Tento týden dostává War Thunder dostává hardwarově akcelerované ray tracingové efekty, které plně využívají Ray Tracing Cores na GeForce RTX a Void Crew opouští early access i s podporou DLSS Super Resolution. Přehled novinek naleznete níže.
War Thunder: Poprvé vyšel v roce 2013 a vrací se stovkami věrně vykreslených tanků a dalších vozidel, letadel, válečných lodí a dalších prvků. O skvělý obraz i výkon se starají nové technologie a vylepšení, včetně DLSS Super Resolution a NVIDIA Reflex. V nejnovější aktualizaci hry War Thunder společnost Gaijin Entertainment představila podporu sady nových hardwarově akcelerovaných ray tracingových efektů: ambientní okluzi, odrazy na neprůhledných i neprůhledných plochách, vodu a stíny. Každý z nich nabídne nastavení kvality, aby bylo možné hru přizpůsobit pro hladký běh na široké škále konfigurací. Majitelé nejsilnějších sestav ocení i možnost zapnutí DLAA pro chytré vyhlazování hran pomocí AI zajišťující maximální kvalitu obrazu.
Void Crew: Kooperativní roguelite pro 1-4 hráče od Hutlihut Games a Focus Entertainment opouští early access. Majitelé GeForce RTX mohou zrychlit výkon pomocí DLSS Super Resolution.
Towers of Aghasba: Multiplayerový počin od Dreamlit Inc. potěší milovníky sandboxů. V otevřeném fantasy světě umožňuje hráčům trávit čas s přáteli na svém fantasy ostrově při budování nové civilizace a balancování jejího vztahu s přírodou. Majitelé GeForce RTX mohou zrychlit snímkovou frekvenci pomocí technologie DLSS Super Resolution.
Předvánoční nadílka výhodnějších cen
S blížícími se Vánocemi také přibývá možností, jak si pořídit novou GPU GeForce RTX řady 40, případně notebook nebo PC s nimi za výhodnější ceny a v řadě případů i s bonusem v podobě Indiana Jones and the Great Circle™ Digital Premium Edition. Hráči si pak budou moci všechny výše popsané funkce užít naplno. Na výběr je více než 600 her nebo aplikací s podporou RTX. Pro snadnou orientaci připravila společnost NVIDIA nákupního rádce, jež kromě shrnutí klíčových vlastností současné generace GPU GeForce RTX nabízí také přehledný rozcestník akční nabídky partnerských prodejců. Hráči se zde mohou těšit každý týden na nové.
(26. listopadu 2024, Praha) Oficiální termín letošního Black Friday se nevyhnutelně blíží. Den, kdy obchodníci tradičně nabízejí výrazné slevy na nejrůznější zboží, letos připadá na pátek 29. listopadu. Tato původně americká tradice, která vznikla v 80. letech, se v Česku začala prosazovat po roce 2010. Češi jsou ve světě pověstní svým nadšením pro slevové akce. Není proto divu, že se u nás Black Friday rychle etabloval a jeho trvání se prodloužilo na většinu měsíce listopadu.
Data, která má k dispozici technologicko-logistická společnost DODO, naznačují, že si Češi užívají Black Friday už od začátku listopadu a jejich nákupní horečka stoupá postupně. V samotný velký slevový den je objednávek už o 27 procent více než v běžných dnech. Průměrně vzroste v listopadu počet kurýrů ve službě o 24 procent a vozidel o 15 procent. Po Černém pátku už ruch v českých obchodech neutichá a stabilní nárůst objednávek pokračuje až do Vánoc. V prosinci se kurýrů v ulicích pohybuje o 32 procent víc a aut o 23 procent.
Vedle českých dat analyzovalo DODO také vlastní čísla z podzimní nákupní sezony 2023 v zahraničních zemích, kde působí, a přichází s několika zajímavými mezinárodními postřehy.
Black Friday přechází do prosince a vánočních nákupů
Rakouská nákupní špička je posunutá na poslední týden v listopadu a začátek prosince. Týden před oficiálním termínem Black Friday je počet objednávek vyšší přibližně o polovinu. Těsně před Černým pátkem pak dopravci rozvezou o tři čtvrtiny více zásilek než v průměrný běžný den. Poté nákupní aktivita začíná stagnovat a později klesat. Podobně brzy dokončují předvánoční nákupy také Slováci.
Na Slovensku představuje Black Friday teprve první vlaštovku předvánočních nákupů. O Černém pátku začínají Slováci decentním nárůstem objednávek o 14 procent. Od tohoto dne však prodeje postupně rostou až do poloviny prosince, kdy dosahují přibližně o 40 procent výše než v běžné dny. Podobnou dynamiku mají také data, která společnost DODO nasbírala v Maďarsku.
„Napříč trhy je vidět, že Češi jsou skutečně největší fanoušci slevových akcí a plánují si je přímo strategicky. Například jsme vysledovali, že na sekundárním trhu s knihami prodeje o Black Friday na chvíli netypicky mírně poklesnou. Knihkupectví v Česku totiž pojímají podzimní výprodeje tradičně ve velkém stylu, a tak se nabízí vysvětlení, že zákazníci jsou zaneprázdněni nákupem nových knih a pořizují méně těch použitých,“ poznamenává Peter Menky, komerční ředitel DODO.
Češi milují sport, Slováci elektro a Maďaři lékárny
Mezi jednotlivými kategoriemi zboží jsou velké rozdíly. Například rakouští knihkupci vyhlašují slevy už týden před Black Friday a další velký nárůst pak zaznamenávají až na takzvaný Cyber Monday, tedy v pondělí, které následuje po Černém pátku. Jedná se o svátek vyhrazený speciálně pro online nákupy.
V Maďarsku zaznamenává na Black Friday nárůst o 300 procent lékárenské zboží. Na Slovensku naopak roste až o 400 procent segment elektro, a to ve dvou následujících týdnech. V Česku vyskočily počty objednávek u některých prodejců potravin až o 250 procent. Většina ostatních řetězců s potravinami napříč sledovanými zeměmi včetně Česka však byla na Black Friday úspěšnější jen o 30 až 60 procent. V Bulharsku se potraviny prodávají online celý listopad stabilně o cca 25 procent víc než ve zbytku roku. Black Friday tam s čísly skoro nepohne.
Čeští milovníci sportu, fitness a cvičení zvednou o Černém pátku prodeje v jim vyhrazených obchodech o 150 procent. V následujících dnech však ve statistice dál naskakují desítky a stovky procent až se před půlkou prosince zastaví na čtyřech stovkách. Česká láska k domácím mazlíčkům pak s nárůstem objednávek o 82 procent působí skoro nedostatečně.
Odkud se ta data berou
K získání a porovnávání dat využívá DODO vlastní logistickou platformu GAIA, která umí auta, kurýry, balíčky a zákazníky efektivně propojit, a zajistit precizní plánování rozvozových tras. „Letos očekáváme, že se do našich dat poprvé propíše výrazně rozšířená dostupnost takzvaného slotového doručení, kdy si zákazník volí přesný den i čas doručení. Provozovatelé e-shopů můžou od letoška tuto funkci do své nabídky mnohem rychleji implementovat díky našemu novému widgetu. Věříme, že jeho rozšíření významně změní standardy nakupování u nás a z letošní sezony už budeme mít opět bohatší data,“ popisuje Peter Menky, komerční ředitel DODO.
O společnosti DODO
Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max nebo Hervis. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.
Praha, 26. 11. 2024 – Dne 26. listopadu Český telekomunikační úřad uspořádal workshop k uplatňování nařízení DSA. Za velkého zájmu a skutečně hojné účasti z řad poskytovatelů služeb, neziskových organizací, akademických pracovníků a zástupců veřejných institucí, jsme informovali o probíhajících aktivitách Evropské komise a Evropského sboru pro digitální služby, o velmi velkých online platformách v ČR, představili jsme výsledky Studie poskytovatelů služeb podle nařízení DSA v ČR a především jsme představili Průvodce ČTÚ nařízením DSA, jejichž cílem je pomoci poskytovatelům a uživatelům služeb s porozuměním novým právům a povinnostem, které nařízení DSA zavádí. Věnovali jsme se jsme se také aktuálnímu stavu zákona o digitální ekonomice, který zrekapitulovala zástupkyně MPO.
ČTÚ připravil a na workshopu představil dva průvodce nařízením DSA (Digital Services Act), které nabízí přehled práv a povinností poskytovatelů i uživatelů digitálních služeb. Jeden z nich je určen dotčeným subjektům a jeden z nich uživatelům. Oba průvodce obsahují užitečné komentáře, doporučení i praktické příklady a naleznete je na stránkách ČTÚ https://ctu.gov.cz/pruvodce-ctu-dsa.
Studie poskytovatelů zprostředkovatelských služeb podle nařízení DSA, kterou jsme rovněž představili a diskutovali na workshopu, je prvním uceleným zmapováním velikosti a struktury tohoto segmentu české digitální ekonomiky. Cílem bylo zjistit, kolika subjektů v ČR se dotýká nařízení DSA, jaké služby poskytují a jaká je jejich velikost. Celkem bylo v ČR identifikováno 2659 relevantních poskytovatelů služeb, z toho: 1976 poskytuje prostý přenos, 3 ukládání do mezipaměti, 564 hostingové služby, 182 spadá do kategorie online platformy, 76 do kategorie online tržiště a 1 subjekt do kategorie internetový vyhledávač. Digitální ekonomika se významně podílí na tvorbě českého HDP, v roce 2023 šlo o 4,93 % HDP ČR (375,8 mld. Kč). Ke studii je možné ještě stále až do konce listopadu uplatnit komentáře.
Workshopu se zúčastnili i zástupci Rady pre mediálne služby SR, která je na Slovensku pověřena v oblasti výkonu dozoru nad trhem digitálních platforem dle DSA Nařízení. Návazně proběhlo také bilaterální setkání nad společnými tématy regulace a dozoru digitální ekonomiky.
Internet se stal dominantním zdrojem pro sledování videoobsahu a televizního vysílání v českých domácnostech. Výrazně už tak vede nejen před kabelovým nebo satelitním příjmem, ale i před sledováním přes klasickou televizní anténu. Návyky mladší generace ukazují, že trend online televize bude sílit, vyplývá z aktuálního výzkumu společnosti NMS Market Research.
Celkem 70 procent českých domácností už využívá internet jako jeden ze zdrojů sledování videoobsahu a televizního vysílání. Anténu pro příjem signálu ke sledování televize a videoobsahu využívá 45 procent domácností. Přitom anténu pro pozemní DVB-T2 vysílání má k dispozici 58 procent domácností, ale ukazuje se, že je už v řadě případů nepoužívaná.
Kabelový nebo satelitní příjem videosignálu je součástí 40 procent domácností, vyplývá z čerstvého výzkumu společnosti NMS Market Research.
Návyky mladých ukazují trend do příštích let
Internet jako hlavní zdroj sledování převládá u mladší generace. Ve věkové skupině 25 až 34 let jej jako hlavní zdroj videoobsahu uvádí 57 procent mladých. To představuje více než dvojnásobek oproti věkové skupině 65+, kde internet jako zdroj videoobsahu preferuje 25 procent diváků.
„Jak bude postupně současná mladší generace stárnout a sledování videoobsahu přes internet se stane hlavním způsobem sledování, bude to znamenat dramaticky vyšší nároky na přenos dat přes mobilní a pevné datové sítě,” vysvětluje Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí.
Význam internetu narostl i meziročně. Na hlavní televizní obrazovce v domácnosti vzrostl podíl sledovaných pořadů přes internet ze 35 procent v roce 2023 na současných 41 procent. Za tímto nárůstem stojí především rostoucí popularita IPTV služeb, zatímco zájem o HbbTV (červené tlačítko) mírně poklesl.
Tři čtvrtiny domácností platí za obsah
Z výzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny domácností (76 procent) platí za obsah. „Lidé platí jak za samotný příjem různých streamovacích televizních služeb a kanálů přes internet, kabel nebo satelit, tak i za možnost sledovat určité pořady bez reklam,” říká Kamil Kunc, Client Service Director ze společnosti NMS Market Research.
Internet jako zdroj videoobsahu se mění podle typu pořadu. Například pětina sledovaných pořadů na hlavní televizní obrazovce v domácnosti připadá na zpravodajství a v něm jako zdroj mírně převažuje DVB-T2 anténa nad internetem. Naopak u zahraničních seriálů internet jako zdroj videoobsahu na hlavní televizní obrazovce vítězí.
Televizor běží skoro pět a půl hodiny denně
Pokud je v domácnostech zapnuta hlavní televizní obrazovka, běží v průměru 5 hodin a 20 minut denně. Špička sledování nastává po večerním zpravodajství. V době špičky běží televize v 70 procentech domácností, které tento přístroj mají.
Metodologie
Společnost NMS Market Research provedla výzkum pro Asociaci provozovatelů mobilních sítí na reprezentativním vzorku 1 760 respondentů ve věku 15-79 let. Výzkumníci kombinovali online dotazování v Českém národním panelu s osobním dotazováním u populace nad 70 let. Sběr dat proběhl mezi 23. a 29. září 2024.
O agentuře
NMS Market Research je výzkumná agentura s více než 20letou historií. Mimo výzkumu trhu, který poskytuje stovkám klientů z celého světa, zkoumá i politická a společenská témata. Vedle České republiky působí i v dalších zemích v Evropě a také v Asii. NMS je členem mezinárodní organizace ESOMAR a národní organizace SIMAR.
Praha, 26. listopadu 2024 – Období plné radosti, pohody a obdarovávání je za dveřmi – Vánoce. Spolu s nimi přichází i každoroční výzva, najít ten správný dárek pro své nejbližší. HP i letos přináší inspiraci na dárky, které potěší pod každým stromečkem. Ve vánoční nabídce najdete nejen notebooky, ale i praktické tiskárny a vybavení pro hráče. Například HP Pavilion Aero 13 je ideální pro ty, kteří hledají lehký a výkonný notebook pro práci na cestách. Pro ty, kteří potřebují spolehlivou tiskárnu pro domácí použití, nabízíme HP ENVY 6020e, která je snadno nastavitelná a připojitelná ke cloudu. Pro malé i velké hráče jsou tu sluchátka – pro děti přizpůsobená pro jejich velikost a potřeby, pro ty větší bezdrátový headset, díky kterému se ocitnou uprostřed herního světa.
Dárek s umělou inteligencí v útrobách: HP OmniBook X 14
Nejnovější notebook, který má umělou inteligenci zakódovanou už ve svém základu a kombinuje výkon, bezpečnost a styl do jednoho ultramobilního balíčku. Může být osazený procesorem Snapdragon X Elite s dedikovanou NPU, která poskytuje bleskurychlou odezvu při každodenních úkolech, ať už pracujete, studujete nebo tvoříte. NPU navíc zvládá až 45 bilionů operací za sekundu, čímž posouvá využití AI nástrojů přímo na zařízení na zcela novou úroveň. Díky dotykovému 14palcovému displeji s rozlišením 2,2K, technologii Eyesafe pro ochranu očí a rekordní výdrži baterie až 26 hodin tento notebook umožní pracovat i bavit se celý den bez kompromisů. A s váhou pouhých 1,35 kg je ideálním společníkem na cesty.
HP OmniBook X 14 (s procesorem Snapdragon X Plus) je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 29 990 Kč včetně DPH.
Pro kreativce v pohybu: lehoučký notebook HP Pavilion Aero 13
HP Pavilion Aero je díky váze ideální řešení pro ty, kteří s sebou notebook často nosí, a přitom nechtějí rezignovat na výkonnost. Procesor AMD Ryzen spolu technologií Fast Charge umožňují nerušenou práci kdekoliv a kdykoliv. Displej s vysokým rozlišením a svítivostí 400nits zajistí ostrý obraz i při práci venku na sluníčku. On-line hovory si budete užívat díky 5Mpx infračervené kameře a zvuku od Poly Studio. A jak je na tom zařízení z ekologického pohledu? Při výrobě jsou použity recyklované plasty a notebook se pyšní certifikací EPEAT® Gold s certifikací Climate
HP Pavilion Aero 13 je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 23 290 Kč včetně DPH.
Pro práci i zábavu: elegantní all-in-one HP OmniStudio X
Řada výkonných stolních počítačů s procesorem Intel Core Ultra a integrovanou AI si poradí i s těmi nejnáročnějšími úkoly. Ať už pracujete, nebo se bavíte, užijete si obraz v rozlišení až 4K na obrazovce se širokými pozorovacími úhly. Počítač lze pořídit s obrazovkou ve škále od 22 do 34 palců, některé z modelů nabízí také 5Mpx kameru, standardem je HDMI výstup pro druhý monitor. Zařízení se mohou pochlubit certifikátem ENERGY STAR za úsporné a efektivní využití energie.
U autorizovaných partnerů HP pořídíte počítače HP OmniStudio X za doporučenou cenu od 34 390 Kč včetně DPH.
Bezproblémový tisk do školy, práce i pro tvoření: tiskárna HP ENVY 6020e
Snadno nastavitelné all-in-one zařízení se spolehlivým samoopravným Wi-Fi připojením. Se službou HP+ je tiskárna připojena ke cloudu a připravená tisknout v podstatě odkudkoliv. Díky aplikaci HP Smart jde tisknout, skenovat a kopírovat dokumenty také z chytrého telefonu. Můžete využít i předplatné služby Instant Ink, takže vám nikdy nedojde inkoust. Tiskárna HP ENVY 6020e All-in-One je univerzál vhodný pro potřeby celé rodiny.
HP ENVY 6020e je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 1 599 Kč včetně DPH.
Pro domácí kancelář: tiskárna HP LaserJet MFP M140w
Nejmenší multifunkční laserová tiskárna HP poskytuje efektivní a cenově dostupný výkon s profesionální kvalitou tisku. Hodí se domů i do kanceláře, díky kompaktním rozměrům se vejde kamkoli. S aplikací HP Smart můžete z mobilního telefonu snadno skenovat a sdílet obsah přes Dropbox, Disk Google nebo cloud. Technologie HP Auto-On/Off šetří energii bez ztráty výkonu.
HP LaserJet MFP M140w je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 3 599 Kč včetně DPH.
Výkon stolního počítače v notebooku: herní HP Victus 15
Notebook HP Victus 15 je v nabídce v mnoha konfiguracích – od základních až po modely, které poskytují výkon na úrovni stolní sestavy. I ty nejnáročnější hry si užijete na konfiguraci s výkonným procesorem AMD, skvělou grafikou NVIDIA GeForce RTX 4060, 144Hz displejem FHD s antireflexní úpravou a minimálními okraji. Vylepšené chlazení pak zajistí, že můžete hrát od rána do večera. Model s působivým designem je navíc k dispozici v mnoha barevných variantách.
HP Victus 15 v uvedené konfiguraci je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 29 790 Kč včetně DPH.
Pro náruživé hráče: bezdrátová klávesnice HyperX Alloy Rise 75 a myš HyperX Pulsefire Haste 2
Nová herní zařízení značky HyperX jsou určená především pro náruživé akční hráče, kteří ocení jejich unikátní vlastnosti. Jednou z hlavních předností klávesnice Alloy Rise 75 je impozantní výdrž baterie –na jedno nabití funguje až 1 500 hodin, se zapnutým podsvícením RGB až 80 hodin. Díky senzoru okolního světla se navíc podsvícení přizpůsobuje okolnímu prostředí. Klávesnici si můžete upravit zcela podle svých představ – horní desky, klávesy a spínače lze měnit i za provozu.
Ultralehká herní myš HyperX Pulsefire Haste 2 díky své hmotnosti pouhých 53 gramů a symetrickému designu poskytuje maximální pohodlí i při dlouhých herních seancích. Snímač s rozlišením až 26 000 DPI zajišťuje precizní a rychlé reakce, což ocení jak profesionální hráči, tak nadšení amatéři. Díky odolným spínačům s životností až 100 milionů kliknutí a flexibilnímu kabelu HyperFlex 2 je tato myš ideálním dárkem pro každého, kdo chce posunout své herní dovednosti na vyšší úroveň.
Klávesice HyperX Alloy Rise 75 v bezdrátové verzi je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 5 799 Kč, myš pořídíte za 1 649 Kč (obě ceny jsou uvedené včetně DPH).
Speciálně navrženo pro dětská ouška: HyperX Cloud Mini
HyperX Cloud Mini jsou pohodlná sluchátka pro vycházející herní hvězdy. Díky nízké hmotnosti a velikosti jsou ideální pro mladší hráče ve věku od 8 do 12 let. Mají velikost hlavového mostu přizpůsobenou pro dětskou hlavu, takže oproti „dospělým“ sluchátkům netlačí a přesně sednou. Navíc chrání uši, protože potlačují zvuky nad úroveň 85 dB. Headset nabízí kvalitní mikrofon s možností ztlumení odklopením. Cloud Mini lze snadno propojit s libovolným zařízením s 3,5mm konektorem: ať už malý herní maniak používá mobil, Chromebook, Nintendo Switch, PlayStation, počítač, Steam Deck nebo jiné zařízení.
HyperX Cloud Mini jsou u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 749 Kč včetně DPH.
Nechte se pohltit herními světy: HyperX Cloud III Wireless
HyperX Cloud III Wireless jsou komfortní bezdrátová herní sluchátka s výdrží baterie až 120 hodin. Jak už bylo obvyklé u předcházejících modelů, díky speciální vyvážené konstrukci a kvalitním materiálům poskytují maximální pohodlí i při dlouhodobém hraní. Propracovaný design uzavřených náušníků eliminuje rušivé okolní zvuky a výkonné 53mm měniče zajistí do detailu vyladěný dynamický zvuk, který zcela vtáhne do herního světa. Rychlé a spolehlivé 2,4GHz připojení umožňuje zbavit se kabelů. Vylepšený mikrofon s potlačením šumu zajišťuje čistou komunikaci, ovládání hlasitosti a ztlumení mikrofonu je snadno dostupné na náušníku. Headset je kompatibilní s PC, PS5 i Nintendo Switch.
Sluchátka HyperX Cloud III Wireless jsou u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 2 799 Kč včetně DPH.
Praktické a propracované: batohy a brašny na notebooky
Batoh HP 15,6″ Modular je lehký a odolný batoh na notebook o velikosti 15,6 palců, který nabízí flexibilitu tří produktů v jednom – můžete jej použít jako celý batoh, nebo oddělit pouzdro a obal, když cestujete nalehko. Je vyrobený z voděodolného polyesterového kepru a nabízí 3letou záruku. Objem 27 l a množství vnitřních a vnějších kapes poskytují přehledný prostor, před deštěm batoh ochrání speciální pláštěnka. Samozřejmostí je odnímatelný popruh. Batoh je vhodný pro každodenní pochůzky i náročnější cestování.
Modulární taška HP 15,6″ také kombinuje tři funkce – lze ji použít jako prostornou brašnu přes rameno, tenkou tašku na notebook nebo crossbody tašku. Prostě si ji snadno přizpůsobíte podle svých potřeb. Je vyrobená z voděodolného keprového polyesteru a využijete ji pro krátké i náročnější cesty. Nabízí objem 22 l a několik kapes, včetně průchodů pro kabely a samolepicí tkaniny, která drží věci na místě, bezpečnost obsahu zajistí uzamykatelné zipy.
U autorizovaných partnerů HP pořídíte batoh i brašnu za stejnou doporučenou cenu, 1 599 Kč včetně DPH.
Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.
Black Friday 2024 přináší mimořádné slevy na Microsoft Office a Windows prostřednictvím akčního výprodeje Godeal24. Tyto nabídky nejenže poskytují vynikající poměr ceny a kvality, ale také zajišťují přístup k nejnovějším funkcím a aktualizacím. Pojďme se podívat na nejlepší nabídky, které letos můžete využít!
Nejúžasnější nabídky na Microsoft Office
Jednou z nejchytřejších investic tohoto Black Friday je nákup doživotní licence Office 2021 Pro za pouhých 889 Kč. Office 2021 Pro se pyšní klíčovými funkcemi, jako je reálná spolupráce při úpravách dokumentů napříč aplikacemi. Díky bezproblémové integraci Microsoft Teams, která chybí v Office 2019 a Office 2024, je tato verze ideální pro efektivní týmovou práci.
Pro ty, kteří hledají nejlevnější Office balíček, je tu Office 2016 Pro za výhodných 387 Kč. Tento balíček je ideální pro uživatele starších verzí Windows, například Windows 7. Všechny zmíněné produktové balíčky jsou bez nutnosti předplatného, což znamená, že jednorázově zaplatíte a můžete Office používat neomezeně dlouho.
Výhodný upgrade na Windows 11 Pro
Před tím, než přestane Windows 10 Pro dostávat bezpečnostní aktualizace dne 14. října 2025, je Black Friday ideální čas na upgrade na nejnovější verzi – Windows 11 Pro. Během akce můžete získat klíč pro Windows 11 Pro za pouhých 335 Kč, což je nejnižší cena v roce. Pokud preferujete stále používat Windows 10 Pro, můžete si jej zakoupit za 209 Kč.
Tato nabídka je nejvýhodnější právě nyní, protože zajišťuje, že budete mít přístup k nejnovějším bezpečnostním funkcím a vylepšením, které Microsoft pravidelně přináší.
Kdy a kde nakupovat
Akční nabídky Black Friday od Godeal24 jsou platné od 25. listopadu do 1. prosince 2024. Během této doby budete mít možnost využít slevy na širokou škálu produktů, včetně Microsoft Office a Windows. Nepropásněte tuto jedinečnou příležitost, jak si pořídit špičkový software za zlomek původní ceny.
Nepřeplácejte – získejte levné klíče balíku Office ještě dnes!
Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.
Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!
SHIELD TV a SHIELD TV Pro je možné po omezenou dobu zakoupit za akční cenu a získat k němu také předplatné GeForce NOW.
Od dnešního dne, tedy pondělí 25. listopadu, do příštího pondělí 2. prosince je možné při nákupu SHIELD TV nebo SHIELD TV Pro ušetřit až 850 Kč a k tomu zdarma získat měsíční členství GeForce NOW Ultimate v hodnotě dalších 599 Kč! Ke 4K HDR obsahu z populárních streamovacích služeb, pokročilému AI upscalingu a podpoře bezztrátového zvuku zákazníci získají také možnost hrát v cloudu s výkonem GeForce RTX 4080, což s blížícími se vánočními svátky jistě ocení. Díky tomu si naplno mohou vyzkoušet ray tracing i DLSS ve 4K při 120 FPS. Služba podporuje již více než 2000 her, které je možné spustit ihned bez nutnosti čekat na jejich stažení nebo instalaci. Úroveň Ultimate také nabízí přednostní přístup do služby.
PRAHA, 25. listopadu 2024 – Přestože je internet domovem miliard různých webů, databází, sociálních sítí, cloudů a dalších platforem, pouze šest největších společností produkuje více internetového provozu než všechny ostatní dohromady. Americká šestice firem MAMAAN, neboli Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix zodpovídá za více než polovinu veškerého internetového provozu. Do TOP 8 se však zapojují další dvě velká jména: TikTok a Disney+. Vyplývá to z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.
„Pokud bychom sečetli šestici společností MAMAAN, Disney+ a TikTok, došli bychom k závěru, že těchto osm společností tvoří více než dvě třetiny veškerého provozu na internetu. Zejména TikTok nám pak ukazuje, že žádná pozice není neotřesitelná. Můžeme u něj totiž pozorovat opravdu raketový růst využití dat v meziročním srovnání. Podle analýzy Sandvine z minulého roku nebyl TikTok zařazen ani mezi prvních šest míst a dnes je jeho celkový provoz vyšší než u Apple nebo Microsoftu. Pokud se zaměříme na čísla u mobilního provozu, tam se TikTok katapultoval na třetí místo hned za Metu a Alphabet. Naopak stagnaci provozu vidíme u společností MAMAAN, u nichž se čísla mobilního provozu oproti loňskému roku téměř nezměnily,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.
„Alphabet produkuje 18 % provozu na fixních sítích (domácí wi-fi) a 20 % na mobilních sítích (mobilní data), tedy téměř shodně. Podíl Mety na mobilních platformách činí 22 %, zatímco na fixních je to pouze 11 %. TikTok, podobně jako Meta, má s 12 % mnohem větší podíl na mobilních sítích, zatímco u fixních sítí se pohybuje jenom na 6 %. Další v pořadí je pak streamovací služba Netflix, která má naopak 9% podíl na fixních sítích, zatímco na mobilních ztrácí a zaujímá 5 %. Podobně vypadají také čísla další streamovací služby Disney+, u které čísla ukazují 4 % u fixních a 2 % u mobilních sítí,“ dodává Michal Štusák.
Tato data ukazují, že zatímco služby Google lidé využívají v podobné míře doma i venku, sociální sítě, především Facebook, Instagram a TikTok, jsou sledované převážně venku. Filmy nebo seriály na Neflixu nebo Disney+ si uživatelé pouští spíše doma.
O Sandvine
Sandvine se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže Sandvine přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.
O společnosti ComSource
Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.
Milestone Systems, přední světový poskytovatel softwaru správy videa (VMS) založeného na otevřené platformě, vydává aktualizaci R2 2024 své platformy XProtect. Nová verze softwaru přináší cloudovou službu XProtect Remote Manager, která zvyšuje hodnotu předplatného Care Plus. Aktualizace také obsahuje vylepšení uživatelského prostředí a rozšířenou jazykovou podporu.
Zvýšení hodnoty Care Plus
V reakci na to, že organizace hledají stále flexibilnější a efektivnější způsoby správy svých bezpečnostních kamerových systémů, rozšiřuje Milestone hodnotu svého předplatného Care Plus. Společnost v nové verzi svého VMS představuje XProtect Remote Manager, službu propojenou s cloudem, která umožňuje správcům sledovat s pomocí prohlížeče stav všech distribuovaných instalací v rámci platformy XProtect v jednom přehledu, a to odkudkoli.
XProtect Remote Manager umožňuje správcům:
zobrazovat v reálném čase kondici a stav zařízení a serverů na více místech,
spravovat základní nastavení kamer na dálku,
přidělit, nebo naopak odebrat přístup ke stanovišti zákazníka prodejci platformy.
I když je služba XProtect Remote Manager stále v rané fázi, představuje významný krok v cloudové strategii Milestone a pokládá základy budoucího vylepšení a schopnosti. Nejnovější verze platformy XProtect také obsahuje aktualizace zaměřené na zlepšení uživatelského rozhraní a rozšíření globální dostupnosti:
nové rozvržení videomřížky v mobilních klientech pro tablety optimalizuje využití prostoru a zlepšuje viditelnost,
rozšířená jazyková podpora,
přepracovaný plugin XProtect 360 Split View, zlepšená rychlost načítání videa, snížená spotřebu paměti a zlepšení celkové stability platformy pro uživatele pracující s 360stupňovými kamerami.
Výše uvedené aktualizace odrážejí pokračující snahu společnosti Milestone inovovat a její schopnost reagovat na potřeby zákazníků. Neustálým zdokonalováním platformy a zkoumáním nových technologií se Milestone snaží poskytovat řešení správy videa, která nejen splňují současné požadavky, ale jsou zároveň „future-proof“, tedy přizpůsobitelná budoucím výzvám v bezpečnostním průmyslu.
O platformě XProtect
Software pro správu videa Milestone XProtect založený na otevřené platformě aktuálně podporuje více než 14 700 různých bezpečnostních zařízení více než od 700 předních výrobců v oboru. Mezi technologické partnery patří výrobci síťových kamer, NVR, cloudových technologií, přístupových systémů, poplašných a detekčních systémů, videoanalytik, technologie GPS, laserových skenerů, schránek tísňového volání a mnoha dalších.
O společnosti Milestone Systems
Milestone Systems je předním poskytovatelem softwaru pro videotechnologie řízené daty, a to v oblasti zabezpečení i mimo něj. „Pomáháme světu vidět“, jak zajistit bezpečnost, chránit majetek a zvýšit efektivitu podnikání. Milestone vytváří komunitu založenou na otevřené platformě a podporuje spolupráci a inovace ve vývoji a používání technologie síťového videa díky spolehlivým a škálovatelným řešením, která jsou ověřena na více než 500 000 zákaznických stanovištích po celém světě. Společnost Milestone vznikla v roce 1998 a dnes je samostatnou společností ve skupině Canon. Pro více informací navštivte stránku
Online tržiště refurbed vstupuje na český trh s novou kategorií produktů – repasovanou elektronikou, která je jako nová.
Zařízení jsou odborně repasována, obnovena a důkladně testována. Jsou až o 40 % levnější než nová.
Ve srovnání s nákupem nového zařízení vyprodukují repasované produkty v průměru o 73 % méně elektronického odpadu, o 80 % méně CO₂ a o 90 % méně vody.
Podle průzkumu provedeného ve spolupráci s Fraunhofer Austria
refurbed, evropský lídr v oblasti repasované technologie, oznamuje svůj vstup na český trh.
Jedno z nejrychleji rostoucích online tržišť s repasovanými produkty v Evropě pokračuje v expanzi a vstupuje na nové trhy, čímž dále naplňuje svou strategii stát se předním „one-stop shopem“ pro repasované produkty ve všech oblastech života, bydlení a práce v Evropě – a tím přispět k udržitelnějšímu spotřebitelskému chování.
Repasované produkty refurbed tvoří tzv. ‚třetí kategorii‘ spotřebního zboží. Tato kategorie představuje kompromis mezi novými a použitými produkty, přičemž kombinuje nižší cenu s výhodami udržitelnosti a vysoké kvality.
Kilian Kaminski, spoluzakladatel tohoto online tržiště zaměřeného na repasované produkty, uvádí: „refurbed chce revolučním způsobem změnit vnímání technologií a spotřeby. Věříme, že Česká republika má všechny předpoklady k přijetí uvědomělé spotřeby. Vnímáme, že spotřebitelé mají silný zájem o ekologii, důvěřují obchodníkům s elektronikou a mají rostoucí návyky v online nakupování.“
Zpočátku nabídka produktů na nových trzích zahrne segment repasované spotřební elektroniky: zejména smartphony, notebooky a tablety, které jsou nejsilnějším zdrojem poptávky po profesionálně repasovaných produktech. Postupně bude portfolio rozšířeno o další elektronická zařízení pro domácnost, životní styl a kancelář, včetně sportovních potřeb a dalších kategorií.
Závazek k podpoře cirkulární ekonomiky v celé Evropě
„Silná poptávka po našich repasovaných produktech a vynikající zákaznický servis v regionech Beneluxu a severní i jižní Evropě nás přesvědčily, abychom na základě důkladných datových analýz rozšířili naše trhy. Zvláště mě těší, že vstupem do České republiky poprvé pronikáme na trh ve východní Evropě, který podle našich analýz nabízí obrovský potenciál,“ řekl k expanzi Kaminski.
„Při rozhodování nad nákupem elektroniky se spotřebitelé stále více přiklání k udržitelnosti. Tento trend pozorujeme na všech evropských trzích, na kterých působíme. Proto je pro nás logickým krokem postupně vstupovat na další evropské trhy a tím podporovat globální rozvoj cirkulární ekonomiky,“ dodává.
refurbed je nejrychleji rostoucí online tržiště s repasovanými produkty ve střední Evropě. Společnost byla založena v roce 2017 ve Vídni Peterem Windischhoferem, Kilianem Kaminským a Jürgenem Riedlem a aktuálně zaměstnává přibližně 300 lidí. refurbed nabízí profesionálně repasované produkty s minimálně dvanáctiměsíční zárukou. Portfolio tržiště zahrnuje více než 18 000 produktů, včetně chytrých telefonů, notebooků, tabletů a dalších. V současné době refurbed působí v 12 zemích, včetně Německa, Rakouska, Švédska, Itálie, Irska, Nizozemska, Dánska, Belgie, Finska, Portugalska, České republiky a Švýcarska. Společnost klade důraz na udržitelnou a vědomou spotřebu a propaguje znovuvyužití produktů až do konce jejich životního cyklu v rámci principů cirkulární ekonomiky.
Pozitivní dopad společnosti refurbed na životní prostředí od jejího založení v roce 2017 (s ohledem na konverzi zákazníků, kteří se rozhodli pro repasované výrobky namísto nových):
Snížení emisí CO₂ o 270 000 tun – což odpovídá ročním emisím 58 000 automobilů.
Předcházení vzniku 885 tun elektronického odpadu – což odpovídá hmotnosti 6 modrých velryb nebo téměř 500 automobilů.
Úspora 94 miliard litrů vody – což odpovídá roční spotřebě vody 2 milionů domácností.