Každý šestý středoškolák studuje soukromou školu. Zájem o absolventy IT oborů je enormní

Bezmála čtvrtina středních škol v Česku je soukromá a zájem o studium v privátním sektoru sílí. Ne kvůli „zaplacené maturitě“, naopak, studenti i rodiče od škol vyžadují profesionalitu a intenzivní přípravu do praxe.

V současnosti studuje na českých středních školách v soukromém sektoru 15,6 procenta studentů, 65,7 tisíce v denní formě a 9,7 tisíce v ostatních formách vzdělávání. Nově přijatých na soukromé střední školy bylo v loňském školním roce přes 16 procent studentů. To je nejvíc v celé historii. „Soukromé vzdělávání se ve společnosti dlouho potýkalo s představou, že je pouze pro ‚vyvolené‘ nebo lenochy, co si maturitu zaplatí. Dnes je ale mnohem dostupnější a vybírají si ho sami uchazeči, kteří jsou motivovaní učit se a zdokonalovat své schopnosti pro budoucí trh práce. Když jim pak rodiče svolí, že kvalitní studium budou v rozumné míře dotovat, studenti to považují za závazek. Není to jen o rodičích, ale i o této generaci mladých lidí, která velmi dobře chápe důležitost vzdělání a chce na sobě pracovat a rozvíjet se,“ všiml si Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT).

Tab. 1: Studenti středních škol v denní formě vzdělávání – státní vs. soukromý sektor

školní rok 2011/2012 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024
středoškoláků celkem 470 347 408 086 417 301 430 216 447 796 469 234
– v privátním sektoru 52 128 50 708 52 949 56 501 60 873 65 687
podíl v % 11,1 % 12,4 % 12,7 % 13,1 % 13,6 % 14,0 %

Zdroj: MŠMT

Po slabší dekádě nyní střední školy zažívají opět vlnu silných populačních ročníků. Počty středoškoláků jsou srovnatelné jako před 13 lety a dál narůstají. Středních škol je však o devět desítek méně, ty soukromé přitom přijímají o 6,5 tisíce víc studentů než v roce 2011/12.

Tab. 2: Počet středních škol a nově přijatých studentů – státní vs. soukromý sektor

školní rok 2011/2012 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024
středních škol celkem 1 393 1 280 1 285 1 294 1 304
– v privátním sektoru 321 (23,0 %) 284 (22,2 %) 287 (22,3 %) 296 (22,9 %) 304 (23,3 %)
nově přijatí studenti 128 453 118 293 125 167 133 416 139 916
– v privátním sektoru 16 212 (12,6 %) 18 097 (15,3 %) 19 889 (15,9 %) 21 470 (16,1 %) 22 645 (16,2 %)

Zdroj: MŠMT

Na Soukromou střední školu výpočetní techniky (SSŠVT) letos nastoupilo 100 nově přijatých studentů. Přihlášek měla škola pětkrát tolik. Školné za celý rok tu činí 21 900 korun a díky prospěchovému stipendiu lze až o sedm tisíc korun snížit. „Třetina našich studentů si naši školu vyhlédla už v osmé třídě základní školy a dřív, dvě třetiny se rozhodly v 9. třídě. Naší snahou je trvale držet školné na nejnižších hodnotách, aby bylo studium přístupné všem zájemcům. Ve škole pak mají studenti k dispozici moderně vybavené fitness, odpolední kroužky například modelování či 3D tisk nebo přípravu na zkoušku z anglického jazyka FCE zcela zdarma. Samozřejmostí je volný přístup ke školnímu hardwaru a vyučovaným softwarům, které studentům poskytujeme zdarma i pro domácí užívání. Škola dále disponuje rozsáhlým sportovním vybavením, od luků a laserových pušek na biatlon přes lodě a kompletní výbavu na lyže a snowboard, takže například týden sportovního kurzu stojí studenta do tří tisíc korun s jídlem i dopravou,“ vypočetl Martin Vodička.

Kvalitní soukromé školy mladé lidi lákají svou odborností a rozsahem praktické výuky. Podle personalistů je jejich příprava do praxe znatelně vyšší než u absolventů škol státních a firmy si toho všímají. „Absolventi soukromých škol bývají zdravě sebevědomí, mají praktické zkušenosti z různých školních projektů, nebojí se komunikovat, a to ani v cizím jazyce, samostatně pracovat a ptát se. Znají své silné stránky a vědí, ‚jak se prodat‘. Zaměstnavatelé už často s vybranými školami spolupracují, případně vědí, které instituce jsou ty kvalitní, což je pak pro jejich absolventy při pracovních náborech konkurenční výhoda,“ potvrdila Olga Hyklová, ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Především ve specializovaných oborech, jako jsou informační technologie, je podle Martina Vodičky zásadní naplnit požadavky na moderní technologické vybavení školy, vysokou dotaci hodin strávených u počítačů a dostatek odborných učitelů. „V tom se státní a soukromý sektor může velmi lišit. IT obory jsou nyní velmi oblíbené a řada škol si je do svého portfolia v posledních letech přidala. Je ale rozdíl, pokud obor IT vyučuje na škole jeden dva učitelé, kteří nikdy nemohou tak širokou látku obsáhnout jinak než povrchně, nebo zda má škola nadpoloviční počet pedagogů, kteří jsou zároveň IT specialisty a každý se do hloubky věnuje svému odbornému předmětu, přičemž si studenti hned vše prakticky vyzkouší,“ dodal ředitel.

Díky menší byrokracii a větší flexibilitě mohou soukromé školy rychleji zařazovat nové technologie a trendy do svých učebních plánů. „Soukromé IT školy často kladou větší důraz na praktickou výuku a přímou aplikaci získaných vědomostí ve skutečných projektech. Navíc se soukromé školy zpravidla rychleji přizpůsobují aktuálním trendům, rychlým změnám v oboru a požadavkům trhu práce. Studenti se tak učí používat moderní technologie a nejnovější postupy, které jsou v IT oboru vysoce žádané,“ uzavřela Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz

Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.

Digitalizace školství v praxi: Roadshow pro školy

S nástupem elektronických přihlášek na střední školy vstoupila Česká republika do nové éry modernizace vzdělávacího systému. Letošní elektronizace přijímacího řízení na střední školy ukázala, jak klíčová je digitalizace pro efektivní správu a provoz škol. Přesto je to jen začátek. Další kroky budou následovat, a právě na ty se zaměřuje Roadshow pro školy, která během září a října postupně zavítá do 13 měst po celé republice.

Největší česká konference o technologiích ve vzdělávání se koná pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Národního pedagogického institutu ČR. Mezi hlavní témata letošního ročníku patří možnosti financování IT na školách, AI jako kopilot pedagoga, vzdělávání 4.0 nebo spisová služba jako nástroj pro efektivní správu vzdělávacích institucí. Akce je určena ředitelům škol, IT správcům i učitelům a zaměřuje se na klíčové výzvy a možnosti, které přináší digitalizace školství.

„Digitalizace je nezbytným krokem k zajištění efektivního a moderního školního prostředí, ze kterého budou vycházet kvalitní absolventi připravení na budoucnost,“ uvedl Vladimír Přech, ředitel obchodně právní sekce společnosti Gordic, která je předním český tvůrcem a dodavatelem informačních systémů a generální partnerem konference. „Roadshow je příležitostí pro ředitele a správce škol k seznámení se s tím, jak mohou využít moderní technologická řešení k optimalizaci své činnosti.“

Přínosy digitalizace pro školství

Roadshow pro školy nabídne nejen odborné přednášky, ale také praktické workshopy, které pomohou účastníkům lépe porozumět možnostem digitalizace a jejímu přínosu pro školství.

Vedle novinek v Národním plánu obnovy ČR a podpoře inovací ve vzdělávání v oblasti digitalizace se konferenční program zaměří na efektivní správu školních agend a práci s daty. Mezi hlavní témata bude patřit i povinnost škol vést spisovou službu v elektronickém systému spisové služby (eSSL). Odborníci na eSSL pro školy představí přední českou spisovou službu GINIS a přidanou hodnotu, kterou představují její propojení se školským systémem Bakaláři pro

lepší organizaci a sdílení informací nebo integrace s řešením společnosti Software 602 umožňujícím kvalifikované podepisování a pečetění dokumentů.

V technologickém bloku nebude chybět ani tradiční, mezi návštěvníky oblíbený workshop „Spisová služba ve školské praxi“ vedený odborníky společnosti Gordic. „Prakticky orientovaný program zájemce provede klíčovými aspekty práce se spisovou službou ve školském prostředí. Seznámí je s konkrétními a osvědčenými postupy, včetně ukázek podepisování a pečetění dokumentů, provádění autorizovaných konverzí nebo změn datového formátu a práce s transakčním protokolem a historii dokumentů. Workshop je ideální pro všechny, kteří chtějí efektivněji využívat spisovou službu v každodenním životě školy,“ upřesnil Vladimír Přech.

Konference se dotkne i aktuálních témat z pohledu samotné výuky a konceptu Vzdělávání 4.0, tedy vzdělávání v digitální době a možnosti čerpání evropských fondů pro jeho rozvoj. Zazní zde tipy a triky pro využití umělé inteligence, zabezpečení školní stě, moderní zobrazovací systémy, 3D tisk a další projektové inspirace. Celou řadu dalších zajímavých příkladů dobré praxe zapojení moderních technologií do vzdělávání představí partneři konference, mezi které patří přední technologické firmy jako Gordic, Microsoft, Epson, nebo Prusa Reserach.

Na Roadshow pro školy se očekává účast více než 1400 odborníků z oblasti školství, pro které je to příležitost pro diskusi s technologickými lídry a vzájemné sdílení zkušeností s digitalizací. Účast je zdarma. Více informací a možnost registrace najdete na skolstvi.ms/roadshow/.

Přehled měst a termínů Roadshow pro školy:

30. září 2024 – Pardubice

1. října 2024 – Hradec Králové

2. října 2024 – Jihlava

3. října 2024 – Ústí na Labem

7. října – Ostrava

8. října 2024 – Zlín

9. října 2024 – Olomouc

10. října 2024 – Brno

14. října 2024 – České Budějovice

15. října 2024 – Plzeň

16. října 2024 – Sokolov

17. října 2024 – Praha

21. října 2024 – Liberec

O Gordicu

Ryze česká společnost Gordic s.r.o. již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro srozumitelnou komunikaci lidí a organizací. Vizí předního českého tvůrce a dodavatele informačních systémů je propojená společnost, ve které bezpečné technologie usnadňují život. Produktové portfolio a služby společnosti Gordic zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6 000 organizací české veřejné správy; otevřené modulární informační systémy pro soukromý sektor, včetně DMS, řešení fyzické i kybernetické bezpečnosti a integrační platformy pro ovládání IoT technologií a efektivní sběr dat. V oblasti IoT se Gordic angažuje zejména v technologiích pro chytré budovy prostřednictvím dceřiných společností HDL Automation a MyMight. Gordic je také iniciátorem a provozovatelem platformy KYBEZ, která je založena na dobrovolné spolupráci akademických, státních i komerčních a mediálních institucí z oblasti IT a telekomunikací a jejímž cílem je osvěta v oblasti kybernetické bezpečnosti a obrany.

Pro více informací navštivte stránky www.gordic.cz nebo sledujte Gordic na LinkedINu a Facebooku.

Lime se dohodl s Prahou na sdílení dat o jízdách, díky Ride Report pomůže městu zlepšit dopravní infrastrukturu

V rámci jednání o jednotných pravidlech pro bikesharing v Praze se Lime domluvil s TSK Praha na poskytování analytických dat. Díky přesným údajům o jízdách a parkování strojů Lime tak úředníci a TSK získají detailní přehled o tom, kudy pražští cyklisté na vlastních i sdílených kolech a koloběžkách jezdí a kde chtějí parkovat. To je klíčové pro plánování nových cyklopruhů a cyklostezek pro obyvatele Prahy tak, aby byly veřejné prostředky vynaloženy maximálně efektivně. Dle zkušeností společnosti Ride Report, která spolupráci zaštiťuje, tak přibyde cyklistů, čímž se uleví městské dopravě, a ubyde špatného parkování.

Dlouhodobě roste zájem o využívání mikromobility v hlavním městě – jak té sdílené, tak kol a koloběžek soukromých uživatelů. Podle dat společnosti Lime využije jejich sdílené stroje v nejsilnějších letních měsících až 80 000 unikátních uživatelů – celkový počet jezdců v Praze je tak vzhledem k ostatním platformám, a hlavně soukromým majitelům kol a koloběžek násobně vyšší. Podle analýzy Městem na kole vzrostla cyklistická doprava v Praze mezi roky 2019 a 2023 o 82 %. V roce 2023 pak meziročně objem cyklistické dopravy vzrostl o 10 %. Automatické snímače umístěné na exponovaných místech ve městě napočítaly v roce 2022 přes 5,5 milionu jízd.

Druhy cyklistického značení ve vozovce

Vyhrazený cyklopruh

Pruh na pravém okraji vozovky, červeně podbarvený piktogram kola, doplňuje ho svislá modrá dopravní značka s kolem, motorové vozidlo do něj téměř nikdy nesmí vjet.

Ochranný cyklopruh

Pruh na pravém okraji vozovky, červeně podbarvený piktogram kola, nedoplňuje ho svislá dopravní značka, širší vozidla do něj mohou zasahovat, ale nesmí cyklistu ohrozit. Hodí se tam, kde rozměry vozovky neumožňují umístění vyhrazeného cyklopruhu.

Cyklistický piktokoridor

Označení cyklisty a dvou šipek na vozovce, nevytváří žádný ochranný prostor, pouze upozorňuje na zvýšený pohyb cyklistů ve vozovce – nejsnazší umístění, naprosté minimum nákladů, přesto1,3krát zvyšuje bezpečnost cyklistů ve vozovce.

Pražská dopravní infrastruktura ovšem s rozmachem cyklistiky obtížně drží krok. Přitom ze studií Magistrátu hlavního města Prahy vyplývá, že jízda po ulicích s cyklistickými opatřeními je jednoznačně bezpečnější – cyklostezka zvyšuje bezpečnost až 4krát, cyklopruh 1,4krát a i obyčejný piktokoridor 1,3krát. Praha proto pracuje na zlepšení infrastruktury. Jen prostřednictvím Technické správy komunikací mají v letošním roce proběhnout investice ve výši celkem 137 milionů korun, další akce mají realizovat městské části z přidělených dotací. Lime nyní poskytne Praze unikátní data o jízdách, aby přiložil ruku k dílu a svým know-how přispěl ke zlepšení dopravní infrastruktury. Vlastníci kol a koloběžek se totiž po Praze pohybují v zásadě po stejných trasách jako uživatelé bikesharingu.

„Abychom dokázali zajistit, že počet našich koloběžek a kol reaguje na aktuální poptávku, analyzujeme data o jízdách a parkování. Máme díky tomu přehled o tom, kudy a kdy se nejčastěji jezdí a kde naši uživatelé nejčastěji parkují. Chceme se ale podílet i na rozvoji cyklistické infrastruktury. Pražané se s námi dělí o prostor, ve kterém jim bikesharing poskytujeme, a my se zase rádi podělíme s Prahou o data, aby byla infrastruktura co nejlepší pro všechny obyvatele – jezdce i nejezdce,“ říká Lucie Krahulcová, manažerka pro veřejnou politiku společnosti Lime pro CEE. „Už v minulosti jsme spolu s ostatními bikesharingovými platformami poskytli IPR data o jízdách, aby město vidělo, jak služby využívají místní a turisté. Nyní dáme prostřednictvím platformy Ride Report městu data, díky kterým budou investice do dopravní infrastruktury co nejefektivnější. Víme, kde namalovat cyklopruh, na kterém budou lidé opravdu jezdit.“

Některé městské části již nyní s poskytovateli bikesharingu spolupracují a společně s nimi vytipovávají ta nejvhodnější místa pro parkování. Například Praha 2, která zavedla systém parkování v dopravních stínech před a za přechody, díky tomu razantně snížila počet špatně zaparkovaných strojů. Uživatelé bikesharingu vědí, kde parkovací místo hledat, a nemají tak důvod parkovat na nevhodných místech, kde by jim navíc hrozila pokuta.

„Informace o pohybu cyklistů a cyklistek po Praze jsou pro nás klíčovým datovým zdrojem při plánování a rozvoji nové cyklistické infrastruktury. Pokud město zná, kudy se lidé na kolech a koloběžkách nejčastěji pohybují, může skutečně efektivně a hospodárně rozvíjet cyklistickou infrastrukturu tam, kde to je nejvíce potřeba,“ vysvětluje Bára Soukupová, zastupitelka hl. m. Prahy a předsedkyně Komise RHMP pro cyklodopravu. „Z kvalitní cykloinfrastruktury nemají užitek jen dojíždějící na kolech, ale paradoxně i řidiči a pěší. Konkurenceschopná, dostatečně rychlá a bezpečná cyklistická infrastruktura znamená úbytek některých aut ze silnic, a tím pomáhá snižovat jejich současné přetížení. Důležitý je i faktor bezpečnosti – oddělená cykloinfrastruktura minimalizuje počet konfliktních míst a možných střetů jak s auty, tak s chodci. Proto rozvoj infrastruktury vnímáme jako důležitou investici pro všechny obyvatele i návštěvníky Prahy.“

Poskytování dat o jízdách brzy doplní i nová smlouva s TSK, kterou nyní projednávají provozovatelé bikesharingu a městské organizační struktury. Smlouva má za cíl stanovit jednotná pravidla pro všechny provozovatele bikesharingu a dát TSK pravomoci k jejich vymáhání – tím by mělo dojít k vymýcení problémů se špatným parkováním strojů a maximálnímu využití potenciálu bikesharingu jako plnohodnotné součásti městské dopravy.

O společnosti Lime:

Lime je předním světovým inovátorem v oblasti městské mobility, jejímž cílem je do měst přinášet ekologické, pohodlné a dostupné možnosti přepravy a řešit tak problémy s dopravními zácpami či znečištěním. Nejznámějším produktem Limu jsou sdílené elektrické koloběžky a kola, které obyvatelům Prahy umožňují rychlý, příjemný a bezpečný pohyb po městě. Elektrické koloběžky na kratší vzdálenost plně nahradí automobil a na delší vzdálenosti jsou skvělým doplňkem k městské hromadné dopravě. Společnost působí již ve více než 280 světových městech a má na kontě již více než 550 milionů jízd.

Tři roky od převzetí JRC skupinou Smarty BRANDS.: Zákazníků přibylo, tržby rostou

  • Před třemi lety koupila skupina Smarty BRANDS. prodejce gamingu JRC (na Slovensku jako BRLOH), následovaly investice ve výši stovek milionů korun do nových prodejen, webů i marketingu.
  • Obchodům, kde jsou JRC a BRLOH nově po boku Smarty.cz a Smarty.sk, stoupla návštěvnost o více než 40 %.
  • Rostou i tržby: skupina cílí na pozici české dvojky na trhu s IT, mobily, elektronikou a gamingem.

Praha, 11.9.2024: Sázka na spojení s prodejcem chytré elektroniky Smarty.cz se síti JRC vyplatila. Ukazují to čísla tři roky od akvizice největší československé sítě obchodů s herním sortimentem skupinou Smarty BRANDS., do které mimo jiné patří Smarty.cz/sk, prémiový prodejce iWant Apple Premium Partner a největší český Apple servis pod značkou iWant Authorised Service Provider a také společnost wefree, do které Smarty BRANDS. nedávno vstoupila.

„Návštěvnost našich nových prodejen, které postupně otevíráme ve spojení značek JRC a Smarty.cz (na Slovensku jako BRLOH a Smarty.sk), stoupla o více než 40 % v porovnání s předchozími monobrandovými prodejnami. Vnímáme pozitivní zpětnou vazbu, a proto chceme letos dokončit přerod všech obchodů a sjednotit je pod jednotným a zcela unikátním „pixelovým“ konceptem,“ popisuje majitel Smarty BRANDS. Petr Syrůček vzhled prodejen, který se nese v černobílém spojení sekce elektroniky a mobilních telefonů v bílé části a gamingu a IT v černé části. Na konci roku 2024 tak bude nová síť pokrývat v ČR všechna krajská města s výjimkou Brna.

Kromě prodejen investovali ve Smarty BRANDS. i do nových webů JRC.cz a BRLOH.sk, které se podařilo naprogramovat krátce po převzetí sítě. Na rozdíl od toho původního byl stavěn s maximálním zaměřením na mobilní rozhraní, jednoduchost ovládání, intuitivní navigaci a filtraci. Spolu s redesignem všech klíčových vlastností a maximální optimalizací jak frontend tak backend software se na něm objevila výrazně rozšířená nabídka produktů či nové důležité služby, jako online výkup her, průvodce výběrem vlastních herních PC značky TIGO a konfigurátor herních PC sestav TIGO na míru dle individuálních požadavků hráčů. Čísla ukazují, že se weby podařily: kumulativní návštěvnost všech webů od akvizice vzrostla o více než 50 %.

Z akvizice však netěžilo jen JRC. Převzetí herní sítě má velkou zásluhu na tom, že se celé skupině Smarty BRANDS. daří růst vysokým tempem. „Dlouhodobě máme za cíl stát se jasnou dvojkou na českém trhu s IT, mobilními telefony, gamingem a chytrou elektronikou a tato akvizice nám v tom zcela zásadně pomohla. Loňský rok jsme zakončili s obratem pod pěti miliardami, letos cílíme na 5,5 miliardy korun. I přes nepříznivou situaci na české maloobchodní scéně se nám daří každý rok držet růstové tempo a JRC a gaming obecně na tom má nemalou zásluhu,“ vypočítává Petr Syrůček.

Sliby se mají plnit

„Když jsme před třemi lety oznamovali převzetí sítě, říkali jsme, že JRC nezanikne. Chtěli jsme ho dál rozvíjet a začlenit do naší skupiny. A to jsme dodrželi. I díky akvizici JRC jsme mohli rozšířit množství nabízeného zboží a služeb, například jsme podle plánu uvedli na trh novou značku herních počítačů TIGO včetně možnosti konfigurace herních PC sestav na míru, abychom silný konzolový svět JRC rozšířili i o PC hráče. Vidíme, že jsme nešlápli vedle, její prodeje jen v posledním roce rostou trojciferným tempem,“ uvádí obchodní ředitel skupiny Rudolf Konečný.

Herní počítače TIGO, telefony a další hardware jsou co do obratu nejúspěšnějšími artikly na nových prodejnách. Co do počtu prodaných kusů pak jasně vede merch a sběratelské kartičky.

Ve Smarty BRANDS. se zároveň stále drží slibu, že se s z nich nikdy nestane široká nákupní galerie. „Pořád platí to, že chceme prodávat jen to, co známe, čemu rozumíme, co je nám blízké a co nás baví. Proto si u nás nekoupíte prášek na praní, kávová zrna nebo psí granule. Jsme specialisté na IT, elektroniku, mobily a gaming, a těmi bychom nadále i rádi zůstali,“ doplňuje Petr Syrůček.

Aktuálně je ve Smarty.cz, JRC a u iWant zalistováno dohromady na 40 000 artiklů. Toto číslo má do budoucna růst. „Ale zejména vertikálně do hloubky v rámci již nabízených kategorií,“ upřesňuje Petr Syrůček a dodává: „Situace na trhu v našem segmentu je pro nás během posledních měsíců velmi příznivá. Přeskupování a uvolňování místa na trhu znamená mimořádnou tržní růstovou příležitost pro všechny, kteří jsou připraveni. A to my rozhodně jsme.“

Pokračující růst prodejní sítě

Společnost s dalších růstem sítě prodejen nezastavuje. Jen do konce roku otevře další tři nové prodejny Smarty.cz – JRC, a to v obchodních centrech v Pardubicích, Karlových Varech a Ústí nad Labem a jednu novou prodejnu iWant Apple Premium Reseller v Olympia Mladá Boleslav. „Příští rok máme v plánu otevřít další 4 až 5 nové Smarty.cz prodejny, podle toho, jak dostatečně zajímavá místa v cílových obchodních centrech se nám podaří pronajmout,“ doplňuje Rudolf Konečný a pokračuje: „Kromě toho máme v plánu otevřít jednu zcela novou iWant Apple prodejnu a minimálně dvě iWant Apple prodejny budeme redesignovat do nového konceptu Apple Premium Partner.“

K dalšímu rozvoji a budování sítě prodejen má Smarty BRANDS. pomoci první emise vlastních dluhopisů v celkové hodnotě 25 milionů korun. Je to poprvé, co Smarty BRANDS. dluhopisy vydávají. Slibují si od nich zejména udržení tempa rozvoje a růst sítě prodejen, již ne tolik závislý jen na bankovním financování, jako tomu bylo doposud. „V posledních letech jsme dosáhli výrazně rychlejšího růstu, za 30 měsíců jsme postavili více než 30 nových prodejen! To vše díky ohromným investicím. Nechceme v obsazování trhu polevit, proto vydáváme první dluhopisy. Také tím chceme nabídnout našim zákazníkům možnost se podílet na našem dalším rozvoji a úspěchu, a také možnost dosáhnout zajímavého zhodnocení u značky, kterou znají a kam pravidelně chodí nakupovat,“ vysvětluje Petr Syrůček.

V plánu další rozšiřování služeb a sortimentu

A na co se nově ve Smarty BRANDS. zaměří? Na prvním místě to budou služby, jejich kvalita i komplexita. „Naše ambice je pokrývat ve vztahu k zákazníkům komplexně celý životní cyklus jejich zařízení, tedy od samotného nákupu vč. různých forem financování, přes servisní údržbu a poradenství až po následný výkup a pořízení nového zařízení, to vše pod službou Smarty Cycle,“ vyjmenovává Rudolf Konečný.

Systematicky také ve Smarty BRANDS. pracují na tom, aby do konce příštího roku každá z jejich prodejen nabízela one-stop-shop kompletní servisní služby pro značky Apple, Samsung, Playstation, Xbox a Nintendo, a to na počkání. „Mimochodem se tím staneme v našem segmentu největším servisem poskytovatelem v Čechách, co se týče počtu servisních míst od Karlových Varů po Ostravu,“ říká Rudolf Konečný a dodává: „Pracujeme i na efektivním rozšiřování a obměně námi nabízených kategorií zboží tak, aby byl pro naše zákazníky stále atraktivní, ale také se intenzivně zamýšlíme, které oblasti nabízí zajímavý potenciál pro náš budoucí růst. Čím jsme si ale téměř jisti je, že jakékoliv další rozšiřování budou mít synergii s formou či obsahem toho, co již děláme.“

Společnost Canon získala ocenění BLI 2024-2025 Pacesetter Award in Serviceability a byla označena za špičku v oboru

Společnost Canon získala ocenění „Buyers Lab (BLI) 2024-2025 Pacesetter Award in Serviceability“ určené prodejcům tiskových produktů s nejlepší strategií nástroji a zdroji zajištění servisu. Jde o prestižní oborovou cenu udělovanou společností Keypoint Intelligence, která se zabývá průzkumem trhu a nezávislým hodnocením hardwaru, softwaru a služeb v oblasti tisku a chytrých technologií.

Ocenění se uděluje na základě zprávy „Serviceability Market Insights“ , která porovnává přední prodejce tiskových zařízení v západní Evropě a Severní Americe. Tento materiál vyzdvihl výjimečnou strategii společnosti Canon v oblasti servisu a podpory a její inovativní přístup ke zlepšování servisních možností. Zpráva pochválila společnost Canon také za zjednodušenou konstrukci svých zařízení, moderní nástroje, prediktivní analýzu a školicí programy, které pomáhají zkrátit dobu odstávek a řešit rychle problémy koncových zákazníků.

Deborah Hawkinsová, ředitelka skupiny Keypoint Intelligence Workplace Team, k tomu uvedla: „Tiskárny a multifunkční zařízení jsou klíčové pro řadu firemních procesů. Proto je důležité, aby byly prostoje způsobené nedostatečnou servisní podporou co nejkratší. Naše studie Market Insights ukázala, že společnost Canon je zaslouženým vítězem ocenění BLI 2024-2025 Pacesetter Award v oblasti podpory servisu, protože nabízí perspektivní a efektivní služby, které umožňují lidem a organizacím zůstat produktivní.“

Canon získává take uznání za udržitelné postupy a oběhové hospodářství

Mezi další klíčové prvky, které zpráva oceňuje, patří udržitelné postupy společnosti Canon, jež dosáhly nejvyššího skóre v porovnání s ostatními hodnocenými konkurenty. Společnost Canon má rozsáhlou strategii obnovy, opětovného použití a oprav zařízení, náhradních dílů a spotřebního materiálu. Právě to u zákazníků hraje stále větší roli. Z hlediska produktů byla řada imageRUNNER ADVANCE ES označena za jeden z nejlepších příkladů nabídky repasovaných zařízení na trhu pro zákazníky, kteří chtějí podpořit oběhové hospodářství.

Marc Bory, viceprezident pro marketing a inovace, digitální tisk a řešení ve společnosti Canon Europe a generální ředitel společnosti IRIS, k tomu poznamenal: „Snaha o zajištění špičkových služeb zákazníkům je pro naši společnost již mnoho let klíčová. Těší nás, že jsme získali ocenění BLI 2024-2025 Pacesetter Award in Serviceability stejně jako další prvenství podle doprovodné zprávy společnosti Keypoint Intelligence. Skvělé výsledky odráží trvalý závazek vůči našim zákazníkům a partnerům a odpovídají úsilí, které vynakládáme na úzkou spolupráci s klienty s cílem poskytovat co nejlepší servisní služby a zkracovat prostoje.“

„Jsme hrdí na to, že zákazníkům nabízíme vysoce kvalitní výrobky včetně udržitelných řešení. Pomáháme tím podnikům dosáhnout jejich cílů v oblasti oběhového hospodářství. Ve spojení s vynikajícím zákaznickým servisem dokážeme nabízet ty nejspolehlivější výrobky a nejlepší služby na trhu.“

Mezi další hardware, služby a řešení, které přispěly k vedoucímu postavení společnosti Canon v oboru, patří:

  • pracovníci v oblasti přímého servisu: společnost Canon, která disponuje jedním z největších objemů pracovní síly v oblasti přímého servisu, se výrazně zaměřuje na průběžné vzdělávání, aby zajistila vysokou úroveň odbornosti svých lidí. To jí umožňuje využívat přístupů připravovaných na míru pro přímé i nepřímé kanály,
  • design a hardware: zjednodušený design, vysoce kvalitní hardware a jednotnost platformy podporují vyšší ziskovost servisu a výrazné zkrácení doby oprav,
  • vzdálené řešení: společnost Canon se zaměřuje na rozšíření možností vzdáleného řešení pomocí asistenčních center a vzdálených nástrojů, jako je například rozšířená video asistence AVA. Kromě toho má být do konce roku 2024 dokončeno v celé organizaci nasazení platformy ServiceNow, která posílí integraci procesů správy incidentů, problémů a změn,
  • průběžná zpětná vazba od obchodních partnerů: fóra obchodních partnerů poskytují příležitost k výměně osvědčených postupů. To zajišťuje neustálé zlepšování služeb společnosti Canon v souladu s potřebami trhu.

O oceněních BLI Pacesetter Awards

Na základě rozsáhlých dotazníků, hloubkových rozhovorů a vlastní hodnotící stupnice uděluje společnost Keypoint Intelligence ocenění Buyers Lab Pacesetter Awards těm výrobcům OEM pro zobrazování dokumentů, kteří prokázali vedoucí postavení na trhu v různých kategoriích.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

HONOR na veletrhu IFA 2024 od médií získal 39 ocenění

Špičkové inovace podtrhují závazek společnosti HONOR k vyvíjení technologií zaměřených na uživatele

Značka HONOR předvedla svými inovativními produkty technologickou převahu a získala 39 ocenění „Best of IFA“. HONOR Magic V3 svým ultratenkým 9,2mm profilem v rozloženém stavu nastavuje nové standardy v segmentu skládacích smartphonů. HONOR MagicBook Art 14 je pak vybaven jedinečnou odnímatelnou kamerou, která na ultralehkém notebooku umožňuje vizuální zážitek a zároveň zvyšuje soukromí uživatelů. Tablet HONOR MagicPad2 zaujme 12,3palcovým OLED displejem, prostorovým zvukem a technologií ochrany očí. Tato zařízení zdůrazňují závazek společnosti HONOR ke špičkovému designu a inovacím zaměřeným na uživatele napříč různými produktovými kategoriemi.

HONOR Magic V3 při svém debutu na veletrhu IFA 2024 sklidil značnou chválu od předních světových technologických médií. TechRadar udělil smartphonu HONOR Magic V3 ocenění „Best of IFA 2024“ a poznamenal: „Je naprosto úžasné držet ho v ruce a cítit, jak je tenký.“ S tímto názorem se ztotožnil i Trusted Reviews, který vyzdvihl průlomovou štíhlost smartphonu Magic V3 a uvedl: „Je to jeden z nejtenčích skládacích chytrých telefonů, které jsme kdy drželi v ruce, a je to skvělý pocit.“ Android Authority zdůraznil potenciál modelu Magic V3 k přetvoření trhu se skládacími zařízeními a poznamenal, že „HONOR Magic V3 je nejtenčí, dovnitř skládací chytrý telefon na světě.“ Tato ocenění od uznávaných technologických autorit jsou důkazem úspěšného posunu společnosti HONOR do popředí skládacích technologií, přičemž smartphone HONOR Magic V3 nastavuje nová měřítka designu a funkčnosti v konkurenčním prostředí vlajkových zařízení.

Pozornost předních technologických médií na veletrhu IFA 2024 upoutal také notebook HONOR MagicBook Art 14. XDA Developers vyzdvihl kvalitu displeje s inovativní odnímatelnou kamerou a poznamenal: „Jednoduchá vynalézavost tohoto řešení je přesně to, co máme rádi.“  Yanko Design byl také ohromen inovativním designem notebooku, který komentoval slovy „HONOR právě zabil Apple MacBook notch tím nejlepším způsobem“. Tyto komentáře zdůrazňují závazek společnosti HONOR k inovacím a staví MagicBook Art 14 na špici ultralehkých notebooků na trhu.

Tabletu HONOR MagicPad2 se na veletrhu IFA 2024 dostalo také vysokého uznání, přičemž přední technologická média chválila jeho výjimečné audiovizuální schopnosti a pokročilou technologii ochrany zraku. Android Headlines se zaměřil na produktivitu a vizuální výkon a ocenil, že „nový HONOR MagicPad2 je nejvýkonnějším tabletem se systémem Android na trhu“. Les Numeriques byl ohromen pohlcující produktivitou tabletu a uvedl, že HONOR MagicPad2 je „špičkový tablet s umělou inteligencí, který zvyšuje produktivitu“.

Nadšené přijetí nejnovějších inovací společnosti HONOR na veletrhu IFA 2024 podtrhuje neochvějné odhodlání značky posouvat technologické hranice a poskytovat výjimečné uživatelské zážitky.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Podzim ve znamení teplých barev: Jak si zútulnit svůj domov na dlouhé podzimní večery?

Podzim se nám neúprosně blíží a s ním také období, kdy se dny zkracují, teploty klesají a příroda hraje všemi odstíny teplých barev. Je to ideální čas přeměnit svůj domov na útulné útočiště, kde můžete strávit dlouhé sychravé večery v pohodlí. Pokud přemýšlíte, jak si zútulnit svůj domov, aby odrážel teplo a klid podzimu, máme pro vás hned několik skvělých tipů. A pokud hledáte stylový a zároveň pohodlný nábytek, který tuto kouzelnou atmosféru ještě více podpoří, firma RIM nabízí přesně to, co potřebujete.

Síla podzimních barev a dekorací

Teplé barvy jako je oranžová, hnědá, popřípadě béžová či zlatá dokáží interiér proměnit v útulný a hřejivý prostor. Postačí pár doplňků v podobě polštářů v hřejivých odstínech, deky na pohovce nebo třeba nová váza v barvách podzimu. Ideální je si v tomto období vyzdobit svůj domov sezónními dekoracemi. Sušené květiny, dýně, svíčky a vůně skořice vám navodí tu správnou pohodovou atmosféru.

Přírodní materiály jako ideální doplněk

Na podzim je dekor dřeva pro vaši domácnost jako dělaný. Navíc v současném světě, kde hledáme spojení s přírodou a snažíme se o udržitelný způsob života, zůstává touha lidí volit přírodní materiály, které nejen přinášejí do domovů teplý a přívětivý pocit, ale také respektují životní prostředí. Dřevo, jakožto klasický favorit, si stále udržuje svou oblíbenost pro svou trvanlivost a přirozenost. „Dřevo si tak stále udržuje svoji popularitu, avšak nově se do popředí dostávají udržitelné plasty. Ať už se jedná o využívání recyklovaných materiálů pocházejících z koncových spotřebitelů (PCR) nebo z průmyslové recyklace (PIR), tak tyto alternativy přinášejí nejen estetický dojem, ale nabízejí také moderní a šetrný přístup k zařizování prostředí,“ komentuje Michal Hotmar marketingový specialista RIM CZ, www.rim.cz.

Správné osvětlení dokáže divy

Na podzim je ideální čas vyměnit ostré bílé světlo za teplejší odstíny. Světla s nastavitelnou intenzitou, svíčky a lampy s teplým žlutým světlem vytvoří útulnou atmosféru, díky které se budete i během chladných večerů cítit skvěle.

Pohodlí především s nábytkem RIM

Nejdůležitější je, abyste se ve svém domově cítili co nejpohodlněji. Nehte se inspirovat například nábytkem RIM, který kombinuje estetiku s maximálním komfortem. Pohovky a křesla jsou vybavené kvalitním čalouněním a vytvoří z vašeho domu útulnou domácí pracovnu či útulné místo k relaxaci. Křesla jsou nejen krásné, ale také zajišťují dokonalé pohodlí pro dlouhé podzimní večery. Vyberte z našich návrhů takový nábytek, který dokonale zapadne do barev podzimu. „Snažíme se aby naše výrobky byly originální, funkční a ergonomické. PRO ZDRAVÉ SEZENÍ je filozofie,  se kterou pracujeme po celou dobu naší existence. Pro RIM je od samého začátku (devadesáté léta) prioritou vývoj a výroba vlastního produktu,“ uvádí Ing. Milan Nagy, předseda představenstva společnosti RIM, která úspěšně působí na našem trhu už 31 let.

O firmě RIM

Společnost RIM CZ byla založena v roce 1991 s cílem vytvářet židle, které si lidé zamilují. Ergonomické, funkční, s dlouhou životností a kvalitním designem. A už přes 30 let se jí to daří. Základem filosofie RIMu je dobrá ergonomie každého výrobku. Židle vyvíjí a vyrábí ve Zlínském kraji ve spolupráci se světovými designéry. Použití kvalitních materiálů, dokonalé zpracování, vlastní originální design, ale také ekologie a udržitelnost – to jsou už od počátků klíčové hodnoty firmy RIM.

PRODUKTOVÉ TYPY RIM

CA-VA

CA-VA vychází z organických tvarů a současně splňuje náročné požadavky na ergonomii sezení, které se RIM věnuje už přes 27 let. Designérem křesla je rakouský designér Kai Stania, který pečlivě propracoval každý detail a navrhl křeslo tak, aby bylo možné čalounit jednotlivé díly různými potahy a barvami. Každý kus tak může být originál, který přesně splňuje náročné požadavky svých uživatelů. Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

Lambda

Víceúčelová židle Lambda kombinuje inovativní výrobní techniky s praktickým designem a funkčností. Díky nadčasovému vzhledu a možnosti výběru z několika různých variant podnoží je židle vysoce kompatibilním kusem nábytku pro celou řadu interiérů. Nízká hmotnost a praktický tvar, který umožňuje stohování ji zároveň předurčují i do velkých prostorů s velkým obratem lidí. Za pomocí Inovativní výrobní techniky vstřikování se podařilo vytvořit komplexní a sofistikované tvary židlí Lambda tím, že tavenina, obvykle plastický materiál, je vstřikována do přesně navržené formy. Po ztuhnutí materiálu vznikl koncový produkt, který je odolný, ergonomicky a esteticky příjemný.

Design:Vrtiška & Žák

Muuna

Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama.

Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

WINX Lounge

Křeslo WINX je dalším produktem z dílny rakouského designéra Kaie Stanii. Jednomístné křeslo s možností kombinace různých typů čalounění zádové opěry a sedáku.

Typ VX 880.06 je posazen na dřevěné podnoži z dubového masivu.

Design: Kai Stania

ORGANIX rohový systém

Původním záměrem pro kolekci Organix bylo vytvořit modulární systém. S příchodem rohového systému se tento záměr dostává do druhé fáze vývoje. V nabídce jsou dva druhy rohových prvků, 60 a 90 stupňů, které lze doplnit o přípojná místa a doplňkové stolky. Rohový systém skvěle zaplní mezery ve vstupních halách, na recepcích a v jiných čekárenských prostorech. Je vhodný všude tam, kde potřebujete své hosty pohodlně usadit. Díky integrovanému odkládacímu stolu vždy najdete místo pro odložení kávy, či kabelky. S doplňkovým vyklápěcím stolkem se ze systému Organix rázem stane dočasné pracovní místo pro rychlé vyřízení vašich emailů.

Design: Kai Stania

Nové evropské regulace mění pravidla pro trh s repasovanou elektronikou

Evropský trh s repasovanou elektronikou, klíčový prvek cirkulární ekonomiky, čelí významným změnám. Nové regulace, jako je právo na opravu nebo zavedení jednotného nabíjecího konektoru USB-C, mohou zásadně ovlivnit dostupnost a použitelnost repasovaných zařízení a formovat budoucnost tohoto trhu. V roce 2024 dosáhl trh se zařízeními z druhé ruky hodnoty 15 miliard eur, aktuálně 10 % z této částky tvoří prodeje repasovaných zařízení. Podle průzkumů si až 67 % uživatelů svůj starý, nepoužívaný telefon nechává, což představuje přibližně 700 milionů odložených smartphonů jen v Evropě. Pouze 33 % těchto zařízení je prodáno nebo předáno k dalšímu používání. To znamená obrovskou zátěž ekologickou ale nachází se zde také ohromný ekonomický potenciál. Více než 50 organizací, včetně Swappie, se proto obrátilo na Evropskou unii s žádostí o jasné rozlišení mezi novými a repasovanými zařízeními v rámci připravované směrnice. Hlavním cílem je, aby nová pravidla neomezovala dostupnost repasovaných zařízení a naopak podporovala udržitelnost v technologickém sektoru.

Právo na opravu a spravedlivý přístup k náhradním dílům

Evropská unie se zavázala podporovat udržitelnost a snížit elektronický odpad přijetím legislativy, která spotřebitelům zajišťuje právo na opravu. Cílem je zajistit spotřebitelům snadný přístup k náhradním dílům a opravám, což prodlouží životnost elektroniky a sníží její ekologickou stopu. Každoročně se na světě prodá přes 1 miliardu nových chytrých telefonů, což přispívá k obrovskému množství elektronického odpadu, který je nejrychleji rostoucí kategorií odpadu na světě.

Swappie, přední evropská platforma pro nákup a prodej repasovaných smartphonů, upozorňuje, že skutečné naplnění práva na opravu závisí na spravedlivém přístupu k základním zdrojům, jako jsou náhradní díly a technická dokumentace potřebná k opravám. „Právo na opravu musí zaručit povinný a rovný přístup ke kvalitním náhradním dílům a opravárenským příručkám pro všechny na trhu,“ říká Jori Ahvonen, technický ředitel Swappie. „Bez těchto klíčových zdrojů budou nezávislí repaséři nadále v nevýhodě vůči původním výrobcům, což brzdí rozvoj trhu s repasovanými zařízeními.“

USB-C: Výzva pro trh s repasovanými smartphony

Zavedení jednotného nabíjecího standardu USB-C v Evropské unii, které vstoupí v platnost 28. prosince 2024, má za cíl snížit elektronický odpad. Tento krok však přináší komplikace, zejména pro trh s repasovanými smartphony. Odhaduje se, že více než 60 % použitých smartphonů v Evropě nebude po zavedení tohoto nařízení kompatibilní s novým standardem. To by mohlo výrazně omezit dostupnost těchto zařízení, pokud nebudou mít standardizovaný nabíjecí port, a tlačit spotřebitele k tomu, aby si místo nich kupovali nová zařízení. V roce 2024 dosáhl evropský trh s elektronikou z druhé ruky hodnoty 15 miliard eur, přičemž pouze 10 % z této částky tvoří repasovaná zařízení.

Průzkumy ukazují, že až 67 % uživatelů si nechává svůj starý, nepoužívaný telefon doma, což představuje přibližně 700 milionů chytrých telefonů jen v Evropě. Pouze 33 % těchto zařízení je prodáno nebo předáno k dalšímu používání. Více než 50 organizací, včetně Swappie, se obrátilo na Evropskou unii s žádostí o jasné rozlišení mezi novými a repasovanými zařízeními v rámci této směrnice. „Zavedení USB-C by nemělo znevýhodnit trh s repasovanými zařízeními,“ říká Claire Darmon, PA manažerka společnosti Swappie. „Musíme zajistit, aby nová pravidla neomezovala dostupnost repasovaných zařízení a podporovala udržitelnost v technologickém sektoru.“

Budoucnost cirkulární ekonomiky v Evropě

V roce 2025 se očekává, že online bude připojeno více než 41 miliard chytrých zařízení, přičemž chytré telefony budou tvořit podstatnou část této statistiky. To podtrhuje význam rozvoje trhu s repasovanými zařízeními, který má potenciál významně snížit elektronický odpad v Evropě. Jen v roce 2022 se v EU vyprodukovalo 5 milionů tun elektronického odpadu.

Aby trh s repasovanými zařízeními mohl plně využít svůj potenciál a přispět k udržitelnému rozvoji, je nezbytné, aby nové evropské regulace zohlednily specifika repasovaných zařízení a podpořily spravedlivé podmínky pro všechny zúčastněné. Swappie v reakci na tyto změny vydala Bílou knihu (White Paper) s názvem „Let’s Make Refurbished Mainstream: Our Vision for Europe’s Secondhand Smartphone Market“, která nastiňuje klíčové návrhy řešení. Dokument se zaměřuje na zlepšení designu a opravitelnosti zařízení, zvyšování povědomí o repasovaných produktech a posílení regulačních rámců včetně práva na opravu a spravedlivé konkurence.

„Naším cílem je vytvořit trh s repasovanými zařízeními, který nejen přispěje k udržitelnosti, ale i podpoří ekonomickou spravedlnost a inovace,“ uzavírá Jori Ahvonen. „Jsme odhodláni pokračovat v našich snahách o maximalizaci přínosů repasované elektroniky pro všechny.“

Ekologické a ekonomické dopady

Repasovaná zařízení jsou ekologicky šetrnou alternativou k novým výrobkům. Výroba nových smartphonů je zodpovědná za až 85 % jejich celkové uhlíkové stopy, což odpovídá přibližně 80 kg emisí CO2 na jedno zařízení. Nákup repasovaného smartphonu může snížit tyto emise až o 78 %, což významně přispívá ke snižování elektronického odpadu, který v Evropě v roce 2022 dosáhl objemu 62 milionů tun.

Swappie a další aktéři na trhu se snaží zvýšit povědomí o výhodách repasovaných zařízení a podpořit cirkulární ekonomiku. Klíčovou součástí této snahy je vzdělávání spotřebitelů o přínosech oprav a opětovného použití zařízení. V současné době je v Evropě recyklováno nebo znovu prodáno pouze 25 % použitých telefonů, což znamená, že miliony potenciálně znovu použitelných zařízení zůstávají nevyužity.

O společnosti Swappie

Swappie, největší evropský prodejce repasovaných iPhonů, je přední internetovou destinací pro prodej a nákup repasovaných smartphonů. Jejím posláním je poskytnout lidem způsob výměny jejich telefonů, který je vysoce kvalitní, cenově dostupný a šetrný k životnímu prostředí. Swappie v současné době působí v celé Evropě, včetně České republiky, Švédska, Itálie a Německa. V roce 2023 se společnost rozrostla o tržby ve výši 207 milionů eur a od svého založení v srpnu 2016 se Swappie stala jednou z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích společností v Evropě, rozšířila svůj tým na více než 800 zaměstnanců a od investorů doposud získala 171 milionů dolarů (149 milionů eur).

Další informace naleznete na adrese: www.swappie.com

DLSS 3 zvedá v EVOTINCTION snímkovou frekvenci až 3.9x. Dostupná bude také ve Funko Fusion a Test Drive Unlimited Solar Crown

Tento týden vychází s podporou DLSS 3 hry EVOTINCTION, Funko Fusion a Test Drive Unlimited Solar Crown s podporou DLSS 3.

Stealthové sci-fi s propracovaným hackingem EVOTINCTION od Spikewave Games a Astrolabe Games vychází 13. září a rovnou nabídne ray-tracingové odrazy i DLSS 3. Kombinace DLSS Super Resolution a Frame Generation znásobí ve 4K snímkovou frekvenci v průměru 3,9× při maximálním nastavení grafiky i se zapnutým ray tracingem. V průměru 2,6× rychleji hra poběží v rozlišení 1440p a 1080p.

Funko Fusion zase nabídne akci s populárními figurkami inspirovanými seriály, hrami i komiksy. Vychází také 13. září s podporou technologie DLSS 3, jejíž součástí je také NVIDIA Reflex.

12. září vyjde Test Drive Unlimited Solar Crown a pokračuje v tradici M.O.O.R (massively open online racing) her z této série. Tentokrát se závody budou odehrávat v ulicích Hong Kongu v měřítku 1:1. I zde přijde vhod vyšší výkon a lepší odezva díky DLSS 3 a Reflexu.

Ve stejný den se můžete těšit i na DeathSprint 66 od Sumo Digital a Secret Mode. Přinese akční kombinaci běžeckých závodů a parkúru v cyberpunkových arénách plných smrtících překážek. PvP hra je určena pro 8 hráčů. Disponovat hned od vydání bude DLSS Super Resolution a také DLAA, které můžete zapnout v případě dostatku výkonu a zvýšit tím kvalitu obrazu na 11.

A konečně nedávno vydaná 3D akční plošinovka Akimbot od společností Evil Raptor a PLAION zasazená do světa obývaného výhradně roboty umožňuje majitelům GeForce RTX využívat DLSS 3, DLAA a Reflex.

Her a aplikací s podporou RTX technologií je již přes 600. Aktuální novinky hledejte zde.

Odkaz na článek: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/dlss-3-day-one-support-4-new-games/

TD SYNNEX získává distribuční kontrakt na Object First, nejlepší storage pro Veeam

Společnost TD SYNNEX dále rozšiřuje spektrum řešení pro ukládání a zálohování dat. Díky nově uzavřené distribuční smlouvě se společností Object First nabízí partnerům on premise storage Ootbi (Out-of-the-box immutability), která je úzce integrována se zálohovací platformou Veeam a umožňuje mimořádně rychlou a neměnnou obnovu dat.

Ootbi je objektová storage určená speciálně pro uživatele zálohovacího softwaru Veeam. Ootbi přináší nejmodernější technologii v oblasti zálohování a obnovy dat a je ideálním řešením pro ochranu dat před ransomware útoky. Unikátní je především extrémně rychlou obnovou dat díky velmi úzké integraci s Veeam. Ootbi využívá funkci Veeam Data Platform „direct-to-object“, tedy přímé zálohování do objektového úložiště, které přináší zvýšenou bezpečnost, vyšší výkon a mnohem lepší efektivitu úložiště.

Symbiózu obou výrobců podtrhuje například i fakt, že v čele Object First a u vývoje Ootbi stojí stejní lidé, kteří před lety zakládali právě Veeam.

Storage od Object First představuje specializované a snadno škálovatelné řešení pro zálohování dat a ochranu před ransomware. Je navrženo tak, aby poskytovalo maximální bezpečnost a spolehlivost pro kritická data. „Storage Ootbi je vhodná pro primární zálohy, díky neměnnosti dat a robustnímu šifrování napomáhá v ochraně proti ransomware; úzké propojení s nejrozšířenějším zálohovacím řešení Veeam a on-premise provedení přináší benefity nejen v rychlosti záloh, ale také v rychlosti obnovy dat,“ vysvětluje Business Development Manager TD SYNNEX, Michal Schiller. Další z předností Ootbi je podle něj velmi rychlé nasazení, které nevyžaduje žádnou speciální expertízu. Implementace a spuštění Ootbi zabere administrátorovi 15 minut.

„Jsme rádi, že se TD SYNNEX stal naším distributorem také v České republice. Díky rozsáhlým zkušenostem v oboru IT a široké partnerské síti je pro nás ideální volbou. TD SYNNEX disponuje odbornými znalostmi v oblasti softwaru i hardwaru, které jejím partnerům umožní snadněji získávat nové zákazníky a urychlit jejich růst na trhu Veeam v České republice. Společně tak můžeme uživatelům Veeam poskytovat bezpečné, jednoduché a výkonné zálohovací řešení, které firmám pomůže být o krok napřed před hrozbami ransomwaru,“ říká Martin Štětka, Channel Manager společnosti Object First.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

Exit mobile version