Legendární véčko žije a oznámí svoji polohu

EVOLVEO rozšiřuje nabídku tlačítkových telefonů o model EasyPhone FS. Oblíbená konstrukce sklápěcího telefonu nyní s USB-C

Značka EVOLVEO přidává do své nabídky praktických tlačítkových telefonů nový model pro seniory EasyPhone FS. Jedná se o novou generaci telefonu se sklápěcí konstrukcí, která navazuje na předchozí modely a přidává rozhraní USB-C. Sklápěcí řešení umožňuje přidat k hlavnímu 2,8″ TFT displeji i displej přední, který zobrazuje základní informace.

Plně vybavený seniorský telefon EVOLVEO EasyPhone FS má přehledné a jednoduché menu, velká praktická tlačítka a jemně profilovaný povrch, který usnadňuje manipulaci a zabraňuje vyklouznutí z ruky. Pro telefonování na oblíbená čísla je možno nastavit osm rychlých předvoleb nebo využít funkci Fotokontakty pro osm čísel. Ovládání telefonu je snadné a mobil pro důchodce je vybaven několika samostatnými tlačítky, jako je mechanické tlačítko pro odemčení nebo uzamčení klávesnice. Další tlačítka jsou vyhrazena pro ovládání hlasitosti, svítilny, fotoaparátu nebo pro již zmíněné fotokontakty.

EVOLVEO EasyPhone FS je plně vybavený mobilní telefon pro seniory, který disponuje kvalitním 3.0Mpx fotoaparátem s výkonným LED bleskem, který lze zapnout samostatným tlačítkem na telefonu a okamžitě používat. Fotografie lze následně uložit nebo například zaslat jako zprávu MMS. Vestavěné FM rádio s automatickým laděním ve spojení se silným reproduktorem zpříjemní poslech oblíbené stanice. Díky USB-C dobíjecímu portu nabízí EVOLVEO EasyPhone FS rychlé a pohodlné dobíjení a s 1000 mAh baterií i dlouhou výdrž. Telefon je dodáván s praktickou nabíjecí kolébkou, do kterého stačí telefon zasunout a nabíjení baterie se spustí automaticky.

Mobil pro seniory EVOLVEO EasyPhone FS přináší řadu bezpečnostních funkcí. Je vybaven SOS tlačítkem, po jehož stisknutí telefon začne automaticky vytáčet předvolená čísla a odešle na ně nouzovou zprávu včetně informace o poloze. Je možno zvolit až pět telefonních čísel, na které bude voláno a zaslána SMS. K určení polohy telefon využívá tři různé technologie podle jejich aktuální dostupnosti: GPS signál, WiFi a mobilní síť GSM. Každá z těchto technologií je pro určení polohy limitována, ale jejich kombinací je telefon schopen podat co nejpřesnější výsledek v dané chvíli. Klasický mobil pro seniory navíc umožňuje zaslat SMS se svou aktuální polohou do jiného telefonu. To může být důležité v případě, kdy se nelze s majitelem telefonu spojit. V telefonu lze nastavit kontakty osob, které jsou oprávněny tuto polohu zjišťovat.

Mezi další funkce pro zvýšení bezpečí uživatele je bezpečnostní senzor pádu. Chytrý senzor dokáže vyhodnotit, že došlo k pádu a automaticky začne vytáčet předvolená čísla a zasílat SMS. Pokud se jedná o planý poplach, lze funkci jednoduše deaktivovat.

Dostupnost a cena

Tlačítkový telefon EVOLVEO EasyPhone FS je dostupný ve dvou provedeních (červená a černá) prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již od 1 490 Kč včetně DPH.

Technická specifikace

• Mobilní telefon s vyklápěcí konstrukcí vhodný pro seniory

• Jednoduché ovládání a ergonomický design

• Velký barevný 2.8″ TFT displej

• Dobíjecí port USB-C (Type C)

• 3 Mpx fotoaparát s bleskem

• Kapacita pro uložení kontaktů: 300

• Kapacita pro SMS zprávy: 100

• Fotokontakty a kontakty rychlé volby pro snadné vytáčení blízkých osob

• Počet předvoleb pro fotokontakty: 8

• Počet předvoleb pro rychlou volbu: 8

• SOS tlačítko s výrazným barevným odlišením pro SOS volání s geolokací v případě nouze

• Počet předvoleb SOS kontaktů: 5

• Zjištění GPS z jiného zařízení

• Senzor pádu

• Nezávislé FM rádio funkční i pro vestavěný reproduktor

• Automatické ladění rádia

• Vyhrazená tlačítka pro svítilnu a hlasitost

• Hlasitý výkonný reproduktor pro poslech FM rádia a vyzvánění

• Počet melodií pro vyzvánění: 3 + vlastní

• Dobíjecí kolébka pro snadné nabíjení

• Uživatelsky vyměnitelná 1000 mAh Li-Ion baterie (součást dodávky)

• Výdrž v pohotovostním režimu až 7 dnů

• Nabíjení baterie: 2 hod.

• Rozlišení displeje 320 × 240 px

• Velká oddělená tlačítka klávesnice pro snadné ovládání

• Silná svítilna s možností rozsvícení i při uzamknuté obrazovce

• Tlačítka pro ovládání hlasitosti

• Pokrytí pásem GSM 850/900/1 800/1 900 MHz

• Podpora SMS a MMS zpráv

• Podpora SIM Toolkit

• Bluetooth verze 3.0

• Čtyři uživatelské profily

o Obecný

o Tichý

o Schůzka

o Venku

• Vibrační vyzvánění

• Velikost SIM karty: MicroSIM

• Prohlížeč obrázků

• Video rekordér

• Video přehrávač

• Hudební přehrávač

• Digitální záznamník zvuku/diktafon

• Součástí balení jsou hands-free sluchátka

• Automatické nastavení přesného času

• Kalendář, budík, kalkulačka

• Slot pro microSDHC kartu pro rozšíření paměti (32 GB max)

• 3,5 mm vstup pro sluchátka

• Jazykové mutace manuálu: CZ, SK, HU, BG, EN, RO, SL

• Jazykové mutace firmwaru: CZ, SK, HU, BG, EN, RO, SL

• Rozměry telefonu (d × š × v): 105 × 55.6 × 19.6 mm

• Hmotnost vč. baterie: 110 g

Balení obsahuje

• mobilní telefon EVOLVEO EasyPhone FS

• nabíjecí stojánek

• síťovou nabíječku 230 V

• uživatelský manuál

www:

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-easyphone-fs–vyklapeci-mobilni-telefon-2-8–pro-seniory-s-nabijecim-stojankem–cerna-barva/

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-easyphone-fs–vyklapeci-mobilni-telefon-2-8–pro-seniory-s-nabijecim-stojankem–cervena-barva/

Facebook: https://www.facebook.com/EvolveoCZ/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEono-1cGHesLH4-fz6Lw4w

Instagram: https://www.instagram.com/evolveo_cz/

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dle normy ISO 9001.

Flexibilní zaměstnání v praxi. Jak zvládnout home office a nevyhořet

Vývoj technologií v nedávných letech zásadně změnil náš způsob práce, a home office se postupně stává každodenní samozřejmostí. V tomto článku probereme užitečné tipy, jak vytvořit domácí pracovní prostředí, které podporuje koncentraci, efektivitu a současně umožní udržet rovnováhu mezi prací a soukromým životem.

Zapojte se do pracovního dění

Kontrola pracovních e-mailů, aktualizace firemních zpráv a konzultace s kolegy jsou účinnými způsoby, jak se znovu zapojit do pracovního prostředí. Získání aktuálního přehledu o dění v práci a komunikace s týmem vám umožní rychle se vrátit do tempa a předejít ztrátě důležitých informací. Vytvoření aktuálního obrazu o pracovních záležitostech vás efektivněji připraví na návrat do pracovního režimu.

Rutina bez stereotypů

I když může slovo „rutina“ evokovat pocity stereotypu a nudnosti, není třeba se ho bát. Namísto toho, abyste se opírali o monotónní stereotyp, můžete si vytvořit několik různých denních rutin pro pracovní týden. Abychom vám usnadnili udržení této nové rutiny, doporučujeme vést si kalendář anebo denní plánovač, kde pečlivě zaznamenáte jednotlivé aktivity a jejich časy. Zavedení této struktury do vašeho života vám může pomoci podpořit vás v dosažení vašich pracovních a osobních cílů.

Jak vybrat správné vybavení?

Prostor, ve kterém trávíme většinu pracovního dne, má značný vliv na naši produktivitu a celkovou pohodu. Vytvoření pohodlného pracovního prostoru, který odpovídá individuálním potřebám a preferencím je klíčové pro úspěšný a harmonický návrat do pracovní rutiny.

Začněte tím, že si pečlivě zvolíte pracovní stůl a židli, které budou odpovídat vašim individuálním potřebám. Správná ergonomie napomáhá prevenci bolestí zad a šíje, což je důležité pro dlouhodobé pohodlí při práci. „V kanceláři, a to i v té domácí, by mělo ergonomii podléhat veškeré vybavení. Bolesti zad se začínají řadit k nejrozšířenějším civilizačním chorobám. Díky kvalitní ergonomické židli jim můžete úspěšně předcházet. Při výběru se ptejte po židlích, které nabízí dynamické sezení se synchronní mechanikou a bočním nastavením přítlaku zádové opěry. U drtivé většiny židlí se setkáte s rozpětím 50–125 kg tělesné hmotnosti. Ovšem není výjimkou také 150 kg sezení,“ radí Michal Hotmar z RIM CZ, https://rim.cz/.

Nezapomínejte na pohyb

Dlouhé hodiny strávené v sedě za počítačem na nevhodném pracovním místě mohou negativně ovlivnit vaše tělo i celkovou pohodu. Pravidelné krátké přestávky jsou klíčem k udržení flexibility a prevenci bolestí zad a šíje. „Sebelepší židle však nenahradí pravidelný pohyb a protahování. Pokud trávíte osmihodinovou směnu pouze v sedě za počítačem, navíc na nevhodné židli, není divu, že vaše tělo bude ztuhlé a časem přijde i bolest. Sezení doporučuji prokládat pravidelnými pauzami. Během této pauzy se můžete projít a protáhnout,“ komentuje Michal Hotmar.

Poskytněte svému tělu a mysli zasloužených 5 minut oddechu každou hodinu, během nichž se můžete protáhnout, udělat několik kroků a znovu načerpat energii. Uvažujte o tom jako o investici do dlouhodobého pohodlí a výkonnosti. „V RIM CZ teď uvažujeme i o technologii Smart Sitting, která by hlídala čas, který jste proseděli a upozornila vás na nutnost změnit polohu, projít se nebo udělat pár cviků,“ doplňuje Michal Hotmar z RIM CZ, https://rim.cz/.

Práce nedefinuje vaši hodnotu

Vyhnout se tlaku na sebe sama je klíčový prvek pro usnadnění přechodu na home office. Často si sami na sebe klademe nezdravý tlak v oblasti pracovního výkonu, což v konečném důsledku přináší zbytečný stres a úzkost. Je důležité si uvědomit, že většina lidí prochází podobným procesem při přechodu na home office. Není třeba se srovnávat s ideály nebo očekáváními, ale spíše přijmout to, že přizpůsobení se pracovnímu tempu a návratu do reálného pracovního života vyžaduje čas. Každý den si naplánujte přiměřené množství práce a přizpůsobte své očekávání ohledně toho, čeho můžete dosáhnout. Stanovte si realistické a dosažitelné pracovní cíle, jež vás udrží při zemi a nadchnou pro práci.

Produktové tipy

MUUNA (MU 3101.04)

Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama. Více o produktu zjistíte na webu https://news.rim.cz/nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

Židle Lambda

Design: Vrtiška & Žák

Víceúčelová židle Lambda kombinuje inovativní výrobní techniky s praktickým designem a funkčností. Díky nadčasovému vzhledu a možnosti výběru z několika různých variant podnoží je židle vysoce kompatibilním kusem nábytku pro celou řadu interiérů. Nízká hmotnost a praktický tvar, který umožňuje stohování ji zároveň předurčují i do velkých prostorů s velkým obratem lidí. Za pomocí Inovativní výrobní techniky vstřikování se podařilo vytvořit komplexní a sofistikované tvary židlí Lambda tím, že tavenina, obvykle plastický materiál, je vstřikována do přesně navržené formy. Po ztuhnutí materiálu vznikl koncový produkt, který je odolný, ergonomicky a esteticky příjemný.

V prodeji bude od jara 2024.

Konec problémů nejmenších firem v Česku. Přichází platforma Pro podnikavé

České mikro a malé podniky čelí řadě výzev a překážek. Ještě o něco těžší to mají firmy vedené ženami – podnikatelkami. Podle výzkumu Sociologického ústavu Akademie věd ČR[1] podnikatelky více bojují s plánováním času a zejména v začátcích podnikání jim chybí podpora a informovanost. Pomoc v rozvoji jim nabízí nová platforma Pro podnikavé. Ta je součástí tříletého programu Strive Česko – společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika. Praktické dovednosti a lepší přístup k digitálním nástrojům díky ní získá 200 tisíc podnikatelek a podnikatelů z mikro a malých firem.

Pro českou ekonomiku jsou mikro a malé podniky nepostradatelné. Mezi všemi firmami tvoří naprostou většinu. Z každých 20 firem do této kategorie spadá hned 19. Ty společně vytváří polovinu všech pracovních míst a obdobnou částí se podílí i na celkovém hrubém domácím produktu České republiky. Navzdory svému významu se však mikro a malé podniky v dnešní době potýkají s řadou výzev a překážek. Oproti svým větším protějškům totiž často postrádají stabilitu a finanční zdroje, které by jim pomohly se s obtížnými situacemi bez větších problémů vypořádat. Specifickým výzvám pak mezi podnikateli čelí ženy, které podle dat ČSÚ tvoří jen asi 31 % všech podnikajících v České republice.

„Začátky podnikání jsou spojené s mnoha výzvami, a to nejen osobními, ale i finančními, operativními, procesními nebo úředními. Musíte řešit všechno a hned a někdy je to opravdu metoda pokus – omyl. Proto v iniciativě platformy Pro podnikavé spatřuji opravdový přínos pro každého malého podnikatele. Podobný nástroj by mi v začátcích pomohl ušetřit čas, stres a nebojím se říct, že i finance,” říká jednatelka pivovaru Antoš Šárka Grguričová.

Na konkrétní situaci tuzemských podnikatelek se zaměřil výzkum Sociologického ústavu Akademie věd ČR. Z něj vyplývá, že nad rámec všech překážek, kterým společně čelí všichni mikro a malí podnikatelé, podnikající ženy pociťují významné problémy s plánováním času, a to zejména ty s malými dětmi. Tuto situaci jim navíc ztěžuje nedostatek zařízení péče o děti – zejména do 3 let jejich věku, stejně jako přetrvávající nerovná dělba péče a domácích prací v rodině. Pokud příjem podnikajících žen nedosahuje výše příjmu jejich partnera, leží často větší objem zodpovědnosti za péči o domácnost právě na nich.

„Studie jasně ukazuje, kudy vede cesta k odstranění překážek, které vytváří nerovné podmínky pro podnikání. Nevidím důvod, proč bychom se měli smířit s tím, že naše ekonomika ztrácí potenciál žen, které chtějí podnikat,“ říká zmocněnkyně vlády pro lidská práva Klára Šimáčková Laurenčíková.

Mohou pomoci moderní technologie?

Jako jeden z důležitých nástrojů podpory podnikatelky podle výzkumu vnímají digitální technologie, které by jim pomohly usnadnit práci, oslovit širší klientelu a umožnily práci z domova. Často to ovšem není tak jednoduché. Jejich většímu rozšíření mezi malými podnikateli a podnikatelkami podle průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2[2] brání stále relativně vysoká míra nedůvěry v technologie. Méně než polovina (47 %) majitelů a majitelek mikro a malých podniků důvěřuje technologiím v tom, že jim pomohou při důležitých obchodních rozhodnutích, jako je finanční plánování či řízení zásob.

„Zkušenosti podnikatelek ukazují, že bez digitálních technologií se ve svém podnikání zpravidla neobejdou. Zejména starším podnikatelkám, které k nim nemají tak blízko jako jejich mladší kolegyně, však může ovládnutí moderních technologii působit značné starosti. Od jejich zavádění podnikatelky odrazuje zejména časová a finanční náročnost. V řadě případů by proto uvítaly individuální poradenství ve formě koučinku nebo mentoringu,“ prozrazuje Markéta Švarcová z Akademie věd ČR.

Z výzkumu také vyplývá, že pro podnikatelky často nejsou peníze a zisk na prvním místě. Za úspěch považují především spokojenost svých zákazníků, prospěšnost a přínos pro svou komunitu a udržení kvality nabízených služeb.

Pro ty, kteří se chtějí rozvíjet, je tu platforma Pro podnikavé

Zcela zásadní je pro všechny podnikatelky a podnikatele komunita a pomoc od ostatních podnikavých, kteří každý den čelí podobným nástrahám. Data z průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2 ukazují, že zatímco státní správě a krajské či místní samosprávě mikro a malí podnikatelé a podnikatelky spíše nedůvěřují, obzvláště vysokou míru důvěry mívají právě v ostatní podnikatele.

Ti jim pomohou i v rámci nově spuštěné platformy Pro podnikavé určené všem mikro a malým podnikatelům a podnikatelkám, kteří si nevědí rady v otázkách optimalizace podnikání, digitálních technologií nebo celkového směřování podniku. Zájemcům platforma nabídne širokou škálu nástrojů, které jim předají všechny potřebné znalosti a informace, aby mohla jejich firma dlouhodobě růst. Ať už jde o návody, jak pracovat se sociálními médii, vést účetnictví nebo psát smlouvy, zájemci budou moci na platformě Pro podnikavé využít i mentoringu na míru od zkušenějších podnikatelů.

„Platforma Pro podnikavé je tu pro všechny podnikavé lidi, kteří mají chuť se rozvíjet, růst a prosperovat. Ale nejsou si třeba jistí, jak se postavit k moderním digitálním technologiím. Nevědí, které nástroje jim dokážou ušetřit hromadu času, a které jim naopak akorát přidělají spoustu práce. Od toho je tu naše platforma, která jim poskytne praktické rady a odbornou podporu. Naší cílovou skupinou jsou primárně mikro a malí podnikatelé a podnikatelky,“ představuje platformu Pro podnikavé ředitelka neziskové organizace CARE Česká republika Katarína Klamková.

„Pozice drobných podnikatelů a podnikatelek bývá často obtížná. Zatímco větší firmy mají na všechno lidi, na které mohou jednotlivé úkoly delegovat, oni musí úplně sami obsáhnout nespočet různých pozic. Jsou sami sobě řediteli, obchodními zástupci, markeťáky i personalisty. Ocení proto jakýkoliv nástroj či radu, které jim usnadní podnikání a zefektivní procesy,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.

„Malé a střední podniky jsou páteří české ekonomiky a naší prioritou je jim v jejich podnikání co nejvíce pomoci. Proto připravujeme programy na digitalizaci podniků, které jim pomohou s investicemi do nových technologií, jako jsou automatizace nebo robotizace. Díky tomu mohou společnosti snižovat své provozní náklady a zvýšit efektivitu. V oblasti snižování podnikatelské byrokracie současně připravujeme důležité digitální projekty, zejména projekt Portál podnikatele, který bude centrálním místem pro klíčové elektronické služby veřejné správy vůči podnikatelům, včetně transakčních služeb,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a dodává: „Zpřístupnění digitálních nástrojů, sdílení zkušeností a odstraňování bariér hraje důležitou roli v transformaci podnikatelského prostředí a přispívají k růstu celé ekonomiky. Proto iniciativu Strive Česko, která spustí web se službami pro podnikatele zdarma, oceňujeme, a udělili jsme jí naši záštitu.“

O programu Strive Česko

Mastercard Strive™ Česko je společná iniciativa Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika, která je realizovaná ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářskou komorou České republiky, Czechitas, OPERO – mentoringovým programem DoToho! a Aspen Institute Central Europe.  Program Strive Česko má záštitu Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky.

V rámci programu Strive Česko vzniká celý ekosystém, jehož součástí je digitální platforma Pro podnikavé. Ta bude přinášet malá zlepšení pro malé firmy, aby se děly velké věci.

Více informací o programu Strive Česko a platformě Pro podnikavé najdete na propodnikave.cz.

  1. Kvalitativního výzkumu Sociologického ústavu Akademie věd ČR Podnikání jako mužský svět? Využívání kompetencí v podnikání sebezaměstnaných žen a mikropodnikatelek v ČR se zúčastnilo celkem 53 podnikatelek, z toho bylo 41 sebezaměstnaných žen bez zaměstnaných osob a 12 mikropodnikatelek. Výzkum se zaměřoval zejména na zkušenosti podnikatelek s digitálními technologiemi, na jejich kompetence v této oblasti a na využívání měkkých dovedností v podnikatelské činnosti. Pozornost výzkum rovněž věnoval jejich vnímání podnikání včetně toho, jak jsou viděny coby podnikatelky svým okolím.
  2. Celostátní průzkum Barometr: Touha prosperovat – část 2: České mikro a malé podniky v roce 2023 vznikl v rámci programu Strive Česko, ze společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace Care Česká republika. Prezentovaná data pocházejí z dotazování majitelů, ředitelů nebo manažerů 1000 podniků kategorie samostatný podnikatel, mikro nebo malý podnik. Na otázky zaměřené na širokou veřejnost odpovídalo celkem 332 respondentů, kteří nevlastní mikro nebo malý podnik a ani v něm nepracují. Sběr dat proběhl od května do července 2023.

Nothing představuje Phone (2a)

Phone (2a) vychází z oceňované vlajkové lodi Phone (2) a přináší vyvážený uživatelský zážitek za dostupnou cenu.

Společnost Nothing dnes oznámila svůj nový telefon Phone (2a), který poskytuje optimální kombinaci parametrů pro každodenní využití. Phone (2a) je ideální telefon pro všechny, kteří rádi objevují nové inovace, líbí se jim svěží design a také zároveň vědí, co od svého telefonu chtějí i nechtějí. Novinka zaujme jedinečným a výkonným procesorem, kvalitním duálním fotoaparátem, mimořádně jasným AMOLED displejem a v neposlední řadě svým perfektně odladěním systémem.

„Letošní rok se v Nothing zaměřujeme na zrychlení našeho růstu a Phone (2a) je naším prvním krokem k tomuto cíli. Phone (2a) umožní větší skupině zákazníků vyzkoušet všechny naše inovace, které si zamilovalo po celém světě již nespočet zákazníků a zároveň věříme, že se Phone (2a) stane naším doposud nejprodávanějším produktem,“ řekl Carl Pei, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Nothing.

Výkon

Procesor Dimensity 7200 Pro, který byl exkluzivně vyvinut ve spolupráci se společností MediaTek, poskytuje ten nejlepší výkon při optimální energetické spotřebě. Mediatek 7200 Pro je postaven na nejnovější 4nm technologii druhé generace TSMC a bez námahy zvládne jakoukoli úlohu s bezkonkurenční efektivností a vysokou rychlostí. Ve spojení s až velkorysou 20GB operační pamětí s technologií RAM Booster zajišťuje osmijádrový procesor taktovaný až na 2,8 GHz svižný a pohotový multitasking po celý den. Phone (2a) má tak o 13 % vyšší výkon a o 16 % lepší účinnost, než měl původní Phone (1).

Společnosti Nothing i MediaTek úspěšně do Phone (2a) implementovali spousty vylepšení jako je funkce Smart Clean, která zajištuje o 200 % větší rychlost u čtení/zápisu na uložiště při dlouhodobém používání a funkci Adaptive NTFS, díky které probíhá přenos souborů mezi telefonem a počítačem s Windows o 100 % rychleji. I přes tyto nárusty v rychlosti se podařilo snížit energetickou náročnost důležitých komponent až o 10 %.

Výdrž baterie a nabíjení

Phone (2a) disponuje baterií o kapacitě 5 000 mAh, která telefon udrží v provozu až dva dny. Jde o největší kapacitu baterie u telefonů Nothing. Baterie není pouze větší, ale je také dokonalejší. Oproti Phone (1) se značně prodloužila životnost baterie a Phone (2a) tak dokáže udržet více než 90 % své kapacity baterie i po 1 000 nabíjecích cyklech – to odpovídá více než třem letům každodenního nabíjení. Baterie má také o 13 % nižší teplotu při nabíjení i používání telefonu.

Pro rychlé načerpání energie podporuje Phone (2a) 45W rychlé nabíjení, které dodá 50 % energie za pouhých 20 minut. Nabíjení tímto výkonem taktéž přispívá oproti vyšším hodnotám životnosti a opotřebení baterie.

Fotoaparát

Pro kvalitní fotografie za jakýchkoliv podmínek je připravena dvojice 50MP fotoaparátů, které jsou doplněny TrueLens Enginem. TrueLens Engine je řada pokročilých výpočetních algoritmů, které dohromady zajišťují, že každý snímek pořízený Phone (2a) se co nejvíce blíží reálnému světu. Do těchto algortimů patří i technologie Ultra XDR, která byla vyvinuta společně se společností Google a stará se o přesnější zobrazení světla a stínů na každém snímku. Ultra XDR funguje tak, že zachytí 8 snímků s různými úrovněmi expozice ve formátu RAW a poté až pětkrát upraví jas každého pixelu pro co nejvěrnější výsledek.

Pro pořizování dokonalých selfie najdeme ve výbavě Phone (2a) přední fotoaparát s rozlišením 32 MP, který využívá stejný snímač jako vlajkový Phone (2. Nabídne tak o 27 % vyšší citlivost na světlo oproti Phone (1) a umožňuje prokreslit do výsledného snímku více detailů.

Displej

O kvalitní podívanou se stará 6,7” flexibilní AMOLED displej, který umožňuje přesnou reprodukci 1,07 miliardy barev při minimální spotřebě. Díky špičkovému jasu 1 300 nitů poskytuje Phone (2a) nekompromisní zážitek ze sledování i v těch nejjasnějších venkovních podmínkách. Displej se dále může pochlubit 120Hz obnovovací frekvencí, která se dynamicky přizpůsobuje zobrazovanému obsahu a například u videí nebo statického obsahu se snižuje až na 30 Hz, aby se prodloužila výdrž baterie.

Phone (2a) má taktéž nejtenčí rámečky z rodiny telefonů Nothing, které měří symetricky na všech čtyřech stranách pouhých 2,1 mm. Výsledkem tohoto snížení je velmi působivý poměr displeje k tělu telefonu, který činí 91,65 %.

Design

Phone (2a) je dokonalým ztvárněním jedinečného designového stylu společnosti Nothing. Ve skutečnosti zhmotňuje vůbec první interní koncept telefonu, který byl vytvořen již v roce 2020 pár měsíců po založení společnosti.

U Phone (2a) se díky novému umístění fotoaparátu ve středu NFC cívky vytvořilo nové poznávací znamení telefonu – takzvané „oči“. Za nimi se nachází centrum inteligence, které pohání celý telefon tak jako mozek lidské tělo. Ostatní prvky jsou rozmístěné pomocí kruhového mřížkového systému. Ten se táhne až k okrajům telefonu a vytváří tak zaoblenější rohy, které mají nyní větší poloměr. Celkově tak zařízení působí celistvějším a jemnějším dojmem.

Phone (2a) zaujme historicky první unibody konstrukcí, jejíž boky obepínají tělo v úhlu 90 ° . Přináší tak svěží pohled na ikonický Nothing design a zároveň plynule integruje modul duálního fotoaparátu. Tato konstrukce je nejen esteticky příjemná, ale díky ní je zařízení pevnější a odolnější vůči pádu. Aby Phone (2a) ještě více svým vzhledem zaujal, je záměrně spodní část telefonu navržena tak, aby lehce narušila plynulost části horní. Kryt baterie je inspirován mapou metra v New Yorku od Massima Vignelliho. Nové rozložení fotoaparátu taktéž lépe stabilizuje telefon při položení na stůl a pomáhá eliminovat nechtěnou přítomnost prstů ve výsledných fotografiích.

Nothing OS

Phone (2a) vstupuje na trh s operačním systémem Nothing OS 2.5, který je postaven na Androidu 14 a dočká se celkem tří let podpory hlavních systémových aktualizací a čtyř let čtvrtletních bezpečnostních aktualizacích.

S operačním systémem Nothing OS 2.5 rozšířila společnost Nothing také svou nabídku widgetů, které dokážou ještě více informovat o všem potřebném přímo na domovské obrazovce a zajišťují snadnější interakci s telefonem. Mezi největší novinky patří widget Záznamník, který uživatelům umožňuje snadno vytvářet hlasové poznámky během cest. Dále společnost Nothing představuje Wallpaper Studio poháněné umělou inteligencí, které umožňuje neomezené možnosti personalizovaných tapet pro domovskou i zamykací obrazovku.

Světelné rozhraní Glyph

Nového přepracování se dočkal i ikonický svítící systém Glyph na zadní straně zařízení, který zosobňuje nový způsob interakce s chytrým telefonem. Nové rozhraní si stále zachovává funkce z telefonu Phone (2), jako je Glyph Timer nebo Glyph Progress, které mohou využívat i vývojáři třetí strany pro integraci do svých aplikací. Systém světel lze detailně taktéž nastavit pro notifikace či přiřadit určitý styl blikání ke kontaktu pro snadnější rozpoznání, kdo volá.

Udržitelnost

Phone (2a) dbá i na udržitelnost a uhlíková stopa je nejnižší napříč chytrými telefony Nothing. S hmotností 52 kg jde o 12,5 % nižší hodnotu než u Phone (1). S ohledem na neustálé zdokonalování v této důležité otázce vyvinula společnost Nothing ve svém výrobním závodě zcela nový recyklační proces, který umožňuje plastový odpad z výrobní linky sluchátek Ear (2) znovu použít na výrobu telefonu Phone (2a). Společnost Nothing stále dodržuje svůj závazek používat obaly bez plastů a místo nich používá recyklovaná vlákna. Samotné zařízení obsahuje taktéž řadu recyklovaných materiálů:

  • 100% recyklovaný hliník použitý ve vnitřním rámu telefonu
  • 100% recyklovaný cín na 6 deskách plošných spojů
  • 100% recyklovaná měděná fólie na hlavní desce s obvody
  • Recyklovaná ocel u 22 ocelových součástek
  • Více než 50 % plastových dílů pochází z udržitelných zdrojů

Dostupnost a ceny

V rámci zahájení prodeje Phone (2a) společnost Nothing s potěšením oznamuje své vůbec první partnerství v oblasti umělé inteligence se společností Perplexity, vyhledávačem s umělou inteligencí. Zákazníci, kteří si zakoupí Phone (2a) v období od 5. do 19. března, mohou získat až roční členství Perplexity Pro. Obliba Perplexity stále roste, jelikož existuje vysoká poptávka po platformě, která si poradí s nepřehledným informačním šumem a poskytuje přesné odpovědi uživateli. Společnost Nothing je zastáncem tohoto poslání a těší se, až tuto službu přinese novým uživatelům Phone (2a).

„Společnosti Perplexity a Nothing spojuje společný závazek pro poskytování skvělého produktu a přesvědčení, že vyhledávání informací by mělo být jednoduché a efektivní. Perplexity je skvěle navržený nástroj pro hledání odpovědí a Nothing Phone (2a) je skvěle navržené zařízení pro všestranné použití. Jsme tak velmi nadšení, že můžeme všem uživatelům Phone (2a) přinést Perplexity Pro,“ řekl Aravind Srinivas, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Perplexity.

Phone (2a) je k dispozici v černé a bílé barvě ve verzích 8 GB/128 GB a 12 GB/256 GB. Novinku si budou moci tuzemští zákazníci koupit již v úterý 12. března, a to za ceny:

  • 8 GB/128 GB – 7 999 Kč
  • 12 GB/256 GB – 8 999 Kč.

Více informací o telefonu a přesné parametry naleznete na stránkách nothing.tech, vizuály, videa a další materiály pak na tomto odkazu.

O společnosti Nothing

Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Její první telefon Phone (1) získal prestižní ocenění časopisu Time za nejlepší vynálezy v oblasti inovativního designu chytrých telefonů. Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnský společnost alternativní ekosystém technologických produktů pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2023 společnost na trh uvedla Phone (2), který se setkal s širokým ohlasem komunity, médií i nadšenců do designu a přispěl k dosažení dvou miliónů dodaných kusů napříč celou produktovou řadou za necelé tři roky působení společnosti.

K dnešnímu dnu společnost Nothing vydala tři modely bezdrátových sluchátek, tři chytré telefony a od září má i dceřinou značku CMF by Nothing. Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.

Modré límečky: nedostatkové „zboží“ na trhu práce. Firmy je lákají na stravenky i 14. plat

Zhruba 15 procent pracujících Čechů spadá do kategorie takzvaných modrých límečků. Zpravidla jde o řemeslníky a manuální pracovníky ve výrobě, stavebnictví, údržbě nebo logistice. Na trhu práce je těchto lidí zoufalý nedostatek.

Na trhu práce lze definovat 13 typů „límečků“ – profesí, které se liší platem, benefity i úrovní vzdělání zaměstnanců. K těm nejžádanějším na trhu práce se aktuálně řadí modré límečky, tedy zaměstnanci, kteří spíš než košile oblékají montérky a pracovní pláště. „Velká poptávka je zejména po řemeslných a technických profesích, jako jsou elektrikáři, instalatéři, svářeči, mechanici a seřizovači. Tato poptávka je důsledkem rostoucí potřeby údržby stávající infrastruktury, expanze nových projektů a také přirozeného obratu pracovní síly. Nabídka inzerátů na tyto profese vzrostla meziročně více než o polovinu, průměrně ale zaměstnavatelé obdrží pouze kolem pěti až deseti odpovědí během 30 dní,“ Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Nedostatek řemeslníků potvrzuje i Miloslav Janeček, ředitel jedné z největších odborných škol v Česku. Podle něj řemeslníci nechybějí jen ve firmách, problémy pociťují i sami koncoví zákazníci – sehnat kvalitního řemeslníka, třeba na drobnou rekonstrukci bytu, je totiž otázka několika měsíců. „Ze stavebních oborů chybí nejvíce svářeči, obkladači, ale stále pokrývači a klempíři. Průměrná čekací doba na kvalitního řemeslníka je v řádech měsíců. Například u malířů jsou to dva až tři měsíce, pokud zákazník potřebuje vymalovat jeden pokoj, ale třeba i půl roku a více, pokud chce vymalovat celý byt. Na obkladače se čeká více než půl roku, pokrývače, tesaře nebo klempíře může zákazník shánět i rok, na kamnáře si počkáte i dva roky,“ popsal ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

Většina řemeslníků a pracovníků z výroby nemá se sehnáním práce problém. Modré límečky patří při hledání zaměstnání ke konzervativnějším, stále nejvíce využívají inzeráty firem i personálních agentur. „V digitální éře modré límečky obrací svůj pohled k internetu a sociálním sítím, pracovní nabídky se objevují často na facebooku a různých lokálních pracovních skupinkách. Existují také webové stránky a platformy specializované přímo na manuální a technické profese, které nabízejí inzeráty zaměřené specificky na tuto cílovou skupinu. Jedním ze specializovaných pracovních portálů je acprace.cz Tento pracovní portál je zaměřen přímo pro rychlé a efektivní vyhledávání pracovních pozic vhodných výhradně spíše pro modré límečky, není potřeba dlouze vyplňovat odpovědní formuláře a dokládat životopisy. Uchazeč u vybrané pracovní pozice a lokality odpoví na základě rychlého kontaktu, stačí uvést i jen telefonní číslo a e-mailovou adresu. Na základě těchto informací se mu ozve konzultant – personalita, který má pozici na starost, a zbytek dořeší telefonicky nebo online,“ popsala Vladimíra Marková, ředitelka personální agentury AC Jobs.

Od hledání nové práce uchazeče zpravidla odrazuje dlouhý náborový proces, to ale u modrých límečků neplatí. Ti se na nová pracovní místa dostávají nejrychleji ze všech skupin. Obvykle do zaměstnání nastoupí do třech týdnů od pohovoru. „Výběrové řízení pro pozice modrých límečků se běžně zaměřuje na praktické dovednosti a zkušenosti kandidátů. Často zahrnuje osobní pohovory, praktické zkoušky a občasné ověření referencí. Proces je navržen tak, aby rychle identifikoval schopnosti uchazečů splňovat požadavky dané pozice. Výběrové řízení pro modré límečky je často jednokolové. Krátké výběrové řízení může vést k vyšší fluktuaci, protože rozhodovací proces je rychlý a méně komplexní. Právě modré límečky patří k těm zaměstnancům, kteří mění práci častěji, i kvůli krátkým výběrovým řízením neváhají odejít za lepšími platovými podmínkami,“ uvedla Vladimíra Marková.

Právě nabídkou vyšších platů se firmy snaží nalákat nové zaměstnance. Ty mohou u schopných řemeslníků dosáhnout i výše platů manažerů. „Průměrné měsíční finanční ohodnocení řemeslníků se samozřejmě liší podle oboru. Obecně zkušený řemeslník, který je zaměstnán u firmy, si v průměru vydělá 40 až 50 tisíc. Řemeslník pracující jako OSVČ si může vydělat až 80 tisíc měsíčně. A řemeslník, který zároveň dělá své řemeslo, ale navíc je ochoten a schopen nést zodpovědnost za další dva nebo tři řemeslníky, které zaměstnává, si vydělá ještě daleko více,“ řekl Miloslav Janeček. Vysoké finanční ohodnocení potvrzuje i Vladimíra Marková: „Nedávno jsme pro jednoho z našich klientů hledali elektrikáře, u této pozice nabízela firma nástupní plat 80 tisíc korun,“ řekla.

Dalším způsobem, jak firmy lákají modré límečky, jsou benefity. Aktuálně nejžádanějším benefitem v Česku je flexibilita, ta však ve výrobě zpravidla své místo nemá, firmy mají ale jiné trumfy, na které modré límečky slyší. „Uchazeči mají často v oblibě benefity v podobě náborových příspěvků a u řady pozic je poptávaný benefit ubytování. Velký zájem je i o finanční benefity v podobě 13. a 14. platu, nejrůznějších bonusů a prémií. Velký hlad je mezi zaměstnanci po placené dovolené v délce pěti týdnů a benefity související se zdravotním volnem. Stravenky neberou už zaměstnanci jako benefity, ale spíše jako běžný standard, přesto by je zaměstnavatelé neměli vyřazovat,“ popsala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Navzdrory tomu, že se většina mladé generace vidí spíš za kancelářským stolem než pracovním ponkem, zájem o učební obory se každoročně zvyšuje. Stav řemeslníků v Česku to ale do budoucna dramaticky nezlepší. „Česká ekonomika se orientuje na výrobní sektor, to generuje značnou potřebu po odbornících, jako jsou technici, mechanici, konstruktéři, technologové a elektrikáři. Problém s obsazováním některých pozic bude pokračovat a ke zlepšení bude docházet velmi pomalu. Starší generace řemeslníků odchází do důchodu a jejich nahrazení mladými začínajícími bude trvat velice dlouho,“ uvedla Vladimíra Marková.

Spousta firem se proto urychleně snaží nahradit lidskou práci stroji. Některé profese vhodné pro modré límečky tak v budoucnu zaniknou. „Automatizace, robotizace a umělá inteligence pravděpodobně nahradí řadu pracovních míst, která jsou primárně rutinní, patří sem například práce na montážních linkách, povolání, která jsou málo kvalifikovaná. Naopak kvalifikované instalatérské, elektrikářské či tesařské práce budou potřebné i v budoucnu,“ uzavřela Olga Hyklová.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

Čím si nejčastěji ničíme odpady? Největší zlo dělají spláchnuté vlhčené ubrousky, tampony, léky či tuky a zbytky jídla

Existuje celá řada věcí, které do vodovodního odpadu nepatří, a přesto v odpadních systémech domácností pravidelně končí. Servisní technici a instalatéři pak vyjíždějí k haváriím, které jsme si zapříčinili například splachováním vlhčených ubrousků, hygienických pomůcek, vlasů či tuků. Málokdo také tuší, že si takovým jednáním nejen poškozujeme odpadní potrubí a kalová čerpadla, ale také si díky zvýšeným nárokům na údržbu celého systému zvyšujeme poplatky, které jako koncoví spotřebitelé zaplatíme. Poškození se totiž týká nejen zařízení domácností, ale i celé městské infrastruktury.

„Zdůraznil bych hned několik věcí, se kterými se v praxi setkávám a které poškozují nejen odpadní potrubí, ale především kalová čerpadla, která s odpadní vodou pracují, respektive ji přemisťují. Jedná se hlavně o vlhčené ubrousky, vatové tampony, vlasy, tuky a zbytky potravin, pevné předměty obecně, abraziva a chemikálie společně s léky. Tyto faktory pak zapříčiňují výrazné snížení životnosti nejen celé potrubní trasy a čerpadel v dané domácnosti, ale v neposlední řadě v dlouhodobém horizontu neprospívají ani celému kalovému hospodářství. Zvyšují nezbytné výdaje na údržbu systému, které ve výsledku vždy dopadají na koncového spotřebitele. Jinými slovy si mnohdy nevědomky sami zvyšujeme poplatky svým nevhodným chováním,“ vysvětluje Otakar Pump, servisní manažer společnosti WILO CS.

V odpadech často končí i sutě a zbytky stavebních materiálů, ale třeba také mobilní telefony, houbičky na nádobí či úklidové utěrky a hadříky. Výjimkou nejsou ani boty či chemikálie. Samostatnou kapitolou jsou pak oleje, tuky a zbytky potravin. „Tuk a olej opravdu do odpadu nepatří. Tyto složky jsou zcela nevhodné pro proces čištění odpadních vod, usazují se v potrubní trase a hydraulice čerpadel. Převážně se splachují tuky, které pak v potrubí tuhnou a není snadné je odstranit. V průmyslových kuchyních se toto ošetřuje speciálními jímkami – lapoly, určenými přímo k separaci tuků. Veškeré spláchnuté zbytky jídel následně v procesu zahnívají, tvoří se bakterie a životní prostředí zatěžující metan,“ doplnil Otakar Pump.

Komplikace spojené se splachováním zmíněných předmětů a správné nakládání s nimi shrnuje následující tabulka:

Největší nepřátelé odpadu Komplikace způsobené špatným nakládáním Správné nakládání
Vlhčené ubrousky Ucpání potrubní trasy, zejména v ohybech a zúžených místech. Jsou problémem pro čerpadla s malou průchodností a řezacím mechanismem. Vytřídění do směsného komunálního odpadu.
Vatové tampony Vyhozením a spláchnutím do toalety způsobují zacpání potrubí a znehodnocení čerpadel – přetížení elektromotorů. Vytřídění do směsného komunálního odpadu.
Oleje a tuky Nevhodné pro proces čištění odpadních vod, usazují se v potrubní trase a hydraulice čerpadel. Ztuhlé tuky v potrubí není snadné odstranit. Vytřídění ideálně do popelnic určených na oleje a tuky.
Zbytky jídel Zahnívají v soustavě, tvoří se škodlivé bakterie a metan. Vytřídění ideálně do popelnic určených na gastroodpad.
Vlasy Vlasy se zachytávají v potrubí a na ně se dále nabalují další odpadní látky – zubní pasta, hleny, tuk apod. Vytřídění do směsného komunálního odpadu.
Pevné předměty a abraziva Abrazivní materiály, písky, kamínky, kusy omítky, ale i další pevné materiály zanášejí potrubní systém. Ty, které se dostanou až k čerpadlům, poškozují jejich oběžná kola a hydrauliku. Abraziva, písky – většina stavebního materiálu patří do sběrného dvora.

Houbičky na nádobí – směsný odpad.

Hadry – kontejner na textil, znečištěné do směsného odpadu nebo sběrného dvora. Do nebezpečného odpadu patří hadry od chemikálií.

Boty – zničené do směsného odpadu, zachovalé do kontejneru na textil.

Chemikálie a léky Toaleta a vodovodní systém celkově není určen pro splachování chemických látek a léků. Znehodnocují odpadní vody, špatně se odstraňují a způsobují koroze potrubního systému a čerpadel. Léky – nepotřebné a prošlé léky odevzdat do lékárny.

Chemikálie – nebezpečný odpad, sběrný dvůr.

Graficky zpracovanou tabulku naleznete ke stažení zde.

O společnosti Wilo:

Wilo je nadnárodní technologická skupina, která patří k předním světovým výrobcům čerpadel a čerpacích systémů pro zařízení budov, vodní hospodářství a průmyslový sektor. Společnost byla založena roku 1872 v Dortmundu, v průběhu své dlouhé a úspěšné historie se rozvinula do podoby významného globálního hráče. V současnosti zaměstnává více než 8 200 lidí po celém světě. Skupina Wilo věnuje zvláštní pozornost globálním trendům jako je urbanizace, změna klimatu, řešení nedostatku vody a zvýšení energetické soběstačnosti, stejně jako technologickému pokroku a digitalizaci.

ComSource se rozšířil do Brna, chce zde vybudovat technologické centrum

Praha, 5. března 2024 – Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, otevřela v únoru novou pobočku v Brně. Postupně zde chce vybudovat své nové technologické centrum a pořádat i školení zákazníků v rámci své ComSource akademie. Kromě pražské centrály má ComSource pobočky ještě v Písku a v Bratislavě.

„Chceme využít potenciálu Brna v oblasti technologického know-how a náš tým tak zde budou tvořit především techničtí odborníci. Samozřejmě nám ale nové kanceláře umožní být i blíže našim zákazníkům z Moravy. Kromě běžných obchodních setkání se zde pro ně chystáme pořádat i školení v rámci naší ComSource akademie,“ říká Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource.

„Stávající počet několika brněnských zaměstnanců budeme postupně navyšovat. Vidíme zde díky řadě zajímavých univerzitních studijních programů velký potenciál, ostatně zvažujeme i přímou spolupráci s místními univerzitami a jejich studenty,“ dodává druhý spolumajitel společnosti ComSource Michal Štusák.

Nová pobočka je umístěna na adrese Holandská 878/2, 639 00 Brno.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Světové pohostinství má českého jednorožce. Mews získává investici 110 milionu dolarů, hodnotou atakuje 1,2 miliardy dolarů

Česká firma Mews, přední světový poskytovatel systému pro správu ubytovacích zařízení, získává investici doplňující investiční kolo Series C z roku 2022. Navazuje tak na úspěšný loňský rok, kdy firma Richarda Valtra akvírovala tři společnosti, dosáhla počtu 5 000 klientů a spustila nové pobočky ve Španělsku a Nizozemsku. Současné investiční kolo vede Kinnevik, společně s dalšími stávajícími investory Revaia, Goldman Sachs Alternatives a Notion Capital, novým investorem se pak stává LGVP. Prostředky v celkové hodnotě 110 milionů dolarů plánuje Mews využít k posílení globální expanze, dalšímu vývoji a akvizicím, které umožní urychlit digitální transformaci pohostinství.

„U některých předních světových značek poskytujících služby v oblasti pohostinství jsme svědky obrovského posunu. Samy chtějí urychlit svou digitální transformaci a změnit způsob poskytování svých služeb. Toto financování nám umožňuje pokračovat ve vytváření špičkových produktů v oboru s prvotřídním týmem, který za námi stojí. Za pět let bude způsob interakce mezi značkami pohostinství a hosty zcela jiný a Mews bude v čele této nové éry,“ říká Richard Valtr, zakladatel společnosti Mews.

Nezastavitelný růst – od tržeb až po zaměstnance a uživatele

Během posledního roku se společnosti podařilo dosáhnout více než 60% nárůstu meziročních tržeb, přičemž překročila hranici 100 milionů dolarů v ročních čistých příjmech. Dnes je prostřednictvím Mews spravováno více než 350 000 pohostinských prostorů napříč 5 000 zákazníky po celém světě, včetně Strawberry Hotels, The Social Hub a Airelles, přičemž se celosvětově skrz Mews uskuteční více než 16 milionů check-inů ročně. Společnosti se podařilo výrazně zvýšit objem zprostředkovaných plateb, který nyní přesahuje 8 miliard dolarů. Tento úspěch je doplněn třemi akvizicemi – Frontdesk Anywhere, Hotello a Nomi – čímž se celkový počet akvizic společností v oblasti pohostinství zvýšil na osm.

„Toto financování je zásluhou síly naší vize, týmu Mews, pokrokově smýšlejících zákazníků a našich investorů, kteří nám pomohli dostat se tam, kde jsme dnes. Vzhledem k tomu, že stále více hoteliérů využívá moderní technologie, máme obrovskou příležitost pomoci jim zefektivnit jejich provoz, budovat ziskovější podniky a poskytovat personalizované zážitky hostům. S Mews se nacházíme v jedinečné pozici, která tuto transformaci odvětví umožňuje,“ říká Matt Welle, generální ředitel společnosti Mews.

Cesta za bájným jednorožcem

Richard Valtr, bývalý hoteliér, založil společnost Mews v roce 2012 při stavbě hotelu Emblem v Praze. Poté, co v mládí pravidelně trávil letní prázdniny jako noční recepční, si Valtr uvědomil, že pohostinství je postaveno na zastaralých technologiích a že hotelový provoz může zefektivnit vytvořením cloudového systému, který se integruje s dalšími technologiemi. Po dvou letech vývoje vznikl Mews, který si mezi hoteliéry velmi rychle našel své zákazníky. Mews získal za dobu své existence podporu významných světových investorů. Hodnota firmy nyní činí 1,2 miliardy dolarů, což ve startupovém světě značí status příslovečného jednorožce.

„Matt a Richard budují produkt a tým, který definuje celé odvětví pohostinství. Velmi krátce od naší první investice Mews překonal naše očekávání. A to nejen díky tomu, že se posunul do nových regionů a segmentů. Jsme nadšeni, že můžeme dále podporovat tým Mews v realizaci jejich ambicí a ještě rychlejší akceleraci – zejména v kombinaci softwaru a plateb, které rozšiřují produkt platformy. Těšíme se na to, kam cesta s Mews povede, a na to, že budeme součástí transformace, která probíhá v celém odvětví,“ říká Akhil Chainwala, investiční ředitel společnosti Kinnevik.

„Mews má transformační dopad na podporu některých z nejinovativnějších značek v oblasti pohostinství po celém světě, v současné době se zavádění cloudu zrychluje napříč celosvětovým odvětvím cestovního ruchu v hodnotě 15,5 bilionu amerických dolarů. Se zvýšenou poptávkou po moderních technologiích je společnost Mews a její špičková platforma v oboru připravena umožnit ještě širšímu okruhu zákazníků z oblasti pohostinství transformovat jejich provoz, diverzifikovat příjmy a zlepšit zážitky hostů,“ doplňuje Alexander Lippert, výkonný ředitel společnosti Growth Equity v Goldman Sachs Asset Management.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 5 000 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností Hotel Tech Report, stejně jako Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.

Mezinárodní den žen 8.3. – příležitost bilancovat rovnost mužů a žen

Česko se v globálním žebříčku rovnosti propadá. Co by měly firmy dělat pro větší zapojení žen – nejvíce nevyužitelného pracovního kapitálu

Mezinárodní den žen je vhodnou příležitostí podívat se blíže na to, jak si ženy stojí na trhu práce, jestli jsou rovnoprávně odměňovány, jestli mají rovné kariérní příležitosti, či jak by měly firmy k ženám přistupovat, aby naplno využily jejich potenciál.

Nezisková organizace International Women´s Day vyhlásila tématem letošního MDŽ „Inspire Inclusion“, tedy inkluze jako zdroj inspirace. Inkluze, diverzita, rovnost a začleňování (DEIB) jsou oblasti, na které by se měly zaměstnavatelé soustředit a snažit se o změnu současného stavu. Podle průzkumu ManpowerGroup index trhu práce, který jako doplňkové téma k náborovým plánům zaměstnavatelů tentokrát sleduje rovné příležitosti žen a mužů, jsou v České republice iniciativy k dosažení genderové rovnosti v různém rozsahu nastavené u 78 % firem, u 39 % probíhají programy podle plánu a u stejného počtu nepřinášejí požadované výsledky. Do genderové rovnosti je zahrnuto rovné odměňování, rovné kariérní příležitosti a rovný přístup k manažerským rolím. „I když jedna pětina oslovených firem tvrdí, že rovnosti v jejich firmě již bylo dosaženo a 29 % věří, že jí dosáhnou do dvou let, tak realita je jiná. Podle průzkumu společnosti Dun & Bradstreet bylo v ČR v roce 2023 na vysokých manažerských pozicích pouze 13 % žen, a to je jen jeden z mnoha příkladů nerovného přístupu“, říká Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup a dodává, že „mnoho žen by uvítalo větší flexibilitu, než jsou jim vedoucí ochotni poskytnout, což zapříčiňuje, že 60 procent žen zvažuje v roce 2024 odchod ze své současné pozice.“ Přitom se podle průzkumu McKinsey´s 2023 Women in the Workplace research zvyšuje procento žen, které touží po kariérním růstu a mají ambici se profesně posouvat a ve své práci zlepšovat. Firmám tak hrozí, že přijdou o velmi cenný a motivovaný pracovní kapitál.

K úplné genderové rovnosti bude potřeba při současném tempu 131 let

Podle každoroční zprávy Světového ekonomického fóra (WEF) Global Gender Gap Report 2023, který monitoruje situaci ve 146 zemích, se globálně rozdíly mezi muži a ženami oproti minulému roku mírně snížily. Přestože se genderové rozdíly snižují dlouhodobě, při současné rychlosti bude k úplné rovnosti potřeba ještě 131 let.

Situace v Česku se oproti minulému roku dokonce výrazně zhoršila. Zatímco v roce 2022 se Česká republika umístila na 76. místě, v roce 2023 došlo k propadu o dvacet pět příček a společně s Maďarskem a Kyprem se v rámci Evropy umístila nejhůře. Největší příčinou propadu je nerovnost v odměňování, v pracovních příležitostech a zastoupením žen v politice, kde je po posledních volbách menší počet žen na ministerských pozicích či v parlamentu. Naopak v oblasti dosaženého vzdělání má Česko dlouhodobě 100% hodnocení s tím, že studuje větší počet žen než mužů.

Nejvíce se úplné rovnosti mezi muži a ženami přibližuje Island se skóre 91,2 %. Na prvních deseti místech je dále Norsko (87,9 %), Finsko (86,3 %), Nový Zéland (85,6 %), Švédsko a Německo (81,5 %), Nikaragua (81,1 %), Namibie (80,2 %), Litva (80 %) a Belgie (79,6 %).

Rozdíly v platech jsou v Česku stále vyšší než evropský průměr

Ani v rovném odměňování není Česko nejlepším příkladem. 79 % zaměstnavatelů sice uvádí, že se tímto tématem zabývají, ale z toho 38 % respondentů uvádí, že progres byl menší, než čekali nebo skoro žádný, 16 % si dokonce žádné kroky v rovném odměňování nenastavilo.

Oproti roku 2022 se pomyslné nůžky mezi platy mužů a žen v Česku rozevřely. Na výplatní pásce mají ženy podle statistik Gender pay gap v průměru o 16,4 % méně než muži, což je více než evropský průměr (13 %). Je ale potřeba říct, že v roce 2022 se platy přiblížily hlavně z důvodu mimořádných odměn ve zdravotnictví během pandemie COVID-19, tedy srovnání roku 2022 a 2023 je tímto trochu zkreslené.

„Ženy nerovné odměňování vnímají jako velkou nespravedlnost a politici v EU se rozhodli tento problém řešit. Nová směrnice Evropské unie má dohlédnout na to, že míra nerovnosti musí klesnout pod 5 %. Směrnice se snaží posílit práva zaměstnanců, zvýšit transparentnost v odměňování a posílit zásady stejné odměny za práci stejné hodnoty. Zaměstnavatelé budou mít například povinnost sdělovat průměrnou mzdu na podobném tipu pozice a přijde i povinnost uvádět mzdu v náborovém inzerátu,“ říká Jaroslava Rezlerová.

V Česku na novou směrnici zaměstnavatele připravuje Projekt 22 % K ROVNOSTI pod Ministerstvem práce a sociálních věcí, který zaměstnavatelům poskytuje odborné know-how a spravuje a vyvíjí nástroje, které přispívají k řešení nerovného odměňování. Pokud mají firmy zájem otestovat, jak si stojí v rovném odměňování, mohou použít analytický nástroj Logib, do jehož testování se společnost ManpowerGroup také úspěšně zapojila a získala certifikaci o rovném odměňování.

Nový přístup k organizaci práce může přispět k genderové rovnosti a vyšší diverzitě

„Za tři hlavní nástroje pro podporu větší rovnosti žen považujeme zvyšování flexibilních forem zaměstnávání, rozvoj zaměstnanců a zavádění nových technologií,“ říká Jaroslava Rezlerová. V průzkumu ManpowerGroup z 525 dotázaných českých organizací 31 % souhlasilo, že vyšší pracovní flexibilita byla při zvyšování diverzity na pracovišti nejefektivnější. Firmám se také při snaze o vyšší diverzitu vyplatilo investovat do mentoringu (29 %), do interních programů k rozvoji leadershipu (28 %), či intenzivnější spolupráce s vysokými školami. Z dat také vyplývá, že zavádění nových technologií pomáhá organizacím být flexibilnější, a tím podporovat rovnost na pracovišti. V Česku s tímto názorem souhlasí 54 % firem. „Zajímavostí také je, že rovná polovina firem se shoduje na tom, že na IT pozicích (které bývají vnímány jako převážně mužská specializace) pracuje více žen, než tomu bylo v minulosti. Co se týče benefitů a HR procesů, které podporují flexibilní formy zaměstnávání, tak 26 % českých zaměstnavatelů je neplánuje zavést a 33 % je sice aktuálně nemá, ale plánuje je zavést v příštím roce,“ uzavírá Jaroslava Rezlerová.

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2022, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

realme odhaluje datum uvedení řady realme 12 Pro, portrétního mistra s vlajkovým periskopickým fotoaparátem

Společnost realme, celosvětově nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů, oficiálně oznámila datum uvedení očekávané řady realme 12 Pro na český trh. Tato řada, která se má stát přední volbou pro mladé spotřebitele v oblasti fotografování s chytrými telefony, bude uvedena na trh dne 19. března 2024.

Digitální řada realme, která je známá svými špičkovými zobrazovacími technologiemi, se loni postarala o rozruch vydáním modelu 11 Pro, který se stal prvním smartphonem ve své cenové kategorii s 200Mpx fotoaparátem. Nyní se tato řada chystá představit další převratnou novinku, a to vlajkovou loď s periskopovým fotoaparátem, která zahájí éru vlajkových lodí s periskopovým fotoaparátem.

Vrcholem řady realme 12 Pro je periskopový teleobjektiv Next-gen Imaging, který si rychle vysloužil uznání jako nejlepší periskopový portrétní fotoaparát v segmentu.Periskopový objektiv řady realme 12 Pro vede ve svém segmentu s 3násobným optickým zoomem, což odpovídá ohniskové vzdálenosti 71 mm, ideální pro portrétní snímky v profesionální kvalitě. Tento model se dále odlišuje tím, že je vybaven ½palcovým snímačem OV64B, největším periskopovým snímačem ve své třídě, který zajišťuje bezkonkurenční citlivost na světlo.

Řada realme 12 Pro mění pravidla fotografování s chytrým telefonem a je vybavena vlajkovou lodí Omnifocal Photography System. Tento inovativní systém integruje hlavní fotoaparát Sony IMX890 s OIS pro vynikající noční fotografie, špičkový periskopový teleobjektiv a ultraširokoúhlý fotoaparát. Tyto objektivy společně nabízejí všestranné možnosti zoomu 0,6×, 1×, 2×, 3× a 6× a poskytují bezkonkurenční čistotu a detaily při všech ohniskových vzdálenostech. Ve spojení s digitálním zoomem 120X vyniká řada realme 12 Pro ve své třídě a přináší všestrannost a kvalitu každého záběru.

Řada realme 12 Pro je dále vylepšena algoritmem nové generace vyvinutým společně se společností Qualcomm. Tento algoritmus pohání funkce vylepšení obrazu, jako je LightFusion Engine pro lepší čistotu a tónování a NightEye Engine pro vynikající noční fotografie.

Spolupráce s oscarovými kameramany při vytváření filmových portrétů

Kromě toho společnost realme oznámila vzrušující spolupráci s Claudiem Mirandou, držitelem Oscara za kameru, která přinese kouzlo filmového průmyslu do řady realme 12 Pro. Cílem tohoto průkopnického partnerství je napodobit technické specifikace filmového průmyslu a vytvořit první filmový portrét.

Ohromujícím aspektem této spolupráce je uvedení tří speciálně upravených filmových filtrů pro řadu realme 12 Pro: Journey, Memory a Maverick. Tyto filtry jsou inspirovány neuvěřitelnými Mirandinými filmovými snímky a jejich cílem je vytvořit snový, klidný a schopný retro styl se silným filmovým nádechem. Každý filtr je pečlivě navržen tak, aby kopíroval vizuální podstatu kultovních filmů, jako je Život Pí, Podivuhodný případ Benjamina Buttona a Top Gun: Maverick“.

Řada realme 12 Pro navíc nabízí uživatelům možnost fotografovat v širokoúhlém filmovém formátu 2,39:1 bez nutnosti dodatečného ořezu a také představuje revoluční algoritmus Cinematic Bokeh, který vylepšuje zážitek z portrétní fotografie.

realme 12 Pro Series září v ponorkově modré a béžové variaci

Kromě technické dokonalosti se hodinky realme 12 Pro Series poprvé představují ve dvou luxusních barvách, které vycházejí ze dvou nejklasičtějších barev na trhu s luxusními hodinkami – modré Submarine Blue a béžové Navigator Beige. Submarine Blue, zářivě modrá barva, kterou lze často spatřit v designu ciferníků hodinek luxusních značek. Je inspirována mystickými hlubinami oceánu a nabízí klidnou a zároveň dynamickou estetiku. Naproti tomu Navigator Beige je přírodní barva, kterou často najdete na rámečku, číselníku a řemínku různých hodinek. Je poctou duchu objevování a ztělesňuje smysl pro nadčasovou eleganci a dobrodružství.

Hodinky Ollivier Savéo Elegance v designu řady realme 12 Pro Design

Společnost realme Design Studios spojila své síly s uznávaným francouzským výrobcem luxusních hodinek Ollivierem Savéo, který je známý svou prací pro ikonické švýcarské značky, jako jsou Rolex, Roger Dolby, Piaget, Breitling a Quentin. Tato spolupráce vnáší do řady realme 12 Pro směs vysoké horologie a pokročilé mobilní technologie, která se odráží ve složitých designových detailech této řady. Společnost Ollivier se inspirovala ciferníky luxusních hodinek a použila prémiové materiály, a tak do vzhledu smartphonu plynule integrovala prvky hodinářského designu. Je vybaven leštěným ciferníkem Sunburst s více než 500 propletenými slunečními paprsky, precizně broušeným zlatým rýhovaným rámečkem a hedvábnou prémiovou veganskou kůží, což vytváří ucelený design inspirovaný luxusními hodinkami.

Více informací o produktu a cenách bude k dispozici od 19.března

Realme 12 Pro Series bude mít premiéru 19. Března.Vedle působivých obrazových a designových schopností se tento produkt může pochlubit konfigurací na úrovni vlajkové lodi.

O společnosti realme:

realme je globální společnost zabývající se spotřebitelskými technologiemi, která narušila trh s chytrými telefony tím, že zpřístupnila špičkové technologie. Nabízí řadu chytrých telefonů a lifestylových technologických zařízení, která se mohou pochlubit špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem přizpůsobeným zejména mladým spotřebitelům. Společnost realme, kterou v roce 2018 založil Sky Li, se během pouhých tří let rychle stala jednou z pěti nejlepších značek chytrých telefonů na 30 trzích po celém světě. Společnost rozšířila své působení v mnoha regionech, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Středního východu, Latinské Ameriky a Afriky, a nashromáždila celosvětovou uživatelskou základnu čítající více než 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamená pro společnost realme významnou fázi rebrandingu s novým sloganem Make it real. Pod tímto novým duchem značky se realme věnuje více než kdy jindy mladým uživatelům s cílem přinášet jim do života skutečné, jasné a hmatatelné výhody. Více informací naleznete na adrese www.realme.com.

Exit mobile version