Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

Brněnští vývojáři před sebou v roce 2020 měli jasný cíl: vytvořit produkt na zelené louce s využitím nejmodernějších technologií. Cesta od původního prototypu k finální verzi programu trvala čtyři roky, na vývoji Evaly pracovala zhruba třicítka lidí. Ambice nového produktu je jasná a zřetelná – nahradit systémy, které se v současné době v České republice využívají. „Většina účetních programů na českém trhu vznikla jako obecná sada nástrojů pro malé a střední firmy. My jsme se s Evalou naopak zaměřili na podnikání účetních kanceláří a snažili jsme se vytvořit program tak, aby řešil problémy, se kterými se externí účetní potýkají. Ať už to jsou složité integrace dalších nástrojů, nebo problematická komunikace se zákazníkem,“ popisuje Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala.

Za myšlenkou účetního programu přímo pro účetní kanceláře stojí vizionář na poli informačních technologií Martin Cígler, jenž je zároveň majitelem a spoluzakladatelem společnosti Seyfor (dříve Cigler Software či Solitea). Jedna z jeho prvních akvizic firma SAOP totiž ve Slovinsku provozuje účetní program Minimax, který je založen na podobné filozofii a je jasnou jedničkou na tamním trhu. „Rádi bychom zopakovali naši balkánskou cestu. Ve Slovinsku máme produkt, který je Evale v mnohém podobný. Chceme, aby se na trhu prosadila a aby ji účetní kanceláře do jisté míry adoptovaly. Podle prvotního zájmu soudíme, že na novinku na trhu nejen čekají, ale že budou i spokojené, protože kdo Evalu do dnešního dne vyzkoušel, ten o ní mluví v superlativech,“ říká Cígler.

Evala vychází z praxe účetních kanceláří

V rámci vývoje bylo klíčové brzké kontaktování budoucích zákazníků, a tak tým kolem Jana Štachy často vyrážel přímo do účetních kanceláří, aby získal dokonalý přehled o každodenní pracovní rutině této profese. „Navštívili jsme asi třicet kanceláří po celé republice, kde nás zajímalo především to, co účetní v dnešní době trápí a jak by podle nich měl vypadat ideální účetní program,“ říká Štacha.

Jeho tým pak vybral několik testovacích kanceláří pro spolupráci. Ta spočívala ve vedení reálné účetní agendy v prototypu účetního programu Evala a paralelně také ve stávajícím softwaru. „Za účetními jsme jezdili prakticky každý týden, porovnávali jsme jejich zkušenosti a získávali cennou zpětnou vazbu. Především díky nim jsme Evalu dokázali dotáhnout do uživatelsky příjemné podoby, kterou po nás lidé z praxe požadovali,“ potvrzuje Štacha s tím, že spolupráce s vybranými účetními bude pokračovat i nadále.

Komplikace v podobě pandemie i recruitingu

Vývojáři museli v cestě za novým účetním programem překonat řadu překážek, včetně náročného období koronavirové pandemie. „Situace jako lockdown komplikovaly každodenní komunikaci mezi jednotlivými členy týmu, která je při způsobu vývoje, který aplikujeme, kritická. Přesto jsme se i s tímto problémem dokázali vypořádat,“ popisuje Štacha. Problematické podle něj bylo také sestavení pracovního týmu, který Evalu nakonec vyvíjel. „Na současném pracovním trhu neexistují kvalitní nezaměstnaní programátoři. Ač jsme se zdlouhavým náborem počítali, realita nás překvapila a některé pozice jsme byli schopni obsadit až více než po roce a půl od počátku náboru,“ doplňuje Štacha.

Navzdory všem překážkám se výsledek dostavil. „Zažil jsem už několik velkých softwarových projektů, Evala mimochodem patří mezi ty největší, které jsme kdy v Seyforu dělali. A zatím mám pocit, že to snad nemohlo mít lepší průběh. Ví se o mně, že velmi řeším uživatelskou stránku našich nových produktů, a musím přiznat, že se mi moc líbí, jak se Evala ovládá a jak vypadá. Má u mě deset z deseti,“ konstatuje Cígler.

Výhled do budoucna

Následující týdny a měsíce se stanou obdobím střetu s realitou. „Může se stát, že části zákazníků budou chybět některé funkcionality, na něž jsou ze svých současných účetních programů zvyklí. Jsme připraveni na takové situace pružně reagovat a chybějící funkce co nejdříve doplnit,“ slibuje zakladatel nového účetního programu Štacha. V plánu je rovněž uvést doplňkový modul mzdového účetnictví, na kterém se v současnosti usilovně pracuje.

Rozvozové platformy nově přijímají eObčanku. Foodora testuje možnosti implementace přímo v aplikaci

Chytrou aplikaci eObčanka si od jejího spuštění stáhli už statisíce Čechů (hned po prvních dvou dnech na 150 000 občanů). Inovaci státní správy vítají i podnikatelé ze soukromého sektoru, především pak prodejci, kterým může usnadnit kontrolu věku při nákupu výrobků, které jsou věkem omezeny jako třeba alkohol a další. Implementaci tak mezi prvními řeší i největší česká q-commerce platforma foodora.

Digitální forma občanského průkazu přináší významné usnadnění pro e-shopy a online retailery, ačkoliv její implementace do soukromého sektoru ještě nějakou chvíli potrvá, platformy už nyní hledají možnosti, jak službu využít. „Zavedení eObčanky vnímáme jako krok správným směrem. Naši zákazníci se jí budou moci prokazovat při převzetí objednávky od našich partnerských kurýrů, současně hledáme možnosti, jak kontrolu digitálního dokladu implementovat i přímo do naší aplikace,“ uvedl Adam Kolesa, CEO platformy foodora.

Jednou z cest, kterou v tomto ohledu platformy prověřují, je sdílení QR kódu z eObčanky rovnou v rámci rozhraní platformy: „Naši pickeři (pozn. pracovníci v dark-store foodora MARKET) pak jednoduše krom objednávky dostanou i zákazníkův QR kód, který jim poslouží k ověření věkové hranice. Ještě před autorizováním platby tak budou oni i zákazník vědět, co do objednávky patří a co ne,” poodhalil Kolesa.

Skrytí citlivých údajů jako dodatečná ochrana

Zavedení eObčanky platformy vítají i z důvodu bezpečnosti a zákaznického komfortu. Při prokazování věku nyní totiž zákazníci odhalují veškeré osobní informace, včetně adresy bydliště, ale u eObčanky toto není nutné a dají se informace separovat: „Z důvodů ochrany osobních údajů šmeřujeme právě k tomuto řešení, které nám přijde velmi bezpečným pro zákazníka a jeho osobní údaje a udržuje tak náš standard” dodává Kolesa.

Pro zvýšení bezpečnosti zákazníků i kurýrů přitom foodora podnikala kroky i v minulosti. Jedním z nich bylo například zavedení technického řešení pro skrytí telefonního čísla od společnosti Twillio. Díky němu telefonické hovory mezi oběma stranami procházejí přes tzv. cloud, který poskytuje dodatečné šifrování.

O foodora

Foodora je online platforma pro doručování jídla, která poskytuje své služby ve více než 170 městech a obcích napříč celou Českou republikou. Značka foodora, dříve známá jako Dáme jídlo, figuruje na českém trhu již od roku 2012. S pokrytím přes 60 % české populace se tak jedná o největší q-commerce platformu v zemi. Od roku 2021 si navíc uživatelé mohou do 30 minut nechat doručit i další zboží, jako jsou potraviny, dárky, květiny, kosmetika, ale třeba i drobná elektronika – ať už z foodora MARKET nebo partnerských obchodů. Partnerům z řad restaurací a obchodů pak foodora přivádí nové zákazníky a pomáhá jim se správným nastavením podnikání v online prostoru. Firma je součástí Delivery Hero SE, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery a q-commerce, který je součástí evropského akciového indexu mDAX. Více o firmě a o sektoru q-commerce můžete zjistit na https://press.foodora.cz/.

Data pro AI, AI pro data. Ataccama v nové verzi dává firmám umělou inteligenci pro snadnější práci s daty

Ataccama ONE v15 zvyšuje firmám produktivitu díky důvěryhodným poznatkům z jejich firemních dat díky dostupnému cloudovému řešení poháněnému umělou inteligencí.

Umělá inteligence hraje stále větší roli v růstu firem a v optimalizaci jejich procesů. Její efektivita ale závisí na kvalitě firemních dat. Česko-kanadská platforma Ataccama oznámila spuštění Ataccama ONE v15, nejnovější verze své platformy pro zjednodušení a urychlení datové transformace a čištění dat ve velkých firmách. Těm nabízí komplexní samoobslužné funkce přístupné skrze webový prohlížeč a prostředí rozšířené o generativní umělou inteligenci pro rychlejší práci. Díky tomu mohou týmy hlídající kvalitu dat a data governance zpracovávat data během pár minut. Firmy tak mohou využít uvolněné zdroje na důležitější činnosti. Ataccama ONE v15 podle VP of Data Quality Jessicy Smith představuje přelom ve správě dat, který firmy připraví na novou éru umělé inteligence.

„Jedním z hlavních důvodů, proč jsem investovala do společnosti Ataccama, je její produktový plán. Díky novinkám ve verzi 15 mohu rozvíjet Ataccamu souběžně s růstem naší vlastní firmy; rosteme společně! Ataccama ONE je skutečně komplexní řešení. Každý je schopen plně porozumět našemu inventáři dat, aby je mohl využít pro další etapu našeho růstu a ambicí,“ říká Catherine Yoshida, Manager data governance & data architecture ve společnosti Teranet, jednom z klientů Ataccamy.

Ataccama ONE v15 nabízí komplexní samoobslužné funkce včetně generativního rozhraní využívající umělou inteligencí. Vylepšené funkce AI ve formě chatbota umožní rychle a snadno získat informace a potřebné poznatky z firemních dat. Díky využívání běžného textového jazyka místo kódu, je komunikace snadná i pro netechnologické zaměstnance. S možností proaktivní validace dat u zdroje mají datové týmy možnost podchytit potenciální problémy a během několika minut transformovat a vyčistit stávající data. Tato funkce zefektivní pracovní vytížení týmů a umožní přesunout čas a energii z rutinních, manuálních úkolů na hodnotnější práci.

„Větší kontrola nad daty a strategií jejich využívání je základem pro to, aby firmy mohly efektivněji využívat důvěryhodná data v rámci celé organizace. Naše snadno dostupná cloudová platforma šetří firmám starosti o údržbu našeho produktu a umožňuje jim soustředit se na správu firemních dat, získávat z nich přidanou hodnotu pro svůj byznys a přispět k plnění firemních cílů. Nová verze Ataccama ONE v15 skrze umělou inteligenci zpřístupňuje práci s daty všem zaměstnancům na technických i netechnických pozicích, podporuje jejich iniciativu a rozvoj firemních strategií,“ říká Jessica Smith, VP of data quality v Ataccamě.

Kontrola, porozumění, urychlení a adaptabilita

Špatná kvalita dat v podniku řízeném na základě dat ovlivňuje přesnost získaných poznatků pro analýzu a rozhodování, včetně cílení marketingu a prodeje, obchodní strategie, dodržování regulací a identifikací nových příležitostí pro inovace. Mezi zásadní novinky nové Ataccamy ONE patří:

  • Webové rozhraní Ataccama ONE poskytuje uživatelům jednoduchý přístup do specializovaného prostoru, kde mohou rychle pracovat s daty, upravovat jejich hodnoty a pravidla pro práci s nimi, nacházet jejich nová obchodní využití a hledat vhodný směr pro nové inovace. Díky umělé inteligenci nyní mohou používat přirozený jazyk pro konverzi textu na SQL dotazy a naopak, což zjednodušuje práci s daty i pro ty, kteří nejsou technicky zdatní.
  • Ataccama se zaměřila také na zvýšení rychlosti a zjednodušení prostředí aplikace pro uživatele. Poskytuje vyšší kvalitu dat, zabezpečení a soulad s legislativou a interními zásadami, či zpracování hybridních dat, a to vše na jednom místě. Umělá inteligence usnadňuje procesy, jako je automatická detekce relevantních pravidel DQ, rychlejší konfigurace datových sad, zefektivnění správy datového katalogu a rychlé vyhledávání informací v rámci dokumentace k produktu pomocí nového, veřejného portálu.
  • V neposlední řadě platforma vylepšila nástroje pro analýzu dat. Přepracovaná vizualizace datového původu usnadňuje porozumění datům tím, že zobrazuje jejich spojení s jejich zdroji (analýza vzhůru) a cílovými body (analýza dolů). Dále umožňuje rychlejší identifikaci a řešení problémů týkajících se kvality dat. Týmy napříč firmou mohou datům a jejich kvalitě věřit a dělat tak rychlejší a efektivnější rozhodování, identifikovat a najít nové obchodní příležitosti. Novinka také umožňuje zlepšit postupy ve správě dat ve firmě a zvyšuje celkovou vyspělost a spolehlivost dat.

Vizualizace nových funkcí naleznete ZDE.

Více o společnosti Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.

SledovaniTV nabízí 12 dokumentárních kanálů jen za 1 Kč a přidává novou sportovní stanici Sporty TV

V březnu si uživatelé služby SledovaniTV (a SledovanieTV) mohou vyzkoušet dokumentární balíček pouze za 1 Kč na první měsíc. Všichni uživatelé se základním balíčkem navíc budou moci sledovat kanály Viasat History a Sport 2 po celý březen zcela zdarma.

Programovou nabídku základních balíčků následující měsíc rozšíří promo kanály ze dvou oblíbených kategorií – sportovní a dokumentární. Uživatelé se mohou těšina na stanici Sport 2, kde budou mít po celý měsíc na obrazovkách k dispozici zápasy v házené, boxu, fotbalu i hokeji.

Prokládat je mohou zajímavými dokumenty ze všech období dějin, a to díky kanálu Viasat History. Velká část programu je věnovaná pořadům o různých aspektech 2. světové války. Dalším velkým tématem jsou mýty, poklady a různé dosud nevyřešené záhady.

Diváci mohou každý měsíc sledovat několik kanálů zcela zdarma. Vyzkouší si tak prémiové stanice, které jsou dostupné pouze ve vyšších balíčcích, “ říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák. „Tento měsíc jsme vsadili na kombinaci sportu a dokumentů, protože vidíme rostoucí oblibu těchto kategorií u našich zákazníků.“

Dokumentární balíček za 1 Kč

Komu by nestačil jeden prémiový dokumentární kanál, máme pro něj řešení. V březnu si mohou uživatelé vyzkoušet doplňkový balíček Dokumentární za 1 Kč (SK: 0,10 €) na první měsíc. Po prvním měsíci bude stát balíček běžnou ceníkovou cenu 99 Kč (SK: 3,99 €).

Balíček zahrnuje 12 dokumentárních kanálů. Ty se zaměřují na různá témata: historie – History Channel, Viasat History, CS History, příroda – National Geographic, National Geographic WILD, Viasat Nature, BBC Earth a společnost – Fishing and Hunting, Crime&Investigation, DocuBox, Travel XP

Nová stanice Sporty TV

Na začátku března zařadíme nový sportovní kanál Sporty TV do všech českých základních balíčků. Stanice se zaměřuje zejména na přenosy a záznamy sportovních utkání, především halových sportů jako basketbal, florbal házená nebo volejbal. V programu najdou své místo i u nás neobvyklé sporty jako lakros či americký fotbal. Kromě sportovních přenosů přinese i zajímavé rozhovory s trenéry, nutričními terapeuty a také tipy na zdravé a vyvážené pokrmy.

„Halové sporty, ženské a mládežnické ligy nedostávají obvykle na obrazovkách mnoho prostoru. Věříme, že nová stanice jim přinese více pozornosti,“ doplňuje Čičák.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Doogee na MWC 2024: Nové vlajkové lodě a ohebný telefon

Společnost Doogee využila veletrhu MWC 2024 k představení zcela nového segmentu ohebných telefonů, nové prémiové série odolných telefonů a nového vlajkové lodi v oblasti tabletů. Všechny novinky přijdou na trh během tohoto roku.

Návštěvníci stánku společnosti Doogee na letošním ročníku veletrhu MWC v Barceloně se mohli na vlastní oči seznámit s nadcházejícími novinkami, se kterými Doogee expanduje do nového segmentu ohebných telefonů, posouvá se do vyšší třídy tabletů a především nastavuje novou laťku ve svém tradičním segmentu odolných zařízení.

Doogee DK 10

Dříve platilo, že odolná zařízení kladla důraz především na svou houževnatost. Ostatní aspekty, jako je design nebo hardwarová výbava, zůstávaly spíše stranou. Vývoj v poslední době ale jednoznačně směřuje k vyššímu uživatelskému pohodlí a výkonu. Nová řada Doogee DK, představovaná modelem DK 10, je ztělesněním tohoto trendu a svým uživatelům nabídne perfektní zážitek bez kompromisů.

Samozřejmostí je extrémní odolnost podle standardů IP68, IP69K a MIL-STD-810H, která garantuje, že si DK 10 poradí s prachem, dlouhodobým ponořením do vody i nárazy a pády. Kryt s protiskluzovou úpravou nezapře bytelné vlastnosti telefonu, nicméně opouští obvyklou zavalitost odolných zařízení a přináší hladší křivky a atraktivní povrchovou úpravu zad, kterým dominuje kruhová soustava objektivů hlavního fotoaparátu.

Samotná fotografická výbava DK 10 jde vysoko nad běžný rámec odolných zařízení a nabízí hned čtyři fotoaparáty vyvinuté ve spolupráci se společností Morpho – 50Mpx hlavní objektiv, 50Mpx ultraširoký a makro objektiv, 64Mpx snímač pro noční vidění a 16Mpx teleobjektiv s čtyřnásobným optickým zoomem. Společně se softwarovou výbavou a širokou paletou fotografických módů tak vzniká výbava pro pořizování skvělých snímků v jakýchkoliv povětrnostních i světelných podmínkách.

I zbytek výbavy DK 10 přináší maximální výkon a pohodlí pro uživatele. Novinka nabídne například 6,67“ AMOLED displej s jemným rozlišením 1080 x 2400 a 120Hz obnovovací frekvencí, 5150mAh baterii s bleskovým 120W nabíjením, osmijádrový 3,1GHz procesor Dimensity 8020, až 32 GB RAM, 512GB vnitřní úložiště s možností rozšíření až o 2TB paměťovou kartu, 50Mpx selfie kameru nebo podporu 5G a Wi-Fi 6.

Doogee Flip X

Nový Flix X je představitelem expanze společnosti Doogee do atraktivního segmentu ohebných telefonů. Nové cenově dostupné „véčko“ nabídne tenké skládací tělo s hlavním 6,9“ AMOLED displejem, samozřejmě podpořeným sekundárním displejem na zádech pro ovládání ve složeném stavu. Výbava dále zahrnuje 50Mpx fotoaparát s 5Mpx makro kamerou, 12GB operační paměť a 256GB úložiště s možností rozšíření o paměťovou kartu.

Doogee T30 Max

Prémiový T30 Max se stane novou vlajkovou lodí tabletového portfolia společnosti Doogee. Svým uživatelům nabídne 12,4“ displej s jemným rozlišením 2560 x 1600 px a tenké 7,9mm tělo skrývající osmijádrový procesor, až 20 GB RAM, 512GB úložiště s možností rozšíření až o 2TB paměťovou kartu, velkou 10800mAh baterii, 50Mpx fotoaparát a 20Mpx přední kameru, čtveřici stereo reproduktorů nebo dokovací rozhraní pro magnetickou klávesnici.

O Doogee

Doogee je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost Doogee se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Žralok odplul. StartupJobs se posouvá vpřed. O změnu vizuální identity portálu se postaralo designové Studio Najbrt

Kariérní portál StartupJobs změnil svou vizuální identitu. Pana Žraloka, který společnost provázel od jejího založení, nahradí nová identita, z dílny Studia Najbrt, postavená na myšlence neustálého posunu vpřed. V rámci nové koncepce StartupJobs rozšiřuje i svou cílovou skupinu. Kvalifikované pracovníky přes portál budou moci nově hledat také velké firmy, které si však zachovávají inovační mindset a posouvají sebe i své zaměstnance vpřed.

„Za skoro 12 let jsme ušli obrovský kus cesty. Jsme firma, prostřednictvím které hledá každý rok práci sto padesát tisíc lidí a desítky tisíc lidí ji díky nám mají. Chtěli jsme, aby tomu odpovídalo i to jak vypadáme a působíme. Hledání grafického studia, kterému bychom naší značku svěřili, nicméně bylo velmi přímočaré. Dlouhé roky jsem sledoval práci Studia Najbrt, jehož plakát k 41. mezinárodnímu filmovému festivalu v Karlových varech mi visel v pokoji, i ve chvíli, když jsem StartupJobs spouštěl. Věděl jsem, že pokud někdy budeme měnit naši ikonickou “ploutev‘, ujme se toho právě tým Aleše Najbrta. Pan Žralok nám pomohl dostat se tam, kde dnes jsme. Nový vizuál nás posouvá vpřed do budoucnosti,“ komentuje změnu vizuální identity Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Posun vpřed

Aktuální proměna vizuální identity StartupJobs je největší vizuální změnou, kterou portál od svého založení prošel. Dodnes startupovými vodami kandidáty provázel Pan Žralok, který pomohl s hledáním práce již téměř sedmi stům tisícům uchazečů.

„Není jednoduché opustit zavedený styl a přijmout nový, který se navíc zcela odpoutává od toho dosavadního. V novém pojetí jsme zvolili motiv posunu vpřed, který je pro nás synonymem živého startupového světa. Spojovník „up“ v logotypu symbolizuje růst jak lidí, tak firem, ale zároveň slouží jako vizuální prvek, se kterým lze při různých příležitostí pracovat. Je možné jej nahradit jednoduchou ikonou nebo claimem,“ rozvádí vizuální prvky Aleš Najbrt, zakladatel a kreativní ředitel designového Studio Najbrt.

Nový vzhled, nový mindset

Portál StartupJobs v současnosti eviduje přes 3 200 registrovaných společností. Řada z nich portálu důvěřuje již od jeho založení. V portfoliu inzerujících společností již však dávno nejsou jen malé projekty. Právě se změnou vizuální identity umožnil StartupJobs inzerci také velkým firmám. Jako podmínku si však stanovil, aby firmy splňovaly mindset posunu vpřed, a to jak svůj, tak i svých lidí. Pracovníky tak přes portál hledají například společnosti Shoptet, Zásilkovna, mBank, Albert, Groupon, Škoda X nebo Novartis. Nejčastěji, ve více než třetině případů (37 %), společnosti inzerující na StartupJobs poptávají kvalifikované IT vývojáře, čtvrtina nabídek je zaměřená na marketéry.

„Jak jsme během let rostli, proměnil se také celý startupový svět, kterému jsme se tímto chtěli více přizpůsobit. Už dávno jej netvoří pouze dvacetiletí nadšenci do technologií. Je to profesionální ekosystém, ve kterém pracují stovky tisíc lidí. To jsme v novém vizuálu chtěli zachytit. Během posledního roku, co jsme pracovali na nové identitě, se nám kromě vzhledu podařilo lépe vydefinovat, kým jako firma jsme, kdo jsou naši klienti a kam se posouváme,“ uzavírá Mikschik.

Práci na nové vizuální identitě zahájil portál StartupJobs ke konci roku 2022. Finální podobu znal v létě, po kterém následovala několikaměsíční implementace. Vedle vizuální stránky proměnil portál také svou komunikační a brandovou strategii. Celý proces proměny znamenal pro společnost několika milionovou investici, do které se brzy promítne také téměř milionová billboardová kampaň.

Více o StartupJobs

StartupJobs je platforma pro startupy, kterým pomáhá rozrůst se o ty správné lidi, uchazečům o práci zprostředkovává jejich vysněnou práci.

OPPO představuje nové brýle pro asistovanou realitu Air Glass 3 a další technologické inovace

Společnost OPPO představila na veletrhu MWC 2024 svůj nejnovější prototyp OPPO Air Glass 3, který integruje XR a AI, a předvedla další funkce AI, včetně OPPO AI Eraser. Nově založené OPPO AI Center pokračuje ve zkoumání předních oblastí vývoje a implementace umělé inteligence. Do produktů, které uvede na evropský trh v roce 2024, integruje OPPO nové funkce generativní umělé inteligence.

Přední světová technologická společnost OPPO představila na veletrhu MWC 2024 prototyp nové generace brýlí pro asistovanou realitu OPPO Air Glass 3. Brýle Air Glass 3 mohou prostřednictvím smartphonu přistupovat k modelu AndesGPT společnosti OPPO a díky tomu poskytnou nový zážitek s umělou inteligencí (AI). Na základě dlouholetých technických zkušeností v oblasti AI bylo založeno OPPO AI Center, které zkoumá širší škálu produktů a na uživatele zaměřené funkce AI.

Nové zážitky s umělou inteligencí díky nejlehčím binokulárním brýlím pro asistovanou realitu na světě

Díky schopnosti porozumět různým typům dat, včetně textu, obrázků, videa a zvuku, je multimodální technologie AI schopna zpracovávat a interpretovat složitější uživatelské scénáře. To představuje nový potenciál v interakcích s uživateli, včetně hlasových a vizuálních. Zařízení pro rozšířenou realitu (extended reality – XR) sice představují nové možnosti implementace těchto funkcí, ale pokud mají skutečně převzít roli osobního chytrého asistenta pro každodenní použití, musejí mít jak pokročilé funkce, tak i lehkou konstrukci. S touto vizí proto společnost OPPO představila zcela nový prototyp Air Glass 3, aby prozkoumala možnosti AI založené na spolupráci mezi zařízeními pro XR a smartphony.

Brýle OPPO Air Glass 3 váží pouhých 50 gramů, jsou vybaveny vlnovodem z pryskyřice s indexem lomu 1,70, vyvinutým společností OPPO, a mají více než 50% rovnoměrnost jasu displeje se špičkovým jasem přes 1 000 nitů. Tyto vlastnosti zajišťují, že brýle OPPO Air Glass 3 poskytují zážitek z nošení, který se blíží běžným brýlím, a zároveň mají nejlepší plnobarevný displej svého druhu. Díky přístupu k modelu OPPO AndesGPT, který poskytuje aplikace Air Glass APP ve smartphonu, stačí uživatelům lehce stisknout spánkovou část Air Glass 3, aby aktivovali hlasového asistenta s AI a mohli provádět řadu úkolů.

OPPO Air Glass 3

OPPO Air Glass 3 podporují dotykovou interakci, kterou lze snadno ovládat funkce jako přehrávání hudby, hlasové hovory, zobrazování informací, prohlížení obrázků a mnoho dalších. Brýle jsou také vybaveny technologií reverzního zvukového pole, mají otevřenou akustickou konstrukci se čtyřmi mikrofony a další inovace, které zlepšují izolaci hluku a zajišťují vysokou kvalitu zvuku i lepší ochranu soukromí.

Vývoj funkcí umělé inteligence v novém OPPO AI Center

Umělá inteligence je pro OPPO již dlouho hlavní oblastí investic a vývoje. Společnost proto představila svůj první samostatně vytrénovaný model generativní AI AndesGPT, který nabízí vylepšování dialogů, personalizaci i spolupráci mezi zařízeními s připojením do cloudu. Ke konci roku 2023 podalo OPPO více než 3 160 globálních patentů týkajících se AI.

Společnost OPPO založila 20. února OPPO AI Center, nové centrum, jehož cílem je lépe soustředit zdroje na výzkum a vývoj v oblasti AI a podporovat špičkový, na uživatele zaměřený výzkum technologií a aplikací, které mají přinést výhody AI všem zájemcům.

Následně OPPO oznámilo, že během roku 2024 budou produkty uváděné na evropský trh vybaveny pokročilými funkcemi generativní AI, včetně inovativní funkce OPPO AI Eraser a řady dalších. Tyto kroky demonstrují odhodlání společnosti OPPO být průkopníkem v oblasti AI a zvyšovat dostupnost této technologie uživatelům po celém světě.

„Smartphony nové generace, vybavené funkcemi AI, budou po tlačítkových mobilních telefonech a smartphonech představovat třetí významnou transformační etapu v odvětví mobilních telefonů. V éře smartphonů s AI dojde v odvětví mobilních telefonů i v uživatelské zkušenosti k revolučním změnám,“ řekl Pete Lau, říká produktový ředitel společnosti OPPO. „A OPPO se chce stát přispěvatelem a propagátorem smartphonů s AI.“

Budování ekosystému AI prostřednictvím společných inovací

Vyspělý ekosystém AI vyžaduje otevřenou spolupráci v rámci celého odvětví. V rámci svého závazku podporovat vytváření takového ekosystému se OPPO v oblasti AI snaží rozšířit své vlastní inovace a zahrnuje rozmanité portfolio spolupráce s řadou globálních partnerů.

Na letošním veletrhu MWC se společnost OPPO připojila ke startupu AlpsenTek, který se zabývá senzory pohybu, a společnosti Qualcomm, aby představila společné úsilí této trojice o průkopnické využití technologie Hybrid Vision Sensing s novým algoritmem AI Motion. Technologie AI Motion, vyvinutá pod vedením OPPO, dokáže provádět rozostření a interpolaci obrazu s vysokou snímkovou frekvencí pro použití ve vysokorychlostních kamerách na základě kombinace tradičních obrazových dat RBG a dat o pohybu EVS (Event Vision Sensing). Chytré telefony s technologií AI Motion nabízejí pokročilé možnosti řešení rozmazání obrazu a snímků a umožňují pořizovat skutečně zpomalená videa s rychlostí 960 snímků za sekundu v rozlišení 4K. Využití dat EVS pro přesné zarovnání pohybujících se objektů mezi snímky zvyšuje dynamický rozsah i rozlišení. Tato technologická integrace otevírá zajímavé možnosti v oblasti snímání obrazu a videa a zvyšuje potenciál pro tvorbu kreativního obsahu.

V rámci svého poslání „Technologie pro lidstvo, laskavost pro svět“ bude společnost OPPO i nadále investovat do vývoje a využití AI a úzce spolupracovat s partnery po celém světě, aby představila další špičkové produkty a služby, které uživatelům přinesou lepší mobilní zážitky a zároveň vytvoří otevřenější a pokročilejší globální technologický ekosystém.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Hrající náušnice – Sluchátka Bose Ultra Open Earbuds se vyprodala za víkend, do iSTYLE dorazila mimořádná dodávka

Sluchátka Bose Ultra Open Earbuds, která měla světovou premiéru v polovině února, se na českém trhu setkala s velkým zájmem. iSTYLE, který je prozatím jejich exkluzivním prodejcem na našem trhu, vyprodal první várku určenou pro Českou republiku během jediného víkendu a vzápětí spustil předobjednávky. Nyní je v prodejnách a na webu iSTYLE dostupná druhá dodávka sluchátek v kouřově bílé barvě, která dorazila do ČR přednostně. Další kusy v černém provedení budou k dispozici pravděpodobně během března.

Bose Ultra Open Earbuds otevřela zcela novou kategorii malých otevřených sluchátek s výrazným módním nádechem. Sluchátka se zavěšují na ušní boltec tak, že evokují dojem náušnic, které neurazí ani muže. Jejich speciální pružný klips zajišťuje bezpečné uchycení na uších i při sportu a jejich nošení je přitom tak pohodlné, že je po několika minutách nebudete na uších vůbec vnímat. Základní myšlenkou otevřené konstrukce je zanechání průchozího zvukovodu. Díky tomu jsou vhodná pro ty uživatele, kterým je nošení špuntů zatlačených do uší nepříjemné a zároveň umožňují posluchačům vnímat přirozeně zvuky z okolí. Přesto poskytují vynikající a vyrovnaný zvukový přednes s plnými basy a jejich uživatelé neruší při poslechu své okolí. Díky popsaným vlastnostem se stávají vynikající volbou pro univerzální celodenní využití i outdoorový běh či další individuální sporty. Na jedno nabití vydrží až 7,5 hodiny a baterie v pouzdru skrývá energii pro dalších více než 19 hodin poslechu. V aplikaci lze aktivovat automatickou úpravu hlasitosti podle intenzity hluku okolí a třešničkou na tomhle sluchátkovém dortu je stále populárnější prostorový zvuk Spatial audio, který umožňuje vnímat zvuk bez potřeby poslechové místnosti vybavené mnoha reproduktory s výrazným vnímáním prostoru. Samozřejmostí je využití libovolného sluchátka pro handsfree hovory.

Kombinací provedení, špičkového zvuku, designu, pohodlí a vlastní patentované technologie Bose Open Audio Technology přináší Bose v kategorii sluchátek revoluci. Ultra Open Earbuds se vyrábí v černé barvě a v provedení „white smoke“. K dostání i vyzkoušení je mimořádná dodávka sluchátek exkluzivně ve všech prodejnách iSTYLE a na e-shopu istyle.cz, doporučená maloobchodní cena je 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Slovenský startup Powerful Medical získal 7,5 milióna eur od Európskej rady pre inovácie (EIC) na diagnostiku srdcového infarktu pomocou umelej inteligencie

Med-tech firme mladých Slovákov, Powerful Medical, bol udelený grant vo výške 2,5 milióna eur spolu s investíciou vo výške 5 miliónov eur od Európskej rady pre inovácie (EIC). Prelomový výrobca zdravotníckych pomôcok, ktorý bol vybraný z viac ako tisíc uchádzačov, vyniká ako priekopník v oblasti diagnostiky srdcových ochorení.

Deep-tech startup Powerful Medical vedie boj proti kardiovaskulárnym ochoreniam, ktoré sú najčastejšou príčinou úmrtí na celom svete, pričom väčšina z nich je spôsobená srdcovými infarktami. Ich platforma na interpretáciu EKG, PMcardio, umožňuje lekárom a zdravotníkom detekovať najakútnejší druh infarktu, spolu s 38 ďalšími srdcovými abnormalitami. Ide o celosvetovo jedinú certifikovanú zdravotnícku pomôcku, ktorá využíva umelú inteligenciu (AI) na digitalizáciu a interpretáciu EKG záznamov. V priebehu niekoľkých sekúnd dokáže aplikácia porovnať snímku akéhokoľvek 12-zvodového EKG s miliónmi predchádzaujúcich pacientskych záznamov, čo umožňuje okamžitú diagnostiku pacienta.

Získané financovanie z európskych zdrojov zdôrazňuje potenciál Powerful Medical výrazne znížiť záťaž kardiovaskulárnych ochorení v celosvetovom meradle. Grant a následná investícia budú kľúčové pre naplnenie ich plánov na komercializáciu a medzinárodnú expanziu.

Sme nesmierne vďační za uznanie a podporu EIC, ktorá nás posúva bližšie k naplneniu našej misie zachraňovať životy na globálnej škále,“ povedal Martin Herman, CEO Powerful Medical. „Táto investícia posilňuje našu ambíciu rozšíriť naše pôsobenie v rámci EÚ a vstúpiť na americký trh. S týmto smerovaním sa stotožňujú aj naši investori, ako Zero Gravity Capital, Venture to Future Fund, CB ESPRI Impact One, Life Extension Ventures a naši partneri zo spoločnosti Civitta.

Práve kvôli spoločenským výhradám voči využívaniu umelej inteligencie v zdravotníctve sú pre slovenských inovátorov kľúčové dáta, získané z výsledkov medzinárodných klinických štúdií, v ktorých boli zapojené stovky zdravotných inštitúcií a desiatky tisíc pacientov. Tie ukázali, že PMcardio dokáže detekovať akútny infarkt o 3 hodiny skôr a s dvojnásobnou senzitivitou ako súčasné metódy. Integrácia tejto platformy do existujúcich pracovných postupov v nemocniciach tak zefektívňuje diagnostiku kardiovaskulárnych ochorení a následnú prioritizáciu zákrokov pacientov s akútnymi stavmi.

Vplyv našej technológie sa neobmedzuje len na okamžitú liečbu srdcových infarktov, ale presahuje aj do budúceho zdravia pacientov. AI modely, ktoré práve vyvíjame sa zameriavajú na skríning srdcového zlyhania na základe EKG, už u asymptomatických pacientov, ktorí sa dostavia na bežnú prehliadku k svojmu všeobecnému lekárovi. Dostávajú tak šancu na zdravší a dlhší život,“ uzavrel MUDr. Robert Herman, klinický riaditeľ Powerful Medical.

Společnost Huawei na veletrhu MWC 2024 představila špičkovou řadu produktů zaměřených na módu

Společnost Huawei na letošním veletrhu Mobile World Congress (MWC), který se konal tento týden ve španělské Barceloně, jasně potvrdila svou pozici na trhu nejen jako špičková technologická, ale i módní značka. Na veletrhu odprezentovala řadu známých vlajkových produktů i některé novinky. Pozornost hostů přitáhl například luxusní chytrý telefon Huawei Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN, revoluční otevřená sluchátka Huawei FreeClip nebo stylové chytré hodinky Huawei Watch GT 4.

Společnost Huawei pokračuje v investicích do technologických inovací a je odhodlána dosáhnout dalšího průlomu v budování bohatého a personalizovaného sortimentu pro své uživatele. S cíli společnosti korespondoval i stánek na veletrhu MWC. Ten byl rozdělen do zón ULTIMATE DESIGN, Fashion Forward, XMAGE, Creation of Beauty a Fitness & Health. Každá ze zón demonstrovala, jaká řešení společnost Huawei vnesla do každodenního života v jednotlivých kategoriích.

„Společnost Huawei bude i nadále upevňovat svou pozici globální špičkové, módní a technologicky orientované značky,“ uvedl Kevin Ho, provozní ředitel Huawei Consumer Business Group, a dodává, že v roce 2024 bude společnost nadále zvyšovat investice do výzkumu a vývoje v oblasti digitální tvorby a chytrých zařízení. Toto úsilí má zpřístupnit inovativní produkty a služby uživatelům po celém světě a vytvořit špičkový, průkopnický a personalizovaný životní styl.

Stabilní obchodní růst: Huawei upevňuje svou pozici na trhu

V uplynulém roce dosáhla společnost Huawei velkého pokroku. Podařilo se jí prorazit na globálním trhu s módně a technologicky vyspělými zařízeními. Mezi ty patří například sluchátka, tablety, počítače nebo telefony. K uvedení stěžejních produktů na globální trhy uspořádala několik akcí po celém světě – v Evropě, na Blízkém východě, v Africe, Latinské Americe, v Asii a Tichomoří.

K produktům, které významně přispěly k růstu společnosti, patří zejména chytré telefony. Mezi vlajkové smartphony uvedené na trh v roce 2023 patří modely Huawei Mate 60 Series a Huawei Mate X5. Podle nejnovější zprávy společnosti Counterpoint Research získala společnost Huawei v minulém roce 5% podíl na celosvětovém trhu luxusních chytrých telefonů. Zařadila se tak na třetí místo mezi všemi značkami. V prvních dvou týdnech roku 2024 se společnost Huawei dokonce umístila na prvním místě na čínském trhu s největším objemem prodeje chytrých telefonů.

Když se snoubí technologie s módou

Výstavní zóna Fashion Forward nesoucí název stejnojmenné kampaně vzbudila na veletrhu MWC velký ohlas. Odráží se v ní cíl vytvořit pro spotřebitele chytré nositelné produkty, které zároveň souzní s módními trendy. Společnost Huawei doposud zřídila tři výzkumná centra, která podporují neustálý rozvoj technologií a designu, a to v Paříži, Miláně a Londýně. Rozsáhlými investicemi do výzkumu a vývoje takových produktů se společnost Huawei zavázala stát se lídrem módních trendů ve svém oboru.

Pro výrobu produktů je využíváno prvotřídních materiálů, jedinečného designu a pokročilých výrobních technik. Například při vývoji telefonu Huawei Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN byly poprvé do procesu spékání přidány červené keramiky a prvky vzácných zemin. Každý telefon při výrobě prochází kalcinací o teplotě 1400 °C a během 60denní výroby je podroben více než 50 procesům, které jsou klíčové pro vytvoření zářivě červeného těla. Dalším příkladem jsou i Huawei Watch ULTIMATE DESIGN, první zlaté chytré hodinky Huawei. Jsou vyrobeny z 18karátového zlata a tekutého kovu na bázi zirkonu.

Nejmodernější chytrá nositelná zařízení se nesou v duchu zdraví

Společnost Huawei se již více než deset let zabývá výrobou chytrých nositelných zařízení. Za tuto dobu vybudovala více než 10 globálních výzkumných a vývojových center, čímž urychlila rozložení profesionálního výzkumu v oblasti nositelných zařízení. V říjnu 2023 navíc představila svou třetí zdravotnickou laboratoř – Huawei Finland Health Lab.

V oblasti chytrých nositelných zařízení se společnost Huawei soustředí především na zdravotní potřeby uživatelů. Před osmi lety proto vyvinula vlastní technologii pro sledování životních funkcí TruSeen™, která byla od svého založení vylepšena o pět generací. V roce 2024 posune společnost Huawei své cíle o krok dále a bude se v oblasti zdraví prioritně zabývat třemi oblastmi: spánkem, krevním tlakem a správou duševního zdraví. Díky tomuto úsilí nabídne společnost Huawei globálním spotřebitelům přesnější, pohodlnější a komplexnější řešení pro správu zdraví.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version