Nové radary Axis s pomocí AI sledují detekční pole až 270° a eliminují falešné poplachy

Společnost Axis Communications představuje novou generaci síťových radarů s podporou umělé inteligence, které přinášejí přesnou detekci pohybu a spolehlivou klasifikaci objektů v reálném čase. Díky kombinaci radarové technologie a AI analýzy poskytují v rámci bezpečnostního systému detailní přehled o dění v monitorovaném prostoru a minimalizují počet falešných poplachů.

Radar AXIS D2122-VE nabízí široké horizontální detekční pole 180° a je ideální k montáži na zdi nebo ploty. Dokáže rozpoznávat objekty ve vzdálenosti až 140 m v oblasti o rozloze 20 000 m². Druhý produkt, radar AXIS D2123-VE, nabízí ohromující horizontální detekční pole až 270°, a proto je ideální montovat ho na sloupy nebo do rohů, kde dokáže rozpoznávat objekty v oblasti o rozloze až 30 000 m².

Oba radary s využitím umělé inteligence nabízejí přesnou klasifikaci objektu na velké ploše nezávisle na počasí, denní době nebo světelných podmínkách 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Radar „vidí“ i v mlze nebo v úplné tmě.

Díky nízké energetické náročnosti jsou radary ideální k mobilnímu dohledu nebo instalaci v odlehlých oblastech, kde je omezená dostupnost napájení (např. solární elektrárny).

Vícevrstvé detekce s AI

Nové síťové radary Axis využívají umělou inteligenci a hluboké učení k rozpoznání a klasifikaci různých typů objektů, jako jsou osoby nebo vozidla, a umožňují tak přesnější vyhodnocování událostí. Systém rozlišuje typy objektů podle jejich velikosti, pohybových vzorců a rychlosti, což pomáhá omezit počet falešných poplachů, například při detekci zvířat nebo pohybujících se stínů. Díky takzvané „vícevrstvé detekci“ dokáže systém kombinovat informace z různých úhlů a vrstev prostoru, čímž poskytuje bezpečnostním operátorům přesnější obraz o skutečném dění v monitorované oblasti.

Fúze radaru s PTZ kamerou Axis zvyšuje přesnost detekce

Radary pracují buď jako samostatná zařízení, nebo je lze integrovat s vybranými PTZ kamerami Axis disponujícími čipem ARTPEC-9, které pomáhají zajistit bezproblémový provoz přesným vizuálním ověřováním a automatickým sledováním (trasováním) pohybujících se objektů. Taková integrace umožňuje fúzi radaru a videa, kde radarová analytika (i s využitím umělé inteligence) funguje v kombinaci s AI videoanalytikou v PTZ kameře a zásadně minimalizuje falešné poplachy. Obě zařízení se integrují prostřednictvím edge-to-edge technologie a veškeré konfigurace se pak řídí prostřednictvím PTZ kamery. Dík tomu vám při instalaci stačí pouze jeden kabel, jedna IP adresa a jedna licence softwaru VMS.

Můžete také nastavit dvojité ověřování, kdy musejí obě analytiky – radarová i video – před spuštěním poplachu potvrdit detekci a klasifikaci. Tento vícevrstvý přístup vede k maximální efektivitě s obohacenými daty a lepšími nástroji rozhodování ostrahy i provozního personálu a zároveň dál snižuje riziko falešných poplachů.

Efektivní pokrytí rozsáhlých ploch

Síťové radary Axis jsou ideálním řešením sledování rozsáhlých otevřených prostor, jako jsou, průmyslové areály, překladiště, logistické terminály, školní kampusy nebo dopravní uzly. Díky své schopnosti spolehlivě detekovat pohyb i v náročných podmínkách nacházejí uplatnění také v ochraně kritické infrastruktury, například elektráren, vodáren, ropných terminálů, nemocnic nebo budov se zvláštním určením. Umožňují efektivní zabezpečení oblastí, kde by instalace velkého množství kamer byla nákladná nebo technicky nevhodná.

Navrženy jsou pro flexibilní instalace v interiéru i exteriéru a vyznačují se velmi nízkou spotřebou energie a možností napájení přes PoE, včetně podpory PoE out pro přímé připojení dalších zařízení.

Radary lze snadno integrovat do stávajících bezpečnostních systémů Axis a využívat je v kombinaci s kamerami, audiozařízeními nebo analytickými aplikacemi, což usnadňuje jejich přizpůsobení měnícím se bezpečnostním požadavkům.

Mezi klíčové vlastnosti radaru AXIS D2122-VE a AXIS D2123-VE patří:

  • horizontální detekční pole 180°/270°;
  • klasifikace objektů v rozsáhlých oblastech;
  • detekční a rozpoznávací zóny ve tvaru boxu pro efektivní pokrytí;
  • hluboká integrace s vybranými PTZ kamerami;
  • možnost fúze technologií radaru a videa.

Radary AXIS D2122-VE a AXIS D2123-VE budou dostupné prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis v 1. čtvrtletí roku 2026.

Další informace o radarové technologii ve videodohledu najdete na stránkách Axis.com zde.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis umožňuje rozvoj inteligentního a bezpečného světa s pomocí řešení, která zvyšují úroveň bezpečnosti a zlepšují efektivitu procesů v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitnímu vzdělávání v oboru. V současnosti má Axis přibližně 5 000 specializovaných zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

 

Korejské čipy na vzestupu: OpenAI uzavřelo spolupráci se Samsungem a SK Hynix

Trhem nedávno otřásla zpráva o spolupráci Nvidie a OpenAI v hodnotě 100 miliard USD, a nyní tvůrce modelu ChatGPT oznámil další významné partnerství. Tentokrát se týká dvou klíčových jihokorejských výrobců čipů – Samsungu a SK Hynixu. Obě společnosti následně zaznamenaly růst ceny akcií: Samsung se přiblížil úrovním z ledna 2021, zatímco SK Hynix opět překonal své historické maximum.* Co bude dál?

Stargate

Je pochopitelné, že OpenAI, společnost známá svým jazykovým modelem ChatGPT, potřebuje stále více výpočetní techniky, a tím pádem i více specializovaných čipů, které dokážou zpracovávat obrovské objemy dat. Pod záštitou americké společnosti Stargate tak vzniká partnerství se Samsungem a SK Hynix, díky němuž by OpenAI měla vyřešit dva zásadní problémy – nedostatek paměťových čipů a kapacity datových center v Jižní Koreji. Výsledné oznámení přišlo po setkání generálního ředitele OpenAI Sama Altmana a jihokorejského prezidenta Lee Jae Myunga v Soulu. Do projektu se navíc zapojuje i korejské ministerstvo vědy, informačních a komunikačních technologií, SK Telecom a dceřiné společnosti Samsungu.

HBM4

Z technického hlediska poutá největší pozornost nejnovější generace čipů High Bandwidth Memory (HBM4). Ty budou tvořit srdce budoucích grafických procesorů od Nvidie, konkrétně nové architektury Rubin, která má pohánět nejmodernější datová centra a AI aplikace už od konce roku 2026. V této souvislosti SK Hynix oznámil, že je již plně připraven na masovou výrobu HBM4 – což je významná zpráva, protože právě tato společnost je dnes pro Nvidii hlavním dodavatelem tohoto typu pamětí. Na druhé straně Samsung, kdysi bezkonkurenční lídr trhu, zatím pracuje na certifikaci svých čipů u Nvidie. Bitva o pozici hlavního dodavatele „paliva“ pro AI revoluci tedy nabírá na síle, přičemž investorům zároveň přináší příležitost k diverzifikaci portfolia. Do širšího kontextu této situace zapadá i červencová analýza Counterpoint Research, která odhalila, že SK Hynix v rámci tržeb během druhého čtvrtletí 2025 vzrostl oproti prvnímu čtvrtletí o 31 procent, čímž dohnal Samsung.*

Samsung a jeho výzvy

Bohužel, Samsung prochází poměrně složitým obdobím. Na konci druhého čtvrtletí 2025 zaznamenala jeho čipová divize meziroční pokles zisku o téměř 94 procent.* Finanční ředitel Soon-cheol Park sice investory ujistil, že ve druhé polovině roku očekává oživení, ale situace je jasná – pokud nechce Samsung přenechat své vedoucí postavení rivalovi SK Hynix, bude se muset co nejrychleji adaptovat.

Výhled do budoucna

Nejnovější partnerství OpenAI se Samsungem a SK Hynix ukazuje, že v blízké budoucnosti budou klíčem k úspěchu v oblasti AI pravděpodobně právě paměťové čipy HBM4. Akcie obou zúčastněných výrobců již na tuto zprávu reagovaly – SK Hynix dosáhl nového absolutního maxima, zatímco jeho hlavní konkurent opět testuje cenové úrovně z roku 2021.* V obou případech to v konečném důsledku odráží dlouhodobý potenciál, jehož mohou být investoři součástí.

Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd.

* Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků.

Útočníci zneužívají realistické PDF faktury k podvodům, varuje HP v novém průzkumu

Hlavní body zprávy

  • Pokročilý phishing: Útočníci zdokonalují napodobování běžných nástrojů, aktuálně návnady v PDF
  • Skrytý malware: Škodlivý kód ukrytý v datech pixelů obrázků, který dokáže infikovat uživatele a následně zakrýt stopy
  • Život z legitimních nástrojů: Útočníci využívají techniky living-off-the-land k obcházení detekčních nástrojů

Praha, 14. října 2025 – HP Inc. vydala svůj nejnovější Threat Insights Report, který ukazuje, jak stále častější používání kombinace technik „living-off-the-land“ (LOTL – využití běžně dostupných nástrojů a funkcí systému k provádění útoků) a phishingu obchází tradiční nástroje pro detekci bezpečnostních hrozeb. Tyto techniky, kdy útočníci využívají legitimní nástroje a funkce počítače k provedení útoku, jsou už dlouho součástí výbavy kyberzločinců. HP však varuje, že stále častější zneužití různých, často neobvyklých binárních souborů v rámci jedné kampaně, ztěžuje rozlišování mezi škodlivou a legitimní aktivitou.

Threat Insights Report poskytuje analýzu reálných kyberútoků a pomáhá organizacím držet krok s nejnovějšími technikami, jakými se kyberzločinci vyhýbají detekci a pronikají do IT systémů v rychle se vyvíjejícím prostředí kybernetické kriminality. Na základě dat z milionů koncových zařízení využívajících HP Wolf Security identifikoval tým HP následující kampaně:

  • Falešné PDF faktury v Adobe Reader: útočníci připojili skript, který umožňuje vzdálený přístup k napadenému zařízení. Tento skript byl ukrytý v malé SVG návnadě, která vypadala jako realistická faktura PDF s falešným načítacím barem, což mělo navýšit šance na otevření souboru a spuštění infekčního řetězce.
  • Malware skrytý v pixelech obrázků: útočníci využili soubory Microsoft Compiled HTML Help k tomu, aby ukryli škodlivý kód v pixelech obrázků. Tyto soubory byly maskované jako projektové dokumenty a obsahovaly XWorm payload, který následně vykonal několik kroků infekčního řetězce zahrnujícího techniky LOTL. PowerShell byl použit pro spuštění CMD souboru, který odstranil důkazy o stažených souborech.
  • Lumma Stealer v IMG archivech: Lumma Stealer byla jedna z nejaktivnějších rodin malwaru v druhém čtvrtletí. Útočníci jej distribuovali pomocí archivních souborů IMG, které využívaly techniky LOTL k obcházení bezpečnostních filtrů.

Alex Holland, hlavní výzkumník v HP Security Lab, komentuje aktuální situaci následovně: „Útočníci nevyvíjejí nové metody, ale zdokonalují ty stávající. Techniky living-off-the-land, reverzní shelly a phishing jsou tu už desetiletí, ale dnešní hackeři je stále vylepšují. Vidíme častější propojení nástrojů living-off-the-land a používání méně nápadných typů souborů, jako jsou obrázky, k obcházení detekce. Vezměme si například reverzní shelly – nemusíte nasazovat plně funkční RAT (Remote Access Trojan), když stačí jednoduchý a tenký skript, který dosáhne stejného efektu. Je to jednoduché, rychlé a často to unikne pozornosti, protože je to tak triviální.“

Popsané kampaně ukazují, jak kreativní a adaptabilní útočníci jsou. Skrytí škodlivého kódu v obrázcích, zneužívání důvěryhodných systémových nástrojů, a dokonce přizpůsobování útoků konkrétním regionům, činí detekci pomocí tradičních nástrojů stále obtížnější.

Izolace hrozeb, které unikly detekčním nástrojům na počítačích, a zároveň možnost bezpečné detonace malwaru uvnitř zabezpečených kontejnerů, dávají HP Wolf Security konkrétní přehled o nejnovějších technikách, které kyberzločinci používají. Do dnešního dne zákazníci HP Wolf Security klikli na více než 55 miliard e-mailových příloh, webových stránek a stažených souborů, aniž by došlo k hlášeným narušením bezpečnosti.

Threat Insights Report, který zkoumal data z období duben–červen 2025, podrobně popisuje, jak kyberzločinci i nadále diverzifikují své metody útoků, aby obcházeli bezpečnostní nástroje založené na detekci. Zde jdou klíčová zjištění:

  • Alespoň 13 % hrozeb v e-mailech identifikovaných pomocí HP Sure Click obcházelo jeden nebo více skenerů bran;
  • Archivní soubory byly nejpopulárnějším způsobem doručení (40 %), následovaly spustitelné soubory a skripty (35 %);
  • Útočníci i nadále používají .rar archivy (26 %), což naznačuje, že zneužívají důvěryhodný software jako například WinRAR k tomu, aby nevzbudili podezření.

Dr. Ian Pratt, globální vedoucí bezpečnosti pro osobní systémy ve společnosti HP Inc., říká: „Techniky living-off-the-land jsou problematické a těžko řešitelné, protože je těžké rozlišit legitimní aktivitu od útoku. Jste mezi dvěma kameny – buď zablokujete aktivitu, což může způsobit problémy uživatelům a vytvořit nutnost otevřít tiket pro SOC, nebo to necháte otevřené a riskujete, že útočník projde. I ten nejlepší detekční systém některé hrozby přehlédne, proto je nezbytné mít víceúrovňovou obranu s izolací a blokováním útoků, aby byly zadrženy dříve, než způsobí škody.“

Pro zobrazení Threat Research navštivte prosím náš blog.

Data byla získána se souhlasem zákazníků HP Wolf Security v dubnu a červnu 2025, průzkum provedl tým HP Threat Research.

HP Wolf Security[1] představuje špičkové zabezpečení koncových zařízení. Portfolio bezpečnostních řešení společnosti HP, založené na hardwarovém zabezpečení a službách zaměřených na koncová zařízení, pomáhá organizacím chránit počítače, tiskárny a uživatele před kybernetickými hrozbami. HP Wolf Security nabízí komplexní ochranu a odolnost, která začíná na úrovni hardwaru a zahrnuje i software a služby. Více informací naleznete na https://hp.com/wolf.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  1. HP Wolf Security for Business vyžaduje Windows 10 nebo 11 Pro a vyšší, zahrnuje různé bezpečnostní funkce HP a je dostupné na produktech HP Pro, Elite, RPOS a Workstation.

Fujifilm představil novou generaci hybridních instantních fotoaparátů instax mini LiPlay™ instax mini LiPlay+™ zaujme stylovým designem a novými funkcemi

Praha, 14. října 2025 – Společnost FUJIFILM uvedla na český trh hybridní instantní fotoaparát instax mini LiPlay+™ (mini LiPlay+™). Jde o novou verzi modelu z oblíbené řady instax mini LiPlay™, která měla premiéru již v roce 2019. Tento všestranný hybrid 2v1 funguje jako instantní fotoaparát a současně i jako tiskárna pro telefon.

Novinka nabízí hned dvojici fotoaparátů (hlavní a širokoúhlý selfie objektiv), které přinášejí tvůrcům nové možnosti a také funkce, s jejichž pomocí lze integrovat zvuk do fotografií prostřednictvím QR kódu vytištěného na snímku. Zaujme i vylepšeným designem s texturovaným povrchem a tenčím obdélníkovým tvarem. V Česku se mini LiPlay+™ začne prodávat od 30. října 2025 ve dvou barevných variantách Sand Beige a Midnight Blue za 5 390 Kč s DPH.

Hlavní funkce:

Mobilní aplikace instax mini LiPlay+™

Aplikace instax mini LiPlay™, která je zdarma ke stažení, umožňuje uživatelům pořizovat snímky na dálku prostřednictvím bezdrátového připojení Bluetooth, doladit je pomocí rámečků a vytisknout fotografie z připojeného smartphonu. Uživatelé mohou přímo v aplikaci své snímky zkrášlit ikonami nálepek nebo překryvným textem, díky čemuž se každá fotka stává originálním dílem.

Dva fotoaparáty

Hybridní instantní fotoaparát mini LiPlay+™ je vybaven hlavním fotoaparátem vpředu a širokoúhlým selfie fotoaparátem vzadu. Novinkou u modelu mini LiPlay+™ je režim vrstvené fotografie, ve kterém lze snímky pořízené předním a zadním fotoaparátem zkombinovat tak, aby se zobrazily ve vrstvách – jeden v popředí a druhý v pozadí. Při úpravách snímků mohou uživatelé volit mezi režimy instax-Rich™ a instax-Natural™, které zvýrazní vzhled fotografií, a vybrat si z nabídky mnoha stylových filtrů. Fotoaparát mini LiPlay+™ navíc nabízí automatické nastavení expozice a ovládání blesku pro lepší kvalitu snímků a časovač s volbou 2 nebo 10 sekund.

Instax Sound Print™ a instax Sound Album™

Uživatelé mohou pomocí aplikace instax mini LiPlay+™ přidávat na své fotky i zvukové prvky. Díky funkci instax Sound Print™ se jim nabízejí čtyři jedinečné možnosti, jak nahrát třísekundový zvukový klip a přidat ho ke své fotce. Zvuk si pak kdokoli může přehrát, když naskenuje QR kód na instax fotce pomocí smartphonu. Funkce instax Sound Album™ navíc dokáže proměnit vaše zážitky v originální animovaná videa se zvukem, výrazným pozadím a atraktivní hudbou.

Nová varianta filmu instax™ mini

Současně s fotoaparátem mini LiPlay+™ byl představen také instantní film instax™ mini Soft Glitter, který je dostupný v balení po 10 kusech. Zlaté detaily v kombinaci s jemnými odstíny dodávají rámečkům kolem každé fotky uklidňující třpyt.

Ceny a dostupnost

Hybridní instantní fotoaparát instax mini LiPlay+™ bude v Česku v prodeji od 30. října 2025 ve dvou barevných variantách – Sand Beige a Midnight Blue – za doporučenou cenu 5 390 Kč včetně DPH. Aktualizovaná mobilní aplikace instax mini LiPlay+™ bude dostupná od stejného data.

Instantní film instax™ mini Soft Glitter bude v prodeji také od 30. října 2025 za cenu 279 Kč (včetně DPH).

Další informace o produktu najdete na https://instax.cz/cameras/mini-liplay-plus/

O značce instax™

Od svého původního uvedení na trh v roce 1998 se řada instantních fotoaparátů instax™ neustále přizpůsobuje aktuálním trendům a technologickému vývoji. Postupně rozšířila svou nabídku nejen o analogové instantní fotoaparáty, ale také o hybridní modely využívající digitální technologie, tiskárny pro chytré telefony a digitální fotoaparát velikosti dlaně. instax™ tak nadále nabízí rozmanité způsoby, jak si užít fotografování, a rozšiřuje svou uživatelskou základnu ve více než 100 zemích světa.

realme a RICOH IMAGING oznamují dlouhodobé partnerství v oblasti mobilní fotografie. Nové realme GT 8 Pro přinese fotoaparát s funkcemi ikonické řady RICOH GR

– Globální partnerství mezi společnostmi realme a RICOH IMAGING přináší novou definici mobilní fotografie. Nabízí bezkonkurenční zážitek ze snímání díky pokročilému společnému vývoji v oblasti optiky, uživatelského rozhraní, obrazových tónů a personalizovaných funkcí.

– Řada realme GT 8 Pro bude první, která nabídne exkluzivní funkce fotoaparátu RICOH GR, čímž nastaví nový standard prémiové mobilní fotografie.

Šen-čen, Čína – 14. října 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, oficiálně oznamuje dlouhodobé strategické partnerství se společností RICOH IMAGING COMPANY LTD. Po čtyřech letech příprav obě značky slavnostně představily tuto spolupráci na speciální akci v Pekingu a potvrdily, že očekávané realme GT 8 Pro bude prvním modelem vybaveným funkcemi fotoaparátu RICOH GR vyvinutými společnými silami. Díky GT 8 Pro zažijí uživatelé pouliční fotografii v novém rozměru, plnou přesnosti, kreativity a radosti z každého okamžiku.

Chase Xu, viceprezident a CMO realme, uvedl: „Strategické partnerství s RICOH GR představuje zásadní posun v mobilní fotografii. Naším cílem je vybavit uživatele zařízením, které ztělesňuje svobodu, kreativitu a autentičnost. GT 8 Pro nejenže integruje legendární fotografické dědictví řady GR, ale zároveň nastavuje nový standard pro zachycování a sdílení zážitků v digitální době.“

Kazunobu Saiki, generální manažer divize fotoaparátů společnosti RICOH IMAGING COMPANY LTD., dodal: „Díky strategické spolupráci se společnostem realme a RICOH GR podařilo přenést desetiletí zkušeností značky GR do modelu GT 8 Pro. Naše spolupráce přesahuje rámec technologické inovace a oživuje kulturu pouliční fotografie pro novou generaci.“

Důkladné porozumění potřebám mladých uživatelů vedlo k vytvoření klíčového fotografického konceptu modelu GT 8 Pro s názvem „Snap by No Rules“, který překračuje hranice tradičních standardů fotografie a umožňuje, aby každý snímek odrážel osobitý styl fotografa.

Aby realme a RICOH IMAGING dosáhly maximálního zážitku z focení, týmy výzkumu a vývoje provedly rozsáhlé úpravy a přizpůsobení, které zajišťují bezkonkurenční výkon a kvalitu. Hlavní fotoaparát modelu GT 8 Pro využívá zcela novou skupinu vysoce propustných čoček vyvinutých společně s RICOH IMAGING. Objektiv splňuje optické standardy RICOH GR a nabízí špičkovou odolnost proti odleskům, vysoké rozlišení a minimální zkreslení, díky čemuž dokáže zachytit každý záběr s maximální čistotou a věrností.

Režim RICOH GR Mode věrně navazuje na filozofii a estetiku legendární řady GR. Jednoduché gesto prstem otevře přizpůsobené rozhraní, které napodobuje rychlý start fotoaparátů RICOH GR. Telefon dokonce reprodukuje charakteristický zvuk spouště modelu RICOH GR IV a každý stisk zachytí emoci okamžiku. Režim Snap Mode umožňuje přesně nastavit vzdálenost zaostření, takže při inspiraci není třeba čekat a intuitivní ovládání umožní okamžité a ostré snímky.

Pro kompozici nabízí GT 8 Pro dvě klasická ohniska známá z RICOH GR: 28 mm a 40 mm (v přepočtu na full-frame snímač). Ohnisko 28 mm zachycuje celé pouliční scény s bohatými detaily, zatímco 40 mm se zaměřuje na emotivní momenty. Režim Viewfinder skrývá všechny doplňkové prvky rozhraní, takže uživatel vnímá pouze scénu před sebou, kdy se svět mění v hledáček a jediným stiskem zachytí okamžik.

Model GT 8 Pro zahrnuje pět exkluzivních Classic RICOH GR tónů: Standard, Positive Film, Negative Film, Monotone a High-Contrast B&W. Tyto barevné profily vznikly na základě stovek testů v různých světelných podmínkách a přenášejí téměř třicetileté zkušenosti RICOH s obrazovou technologií do jednoho zařízení. Pomocí funkce Customized Tone mohou uživatelé upravit parametry efektů a vytvořit si vlastní fotografický styl. Další prvky v duchu RICOH GR posilují autentičnost i komunitní rozměr fotografie. K dispozici jsou GR vodoznaky, speciální alba s označením GR a možnost sdílení vlastních tónových nastavení, která podporuje vznik komunity mladých tvůrců a šíření pouliční fotografické kultury.

Spojením dědictví společnosti RICOH s technologickým pokrokem značky realme vzniká zařízení, které dokonale naplňuje potřeby mladé generace, ať už jde o nadšence do fotografie, nebo běžné uživatele. realme GT 8 Pro se již brzy představí na světovém trhu a přinese autentický zážitek z pouliční fotografie všem uživatelům po celém světě.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Ecomail spustil produktovou novinku CDP Analytics. Sada funkcí umožní e-shopům reagovat na zákazníky efektivně a včas

Praha 14. října 2025 – E-mailingová platforma Ecomail svým klientům na konci září zpřístupnila novou sadu analytických funkcí Customer Data Platform Analytics (CDP Analytics). Novinka přináší přehledné vizualizace, RFM segmentaci i analýzu konverzí a produktů, díky nimž mohou e-shopy identifikovat své nejhodnotnější zákazníky, sledovat změny v jejich chování a včas reagovat personalizovanými kampaněmi. CDP Analytics také poskytuje firmám jasný důkaz toho, jak se e-mailing propisuje do celkového obratu, a otevírá cestu k dlouhodobému růstu postavenému na tvrdých datech namísto pouhých odhadů.

Sada funkcí Customer Data Platform Analytics (CDP) umožňuje klientům Ecomailu shromažďovat a využívat zákaznická i behaviorální data, díky kterým mohou lépe cílit svůj e-mailing. Na rozdíl od robustních a komplikovaných systémů, které vyžadují hlubokou znalost práce s daty, přináší CDP dostupnou alternativu určenou především pro střední a velké e-shopy. Uživatelé tak získávají možnost nastavit široké spektrum požadavků, přitom ale v jednodušším a cenově přístupnějším prostředí. Jak přesně CDP funguje, ukazuje názorně video dostupné na platformě YouTube.

„Ve světě e-mail marketingu platí, že čím lépe poznáte svoje zákazníky, tím relevantnější a výkonnější kampaně jim budete moci nabídnout. CDP Analytics je v tomto ohledu ideálním nástrojem, díky němuž dokážete naplno využívat potenciál vaší zákaznické báze. Pomáhá e-shopům nejen posílat lepší kampaně, ale hlavně vytvářet dlouhodobé vztahy se zákazníky, které přináší vyšší tržby,“ hodnotí přínos CDP Analytics Jakub Stupka, Co-founder a COO společnosti Ecomail.

Hlavní benefit CDP spočívá v tom, že posouvá práci se zákazníky na novou úroveň. Jedním z klíčových nástrojů je RFM analýza, která rozděluje zákazníky do segmentů podle tří základních kritérií. Recency sleduje, kdy zákazník nakoupil naposledy, Frequency ukazuje, jak často se k nákupu vrací, a Monetary bere v potaz, kolik utratí. Z těchto tří metrik vyplývá, že ne každý kontakt má pro e-shop stejnou hodnotu a že se proto vyplatí přistupovat k nim individuálně.

„Například tzv. ‚Champions‘ jsou ti nejvěrnější zákazníci, u kterých je vhodné uvažovat i nad lepšími benefity, než je klasická sleva, ‚New Customers‘ jsou zase nováčci stále ještě ve welcome procesu, kterým by e-shop měl věnovat zvýšenou pozornost a snažit se o co nejlepší první dojem. Pokud doposud loajální zákazník sklouzne do kategorie ‚Can’t lose them‘, je to zase signál, že hrozí jeho odchod, a je tedy na místě co nejvíce personalizovaná reakce,“ vysvětluje smysl analytického nástroje Stupka.

Další důležitou funkcí je produktová analýza, která pomáhá sledovat nejen nejprodávanější položky, ale také jejich kombinace a trendy. Díky těmto datům mohou e-shopy doporučovat zákazníkům produkty cíleně, vytvářet efektivní cross-sell a up-sell strategie a lépe plánovat skladové zásoby či marketingové akce. Komunikace se zákazníkem tak přímo odráží jeho aktuální potřeby a preference, což se ve výsledku promítá do vyšší spokojenosti a růstu počtu i hodnoty objednávek.

Součástí CDP je také 360° pohled na zákazníka. Veškeré interakce a nákupní chování jsou propojeny do jednoho profilu, který čerpá informace z celé řady zdrojů – od e-shopu přes ERP a CRM systémy až po reklamní platformy. Díky tomu má firma k dispozici jednotný obraz zákazníka a může jej aktivovat napříč kanály: prostřednictvím e-mailových a sms rozesílek, automatizací nebo cílené reklamy. Výsledkem je komunikace, která je konzistentní, personalizovaná a relevantní v reálném čase.

Mezi klíčové prvky CDP patří také reporting a prediktivní metriky. Ty ukazují, jak jednotlivé zákaznické segmenty reagují, jaký podíl má e-mailing na celkovém obratu a co lze očekávat do budoucna. Součástí je například analýza nákupů, predikce hodnoty zákazníků, odhad rizika jejich odchodu nebo pravděpodobnost další objednávky. Reporting tak umožňuje e-shopům stavět na tvrdých datech a rozvíjet datový e-mailing, který přináší měřitelné a dlouhodobé výsledky.

Ač byly funkcionality CDP spuštěny na konci září, někteří klienti Ecomailu s nimi již aktivně pracují. „RFM modelování již delší dobu používáme interně v rámci analytiky a práce se segmentováním báze. Jsem rád, že matici je nyní možné namodelovat z dat i přímo v Ecomailu. Použití segmentů v rámci rozesílky a automatizací je přesně to, co potřebujeme praktickou použitelnost přímo navázanou na výsledky,“ popisuje Jan Jelínek, CMO společnosti Alensa.

„V agentuře Webscale se dlouhodobě zaměřujeme na to, aby komunikace se zákazníky byla relevantní, respektující a vycházela z toho, že na druhé straně stojí skutečný člověk se vztahem ke značce. Právě díky podrobnějšímu čtení dat můžeme tento respekt prohlubovat. Za nás jsou tedy nové funkcionality CDP analytics naprosto zásadní a rozhodující. Nové funkce nám zjednodušují práci a nabízejí možnost využívat zákaznická data v praxi. Od začátku v RFM segmentaci i produktové analýze jasně vidíme měřitelné úspěchy, a to nejen v pomocných metrikách, ale také v tvrdých prodejních datech,” dodává Ondřej Kužílek, CEO & Founder agentury Webscale.

CDP Analytics je v plném rozsahu k dispozici od konce září a je určeno především pro střední a velké e-shopy, které chtějí posunout svou komunikaci na vyšší úroveň. Představuje tak další logický krok v rozvoji jejich zákaznické péče a marketingových aktivit. Chcete být mezi prvními, kdo CDP Analytics vyzkouší? Stačí navštívit https://ecomail.cz/funkce/cdp/ a vyplnit formulář!

Odkaz na doplňující podklady:

https://drive.google.com/drive/folders/1N3RTDDbEZDo2qkNZcTyWDbyHz0jRgfmo?usp=sharing

Kyberzločinci se stále častěji zaměřují na výrobní průmysl, útočí na něj i národní skupiny a hacktivisté v rámci kybernetických válek

  • Každá výrobní společnost čelí v průměru 1 585 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 30 %.
  • Dominantní hrozbou zůstává ransomware, jehož incidenty způsobují ztráty v řádu stovek milionů a v některých případech vedou k platební neschopnosti.
  • Riziko ještě zvyšuje propojenost dodavatelského řetězce. Jeden slabý dodavatel může způsobit dominový efekt v celém odvětví.

PRAHA – 14. října 2025 Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že výrobní průmysl je stále atraktivnějším cílem kybernetických zločinců. Ať už jde o vyděračské útoky, špionáže nebo narušení provozu.

Každá výrobní společnost čelí v průměru 1 585 kybernetickým útokům týdně, což je meziroční nárůst o 30 %. Vůbec nejvíce útoků zaznamenaly výrobní společnosti v Tchaj-wanu (v průměru 5 100 útoků týdně na jednu společnost) a nejvyšší nárůst zaznamenala Evropa, ze které je šest z deseti zemí s nejvyšším meziročním nárůstem útoků na výrobní sektor.

„Útočníci vědí, že každá hodina, kdy výroba neběží, může stát miliony. Proto ransomwarové skupiny považují tento sektor za lukrativní. Nemusí krást citlivá data, když mohou jednoduše zastavit provoz a požadovat výkupné. 22 % obětí vyděračských útoků v loňském roce pocházelo z výrobního sektoru. Nejčastěji jsou vydírané americké, německé a italské výrobní společnosti,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Při ransomwarových útocích se nejedná jen o přímé finanční ztráty, ale vidíme i kaskádový efekt: ztrátu důvěry zákazníků, porušení smluv, zpoždění inovací a zvýšené kontroly. Pro mnoho výrobců jsou poškození pověsti a škody na konkurenceschopnosti stejně nákladné jako počáteční narušení provozu.“

V letošním roce byl například Nucor, největší výrobce oceli v Severní Americe, nucen zastavit výrobu po kybernetickém útoku. Podobně ransomwarový útok na společnost Sensata Technologies ochromil přepravu a výrobu, což vedlo ke zpožděním a napětí ve vztazích se zákazníky. V roce 2024 ransomwarový útok narušil provoz německého výrobce Schumag AG, který kvůli tomu nakonec skončil v insolvenci. V roce 2023 musela společnost Clorox přerušit provoz po útoku ransomwarového gangu, což vedlo k čtvrtletním ztrátám ve výši 356 milionů dolarů.

Nejslabším článkem je dodavatelský řetězec

„Výrobci nepracují izolovaně. Využívají rozsáhlé sítě dodavatelů, globálních partnerů, jsou závislí na IoT a OT systémech a to vše zvyšuje riziko. Specializované hackerské skupiny prodávají přístup do výrobních sítí, což ransomwarovým gangům usnadňuje práci. Jediný zranitelný dodavatel nebo nezabezpečené IoT zařízení může vyvolat dominový efekt, který paralyzuje klidně i celé odvětví,“ upozorňuje Tomáš Růžička. „Poslední roky ukázaly, jak může útok na jednoho dodavatele spustit lavinu a mít dopad na tisíce navazujících podniků. V tomto konkurenčním odvětví mohou i krátké výpadky způsobit trvalý pokles tržeb, odliv zákazníků a nenávratně poškodit značku.“

Výrobní průmyslu v centru kybernetických válek

Na výrobní průmysl se stále častěji zaměřují také národní hackerské skupiny financované státy. Cílem jsou krádeže duševního vlastnictví a narušení provozu strategických společností. V posledních dvou letech byly ukradeny plány dronů, pokročilých automobilových konstrukcí a technologie související s obranou. Útoky současně probíhají na společnosti spojené s kritickou infrastrukturou, velmi aktivní jsou i hacktivisté s politickými motivy.

Tyto incidenty ukazují, že bezpečnost výroby není pouze technickou otázkou, ale záležitostí národní konkurenceschopnosti a ekonomické stability. Výrobci se stále častěji ocitají uprostřed geopolitických sporů, obchodních válek a regionálních konfliktů. Vedení firem si proto musí uvědomit, že jejich společnosti mohou být vystaveny rizikům, které sahají daleko za rámec tradičních obchodních strategií.

Výrobní průmysl je mimořádně zranitelný, protože musí balancovat mezi zastaralými systémy, rozvětvenými dodavatelskými řetězci a minimální tolerancí k výpadkům. Poselství je proto jasné. Správné zabezpečení je konkurenční výhodou. Je nutné přistupovat k obraně aktivně a zaměřit se na preventivní bezpečnostní technologie.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

CANON UVÁDÍ NOVÉ MODELY i-SENSYS, KTERÉ POMÁHAJÍ MALÝM A STŘEDNÍM PODNIKŮM PŘIZPŮSOBIT SE MODERNÍMU PRACOVNÍMU PROSTŘEDÍ

Nové modely Canon i-SENSYS MF752Cdw II a MF754Cdw II

Nové portfolio Canon i-SENSYS je navrženo tak, aby vyhovělo rostoucím požadavkům malých a středních podniků, pracovníků z domova a satelitních kanceláří.

PRAHA, Česká republika, 13. října 2025 – Společnost Canon dnes oznamuje rozšíření svého portfolia A4 tiskáren řady i-SENSYS, a to o pět nových, snadno spravovatelných modelových řad a jeden model, navržených tak, aby odpovídaly měnícím se potřebám malých a středních podniků, pracovníků z domova a satelitních kanceláří.

Rostoucí poptávka po všestranných zařízeních formátu A4 souvisí s tím, že stále více firem přijímá flexibilní modely práce – 23 % z nich plánuje jejich širší využití.[1] Malé a střední podniky dnes potřebují kompaktní, nákladově efektivní a multifunkční tiskárny, které spolehlivě fungují v domácím, vzdáleném i menším kancelářském prostředí.

Kompaktní řešení připravené k okamžitému použití

Nové modely řady Canon i-SENSYS nabízejí vysokou spolehlivost a zajišťují bezpečné, snadno použitelné tiskové řešení, které se bezproblémově začlení do jakéhokoli kancelářského prostředí a zároveň usnadňuje správu a údržbu zařízení.

Díky nové funkci Master Setup zařízení automaticky stahují a instalují nejnovější ovladače a software, což výrazně zjednodušuje celý proces nastavení. Díky kompaktním rozměrům tiskárny šetří cenné místo na pracovišti, aniž by došlo k jakémukoli kompromisu ve výkonu.

Malé a střední podniky navíc získávají další výhody v podobě celé řady vylepšení – od vyššího podílu recyklovaných plastů přes intuitivní ovládací rozhraní až po rozšířené bezpečnostní funkce.

Řada navržená pro každou potřebu

Aktualizovaná nabídka nyní zahrnuje tři nové barevné řady – i-SENSYS LBP640, MF660 a MF750 II, doplněné o model LBP673Cdw II – a dále dvě černobílé řady: i-SENSYS MF460 II a LBP240 II.

Zařízení se bez problémů začleňují do jakéhokoli kancelářského prostředí, včetně domácích kanceláří, a pomáhají zvyšovat produktivitu zaměstnanců. Ať už jde o černobílý nebo barevný tisk, nové modely poskytují uživatelům vysoce kvalitní výstup, na který se mohou spolehnout. Funkce skenování menších dokumentů navíc podporuje široké spektrum uživatelů – od zdravotnických zařízení pracujících s recepty až po maloobchodníky s účtenkami – a umožňuje snadné ukládání, sdílení a archivaci jakéhokoli typu dokumentu.

Nové modely kladou důraz na jednoduchost použití a nabízejí špičkový uživatelský komfort díky intuitivnímu rozhraní s QR kódem, který uživatele navede přímo do online manuálu, a také díky aplikační knihovně umožňující přizpůsobit pracovní postupy konkrétním potřebám.

Modernizovaná řada přináší posílené zabezpečení prostřednictvím security settings navigatoru, jenž uživatelům umožňuje snadno nastavit odpovídající úroveň ochrany – klíčová funkce zejména pro ty, kteří nemají hlubší IT znalosti. Rozšířené 360° Security poskytuje firmám jistotu, že jejich klíčová data a dokumenty jsou chráněny, a je dále posíleno o doplňující bezpečnostní funkce.

Zařízení Canon jsou navíc vyrobena s vyšším podílem recyklovaných plastů než jejich předchůdci a vyznačují se špičkově nízkou spotřebou energie, čímž podnikům pomáhají plnit jejich cíle v oblasti udržitelnosti.

Marc Bory, Vice President, Digital Printing & Solutions, Marketing & Innovation ve společnosti Canon Europe, uvedl:
„Jak se malé a střední podniky přizpůsobují modernímu pracovnímu prostředí, potřebují cenově dostupná a spolehlivá řešení, která zaměstnancům umožní efektivně pracovat – ať už z domova, nebo v kanceláři. Naše aktualizovaná řada i-SENSYS byla navržena tak, aby tyto měnící se požadavky naplnila. Nabízí kompaktní a snadno použitelné zařízení, které se bezproblémově začlení do jakéhokoli kancelářského prostředí. Díky důrazu na kvalitu, bezpečnost, udržitelnost a uživatelskou zkušenost poskytují tyto nové modely malým a středním podnikům nástroje, které potřebují k posílení produktivity a efektivity už dnes.“

Nejnovější modely zároveň posilují portfolio i-SENSYS a hrají klíčovou roli ve strategii společnosti Canon přinášet řešení zákazníkům všech velikostí. Nové produkty potvrzují závazek Canonu poskytovat bezpečná, uživatelsky přívětivá a udržitelná tisková řešení, která odpovídají proměnlivému charakteru moderní práce.

Nové modely i-SENSYS budou v regionu EMEA dostupné přímo u společnosti Canon a prostřednictvím vybraných partnerů od října 2025. Více informací naleznete zde: https://www.canon.cz/business/products/office-printers/single-function.

i-SENSYS MF660 & LBP640 Series

  • Řady i-SENSYS MF660 a LBP640 představují barevná A4 zařízení navržená pro malé kanceláře a pracovníky z domova, kteří potřebují příležitostný tisk a skenování. Nabízejí základní funkce nezbytné pro podporu produktivity uživatelů.
  • Nové tonery se širokým barevným gamutem zajišťují vyšší kvalitu a živé barevné výstupy, na které se uživatelé mohou spolehnout. Rychlejší tisk a skenování zároveň umožňuje soustředit se na samotnou práci a podpořit tak vyšší efektivitu.
  • Modely poskytují výjimečný uživatelský komfort díky intuitivnímu rozhraní a QR kódu, který uživatele snadno nasměruje na online manuál. Současně jsou zařízení snadno spravovatelná a jednoduše instalovatelná díky funkci Master Setup, která automaticky stahuje nejnovější ovladače. Ještě menší rozměry oproti předchozím modelům navíc zajišťují maximální využití pracovního prostoru a kompaktní design se hodí do různých prostředí zákazníků.
  • Posílené bezpečnostní funkce prostřednictvím security settings navigatoru umožňují uživatelům jednoduše nastavit odpovídající úroveň ochrany i bez pokročilých IT znalostí. Zařízení poskytují jistotu díky ochraně důležitých dokumentů a dat prostřednictvím posíleného 360° Security a dalších funkcí, včetně Password Strengthening, SMB 3.1.1, WPA3, OAuth 2.0 a SIEM.
  • Řady i-SENSYS MF660 a LBP640 přinášejí i významné benefity v oblasti udržitelnosti – obsahují 5 % recyklovaných plastů, což je nad průměrem konkurence, a vyznačují se nízkou spotřebou energie. Model MF660 je zároveň o 9 % lehčí než jeho předchůdce a LBP640 o 11 % lehčí, což přispívá ke zlepšení udržitelnosti dodavatelského řetězce díky snížení emisí.

i-SENSYS MF460 II & LBP240 II Series

  • Řady i-SENSYS MF460 II a LBP240 II představují černobílá A4 zařízení určená pro malé kanceláře a pracovníky z domova, kteří potřebují každodenní tisk a skenování. Nabízejí rychlý tisk a skenování v kombinaci s vysokou kvalitou výstupu, což podporuje produktivitu uživatelů. Model i-SENSYS MF460 II navíc disponuje funkcí rychlého zahřátí, takže je připraven k použití vždy, když je potřeba.
  • Zařízení umožňují také skenování menších dokumentů, například účtenek, a zajišťují tak, že uživatelé mají přístup ke všem důležitým firemním materiálům.
  • Modely poskytují výjimečný uživatelský komfort a snadné ovládání díky intuitivnímu rozhraní, online manuálu přístupnému prostřednictvím QR kódu, funkci Master Setup pro automatické stažení ovladačů a knihovně aplikací, která umožňuje snadnou personalizaci pracovních postupů podle konkrétních potřeb uživatelů. Díky kompaktní konstrukci se zařízení hodí do různých prostředí a umožňují maximální využití prostoru.
  • Posílené bezpečnostní funkce prostřednictvím security settings navigatoru umožňují uživatelům snadno aplikovat vhodnou úroveň zabezpečení i bez pokročilých IT znalostí. Zařízení poskytují jistotu, že klíčové dokumenty a data jsou chráněny díky posílenému 360° Security a dalším funkcím, včetně Password Strengthening, SMB 3.1.1, WPA3, OAuth 2.0 a SIEM.
  • Modely zároveň podporují cíle firem v oblasti udržitelnosti, neboť obsahují 5 % recyklovaných plastů – nad průměrem konkurence – a vyznačují se nízkou spotřebou energie.

i-SENSYS MF750 II Series a LBP673dw II

  • Řada i-SENSYS MF750 II a model LBP673dw II jsou barevná A4 zařízení určená pro malé kanceláře a pracovníky z domova, kteří potřebují každodenní tisk a skenování. Podporují produktivitu uživatelů díky rychlému tisku, skenování a funkci rychlého zahřátí.
  • Modely přinášejí vyšší kvalitu díky novým tonerům se širokým barevným gamutem, které zajišťují živý a konzistentní barevný výstup, na nějž se uživatelé mohou spolehnout. Model LBP673dw II navíc nabízí vylepšenou manipulaci s médii díky podpoře papíru o gramáži až 200 g/m².
  • Řada i-SENSYS MF750 II i LBP673dw II poskytují špičkový uživatelský komfort a snadné ovládání díky intuitivnímu rozhraní, online manuálu přístupnému prostřednictvím QR kódu, funkci Master Setup pro automatické stažení ovladačů a knihovně aplikací umožňující snadné přizpůsobení pracovních postupů podle individuálních potřeb. Díky kompaktnímu designu se zařízení hodí do různých prostředí a umožňují maximální využití prostoru.
  • Posílené bezpečnostní funkce prostřednictvím security settings navigatoru umožňují uživatelům snadno nastavit vhodnou úroveň zabezpečení i bez pokročilých IT znalostí. Zařízení zajišťují ochranu důležitých dokumentů a dat prostřednictvím posíleného 360° Security a dalších funkcí, včetně Password Strengthening, SMB 3.1.1, WPA3, OAuth 2.0 a SIEM.
  • Modely zároveň podporují firemní cíle v oblasti udržitelnosti, neboť obsahují 5 % recyklovaných plastů – což je více než u konkurenčních produktů – a vyznačují se nízkou spotřebou energie. Recyklovatelné obaly tonerových kazet navíc pomáhají malým a středním podnikům omezit odpad při nákupu spotřebního materiálu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13.200 lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

www.canon-europe.com

Quocirca klíčové trendy 2025

Dell Pro Max s GB10: Zařízení pro ladění AI modelů na pracovním stole

Praha, 13. října 2025 – Společnost Dell Technologies uvádí novinku určenou speciálně k ladění AI modelů přímo na pracovním stole. Dell Pro Max s GB10 vznikl ve spolupráci se společností NVIDIA. Jde o kompaktní zařízení, které využívá její nejmodernější superčipy Grace Blackwell a lze na něm spustit modely umělé inteligence s 200 miliardami parametrů. Dvě zařízení lze také propojit dohromady a pracovat s modely s až 400 miliardami parametrů. Každé zařízení váží jen 1,2 kilogramu.

Novinka v portfoliu Dell Technologie přináší na pracovní stůl výkon, který byl dříve možný výhradně v datových centrech. Umožňuje to architektura NVIDIA Grace Blackwell optimalizovaná pro desktopy.

„Je to počítač určený pro uživatele, kteří obrazně řečeno umělou inteligenci vychovávají, tedy pro vývojáře velkých AI modelů. Jeho smyslem není spouštění běžných aplikací, ale trénování a provozování AI modelů přímo na stole uživatelů bez závislosti na cloudu, což snižuje náklady a zvyšuje zabezpečení uživatelských dat. Naší filozofií je přivádět AI k datům, nikoliv data k AI, a protože většina dat vzniká lokálně, je toto zařízení ideálním doplňkem AI prostředí,“ říká Petr Zajíček, Client Solution Field Product Manager v Dell Technologies.

Jde o zařízení, které pomáhá uživatelům překonat překážky, které doposud mohly limitovat rozvoj inovací v oblasti umělé inteligence. I nejvýkonnější pracovní stanice umožňují pracovat s AI modely s maximálně zhruba 30 až 40 miliardami parametrů. V určitém bodě tak mohou narazit vývojáři na limity systémů. To mohou kompenzovat využitím cloudu, ale pro týmy, které chtějí s AI dlouhodobě experimentovat, mohou tyto náklady dosáhnout stovek až tisíců dolarů za měsíc.

Výkon až 1 petaflop

Dell Pro Max s GB10 vyžívá 128 GB LPDDR5x paměti sdílené mezi GPU a CPU, což v praxi znamená, že dokáže celý AI model s až 200 miliardami parametrů načíst přímo do paměti a pracovat bez jakýchkoliv omezení. GPU díky propustnosti 273 GB/s zvládá extrémně rychlý přesun dat, což umožňuje plynulý běh i u takto rozsáhlých modelů. Využívá speciální výpočetní jednotky NVIDIA, tzv. Tensor Cores, které byly navrženy přímo pro AI a umožňují paralelně a velmi rychle počítat obrovské množství parametrů. Výsledkem je výkon až 1 petaflopu v režimu FP4, přičemž kvantizační metody zrychlují inference a zároveň zachovávají přesnost modelů.

Zařízení běží na operačním systému určeném přímo na práci s umělou inteligencí Ubuntu Linux s NVIDIA DGX OS. Uživatelé mohou spustit trénování AI modelů prakticky hned pro rozbalení. Lze využít předinstalované knihovny, tedy Software Development Kit (SDK).

U nového přírůstku do skupiny produktů Dell Pro Max je klíčové, že hladce zapadá do ekosystému Dell AI Factory. Projekty, které uživatelé s jeho pomocí vytvoří, lze později škálovat na více serverů nebo do cloudu bez obav o kompatibilitu.

Na českém trhu bude Dell Pro Max s GB10 dostupný v průběhu října 2025.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Data se ztrácí čím dál více, navzdory chytřejším postupům v zabezpečení a rekordním výdajům na kybernetickou bezpečnost

Rozpočty na zabezpečení dat se v loňském roce zvýšily v 72 % organizací, přesto 41 % organizací přišlo o miliony kvůli incidentům způsobeným vlastními zaměstnanci. Odhaluje to Zpráva o bezpečnosti dat pro rok 2025 společností Fortinet a Cybersecurity Insiders. Z analýzy zároveň vyplývá, že rozpočtové trendy jsou pozitivní, organizace investice do ochrany dat navyšují.

„Navzdory přijetí chytřejších strategií a vyšších rozpočtů ztráty dat nadále rostou. Sedmdesát sedm procent organizací hlásilo alespoň jeden incident související s vnitřními riziky za posledních 18 měsíců a 58 % hlásilo šest i více incidentů. Problém spočívá v nástrojích,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Zatímco většina organizací spoléhá na nějakou formu prevence ztráty dat (DLP), mnoho z těchto tradičních řešení bylo vytvořeno pro jednodušší prostředí založená na perimetru. Většina z nich tedy postrádá přehled o tom, jak zaměstnanci skutečně s daty pracují, zejména v nástrojích SaaS a generativní AI. Chybí jim také kontext, který odlišuje omyly a skutečná rizika. Pro dnešní podniky s intenzivním využíváním cloudu jsou tradiční nástroje DLP kvůli těmto omezením nevhodné.

Více výdajů, ale méně bezpečnosti

„Přestože bezpečnostní týmy zavádějí chytřejší přístupy a jsou lépe financované, organizace stále v nepřijatelném rozsahu čelí škodlivým incidentům souvisejícím s vnitřními riziky. Pravděpodobným viníkem je přílišná závislost na zastaralých řešeních pro prevenci ztráty dat, která se nevyvíjela spolu s dnešními složitými prostředími a potřebami,“ pokračuje Ondřej Šťáhlavský.

V loňském roce navýšilo 72 % organizací své rozpočty na řešení rizik spojených s vnitřními hrozbami a ochranou dat, přičemž více než čtvrtina z nich hlásila výrazné zvýšení počtu incidentů. Mnohé také přidaly nástroje a programové iniciativy, ale téměř polovina z nich i nadále utrpěla značné finanční ztráty, často v řadách milionů na jeden incident. Navzdory razantním změnám se tedy situace nadále zhoršuje. Problémem nejsou investice, ale spoléhání se na nástroje, které nestačí dnešním rizikům.

Kde tradiční DLP selhává

Nástroje byly původně navrženy tak, aby zabránily úniku dat, jako jsou čísla sociálního zabezpečení, údaje o kreditních kartách nebo lékařské záznamy. Dnešní realita je však jiná – citlivá data jsou neustále vytvářena a sdílená napříč cloudem, SaaS platformami a AI nástroji. Tradiční řešení selhávají, protože postrádají přehlednost, nezohledňují kontext ohrožených dat a fungují izolovaně. Výsledkem je více výstrah, menší přehlednost a falešný pocit kontroly.

To, co dnešní pracovníci od svých nástrojů DLP potřebují, je kontext. Nestačí vědět, že byl soubor odeslán – je třeba vědět, kdo jej odeslal, proč a zda tato akce odpovídá běžnému chování. Jinak se bezpečnostní týmy topí v záplavě upozornění, která neposkytují úplný obraz situace. Bezpečnostní manažeři chtějí, aby řešení DLP nové generace zahrnovalo:

  • Analýzu chování (66 %) k rozlišení chyb od škodlivých aktivit a označení abnormálního chování,
  • Day-one visibilitu (61 %), aby byly informace k dispozici okamžitě a mohly být využity k vytvoření chytřejších zásad,
  • Stínové AI a dohled nad SaaS (52 %) k odstranění mezer, kde citlivá data často proudí bez povšimnutí.

Skutečné riziko

Ztráta dat představuje obchodní riziko, nejen problém s dodržováním předpisů – ovlivňuje příjmy, důvěru a dlouhodobou životaschopnost. Téměř polovina organizací hlásí finanční ztráty v důsledku incidentů způsobených interními zaměstnanci. Čtyřicet jedna procent odhadlo ztráty ve výši 1–10 milionů dolarů za svůj nejvýznamnější incident, 9 % hlásilo ztráty přesahující 10 milionů, zatímco 39 % zaznamenalo narušení provozu. Jediný uniklý datový set může zničit roky investic a ovlivnit konkurenční boj.

„Dnešní organizace potřebují platformu, která sjednocuje DLP s řízením rizik ze strany zaměstnanců a poskytuje v reálném čase přehled o chování napříč koncovými body, SaaS, cloudem a AI. Programy se budou dále vyvíjet, ale skutečný pokrok závisí na výběru platforem, které poskytují odpovědi, nikoli pouze výstrahy,“ dodává Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Exit mobile version