Prostřednictvím projektu HP Amplify Impact podpořila společnost HP v České republice vybudování včelích úlů na louce vedle budovy OFFICEO v Hostivicích v Praze
Výsledky této aktivity uvedly společnosti HP a OFFICEO do života v rámci akce Včela v centru dění
Společnost HP má dlouhodobý cíl stát se nejudržitelnější technologickou firmou na světě. V rámci programu HP Amplify Impact navíc do ekologických a udržitelných projektů zapojuje také své partnery. Minulý týden se uskutečnila akce s názvem Včela v centru dění, během níž byly slavnostně uvedeny do provozu nově zbudované včelí úly na louce vedle budovy společnosti OFFICEO v Hostivicích u Prahy. Akce se zúčastnily také rodiny zaměstnanců a zákazníků s dětmi, pro něž byl připravený edukativní interaktivní program představující včelařství.
„V OFFICEO podnikáme s ohledem na kvalitu současného i budoucího života. Naše poslání daleko přesahuje poskytování kancelářských potřeb – udržitelnost a společenská odpovědnost je základem a řídí vše, co děláme. Cítíme zodpovědnost k prostředí, v němž všichni žijeme, a chceme přírodě pomáhat,” říká Milan Baran, jednatel společnosti OFFICEO. Nejde přitom o první udržitelný projekt společnosti. „Za každých 50 odebraných balíků papíru OFFICEO vysadíme 1 strom v rámci našeho ekologického projektu Stromy pro život. Protože toho chceme vrátit přírodě ještě víc, rozhodli jsme se zapojit do projektu HP Amplify Impact a usadili jsme v areálu naší společnosti dvě včelstva.”
Akce Včela v centru dění měla za cíl nejen představit nové úly, ale také seznámit účastníky zábavnou interaktivní formou se životem včel. Nechyběla ani ukázka vytáčení medu a profesionálního medometu. Odvážnější zájemci si mohli úly prohlédnout s ochrannými pomůckami zblízka. Na své si ale přišli i ti nejmenší – děti si mohly vyzkoušet výrobu originálních svíček ze včelího vosku, ochutnat různé druhy medů nebo pomalovat nástavce úlů, o které budou příští rok úly navýšeny.
V rámci programu HP Amplify Impact vzniká celá řada projektů zaměřených na zodpovědné fungování firem. Společnost HP si v tomto směru klade ambiciózní cíle. Je to například dosažení nulových, tedy čistých emisí skleníkových plynů, do roku 2040, nebo nabídka nejudržitelnějšího portfolia produktů a řešení v oboru.
„Udržitelné ambice společnosti HP stále rostou, a tak se pouští do dalších výzev. Jednou z nich je zmírňování odlesňování, i v Česku se společnost HP zapojila do výsadby nových stromů. Program HP Amplify Impact navíc poskytuje zdroje i cenné know-how také obchodním partnerům HP, kteří se chtějí k této iniciativě připojit. Ukázkou takové spolupráce je i akce Včela v centru dění, realizovaná se společností OFFICEO,“ uzavírá Pavel Machovský, Country Channel Manager HP, Czech republic, Slovakia and Hungary.
O společnosti HP
Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.
Na výstavě Lenovo Tech World ’23 společnost Motorola posouvá své úsilí v oblasti AI na novou úroveň a představuje inovace, které redefinují možnosti flexibilního hardwaru a zároveň představují vzrušující nové funkce AI. Tyto funkce sahají od generativní personalizace až po sofistikovaného osobního asistenta.
Motorola je již léta v popředí inovací a nadále se zavazuje přinášet spotřebitelům smysluplné a promyšlené zážitky. Motorola má zabudované funkce AI v mnoha oblastech svých zařízení, jako je fotoaparát, baterie, displej a výkon zařízení. Zkušenosti s moderními smartphony však procházejí transformačním posunem, přičemž umělá inteligence je v centru pozornosti a slouží jako osobní asistent a nástroj ke zlepšení každodenních úkolů, zlepšení výkonu ak vytváření smysluplnějších zážitků pro uživatele.
Odhalení konceptu adaptivního displeje, který se přizpůsobuje potřebám našich spotřebitelů
Motorola nadále posouvá hranice a investuje do flexibilních zobrazovacích technologií a zařízení. Nové koncepční zařízení využívá displej FHD+ pOLED, který lze ohýbat a tvarovat do různých forem v závislosti na potřebách uživatelů. Tento koncept adaptivního displeje dále staví na inovacích displeje a mechanických prvků jiných skládacích a rolovacích zařízení v kategorii smartphonů a počítačů.
Koncept adaptivního displeje lze nastavit ze standardního zážitku ze smartphonu s OS Android v ploché poloze až po ohnutí pro nošení na zápěstí nebo umístění v několika režimech stojanu. Když je 6,9palcový displej položen naplocho, nabízí plnohodnotný Android zážitek, stejně jako jakýkoli chytrý telefon. Ve vzpřímené poloze lze zařízení nastavit do samostatně stojící polohy, čímž se na 4,6palcovém displeji spustí kompaktnější forma plného Androidu. Uživatelé si také mohou omotat zařízení kolem zápěstí a získat tak podobný zážitek jako nabízí externí displej na motorola razr 40 ultra, aby zůstali připojeni i během cesty.
Představujeme novou řadu konceptů Motorola AI
Motorola chápe důležitost personalizace pro spotřebitele a nadále se zavazuje zkoumat, jak může AI zlepšit přizpůsobení zařízení, aby uživatelům poskytla skutečně jedinečný zážitek. Motorola vyvinula generativní model AI, který běží lokálně na zařízení, aby uživatelům umožnil rozšířit svůj osobní styl na jejich telefon. Pomocí tohoto konceptu mohou uživatelé nahrát nebo zachytit obrázek svého oblečení a vytvořit tak řadu jedinečných obrázků vygenerovaných AI, které odrážejí jejich styl. Tyto obrázky pak lze použít jako vlastní tapetu na jejich zařízení.
MotoAI
Lenovo vyvíjí osobního asistenta pro PC i chytré telefony. Model AI je navržen tak, aby se nikdy nepřestal učit, a má základní model jedinečně přizpůsobený uživateli, přičemž zároveň chrání jeho soukromí. Model je také navržen tak, aby měl znalostní základnu, která se přizpůsobuje vzorům a používání s přirozenými schopnostmi interakce s hlasem nebo textem.
Koncept MotoAI je inovativní přístup k nejnovějšímu trendu v AI s velkými jazykovými modely (LLM). Uživatelé mohou spolupracovat se svým osobním asistentem MotoAI, aby odpovídali na otázky, koncipovali zprávy, plánovali úkoly a ještě mnohem více. Zatímco většina LLM provozuje cloudové operace, MotoAI dokáže zpracovávat data a spouštět úlohy lokálně na zařízení, což uživatelům nabízí lepší soukromí dat. MotoAI také obsahuje znalostní základnu na zařízení, kde vzory a preference uživatelů informují o jejich zkušenostech, díky čemuž je časem dynamičtější, osobnější a užitečnější.
Mobilní skenování dokumentů 2.0
Společnost Motorola, která si uvědomuje rostoucí poptávku po skenování dokumentů v reálném čase na cestách, představila koncepční model AI, který vylepšuje schopnost funkce Doc Scanner, která je v současnosti integrována do kamerových systémů Motorola. Cílem této inovace je zlepšit kvalitu výsledného obrazu minimalizováním vrásek a stínů, aby se zajistilo, že dokumenty nebo obrázky budou vypadat co nejostřejší a nejčistší.
Shrnutí textu AI
Společnost Motorola se snaží pomáhat uživatelům zvyšovat produktivitu prostřednictvím různých aplikací a řešení. Sumarizace textu AI přebírá dlouhé rozhovory, e-maily nebo zprávy a rozděluje je na klíčové zprávy pro rychlé a snadné pochopení.
Zamlžování obsahu pro soukromí
Koncept zamlžování obsahu soukromí od společnosti Motorola využívá umělou inteligenci k bezproblémové ochraně informací a soukromí uživatelů inteligentní identifikací a rozmazáváním oblastí obsahujících profilové obrázky a jména v příspěvcích na sociálních sítích.
Pohled do budoucnosti
Společnost Motorola představila čtyři koncepty umělé inteligence, které slibují, že změní každodenní zkušenosti spotřebitelů. Od generativních tapet s umělou inteligencí, které vdechnou život obrazovce zařízení, přes pokročilé funkce ochrany soukromí s umělou inteligencí, jako je rozmazání citlivých informací, až po kouzelný dotek, který přemění pomačkané účtenky na neporušené dokumenty. Potvrzuje to, že pohodlí uživatele je v čele inovací. Kromě toho, díky schopnosti bez námahy sumarizovat poznámky, e-maily a rozhovory, společnost Motorola pokračuje v naplňování svého poslání poskytovat inovativní řešení na cesty, které zvyšují mobilitu, kapesní možnosti a celkovou jednoduchost pro spotřebitele.
O společnostech Lenovo and Motorola
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s příjmy 70 miliard USD, která patří do žebříčku Fortune Global 500 a poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 odkoupena společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřiná společnost v plném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách na našem StoryHub a Motorola Global Blog.
Nejlepší čeští inovátoři mají poslední příležitost zaslat své přihlášky do soutěže VIZIONÁŘI 2023. Inovativní výrobky, postupy a služby mohou hlásit firmy, podnikatelé, organizace i jednotlivci. Odborná porota vybere ty nejzajímavější projekty, které představují novinky na trhu a mohou přinést reálný užitek společnosti. Třináctý ročník projektu Vizionáři je pořádán českým nevládním neziskovým sdružením CzechInno. Slavnostní vyhlášení ocenění v projektu Vizionáři 2023 se uskuteční v Praze 6. prosince letošního roku.
„Je nám velkým potěšením, že i tento rok můžeme ocenit inovativní počiny českých firem, které přinášejí reálný užitek společnosti. Právě analýzou a hodnocením těchto nápadů se zabýváme v rámci projektu Vizionáři,“ sdělila výkonná ředitelka sdružení CzechInno, Tereza Šamanová, hlavní analytička projektu Vizionáři, a dodává: „Porota má každým rokem těžší úkol, protože kvalita přihlášených inovací a tím pádem i konkurence v naší soutěži stále rostou. S napětím očekáváme, nad jakými novinkami budeme diskutovat ve Vizionářích 2023.”
Cílem projektu Vizionáři je podnítit zájem českých firem, podnikatelů a organizací o inovace a podpořit úspěšné uvedení inovativních nápadů do praxe, tak aby mohly prospět co největšímu množství lidí. Podmínkou soutěže je, aby přihlášené služby a produkty byly čistě české a zároveň představovaly absolutní novinku na trhu.
Za předešlých dvanáct let soutěže byly oceněny české technologické novinky v oblasti nanotechnologií, virtuální reality, průmyslového blockchainu, využití prvků umělé inteligence v praxi, stejně jako inovace šetřící životní prostředí, umožňující recyklaci odpadů nebo výrobu vlastní elektřiny a tepla. Soutěž rovněž vřele vítá a ocení inovace s výrazným sociálním dopadem, jako jsou inovativní počiny v oblasti vzdělávání, zdravotnictví, nebo vytváření smysluplných volnočasových aktivit pro děti, mládež a další věkové a sociální skupiny.
Loňští vítězové soutěže zahrnovali například Hypoxické systémy pro ochranu prostoru před požáry a jejich důsledky od společnosti HYPOXIA Group s.r.o., Test-it-off – technologii pro kontrolu kvality výrobků budoucnosti vyvinutou společností Kinalisoft s.r.o., LYNX – diagnostický nástroj využívající sekvenování nové generace pro analýzu biomarkerů hematoonkologických onemocnění vyvinutý Masarykovou univerzitou – CEITEC ve spolupráci se společností HPST, s.r.o., unikátní technologii pro výroby jednorázových příborů a jiných výrobků z odpadního dřevního materiálu společnosti ReFork SE, databázovou aplikaci HsOptika pro evidenci a správu optických sítí společnosti HELP SERVICE – REMOTE SENSING s.r.o. nebo systém URIS® určený pro neinvazivní a selektivní stimulaci nervových drah směřujících do mozku s cílem usnadnit léčbu urologických pacientů, vyvinutý a uvedený na trh společností STIMVIA s.r.o.
O projektu Vizionáři:
Cílem projektu Vizionáři, který již 13. rokem pořádá sdružení CzechInno, je ocenit české firmy, podnikatele a výzkumné organizace – konkrétní tvůrce inovativních produktů, výrobků, postupů či služeb. Účelem projektu Vizionáři je rozproudit inovační potenciál českých podniků a organizací a podpořit úspěšné uvedení inovativních nápadů na trh, s nimiž přišly v uplynulém období. Sdružení CzechInno považuje za klíčové, aby se veřejnost dozvěděla o inovačních novinkách a aby se co nejvíce prosadily v praxi.
Hlavním odborným partnerem projektu je Komerční banka. K hlavním odborným partnerům akce patří České Radiokomunikace, Asociace inovačního podnikání ČR, Společnost vědeckotechnických parků , Enterprise Europe Network Česká republika, Elektrotechnická asociace ČR a Technologické centrum Praha. Mezi mediální partnery patří server Business.Info.cz, časopis Inovační podnikání a transfer technologií a Radiohouse. Projekt se uskutečňuje pod záštitou ministra průmyslu a obchodu ČR Jozefa Síkely.
Hybridní model práce se stal standardem již v 92 % kancelářských firem. Ne každá organizace však na tento model přechází bez problémů a existuje značný rozpor mezi preferencemi zaměstnavatelů a očekáváním zaměstnanců. Zatímco tři čtvrtiny zaměstnavatelů jsou s ním spokojeny a považují ho za optimální, zaměstnanci mají často jiný názor. Chtějí více flexibility, která se pro ně dokonce stává stále důležitějším aspektem při rozhodování o přijetí pracovní nabídky. Vyplývá to z průzkumu „Hybrid and Beyond 2023“, který zveřejnila společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a investic, prodejem objektu.
Průzkum potvrdil, že hybridní práce se v kancelářských oborech, k nimž v prvé řadě patří podnikové služby, IT či finanční sektor, stala novou normou. Plných 73 % respondentů v rámci něj tvrdí, že jejich organizace považují aktuálně zavedený model práce za optimální řešení. I když jde meziročně o nárůst o 18 procentních bodů, řada organizací se snaží přijímat různá opatření, která mají zaměstnance přimět k návratu do kanceláře. Z dat průzkumu ovšem vyplývá, že se nejedná o jednoduchý proces. Mezi společnostmi snažícími se povzbudit zaměstnance k návratu do kanceláří roste množství těch, které se setkávají s neochotou zaměstnanců; tento podíl se meziročně zvýšil z 66 % na 79 %.
„Hybridní model práce se pro zaměstnance stal pevnou součástí jejich každodenního života. Organizace by se proto měly zaměřit spíše na přizpůsobení svých aktivit než na snahu o návrat k tradičním řešením,“ uvádí Jana Vlková, ředitelka oddělení Office Agency a Workplace Advisory ve společnosti Colliers, a dodává: „Bez ohledu na to, zda zaměstnanci pracují na dálku jeden, tři nebo dokonce pět dnů v týdnu, firmy musí změnit způsob fungování a přizpůsobit jej nové realitě. Jinak riskují ztrátu zájmu ze strany zaměstnanců i uchazečů o práci. Z našich dat totiž vyplývá, že na pracovní inzeráty organizací s hybridním pracovním modelem a flexibilitou reaguje až 7krát více uchazečů než na inzeráty nabízející práci z firemní kanceláře.“
Výhody a nevýhody
Data průzkumu zároveň ukazují, že za posledních 12 měsíců se výrazně zlepšilo hodnocení toho, jaký má práce na dálku dopad na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem zaměstnanců. Většina dotázaných organizací (65 %) odhaduje, že práce na dálku má v tomto ohledu velmi pozitivní nebo pozitivní vliv. Meziročně se také výrazně zvýšilo zapojení zaměstnanců do týmových aktivit, ať už pracovních, tak i společenských (ze 46 % na 64 %, resp. z 29 % na 46 %). Výsledky studie ale současně ukazují, že práce z domova má i své nevýhody. Celých 70 % respondentů označilo jako jeden z negativních důsledků práce na dálku snížení pocitu sounáležitosti zaměstnanců s týmem. Zhoršení toku informací uvnitř týmů a mezi nimi na provozní úrovni zaznamenalo 52 % respondentů a 48 % uvedlo, že práce na dálku negativně ovlivňuje spolupráci ve firmě.
Mapování a diagnostika
„Aby firmy dokázaly lépe identifikovat problémy a výzvy svého hybridního modelu práce a mohly na ně včas a účelně reagovat, mohou využít náš nový nástroj, který jsme nazvali hybridní barometr,“ vysvětluje Jana Vlková s tím, že tento nástroj umožňuje rychle shromáždit nejdůležitější informace týkající se klíčových aspektů fungování distribuovaných týmů, jako je například výměna informací, pocity jednoty týmu a koordinace činností. Díky tomu pak mohou organizace rychle identifikovat potenciální rizika a zjistit, které týmy se s hybridním modelem práce vyrovnávají efektivně a které naopak potřebují další podporu.
Vzdělávání součástí
Model hybridní práce představuje pro management společností výzvu nejen kvůli nutnosti přizpůsobení logistiky práce a používaných nástrojů a technologií, ale také v souvislosti se zaváděním efektivních metod řízení a rozvojem klíčových manažerských dovedností. Vedle četných výhod flexibility je třeba vzít v úvahu i možné důsledky, jako je ztráta pocitu sounáležitosti, překážky v komunikaci a riziko vyhoření. „Tomu všemu musí umět moderní lídr zabránit. Měl by zapojit zaměstnance do dialogu, sledovat ukazatele rizik a být připraven provádět rychlé změny v reakci na zjištěné problémy. V éře závratného tempa změn pracovních modelů je klíčem k úspěchu schopnost rozpoznat trendy a přizpůsobit se jim,“ říká na závěr Jana Vlková s tím, že témata budou detailně probírána i na expertní konferenci ABSL, která probíhá 1.-2. listopadu v Brně.
O skupině Colliers
Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.
Jedinečná architektura studia Zahy Hadid ve spojení se špičkovým nákupním zážitkem. Společnost iSTYLE otevře novou prodejnu ve standardu Apple Premium Partner, kterou zákazníci naleznou v nově realizovaném projektu Masaryčka. Pro iSTYLE, který je největším partnerem společnosti Apple v regionu CEE, jde o další strategický prostor na jednom z nejvytíženějších míst v Praze a o již 12. prodejnu v České republice. Slavnostní otevření se uskuteční 31. října a na zákazníky čeká řada zajímavých slev v čele s MacBook Air M1 za 18 990 korun.
V pořadí již pátou prodejnu ve vysokém standardu Apple Premium Partner otevře iSTYLE v nové budově Masaryčka, která se zrodila na ploše bývalého brownfieldu poblíž pražského Masarykova nádraží. Za unikátním revitalizačním projektem stojí architekti z ateliéru Zahy Hadid. Příprava celého konceptu prodejny trvala déle než rok a zahrnovala blízkou spolupráci jak se světoznámým architektonickým studiem ZHA, tak i s Penta Real Estate.
Pro iSTYLE jde o teprve druhou prodejnu, která se nachází mimo prostory obchodních centra a je tedy přístupná přímo z ulice. Dosud jedinou takovou prodejnou byla přilehlá provozovna Revoluční, která otevřela již před 17 lety. Díky strategickému umístění poblíž vytíženého dopravního uzlu má prodejna potenciál oslovit kromě českých zákazníků také zahraniční turisty.
„Architektonické pojetí komplexu Masaryčka je skutečně jedinečné a jsme rádi, že právě zde můžeme otevřít již pátou prodejnu ve vysokém standardu Apple Premium Partner. Věřím, že díky poloze v centru Prahy i plánované rychlodráze na letiště se stane oblíbeným nákupním místem pro zákazníky z Česka i zahraničí,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE v České republice.
Prémiový zážitek i nadstandardní služby
Se svým celkovým konceptem, vybavením i nákupním zážitkem míří nová prodejna k uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků a zážitek z nakupování Apple zařízení a příslušenství dostává na tu vůbec nejvyšší úroveň, která je v Česku zákazníkům dostupná. Na ploše 224 m2 čeká na zákazníky prodejna s ikonickým designem, kde většinu plochy zaujímá Apple showroom s produkty k vyzkoušení včetně bohaté nabídky příslušenství. Přímo v prodejně je k dispozici proškolený personál i expresní autorizovaný servis. Firemní klienti mohou navíc využít B2B koutek zaměřený především na potřeby malých a středních firem, kde jsou specialisté iSTYLE zákazníkům připraveni pomoci nejen s nákupem, ale také s financováním a celkovou implementací zařízení do firemního provozu.
Slavnostní otevření nové prodejny proběhne 31. října v 9:00 a zákazníci se mohou těšit na workshopy, soutěže, dárky i celou řadu zajímavých slev na místě. Z těch nejzajímavějších nabídek lze jmenovat MacBook Air 13,3″ M1 za 18 990 Kč, MacBook Air 15″ za 29 990 Kč či iPhone 14 Pro 512 GB za 29 990 Kč. Jako vždy nebude chybět ani občerstvení od Starbucks přímo ve frontě.
Nová prodejna je již 12. pobočkou společnosti iSTYLE v České republice. iSTYLE tak pokračuje ve svém růstu a navazuje na nedávné otevření prodejny ve strategicky umístěném OC Šestka, jejímž otevřením se iSTYLE přibližuje obyvatelům západní části Prahy či návštěvníkům pražského letiště. Společnost zároveň postupně rekonstruuje stávající prodejny do nejvyššího standardu APP. Na česko-slovenském trhu iSTYLE díky právě probíhajícímu spojení se sítí m:zone nabídne již 18 prodejen a nadále tak posiluje v celém regionu CEE, kde má již přes 60 prodejen.
O společnosti:
Společnost iSTYLE, která patří do skupiny Midis, je největší sítí maloobchodních prodejen Apple Premium Partner v devíti zemích střední a východní Evropy. V současné době má již přes 130 prodejen, z toho více než 60 v regionu střední a východní Evropy a 30 na Středním východě. Síť španělské sesterské společnosti K-Tuin tvoří dalších 40 prodejen. Obrat společnosti iSTYLE (společně se španělskou K-Tuin) v loňském roce přesáhl 1 miliardu dolarů.
HONOR na konferenci Snapdragon Summit 2023 znovu potvrdil závazek k otevřené spolupráci
Globální technologická značka HONOR včera na konferenci Snapdragon Summit 2023 na Havaji oznámila, že její nadcházející model HONOR Magic6 bude pohánět revoluční mobilní platforma Snapdragon® 8 Gen 3 a předvede sílu on-device Large Language modelu (LLM) s velikostí parametrů sedm miliard. Spolupráce mezi značkou HONOR a Qualcomm Technologies využívá odborné znalosti obou společností k podpoře LLM a vytvoření ekosystému zaměřeného na člověka, který umožňuje bezproblémové chytré interakce napříč více zařízeními. Na této akci značka HONOR předvedla i několik vylepšených funkcí připojení MagicRing a zdůraznila tak úsilí o spolupráci mezi oběma společnostmi.
„Ve společnosti HONOR se snažíme posouvat hranice inovací a vytvářet inteligentnější a intuitivnější uživatelské prostředí,“ řekl George Zhao, generální ředitel společnosti HONOR Device Co. Ltd. „Jsme odhodláni využít sílu umělé inteligence k tomu, abychom změnili způsob, jakým lidé komunikují s technologiemi, aby vše probíhalo bezproblémově, ještě více personalizovaně, s pozitivním dopadem na život uživatelů, a to s nulovým ohrožením jejich soukromí. Těší nás spolupráce se společností Qualcomm Technologies, která sdílí naši vizi usilovat o dokonalost zaměřenou na člověka. Budeme pokračovat v rozvoji inovací a v otevřené spolupráci s partnery utvářet budoucnost, v níž umělá inteligence posiluje a obohacuje životy jednotlivců na celém světě.“
„Jsme nadšení, že můžeme spolupracovat se společností HONOR na technologickém pokroku pomocí špičkových technologií,“ uvedl Alex Katouzian, senior viceprezident a generální ředitel pro mobilní, výpočetní a XR zařízení společnosti Qualcomm Technologies, Inc. „Těšíme se na užší spolupráci se společností HONOR, která přinese revoluci ve způsobu, jakým lidé žijí, pracují a komunikují, a vytvoří transformativní zážitky, které otevřou nové možnosti ve stále se vyvíjejícím světě umělé inteligence.„
Na rozdíl od cloudových LLM, které jsou trénovány pomocí veřejně dostupných datových sad, LLM v zařízeních HONOR vychází z uživatelovy znalosti zařízení a poskytuje personalizované služby podle jeho preferencí. Na vývoji LLM v zařízení, který lze využít ve prospěch běžných spotřebitelů, spolupracovaly společnosti HONOR a Qualcomm Technologies se zaměřením na tři klíčové oblasti: výkon, efektivitu a soukromí uživatele. Výsledkem společného úsilí byly optimalizace, které umožňují mobilní platformě efektivně využívat LLM, aniž by odebírala nadměrné množství energie, a také ochrana dat, která zajišťuje, že data zůstanou v zařízení v bezpečí.
Chytrý telefon HONOR Magic6, který je vybavený mobilní platformou Snapdragon 8 Gen 3, bude poháněn LLM v zařízení se sedmi miliardami parametrů, které zahájí novou éru generativní umělé inteligence. Značka HONOR při své prezentaci předvedla také ukázku tvorby videa s umělou inteligencí, na které ilustrovala potenciál schopností AI. Zadáním příkazů inteligentnímu hlasovému asistentovi YOYO mohou uživatelé snadno vytvářet krátká videa s použitím fotografií a záběrů uložených v zařízení. Šablony, motivy a hudbu vytvářených videí lze také přizpůsobit pomocí dalších pokynů pro personalizované výsledky.
Na konferenci Snapdragon Summit 2023 značka HONOR předvedla také multimodální interakci založenou na sledování očí nazvanou Magic Capsule a tři klíčové funkce MagicRing: Connected Camera, Connected Input a sdílení obrazovky na více zařízeních. MagicRing využívá nejnovější technologii Snapdragon Seamless a umožňuje bezproblémovou výměnu většího množství dat mezi zařízeními, přičemž je stabilnější a energeticky úspornější než kdykoli předtím.
Značka HONOR bude i nadále otevřená spolupráci s globálními partnery a bude pokračovat v rozvoji ekosystému technologií AI v zařízeních a zároveň přispívat celému oboru inovacemi zaměřenými na člověka pro inteligentní budoucnost.
Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz
O značce HONOR
Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.
Desítky sjednaných nebo uzavřených investičních dohod mezi osmi tisíci registrovanými účastníky a nové strategické kontakty jsou výsledkem intenzivního dvoudenního networkingu na největším technologickém festivalu Reflect, který se v září konal na Kypru. Reflect tak již pošesté svedl dohromady startupy a investory z rozvíjejících se evropských trhů a Blízkého východu spolu s klíčovými lidmi česko-slovenského startupového ekosystému. Novinkou letošního ročníku byla také soutěž pro zakladatele z celého regionu, které se zúčastnilo 300 mladých startupistů. Vítězem se stal startup Soula, který přímo na festivalu získal okamžitou investici pro svůj růst.
„Máme informace, že díky letošnímu apetitu investorů padlo na festivalu Reflect několik dohod. Limassol je přitom ideálním místem pro podporu ekosystému. Přímořské prostředí, nabitý program a strategická vzdálenost necelých tří hodin letu prakticky z jakéhokoli hlavního města rozvíjející se Evropy přilákaly na letošní ročník obrovské množství návštěvníků. Mezi nimi tradičně mnoho řečníků a startupů z českého a slovenského inovačního prostředí,“ říká Dušan Duffek, spolumajitel akce a zakládající partner středoevropského VC fondu Zero one Hundred.
Networking zakladatelů a investorů z 35 zemí
Reflect přinesl program na několika pódiích, ale také salonky pro VIP investory. Organizátoři festivalu sestavili program s ohledem na různé preference účastníků. Zatímco někteří dávali přednost inspirativnímu obsahu a přednáškám, jiní festival navštívili s úmyslem popovídat si s lidmi, se kterými se v běžné pracovní rutině nesetkají. Letos to byly osobnosti místního ekosystému jako Simona Kijonková, CEO Packety, Lubo Smid, CEO STRV, Peter Ďuriš, CEO Kickresume, nebo Marek Rosa, CEO GoodAI & Keen Software House, a mnoho dalších. Nechyběli ani zástupci mezinárodních investičních fondů, jako jsou Vibe Capital, Earl Grey Capital, Startup Wise Guys, Zero one Hundred a andělští investoři z celé Evropy a Blízkého východu. Festivalu se zúčastnili také kyperští političtí představitelé.
„Na Reflectu se vždy do jisté míry zastaví čas. Venku je krásně, lidé se přepnou do téměř prázdninového režimu, ale mají kolem sebe tolik podnětů, že chtějí podnikat nebo se vzdělávat. A to je náš záměr už více než šest let,“ dodává Stylianos Lambrou, spoluzakladatel festivalu.
Soutěž ReflectX a okamžitou investici vyhrál AI nástroj pro rodiče
Letošní novinkou, která festival završila, byla startupová soutěž ReflectX, jejímž cílem bylo posvítit si na nejslibnější mladé startupy z regionu a poskytnout vítězi okamžitou investorskou vstupenku pro jeho růst. Z 300 přihlášených startupů vybrala odborná porota kyperský startup Soula. Založila jej Natallia Miranchuk, původem z Běloruska, žijící na Kypru, která se již 15 let věnuje projektům v oblasti mateřství a rodičovství. Soula je aplikace vycházející z anglického názvu duše a jejím cílem je poskytnout rodičům personalizovaný vzdělávací nástroj o porodu a rodičovství, podpořený technologií umělé inteligence.
„Jsme nadšeni z toho, jak celý festival proběhl, a máme perfektní zpětnou vazbu. První ročník ReflectX zaznamenal obrovský zájem, a právě proto jej plánujeme v budoucnu výrazně rozšířit a vytvořit celoroční startupový program, který bude na Kypr pravidelně přivážet startupy v rané fázi,“ uzavírá Duffek.
Festival Reflect je největší startupový a technologický festival na Kypru. Sdružuje různorodou komunitu technologických nadšenců, sponzorů, startupů, zástupců neziskových organizací a korporací, politiků a investorů přímo v srdci Lemesu. Součástí festivalu jsou prezentace mezinárodních řečníků, panelové diskuse, workshopy, expo, soutěž startupů a spousta networkingu. Posláním festivalu Reflect je propojit Evropu a region MENA a přinést významnou přidanou hodnotu podnikatelům a startupům, inovacím a spolupráci v technologickém sektoru. Šestý ročník akce se uskutečnil 20. a 21. září 2023 v Limassolu.
Sluchátka jsou typ elektroniky, který většina z nás využívá téměř každý den. Ať už k poslechu oblíbené hudby, podcastu, sledování filmů či telefonování. Dokáží nám zjednodušit každodenní život. Je ale potřeba zaměřit se na několik aspektů při jejich výběru. Existuje několik užitečných funkcí, které dělají ze sluchátek opravdu kvalitní pomocníky. Těmito funkcemi se může pochlubit i nová vlajková loď Huawei FreeBuds Pro 3.
Kvalita zvuku rozzáří váš den
Pokud se chcete jednoduše odreagovat, hudba je vždy správnou volbou. Stačí si jen nasadíte sluchátka a nechát se unášet oblíbenou skladbou. Důležitá je však kvalita zvuku sluchátek, protože čím lépe hudba zní, tím lepší máte zážitek z poslechu. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybavena zvukovým systémem Hi-Res Dual Driver, který poskytuje vynikající zvukový zážitek bez zpoždění a umožňuje zvuku stoupat až na 48 kHz[1] nebo klesat až na 14 Hz. Ať už tedy máte náladu na jakýkoli žánr, čistý zvuk sluchátek rozezní váš den. Algoritmus Triple Adaptive EQ pak zajišťuje, že zní vždy přesně podle vašich preferencí a nabízí tak výjimečný personalizovaný zážitek z poslechu kdekoli a kdykoli.
Nenechte se při volání ničím rušit
Pokud pracujete v open space kanceláři, kavárnách či na cestách, kde není úplné ticho, určitě víte, jak těžké je z takového prostředí telefonovat. Sluchátka jsou v tomto ohledu výborným pomocníkem, obzvláště pokud jsou vybavena technologiemi, které si dokáží poradit s tím, aby vás bylo zřetelně slyšet. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybavena technologií Pure Voice 2.0[2], která přináší 2,5krát[3] lepší snímání hlasu během hovorů a zajišťuje, že uživatelův hlas bude zřetelně slyšet i v tom nejhlučnějším prostředí. Ať už máte pracovní hovor kdekoliv, můžete zapomenout na neustálé dotazování, co jste říkali.
Relaxujte kdykoli a kdekoli
Práce v rušném prostředí má ještě další úskalí. Často jsme svědky strastí lidí kolem, výjimkou není řev a smích dětí nebo hluk z dopravních prostředků. V tomto může značně pomoci technologie aktivního potlačení hluku. FreeBuds Pro 3 se mohou pochlubit vylepšenou Intelligent ANC 3.0 a aktualizovaným algoritmem adaptivního potlačení okolního šumu s umělou inteligencí, který pracuje v reálném čase. Tím poskytují o 50 %[4] lepší potlačení okolního hluku. Kdykoli si během dne sluchátka nasadíte, jednoduše se díky nim přesunete do klidného prostředí bez hluku, nebo třeba do lesa, k moři či na samotu.
Stačí jen zapnout funkci potlačení okolního hluku, zavřít oči a relaxovat. K tomu si můžete pustit třeba zvuky přírody nebo nechat plynout krásné ticho, které mnoho lidí ve svém životě postrádá.
Vzdělávejte se třeba při domácích pracích
Manuální činnosti a domácí práce jsou výbornou příležitostí k poslechu audioknihy či podcastu a dalšímu vzdělávání. Motající se kabel sluchátek ale není nic příjemného a spíše při práci obtěžuje. V dnešní době jsou tedy trendy především bezdrátová sluchátka, která dosáhnou na několik metrů daleko a nabízí tak absolutní svobodu v pohybu. Huawei FreeBuds Pro 3 se mohou pochlubit dosahem až 10 metrů a díky jejich odlehčenému designu a čtyřem velikostem měkkých silikonových nástavců ani neucítíte, že je máte v uších skoro celý den. Sluchátka nabízí až 31 hodin poslechu s nabíjecím pouzdrem a až 6,5 hodiny bez něj[5]. Nemusíte tak myslet na neustálé dobíjení. Huawei FreeBuds Pro 3 jsou také odolná vůči prachu a vodě podle normy IP54[6]. Nemusíte se tak při úklidu bát, že by se namočila nebo zničila.
Kdykoli, kdekoli a s čímkoli
Huawei FreeBuds Pro 3 jsou k dispozici ve třech barvách inspirovaných přírodou: keramická bílá, zelená a matná stříbrná. Sluchátka lze také připojit ke dvěma zařízením současně a přepínat zvuk i mezi zařízeními iOS a Android, aniž by je bylo nutné opakovaně párovat a odpojovat. To vám ušetří spoustu času a nervů.
Huawei FreeBuds Pro 3 seženete na českém trhu za 4 799 Kč. Další informace naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.
Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.
Údaje o frekvenčním rozsahu pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl pro připojení Bluetooth použit zvukový kodek LDAC HD. ↑
Hlas volajícího lze rozpoznat i v hlučném prostředí, aby bylo zajištěno jasné volání v takovém prostředí. Tato funkce se automaticky aktivuje při zjištění změny okolního hluku. Není nutné žádné ruční nastavení. Skutečný zážitek z hovoru se může mírně lišit v závislosti na zvyklostech při používání, faktorech prostředí a možnostech aplikace. K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují technologii LDAC™. LDAC a logo LDAC jsou ochranné známky společnosti Sony Corporation. ↑
Snímání hlasu je 2,5x lepší než u HUAWEI FreeBuds Pro 2. Data pocházejí z Huawei laboratoří. ↑
V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 50 % vyšší výkon ANC. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei. Testovací modely byly navrženy na základě lidského sluchu a během testů byl zapnut režim dynamického potlačení hluku. Skutečný výkon potlačení hluku se může lišit v závislosti na scénáři používání. Potlačení šumu nefunguje tak dobře v případě vysokofrekvenčního hluku, jako jsou lidské hlasy a klaksony. ↑
Údaje o výdrži baterie a nabíjení pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl zvuk přehráván při 50% hlasitosti a s vypnutým ANC v režimu AAC s telefony HUAWEI P60. Pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na úrovni hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, funkcích produktu a zvyklostech při používání. ↑
Odolnost proti prachu a stříkající vodě IP54 se vztahuje pouze na samotná sluchátka, nikoli na nabíjecí pouzdro. Toto zařízení je za běžných podmínek odolné proti stříkající vodě, prachu a vodě. Bylo testováno v kontrolovaných laboratorních podmínkách a získalo stupeň krytí IP54 podle normy IEC 60529. Odolnost proti stříkající vodě, vodě a prachu není trvalá a při běžném používání se může odolnost časem snížit. Vyvarujte se nabíjení zařízení ve vlhkém prostředí. Na poškození kapalinou se nevztahuje záruka. ↑
Myslíte si, že golf je pouze sportem pro relaxaci a zlepšování dovedností? Průzkum největší tuzemské golfsoftwarové společnosti TeeTime provedený na přelomu roku 2022/23 na vzorku tisícovky golfistů v České republice různého věku a pohlaví, odhalil daleko více. Například více než 75 % oslovených golfistů uvedlo, že golf je pro ně tajnou zbraní při navazování nových kontaktů, což z něj činí oblíbené téma při pracovních pohovorech, obchodních schůzkách a společenských událostech.
Průzkum, který provedla přední golfová platforma TeeTime.cz, odkrývá nejen sociální aspekt golfu, ale také preferenci golfistů ohledně typu golfových hřišť. Zjištěno bylo, že 62 % oslovených golfistů upřednostňuje jednoduchá golfová hřiště, zatímco 38 % dává přednost rezortovým hřištím s komplexními službami, včetně restaurace a ubytování.
„Pozoruhodným trendem odhaleným průzkumem je rostoucí zájem golfistů o cestování za účelem hraní golfu. Až 46 % oslovených golfistů rádo objevuje zahraniční destinace jako je Turecko, Španělsko, Anglie a další, a díky golfové platformě TeeTime.cz si dokonce zakoupilo i zahraniční golfová fees,“ říká Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime.
Překvapení cenové dostupnosti
Největším překvapením průzkumu byla však reálná cenová dostupnost golfu. Až 88 % dotázaných golfistů bylo příjemně překvapeno, jak dostupná tato aktivita ve skutečnosti je. Většina z nich dokonce uvedla, že počáteční náklady na vybavení byly až o dvě třetiny nižší, než si původně mysleli.
Obecné statistiky odhalily, že muži tvoří přibližně 71 % golfistů, zatímco ženy představují 29 %. Zajímavým faktem zároveň je, že pandemie přinesla nárůst zájmu žen o golf – 21 % golfistek začalo hrát tento sport poprvé v roce 2020.
Nováčci ve světě golfu: 27 % z nich je v generaci Z
Generace Z, mladí lidé ve věku 18-34 let, se také aktivně zapojují do golfu. Průzkum odhalil, že 27 % nových golfistů patří právě do této věkové skupiny, která projevuje zvýšený zájem o golf jako způsob relaxace a aktivního trávení volného času.
„K prodeji a rezervaci svých golfových her využívá až 82 % golfistů mobilní aplikaci TeeTime.cz. Z toho 29 % zákazníků kompletně dokončí veškeré transakce v aplikaci, včetně platby a check-inu na hřišti, což značně usnadňuje a urychluje proces rezervace,“ popisuje Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime.
Výsledky tohoto průzkumu přinášejí zajímavé poznatky o současném stavu golfového trhu v České republice a mohou sloužit jako cenný zdroj informací pro všechny. Golf se ukazuje jako sport s širokým společenským a relaxačním potenciálem, který oslovuje různé věkové skupiny a nabízí dostupné možnosti pro zábavu i aktivní trávení volného času.
O TeeTime SE
Česká firma, která má za sebou více než dvacet let zkušeností, které ji dovedly až k pozici lídra ve vývoji a provozování golfových systémů. Ve svém portfoliu má více než 700 golfových hřišť a 70 000 uživatelů, včetně zahraničních klientů. Dnes je TeeTime především golfová platforma zprostředkující nákup a rezervaci golfových her a dalších produktů většiny golfových hřišť v ČR. Více na TeeTime.cz.
Vodafone pro své zákazníky zavedl centralizovanou službu pro hlášení podvodů prostřednictvím textových zpráv. V případě, že jim dorazí podezřelá SMS, stačí jen jednoduše informaci přeposlat na číslo 7726 a Vodafone neprodleně zakročí. Zákazník tak chrání nejen sebe, ale také data a peněženky dalších potenciálních obětí.
Podvodníci v online světě sází na lidskou nepozornost, a tak například webové stránky, které se tváří stejně jako internetové bankovnictví, fungují jako past pro získání přístupových údajů k bankovnímu účtu. Falešné odkazy mohou přijít e-mailem, ale citlivé údaje podvodníci z lidí lákají stále častěji i prostřednictvím SMS. Jde o takzvaný „smishing“, mix slov SMS a phishing.
Vodafone nyní zavedl službu, která nahlašování podezřelých textových zpráv výrazně usnadňuje. Pokud zákazníkovi na telefon přijde podezřelá textová zpráva, přepošle ji na číslo 7726. Vodafone díky tomu může pružně reagovat na aktuální podvodnou kampaň a neprodleně zablokovat odkaz, který zpráva obsahuje, nebo telefonní číslo, ze kterého přichází.
„Děláme maximum možného, abychom pokusům o podvod účinně bránili, a naši ochranu neustále vylepšujeme a nasazujeme do systémů. Proto jsme nyní aktivovali číslo, na které mohou zákazníci přeposlat jakoukoliv SMS, která jim připadá podezřelá, a my ji okamžitě prověříme. Díky tomu dokážeme ochránit další lidi, kteří by jinak mohli útočníkům naletět a přijít o citlivá data nebo peníze,“ říká Jan Šánek, ředitel korporátní bezpečnosti Vodafonu.
Bezpečnostní zásady jako základ
I přesto, že útoky mohou být stále sofistikovanější, platí, že dodržováním jednoduchých bezpečnostních zásad lze nepoctivcům situaci výrazně zkomplikovat a udržet tak svá data i peněženku v bezpečí. Vodafone ty nejdůležitější shrnuje v Bezpečnostním desateru na webových stránkách péče o zákazníky. „Základním varovným signálem je, když se kdokoliv přes telefon snaží získat osobní data nebo přístupová hesla. Žádná legitimní instituce, jako je například banka nebo policie, by nikdy nežádala o tyto citlivé informace po telefonu,“ vysvětluje Šánek.
Zásady bezpečnosti Vodafone připomněl také v letošní letní kampani zaměřené na edukaci v online bezpečnosti. Prostřednictvím několika praktických tipů ukazuje, v jakých situacích zpozornět. Ať už jde o podvodníka na telefonu, který vytváří časový tlak, nebo třeba podezřelou výhru v loterii, důležité je zachovat chladnou hlavu a nesdělovat citlivá osobní data. A už vůbec ne hesla, PIN nebo autorizační kódy.
Osvojení zásad bezpečného pohybu v online prostoru je ale důležité také u stále mladších dětí, které už v předškolním věku běžně využívají chytré telefony nebo tablety. Vodafone proto podpořil knihu nazvanou Kyberpohádky, kterou vydalo Centrum kybernetické bezpečnosti. Cílem je poukázat prostřednictvím klasických pohádek, které děti dobře znají, na různá nebezpečí v kybernetickém světě a dát i návod k řešení, pokud děti udělají špatné rozhodnutí. Tištěná verze knihy putovala zdarma do českých školek, v digitální podobě a audioverzi jsou Kyberpohádky ke stažení na webových stránkách Vodafonu a zájemci je najdou i na nejposlouchanějších podcastových platformách.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.