Čeští a slovenští e-shopaři využívají AI zatím jen k jednoduchým činnostem. Strategický potenciál zůstává nevyužitý

Praha, 4. listopadu 2025 – Umělá inteligence se v české a slovenské e-commerce prosazuje, její využívání je však zatím soustředěno především na jednodušší operativní úkony. Podle aktuálního průzkumu společnosti Seyfor realizovaného ve spolupráci s agenturou B-inside využívá AI intenzivně pouze deset procent e-shopů, zatímco více než čtvrtina firem je teprve na úplném začátku a třináct procent s jejím nasazením vůbec nepočítá.

Umělá inteligence je v české a slovenské e-commerce využívaná, ale jen výjimečně je zapojována do procesů, které mají přímý vliv na strategické řízení a dlouhodobou konkurenceschopnost firem. Zatímco globální trh s AI v e-commerce podle analytické společnosti Coherent Market Insights letos přesáhne hodnotu 7,6 miliardy dolarů a jeho objem roste každoročně o více než 25 procent, české a slovenské e-shopy využívají umělou inteligenci zatím převážně k základním činnostem, jako je tvorba textů či automatizace rutinních procesů.

AI slouží hlavně k tvorbě textů a obsahu

E-shopy, které AI již do svých procesů implementovaly, ji nejčastěji využívají pro generování obsahu. 85 % oslovených e-commerce podnikatelů svěřuje umělé inteligenci tvorbu návrhů textů na web, 67 % ji nechává generovat produktové popisy a 65 % si ji bere na pomoc při přípravě newsletterů. Uplatnění nachází AI také v oblasti přípravy obsahu pro sociální sítě (63 %) a přípravy vizuálů, například při generování či vylepšování obrázků (44 %).

Tento trend pozorujeme napříč mnoha odvětvími, nejen v e-commerce. Tvorba obsahu bývá přirozeně prvním krokem, kterým firmy začínají pronikat do světa umělé inteligence. Jedná se o oblast, kde jsou výsledky rychle viditelné a relativně snadno měřitelné. Reálný potenciál AI je ale mnohem širší. Dokáže významně podpořit obchodní a strategické řízení, automatizovat rozhodovací procesy a efektivně propojit informace napříč celou organizací. Čím dřív podniky začnou AI využívat i v těchto oblastech, tím větší konkurenční výhodu mohou získat,“ uvádí Tomáš Komárek, ředitel Money ERP a Vario ve společnosti Seyfor.

Nevyužitý prostor pro strategické řízení

Strategické oblasti podnikání, které mohou zásadně ovlivnit fungování byznysu, zůstávají však z pohledu využití AI zatím stranou. Pouze 7 % e-shopů používá AI k pomoci s predikcí poptávky a k sezónnímu plánování a jen 3 % k optimalizaci skladových zásob či řízení dodávek.

AI může sehrát klíčovou roli nejen v operativě, ale i v rozhodovacích procesech. Nabízí obrovský potenciál například v oblasti dohledávání interních i externích dat, jejich analýzy a vyhodnocování. Správně využité nástroje AI mohou marketingovým týmům ušetřit měsíčně desítky hodin práce a přispět k rychlému růstu byznysu nebo aspoň k dlouhodobému zachování konkurenceschopnosti. Společnosti mohou využívat nástroje AI buď samostatně, nebo v rámci komplexního ERP systému, který dokáže potenciál umělé inteligence automatizovaně zapojit do celého chodu firmy. V případě e-shopů to znamená zjednodušení plánování a neustálá optimalizace chodu e-shopu v reálném čase. Právě v tom vidíme největší posun, který české a slovenské e-shopy teprve čeká,“ doplňuje Tomáš Komárek.

„Umělá inteligence dnes dokáže převzít prakticky každý opakující se úkol, který e-shop denně řeší – od zpracování objednávek, kontroly údajů až po sumarizaci reportů či analýzu prodejních trendů. Tím ušetří čas, sníží chybovost a uvolní ruce lidem, kteří se mohou více soustředit na rozvoj zákaznických vztahů.

Pro e-shopy je klíčové, aby AI nevnímaly jen jako doplněk pro tvorbu obsahu, ale jako nástroj, který lze přirozeně zapojit do řízení celého provozu. Pokud se správně nastaví a propojí s interními systémy, dokáže automaticky reagovat na změny poptávky, optimalizovat sklad či zrychlit komunikaci se zákazníky. Takto využitá AI se stává tichým, ale velmi efektivním pomocníkem každého e-commerce byznysu“, uzavírá Daniel Šturm, ředitel marketingu skupiny Seyfor.

O průzkumu

Průzkum byl realizován v roce 2025 mezi více než 430 provozovateli e-shopů různých velikostí v České republice a na Slovensku. Mimo jiné se zaměřil se na zjištění stavu digitalizace e-commerce, postojů obchodníků k novým technologiím a na identifikaci konkrétních překážek v rozvoji podnikání.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 900 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 42 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu, v České republice je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a HR systémů. V posledních letech firma významně rozšířila své portfolio také o pokladní systémy, software pro řízení náboru či digitální transformaci. Její dlouhodobý růst zdůrazňují v poslední době významné akvizice společností napříč evropskými zeměmi, které doplňují portfolio a posilují pozici společnosti jak na lokálním českém, tak i na dalších zahraničních trzích. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v České republice v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

 

Nový vodíkový zdroj energie pro letadla zahajuje pod vedením Honeywellu testování v České republice

  • Vodíkový systém s palivovými články pro letecký pohon o výkonu 1 MW vstupuje do ověřovací fáze. Je součástí projektu financovaného EU, který vede český výzkumný tým společnosti Honeywell.

BRNO, 4. listopadu 2025 – Společnost Honeywell (NASDAQ: HON) dnes oznámila dosažení významného milníku ve vývoji vodíkem poháněných letadel. Vodíkový zdroj elektrické energie, založený na palivových článcích a určený pro 1 MW pohon letadel, vstupuje do fáze komplexního testování v rámci Evropského společného podniku Clean Aviation.

Vědci a inženýři z Honeywell Aerospace nyní integrují úspěšně ověřené podsystémy do jednotného funkčního celku zdroje energie využívajícího palivové články. Připravuje se jeho testování ve spolupráci s ÚJV a.s. Řež, který poskytne potřebné zázemí a infrastrukturu. Jedná se o významný milník evropského projektu NEWBORN (https://newborn-project.eu/) jehož cílem je vyvinout pohonný systém pro letadla založený na vodíkových palivových článcích. Po ověření bude tento systém integrován s dalšími komponenty pohonného řetězce jako jsou baterie, kryogenní vodíková nádrž, či elektrický pohon.

Nadcházející testy ověří výrobu elektřiny z vodíku, včetně správné společné funkce všech podsystémů a jejich koordinovaného řízení.

Zdroj energie tvoří základ pohonného systému navrženého jako náhrada spalovacích motorů v letectví, zejména v segmentu krátkých letů. Jeho jádrem jsou palivové články, které vyrábějí elektřinu elektrochemickou přeměnou vodíku a vzduchu. Tento proces neprodukuje žádné emise CO₂ a díky vysoké energetické hustotě vodíku nabízí výrazně delší dolet než např. baterie. Funkce palivových článků je podpořena dalšími podsystémy, jako je přívod vzduchu, konverze a distribuce elektrické energie, tepelný management a recirkulace vodíku.

Tým z českých výzkumných a vývojových center Honeywell v Brně a Praze hraje klíčovou roli v projektu v hodnotě 2 miliardy Kč, který významně přispívá k utváření udržitelné budoucnosti letecké dopravy. Český tým působí jako koordinátor projektu, hlavní integrátor a dodavatel několika podsystémů, jako je dodávka vzduchu, tepelný management či bezpečné řídicí systémy všech složek.

„Díky skvělé spolupráci v rámci konsorcia jsme úspěšně otestovali klíčové podsystémy. Nyní jsme připraveni z nich sestavit kompletní zdroj energie a zahájit jeho komplexní testování. Již zkušenosti, které jsme získali během předchozí fáze integrace podsystémů, jsou zásadní pro úspěšný vývoj budoucího letuschopného systému s vysokou účinností a nízkou hmotností. Projektové týmy jsou nadšené, že můžou přejít do další fáze a posunout tak technologické hranice na novou úroveň,“ uvedli Ondřej Kotaba, technický vedoucí projektu, a Miroslav Matoušek, koordinátor konsorcia.

Konsorcium NEWBORN tvoří dvanáct organizací: Honeywell, Pipistrel, PowerCell Group, Fraunhofer Institute, Siemens Industrial Software, Aciturri, Test-Fuchs, University of Nottingham, C.I.R.A., Customcells, University of Leuven a Friedrich-Alexander University Erlangen-Nürnberg, spolu s řadou českých a mezinárodních subdodavatelů.

O společnosti Honeywell

Produkty a řešení od Honeywell Aerospace Technologies se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví, v kosmické oblasti i v řadě pozemních systémů. Obchodní jednotka Aerospace Technologies vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, tepelné, energetické a ovládací systémy a mnoho dalších řešení. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, zajistit přímější a dochvilné lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte aerospace.honeywell.com nebo sledujte Honeywell Aerospace Technologies na platformě LinkedIn.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě s portfoliem podporovaným naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější a nejsložitější výzvy světa. Poskytujeme řešení a inovace pro letecký průmysl, automatizaci budov, průmyslovou automatizaci, automatizaci procesů a procesní technologie, které pomáhají činit svět chytřejším a bezpečnějším, ale také jistějším a udržitelnějším. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na honeywell.com/newsroom.

 

Unikátní český patent šetří energii. Pracuje s nevyužívaným teplem z odpadní vody

Spolu s teplou odpadní vodou odchází z domácnosti až 60 procent spotřebované energie. Česká společnost Akire vyvinula unikátní řešení, jak s tímto potenciálem dále efektivně pracovat. Její rekuperační výměník dokáže odebrat teplo z odpadní vody a znovu jej využít k předehřevu vody studené. Rodinným a bytovým domům se investice do něj vrátí v horizontu několika let, průmyslovým provozům dokonce během měsíců.

Zatímco spotřeba energie na vytápění díky lepším izolačním vlastnostem budov klesá, v případě ohřevu vody zůstává stejná, nebo se dokonce zvyšuje. Teplá voda ze sprch, praček nebo myček zároveň bez dalšího užitku odchází z budov pryč kanalizací. Cestu, jak tuto energii opětovně využít, nabízí patentovaná technologie české společnosti Akire.

„Princip je přitom poměrně jednoduchý,“ nastiňuje Vladimír Brandt, jednatel společnosti Akire. „Odpadní voda odcházející například ze sprchy nebo pračky má teplotu 30 až 35 stupňů. Rekuperační výměník Akiretherm toto teplo odebere a využije k předehřevu studené vody přicházející do objektu. Díky tomu tepelná čerpadla, kotle nebo výměníkové stanice ohřívají již vodu předehřátou, což v praxi znamená výraznou úsporu nákladů,“ doplňuje.

Těleso výměníku tvoří tepelně izolovaná dvouplášťová válcová nádoba z polypropylenu. V základním provedení dosahuje její výška a vnější průměr jednoho metru. Funguje přitom plně automaticky a nevyžaduje žádný elektrický pohon ani aktivní obsluhu. Po instalaci se stává součástí vodovodního a odpadního systému budovy a pracuje tiše, bez nutnosti regulace či náročnější údržby.

Pro rodinné a bytové domy i podniky

Výměníky Akiretherm jsou vyvinuty v několika provedeních. Verze Home je určena primárně pro rodinné a menší bytové domy. Model Profi zase využívají průmyslové objekty, prádelny, hotely nebo wellness a rehabilitační zařízení. U obou alternativ je nutné oddělení odpadní vody na šedou a splaškovou. U nové varianty Universal však tato podmínka odpadá.

„Model Universal pracuje s veškerou odpadní vodou. To umožňuje jeho snadnou a rychlou instalaci do stávajících bytových domů, hotelů a ubytoven nebo průmyslových provozů, bez nutnosti úpravy odpadů,“ popisuje Vladimír Brandt. V bytových domech se rekuperační výměník zpravidla instaluje v prostoru prvního nadzemního podlaží. U rodinných domů se nejčastěji volí umístění do země, případně do sklepních prostor.

Návratnost do pěti let i během pár měsíců

U systémů pracujících pouze s šedou vodou dosahuje průměrná roční účinnost přibližně 71 procent. V případě varianty pro veškerou odpadní vodu jde o zhruba 55 procent. „Návratnost investice se u rodinných domů pohybuje v horizontu čtyř až pěti let. V případě průmyslových podniků jde dokonce o měsíce,“ nastiňuje zástupce společnosti Akire.

U bytových domů s odděleným odpadem průměrná návratnost nepřesahuje 2 roky. V případě varianty Universal jde o 5 až 7 let. Samotná životnost zařízení se přitom pohybuje v intervalu od 20 do 25 let.

K zajištění co nejkratší návratnosti je navíc možné využít státní dotační podporu. Pro rodinné domy lze v programu Nová zelená úsporám získat aktuálně až 50 tisíc korun na centrální rekuperaci tepla z odpadní vody, pro bytové domy je možné čerpat 15 tisíc na každou bytovou jednotku. Pokud je objekt ve vlastnictví města nebo obce, činí částka dokonce 25 tisíc na jednotku.

Expanze po Evropě i do USA

Veškerou výrobu rekuperačních výměníků zajišťuje společnosti Akire sama. Zařízení Akiretherm Home je chráněno užitným vzorem, přičemž jeho zdokonalená verze byla podána jako vynález. „S ohledem na naši plánovanou expanzi do zahraničí jsme podali žádost o mezinárodní ochranu v Německu, Polsku, Itálii, Slovensku, Rakousku a USA, která je aktuálně v řešení,“ uzavírá Vladimír Brandt.

O společnosti Akire a technologii Akiretherm

Společnost Akire je český výrobce a inovátor v oblasti rekuperace tepla z odpadních vod. Vyvíjí a vyrábí zařízení Akiretherm, které umožňuje zpětné získávání až 80 % tepla z odtékající šedé nebo splaškové vody. Tím významně snižuje energetickou náročnost rodinných i bytových domů, hotelů či průmyslových provozů. Technologie Akiretherm je plně automatická a nepotřebuje elektřinu ani obsluhu, funguje čistě na fyzikálních principech proudění vody. Díky dlouhé životnosti, minimální údržbě a rychlé návratnosti investice představuje ekologické, tiché a spolehlivé řešení, které šetří peníze i životní prostředí.

 

Apify přichází s výzvou pro vývojáře. Rozdá 1 milion dolarů za tvorbu nástrojů pro webscraping, automatizaci a sběr dat pro AI

Praha 3. listopadu 2025 – Rozdělit až 1 milion dolarů (21 milionů Kč) mezi talentované vývojáře z celého světa – to je cílem výzvy The Apify $1M Challenge české platformy pro získávání dat z webu. V soutěži, která potrvá až do konce ledna 2026, budou účastníci usilovat o vytvoření těch nejkvalitnějších a uživatelsky nejoblíbenějších nástrojů (tzv. Aktorů) pro sběr dat z webu nebo automatizaci. Vývojáři mohou získat odměny za aktivní uživatele u každého publikovaného nástroje a celkově si tak přijít až na 2 000 dolarů za každý jeden Aktor. Mohou se také ucházet o hlavní ceny v celkové hodnotě 60 tisíc dolarů. Svou výzvou Apify do Česka přináší formát, který světová vývojářská komunita zná například ze Silicon Valley. Zároveň takto symbolicky oslavuje deset let budování své platformy.

„Apify začalo původně jako vývojářská platforma pro web scraping, ale postupně se vyvinulo v největší světový marketplace s nástroji pro extrakci dat z webu. Na Apify Store je nyní přes 8 tisíc Aktorů, které používá 25 tisíc zákazníků z celého světa. Věříme, že užitečných Aktorů může být mnohem více a mohou řešit mnoho nových úkolů, a proto spouštíme Apify $1M Challenge, abychom podpořili svoji vývojářskou komunitu k nalezení a vývoji těchto nových řešení,“ vysvětluje Jan Čurn, spoluzakladatel a CEO Apify.

Až 10 tisíc dolarů za kvalitu i aktivní uživatele
Soutěže se zúčastní prvních pět nástrojů, tzv. Aktorů, které vývojáři po registraci publikují na Apify Store. Za každý Aktor, který splní základní kritéria jako dokumentaci a kvalitní kód, mohou účastníci získat 2 dolary za každého aktivního uživatele, a to od minimální hranice 50 uživatelů (100 dolarů). Za každý Aktor mohou získat 2 000 dolarů, a tedy celkem dosáhnout až na 10 tisíc dolarů.

„Chceme vývojáře odměnit nejen za samotnou tvorbu, ale i za to, že vytvoří něco, co bude lidem skutečně pomáhat. Proto účastníky motivujeme primárně odměnou za aktivní uživatele. V rámci výzvy je možné obdržet další ceny na základě hodnocení poroty – za první místo si výherce odnese 30 tisíc dolarů, za druhé 20 tisíc a za třetí 10 tisíc dolarů. Zároveň pak každý týden dáme speciální cenu 2 tisíce dolarů pro nejlepší Aktor,“ doplňuje Čurn.

Nezávislí vývojáři mohou prostřednictvím Apify store své scrapingové nástroje dlouhodobě monetizovat. Dodnes od jeho spuštění Apify takto vývojářům vyplatilo více než čtyři miliony dolarů. Letos v září přitom překonalo hranici půl milionů dolarů vyplacených během jednoho měsíce.

Registrace do výzvy jsou již spuštěné na webu apify.com/challenge. Kampaň oficiálně začíná 3. listopadu 2025 a potrvá až do 31. ledna 2026.

Více o Apify

Web scrapingová platforma Apify umožňuje firmám těžit data z webů a získat data pro AI. Zároveň dokáže automatizovat jakékoli workflow, které člověk dělá manuálně ve webovém prohlížeči, a následně jej spustit ve větším měřítku v cloudu. Jednou z klíčových služeb společnosti je také otevřené tržiště s takzvanými Aktory – cloudovými programy, které lze snadno spouštět, sdílet, integrovat a stavět na nich. Těch Apify nabízí přes 3 000. Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek určitá data, a vytvořili proto platformu, která k tomu nabízí nástroje. Mezi jejich klienty patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.

 

Tři litry filtrované vody za 1 Kč: Lokni zjednodušuje tarify a zlevňuje

Praha, 3. listopadu 2025 – Lokni, český projekt zaměřený na dostupnost pitné filtrované vody ve veřejném prostoru, přichází se zásadním zjednodušením svých tarifů. Nadále umožňuje načepovat si s mobilní aplikací Lokni zdarma 0,5 litru neperlivé vody, a zároveň výrazně zjednodušuje a zlevňuje prémiové tarify. Roční tarif vyjde nově na pouhou 1 Kč denně (365 Kč ročně), měsíční pak na 3 Kč denně (89 Kč měsíčně). Lokni tak pokračuje ve své filozofii nabídnout kvalitní pitnou vodu z bezpečného zdroje všem.

Nový systém tarifů Lokni přináší zásadní zjednodušení a zlevnění. Základní balíček bude nově dostupný zdarma pro všechny s QR kódem skrze mobilní aplikaci Lokni v rámci celé sítě. Prémiové balíčky zlevňují až o polovinu. Měsíční tarif vyjde na 89 Kč (3 Kč za den) a roční tarif na 365 Kč, což odpovídá symbolické 1 Kč za den. Novinkou je třídenní tarif za 29 Kč (tedy 10 Kč za den). Každý z tarifů uživateli umožňuje načepovat si tři litry perlivé nebo neperlivé filtrované chlazené vody denně.

„Sázíme na jednoduchost. Půllitr vody zdarma a férové prémiové tarify pro studenty nebo ty, kteří často cestují hromadnou dopravou a zkrátka si nechtějí pořád vodu kupovat v trafice nebo ji tahat z domu. Chceme co nejvíce rozšířit uživatelskou základnu i množství veřejných stanic,“ říká Petr Kasa, výkonný ředitel Lokni, s tím, že změny se týkají filtračních stanic na nádražích a vysokých školách. V Česku je jich už celkem 93, a to především tam, kde lidé tráví nejvíce času a kde je přístup k pitné vodě nejvíce potřeba.

Největší síť Lokni tvoří právě univerzity a vysoké školy, kde filtrační stanice denně využívají desetitisíce studentů. Lokni je zároveň součástí nádraží a dopravních uzlů, kde umožňuje cestujícím doplnit si láhev na cestu bez nutnosti nakupovat vodu v plastu. Nejvíce filtračních stanic má v současné době Praha, kde si vodu lze načepovat na hlavním nádraží, autobusovém nádraží Florenc nebo nádraží Libeň. Napříč republikou jsou stanice umístěny také na nádražích v Olomouci, Plzni, Kolíně, Českých Budějovicích, Ostravě a dalších městech.

Jen za letošní rok už si uživatelé z filtračních stanic Lokni načepovali přes 1,4 milionu litrů vody. Tento vývoj potvrzuje, že Češi stále více vnímají přístup k pitné vodě jako součást modernizace veřejné infrastruktury. Pokud by si stejné množství nakoupili v 0,5litrových PET lahvích, vzniklo by 2,8 milionu plastových lahví zbytečného odpadu. Aplikaci Lokni si stáhlo již přes 145 tisíc lidí.

Filtrační stanice zároveň fungují jako reklamní prostor. Jejich součástí je síť digitálních reklamních ploch, tzv. iCLV. Propojení iCLV ploch s bannery v mobilní aplikaci umožňuje firmám lepší interakci se studenty i získávání zpětné vazby například na konkrétní náborové kampaně nebo akce. „V rámci iCLV ploch se snažíme umisťovat reklamy, které jsou pro uživatele opravdu relevantní, často jde například o náborové kampaně na univerzitách. Tento dodatečný příjem z reklamy nám umožňuje nabídnout tarify za opravdu symbolické ceny,“ dodává Petr Kasa.

Přehled nových tarifů Lokni:

  • 0,5 litrů neperlivé vody – zdarma s mobilní aplikací Lokni
  • Třídenní tarif – nově za 29 Kč (10 Kč/den)
  • Měsíční tarif – nově za 89 Kč (3 Kč/den)
  • Roční tarif – nově za 365 Kč (1 Kč/den)

Všechny tarify uživateli umožňují načepovat si tři litry perlivé nebo neperlivé vody denně. Nově Lokni umožňuje i opakovanou platbu, na základě které se tarif po svém uplynutí sám obnovuje.

O Lokni:

Lokni je český projekt zaměřený na udržitelné řešení pitného režimu pomocí filtračních stanic, které poskytují čerstvou filtrovanou vodu do vlastní lahve bez produkce zbytečného plastového odpadu. S více než 145 tisíci uživateli a 93 filtračními stanicemi po celé ČR působí Lokni především na univerzitách, kde má své zařízení na 79 fakultách, a také ve veřejném prostoru, včetně 13 železničních nádraží a nově autobusového nádraží Florenc v Praze. Projekt díky svému řešení již ušetřil bezmála 16 milionů PET lahví a dál meziročně roste ve dvouciferných číslech. Kromě veřejných stanic projekt nabízí také řešení filtrace pitné vody pro domácnosti Lokni Ultimate nebo zařízení bez ovládání přes aplikaci vhodné pro základní a střední školy, firmy a jiné komerční objekty.

 

Nejvíc tíží slova, která si necháváme pro sebe. Vánoční kampaň T-Mobile povzbuzuje k propojení #MeziSvými

Loni o Vánocích otevřel T-Mobile téma bourání bariér. Letos navazuje příběhem o přerušených vztazích s lidmi, na kterých nám záleží. Nová vánoční kampaň připomíná, že technologie samy o sobě nestačí – skutečné spojení vzniká až když sami uděláme první krok. Stejně jako v předchozích letech jde o mezinárodní kampaň mateřské společnosti Deutsche Telekom pro deset evropských zemí. Ústřední video spot kampaně startuje v Česku již dnes.

Každý ten pocit zná – člověk, s nímž jsme si bývali blízcí, se pomalu vzdálí. Zpráva zůstane neodeslaná a ticho nás časem tíží čím dál víc. Vánoční kampaň připomíná, že znovu navázat spojení může být velmi snadné – stačí poslat jednu zprávu. Nejvíc nás totiž tíží slova, která si necháváme pro sebe.

Spojte se a buďte znovu #MeziSvými

Ústřední video spot kampaně vypráví příběh mladé ženy, kterou trápí neodeslaná zpráva pro její matku. Pocit nevysloveného se pro ni stává doslova břemenem – promění se v těžký pytel, který ji doprovází na každém kroku. Teprve když v sobě najde odvahu zprávu odeslat, spadne z ní i všechna tíha. „V období Vánoc si uvědomujeme nejvíc, jak důležité je být spolu a v kontaktu s blízkými. Letošní kampaní chceme připomenout, že prolomit mlčení někdy znamená víc než jen poslat zprávu. Je to o spojení, blízkosti a otevřenosti – tedy o hodnotách, které v T-Mobilu sdílíme a stojí i za myšlenkou naší platformy #MeziSvými,“ říká Michal Šlechta, ředitel značky a marketingové komunikace T‑Mobile.

Spuštění kampaně

Šedesátisekundový vánoční spot startuje v Česku 3. listopadu. Dále se do ní zapojí vedle Slovenska a Německa i všechny další země, kde skupina Deutsche Telekom působí. Spot se objeví v televizi, online, na sociálních sítích i v kinech. Doprovodí ho kratší verze ve formátech o délce 40, 30, 20, 15, 10 a 6 sekund – aby oslovily diváky napříč platformami a zachovaly sílu hlavního příběhu.

Vizitka kampaně

Agentura: INGO Stockholm

Kreativní vedení: Daniel Fisher, Stephan Vogel, Matt Longstaff

Produkce: Park Village, Londýn

Režie: Harry Bradbeer

Hudba / Zvukový design: Field Audio, Simon Köhler a Nicolaas van Reenen

Link na spot ZDE.

S telefonem jako gentleman: Motorola a Daniel Šmíd představují příručku digitální etikety pro moderní dobu

Společnost Motorola přikládá každému zákazníkovi v České republice k nejnovější verzi špičkového telefonu motorola razr 60 ultra jako dárek unikátní publikaci o slušném chování. S tímto luxusním, cenným a všestranným pomocníkem překračuje hranice běžné inovace a definuje styl chytrých telefonů. Připomíná však také, že skutečné vztahy začínají tam, kde končí displej. A právě proto vzniklo spojení s Danielem Šmídem, předním expertem na etiketu, s cílem oživit kultivovanou komunikaci a osobní styl prostřednictvím průvodce digitální etikety pro 21. století.

Ikonický telefon, ikonické chování

motorola razr 60 ultra je špičkový telefon. V prostředí, kde jsme neustále online, je důležité neztratit sebe sama – ani ohleduplnost vůči ostatním. „Nový Razr jsme navrhli pro lidi, kteří mají styl. Pro ty, kteří vědí, že méně je víc, a že skutečný luxus se pozná podle detailu. A právě detaily dělají i rozdíl mezi chováním, které zanechá dojem – a tím, které ho mohou pokazit,“ říká Karel Dörner, Marketing Manager značky Motorola. Proto každý nový uživatel telefonu motorola razr 60 ultra dostane něco navíc – limitovanou příručku o slušném chování s chytrým telefonem, kterou sestavil Daniel Šmíd. Nejde jen o gesto, je výzvou zpomalit, uvědomit si, jak nás technologie formují. A jak bychom s nimi měli nakládat s přirozenou sebejistotou a zároveň s respektem i ohleduplností.

20 pravidel, jak být s mobilem gentlemanem nebo dámou

V příručce Daniel Šmíd přehledně a s nadhledem shrnuje 20 základních principů chování s mobilem v různých situacích. Nečekejte suchopárná nařízení, ale inspiraci, jak být lepší verzí sebe sama v digitálním světě. „Chytrý telefon je dnes součástí naší osobnosti. Stejně jako oblečením, doplňky nebo slovníkem i s mobilem můžeme působit elegantně, nebo neomaleně. Rozdíl je často v maličkostech,“ říká Daniel Šmíd. Z příručky se dozvíte například:

  • jak být ohleduplný při používání telefonu v hromadné dopravě,
  • proč není nutné sdílet každý moment ze života – a jak poznat, kdy ano,
  • jak elegantně odmítnout hovor na nevhodném místě,
  • jak se vyhnout faux pas během obchodní schůzky, večeře, nebo návštěvy kina,
  • a jak díky telefonu nepřijít o skutečné vztahy v reálném světě.

Motorola razr 60 ultra: Design, technologie, zážitek

Samotný razr 60 ultra zůstává věrný své pověsti, spojuje prémiový design, moderní technologie a neuvěřitelnou praktičnost v jednom kompaktním zařízení. Díky dvěma

displejům nabízí snadné ovládání bez nutnosti telefon neustále otevírat. A k tomu perfektní kombinaci funčnosti a elegance. Je navržen pro ty, kdo očekávají od svého zařízení víc než jen výkon a stejně stylovou i výjimečnou technologii. Právě pro ně je tu i příručka, která připomíná, že skutečná přítomnost se neskrývá v online světě. Spočívá v umění rozlišit, kdy je důležitější být opravdu přítomen.

Pokud technologie ovládají náš svět, pak je na nás, jak jim dovolíme ovlivňovat naše chování. S motorolou razr 60 ultra a příručkou od Daniela Šmída získávají klienti motorola razr 60 ultra víc než jen telefon ale i návod, jak zůstat v této zrychlené době stylovým a ohleduplným člověkem.

SledovaniTV naděluje 3 promokanály na celý listopad

Podzimní večery vybízejí k odpočinku u dobrého filmu nebo zajímavého dokumentu. Proto SledovaniTV přináší v listopadu promokanály, které potěší všechny milovníky kvalitního obsahu. Po celý měsíc najdou uživatelé ve svém balíčku kanály Spektrum, Viasat History a JOJ Cinema.

Brno, 3. listopadu – V listopadu najdou uživatelé ve všech balíčcích jako dárek kanály Spektrum, Viasat History a JOJ Cinema. Čekají je špičkové dokumenty o historii, vědě a záhadách i výběr populárních filmů pro pohodové večery.

Co si určitě nenechat ujít?

Dokumentární kanál pro zvídavé diváky Spektrum nabízí například Tajemství megastaveb. Pořad o tom, jak vznikají rekordní mosty, mrakodrapy a tunely, které posouvají hranice nemožného.

Na Viasat History mohou uživatelé sledovat nový dvoudílný dokument Černá smrt – oběti moru, který se pokouší rozplést záhadu, která fascinuje historiky i vědce po staletí. Kde se mor poprvé objevil a kdo byl pacient nula, neboli první známá evropská oběť?

Na filmovém kanálu JOJ Cinema má své místo vždy film týdne a také nedělní klasika, která stojí za připomenutí. Z listopadových novinek zaujme například filmová série Skutečné vraždy.

„Listopad je ideální čas zpomalit a nechat se vtáhnout do zajímavých příběhů i objevování neznámého. Kanály Spektrum, Viasat History a JOJ Cinema přinášejí kombinaci kvalitních dokumentů a filmů, které potěší i inspirují,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 170 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 7 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na

6 měsíců, k dispozici je k tomu až 900hodinový prostor.

Součástí předplatného je také oblíbená streamovací služba prima+. Ta nabízí exkluzivní obsah, předpremiéry a vlastní tvorbu prima+ ORIGINALS.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce

Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.

Motorola uvádí na český trh výkonný, kompaktní a odolný model Edge 60 Neo

  • Motorola rozšiřuje nabídku chytrých telefonů oblíbené řady Edge 60
  • Nová verze Edge 60 Neo s pamětí RAM 12 GB a úložištěm 256 GB se objeví u prodejců již 5. listopadu s akční cenou 9 999 Kč
  • Nejlehčí telefon ve své třídě vyniká výkonností, kompaktností a odolností
  • 6,36“ displej pOLED s obnovovací frekvencí 120 Hz a špičkovým jasem až 3000 nitů je aktuálně nejjasnějším displejem ve své kategorii
  • Nový procesor MediaTek Dimensity 7400
  • Hlavní fotoaparát 50 MPx s čipem SONY LYTIA 700C
  • Akumulátor s kapacitou 5200 mAh a rychlým nabíjením (68 W, bezdrátově 15 W)

Motorola rozšiřuje oblíbenou řadu telefonů Motorola Edge 60 o novou verzi Edge 60 Neo. Nový model Edge 60 Neo je ideální chytrý telefon pro uživatele, kteří požadují kombinaci solidního výkonu, kompaktního designu a vysoké odolnosti. Zákazníci získají za výhodnou cenu všestranný chytrý telefon se špičkovým displejem, výkonným akumulátorem a pokročilým fotoaparátem, který nabízí skvělé zážitky při každodenním používání i v náročnějších podmínkách.

Motorola Edge 60 Neo zaujme na první pohled svým elegantním designem. Díky optimalizovaným rozměrům příjemně padne do ruky a vejde se do každé kapsy. Nový model od značky Motorola je navíc nejlehčím telefonem ve své třídě a od svých konkurentů se odlišuje i pozoruhodnou sofistikovaností. Dojem moderní elegance umocňuje speciální povrchová úprava hebká na dotek ve spojení s barvami Pantone.

Na atraktivní vzhled navazuje solidní technika a pokrokový software využívající inovativní technologii moto ai. Hlavním uživatelským rozhraním je 6,36“ displej pOLED s plynulým a precizním zobrazováním díky obnovovací frekvenci 120 Hz. Rozlišení Super HD a podpora HDR10+ zajišťuje ještě ostřejší, bohatší a realističtější obraz. Ten je navíc až do posledního detailu dobře viditelný i na přímém slunci, protože nová Edge 60 Neo má aktuálně nejjasnější displej s úhlopříčkou 6,36 palce a může se pochlubit špičkovým jasem až 3000 nitů.

Srdcem chytrého telefonu je nový procesor MediaTek Dimensity 7400 s robustním výkonem. Technologie moto ai zjednodušuje uživatelům každodenní život v mnoha ohledech. Může jim poskytovat shrnutí nepřečtených oznámení nebo připomínat nejdůležitější úkoly a události. Moto ai pracuje ve skrytu na pozadí a usnadňuje veškerou komunikaci. Umělá inteligence moto ai ve spojení s všestrannými profesionálními režimy pomůže i při pořizování skvělých fotografií a videí v jakémkoli prostředí. Hlavní fotoaparát disponuje čipem SONY LYTIA 700C s rozlišením 50 MPx, sensorem OIS a světelností f/1.8. Každý snímek bude věrně odrážet kreativitu uživatele, ať se jedná o zachycení detailů z dálky teleobjektivem s rozlišením 10 MPx, makro záběry z mimořádné blízkosti, nebo selfie s vysokým rozlišením.

Napájení má na starosti akumulátor s kapacitou 5200 mAh, která zaručuje dlouhou výdrž po celý den i při velkém vytížení telefonu. Doplňování elektrické energie je u chytrého telefonu Edge 60 Neo snadné a rychlé. Novinka v portfoliu značky Motorola disponuje totiž vyspělými technologiemi rychlého a bezdrátového nabíjení. V prvním případě lze nabíjet technologií TurboPower™ s výkonem až 68 W, ve druhém případě je podporován nabíjecí výkon až 15 W.

Model Edge 60 Neo se sklem Gorilla Glass 7i odolným proti pádu a poškrábání je připraven na cokoli. Svědčí o tom certifikovaná odolnost vůči vodě, prachu a dalším nepříznivým podmínkám v souladu s přísnými standardy MIL-STD-810H, IP68 a IP69.

Dostupnost a cena

Společnost Motorola uvádí na český trh nový model Edge 60 Neo s pamětí RAM 12 GB a úložištěm o kapacitě 256 GB, který bude dostupný u vybraných prodejců od 5. listopadu. Doporučená zaváděcí cena je stanovena na 10 999 Kč. Zákazníci mohou v rámci uvedení na trh použít slevový kód ve výši 1 000 Kč, s nímž se akční cena nového chytrého telefonu Edge 60 Neo sníží na 9 999 Kč.

Motorola sociální sítě

Motorola – YouTube

motorola (@Moto) / X

Motorola LinkedIn

Motorola | Facebook

Motorola | Instagram

O Lenovo & Motorola
Společnost Lenovo je globální technologická velmoc s tržbami 57 miliard USD, která se umístila na 248. místě v žebříčku Fortune Global 500 a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti vyrábějící osobní počítače s kapesním až cloudovým portfoliem zařízení s podporou AI, připravených na AI a optimalizovaných pro AI (osobní počítače, pracovní stanice, chytré telefony, tablety), infrastruktury (servery, úložiště, edge, vysoce výkonné výpočty a softwarově definovaná infrastruktura), softwaru, řešení a služeb. Pokračující investice společnosti Lenovo do inovací, které mění svět, vytvářejí spravedlivější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Společnost Lenovo je kótována na hongkongské burze cenných papírů pod názvem Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Více informací naleznete na https://www.lenovo.com, a nejnovější zprávy si můžete přečíst prostřednictvím našeho StoryHub.

Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Společnost Motorola Mobility je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky https://www.lenovo.com, a nejnovější zprávy si můžete přečíst prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Právní prohlášení o vyloučení odpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktu mohou být závislé na síti a podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. „LYTIA“ je registrovaná ochranná známka nebo ochranná známka společnosti Sony Group Corporation. Referenční barva Pantone a design čipu PANTONE jsou použity se souhlasem společnosti Pantone LLC. © Pantone LLC, 2025. Všechna práva vyhrazena. Jedná se o autorizovaný produkt s licencí Pantone vyráběný společností Motorola. Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Dolby a Dolby Atmos jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories. Corning a Gorilla jsou registrované ochranné známky společnosti Corning Incorporated. Bose a Sound by Bose jsou ochranné známky společnosti Bose Corporation. Swarovski® je registrovaná ochranná známka společnosti Swarovski AG. USB Type-C® a USB-C® jsou registrované ochranné známky společnosti USB Implementers Forum. Slovní značka a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky vlastněné společností Bluetooth SIG, Inc. a jakékoli použití těchto značek společností Motorola podléhá licenci. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2025 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

Dell uvedl na český trh špuntová sluchátka z řady Pro Plus s umělou inteligencí

Praha, 29. října 2025 – Společnost Dell Technologies uvádí na český trh bezdrátová sluchátka Dell Pro Plus Earbuds navržená pro profesionály, kteří vyžadují špičkové komunikační vlastnosti. Vynikají mikrofonem s potlačením hluku s AI trénovanou na více než 500 milionech zvukových vzorků. Samozřejmostí je také dotykové ovládání nebo dlouhá výdrž. Z pohledu hybridního pracovního prostředí je důležité jejich snadné nasazení do firemního prostředí a následná správa IT oddělením.

Sluchátka Earbuds (EB525) patří do rodiny Dell Pro, tedy řady produktů určených hlavně pro využití ve firmách. Modely Plus v názvu vždy nabízí nejvyšší možný výkon i škálovatelnost produktů.

„Nová sluchátka Dell Pro Plus Earbuds spojují nadčasový design a uživatelskou přívětivost s tradičně vysokou kvalitou a technologickou vyspělostí značky Dell. Mají vše důležité, aby svým uživatelům pomáhaly zvyšovat produktivitu i komfort v éře hybridní práce,“ říká Alice Mičková, Client Product Specialist z české pobočky společnosti Dell Technologies. „Tato novinka doplňuje na českém trhu portfolio Dell Pro. V létě jsme v něm představili například prémiový konferenční soundbar SB725 nebo přenosné konferenční reproduktory Dell Pro Speakerphones,“ dodává.

S AI trénovanou na 500 miliony ruchů

Při vývoji sluchátek Dell Pro Plus Earbuds byl kladen důraz na co nejvyšší kvalitu zvuku během komunikace. Stejně jako v létě představený soundbar a přenosné konferenční reproduktory, i tato špuntová sluchátka disponují technologií adaptivního aktivního potlačení hluku (ANC) založeného na AI. Mikrofony sluchátek dokáží účinně odfiltrovat okolní ruchy a zřetelně zachytit hlas uživatele. Technologie využívá neuronovou síť trénovanou na více než 500 milionech vzorků okolního hluku, takže i v rušném prostředí zůstává řeč čistá a srozumitelná. V situacích, kdy je třeba vnímat dění kolem, lze snadno aktivovat režim Enhanced Transparency, ve kterém sluchátka do uší propouští přirozené zvuky z okolí.

Certifikována na Microsoft Teams Open Office

Špuntová sluchátka Dell Pro Plus Earbuds jsou také prvními sluchátky tohoto typu na světě, která získala certifikaci Microsoft Teams Open Office. Ta je zárukou vysoké kvality zvuku i ve sdílených nebo hlučných kancelářských prostředích. Sluchátka jsou navíc certifikována pro aplikace Teams a Zoom, což garantuje jejich bezproblémovou kompatibilitu s nejpoužívanějšími profesionálními komunikačními platformami.

Snadné ovládání a dlouhodobý komfort

Sluchátka Dell Pro Earbuds jsou navržena pro dlouhé nošení, kdy s aktivním ANC vydrží až 5 hodin hovoru, a v kombinaci s dobíjecím pouzdrem pak celkem 16,5 hodiny. Pouze při poslechu pak sluchátka nabídnou hodnoty 8 hodin s aktivním ANC, resp. 33 hodiny bez něj. S možností rychlonabíjení vystačí 5 minut dobíjení na jednu hodinu hovoru. Součástí balení nejsou obvyklé tři, ale rovnou čtyři různé velikosti silikonových nástavců, které zajistí komfort i při dlouhodobém nošení. Ovládání je intuitivní, pomocí dotykových gest lze přijímat hovory, měnit hlasitost, přepínat mezi hudbou a hovory nebo aktivovat potlačení hluku.

Snadné začlenění do firemního prostředí

Také z pohledu správy a konektivity splňují nejmenší prémiová sluchátka Dell nároky na firemní nasazení. Nechybí možnost párování až s osmi zařízeními a v nabíjecím pouzdře je umístěný USB-C dongle pro snadné připojení k počítači. Sluchátka podporují možnost centrální správy v prostředí aplikace Dell Display and Peripheral Manager (DDPM), která umožňuje aktualizaci firmwaru a konfiguraci zařízení napříč firemní sítí. K ladění uživatelských zvukových profilů poslouží aplikace pro chytré telefony Dell Audio. Sluchátka Dell Pro Plus Earbuds navíc splňují normu IP54 pro odolnost vůči prachu a stříkající vodě, takže jsou vhodná i pro náročnější pracovní prostředí.

Dostupnost

Sluchátka Dell Pro Plus Earbuds (EB525) jsou na českém trhu již dostupná.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Exit mobile version