datového signálu. S rozměry 6,5 x 6,5 x 1,5 cm a hmotností 43 gramů se navíc snadno vejde do kapsy.

S přehledem zvládne Android, Apple i Windows

Zálohování dat probíhá buď pomocí kabelu s konektorem USB-C nebo s využitím Aplikace BeeDrive. Aplikace přenese na disk podle stanovených pravidel pouze nové fotografie nebo soubory, které ještě nebyly zálohovány, a technologie Delta Sync umožňuje přenést pouze změněné části souborů, čímž šetří čas i prostor.

Majitelům zařízení Apple nabízí Synology BeeDrive konverze fotografií pořízených v patentovaném formátu HEIF do běžnějšího formátu JPEG, což usnadňuje jejich zobrazení na jiných platformách. Další výhodou je možnost stáhnout na disk Synology BeeDrive fotografie ze služby iCloud. Stačí povolit funkci zálohování fotografií v aplikaci BeeDrive iOS a ujistit se, že je v zařízení, které BeeDrive využívá, dostatek datové kapacity. To proto, že aplikace ukládá data ze služby iCloud nejprve do iPhonu nebo iPadu a poté je zálohuje na disk.

BeeDrive lze připojit k libovolnému počítači a všechny soubory otevřít v prohlížeči souborů, jako je například Průzkumník Windows nebo macOS Finder, a to bez nutnosti instalace jakéhokoli softwaru.

CZC nabízí Synology BeeDrive BDS70 ve dvou kapacitách. Varianta s 1 TB úložištěm je k dispozici za 3 646 Kč a Synology BeeDrive BDS70 s 2 TB stojí 6 017 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Víte, jak správně změřit svůj běžecký výkon a stát se ještě lepším běžcem?

Trénujete na maratonský běh, chcete zlepšit výdrž či rychlost, nebo jen zkrátka milujete běhání a rádi byste znali svůj běžecký výkon? Jak ho ale správně změřit? Vyhodnocení vašich osobních běžeckých schopností je velmi důležité pro správné nastavení tréninkového režimu. Možná už jste někdy slyšeli pojem VO2Max (maximální spotřeba kyslíku) a možná si myslíte, že běžecké schopnosti se měří dle této hodnoty. Ve skutečnosti ale není VO2Max pro určení úrovně vašich běžeckých schopností tím nejvhodnějším indikátorem. Mnohem lepším ukazatelem je Running Ability Index, který si můžete změřit přímo na zápěstí!

VO2Max není nejlepším ukazatelem pro hodnocení běžeckých schopností

Hodnota VO2Max, která je mezi běžci velmi známá, je ukazatelem maximálního množství kyslíku, které vaše tělo dokáže využít za minutu cvičení s maximální zátěží. VO2Max je spolehlivým měřítkem aerobní vytrvalosti. Čím vyšší jsou hodnoty VO2Max, tím lepších výkonů budete schopni dosáhnout. VO2Max je individuální hodnota určována především genetickými faktory, ale ovlivňuje ji také tělesná hmotnost, věk a trénovanost. Proto se dá do určité míry pomocí dlouhodobého systematického tréninku zlepšovat. U lidí, kteří pravidelně necvičí, má VO2Max tendenci okolo 25. až 30. roku života postupně klesat.

VO2Max sice koreluje s běžeckým skóre, ale není tím nejlepším ukazatelem pro hodnocení běžeckých schopností. U běžných běžců se VO2Max cvičením opravdu zlepší a podle toho se vylepší i běžecká výkonnost. Dva zkušení běžci se stejnou úrovní VO2Max však mohou mít rozdílný výkon. Například slavný cyklista Tour de France Lance Edward Armstrong měl vysoké VO2Max, konkrétně 83 mm/kg/min, zaběhl maratonský čas za 2:59:36, který ale zdaleka nepatří mezi elitu. To dokazuje, že VO2Max v konečném důsledku neurčuje, jak dobře běžíte. 

Index běžeckých schopností

V posledních letech se jako přesnější ukazatel začal uznávat pojem Running Ability Index (RAI), v překladu Index běžeckých schopností, (indikovaný hodnotou VDOT). Tento koncept byl navržen Jackem Danielsem, trenérem sportovních věd, aby definoval běžeckou úroveň běžce. Pokud mají dva běžci stejnou úroveň VO2Max, lepší běžec bude mít vždy bez výjimky vyšší běžeckou schopnost, protože teplo generované tělem lze využít ke zvýšení jejich rychlosti. Při poklesu výkonu vlivem horkého počasí zůstává VO2Max stále na vysoké úrovni, zatímco běžecká schopnost se odpovídajícím způsobem snižuje. To ukazuje, že běžecká schopnost je pro skutečný výkon relevantnější.

Hodnota VDOT definuje běžeckou schopnost běžce na základě běžeckého skóre získaného při nejnamáhavější snaze běžce. Dohledáním vašeho skóre z tabulky přiložené níže, získáte odpovídající hodnotu VDOT, čímž můžete získat odhadované skóre i pro další vzdálenosti. Pokud například poběžíte čtyřhodinový maraton, VDOT odpovídá hodnotě 38. Pro běh na 5 km je odhadovaný čas 25:12. Běžec s vyšší hodnotou VDOT poběží rychleji než běžec s nižšími hodnotami VDOT. Jedná se o nejjednodušší a nejintuitivnější způsob, jak definovat běžeckou schopnost. Vzhledem k tomu, že tato metoda vyžaduje, abyste pokaždé běželi na maximum, nejedná se o ideální metodu pro periodický trénink. Ideálním nástrojem pro měření běžeckého výkonu jsou tedy chytré hodinky, které máte na zápěstí každý trénink. Například novinka Huawei Watch 4 Pro disponuje funkcí TruSportTM , která dokáže změřit váš Running Ability Index (RAI) pomocí zjištěného tempa, srdeční frekvence a dalších údajů, aniž byste museli běžet s maximální intenzitou. Running Ability Index je vytvořen na základě konceptu VDOT. Díky špičkovému tréninkovému modelu lze s každým tréninkem lépe zaznamenat vaše běžecké schopnosti a v průběhu dnů, týdnů a měsíců můžete pozorovat postupné zlepšování.

S RAI je rozdíl mezi současným a cílovým výkonem na první pohled zřejmý. Například Vaše RAI by měla dosáhnout 40,7, chcete-li uběhnout čtyřhodinový maraton či 38,3, pokud chcete zaběhnout půlmaraton za dvě hodiny. Odhadovaný výkon dle RAI vám ukazuje běh v nejvhodnějším tempu. Testy prokázaly, že RAI je vysoce přesný (95 %). Studenti ze čtyř měst (Dongguan/Xi’an/Shanghai/Chengdu) absolvovali maratonský trénink po dobu tří až čtyř měsíců. Poté se zúčastnili testů na 5 km, 10 km a půlmaratonu. Výsledky testů a výsledky předpovídané RAI byly poměrně těsné.

Delší vzdálenosti představují větší nejistotu, jelikož mohou vést k bolestem, křečím a zraněním. Na váš výkon mohou mít vliv i faktory, jako je stav trati a počasí, a proto je obtížné předpovědět výkonnost v dálkových bězích. Právě zde přichází na scénu RAI, který trenérům dopomáhá získat lepší představu o pokroku každého běžce.

Navození správného tempa za pomoci RAI

RAI bere v potaz faktory, jako je tempo, srdeční tep či tréninková data. Tempová zóna a zóna tepové frekvence slouží ke stanovení intenzity tréninku. Nutno podotknout, že přesnost RAI úzce souvisí s maximálními i klidovými hodnotami tepové frekvence. Před kontrolou RAI byste si proto měli nastavit správnou zónu tepové frekvence. Na základě správného nastavení odpovídá zóna tepové frekvence zóně tempa vypočítané pomocí RAI. To znamená, že pokud vaše tempová zóna patří do zóny E (Easy Run Zone), tak i zóna vaší tepové frekvence by měla náležet zóně E. Platí pravidlo, že správná intenzita tréninku se podílí na zvyšování tréninkového efektu. Chcete-li zlepšit svou aerobní výdrž, měli byste podle tepové frekvence kontrolovat intenzitu tréninku v rámci E/M zóny. Stejně tak pro zvýšení anaerobní výdrže byste měli dle svého tempa řídit intenzitu tréninku v rámci T (Lactate threshold zone)/A (Anaerobic zone) /I (VO2Max zone) zóny. Před tréninkem můžete v aplikaci Huawei Health nastavit tempovou zónu, což vám po dokončení běhu umožní zobrazit si čas v každé zóně a zkontrolovat, zda je intenzita vašeho tréninku správně nastavena.

RAI přesně vyhodnocuje schopnosti a pokroky běžců pomocí přesných odhadů výkonů či výpočtů tempových zón. RAI lze vypočítat při běhu trvající 12 minut a více na základě nahromaděných dat v průběhu času. Je to dané tím, že na základě jednoho běhu není možné definovat přesné schopnosti běžce, tudíž čím více dat, tím lépe.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Unikátní designové reproduktory od německého audio specialisty BEC Akustik vykryjí precizním zvukem celou místnost

BaSys CS, český distributor audio techniky, přináší na český trh výjimečné reprosoustavy německé značky BEC Akustik řady IC. Soustavy vybočují z nabídky ostatních značek svým netradičním provedením, které využívá prvky přebrané z velkých akustických systémů určených pro ozvučení koncertních sálů. BEC Akustik řady IC jsou unikátním konceptem kompaktního a téměř neviditelného designového ozvučení ve tvaru tenkých zvukových lišt širokých přibližně pouhých 3,5 cm, které lze snadno instalovat přímo na zeď do jakéhokoli obytného či komerčního prostoru, případně, díky malým rozměrům a hloubce jednoduše vestavět, přímo do sádrokartonových stěn. V nabídce jsou zvukové lišty IC 50, IC 70, IC 100 a IC 120, zajišťující působivé ozvučení prostoru dle designových požadavků, velikosti prostoru a požadovaného výkonu. Reprosoustavy BEC Akustik řady IC jsou standardně dodávány v černém a bílém provedení, individuálně lze objednat s příplatkem také některou z mnoha atraktivních barev, od konzervativních tónů až po pastelové odstíny.

Line Array – moderní koncertní sál v obývacím pokoji

Na základě fyzikálních vlastností se zvuk vysokých tónů šíří od reproduktoru směrově, neboli v úzkém kuželu od osy reproduktoru. Z tohoto důvodu je třeba tradiční Hi-Fi reprosoustavy pečlivě nasměrovat do konkrétního poslechového místa tak, aby osy výškových reproduktorů směřovaly co nejpřesněji k uším posluchače. Z toho vyplývá, že použití páru tradičních reprosoustav je v rozlehlých koncertních halách plných posluchačů problematické. Moderním a velmi efektivním prvkem využívaným pro ozvučení sálů a stadionů jsou proto dnes systémy označované jako Line Array. Tento koncept využívá mnoha výškových reproduktorů pověšených v řadě pod sebou (zpravidla od stropu) s tím, že každý z nich je nasměrován do prostoru v jiném úhlu. Popsané řešení umožňuje pokrýt kompletním frekvenčním spektrem celý prostor a všichni návštěvníci koncertu slyší plnohodnotný zvuk z téměř libovolného místa.

V designových reproduktorových soustavách řady IC využívá BEC Akustik zmenšený koncept Line Array optimalizovaný pro použití v interiéru. V modelech IC 50, IC 70, IC 100 a IC 120 nalezneme neobvyklé akustické měniče vlastní výroby. Kombinace několika netypických konstrukčních prvků umožnila sestrojení velmi útlých reproduktorů, které bylo možné zabudovat to štíhlé hliníkové ozvučnice připomínající tenkou píšťalu varhan.

Vzhled reproduktorů je velmi působivý, protože v řezu jsou všechny modely jen o málo větší než je kovová padesátikorunová mince. Číslo uvedené v typovém označení udává jejich délku. Nejmenší reproduktorová lišta IC 50 je osazena dvěma reproduktory, IC 70 a IC 100 využívají 3 vestavěné měniče a soustava IC 120 obsahuje 4 reproduktory. To zároveň definuje jejich hudební výkon. Díky systému Line Array vyzařují plnohodnotný zvuk s malým úhlem ve vertikální rovině a velmi otevřeným horizontálním rozptylem (160°).  To reálně znamená, že při instalaci na stěnu reprosoustavy pokrývají skutečně celou místnost s minimálním podílem nežádoucích odrazů od stropu a podlahy.

Minimalistické pojetí reprosoustav napoví, že jejich doménou je pásmo středů a výšek, což je pro reprodukci mluveného slova dostačující. Naopak pro hudbu, nebo filmy ve stereo a multikanálových audio systémech s plným spektrem tónů je nutné doplnit sestavu samostatným subwooferem.

Reprosoustavy BEC Akustik řady IC jsou prezentovány v prodejnách BaSys Studio. Nedílnou součástí nabídky poskytovaných služeb je i kompletní servis od nezávazné konzultace, přes návrh optimálního začlenění do konkrétního interiéru, nabídku souvisejících komponentů až po odbornou montáž a zapojení. Doporučené koncové ceny jsou v rozmezí 27 000 až 34 000 Kč za pár v závisti na zvoleném typu a barevném provedení. Ve zvláštních případech, např. pro multikanálové domácí kino, lze objednat na přání i lichý počet.

O společnosti BEC Akustik:

BEC Akustik se od počátku 90. let úzce specializuje na vývoj a výrobu permanentních magnetů a magnetických systémů. S naším vlastním týmem techniků společnost zlepšila výrobní procesy a zavedla nové způsoby výroby lepších produktů. Dnes je jedním z nejuznávanějších dodavatelů pro vývoj magnetických materiálů a systémů NdFeB s pobočkami v Německu, Koreji a Číně. Díky partnerství s mnoha výrobci reproduktorů došla společnost k závěru, že od 90. let utrpěla kvalita mnoha reproduktorů a reprosoustav s ohledem na optimalizaci nákladů a rozhodla se vyvinout přímo v Německu vlastní produkty se špičkovými komponenty a zvukem pro obytné, konferenční i reprezentativní prostory.

O společnosti BaSys CS:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Rotel, Elac, SPL Audio, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Overwatch 2: Invasion Ultimate nyní k dispozi k vybraným GPU GeForce RTX řady 40

Společnost NVIDIA dnes oznámila nový akční bundle, v rámci kterého bude po omezenou dobu k vybraným GPU GeForce RTX řady 40 zakoupeným u partnerů akce balíček Overwatch 2: Invasion Ultimate

Hráči se mohou těšit na:

  • Overwatch 2: Invasion – příběhové mise
  • Vigilante Sojourn Legendary Skin (*Získaný za plnění misí.)
  • Sojourn Hero Unlock (*Získaný za plnění misí.)
  • Premium Battle Pass
  • 20 Battle Pass Tier Skips
  • The C-455 Sharpshooter Cassidy Legendary Skin
  • The K-2000 Blademaster Kiriko Legendary Skin
  • 3.000 Overwatch coinů

Balíček Overwatch 2: Invasion Ultimate GeForce RTX 40 Series je k dispozici při zakoupení GPU nebo stolního PC s GeForce RTX 4090, 4080, 4070 Ti, 4070, 4060 Ti, 4060. Akce se vztahuje také na notebooky s GPU GeForce RTX 4090 Laptop, RTX 4080 Laptop, RTX 4070 Laptop nebo RTX 4060 Laptop.

Stránka akce:
https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/overwatch-2-invasion-pc-game-bundle/

GeForce RTX řady 40 přinášejí prvotřídní výkon a bezkonkurenční odezvu díky technologii NVIDIA Reflex.

NVIDIA Reflex snižuje latenci systému až o 60 % a hráči se na těchto GPU mohou těšit na frekvence dosahující i přes 360 snímků za sekundu v rozlišení 1440p.

Doporučené odkazy:

Blog o bundle s balíčkem Overwatch 2: Invasion Ultimate:
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/overwatch-2-invasion-ultimate-bundle-geforce-rtx-40-series

Detaily akce:
https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/overwatch-2-invasion-pc-game-bundle/

(video) 360+ FPS 1440p OVERWATCH 2 – GeForce RTX 4090:
https://www.youtube.com/watch?v=lbcYFgQJOLM

(video) NVIDIA Reflex v Overwatch 2
https://www.youtube.com/watch?v=Yd7Wmgl2oow

NVIDIA Reflex homepage:
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/technologies/reflex/

(video) Overwatch 2: Invasion trailer
https://www.youtube.com/watch?v=F1CIhfaI0Hs

T-Mobile v prvním pololetí: Meziroční nárůst spotřeby dat přes 46 %, investice do budování optické a mobilní infrastruktury přesáhly 1,74 miliardy korun

V prvním pololetí roku 2023 potvrdil T-Mobile svou pozici největšího operátora v zemi s 6,46 miliony zákazníků a přes veškeré ekonomické dopady bylo hospodaření společnosti stabilní. Spotřeba dat dále stoupá, stejně jako tlak na dostupnost konektivity. Celkové tržby vzrostly při meziročním srovnání o 5,7 %, ziskovost dle očekávání klesá. „I přes ekonomicky náročné období naše investice do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí neklesají a v prvním pololetí přesáhly 1,74 miliardy korun. Pokračujeme v jejich modernizaci, zvyšujeme kapacitu, investujeme i do dalšího rozšíření spektra tak, aby zákazníci byli maximálně spokojení,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Za prací, zábavou i zážitky = data nás pohánějí

Spotřeba dat v mobilní síti T-Mobile permanentně roste – při meziročním srovnání jde o nárůst 46,4 %. Lví podíl na tomto výsledku má i to, že zákazníkům T-Mobile data nikdy nedojdou, neboť v mobilních tarifech zákazníci mají buď neomezená data, nebo mají k dispozici službu Pořád online. To by ale nebylo možné bez kvalitní mobilní sítě – a právě tu potvrdilo nezávislé měření společnosti Ookla. T-Mobile obhájil své prvenství z minulého pololetí, potvrdil vysokou úroveň poskytovaných služeb a opět zvítězil v porovnání všech českých mobilních operátorů. Prestižní ocenění Ookla Speedtest Awards™ získal již podruhé jak za nejlepší mobilní pokrytí, tak za nejrychlejší mobilní síť. Vzhledem k úspěchu v obou kategoriích si navíc odnesl i ocenění za nejlepší mobilní síť (Q1,Q2 2023) v České republice.

Propojená země

Operátor pokračuje také v pokrývání České republiky vysokorychlostním připojením v podobě 5G a optické sítě. Tempo pokrývání se z velké míry odvíjí od regulatorních požadavků, které nelze urychlit. I přes to T-Mobile v českých domácnostech letos zdvojnásobil počet internetových přípojek, které umožňují stahování dat rychlostí až 1 Gb/s. Nárůst umožnila jak výstavba vlastní infrastruktury optických kabelů až do domů jednotlivých zákazníků (tzv. FTTH – Fiber to the Home – přípojky), tak vloni uzavřená dohoda se společností Vodafone o vzájemném zpřístupnění infrastruktury. Nejrychlejší připojení operátor nabízí již více než milionu českých domácností.

Operátor také investoval do bloku 80 MHz v C bandu ve frekvenčním pásmu 3,5 GHZ, které v následujícím období použije pro rozvoj sítě 5G s cílem doručit zákazníkům výrazně kvalitnější službu. Větší šířka kanálu přináší B2B i B2C zákazníkům násobně vyšší rychlosti při stahování dat i násobně vyšší kapacitu sítě umožňující obsloužit z jedné základnové stanice vysokorychlostním internetem větší počet uživatelů.

Zaměřeno na zákazníky

I v prvním pololetí byla připravena řada atraktivních nabídek, většinu z nich směroval operátor do své mobilní aplikace. Letos se zaměřil i na hudební zážitky – v rámci Summer of Joy bylo možné získat vstupenky na evropské i lokální hudební akce včetně Colours of Ostrava, jejíž technologickým partnerem se stal. V rámci letní kampaně pak připravil 30 GB extra porci dat a letní stylové a osvěžující dárky. Další novinky čekaly zákazníky televize, která letos slaví 7 let. A jelikož počet diváků roste (meziročně téměř o 16 %), dostala nový kabátek a pod názvem Magenta TV přinesla další chytré funkce i prémiový obsah včetně Premier League či stanice Voyo.

Společnost se také jako první velký mobilní operátor připojila k projektu Bank iD. Díky této spolupráci mohou zákazníci objednávat hlasové mobilní služby online bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny.

Divize T-Business pro firemní zákazníky přinesla v prvním pololetí zásadní milník v podobě zahájení výstavby nového křídla nejmodernějšího datacentra DC7. To se po dokončení rozroste na 3 500 m² a kromě nejvyšších standardů na trhu a energeticky efektivních technologií nabídne i nejmodernější systém chlazení. DC7 je výjimečné i svým napájením, pro které v souladu s ESG strategií T-Mobile využívá ze 100 % zelené energie. Divize dále pokračovala ve spolupráci s vysokými školami a ve výstavbě privátních 5G sítí. V rámci ochrany svých zákazníků spustil operátor jako první v ČR zdarma pro firemní klientelu bezpečnostní opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing). Na rozšíření tohoto bezpečnostního opatření dále intenzivně pracuje.

ESG

T-Mobile jako jeden z největších zaměstnavatelů v ČR již poněkolikáté obhájil 1. místo ve studii TOP Zaměstnavatelé 2023 v kategorii Telekomunikace. Pro firmu je to velký závazek. Nadále pokračuje ve vzdělávacích programech, věnuje se ochraně zdraví zaměstnanců prostřednictvím nových benefitů zastoupených např. lékařským on-line poradenstvím nebo podporou sportovních aktivit. Firma také rozvíjí zaměstnanecký akciový program, kde mají zaměstnanci unikátní příležitost stát se spoluvlastníky mateřské společnosti Deutsche Telekom.

T-Mobile, který patří mezi významné poskytovatele digitálních technologií v Česku, se nově spojil s neziskovou organizací In IUSTITIA, a společně se zaměřují na boj s nenávistným obsahem na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí. Pro T-Mobile je digitální inkluze a bezpečí na internetu jedním z pilířů dlouhodobé ESG strategie.

Společnost již mnoho let podporuje také seniory a studenty a letošní rok se tomu nijak nevymyká. Dlouhodobě je v rámci svých projektů (Magenta Experience Center, Klíče k médiím, Klik pro klid, Technologická gramotnost) vzdělává v oblastech technologické, digitální a mediální gramotnosti. T‑Mobile je i nadále aktivní v tématu duševního zdraví, zejména dětí a dospívajících.

Podpora cirkulární ekonomiky a edukace zákazníků je dalším z pilířů udržitelného podnikání, a to např. formou kampaně Zrecyklujtel. Zde operátor podporuje recyklaci mobilních zařízení a s každým vybraným telefonem přispívá na projekt Chytrá lesní krajina České zemědělské univerzity v Praze.

Meziroční souhrn za H1/2023:

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,4 %, na 6,46 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 2,8 % na 1,9 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 15,7 % na 258 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 46,4 %
  • Meziroční růst tržeb stoupl o 5,7 % na 15,38 miliard korun
  • EBITDA (AL) pokles o 6,2 % na 5,8 miliardy korun

Od září loňského roku využívá skupina Deutsche Telekom ve vykazování výnosů účetní politiku dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.

Více informací o společnosti na www.t-mobile.cz.

HL200 od Goodramu: Externí SSD disk menší než kreditka a ergonomické herní úložiště zároveň

Wilk Elektronik SA, evropský výrobce počítačových pamětí, SSD a paměťových zařízení, představil nový externí SSD disk pro ty, kteří potřebují stale objemnější a rychlejší zařízení na přenos a ukládání dat. Nový HL200 je externí disk menší než kreditka a rychlé a ergonomické úložiště zároveň. Je k dispozici v kapacitách 256 GB, 512 GB a 1 TB s rychlolostí čtení/zápisu 520/500 MB/s a se dvěma kabely.

Rychlý přenos souborů umožňuje rozhraní USB 3.2 gen. 2 typu C™, tedy mimo jiné. Plynulý přenos zajišťují pečlivě vybrané komponenty a odpovídající specifikace. Vícefázové testování a značkové komponenty zajišťují vysokou a stabilní rychlost zápisu a čtení a rychlost čtení i při intenzivním provozu zařízení. Díky tomu lze na disk přenášet video v rozlišení 4K, fotografie ve vysokém rozlišení nebo velké soubory dat během několika sekund.

Goodram HL200 jako velké a ergonomické herní úložiště

Goodram HL200 není jen ideálním rozšířením paměti nebo datovým úložištěm, které se hodí k notebookům a počítačům. HL200 ocení také majitelé konzolí. Externí disk je ideálním zařízením pro ukládání a přenášení oblíbených her. Jeho malé, ergonomické pouzdro s rozměry připomínajícími platební kartu umožňuje disk pohodlně přenášet i v kapse kalhot nebo malé kabelce, což ještě více podtrhuje mobilitu tohoto řešení. Vezmeme-li v úvahu užitečnost přenosného disku při cestování a v každodenním životě, můžeme o HL200 směle hovořit jako o nepostradatelném a mimořádně užitečném gadgetu pro dnešní dobu.

Vezměte si disk na prázdninová dobrodružství

Na rozdíl od pevných disků nemají disky SSD žádné pohyblivé části, což snižuje riziko mechanického poškození. Odolný kryt disku HL200 zajišťuje bezpečnost vašich dat i při náhodném pádu nebo při používání v náročných podmínkách, například na cestách nebo v terénu. Polovodičové disky navíc ve srovnání s klasickými magnetickými disky spotřebovávají mnohem méně energie. Pro majitele používajícího notebook nebo jiné přenosné zařízení to znamená delší dobu provozu na jedno nabití baterie. Pro vaše pohodlí se disk dodává se dvěma kabely: USB typu A – USB typu C a oboustranný USB typu C. Díky tomu lze disk připojit k většině zařízení vybavených portem USB.

Vysoce odolný proti nárazům a s nízkou spotřebou energie

Na rozdíl od tradičních pevných disků nemají disky SSD žádné pohyblivé části, což minimalizuje riziko mechanického poškození. Robustní kryt disku HL200 je navíc odolný proti nárazům, což zajišťuje bezpečnost dat i v případě náhodného pádu nebo použití v náročných podmínkách, včetně mobilních zařízení. SSD disky navíc spotřebovávají méně energie ve srovnání s tradičními magnetickými disky, což znamená, že uživatelé notebooků a dalších mobilních zařízení mohou využívat delší dobu provozu na jedno nabití.

Mnohostranné využití

Goodram HL200 je malý disk s velkým potenciálem. Díky svým specifikacím umožňuje pohodlný přenos velkých souborů, jako jsou videa 4K a vysoce kvalitní fotografie. Díky rozhraní USB 3.2 gen. může také sloužit jako vynikající úložiště pro hry, spolupracovat s konzolemi, notebooky i stolními počítači. 2 Type-C™.

Díky kompaktním rozměrům a jednoduchému ovládání může disk úspěšně nahradit paměťové karty s větší kapacitou. Přenos dat bude pro uživatele mnohem rychlejší a pohodlnější.

Technické specifikace:

 

Dostupné kapacity 256 GB, 512 GB a 1 TB
Externí rozhraní USB 3.2 gen.2 Type-C
Rychlost čtení (max.) 520 MB/s
Rychlost zápisu (max.) 500 MB/s
Rozměry 65 × 43 × 11 mm
Hmotnost 67 g
Paměť 3D NAND FLASH
Provozní teplota 0°C až ~70°C
Skladovací teplota -20°C až ~70°C
Rozsah napájecího napětí 5 V (+/- 0,5 V)
Záruka 3letá záruka (omezeno TBW)

s bezplatnou techn. podporou

 

O Wilk Elektronik SA

Wilk Elektronik SA je polský výrobce paměťových a úložných produktů pod značkami Goodram a IRDM. Společnost byla založena v roce 1991 jako distributor a již po několika letech se stala předním dodavatelem počítačových pamětí v Polsku. Na konci 90. let 20. století pocházelo až 70 % paměťových modulů prodaných v Polsku od společnosti Wilk Elektronik. Na konci roku 2003 uvedla společnost Wilk Elektronik SA na trh první paměťové moduly RAM vyráběné v Polsku pod značkou Goodram. Dalším krokem bylo uvedení USB flash disků a paměťových karet Goodram v roce 2006. Pro posílení rozvoje této produktové řady navázala společnost Wilk Elektronik SA v roce 2008 strategickou spolupráci se světovým lídrem v oblasti flash technologií – společností Toshiba, v současnosti Kioxia. Výrobky s logem Goodram jsou dostupné v zemích celé Evropy, v Asii a Africe. V letech 2013 až 2014 společnost přijala novou výzvu a uvedla na trh novou produktovou řadu zaměřenou na průmyslová řešení – Goodram Industrial. Tato skupina výrobků zahrnuje paměťové karty (včetně Compact Flash), SSD disky a paměťové moduly pro různé průmyslové aplikace. Druhou značkou společnosti Wilk Elektronik SA je IRDM a je zaměřena na hráče, profesionály a nadšence. Více na www.goodram.com .

Exit mobile version