Společnost Motorola nabízí fotbalovým fanouškům jedinečný zážitek s FIFA Club World Cup 2025™

Motorola je oficiálním partnerem chytrých telefonů FIFA

Společnost Motorola Mobility potvrdila, že je oficiálním partnerem chytrých telefonů FIFA Club World Cup™ 2025. Partnerství s FIFA se vztahuje také na Mistrovství světa ve fotbale 2026™, které se bude konat v USA, Kanadě a Mexiku, a na Mistrovství světa ve fotbale žen 2027™ v Brazílii.

Společnosti Motorola a FIFA budou během mistrovství světa klubů FIFA 2025™ prezentovat své společné nadšení pro inovace a vytvářet nezapomenutelné zážitky, díky nimž se fanoušci ocitnou v centru dění. Motorola využije svou ikonickou značku prostřednictvím aktivací na hřišti, které budou inspirovat a zapojovat fanoušky po celém světě.

Cílem společnosti Motorola jako oficiálního partnera chytrých telefonů je také spojit se s jedním z nejpopulárnějších a nejoblíbenějších sportů na světě – fotbalem. To podtrhuje hluboké spojení společnosti Motorola se sportem a odráží její základní hodnoty: vášeň, energii a inovace. Společnosti Motorola a Lenovo jsou připraveny nabídnout integrované a inovativní technologie, které učiní fotbal přístupnějším a vzrušujícím pro všechny – globálně rozvinou hru a vytvoří nové zážitky založené na umělé inteligenci a technologiích pro fanoušky po celém světě.

V rámci závazku společnosti Motorola vůči fanouškům budou mít zákazníci od 4. června do 28. června při nákupu vybraných zařízení Motorola u prodejce Mobil Pohotovost možnost vyhrát nezapomenutelný zážitek z Mistrovství světa klubů FIFA 2025™.

Vítězové získají nejen vstupenky na zápas, ale také cestu a ubytování – a zažijí tak skutečně jedinečný zážitek z finálového utkání. Finále se uskuteční 13. července v New Yorku.

Jak se zúčastnit? Je to snadné a vzrušující:

  • Kupte si chytrý telefon Motorola ze série moto g, motorola edge nebo motorola razr v období od 4. do 28. června
  • Vyplňte soutěžní formulář na speciální stránce: www.motorola.com/fifa

Uzávěrka soutěže je 28. června a vítězové budou oznámeni krátce poté na oficiální stránce MotorolaCZSK na Instagramu.
Pravidla soutěže najdete zde: www.motorola.com/fifa

Víceleté partnerství společnosti Motorola s FIFA začalo nedávným Mistrovstvím světa v plážovém fotbale FIFA Seychely 2025™ a dalším krokem je Mistrovství světa klubů FIFA 2025™ – kde bude Motorola podporovat FIFA a všech 32 kvalifikačních týmů, které se utkají v 63 velkolepých zápasech na 12 různých místech. Jedná se o dosud nejkomplexnější a nejglobálnější fotbalový turnaj.

Ať už na písku nebo na největších světových fotbalových scénách, tato partnerství ztělesňují snahu společnosti Motorola inspirovat, podporovat a oslavovat svou globální komunitu prostřednictvím smysluplných zážitků.

Komentář: Evropská pravidla pro baterie se mění. Nová klasifikace přináší větší bezpečnost

Evropská komise udělala důležitý krok směrem k bezpečnějšímu a efektivnějšímu nakládání s bateriemi. Nové rozhodnutí 2025/934 zásadně mění způsob klasifikace odpadních baterií v Evropské unii. Rozhodnutí vstoupí v platnost 9. června 2025, ale do praxe se začne promítat až od 9. listopadu 2026. Podle Tomáše Peška z kolektivního systému REMA Battery dává přechodné období všem aktérům dostatek času na zavedení potřebných změn.

Nejvýraznější novinkou rozhodnutí Evropské komise v přenesené pravomoci (EU) 2025/934 je přehodnocení míry rizika některých baterií, zejména těch s obsahem lithia. Ty budou nově klasifikovány jako nebezpečný odpad. Důvodem je jejich rostoucí zastoupení na trhu a zvýšené riziko požárů při nesprávném zacházení. Rozhodnutí tak reaguje na reálné problémy z praxe a posiluje bezpečnost při sběru, přepravě i recyklaci.

Nové kódy a přesnější třídění odpadu

Zároveň dochází k zásadní revizi kódového systému pro bateriový odpad. Nově budou mít vlastní kódy nejen různé typy baterií podle chemického složení (například lithium, sodík, zinek), ale i materiály vznikající při výrobě a recyklaci – například elektrolyt, směsi elektrod nebo recyklační strusky. Některé starší kódy zcela mizí, jiné se výrazně zpřesňují. Výsledkem je mnohem detailnější a přehlednější klasifikace, která umožní lepší řízení celého životního cyklu baterií.

Rozhodnutí zároveň sjednocuje terminologii s nařízením o bateriích (EU) 2023/1542. Pro praxi to znamená konzistentní jazyk napříč legislativou, přesnější vykazování dat i lepší vymahatelnost pravidel. Významně se zlepší kvalita statistických výstupů, která bude nově přesněji odrážet skutečný stav na trhu a zpětného odběru odpadních baterií.

Od legislativy k reálné implementaci

Z pohledu kolektivního systému hodnotíme tuto změnu jako zásadní posun k cirkulární ekonomice. Zavádí systém, který odpovídá současným technologiím, vývoji trhu i požadavkům na udržitelnost. Věříme, že přispěje nejen k vyšší bezpečnosti, ale i k efektivnější recyklaci a opětovnému využití cenných surovin. Na změnu se již připravujeme a našim partnerům budeme poskytovat podporu po celé přechodné období.

Plné znění rozhodnutí 2025/934 je k dispozici na tomto odkazu.

Autor komentáře: Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, s.r.o., která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie působících v České republice.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií.

Svým klientům REMA Battery nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými přenosnými bateriemi. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Battery působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií.

Podrobné informace najdete na adrese www.remabattery.cz.

 

Promění AI Bitcoin v mrtvou vzpomínku na první digitální vzpouru?

Je Bitcoin bezpečný? Vyplatí se do něj investovat? Poroste ještě jeho cena? Budeme s ním jednou platit na každém rohu? To všechno jsou otázky, které si dnes denně pokládají statisíce kryptoměnových nadšenců po celém světě. Debatují nad těmito tématy, aniž by si uvědomovali, že každé z nich může být brzy naprosto bezvýznamné. Ohrozí postupující vývoj kvantového výpočtu současnou podobu Bitcoinu?

Kryptoměny s Bitcoinem v čele dlouho ovládaly žebříčky nejvíce vyhledávaných slov mezi technologickými nadšenci. To se však změnilo s příchodem umělé inteligence, která převzala titul tech tématu číslo jedna a AI je podle Google Trends dnes přibližně 5,7krát vyhledávanější než Bitcoin. Ze Sama Altmana a dalších se staly nové technologické superstars a široká veřejnost si začala AI osvojovat v mnohem rychlejším tempu, než o jakém se kdy Bitcoinu snilo.

Jenže AI není jen novým miláčkem publika a Bitcoin neodsouvá jen na druhou kolej. AI je technologie, která může Bitcoinu pravděpodobně jednoho dne zlomit vaz a to zejména, pokud bude propojena s kvantovými počítači. Bitcoin je krásný ve své jednoduchosti, jenže právě jeho jednoduchost je zároveň jeho slabinou. Využívá totiž křivkovou kryptografii (ECDSA), jejíž bezpečnost je založena na tom, že klasickým počítačům by trvalo miliony let prolomit privátní klíče. Kvantové počítače by ale pomocí Shorova algoritmu mohly stejný úkol zvládnout během několika hodin.

Pak by AI mohla začít drtit jednotlivé privátní klíče jako louskáček na ořechy. Podle vědců by k prolomení šifrování Bitcoinu stačilo asi 2 000 až 3 000 stabilních kvantových bitů, tzv. qubitů, a miliardy kvantových operací. Ačkoliv to zatím neumíme, technologický pokrok silně naznačuje, že k tomu nemusí být daleko. Bitcoin se sice může bránit, musel by však přejít na post-kvantovou kryptografii, což by ale znamenalo nutnost konsenzu celé sítě, vznik nových těžařských strojů, které by někdo musel vyrobit a zaplatit, a to vše s koordinací bez chyby lidského faktoru.

Co by nastalo? Nenapadají mě jiná slova než fork, chaos, odpor a neustále se prohlubující latence, kterou bude AI nemilosrdně využívat pro lámání ECDSA šifrování, louskání dalších a dalších klíčů a ničení kryptosítí. Podobný scénář už jednou ukázala historie sítě Ethereum a The DAO. Když byla v roce 2016 ukradena obrovská část prostředků kvůli zranitelnostem v kódu, komunita musela učinit těžké rozhodnutí – rozdělit blockchain hard forkem, aby ochránila uživatele. Tento krok však vyvolal rozkol a vznikly dvě samostatné sítě: Ethereum a Ethereum Classic.

AI jako ultimátní hacker

Žádný systém totiž není bezpečný a nikdy nebyl. Pokud dnes hackerské týmy hledají chyby, mezery a díry týdny a měsíce, AI poháněná kvantovým výpočtem by mohla potřebovat pouze minuty. Stejně rychle, jako dnes odpoví na otázku, co uvařit k večeři, má potenciál za pár let stejně rychle vymýšlet tisíc způsobů útoků a všechny je i otestovat, aniž by musela jít občas spát. Nebude nástrojem hackerů, ale svébytným exploit enginem.

AI se neustále vyvíjí, učí, a s každým promptem, tokenem a zpětnou vazbou je robustnější a chytřejší. Oproti tomu Bitcoin je záměrně pomalý, rigidní a těžkopádný. Máme tu závod geparda a želvy, jenže v tomto případě gepard želvu nepředběhne, ale rovnou ji sežere. AI si bude vytvářet vlastní decentralizované inteligentní sítě a vybuduje autonomní DAO s algoritmickou správou hodnoty, aniž by čekala na konsenzus. Nové digitální měny řízené umělou inteligencí pravděpodobně nebudou založeny na těžbě ani klasickém konsenzu, ale na datech, reputačních systémech a prediktivním vyhodnocování chování uživatelů. Jejich hodnota se může odvíjet od tzv. dynamického důvěrového skóre, které bude určováno v reálném čase na základě transakcí, míry přínosu a dostupnosti zdrojů.

Takové systémy nebudou vyžadovat klasickou infrastrukturu jako jsou burzy nebo těžaři, ale spolehlivý tok dat, který umožní adaptivní úpravy ekonomických pravidel na základě prediktivních modelů. Místo tradiční decentralizace může jít o formu autonomní, datově řízené ekonomiky schopné samoregulace. Už dnes existují projekty jako Autonolas nebo Fetch.ai, které kombinují AI a decentralizované řízení, čímž předznamenávají, co může přijít.

Bitcoin jako muzeální exponát?

Stane se z Bitcoinu relikvie, vzpomínka na jednu z úžasných technologických kapitol? Může být vystavován podobně, jako jsou dnes ve vitrínách první generace herních konzolí či Nokia 3310. Bitcoin by připomínal první digitální vzpouru, a stal by se digitálním zlatem pro sběratele, ale již by nebyl motorem pokroku – tuto roli by převzala umělá inteligence.

AI nebude hledat návod. AI si sama napíše pravidla, vytvoří měnu a začne hrát své vlastní Monopoly. Přeskočí tě, zatímco Bitcoin si ještě bude dávat hlasování, jestli může zvednout nohu. V té chvíli už se nebude rozhodovat o vítězi. Bude po zápase.

Roman Berglowiec, CEO Everbot

Nedostatečný kontrast či prázdné odkazy. Webové stránky tisíců firem musí být od června dostupné pro zdravotně znevýhodněné

V České republice začne na konci června platit takzvaný Evropský zákon o přístupnosti. Ten pro tisíce tuzemských firem bude znamenat, že jejich web musí být přístupný osobám se zdravotním znevýhodněním. Většina těchto společností tak bude muset své webové prezentace upravit. Ve čtyřech pětinách případů bývá podle expertů problémem nedostatečný kontrast mezi textem a pozadím, mezi další nejčastější chyby patří absence alternativního textu ke klíčovým obrázkům, chybějící popisky u formulářových polí či prázdné odkazy.

Od 28. června začne v České republice platit Evropský zákon o přístupnosti. Ten mimo jiné nařizuje, aby byly weby, e-shopy, mobilní aplikace a další digitální služby přístupné i pro osoby se zdravotním znevýhodněním. Dotkne se přitom velké části webů firem, institucí a větších či menších značek.

Co vlastně musí webové stránky obsahovat, aby novou směrnici splňovaly? V praxi jde například o správné alternativní texty u klíčových obrázků, funkční navigaci přes klávesnici, čitelný kontrast písma nebo dobře popsané formuláře. Důležitá je i kompatibilita s asistivními technologiemi, jako jsou čtečky obrazovky. „Evropský zákon o přístupnosti zohledňuje primárně koncové zákazníky. Ačkoliv samozřejmě lze předpokládat, že i v sektoru business-to-business mohou nastat případy, kdy může mít konkrétní uživatel webu specifické potřeby,“ uvedl Radek Pavlíček ze Střediska pro pomoc studentům se specifickými nároky Masarykovy univerzity.

E-shopy, poptávkové formuláře i konfigurátory na webu

Zákon se nebude vztahovat na mikropodniky s méně než 10 zaměstnanci a ročním obratem nižším než 2 miliony euro. Mimo tuto podmínku však dopadne na široké spektrum odvětví, explicitně hovoří například o finančních službách či elektronických komunikacích – například telefonní či e-mailové služby. Zároveň také zmiňuje služby elektronického obchodování. A do této skupiny již patří velká část e-shopů na českém trhu.

„Úplně postačí, pokud má daná firma na webu pro koncové zákazníky například online formuláře, ze kterých plyne smluvní vztah. Může jít například o rezervaci hotelu, objednávku zboží nebo registraci na školení. Případně pokud na webových stránkách využívá různé konfigurátory a online kalkulace. V takovém případě na ni totiž směrnice o přístupnosti dopadá také,“ řekl Jan Polzer, ředitel webového oddělení agentury Lesensky.cz.

Nejčastější problémy

Podle Radka Pavlíčka přitom současné znění zákona zatím u přístupnosti používá jednoduchou dichotomii – web buď pravidla splňuje, nebo ne. „Legislativa je bohužel postavena tak, že i drobné porušení některého z požadavků, byť jeho vliv na uživatele je minimální, formálně staví výrobek či službu mimo zákon,“ sdělil Pavlíček s tím, že by bylo vhodné v rámci novely zákona zohledňovat i horizontální priority – tedy i když některé méně důležité prvky či části webu nebudou mít dostatečný barevný kontrast, web bude stále považován za přístupný, protože toto nebude pro uživatele představovat bariéru.

Právě nedostatečný kontrast mezi textem a pozadím na domovské stránce bývá z hlediska přístupnosti nejčastějším problémem. „Podle studie WebAIM Million 2025 jde zhruba o čtyři pětiny případů. Ve více než polovině případů jsou pak problémem nevyplněné alternativní texty ke klíčovým obrázkům, v téměř polovině případů jsou zmiňovány chybějící popisky u formulářových polí či odkazy bez viditelného textového obsahu, případně bez jakéhokoli obsahu, který by dával smysl pro asistivní technologie. Často to ale mohou být i méně zjevné problémy, firmám proto zpracováváme detailní analýzu všech aspektů,“ doplnil Jan Polzer.

Zmíněná studie WebAIM Million 2025 každoročně analyzuje přístupnost domovských stránek milionu nejnavštěvovanějších webů. Na každé stránce se přitom v průměru nacházelo z hlediska přístupnosti 51 chyb. Meziročně se přitom jednalo o pokles zhruba 10 procent, v roce 2024 těchto pochybení bylo v průměru necelých 57. „Je však dobré vnímat tuto hodnotu v širším kontextu. Na stránce sice může být 50 chyb, ale žádná z nich takového charakteru, že by uživatelům znemožňovala ten web používat. Na druhou stranu mnohdy stačí, když je na stránce chyba jediná, ale z pohledu uživatelů kritická,“ řekl Pavlíček.

Změna se dotkne tisíců firem

Podle něj je přitom složité uvést konkrétní číslo, kolika firem, značek či institucí se nová pravidla o přístupnosti webů dotknou. Budou jich však minimálně tisíce, řada z nich přitom o této legislativní novince netuší.

Existují však i výjimky, které již na úpravách svých webů začaly pracovat. „Přístupnost webů se týká i služeb městské a regionální dopravy. Stejně jako se dlouhodobě snažíme lidem se zdravotním znevýhodněním co nejvíce usnadnit cestování městskou hromadnou dopravou, řešíme i to, aby se snadno dostali k potřebným informacím online. Ve spolupráci s Masarykovou univerzitou jsme náš web upravili tak, aby odpovídal požadavkům nové legislativy o přístupnosti – a to s předstihem. Pro nás je ale důležitější, že web je díky tomu lépe použitelný pro všechny a cestujícím se zrakovým znevýhodněním nabídne komfortní přístup k informacím,“ uzavřel generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Xiaomi a Gran Turismo oznamují partnerství: Xiaomi SU7 Ultra míří do Gran Turismo 7

Londýn, Velká Británie, 7. června 2025 — Společnosti Xiaomi a Polyphony Digital při příležitosti prvního závodu série Gran Turismo World Series 2025 oznámily zásadní partnerství. V rámci této spolupráce se do světoznámého závodního simulátoru Gran Turismo 7 pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 5 oficiálně zařazuje Xiaomi SU7 Ultra — vysoce výkonný a luxusní vlajkový elektromobil značky Xiaomi. Jde zároveň o první automobil Xiaomi, který se kdy objevil v této herní sérii.

Gran Turismo je celosvětově uznáváno jako jeden z nejrealističtějších jízdních simulátorů, jehož technické parametry věrně odrážejí skutečné jízdní výkony vozidel. Jeho vliv přesahuje svět her — podněcuje inovace v oblasti jízdní dynamiky a bezpečnosti a zároveň spojuje automobilové nadšence po celém světě. Zařazení vozu Xiaomi SU7 Ultra do této platformy odráží vzestup chytrých a vysoce výkonných elektromobilů v automobilovém průmyslu.

V květnu 2025 se tvůrce série Gran Turismo Kazunori Yamauchi setkal v Pekingu se zakladatelem, předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Xiaomi Lei Junem. Během návštěvy absolvoval Yamauchi podrobnou testovací jízdu s modelem Xiaomi SU7 Ultra a zároveň si prohlédl výrobní závod Xiaomi na elektromobily v oblasti Yizhuang.

Kazunori Yamauchi uvedl:

„Máme velkou radost ze zahájení spolupráce se společností Xiaomi. Čínský automobilový průmysl zaznamenal v posledních letech rychlý rozvoj a Xiaomi, jako nový hráč v tomto odvětví, již dokázalo vytvořit výjimečné vozidlo, model Xiaomi SU7, který se stal klíčovým prvkem komplexního chytrého ekosystému značky zahrnujícího chytré telefony, nositelnou elektroniku i domácí spotřebiče. Mimo to prototyp Xiaomi SU7 Ultra překonal dosavadní výkonnostní hranice na okruhu Nürburgring. Byl jsem svědkem těchto úspěchů a hluboce na mě zapůsobila odvaha, zvídavost, vášeň a neúnavné úsilí společnosti Xiaomi při dosahování takových milníků. Tento duch je mi velmi blízký a silně rezonuje s filozofií Gran Turismo a Polyphony Digital.“

Lei Jun uvedl:

„Silně rezonujeme s vizionářskou filozofií pana Yamauchiho, který věří, že technologie mohou přispět k lepší společnosti. To dokonale odpovídá poslání společnosti Xiaomi — umožnit všem lidem na světě žít lepší život díky dostupným a inovativním technologiím. Právě sdílené hodnoty vytvořily základ pro toto partnerství. Celosvětová pověst série Gran Turismo pro nekompromisní kvalitu a dokonalý uživatelský zážitek je pro nás velkou ctí, a proto si velmi vážíme toho, že bylo Xiaomi SU7 Ultra do této hry zařazeno. Těšíme se, že hráčům Gran Turismo i automobilovým nadšencům po celém světě přiblížíme schopnosti chytrých, vysoce výkonných elektromobilů, jakým je právě ten náš.“

Při oficiálním oznámení partnerství Yamauchi vyzdvihl Xiaomi SU7 Ultra jako výjimečný vůz v segmentu chytrých elektromobilů. Zdůraznil, že jeho konkurenceschopný výkon na Severní smyčce Nürburgringu jasně dokazuje působivé inženýrské schopnosti týmu Xiaomi EV.

Xiaomi završilo v roce 2024 svůj ekosystém „Human × Car × Home“ uvedením svého prvního chytrého elektromobilu Xiaomi SU7. Vrcholná verze Xiaomi SU7 Ultra přináší vlastní technologické inovace, včetně systému Xiaomi HyperEngine V8s (27 200 ot./min; 578 k; 635 Nm), což je interně vyvinuté uspořádání se třemi elektromotory.

S celkovým výkonem 1 548 k, maximální rychlostí přes 350 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy drží Xiaomi SU7 Ultra hned několik traťových rekordů mezi čtyřdveřovými vozy.

Konstrukce modelu Xiaomi SU7 Ultra využívá až 21 karbonových dílů s celkovou plochou pokrytí 5,5 m², čímž dosahuje optimálního rozložení hmotnosti a zároveň zdůrazňuje luxusní zpracování. Design vozu tak spojuje dynamický výkon s elegancí.

Vývojový tým Xiaomi EV podrobuje technologie jako vektorování točivého momentu a adaptivní tlumení náročným testům na závodních okruzích včetně Nürburgring Nordschleife, aby zajistil, že vynikající ovladatelnost a bezpečnost v reálných podmínkách se naplno promítne i do samotného řidičského zážitku.

Aby Xiaomi EV mohlo nabízet špičkové produkty spojující výjimečný výkon a maximální bezpečnost, věnuje jeho vývojový tým rozsáhlý čas přímému vývoji a testování na legendárních okruzích včetně Nürburgringu. Díky neustálému ladění na trati dochází k postupnému dolaďování jízdní dynamiky.

Technologie, které obstály v náročných podmínkách profesionálních závodních okruhů, jsou následně systematicky přizpůsobeny pro sériovou výrobu — čímž dochází k přenosu skutečného závodního inženýrství do běžného silničního provozu.

Výkonnostní testování na světově proslulých závodních okruzích představuje nejvyšší prověrku pro automobilky, které chtějí doladit svou technologii a kvalitu. Společnost Xiaomi EV pevně věří, že špičkové časy na kolo nejsou jen o hrubém výkonu — jsou důkazem technologické vyspělosti, nekompromisní kvality a vysokých bezpečnostních standardů.

Na akci Zhoucan Ren, hlavní testovací jezdec a vedoucí vývoje jízdní dynamiky ve společnosti Xiaomi EV, uvedl: „Náš tým bude na Nürburgringu přítomen nepřetržitě, abychom mohli neustále zdokonalovat naše vozy a posouvat hranice toho, co je možné v kategorii vysoce výkonných luxusních vozidel.“

Xiaomi SU7 Ultra bude do hry Gran Turismo 7 integrováno prostřednictvím společného vývojového procesu s týmem Xiaomi EV, přičemž důraz bude kladen na věrné ztvárnění luxusního designu a jízdní dynamiky vozu. Tento vysoce výkonný elektromobil tak zamíří do světa Gran Turisma a stane se dostupným hráčům po celém světě.

Do budoucna plánují Xiaomi a Gran Turismo úžeji spolupracovat na vývoji koncepčního vozu Xiaomi VISION GRAN TURISMO.

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a na hlavní trh hongkongské burzy (Hong Kong Stock Exchange) vstoupila 9. července 2018 (1810.HK). Xiaomi je společnost zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, jejímž jádrem jsou smartphony a chytrý hardware propojené přes platformu IoT.

S vizí „Přátelství s uživateli a být tou nejvíc cool společností v jejich srdcích“ Xiaomi neustále usiluje o inovace, špičkovou uživatelskou zkušenost a vysokou provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty za poctivé ceny, aby lidem po celém světě umožnila lepší život díky inovativním technologiím.

Xiaomi patří mezi přední světové výrobce smartphonů. V březnu 2025 dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) přibližně 718,8 milionu (včetně smartphonů a tabletů) globálně. Společnost také vybudovala světově vedoucí platformu spotřebitelského AIoT (AI + IoT), která ke 31. březnu 2025 zahrnovala přibližně 943,7 milionu chytrých zařízení připojených k její platformě (kromě smartphonů, notebooků a tabletů). V říjnu 2023 Xiaomi představilo vylepšenou strategii „Human × Car × Home“ — chytrý ekosystém, který hladce propojuje osobní zařízení, chytré domácí produkty a automobily. Xiaomi vždy staví člověka do centra svého přístupu a zavazuje se poskytovat komplexní, lépe propojené zážitky. Produkty Xiaomi jsou dostupné ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2024 byla společnost Xiaomi zařazena na seznam Fortune Global 500 už šestý rok po sobě.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

Více informací o společnosti Xiaomi naleznete na: https://www.mi.com/global/discover/newsroom

O společnosti Polyphony Digital a hře Gran Turismo

Gran Turismo™ je videohra vyvinutá společností Polyphony Digital Inc., dceřinou firmou Sony Interactive Entertainment Inc. Od svého prvního uvedení v Japonsku v roce 1997 si tato mnoha cenami ověnčená herní série vydobyla pověst nejrealističtějšího závodního simulátoru, a to díky věrné grafice, fyzikálním modelům odpovídajícím skutečnosti a mimořádné pozornosti k detailům.

Společnost Polyphony Digital a její legendární tvůrce Kazunori Yamauchi zásadně změnili žánr závodních her.

Více informací:

https://www.gran-turismo.com/
https://www.polyphony.co.jp/

NVIDIA RTX Blackwell GPU pomáhají při profesionálním střihu videa

Tento týden se blog RTX AI Garage věnuje tomu, jak GPU NVIDIA RTX Blackwell usnadňují střih videa.

NVIDIA GeForce RTX řady 50 a RTX PRO Blackwell jsou navrženy tak, aby se vypořádaly s běžnými překážkami při profesionálním střihu. Díky speciálnímu hardwaru pro kódování a dekódování videa ve formátu 4:2:2 umožňují až 10× rychlejší zpracování a plynulé přehrávání záznamů ve vysokém rozlišení, včetně 8K se 75 snímky za sekundu.

To znamená rychlejší export, snazší střih záběrů z více kamer a odstranění potřeby proxy nebo nadměrného úložiště.
GPU RTX Blackwell akcelerují také desítky pokročilých funkcí využívajících AI v předních aplikacích, jako je DaVinci Resolve Studio 20, Adobe Premiere Pro a Wondershare Filmora. Patří sem redukce šumu v reálném čase, efektivní maskování a generativní nástroje AI pro tvorbu a rozšiřování obsahu. Vše pohání nejnovější jádra Tensor Cores společnosti NVIDIA. Nový režim Ultra High Quality navíc dále zvyšuje kvalitu exportu do formátů HEVC a AV1 až o 5 %.

Přečtěte si celý blog s detailními informacemi: https://blogs.nvidia.com/blog/rtx-ai-garage-studio-adobe-premiere-davinci-resolve-blackwell/

A nenechte si ujít keynote CEO NVIDIA Jensena Huanga v rámci NVIDIA GTC Paris na veletrhu VivaTech 11. června.

První slovenská audiokniha namluvená AI klonem autora k nerozeznání od originálu

Žltá kniha budovania značky je první slovenskou audioknihou namluvenou hlasovým klonem autora. Slovenský podnikatel a expert na budování značek Mišo Pastier využil služeb českého kreativního AI studia Fameplay. Místo 96 hodin ve studiu ke zrodu audioverze jeho brandové bible stačily 3 hodiny. Mišo Pastier jako první na Slovensku využil AI technologii pro tvorbu své audioknihy a stal se tak průkopníkem v oblasti AI technologií pro tvorbu audioobsahu. Jeho kniha je první slovenskou audioknihou namluvenou pomocí hlasového klonu autora, který od poslechu čtení samotného autora nerozpoznáte. Klon pracuje s emocemi a hlasem velmi pokročilým způsobem. Audiokniha je již dostupná na portálu Audiolibrix ve slovenštině a brzy vyjde i v dalších překladech.

Revoluce v audioprodukci: 96 hodin vs. 3 hodiny

Tradiční cesta k audioknize vede přes stovku hodin práce v nahrávacím studiu. Pro neprofesionálního herce či dabéra, tedy pro autora Žlté knihy budovania značky, podnikatele Miša Pastiera by to představovalo desítky týdnů práce. Hlasový trénink, následovaný 96 hodinami nahrávání ve studiu (reálně 3-4 hodiny denně po několik týdnů). Pro úspěšného podnikatele a investora by to znamenalo náklady obětovaných příležitostí v hodnotě desítek tisíc eur.

Místo toho si Mišo Pastier vybral inovativní řešení od českého AI studia Fameplay. Díky jejich zkušenostem a postupům, které si postavili sami za použití nejlepších nástrojů vyzkoušených v praktické produkční práci. Mišo Pastier strávil pouhé 3 hodiny ve Fameplay studiu při režírovaném klonování svého hlasu. Výsledkem je hlasový klon nerozpoznatelný od originálu. Klon, který dokáže intonovat a měnit projev stejně jako jeho majitel. Navíc využití hlasového klonu zkrátilo produkci audioknihy zásadním způsobem. Fameplay mluví o tom, že jsou aktuálně schopni 1 hodinu audioknihy vyrobit v průměru za 3 hodiny práce s hlasovým klonem.

Juraj Felix, CEO Fameplay, konstatuje: ”Nemohli sme si priať lepšieho autora než je Michal. Jeho kniha je obsahovo našľapaná, obsahuje množstvo sprievodného vizuálneho materiálu, ktorý bolo potrebné opísať zaujímavým spôsobom, a k tomu má formu jedného z najlepších AI klonov, ktoré sme vytvorili. Vďaka nemu teraz dokážeme škálovať MIchalovu knihu do každého jazyka sveta.”

Slovenština, čeština a další jazyky bez akcentu

Mišo Pastier k technologickému průlomu říká: „Veľmi sa teším z tohto technologického úspechu, ktorý pomôže mnohým podnikateľom. Česko a Slovensko sú malé trhy, a tak je expanzia pre mnohé biznisy nevyhnutná. Firmy a majitelia vďaka AI technológiám budú môcť škálovať svoj obsah rýchlejšie a efektívnejšie s väčším dosahom a dopadom na nových zákazníkov.“

Unikátní výhodou hlasových klonů je schopnost mluvit v jakémkoliv jazyce bez cizího přízvuku. „Čechy a Slováky čeká konečně důstojný způsob, jak mluvit obstojně v sousedním jazyce, aniž by kazili krásnou slovenštinu nebo se trápili s vyslovováním ‚ř‘,“ komentuje s vtipem Anna Bohoněk, Business Lead ve Fameplay. Hlasové klony dávají největší smysl přesně v momentě, kdy je potřeba autora rozmluvit do jazyků jimiž sami nemluví. Nemusí se ani jednat o komplikované jazyky jako slovenština, ale nabízí se třeba jazyky jako britská nebo americká angličtina, španělština nebo francouzština.

Informace pro editory

O knize: „Žltá kniha budovania značky“
Žltá kniha budovania značky je praktický průvodce budováním značky od jednoho z nejrespektovanějších slovenských expertů na marketing a branding.
Audio verze: Audiokniha je dostupná na Audiolibrix

O Fameplay: Emmy Award studio předefinovává AI tvorbu

Fameplay je jediné české kreativní AI studio vlastnící Emmy Award, které redefinuje způsob tvorby audiovizuálního obsahu pomocí generativní umělé inteligence. Specializuje se na:

  • Hlasové klony pro audioknihy, podcasty a firemní komunikaci
  • Hyper-realistické avatary a digitální dvojníky
  • Dabing do dalších jazyků s automatickou synchronizací rtů
  • Brandové hlasy jako součást firemní identity
  • Syntetické a hybridní reklamy ve stylu hollywoodské produkce

Studio má bohaté zkušenosti s citlivými projekty – loni na žádost Katky Žbirko naklonovali a „rozezpívali“ hlas zesnulého Mirka Žbirky, který ve spolupráci s Universal Music dokončil nedokončenou píseň „Nora“.

Youtube https://youtu.be/PiSltoiej0Y
LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/fame-play/

AWS představuje nová opatření pro digitální suverenitu a správní strukturu AWS European Sovereign Cloud

BRANDENBURG – 6. června 2025 – Společnost Amazon Web Services (AWS) oznámila vznik nezávislé evropské správní struktury pro AWS European Sovereign Cloud. Zároveň v Evropě vzniká i dedikované bezpečnostní operační centrum (SOC) a nová mateřská společnost, která se bude řídit místní legislativou a povedou ji Evropané. První výkonnou ředitelkou společnosti bude Kathrin Renz, současná viceprezidentka AWS Industries.

AWS European Sovereign Cloud bude prvním plně vybaveným a nezávisle provozovaným suverénním cloudem, který nabídne technické zabezpečení, právní ochranu a provozní autonomii. Zákazníci a partneři získají přístup ke stejnému portfoliu služeb AWS včetně bezpečnosti, výkonu, dostupnosti a inovací jako je například AWS Nitro System – vše při zachování nejvyšších standardů evropské digitální suverenity. Spuštění se očekává do konce roku 2025.

Evropská správa, provoz a kontrola

AWS vytvoří novou evropskou organizační strukturu včetně mateřské společnosti a tří dceřiných firem se sídlem v Německu. Vedení společnosti, včetně nejvyššího vedení a pozice specialisty pro bezpečnost a ochranu soukromí, se ujmou výhradně občané EU žijící v EU.

AWS rovněž ustanoví nezávislou poradní radu, která bude povinna jednat v nejlepším zájmu AWS European Sovereign Cloud. Členy rady budou čtyři občané EU, včetně alespoň jednoho nezávislého člena, který nebude nijak spojený s Amazonem. Rada bude zajišťovat odborný dohled, bezpečnostní standardy a provozní odolnost i v případě výpadků.

Cloud bude navržen s maximální provozní odolností, včetně možnosti pokračovat v provozu i při úplném výpadku konektivity se zbytkem světa. Klíčoví zaměstnanci AWS budou mít nezávislý přístup ke zdrojovému kódu, který je nezbytný pro fungování služeb.

Zkušené vedení z Evropy

Vedení AWS European Sovereign Cloud se ujme Kathrin Renz, německá manažerka s více než dvacetiletou praxí v evropském a globálním technologickém sektoru. Bude odpovědná za správu, bezpečnost, dodržování předpisů a zajištění souladu s legislativou EU.

„Zákazníci nám říkají, že nechtějí volit mezi funkcionalitou a suverenitou. AWS European Sovereign Cloud jsme proto navrhli tak, aby spojoval plnou sílu AWS s požadavky na digitální suverenitu,“ říká Kathrin Renz.

Provozní autonomie v EU

AWS zajišťuje, že veškerá infrastruktura, provoz, technologie i personál zůstanou výhradně v EU. Provoz AWS European Sovereign Cloud bude zcela oddělen od globálních operací – přístup k datovým centrům, zákaznické podpoře i technickým službám budou mít pouze zaměstnanci AWS žijící v EU.

Cloud bude mít vlastní evropskou síťovou infrastrukturu včetně autonomního připojení přes AWS Direct Connect. Také bude provozovat svou vlastní instanci Amazon Route 53, DNS řešení využívající výhradně evropské domény nejvyšší úrovně. AWS rovněž zřídí evropskou kořenovou certifikační autoritu, díky které bude možné plně autonomně provozovat zabezpečené SSL/TLS certifikace v evropském prostředí.

Bezpečnost bude zajištěna v Evropě

Bezpečnost bude garantovat evropské bezpečnostní operační centrum (SOC), řízené evropským bezpečnostním expertem. SOC bude uplatňovat osvědčené globální bezpečnostní postupy AWS, které zahrnují vícevrstvé zabezpečení od fyzické infrastruktury až po síťové a aplikační vrstvy.

AWS zároveň zavádí Sovereign Requirements Framework (SRF) – soubor technických, právních a provozních opatření, která reflektují očekávání zákazníků, regulátorů i průmyslových standardů v EU. Framework bude plně transparentní: Zákazníci získají přístup k auditním zprávám přes AWS Artifact.

Dlouhodobý závazek k Evropě

Amazon působí v Evropě více než 25 let. Od roku 2010 zde investoval přes 250 miliard eur a zaměstnává přes 225 000 lidí. Týmy IT specialistů v Irsku a Německu se podílí na vývoji technologií jako Amazon EC2 či AWS Nitro System.

AWS European Sovereign Cloud bude spuštěn v Braniborsku v Německu do konce roku 2025. Amazon ho podpoří investicí ve výši 7,8 miliardy eur a nabídne evropským zákazníkům kompletní portfolio služeb AWS i partnerských řešení.

NETGEAR oznamuje akvizici bezpečnostní společnosti Exium

San Jose, Kalifornie – 5. června 2025 – Společnost NETGEAR, přední poskytovatel síťových řešení, oznámila akvizici společnosti Exium, která se specializuje na kybernetickou bezpečnost. Akvizicí NETGEAR rozšiřuje své portfolio o integrované síťové a bezpečnostní služby určené zejména pro malé a střední podniky a poskytovatele spravovaných služeb.

Exium je poskytovatel technologie SASE (Secure Access Service Edge), která umožňuje propojit síťové a bezpečnostní služby do jednoho řešení. Tato technologie bude integrována do cloudové platformy NETGEAR Insight, čímž vznikne jednotné řešení zahrnující kabelové i bezdrátové sítě, firewall a další bezpečnostní prvky. Výsledkem bude platforma, kterou mohou snadno spravovat i menší IT týmy nebo externí poskytovatelé služeb.

Umělá inteligence mění prostředí kybernetických hrozeb nejen pro velké, ale i pro malé a střední podniky. Řešení pro tento segment jsou však často příliš složitá nebo vyžadují oddělenou správu. Díky integraci technologie Exium do naší platformy Insight nabídneme zákazníkům jednoduché a efektivní řešení, které lze snadno nasadit i spravovat,“ uvedl Pramod Badjate, prezident a generální ředitel divize NETGEAR for Business.

Po dokončení akvizice, které se očekává do konce druhého čtvrtletí letošního roku, se generální ředitel Exium Farooq Khan připojí k vedení NETGEAR for Business a povede další rozvoj bezpečnostních řešení společnosti.

NETGEAR akvizicí potvrzuje svůj závazek poskytovat inovativní cloudová řešení, která zjednodušují správu sítí a zvyšují bezpečnost podnikových zákazníků po celém světě.

Originální tisková zpráva NETGEAR Delivers on the Next Milestone of its Enterprise Vision with the Acquisition of Exium, Bringing Integrated Networking and Security to Small and Medium Enterprises.

O společnosti NETGEAR, Inc.

Společnost NETGEAR (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií navržených tak, aby zjednodušily a zlepšily životy lidí, umožnila jim spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Společnost má sídlo v San Jose v Kalifornii a pobočky se nacházejí po celém světě.Spojte se se společností NETGEAR: Twitter, Facebook, Instagram a blog společnosti NETGEAR na adrese NETGEAR.com nebo tiskovém středisku NETGEAR.

©2025 NETGEAR, Inc., NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností v USA a/nebo dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů slouží pouze k identifikačním účelům a mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků Informace obsažené v tomto dokumentu se mohou změnit bez předchozího upozornění. Společnost NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí v tomto dokumentu. Všechna práva vyhrazena.

Dune: Awakening s DLSS 4 a novinky v GeForce NOW

Tento týden DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation násobí snímkovou frekvenci v Dune: Awakening, která byla dnes spuštěna v rozšířeném přístupu pro majitele edic Deluxe a Ultimate. Kromě toho je nyní již všem hráčům k dispozici EA SPORTS F1® 25, která nabízí path tracing a podporu celé sady technologií DLSS, včetně Ray Reconstruction. Detaily nabízí tento článek.

  • Dune: Awakening od společnosti Funcom umožňuje hráčům ponořit se do bohatého a nápaditého světa vytvořeného Frankem Herbertem a oživeného Denisem Villeneuvem společně se společností Legendary Entertainment. Hra kombinuje odvahu a kreativitu sandboxových her o přežití se sociální interaktivitou rosáhlého multiplayeru. Dnes je v rámic rozšířeného přístupu otevřena majitelům edic Deluxe a Ultimate. Oficiální vydání následuje 10. června. Nabídne DLSS Super Resolution, které lze prostřednictvím NVIDI App upgradovat na vylepšený Transformer AI model pro lepší kvalitu obrazu. A pokud se aktivuje společně s Multi Frame Generation, znásobí snímkovou frekvenci v průměru 4,9× v rozlišení 4K s maximálním nastavením.
  • F1® 25 od EA SPORTS vůbec poprvé v sérii představuje efekty path tracingu, které zlepšují realismus zobrazení. Majitelé GeForce RTX mohou aktivovat funkci DLSS Ray Reconstruction, která nahrazuje tradiční denoisery jednotným modelem umělé inteligence. Majitelé GeForce RTX řady 50 mohou navíc aktivovat DLSS 4 s Multi Frame Generation a znásobit tak výkon, majitelé GeForce RTX řady 40 mohou zrychlit snímkovou frekvenci pomocí DLSS Frame Generation a všichni hráči s GeForce RTX mohou využít DLSS Super Resolution. Při použití DLSS 4 s Multi Frame Generation, DLSS Ray Reconstruction a DLSS Super Resolution se v rozlišení 4K s nastavením Ultra High a path tracingem během závodu v nočním mokrém Bahrajnu za účasti 20 vozů znásobí výkon v průměru 7,9×.

Kromě nových her je zpět soutěž #GeForceSummer s RTX! Pokud budou hráči sledovat GeForce a GeForce NOW na sociálních sítích, mohou zkusit štěstí a vyhrát GeForce RTX řady 50, výkonné herní PC s GeForce RTX od společností Falcon Northwest, Maingear a ORIGIN a další ceny, které přijdou v průběhu léta. Také startuje akce RTX Watch & Win – až se během největších akcí, jako je Summer Game Fest, objeví nové trailery, bude méožné prostřednictvím sítí vyhrát dárkové karty na Steam.

GeForce NOW přidá v červnu do knihovny 25 nových her

Červen je tu a s ním nová vlna her, které mohou členové streamovat z cloudu. V průběhu měsíce bude k dispozici 25 titulů a 10 z nich již tento týden včetně výše zméneho rozšířeného přístupu do Dune: Awakening. Později v červnu to budou např. FBC: Firebreak (Steam a Xbox, k dispozici na PC Game Pass, 17. června) a REMATCH (Steam a Xbox, k dispozici na PC Game Pass,19. června). Dostupná bude samozřejmě i nová aktualizace pro Zenless Zone Zero, která vychází 6. června.

Zde je kompletní seznam novinek v knihovně z tohoto týdne:

  • Symphonia (novinka pro Xbox, k dispozici na PC Game Pass, 3. června)
  • Pro Cycling Manager 25 (novinka ve službě Steam, 5. června)
  • Tour de France 2025 (novinka ve službě Steam, 5. června)
  • Dune: Awakening (novinka ve službě Steam, 5. června )
  • 7 Days to Die (Xbox)
  • Clair Obscur: Expedition 33 (Epic Games Store)
  • Cubic Odyssey (Steam)
  • Drive Beyond Horizons (Steam)
  • Police Simulator: Patrol Officers (Xbox, k dispozici na PC Game Pass)
  • Sea of Thieves (Battle.net)

A pro zbytek června:

  • Dune: Awakening (novinka ve službě Steam, June 10)
  • MindsEye (novinka ve službě Steam, 10. června)
  • The Alters (novinka ve službě Steam a Xbox, k dispozici v rámci služby PC Game Pass, 13. června)
  • Architect Life: A House Design Simulator (novinka ve službě Steam, 19. června)
  • Crime Simulator (novinka ve službě Steam, 17. června)
  • FBC: Firebreak (novinka, Steam a Xbox, k dispozici v rámci služby PC Game Pass, 17. června)
  • Lost in Random: The Eternal Die (novinka ve službě Steam a Xbox, k dispozici v rámci služby PC Game Pass, 17. června)
  • Broken Arrow (novinka Steam, 19. června)
  • REMATCH (novinka Steam a Xbox, dostupné v rámci služby PC Game Pass, 19. června)
  • DREADZONE (novinka Steam, 26. června)
  • System Shock 2: 25th Anniversary Remaster (Nová verze ve službě Steam, 26. června)
  • Borderlands Game of the Year Enhanced (Steam)
  • Borderlands 2(Steam a Epic Games Store)
  • Borderlands 3 (Steam a Epic Games Store)
  • Easy Red 2 (Steam)
Exit mobile version