Loewe We. BEAM: Laserový miniprojektor s přímým streamováním, který utáhne i powerbanka – Netflix v kapse

Loewe, značka s více než stoletou tradicí v oblasti prémiové televizní techniky, rozšiřuje svou lifestylovou řadu We. by Loewe o velmi kompaktní laserový projektor We. BEAM s překvapivě vysokým obrazovým výkonem, který dokáže promítnout obraz o úlopříčce až 3 metry (120”). Nabízí Full HD rozlišení, jas 500 ANSI lumenů, vestavěné reproduktory i možnost přímého streamování z internetu bez jakéhokoli připojeného zařízení. Napájet lze i z výkonné powerbanky, takže ho lze bez nadsázky využít jako přenosné letní kino.

Projektor Loewe We. BEAM je prvním produktem ve své třídě, který využívá laserovou technologii ALPD, známou z profesionálních kinosálů nebo sportovních stadionů. Díky tomu nabízí čistý, jasný a živý obraz i při použití ve stínu za denního světla, a to při nízké spotřebě energie. Jeho velkým bonusem je vlastní operační systém s integrovanými aplikacemi, jako například Netflix nebo YouTube. Díky tomu funguje zcela samostatně a obsah lze intuitivně vyhledávat a spouštět pomocí přiloženého dálkového ovladače stejně jako na chytré televizi. Reprodukci zvuku zajišťují vestavěné stereo reproduktory o výkonu 10 W, použít lze také externí reproduktor připojený bezdrátově přes Bluetooth nebo pomocí 3,5 mm sluchátkového audio konektoru.

Jedinou podmínkou pro přímé streamování je bezdrátové připojení k internetu prostřednictvím hotspotu ze smartphonu nebo jiné Wi-Fi sítě v dosahu. Samozřejmostí je také možnost sledování videa z vloženého USB disku nebo jiného zdroje připojeného přes HDMI rozhraní.

Přenosné letní kino

Hmotnost pouhých 830 gramů a kompaktní provedení s rozměry cca 17,5 x 17,5 x 5 cm předurčuje projektor We. BEAM i pro mobilní využití na víkendové chatě, zahradě nebo i v parku, pokud je dostupná vhodná promítací plocha. Tomu vychází vstříc i způsob napájení. Dodaný adaptér dodává přístroji napětí 20 V a proud 3,25 A. Alternativně lze použít také Power Delivery adaptér nebo powerbanku, která dokáže dodávat prostřednictvím USB-C konektoru výkon alespoň 65 W. V kombinaci s plně nabitou odpovídající PD powerbankou o kapacitě 30 000 mAh a více lze tak zhlédnout bez přístupu k elektrické zásuvce jeden dvouhodinový filmy. Nejlepšího obrazu lze samozřejmě dosáhnout při použití kvalitního promítacího plátna.

Elegantní design, propracované ovládání, použitá laserová technologie a obrazová kvalita projektoru dokazují, že i miniaturní projektor dokáže zprostředkovat výjimečný zážitek. Loewe We. BEAM není jen chytré zařízení –⁠ je to důkaz, že i přenosná projekce může být stylová.

Dostupnost

Projektor We. BEAM je v prodeji výhradně v showroomu a na e-shopu studia VOIX. Jeho doporučená koncová cena je stanovena na 25 990 korun.

O společnosti LOEWE:

Již více než sto let je společnost LOEWE synonymem vynalézavosti v oblasti luxusní třídy produktů spotřební elektroniky. Od svého založení v roce 1923 až do vynálezu elektronického televizoru v roce 1931 se společnost LOEWE stala tradičním globálním hráčem na trhu. Nyní zaměstnává LOEWE Technology GmbH vice než 200 zaměstnanců a prostřednictvím mezinárodní prodejní sítě jsou její vysoce kvalitní a designově výjimečné produkty z oblasti televizorů a audio produktů dostupné ve více než 45 zemích světa. LOEWE si hrdě zakládá na své inovační síle, tradici a řemeslné dokonalosti „Made in Germany“. Jedinečná kombinace německého inženýrství, dokonalosti, exkluzivního designu a udržitelnosti utváří kulturu značky od jejího vzniku. Srdcem značky LOEWE je tradiční manufaktura a high-tech výrobní závod v hlavním sídle v Kronachu v Horních Frankách. Výhradním distributorem značka pro ČR a Slovensko je BaSys CS. Více na www.loewe.tv

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, beyerdynamic PRO, Meze Audio, Rotel, spl, Unitra, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Pluxee Zaměstnavatel roku 2025: Vítězové z Moravskoslezského a Olomouckého kraje jsou již známi

Letošní, již 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku odstartoval regionální ocenění v jednotlivých kategoriích. V pondělí 26. května byli vyhlášeni regionální vítězové z Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), slavnostně předali ocenění zástupcům vítězných firem při setkání v konferenčních prostorách v Quality Hotel Ostrava City.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku proběhla poprvé již v roce 2003. Za tu dobu se stala jednou z nejprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Je nutno ocenit, že přístup firem k zaměstnancům se za těch třiadvacet let značně proměnil,“ zdůrazňuje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee. „Z velké části za tím stojí bezpochyby i dlouhodobě nízká nezaměstnanost, která zaměstnavatele vede k tomu, aby o své zaměstnance pečovali. Správně nastavený systém firemních benefitů je naprosto zásadní. Firmy se tak stávají konkurenceschopnějšími.“

Vyvíjela se ale samozřejmě i samotná soutěž. „V roce 2003 šlo o poměrně skromnou akci, s dnešními rozměry soutěže se to nedá srovnat,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je zakladatelem a organizátorem soutěže. „Letos jsme měli 160 přihlášek. Někteří zaměstnavatelé jsou s námi od prvopočátku, mnohé firmy se hlásily již poněkolikáté v řadě.“

Dlouhodobí účastníci bodovali i letos

Ve všech třech hlavních kategoriích do 500 zaměstnanců, do 5 000 zaměstnanců a nad 5 000 zaměstnanců letos v Moravskoslezském i Olomouckém kraji uspěli tradiční účastníci soutěže. Jejich opakované úspěchy dokazují, že kvalitní práce s lidskými zdroji, promyšlená interní komunikace a rozvoj firemní kultury přinášejí dlouhodobé výsledky. „Ocenění v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku firmy vnímají jako prestižní potvrzení své práce i jako důležitý nástroj HR komunikace – jak směrem dovnitř k zaměstnancům, tak navenek k potenciálním uchazečům,“ vysvětluje Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů. „Z rozhovorů se zástupci firem i z výsledků hodnocení je zřejmé, že zaměstnanci dnes vnímají nejen benefity a podmínky, ale i širší postoj firmy ke společnosti. Roste význam hodnot jako je důvěra, otevřenost, společenská odpovědnost nebo férovost. Lidé už nechtějí pracovat jen pro značku, ale pro firmu, s jejímž přístupem se mohou ztotožnit.“

Co říkají ocenění zaměstnavatelé?

Moravskoslezský kraj, vítěz kategorie do 5000 zaměstnanců

Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

„Zaměřili jsme se v posledním období na rozvoj digitálních dovedností, podporu mezioborové mobility a kariérního růstu uvnitř společnosti. Významně jsme rozšířili elektronickou komunikaci v HR – zaměstnanci mohou řadu žádostí a procesů řešit snadno a rychle online, bez nutnosti papírování. Systém je přehledný, flexibilní a dobře funguje i ve výrobním prostředí,“ říká Klára Klepáčová, Human Resources General Manager.


1. místo v Moravskoslezském kraji v kategorii do 5000 zaměstnanců

Olomoucký kraj, vítěz kategorie do 5000 zaměstnanců

Honeywell Aerospace Olomouc s.r.o.

„Získaného ocenění si v Honeywellu velmi vážíme – je pro nás potvrzením, že neustálé zlepšování podmínek pro naše zaměstnance je vidět a má smysl. Snažíme se vždy reagovat jak na zpětnou vazbu od našich zaměstnanců, tak na proměny trhu práce. V době rostoucích požadavků zákazníků na naše produkty zároveň posilujeme nábor, protože víme, že růst naší společnosti stojí na kvalitních lidech.
Naprosto klíčová je pro nás práce s mladými talenty. V rámci programu pro mladé talenty budujeme vztah s žáky a studenty – máme připravené programy pro všechny, od základních škol až po univerzity. Klíčoví jsou pro nás zejména studenti technických oborů, kterých je na trhu nedostatek. Pro ně nabízíme systém praxí a stáží a těší nás, že je o ně mimořádný zájem – většinu z letošních 32 míst jsme obsadili s předstihem. Věříme, že právě toto propojení je investicí do budoucnosti, která dává smysl nejen nám, ale i celému regionu,“
vysvětluje HR manažerka společnosti Honeywell Petra Čermáková.

1. místo v Olomouckém kraji v kategorii do 5000 zaměstnanců

Celostátní vítězové budou vyhlášeni 17. června

I letošní 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku bude mít celkem sedm regionálních vyhlášení, vždy pro dva kraje současně. Vše pak vyvrcholí v úterý 17. června, kdy budou vyhlášeni celostátní vítězové. Tituly se budou udělovat v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců

A vyhlášeni budou i vítězové dalších doprovodných kategorií, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví. Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel, a to v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí.

A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak kvalitní stravování je dnes možné na pracovišti poskytnout,“ uvedl Daniel Čapek. „Je vidět, že kvalita neustále roste s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců. K tomu samozřejmě patří pravidelné a zdravé stravování.“

Výsledky ocenění Pluxee Zaměstnavatel regionu

Moravskoslezský kraj

Kategorie do 500 zaměstnanců
1. AXA ASSISTANCE CZ, s.r.o., Inter Partner Assistance CZ organizační složka

2. Continental Automotive Czech Republic s.r.o., Frenštát pod Radhoštěm

3. MSV elektronika s.r.o.

Kategorie do 5000 zaměstnanců
1. Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

2. BONATRANS GROUP a.s.

3. innogy Zákaznické služby

Kategorie nad 5000 zaměstnanců nebyla v tomto regionu udělena

Olomoucký kraj

Kategorie do 500 zaměstnanců nebyla v tomto regionu udělena

Kategorie do 5000 zaměstnanců

1. Honeywell Aerospace Olomouc s.r.o.

2. EXCALIBUR ARMY spol. s r.o.

3. Edwards, s.r.o.

Kategorie nad 5000 zaměstnanců

1. Skupina AGEL

Další ocenění nebylo v této kategorii uděleno

Foto: Klub zaměstnavatelů

O značce Pluxee

Pluxee je globálním lídrem v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, působícím ve 29 zemích světa. Firmám pomáhá přitahovat, motivovat a udržet talentované zaměstnance prostřednictvím široké škály řešení zaměřených na stravování, zdraví a pohodu, životní styl, odměny i veřejné benefity.

V České republice je Pluxee dlouhodobým partnerem více než 12 000 firem, které jeho služby využívají k posílení firemní kultury a zlepšení pracovního prostředí. Nabízí inovativní řešení šitá na míru místním potřebám a přispívá ke spokojenosti zaměstnanců napříč obory.

Díky špičkovým technologiím a týmu více než 5 400 zaměstnanců je Pluxee důvěryhodným hráčem v propojeném B2B2C ekosystému, který zahrnuje přes 500 000 klientů, více než 37 milionů uživatelů a přes 1,7 milionu partnerů (akceptačních míst) po celém světě.

S více než 45 lety zkušeností se Pluxee zavazuje vytvářet pozitivní dopad na místní komunity, podporovat pracovní pohodu zaměstnanců a přispívat k ochraně planety.

Více informací zde: www.pluxee.cz

 

NATO terčem proruských hackerů, před summitem roste počet útoků

PRAHA – 27. května 2025 Nizozemsko se připravuje na summit NATO, který se bude konat v Haagu od 24. do 26. června 2025. Nizozemské vládní webové stránky, veřejné služby a kritická digitální infrastruktura jsou v posledních týdnech terčem zvýšeného počtu DDoS útoků, zejména proruské hacktivistické skupiny NoName057(16). Ta je dobře známá i českým společnostem, protože pravidelně útočí na tuzemské organizace a instituce. Důvodem je obvykle podpora Ukrajiny. Skupina mimo jiné útočila během českých prezidentských voleb na stránky některých kandidátů a paralyzovala v uplynulých měsících weby ministerstev, policie, bank, letiště a mnoha dalších společností.

„Nejedná se o ojedinělé incidenty, protože dlouhodobě sledujeme politicky motivované kybernetické útoky. Skupiny napojené na Rusko rozpoutávají tyto hybridní války a kyberútoky používají jako součást psychologických her,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Útoky na Nizozemsko jsou součástí širších strategií, kdy hackerské skupiny, spojené s národními státy, využívají kybernetické operace proti zemím NATO a snaží se podkopávat důvěru veřejnosti. Jednotlivé skupiny často koordinují své útoky, aby dosáhly maximálního mediálního dopadu a způsobily chaos.“

Check Point upozorňuje, že hacktivistické skupiny své operace stále častěji koordinují. Například aliance Holy League zahrnuje více než 60 nebezpečných skupin, jako jsou KillNet, NoName057(16), UserSec a další. Aliance má na svědomí útoky na země NATO, západní instituce a média. Nejedná se pouze o náhodné činy digitálního vandalismu, ale jde o součást širšího plánu: ovlivnit politické výsledky, oslabit důvěru společnosti a narušit mezinárodní solidaritu.

Blížící se summit NATO je dalším příkladem, že kdekoli se demokratické národy scházejí, aby koordinovaly reakci na ruskou agresi, okamžitě se takové místo stává digitálním bojištěm.

V rámci hybridních válek jsou šířené i nejrůznější hlasové podvody, obrázky a deepfake videa a na sociálních sítích vidíme komunikovat automatizované AI boty. Cílem je manipulovat veřejným míněním a polarizovat společnost. Viděli jsme to například při Operaci MiddleFloor, kdy ruští kyberzločinci pomocí sofistikované dezinformační kampaně zkoušeli ovlivnit moldavské prezidentské volby a referendum o členství v EU.

„Ačkoli jsme zatím neviděli nějaké opravdu velké katastrofické kyberútoky hacktivistických skupin, dopad dlouhodobých menších operací je také destruktivní, protože podkopávají důvěru veřejnosti v instituce. Dezinformace nevyřadí z provozu elektrické sítě, ale oslabují strukturu demokratické společnosti,“ dodává Miloslav Lujka.

Soukromé i veřejné organizace proto musí investovat do proaktivní obrany a vzájemně spolupracovat i na nadnárodní úrovni, aby dokázaly kybernetickým hrozbám efektivně čelit.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Udržitelnost potřebuje nový jazyk. Firmy, experti i influenceři během Climate Week Prague hledali cesty, jak o klimatických výzvách mluvit srozumitelně a přesvědčivě

Praha, 27. května 2025 – Antenna Group, globální komunikační agentura, se letos rozhodla zapojit do Climate Week Prague a přispět do této série konferencí vlastním pohledem na často opomíjené téma. Prostřednictvím panelové diskuze „Climate Week Conversations: Sustainability Narratives for Czech Business” otevřela otázku komunikace udržitelnosti a klimatické změny v byznysu i k široké veřejnosti. V prostorách Evropské komise tak proběhlo povídání zaměřeno na to, jak firmy, experti i tvůrci obsahu hledají nový jazyk pro klimatickou a ESG komunikaci v době rychlých, převážně geopolitických změn. Na jednom pódiu se při této příležitosti setkali zástupci různých byznysových sektorů, neziskových organizací, médií i digitálních platforem.

Program se rozdělil do dvou tematických bloků. První panel s názvem „Storytelling for Impact“ se zaměřil na firemní perspektivu, tedy jak organizace přizpůsobují své narativy novému regulatornímu prostředí. Diskutovalo se o reakci evropských institucí, potřebě stability a předvídatelnosti pro byznys, ale také o tom, jak udržet a posilovat motivaci zaměstnanců v oblasti udržitelnosti. V debatě vystoupili zkušení odborníci Julian Toth, COO ISFC, Martina Nappi Bursík, Sustainability Manager ze skupiny Wikov, Marek Palička, Group Chairman 2JCP, a Kristýna Vobecká, ESG Manager z Wienerberger.

Hosté se shodli, že ESG ani klimatická strategie by neměly být vnímány jen jako prostředek k naplnění byrokratických požadavků. Klíčové je, aby za těmito kroky stál skutečný smysl a dlouhodobá vize. „Udržitelnost firem nelze eliminovat jen na ESG reporting, je to dlouhodobá strategie napříč sektory, které chtějí přežít v době klimatu a celospolečenských změn a udržet si konkurenceschopnost. Měli bychom se bavit o tom, kde, jak a v čem budeme žít za deset let a z čeho budeme zdroje čerpat tak, abychom náš životní standard dokázali zachovat i pro budoucí generaci,“ zaznělo například od Kristýny Vobecké z Wieneberger.

Druhá část s názvem „The ESG Media & Influencer Playbook“ se věnovala komunikaci směrem k veřejnosti. Účastníci panelu, včetně zakladatele Fakta o klimatu Ondráše Přibyly, ekologické influencerky Rozárie Haškovcové, reportéra Českého rozhlasu Jana Kaliby a zakladatele think-tanku Institut 2050 Jana Krajhanzla, věnovali zvláštní pozornost tomu, jak klimatická komunikace rezonuje s českou veřejností. Na základě svých zkušeností potvrdili, že jazyk klimatické politiky bývá pro mnoho lidí stále ještě nečitelný, technický, strach vyvolávající, a že úspěšná komunikace by měla nabízet bezpečný rámec a srozumitelné výrazy, které dávají smysl v každodenním životě.

V diskusi zaznělo i to, že změna mezinárodního politického kontextu může ovlivnit veřejné vnímání dekarbonizačních politik. Jan Krajhanzl, zakladatel a ředitel Institutu 2050 uvedl: „Nástup Donalda Trumpa s sebou nevyhnutelně přináší i v české veřejné debatě důraz na pragmatičtější témata, jako je bezpečnost, geopolitika nebo energetika. Pro proponenty dekarbonizace se tak vytváří příležitost ukázat, že například obnovitelné zdroje a energetické úspory jsou cestou k nezávislejší, soběstačnější a odolnější Evropě. A tedy odolnému Česku. Pokud naopak dalším spalováním fosilních paliv necháme utrhnout klimatickou změnu z řetězu, Evropa určitě nebude bezpečnějším místem.“

Hojná účast na eventu prokázala skutečnost, že je udržitelnost dnes více než kdy dřív tématem, dotýkající se firemních strategií, kulturní proměny, hodnot a důvěry. Změny, klimatickou politiku a transformaci ekonomiky, je nutné nejen přijímat, ale také vysvětlovat, a to empaticky, chytře a s ohledem na realitu různých cílových skupin.

O společnosti Antenna Group

Antenna Group je globální integrovaná marketingová a komunikační agentura, která spolupracuje s nejzajímavějšími a nejpřevratnějšími světovými společnostmi v oblasti klimatu, energetiky, mobility, nemovitostí, zdravotnictví a nových technologických odvětví B2B. Našimi klienty jsou transformační a význačné korporace, startupy, investoři a neziskové organizace, které se nacházejí na prahu éry adopce – dnešního světa, v němž společnosti zastupující všechna hospodářská odvětví horečně přijímají klimatické technologie a udržitelná řešení. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky antennagroup.com.

EA SPORTS F1® 25 a další hry podporují DLSS 4

Tento týden přichází DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation znásobit FPS do her EA SPORTS F1® 25AvowedEVERSPACE 2STORROR Parkour ProThe Last of Us™ Part II RemasteredTorque Drift 2 a Wreckfest 2. Kromě toho vycházejí Game of Thrones: Kingsroad a Revenge of the Savage Planet s DLSS Super Resolution .

Seznam her naleznete níže a detaily nabídne tento článek.

  • F1® 25EA SPORTS do nové kapitoly Formule 1® s EA SPORTS F1® 25, oficiální hrou FIA Formula One World Championship™ 2025. Třídenní předběžný přístup začíná dnes, 27. května, a následně 30. května vyjde standardní edice hry. Na PC přináší F1® 25 vůbec poprvé path tracingové efekty, které vylepšují realističnost a vtažení do hry. Majitelé GeForce RTX mohou navíc aktivovat funkci DLSS Ray Reconstruction, která nahrazuje tradiční denoisery ray tracingu a path tracingu jednotným modelem umělé inteligence nabízejícím stabilnější a detailnější odrazy. Majitelé GeForce RTX řady 50 mohou navíc aktivovat DLSS 4 s Multi Frame Generation a znásobit tak výkon, majitelé GeForce RTX řady 40 mohou zrychlit snímkovou frekvenci pomocí DLSS Frame Generation a všichni hráči s GeForce RTX mohou využít DLSS Super Resolution.
  • AvowedKritiky oceňovaná hra od Obsidian Entertainment a Xbox Game Studios představila podporu DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation. Hráči mohou znásobit výkon až 3x při maximálním nastavení ve 4K a dosáhnout tak na 340 FPS.
  • EVERSPACE 2 od ROCKFISH Games je rychlá vesmírná střílečka pro jednoho hráče s průzkumem vesmíru a planet, tunami kořisti, RPG prvky a také těžbou a craftingem. Od roku 2021 nabízí RTX technologie a nyní spolu s novým rozšířením EVERSPACE 2: Wrath of the Ancients dostává podporu DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation a DLSS Ray Reconstruction.
  • STORROR Parkour Pro od studia Hole in the Sleeve Game Studios je akční sportovní hra pro více hráčů. Od vydání mohli majitelé GeForce RTX aktivovat DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, využívající nejnovější model transformační umělé inteligence NVIDIA, DLAA a hardwarově akcelerované ray tracingové osvětlení Lumen. Po vydání nové aktualizace mohou nyní majitelé GeForce RTX řady 50 aktivovat DLSS 4 s Multi Frame Generation.
  • The Last of Us™ Part II RemasteredVítěz více než 300 ocenění Hra roku nyní dostal řadu technických vylepšení včetně např. DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution a DLAA. Nyní nová aktualizace představila ve hře podporu DLSS 4 s Multi Frame Generation.
  • Torque Drift 2ray tracingová závodní hra od Grease Monkey Games se odehrává v alternativní realitě současného Japonska. Hra již dříve obsahovala podporu DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution a NVIDIA Reflex. Nedávno vydaná aktualizace vylepšuje integraci DLSS do hry a přidává podporu DLSS 4 s Multi Frame Generation.
  • Wreckfest 2 od společností Bugbear a THQ Nordic byl v březnu uveden do režimu předběžného přístupu s podporou funkce DLSS Super Resolution, kterou lze upgradovat na vylepšený transformer AI model prostřednictvím NVIDIA App. ová aktualizace přináší podporu DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation, která hráčům s GeForce RTX řady 50 umožňuje znásobit snímkovou frekvenci.
  • Game of Thrones: Kingsroad od společnosti Netmarble umožňuje aktivovat DLSS Super Resolution pro zrychlení výkonu. A prostřednictvím NVIDIA App lze DLSS Super Resolution upgradovat na nový transformer AI model.
  • Revenge of the Savage Planet od Raccoon Logic Studios je optimistická, satirická sci-fi akční adventura. Disponuje DLSS Super Resolution, které lze opět upgradovat na transformer AI model prostřednictvím NVIDIA App.

AI Overviews mění chování uživatelů ve vyhledávání. První data z Česka ukazují, kdo přichází o návštěvnost

Praha, 27. května 2025 – Nová funkce ve vyhledávači společnosti Google s názvem AI Overviews (přehledy od AI) začala masivně ovlivňovat, jak se lidé dostávají k informacím. Česká technologická společnost Marketing Miner nyní zveřejňuje rozsáhlou analýzu těchto přehledů pro Českou republiku. Z nejnovějších dat vyplývá, že AI Overviews se aktuálně zobrazují u více než 10 % dotazů. Největší dopad mají na weby zaměřené na informační obsah, konkrétně 92 % zasažených dotazů má právě tento záměr. Největší zásah zaznamenaly obory jako zdraví a finance. 

AI Overviews, novinka, kterou Google začal nedávno testovat i v Česku, zásadně mění to, jak lidé konzumují obsah ve vyhledávání. Pomocí umělé inteligence generuje odpovědi přímo ve výsledcích vyhledávání, a často tak eliminuje potřebu klikat na jednotlivé weby.

Marketing Miner, společnost, která jako jedna z prvních na světě vyvinula vlastní nástroj pro detekci AI overviews, provedla rozsáhlou datovou analýzu výskytu AI Overviews. Z této analýzy 100 000 náhodně vybraných českých klíčových slov vyplývá, že AI Overviews se nejčastěji zobrazují u informačních dotazů, výrazně zasahují obory jako zdraví nebo finance a nejvíce se v nich opakují domény jako Wikipedia a Wikiskripta nebo lékárny Drmax.cz, Pilulka.cz nebo Lékárna.cz.

„Výsledky ukazují, že AI Overviews se v současnosti v Česku zobrazují zhruba u 10 % dotazů a toto číslo pravděpodobně dál poroste. Nejčastěji se jedná o informační dotazy, kde se logicky nejvíce zobrazuje Wikipedie, která má tento typ obsahu velmi dobře pokrytý. Weby, které cílí na informační dotazy nebo z nich mají většinu návštěvnosti, to proto zasáhne nejvíce – právě jim pravděpodobně nejvíc klesne návštěvnost,” říká Tomáš Novák, CEO ve společnosti Marketing Miner, a dodává, že z oborového pohledu funkce nejčastěji zasahuje segmenty jako zdraví, finance a automobily. Mezi doménami, které se v AI přehledech objevují nejčastěji, dominují zejména encyklopedie a weby se zdravotní tématikou. Zařazení do AI Overviews není náhodné. Značky, které vytvářejí konzistentní a odborný obsah, pohánějí AI odpovědi.

 

AI Overviews přepisují pravidla hry. Weby přijdou o návštěvnost, SEO specialisté o kontrolu

Zatímco dříve byl úspěch ve vyhledávání primárně výsledkem kvalitního a dobře strukturovaného obsahu, technické optimalizace a schopnosti získat přední pozice ve standardních organických výsledcích, AI Overviews tento model zásadně narušují. Google nyní u části dotazů zobrazuje AI generovanou odpověď složenou z více zdrojů, kterou uživatel často vnímá jako dostatečnou, a to bez nutnosti návštěvy jakéhokoli webu. Výsledkem tohoto nastavení je výrazný pokles prokliků, především u webů zaměřených na informační obsah.

„Je to změna paradigmatu. Už nestačí být na předních příčkách výsledků ve vyhledávání. Skutečná viditelnost dnes znamená stát se součástí samotné odpovědi. Aby značky uspěly, musí vytvářet takový obsah, který je pro AI dostatečně důvěryhodný a uživatelům poskytuje skutečnou hodnotu,“ říká spolumajitel Marketing Mineru Vojtěch Toulec.

SEO se mění. A s ním i to, co se má měřit

Se snižující se organickou návštěvností webů vzroste význam nových typů dat. SEO strategie se musí změnit. Už nestačí jen sledovat pozice, ale je nutné zjišťovat, jestli se pro dané klíčové slovo vůbec zobrazí AI Overview, a pokud ano, kdo je v něm uveden jako zdroj.

Marketing Miner nyní jako první v Česku a jeden z mála nástrojů na světě umožňuje měření výskytu AI Overviews pro konkrétní klíčová slova – včetně toho, které weby a konkrétní URL adresy se v těchto přehledech objevují jako zdroje. Nástroj pro měření AI Overviews je už nyní dostupný všem uživatelům Marketing Mineru s jakýmkoli placeným tarifem.

„AI Overviews berou SEO komunitě část kontroly, protože obsah už se nedostane k uživateli přes proklik, ale přes výběr Googlu. O to víc je důležité vědět, kde vás Google ještě zobrazuje a kde už ne. Pomocí měření AI Overviews mají uživatelé Marketing Mineru poprvé možnost vidět realitu nové SERP vrstvy. Zjistí totiž, kdo je skutečně vidět, na jaká témata si Google odpovídá sám a jaké domény se stávají autoritou. To jsou informace, bez kterých se dnes seriózní SEO strategie neobejde. Jakmile víte, které dotazy spouštějí AI Overviews a kdo se v nich zobrazuje, můžete na to reagovat úpravou obsahu. Musíme ale počítat s tím, že se trendy rychle mění. Viditelnost v AI přehledech je dynamická a je potřeba ji průběžně sledovat. Právě k tomu naše měření poskytne jasná data,“ upozorňuje Novák.

Podobné služby dnes nabízí jen několik globálních hráčů jako Ahrefs či Semrush. Marketing Miner je jediný nástroj v Česku a na Slovensku, který tuto funkci nabízí na vlastním technologickém základu, a to bez závislosti na zahraničních API.

O Marketing Mineru

Marketing Miner je česká technologická firma specializující se na vývoj nástrojů pro optimalizaci webů pro vyhledávače (SEO). Založil ji v roce 2015 Filip Podstavec a od té doby se etablovala jako jeden z lídrů na poli českých SaaS nástrojů pro digitální marketing. Její vlajkový produkt – SEO nástroj Marketing Miner – dnes využívají největší hráči na trhu, jako jsou Alza, IKEA, Seznam, Heureka, Aukro nebo agentury eVisions, Taste, Visibility či Effectix.

Kromě robustních řešení pro zkušené uživatele připravuje rostoucí tým SEO specialistů a programátorů také nové funkce pro menší firmy a jednotlivce, kterým chce svět SEO přiblížit jednoduše a srozumitelně. Nedávno spustil Keywordino.com – nový jednoduchý nástroj pro každého, kdo chce snadno zlepšit viditelnost svého webu ve vyhledávačích pomocí detekce chybějících klíčových slov v obsahu webu.

Projektory Epson jsou nyní kompatibilní s Apple AirPlay 2 a Apple HomeKit

Vylepšené možnosti připojení pro firemní i domácí uživatele

Společnost Epson, světová jednička v projekčních technologiích, oznamuje, že její nejnovější řada projektorů nyní plně podporuje funkce Apple AirPlay 2 a Apple HomeKit, přičemž tyto funkce jsou předinstalované a připravené k použití u vybraných modelů. Toto vylepšení reaguje na rostoucí poptávku po snadném streamování obsahu na velkých, živých obrazovkách ve vzdělávacích institucích, firmách i domácnostech.

Apple AirPlay 2 umožňuje uživatelům streamovat video a zvuk přímo do projektoru z iPhonu, iPadu nebo Macu. Uživatelé mohou sledovat filmy a pořady ze svých oblíbených aplikací nebo ze Safari, sdílet fotografie se všemi v místnosti nebo přehrávat hudbu a podcasty na projektoru a dalších reproduktorech AirPlay v celé domácnosti – to vše v dokonalé synchronizaci.

Kromě toho mohou uživatelé díky technologii Apple HomeKit snadno a bezpečně ovládat projektory kompatibilní s Apple Home a využívat funkce, jako je zapnutí a vypnutí projektoru pomocí aplikace Apple Home a Siri na jejich iPhonu, iPadu, Apple Watch, HomePodu, HomePodu mini nebo Macu.

„Integrace rozhraní Apple AirPlay 2 a Apple HomeKit do našich projektorů je důkazem závazku společnosti Epson zvyšovat pohodlí uživatelů a možnosti připojení,“ říká Massimo Pizzocri, viceprezident divize prodeje videoprojektorů a marketingu společnosti Epson Europe. „Chápeme, že pedagogové, obchodní profesionálové i domácí uživatelé hledají bezproblémové způsoby sdílení obsahu a kontroly nad svým prostředím. Díky těmto aktualizacím poskytují naše nejnovější projektory ohromující obraz a zároveň se dokonale integrují do dnešních inteligentních ekosystémů.“

Kompatibilní modely projektorů:

– Projektor EB-FH18

– Projektor EB-FH54

– Projektor EB-994F

– Projektor EB-L890E

– EB-L795SE

– Projektor EB-L790SU

– Projektor EB-L890U

– Projektor EB-L895U

– Projektor EB-L790U

– Projektor EB-L690U

– Projektor EB-L690SU

– Projektor EB-L695SU

Další informace naleznete na www.apple.com/home-app/accessories/#section-tvs.

Projektory Epson

Společnost Epson je předním světovým výrobcem projektorů s více než třetinovým podílem na trhu s projektory. Specializuje se na výrobu kompaktní, všestranné laserové projekční technologie 3LCD a 4K s vysokým jasem pro domácnosti, kanceláře, školy, maloobchod a velkoformátové instalace v zábavních zařízeních, muzeích a galeriích a v rámci venkovních akcí a návštěvnických atrakcí.

Laserové projektory Epson s vysokou svítivostí a 4K rozlišením vytvářejí působivé zážitkové prostory na velkých akcích a návštěvnických atrakcích po celém světě. Zobrazovací technologie společnosti Epson mohou zvýšit produktivitu výukových prostředí, vylepšit prostředí maloobchodu, zprostředkovat virtuální jednání a pomoci celé řadě průmyslových odvětví se vzdálenou asistencí a školením.

POZNÁMKY PRO EDITORY:

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Síla, kterou nelze zastavit: řada realme GT 7 debutuje v Paříži s cenou od 14 499 Kč

  • „Flagship Killer“ roku 2025, řada realme GT 7, nabízí výjimečnou kombinaci 7000mAh baterie a 120W ultra rychlého nabíjení, a to se zaváděcí cenou
    od 14 499 Kč.
  • realme GT 7 debutuje s čipsetem Dimensity 9400e, díky kterému se řadí mezi tři nejvýkonnější Android zařízení.
  • realme navázalo partnerství s Aston Martin Aramco Formula One™ Team a jako první výsledek této spolupráce uvádí limitovanou edici realme GT 7 Dream Edition.

Paříž, 27. května 2025 – realme představuje řadu realme GT 7, dlouho očekávanou novinku, která dnes debutovala na světová premiéře v Paříži. Součástí uvedení je také speciální edice realme GT 7 Dream Edition, vytvořená díky průlomové spolupráci s Aston Martin Aramco Formula One™ Team. Tímto uvedením realme potvrzuje svůj závazek přinášet inovace a špičkovou kvalitu, které spojují nejmodernější výkon s jedinečným designem pro uživatele po celém světě.

realme GT 7: Skutečný „Flagship Killer“ roku 2025 v oblasti výkonu

Hlavní hvězdou se stalo realme GT 7, které bylo uvedeno jako „Flagship Killer roku 2025“. Jeho vlajkový status posiluje kombinace 7000mAh baterie Titan a 120W ultra rychlého nabíjení. Tato dvojice umožňuje celodenní používání, přičemž na nabití z 14 % na 50 % stačí krátká chvíle a plné nabití trvá jen 40 minut. Díky technologii Smart Bypass se minimalizuje zahřívání a prodlužuje životnost baterie. Tato nejlepší kombinace výkonu a energie zároveň získala první 5hvězdičkovou certifikaci TÜV Rheinland v odvětví.

Tento průlomový telefon pohání první čipset MediaTek Dimensity 9400e v Evropě, který je postavený na pokročilém 4nm výrobním procesu TSMC a díky tomu si zajišťuje místo mezi třemi nejvýkonnějšími Android smartphony na trhu.

Po designové stránce přináší GT 7 světově první IceSense Graphene zadní panel, který zajišťuje výjimečnou tepelnou vodivost a příjemnou teplotu povrchu při dotyku.

Umělá inteligence a fotografie na špičkové úrovni

Jedním z hlavních taháků modelu GT 7 je AI Planner, vůbec první plánovací nástroj na světě poháněný umělou inteligencí, který promění smartphone v inteligentního osobního asistenta. Pomocí dvojího klepnutí vytváří AI Planner denní harmonogramy a pomáhá uživatelům efektivněji zvládat úkoly, čímž posouvá pohodlí a produktivitu na novou úroveň.

Pro milovníky fotografie nabízí GT 7 vyšší úroveň mobilního focení díky AI Travel Snap fotoaparátu, který je vybaven 50Mpx hlavním snímačem IMX906 pro brilantní noční záběry a 2× teleobjektivem pro plynulé optické přiblížení.

Kromě hardwaru přináší GT 7 také funkce AI Landscape+ a tři speciální filtry pro automatickou korekci zkreslení, zvýšení ostrosti a živé pouliční snímky. Funkce AI Glare Removal zase zajišťuje uživatelům pohodlí tím, že automaticky odstraňuje odlesky, takže se o ně nemusí starat.

Impozantní je také 6,78mm AMOLED Pro-Esports displej, který dosahuje špičkového jasu 6000 nitů. Díky odolnosti proti prachu a vodě s certifikací IP69 je GT 7 připraven čelit každodennímu používání i dobrodružným podmínkám.

Průkopnická spolupráce:

realme x Aston Martin Aramco Formula One™ Team

Model realme GT 7 Dream Edition, vytvořený ve spolupráci s Aston Martin Aramco Formula One™ Team, spojuje luxusní design s motorsportovým dědictvím.

Tento limitovaný smartphone se pyšní nově ztvárněným emblémem Iconic Silver Wings. Vyrobený z leteckého hliníku, ukazuje špičkové zpracování díky laserovému leptání, diamantovému leštění a nanometalické povrchové úpravě, které společně odrážejí nadčasovou eleganci.

Inspirace aerodynamickými stopami vozů Formule 1 přivedla k životu design Aerodynamic Flow Lines, který přetváří zadní kryt telefonu v symfonii rychlosti.

Celý design završuje barva Aston Martin Racing Green, která je hluboce zakořeněna v dědictví motorsportu. Tato barva, nanášená pomocí pětivrstvého lakování a vyladěná stovkami kalibrací, se pod světlem dynamicky mění, a dokonale tak odráží hloubku ikonického zbarvení týmu AMF1.

Model GT 7 Dream Edition je uložen ve sběratelském balení, které obsahuje kryt Silver Wing s texturou uhlíkových vláken a precizně zpracovanou SIM jehlu ve tvaru závodního vozu F1 – díky tomu se samotné rozbalování mění v rituál exkluzivity.

Jako nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě je realme odhodláno přinášet mladým uživatelům po celém světě technologické zážitky, které předčí jejich očekávání.

Partnerstvím s Aston Martin Aramco Formula One™ Team, který je proslulý precizním inženýrstvím, špičkovým výkonem a ikonickým designem, podniká realme důležitý krok k tomu, aby nové generaci poskytlo výjimečný technologický zážitek.

realme GT 7T: Nejvýkonnější vlajkový model ve své třídě

Model realme GT 7T pohání čipset MediaTek Dimensity 8400-MAX, který zajišťuje špičkovou rychlost a efektivitu ve své kategorii. Stejně jako GT 7 nabízí kombinaci 7000mAh baterie Titan a 120W ultra rychlého nabíjení, zadní panel IceSense Graphene a funkci AI Planner.

Díky tomu přináší výjimečnou výdrž baterie, skvělé tepelné vlastnosti a maximálně efektivní uživatelský zážitek.

Spolupráce realme x Google Gemini

Gemini AI od Googlu, vyvinutá díky rozsáhlé spolupráci napříč celou společností, je průlomový multimodální model navržený tak, aby dokázal plynule zpracovávat a integrovat text, kód, zvuk, obraz i video.

V řadě realme GT 7 a sluchátkách Air 7 Pro pohání Gemini funkce jako AI Translator, AI Eraser 2.0 a AI Tools 2.0, které umožňují komunikaci v reálném čase, pokročilou úpravu fotografií i inteligentní tvorbu obsahu.

Tato spolupráce spojuje inovativní hardware realme s nejmodernější AI technologií Gemini a přináší uživatelům špičkový a intuitivní zážitek.

Cena a dostupnost

Všechny modely jsou na českém trhu k dispozici od 27. května 2025.

realme GT 7 je díky speciální zaváděcí nabídce dostupné od 17 999 Kč, GT 7T od 14 499 Kč a speciální limitovaná edice realme GT 7 Dream Edition je k dostání za 22 499 Kč. Pro nejnovější informace o dostupnosti, slevách a časově omezených zaváděcích slevách navštivte oficiální webové stránky realme.

Model Úložiště Cena Zaváděcí cena

(do 15. 6.)

realme GT 7T 12+256 GB 15 999 Kč 14 499 Kč
12+512 GB 17 499 Kč 15 999 Kč
realme GT 7 12+512 GB 19 999 Kč 17 999 Kč

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

PANASONIC ROZŠIŘUJE ARMÁDNÍ ŘADU PRODUKTŮ – ADAPTÉR IP65 PRO TOUGHBOOK G2

Přizpůsobitelný a cenově výhodný adaptér TOUGHBOOK G2 poskytuje bezpečné a spolehlivé robustní řešení s krytím IP65 pro použití ve vojenském prostředí.

Společnost Panasonic TOUGHBOOK demonstruje svůj trvalý závazek k inovacím v obranném sektoru a uvedla na trh první adaptér IP65 pro odolné tablety, který je kompatibilní s jejím špičkovým tabletem G2 mk3.

Adaptér G2 MIL, vyvinutý Evropským centrem služeb a řešení společnosti Panasonic v Cardiffu ve Velké Británii, umožňuje uživatelům v oblasti obrany bezproblémové připojení k řadě periferií a příslušenství používaného ve vojenském prostředí pomocí komerčně dostupného zařízení (COTS). Přitom zůstává odolný proti prachu a vodě díky krytí IP65.

Militarizace špičkového odolného zařízení COTS

G2 mk3, jeden z nejvíce přizpůsobitelných a modulárních odolných tabletů na trhu, je jedním z prvních odolných tabletů využívajících Windows 11 Pro a nabízí možnosti okrajového zpracování pomocí AI. Vyznačuje se špičkovou odolností proti prachu a vodě IP65, nezávisle testovanou podle norem MIL-STD 810H a IEC 60529.

Vylepšená flexibilita a funkčnost

Adaptér G2 MIL může zařízení napájet a poskytovat připojení USB 3.0, a umožňuje tak vysokorychlostní přenos dat. Rozhraní USB 3.0 lze použít pro připojení k široké škále příslušenství a sítí pomocí přizpůsobených kabelů MIL-STD, včetně LAN. Další připojení, jako je VGA, lze vyvinout na vyžádání.

Adaptér G2 MIL je také interoperabilní s připojeními Nett Warrior / NATO STANAG 4695 a 4851, což dále zvyšuje provozní rozhraní. Toho je dosaženo pomocí přizpůsobeného kabelu a vestavěného řídicího softwaru, který umožňuje adaptéru G2 MIL nabídnout vyšší provozní flexibilitu pro různá nasazení.

Adaptér G2 MIL je výsledkem nesčetných hodin zpětné vazby od našich partnerů v oblasti obrany, kteří vyžadují bezpečné řešení s krytím IP65. Je to dokonalý příklad toho, jak jsme široce dostupné robustní zařízení nákladově efektivně přizpůsobili spolehlivému a na míru šitému řešení. Zatímco u zcela zakázkových řešení může trvat až dva roky, než se dostanou do výroby, adaptér G2 MIL umožňuje našim zákazníkům rychle využívat výhody G2 v těch nejnáročnějších vojenských prostředích, komentuje Jacek Wielgus, Key Account Manager Defence.

Adaptér G2 MIL bude v budoucnu i nadále dostávat další vylepšení.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

REMA Systém ocenila kraje za tisíce tun odevzdaného odpadu. Nejúspěšnější byl loni Středočeský kraj

Společnost REMA Systém předala čtrnácti krajům České republiky environmentální vyúčtování s výsledky sběru odpadních elektrozařízení za rok 2024. Environmentální vyúčtování poskytuje krajům přehled o odpovědném přístupu k životnímu prostředí a zároveň slouží jako podklad k udržitelnému rozvoji a ESG reportingu. Absolutním vítězem se stal Středočeský kraj, jehož obyvatelé odevzdali přes 8 900 tun starého elektra.

Environmentální vyúčtování krajům ukazuje, kolik jejich obyvatelé odevzdali v roce 2024 prostřednictvím sběrné sítě společnosti REMA Systém vysloužilých elektrospotřebičů. Vyúčtování navíc přinášejí přehled o úspoře energie, vody nebo emisí CO₂ a nově také unikátní údaj o množství odpadu, který díky recyklaci vůbec nevznikl. Tato nová metrika ukazuje, že ve Středočeském kraji díky recyklaci vysloužilého elektra nevzniklo více než 41 tisíc tun odpadu. Obyvatelé Středočeského kraje totiž v loňském roce odevzdali k recyklaci celkem 8 941 640 kilogramů odpadních elektrozařízení, což je nejvíce ze všech krajů České republiky. V přepočtu na obyvatele to představuje 6,14 kilogramu. Díky tomuto výsledku bylo podle výpočtů společnosti REMA Systém ušetřeno přes 10,2 milionu kWh elektrické energie, 6,8 milionu kilogramů primárních surovin, více než 2 miliony metrů krychlových vody a přes půl milionu litrů ropy.

„Novinkou oproti loňsku je údaj o zabránění vzniku odpadu, který je součástí letošního environmentálního vyúčtování pro kraje. Nejde už jen o množství recyklovaných elektrozařízení, ale také o objem odpadu, který díky recyklaci vůbec nevznikl. Právě tento pohled názorně ukazuje širší dopad odpovědného chování, a to od úspory surovin až po omezení těžby a znečištění,“ uvedl Ondřej Rybyšar, člen představenstva REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

Data pro rozhodování, strategie i komunikaci s veřejností

Z hlediska množství sebraných odpadních elektrozařízení přepočteného na jednoho obyvatele si po Středočeském kraji nejlépe vedly kraje Zlínský (4,90 kg/obyvatele) a Olomoucký (3,96 kg/obyvatele). Hlavní město Praha (2,92 kg/obyvatele), ačkoliv v absolutních číslech vykázalo druhé nejvyšší množství (4 048 tun), skončilo v přepočtu na obyvatele na čtvrtém místě. Celkově se v České republice díky sběru v rámci sítě kolektivního systému REMA Systém předešlo v roce 2024 vzniku více než 144 tisíc tun odpadu, který by jinak zatížil životní prostředí.

„Vyúčtování s konkrétními daty předáváme krajům nejen jako poděkování, ale také jako nástroj, který může podpořit environmentální osvětu. Navíc usnadní plánování dlouhodobých strategií, a to v souladu s Plánem odpadového hospodářství České republiky pro období 2025 až 2035. Poskytnutá data totiž pomáhají krajům lépe nastavovat environmentální politiku a cíleně podporovat udržitelná opatření,“ dodává Vítězslav Páral, manažer regionálních zastoupení společnosti REMA Systém. „Věříme, že zveřejnění jasných a srozumitelných čísel o dosažených úsporách může motivovat obyvatele a posílit jejich zájem o správné nakládání s elektroodpadem. Když lidé vidí konkrétní přínos svých činů, snáze si uvědomí, jak důležitou roli v ochraně životního prostředí sami hrají,“ uzavírá Vítězslav Páral.

REMA Systém: Environmentální vyúčtování pro kraje za rok 2024*

Kraj Odevzdané elektro (kg) Sběr

na obyvatele (kg)

Úspora elektrické energie (kWh) Úspora prim. surovin (kg) Úspora ropy (l) Úspora vody (m3) Snížení CO2 (kg) Zabráněné odpady (kg)
Středočeský 8 941 640 6,14 10 259 619 6 802 698 523 613 2 047 690 25 563 107 41 486 472
Zlínský 2 844 613 4,90 3 263 903 2 164 149 166 577 651 433 8 132 416 13 198 132
Olomoucký 2 508 461 3,96 2 878 203 1 908 409 146 893 574 453 7 171 398 11 638 492
Hl. město Praha 4 048 521 2,92 4 645 264 3 080 069 237 077 927 136 11 574 249 18 783 896
Plzeňský 1 743 234 2,84 2 000 183 1 326 232 102 082 399 211 4 983 702 8 088 070
Moravskoslezský 3 202 129 2,69 3 674 116 2 436 143 187 513 733 307 9 154 513 14 856 897
Karlovarský 753 131 2,55 864 141 572 974 44 103 172 472 2 153 114 3 494 297
Královéhradecký 1 264 303 2,27 1 450 659 961 868 74 036 289 533 3 614 496 5 865 980
Jihomoravský 2 227 928 1,82 2 556 319 1 694 982 130 465 510 209 6 369 385 10 336 901
Liberecký 754 906 1,71 866 178 574 324 44 207 172 878 2 158 189 3 502 535
Ústecký 1 226 084 1,51 1 406 806 932 791 71 798 280 781 3 505 231 5 688 653
Pardubický 616 271 1,18 707 108 468 852 36 088 141 130 1 761 847 2 859 309
Jihočeský 610 751 0,93 700 775 464 653 35 765 139 866 1 746 067 2 833 700
Vysočina 398 028 0,77 456 696 302 815 23 308 91 151 1 137 915 1 846 727

*Výpočty pro environmentální vyúčtování byly zpracovány ve spolupráci se společností CI3, akreditovaným partnerem CDP pro Českou a Slovenskou republiku.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Exit mobile version