World of Warcraft je nyní možné hrát v GeForce NOW

GeForce NOW tento týden přináší nové možnosti, jak se ponořit do slavných online světů! World of Warcraft je nyní možné streamovat z cloudu včetně nejnovějšího rozšíření Dragonflight nebo World of Warcraft Classic a nedávno spuštěného World of Warcraft Cataclysm Classic.

Pokračují také oslavy 10. výročí Elder Scrolls Online. GeForce NOW nabízí členům novou odměnu v podobě nového koně. Dostupná bude od 30. 5. majitelům úrovní Ultimate a Priority a od 31. 5 i pro základní bezplatnou úroveň. Pro získávání odměn je nutné se přihlásit do jejich programu.
V následujícím měsíci zamíří do knihovny 17 her, 7 z nich ještě tento týden. Jde o novinky The Rogue Prince of Persia nebo Capes. V průběhu června se pak v GeForce NOW představí např. tituly od známého vydavatele Capcom včetně Resident Evil Village a Street Fighter 6.

  • The Rogue Prince of Persia (novinka, Steam, 27. května)
  • Capes (novinka, Steam, 29. května)
  • Lords of the Fallen (novinka, Xbox, PC Game Pass, 30. května)
  • Soulmask (novinka, Steam, 31. května)
  • World of Warcraft: Dragflight (Battle.net)
  • World of Warcraft Classic (Battle.net)
  • World of Warcraft Cataclysm Classic (Battle.net)

V červnu jsou zatím plánovány tyto tituly:

  • Autopsy Simulator (novinka, Steam, 6. června)
  • Chornobyl Liquidators (novinka, Steam, 6. června)
  • SunnySide (novinka, Steam, 14. června)
  • Still Wakes the Deep (novinka, Steam a Xbox, PC Game Pass, 18. června)
  • Disney Speedstorm (Steam a Xbox, PC Game Pass)
  • Farm Together 2 (Steam)
  • Resident Evil Village (Steam)
  • Star Traders: Frtiers (Steam)
  • Street Fighter 6 (Steam)
  • Torque Drift 2 (Epic Games Store)

Hráči mohou po celý měsíc sdílet své oblíbené herní destinace pomocí hashtagu #GreetingsFromGFN a objevit se mezi nejlepšími na kanálech @NVIDIAGFN.

Celý blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-world-of-warcraft/

Společnost Algotech vstupuje do firmy MyCom

Česká IT společnost Algotech se domluvila na vstupu do firmy MyCom, která zajišťuje IT služby a soustředí se na kybernetickou bezpečnost. Vstup bude probíhat postupně, s vizí, že Algotech směřuje ke 100% podílu ve firmě.

„Naším cílem je udržet si pozici mezi špičkou v oboru ICT. Letos jsme se proto rozhodli založit expertní oddělení pro AI a více investovat do akvizic,“ shrnuje na úvod František Zeman, generální ředitel Algotechu a dále dodává: „Pro Algotech je vstup do MyComu logickým krokem. Je to zkušená společnost v oblasti IT bezpečnosti, a to je téma, které dnes společně s AI nejvíce rezonuje. Na spolupráci se těšíme zejména proto, že přinese pozitivní přidanou hodnotu především našim zákazníkům.”

Algotech patří k předním českým společnostem v oblasti cloud computingu, podnikových informačních systémů a systému pro call centra. Firmám poskytuje komplexní IT služby od roku 1997. Od té doby jeho služeb využilo více než 500 klientů. Za loňský rok dosáhla společnost obratu 350 milionů korun a její tým čítá 120 zaměstnanců.

Česká firma MyCom působí na trhu přes 14 let, ve svých třech působištích v Praze, Mostě a Hradci Králové zaměstnává více než 20 specialistů se zaměřením na oblasti jako je IT architektura, cloudová infrastruktura, kybernetická bezpečnost či školení. Mezi zhruba 200 zákazníků patří například mezinárodní výrobní společnosti, ale také město Lanškroun, společnost Develop Most, MSSS Most nebo Retail Monkeys. „Těším se na spolupráci s Algotechem a jeho lidmi. Je to pro MyCom další důležitý krok v jeho rozvoji. Přináší nám to stabilitu a prostor pro rozvoj,” říká Lukáš Vejman, jednatel firmy MyCom.

O společnosti Algotech:

Algotech patří k předním českým společnostem v oblasti cloud computingu a podnikových informačních systémů. Firmám poskytuje komplexní IT služby od roku 1997. Společnost se zaměřuje zejména na ERP, cloudové služby, kyberbezpečnost, call centra, vývoj aplikací na zakázku, CRM, GDPR a ServiceDesk. Aktuálně zaměstnává 120 zaměstnanců a její portfolio čítá přes 500 klientů. V roce 2012 Algotech založil Nadační fond Algo, jež se zaměřuje na pomoc znevýhodněným dětem a seniorům. Generální ředitel firmy je František Zeman.

www.algotech.cz

O MyCom:

Firmu založili Lukáš Vejman v roce 2009. Zpočátku se věnovala dodávkám a virtualizaci serverů, postupně s rostoucí klientelou i rozvojem v IT se zaměřila na komplexní IT služby se zaměřením na oblasti IT architektury, cloudové infrastruktury, kybernetické bezpečnosti a školení.

https://mycom.cz/

Společenský večer v poslechových místnostech společnosti Panter přilákal audiofily i milovníky luxusních hodinek

Sluch těšily reprosoustavy ProAc, profesionální ozvučení Neumann i celá řada sluchátek Sennheiser. V rámci expozice prestižní hodinářské značky Union Glashütte navíc došlo k odhalení limitovaných hodinek Noramis Date.

Společnost Panter ve spolupráci s ateliérem Chronoshop a magazínem 21. století uspořádala společenský večer pro audiofily i milovníky luxusních hodinek. Návštěvníci si tak mohli užít nejen kvalitní reprodukci hudby z audiofilských i profesionálních reprosoustav a sluchátek, ale i odhalení limitované edice saského hodinářského skvostu. Značka Union Glashütte zde totiž představila českým fanouškům hodinky Noramis Date Deutschland Klassik 2024.

Poprvé byla na akci prezentována také nejnovější audiofilská sluchátka společnosti Sennheiser HD 620. Která ukázala, že prostorový otevřený zvuk dokáže výrobce vdechnout i uzavřeným modelům. A nechybělo ani překvapení v podobě dostupných Sennheiser Accentum True Wireless, která zaskočila svým poměrem cena/výkon.

Sennheiser překvapil novinkami HD 620 a Accentum True Wireless

Na akci nechyběla celá řada špičkových sluchátek Sennheiser. Návštěvníci si tak mohli vyzkoušet modely ze slavné řady HD600 i vlajkové lodě jako jsou HD 800s a HD 820. K dispozici byly i moderní bezdrátové modely a také očekávané novinky, které aktuálně vstupují na český trh.

Nejvíce zájmu přitom vyvolal model Sennheiser HD 620, který snoubí uzavřenou konstrukci s nebývale prostorovým projevem otevřených sluchátek. Nabízí tak izolaci od okolí bez kompromisů ve zvukovém výkonu. Vzdušnost, s kterou sluchátka prezentovala jednotlivé nástroje v hudební scéně byla na poměry uzavřeného modelu skutečně dechberoucí.

Šokovala i poslední novinka z oblasti bezdrátových sluchátek. Modelu Sennheiser Accentum True Wireless se totiž podařilo navzdory velmi přátelské ceně prezentovat audiofilský zvuk, který návštěvníci očekávali spíše od nákladnějších modelů značky.

Britské ProAc okouzlilo kultivovaným projevem i designem

Značka ProAc, založená v roce 1973 ve Velké Británii, je synonymem pro precizní audio inženýrství a elegantní design. A to potvrdila i v roce 2024 v poslechových místnostech společnosti Panter. Zvuk, který reprosoustavy nabídly, okouzloval svou muzikálností a úchvatným prostorem. Ruční výroba přímo v Británii a smysl pro detail vynikly i na pohled. Elegance proporcí i unikátní kresba přírodních dýh perfektně podtrhly souhru funkce s designem, který dokáže povýšit jakýkoli interiér.

Audiofilské puristy nadchly studiové monitory Neumann

V technicistním designu, avšak s maximální věrností, zahrály německé studiové monitory Neumann. Jejich prostřednictvím si mohli návštěvníci sami ověřit, jak důležitý je při zrodu nové skladby či hudebního alba zvukařský um. Jejich přesnost totiž dala vyniknout i těm nejjemnějším detailům prezentovaných nahrávek a s naprostou samozřejmostí odhalila i neduhy některých nahrávek. Jejich transparentnost a upřímnost přitom potěšila nejednoho návštěvníka z řad náročných audiofilů.

Union Glashütte odhalilo překrásnou limitku

Velkou pozornost sklidila také expozice prestižní hodinářské značky Union Glashütte. Tuto saskou ikonu v České republice nabízí hodinářský ateliér Chronoshop, který se zároveň stal oficiálním partnerem eventu a mechanické hodinky značky během něj hrdě prezentoval. Ve vystaveném portfoliu ručně vyráběných hodinek nechyběly po boku běžné produkce také speciální edice náramkových chronografů dedikované různým klání veteránů, ať už byla řeč o slavné Sachsen Classic či o populárních podnicích, jakými jsou Silvretta Classic, Paul Pietsch Classic nebo třeba ADAC Deutchland Klasik.

Hodnota historických vozů totiž v posledních letech enormně vzrostla a spolu s ní se výrazně posílil zájem o tyto tak zvané setinové rallye, jimž Union Glashïutte se svou časomírou s oblibou hlídá přesný čas u rychlostních zkoušek. Asi nejvíce pozornosti sklidila novinka vytvořená v kooperaci s německým producentem vysoce výkonných automobilových kol BBS Kraftfahrzeugtechnik.

V každém případě to bylo poprvé, co se hodinky Union Glashütte prezentovaly po boku audiofilských značek. Najít společné hodnoty, ať už německý rodokmen či smysl pro detail a dokonalé řemeslné zpracování, však se sluchátky Sennheiser a reproduktory Neumann, bylo snadné.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Společnost Logitech rozšiřuje portfolio produktů pro počítače Mac a snadnou integraci s ekosystémem Apple

Nejnovější myš a klávesnice řady Logitech MX for Mac a Ergo Wave Keys for Mac mají přizpůsobené rozložení kláves a podporují klávesové zkratky pro macOS.

Praha 30. května 2024 – Společnost Logitech představuje nové produkty skupiny Logi for Mac, které mají zlepšit pracovní podmínky uživatelů počítačů Mac a zároveň podpořit udržitelnější životní styl bez omezujících kompromisů. Zařízení MX Keys S for Mac, MX Keys S Combo for Mac, MX Anywhere 3S for Mac, MX Keys Mini for Mac (v barvě Space Gray) a nová ergonomická klávesnice Ergo Wave Keys for Mac rozšiřují nejnovější řadu MX a ergonomické inovace společnosti Logitech. Tato řešení jsou vyladěna tak, aby zvyšovala výkon, produktivitu a pohodlí při práci, a splňují rozmanité potřeby uživatelů systémů macOS a iPadOS také specifickým rozložením kláves pro macOS a barvami zapadajícími do ekosystému Apple.

„Společnost Logitech usiluje o inovativní řešení, která zohledňují přání uživatelů, hladce se integrují do ekosystému Apple a jsou navržena s ohledem na udržitelnost,“ říká Delphine Donné, viceprezidentka a generální ředitelka oddělení Personal Workspace Solutions společnosti Logitech. „Naše portfolio Designed for Mac, které se soustředí na optimalizaci pracovních postupů, produktivitu a pohodlí, umožňuje uživatelům počítačů Apple rozvinout jejich tvůrčí potenciál díky celodennímu pracovnímu komfortu při zachování funkčnosti a designu v prostředí vybaveném počítači Mac.“

Nové produkty začleněné do všestranného portfolia MX a klávesnice Ergo Wave for Mac jsou k dispozici v barvách kompatibilních se vzhledem počítačů Mac, vycházejí vstříc různým skupinám uživatelů a jsou integrovány do jednotného ekosystému pomocí intuitivní aplikace Logi Options+ k přizpůsobení nastavení a ovládání zařízení.

  • MX Keys S for Mac: Klávesnice pro maximální produktivitu práce s pohodlným a přesným psaním, speciálním rozložením kláves k počítačům Mac, chytřejším podsvícením a funkcemi Smart Actions v aplikaci Logi Options+ k zefektivnění pracovních postupů a úsporu času.
  • MX Keys S Combo for Mac: První sada produktů řady MX určená k počítačům Mac. Obsahuje klávesnici MX Keys S for Mac, myš MX Master 3S for Mac a opěrku dlaně MX Palm Rest.
  • MX Anywhere 3S for Mac: Tato kompaktní myš k počítačům Mac nabízí velmi rychlé rolování obsahu obrazovky, tiché klikání a precizní trasování v rozlišení 8K na libovolném povrchu.
  • MX Keys Mini for Mac: Vylepšená minimalistická klávesnice optimalizovaná k počítačům Mac je nyní dostupná v šedé barvě Space Gray. Skvěle zapadne do vašeho pracovního prostředí a nabízí rychlé a přesné psaní, chytré podsvícení a softwarové přizpůsobení, díky němuž budete mít každou klávesu, příkaz a klávesovou zkratku na dosah prstů.
  • Ergo Wave Keys for Mac: Naše první ergonomická klávesnice navržená k počítačům Mac má světle šedou barvu a polstrovanou opěrku dlaní. Vyvinuli jsme ji ve spolupráci s Logi Ergo Lab, zajišťuje celodenní pohodlí u pracovního stolu a je ideálním doplňkem k vertikální myši Lift for Mac.

Důraz na udržitelnost

Společnost Logitech usiluje o to, aby každá nová generace produktů měla nižší uhlíkovou stopu než ta předchozí. Uživatelé si nyní můžou svůj ekosystém Apple doplnit o zařízení Logitech, která navrhujeme v souladu se zásadami udržitelného designu (DfS). K tomu přispívá i používání alternativních materiálů, například recyklovaného plastu Next Life namísto plastu nově vyrobeného, aby se zvýšila cirkulárnost a snížila uhlíková stopa výrobků. Plastové díly novějších produktů z portfolia Logi for Mac obsahují až 78 % plastu Next Life. Uvedení těchto nových produktů na trh znamená kompletní přechod řady MX na používání vyřazených a recyklovaných plastů (PCR) a plnění závazku k udržitelnosti. Společnost Logitech navíc snížila uhlíkovou stopu svých klávesnic MX Keys S for Mac o 11 % oproti předchozí verzi, takže při výrobě 100 000 kusů vznikne o 192 t CO2e méně (což odpovídá asi dvaceti jízdám autem po obvodu Země)*.

Dostupnost a doporučené maloobchodní ceny

Produkty MX Keys S for Mac (2 999 Kč), MX Keys S Combo for Mac (5 499 Kč), MX Anywhere 3S for Mac (2 399 Kč), MX Keys Mini for Mac (2 799 Kč) budou dostupné v České republice od května 2024 u vybraných prodejců (Alza.cz, HP Tronic a Smarty). Klávesnice Wave Keys for Mac (59,99 dolarů) bude celosvětově dostupná na www.logitech.com.

Aplikaci Logi Options+ si můžete stáhnout zdarma na logi.com/optionsplus.

*Zdroj: Greenhouse Gas Equivalencies Calculator, US Environmental Protection Agency

Firma LA Food instalovala první fotovoltaiku a chystá stavbu nové haly

Český potravinářský výrobce LA Food instaloval na střechu provozovny v průmyslové zóně v Kostelanech nad Moravou svoji první fotovoltaiku. Na halu poblíž Uherského Hradiště umístila firma celkem 108 solárních panelů a předpokládá úsporu energií o 30 procent. Firma zároveň připravuje stavbu nových výrobních prostor s plochou čtyři a půl tisíce metrů čtverečních.

Firma LA Food specializující se na výrobu, balení a distribuci potravin pod značkou MENU GOLD instalovala panely o celkovém výkonu 50 kWp. Kromě ekonomického benefitu, který podniku fotovoltaika přinese, chce firma pracovat na energetické soběstačnosti. „Výše investice do solárních panelů dosáhla dvou miliónů korun. Původní rozpočet byl nižší, ale z důvodů statiky jsme museli vyztužit střechu výrobních a skladovacích prostor tak, aby panely unesla. Zapojení proběhlo v květnu loňského roku. Úspora elektrické energie je 30 procent ročně,“ říká Antonín Zapletal, jednatel společnosti LA Food, který ve firmě zodpovídá za oblast výroby a financí.

Další projekt solárního zdroje plánuje LA Food na nové hale, která se začne budovat v druhé polovině letošního roku. Pokud firma dostane od distributora energií povolení k vybudování solární energie bez přetoku, mohla by na novém objektu vyrůst elektrárna se srovnatelným výkonem. Objekt o rozloze čtyři a půl tisíce metrů čtverečních bude logisticky napojený na stávající provoz a přinese do regionu nová kvalifikovaná pracovní místa. Investovat bude firma také do nejmodernějších technologií jako je automatizovaná linka. „Potravinářská výroba je energeticky náročný provoz, který zároveň disponuje ideální plochou pro umístění fotovoltaiky. Proto i na nově projektovaných výrobních a skladovacích prostorech, počítáme se zajištěním obnovitelných energetických zdrojů,“ uvádí Zapletal.

Od počátku zprovoznění stávající fotovoltaiky dosáhla úspora 95 tisíc korun. Za dvanáct měsíců představovala kolem 48 MWh vyrobené energie. Práce spojené se stavbou a zpevněním střechy trvaly dva měsíce a administrativa zabrala pět měsíců. V průběhu probíhajících stavebních prací a v době instalace panelů nedošlo k přerušení provozu ani výroby.

„Vlastní zdroj energie může pokrýt třetinu naší spotřeby, která byla vypočítaná na 50 kWp. V době provozu, tedy v průběhu pracovního týdne, přebytky nemáme. Ty vznikají během víkendu, kdy se u nás nevyrábí. Nemůžeme je ale vracet zpět do sítě, a to z kapacitních důvodů provozovatele,“ vysvětluje Antonín Zapletal a dodává: „Na fotovoltaiku byla čerpaná naše jediná dotace.“

V rámci své strategie udržitelnosti se firma dlouhodobě soustředí na celkové snižování energetické náročnosti provozů a redukci uhlíkové stopy. „Vlastní bezemisní zdroje energie nás k cíli, kterým je snížení energetické závislosti o 30 %, výrazně posunou. Obzvláště v dnešní době, kdy Evropa a s ní i ČR čelí energetické krizi, to vnímáme jako společensky důležité téma,“ uzavírá Antonín Zapletal.

Firma LA Food s.r.o. byla založena v roce 2004. V současnosti v ní pracuje téměř devět desítek zaměstnanců. V nabídce má 250 druhů potravinářských výrobků ze 60 různých surovin. Jde především o rýži, luštěniny, jáhly, pohanku, bulgur, chia semínka, quinou nebo těstoviny. Výrobky distribuuje pod vlastní značkou MENU GOLD nebo pod značkami privátních řetězců. Značka MENU GOLD se kromě retailu orientuje také na zákazníky gastro segmentu. V listopadu 2016 zahájila společnost provoz ve vlastním logisticko-výrobním areálu v průmyslové zóně v Kostelanech nad Moravou u Uherského Hradiště. V roce 2020 dokončila dostavbu zatím posledních logisticko-výrobních prostor, které aktuálně čítají 11 tisíc metrů čtverečních. Kromě tuzemského trhu dodává LA Food své výrobky také do zemí Evropské unie.

AI Decoded ukazuje výhody hybridní AI

Generativní AI otevírá nové možnosti hrám a aplikacím pro systém Windows. S rostoucím potenciálem generativní AI roste také potřeba robustního výpočetního výkonu.
Blog AI Decoded tento týden představuje, jak NVIDIA technologie usnadňují hybridní využití AI tvůrcům, vývojářům i hráčům. Jde o nástroje jako Generative AI od iStock, NVIDIA ACE a NVIDIA AI Workbench.

Hybridní AI spojuje možnosti AI akcelerované na lokálních PC s GPU NVIDIA RTX se škálovatelnými cloudovými řešeními. K efektivní akceleraci AI pomocí GPU od NVIDIA pomáhají TensorRT a TensorRT-LLM, ať už běží lokálně nebo v cloudu.

GPU od NVIDIA pohánějí pozoruhodná AI řešení jak lokálně na PC s NVIDIA GeForce RTX a pracovních stanicích RTX, tak v cloudu. To umožňuje tvůrcům, hráčům a vývojářům těžit z nejlepších výhod hybridních AI pracovních postupů. SDK TensorRT a API TensorRT-LLM přinášejí další možnosti akcelerovat AI pomocí GPU od společnosti NVIDIA, ať už běží lokálně nebo v cloudu.

Blog AI decoded: https://blogs.nvidia.com/blog/ai-decoded-rtx-pc-hybrid

Acer představuje prémiové chromebooky Chromebook Plus pro lepší produktivitu a hraní her s integrovanou umělou inteligencí Google AI

Lepší propojení, tvorba a spolupráce na nových konvertibilních Chromeboocích Acer Chromebook Plus Spin 714 a Acer Chromebook Plus 516 GE s optimalizací pro hraní v cloudu díky novým funkcím generativní umělé inteligence v systému ChromeOS

  • Acer Chromebook Plus Spin 714 je ztělesněním výkonu a přenosnosti pro práci, školu i zábavu na cestách, díky procesorům procesorům Intel® Core™ Ultra, tenkému, lehkému
    a konvertibilní designu 2v1 s odolným hliníkovým šasi.
  • Acer Chromebook Plus 516 GE přináší pohlcující zážitky z hraní her v cloudu díky integraci NVIDIA GeForce NOW, procesorům Intel® Core™ a designu zaměřenému na hraní se 120 Hz displejem WQXGA, RGB podsvícenou klávesnicí a Wi-Fi 6E pro rychlé a spolehlivé připojení.
  • Oba nové Chromebooky Acer Chromebook Plus umožňují uživatelům připojit se, tvořit
    a spolupracovat lépe než kdy jindy díky generativním funkcím umělé inteligence
    od Google a Adobe.

Společnost Acer dnes představila dva nové prémiové chromebooky Chromebook Plus – Acer Chromebook Plus Spin 714 a Acer Chromebook Plus 516 GE – které kombinují všestranný design s dvakrát rychlejším procesorem Intel Core a až dvojnásobnou pamětí a úložištěm[1], čímž umožňuje uživatelům zvládnout ještě více věcí najednou.

Oba nové modely Chromebook Plus podporují nové vylepšené funkce generativní umělé inteligence pro konektivitu, kreativitu a spolupráci, jako je funkce „pomoz mi psát“ dostupná pouhým kliknutím pravým tlačítkem myši, Magic Editor v Google Photos, Gemini a další. Acer Chromebook Plus Spin 714 je tenký konvertibilní laptop optimalizovaný pro produktivitu
a konektivitu na cestách s 360stupňovým pantem, který umožňuje jeho použití nejrůznějšími způsoby na nejrůznějších místech. Acer Chromebook Plus 516 GE je herní Chromebook nové generace s nejnovějším hardwarem zaměřeným na hraní her, který umožňuje streamovat a hrát AAA herní tituly díky NVIDIA® GeForce® NOW, Xbox Cloud Gaming, Boosteroid, Amazon Luna a dalším.

Naše dva nové notebooky Acer Chromebook Plus mistrně využívají nové možnosti Google AI, které jsou nyní součástí systému ChromeOS, poskytují tak uživatelům Chromebooků ještě špičkovější zážitky,“ řekl James Lin, generální ředitel divize Notebooky společnosti Acer Inc. „Skutečnost, že se tyto dva nové Chromebooky Acer Chromebook Plus nemohou lišit více, a přesto oba poskytují vyšší úroveň zážitků z Chromebook Plus, přímo ukazuje na sílu a flexibilitu ekosystému ChromeOS a důležitost designu notebooků Chromebook Plus, který je zaměřen na uživatele.”

Přenosný a konvertibilní Acer Chromebook Plus Spin 714 se může pochlubit výkonem na cesty

Nový kompaktní, odolný a výkonný konvertibilní Acer Chromebook Plus Spin 714 (CP714-1H) je ideální Chromebook na cesty, který nabízí vyhledávanou kombinaci svižného mobilního výkonu a efektivního multitaskingu pro spolupráci v práci, ve škole nebo pro realizaci vlastních projektů. Acer Chromebook pohání procesory až Intel® Core™ Ultra 7[2] a je připraven pomoci uživatelům využívat aplikace Google a Adobe s umělou inteligencí. Google AI pomáhá uživatelům snadno psát a navrhovat jedinečnou grafiku, zatímco aplikace Adobe Photoshop a LumaFusion usnadňují úpravy fotografií a videí. Gemini v aplikacích Google Docs, Sheets, Slides a Gmail[3] pomáhá vytvářet a shrnovat poznámky a přizpůsobovat e-maily pro vyšší efektivitu a organizaci. Navíc celodenní produktivita bude s novým Chromebookem samozřejmostí; s 2x vyšší rychlostí, pamětí a úložištěm[1], odolnou hliníkovou konstrukcí šasi, certifikací podle normy MIL-STD 810 a baterií s rychlým nabíjením zajišťuje dlouhou výdrž až 10[2,3] hodin.

Konvertibilní design 2v1 chromebooku Acer Chromebook Plus Spin 714 disponuje 360stupňovými panty, které umožňují jeho použití v různých situacích, včetně použití jako tradičního notebooku nebo tabletu pro psaní poznámek a skicování s volitelným aktivním stylusem USI[2].
Na 14palcovém dotykovém displeji Chromebooku se dynamicky vykresluje obraz v rozlišení WUXGA (1920×1200) s jasným a živým barevným rozsahem 100% sRGB. To způsobuje, že funkce poháněné umělou inteligencí, jako je vytváření generativních wallpaperů a Google Photos Magic Editor, pomáhají uživatelům přetvořit své fotografie, které budou na tenkém displeji Chromebooku ještě působivější a příjemnější. Jeho antimikrobiální sklo Corning® Gorilla® Glass jej navíc chrání před poškrábáním a zároveň odolává skvrnám a bakteriím způsobujícím zápach[5].

Uživatelé Chromebooku navíc budou při online výuce, pracovních konferencích nebo rodinných setkáních vždy vypadat a znít skvěle díky webkameře s rozlišením 1440p QHD a vylepšením zvuku a videa s umělou inteligencí pro lepší čistotu, osvětlení a zvuk. Webkamera je vybavena technologií časové redukce šumu (temporal noise reduction), která zachovává vysokou kvalitu obrazu i za zhoršených světelných podmínek, a také fyzickou krytkou pro ochranu soukromí, zatímco volitelná čtečka otisků prstů[2] zajišťuje uživatelům zabezpečený přístup do zařízení. Duální mikrofony ve spojení s duálními reproduktory směřujícími vzhůru a technologií DTS® Audio, které poskytují vysoce kvalitní zvuk bez zkreslení a dále tak zlepšují kvalitu videokonferencí. Chromebook se take pyšní spolehlivým Wi-Fi 6E připojením a Bluetooth™ 5.1 pro konektivitu k dalším zařízením prostřednictvím řady portů včetně HDMI 2.0 a dvou portů USB typu C, oba s porty Thunderbolt™ 4, a portu USB typu A.

Acer Chromebook Plus 516 GE přináší pohlcující hraní v cloudu s NVIDIA GeForce NOW

Nový Acer Chromebook Plus 516 GE přináší zcela nový způsob hraní s cloudovou herní službou NVIDIA GeForce NOW a nejnovějšími technologiemi s prvotřídním designem zaměřeným na hraní her. Uživatelé chromebooků Acer Chromebook Plus 516 GE si mohou dopřát nejnovější AAA herní tituly s miliony dalších hráčů bez jakéhokoli stahování prostřednictvím služby NVIDIA GeForce NOW v rozlišení až 1600p a 120 fps s členstvím Ultimate, streamované z cloudových serverů GeForce RTX™ 4080 nové generace. Výkonné procesory Intel® Core™ i7 13. generace[2] a displej
s vysokým rozlišením zajišťují plynulé streamování při 120 Hz, jehož výsledkem je špičková grafika a působivě plynulý obraz.

Herní zážitek na IPS displeji s vysokým rozlišením WQXGA (2560×1600) je ohromí rychlou obnovovací frekvenci 120 Hz, která zajišťuje realistické a plynulé hraní s vysokým počtem snímků za sekundu. Navíc displej 100% barevným gamutem sRGB zajišťuje živé a věrné vyobrazení. Vysoce kvalitní zvuk DTS doplňují dva reproduktory směřující nahoru a dva reproduktory směřující dolů, které využívají woofery s potlačením vibrací, aby promítaly zvuk
v opačných směrech a přinesly ještě věrnější zvuk.

Acer Chromebook Plus 516 GE je vybaven portem RJ-45 2,5G Gigabit Ethernet LAN, který zajišťuje rychlé a spolehlivé připojení pro nerušené hraní v cloudu, které si mohou uživatelé vychutnat i na cestách díky odolnosti rychlé, bezpečné Wi-Fi 6E. Chromebook Plus 516 GE je vybaven herní klávesnicí se čtyřzónovou RGB podsvícenou klávesnicí se čtyřmi přednastavenými barevnými režimy podsvícení a technologií anti-ghosting, která registruje rychlé a přesné zásahy na klávesnici a také kombinace kláves.

Hráči cloudových her ocení také špičkovou kombinaci funkcí chromebooku Chromebook Plus 516 GE, která zvyšuje produktivitu v práci i ve škole díky využití nových funkcí generativní umělé inteligence pro tvorbu a spolupráci v systému ChromeOS a aplikacích Adobe. Hráči mohou také vytěžit maximum ze svých her díky novému hernímu panelu, který jim umožňuje přizpůsobit si herní zážitek a sdílet svůj pokrok ve hrách s ostatními hráči. Webkamera s rozlišením 1080p je vybavena integrovanými nástroji umělé inteligence pro videohovory, které zlepšují čistotu, osvětlení a zvuk v jakékoli aplikaci pro videokonference, takže hráči mohou při streamování vypadat a znít ještě lépe. Kromě toho je Chromebook Plus 516 GE vybaven až 2 TB PCIe NVMe SSD úložištěm, až 16 GB rychlé LPDDR4X paměti a až 10hodinovou[2,4] výdrží baterie.

Acer Chromebook Plus Spin 714 je k navržený pro podnikové a školní zákazníky

Nový Acer Chromebook Plus Spin 714 je k dispozici také s možnostmi správy pro podniky
a školství prostřednictvím aktualizace Chrome Enterprise Upgrade a Chrome Education Upgrade. Acer Chromebook Plus Enterprise Spin 714 (CPE794-1N) umožňuje IT oddělením využívat zjednodušenou registraci, integraci zařízení do infrastruktury, pokročilá nastavení zabezpečení
a integrovanou antivirovou ochranu, která zajišťuje ochranu dat a aplikací. S aktualizací Chrome Education Upgrade získají školy větší možnost spravovat své prostředí ChromeOS tak, aby co nejlépe vyhovovalo individuálním potřebám školy a každého studenta i učitele. Díky funkcím řízení mají správci mají správci IT k dispozici nepřetržitou vzdálenou pomoc IT a asistence při řešení problémů se systémem ChromeOS.

Ceny a dostupnost

Acer Chromebook Plus Spin 714 (CP714-1H) bude v Severní Americe dostupný v květnu za cenu od 749,99 USD a v regionu EMEA v květnu za cenu od 979 EUR.

Acer Chromebook Plus 516 GE bude v Severní Americe dostupný v květnu za cenu od 699,99 USD.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit podle regionu. Chcete-li se dozvědět více informací o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, kontaktujte nejbližší pobočku společnosti Acer na adrese www.acer.com.

Specifikace

Name Acer Chromebook Plus Spin 714
Model CP714-1H
Operating System ChromeOS
Screen 14.0″ Display with IPS Technology, WUXGA (1920 x 1200), Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, with Antimicrobial Corning® Gorilla® Glass Multi-Touch, 16:10 Aspect Ratio, 340 nit brightness, 100% sRGB, optional USI Stylus support
Processors Intel® Core™ Ultra 7 processor 165U (Intel® AI Boost capable, and Intel® vPro Enterprise eligibility)

Intel® Core™ Ultra 7 processor 155U (Intel® AI Boost capable)

Intel® Core™ Ultra 5 processor 125U (Intel® AI Boost capable)

Intel® Core™ Ultra 5 processor 115U (Intel® AI Boost capable)

Graphics Intel® Graphics
Memory Up to 16 GB dual-channel LPDDR5X SDRAM
Storage Up to 512GB SSD, PCIe Gen 4, 16 Gb/s up to 4 lanes, NVMe
Camera QHD camera (2560 x 1440) with 1440p QHD video at 30 FPS; with Temporal Noise Reduction, Blue Glass Lens and Privacy Shutter; Dual-mic support
Ports Two USB Type-C (supporting Thunderbolt 4, USB charging and Power Delivery up to 65W), one USB 3.2 Gen 1 Type-A, 1 HDMI 2.0, 3.5mm headphone/speaker jack
Battery, Battery life 53 Wh 3-cell Li-ion battery, fast charging; provides battery life up to 10 hours
Wireless and Networking Wi-Fi 6E AX211 Wireless LAN and Bluetooth 5.1 or above
Features OceanGlass touchpad
Dimensions 313.6 (W) x 224.5 (D) x 18.05 (H) mm [12.35 (W) x 8.84 (D) x 0.71 (H) inches]
System Compliance Energy Star, EPEAT Gold
Name Acer Chromebook Plus 516 GE
Model CBG516-2H
Operating System ChromeOS
Screen 16.0″ display with IPS technology, WQXGA (2560 x 1600) supporting 120 Hz, Acer ComfyView™ LED-backlit TFT LCD, 16:10 Aspect Ratio, 350 nit brightness, 100% sRGB
Processors Intel® Core™ 7 processor 150U

Intel® Core™ 5 processor 120U

Graphics Intel® Graphics
Memory Up to 16 GB dual-channel LPDDR4X SDRAM; memory frequency up to 4266 MT/s
Storage Up to 2 TB SSD, PCIe Gen 4, 16 Gb/s NVMe
Camera Full HD camera (1920 x 1080) with 1080p video at 60 FPS; with Temporal Noise Reduction, and Blue Glass Lens
Ports Two USB Type-C (supporting DisplayPort, and USB charging), one USB Type-A, HDMI 2.1, Ethernet RJ-45 port, 3.5mm headphone/speaker jack
Battery, Battery life 65 Wh 4-cell Li-ion battery, fast charging; provides battery life up to 10 hours
Wireless and Networking 2.5G Ethernet, Wake-on-LAN ready; Wi-Fi 6E AX211 Wireless LAN, supports Bluetooth 5.2 or above
Features OceanGlass touchpad,
Dimensions 356.58 (W) x 249.67 (D) x 21.3 (H) mm (14.04 x 9.83 x 0.84 inches)
System Compliance Energy Star, EPEAT

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

[1] Při srovnání s nejprodávanějšími Chromebooky od července 2022 do prosince 2022.

[2] Specifikace se mohou lišit v závislosti na modelu a/nebo regionu. Dostupnost všech modelů závisí na dostupnosti

[3] Vyžaduje se předplatné.

[4] Výdrž baterie se může lišit v závislosti na zařízení a na používání a dalších podmínkách.

[5] Všechna antimikrobiální řešení včetně antimikrobiálního skla Corning® Gorilla® Glass a antimikrobiálního skla s ionty stříbra. Technologie si nečiní nárok na ochranu uživatelů ani neposkytují žádný přímý nebo implicitní zdravotní přínos.

Když e-shop nestačí. České firmy hledají efektivní propojení online a offline prodejů

V dnešním rychle se měnícím světě maloobchodu mají spotřebitelé více možností nákupu než kdy dříve. Rozmach online nakupování dramaticky změnil způsob, jakým pořizujeme zboží, ale tradiční kamenné prodejny si stále drží své místo. V tomto článku srovnáme online a offline prodejny, prozkoumáme jejich výhody a nevýhody, abychom vám poskytli úplný přehled, ať už jste na jakékoliv straně obchodního procesu.

Offline není mrtvý

Fyzické obchody nabízejí zákazníkům osobní zážitek, který přesahuje možnosti online nakupování. Použití vhodného osvětlení, barevných schémat, a dokonce i vůní může umocnit smyslový zážitek a posílit image značky. Takto vytvořená atmosféra ve fyzických prodejnách poskytuje komplexní a pohlcující nákupní zážitek, který je těžké replikovat v online prostředí. „Myslím si, že každý e-shop uvítá kamennou prodejnu. Je to možnost, která dává zákazníkovi možnost zboží vidět, fyzicky omakat a otestovat na vlastní kůži. Přes e-shop jim to opravdu nevysvětlíte,“ potvrzuje Jiří Stabla, zakladatel Konopných lékáren a značky Stabla, www.stabla.cz.

Patrik Duda, majitel společnosti Naughty Harbor a Atreon, považuje e-shop za skvělý doplněk, který pomocí atraktivního vizuálu může efektivně zaujmout zákazníky a povzbudit je k osobní návštěvě kamenné prodejny. „Na e-shopu můžete efektivně komunikovat výhody návštěvy kamenné pobočky, například možnost prohlédnout si produkt osobně nebo jednoduchý proces reklamace a vrácení zboží,“ doplňuje Patrik Duda.

Omnichannel v retailu aneb jak propojit online a offline prodej?

Mnoho firem přechází na obchodní model založený na propojení e-shopu s kamennými prodejnami, což umožňuje nabídnout zákazníkům plynulý a komplexní nákupní zážitek. Tato strategie umožňuje zákazníkům snadno kombinovat výhody online a offline nakupování, čímž zvyšuje jejich pohodlí a celkovou spokojenost. „Náklady na implementaci této strategie se mohou značně lišit – od nulových, kdy stačí uvést kamennou prodejnu na e-shopu jako místo pro vyzvednutí, až po milionové investice, pokud se rozhodnete propojit e-shop s ERP systémem,“ komentuje Jan Skovajsa, majitel a CEO firmy myTimi, www.mytimi.cz, a Bondbot, www.bondbot.cz.

Propojení online obchodu s tím kamenným je náročný proces, který vyžaduje pečlivý výběr vhodných technologických nástrojů, které efektivně propojí tyto dva prodejní kanály. Správně zvolené technologické řešení může významně zlepšit efektivitu obchodních procesů a přinést podniku konkurenční výhodu na trhu. „Technologií je celé řada a klíčové je tedy definovat veškeré požadavky skrze společnost a v rámci toho vybrat správné nástroje v souvislosti s vizí podniku. Pokud máte správně vybraný e-shop a ERP a budete obě pouze propojovat např. pomocí API, tak se budeme bavit spíše v řádu desetitisíců,“ odhaduje Tomáš Vacek, partner reklamní a marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Generační rozdíly a další faktory

Cena zboží je výsledkem složitého součtu různých faktorů a nákladů, které jsou spojeny s jeho výrobou, distribucí a prodejem. V neposlední řadě je cena zboží ovlivněna poptávkou a nabídkou na trhu, konkurenčními tlaky a strategií prodeje. „Pronájem komerčního prostoru, energie, poplatky a zejména mzdové náklady se nakonec vždy musí promítnout do koncové ceny zboží, což tolik nemusí vadit v prémiovém segmentu nebo ve velmi specifické oblasti bez přímé konkurence, ale bude to zcela zásadní pro obchodníky ve vysoce konkurenčním prostředí, ve kterém se zákazníci rozhodují podle cenových srovnávačů,říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Preference mezi online a offline obchodem se výrazně liší dle generací a individuálních preferencí. „Nastupující Generace Z, která vyrostla se smartphonem v ruce, se velmi dobře orientuje v online prostoru a naopak nechápe, proč by měla fyzicky chodit na úřad nebo do obchodu, pokud lze danou věc vyřídit přes internet,“ upozorňuje Ondřej Tyleček. Porozumění těmto rozdílům je klíčové pro pochopení své zákaznické základny.

„Uvidíte!“ Slovenský eyerim se mění. Proměnu v plnohodnotnou digitální optiku stvrzuje rebrandingem od studia Andrej & Andrej

Nejrychleji rostoucí online prodejce brýlí v regionu CEE eyerim osvěžuje značku. Slovenský e-commerce hráč se vyvíjí z pozice fashion brandu do plnohodnotné online optiky. Novou identitou od studia Andrej & Andrej tak následuje svou byznysovou strategii, kdy si společnost vytyčila naučit Středoevropany nakupovat na míru vyráběné optické produkty online. Cílem rebrandingu bylo vytvořit profesionálnější image a ukázat jeho prostřednictvím současnou dostupnost brýlí i čoček všech typů. Nový eyerim zákazníci již brzy uvidí i v české kamenné prodejně. V roce 2023 společnost dosáhla tržeb přes 340 milionů korun, překlopila se do zisku a meziročně vyrostla o 30 %. Aktuálně operuje na 12 trzích napříč Evropou.

Dominantou nového brandu je samotné logo, které je postaveno na konceptu optotypu. Ten si lidé nejčastěji spojují právě s očními optikami – zákazníci procházejí vyšetřením a čtou optotyp ze zdi, aby zjistili kvalitu svého zraku. Jeho tvůrci potom k dosažení plné symetrie a přehlednosti nového loga použili matematické proporce, aby výsledek podpořil nový positioning společnosti jako odborníků a profesionálů v oboru, nikoli primárně módního obchodu.

„Současně jsme hledali prvek, který by byl dostatečně jednoduchý a variabilní, aby zvládl množství komunikace, kterou eyerim produkuje. Logo jsme tak umístili do kruhového tvaru – čočky. Tento odkaz se mění v závislosti na typu brýlí, na které je logo aplikováno. Vytvořili jsme tak rozsáhlou knihovnu různých typů čoček, s nimiž lze pracovat v rámci různých aplikací identity. Čočky jsou navíc přirozeně průhledné a průhlednost využíváme i v ilustracích, animacích nebo při filtrování fotografií a pro prvky v architektuře fyzických prodejen. Navíc tento symbol zapadá do vize, kterou si eyerim předsevzal – udělat celé odvětví maximálně transparentní,“ dodává k vizuální identitě Andrej Barčák ze studia Andrej & Andrej. Právě to, jak nový design působí v offline prostředí, budou moci zákazníci již brzy vidět v první české kamenné pobočce eyerim v pražském Karlíně.

„Práce na nové identitě odstartovala na jaře 2023. Dokončení celého vizuálního systému, který měl za úkol být srozumitelnější a profesionálnější, a příprava rebrandingu tak zabrala téměř rok. Nejprve jsme totiž potřebovali vyřešit transformaci interně, přejít z módního e-shopu pro mladé lidi na transparentní a vysoce profesionální online optiku pro každého. Nové identitě jsme ovšem přizpůsobili i své služby, web a portfolio s primárním cílem odstranit bariéry v online objednávání brýlí a optometrie. Na výsledek jsme nesmírně pyšní. Navíc se nám ve spolupráci se studiem Andrej & Andrej podařilo zvýraznit hodnotu, na které nám záleží nejvíce – transparentnost. Ať už se jedná o kombinaci barev, které se překrývají, použitá plexiskla pro náš showroom, nebo využití symbolu čočky,“ dodává Yassaman Omidbakhsh, spoluzakladatelka eyerim.

Mezi dosud největší projekty studia Andrej & Andrej patří identita města Nitra, veřejného ochránce práv Slovenské republiky, Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě nebo cyklistické značky Isadore. Jsou čtyřnásobnými vítězi Národní ceny za design v letech 2018, 2020 a 2022, laureáty ceny Nadace Tatra banky a prestižní ceny Type Directors Club.

Vlastní kolekce i nová nadlinka

Eyerim v rámci rebrandingu spouští i kampaň pro Českou republiku, Polsko a Rumunsko ve spolupráci se slovenskou agenturou hi guys!. Jejím hlavním cílem bude komunikace nového konceptu „You will see“, tedy „Uvidíte“, a vyvracení mýtů a obav z nákupu brýlí online. Aktivace budou převážně digitální s několika umístěními v outdoorové reklamě ve velkých městech.

„Potřeba změny vzešla z vývoje strategie. Když jsme vstoupili na trh, odvedli jsme dobrou práci se slunečními brýlemi. Odřízli jsme prostředníky a ukázali, že lze prémiovou kvalitu dostat snadno a prakticky kamkoli. Později jsme si ale uvědomili, že něco podobného je třeba provést i v segmentu na míru vyráběných optických produktů. Zákazník zde totiž stále bohužel není na prvním místě. My máme ambici to změnit, dostat zákazníka do popředí a dát mu to, co potřebuje, transparentně, jednoduše a profesionálně. Proto bylo nutné přistoupit ke změně. Navenek i uvnitř. Vznikl v podstatě zcela nový eyerim,“ doplňuje Martin Zahuranec, spoluzakladatel eyerim.

Důležitou součástí jsou přitom rovněž privátní značky OiO by eyerim a Kohe by eyerim, jejichž cílem je poskytovat zákazníkům cenově dostupné, ale zároveň stylové a trendy obroučky vysoké kvality. Chránit jejich oči kvalitními, cenově dostupnými čočkami (od 390 korun) a zároveň jim nabízet nadčasové produkty za zlomek ceny designérských obrub srovnatelné kvality.

Více o eyerim

Slovenská společnost eyerim proměňuje svět oční optiky transparentním přístupem a s využitím moderních technologií. Jejím posláním je ukázat, že nákup brýlí může být intuitivní a zábavný. Nabízí vše pod jednou střechou – brýle na míru, sluneční brýle a kontaktní čočky. Společnost také přivedla na svět vlastní značky brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim. Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, kteří se potkali v jihovýchodní Asii, kde dříve vybudovali jeden z největších e-shopů v regionu. Za osm let své existence získal startup investice v celkové výši více než 5 milionů eur a v roce 2023 zaznamenal 30% nárůst oproti roku 2022. Aktuálně se jedná o nejrychleji rostoucího hráče v segmentu oční optiky. Eyerim také otevřel svůj první showroom v Bratislavě a brzy otevře jeden i v Praze. Už dnes ovšem plánuje expanzi do dalších evropských měst. Do sféry oční optiky eyerim přináší totéž, co znamená Uber pro taxislužby nebo Booking pro ubytování.

Budoucnost je tu: AI mění pravidla hry v call centrech, brzy odbaví až 60 % hovorů

Umělá inteligence (AI) mění fungování call center a zákaznický servis. Podle slovensko-českého startupu CloudTalk v dohledné době zvládne obsloužit tři ze čtyř hovorů. To přinese firmám vysoké úspory nákladů a zaměstnancům výrazně méně rutinní práce. CloudTalk již nyní firmám nabízí telefonní platformu, která pokročilé funkce umělé inteligence obsahuje. Dopady umělé inteligence na zákaznické linky si chválí i sami volající, jejichž spokojenost s automatizovanými službami vzrostla za poslední rok o 20 %.

„Podoba zákaznických linek se za posledních několik dekád příliš nezměnila – hodně lidí se sluchátky odbavujících jeden hovor za druhým a na druhé straně zákazník frustrovaný po minutách čekání. Tím, že adoptujete nejnovější hlasové technologie, dokážete ušetřit desítky procent nákladů a znásobit své kapacity. Zákazníci dostanou odpovědi rychleji a lépe a zaměstnanci se budou moci zaměřit na problematické úkoly, které vyžadují lidskou kreativitu pro řešení problémů. Přesně taková budoucnost dnešní call centra čeká,“ říká Martin Malych, spoluzakladatel a CEO CloudTalku.

Výhody AI jsou jasné: odstraní z práce rutinu

Podle dat získaných platformou CloudTalk dnes dovedou AI operátoři odbavit již téměř čtvrtinu dotazů zákazníků. Kromě hovorů zvládne AI vyřešit i 60 % rutinní práce, jakou je například vedení záznamu z hovoru, jeho automatické vyhodnocení nebo hledání historie volajících. Tím významně zjednodušuje práci lidským operátorům, kteří dnes ve víceobjemových call centrech denně odbaví 60 jednodušších či 40 komplexnějších dotazů.

„Absolutní automatizaci call center nemůžeme čekat letos ani příští rok. Přestože se nové možnosti generativní umělé inteligence objevují každý měsíc, bez lidských pracovníků se firmy ještě nějakou dobu neobejdou. Operátoři stále musejí řešit komplexnější dotazy, se kterými si zatím ani sebelepší stroj neporadí. Díky AI jich však nebude potřeba tolik co dříve,“ komentuje Malych.

Rychlejší, dostupnější a levnější

Tuto vizi s CloudTalkem sdílejí také významní telekomunikační hráči. Například už v roce 2019 společnost IBM reportovala, že Vodafone využitím AI agenta na své zákaznické lince řešil až 70 % dotazů. Výhodu využití AI operátorů představuje také úspora finančních a časových nákladů na provoz centra a zaškolení operátorů, podle studie McKinsey také znásobení kapacit center až o polovinu. Sílu a perspektivu této technologie vidí také venture kapitálové fondy, které proto CloudTalk letos v lednu podpořily v rámci její série B 26 miliony eur.

Podle CloudTalku až 70 % lidí řeší své dotazy telefonicky, přičemž až v nedávné době, od plošného zavádění velkých jazykových modelů (LLM) v call centrech, je mohou řešit v jakoukoli denní hodinu, rychleji a pružněji. I proto podle společnosti CloudTalk stoupla obecná spokojenost volajících se zákaznickými linkami za poslední rok o více než 20 %.

„Při příchodu robotů na zákaznické linky volající téměř vždy položili telefon. Měli za to, že jim ‚nějaký‘ robot nepomůže. Technologie voicebotů však udělala obrovský pokrok a pro řešení převážné většiny hovorů dnes bohatě dostačují. Zároveň jsou k dispozici v jakémkoli jazyce a 24 hodin denně, takže volající může svůj problém řešit okamžitě. Na tyto benefity si zákazníci brzy zvykli,“ dodává Malych.

Výhodou AI je také schopnost analyzovat historii dřívějších hovorů se zákazníkem a přizpůsobit se jeho specifickým potřebám. Umělá inteligence například dokáže propojit volajícího s operátorem, s nímž v minulosti již nějaký dotaz řešil, případně dohledat historii jeho předchozích hovorů či obchodních aktivit a ty využít pro zlepšení kvality služby.

O společnosti CloudTalk

CloudTalk je slovensko-česká technologická společnost, která vyvíjí cloudový komunikační software pro byznysové týmy, jež pravidelně komunikují přes telefon. Společnost vznikla v roce 2018 a její řešení se z drobné aplikace na online hovory rozvinulo v komplexní platformu s více než 70 pokročilými funkcemi. Jednou z klíčových možností softwaru CloudTalk je množství integrací s externími aplikacemi včetně Salesforce, Hubspotu, Pipedrive nebo Zendesku. Platformu po celém světě využívá přes 2 500 organizací, například Revolut, Glovo, goFluent, DHL nebo Kuehne+Nagel. V současné době CloudTalk do své aplikace integruje umělou inteligenci. S její pomocí šetří kapacity a čas týmů podpory a prodeje, kterým tímto automatizuje až 60 % administrativní práce nebo rutinních činností jako přepisování hovorů či tvorbu shrnutí z telefonátů. CloudTalk AI přitom dokáže analyzovat projev zákazníků a jejich sentiment, na základě kterých následně předvídá jejich potřeby. Tím napomáhá zefektivnit zákaznickou zkušenost. Aktuálně má CloudTalk tým o 150 lidech, kterým nabízí plně remote pracovní prostředí nebo program zaměstnaneckých akcií ESOP.

Exit mobile version