Poradenská společnost BDO jmenovala partnerem Petra Vondraše, experta na DPH

Praha, 10. prosince 2024 – Vedení české poradenské skupiny BDO se rozšiřuje o nového partnera, kterým se stal Petr Vondraš. Ten je certifikovaným daňovým poradcem, který se specializuje zejména na problematiku daně z přidané hodnoty (DPH), přičemž je také členem sekce DPH Komory daňových poradců. Petr Vondraš tak doplňuje dosavadní pětici nových partnerů, kteří byli letos do této vedoucí role jmenováni.

Petr Vondraš má více než 20 let zkušeností v oblasti daňového a účetního poradenství se zaměřením na nepřímé daně, zejména daň z přidané hodnoty (DPH). Celou svou kariéru strávil ve společnostech, které jsou součástí dnešního BDO.

Jako daňový poradce poskytuje daňové služby zahraničním společnostem, včetně oblasti mezinárodního zdanění a registrace k DPH v České republice a dalších zemích Evropské unie, přípravy přiznání k dani z příjmů právnických osob a obecného daňového poradenství. Mimo to se věnuje i zdanění solárních a větrných elektráren.

„S Petrem spolupracuji již více než 20 let. Oceňuji jeho mimořádné odborné znalosti, skvělou práci pro naše klienty, ale také jeho všeobecný zájem udržet vysokou úroveň kvality profese daňového poradenství, kdy aktivně podporuje v odborném růstu nejen své kolegy v BDO, ale i jiné daňové poradce a odbornou veřejnost v tom, aby rozuměli změnám v daňové legislativě a dokázali své znalosti správně aplikovat v praxi,“ komentuje Miroslav Jandečka, řídící partner BDO v ČR. „Společnost BDO v České republice významně meziročně roste. Velkou zásluhu na tomto úspěchu mají naši zkušení odborníci, jako je právě například Petr Vondraš,“ dodává.

Petr Vondraš vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a v roce 2010 získal osvědčení daňového poradce. Publikuje v odborných časopisech specializovaných nakladatelství Wolters Kluwer a Verlag Dashöfer. Od roku 2012 pravidelně přednáší na téma DPH v ČR. Vyjma toho vystupoval jako přednášející i na mezinárodních konferencích v Německu, kde také publikoval pro odborný časopis společnosti Verlag C.H.BECK oHG.

Je spoluautorem 700stránkového Praktického komentáře k zákonu o dani z přidané hodnoty, který výkladově rozvádí jednotlivá ustanovení nového zákona platného od 1.1.2024, a autorem celé řady odborných článků. Za rok 2018 získal v hlasování odborné daňové veřejnosti 1. místo v soutěži Daňař roku v kategorii daň z přidané hodnoty.

„Roli partnera v poradenské společnosti vnímám jako aktivátora rozvoje lidí v BDO a navazování či prohlubování spolupráce s daňovými odborníky, institucemi a firmami. Protože se odborně věnuji především dani z přidané hodnoty, chtěl bych v prvním kroku dotvořit silný tým v oblasti DPH poradenství na úrovni celé BDO,“ uvedl ke jmenování daňový poradce Petr Vondraš.

Jmenování Petra Vondraše souvisí se současným rozvojem a růstem společnosti BDO, která během roku 2024 vyjma něj posílila o dalších pět partnerů. Těmi se stali daňoví poradci Jiří Nekovář, Monika Lodrová a Petr Linx, auditor Jiří Sedláček a nejnověji před Petrem Vondrašem pak Petra Pospíšilová, současná prezidentka Komory daňových poradců ČR, která byla do funkce prezidentky v listopadu 2024 znovuzvolena.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

Projekt Střediska Teiresiás Masarykovy univerzity pomáhá sluchově postiženým. T-Mobile jej podpořil v rámci výzvy „Česko bez předsudků“  

Lidé se sluchovým hendikepem, kterých jsou v české populaci statisíce, často bojují s předsudky. Nejen pro ně Středisko Teiresiás Masarykovy univerzity vytváří tzv. hybridní knihy. Jde o elektronický publikační formát, v němž jsou informace přístupné skutečně pro každého, a to i ve formě videa ve znakovém jazyce. Projekt podpořila i společnost T-Mobile v rámci grantové výzvy „Česko bez předsudků“, na které procesně spolupracovala Nadace VIA a organizace In IUSTITIA. Podpořená kniha poskytne primárně neslyšícím informace o předsudečném násilí a obraně proti němu v českém znakovém jazyce. Projekt má zároveň upozornit, že lidé se sluchovým postižením se o sebe dovedou postarat a žijí plnohodnotný život – stačí, když při tom nebudou muset čelit předsudkům a diskriminaci.   

Letos během února a března byla T-Mobilem otevřena grantová výzva Česko bez předsudků. Zapojily se do ní neziskové organizace, neformální skupiny a akademická pracoviště vyvíjející projekty ve prospěch skupin ohrožených předsudečným násilím, věnujícím se osvětě, vzdělávání nebo motivaci k nahlašování těchto skutků. Dle organizace In IUSTITIA jsou nejčastěji předsudečným násilím ohroženi lidé z důvodu své etnicity (Romové), národnosti (Ukrajinci), sexuální orientace (LGBTQ+), pohlaví (ženy) či zdravotního postižení. V rámci výzvy bylo podpořeno celkem osm organizací a projektů částkou celkem 1 500 000 korun.

Mezi jednu z těchto osmi iniciativ patří projekt Střediska Teiresiás pod Masarykovou univerzitou. To se zaměřuje na pomoc studentům se specifickými potřebami. Díky grantu ve výši 200 000 korun zde vznikla hybridní kniha zaměřená na předsudečné násilí. Pomocí překladu do českého znakového jazyka je text přístupný i těm, u nichž jde o hlavní komunikační jazyk a ten český jim nemusí být bezpečně srozumitelný.

 „Přišel jsem o sluch až jako náctiletý. V podstatě jsem v komunitě sluchově postižených ve výhodě, protože mateřský jazyk je pro mě čeština. Více než deset tisíc neslyšících Čechů to má ovšem jinak. Kvůli závažné sluchové vadě v raném věku neměli možnost si osvojit český jazyk v dostatečné míře, na rozdíl od jazyka znakového – ten je vizuální. Znakový jazyk však má jinou gramatickou strukturu než čeština, proto je pro ně čeština většinou jazykem, který se učí až jako druhý, de facto cizí,“ říká Alexandr Zvonek, vedoucí realizačního týmu. „Pro neslyšící od narození nebo raného věku, pokud nemají možnost vnímat mluvenou řeč, je proto nejvhodnější se při rozvoji komunikace orientovat na znakový jazyk. Ten si mohou snadno a rychle osvojit, rozvíjí se komunikační interakce, a tím i intelektové schopnosti. Bohužel až do devadesátých let u nás nebylo využívání znakového jazyka oficiálně podporováno a ve školách využíváno. Neslyšící děti se tak musely učit jazyk, který prakticky nemohly smyslově vnímat, a co hůř, v tomto nedostatečně osvojeném jazyce se musely i vzdělávat. To znamenalo výrazný deficit, jenž jim v konečném důsledku i ztěžoval společenské uplatnění.“

Kniha, která v rámci projektu vzniká, bude zejména neslyšící srozumitelně informovat o problematice předsudečného násilí, obraně vůči němu, prevenci i dostupnosti podpory. Distribuována bude prostřednictvím neziskových organizací, škol i sociálních sítí. Prelingvální neslyšící (nikdy neslyšeli nebo ztratili sluch dříve, než si osvojili mluvený jazyk) a sluchově postižení (širší skupina čítající statisíce lidí jen v Česku) se totiž i dnes navzdory výraznému zlepšení oproti minulosti setkávají s předsudečným násilím – může jít o slovní útoky nebo přecházení jejich potřeb, například odepření tlumočení do znakového jazyka, když o něj neslyšící požádá nebo s sebou tlumočníka dokonce přivede. Závažná je také diskriminace v zaměstnaní – přidělování podřadné práce neodpovídající kvalifikaci, finanční ohodnocení neodpovídající kvalifikaci nebo vyloučení z pracovního kolektivu. Problematika se přitom netýká jen neslyšících – dopadá i na stovky tisíc sluchově postižených lidi v Česku.

Hybridní překlad tam, kde je porozumění zásadní  

Hybridní knihy v sobě zahrnují běžnou textovou podobu, ale také audiostopu, a především videozáznam, kde text prezentuje mluvčí znakového jazyka. Díky tomu je sdělení přístupné komukoli, kdo ovládá český nebo český znakový jazyk. To je nezbytné u dokumentů, kde je klíčové přesné porozumění textu.

„Díky technologiím máme nyní možnost nabídnout neslyšícím text v jejich mateřském jazyce. Jedná se však o časově i finančně náročnou činnost, překlad jediné stránky zabere přibližně pět hodin času a zaměstná několik specialistů, zvlášť když se jedná o odbornou literaturu. Naše studio i odbornost jsme schopni nabídnout komukoli, kdo projeví zájem o překlady do českého znakového jazyka,“ říká Alexandr Zvonek a doplňuje: „Sluchově postižení se totiž zpravidla netrápí tím, že neslyší, ale trápí se bariérami, které jsou v jejich okolí a dají se odstranit. Naštěstí se už dnes často odstraňují – třeba titulky u pořadů v televizi, zajištění tlumočení do znakového jazyka nebo simultánního přepisu mluvené řeči. Hybridní knihy jsou dalším nástrojem pro překonání bariér a je naším zájmem, aby jich bylo co nejvíce.“

Odstraňování komunikačních bariér je zásadním tématem i pro iniciátora výzvy Česko bez předsudků, společnost T-Mobile. „Komunikace je v DNA naší společnosti, proto se pečlivě věnujeme i souvisejícím humánním otázkám, například snižování předsudečného násilí. Projekt Střediska Teiresiás v sobě snoubí obě tyto roviny a my jsme rádi, že můžeme společně s Nadací Via a organizací In IUSTITIA, která projektu poskytuje odbornou garanci, pomoci odstraňovat komunikační bariéry a dát lidem do rukou informace, jež potřebují, aby mohli žít kvalitnější život,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile. „Zároveň si uvědomujeme šíři dopadu projektu – s rostoucím věkem dožití bude sluchově postižených osob stále přibývat – je tedy důležité zvyšovat povědomí o této problematice.“

Na portálu Střediska Teiresiás jsou knihy dostupné zejména lidem se specifickými potřebami. Význam srozumitelných informací, včetně těch v českém znakovém jazyce, je ale mnohem širší – smysl dává rozšíření například směrem k právním dokumentům a běžnému úřednímu styku, kde neporozumění textu může mít neblahé následky. Omezení pro rychlejší přibývání publikací v hybridním formátu je nyní především finanční.

Více o projektu a možné pomoci zde: www.teiresias.muni.cz

Věděli jste, že?

Znakový jazyk není a nemůže být univerzální. Proto i drtivá většina národů má svůj vlastní jazyk, a to i ten znakový. V Evropě a v USA byly ovlivněny francouzským znakovým jazykem, který se začal pro vzdělávací účely používat nejdříve. Přesto jsou mezi nimi určité podobnosti. A právě ty umožňují v mezinárodním styku neslyšících používat umělý systém, tzv. mezinárodní znakový systém. Ten je v komunitě neslyšících uživatelsky úspěšnější než univerzální jazyk esperanto mezi slyšícími.

Novou výstavbu kanceláří v Praze provází komplikace, trhu mohou pomoci rekonstrukce

PRAHA, 11. PROSINEC 2024 – V Praze byla ve třetím čtvrtletí dokončena pouze jedna kancelářská budova. Neobsazenost se meziročně mírně zvýšila na 8,1 % a nájemné v centru města se dostalo na přibližně 29,00 eur za metr čtvereční měsíčně. Na trhu pokračují snahy o modernizaci některých starších nemovitostí, a to buď za provozu, nebo jejich dočasným stažením z trhu. Vyplývá z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku byla v Praze dokončena jen jedna jediná kancelářská budova. Šlo o rekonstrukci s názvem Riveroff Office House, který se nachází v blízkosti projektu PORT7 v Praze 7, v blízkosti důležitého uzlu veřejné dopravy. „Rekonstrukce původní nemovitosti byla zahájena již v roce 2019, ale vzhledem k tomu, že projekt několikrát změnil majitele, se protáhla na několik let. Protože bude budova využívána především pro potřeby současných majitelů, nemělo toto dokončení prakticky žádný vliv na míru neobsazenosti,“ přiblížil Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Celkem za uplynulá tři čtvrtletí letošního roku dokončili developeři v Praze 69 500 m² nových kanceláří v 7 projektech. Do konce roku přibude již jen zhruba 3 500 m². Pro rok 2025 očekávají experti z Colliers nárůst trhu o pouhých 23 400 m² kanceláří, což bude představovat jeden z nejslabších výsledků v historii trhu. „Naštěstí pro trh je potenciál růstu slibný. V každé zavedené pražské kancelářské lokalitě registrujeme několik projektů ve fázi přípravy,“ komentuje Josef Stanko s tím, že pokračující potíže s financováním, plánováním, povolováním a předpronájmem mohou ovšem plány developerů dramaticky ovlivnit. Někteří developeři jsou však sebevědomí a brzy by měli zahájit výstavbu svých projektů na spekulativní bázi.

Nárůst neobsazenosti je jen dočasný

Celková velikost pražského kancelářského trhu byla na konci třetím čtvrtletí 2024 přibližně stejná jako v předchozím čtvrtletí, tedy 3,95 milionu m². Meziroční nárůst činil zhruba jen 1 %. Vzhledem ke slabé výstavbě se trh zaměřuje také na modernizaci některých starších nemovitostí, a to buď za provozu, nebo jejich dočasným stažením z trhu.

Neobsazenost se sice meziročně zvýšila o 74 bazických bodů na 8,1 %, dle expertů Colliers však jen dočasně. Vzhledem k relativně malé velikosti trhu mohou mít totiž na neobsazenost krátkodobý vliv některé specifické případy, jako je dokončení nepronajatých projektů nebo reorganizace velkého nájemce. „Během třetího čtvrtletí došlo právě k posledně zmíněné situaci, tedy reorganizaci velkého nájemce. Očekáváme proto, že neobsazenost se začne snižovat díky současné úrovni aktivity na trhu, nadcházející omezené nové nabídce na trhu a optimistickým zprávám od některých pronajímatelů s volnými prostory,“ vysvětluje Josef Stanko s tím, že celkem je aktuálně k dispozici přibližně 318 200 m².

Aktivní trh, nájemci často zůstávají ve stávajících prostorách

Hrubá realizovaná poptávka činila ve třetím čtvrtletí 2024 podle statistik Colliers 132 600 m², přičemž 64 % připadlo na renegociace a podnájmy. Čistá poptávka pak dosáhla 48 200 m². „Letošní čísla ukazují, že trh může generovat poptávku po přibližně 200 000 m² nových kancelářských prostor. Z trhu víme, že řada společností aktuálně na trhu nové prostory hledala, ale protože nenašla vhodné prostory, setrvává zatím ve stávajících prostorách a stěhování o několik let odkládá, aby získala více možností,“ popisuje Josef Stanko a dodává, že trh v současné době není schopen uspokojit všechny požadavky velkých nájemců, zejména z hlediska kombinace lokality a času.

Nové kanceláře jsou dražší

Nájemné na pražském kancelářském trhu se v posledních třech kvartálech mírně zvyšovalo. Na konci třetího čtvrtletí 2024 se tzv. „prime“ nájemné v centru města dostalo na přibližně 29,00 eur za metr čtvereční měsíčně, ve vyhledávaných lokalitách širšího centra (například Karlín, Brumlovka, Smíchov) dosáhlo na 19,50 eur za metr čtvereční měsíčně a v okrajových lokalitách (například Nové Butovice, Hagibor, Chodov) zůstalo na úrovni přibližně 16,50 eur za metr čtvereční měsíčně. „Nejrychleji rostou ceny nových projektů. Za tímto růstem stojí zejména, ale ne pouze, technologické inovace, které jsou často do projektů implementovány, a ty samozřejmě něco stojí. Vzhledem k sílícímu zaměření na ESG po nich však roste poptávka i navzdory vyšší ceně,“ říká na závěr Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Dentons poskytovala poradenství YIT při zakládání společného podniku s RSJ Investments na výstavbu brněnského rezidenčního projektu

Praha, 9. prosince 2024 – Globální advokátní kancelář Dentons poskytovala poradenství finské stavební a developerské společnosti YIT při založení společného podniku (Joint Venture) s českou investorskou skupinou RSJ Investments na základě modelu spolupodílnictví, kdy YIT a RSJ Investments vlastní každá 50 procent.

Cílem společného podniku je vybudovat významný rezidenční projekt v oblasti Židenic v Brně.

Advokátní kancelář Dentons poskytovala poradenství při založení společného podniku i při koupi pozemku, na němž bude v několika etapách postaven obytný komplex. Projekt bude zahrnovat více než 750 bytů a také několik komerčních prostor. Výstavba by měla být zahájena v červnu 2025 a dokončení celého projektu se předpokládá v polovině roku 2031. Odhadovaná tržní hodnota bytů je více než 200 milionů eur.

Partnerka Markéta Tvrdá vedla tým, který tvořili právník Jan Sedlák a juniorní právnička Kateřina Bugnerová.

Markéta Tvrdá k tomu uvedla: „Náš tým poskytoval poradenství společnosti YIT při jejím předchozím partnerství se společností RSJ pro několik rezidenčních developerských projektů v Praze, včetně projektů Lappi Tornio a Vesi Hostivař. Jsme rádi, že jsme společnosti YIT pomohli expandovat mimo Prahu a využít příležitostí v oblasti rezidenčního a komerčního developmentu v Brně a regionu, kde poptávka po kvalitním bydlení rychle roste.“

O společnosti Dentons

Advokátní kancelář Dentons zastoupená ve více než 80 zemích světa pomáhá rozvíjet, chránit,

provozovat a financovat vaši organizaci poskytováním jedinečných globálních i úzce lokálních právních řešení. Polycentrický přístup, orientace na smysluplné cíle a aktivní uplatňování principů inkluze, rozmanitosti, rovnosti a trvalé udržitelnosti nám umožňují soustředit se na to, co je pro vás nejdůležitější. www.dentons.com

Rekordní Black Friday. Hlavním tahounem prodejů byl bezpochyby e-mailing

Praha, 9. prosince 2024: Black Friday byl letos opět extrémní, a to nejen z pohledu celkových tržeb, ale také využití marketingových kanálů. E-mailingová platforma Ecomail.cz hlásí více než 64 milionů odeslaných e-mailů během klíčového období od pátku 29. listopadu do pondělí 2. prosince, přičemž klienti zaznamenali výrazný nárůst míry otevření i konverzí. Různé přístupy k e-mailingu, segmentaci zákazníků a kombinaci s dalšími reklamními kanály ukázaly, jak důležitou roli hraje promyšlená marketingová strategie. Některé e-shopy představily specifické metody, které vedly ke dvoucifernému růstu tržeb, zatímco jiné se zaměřily na jednodušší řešení a dlouhodobou retenci.

Black Friday je čas, kdy zákazníci nejen chtějí, ale i potřebují nakupovat. Blížící se Vánoce je motivují a výhodné slevy na trhu je přesvědčí. Lidé jsou připraveni utrácet a zejména e-shopy toho maximálně využívají, což zajišťuje úspěch tohoto období. Pro Ecomail.cz byl i letošní Black Friday rekordní. Jen během předminulého pátku bylo prostřednictvím jeho e-mailingové platformy rozesláno více než 23 milionů e-mailů. Ve srovnání s loňským rokem to představuje nárůst o přibližně 22 %. Čísla se držela vysoko i přes celý víkend až do pondělí. Z celkového hlediska byl nejsilnější pátek, hned za ním následovala neděle.

„Například v segmentu fashion naši klienti v pátek na Black Friday odeslali o 60 % více e-mailů než za běžného provozu. A měli i lepší výsledky – míra prokliků (CTR) z jejich kampaní byla v průměru o 50 % vyšší,“ uvádí Jakub Stupka, spolumajitel a spoluzakladatel platformy Ecomail.cz. „Naši klienti nadstandardně využívali také možnosti SMS marketingu jako doplňku své celkové marketingové strategie. V pátek jsme zaznamenali více než 400% nárůst v počtu odeslaných SMS oproti běžným dnům,“ dodává. Díky tomu, že byl tým Ecomail.cz na nápor připraven, aplikace obstála bez jakýchkoliv problémů.

Podle dat společnosti Seznam.cz směřovalo během Black Friday do jejích e-mailových schránek 119 milionů zpráv, což je o 4 miliony více než před rokem. „Tento nárůst je určitě způsoben marketingovými rozesílkami, ať už jsou zařazeny do složky Hromadné, nebo Primární. E-mail rozhodně není mrtvý,“ komentuje Štěpánka Lebedová, produktová manažerka v Seznam.cz. Konkrétně minulý pátek byl zároveň zaznamenán i vyšší počet zpráv ve spamu, což lze přičítat jednak nekalým praktikám, jednak špatně technicky nastaveným rozesílkám vzhledem k novým pravidlům.

V pátek to nekončí

Největší prodejní akci roku si samozřejmě nenechali ujít klienti Ecomail.cz z mnoha různých odvětví e-commerce. Například obchod NaniNails, specializující se na nehtovou kosmetiku, zaznamenal největší úspěch s newsletterem obsahujícím tipy na nákup. Tržby z tohoto newsletteru se během Black Friday zvýšily o 36 %, přičemž nárůst byl zaznamenán i u prodejnosti propagovaných produktů. Strategie měla za cíl nejen motivovat potenciální zákazníky k nákupu, ale také jim poskytnout přehled o nabídce e-shopu. To bylo obzvlášť důležité pro ty, kteří nenakupují pro vlastní potřebu.

„Nejúspěšnější byla varianta s třemi srdíčky před textem, kterou jsme následně použili jako sjednocující prvek ve všech dalších kampaních. Nejvyšší míru otevření měly newslettery s konkrétními tématy, například vánoční dárky nebo zimní odstíny. Informace o Black Friday byla v těchto případech uvedena v pre-headeru spolu s černým srdcem. Právě konzistentní využití tohoto prvku a důraz na promyšlený úvodní e-mail vytvořily pevný základ pro úspěch celého Black Friday období,“ vysvětluje Jakub Horka, marketingový ředitel NaniNails.

E-shop Bezvavlasy.cz, specializující se na prodej vlasové kosmetiky, zvolil pro Black Friday odlišnou strategii a nevytvářel speciální segmentaci zákazníků. „Vsadili jsme na plošnou rozesílku, do které jsme zahrnuli i dlouhodobě neaktivní kontakty. Zatím jsme s touto strategií spokojeni – některé kontakty se nám podařilo oživit. Hlavním důvodem bylo, že většina zákazníků využívá Black Friday k nákupu vánočních dárků, a personalizovaný e-mail proto nemusí být v tomto období relevantní,“ vysvětluje zvolený přístup Lukáš Adámek, marketingový ředitel společnosti Bezvavlasy.cz. Tržby díky této strategii vzrostly o 15 %.

Adámek se dále plánuje zaměřit na retenci zákazníků po Black Friday, zejména prostřednictvím děkovných e-mailů s exkluzivními nabídkami na další nákup. Podle něj je však klíčové nepodceňovat komunikační aktivity ani během roku mimo hlavní sezónu. Mezi tyto aktivity patří pravidelná komunikace prostřednictvím newsletterů, zavádění atraktivních věrnostních programů nebo remarketing přes e-mail a sociální sítě. Letos Bezvavlasy.cz upustily od plošných slev na kompletní sortiment. Důvodem je, že tyto slevy vedou ke snížení marží a nepřispívají ke zvýšení zákaznické loajality.

Klíčová součást komunikačního mixu

Společnost Arctic Fox, která v České republice zastupuje švédskou značku outdoorového vybavení Fjällräven, využila během Black Friday osvědčenou strategii založenou na širokém spektru reklamních kanálů. Kromě kampaně přes Ecomail.cz zapojila také Google Ads, Sklik, Pinterest Ads, TikTok Ads a další sociální sítě i platformy influencerů. Zákazníkům nabízela 30% slevu na všechny produkty.

„Black Friday jsme protáhli na celý týden. Nejprve probíhal tři dny exkluzivně pro registrované uživatele a poté dalších sedm dní pro všechny. Za toto období jsme dosáhli tržeb přibližně 9 milionů korun brutto. Zafungovaly i doprovodné akce na podporu prodeje, například dárky k nákupu,“ uvádí Jiří Mašek, controlling manager společnosti Arctic Fox.

Oděvní značka Bushman letos marketingově prodloužila Black Friday ze 7 na 10 dní, čímž si zajistila meziroční nárůst tržeb o 25 %. E-mailová komunikace e-shopu zprostředkovala čtvrtinu všech online prodejů během Black Friday, skoro 18 tisíc návštěv a tisíc objednávek. Nejúspěšnější byly údajně hned první e-maily, navazující na spuštění slev, a poslední obsahující odpočet do půlnoci.

„Nabízíme především selektivní slevy na zboží z minulých kolekcí. Vždy je soustředíme do speciální kategorie, na kterou cílíme veškeré komunikační aktivity. V předchozích letech jsme tyto slevy kombinovali s denními ‚heroes‘ a loni jsme v polovině týdne přidali druhou várku zboží. Letos jsme zvolili jednodušší přístup – všechny slevy jsme odhalili najednou, e-mailingy posílali obden, a SMS jsme odeslali dvakrát, pokaždé však na jinou cílovou skupinu,“ popisuje Jana Lenková, marketingová a obchodní ředitelka značky Bushman.

Aktivity Bushman pokračují i po Black Friday, přičemž se zaměřují především na nákup vánočních dárků. E-shop v současné době využívá denní videa a zjednodušený e-mailing, jehož cílem je usnadnit zákazníkům nákupní proces a motivovat je k osobnímu odběru na prodejnách. Jak se ukazuje v případě všech uvedených e-shopů, celoroční retence je tou nejlepší strategií, jak vytěžit z Black Friday co nejvíce.

Finále Robosoutěže 2024 pro střední školy se koná už tento pátek. „Roboti-popeláři“ budou uklízet, ale i škodit soupeřům

Už čtyři listopadová předkola tradiční Robosoutěže FEL ČVUT pro střední školy ukázala, že finále podzimní části bude letos o něco napínavější než loni. V posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze se v pátek 13. prosince střetne 36 nejlepších robotických vozítek, která postoupila ze 4 předkol a celkem ze 171 přihlášených robotů. Nová soutěžní úloha s názvem Popelář ale robotům na rozdíl od minulých ročníků umožňuje zasahovat do hracího plánu soupeře a aktivně mu škodit. Akce je otevřená pro veřejnost a roboty si můžete užít také v přímém přenosu online.

Letošní 16. ročník Robosoutěže v kategorii pro středoškoláky má za sebou čtyři předkola, která se konala ve dnech 19. až 22. listopadu a v nichž zvítězily týmy z pražských gymnázií. Páteční finále, kam postoupilo celkem 36 týmů, z toho 6 na divokou kartu a 1 univerzitní tým z programu Kybernetika a robotika na FEL ČVUT, ale může dosavadním favoritům klidně přinést smůlu – zvlášť když si letos v soutěžní úloze Popelář můžou vzájemně kazit práci.

Popeláři, kteří dělají nepořádek v soupeřově poli

„Každý rok se snažíme soutěž nějak inovovat – a letos je novinkou soutěžní úloha, která umožňuje napínavější interakci mezi roboty. Úlohu jsme nazvali Popelář, protože jde o odklízení míčků z hrací plochy – v rámci tohoto úkolu ale roboti mají dovoleno vyhazovat nechtěné míčky do soupeřova pole, a tak mu komplikovat práci,“ říká hlavní organizátor Robosoutěže Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. Pro fanoušky a soutěžící týmy jinak rámec robotického klání zůstává stejný – studentské týmy mají cíl navrhnout a nasadit do boje robotické vozítko, které je sestavené z povolených stavebnicových součástek a funguje autonomně, tedy bez ovládání s pomocí hlasu, Bluetooth či jiného komunikačního kanálu. V 90sekundovém limitu pak mají vykonat předem stanovený úkol. Zatímco v minulosti šlo o „roboty–basketbalisty“, „roboty–číšníky“ nebo „roboty–horolezce“, v letošní úloze Popelář je cílem právě odklízení různě velikých míčků.

Hraje se o prestiž, ceny a možnost studovat na FEL ČVUT

V pátečním finále Robosoutěže jako vždy uvidíme samostatné jízdy, v nichž roboti nasbírají body v základní tabulce, a vítěz pak vzejde ze závěrečného vyřazovacího pavouka. Vzhledem k tomu, že zpracování robotů se liší a často jde až o kuriózní výtvory, pořadatelé také již tradičně vyhlásí cenu Design robota. A o jaké ceny se hraje? „Soutěž má letos nového generálního partnera a vítězné týmy čekají různé hmotné odměny, hlavní motivací pro studenty je ale – kromě radosti z tvoření a vynalézání – také možnost vyhnout se přijímacím zkouškám a rovnou pokračovat ve studiu kybernetiky, robotiky a příbuzných oborů tady u nás na FEL ČVUT. Že je v tomto směru soutěž generátorem talentů, už máme potvrzené,“ říká s úsměvem Martin Hlinovský. Soutěž se proto i letos koná pod záštitou Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze, generálním partnerem je společnost BTL Medical Development a.s., dalšími sponzory pak firmy MathWorks, HUMUSOFT, Škoda Auto, FANUC, SICK, Applifting a Strand.

Pátek třináctého na Karlově náměstí 13 – sledujte finále na místě nebo online

Finále Robosoutěže 2024 je přístupné zástupcům médií i veřejnosti a koná se v pátek 13. prosince od 11 hodin v Zengerově posluchárně budovy FEL ČVUT v Praze na Karlově náměstí 13. Vyhlášení ceny Design robota se plánuje na 14. hodinu a kolem 16. hodiny už budeme znát jména vítězů letošního ročníku.

Přesný časový harmonogram Robosoutěže FEL ČVUT pro střední školy, soutěžící týmy, popis úlohy i další podrobnosti se nacházejí na webových stránkách nebo Facebooku, kde najdete fotografie vítězů předkol a také videa s 9 roboty nominovanými na cenu Design robota. Finále je možné také sledovat v přímém přenosu online na YouTube kanále FEL ČVUT zde.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30% výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 17 800 studentů. Pro akademický rok 2021/22 nabízí ČVUT svým studentům 227 akreditovaných studijních programů a z toho 94 v cizím jazyce. ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. ČVUT v Praze je v současné době na následujících pozicích podle žebříčku QS World University Rankings, který hodnotil 1673 univerzit po celém světě. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 403. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení pro „Engineering – Civil and Structural“ je ČVUT mezi 151. – 200. místem, v oblasti „Engineering – Mechanical“ na 201. – 250. místě, u „Engineering – Electrical“ na 201. až 250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201. až 250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 254. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems“ je na 201. – 250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 301. až 350. místě, v oblasti „Mathematics“ na 351. až 400. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 221. místě. Více na www.cvut.cz.

Drahé obědy mění návyky. Vítězí rychlé jídlo v kanceláři nebo v samoobslužné restauraci

Ceny obědů v posledních měsících jsou poměrně stabilní, kolísají jen nepatrně, někde i směrem dolů. Přesto se stále drží vysoko – průměrná cena byla v listopadu zhruba 192 korun. Obědvat do restaurací s obsluhou tak chodí stále méně zaměstnanců, raději si nosí krabičky z domova. Takový trend má ale i své stinné stránky.

Na cenu přes 200 korun se ceny obědů poprvé vyšplhaly v listopadu 2022, a to v Praze. Hned v několika regionech pak tuto psychologickou hranici pokořily loni v prosinci, kdy byly průměrné ceny obědů vůbec historicky nejvyšší. „Ukázalo se však, že lidé přestávají stále vyšší ceny akceptovat. Letos už tak dál nerostly, oscilují v průměru kolem 190 korun, o něco více vyskočily jen v letních měsících, kdy lidé čerpají nejvíce dovolené a cestují,“ říká Jan Michelfeit ze společnosti Pluxee.

V září tak průměrná cena meníčka dosáhla 191,12 Kč, v říjnu 191,79 Kč a v listopadu 192,65 Kč. Nejdražší jsou, stejně jako v předchozích měsících, obědy v Jihočeském kraji, v listopadu zde průměrná cena byla 204,69 Kč. Druhá příčka patří opět Středočeskému kraji, kde průměrná cena oběda v listopadu byla 202,87 Kč. Hlavní město Praha, kterému roky patřilo prvenství, je tentokrát s průměrnou cenou 199,51 Kč třetí. Nejlevnější byly i v listopadu obědy na Vysočině, průměrně se tu dalo přes poledne najíst za 166,94 Kč.

Na oběd do restaurace jen občas. I kvůli krátkým pauzám

Že by šly ceny obědů výrazněji dolů, se očekávat nedá. „Provozovatelům restaurací vzrostly náklady na energie, významně stouply také ceny mnoha surovin, obrovský tlak je i v gastronomii na růst mezd a vysoká inflace, která zde byla, se dotkla všech,“ vysvětluje Michelfeit. „To s sebou nese změny ve stravovacích návycích. Naše data ukazují, že do restaurací s obsluhou míří na oběd stále méně zaměstnanců.“ Pravidelně se takhle stravuje jen malá část z nich, častěji vyrazí na meníčko jen v některé dny.

Nutno však přiznat, že na vině nejsou jen vysoké ceny, drahý je i čas. V mnoha firmách musí zaměstnanci striktně dodržet půlhodinovou pauzu, kterou pro obědovou přestávku vyhrazuje legislativa. Jinde se sice mohou bez problémů zdržet, samozřejmě si pak ale tento čas musí nadpracovat, a tedy jít domů z práce o to později.

Oběd z krabičky u pracovního stolu

Část zaměstnanců míří na obědy do samoobslužných restaurací a bufetů, zvláště ve velkých městech. Typicky totiž bývají ve food zónách v obchodních centrech. Jejich nabídka jídel je dnes už široká, od klasických „fast foodů“, přes českou kuchyni až k té asijské, oblíbené jsou i crêperie. Důvodem mnohdy není ani tak lepší cena, ale především časová úspora. „Pro provozovatele restaurací s obsluhou je to signál, že rychlý servis v době obědů je velmi důležitý,“ myslí si Michelfeit.

Pomyslným vítězem soutěže je ovšem oběd přímo v kanceláři, který část zaměstnanců objednává s donáškovou službou. Častěji si ho ale lidé přinesou v krabičce z domu, v horším případě se odbydou jen něčím studeným nebo oběd dokonce vynechají úplně.

Odvrácená strana současného trendu

Jenže tyto změněné návyky mají v mnohém na zaměstnance neblahý dopad. Společné obědy s kolegy v restauraci mají totiž i jiný přínos než jen to, že se člověk zasytí. V uvolněné atmosféře se totiž lépe sdílí nápady, často se tak pauza na jídlo může změnit v neplánovaný brainstorming. Společně stráveným časem se také prohlubují vztahy mezi kolegy. A důležitý je samozřejmě i samotný odpočinek v průběhu pracovního dne.

To rychlý oběd z krabičky u pracovního stolu nebo dokonce „zhltnutý“ ve stoje někde v kuchyňce lidem dát neumí. Takový člověk se může cítit izolovaný, od týmu tak trochu vzdálený. Kromě toho má odbytý oběd vliv na produktivitu zaměstnanců i jejich spokojenost a celkovou pohodu. Vůbec nejhorší ovšem mohou být zdravotní dopady. Přece jenom oběd představuje třetinu našeho denního příjmu a jeho pravidelné „ošizení“ či vynechávání se na zdraví může podepsat v podobě některé z civilizačních chorob. Lékaři proto apelují na správné stravování ve firmách. Kvalitní pravidelný oběd totiž může snížit třeba riziko kardiovaskulárních nemocí, obezity či rakoviny střev.

Co s tím mohou dělat zaměstnavatelé?

Zaměstnavatelé jsou si mnohého z toho vědomi. Potvrzuje to i fakt, že narůstá počet těch, kteří svým lidem nějakou formou na stravování přispívají. Podle průzkumu Ipsos pro Pluxee dostává 73 % zaměstnanců podporu stravování. Významný pokles, z 31 na 20 procent pak jen během posledního roku zaznamenalo závodní stravování.

Otázkou ovšem zůstává výše finančních příspěvků od zaměstnavatelů. Optimální hodnota stravenky pro rok 2024 totiž byla stanovena na 211 Kč. Do nákladů si firma může dát příspěvek v libovolné výši. Příspěvek přesahující částku 116,20 Kč ale musí být dodaněn a musí z něj být odvedeno pojistné na straně zaměstnance.

„I nadále zůstává výhodnou variantou příspěvek zaměstnavatele ve výši 55 % hodnoty stravenky, tj. pro letošní 116,20 Kč. Zaměstnanec pak přispěje zbývajících 45 %,“ říká Michelfeit. Ve stejné výši, tedy 116,20 Kč, je pro rok 2024 stanovená také maximální optimální částka stravenkového paušálu. Zaměstnavatelů, kteří by svým zaměstnancům poskytovali tento benefit v optimální (maximální) výši však příliš není.

O značce Pluxee

Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.

Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: www.pluxee.cz

Samyang představuje řadu Prima s novým objektivem AF 35mm F/1.4 P FE

Společnost Samyang uvádí na trh novou řadu lehkých objektivů pro bezzrcadlovky Sony, které jsou navrženy tak, aby poskytovaly špičkový výkon a profesionální kvalitu za dostupnou cenu. První z této řady je nový objektiv AF 35mm f/1.4 P FE.

Nový objektiv je dokonalou kombinací přenosnosti a funkčnosti a nabízí vynikající kvalitu obrazu a praktičnost pro profesionály i nadšence.

Objektiv AF 35mm f/1.4 P FE váží pouhých 470 gramů a je tak nejlehčím objektivem s ohniskem 35mm f/1.4 pro full-frame fotoaparáty Sony s bajonetem E. Díky své přenosnosti je vynikajícím společníkem pro kompaktní systémy fotoaparátů, jako jsou Sony α7C II a ZV-E1, a zajišťuje snadné použití při cestování i každodenním fotografování. Navzdory své lehké konstrukci poskytuje objektiv pozoruhodný optický výkon a zachovává si vysoké rozlišení i při maximální světelnosti f/1.4.

Objektiv má pokročilou optickou konstrukci složenou z 12 členů v 10 skupinách, včetně tří asférických, jednoho s vysokým indexem lomu a jednoho členu s velmi nízkým rozptylem. Tyto vlastnosti zajišťují jasnost, ostrost a minimální zkreslení v celém záběru. Kromě toho technologie povrchové úpravy společnosti Samyang snižuje odlesky a nežádoucí stíny, čímž zachovává vynikající kvalitu obrazu.

Pro kameramany nabízí objektiv vynikající potlačení dýchaní objektivu při zaostřování, což umožňuje přirozené přechody při změnách zaostření. Tato vlastnost v kombinaci s rychlým a přesným automatickým zaostřováním zvyšuje jeho univerzálnost při fotografování i natáčení videí.

Klíčovým faktorem u tohoto nového objektivu je také odolnost a pohodlí. Objektiv AF 35mm f/1.4 P FE je na pěti kritických místech vybaven těsněním proti povětrnostním vlivům, které poskytuje ochranu proti prachu, lehkému dešti a dalším náročným podmínkám. Přepracovaný gumový zaostřovací kroužek s mikro vzorem a matná povrchová úprava zlepšují manipulaci a estetický vzhled. Zahrnutí USB portu umožňuje snadnou aktualizaci firmwaru a přizpůsobení objektivu, což zajišťuje, že objektiv zůstane kompatibilní s nejnovějšími technologiemi fotoaparátů.

Cena a dostupnost

Nový objektiv je již skladem.

Doporučená prodejní cena:

130447  Samyang AF 35mm f/1.4 P FE – 14.990,- Kč / 590 €

Klíčové specifikace

  • Nejlehčí 35mm objektiv se světelností f/1.4 na světě pro full-frame fotoaparáty Sony s bajonetem E
  • Pokročilá optická konstrukce
  • Těsnění proti povětrnostním vlivům
  • USB port umožňuje snadnou aktualizaci firmwaru a přizpůsobení objektivu
  • Vynikající potlačení dýchání objektivu při zaostřování
  • Profesionální kvalita za přijatelnou cenu

Společnost Samyang uvádí svůj první ultraširokoúhlý objektiv RF-S

Společnost Samyang rozšiřuje obzory uživatelů Canon RF-S o svůj první ultraširokoúhlý objektiv, nový Samyang AF 12mm f/2.0 RF-S.

Nový objektiv má kompaktní, lehkou a všestrannou konstrukci a nabízí fotografům širší zorné pole pro zkoumání tvůrčích možností v různých fotografických žánrech, včetně krajin, pouliční fotografii, architektury a astrofotografie.

Objektiv AF 12mm f/2.0 RF-S vyniká praktickým designem a optickým výkonem. Váží pouhých 213 gramů a na délku měří jen 57,2 mm, což z něj činí ideálního společníka pro fotografování na cestách, který nedělá kompromisy v kvalitě.

  • Bezkonkurenční optická konstrukce: Objektiv má optickou konstrukci složenou z 12 členů v 10 skupinách, včetně tří členů s extra nízkým rozptylem (ED) a dvou asférických členů (1 H-ASP, 1 ASP). Díky této konstrukci objektiv Samyang AF 12mm f/2.0 RF-S poskytuje křišťálově čisté snímky s minimálním zkreslením a chromatickou aberací a úžasnou ostrostí od okraje k okraji.
  • Vysoká světelnost f/2.0: Vysoká světelnost zajišťuje optimální výkon při slabém osvětlení a vytváří krásně jemný bokeh. Minimální zaostřovací vzdálenost 20 cm umožňuje vytvářet dynamické kompozice zblízka, což dále rozšiřuje kreativní možnosti.
  • Pokročilé automatické zaostřování pro přesnost a tichost: Systém automatického ostření je díky lineárnímu motoru STM (krokový motor) společnosti Samyang rychlý a tichý a zajišťuje přesnost jak při fotografování, tak při natáčení videí.
  • Stvořen pro dobrodružství: Díky utěsnění proti povětrnostním vlivům je objektiv odolný proti lehkému dešti, sněhu a prachu a je navržen tak, aby vydržel v různých podmínkách. Elegantní, moderní vzhled s charakteristickým červeným kroužkem Samyang dodává funkčnosti eleganci.

Nový objektiv s elegantním matným černým povrchem a bočním přepínačem AF-MF je navržen tak, aby se dokonale hodil k fotoaparátům Canon APS-C RF-S a nabízel kompatibilitu a pohodlné ovládání, které zvyšuje estetický i funkční zážitek fotografů.

Cena a dostupnost

Nový objektiv je již skladem.

Doporučená prodejní cena:

130216 Samyang AF 12mm f/2.0 Canon RF-S – 10.290,- Kč / 405 €

Klíčové specifikace:

  • Lehká konstrukce s hmotností pouhých 213 gramů a délkou 57,2 mm
  • Vysoká světelnost f/2.0
  • Pokročilá optická konstrukce
  • Těsnění proti nepříznivým povětrnostním vlivům
  • Rychlé a tiché automatické ostření

Teenageři na cestách: Uber spouští v Česku účty s bezpečnostními prvky pro náctileté

  • Rodiče mohou vytvořit svým náctiletým dětem specializovaný účet v aplikaci Uber, ve kterém si teenageři sami objednají jízdu
  • Jízdy probíhají pod dohledem rodičů díky pokročilým integrovaným bezpečnostním prvkům
  • Služba Uber for Teens bude na začátku dostupná v Praze a Brně, v následujících týdnech se rozšíří i do dalších měst

Praha, 6. prosince 2024 – Uber spouští novou službu Uber for Teens, která umožní rodičům přidat si své děti ve věku 13-17 let do rodinného profilu a vytvořit jim vlastní specializovaný účet. Teenageři si tak budou moci sami objednat jízdu, která proběhne pod stálým dohledem rodičů díky integrovaným bezpečnostním funkcím.

Všechny jízdy pro teenagery budou mít automaticky zapnuté bezpečnostní funkce včetně ověření pomocí PIN kódu, živého sledování jízdy, upozornění na nečekané události a přístupu k nouzovému tlačítku Uberu. Tyto funkce nemůže vypnout pasažér, řidič ani rodič a teenageři je tak budou mít vždy k dispozici pouhým stisknutím tlačítka.

„Rodinám s dětmi přinášíme inovativní funkci s klíčovými bezpečnostními prvky zabudovanými přímo v rozhraní aplikace. Ať už se dospívající dítě chystá na cestu do školy, jede domů z kroužku nebo od přátel, rodiče vždy obdrží oznámení v reálném čase a mohou sledovat celý průběh jízdy pomocí živého sledování. Naším cílem je ulehčit rodinné cestování a zároveň chceme zajistit, aby byli teenageři v bezpečí,“ říká provozní manažer Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

Uber vyvíjel účty pro teenagery více než rok a spolupracoval s odborníky na bezpečnost, jako jsou organizace Safe Kids Worldwide a ParentZone, které se snaží vytvořit bezpečnější a pozitivnější online svět pro rodiny a děti.

„Rádi jsme se podíleli na vzniku této nové služby, která je speciálně navržena tak, aby pomohla rodičům bezpečně dostat jejich náctileté děti z bodu A do bodu B. V rámci naší spolupráce jsme hovořili se stovkami rodičů a teenagerů po celé Evropě a spolu s Uberem se nám podařilo nastavit službu tak, aby poskytla bezpečné cestování od nástupu až po výstup,” dodává Vicki Shotbolt, CEO a zakladatel ParentZone.

Teenagerské účty Uberu už nyní využívají miliony rodičů po celém světě a ohlasy jsou velmi pozitivní. Rodičům funkce přináší větší flexibilitu a klid, zatímco jejich dětem nabízí větší nezávislost v rámci každodenní dopravy.

Služba Uber for Teens je nově dostupná v Praze a Brně, během následujících týdnů by se měla rozšířit i do dalších českých měst, kde Uber působí. Veškeré informace o fungování účtů Uber pro teenagery a odpovědi na nejčastější dotazy najdete na webu společnosti Uber.

Jak fungují klíčové bezpečnostní prvky:

  • Sledování jízdy v reálném čase: Rodiče mohou díky aplikaci sledovat cestu svých náctiletých dětí v reálném čase. Před jízdou obdrží informace o řidiči, vozidle a cílové destinaci, aby přesně věděli, kam jejich dítě jede a kdo je za volantem.
  • Ověření pomocí PIN kódu: Než teenager nastoupí do auta, bude vyzván, aby sdělil řidiči svůj unikátní PIN kód. Řidiči budou moci zahájit jízdu až po zadání správného kódu do aplikace, což představuje další úroveň ochrany, která zajistí, že dospívající nastoupí do správného vozu se správným řidičem.
  • RideCheck: Pomocí senzorů a dat GPS zjistíme, zda jízda vybočila z trasy, nečekaně zastavila nebo předčasně skončila. Pokud se něco takového stane, aplikace Uber pošle teenagerovi a řidiči zprávu, aby se ujistila, že jsou v pořádku. RideCheck je nastaven tak, aby byl během jízd teenagerů citlivější.
  • Rozšířená komunikace: Rodiče a opatrovníci mohou během jízdy kdykoli kontaktovat řidiče svého dítěte a mají také přístup k bezpečnostní lince Uberu.
  • Pouze zkušení řidiči s vysokým hodnocením: Žádosti o jízdu od majitelů účtů pro teenagery mohou přijímat pouze řidiči, kteří jsou zkušení a mají vysoké hodnoceni. Řidiči se mohou z přijímání jízd pro teenagery kdykoliv odhlásit.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Exit mobile version