HONOR a Gameloft spojují své síly, aby zlepšily herní zážitek na skládacích zařízeních

Hra Asphalt 9: Legends debutuje na skládacích smartphonech s adaptací na velkou obrazovku a vylepšeným rozlišením při 120 FPS

Globální technologická značka HONOR dnes oznámila partnerství s herním vývojářem Gameloft, které má za cíl optimalizovat herní zážitek na modelu PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR. Partnerství přináší do kategorie foldů novou verzi oblíbeného herního titulu Asphalt 9: Legends, která je vůbec poprvé lépe přizpůsobena velkým obrazovkám skládacích smartphonů, a také celosvětový debut 120 FPS ve vyšším rozlišení v kategorii skládacích smartphonů. Přichází tak jedinečný herní zážitek, jaký tu ještě nebyl, a posouvá ekosystém foldů díky inovacím.

Společnost HONOR se nadále prosazuje jako klíčový hráč v ekosystému skládacích zařízení díky svému trvalému závazku vyvíjet se a udržovat si konkurenční výhodu prostřednictvím otevřenosti a spolupráce,“ řekl Fei Fang, prezident produktové řady společnosti HONOR. „Naše nejnovější spolupráce se společností Gameloft na optimalizaci hraní her na zařízení PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR je důkazem našeho odhodlání přinášet nejlepší zážitek uživatelům skládacích zařízení HONOR.“ Snahou o spolupráci, která posouvá hardwarovou a softwarovou integraci skládacích zařízení, se společnost HONOR snaží vytvořit oboustranně výhodný ekosystém, který spotřebitelům poskytuje nejmodernější technologie.

Minulé případy ukázaly, že snaha o tenký a lehký design skládacích smartphonů často vedla k obětování jejich technologického výkonu a grafické kapacity, což vedlo k mezeře na trhu pro vytváření pokročilejších herních zážitků,“ řekl Henry Pan, viceprezident pro globální rozvoj byznysu OEM ve společnosti Gameloft. „Naše spolupráce se společností HONOR kombinuje naše odborné znalosti v oblasti vývoje her pro mobilní zařízení se zkušenostmi společnosti HONOR v oblasti bezproblémové integrace softwaru a hardwaru ve skládacích zařízeních, abychom mohli hráčům po celém světě přinést špičkový zážitek ze hry Asphalt 9: Legends.“

Společnost HONOR se spojila s Gameloft za účelem optimalizace herního zážitku na modelu PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR a stala se první společností na světě, která přináší hratelnost 120 FPS Asphalt 9: Legends na skládací smartphone. Díky 120 FPS mohou závodníci těžit z plynulejší grafiky, která je ponoří do nejnovějších sérií Dragon Race a Festive Sparks Asphalt 9: Legends, díky čemuž se driftování v luxusních autech pod polární září stane realitou. 120 FPS umožňuje rychlejší reakční časy soutěživým hráčům, kteří chtějí předvádět kaskadérské kousky, ovládnout rychlostní běhy a předběhnout konkurenty ve virtuálně upravených ulicích různých měst po celém světě.

Rekonstrukcí procesu vykreslování mobilních her, použitím technologie nahrazení shaderů, přepracováním fyzických textur pomocí technologie rekonstrukce hran na bázi GPU a integrací grafických vykreslovacích schopností skládacích zařízení s umělou inteligencí vytvořily společnosti HONOR a Gameloft novou podobu hry Asphalt 9: Legends, která hráčům poskytne plynulý, vysoce věrný obraz a ultra rychlou odezvu, dokonale přizpůsobenou velké skládací obrazovce pro pohlcující vizuální a zvukový zážitek.

Zcela nový pohlcující herní zážitek na velké obrazovce představuje další pozoruhodný pokrok značky HONOR na její cestě k vytvoření vzájemně výhodného ekosystému a etablování se jako předního hráče v integraci skládacích zařízení do běžného používání. Adaptace hry Asphalt 9: Legends na zařízení PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR je příkladem mezioborové inovace a ukázkou toho, jak otevřenost a spolupráce přivedly obě společnosti do čela v oblasti skládacích herních smartphonů. Úspěch tohoto partnerství poskytuje pohled na budoucnost přizpůsobení ekosystému skládacího softwaru.

Optimalizovaná hra Asphalt 9: Legends bude na Google Play pro HONOR Magic V2 a PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR uvedena v únoru 2024. Všichni uživatelé řady HONOR Magic V2 si tento vylepšený a pohlcující herní zážitek poprvé mohou vychutnat na skládacím telefonu. HONOR Magic V2 je u nás k dispozici ke koupi za 48 990,- Kč pro verzi s pamětí 16 + 512 GB. Novinka je k dispozici ve fialové verzi se skleněnými zády a v černé verzi s povrchem z veganské kůže. Další podrobnosti o globálním vydání a cenách telefonu PORSCHE DESIGN HONOR Magic V2 RSR budou zveřejněny v nejbližší době.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Program Deloitte Technology Fast 50 vstupuje do roku 2024 s novým partnerem: raketou FTMO

Ani rok 2024 nebude pro program Deloitte Technology Fast 50 nudný. Jeho lídři posílí budování komunity díky novému partnerovi – trojnásobnému vítězi hlavní kategorie FTMO. Globálně úspěšná prop-trading platforma, která si odnesla ocenění nejrychleji rostoucí společnosti střední Evropy hned třikrát za sebou, už se v dalším ročníku do soutěže nepřihlásí. Nově se totiž stane jejím technologickým partnerem. Jedná se tak už o druhou firmu, která se z účastníka Fast 50 stala jedním z partnerů programu. Takovou první byla společnost Livesport.

„Jsme rádi, že můžeme mezi partnery přivítat FTMO. Díky obrovskému růstu v posledních letech si odneslo ocenění nejrychleji rostoucí firmy v regionu už třikrát za sebou, naposledy vloni na listopadovém vyhlášení výsledků soutěže. Růst jejich tradingové platformy dokazuje, že i v Česku může projekt spolužáků z vysoké školy během několika let vyrůst v globálně úspěšnou firmu. Jako takové tak FTMO a jeho spoluzakladatelé reprezentují ducha našeho programu. Věříme, že pro budoucí účastníky soutěže tak mohou být nejen vzorem, ale i partnerem,“ říká Kateřina Novotná, lídryně programu Deloitte Technology Fast 50 Česká republika.

„Třikrát jsme se stali vítězi hlavní kategorie Fast50, dvakrát jsme byli Rising Stars. Tento obrovský úspěch celého týmu bychom samozřejmě rádi zopakovali. Na druhou stranu jsme si vědomi, že v aktuálních číslech FTMO už procenta nerostou tak rychle. Zároveň chceme být svědkem toho, jak se o vítězství perou další inovativní firmy a v programu Fast50 zůstat, byť ne jako soutěžící. Víme totiž, jak moc program pomohl nám v rovině mediální pozornosti i obecného povědomí o naší firmě. Zásadní ovšem je, že celé společnosti dodal důvěryhodnost. A přesně to je hodnota, kterou program může dát firmám, jež jsou dnes v podobné pozici, jako jsme tehdy byli my. Náš vstup do role partnera programu tak vnímáme jako logický krok, revanš komunitě a podporu aktivit vedoucích k rozvoji mladých technologických firem u nás,“ vysvětluje Otakar Šuffner, CEO a spoluzakladatel FTMO.

FTMO si ocenění od Deloitte odneslo celkově už pětkrát. Naposledy na podzim, kdy se s průměrným růstem obratu 5 815 % za poslední čtyři roky umístilo opět nad ostatními společnostmi v žebříčku Fast 50. Jedná se tak o nejrychleji rostoucí firmu v celém regionu 18 zemí, které program každoročně vyhodnocuje. Globální platforma pro tradery je podle žebříčku Česká elita zároveň 17. nejhodnotnější firmou Česka.

Komunita úspěšných

Program Deloitte Technology Fast 50 v České republice funguje od roku 2000. Za jeho historii jím prošly dnes všeobecně známé společnosti jako Notino, Kiwi.com nebo Prusa Research. Firmám, které se chtějí zúčastnit, nabízí možnost navázat kontakty s

úspěšnými hráči nejen z Česka, ale i ze zahraničí. Vedle toho mohou přihlášené firmy využít snadnějšího přístupu k investorům, partnerům i konzultačním službám.

V prvním čtvrtletí se příznivci mohou těšit na dvě velká setkání komunity, zatímco v létě proběhne už tradiční Summer Party. Druhé polovině roku bude dominovat vyhlášení výsledků dalšího ročníku soutěže. Komunitu tak v novém roce čeká řada eventů, kterých se účastní významné osobnosti technologického i investičního světa. V minulém roce na setkání nebo do podcastu Fast 50 On Air zavítala jména jako Jaroslav Řasa, Martin Cígler, Oliver Dlouhý, Martin Bernátek ale také například Tomáš Rosický.

O Deloitte Technology Fast 50 Central Europe

Společnost Deloitte každoročně oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti prostřednictvím žebříčku Technology Fast 50 Central Europe. Ten ve čtyřech kategoriích hodnotí nejen firmy, kterým se nejvíce zvýšil obrat, ale důraz klade také na projekty s pozitivním společenským a ekologickým dopadem či na společnosti s velkým obchodním potenciálem. Program pomáhá popularizovat podnikatelské příběhy a odkrývá přínosná témata celé technologické scéně. Kolem Fast 50 se postupně vytvořila široká komunita firem, které se během roku pravidelně scházejí a sdílejí své zkušenosti – a to nejen mezi sebou, ale také s řadou odborníků napříč technologickou scénou. Díky expertíze Deloitte v oblasti auditů, financí, konzultací a podnikových rizik navíc přihlášené firmy získávají přístup k síti expertů a k jedinečnému know-how.

Nevhodné osvětlení způsobuje ztrátu výkonnosti i spokojenosti zaměstnanců

Zaměstnanci, kteří pracují v neodpovídajícím osvětlení, mají nižší výkonnost, horší spánek a jsou v práci méně spokojení. Ideální osvětlení napodobuje sluneční cyklus a odpovídá tak biologickým potřebám lidského těla. Zjistila to studie společnosti ZUMTOBEL prováděná ve spolupráci s výrobcem užitkových vozů Volvo Trucks a vědeckými pracovišti belgických univerzit.

Studie probíhala ve výrobním závodě firmy Volvo Trucks v belgickém Gentu. Společnost ZUMTOBEL na místě otestovala dva různé způsoby osvětlení. V první části montážní linky bylo použito řešení lištového systému LED TECTON C. Ve druhé části bylo použito osvětlení HCL (Human Centric Lighting) zohledňující potřeby lidského těla. To se skládá z technologie tunableWhite a systému řízení osvětlení LITECOM. Systém LITECOM během dne měnil barvu i jas světla, a simuloval tak změny denního světla od východu do západu slunce změnami teploty chromatičnosti od 2700 do 6500 Kelvinů.

„Tělesné orgány a systémy jsou řízeny takzvanými cirkadiánními rytmy, které reagují na okolní prostředí, přičemž největší vliv na ně má světlo,“ říká Jan Vacek, generální ředitel české pobočky nadnárodní společnosti Zumtobel Group. „Z tohoto známého faktu a řady dalších vědeckých poznatků vycházíme při vývoji našich osvětlovacích systémů. Je dobře prokázáno, že sebemenší rozladění těchto rytmů má negativní vliv na fungování lidského těla a na naše zdraví.“

V rámci studie prošli všichni zaměstnanci testováním hned na jejím začátku a po čtyřtýdenním období, které lidské tělo potřebuje adaptaci na novou situaci. Výsledky byly jednoznačné. Osoby pracující v prostorách osvětlených systémem HCL spaly mnohem kvalitněji – rychleji usínaly a méně se v noci budily.

Osvětlení HCL vedlo také k lepšímu soustředění a rychlejším reakcím příslušných zaměstnanců v porovnání s kontrolní skupinou, která pracovala v normálně osvětlených prostorách. To se samozřejmě projevilo ve vyšší výkonnosti a přesnosti práce. Bez významných rozdílů skončilo subjektivní hodnocení vizuálního komfortu. Volvo Trucks se na základě výsledků studie a posouzení dalších parametrů od nákladů až po energetickou náročnost rozhodla pro zavedení systému osvětlení HCL od společnosti Zumtobel v celém výrobním závodě.

„Vhodné osvětlení může být skvělým nástrojem pro vytvoření podmínek umožňujících zdravé fungování těla i mysli,“ potvrzuje Jan Vacek. „Výsledky naší studie realizované se společností Volvo Trucks ukazují, že s využitím těchto poznatků lze optimalizovat pracovní podmínky ve vícesměnných provozech tak, aby z toho měly prospěch obě strany – jak zaměstnavatelé, tak zaměstnanci.“

Naopak nesprávné osvětlení může narušovat tělesné rytmy a spánek, pracovníci v průmyslových provozech se hůře soustředí, pracují s vyšší chybovostí a jsou vystaveni vyššímu riziku vzniku zdravotních problémů. Všechny tyto neduhy lze odstranit vhodnou technologií osvětlení, která zohledňuje vliv světla na cirkadiánní rytmy lidského těla.

Speciální osvětlení označované zkratkou HCL (Human Centric Lighting) je přizpůsobeno potřebám lidského těla. Společnost Zumtobel při vývoji HCL zohledňovala nejen ryze vizuální efekty světla, ale také jeho vliv na lidské emoce a biologické procesy v lidském těle. To ocení hlavně zaměstnanci pracující v uzavřených prostorách, kam se celý den nedostane přirozené denní světlo.

O skupině Zumtobel Group:

Skupina Zumtobel Group je mezinárodní hráč na poli světelného průmyslu a vedoucí dodavatel inovativních světelných řešení, komponent a souvisejících služeb. Se širokým portfoliem vysoce kvalitních svítidel poskytuje rakouská značka Zumtobel, specialista na osvětlení, nejlepší světelné řešení pro využití ve dne i v noci. Jako lídr v oblasti inovací Zumtobel svým přístupem neustále posouvá hranice při hledání jedinečného a nadčasového designu svítidel. Je mezinárodním dodavatelem integrovaného světelného řešení, který vyvíjí nové generace svítidel postavených na odkazu rodinné firmy s cílem zlepšovat kvalitu života prostřednictvím světla. Skupina sídlí v Dornbirnu v rakouské spolkové zemi Vorarlberg.

Na českém trhu ZG Lighting Czech Republic s.r.o., člen skupiny Zumtobel Group, nabízí profesionální osvětlení značek Thorn, acdc a Zumtobel. Pro další informace prosím navštivte: www.zumtobel.cz.

Vyjádřete svou lásku netradičním způsobem s nejnovější valentýnskou nabídkou Huawei

Valentýn je plný romantiky a lásky. Jak ale vybrat originální dárek, který skutečně vaši polovičku potěší? Zapomeňte letos na květiny nebo čokoládu. Vybírat můžete například ze speciální nabídky Huawei, která v rámci celosvětové kampaně Fashion for Love nabídla několik stylových produktů za skvělé ceny. Ať už je vaše drahá polovička milovníkem hudby, vášnivým sportovcem nebo vyznavačem nejnovějších módních trendů, s výběrem vedle nešlápnete.

Ideální valentýnský dárek vaše polovička bude využívat i dlouho poté, co ho dostane. Dárkem z kolekce Fashion for Love svým milovaným ukážete, že vám na nich opravdu záleží. Navíc si na vás vzpomenou vždy, když ho budou využívat.

Ukažte jim, jak moc vám na nich záleží

Zdraví je vždy na prvním místě, a péče o něj by proto měla být prioritou každého z nás. Nejnovější hodinky Huawei Watch GT 4 obsahují sadu pokročilých zdravotních a fitness funkcí, které z nich dělají perfektního parťáka pro ty, co se chtějí zaměřit na zdravější a aktivnější životní styl. Chytré hodinky jsou tak ideálním dárkem, kterým dáte svým blízkým najevo, jak moc vám na jejich zdraví záleží.

Dárek od srdce pro srdce

Hodinky Huawei Watch GT 4 jsou poháněny nejnovějším systémem Huawei TruSeenTM 5.5+, jehož algoritmus zajišťuje přesné a stabilní monitorování srdečního tepu během sportovních aktivit. A to dokonce v různých teplotních podmínkách. Zdraví srdce je nyní také nedílnou součástí mnoha dalších funkcí chytrých hodinek Huawei Watch GT 4, jako jsou monitorování spánku a stresu nebo zcela nová funkce Stay Fit, která uživateli napoví víc o jeho kalorickém příjmu.

Dvojitá valentýnská radost s dárkem pro oba

Zdravotní funkce můžete sledovat nejen u sebe, ale také propojením chytrých hodinek s aplikací Huawei Health. Páry tak mohou své sportovní aktivity monitorovat společně a navzájem se motivovat k lepším výkonům. Vedle rozmanitých zdravotních funkcí jsou Huawei Watch GT 4 díky svému stylovému designu ideální pro všechny, kteří hledají funkční a zároveň stylové chytré hodinky.

Huawei Watch GT 4 jsou k dostání ve dvou velikostech (41 mm a 46 mm) a široké škále designů, které padnou do oka jemu i jí. Proč si proto tento Valentýn neudělat radost dárkem pro oba? Obdarujte se třeba novými hodinkami Huawei Watch GT 4 s ciferníky s motivy růží a oliv z limitované valentýnské edice.

Darujte nerušený hudební poslech

Doby, kdy nám hudební poslech ztěžovaly zamotané kabely, jsou naštěstí dávno pryč. Společnost Huawei posunula inovace svých audio produktů na zcela novou úroveň a vyvinula bezdrátová sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3.

Sluchátka disponují funkcemi Ultra-hearing Dual Driver, Intelligent ANC 3.0 a Pure Voice 2.0. Díky svým jedinečným zvukovým vlastnostem tak posluchače zanesou do soukromého světa, v němž se mohou ponořit do kvalitní hudby nebo oblíbeného podcastu a zároveň jim umožní pohodlně a soukromě telefonovat kdykoli a odkudkoli.

Melodie lásky v podání Huawei FreeClip

Pokud své drahé polovičce chcete zajistit ještě jedinečnější zážitek, k letošnímu Valentýnu jí můžete darovat nová otevřená sluchátka Huawei FreeClip. Tento unikátní model bezpečně drží na uchu, a zároveň nepohlcuje zvuky okolního prostředí, čímž chrání bezpečnost vašeho milovaného i jeho okolí. Unikátní C-bridge design tvořený nikl-titanovým paměťovým drátem navíc zajistí, že ani ten nejnáročnější posluchač nebude své uši namáhat. Ucho totiž obepíná těsně a přesně, ať už má jakýkoli tvar.

Lehká a vzdušná sluchátka Huawei FreeClip se navíc mohou pyšnit 36hodinovou výdrží baterie. Pokud váš partner nebo partnerka patří mezi ty, kteří rádi poslouchají hudbu na cestě do práce, u vaření, v posilovně nebo před spaním, sluchátky Huawei FreeClip je nezklamete. Nemusíte se však bát, že při celodenním poslechu nezbyde čas na společné chvíle. K poslechu svého partnera se totiž můžete například při společných volnočasových aktivitách připojit tím, že s ním spárujete sluchátka prostřednictvím funkce sdílení zvuku v zařízení.

Perfektní propojení technologie a stylu

Všichni chceme, aby se naše druhá polovička cítila dobře uvnitř i navenek. Naštěstí už dnes chytré hodinky nejsou jen nástrojem pro sledování základních zdravotních funkcí a sluchátka umí víc než jen přehrát zvuk. Huawei své produkty neustále inovuje, rozšiřuje jejich funkčnost a přeměňuje je v nositelné doplňky, se kterými se uživatelé nebudou pouze cítit dobře, ale i dobře vypadat. Jak chytré hodinky Huawei Watch GT 4, tak sluchátka Huawei FreeClip připomínají luxusní doplňky, které zároveň oplývají bohatou škálou technologických vymožeností.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

S 5G sítěmi si Česko může gratulovat, v budování optiky za Evropou ale zaostává. K optickému připojení má přístup pouze 37 % českých domácností

Kvalitní pokrytí internetem je klíčovou podmínkou k digitální transformaci. Podle dat Českého telekomunikačního úřadu může v současnosti využívat 5G sítě 96 % všech obyvatel Česka. Vysokému podílu pokrytí se nicméně těší i venkovské oblasti, kde se mezi lety 2021 a 2022 zvýšil podíl pokrytých domácností o 35 procentních bodů. Naopak v doméně pokrytí pevným internetem na bázi optických sítí Česko za většinou Evropy zaostává. V roce 2022 mělo přístup k tomuto typu infrastruktury pouze 37 % domácností. Operátoři nyní spolupracují na strategickém rozšiřování optického pokrytí. Vyplývá to z analýzy portálu datové žurnalistiky Evropa v datech.

Podle publikace ČSÚ z roku 2023 mělo v Česku přístup k internetu v jakékoli formě připojení 85,4 % domácností. Zatímco domácnosti s dětmi do 15 let a bezdětné domácnosti používaly internet téměř univerzálně, podstatně hůře si vedly domácnosti seniorů nad 65 let, ze kterých využívalo internet pouze 49,4 %.

Nejrozsáhlejší pokrytí pevným internetem s rychlostí 100 Mbit/s a více vykazuje v EU podle dat ČSÚ Portugalsko, kde mělo k rychlému internetu přístup 36 obyvatel ze 100. Česko bylo oproti eurounijní hodnotě 20,5 % podprůměrné. Pevný internet nad 100 megabitů za sekundu připadá ani ne na 12 obyvatel ze sta.

[Dashboard – Fixní internet]

V rámci EU zaostává Česko především v optickém připojení k síti s rychlostí alespoň 1 gigabit, kterou zprostředkovává technologie FTTP (fiber-to-the-premises). Zatímco v Česku mělo v roce 2022 k sítím na úrovni FTTP přístup 37 % domácností, hodnota EU činila 57 %, ukazuje to zpráva Broadband coverage in Europe 2022. „Ještě větší je tato propast na úrovni venkovských oblastí, kde mělo v roce 2022 přístup k tomuto typu připojení pouze 8 % domácností, průměr EU pro venkovské oblasti přitom činil 41 %,“ komentuje Marek Vaculík ze společnosti enovation, která se zabývá dotačním poradenstvím mimo jiné v oblasti IT.

Z publikace ČSÚ rovněž vyplývá, že Češi využívali více než kterýkoli národ EU k pevnému připojení technologii fixní Wi-Fi nebo fixních mobilních sítí. Tuto formu připojení využívalo téměř 15 lidí ze sta, což z fixního bezdrátového přístupu udělalo premianta oproti připojení přes telefonní, optické i kabelové sítě. Důvodem pro rozšíření fixního bezdrátového přístupu může být právě to, že touto technologií nahrazují lidé nedostačující kvalitní optické sítě.

[Dashboard – optické sítě]

Rozvoj optických sítí je pro další digitalizaci klíčový

Budování optických sítí nebo jejich modernizace jsou nezbytné, pokud chce Česko držet se zbytkem Evropy krok při dalším rozvoji internetového připojení. „Bez této technologie by města a jejich obyvatelé v budoucnu nemohli využívat stabilní a rychlé připojení. Optické sítě jsou klíčové v rámci digitalizace státu,“ klade na budování optiky důraz Patricie Šedivá ze společnosti T-Mobile.

Podstatný vliv na to, že je Česko v porovnání se zbytkem EU v tempu výstavby optických přípojek pozadu, má současná mnohdy zdlouhavá stavební legislativa. T-Mobile navíc nevidí naději k urychlení povolovacích procesů při budování vysokorychlostních sítí ani v novém stavebním zákonu. „Výstavba optické sítě často naráží i na blokační požadavky ze strany obcí. Ty v souvislosti s budováním optické sítě vyžadují stavbu úplně nových chodníků či jiné práce nad rámec budované infrastruktury,“ přibližuje Šedivá další překážky, na které operátor při budování optické infrastruktury naráží. V současnosti T-Mobile poskytuje přístup k optice půl milionu českých domácností, ke kterým má v letošním roce přibýt dalších 140 000 domácností. Další z operátorů, Vodafone, se v rámci modernizace pevné sítě v nadcházejících pěti letech zaměří rovněž na rozšiřování optické infrastruktury.

Operátoři při budování optické sítě spolupracují

Mezi operátory funguje při budování optické sítě spolupráce. T-Mobile přípojky buduje ve spolupráci s Vodafone a majoritním provozovatelem telekomunikačních sítí CETIN. Společný postup přináší princip sdílené sítě, který je šetrnější z ekologického hlediska, i stran zásahů do života místních. Obyvatelé pokrytých oblastí navíc nejsou automaticky vázaní využívat služeb společnosti, která infrastrukturu vybudovala, ale mohou si poskytovatele připojení vybrat. Cílem spolupráce je urychlit digitalizaci Česka a vybudovat optické připojení téměř pro milion domácností.

Podle údajů Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) z roku 2021 poskytovala 26 % služeb pevného připojení koncovým zákazníkům infrastruktura CETIN, i tu ale částečně využívají národní operátoři. „Mezi velkoobchodními odběrateli CETINu jsou v kontextu těchto údajů zahrnutí také národní operátoři T-Mobile, Vodafone a O2. Zbylých 74 % služeb pevného internetového připojení zajišťují poskytovatelé na vlastní infrastruktuře, uvádí tisková mluvčí ČTÚ Tereza Meravá.

[Dashboard – 5G sítě]

V pokrytí 5G sítí Česko překonalo 90 % obyvatel

Zatímco v rozšiřování optického internetu má Česko stále co zlepšovat, v pokrytí mobilními sítěmi 5G si nevede špatně. V roce 2022 bylo podle zprávy Broadband coverage in Europe 2022 s 82,6 % pokrytých domácností nad unijním průměrem, mezi lety 2021 a 2022 se tuzemské pokrytí 5G sítěmi rozrostlo o zhruba 33 procentních bodů. „Nadprůměrně si Česko stálo také co do pokrytí 5G ve venkovských oblastech, se 78 % obsadilo mezi unijními státy šesté místo,“ popisuje Hana Vincourová z Evropy v datech. Postupný rozvoj mobilních sítí potvrzuje i ČTÚ, podle jehož informací je k lednu 2024 souhrnně za všechny operátory pokryto 5G sítěmi 96,1 % obyvatel Česka.

Evropskými jedničkami v celkovém pokrytí sítěmi páté generace byly v roce 2022 Kypr, Malta a Nizozemí, které všechny vykázaly 100% pokrytí. Naopak na chvostu se ocitly Švédsko, Rumunsko, Belgie, Lotyšsko a Estonsko, které nedosáhly ani na poloviční podíl.

6G jako technologie příští dekády

Zatímco operátoři pokračují ve zlepšování pokrytí stávajícími generacemi sítí, ve fázi výzkumu a vývoje jsou již sítě 6G. Ty by měly nabídnout ultrarychlé přenosové rychlosti, nižší latenci, výraznou energetickou účinnost a vyšší spolehlivost. Podle T-Mobile ale ještě nejsou na pořadu dne. „Technologie 6G se stále ukotvuje v teoretické rovině a je předmětem diskusí s dodavateli a výrobci. Téma bude pravděpodobně aktuálnější na přelomu desetiletí. Naším současným cílem je zejména rozšíření pokrytí sítěmi 5G. Do konce roku 2024 plánujeme sítí 5G pokrýt 90 % populace a v roce 2025 máme ambici dostat se na 94 %,“ nastiňuje Šedivá z T-Mobile.

Za technologii příští dekády považují 6G sítě i další operátoři. „Vznikají vize budoucích služeb, jako jsou například digitální dvojčata, 3D hologramy s integrovanou umělou inteligencí, které budou pro fungování potřebovat mobilní sítě rychlejší než 5G,“ popisuje ředitel strategie společnosti Vodafone Tomáš Elbl.

Pokud nezměníme stavební legislativu, nestihne Česko naplnit cíle EU

Podle výsledků Indexu digitální ekonomiky a společnosti (DESI) za rok 2022 si Česko oproti roku 2021 v oblasti konektivity polepšilo, přesto je na 17. místě pod průměrem EU. Dokument Cesta k evropské digitální dekádě: Strategický plán digitalizace Česka do roku 2030 z loňského listopadu pak hodnotí současný stav digitalizace Česka a mapuje, do jaké míry se nám daří naplňovat cíle evropského politického programu Digitální dekáda 2030. Z dokumentu vyplývá, že je třeba urychlit rozvoj pevných sítí s velmi vysokou kapacitou hlavně v oblastech s chybějícím nebo nedostatečným pokrytím. Současné tempo budování 2 % optických přípojek ročně totiž nemůže bez výrazných změn stavební legislativy naplnit strategické plány Česka v oblasti budování digitální infrastruktury.

[Dashboard – rychlost podle typu připojení]

Mezinárodní den baterií: Velký průvodce světem baterií

Baterie notebooků, mobilů, tabletů a dalších elektronických zařízení jsou nezbytnou součástí našeho každodenního života. V průměrné domácnosti bychom napočítali až několik desítek baterií. Ať již v podobě malých knoflíkových baterií, které napájejí elektronické obvody přístrojů v době, kdy jsou tyto přístroje odpojeny z elektrické sítě, přes baterie v hodinách a hodinkách, dálkových ovladačích, hračkách, telefonech, tabletech a laptopech, až po baterie solárních elektráren, nebo startovací baterie automobilů či baterie elektrických vozidel. Při příležitosti Mezinárodního dne baterií, který připadá na 18. února, shrnujeme nejdůležitější informace o těchto nepostradatelných zdrojích energie.

Baterie nám umožňují cestovat, pracovat, komunikovat, bavit se a učit. Bohužel, ani ty nejlepší a nejdražší baterie nejsou věčné a postupně ztrácejí svou kapacitu a výdrž. Proto je důležité vědět, jak se o baterie správně starat, aby sloužily co nejdéle. „Baterie je v podstatě obal, uvnitř nějž je uzavřená sestava chemikálií, které mezi sebou reagují, a touto reakci vzniká elektrická energie, jde o elektrochemický jev,“ popisuje Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice. Baterie můžeme rozdělit na takzvané primární, které se nedají opětovně nabít a jsou na jedno použití, a sekundární, tedy dobíjecí a opakovaně použitelné.

Právě podle elektrochemického článku můžeme baterie rozdělit na několik typů:

  • Zinko-uhlíkové (ZnC) baterie jsou vhodné především pro méně náročné použití, například do dálkových ovladačů nebo nástěnných hodin. Tyto baterie se už téměř neprodávají a jsou nahrazovány alkalickými bateriemi. Nevýhodou zinko-uhlíkových baterií je jejich malá kapacita a možnost úniku elektrolytu (vytečení).
  • Alkalicko-manganové (AlMn) baterie nebo jen alkalické baterie, mají vysoký výkon a dlouhou životnost. Nejčastěji se používají v rádiích, dálkových ovládáních, hračkách či hodinách. Na rozdíl od ZnC baterií jsou vhodné i pro náročné použití.
  • Lithiové (Li) baterie mají dlouhou životnost a konstantní celkové napětí článků. Lithiové baterie je vhodné použít zejména v zařízeních s vyššími požadavky na výkon, jako jsou fotoaparáty, digitální fotoaparáty, videokamery, notebooky, ale i detektory kouře a venkovní senzory. Výhodou lithiových baterií je vysoká kapacita, možnost dlouhodobého skladování a široký rozsah pracovních teplot. Nevýhodou lithiových baterií, riziko samovznícení při jejich poškození.
  • Nikl-kadmiové (NiCd) baterie se v dnešní době téměř nepoužívají. Mají nízkou kapacitu, trpí paměťovým efektem i samovybíjením a dlouho se nabíjí. Kadmium je navíc silně toxické. Výhodou NiCd článků je schopnost práce za velmi nízkých teplot.
  • Nikl-metal hydridové (NiMH) články nahradily starší nikl-kadmiové z důvodu absence toxického kadmia. NiMH články mají také vyšší kapacitu. Projevuje se u nich takzvaný paměťový efekt. Proto se doporučuje nabíjet jen plně vybitou baterii, aby se nesnižovala její kapacita. Významným nedostatkem NiMH baterií je jejich samovybíjení, které dosahuje 15 až 30 % maximální kapacity za měsíc.
  • Lithium iontové (Li-ion) baterie řeší některé nedostatky NiMH baterií. Samovybíjecí efekt je u nich řádově menší, dosahuje 2 až 3 % měsíčně. Li-ion články zároveň netrpí paměťovým efektem. Nevýhodou je však stárnutí baterie způsobené vysokou reaktivností lithia. Li-ion baterie nemají rády extrémy, ať už teplotní nebo nadměrné vybíjení či naopak skladování na 100 % nabitých akumulátorů.
  • Lithium polymerové (Li-pol) články jsou velmi podobné typu Li-ion. Stárnou o něco rychleji, ale jsou lehčí a lépe se tvarují. Li-pol akumulátory jsou také objemnější než Li-ion.
  • Olověné akumulátory jsou schopny poskytnout rázové vysoké proudy, typickým příkladem je start automobilu. Ve srovnání s ostatními typy akumulátorů dokáží sloužit déle, dokonce déle než 5 let, a to i v nepříznivých podmínkách jako například při nízkých teplotách. Nevýhodou olověných akumulátorů je především jejich vysoká hmotnost a toxicita olova.

Aby baterie v přístrojích dobře sloužily, je třeba dodržovat základní pravidla při používání a dobíjení. „Bateriím nebo akumulátorům obecně nesvědčí extrémní teploty a vlhké prostředí. Navíc jakkoliv poškozené nebo deformované baterie nebo akumulátory nejsou vhodné k používání a mohou být nebezpečné,“ zdůrazňuje Tomáš PešekREMA Battery. „Je důležité si uvědomit, že baterie nesmí být vyhazovány do běžného komunálního odpadu kvůli obsahu chemikálií, které mohou znečistit životní prostředí. Odevzdáním baterií k recyklaci umožníte jejich zpracování a získání cenných materiálů, které mohou být použity pro výrobu nových baterií,“ doplňuje Pešek. Recyklace baterií má velký význam tím, že šetří cenné přírodní zdroje. Například REMA Battery v loňském roce zajistila recyklaci více než 700 tun odpadních baterií.

5 pravidel pro používání baterií:

  1. Správné nabíjení: Dodržujte pokyny výrobce pro nabíjení. Přebytečné nabíjení nebo nabíjení přes noc může baterie poškodit.
  2. Optimální teplota: Udržujte baterie a zařízení v prostředí s pokojovou teplotou. Extrémní teploty mohou zkrátit jejich životnost.
  3. Vyvarujte se úplnému vybití: Lithium-iontové baterie mají raději časté, ale ne úplné vybití. Pokud je to možné, snažte se baterii udržovat mezi 20 % a 80 % kapacity.
  4. Údržba: U starších typů baterií, jako jsou nikl-kadmiové, provádějte pravidelnou kalibraci tím, že je jednou za čas úplně vybíjíte a znovu nabíjíte.
  5. Skladování: Pokud nebudete baterii používat delší dobu, uchovávejte ji v chladu a suchu s nabitím okolo 50 %.

Kdy je čas baterie vyřadit:

  • Snížená kapacita: Pokud si všimnete, že doba provozu na jedno nabití je výrazně kratší než dříve, je čas na výměnu.
  • Nafouknutí: Pokud baterie vykazuje známky nafouknutí nebo deformace, měla by být okamžitě vyřazena, protože může představovat riziko.
  • Poškození: Viditelné poškození nebo úniky chemikálií jsou jasným indikátorem, že baterie je čas vyřadit.

Kam baterie odevzdat:

  • Speciální sběrná místa: V mnoha obcích, obchodech a institucích jsou k dispozici speciální nádoby pro sběr odpadních baterií. Mapu sběrných míst REMA Battery naleznete zde.
  • Sběrné dvory: Vyřazené baterie lze odevzdat na sběrných dvorech, které se postarají o jejich bezpečné zpracování.
  • Prodejny: Celá řada prodejen (a nejen ty s elektronikou) nabízí zpětný odběr odpadních baterií, aniž byste museli cokoliv nakupovat.

Rozdělení baterií podle typů:

Přenosné baterie

baterie nebo akumulátor, knoflíkový článek či napájecí sada, které jsou hermeticky uzavřeny, mají hmotnost 5 kg nebo nižší, nejsou určeny specificky pro průmyslové použití a nejsou ani bateriemi elektrických vozidel, bateriemi lehkých dopravních prostředků ani startovacími bateriemi.

Startovací baterie

baterie, která je specificky určena k dodávání elektrické energie pro startování, osvětlení nebo zapalování a která může být rovněž použita pro doplňkové nebo záložní účely ve vozidlech, dalších dopravních prostředcích nebo strojních zařízeních.

Baterie elektrických vozidel

baterie, která je specificky určena k poskytování elektrické energie pro pohon hybridních nebo elektrických vozidel kategorie L, která má hmotnost vyšší než 25 kg, nebo baterie, která je specificky určena k poskytování elektrické energie pro pohon hybridních nebo elektrických vozidel kategorií M, N, O.

Baterie lehkých dopravních prostředků

baterie, která je hermeticky uzavřena, má hmotnost 25 kg nebo nižší a je specificky určena k poskytování elektrické energie pro pohon kolových vozidel, jež mohou být poháněna pouze elektrickým motorem nebo kombinací motoru a lidské síly, včetně vozidel kategorie L.

Stacionární bateriové systémy pro ukládání energie

průmyslová baterie s vnitřní akumulací, která je specificky určena k ukládání elektrické energie z elektrické rozvodné sítě a jejímu dodávání do této sítě nebo k ukládání elektrické energie pro konečné uživatele a jejímu dodávání těmto uživatelům, bez ohledu na to, kde a kým je tato baterie používána.

Průmyslové baterie

baterie, která je specificky určena pro průmyslové použití, zamýšlena pro průmyslové použití poté, co byla předmětem přípravy pro nové využití nebo nového využití, nebo jakákoli jiná baterie o hmotnosti vyšší než 5 kg a která nespadá do jiné kategorie baterií.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými bateriemi a akumulátory. Od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese www.remabattery.cz.

realme představilo C67, nového šampiona s 108Mpx fotoaparátem a 6nm čipovou sadou Snapdragon.

realme, nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů na světě, se chystá nově definovat standard segmentu s uvedením svého nového šampiona, realme C67. Tento nový přírůstek do řady C je vybaven 108Mpx fotoaparátem, 6nm čipsetem Snapdragon a převratnými funkcemi, které jej činí nepřekonatelným ve svém cenovém segmentu. realme C67 přináší komplexní mobilní zážitek za atraktivní cenu 4 999 Kč. Tento model se u nás bude prodávat ve verzi 8GB+256GB

Značka realme oznámila, že v listopadu 2023 distribuoval 200 milionů kusů svých výrobků po celém světě, čímž se zařadil mezi pět nejrychleji rostoucích značek, které dosáhly milníku 200 milionů dodaných kusů. Tímto krokem oficiálně vstoupila do elitního „200 million Club‘. Od svých začátků jako start-upu se realme vypracovalo do mainstreamu a nyní je připraveno přinášet ještě lepší produkty pro mladé spotřebitele.

S cílem lépe porozumět potřebám mladých uživatelů jsme aktualizovali pozicionování naší značky, aby lépe odráželo náš závazek. Toto pozicionování je spojeno s naším posláním: Umožnit mladým lidem po celém světě zažívat technologické zážitky, které předčí jejich očekávání.

Pro rok 2024 jsme si stanovili jasný cíl: s novým mottem „Make it real“ a identitou značky vidíme Evropu nadále jako strategický trh pro naši společnost. Naším hlavním cílem pro tento rok je pevně se usadit v Top 4 a udržet pozici nejrychleji rostoucí značky v Evropě. K dosažení tohoto cíle hodláme posílit naši značku prostřednictvím zvýšených investic do marketingu a vývoje produktů. Také jsme odhodláni podporovat evropský sport, abychom společně oslavovali nezapomenutelné okamžiky s mladými lidmi a zlepšovali jejich zážitky moderními mobilními technologiemi.

Naše řada C nedávno dosáhla svého historického milníku – 100 milionů dodaných kusů. Model C55 se stal nejprodávanějším produktem roku 2023, přičemž objem jeho prodeje vzrostl denně o 300 %.

Naše strategická řada C prochází pozoruhodnou proměnou díky návratu legendárního šampiona: C67, který je historicky nejlepším představitelem této řady s největší modernizací.

Společnost realme představila nového šampiona C67, který splňuje čtyři základní standardy šampionů: fotoaparát, výkon, design a zážitek.

realme C67 se může pochlubit nepřekonatelným 108Mpx fotoaparátem s 3× zoomem v senzoru a největší velikostí snímače ve své cenové kategorii. Tato inovace umožňuje přímý výstup 108MPx snímků, což je nejvyšší počet pixelů ve svém cenovém segmentu, kde každý pixel aktivně přispívá k zpracování obrazu, díky čemuž jsou výsledné fotografie křišťálově čisté.

Technologie 3X In-sensor Zoom v realme C67 využívá 12 milionů pixelů umístěných uprostřed 108MPx snímače, což umožňuje zachování detailů bez jakýchkoli ztrát. Vedle toho realme C67 přináší také speciální funkci 3X Portrait, která je ideální pro fotografování lidí, přičemž zachovává ostrý obraz s přirozeně vypadajícím bokehem pro větší hloubku.

Díky největší velikosti snímače ve svém segmentu má realme C67 také vynikající možnosti nočního snímání s 132% nárůstem plochy snímání světla. To umožňuje uživatelům pořizovat fotografie s výjimečnými barvami, hloubkou a čistotou i za podmínek šeré noci.

C67 je vybaven čipsetem Snapdragon 685, který je prvním 6nm čipsetem Snapdragon v řadě realme C, a dosahuje působivého skóre Antutu 330 tisíc bodů. Čipset Snapdragon 685 je optimalizován pro výkon a efektivitu, aby byl provoz telefonu příjemně plynulý a stabilní i při náročných úkolech. Ve srovnání s realme C55 přináší realme C67 15% nárůst výkonu CPU a 10% nárůst výkonu GPU spolu s působivou hlavní frekvencí 2,8 GHz.

V porovnání s realme C55 nabízí realme C67 15% zvýšení výkonu CPU a 10% zvýšení výkonu GPU, spolu s impresivní hlavní frekvencí 2,8 GHz. Tato vylepšení zajistí ještě plynulejší a výkonnější provoz telefonu pro uživatele.

Pokud jde o displej a design, realme C67 je vybaven displejem o jasu 950nitů, což zajišťuje vynikající čitelnost i při přímém slunečním světle. Kromě toho je model C67 prvním telefonem ve své cenové kategorii, který se zbavil plastového rámu obrazovky, což je konstrukční prvek obvykle vyhrazený pro špičková vlajková zařízení kvůli své komplexnosti.

Když se podíváme na zadní stranu, C67 je k dispozici ve dvou barevných provedeních, a to Sunny Oasis a Black Rock, a má nejtenčí tělo s pouhými 7,59 mm tloušťky ve svém segmentu. Díky pokročilému procesu Gradient Coating s vlnovou délkou 420nm na zadní straně C67 vytváří telefon příjemné barevné efekty s hlubšími texturami a vrstvami, které jedinečným způsobem odrážejí a lámou světlo.

Model C67 je navržen s ohledem na potřeby mladých uživatelů a v jeho cenové kategorii poskytuje prvotřídní zážitek od hardwaru po software. Uživatelé mohou využívat interaktivní softwarové funkce díky aplikaci Mini Capsule 2.0. Při přehrávání hudby se jim zobrazí dynamická hudební okna, která umožňují ovládat hudbu a přepínat mezi skladbami pouhým přejetím doleva nebo doprava. Uživatelé mohou také dostávat dokonale načasovaná oznámení o počasí s živou animací počasí.

C67 rovněž nabízí všestranný mistrovský zážitek v každém dalším aspektu. Například disponuje špičkovou pamětí RAM o kapacitě 256 GB, což je průlomové v jeho segmentu, a špičkovou technologií NFC o 360° pro rychlé a pohodlné přejetí prstem. Dále je vybaven ultralinkovými duálními stereofonními reproduktory, které zaručují vynikající zvukový prožitek pro uživatele.

S novým průlomovým fotoaparátem, špičkovým výkonem, vynikajícím designem a plynulým uživatelským prostředím je Realme C67 připraven stát se lídrem v tomto segmentu a nastavit nový standard cenově dostupných smartphonů.

O společnosti realme:

realme je globální technologická společnost, která narušuje trh se smartphony tím, že zpřístupňuje špičkové technologie. Nabízí mladým spotřebitelům řadu chytrých telefonů a lifestylových technologických zařízení s prémiovými specifikacemi, kvalitou a designem, který určuje trendy. Společnost realme, založená v roce 2018 Skym Li a řídící se svým duchem „Dare to Leap“, se během pouhých tří let stala jedním z pěti největších hráčů na poli chytrých telefonů na 30 trzích po celém světě. realme expanduje na trhy po celém světě, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Středního východu, Latinské Ameriky a Afriky, a má celosvětovou uživatelskou základnu čítající více než 160 milionů uživatelů. Další informace naleznete na adrese www.realme.com.

Nový výzkum společnosti Epson ukazuje, že téměř desetina z nás posuzuje své přátele a sousedy podle toho, jaká umělecká díla a obrázky mají na stěnách

Psychologové říkají, že to, že si doma na zeď věšíme fotky, není jen otázka výzdoby, ale ve skutečnosti nám to pomáhá uchovávat vzpomínky.

  • Nový výzkum společnosti Epson ukazuje, že téměř desetina (8 %) přiznává, že skrytě odsuzují ostatní, když mají doma přežité umění nebo zastaralé fotografie.
  • Zpráva uvádí, že pouze 2 % fotografií se dostanou z našich mobilních telefonů do rámečků na zdi.
  • Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zaměřuje na zkoumání paměti, hovoří o výhodách vytištění fotografií s našimi zážitky.
  • Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nový výzkum společnosti Epson ukázal, že vytištěné fotografie a umělecká díla, které si vybíráme k výzdobě domova, odrážejí naši osobnost a rodinný život. Tato zpráva, která zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku, byla vypracována na podporu uvedení řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet. Ukázalo se, že téměř desetina (8 %) přiznává, že ostatní tajně posuzuje podle toho, co mají pověšené na stěnách. Průzkum navíc ukazuje, že i když je důležité uchovávat fotografie z minulosti, výzdobu na stěnách bychom měli obměňovat častěji. Až 17 % lidí neaktualizovalo fotografie na svých zdech více než pět let a mnozí z nich mají doma vystavené obrázky, které jsou staré více než dvacet let.

Přesto 54 % lidí souhlasí s tím, že aktuální fotografie přátel a rodiny zlepšují celkovou atmosféru jejich domovů. Zjistilo se také, že mají pozitivní emocionální vliv na majitele domu. Až 77 % lidí říká, že když letmo zahlédnou obrázek rodiny a přátel, cítí se šťastní a 26 % to okamžitě zvedne náladu.

Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zabývá výzkumem paměti na Fairfield University v Connecticutu, říká, že prázdné stěny mohou způsobit vytrácení vzpomínek a že fotografie jsou důležité pro vytváření pocitu pohody domova: „Mít doma stále na očích připomínky našich minulých a nedávných zážitků nám umožní využívat výhody fotografií jako pomůcek pro vybavování vzpomínek. Výzkum ukázal, že prohlížení fotografií lidem pomáhá vybavovat si zážitky živěji a s většími detaily. Prohlížení osobních fotografií je něco jako „mentální cestování časem“, protože přitom lidé mohou znovu prožívat své zážitky.“

„Pokaždé, když si znovu vybavíme vzpomínku na nějaký zážitek, posílíme naši schopnost vzpomenout si na něj v budoucnu. Další výhodou je, že prohlížení fotografií důležitých lidí v našem životě nám připomíná naše hodnoty, prohlubuje pocit sociální sounáležitosti a aktivuje oblasti mozku spojené s pocity bezpečí. Díky tomu se doma cítíme příjemně a uvolněně,“ dodává doktorka Henkel.

Výzkum ukázal, že 21 % lidí se pustí do výměny obrázků pouze při nějaké významné životní události, jako je svatba, narození dítěte nebo úmrtí, a 17 % tak činí pouze při vymalování bytu. 13 % respondentů uvedlo, že čeká, až dostane nové rámečky.

Téměř třetina (28 %) si přeje, aby kolem sebe měli více aktuálních obrázků, a více než 33 % přiznalo, že výzdobu na stěnách zcela zanedbává.

Studie také zjistila, že v průměru máme ve svých telefonech uloženo 1200 fotek, ale vytiskneme jen 2 % z nich, abychom si je doma vystavili.

Doktorka Henkel dále říká: „Pokud jen hromadíme fotky v telefonu, naše vzpomínky se mohou snadno ztratit nebo zapadnout a riskujeme, že k nim nebudeme mít přístup, což by mohlo ovlivnit naši schopnost vybavovat si je později. Už jen tím, že si uděláte čas na vytištění nových fotografií, hned jak je pořídíte, a přidáte je ke starším, které máte doma vystavené, hodně pomůžete tomu, že vám některé z těchto vzpomínek zůstanou i v budoucnu.“

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SKze společnosti Epson říká: „Tento výzkum ukazuje, že 22 % respondentů každý rok doma obměňuje obrázky, což je skvělé pro uchování vzpomínek.

Pro některé lidi však byly náklady a potíže s výměnou inkoustových kazet natolik frustrující, že je to odrazovalo od pravidelnějšího tisku fotografií. Tiskárny EcoTank tyto překážky odstraňují. Nemají žádné inkoustové kazety a dodávají se s dostatečným množstvím inkoustu na tisk po dobu až tří let, což vám ušetří až 90 % nákladů na inkoust. A co víc, fotografie lze tisknout přímo z telefonu, takže můžete své rámečky a výzdobu na stěnách obnovovat, jak často chcete! Z jedné sady náhradních lahviček s inkoustem vytisknete až 2 300 fotografií, takže můžete odemknout více vzpomínek za méně peněz.“

* Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Lenka Helena Koenigsmark novou členkou dozorčí rady Y Soft

Lenka Helena Koenigsmark se od prosince 2023 stává novou nezávislou členkou dozorčí rady předního poskytovatele firemních digital office řešení Y Soft Corporation. Zkušená lektorka a marketingová manažerka s více než dvaceti letou korporátní praxí vstupuje na dosud neprozkoumanou půdu ICT oblasti s novými neotřelými nápady a energií.

„Y Soft jsme se vždy snažili stavět západním způsobem a k tomu patří i Corporate Governance. I když jsme soukromá firma, přišlo mi správné pro transparentnost vůči externím stakeholderům mít v dozorčí radě nezávislého člena. Lenku jsem si vybral proto, že její životní příběh jí dal nadhled. Navíc disponuje obrovským množstvím energie. Spojuje nás i pohled na to, že podnikání není jen o businesse, ale že podniky mají širší odpovědnost ve svých ekosystémech,“ popisuje volbu Lenky Heleny Koenigsmark
do Y Softu Václav Muchna, spoluzakladatel a CEO Y Soft.

„Vždy mě fascinovalo učit se nové věci. A nejinak tomu je i ve Y Softu, snažím se proniknout do tajů fungování a principů technologické společnosti globálního významu tak, aby moje přítomnost byla opravdu přidanou hodnotou pro všechny zúčastněné. Y Soft je neuvěřitelně dynamická společnost, kde se rozhodují rychle, jsou akční, plní energie a vnímám tam obrovský tah na branku“ naznačuje Lenka Helena Koenigsmark své smýšlení o firmě a nové příležitosti.

Mimo marketing a PR se Lenka dlouhodobě věnuje oblastem jako je Diverzita a inkluze a také CSR. Lenka se výrazně angažuje ve veřejně prospěšných projektech a pomoci menšinám či znevýhodněným lidem. „Jsem spoluzakladatelkou spolku CZEWIS, který se zasazuje o zvýšení počtu žen ve vedoucích funkcích ve sportu. A také jsem zakladatelkou Dobrodějny, což je místo, kde nabízíme humanitární pomoc uprchlíkům, samoživitelkám a seniorům. Fungujeme třikrát týdně a obsloužíme zhruba 500 lidí za týden,“ popisuje Lenka Helena Koenigsmark.

„Lenka mezi nás Y Softery svým otevřeným přístupem a pozitivní energií ihned zapadla. Dobrovolně se nad rámec svých povinností v dozorčí radě zapojila do interního mentoringu kolegyně v rámci našeho HR oddělení, čehož si velmi cením. Krom toho je samo o sobě osvěžující, když se novým členem řídících orgánů firmy stává žena, zkušená manažerka a velmi empatický člověk s dalším pohledem na svět okolo nás a out of the box myšlením,“ uvedl k angažování nové členky ysoftí rodiny Jaroslav Bělehrad, Head of HR Y Soft.

Lenka Helena Koenigsmark posledních deset let pracovala jako marketingová ředitelka společnosti MATTEL pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. V rámci své pozice vedla mezinárodní týmy specialistů na poli marketingu, PR a ESG. Přechodně vedla i lokální pobočku i v oblasti obchodu. Dříve Lenka působila i ve společnostech LEGO a KPMG.

O Y Soft

Y Soft poskytuje chytrá podniková řešení pro moderní digitalizovaná pracoviště v oblastech enterprise firem, malých a středních podniků a vzdělávacím sektoru, díky nimž organizace fungují efektivněji. Naše platforma YSoft

SafeQ pomáhá zákazníkům řídit, optimalizovat a zabezpečit tisk i digitalizaci dokumentů. Od roku 2022 Y Soft pokračuje v misi stát se předním poskytovatelem kancelářských cloud řešení pro globální organizace. Y Soft získal předního dánského hráče na poli cloud technologií pro tisk EveryonePrint. Na trh bylo uvedeno řešení YSoft AIVA, robotické řešení pro automatizaci testování zařízení, konfiguraci a zlepšování pracovních postupů. Y Soft byl v listopadu 2022 oceněn titulem „Best MPS Innovation“ od globálně uznávané asociace MPSA.

Y Soft vznikl v roce 2000. Společnost sídlí v Brně, celosvětovou sítí poboček pak pokrývá Severní a Latinskou Ameriku, Evropu, Blízký východ a Afriku a region Asie a Pacifiku včetně Austrálie. Více informací naleznete na www.ysoft.com.

Ochranné známky: Y Soft, YSoft SafeQ, YSoft AIVA, YSoft Clerbo jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti Y Soft Corporation v Evropské unii a/nebo v jednotlivých zemích. Všechny ostatní ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Canon jako první zachytil rozmnožování mořských korálů v laboratorních podmínkách

Vůbec první přímý přenos rozmnožování mořských korálů v umělých podmínkách se podařilo zachytit vědcům z londýnského Mordenu. Cílem projektu laboratoře Coral Spawning Lab a společnosti Canon je porozumět životním cyklům těchto organismů klíčových pro udržení ekosystému na planetě a poskytnout informace a nástroje, které umožní je zachránit.

Laboratoř Coral Spawning Lab se zabývá záchranou korálových útesů pomocí řízeného tření. Tento proces zahrnuje výběr zdravých korálů, jejich přípravu na tření, stimulaci tření, sběr vajíček a spermatu, jejich oplodnění a následné pěstování embryí v laboratoři. Po několika týdnech jsou larvy vysazeny v oceánu, kde se mohou usadit a růst.

Projekt je výsledkem desetiletého úsilí tří vědců, kteří se snažili o odhalení tajemství tření korálů. Záchrana korálových útesů v laboratořích má řadu výhod. Pomáhá organismy chránit před stresovými faktory, jako je změna klimatu, a zvyšuje jejich odolnost vůči nemocem a predátorům. V neposlední řadě také přispívá k zajištění jejich genetické rozmanitosti.

Pomocí zobrazovacích zařízení včetně nejmodernějších fotoaparátů a objektivů od společnosti Canon vzniká v Mordenu databáze, kterou odborníci využijí k pozorování a optimalizaci procesu rozmnožování těchto kolonií mořských živočichů. Vědci tak budou moci sledovat vývoj každého nového korálu, dokumentovat různá embryonální stadia, sledovat míru úmrtnosti a další klíčové ukazatele. A také přesně zdokumentovat, jakou roli hraje životní cyklus korálů při obnově útesů po celém světě. Výsledky výzkumu budou veřejně přístupné. Místním komunitám to umožní využít získané poznatky, aby zajistily přežití útesů pro další generace.

„V laboratoři se snažíme napodobit přírodu, ale přitom máme vše mnohem lépe pod kontrolou. Vyhodnocujeme průtoky, režimy krmení, intenzitu osvětlení – co funguje a co ne. Vybavení dodané společností Canon nám umožňuje detailně sledovat životní cyklus korálů a také nám pomáhá šířit informace o naší práci do světa. Na záchranu korálových útesů nám pravděpodobně zbývá maximálně osm let. Pokud se nám do té doby nepodaří dosáhnout úspěchu, možná už bude příliš pozdě,“ říká Michael Sweet, spoluzakladatel laboratoře Coral Spawning Lab a profesor vodní biologie na univerzitě v Derby.

Rozmnožování korálů v přímém přenosu.

Podle Organizace spojených národů jsou korálové útesy velmi důležitým přírodním bohatstvím, které ročně přináší zisky v odhadované hodnotě 2,7 bilionu dolarů – včetně příjmů z cestovního ruchu, surovin pro životně důležité léky a pomoci při zajišťování potravinové bezpečnosti. Navzdory své nesmírné hodnotě jsou korálové útesy ohroženy škodlivými účinky změny klimatu. Objevují se varovné signály, že pokud teplota stoupne nad úroveň předindustriálního období, může dojít k poklesu počtu korálových útesů o 70-90 %. To by mělo zničující důsledky pro ekosystém naší planety.

„Jako organizace, která usiluje o ochranu životního prostředí, jsme nadšeni spoluprací s talentovaným týmem výzkumníků v Coral Spawning Lab. Těší nás, že naše nejmodernější zobrazovací zařízení pomáhá při obnově a zvyšování odolnosti korálových útesů po celém světě, tedy druhů, které mají zásadní význam pro udržení zdravého ekosystému,“ uvedl Peter Bragg, ředitel pro udržitelnost a vládní záležitosti společnosti Canon EMEA.

Více informací o spolupráci Canonu s laboratoři Coral Spawning Lab včetně videa naleznete zde.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Exit mobile version