T-Mobile přináší na Colours of Ostrava nezapomenutelnou zábavu a podporuje návštěvníky k recyklaci starých telefonů

Letošní Colours of Ostrava přinesou nejen skvělou hudbu, ale také zážitky, přednášky a soutěže v režii T-Mobile, který je nově generálním partnerem celého festivalu. V areálu opět zajistí pokrytí 5G a LTE přes mobilní vysílače, představí hudební T-Mobile stage a přichystá bohatý program pro návštěvníky ve své zóně.

T-MOBILE FEST ZÓNA umístěná nedaleko stejnojmenné stage nabídne každý den zábavu i odpočinek. Návštěvníci festivalu si mohou projít světelným tunelem s efekty reagujícími na zvuky i pohyby lidí, vyrobit si festivalový náramek, nebo si odpočinout a dobít své telefony v chillout pointech, které jsou zároveň rozmístěny i po celém areálu. Naprosto nevšední zážitek čeká na ty, kteří si vyzkouší zip line s krásným výhledem na festivalové dění.

Zvláštní pozornost věnuje operátor recyklaci mobilních telefonů. „Po celou dobu konání festivalu bude možné do sběrného boxu v naší zóně přinést své staré zařízení, a díky tomu soutěžit o atraktivní ceny. Každý den mohou návštěvníci vyhrát nový T Phone 2, sluchátka, dárkové poukazy Nakup na dobro a mnoho dalšího. Tématu recyklace se bude věnovat i přednáška v pátek 19. července od 14:00 do 15:00 přímo v zóně T-Mobile, připraveny jsou ale i další přednášky,“ komentuje program Lucie Komárková, senior specialista marketingové komunikace.

Kromě edukace v oblasti recyklace se operátor bude věnovat i tématům duševního zdraví a kyberbezpečnosti, a to konkrétně 18. července a 20. července vždy od 14:00 do 15:00. „Atmosféra Colours of Ostrava je každý rok naprosto jedinečná a my jsme moc rádi, že můžeme být u toho. Věřím, že se nám podaří přinést návštěvníkům nezapomenutelné zážitky a že si užijí čtyři dny plné hudby #MeziSvými,“ dodává Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Colours of Ostrava v Magenta Moments

Pro své zákazníky na festivalu si T-Mobile přichystal další zajímavé nabídky, které najdou v mobilní aplikaci v sekci Magenta Moments. Přímo v areálu Colours of Ostrava se mohou zákazníci těšit na akce s Red Bullem a knihkupectvím Luxor. V aplikaci pak bude i sleva na festivalový merch nebo extra nabídky na ostravských pobočkách Bageterie Boulevard a Waf-Waf.

Skupina EAG dokončila akvizici InstaMotion, přední online platformy pro prodej ojetých vozů v regionu DACH, kterou zařadí do své divize Carvago

● Akvizice německé platformy InstaMotion je výrazným krokem k posílení divize Carvago na trzích Německa, Rakouska a Švýcarska. Divize Carvago se akvizicí stane největším online prodejcem ojetých vozů v Německu

● Skupina EAG využije synergií napříč platformami, kde využije silné partnerství s Bank11, největší finanční institucí v Německu pro financování nákupu vozidel nebo více než 400 smluvních partnerů mezi německými dealery, na které bude cílit svou platformou Omnetic  

● InstaMotion byla založena v roce 2016 a od následujícího roku začala dodávat vozy svým zákazníkům. Její obrat za minulý rok přesáhl dvě miliardy korun

Praha/Mnichov, 10. července – Skupina EAG, lídr v digitalizaci automobilového průmyslu v Evropě, oznamuje úspěšnou akvizici InstaMotion, přední online platformy pro prodej ojetých vozů v region DACH. Tento strategický krok posiluje portfolio skupiny EAG, do kterého již patří známé značky jako Carvago, Omnetic a Cebia. InstaMotion dosáhla v posledních letech významných milníků v klíčových prodejních metrikách. S důrazem na poskytování výjimečných zákaznických zkušeností nabízí InstaMotion širokou škálu prověřených ojetých vozů kompletně online včetně zajištění financování, pojištění a možnosti dodání až ke dveřím. Platforma má ambice stát se největším online prodejcem ojetých vozů v celém regionu DACH, tedy Německu, Rakousku a Švýcarsku.

Hlavní postavy skupiny EAG, zleva Pavel Svoreň, Jakub Šulta a Petr Kratochvíl

Německé Carvago?

„InstaMotion má velice podobný, ale nikoliv stejný business model jako Carvago. Využívá jiný druh sourcingu vozidel, nepracuje tolik s daty ani se nevěnuje tak důsledně kontrole vozidel jako Carvago prostřednictvím služby CarAudit. Na druhou stranu jsou výborně etablovaní na německém trhu, kde je velice složité uspět, zejména v automotive,“ říká Jakub Šulta, zakladatel a CEO skupiny EAG a dodává: „InstaMotion do své značky v regionu investovala nemalé prostředky, proto neplánujeme rebranding na Carvago v nejbližším období. Nyní se budeme soustředit na co nejrychlejší využití synergií mezi zmíněnými platformami. Věříme, že při správném mixu může z této akvizice těžit zákazník Carvago i InstaMotion.“

InstaMotion byl pro skupinu EAG dlouhodobým cílem

V rámci vyhledávání akvizičních příležitostí sledovala skupina EAG situaci kolem německého InstaMotion již delší dobu: „Možnosti spolupráce či akvizice jsme začali prozkoumávat již před dvěma lety, předposlední jednání o možné koupi jsme uzavřeli v dubnu tohoto roku a v průběhu června se do něj trošku nečekaně vrátili v rámci tendru,“ říká člen představenstva EAG Pavel Svoreň.

Na pozici CEO InstaMotion zůstává Dr. Nikolas Dešković, známý mimo jiné jako zakladatel a CEO platformy AutoScout24. „Nikola platí v Německu za uznávaného odborníka. Věřím, že rozhodnutí ponechat jej ve výkonné funkci je správnou cestou. Jeho hlavním úkolem bude využít v co nejkratším čase synergií mezi InstaMotion a Carvago,“ vysvětluje Šulta. „Již od začátku je vidět, že divize Carvago má InstaMotion co nabídnout a naopak. Je před námi výzva, na kterou se všichni v InstaMotion těšíme,“ prozrazuje Dešković.

Financování akvizice

Pro skupinu EAG je akvizice InstaMotion již druhou v tomto roce. První, akvizice polského JBR Rogowiec pro divizi Omnetic, uskutečnila skupina na začátku druhého kvartálu po historicky prvním investorském kole, které Omneticu zajistilo 100 milionů eur pro rozvoj platformy. „Na rozdíl od minulé akvizice je tento nákup financován vlastními prostředky v kombinaci s investičním kapitálem skupiny,“ uzavírá Svoreň.

Skupinu EAG založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl v roce 2018 a zaměřuje se na digitální služby v automobilovém průmyslu. Pod komerčními značkami Omnetic, Carvago a CarsData pokrývá celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho prodej a patří v této oblasti k evropské špičce. Více na www.eag.group

Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu pro nákup a výkup ojetých automobilů. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice. Více na www.carvago.com

InstaMotion S důrazem na poskytování výjimečných zákaznických zkušeností nabízí InstaMotion širokou škálu prověřených ojetých vozů kompletně online včetně zajištění financování, pojištění a možností dodání až ke dveřím. Společnost má ambice stát se největším online prodejcem ojetých vozů v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Více na www.instamotion.com

Značka Vodafone letos slaví 40 let: Jak vznikla a jak to bylo s prvním telefonátem

Značka Vodafone se světu poprvé představila před 40 lety. Společnost Racal Electronics Plc oznámila název své „nové přenosné a mobilní veřejné telekomunikační služby“ na mediální konferenci v Londýně v roce 1984 a slíbila, že „poskytne skutečně přenosnou a mobilní celonárodní veřejnou telefonní síť, která dnes není k dispozici“.

V tiskové zprávě z roku 1984 se rovněž uvádí, že „zpočátku nová služba pravděpodobně najde široké uplatnění mezi lidmi, kteří jsou neustále na cestách, jako jsou obchodní zástupci, novináři, lékaři a veterináři“.

Název Vodafone byl inspirován slovy „voice“ (hlas), „data“ (data) a „phone“ (telefon).

První mobilní hovor v Británii

Vůbec první mobilní hovor ve Velké Británii se uskutečnil na začátku roku 1985 v síti Vodafonu. Michael Harrison, syn bývalého předsedy představenstva společnosti Vodafone sira Ernesta Harrisona, tajně opustil silvestrovskou oslavu své rodiny v jejich domě v Surrey ve Velké Británii, aby překvapil svého otce a zavolal mu z londýnského Parliament Square po půlnoci, tedy už 1. ledna 1985.

Harrison uskutečnil historický hovor z přenosného telefonu Vodafone VT1, který vážil přes 5 kilogramů a měl kapacitu na přibližně 30 minut hovoru (na přiložené fotografii). Harrison vzpomínal, že linka byla křišťálově čistá, i když vzrušený křik londýnských silvestrovských hostů vytvářel značný hluk v pozadí. Když sir Ernest Harrison zvedl telefon, Michael řekl: „Ahoj, tati. Tady Mike. Toto je vůbec první hovor uskutečněný v britské komerční mobilní síti.“ Na druhém konci linky bouchly zátky od šampaňského.

První generace mobilních telefonů se ve Velké Británii prodávala od roku 1984, tedy ještě předtím, než byla oficiálně spuštěna síť. Poptávka po přenosném mobilním telefonu byla tak velká, že než Michael Harrison zavolal z Parliament Square, přijal obchodní tým Vodafonu více než 2 000 objednávek. Do konce roku 1985 bylo prodáno více než 12 000 přístrojů.

V České republice působí značka Vodafone už přes 18 let, jak shrnuje dobová tisková zpráva Z OSKARA SE STÁVÁ VODAFONE

Dnes má Vodafone stamiliony zákazníků

Vodafone je dnes telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Poskytuje mobilní a pevné služby více než 330 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších více než 40 zemích spolupracuje v oblasti mobilních sítí s partnery. Skupina Vodafone je dnes druhým největším poskytovatelem placené televize v Evropě. Má jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují finanční technologické nástroje Vodafonu téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika.

Focus Nordic rozšiřuje distribuci o analogovou značku Ars-Imago

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že přidává do své distribuce další značku se zaměřením na analogovou fotografii, Ars-Imago. Produkty budou dostupné ve všech zemích naší působnosti.

Ars-Imago je italská společnost specializující se na fotografické vybavení a potřeby pro analogovou fotografii. Společnost Ars-Imago byla založena v roce 2009 v době, kdy se zdálo, že analogová fotografie upadá a digitální fotografie rychle získává na popularitě. V průběhu let se situace změnila a analogová fotografie si získala nové nadšení a uznání fotografů.

Ars-Imago nabízí širokou škálu produktů, včetně filmů, chemikálií, vybavení temné komory a zařízení pro vyvolávání filmů. Společnost Ars-Imago je známá svým odhodláním podporovat tradiční filmovou fotografii prostřednictvím vysoce kvalitních produktů a zdrojů, které jsou určeny jak amatérským, tak profesionálním fotografům. Ars-Imago také poskytuje vzdělávací obsah a workshopy, které pomáhají fotografům zlepšit jejich dovednosti v oblasti analogové fotografie.

Produkty naleznete na www.focusnordic.cz a www.focusnordic.sk.

Skladová dostupnost produktů se očekává začátkem Srpna 2024.

Revolut v Česku představuje první celoevropský věrnostní program RevPoints

  • Revolut představuje RevPoints, první celoevropský věrnostní program debetních karet.
  • S RevPoints mohou zákazníci sbírat body z každodenních výdajů a odemykat svět cestovních výhod, včetně leteckých mil a exkluzivních slev na cestování, Pobyty a Zážitky.
  • Na rozdíl od tradičních věrnostních programů, RevPoints nevyžadují kreditní kartu, takže odměny jsou dostupné všem zákazníkům.

Revolut, globální finanční aplikace s více než 40 miliony zákazníků po celém světě, dnes představil RevPoints, celoevropský věrnostní program debetních karet na několika trzích EHP, včetně Česka. Tato nová iniciativa umožňuje zákazníkům proměnit své každodenní výdaje v mimořádné odměny, včetně leteckých mil a exkluzivních slev na cestování, Pobyty, Zážitky a další.

RevPoints nabízí široké a dostupné možnosti pro každý lifestyle a preference – bez nutnosti kreditní karty. Zákazníci mohou převést své body RevPoints do více než 30 věrnostních programů leteckých společností, včetně Českých aerolinií (dostupné s Flying Blue) a mnoha dalších, díky čemuž je cestování dostupnější než kdy dříve, a to i přes prudce rostoucí ceny letenek. Body RevPoints lze navíc vyměnit za výrazné slevy na prémiové prázdninové Pobyty a nezapomenutelné Zážitky prostřednictvím sekce Lifestyle aplikaci Revolut.

V závislosti na plánu mohou zákazníci získat až 1 bod za každé utracené CZK 25 a své výdělky dokonce urychlit směnou drobných na body, plněním zábavných výzev v aplikaci nebo rezervacemi s Pobyty a Zážitky v aplikaci.*

Noví zákazníci mohou začít svou cestu s 3 000 body (ekvivalent 3 000 leteckých mil nebo až 60 € ve slevách na cestování) po provedení 150 způsobilých transakcí. Zákazníci navíc mohou získat až 10 000 bonusových bodů, když upgradují svůj plán a během prvních 90 dnů dosáhnou výdajového cíle.

Pro ty, kteří mají plán Ultra, odměny raketově rostou. Zákazníci, kteří utratí CZK 63 000 měsíčně, mohou získat až 30 000 RevPoints ročně – dost na bezplatnou zpáteční cestu z Evropy do New Yorku nebo slevu až CZK 15 000 na hotel.

Od zkušebního spuštění v září 2023 zákazníci Revolutu získali na sedmi evropských trzích více než 1 miliardu RevPoints a téměř 120 milionů bodů již uplatnili.

Christopher Guttridge, generální ředitel produktů Lifestyle v Revolutu, řekl: „V Revolutu se snažíme pomáhat lidem vytěžit ze svých peněz maximum. RevPoints jsou nastaveny tak, aby proměnily každodenní výdaje na věci a zážitky, které lidé milují. Na rozdíl od mnoha věrnostních programů zpřístupňujeme RevPoints všem tím, že zajišťujeme, aby zákazníci mohli maximalizovat výhody používání Revolutu jako svého primárního bankovního účtu, aniž by potřebovali kreditní kartu.“

Zákazníci Revolutu s plány Premium, Metal a Ultra dostanou nejen odměnu za své každodenní výdaje navíc body RevPoints, ale také řadu předplatných, která zahrnují Financial Times, Tinder, NordVPN a další. Od svého spuštění Revolut pokračuje v rozšiřování partnerských výhod dostupných v rámci programu a přibývají další předplatná.

O REVOLUTU

Revolut je licencovaná evropská banka, která pomáhá lidem získat více ze svých peněz. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 40 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než půl miliardy transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

DDoS útoky jsou stále cílenější, útočníci se zaměřují na DNS

Trendem současných DDoS útoků je nárůst kvality a efektivity. Podle analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, DDoS útoky zneužívají v posledních týdnech stále více tzv. DNS servery. Ty jsou klíčové pro fungování internetu tak, jak jej známe – uživatelům totiž zajišťují otevření požadované internetové stránky.

„Dříve obvykle používanou plošnou hrubou sílu postupně nahradily kvalitnější a intenzivnější útoky, které tak dokáží napáchat stejně vysoké, nebo dokonce i větší škody. Zdánlivě slabší útoky se totiž i hůře odhalují, takže negativní dopady na české firmy a instituce jsou stále vysoké. Novinkou posledních týdnů a měsíců je, že se útočníci stále více soustředí na DNS servery. Ty jsou přitom klíčové pro správné fungování internetu v podobě, ve které jej známe,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

„Laicky řečeno, DNS servery dělají to, co telefon s uloženým telefonním seznamem – uživatel zadá jméno a neřeší, jaké číslo se pod ním schovává. Podobně DNS server webovou adresu překládá do řeči čísel, konkrétně IP adresy. Díky tomu ví, jakou webovou stránku má uživateli zobrazit. Pokud toto nefunguje, je pro běžného uživatele web neviditelný,“ doplňuje Jaroslav Cihelka z ComSource.

Podle analýzy DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přichází dlouhodobě nejvíce útoků z Asie. Z pohledu zemí je již dlouhodobě největší počet útoků z Ruska, které se v dubnu po několika měsících vrátilo i na první příčku intenzity útoků. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu je přitom na podobné úrovni jako v loňském roce.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

AI Decoded představuje možnosti NVIDIA NIM pro vývojáře

NVIDIA NIM pohání novou generaci AI v aplikacích, od her přes pokročilé zpracování přirozeného jazyka až po automatizaci a další. Vývojáři mají k těmto výkonným nástrojům snadný přístup a místo aby se zabývali složitým nastavováním a trénováním AI,mohou se tak soustředit na tvorbu svých programů

Ve světě vývoje AI je navíc klíčová efektivita a škálovatelnost. Tyto potřeby řeší mikroslužby.

Mezi jejich hlavní výhody patří:

  • Zjednodušená integrace a nasazení AI: Vývojáři se mohou soustředit na vytváření svých aplikací, aniž by se museli starat o složitou přípravu dat, trénování modelů nebo optimalizaci. Mikroslužby NIM pro inferenci disponují runtime optimalizacemi a podporují standardní API.
  • Rozšířený přístup: Pracovní stanice NVIDIA RTX AI a sestavy s GeForce RTX poskytují bezpečný přístup k různým modelům. Například modelMeta Llama 3 8B, který je nyní k dispozici jako NIM, umožňuje vývojářům lokálně spouštět pokročilé jazykové modely. S tím se pojí snadné testování a vytváření projektů s funkcíretrieval-augmented generation(RAG) bez nutnosti použití cloudových zdrojů. Díky lokálnímu spuštění celého procesu RAG si vývojáři mohou zachovat plnou kontrolu nad svými daty, což zajišťuje soukromí a bezpečnost.
  • Inovativní aplikace: Vývojáři mohou pomocí ACE NIM na RTX PC přivést k životu „digitální lidi“, tedy NPC a interaktivní avatary poháněné AI.

Podrobnější informace nabízí nejnovější blogAI Decoded. Více informací, které NVIDIA NIM přinášejí vývojářům, naleznete nahttp://ai.nvidia.com/.

Třídit či netřídit? Zálohovací systém plechovek může zachránit miliardy tun hliníku

Zálohování nápojových obalů je tématem, které rezonuje českou společností. Do konce srpna se totiž vláda chystá projednávat zákon o povinném zálohování PET lahví a hliníkových plechovek. Plechovky a plastové lahve v současnosti totiž jen zabírají místo v černých popelnicích se směsným odpadem, a zvedají tak obcím náklady na odpadové hospodářství. Podle Ministerstva životního prostředí se v přepočtu shromáždí a zrecykluje pouze 26 % hliníku ročně.[1] Než se zavede zálohovací systém, jediným řešením tak zůstává jen správné třídění.

I přesto, že jsou Češi v třídění plastů profíci, hliník jim stále dává zabrat. Podle dostupných dat, roční objem nerecyklovaného hliníku dosahuje až 11 100 tun, což je pro představu o 1 000 tun více, než váží například Eiffelova věž.[2] Z výpočtů Institutu cirkulární ekonomiky (INCIEN) tak plyne, že kvůli neefektivitě současného systému zpracování hliníkových plechovek každý rok v tuzemsku zcela zbytečně přicházíme o čtvrt miliardy korun. Řešením problému by mohl být připravovaný zálohovací systém podobný tomu, který už léta funguje pro lahve od piva nebo minerálky ve skle. Dle INCEN, by zavedení systému zálohování obcím výrazně snížilo počet vyvážených kontejnerů na směsný odpad a ušetřilo desítky milionů korun na jejich svoz.

Cirkulární Česko

Přes to, že například hliník má velmi dobré předpoklady pro opakované využití, recyklace se stále dočká jen nepatrný zlomek materiálů. Část končí v přírodě, část ve spalovnách nebo na skládkách. Situaci se snaží řešit Ministerstvo životního prostředí ve spolupráci s největšími nápojářskými firmami a to tak, že se Česká republika zavázala do roku 2025 dosáhnout až 77 % míry recyklace PET lahví, a do roku 2029 až 90 %.[3] Bez zavedení plošného zálohovacího systému však bude dosažení těchto cílů velmi obtížné.

Systém zálohování funguje na principu, kdy se sesbíraný hliník roztaví a vyválcuje na plech, ze kterého jsou vyrobeny další plechovky. Tento proces pak může probíhat v podstatě donekonečna. Jde o podobný systém jako u zálohovaného skla, který v tuzemsku funguje již několik let. Zákazník navíc zaplatí pouze cenu zálohy, která mu po vrácení obalu na sběrném místě bude v plné výši vrácena. Tato částka bude stejná pro všechny obaly – v současné době se mluví o 4 Kč. Její přesnou cenu ale stanoví až vyhláška k novele zákona o obalech.

První krok – třídit správně

A jak si s hliníkem poradit v domácnostech, dokud se zálohovací systém nezavede? Plechovky se správně vyhazují do šedého kontejneru určeného ke třídění kovů. Počet těchto kontejnerů ale stále není dostačující a v některých obcích dokonce chybějí úplně. Momentálně mohou lidé použité plechovky vyhazovat i do žlutého kontejneru na plasty, který slouží i pro kombinovaný sběr plechovek a konzerv s plasty nebo s nápojovými kartony. Takový kontejner by pak měl být vždy označený speciálním symbolem. Další velmi rozšířenou alternativou u nás jsou sběrné dvory, jejichž umístění a popis odpadu, který je v nich možno odevzdat, určuje obec.

Přesto, že třídění odpadu v tuzemsku není perfektní, neustále se zlepšujeme. V roce 2017 vytřídil každý občan ČR průměrně 47 kg odpadů z papíru, plastů, skla nebo nápojových kartonů. 73 % všech obyvatel aktivně třídilo odpady a 74 % obalů bylo vytříděno a předáno k využití nebo recyklaci.[4] Třídit se proto u nás stále vyplácí i bez zálohovacího systému! Zálohovací systém by totiž neměl nijak narušit stávající systém třídění odpadů, ale doplnit ho.

Chovají se firmy zodpovědně?

Ekologicky zodpovědným životním stylem by se měly řídit nejen jednotlivé domácnosti, ale především i nadnárodní korporace, které produkují velké množství odpadu. Některé z nich, například i přední maďarská společnost HELL ENERGY, tuto filozofii už dlouhodobě podporují a snaží se o maximální využití recyklační schopnosti hliníku. „Jakmile je hliníková plechovka sesbírána od spotřebitele, má bezkonkurenční potenciál až 100% využití k opětovné výrobě. Právě proto všechny své výrobky prodáváme v udržitelných hliníkových plechovkách, které sami i vyrábíme. Podporu zlepšování životního prostředí totiž považujeme za klíčovou,“ říká Jaroslav Dušek, country manager Hell Energy Česko.

V současnosti společnost HELL ENERGY vlastní ultramoderní továrnu, která letos prošla i výrazným rozšířením. Ve výrobním komplexu, který se rozkládá na ploše 77,11 hektarů, může nově společnost zpracovat až 10 miliard nápojových plechovek ročně. Továrna je plně automatizována a lze v ní vyrobit 13 milionů recyklovaných plechovek denně. „Jako každá nadnárodní firma se i my snažíme jít příkladem. Jsme si vědomi toho, že jedna společnost nemůže ‚zachránit‘ celou planetu. Ale každý malý krok se počítá. Doufáme, že si naši filozofii osvojí další podniky a společně tak přispějeme aspoň z části k větší udržitelnosti naší planety. Přece jen máme pouze jednu,“ uzavírá Jaroslav Dušek.

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

TD SYNNEX získala prestižní distributorská ocenění od Dell Technologies

Společnost TD SYNNEX, přední světový distributor a agregátor řešení pro ekosystém IT, dosáhla významného úspěchu na letošním globálním summitu Dell Technologies World. Získala hned několik prestižních distributorských ocenění, jimiž Dell vyzdvihl přínos TD SYNNEX v oblasti růstu trhu podpořený komunitou jejích resellerů.

TD SYNNEX získala ocenění za poskytování vynikajících řešení a služeb v oblasti distribuce produktů Dell v těchto regionech:

  • Globální distributor roku, region EMEA: TD SYNNEX
  • Distributor roku, Severní Amerika: TD SYNNEX
  • Distributor roku, APJ: Tech Data India
  • Distributor roku v oblasti služeb pro APJ: Tech Data

„Tato ocenění jsou důkazem tvrdé práce našich globálních týmů, která přináší hmatatelné výsledky našim prodejcům a partnerům. Moc si tohoto uznání vážíme a těšíme se na další rozvoj našich vztahů se společností Dell,“ řekl Patrick Zammit, Chief Operating Officer společnosti TD SYNNEX.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

Tomáš Šebesta nově vede marketing fintechu wflow

Na pozici marketingového ředitele fintechového startupu wflow nastoupil Tomáš Šebesta. V nové roli se zaměří primárně na podporu obchodního týmu v rámci inbound marketingu posílení znalosti značky a prohloubení strategických partnerství napříč marketingovými kanály. Společnost wflow automatizuje účetní procesy pomocí umělé inteligence, což podnikatelům výrazně šetří čas a peníze eliminací manuální práce s účetními doklady.

Do startupu wflow přichází Tomáš Šebesta z postu šéfa marketingu logistického startupu Zaslat.cz, dříve zastával pozici CMO ve skupině Outdoor Concept, kde měl na starosti hlavně značky Rock Point a Hannah. Má bohaté zkušenosti z různých brandových či marketingových pozic, například v Pivovarech Staropramen i z role konzultanta v analytické platformě Socialbakers (Emplifi). V současné době působí také jako konzultant v inkubačním programu BIC Plzeň, kde rozvíjí a mentoruje startupy a zajímavé podnikatelské projekty.

V novém působišti se zaměří především na přenastavení výkonnostních kampaní a posílení lead generation, ale bude se také věnovat práci se značkou s důrazem na media relations a prohloubení strategických partnerství v ostatních marketingových kanálech. „Těším se na propojení svých zkušeností s inovativním přístupem wflow. V předchozích pozicích jsem často zažíval problémy s papírovými schvalovacími procesy, složitou alokací nákladů na správná střediska či archivací dokumentů. Věřím, že společně najdeme nejlepší způsoby, jak pomoci našim zákazníkům růst, a tím posunout i wflow vpřed,“ uvádí Tomáš Šebesta.

Spoluzakladatel a CEO fintechu wflow Robert Soudný dodává: „Jsme nadšení, že se Tomáš Šebesta připojil k našemu týmu jako marketingový ředitel. Pevně věřím, že vybuduje silnou pozici značky wflow a pomůže nám naplnit ambice v oblasti digitalizace účetnictví nejen na českém trhu.“

O wflow

wflow.com je český technologický startup, jehož misí je digitalizace účetnictví ve firmách doma i ve světě. Tým wflow vyvíjí cloudovou aplikaci, která usnadňuje práci s oběhem, vytěžováním a schvalováním účetních dokladů. Dnes s wflow digitalizuje již více než 5000 firem a má zákazníky ve 12 státech EU. V lednu 2022 investoval do startupu investiční program Seed Starter České spořitelny. V závěru roku 2023 se dostali do žebříčku Deloitte Technology Fast 50 nebo mezi Top20 firem na Czech Start-up Awards.

Exit mobile version