HONOR získal ocenění Kantar BrandZ Inspirativní hvězda inovací a je na vrcholu žebříčku BrandGrow Top 100 rostoucích značek Číny

Globální technologická značka HONOR včera oznámila, že na galavečeru Kantar BrandZ China 2023 konaném v Šanghaji, získala ocenění Inspirativní hvězda inovací v kategorii Chytrá zařízení.

Žebříček BrandZ je celosvětově uznávaným měřítkem efektivity marketingu. Metodiku hodnocení a údaje společnosti Kantar BrandZ využívají jako důležité ukazatele světové finanční instituce a přední organizace, což značkám umožňuje lépe vyhodnocovat jejich výkonnost. Podle hodnocení skupiny Kantar Group zaujímá HONOR přední pozici v oblastech, jako jsou Meaningful Index, Demand Power Index a Shaking Things Up Index. Kromě toho HONOR překonal ostatní značky v kategorii Chytrá zařízení, čímž si vysloužil ocenění Inspirativní hvězda inovací.

Mezitím Miaozhen Academy of Marketing Science (MAMS) také zveřejnila seznam „BrandGrow Top 100 Emerging Brands in China“ pro rok 2023. S potenciální hodnotou aktiv přes 3,8 bilionu RMB, což je meziročně o 70,8 miliardy RMB neboli 23 % více, se společnost HONOR umístila na prvním místě žebříčku již druhý rok po sobě.

Termín „potenciální aktivum“ poprvé použila společnost MAMS jako klíčový finanční ukazatel pro hodnocení růstového potenciálu nově vznikajících značek. Při oceňování se bere v úvahu jak současná hodnota značky, tak její růstový potenciál založený na interních a externích růstových faktorech. Zohledňuje také údaje ze spotřebitelských průzkumů, online dosah a index Baidu, hodnocení investičních institucí a veřejné finanční údaje.

HONOR je vyzyvatelem, který stále posouvá hranice inovací. Spotřebitelé tuto značku uznávají pro její rozmanité produkty a chytré zážitky, stejně jako pro její závazek vůči životnímu prostředí a společnosti. Jsme rádi, že dnes je HONOR jednou z nejlepších světových značek chytrých zařízení,“ komentovala ocenění Doreen Wang, generální ředitelka společnosti Kantar Greater China a globální předsedkyně společnosti Kantar BrandZ.

Společnost HONOR věří, že produkty jsou základním kamenem značky a značka je nejjasnějším ukazatelem uznání výrobku. Jsme přesvědčeni, že prémiové produkty vytvářejí prémiovou značku, a proto se společnost HONOR zavázala ke strategii dvou vlajkových lodí a zaměřuje se na vytváření nejlepších skládacích smartphonů. Od doby, kdy jsme se před téměř třemi lety osamostatnili, reinvestujeme 10 % našich ročních příjmů do výzkumu a vývoje. Dosavadní pokrok v globalizaci i snaze stát se prémiovou značkou nás těší a rádi bychom společnosti BrandZ poděkovali za uznání,“ uvedl Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co. Ltd.

V Číně počáteční objem prodeje modelu HONOR Magic V2 překonal celkový objem prodeje HONOR Magic V a očekává se, že celkový objem prodeje bude 5-10krát vyšší ve srovnání s tím, čeho společnost HONOR dosáhla u prvních dvou generací skládacích zařízení. Společnost HONOR dosáhla velkých úspěchů také na mezinárodních trzích, kde vybrané trhy zaznamenaly trojciferný nárůst prodejů a kumulativní prodeje za prvních pět měsíců letošního roku překonaly celkové prodeje v předchozím roce. V první polovině roku zaznamenala značka také nárůst dodávek o více než 130 % v Evropě, na Středním východě a v Africe a o více než 230 % v Latinské Americe.

Začátkem tohoto měsíce společnost HONOR na veletrhu IFA 2023 představila nejlehčí a nejtenčí skládací telefon HONOR Magic V2 a HONOR V Purse, přičemž HONOR Magic V2 získal 21 prestižních ocenění “Best of IFA“ a HONOR V Purse devět z nich od uznávaných mediálních titulů z celého světa.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Firmy by chtěly jít do regionů, ale nemají kam

Stále více společností zvažuje expanzi do regionů, brání jim v tom však nedostatek vhodných kancelářských prostor. V regionech mimo Prahu či Brno přitom nevládne jen nouze o moderní plochy k pronájmu, chybí zde i nabídka flex operátorů. Ti by přitom mohli profitovat z rostoucího zájmu mezinárodních firem o tzv. Hub & Spoke či Flex & Core model. Vyplývá to z informací společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a investic.

„Počet firem, které hledají klidnější lokality nebo expandují do regionů, setrvale roste. Lákají je jak nižší náklady na pronájem kancelářských prostor, tak i snazší přístup k lidským zdrojům. Bohužel, v regionech firmy často naráží na problém s dostupností vhodných kancelářských prostor a vypadá to, že situace se v nejbližší době nezlepší,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers, s tím, že poptávka roste zejména v Ostravě, Olomouci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Plzni, kde se ovšem moderní kancelářský fond obvykle pohybuje jen mezi 30 000 – 100 000 m2. A i když zde existuje poměrně slušná nabídka budoucích projektů, z ekonomických důvodů dochází v mnoha případech ke zpoždění jejich dodání nebo odsunu realizace na pozdější dobu.

Ceny kancelářských prostor násobně nižší než v Praze

Ve srovnání s Prahou, kde se nejdražší a nejexkluzivnější kancelářské projekty ve středu města pronajímají za 27 euro za m2, se ceny nájmů v krajských městech pohybují i třikrát níž. Například za prémiové prostory v Ostravě či Plzni se platí 13,50 až 14,00 euro za m2 za měsíc, v Olomouci 9,20 až 13,90 euro, na Ústecku 6,30 až 10,50 euro a v Hradci Králové 7,00 až 8,80 euro. Na nejnižší úrovni se nájmy pohybují na Zlínsku, Vysočině a Liberecku, kde firmy obvykle za 1 m2 zaplatí 5,00 až 8,80 euro měsíčně.

Hlavním lákadlem jsou lidé a mzdy až o 30 % nižší

Po regionech jako další lokalitě ke svému pražskému či brněnskému sídlu se poohlíží například firmy z oboru podnikových a IT služeb. Dle asociace ABSL má tento obor zaměstnávající již bezmála 160 000 kvalifikovaných pracovníků v hledáčku zejména Ostravu, Olomouc, Hradec Králové či Plzeň. „Důvodem je zejména post-pandemická transformace pracovního prostředí a zájem těchto mezinárodních firem o koncepty, jako je Hub & Spoke, v rámci nějž firmy zmenšují velikost hlavní kanceláře a doplňují ji menšími prostory v různých lokalitách, nebo Flex & Core, který kombinuje menší hlavní kancelář s členstvím v jednom nebo více co-workingových centrech,” vysvětluje Jana Vlková. Hlavní roli ovšem v této transformaci hrají lidé. V Praze, kde aktuální nezaměstnanost činí pouhá 3,1 %, se totiž zaměstnavatelé dlouhodobě potýkají s velmi nízkou dostupností uchazečů o práci. V krajských městech je míra nezaměstnanosti obvykle vyšší, a to zvyšuje šanci na získání potřebných pracovních sil, a to dokonce za nižší mzdy. Zatímco průměrná měsíční mzda v Praze činila dle ČSÚ ve druhém čtvrtletí 52 833 Kč, v Jihomoravském kraji šlo jen o 41 912 Kč, v Královéhradeckém o 41 249 Kč, v Moravskoslezském pak o 39 108 Kč, v Ústeckém kraji o 39 589 Kč a v Olomouckém o 38 488 Kč. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Pracovní trh? Stále žádanější jsou pracovní pozice v oblasti data science, kybernetické bezpečnosti a UX designu

Žijeme v éře neustálého technologického pokroku. Technologie jako umělá inteligence, blockchain nebo rozšířená realita mění podnikání i samotnou komunikaci již pár let, ale k dalšímu rozvoji IT odvětví je potřeba mnohem více IT specialistů, než trh v současnosti nabízí. IT je atraktivní pro ty, kteří hledají výzvy, kreativitu a kariérní perspektivu. Nejde však jen o programování, stále žádanější jsou i pozice v oblasti data science, kybernetické bezpečnosti a UX designu. Odborníci z Coding Bootcamp Praha odhalují, jak se ve světě IT rychle zorientovat a jakým způsobem jít naproti kariérním příležitostem.

Žijeme v době, ve které rozvoj technologií nezná mezí

Jsme svědky obrovského technologického vývoje, který v uplynulých dvou dekádách stále nabírá na obrátkách. „Nové technologie, jako umělá inteligence, blockchain, rozšířená realita (AR) a virtuální realita (VR), průlomové cloudové služby a další, zásadně mění způsob, jakým firmy fungují a jak lidé komunikují,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha. IT odvětví je tak v neustálém vývoji nových inovací a metod, které mají za úkol firmám poskytnout efektivnější a modernější způsoby řízení vlastních operací. Nicméně digitální transformace jde ruku v ruce se zapojením vyššího počtu IT specialistů, a proto jsou odborná znalost a důkladné proškolení při práci na projektech klíčové pro dosažení dlouhodobě účinných výsledků.

O volné pozice v sektoru IT se uchází čím dál větší počet lidí a důvodů je hned několik. V první řadě je to profese, která je v neustálém vývoji, denně čelíte novým výzvám a propojujete přitom analytické myšlení s kreativním. Dalším důvodem je vize do budoucna. „Mnozí lidé přemýšlejí nad tím, jestli jejich současný obor či specializace bude v blízké době vůbec existovat a chtějí být součástí perspektivního odvětví s velkou možností kariérního růstu,“ dodává Večerková. Nezůstávejte však na omylu, že byste se v tomto odvětví mohli uplatnit pouze na pozici programátora. IT svět nabízí širokou nabídku pracovních pozic, mezi které mimo jiné patří pozice data science analytik, odborník přes kybernetickou bezpečnost, UX design specialista a mnoho dalších. Pokud vás IT zajímá, nakopněte své sebevědomí a s odhodláním skočte po nové kariérní příležitosti.

Poznejte blíž své zájmy a reagujte na ně odpovídajícím řešením

Abyste se ujistili, že je práce v IT tou správnou volbou, musíte ze všeho nejdřív prozkoumat samotný obor a seznámit se s každou jeho oblastí. Na internetu navíc najdete spoustu volně dostupných zdrojů, kde si můžete vyzkoušet například základy programování a zjistit tak, jestli máte skutečný zájem se dále učit. Tato zkušenost vám lépe přiblíží představu o tom, co by vás mohlo konkrétně zajímat a usnadní vám práci při hledání vhodného kurzu.

„V Coding Bootcamp Praha si v rámci několikaměsíčního studia účastníci tvoří portfolio svých projektů, které každému seniornímu programátorovi dá dobrou představu o znalostech daného kandidáta. Ještě důležitější, než znalost programování je ale pro juniory chuť se učit – firmy často dají přednost kandidátům, kteří umí dobře komunikovat a jsou schopni prokázat nadšení a odhodlání pokračovat ve vzdělávání v oblasti IT,“ komentuje Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha. Pamatujte, že nikdy není pozdě začít v novém odvětví, důležité je mít chuť a motivaci naučit se novým věcem a umět překročit hranice své komfortní zóny.

Práce s AI

Vydáte-li se cestou IT, tak vás rozhodně nemine ani práce s umělou inteligencí. Je totiž skvělým pomocníkem při hledání chyb a navrhování změn, díky čemuž budete rychlejší v plnění dílčích zadání. „Zároveň dělá programování přístupnějším pro začátečníky, protože když si nejste jisti správností daného postupu, případně nevíte, jak nějaký kus kódu napsat, tyto nástroje vám mohou pomoci,“ dodává Jana Večerková z Coding Bootcamp Praha.

Začlenění programování do školních osnov

Jednou z hlavních vizí pro současné školáky a budoucí generace je zařazení rozšířené IT výuky do školních osnov základních škol. „Česká republika nedávno přišla s novou koncepcí, tzn. Novou informatikou, jejímž cílem je rozvoj informatického myšlení, což je jen jiný název pro rozvoj logického a abstraktního myšlení,“ informuje Jana Večerková. Díky této formě vzdělání budou mít děti základní povědomí o fungování technologií, které je klíčové pro úspěšnou budoucnost v jakémkoli profesním odvětví. IT gramotnost buduje a rozvíjí kreativitu a samostatnost při řešení úkolů, což může být velkým přínosem i v řadě dalších zaměření. Vzdělání v oblasti IT na základních školách tedy připravuje žáky pro úspěšnou a perspektivní budoucnost, a to nejen v profesním, ale i v osobním životě.

Ode dneška je k dispozici rozšíření hry Pokémon Trading Card Game: Scarlet & Violet—151 s ikonickými původními 151 pokémony

Společnost Pokémon Company International představila nejnovější rozšíření oblíbené hry Pokémon Trading Card Game (TCG), Scarlet & Violet—151, které je ode dneška k dispozici u partnerských prodejců po celém světě.

Vůbec poprvé v dějinách hry Pokémon TCG  je v rozšíření Scarlet & Violet—151 k dispozici všech původních 151 pokémonů z regionu Kanto nově v provedení Paldea. Trenéři budou mít tím pádem možnost sbírat a posílat do boje některé z nejznámějších pokémonů z řady Scarlet & Violet. Rozšíření obsahuje karty v pořadí podle Pokédexu. Jeho součástí je řada vzácných a speciálních alternativních obrázků, které ukazují novou stránku těchto Pokémonů.

K dispozici jsou následující produkty Scarlet & Violet—151 :

  • Scarlet & Violet—151 Elite Trainer Box: obsahuje devět boosterových balíčků Scarlet & Violet—151, jednu vzácnou ilustrační promokartu s pokémonem Snorlax a různé herní příslušenství
  • Scarlet & Violet—151 Poster Collection: obsahuje tři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, tři promokarty s prvním partnerským pokémonem Kanto, jeden oboustranný plakát v plné velikosti s původními 151 pokémony a karty s ilustracemi všech pokémonů v rozšíření
  • Scarlet & Violet—151 Binder Collection: obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151 a jedno album s 9 přihrádkami na 360 karet Pokémon TCG
  • Scarlet & Violet—151 Booster Bundle: obsahuje šest boosterových balíčků Scarlet & Violet—151

Kromě toho se trenéři mohou těšit na následující budoucí produkty:

  • Scarlet & Violet—151 Ultra-Premium Collection (k dispozici 6. října 2023): obsahuje šestnáct boosterových balíčků Scarlet & Violet—151, jednu kovovou kartu s mimořádně vzácným Mew ex, jednu vzácnou ilustrační promokartu s pokémonem Mew ex, jednu vzácnou ilustrovanou promokartu s pokémonem Mewtwo, jednu prošívanou herní podložku s Mew, jednu krabičku na balíček, jednu minci s Mew a různé herní příslušenství
  • Scarlet & Violet—151 Collection—Alakazam ex (k dispozici 6. října 2023): obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, jednu oboustrannou vzácnou promokartu s pokémonem Alakazam ex a dvě fóliové promokarty s pokémony Kadabra a Abra
  • Scarlet & Violet—151 Collection—Zapdos ex (k dispozici 6. října 2023): obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151 , jednu oboustrannou vzácnou promokartu s pokémonem Zapdos ex, jednu fóliovou promokartu s pokémonem Electabuzz a jednu kartu nadměrné velikosti s pokémonem Zapdos ex
  • Scarlet & Violet—151 Mini Tins (k dispozici 6. října 2023): obsahuje dva boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, jednu minci s 10 jedinečnými styly s různými symboly energie v kartách Pokémon TCG a jednu uměleckou kartu ladící s plechovkou

Trenéři mohou oslavit návrat původních 151 pokémonů na sociálních sítích: @Pokemon, @PokemonTCG, #Pokemon151. Další informace o hře Pokémon TCG: Pokemon.com/TCG.

Desetinásobná převaha mužů v IT se pomalu stírá. Na ženy firmy stojí frontu

Jedna žena v IT na 10 mužů? Propastný rozdíl, který na školách i ve firmách trvá přes 20 let, nyní začíná měnit generace Z. Děti narozené v novém tisíciletí zahodily stereotypní předsudky, že „holky nemají pro studium IT vlohy“, a pomalu posouvají statistiky ve prospěch IT žen.

Na Soukromé střední škole výpočetní techniky (SSŠVT) na pražském Proseku studovalo od jejího vzniku v roce 1994 konstantně kolem pěti až deseti procent dívek. V praxi to znamenalo, že v každé třídě byla jedna až dvě slečny. Letos bylo do prvních ročníků přijato 11 dívek a 89 chlapců. „Převaha chlapců na naší škole byla vždy markantní a naše snahy přilákat ke studiu také dívky se dlouhé roky míjely účinkem. Letos jsme ale viděli, že podíl dívek mezi uchazeči stoupl, a to se okamžitě promítlo do ‚rekordního‘ počtu přijatých studentek. Obecně se v Česku ICT odbornice potýkají s až desetinásobnou převahou mužů. Na vině však nejsou schopnosti žen jako spíš trvající předsudky společnosti, že jsou ICT profese víc vhodné pro chlapce. Je to neopodstatněné, v mnoha případech dívky logickým a strategickým myšlením chlapce předčí,“ řekl ředitel SSŠVT Martin Vodička.

Rozšířený mýtus o „mužském“ povolání posilují další stereotypní představy o ryze mužských dovednostech – analytické myšlení, flexibilita nebo matematické schopnosti. „Práce IT specialistů ale vyžaduje také trpělivost, týmovou spolupráci, komunikativnost a empatii – tedy vlastnosti obvykle připisované ženám. V praxi se velmi oceňuje samostatnost, organizovanost a disciplína, aby byl IT odborník schopen nalézt vlastní cestu k řešení problému a precizně ji naplnil. Takovou schopnost někdy postrádají i nejlepší ajťáci, zatímco dívky ji mívají už od mládí přirozeně v sobě,“ připomněl ředitel IT školy. „Na druhou stranu, když už se dívka ke studiu IT rozhodne, je na převahu chlapců – mužů připravená a máloco ji rozhodí i později na podobně obsazeném pracovišti,“ míní Martin Vodička. Z jeho zkušeností tíhne většina studentek k programování, které je velmi žádaným oborem a kde vyniká jejich logické myšlení. Stejně tak jsou ale dívky schopné ve správě počítačových sítí nebo v grafice.

Podle údajů Eurostatu zaujímali v roce 2021 odborníci na ICT v Česku 2,2 procenta zaměstnané populace, což je stejné číslo jako průměr EU. Ženy mezi ICT specialisty ale tvoří jen 12 procent a v tom je Česká republika na úplném chvostu Evropy, daleko za průměrnými 19 procenty. „Ještě do roku 2005 byl podíl žen v ICT profesích v Česku vyšší, ale později se propadl. Důvodem bylo, že ženy v začátcích rozvoje informačních technologií zastávaly více nekvalifikovaných pozic, které s dalším rozmachem technologií zanikly a tím kleslo i procento žen v ICT. Ve skutečnosti je nízké zastoupení žen v ICT oborech dlouhodobý stav a drží se téměř neměnně kolem 10 až 12 procent. Nyní však nastupují studenti, kteří to mohou změnit,“ uvedl Martin Vodička směrem ke generaci Z, tedy dětí narozených do on-line světa v rozmezí let 1995 až 2010.

Tab1: ICT odborníci v ČR mezi lety 2005-2020 (v tisících)

2005 2010 2015 2020
ICT odborníci celkem 78,7 121,6 155,1 219,8
muži 66,1 108,7 140,4 199,0
ženy 12,6 (16 %) 12,9 (10,6 %) 14,7 (9,5 %) 20,8 (9,5 %)

Zdroj: ČSÚ, Digitální ekonomika v číslech

 

Odpovídají tomu také statistiky počtu studentů ICT oborů na vysokých školách v Česku. Zatímco na počátku tisíciletí převažovali chlapci nad dívkami víc než sedminásobně, loni už připadlo na jednu studentku ICT oboru „jen“ 4,5 studenta.

Tab2: Studentky ICT oborů na vysokých školách v ČR do r. 2005

studenti ICT 2005 2010 2015 2020 2021 2022
celkem 16 945 25 709 21 480 21 647 22 440 23 488
z toho ženy 2 031 (12 %) 2 960 (11,5 %) 3 095 (14,4 %) 3 706 (17,1 %) 3 884 (17,3 %) 4 173 (17,8 %)

Zdroj: ČSÚ, ICT studenti a absolventi v Česku

Nedostatek studentek a absolventek ICT se logicky promítá i na pracovní trh. ICT odbornice bývají pro svoje kvality ve firmách velmi žádané. Tzv. soft-skills jsou v pracovních kolektivech stejně důležité jako technologické znalosti, a právě v těch ženy často dominují. „Do ryze mužských týmů v technických firmách mohou ženy vnést jiný pohled na věc a kreativitu. Ve vývoji aplikací uplatňují schopnost vcítit se do pocitu uživatele, zaměstnavateli je ceněná jejich vstřícná komunikace a sociální cítění nebo cit pro detail. Firmy pak mohou ajťačkám na oplátku nabídnout volnější pracovní závazky, než skýtají jiné pozice mimo ICT, které nebrání založení rodiny,“ poukázal Martin Vodička.

SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz

Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.

Daníte správně kryptoměny? Kontrola může být až tři roky zpětně

Kryptoměny jsou stále častějším tématem nejrůznějších debat, fór a konferencí. Nejčastěji jde o formu investice, krátkodobé i dlouhodobé, postupně se ale více a více používají i jako platidlo za služby a zboží. Existují e-shopy, které přijímají platbu Bitcoinem a zároveň přibývá firem, které tímto způsobem umožňují hradit faktury. Důležité je si uvědomit, že nakládání s kryptoaktivy je nutné správně danit. Týká se to i drobných obchodů fyzických osob. Bohužel v této oblasti panuje informační chaos a ne každý účetní ví, jak postupovat. Finanční správa již přitom podniká kroky k prověřování těchto transakcí a případné nedostatky může penalizovat až tři roky zpětně.

„Kryptoaktiva nejsou v české legislativě doposud ukotvena, a proto ani v zákoně o daních z příjmu nenaleznete speciální úpravu jejich zdanění. To může svádět k tomu krypto vůbec nedanit, ale pozor, jedná se o příjem jako jakýkoli jiný, který podléhá zdanění,“ vysvětluje Marcela Lonková ze společnosti This One, která se zabývá digitalizací účetnictví a mimo jiné poskytuje konzultace právě k účtování a správnému danění kryptoměn. „Je třeba jasně říct, že ti, kdo kryptměnu pouze těží a následně drží, žádné daně neplatí. Zdanění podléhá až směna krypta za cokoliv jiného, respektive realizovaný zisk z této transakce,“ doplňuje Lonková.

„Kryptoměny jsou z pohledu českého soukromého práva, tedy z hlediska daní z příjmů, věcí v právním slova smyslu, a to věcí nehmotnou, movitou a zastupitelnou,“ popisuje Lenka Opluštilová z Generálního finančního ředitelství s tím, že hledisko daně z přidané hodnoty je odlišné, protože tato daň je harmonizovaná na úrovni Evropské unie. V dokumentu, který je k dispozici na stránkách úřadu upozorňuje, že i když jsou výklady a hlediska obou daní různá, nejsou v rozporu, neboť každý jejich smysl je odlišný. Je tedy třeba brát v potaz obě.

Chcete platit Bitcoinem? Brzdou je chaos v pravidlech

„Hlavní problém vidíme dnes v tom, že na trhu jsou firmy, které chtějí přijímat Bitcoin jako platbu, ale není to jejich hlavní činnost a jejich stávající účetní jsou zděšení, protože tomu nerozumí. Chybí informovanost, jak v případě kryptoměn účtovat a danit,“ říká Marcela Lonková. Naprosto klíčové je podle ní, aby všichni, kdo s kryptoměnami jakkoli zachází, vedli pečlivou evidenci všech transakcí. „Týká se to fyzických i právnických osob. V případě velkého množství drobných nákupů je velmi komplikované dát zpětně dohromady všechny podklady, protože některé burzy a směnárny nedovolí vygenerovat výpisy za několik let zpětně. A ve chvíli, kdy budete chtít kryptoměny s případným ziskem prodat a nejste přitom schopni prokázat výdaje spojené s jejich získáním, musíte zdanit celý příjem,“ dodává Lonková s tím, že v takovém případě mohou ztráty převýšit plánovaný zisk.

Slováci plánují razantní modernizaci

Změnu danění zisků z prodeje bitcoinu a dalších virtuálních měn již schválila slovenská vláda i poslanci. Dosud platná pravidla jsou v porovnání v Českem výrazně přísnější, to by se ale mělo od příštího roku změnit. Novela čeká už jen na podpis prezidentky a její platnost je plánována už na 1. ledna 2024. Úprava činí z našeho souseda jeden z nejpřívětivějších režimů ohledně kryptoměn v celé EU a velmi tak přibližuje kryptoměny k běžnému užívání širokou veřejností. „Hlavní změnou je zavedení takzvaného časového testu, podle nějž se po roce držení krypta sníží sazba daně na 7 procent. To u nás není. Další změnou je, že použití kryptoměn k placení například za kávu a drobné služby bude osvobozeno od zdanění směnných zisků až do výše 2 400 eur ročně. To podpoří zájem veřejnosti o každodenní používání kryptoměn a jejich další rozšíření,“ upozorňuje Lonková s tím, že podobný posun v legislativě byl žádoucí i v České republice.

Uberem rovnou z příletové haly. Společnost zahájila provoz na Letišti Václava Havla Praha

Společnost Uber, která zvítězila v loňském koncesním řízení, zahájila oficiální provoz na Letišti Václava Havla Praha. Pasažéři si tak od dnešního dne mohou objednávat jízdu přímo z příletové haly pražského letiště, a to prostřednictvím speciálního produktu, který je snadno dostupný v Uber aplikaci a na kioscích v příletových halách obou terminálů.

Jedním z hlavních požadavků Letiště Praha na vítěze tenderu bylo poskytnout cestujícím pevně stanovenou cenu jízdy předem. Právě to je přitom princip, na kterém Uber platforma v České republice dlouhodobě funguje a díky kterému je mezi českými uživateli nejoblíbenější službou svého druhu. Dokazuje to i dřívější průzkum samotného pražského letiště, ze kterého vyplývá, že kombinace předem dané ceny, rychlého objednání a vysoké kvality řidičů u Čechů při výběru přepravní možnosti jednoznačně vítězí. Uber garantuje dopravní obslužnost v režimu 24 hodin denně a vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy.

„Jsme rádi, že antimonopolní úřad potvrdil, že Letiště Praha postupovalo správně a dle zákona. V koncesním řízení jsme kladli důraz hlavně na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu za jízdu předem. Letiště si bude neustále kontrolovat nejen kvalitu služby, ale i dodržování cenové regulace. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením magistrátu o maximálních cenách,“ komentuje Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Efektivní odbavení

Společnost vytvořila v rámci partnerství s pražským letištěm speciální produkt na míru poptávané službě. Každý zákazník, který využije služby Uber Airport, uvidí okamžitě po potvrzení objednávky přímo v aplikaci informaci o SPZ, modelu i barvě vozu, který jej z letiště odveze. Cestující, kteří nemají aplikaci Uber, budou mít možnost objednat si jízdu fyzicky v příletových halách na speciálních kioscích, které jsou v rámci Uberu zatím jediné svého druhu na světě. Bude možné také spárování jízdy s konkrétním vozem skrze PIN kód, který pasažér získá při objednávce, a s nímž bude nasměrován k prvnímu vozu ve frontě aut připravených před terminálem. Společnost tuto technologii zatím testovala na třech dalších letištích po celém světě (ve Varšavě, Dubaji a Melbourne), kde ji jak cestující, tak i řidiči uvítali.

Na začátek 100 elektromobilů

Uber se v rámci partnerství s Letištěm Praha zavázal ke vzrůstajícímu podílu elektromobilů letištní flotily. Společnost věnovala několik měsíců tomu, aby pomohla svým partnerům získat výhodné nabídky na elektromobily, kterých bude od začátku spolupráce s pražským letištěm v provozu přibližně sto. Zároveň garantuje pasažérům reprezentativní vystupování řidičů, vozový park složený z automobilů se stářím maximálně do pěti let a samozřejmě také požadovanou kvalitu služeb i bezpečnost provozu. Podle posledních údajů Letiště Praha využívá taxislužbu na cestu z letiště více než pětina cestujících.

„Jsme nadšení, že můžeme naši spolupráci s pražským letištěm oficiálně zahájit a přinést cestujícím špičkovou službu pod značkou, kterou dobře znají a důvěřují jí. V uplynulých měsících jsme na produktu intenzivně pracovali a věříme, že naplníme očekávání cestujících, kteří se na tuto službu již velmi těšili, a zároveň poskytneme zahraničním návštěvníkům hned po příletu do České republiky co nejkvalitnější a nejefektivnější možnost dopravy z letiště, říká ke spolupráci Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku. 

Bezpečnost na prvním místě

Společnost partnerstvím s pražským letištěm významně posiluje své postavení mezi klasickými taxi službami a dokazuje, že spolupráce s partnerskými řidiči je zárukou vysoce kvalitní a bezpečné služby. Právě bezpečí je přitom hlavní prioritou, kterou si Uber již od svého založení klade, a to jak směrem k cestujícím, tak k samotným řidičům.

Všechny jízdy budou zajišťovat licencovaní taxi partneři, kteří musí pro přijetí na platformu Uber splňovat řadu požadavků. Kromě toho Uber neustále pracuje na zvyšování bezpečnostních standardů a poskytuje tak cestujícím množství nástrojů, které jim zajišťují maximální komfort i bezpečnost. Mezi takové prvky patří např. nouzové tlačítko, automatické sledování každé jízdy pomocí GPS technologie nebo také možnost nastavit si tzv. důvěryhodné kontakty, se kterými následně může být sdílen průběh každé cesty. Před nedávnem společnost zavedla také novinku s názvem Bezpečnostní kontrola, která uživatele na dostupné funkce upozorní a umožní jim je ihned aktivovat přímo v prostředí aplikace.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt pouhým dotykem displeje? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Zákazníkům Vodafonu internetové adresy nedojdou. Do mobilní i pevné sítě nasadil IPv6

Počítač, mobil nebo i každý web připojený k internetu má svoji adresu, která je pro fungování internetu důležitá podobně jako ve fyzickém světě adresy domů a bytů. Počet internetových adres „IP“ ale není nekonečný a byl by dokonce už vyčerpaný, kdyby nedošlo k inovaci v podobě zavedení nové verze adres, takzvaného protokolu IPv6. Tento modernější protokol má Vodafone od září nasazený napříč svými sítěmi, to znamená u mobilního připojení i pevného internetu.

Pevný internet od Vodafonu může mít 99 % českých domácností a nově je toto připojení napříč různými technologiemi a lokalitami připravené pro využívání internetového protokolu IPv6. Totéž nově platí také pro mobilní síť Vodafonu.

IPv6 je nová generace internetového protokolu a jde o vylepšení staršího IPv4.

Co je to internetový protokol a k čemu je dobrý?

Internetový protokol (běžně nazývaný IP) je sada dohodnutých norem, které stanoví způsob, jakým internet funguje. Byl oficiálně zaveden v roce 1982 a zajišťuje, aby technická pravidla, na kterých je internet založený, byla po celém světě stejná. IP adresa je základním identifikátorem každého počítače připojeného k internetové síti. Stejně tak ale dostávají IP adresu i jiná zařízení, která se připojují k internetu, ať už jde o mobilní telefon, tablet, televizor a podobně. IP adresu má přidělenou také každý webový server.

„Pro zjednodušení, pokud do prohlížeče zadám adresu www.vodafone.cz, tak takzvaný DNS server zajistí přeložení této adresy na čísla, která by si asi nikdo moc nezapamatoval, a vyhledá si, že stránky Vodafonu sídlí na IP adrese 217.77.163.138. Tam pošle server požadavek na načtení stránky a díky tomu se nám stránka zobrazí,“ vysvětluje Slavomír Slanina, ředitel pro rozvoj sítí Vodafonu.

Vodafonu internetové adresy nedojdou

IPv4 adres je pro celý svět k dispozici 2^32, tedy přes 4 miliardy. Tolik jednotlivých zařízení se může připojit k internetu, ovšem lidí je 8 miliard a zařízení připojených k internetu ještě více. Proto stará verze IPv4 zdaleka nestačí a už dávno se musí různě „ohýbat“ (například pomocí takzvaného překladu síťových adres NAT).

„Kvůli tomu se začal ve světě používat protokol IPv6. Tím se zajistilo, že se k internetu mohou připojovat další a další zařízení. Naše sítě jsou na tento nový standard nyní připravené a zákazníkům budou naše služby fungovat tak, jak jsou dosud zvyklí. Výhodou pro nás i pro zákazníky je to, že se v budoucnu nestane, že by jim nefungovala část stránek na internetu,“ dodává Slavomír Slanina.

Svůj pohled přidává i Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, správce české národní domény: „Sdružení CZ.NIC dlouhodobě upozorňuje na vyčerpání IPv4 adresního prostoru a nezbytnost zavádění moderního internetového protokolu IPv6. Je třeba přijmout fakt, že pokud budou klíčoví operátoři a významné organizace zavádění IPv6 ignorovat, nebude se moci internet dále rozvíjet.“ Sdružení CZ.NIC se podílelo na testování IPv6 v síti společnosti Vodafone. „Zavedení IPv6 v moderní síti takto významného operátora je jasným signálem pro další hráče internetového ekosystému, kteří s tímto krokem zatím otálejí. Doufám, že se brzy rozhodnou i další organizace a nabídnou svým zákazníkům internet budoucnosti, tedy možnost připojení přes IPv6,“ říká Ondřej Filip.

IPv6 adres je k dispozici 2^128, což je přes 340 sextilionů (číslo 34 a za ním 37 nul). To pro představu vystačí i v takové modelové situaci, kdy by si každý člověk na planetě k internetu připojil ledničku, automobil, televizor, tablet, ovladač topení nebo například bezpečnostní kameru apod. IP adresa v protokolu IPv6 může vypadat třeba takto: 2001:0db8:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7334. Na první pohled je vidět, že modernější protokol nabízí mnohonásobně více kombinací.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Lukáš Musil: Srpnové deště zachránily úrodu českých brambor, ale 75 % sklizeného obilí se kvůli nim stane krmným

Červencové počasí v Česku, provázené tří měsíce trvajícím suchem a na naše končiny extrémně vysokými teplotami, předpovídalo katastrofické scénáře. A to nejen pro zemědělce, zejména pěstitele brambor, ale i pro spotřebitele, na které pak dopadá zvýšení cen. Extrémně deštivé počasí v první třetině srpna a jeho další vývoj tyto scénáře prozatím zhatilo, ale ani tak nejsou srpnové vydatné deště pro zemědělce takovou výhrou, jak by se mohlo zdát. Vývoj počasí totiž negativně ovlivnil české obilí a bramboráři a cukrovarníci nemají stále na růžích ustláno. Jak si stojí české obilniny po sklizni, na co by se měli čeští zemědělci připravit směrem ke sklizni brambor a cukrové řepy a jaký dopad to může mít na spotřebitele? Na to se ve svém komentáři zaměřil Lukáš Musil, akreditovaný zemědělský konzultant a spoluzakladatel Agdata, největšího českého startupu zaměřeného na precizní zemědělství.

Nebývalá horka a sucha nezasáhla jen Česko, ale extrémní teploty, zejména v červenci, znepříjemňovaly život v prakticky celé Evropě. Nejvíce se podepsaly na jejím jihu – například Řecko sužovaly několik týdnů neustávající požáry. A to dokonce největší v EU od roku 2000, kdy začal Evropský informační systém o lesních požárech zaznamenávat data. Spalující klima dopadlo samozřejmě i na zemědělce a zelináři kvůli němu museli dokonce odepsat část úrody. Vysoké teploty provázené intenzivním slunečním svitem v době před sklizní měly pozitivní efekt na obilniny, a vyhlídky slibovaly sklizeň velice kvalitního obilí.

Deště zhoršily kvalitu obilí, z většiny bude krmné

Bohužel ještě před ochlazením a nástupem deštivých dnů se podařilo sklidit pouze část úrody a vlhko při sklizni zasáhlo obilniny částečně v nižších, ale z velké části hlavně ve středních a vyšších polohách. Zároveň se na nižší kvalitě podepsaly již zmíněné suché předletní a letní měsíce. Intenzivní deště tak na mnoha místech znemožnily technice na pole vůbec vyjet nebo v extrémních případech způsobily plísně a klíčení letošního obilí. To se odrazilo ve kvalitě plodin, zejména nižších obsahových hodnot dusíkatých látek a proteinů. Podle odhadů Agdata čeká tři čtvrtiny českého obilí, a to včetně potravinářské pšenice, osud krmného obilí, protože většina letošní úrody se jednoduše nehodí k mlynárenským účelům.

Českého spotřebitele tato situace naštěstí neohrozí. Mlýny i zemědělci disponují dostatkem obilí z loňské kvalitní sklizně, nemluvě o tom, že výnosy z té letošní byly do objemu dokonce na mírně vyšších číslech než loni. Do České republiky se z důvodu ruské agrese na Ukrajině a s ní spojeném zrušení jeho bezpečném vývozu přes Černé moře dostává i obilí, které by za standardních podmínek putovalo jinam. V červnu přesahovaly zásoby obilovin v Česku o více jak 1 milion tun obvyklé množství a v červenci to bylo o 500 tisíc tun více než loni. A právě zásoby obilí z minulého roku promlouvají do současných nízkých výkupních cen, které pociťují čeští zemědělci. I když pomalu dochází ke snižování vstupů v podobě cen energií a hlavně hnojiv, tak stále nedochází k vybalancování jejich výše a výkupních cen. Na ty v současnosti nejen v Česku, ale celé Evropě působí hlavně zmíněná přesycenost skladů a nízký odbyt. Kvůli tomu jsou zemědělci nuceni prodávat za současné ceny, které ale od konce července neustále klesají a v současnosti jsou o celou třetinu nižší než ve stejném období loni. V případě krmného obilí, které budou zemědělci letos prodávat nejvíce, se jedná dokonce o polovinu loňských výkupních cen.

České brambory přežily klinickou smrt, hraje se o jejich kvalitu

Zcela opačný efekt než na obilí mělo letošní počasí na české brambory. Z dat Agdata víme, že ještě koncem července se zdálo, že brambory uschnou a zemědělci budou sklízet o více jak 30 % méně brambor než loni, což by ovlivnilo nejen jejich zisky, ale pravděpodobně i výslednou cenu na pultech pro české spotřebitele. Prozatím to vypadá, že se tento černý scénář nenaplní. Brambory dostaly v období vegetace začátkem srpna tolik potřebnou vláhu, která tak bramborářům snad zachránila letošní úrodu. To se však týká hlavně bramborářských oblastí ve středních a vyšších polohách, bohužel ranobramboráři sklízejí dříve a vláha už nestihla mít na plodiny a jejich vývoj takový efekt.

Zvedla se tak šance na zvýšení předpokládané sklizně, ale veliký otazník visí nad kvalitou. To se mimochodem týká i cukrové řepy, jejíž vegetační období a sklizeň probíhá ve zhruba stejném období. Jak je známo, tak bramborům, které narostou rychle díky vydatnému dešti v období vegetace (tak jak se tomu stalo letos při příchodu dešťů po dlouhotrvajícím suchém období), hrozí praskání, strupovitost nebo plísně. To se pak odrazí nejen na jejich kvalitě, ale i výkupních cenách.

Začátkem září se začaly na většině našeho území sklízet především brambory sadbové a konzumní, které jsou určeny pro okamžitý prodej i uskladnění. Vstup do samotné sklizně brambor byl v září velice dobrý, a to díky příznivému počasí. Vyšší teploty a slunečno pomáhají s terénem, protože podmáčená půda při sklizni ztěžuje práci zemědělským strojům, a hlavně signifikantně snižuje množství vytěžených brambor ze země. Mírnější opoždění sklizně hlásí pěstitelé brambor škrobových, nicméně zářijové přívětivé slunečné počasí má pozitivní vliv právě na obsah škrobu, ale i na cukernatost v cukrové řepě, což může těmto plodinám a jejich kvalitě jen pomoci.

Zvýšit zisky českých zemědělců může vývoz i optimalizace výroby

Nicméně ceny škrobových brambor i cukrovky jsou většinou nasmlouvané už od jara a díky dostatku vláhy a s tím spojené úrody se tak zemědělci nemusí obávat o své výdělky tolik, jak tomu bylo ještě koncem července. Během září, resp. v průběhu sklizně se ale láme výkupní cena konzumních brambor, u které dochází k nepatrnému nárůstu. Jedná se o 10 až 15 % oproti loňsku, takže se prozatím nedá čekat, že by došlo k nějakému markantnímu zvýšení cen českých brambor na pultech a spotřebitelé si na Vánoce nemohli dopřát bramborový salát.

Dá se říct, že české brambory prozatím přežily klinickou smrt a dostaly se z nejhoršího, ale konečnou diagnózu můžeme určit, až budou všechny navezeny ve skladech. Bohužel je to vykoupeno snížením kvality sklizených obilnin a zemědělci budou napjatě vyhlížet nejen vývoj na komoditní burze, ale i vývoj na distribuční cestě v Černém moři. Řešení této situace spočívá mimo jiné právě ve zprostředkování vývozu obilí do Afriky a třetích zemí, nejlépe mimo evropský kontinent. Další variantou je naopak podpora vývozu českého obilí do těchto zemí a jeho prodej za vyšší cenu, než jsou ty výkupní v ČR. Dalším řešením je samozřejmě optimalizace výroby, která spočívá hlavně ve využívání prvků precizního zemědělství. Máme ověřeno, že například při využívání variabilních aplikací je se systémem Agdata možné uspořit až 17 % nákladů nebo zvýšit výnosy až o 25 %.

Autorem textu je Lukáš Musil, obchodní ředitel Agdata a akreditovaný poradce ministerstva zemědělství.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Blíží se další ShopMasters. O práci s daty promluví experti z Notina i Heureky!

Úspěšná komunitní akce pro e-shopaře pokračuje, přináší další sérii přednášek, oblíbených mastermindů a networkingu. Tentokrát setkání proběhne už 12. října přímo v kancelářích Heureky. Hlavní slovo zde dostanou zástupci ze společnosti Notino nebo Google, kteří na základě vlastních příkladů z praxe představí, jak efektivně pracovat s produktovými i zákaznickými daty nejen před nástupem hlavní sezóny.

ShopMasters je pravidelné setkání majitelů e-shopů, kteří vzájemně sdílí zkušenosti a radí si, jak uspět v byznysu. Akce, která proběhne už 12. října v kancelářích Heureka Group, se tentokrát zaměří na datově orientované řízení firmy.

Hlavní téma bude rezonovat nejen v rámci sedmi mastermindových skupin pod vedením zkušených mentorů, ale také ve třech přednáškách. Ty povedou Martin Slavětínský, Business Intelligence Analyst za Heureka Group, Martin Kavřík, Head of Data Office ze společnosti Notino a v neposlední řadě také Ivona Hamová, Analytical Consultant společnosti Google.

Data skrývají obrovské možnosti pro optimalizaci firemních procesů. Bez adekvátní součinnosti s businessem, ale nejde jejich potenciálu plně využít. Ve své prezentaci na několika příkladech ukážu, jak důležité je nezaměřovat se pouze na technologickou stránku věci, ale i na navazující business procesy ” vysvětluje Martin Kavřík, Head Of Data Office společnosti Notino.

Kromě něj během odpoledne promluví i další experti. Martin Slavětínský z Heureka Group nastíní, kam se bude ubírat poptávka zákazníků v hlavní nákupní sezoně či jak se změnilo vnímání ceny jako nejdůležitějšího faktoru pro výběr e-shopu. Ivona Hamlová, analytická konzultantka technologického gigantu Google zase poradí, jak efektivně využívat data v rámci nástroje Google Merchant Center.

„Lidé v této době velmi zvažují, kde utratí peníze, a i nadále si utahují opasky. Pro podnikatele je proto obzvlášť důležité umět potencionálního zákazníka oslovit v ten správný moment a vhodně k tomu využívat vlastní data. Pokud e-shopař nechce, aby jeho podnikání stagnovalo, tak se bude muset naučit s daty pracovat a využívat je ke svému rozhodování,” dodává Jakub Stupka, COO ze společnosti Ecomail.cz, která je s Heurekou, Shoptetem a Zásilkovnou hlavním organizátorem této události.

Zakoupit vstupenky můžete na webu www.shopmasters.cz, kde rovněž naleznete kompletní program a veškeré další informace.

Exit mobile version