DODO posune standard doručování v e-commerce. Češi chtějí balíčky ve vybraný den a čas, e-shopy začínají reagovat

Technologicko-logistická společnost DODO, která se zabývá precizní městskou logistikou, vyvinula univerzální řešení zohledňující rostoucí poptávku zákazníků po doručovaní zásilek v předem zvolený den a čas. Dodání zboží v konkrétním časovém okně, které je již standardem v oblasti potravin, začíná DODO rozšiřovat i do dalších segmentů a klade si za cíl ze slotového doručování postupně vytvořit tržní standard. Fakt, že je o takový posun standardu služeb zájem, potvrzuje i průzkum agentury STEM/MARK. Ten mimo jiné ukazuje, že by 80 % zákazníků dalo přednost e-shopu, který jim zásilku doručí v jimi zvolený čas. DODO ve snaze posunout zaběhlé standardy zakládá i vlastní tržní iniciativu NEČEKEJ s dedikovaným webem necekej.online. Ten jako první svého druhu mapuje reálné zákaznické preference v oblasti doručení, vyobrazuje frustraci z aktuálního nastavení doručovacích služeb a vyzývá e-commerce k pozitivní změně.

Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro DODO se takřka 74 % respondentů již setkalo se situací, kdy jim kurýr nedoručil zásilku, protože je na místě nezastihl. 65 % respondentů uvedlo, že jim tyto situace vadí, a necelých 80 % zákazníků by proto dalo přednost nákupům u prodejců, kteří plánované doručování do časových slotů nabízejí. Jako důvod respondenti nejčastěji uváděli komfort – více než 81 % z nich chce plánovat svůj čas bez dlouhého čekání na doručení zásilky.

„Hodinová časová okna se spotřebitelům osvědčila u nákupů potravin a tento komfort stále častěji vyžadují napříč dalšími segmenty e-commerce. A není divu – prozákaznicky orientovaný přístup by neměl spočívat v tom, že zboží dorazí v momentě, kdy se to hodí e-shopu či dopravci. Lidé si stále více uvědomují, že čas je jejich nejvzácnější komodita. Nákup by tedy logicky měl dorazit v momentě, kdy se to zákazníkovi hodí a kdy s jeho převzetím počítá,“ popisuje změnu paradigmatu komerční ředitel DODO Peter Menky.

Dobrou zprávou pro spotřebitele je, že pokrok v precizním plánování již dnes prozákaznicky nastavený proces nákupu umožňuje. Tržní standard tedy je reálné přenastavit a zákazníci od e-shopů mohou požadovat více. Mezi segmenty e-commerce, ve kterých je o slotové doručení aktuálně největší zájem, patří kromě potravin také léky, chovatelské potřeby, kosmetika, elektronika, oblečení, sportovní vybavení nebo hobbymarkety. Doručování v přesných časových oknech díky spolupráci s DODO již zákazníkům nabízejí například řetězce Dr. Max, Decathlon, Samsung, Rituals či Super zoo.

Rozšíření do dalších segmentů e-commerce pomůže standardizovaný widget

Rozšíření služby mezi co nejširší okruh obchodníků nově dopomůže i novinka v podobě jednoduchého widgetu. Nový standardizovaný produkt e-shopům nabízí rychlou a finančně nenáročnou možnost, jak v naprosto minimálním čase implementovat řešení, díky němuž budou moci vyhovět požadavkům zákazníků na přesnost a spolehlivost doručování. Widget je k dispozici pro každý e-shop bez ohledu na jeho zaměření a umožní zákazníkovi zvolit si přesný den a časové okno pro doručení zásilky, čímž prodejce předchází jednomu z nejčastějších důvodů nespokojenosti zákazníků.

Standardizované řešení v podobě nového widgetu otevírá cestu k rychlému slotovému doručování i těm e-shopům, které s touto službou zatím nemají zkušenosti. „V době, kdy e-shopy bojují o každého zákazníka, už dávno nestačí myslet pouze na široký sortiment a atraktivní ceny, ale výsledný dojem utváří celá zkušenost z nákupu. Významným konkurenčním rozdílem se stává komfort spojený s možností naplánovat si doručení zásilky podle vlastních potřeb tak, aby zákazníkovi vyhovovalo místo i čas doručení. A to například i o víkendu,“ doplňuje Peter Menky.

Hnutí za lepší doručení

Ve snaze zavést nový tržní standard v oblasti doručování z e-shopů DODO spouští i dedikovaný web NEČEKEJ na doméně necekej.online. Ten má za cíl upozornit na měnící se nároky nakupujících, přinášet reálná data o zákaznických preferencích v oblasti doručování a vyobrazit frustraci spotřebitelů v momentech, kdy svůj program musí uzpůsobovat čekání na balík. Iniciativa má ambici motivovat co nejširší okruh obchodníků, aby po svých dopravcích chtěli více, a motivovat doručovací služby k přechodu na preciznější logistiku s respektem k času nakupujících.

„Všichni na trhu vědí, že prosadit se v obrovské konkurenci desetitisíců e-shopů jde primárně přes špičkové služby. Obchodníci se velmi často ohánějí svým prozákaznickým přístupem, ale v oblasti doručení je realita od vznešených slov často na hony vzdálená. Chceme ukázat, že standard má být, že zboží dorazí v moment, který si sám určím – ať už je to v ten samý den, nebo třeba za pár dní, ale v konkrétní hodinu. A do takové reality chceme trh pomoci posunout,“ uzavírá za DODO Peter Menky.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, Dr. Max, Samsung, Euronics nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 600 kurýry a 1 200 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,5 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na evropském trhu a zároveň je nejvyužívanějším evropským dopravcem v oblasti rozvozu potravin.

Robotizace mění pracovní trh, Česko patří ke světovým lídrům. Které pozice mají namále?

Do robotizace investují české firmy miliardy ročně. V rámci střední a východní Evropy je Česko v nasazování robotů na špici. Podle odhadů by robotizace mohla ohrozit až 400 tisíc pracovních míst.

Podle Mezinárodní federace robotiky bylo v roce 2021 v České republice v průmyslovém sektoru nainstalováno přibližně 168 průmyslových robotů na 10 tisíc zaměstnanců, světový průměr je přibližně 126 robotů. Česko se z hlediska robotické hustoty řadí mezi první třicítku zemí světa. „Robotizace je v České republice na vzestupu, zejména v průmyslu, logistice a zdravotnictví. Právě průmysl a výroba jsou nejsilnější oblastí pro robotizaci, k lídrům patří automobilový průmysl. Robotizace má potenciál přinést mnoho pozitivních změn, například vyšší produktivitu, efektivitu, lepší pracovní podmínky a nové příležitosti. Na druhé straně však existují významné výzvy spojené se ztrátou pracovních míst, sociální nerovností, vysokými náklady a závislostí na technologiích, které budou vyžadovat rekvalifikaci pracovníků a nové dovednosti,“ upozornila Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Podle personalistů je proměna pracovního trhu nevyhnutelná. S nahrazováním zaměstnanců stroji by ale měly být firmy opatrné. „Zejména v administrativě jsou roboty aktuálně nahrazovány převážně juniorní pozice. Kvůli tomu, ale může nastat v budoucnu problém u pozic, které vyžadují určitou praxi. Například, pokud si účetní neosvojí základy, nemůže v podstatě v kariéře postupovat nikam dál. Jednoduše bez juniorních pozic nemohou vzniknout ani ty seniorní. To je třeba, aby si firmy uvědomovaly a nenahrazovaly nižší pozice bezhlavě a neuvážlivě,“ varovala Olga Hyklová.

Studie McKinsey odhaduje, že do roku 2030 může být automatizováno až 30 procent všech pracovních úkolů. Zavádění robotizace tak může vést k zániku některých oborů nebo jejich výrazné transformaci. „Podle odhadů by v následujících letech mohlo být v Česku kvůli automatizaci ohroženo přibližně 400 tisíc pracovních míst. V oblastech, kde dochází k rychlému zavádění robotických a automatizačních technologií, může dojít k dočasnému nárůstu nezaměstnanosti. Příkladem může být automobilový průmysl, kde se zavádí stále více robotů do výrobních linek, což snižuje potřebu lidských pracovníků. Jedním z hlavních důvodů, proč může robotizace vést k nezaměstnanosti, je nedostatečná připravenost pracovní síly na změny, které automatizace přináší. V mnoha případech lidé, kteří ztratí práci kvůli robotizaci, nemusí mít okamžitě dovednosti potřebné k tomu, aby se přesunuli na nové pozice. V dlouhodobém horizontu ale může robotizace přinést pozitivní efekt na zaměstnanost. Je podstatné, aby byli zaměstnanci na změny připraveni a vzdělávali se v nových dovednostech, které budou v automatizovaném světě klíčové,“ uvedla Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

V následujících letech poroste potřeba kvalifikovaných techniků, specialistů na data a odborníků na umělou inteligenci. „Historicky bylo každé technologické vylepšení spojeno nejen se zánikem starých pracovních míst, ale také se vznikem nových profesí. Podle Světového ekonomického fóra může do roku 2025 robotizace a automatizace ohrozit 85 milionů pracovních míst, vytvořit by naopak mohla až 97 milionů nových. Robotizace vytváří celou řadu nových pracovních příležitostí, zejména v oblastech, které se soustředí na vývoj, implementaci a údržbu automatizačních systémů. Tyto nové pozice vyžadují pokročilejší technické znalosti, kreativní myšlení a schopnost pracovat s moderními technologiemi,“ uzavřela Gabriela Hansliková, obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

ROBOTI MÍSTO LIDÍ

Výroba a průmyslová odvětví

Tradiční montážní linky, kde lidé vykonávají rutinní a opakující se úkoly, jsou nahrazovány automatizovanými systémy. Práce jako montáž, svařování, malování a balení jsou nyní častěji vykonávány roboty, což může vést ke snižování počtu pracovních míst ve výrobě.

Logistika a doprava

Autonomní vozidla a drony mohou nahradit řidiče kamionů, doručovatele a pracovníky logistiky. Automatizované skladovací systémy nahrazují skladníky, kteří dříve zajišťovali manipulaci s produkty.

Maloobchod

Samoobslužné pokladny a digitální systémy už dnes výrazně snižují počet pokladníků v maloobchodě. Velké supermarkety a obchody investují do technologií, které umožňují zákazníkům nakupovat bez přímé interakce s personálem, což snižuje potřebu zaměstnávat lidi na zákaznických pozicích.

Finanční sektor

Pozice jako účetní, pokladní a administrativní pracovníci jsou ohroženy zaváděním softwarové automatizace a umělé inteligence. Roboti a algoritmy mohou zvládnout rutinní finanční operace, jako je správa účtů, základní finanční poradenství nebo zpracování žádostí o půjčky a podobně.

Zemědělství

Technologie jako robotické systémy pro sklizeň, drony pro monitorování plodin a autonomní traktory výrazně snižují potřebu lidské práce v tomto odvětví. Rutinní práce, jako je pěstování a sklizeň, mohou být plně automatizovány.

Call centra a zákaznický servis

Chatboti a hlasoví asistenti pohánění umělou inteligencí, jsou stále více nasazovány v zákaznickém servisu. Mnoho call center se již spoléhá na automatizaci pro zpracování základních dotazů.

Administrativní a kancelářské práce

Rutinní administrativní úkoly, jako je zpracování dat, plánování schůzek nebo vyřizování korespondence, mohou být stále častěji automatizovány. Softwary na bázi umělé inteligence zvládají úkoly, které dříve vyžadovaly celé týmy administrativních pracovníků.

Stavebnictví

I když stavebnictví zatím není plně automatizované, existuje potenciál pro růst robotizace, zejména u úkolů jako pokládání cihel, stavba prefabrikovaných struktur nebo 3D tisk stavebních dílů.

Gastronomie a pohostinství

S rostoucím počtem robotických číšníků, kuchařů a samoobslužných objednacích systémů se snižuje potřeba zaměstnanců v pohostinství. Například robotické systémy pro přípravu jídla a automatické objednávání mohou v některých typech restaurací a rychlého občerstvení snížit potřebu pracovníků.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

 

 

Česká e-commerce komunita se potkala v Brně. Během Authentica Day se poprvé ukázali i noví roboti

Na konferenci Authentica Day v Brně vystoupili zástupci značek Trenýrkárna, Bagind, NiceBoy, Sportega, Eyerim a dalších. Společně řešili aktuální témata e-commerce, jako je expanze z Česka do zbytku Evropy, možnosti financování růstu nebo boj o zákazníky s retailem. Na akci také Authentica Fulfillment světu poprvé ukázala svůj unikátní automatizovaný sklad, který pohání přes 60 autonomních robotů od společnosti Geek+. Díky investici za více než 3 miliony eur (74 milionů korun) firma navyšuje svou kapacitu na 2,5 milionu odeslaných zásilek za rok. Inovace se podle ředitele fulfillmentu Petra Litavce nijak nedotkne pracovních míst, naopak kompenzuje nedostatek pracovní síly na trhu.

Fotografie z akce vč. představení robotů naleznete zde.

„E-commerce si v posledních letech procházelo bolestivým ozdravným procesem po nafouknutých covidových letech. Nyní ale obchodníci opět hledají cesty, jak pokračovat ve svém růstu, nyní již udržitelnějším a zdravějším způsobem. Akce Authentica Day má za cíl posloužit jako prostor, kde si komunita vyměňuje své zkušenosti z posledních let. Velkým tématem se pro firmy ukazuje být expanze z Česka na zahraniční trhy, klíčovým faktorem je pro ně logistika,“ popisuje Petr Litavec záměr akce, kterou podpořili partneři Zásilkovna, Skip Pay, Ecomail, Expandeco a platební instituce Roger.

Středobodem konference byla otázka úspěšné zahraniční expanze, kterou se v rámci panelové diskuze zabývali lídři středoevropské e-commerce. Podle Filipa Minára ze společnosti Expandeco neexistuje univerzální návod nebo trh, který by pro expanzi představoval zlatý důl. Jako klíčový aspekt k úspěchu na zahraničních trzích se ale ukázala lokalizace. V dnešní době dokáže e-shopům s kvalitním překladem více pomáhat AI, zásadní jsou ale také správně zvolené platební metody a možnosti dopravy, které spotřebitelé preferují. Tyto detaily mohou výrazně ovlivnit akvizici zákazníků. V opačném případě může špatně zvládnutá lokalizace odradit zákazníka od nákupu. Kvalitní příprava je podle lídrů důležitá, avšak je také dobré mít v týmu někoho se znalostmi daného trhu, kdo ví, jak funguje.

Roboti ušetří skladníkům desítky kilometrů denně

Součástí akce Authentica Day bylo představení nového automatizovaného skladu Authentica Fulfillment. Za zhruba tři miliony eur firma do svého skladu implementovala tzv. shuttle robot systém od výrobce Geek+. Celkem 63 robotů se ve skladu nově stará o naskladňování zboží stejně jako jeho vyzvedávání pro kompletaci objednávek více než 50 e-shopů, které Authentica Fulfillment využívají. Součástí implementace je také automatizované třídění balíků. Díky systému se firma stala fulfillmentem s nejrozsáhlejší robotizací v Česku, ročně zvládne vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek.

„Opouštíme tradiční fungování skladu, kdy skladník zdlouhavě chodí po skladu a ručně vyzvedává zboží. Roboti sami dovezou zboží přímo ke skladníkovi, kterému se ušetří obrovské množství času a fyzické námahy. Implementace robotizace do našeho skladu je dalším krokem vstříc průmyslu 4.0. Systém od Geek+ jsme vybrali kvůli svým požadavkům na flexibilitu co do škálování systému a nízké citlivosti na obrátkovost. Zároveň ale systém neznevýhodňuje málo objednávané zboží, které bude stále rychle dostupné. Měli jsme také přísné požadavky na bezpečnost systému,“ vysvětluje výhody Petr Litavec, výkonný ředitel Authentica Fulfillment.

„V Česku jsme první fulfillment s tímto systémem robotizace. Umožňuje nám efektivněji využít prostor, rychleji vyřizovat objednávky a zvýšit bezpečnost. Implementací robotů jsme zároveň uvolnili ruce svým pracovníkům, kteří se mohou věnovat věcem, kde je lidská přítomnost přínosnější. Jde o perfektní ukázku toho, jak moderní technologie dokáže doplňovat člověka. Roboti nikoho o práci nepřipraví, naopak nám pomáhají řešit chronický nedostatek lidí, se kterým se logistika dlouhodobě potýká,‘‘ doplňuje Litavec.

Nové roboty doplnil nový brand skupiny Authentica

Společně s novými roboty Authentica představila také svou novou vizuální identitu. „Cílem bylo zpřehlednit naše nabízené produkty a služby a také ukázat, že jsme značka s globálním přesahem.“ Vedle Fulfillmentu se Authentica věnuje dalším třem oblastem: DesignSpaces, který se zaměřuje na design retailových prodejních prostor; BrandActivations, soustředící sena vývoj a výrobu POS a in-store systémů; a GlassDecor, kde probíhá dekorování a potisk obalů z různých materiálů. Za rebrandingem stojí brněnské studio B tým.

Více o Authentica Fulfillment
Authentica Fulfillment zajišťuje e-shopům komplexní outsourcing logistiky. Společnost z Brna od roku 2021 sjednocuje všechny služby související s logistikou zboží pod jednou střechou. Více než 55 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek s 99,8% vychystávací přesností. Tím Authentica e-shopům šetří čas a finanční prostředky a zpřístupňuje e-commerce více podnikatelům. V čele Authentica Fulfillment stojí Petr Litavec, český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding. Authentica Fulfillment je divizí české skupiny Authentica, globálního dodavatele retailových služeb pro klienty Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo.

Nedávné tiskové zprávy:

Brněnská skupina Authentica loni překonala půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

 

Investování se aktivně věnuje 4 z 10 Čechů. Jako ziskové hodnotí své investice 76 % z nich

Dvě třetiny Čechů se snaží zhodnotit své peníze, nejčastěji prostřednictvím spořicích účtů, penzijního spoření nebo investic. Přímému investování se pak aktivně věnuje 41 % české populace, přičemž nejčastěji mají uloženou částku do 100 tisíc korun. Z průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů, který společně realizují Česká spořitelna, Evropa v datech a Sociologický ústav AV ČR, dále vyplývá, že když už se Češi do investování pustí, hodnotí ho v 76 % případů jako ziskové.

Dvě třetiny Čechů se snaží zhodnotit své peníze. Nejčastěji – ve více než 73 % případů – k tomu využívají spořicí účty, vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů[1]. Zkušenosti z minulých let však ukazují, že spořicí účty nejsou dostatečně efektivní, a v dobách recese často nedokážou ochránit úspory ani před inflací. Z tohoto důvodu se ani obecně nepovažují za plnohodnotný investiční nástroj.

„Spořicí účet je skvělým nástrojem pro tvorbu krátkodobé rezervy. Má nicméně své limity a již z principu v dlouhodobém horizontu zpravidla nabídne menší zhodnocení finančních aktiv než investování. Výhodou spořicího účtu je fakt, že finanční prostředky jsou okamžitě dostupné a dají se rychle přesunout na běžný účet. U investic naopak musíme počítat s tím, že vložené prostředky nebude možné či výhodné kdykoliv vybrat,“ říká Tereza Hrtúsová, analytička České spořitelny.

Na tomto odkazu naleznete infografiku: Investování a jeho cíle

S vyšším vzděláním roste i počet investorů

Snaha zhodnocovat své příjmy výrazně roste s vyšším vzděláním nebo příjmy. Zatímco mezi jedinci se základním vzděláním se snaží své prostředky zhodnocovat zhruba 4 z 10 respondentů, u vysokoškolsky vzdělaných jde už o víc než 8 z 10. „Vyšší vzdělání je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících to, že se lidé snaží své finanční prostředky zhodnotit a investovat. Obecně vyšší vzdělání souvisí i s vyšší finanční gramotností a lepší orientací ve světě financí a investic. Dalším zásadním faktorem je příjem. Lidé s nižšími příjmy, pro které je často problém zaplatit i nutné výdaje, se do investic pouští méně často než lidé s vysokými příjmy. Stejně tak se do investování pouští méně často lidé, kteří žijí v nájmu. To může souviset s jejich horší finanční situací, ale i s tím, že koupě vlastního bydlení představuje určitou formu investice,“ říká Kamila Fialová ze Sociologického ústavu Akademie věd ČR.

Investování se aktivně věnuje 41 % Čechů, častěji jde o muže

Z těch, kteří usilují o zhodnocení svých peněz, se 63 % dle svých slov věnuje investování – z celkové populace jde o 41 % Čechů. „Zatímco při zhodnocování peněz byly patrné zejména rozdíly na základě vzdělání a příjmů, u investic se kromě těchto faktorů projevují i výrazné genderové rozdíly. Muži, kteří své peníze zhodnocují, se investicím věnují v 70 % případů, u žen jde pouze o 54 %,“ vysvětluje Tomáš Odstrčil, analytik Evropy v datech.

Podle Tomáše Žďáry z České spořitelny však obecně mezi Čechy roste zájem o investování. „Meziročně (září 2023–září 2024) se zvýšil počet investorů o 8 % a průměrná výše pravidelně investované částky se pohybuje okolo 2 000 Kč. Aktuálně máme již 644 tisíc investorů, což je téměř každý čtvrtý z našich 2,9 milionu aktivních klientů. Z celkového počtu investorů se pravidelnému investování věnuje více než 60 %,“ uvádí Tomáš Žďára, který odpovídá za digitální investiční řešení České spořitelny.

Rozdíly v přístupu k investování mohou být podle Kamily Fialové způsobeny sociálně-kulturními faktory, ale také ekonomickými a finančními rozdíly. „Ženy často čelí větší ekonomické nejistotě a mají menší příjmy a finanční polštář než muži. Vedle toho, že mají méně prostředků, které by mohly zhodnocovat, to také vede k větší opatrnosti při rozhodování a vyhýbání se rizikům, která by mohla ohrozit jejich finanční stabilitu.“ Podle Moniky Hrubé, která odpovídá za strategii finančního zdraví a zákaznické zkušenosti České spořitelny mají ženy také častěji promyšlený dlouhodobý plán svých investic a jejich předání další generaci. Současně jsou k sobě více kritické než muži.

¾ Čechů hodnotí své investice jako ziskové

Investování se Čechům ve většině případů daří a 76 % z nich hodnotí své snažení jako ziskové. U 31 % jde o zisky v takové výši, že poráží inflaci. Za výrazně nebo alespoň mírně ztrátové jej považuje pouhých 3,5 % Čechů, kteří investují. Tomu odpovídá i spokojenost s investicemi v uplynulém roce, ke které se hlásí téměř 8 z 10 investorů.

Češi si nejčastěji nechávají zhodnotit do 6–10 % ročních příjmů

Pokud jde o finanční prostředky, které mají Češi uložené v akciích, dluhopisech a dalších typech investic, ve 30 % případů se jedná o částku nižší než 100 tisíc korun. Pětina investorů má investováno mezi 100 a 300 tisíci korunami, a u 12,5 % investujících Čechů jde o 300 tisíc až půl milionu korun.

Ze svých ročních příjmů odkládají Češi do investic nejčastěji 6–10 % prostředků – tvrdí tak třetina investujících respondentů. Jen jeden z deseti investorů si skrze investice odkládá více než čtvrtinu příjmů. Optimální je podle Moniky Hrubé z České spořitelny držet se zažitého pravidla 50:30:20. „Polovina příjmu jde na nezbytné výdaje, 30 procent na zábavu a zbytnosti a 20 procent si budeme odkládat. Může to být pomocí trvalého příkazu hned po výplatě nebo využitím některého nástroje přímo v mobilním bankovnictví.”

Muži více riskují, ale zároveň diverzifikují

Sledovat lze i skutečnost, jak Češi investují a podle čeho se rozhodují. Přiklání se spíše k nižší rizikovosti nežli k vyššímu zhodnocení, neplatí to ale plošně. „Ženy jsou v investičních rozhodnutích rozvážnější a opatrnější, nedělají impulzivní kroky a jdou do menšího rizika. Volí spíše dlouhodobé investiční strategie a přemýšlejí o složení svých portfolií – více než muži investují do oblastí s pozitivním dopadem na společnost a životní prostředí,” doplňuje Monika Hrubá.

Zatímco ženy vykazují větší opatrnost, u mužů je vidina vyššího zhodnocení silnější než potřeba nižšího rizika, což však může být způsobeno i tím, že muži rizika častěji aktivně diverzifikují (54,2 %) a investují tak v rámci širšího portfolia. U žen diverzifikuje jen 32,7 % investorek. Rozdíly v averzi k riziku se ale projevují i napříč věkovými skupinami, jak ostatně upozorňuje i Kamila Fialová ze Sociologického ústavu: „Zatímco mladší lidé preferují vyšší výnos, s rostoucím věkem se již riziko stává významným faktorem investičních rozhodnutí. To je naprosto racionální, protože lidé se s blížícím odchodem do důchodu svými investicemi většinou zajišťují právě na nadcházející důchod a riziko je pro ně z toho důvodu méně akceptovatelné.

Na těchto odkazech naleznete další infografiky:

Investice (vzdělání)

Názory na investování

Jak Češi investují?

Výše investic

Více o Indexu prosperity a finančního zdraví.

  1. Průzkum byl realizován v srpnu roku 2024 prostřednictvím agentury IPSOS na vzorku 1521 respondentů ve věku 18–65 let.

 

Do franšízového konceptu skupiny Trdlokafe poputuje od investorů Venture Clubu 40 milionů korun

Venture Club investoval do franšízového konceptu skupiny Trdlokafe, který zahrnuje úspěšné řetězce rychlého občerstvení, jako jsou Bubblify, Rio či Pizza Raketou. Tento projekt nabídnul investorům zajímavý dividendový výnos ve výši až 30 % s pravidelnými čtvrtletními výplatami.

Celková investice ve výši 40 milionů korun bude směřovat do nákupu franšízových poboček na frekventovaných místech nejen v Praze, ale i ve světových metropolích. Trdlokafe poskytuje model franšízového podnikání pro investory, kterým je nyní i Venture Club. Skupina najde vhodné místo, zařídí provozovnu a rozběhne provoz. Investor má poté možnost využívat služeb skupiny nebo provoz předat majiteli franšízy. Měsíční vyúčtování zahrnuje 5% franšízový poplatek a 1 % z objemu surovin, přičemž zisky jsou převedeny na SPV investora.

“Jako franšízant jsme si vybrali pobočky a postupně hradíme investici, zatímco skupina Trdlokafe zavádí provoz a vlastně jej pro nás bude i dále provozovat. Venture Club plánuje pro investory čtvrtletní vyúčtování a předpokládaná návratnost investice činí do tří let. Společným nákupem jsme získali úsporu z rozsahu – slevu na nákup více poboček – a zvýšili bezpečnost pro všechny účastníky lepší diverzifikací mezi několik značek a míst provozu. To vše při jednotkově i menší investici jednotlivých investorů. Společně investovat se vyplatí,” komentuje příležitost Petr Šedivý, CEO Venture Club Invest s.r.o. a předseda výboru Venture Club z.s.

Venture Club tak svým členům nabídnul příležitost podílet se na růstu této české rychle expandující retailové skupiny. Trdlokafe dosud zprovoznila 230 poboček, z čehož například jen řetězec Bubblify v průběhu necelých dvou let od svého vzniku otevřel více než čtyři desítky poboček. Během deseti dnů byla investice mezi členy rozebrána. Investoři si rozdělili nově založené SPV v poměru vkladů a budou participovat na výnosu investice. Klub měl na starosti vyhledání investice, následná jednání a zajištění podmínek. V budoucnu se také postará o veškeré právní a administrativní záležitosti související s jejím provozem.

O Venture Club:

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 280 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 660 milionů Kč, z toho v roce 2023 to bylo přes 80 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky LaFluence, automobilka ZEBRA Group, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging, výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage, deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním, či poslední investovaná Vím o všem, dodavatel elektronického stavebního deníku Stavar.io.

Na trh míří ZERO 40 5G od Infinixu: Ultimátní vyzyvatel ve střední třídě s dárkem navíc

Do českých a slovenských obchodů míří nový Infinix ZERO 40 5G, který výrobce představil před měsícem. Je to opravdu nabušený telefon, který stojí na pomezí střední třídy a vlajkových telefonů. Cena přitom zůstává velmi příznivá. Noví zákazníci dostanou navíc od Infinixu také dva dárky. Bezdrátovou nabíječku MagSafe 15W a bezdrátový reproduktor Niceboy RAZE Supersonic XL v hodnotě 1 199 Kč.

„Na trh míří smartphone s dokonalým fotoaparátem, skvělým designem, dlouhou výdrží a výborným výkonem. Ve střední třídě jde v podstatě o vlajkový telefon, který bude pro konkurenci opravdu ultimátním vyzyvatelem,” říká generální ředitel značky Infinix pro Česko a Slovensko Lukáš Knotte. “Vždycky nám jde o to, abychom zákazníkům nabídli něco navíc, co nás odliší a přinese ten nelepší poměr cena/výkon. Na našich výsledcích je dlouhodobě vidět, že uživatelé tomu rozumějí a čísla prodaných zařízení stále rostou.”

Infinix ZERO 40 5G je vybavena 50MP ultraširokoúhlými předními i zadními kamerami a hlavní 108MP zadní kamerou s OIS. Pokročilou funkcí ProStable disponují všechny. ZERO 40 5G přichází ve třech trendy barvách – Violet Garden, Moving Titanium a Rock Black.

Zakřivený displej a tenké tělo

Model ZERO 40 5G váží pouhých 195 g a je tenký jen 7,9 mm. Ultra tenký 3D zakřivený displej se zakřivením 55° poskytuje pohodlný úchop a dokonalý pocit v ruce. Dokonalý 6,78palcový displej modelu ZERO 40 5G se může pochlubit působivou obnovovací frekvencí 144 Hz. Telefon se může pochlubit okamžitou dotykovou vzorkovací frekvencí 1500 Hz a poskytuje přesnou odezvu na dotyk a okamžitou zpětnou vazbu, což zlepšuje ovládání při hraní her. 10bitový AMOLED displej nabízí 100% barevný gamut DCI-P3 a pokročilou kalibraci pro výjimečnou přesnost barev. Displej má špičkový jas 1300 nitů, kontrastní poměr 10 000 000:1 a režim vysokého jasu, takže ani na sluníčku nebude mít uživatel problém cokoli sledovat. Samozřejmostí je také režim péče o oči (TUV Rheinland Certified), který snižuje únavu očí při dlouhodobém používání. Displej je chráněn sklem Corning® Gorilla®, které zajišťuje odolnost a ochranu proti poškrábání.

ZERO 40 5G je vybaven pokročilými čipovými sadami pro plynulý uživatelský zážitek. Procesorem D8200 Ultimate 5G podporuje až 512 GB úložiště a 24 GB rozšířené RAM. Smartphone disponuje baterií s vysokou kapacitou 5000 mAh a 45W kabelovým rychlým nabíjením, které dosáhne až 60% nabití za pouhých 25 minut. Model ZERO 40 5G podporuje také 20W bezdrátové rychlé nabíjení. Technologie Infinix Extreme-Temp Tech zajišťuje, že se může nabíjet při výkonu 2,5 W i při teplotách až -20 stupňů Celsia.

ProStable Video

Model ZERO 40 5G se může pochlubit působivou přední 50MP kamerou s možností nahrávání videa v rozlišení 4K 60FPS Ultra-HD. Zadní kamera poskytuje 4K kvalitu spolu se 108MP OIS pro ty nejjemnější detaily. Na zádech najdete také také 120° ultraširokoúhlý objektiv s ultraširokoúhlým 50MP senzorem na úrovni hlavního fotoaparátu. Takovou čočku používá Infinix úplně poprvé. Díky schopnostem ProStable videa zajišťuje stabilní zachycení obrazu jak fotek, tak videa. Ať už pořizujete selfies nebo nahráváte videozáznam, PDAF (fázová detekce automatického ostření) zaručuje ostrý, vysoce kvalitní obsah pokaždé. Dokonalý zvuk zajistí tři mikrofony modelu ZERO 40 5G přesné směrové snímání zvuku a účinnou redukci šumu, což přináší dokonalý stereofonní zvuk.

Infinix ZERO 40 5G vyniká v kreativní fotografii a nabízí přednastavené režimy pro dlouhé expozice, které podporují umělecké záběry. Nový režim RAW HDR, vylepšený pomocí AI, zlepšuje barvy a zachovává detaily i když světelné podmínky nejsou úplně ideální. Funkce Zoom Flashlight umožňuje nastavit intenzitu blesku, což zajišťuje detailní snímky při slabém osvětlení. Funkce Super Night pak vyniká při nočním focení. Navíc model ZERO 40 5G umí zachytit dokonalé portréty, kdy jemně rozostří okolní prostředí a vytvoří tak filmový efekt.

Infinix ZERO 40 5G má také modem 5G, Wi-Fi 6, NFC, GPS, USB-C, podporu pro dual SIM, reproduktory s technologií JBL, klasické FM rádio, čtečku otisků prstů a operační systém Android 14 s XOS 14, integrovaný s Google Gemini. Vše je zabudováno v těle s rozměry 164,3 × 74,5 × 7,9 mm a hmotností 195 gramů, které je odolné proti postříkání (IP54).

Chytrý život se ZERO 40

Jako jeden z prvních smartphonů, které integrují Google Gemini, představuje řada ZERO 40 AI asistenta, který nabízí psaní a analýzu textů, překlady nebo vyhledávání. AI schopnosti řady ZERO 40 tak využijete v každodenním životě. Díky AI si vygenerujete unikátní tapety, nebo si díky AI redukci šumu vychutnáte dokonale čistou kvalitu hovorů. Vyladěné reproduktory, vyvinuté ve spolupráci s JBL, posouvají zvuk telefonu ještě dál. Funkce AOD (Always On Display) pohodlně zobrazuje čas, počasí a další důležité informace, když je telefon umístěn vodorovně pro nabíjení, aniž by vyžadoval přímou interakci. Kromě toho IR dálkový ovladač umožňuje bezproblémové ovládání chytrých domácích spotřebičů prostřednictvím Welife, a NFC peněženka bezpečně uchovává všechny vaše karty, takže vůbec nepotřebujete plastové karty.

ZERO 40 5G podporuje aktualizace na Android 16, což uživatelům umožňuje využít nejnovější funkce a vylepšení uživatelského rozhraní nejnovější verze Androidu. Telefon také podporuje až 3 roky bezpečnostních aktualizací.

Specifikace

Typ obrazovky: AMOLED, zakřivená, LTPS
Úhlopříčka obrazovky: 6,78″
Rozlišení obrazovky: 2436 × 1080 px
Frekvence obnovování obrazovky: 60 Hz, 120 Hz, 144 Hz
Ochrana obrazovky: Corning Gorilla Glass 5
Procesor: MediaTek Dimensity D8200 Ultimate
Grafický čip: Mali G610 MC6
Funkce: akcelerometr, světelný senzor, senzor přiblížení, čtečka otisků prstů v obrazovce, gyroskop, senzor záření, kompas, FM rádio
Zadní fotoaparát: 108 Mpx + 50 Mpx + 2 Mpx
Clona zadního fotoaparátu: F/1,75, ISOCELL HM6, 1/1,67″, 6P objektiv (108 Mpx) (hlavní fotoaparát)
F/2.0 (50 Mpx) (ultraširokoúhlý)
Funkce zadního fotoaparátu: zpomalené video, PDAF, režim dokumentů, časosběrné video, AI kamera, OIS, portrétní režim, krátké video, čtyřnásobný blesk, AI kamera, super noční režim, režim krásy, AR fotografie
Přední fotoaparát: 50 Mpx
Clona předního fotoaparátu: F/2,45, ISOCELL JN1, 1/2,76″, 5P objektiv
Funkce předního fotoaparátu: PDAF, dvojitý LED blesk
Rozlišení videa:

  • 1080p@120fps
  • 1080p@240fps
  • 1080p@30fps
  • 1080p@60fps
  • 4K@30fps
  • 4K@60fps

Navigace: GPS
Konektivita: 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth, NFC, Wi-Fi 6E, OTG
Podpora 5G: Ano
Dual SIM: nano SIM + nano SIM
Zvuk: DTS, Hi-Res Audio, Hi-Res Audio Wireless, Widvine L1+
Podporované video formáty: 3GP, MKV, MP4, WEBM, TS
Podporovaná pásma:

  • GSM: 2/3/5/8
  • WCDMA: 1/2/4/5/8
  • LTE TDD: 38/40/41/42
  • LTE FDD: 1/2/3/4/5/7/8/12/17/20/28/66
  • 5G: n38/n40/n41/n77/n78
  • 5G: n1/n3/n5/n7/n8/n12/n20/n28/n66

Kapacita baterie: 5000 mAh
Rychlé nabíjení: Bezdrátové 20 W; Drátové 45 W
Operační systém: XOS 14.5; Android 14
Konektory: USB-C
Jas: až 1300 nitů
Rozměry a hmotnost: 164,3 × 74,5 × 79 mm, 195 g
Ochrana: IP54 – odolnost proti špíně, prachu a postříkání vodou
Další informace: UFS 3.1 paměť; DCI-P3 barevný gamut; LPDDR5X; kontrast 10000000:1.

Cena a dostupnost

Telefon ZERO 40 5G je k dispozici u všech autorizovaných prodejců v České a Slovenské republice

Doporučená cena je 10 990 Kč / 439,90 EUR

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

O společnosti Infinix:

Společnost Infinix Mobility, založená v roce 2013, je rychle rostoucí technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení značky Infinix po celém světě. Jedná se o módní, efektivní a cenově dostupná inteligentní zařízení zaměřená na mládež, která poskytují uživatelům po celém světě přístup k nejnovějším technologiím ve své třídě. Více informací naleznete na: http://www.infinixmobility.com/cz

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.

Za výhodných podmínek si mohou koupit stávající zákazníci, kteří využívají předplacenou kartu SAZKAmobil, datové balíčky s objemem 15 GB, 20 GB a 30 GB. Konkrétně jde o bonus za nákup navazujícího datového balíčku u předplacených SIM karet.

Z dvaceti je rovnou třicet GB dat

K aktivnímu datovému balíčku „Internet na měsíc 10 GB” tak díky bonusu lidé získají za nákup navazujícího datového balíčku rovnou 15 GB.

Podobně platí bonus za nákup navazujícího datového balíčku „Internet na měsíc 15 GB”, rovnou půjde o 20 GB. A také z balíčku „Internet na měsíc 20 GB” se rovnou stane dokonce 30 GB dat.

„Díky naší akci mohou lidé s předplacenou kartou SAZKAmobilu získat takovou porci mobilních dat, která umožňuje využít mobil naplno. Zákazníky na možnost využití akce upozorníme SMS zprávou při vyčerpání 90 procent datového objemu nebo čtyři dny před koncem platnosti stávajícího balíčku o objemu 10, 15 a 20 GB. Akci je možné využít pouze v případě, že zákazník uvedenou SMS zprávu obdržel,“ vysvětluje Jan Schmiedhammer, ředitel pro oblast předplacených karet ve Vodafonu.

Bonus bude připsán formou bonusového kreditu, jak je podrobně vysvětleno v podmínkách nabídky. Ta potrvá do konce ledna 2025.

Přes 7 500 lokalit pro dobití kreditu

Virtuální operátor SAZKAmobil se letos na jaře stal součástí společnosti Vodafone a využívá také její nejmodernější 5G síť, která už pokrývá 94 procent populace.

Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech po celé České republice nebo online.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Nová éra finanční gramotnosti je tady! Nekrachni spustilo novou aplikaci na podporu finanční gramotnosti.

Nezisková organizace Nekrachni, pomáhající mladým lidem s financemi, oficiálně oznamuje spuštění nové aplikace. Ta je navržena tak, aby generaci Z pomohla efektivně spravovat své finance a připravila ji na finanční výzvy dospělého života. Nyní je k dispozici zdarma na Google Play a Apple store.

Slavnostní představení aplikace proběhlo 3. října v Magenta Experience Center v OC Arkády Pankrác. Návštěvníci měli první příležitost si na místě appku vyzkoušet, dále se seznámili s příběhy našich zakladatelů a získali informace o budoucím směřování a plánech neziskové organizace. Během akce byli představeni ambasadoři aplikace ze světa financí, ale také mimo něj.

Jsme velmi hrdí, že záštitu nad aplikací přijali:

  • Lucie Audi – jedna ze zakladatelek úspěšné platformy #HolkyzByznysu a #HolkyzMarketingu
  • Barbora Stodůlková „Bohatá žena“ – učí ženy, jak efektivně plánovat své finance
  • Eva Kellermann „investovaní pro holky“ – radí ženám jak se pomocí investic stát finančně nezávislými
  • Lukáš Fritscher – youtuber a moderátor, který se podílí se na projektech zaměřených na mediální a finanční gramotnost
  • Jarka Popelka “zatraceně dobré rady” – finanční expertka a lektorka kurzů pro vedení smysluplného rodinného rozpočtu

Webová a mobilní aplikace Nekrachni se zaměřuje na moderní výuku a posílení finanční gramotnosti především u generace Z. Jejím hlavním cílem je pomoci mladým lidem lépe porozumět světu peněz a posílit sebedůvěru v jejich budoucích finančních rozhodnutích. Přináší nový pohled na finanční vzdělávání, které je zdarma a vždy na dosah – přímo v jejich kapse. Její obsah kombinuje zábavné prvky s praktickými texty. Navíc přináší unikátní funkci Pocket guide, díky které uživatelé získají veškeré finanční remindery na jednom místě. Aplikace je nyní ZDARMA ke stažení pro Android a iOS.

Video představení aplikace: Appka Nekrachni – tvůj finanční ninja

Video z akce: appka launch

TOP funkce aplikace:

  • Pocket guide – finanční remindery, které ti připomenou všechno co nevíš, že nevíš…
  • edukativní obsah a výzvy s jednotlivými kroky – už žádné nudné zápisy jako ve škole,
  • testování znalostí – ověření nově získaných znalostí pomocí krátkého testu,
  • příklady a ukázky z praxe včetně aktuálních informací,
  • video lekce, duely, kvízy, slovníky a checklisty, které reflektují reálné situace,
  • finanční slovník a nejrůznější rady a tipy.

Tříminutové lekce uživatelům snadno představí základy finančního know-how. Díky praktickým testům si ověří své znalosti, za které průběžně získávají body a odznaky. Aplikace jim navíc připomene co neví, že neví a pomůže ohlídat jejich platby a výdaje. Nově nabyté znalosti mohou okamžitě aplikovat v praxi a tím si budovat pevný základ finančně stabilní budoucnosti. Začít cestu k finanční svobodě nebylo nikdy lehčí – kdykoliv a kdekoliv.

Více informací o aplikaci si přečtěte ZDE.

“Je to aplikace od nás pro nás, která GenZ pomůže lépe zvládnout nástrahy dospělého života tak, aby se vyvarovali potenciálních starostí s nezaplacenými účty a nedopustili se chyb, které by jim přinesly zbytečné potíže. Věříme, že díky ní nastartujeme mezi mladými lidmi novou éru finanční gramotnosti”, říká zakladatelka Nekrachni Maria Šimůnková.

Appka mohla vzniknout díky grantu “Impact Challenge: Tech for Social Good” od Google.org a pro bono podpoře týmu odborníků společnosti Google v rámci programu Google.org Fellowship, který společnost v Česku nasadila vůbec poprvé.

Dle dostupných dat rozumí osobním financím pouze 52 % lidí ve věku 18–34 let a jen 8 % si je jistých svými rozhodnutími. 87 % středoškoláků má finanční produkt doporučený rodiči. Finanční vzdělání ve školách je nedostatečné a influenceři často postrádají potřebné znalosti. Aplikace Nekrachni chce tuto mezeru zaplnit a přinést mladým nový způsob finančního vzdělávání.

 

Nekrachni těmito kroky pokračuje ve svém závazku nadále podporovat finanční vzdělávání a zajišťovat, aby k němu mělo přístup co nejvíce mladých lidí. Více informací o aplikaci: www.nekrachni.cz/mobilni-aplikace

O Nekrachni: od roku 2021 pomáhá mladým lidem finančně dospět. Je to projekt mladých lidí, kteří bojují za zvýšení finanční gramotnosti v České republice. Všechny aktivity směřují k tomu, aby čerství absolventi středních a vysokých škol věděli, jak s financemi nakládat a tvořili tak novou, finančně gramotnou generaci.

Jakub Rychlý: Zakladatel a hlavní kontakt pro novináře, rychly@nekrachni.cz, +420 773 319 015

 

Office a Windows za nejlepší ceny na trhu: Microsoft Office 2021 vs. Office 2024, kterou verzi si vyberete?

Nedávno byl oficiálně uveden Microsoft Office 2024 a Godeal24 nabízí 62% slevu na klíče Office jako součást akce „Crazy Microsoft Deal“: Office Home 2024 za pouhých 2 530 Kč (běžně 3 760 Kč) – pro studenty a rodiny. Obsahuje klasické verze Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Office Home & Business 2024 za 4 298 Kč (běžně 6 280 Kč) – pro rodiny a malé firmy. Obsahuje klasické verze Word, Excel, PowerPoint, OneNote a Outlook.

Slevy na Microsoft produkty jsou opět tady!

Pokud však hledáte nákladově efektivní řešení, klíč k Office 2021 Pro Plus je mnohem levnější za 801 Kč a již dokáže dobře pokrýt vaše životní, studijní a pracovní potřeby! Obě verze, Office 2024 i 2021, jsou jednorázovým nákupem! Office 2021 vám navíc umožňuje přístup k aplikacím Office včetně Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, Publisher a OneNote! Nepropásněte tuto příležitost – právě teď je nejlepší čas si pořídit Office 2021 Professional Plus! Pokud máte jakékoliv dotazy, Godeal24 poskytuje nepřetržitou zákaznickou podporu.

Office 2024 Pro Plus je konečně tady – investujte do nejnovější kancelářské sady, která podpoří váš úspěch po mnoho let! Použijte slevový kód „SGO62“ pro speciální slevu na nákup.

To je skvělá nabídka! Obrovská sleva na Windows OS – použijte slevový kód „SGO50“ pro získání výrazné slevy při nákupu.

62% sleva na balíčky a další produkty MS Office – použijte slevový kód „SGO62“ a ušetřete při nákupu!

62% sleva na balíčky a další Microsoft Office! Použijte slevový kód: „SGO62“

Úžasný výprodej, který vás ohromí! Naprosto skvělá nabídka, kterou si nesmíte nechat ujít!

Praktické nástroje pro počítač:

Kdo je Godeal24?

Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.

Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!

Kontakt Godeal24: service@godeal24.com

Aliance All4Cyber představila na konferenci Kyberbezpečnost 2024 klíčová řešení pro ochranu firemních dat i IT infrastruktury

Druhý ročník konference Kyberbezpečnost 2024, pořádaný společností DATASYS, přinesl unikátní příležitost pro představení nejnovějších technologií a strategií v oblasti ochrany dat a zabezpečení informačních systémů. Mezi účastníky nechyběly ani společnosti z aliance All4Cyber, které nabídly komplexní řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti, správy identit a zabezpečených datových přenosů.

Firma CNS se ve své prezentaci zaměřila na klíčovou otázku zabezpečení datových přenosů, zejména v době, kdy organizace stále častěji pracují v hybridních prostředích, kde data opouštějí tradiční perimetr chráněných sítí. Jakub Voleman představil inovativní nástroje Safety4Transfer a Safety4Files, které umožňují zabezpečený přenos a distribuci citlivých dat mezi ověřenými uživateli. Tyto nástroje nejenže zajišťují šifrování dat „in motion“, ale také poskytují snadno integrovatelné řešení do existujících firemních systémů, čímž významně snižují riziko neoprávněného přístupu k datům. V sektorech jako je zdravotnictví nebo státní správa se tyto technologie stávají nezbytnou součástí provozních postupů.

DATASYS na konferenci Kyberbezpečnost 2024 představil své komplexní přístupy k ochraně IT infrastruktur, zaměřené jak na technické nástroje, tak na vzdělávání zaměstnanců. Radim Pracuch zdůraznil důležitost nepřetržité pozornosti věnované kybernetickým hrozbám a doporučil organizacím zavedení flexibilního bezpečnostního centra eSOC. To zajišťuje efektivní monitorování událostí a analýzu rizik, čímž organizacím pomáhá mj. rychle reagovat na incidenty. Pavel Štros představil podrobněji řešení eSOC, které v reálném čase vyhodnocuje bezpečnostní a provozní události, poskytuje pravidelný reporting a pomáhá organizacím zajišťovat soulady s normami a zákony. Radek Fujak ve své prezentaci upozornil na klíčovou roli vzdělávání zaměstnanců jako obrany proti kybernetickým hrozbám. Představil také e-learningové platformy, které umožňují firmám pravidelně školit zaměstnance a zvyšovat jejich povědomí o rizicích, jako jsou phishingové útoky.

DATRON přispěl do diskuzí zaměřených na automatizaci procesů kybernetické bezpečnosti. Jaromír Látal představil systém eCyS, který umožňuje plnou automatizaci řízení rizik a zranitelností v rámci organizací. Tento systém nejenže monitoruje a analyzuje bezpečnostní incidenty, ale zároveň pomáhá organizacím splnit legislativní požadavky, jako je ISO 27001 nebo zákon o kybernetické bezpečnosti. Automatizace se stává klíčovým faktorem pro organizace, které čelí stále složitějším kybernetickým hrozbám, a zajišťuje, že nápravná opatření mohou být zavedena rychle a efektivně.

IdStory, další člen aliance All4Cyber, se zaměřil na oblast správy identit a přístupových práv. Aleš Roman prezentoval případovou studii implementace platformy Identity manageru IdStory, která umožňuje efektivní správu identit a přístupů zaměstnanců v organizacích. Tento systém nejen zjednodušuje správu administrativy, ale také zvyšuje bezpečnost tím, že snižuje riziko neoprávněného přístupu k citlivým datům. IdStory se stal klíčovým nástrojem pro společnosti, které usilují o centralizovanou správu identit a přístupových práv s důrazem na bezpečnost.

Konference Kyberbezpečnost 2024 se ukázala jako klíčová platforma pro sdílení inovací a nových přístupů v oblasti IT bezpečnosti. Firmy sdružené v alianci All4Cyber sehrály významnou roli v diskuzích o budoucnosti kybernetické bezpečnosti a představily nejen technologická řešení, ale také konkrétní nástroje a strategie zaměřené na ochranu dat, monitorování hrozeb a vzdělávání zaměstnanců.

Pozvánka na webinář

Se zmíněnými firmami se v rámci aktivit aliance All4Cyber můžete potkávat pravidelně např. na webinářích. Nejbližší z nich s názvem Jak na kybernetickou bezpečnost se koná ve čtvrtek 17. října 2024 od 14:00 do 15:30 a vystoupí na něm přední odborníci na kybernetickou bezpečnost – Petr Samek z CNS (Analýza kybernetických rizik), Jaromír Látal z firmy Datron (Automatizace bezpečnostních procesů) a Aleš Roman z IdStory (Správa identit – jak chránit digitální identitu vašich zaměstnanců či klientů). Webinář je zdarma a registrovat se můžete zde: https://events.teams.microsoft.com/event/c869c26d-2887-4b39-ac62-56b55f2814d8@7307eb15-c431-420e-90bc-fd90f00c3307

Pro další informace o alianci All4Cyber, jejích službách, řešeních a nadcházejících aktivitách navštivte www.all4cyber.cz, LinkedIn, X, FCB nebo nás kontaktujte na info@all4cyber.cz.

O alianci All4Cyber

All4Cyber je aliance firem poskytujících řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Vznikla spojením renomovaných společností: Antesto, CNS, DATASYS, DATRON, IdStory a TeskaLabs. Aliance se zavázala ke spolupráci, vzájemnému předávání zkušeností a šíření osvěty o komplexním tématu kybernetické bezpečnosti.

Pro firmy sdružené v All4Cyber je prioritou nejen implementace technologií, ale především vytváření bezpečnostních strategií, které odpovídají na reálné potřeby dnešních organizací. Od zabezpečených datových přenosů, přes automatizaci kybernetických procesů až po správu identit – tyto společnosti ukazují, že kybernetická bezpečnost není jen o prevenci, ale i o neustálé adaptaci na nové výzvy. S rostoucími požadavky na legislativu a normy, jako je NIS2 nebo nZKB, je aliance All4Cyber důvěryhodným partnerem pro každou organizaci, která usiluje o bezpečnou digitální budoucnost.

Více informací

Pro další informace o alianci All4Cyber, jejích službách, řešeních a nadcházejících aktivitách, navštivte www.all4cyber.cz, LinkedIn, X, FCB nebo nás kontaktujte na info@all4cyber.cz.

O alianci All4Cyber

All4Cyber je aliance firem poskytujících řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Vznikla spojením renomovaných společností: Antesto, CNS, DATASYS, DATRON, IdStory a TeskaLabs. Aliance poskytuje komplexní řešení kybernetické bezpečnosti pro soukromý i veřejný sektor, a to v souladu s platnou legislativou v čele s požadavky nové směrnice NIS2 a ZKB. Aliance se zavázala ke spolupráci, vzájemnému předávání zkušeností a šíření osvěty o komplexním tématu kybernetické bezpečnosti.

Členové All4Cyber

Antesto

Společnost Antesto byla založena v roce 2014 jako poskytovatel servisních služeb v oblasti ICT a specializovaného softwaru pro finanční poradce. Od roku 2019 se zaměřuje na oblast kybernetické bezpečnosti, která získává v posledních letech větší důležitost v mnoha aspektech podnikání. Firma disponuje specialisty, kteří aktivně sledují nové trendy i produkty v této oblasti a rozšiřují své znalosti tak, aby pomáhali klientům čelit kybernetickým útokům a hrozbám, které na ně v dnešní době mohou čekat. Antesto patří ke zkušeným IT profesionálům v oblastech návrhu řešení a následné implementace automatizovaného bezpečnostního či penetračního testování, pokročilého monitoringu, analýzy síťového provozu či Next Generation Firewallingu (NGFW vč. IPS/IDS).

CNS

S více než 30 lety zkušeností na evropském a americkém trhu je společnost CNS, a. s., spolehlivým partnerem v oblasti IT služeb a kybernetické bezpečnosti. Specializuje se na outsourcing IT, kybernetickou bezpečnost, implementaci ISMS a ISO norem a vývoj software na zakázku. Více než 20 let také působí na poli šifrování a zabezpečení datových přenosů, a to včetně R&D projektů s předními českými univerzitami. Zaměřuje se především na odvětví zdravotnictví, pro které poskytuje řešení pro zabezpečení citlivých dat pacientů a IT infrastruktury. Působí také ve státní správě, logistice a výrobě. Specializuje se na ISMS, ISO 27001, šifrování a přenosy dat nebo audit kybernetické bezpečnosti.

DATASYS

DATASYS, přední společnost v oblasti kyberbezpečnosti s více než 30letými zkušenostmi, poskytuje komplexní řešení pro ochranu dat, informací a služeb. Firma nabízí širokou škálu řešení a produktů, které pomáhají zabezpečit IT prostředí, ať už jde o oblast správy logů, SIEM systémů, monitorování bezpečnostních událostí ve službě eSOC, řízení privilegovaných identit a přístupů (PIM/PAM) a dalších aspektů kyberbezpečnosti. Řešení a odborné poradenství DATASYS pomáhají identifikovat bezpečnostní hrozby, posilovat ochranu systémů a splnit legislativní požadavky. Bezpečnostní řešení a služby od DATASYS využívají např. ministerstva, vodárenské, plynárenské a energetické společnosti, nemocnice, průmyslové podniky i obchodní řetězce.

DATRON

Technologická společnost DATRON se sídlem v České Lípě působí na trhu už více než 30 let. Specializuje se na vývoj aplikací, síťovou infrastrukturu a vzdělávání v oblasti ICT. DATRON se zaměřuje na kompletní přípravu dodávky IT projektů, od návrhu řešení přes předprodejní podporu až po realizaci. Ve svých pobočkách v České Lípě, Praze, Ostravě a Brně zaměstnává více než 50 odborníků. Společnost působí po celé České republice a na Slovensku. V současnosti dosahuje ročního obratu 1 miliardy Kč.

IdStory

IdStory je česká IT firma s globálním dosahem. Vyvíjí vlastní platformu pro Identity & Access Management – IdStory. S více než 16 lety zkušeností v oblasti informačních technologií se společnost stala lídrem na trhu IAM v České republice. Specializuje se na automatizaci správy identit na koncových systémech z jednoho místa. IdStory uchovává informace o všech důležitých událostech a změnách týkajících se životního cyklu identit. Mezi klienty IdStory, které důvěřují profesionálnímu přístupu a inovativním řešením, patří firmy napříč celým segmentem trhu od zdravotnictví přes veřejnou správu a služby až po velké nadnárodní společnosti.

TeskaLabs

Českou technologickou a vývojářskou společnost TeskaLabs založili v roce 2014 Vladimíra Tesková a Aleš Teska. Firma se dlouhodobě zabývá vývojem pokročilých softwarových produktů pro kybernetickou bezpečnost, jako je log management, SIEM a PKI řešení kybernetické bezpečnosti, které pomáhají firmám plnit vysoké bezpečnostní standardy. Renomé si firma vydobyla také účastí v prestižním globálním akcelerátoru TechStars, kde byla prvním českým startupem nebo dlouholetým úspěšným působením ve Velké Británii. Služby a bezpečnostní řešení od TeskaLabs dnes využívají firmy a instituce napříč odvětvími od velkých mediálních domů přes telekomunikační a energetické společnosti, nemocnice i průmyslové podniky po organizace státní správy.

Exit mobile version