Vodafone snížil vlastní emise o 11 %, firmám pomohl ušetřit 45 tisíc tun CO₂, rozšířil digitální inkluzi a zavedl Responsible AI

Praha, 16. října 2025 – Vodafone Czech Republic zveřejnil Zprávu o udržitelném podnikání za rok 2024/2025. Dokument shrnuje pokrok v plnění klimatických závazků, rozvoji digitální inkluze, odpovědném podnikání a technologických inovacích. Mezi hlavní výsledky patří snížení emisí z provozu o 11 %, úspora emisí u zákazníků díky digitálním řešením, postupná elektrifikace firemního vozového parku, rozšíření programů na podporu zranitelných skupin a zavedení principů odpovědného využívání umělé inteligence.

Vodafone reaguje na neustále se zvyšující nároky moderních uživatelů a uživatelek a v době, kdy je kvalitní datová konektivita a neomezené volání a SMS standardem, posouvá nabídku mobilních tarifů na vyšší úroveň. Nové tarify, v čele se zbrusu novou řadou Black, jsou navrženy tak, aby překonaly veškerá očekávaní. Jejich společným rysem je řada zajímavých výhod, které dále rozšiřuje varianta Extra.

Klíčová data a novinky roku 2024/2025:

Environmentální oblast:

  • Emise CO₂ z vlastního provozu (Scope 1 & 2) klesly o 11 % na 857 tun. Vodafone pokračuje v plnění závazku dosáhnout uhlíkové neutrality ve vlastním provozu do roku 2028 a napříč celým hodnotovým řetězcem do roku 2040. Jde cestou tzv. net zero, kdy nejdříve zredukuje alespoň 95 % emisí oproti roku 2020. Na tuto hranici se dostal již letos, nicméně plánuje emise ještě dále redukovat na absolutní minimum.
  • Navzdory dalšímu nárůstu objemu přenesených dat v síti o 9 % klesla spotřeba elektrické energie o 2 %. Elektřinu přímo nakupuje už od roku 2011 z obnovitelných zdrojů, od roku 2021 pochází ze 100 % z obnovitelných zdrojů veškerá elektřina, kterou Vodafone využívá.
  • Úspora emisí u zákazníků: Díky digitálním službám a IoT řešením pomohl Vodafone svým firemním zákazníkům ušetřit více než 45 000 tun emisí CO₂, například prostřednictvím chytrého řízení energií nebo optimalizace dopravy.
  • Transformace vozového parku: Tři čtvrtiny vozového parku Vodafonu tvoří vozy na elektrický nebo hybridní pohon. Cílem je kompletní přechod na plně elektrický vozový park do roku 2028.
  • Klimatický tranziční plán: Vodafone už loni vypracoval komplexní plán pro dosažení uhlíkové neutrality a klimatické transformace, který zahrnuje investice do obnovitelných zdrojů, energetické efektivity, cirkulární ekonomiky a spolupráce s dodavateli na snižování emisí v celém hodnotovém řetězci, ale také více environmentálně ohleduplných nabídek pro zákazníky*ice.

Sociální oblast:

  • Diverzita a inkluze: 44 % členů*ek top managementu tvoří ženy, v seniorním managementu je to pak 39 %.  Vodafone dlouhodobě podporuje rovné příležitosti, zaměřuje se na studenty*ky, absolventy*ky i rodiče. Matkám dorovnává po dobu 16 týdnů mateřské dovolené rozdíl mezi PPM a mzdou, po návratu do dvou let věku dítěte vyplácí půl roku plnou mzdu za 80% úvazek a druhému z rodičů (i v případě adopce) poskytuje 16 týdnů hrazeného volna. Počet zaměstnaných osob se zdravotním znevýhodněním stoupl z 55 na 60 FTE.
  • Interní rozvoj: 42 % volných pozic bylo loni obsazeno z interních kapacit nebo na přímé doporučení. 275 lidí bylo povýšeno a 423 lidí se posunulo napříč odděleními.
  • Charta proti domácímu násilí: Vodafone byl jedním z iniciátorů Charty proti domácímu násilí, která pod hlavičkou Nadace Vodafone sdružuje zaměstnavatele a definuje minimální standardy v oblasti osvěty a systémové podpory obětí domácího násilí. Ke konci obchodního roku se k Chartě připojilo 47 firem a institucí, dnes jich má už 58 a její aktivity mají dopad na více než 170 tisíc zaměstnanců*kyň.
  • Digitální inkluze: Nadace Vodafone proškolila v roce 2024/2025 přes 19 000 lidí 65+ v digitálních dovednostech a celkově zlepšila život téměř 90 000 lidí. Program Digitální odysea fungoval také v 60 knihovnách (v září 2025 již v 70) a byl rozšířen o nové moduly zaměřené na online bezpečnost a prevenci podvodů. V říjnu 2025 odstartovala na četná přání i nová lekce zaměřená na umělou inteligenci.
  • Podpora aplikace Záchranka: Nadace Vodafone dlouhodobě podporuje aplikaci Záchranka, která má již 5 milionů uživatelů v ČR, Maďarsku, Rakousku a na slovenských horách, z toho téměř 3,5 milionu v České republice. Nově začala v zimě fungovat také ve Finsku, čímž rozšířila svou dostupnost na další evropský trh.

Odpovědná adopce AI:

  • Rozsáhlá adopce AI: Vodafone zavedl umělou inteligenci napříč klíčovými procesy – od zákaznické péče přes IT procesy až po interní administrativu. AI pomáhá zvyšovat efektivitu, zlepšovat zákaznickou zkušenost a snižovat provozní náklady.
  • Responsible AI: Společnost implementovala principy odpovědného využívání AI, které zajišťují, že její aplikace budou vždy etické, bez předsudků, genderově vyvážené, nediskriminační a zároveň bezpečné.
  • AI vzdělávání: Součástí strategie je také vzdělávání zaměstnanců, aby rozuměli možnostem i rizikům AI technologií. V uplynulém roce prošlo školením v oblasti AI více než 1 500 zaměstnanců, včetně specializovaných kurzů na etiku a bezpečnost AI.

Certifikace a globální hodnocení:

  • Vodafone Czech Republic je držitelem certifikací ISO 9001 (řízení kvality), ISO 14001 (environmentální management), ISO 27001 (bezpečnost informací), ISO 50001 (energetický management) a CSR certifikátu dle ČSN 01 0391.
  • Globální certifikace Vodafone Group vztahující se na Českou republiku: Hodnocení A v žebříčku CDP (Carbon Disclosure Project) v kategorii Climate Change a EcoVadis Gold rating. Skóre 86/100 řadí Vodafone mezi top 1 % všech hodnocených firem a nad celosvětový průměr telekomunikací.

Další informace a kompletní Zpráva o udržitelném podnikání 2024/2025 jsou k dispozici na www.vodafone.cz/udrzitelne-podnikani/

O společnosti Vodafone
everyone.connected

Vodafone je přední evropská a africká telekomunikační společnost. Poskytujeme služby více než 355 milionům zákazníků v oblasti mobilních a širokopásmových sítí. Provozujeme sítě v 15 zemích, máme investice v dalších pěti zemích a jsme partnery ve více než 40 dalších. Naše podmořské kabely přenášejí zhruba šestinu světového internetového provozu a v současné době vyvíjíme novou satelitní komunikační službu pro přímé připojení k mobilům, která má pokrýt oblasti bez signálu. Vodafone provozuje jednu z největších IoT platforem na světě s 215 miliony IoT připojeními globálně a poskytuje finanční služby přibližně 92 milionům zákazníků v sedmi afrických zemích – spravujeme více transakcí než jakýkoli jiný poskytovatel.Od mořského dna až ke hvězdám, posláním společnosti Vodafone je udržet všechny připojené. Pro více informací navštivte, prosím, www.vodafone.com, sledujte nás na platformě X na účtu @VodafoneGroup nebo se s námi spojte na síti LinkedIn: www.linkedin.com/company/vodafone.

Místo nejistoty volí středoškoláci rozvojové programy. Chtějí být připraveni „na život“

PRAHA, 16. ŘÍJNA 2025 – Každý čtvrtý Čech se po skončení školy necítí být připravený na pracovní trh. Stigma absolventů rozbíjejí neformální vzdělávací programy firem a organizací. Aktivní středoškoláci v nich naberou zkušenosti, sebevědomí i důležité kontakty. Zájem o ně rychle roste.

Jedním z příkladů může být globální iniciativa Samsung Solve for Tomorrow, která vznikla v USA před 15 lety a v roce 2021 se rozšířila také do Česka a Slovenska. Letos se tuzemským studentům otevírá už 5. ročník soutěžního programu. „Program trvá šest měsíců a je bezplatný. Vyzývá studenty středních škol k realizaci technologických nápadů, které mohou pomoci řešit jakýkoli problém ve společnosti. Účastníci získají řízenou podporu, zpětnou vazbu odborníků a na workshopech se mimo jiné seznámí s metodikou Design Thinking, kterou uplatní v práci na vlastních projektech. Cílem programu Solve for Tomorrow je využít obrovský potenciál mladých lidí, kteří jsou motivovaní dělat a zkoušet nové věci, ale zatím nemají zkušenosti nebo odvahu,“ přiblížila Zuzana Mravík Zelenická, manažerka CSR programů společnosti Samsung.

Mezi Čechy obecně přetrvává pocit nízké připravenosti absolventů na pracovní trh. Jak potvrdil nedávný průzkum realizovaný společnostmi Ressolution a Nielsen pro vzdělávací organizaci Junior Achievement (JA Czech), zcela nepřipravených na praxi se hned po škole cítilo 25 procent dotazovaných. „Mezi vzděláváním a trhem práce už nyní existuje mezera, která se s nástupem umělé inteligence bude rozšiřovat. Středoškolákům v Česku dlouhodobě chybí praktická výuka a z přechodu ‚do života‘ mají obavy. Studenti středních škol se chtějí učit především praxí, nejen pasivně přijímat informace, chtějí víc interakce a diskuze. Potřebují umět své znalosti aplikovat mimo školu, a když jim toto školy nenabízí, mají mnoho jiných možností v neformálním vzdělávání,“ podotkl Martin Smrž, ředitel JA Czech, zabývající se rozvojem podnikavosti na českých školách a realizující program Samsung Solve for Tomorrow v Česku.

Program zaměřený na technologické inovace je jedním z mála, který není určen školám, ale přihlašují se do něj sami studenti. Počet přihlášek naposledy vzrostl meziročně o 37 procent a sílící zájem mladých lidí čekají organizátoři také letos. „Obvykle se studenti přihlašují na podnět učitele, který je na zajímavý program upozorní, ale vše ostatní už je na nich, respektive na týmu, který je složen z jednoho až čtyř členů. Máme velkou radost, že rostoucí poptávka přichází přímo od aktivních středoškoláků, kteří si o programu často poví mezi sebou,“ dodal Martin Smrž.

I ten nejbláznivější nápad může fungovat a zlepšit život tisícům lidí. Své o tom ví vítězové 3. ročníku programu – středoškoláci z týmu VisionNex, kteří sestrojili slepecké brýle s kamerou a umělou inteligencí, proměňující okolní obrazy na slova. „Ze začátku jsme zvažovali i jiné možnosti, například aplikaci, která by vykonávala podobnou službu, ale poté jsme se rozhodli pro chytré brýle hlavně z důvodu příjemnějšího nošení. První prototyp jsme vytiskli na 3D tiskárně a vyvinuli k němu vlastní AI model, ale brýle byly docela těžké a neforemné. Druhý prototyp už byl elegantnější a hlavně propojený s umělou inteligencí od Open AI, nyní už chystáme třetí ‚sportovnější‘ verzi, aby byly brýle pohodlné i při větším pohybu, a významně jsme zvýšili rychlost přenosu dat,“ popsali kamarádi Jakub, Jakub a Patrik ze Žďáru nad Sázavou.

Při vstupu do programu chtěli především dokázat, že „je to technologicky možné“ a produkt nemusí být ani drahý. Nyní svůj vynález chytrých brýlí představí na evropském finále programu Samsung Solve for Tomorrow v Miláně. „Globální vzdělávací program Samsungu za 15 let od svého vzniku oslovil 2,893 milionu studentů z 68 zemí. Letos poprvé se uskuteční také evropské finále v Miláně, v němž se utkají nejlepší týmy se svými projekty o místo ambasadora Samsungu pro nadcházející zimní olympijské hry v Itálii. Nominace kluků z VisionNex je velkým úspěchem a skvělou vizitkou celého týmu, který se na svou prezentaci už pilně připravuje a testuje brýle VisionNex 3.0. Ve hře je zároveň výlet do centrály Samsungu v Korey,“ dodala Zuzana Mravík Zelenická.

Do nového 5. ročníku národního programu pro Česko a Slovensko se mohou zájemci hlásit na www.solvefortomorrow.cz do 15. listopadu 2025.

Samsung Solve for Tomorrow, www.solvefortomorrow.cz

Program Samsung Solve for Tomorrow je součástí globálního závazku společnosti Samsung ke vzdělávání mladých lidí s cílem rozvíjet kritické myšlení studentů při řešení společenských problémů současného světa. V duchu hlavní vize „Together for Tomorrow. Enabling people. Education for future generations“ umožňuje budoucím inovátorům dosáhnout jejich plného potenciálu a stát se další generací vůdců, kteří budou průkopníky pozitivních sociálních změn.

Realizátorem programu Samsung Solve for Tomorrow je nevládní organizace JA Czech, která se věnuje rozvoji podnikatelského myšlení na českých školách od roku 1992.

 

Smart Business Festival CZ 2025 v příštím týdnu: Místo, kde se tvoří budoucnost českého byznysu

S podzimem a blížícím se koncem roku přichází již 11. ročník Smart Business Festivalu CZ – tradiční události, která propojuje inovace, technologie a podporu podnikání v České republice.

České podniky stojí na prahu nové éry, v níž se propojují digitální inovace, kybernetická bezpečnost, umělá inteligence a udržitelnost. Jak se českým firmám v této dynamické době daří obstát – a jaké příležitosti i hrozby přináší nástup umělé inteligence a zelené transformace?

Odpovědi nabídne Smart Business Festival CZ 2025, který se uskuteční ve středu 22. října 2025 v pražské Next Zone Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia.

📅 Kdy: 22. října 2025 od 9:00
📍 Kde: Next Zone, Smíchovská střední průmyslová škola a gymnázium , Praha 5

Festival přináší přehled projektů, trendů a aktivit na podporu bezpečnosti, odolnosti a udržitelnosti českého podnikání.

Letos se zaměříme na konkrétní přínosy projektů, které pomáhají českým firmám růst, digitalizovat se a připravit se na budoucnost. Nebudeme vás zkoušet ze zkratek jako EDIH, NCC-CZ, AI TEF nebo CZ QCI – místo toho vám jejich skutečný obsah představíme formou praktických ukázek a diskusí.

Co vás čeká?

  • Přidanou hodnotu svých projektů pro firmy v penězích i nefinančních benefitech přiblíží zástupci všech šesti českých EDIH – Evropských center pro digitální inovace
  • Nové aktivity v kyberbezpečnosti určené firmám i to, jak se do nich zapojit nastíní NÚKIB
  • Výdobytky stavějící na umělé inteligenci a jejich využití ve firmách Vám představí čeští zástupci AI Factories a AI TEF
  • O přípravě na dobu kvantovou Vám popovídají zástupci CZ QCI
  • Útěchu k budoucí evropské i české hardwarové i softwarové nezávislosti na nepřátelských mocnostech Vám poskytnou zástupci projektu ACDRC
  • Cestu k udržitelnosti českého podnikání nejen v environmentálním, ale zejména v ekonomickém kontextu Vám načrtnou partneři konsorcia Enterprise Europe Network ČR v novém složení

Hlavním odborným partnerem akce jsou České radiokomunikace, a.s., které mají k tématům projektu Smart Business Festival CZ 2025 velmi blízko. Anna Tůmová, ředitelka komunikace a PR, tisková mluvčí, ESG k zapojení ČRA do komunikace uvedla:

„Pro České Radiokomunikace představuje partnerství v projektu Smart Business Festivalu CZ 2025 příležitost podpořit digitální transformaci českého podnikání. Jsme přesvědčeni, že kvalitní a bezpečné komunikační infrastruktury tvoří základ odolnosti firem vůči výzvám současné doby. Na festivalu rádi přispějeme svými zkušenostmi v oblasti konektivity, datové infrastruktury a kybernetické bezpečnosti – a zároveň získáme impulsy k dalším inovacím ve prospěch našich zákazníků i celé ekonomiky.“

Tohle není jen konference. To je místo, kde se tvoří budoucnost českého byznysu.

Akci pořádá sdružení CzechInno ve spolupráci s CyberSecurity Innovation Hubem (CyberSecurityHubCZ) a dalšími partnery z řad Evropské komise, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, akademické sféry a inovačních center.

Přijďte se tedy inspirovat, propojit a zjistit, jaké konkrétní možnosti vám české projektové sítě nabízejí. Těšíme se na vás ve středu 22. října od 9:00 ve smíchovské Next Zone!

 

Vodafone zahájil významné partnerství s UEFA a UC3 na podporu budoucnosti ženského a mužského fotbalu

  • Vodafone je oficiálním partnerem UEFA Women’s Football, a to i v České republice.
  • Jako oficiální držitel licence UEFA Champions League společnost Vodafone uvedla na trh Champions Travel eSIM, aby poskytla vylepšené připojení fotbalovým fanouškům. Tato eSIM je dostupná k zakoupení také zájemcům v České republice.

Vodafone uzavřel významné víceleté partnerství s UEFA a UC3 na podporu rozvoje ženského a mužského evropského fotbalu.

Pro Vodafone jde o výjimečné období, kdy se zapojí do ženského fotbalu. Jako oficiální partner bude Vodafone až do roku 2030 sponzorovat následující soutěže: UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, UEFA Women’s Futsal EURO 2027, UEFA Women’s Nations League, evropské kvalifikace žen, mistrovství UEFA žen do 19 let a mistrovství UEFA žen do 17 let.

Vodafone, jako přední poskytovatel telekomunikačních služeb, se také stal oficiálním držitelem licence mužské Ligy mistrů UEFA pro sezóny 2025–2026 a 2026–2027. V souvislosti se začátkem ligové fáze UEFA Champions League Vodafone spustil Champions Travel eSIM, aby podpořil fotbalové fanoušky na cestách a další mezinárodní cestovatele. Champions Travel eSIM může zajistit bezstarostné cestování s globální datovou konektivitou napříč 55 členskými asociacemi UEFA. Champions Travel eSIM zahrnuje neomezené nebo 5GB datové plány a různé možnosti dobití, možnost vytvoření Wi-Fi hotspot zón a specializovanou zákaznickou podporu. Vodafone také nabídne zákazníkům Champions Travel eSIM možnost vyhrát volné vstupenky na zápasy prostřednictvím pravidelných losování. Vodafone chce dál spolupracovat s UEFA a UC3 na vytváření dalších působivých a poutavých zážitků pro fanoušky.

„Je skvělé být opět součástí evropského fotbalu. Jsme nadšeni, že můžeme sponzorovat ženský fotbal, který je jedním z nejrychleji rostoucích sportů na světě. A jako oficiální držitel licence nejprestižnější klubové soutěže mužů pomůže Vodafone dále zlepšit fanouškovský zážitek. Spouštíme také službu Champions Travel eSIM, která nabídne řadu výhod pro fotbalové fanoušky po celém svět,“ uvedl Ahmed Essam, generální ředitel pro evropské trhy ve Vodafonu.

„Věřím v sílu spojení, a to na hřišti i mimo něj. V České republice podporujeme ženské týmy a zápasy, které se konají přímo u nás. Jako oficiální držitel licence UEFA Champions League pomáháme fanouškům zůstat ve spojení díky nové Champions Travel eSIM. Chceme, aby se každý, kdo se dotkne míče, a každý fanoušek na tribuně nebo na cestách cítil blíž ke hře. Sport spojuje lidi a naše sítě toto spojení posilují,“ sdělila Violeta Luca, generální ředitelka Vodafonu v České republice.

Vodafone posílil investice do rozvoje své značky a více se zaměřuje na oblasti, které jeho zákazníci považují za důležité. Díky nové dohodě s UEFA a nedávno oznámenému sponzorství fotbalového klubu Borussia Dortmund tak rozšířil počet špičkových partnerství. V dalších sportech má Vodafone partnerství s turnajem Wimbledon a All England Lawn Tennis & Croquet Club, skotským ragby, velšskou ragbyovou unií, irskou ragbyovou unií, tureckým ženským volejbalem a RunCzechem, největší běžeckou sérií v České republice.

Jako partner významných sportovních soutěží Vodafone využívá své odborné znalosti v oblasti telekomunikačních sítí, aby vylepšil fanouškovské zážitky. Jde například o posílení mobilních sítí na akcích, umožnění přístupu k online informacím o oblíbených sportech a sdílení v reálném čase.

„Strmý vzestup ženského fotbalu, podtržený rekordním úspěchem letošního UEFA Women’s EURO, je nepopiratelný a nadále přitahuje některé z nejznámějších světových značek, které chtějí být součástí tohoto průlomového okamžiku. Jsme rádi, že můžeme přivítat Vodafone v rodině partnerů ženského fotbalu UEFA. Jejich závazek a globální dosah z nich činí ideálního spojence, se kterým budeme společně posouvat hru kupředu, vytvářet více příležitostí pro ženy a dívky a inspirovat novou generaci fanoušků a hráček po celém světě,“ řekla Nadine Kessler, ředitelka ženského fotbalu EUFA.

„Jsme rádi, že můžeme přivítat Vodafone jako sponzora ženského fotbalu UEFA a držitele licence Ligy mistrů UEFA. Silná historie Vodafone v podpoře sportu, spolu s jejich závazkem k inovacím a inkluzi, dokonale ladí s naším cílem rozvíjet sport na všech úrovních. Společně se těšíme na vytváření působivých a poutavých zážitků, které přiblíží fanoušky ke sportu, který milují,“ doplnil Guy-Laurent Epstein, výkonný marketingový ředitel UEFA.

Poznámky:

  1. UC3 je společný podnik UEFA a Evropské klubové asociace, který má na starosti komerční a obchodní aspekty klubových soutěží UEFA.
  2. Více informací o Vodafone Travel eSIM najdete na https://travel.vodafone.com/

O skupině Vodafone

Vodafone je přední evropská a africká telekomunikační společnost.

Poskytujeme služby více než 355 milionům zákazníků v oblasti mobilních a širokopásmových sítí. Provozujeme sítě v 15 zemích, máme investice v dalších pěti zemích a jsme partnery ve více než 40 dalších. Naše podmořské kabely přenášejí zhruba šestinu světového internetového provozu a v současné době vyvíjíme novou satelitní komunikační službu pro přímé připojení k mobilům, která má pokrýt oblasti bez signálu. Vodafone provozuje jednu z největších IoT platforem na světě s 215 miliony IoT připojeními globálně a poskytuje finanční služby přibližně 92 milionům zákazníků v sedmi afrických zemích – spravujeme více transakcí než jakýkoli jiný poskytovatel.

mořského dna až ke hvězdám, posláním společnosti Vodafone je udržet všechny připojené.

Pro více informací navštivte, prosím, www.vodafone.com, sledujte nás na platformě X na účtu @VodafoneGroup nebo se s námi spojte na síti LinkedIn: www.linkedin.com/company/vodafone.

 

Srovnávání a ztráta koncentrace. Jak sociální sítě ovlivňují mladé sportovce?

Sociální sítě slouží mladým sportovcům jako prostor pro sdílení úspěchů a čerpání inspirace. Při nekritickém využívání však často negativně ovlivňují koncentraci na výkon a vedou ke ztrátě motivace. Spíše než volit cestu zákazů, je podle odborníků užitečnější učit děti a mladistvé s nimi vědomě pracovat. Kromě trenérů je v daném směru důležitá zejména role samotných rodičů.

Podle průzkumu Generali České pojišťovny věnuje 70 procent českých dětí a dospívajících sociálním médiím denně alespoň tři hodiny. Pětina dokonce více než pět hodin. Čas strávený na sítích přitom ovlivňuje řadu oblastí běžného života, včetně sportování.

Jednou z typických činností, ke které sociální média v rámci sportování často vybízejí, je vzájemné srovnávání. „Děti vidí na sociálních sítích jen dokonalé výsledky, úspěchy, medaile a potlesk. Ale nevidí tu cestu za tím, tedy chyby, únavu, pochybnosti, dřinu. Začnou pak mít pocit, že nejsou dost dobré, když nejsou pořád úspěšné,“ vysvětluje Ivana Vacková, mentální trenérka sportovců, lektorka a pedagožka. Vést to podle ní může ke stresu, úzkosti a někdy až ke ztrátě radosti ze sportu.

Přestimulovaný mozek

Stejně tak diskutovaným problémem je vliv sociálních sítí na pozornost a koncentraci. Platformy jako Instagram a TikTok jsou založeny na nekonečném proudu krátkých videí, který nutí uživatele neustále přeskakovat z jednoho obsahu na druhý. Každý nový obsah přitom spouští v mozku malou dávku dopaminu a udržuje jej v očekávání dalšího podnětu.

„Pokud se sportovci při výkonu nedaří, nemůže jednoduše posunout palcem po displeji a od problému odejít. Naopak, musí být ještě více koncentrovaný a trpělivý. V praxi však vidím, že právě s tím dnes mají mladí sportovci často velké problémy,“ popisuje David Vavruška, bývalý ligový fotbalový trenér a mentální kouč ve společnosti SMT Academy. Ta využívá švýcarský koncept mentálního tréninku a tvoří ji profesionální tým lektorů s reálnými zkušenostmi z vrcholového sportu.

Zákaz není řešení

Podle Lucie Veselé, koučky, mentorky a bývalé profesionální cyklistky, je proto pro mladé sportovce ideální před a po výkonu sociální sítě raději vůbec nepoužívat. Vyhýbat by se měli právě zmiňovanému scrollování nekonečného obsahu. Zároveň si však nemyslí, že by bylo dobré jim tyto nástroje úplně zakazovat.

„Je důležité, aby se s nimi postupně učili pracovat, poznali, co jim přinášejí a co naopak berou. Jen tak se dokážou naučit nepouštět si kritiku k tělu, zvládat odmítnutí a budovat zdravé sebevědomí, které nestojí jen na počtu lajků. Jde o to najít rovnováhu, používat sociální sítě vědomě a s mírou,“ uvádí.

Při kritickém přístupu mohou sociální sítě mladým sportovcům sloužit i jako pozitivní zdroj inspirace. „Doporučuji sítě používat s vědomím, že to, co tam vidíme, není celý obraz. Pak mohou být skvělou inspirací. Děti se mohou učit z motivujících příspěvků, sledovat sportovce, kteří mluví o svých emocích, neúspěších a o tom, že i cesta je důležitá,“ vysvětluje Ivana Vacková.

Vzor v chování rodičů

Faktor sociálních sítí je podle Davida Vavrušky jedním z důvodů, proč stále více rodičů hledá pro své děti sportovní mentální kouče. Z jeho zkušenosti je však zároveň důležité nezapomínat na to, že vzor pro své chování by měl mít mladý sportovec zejména doma. „Pokud rodiče dítěti nařizují omezovat sociální sítě, a přitom jsou sami značnou část dne online, nebude to zpravidla fungovat,“ nastiňuje.

„V rámci sportovní mentální přípravy víme, jak se sociálními sítěmi pracovat. Rodiče si však nemohou myslet, že přivedou dítě do oddílu nebo školy a tam se vše samo vyřeší. Důležité je, aby šli oni sami správným příkladem, protože děti mají již odmala tendenci zrcadlit jejich chování,“ uzavírá zástupce SMT Academy.

vivo uvádí globálně operační systém OriginOS a nastavuje nový standard plynulosti mobilního zážitku

Šanghaj, 16. října 2025 – Společnost vivo včera oznámila celosvětové uvedení vivo OriginOS, svého dosud nejpokročilejšího operačního systému, který redefinuje způsob interakce mezi člověkem a technologií v éře umělé inteligence.

Podle údajů IDC za 2. čtvrtletí 2025 je vivo čtvrtým největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Firma dlouhodobě rozvíjí strategii „Lokálněji, globálněji“ (More Local, More Global) a vytváří produkty a zážitky, které zůstávají věrné potřebám uživatelů. „OriginOS mění způsob, jakým lidé vstupují do digitálního světa,“ řekl Š‘ Jü-ťien, senior viceprezident a technologický ředitel společnosti vivo. „Vychází z naší filozofie ‚Origin Design‘ a je postavený na třech pilířích: plynulost, design a umělá inteligence.”

Plynulost nové generace: styl, výkon, stabilita

OriginOS nastavuje nový standard plynulosti díky technologii Origin Smooth Engine a umožňuje bezproblémovou spolupráci mezi základními moduly systému, výpočetními jednotkami, úložištěm a displejem. Výsledkem je stabilní výkon i při dlouhodobém používání.

Architektura výpočetního výkonu 8+1 upřednostňuje klíčové úlohy a zrychluje spouštění aplikací o 18,5 %, přičemž zlepšuje stabilitu snímkové frekvence o 10,5 %. Funkce Memory Fusion urychluje načítání dat až o 106 %, zatímco duální vykreslování zvyšuje výkon animací o 35 % a udržuje snímkovou frekvenci až o 11 % stabilnější i při vysoké zátěži.

Plynulost je viditelná i přímo na obrazovce díky systému Origin Animation, který zlepšuje vizuální odezvu pomocí efektů pohybu, jako jsou Spring Animation, Blur Transition, Morphing Animation a One-shot Motion. Každý dotyk tak působí přirozeně a vizuálně konzistentně.

Plynulost se projeví i na dotek. Technologie Snap-Up Engine, první svého druhu v oboru, upřednostňuje výpočetní výkon pro akce s vysokou poptávkou, jako je například prodej vstupenek. Ve spojení s rychlejším spouštěním aplikací – až o 16 % při otevření 50 po sobě jdoucích aplikací – a vylepšenou odezvou na dotyk, která je o 41 % lepší, působí každé gesto mimořádně plynule.

Plynulý chod systému přetrvává i při dlouhodobém používání. OriginOS získal certifikaci SGS pro trvalou plynulost, simulující pět let intenzivního provozu. Tyto inovace společně definují nový standard uživatelského zážitku – viditelně svižného, citelně rychlého a spolehlivého každý den.

Intuitivní design inspirovaný přírodou

OriginOS vychází z principů přírody a z toho, jak lidé vnímají svět. Cílem je, aby digitální prostředí bylo intuitivnější, snadnější a příjemnější.

Systém Origin Design sjednocuje vizuální prvky včetně barvy, tvaru, ikony, obrázků, písma, rozvržení, materiálu a hloubky, a to s důrazem na jednoduchost a přesnost. Nové písmo vivo Sans podporuje více než 40 jazyků a umožňuje úpravu tloušťky pro vizuální rovnováhu. Pro potřeby čitelnosti v různých velikostech bylo také optimalizováno přes 2 800 symbolů. Funkce Dynamic Glow a Translucent Color dodávají prvkům hloubku a přirozený efekt světla.

Vivo přepracovalo také design aplikací. Uživatelé mohou snadno kontrolovat stav zařízení v aplikaci iManager, sledovat zdraví v rozhraní Origin Health nebo kontrolovat předpověď počasí prostřednictvím funkce Immersive Weather. OriginOS podporuje i personalizaci. Lock Screen Grid umožňuje volné uspořádání widgetů, změnu velikosti, úpravu fontů a kombinaci fotografií. Nové rozvržení Home Screen Grid nabízí mřížku 4×7 a adaptivní složky. Funkce Flip Cards přináší dynamické zobrazení fotografií, které reaguje na naklonění zařízení.

Umělá inteligence vivo a éra osobní inteligence

vivo AI posouvá OriginOS do další fáze personalizace. Ve spolupráci s Google přináší vylepšené funkce Gemini a Circle to Search pro chytřejší a adaptivnější prostředí.

Nová funkce Origin Island nabízí přirozený způsob interakce – zobrazuje stav v reálném čase v horní části obrazovky a zůstává viditelná i při přepínání aplikací, přičemž je integrována s Live Updates systému Android 16. Uživatelům poskytuje kontextové návrhy pro okamžité akce, například Copy & Go pro rychlé volání, odeslání SMS, uložení kontaktu po zkopírování čísla nebo vytvoření položky v kalendáři ze zkopírovaných detailů schůzky. Funkce Drag & Go umožňuje například upravit fotografii a přetáhnout ji na Origin Island pro pokračování v doporučené aplikaci bez nutnosti přepínání.

Umělá inteligence posouvá hranice kreativity i produktivity v každodenních situacích. Funkce AI Retouch integruje nástroje AI Erase, AI Image Expander a AI Photo Enhance do jednoho pracovního postupu. Pro každodenní práci umožňuje vivo AI komunikaci, manipulaci s dokumenty, tvorbu obsahu a vyhledávání informací prostřednictvím inteligentních nástrojů Smart Call Assistant, DocMaster, AI Creation a AI Search. Funkce Office Kit a One-Tap Transfer umožňují plynulou spolupráci napříč zařízeními.

Bezpečnost a výdrž

OriginOS posiluje ochranu dat prostřednictvím značky vivo Security, která zajišťuje transparentnost, kontrolu a zpracování dat přímo na zařízení. Vylepšená technologie BlueVolt zlepšuje účinnost napájení a stabilitu nabíjení, což přispívá k dlouhodobému výkonu.

Dostupnost

Zavádění OriginOS začne globálně postupně od listopadu 2025. Nejprve bude dostupná veřejná beta verze pro vybrané modely. Kompletní plán adaptace pro další zařízení bude oznámen později, s tím, jak bude vivo rozšiřovat dostupnost systému po celém světě.

 

PANASONIC A ZF AUTOMOTIVE – TŘI DESETILETÍ SPOLUPRÁCE, KTERÁ POHÁNĚJÍ INOVACE

Panasonic a ZF Automotive se znají lépe než málokdo. Je to již více než 30 let společné práce na tom, aby továrny ZF fungovaly rychleji, efektivněji a chytřeji. Je zřejmé, že tento vztah sahá daleko za klasický rámec „dodavatel – zákazník“.

ZF Automotive je součástí technologického giganta ZF Friedrichshafen AG. Společnost dodává řešení, která činí osobní automobily, nákladní vozy i průmyslové stroje bezpečnější a chytřejší. Již tři desetiletí ji v tomto závodě o inovace podporuje Panasonic – poskytuje jak hardware, tak know-how.

Stroje, které neztrácejí tempo

Stačí se podívat na závod ve britském Solihullu. Tamní strojní park je skutečnou ukázkou síly Panasonicu: 18 zařízení pick-and-place CM402 a CM602 plus 21 strojů řady NPM-W. Díky nim mohla ZF zvýšit výrobní kapacity, aniž by stavěla další haly.

CM402 je opravdový veterán – funguje nepřetržitě od roku 2002 a nasbíral více než 160 tisíc hodin provozu. Novější modely k tomu přidaly ještě větší rychlost, přesnost a flexibilitu. Výsledek? Týmy ZF bez problémů dosahují provozní efektivity kolem 85–90 % a náklady na prostoje a náhradní díly se snížily na minimum.

Lidé důležitější než stroje

Ale úspěch této spolupráce nespočívá jen v hardwaru. „Už to nejsou jen technici, jsou to spíše přátelé, kterým můžete důvěřovat,“ říká Wayne Temple, vedoucí SMT inženýrů ve ZF Automotive UK. A skutečně, Panasonic se během let z typického dodavatele proměnil ve strategického partnera, který společně se ZF vyvíjí řešení pro budoucnost mobility.

Továrna ve smart verzi

K tomu se přidává software PanaCIM. Díky němu je výroba ve závodech ZF dnes přehlednější a optimalizovaná – od kontroly vlhkosti, přes sledování komponent, až po zkrácení výrobních cyklů až o čtvrtinu.

Pro společnost, která zajišťuje mimo jiné systémy ABS, kontrolu trakce či ESC, jsou taková zlepšení neocenitelná. Panasonic poskytuje jistotu, že výrobní linky jsou vždy o krok před konkurencí.
Po 30 letech je tato spolupráce pro nás synonymem klidu – všechno funguje, jak má, shrnuje Temple.

Chcete-li se seznámit s celou případovou studií ZF Automotive, navštivte: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/case-studies/panasonic-delivers-unrivalled-longevity-and-reliability-zf-automotive

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

 

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

 

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

 

HONOR uvádí na čínský trh vlajkovou loď s umělou inteligencí, řadu HONOR Magic8

Představuje umělou inteligenci nové generace s agentem YOYO, revoluční zobrazení s pomocí AI a rekordní výkon

[Praha – 16. října 2025] Globální společnost HONOR, která se zaměřuje na vývoj ekosystému zařízení s umělou inteligencí, včera v Číně představila novou řadu HONOR Magic8. Jde o vůbec první řadu smartphonů s umělou inteligencí vyvinutou značkou HONOR, která se sama zdokonaluje a přináší nejmodernější generaci technologie YOYO Agent, výjimečné funkce AI u fotoaparátu a špičkový výkon. V čele této řady stojí model HONOR Magic8 Pro, který nabízí mnoho revolučních inovací v oblasti AI.

Revoluční inteligence: Snadnější život s agentem YOYO

HONOR představuje sérii HONOR Magic8, první řadu smartphonů s umělou inteligencí, která se sama zdokonaluje a která staví své pokročilé funkce na třech základních pilířích: výkonném hardwaru, interakci se systémem a ekosystému aplikací. Agent HONOR AI dokáže automaticky provádět více než 3 000 reálných scénářů[1]. Zvládne rutinní každodenní úkoly (např. „Najdi všechny moje screenshoty a smaž ty rozmazané“), ale i základy složitějších pracovních úkolů (např. „Shrň pracovní výdaje za tento týden a pošli je e-mailem mému manažerovi“). Agent YOYO dokáže pracovat v příslušném kontextu a řadu úkolů provádí automaticky.

Řada HONOR Magic8 je vybavena novým tlačítkem AI pro okamžitý přístup k asistentovi YOYO. Dlouhým stisknutím tlačítka se aktivuje videohovor YOYO, se kterým mají uživatelé bezprostřední přístup k informacím o aktuálně sdíleném obsahu. Dvojitým kliknutím se ihned spouští fotoaparát. Speciální tlačítko AI si lze přizpůsobit pro přístup k vybraným nejpoužívanějším funkcím jedním dotykem. YOYO Memories vytváří zabezpečený osobní profil s maximální ochranou soukromí. Tato funkce bezpečně analyzuje osobní data, jako jsou fotografie, záznamy chatů a dokumenty, a pomocí sémantického porozumění interpretuje význam obsahu.

Dokonalé zobrazování: Nová definice excelence v ultra nočním teleobjektivu s AI

HONOR posouvá hranice fotografování smartphonem na novou úroveň díky nejnovějším inovacím vlastního systému AiMAGE Camera. Ten nabízí výjimečnou ostrost, stabilitu a kreativitu díky umělé inteligenci nové generace.

HONOR Magic8 Pro je vybavený dosud nejpokročilejším systémem AI u teleobjektivu, s 200MP ultra nočním teleobjektivem[2], velkým 1/1,4“ snímačem a širokou clonou f/2,6. Díky tomu zajišťuje lepší světelnost a jasnější detaily i na velké vzdálenosti. [3] S technologií AI proti otřesům od HONOR mají uživatelé sedmkrát větší šanci pořídit skvělé snímky s přiblížením i bez stativu nebo stabilizátoru. Díky aktuálně nejlepšímu modelu stabilizace AI Adaptive Stabilization dosahuje HONOR Magic8 Pro nejvyšší stability v oboru na úrovni CIPA 5.5. Vyniká čtyřnásobným zlepšením přesnosti detekce otřesů a dvojnásobným zlepšením dynamické odezvy.

Řada HONOR Magic8 také představuje funkci Magic Color, vůbec první nástroj pro úpravu barev s využitím umělé inteligence. Díky pokročilým algoritmům dokáže extrahovat 16,77 milionů barev. Spolupráce mezi smartphonem a cloudem v oblasti migrace barev přináší efektivní využití barev k doladění celkových tónů i jemných detailů. S Magic Color mohou uživatelé aplikovat profesionální tóny barev jako ve filmu nebo vytvořit personalizované šablony z jakéhokoli referenčního obrázku a použít je přímo ve fotoaparátu nebo prostřednictvím funkce Magic Portal. Magic Color zjednodušuje proces gradace a umožňuje snadno dosáhnout vizuálně atraktivních a profesionálních výsledků.

Výdrž a rychlost: výkon vyladěný umělou inteligencí

Série HONOR Magic8 s mobilní platformou Snapdragon® 8 Elite Gen 5[4] představuje také první heterogenní technologii GPU-NPU super-resolution, která dokáže přeměnit hry s nízkým rozlišením a nízkou snímkovou frekvencí na herní zážitek s vysokým rozlišením a vysokou snímkovou frekvencí. V praxi to umožňuje náročným titulům dosáhnout frekvenci 120 fps při 1080p z původních 60 fps, což přináší skvělé rozlišení i ultravysokou frekvenci snímků.

HONOR Magic8 Pro nabízí vysokou rychlost díky baterii nové generace o kapacitě 7 200 mAh s křemíkovo-uhlíkovým jádrem[5] , podporovanou třemi čipy pro správu napájení HONOR E2, které spolupracují s AI na optimalizaci napětí, tepelné regulace a dlouhodobé životnosti baterie. Díky 120W kabelovému a 80W bezdrátovému nabíjení HONOR SuperCharge[6] kombinuje model HONOR Magic8 Pro celodenní výdrž s bleskově rychlým dobíjením.

Špičkový zážitek: jistota při každé interakci

Řada HONOR Magic8 využívá otevřený ekosystém v čele s MagicOS 10, který poskytuje bezkonkurenční funkčnost napříč platformami a zařízeními. Smartphone se hladce propojí se systémy Android, HarmonyOS, iOS a Windows a lze tak snadno sdílet soubory, synchronizovat úkoly a udržovat pracovní kontinuitu u nejvyužívanějších nástrojů.

HONOR MagicOS 10 reprezentuje filozofii průhledného vizuálního designu, který se vyznačuje lehkostí, jasností a transparentností. Průhledný design se promítá do zobrazení uzamčené obrazovky, plochy, ikon a počasí. Systém simuluje reálné světelné efekty pro lepší čitelnost obsahu, dynamicky upravuje barvy tak, aby doplňovaly různé tapety, a umožňuje uživatelům přizpůsobit si transparentnost dle vlastních vizuálních potřeb.

HONOR je výjimečně odolný smartphone díky certifikovaným SGS standardům s až desetinásobnou ochranou proti pádům a parametrům odolnosti IP68/69/69K[7]. HONOR Magic8 díky tomu vydrží i ty nejnáročnější podmínky.

Barva, cena a dostupnost

Řada HONOR Magic8 je k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: zlatá, tyrkysová, černá a bílá. Od 15. října 2025 je řada HONOR Magic8 k dispozici k předobjednání v Číně v cenové nabídce od 4 499 RMB u modelu HONOR Magic8 a 5 699 RMB u modelu HONOR Magic8 Pro. Smartphony této řady bude postupně uvedeny na mezinárodní trhy.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

X: https://x.com/HonorCZSK

  1. Údaje z laboratoří HONOR.
  2. 200 MP je parametr pixelů fotoaparátu. Skutečný počet pixelů fotografie se může lišit v závislosti na různých režimech fotoaparátu. Řiďte se prosím skutečnou zkušeností.
  3. Údaje z laboratoří HONOR.
  4. Qualcomm a Snapdragon jsou ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated, registrované ve Spojených státech a dalších zemích.
  5. Typická kapacita baterie je 7200 mAh a jmenovitá kapacita baterie je 7020 mAh. Údaje pocházejí z laboratoří HONOR.
  6. Maximální podporovaný výkon kabelového nabíjení je 120 W při použití přiložené nabíječky HONOR SuperCharge. Bezdrátové nabíjení 80 W je také podporováno originální bezdrátovou nabíječkou HONOR SuperCharge, která je k dispozici na oficiálních webových stránkách. Skutečný výkon nabíjení se inteligentně mění podle situace. Řiďte se prosím skutečnou zkušeností.
  7. Telefon není profesionálně odolný proti vodě. Při běžném používání je odolný proti vodě a prachu. Byl testován za kontrolovaných laboratorních podmínek a dosahuje úrovně IP68 a IP69 v souladu s normami GB/T 4208-2017 (Čína) a úrovně IP69K v souladu s normami IEC ISO 20653:2023. Odolnost proti vodě a prachu není trvale účinná a ochranná funkce se může snížit v důsledku každodenního opotřebení.

 

První investicí není antivir, ale dokumentace. Až 90 % firem ji pro NIS2 nemá připravenou, říká expert na kyberbezpečnost společnosti Atos

Praha, 16. října 2025 – Od 1. listopadu začne pro 6 000 českých firem závod s časem. Většina z nich přitom není připravena. Podle průzkumu společnosti Atos má 90 % firem nevyhovující bezpečnostní dokumentaci, procesy i personální zajištění. Bez těchto tří pilířů nelze splnit požadavky nové legislativy v oblasti kybernetické ochrany. Podobně jako u BOZP navíc za nedostatky neponese odpovědnost jen organizace, ale i konkrétní osoby – vedoucí IT či bezpečnostní manažeři, kterým hrozí vysoké pokuty i trestněprávní postih.

„Většina firem si pod zákonem o kyberbezpečnosti představí nové investice do technologií. Prvním krokem ale není nákup zabezpečení, ale revize bezpečnostní dokumentace. Jak chcete něco implementovat, když nevíte, co vlastně potřebujete?“ říká Tomáš Hlavsa, expert na kyberbezpečnost ve společnosti Atos. Ta se mimo jiné zabývá nezávislými audity, které pomáhají odhalit připravenost na příchod nové legislativy. „Oslovili jsme vybrané firmy ze skupiny přibližně 6000 subjektů, na které nově dopadne aktualizovaný zákon o kyberbezpečnosti. Z našich zjištění vyplývá, že velká část firem má právě zásadní nedostatky v oblasti dokumentace, navazujících procesů i personálního zajištění.“

Nedostatečná dokumentace a pokuty za nedbalost

Pod novou kyberbezpečnostní normu spadne zhruba 6 000 firem. Každá z nich musí splnit řadu povinností. K tomu potřebují bezpečnostní dokumentaci, která definuje například vnitřní procesy, politiky, analýzy rizik nebo role zaměstnanců. Problémem je, že dokumentace přirozeně stárne. „U jednoho klienta byla čtyři roky stará dokumentace použitelná z hlediska nové legislativy z pouhých cca 25 %,“ poukazuje na riziko Tomáš Hlavsa. „I v případech, kdy se stáří materiálů pohybuje nejvýše kolem dvou let, je přibližně 80% shoda. Přepracovat se musí terminologie, paragrafy, přibyly nové povinnosti.“

Firmy podle Tomáše Hlavsy, vedle shody dokumentace a návaznosti procesů, nebezpečně podceňují také oblast lidských zdrojů. Státu je také potřeba nahlásit personální obsazení klíčových rolí odborníky, včetně kontaktních údajů. Výběr lidí rozhodně nemá být jen formální. Zákon totiž zavádí také princip řádného hospodáře. Podobně jako v případě BOZP za nedostatky už neponese odpovědnost jen organizace, ale také konkrétní osoby. Statutárním orgánům, vedoucím IT, bezpečnostním manažerům nebo odpovědným pracovníkům budou hrozit jak vysoké peněžní sankce, tak trestněprávní postih.

Ačkoliv k zákonu ještě nebylo schváleno několik prováděcích vyhlášek s podrobnostmi, celkový rámec je podle expertů jasný a není třeba otálet s přípravou. Ideálně do konce roku by si měla každá dotčená společnost udělat alespoň revizi bezpečnostní dokumentace. Firmy se tak vyhnou překvapení, kolik práce s implementací nové legislativy před sebou mají. Vzorem jim mohou být firmy z automobilového průmyslu či tradičně banky. Ty jsou v oblastech procesů a lidí na příchod NIS2 připraveny v podstatě již nyní.

„Začíná závod s časem. Kyberzákon od listopadu zahrne tisíce firem a organizací veřejné správy. Kdo se dosud spoléhal jen na antivir a firewall, měl by se co nejdříve podívat do šanonu s interní dokumentací – právě tam totiž začíná skutečná kyberbezpečnost,“ uzavírá.

O Skupině Atos

Skupina Atos je globálním lídrem v oblasti digitální transformace s přibližně 72 000 zaměstnanci a ročním obratem přibližně 10 miliard eur. Působí v 68 zemích pod dvěma značkami – Atos pro služby a Eviden pro produkty. Skupina Atos, evropská jednička v oblasti kybernetické bezpečnosti, cloudu a výpočetní techniky s vysokým výkonem, se zavázala k zabezpečené a dekarbonizované budoucnosti a poskytuje end-to-end řešení založená na umělé inteligenci na míru pro všechna průmyslová odvětví. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Skupina Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném a zabezpečeném informačním prostoru.

Huawei přišel s novou generací chytrých hodinek řady GT. Ty se pyšní působivou výdrží baterie až 21 dní

Praha, 15. října 2025 – Při výběru chytrých hodinek nyní uživatelé stále více kladou důraz na výdrž baterie. Společnost Huawei proto uvedla na trh novou řadu Watch GT 6, která díky průlomovým technologiím a inteligentní optimalizaci spotřeby energie výrazně prodloužila výdrž baterie. Nové smartwatch tak přicházejí s mimořádně dlouhou výdrží – až 21 dní.

Neustálá inovace a posouvání hranic s každou novou generací

Od svého uvedení na trh, v roce 2018, zůstává řada Watch GT věrná klasickému designu, stylovému vizuálu a dlouhé výdrži baterie. V průběhu let prošla pěticí generací, z nichž každá přinesla výrazné technologické i uživatelské vylepšení. První model zaujal uživatele mimořádnou dvoutýdenní výdrží a důrazem na vědecky podložené tréninkové funkce v kombinaci s pokročilým monitoringem zdraví. Na tuto tradici navázala loňská řada GT 5, která představila revoluční systém TruSense. Novinka Huawei Watch GT 6 nyní posouvá laťku opět výš a přichází s působivou výdrží baterie až 21 dní a potvrzuje tak odhodlání Huawei neustále inovovat a rozšiřovat možnosti chytrých hodinek.

Mimořádně velká kapacita baterie

Nová řada Watch GT 6 přináší prodlouženou výdrž baterie, která je výsledkem průlomových pokroků v oblasti technologie baterií. Díky inovativní baterii s vysokým obsahem křemíků (až 10 %) dosahuje řada GT 6 zvýšení energetické hodnoty o 37 % a oproti svému předchůdci nabízí až o 65 % vyšší kapacitu. Ať už se chystáte na několikadenní služební cestu, nebo víkendový výlet do přírody, nabíječku si můžete nechat doma.

Modely Huawei Watch GT 6 Pro a GT 6 (46 mm) jsou vybaveny baterií s kapacitou 867 mAh, která vydrží až 21 dní při méně náročném používání, 12 dní při běžném užití a až 40 hodin v režimech pro outdoorové aktivity. Elegantní model GT 6 (41 mm) je vybaven baterií s kapacitou 540 mAh, jejíž maximální výdrž dosahuje 14 dní. Při každodenním používání vydrží přibližně týden, v režimech pro venkovní sporty pak až 25 hodin.

Energeticky úsporné čipy a precizní řemeslné zpracování

Společnost Huawei využívá pokročilé výrobní technologie, které zajišťují vyšší výkon
a efektivnější využití prostoru uvnitř hodinek. Ocelové pouzdro je tvarováno speciální metodou, jednotlivé součástky jsou uspořádány ve velmi kompaktní vrstvě a konstrukce hlav je precizně navržena tak, aby hladce navazovala na zadní část baterie i na ciferník. Tento pokročilý design umožňuje modelům Huawei Watch GT 6 Pro a GT 6 (46 mm) zvýšit využití prostoru v baterii a celkovém těle zařízení až o 28 % ve srovnání s předchozí generací GT 5.

Vylepšená dvoujádrová architektura a pokročilé algoritmy pro úsporu energie nyní umožňují chytré propojení mezi softwarem, hardwarem, čipy a cloudem. Spotřeba energie se dynamicky přizpůsobuje aktuálním potřebám a poskytuje špičkový výkon při zachování základních funkcí, jako je fitness monitoring či sledování zdravotního stavu. Tato technologická vylepšení mají za cíl zjednodušit každodenní používání zařízení tím, že snižují frekvenci nabíjení a prodlužují životnost baterie.

Řada Huawei Watch GT 6 není jen chytrý doplněk – je to spolehlivý parťák pro každý den. Nabízí výjimečnou výdrž baterie, plynulé sledování zdraví i fitness aktivit a pomáhá vám s každodenními úkony ať už jste v kanceláři, nebo v posilovně. Chytré hodinky z řady GT 6 jsou dostupné na oficiálních stránkách Huawei i u partnerů Alza a Datart. Verzi GT 6 Pro pořídíte již od 9 499 Kč, modely GT 6 46 mm i GT 6 41 mm jsou k dispozici od 6 299 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

 

Exit mobile version