Nový ultralehký a nenápadný mikrofon od společnosti Hollyland

Nový Hollyland Lark M2S je navržen tak, aby byl nenápadný a zároveň výkonný, a mění tak pravidla hry pro tvůrce obsahu, kteří potřebují všestranné a vysoce kvalitní zvukové řešení pro fotoaparáty i mobilní zařízení.

Lark M2S není jen další mikrofon; je to ultra-mini výkonný mikrofon, který váží pouhých 7 gramů a ve srovnání s jinými kompaktními bezdrátovými mikrofony je bez viditelného označení značky, což zajišťuje jeho bezproblémové splynutí s vaší profesionální sestavou. Jeho kompaktní konstrukce nedělá kompromisy v kvalitě zvuku a poskytuje křišťálově čistý zvuk se vzorkovací frekvencí 24 bitů/48 kHz a poměrem signálu k šumu 70 dB. Model M2S je navržen tak, aby podporoval dvoukanálové nahrávání, což znamená, že může nahrávat zvuk ze dvou vysílačů současně. Díky tomu je ideální pro rozhovory, podcasty nebo scénáře, kdy je třeba nahrávat dva řečníky současně. Funkce dvouúrovňového potlačení okolního šumu umožňuje uživatelům přizpůsobit záznam zvuku jakémukoli prostředí a zajišťuje, že vaše záznamy budou zřetelné a čisté i v hlučném prostředí.

Lark M2S je vybaven analogovými (3,5mm) i digitálními (USB-C) výstupy, takže je univerzálně kompatibilní s chytrými telefony a tablety se systémy iOS a Android i s počítači se systémy Windows a Mac.

Díky výdrži baterie až 30 hodin, kterou zajišťuje přenosné nabíjecí pouzdro, je mikrofon Lark M2S vždy připraven zachytit jakýkoli okamžik. Každý vysílač nabízí až 9 hodin nepřetržitého záznamu, takže je ideální pro dlouhé natáčení a rozsáhlou práci v terénu. Přijímač s konektorem USB-C navíc dokáže během připojení nabíjet váš chytrý telefon.

Funkce plug-and-play mikrofonu Lark M2S zjednodušuje proces nahrávání a umožňuje tvůrcům soustředit se na obsah, nikoli na technické nastavení. Intuitivní rozhraní aplikace LarkSound umožňuje úpravy a monitorování v reálném čase, takže tvůrci obsahu mají plnou kontrolu nad nastavením zvuku kdekoli a kdykoli.

Ať už natáčíte spontánní vlog na telefon, nebo profesionální rozhovor s kamerou, Lark M2S se bez problémů přizpůsobí.

Ceny a dostupnost

Nový mikrofon Lark M2S bude dostupný v průběhu března 2025.

Doporučená prodejní cena:

130883  HOLLYLAND LARK M2S  ULTIMATE COMBO WIRELESS MICROPHONE – 4.790,- Kč / 193 €

130884  HOLLYLAND LARK M2S COMBO WIRELESS LAVALIER MICROPHONE COMBO (SPACE GRAY) – 4.490,- Kč / 181 €

130885  HOLLYLAND LARK M2S MINI COMBO  WIRELESS LAVALIER MICROPHONE MINI COMBO (SPACE GRAY) – 4.290,- Kč / 171 €

130886  HOLLYLAND LARK M2S DUO WIRELESS LAVALIER MICROPHONE WITH USB-C PLUG (DUO, SPACE GRAY) – 3.590,- Kč / 144 €

Klíčové specifikace:

  • Ultra lehký s hmotností pouhých 7 g
  • Žádné viditelné logo
  • Funguje pro fotoaparáty i mobilní telefony
  • Nahrávání až dvou osob najednou
  • LOS 300m

Operátor O2 nyní nabízí oblíbený tarif Datamanie 100 GB za akčních 349 Kč

Začátek roku je u O2 ve znamení výhodného datování na vlnách Datamanie. Operátor přichází s akční nabídkou oblíbeného tarifu Datamanie 100 GB za 349 Kč místo 449 Kč. Nabídka platí do 28. 2. 2025 nebo do vyprodání této limitované edice.

Měsíční Datamanie 100 GB s rychlostí 5G se skvěle hodí, pokud zákazníci potřebují velkou porci dat nebo druhou SIM kartu ke stávajícímu tarifu v případě, že jim v něm nestačí data. Mohou také využít neomezené volání v rámci České republiky za 15 Kč na den nebo SMS za 2 Kč.

SIM kartu s akčním tarifem je potřeba aktivovat do 28. 2. 2025.

Jak tarif objednat a aktivovat?

Pořízení tarifů Datamanie je snadné. Stačí si na webových stránkách O2 objednat eSIM kartu nebo fyzickou SIM kartu.  Po objednání eSIM ji zákazník obdrží do pár minut do e-mailu, odkud si ji může ihned přidat do svého telefonu. Fyzické SIM karty posílá operátor zdarma přímo do poštovní schránky. Pak už nezbývá nic jiného než tarif aktivovat.

Aktivaci provede zákazník jednoduše v aplikaci Moje O2 tím, že nastaví pravidelnou platbu za tarif z platební karty. Díky tomu se mu bude obnovovat tarif automaticky, a to každých 30 dní.

Vyhrát boj o spokojené zákazníky pomáhá umělá inteligence. Dotazy odbaví rychle, kdykoli a po stovkách najednou

Praha 21. ledna 2025 – Funkci vyhledávání dnes umí téměř každá větší webová stránka. Mnohdy ale stačí drobný překlep nebo špatně napsaný vyhledávací dotaz a návštěvník nenajde, co potřebuje. Digitální zákaznická zkušenost je přitom stále jedna z největších konkurenčních výhod každé společnosti. Zlepšit ji lze například pomocí umělé inteligence, která zákazníkům ukazuje relevantnější a personalizovanější výsledky vyhledávání. AI může pomáhat i na zákaznických linkách, kde sama odbaví i 75 % hovorů, u jednoduchých dotazů značně zkrátí jejich trvání. Když se zákazníci rychle dozvědí, co potřebují, jsou spokojenější.

„Zákaznická zkušenost je klíčovým faktorem, který ovlivňuje úspěch každého webu. Díky efektivnímu vyhledávání lidé rychle najdou to, co hledají, čímž se výrazně zvyšuje jejich spokojenost. Na stránkách se správně optimalizovaným vyhledáváním jsou zákazníci spokojenější, což se odráží v tržbách,“ říká Gejza Nagy, CEO slovenské společnosti Luigi’s Box. K celkové spokojenosti uživatelů přispívá také kvalita zákaznických linek, na kterou mají vliv nejen operátoři, ale i technologie. Firmy, které na svých linkách nasadily AI, hlásí o 20 až 30 % vyšší klientskou spokojenost,“ doplňuje Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO společnosti Vocalls.

Podle průzkumu společnosti Statista považuje 44,5 % dotázaných firem zákaznickou zkušenost za zásadní konkurenční výhodu. Ve studii zákaznického chování od Hyken se zase 79 % dotázaných svěřilo, že by kvůli špatné zkušenosti zvážili přechod ke konkurenci. „Pro množství lidí začíná zákaznická zkušenost na webu. Očekávají přehledný systém, ve kterém se snadno zorientují a získají všechny informace. Nevyhovující web umí podkopat celý vztah se zákazníkem,“ varuje Nagy.

Méně neúspěšných vyhledávání zvyšuje zákaznickou retenci

Online zákaznickou zkušenost mohou společnosti zlepšit na dvou frontách – ve vyhledávání a v podpoře. „Až 33 % návštěvníků opustí obchod okamžitě po neúspěšném vyhledávání, což ukazuje, jak důležité je mít dobře nastavený vyhledávací systém,“ upřesňuje Nagy. Úspěšnost vyhledávání je klíčová ale nejen v e-shopech, nýbrž na všech komplexních webech. Pokud se zákazník snaží dohledat důležitou informaci, ale nepomůže mu ani k tomu určené políčko, vzdá to a velmi pravděpodobně odejde jinam. Případně problém začne řešit na zákaznické lince, kde musí čekat na spojení s operátory. Když má web optimalizované vyhledávání, může snížit počet neúspěšných hledání až o 25 %.

Textové vyhledávání je komplikované ze své podstaty. Společnosti nemohou očekávat, že se lidé zeptají formulací, která přesně odpovídá znění na webu, nebo si opraví každičký překlep a nepřesnost. „Velké jazykové modely a umělá inteligence dovolují přizpůsobit se jednotlivcům a nabízet ty nejrelevantnější výsledky. Když lidé na webu něco hledají, chtějí ihned relevantní odpověď, jinak rychle ztrácejí trpělivost. Naši klienti, ať už jde o e-shop, banku, nebo cestovní kancelář, často řešili, že vyhledávání na jejich webových stránkách nenachází srozumitelné a užitečné informace. Optimalizací vyhledávačů se snižuje počet neúspěšných vyhledávání z běžných 10–20 % na pouhých 2–5 %,“ vysvětluje Gejza Nagy.

AI odbaví i zákazníky na telefonu

Umělá inteligence dokáže zvýšit spokojenost lidí také na zákaznických linkách. Například voiceboti mohou zkrátit čekání na odpověď až o 50 %, takže volající vyřeší problém rychleji a efektivněji.

Průměrná doba hovoru na zákaznických linkách v ČR je sice jen 50 vteřin, ale volající musí čekat na spojení s operátorem a potýkat se se zastaralými roboty, kteří neumějí rozeznávat hlas a nutí je mačkat čísla na klávesnici. Operátoři-lidé také fungují jen v pracovní době, takže v určité časy vzniká na linkách přetlak a doba čekání se prodlužuje. Konkrétně v prosinci může být tento přetlak oproti ročnímu průměru čtyřnásobný.

AI voiceboti vyřeší jednodušší dotazy sami a se zákazníkem se spojí během pár okamžiků. Dostupní jsou přitom celý den i noc a zvládnou velké množství hovorů současně, čímž operátorům uvolňují kapacity na komplikované hovory. AI pak může operátorům pomocí prediktivní analýzy hovoru v reálném čase nabízet odpovědi a vyhledávat potřebné informace. Hovor se vyřeší rychleji, dochází k menšímu množství opakovaných telefonátů s reklamacemi a zákazníci jsou spokojenější.

„Naše technologie Agent Assist poskytuje operátorům potřebné informace a návrhy řešení, čímž zkracuje průměrnou dobu hovorů a snižuje nároky na proškolenost operátorů. Firmy mohou být flexibilnější v náboru telefonistů s ohledem na nákupní sezonu a podle potřeby násobit kapacitu call centra. I juniorní pracovníci dokážou poskytnout plnohodnotný servis,“ uzavírá Markevich.

Více o Vocalls

Česká technologická společnost Vocalls je průkopníkem automatizace hlasových služeb. Se svým hlasovým robotem (voicebotem) od roku 2017 zkvalitňuje interakci firem a jejich zákazníků ať už v psané formě, nebo na telefonních zákaznických linkách. Volající nemusí čekat dlouhé minuty na spojení a může svůj požadavek vyřešit okamžitě kdykoli během dne či noci. Technologie pomáhá operátorům automatizovat až 75 % rutinních požadavků zákazníků a několikanásobně zvýšit jejich kapacitu. Asistuje jim například s tvorbou živých překladů ze všech jazyků, klasifikací e-mailů nebo přesnou hlasovou analýzou. S voicebotem Vocalls se mohou zákazníci setkat na linkách společností Alza.cz, ČSOB, Zásilkovna, Europ assistance, Cofidis Group, innogy či Kooperativa ve 27 jazycích napříč osmi zeměmi po celém světě.

Více o Luigi’s Box

Luigi’s Box je přední slovenská technologická firma, která poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů. Pomáhá jim také pochopit, jak využít data o chování zákazníků při nákupu k navyšování prodeje. Vyniká díky jednoduché implementaci do jakéhokoli e-shopu, která zabere pouhých pět minut. Skrze strojové učení a umělou inteligenci umí technologie zjistit, jak nejlépe seřadit výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém doporučit zákazníkovi. V roce 2014 ji společně založili Gejza Nagy (CEO), Tomáš Kramár (CTO) a Michal Barla (CPO). Technologie Luigi’s Box využívá přes 3 500 e-shopů, mezi nimi jsou například Alza, Acer, Notino, Benu, Answear, Škoda Auto, O2 či Košík.cz. V letech 2022 a 2023 se Luigi’s Box umístil na prvním místě v žebříčku největšího světového softwarového tržiště G2 v kategorii e-commerce search a dosáhl nejvyšší kategorie Market Leader. Společnost Deloitte jej zařadila do prestižního žebříčku Technology Fast 50 2022 a 2023 jako jednu z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě. Rok 2024 odstartoval Luigi’s Box akvizicí společnosti Persoo, která byla doposud jeho konkurencí na českém trhu. Díky obchodu v řádu milionů eur Luigi’s Box rozšířil tým a upevnil své postavení ve střední Evropě.

 

Jak vydělat milion za dva týdny od počítače? Odpovědí je prop trading

Dobře odhadnout pohyb cen a vydělat na jejich rozdílu. Tak by se dal zjednodušeně popsat trading čili obchodování s různými aktivy od měn, přes akcie až po komodity. Takzvaný prop trading, neboli proprietární obchodování, funguje na stejném principu – obchodník k němu ale nevyužívá vlastní peníze, ale virtuální kapitál firmy, pro kterou obchoduje. To otevírá cestu k zajímavým ziskům.

Robert F. ze Slovenska se tradingu věnuje už deset let, z toho pět na plný úvazek. Jako celou řadu dalších lidí ho k obchodování přitáhl film “Wall street” s Michaelem Douglasem a Charlie Sheenem, od té doby ale ušel dlouhou cestu. Během loňského léta si prop tradingem během dvou týdnů přišel na něco přes 1 milion korun.

„Ze začátku jsem se učil sám, četl jsem ebooky, články, sledoval videa a různé tutoriály,“ říká Robert. „Většinou obchoduju měnové páry euro/americký dolar, australský dolar/americký dolar a zlato, obchody se snažím držet maximálně den,“ dodává slovenský obchodník. Na prop tradingu oproti běžnému obchodování oceňuje zejména to, že může pracovat s o poznání vyššími obnosy.

Jak to funguje?

Při prop trading obchodníci pracují s virtuálním kapitálem poskytnutým firmou místo vlastních prostředků. K tomuto účelu začala na trhu vznikat řada platforem, které to umožňují. Jednou z nich je například Fintokei, za kterou stojí fintech skupina Purple Group.

Obchodník založí účet, určí kolik kapitálu chce obchodovat, zaplatí poplatek a vstoupí do demo účtu, tedy simulace reálného trhu s virtuálním kapitálem. Poté přichází na řadu takzvaná evaluační fáze. V té má ve stanoveném čase splnit několik požadavků, jako je dosažení zisku a vystříhání se určité ztráty. Při tomto obchodování s fiktivními prostředky neriskuje vlastní peníze a dostává odměny podle nastavených procent. V tomto módu zůstává většina traderů.

V případě splnění určených podmínek pak obchodník dostává k dispozici účet, ve kterém může obchodovat a vybírat část případných zisků. Pořád ale obchoduje s virtuálním kapitálem, jediné reálné peníze jsou ty, co mu Fintokei vyplácí. Nově to může být až 100 procent. V momentě, kdy trader dosáhne na první „payout“, tedy výplatu, vrátí mu platforma i původní poplatek. Úspěšní obchodníci tak ve výsledku nic neplatí a pouze vydělávají.

Měsíční mzda za 18 minut

Robert se věnuje převážně skalpingu, tedy stylu obchodování, který se zaměřuje na velmi rychlé otevírání a uzavírání obchodů s cílem vydělat na malých cenových pohybech. Jeho obchody tak často trvají jen pár minut.

Například vloni v létě Robert dokázal díky čtyřem rychle zadaným obchodům vydělat skoro 40 tisíc za 18 minut. Obchody se týkaly zlata, pro rozhodování Robert využil analýzu pohybů ceny podle metody price action a dokázal efektivně využít příznivý vývoj ceny. Z obchodní pozice Robert vystoupil po necelých dvaceti minutách v okamžiku, kdy se trh začal otáčet, a odešel tak s hezkou výplatou.

Prop trading je “o hlavě“ a vzdělávání

Proprietární obchodování není jednoduché. „Prop trading je v mnohém podobný profesionálním sportovním závodům, úspěch je často o psychice a kontrolování emocí. Jakmile emoce převládnou nad rozumem, přicházejí chyby,“ říká David Varga, spoluzakladatel společnosti Fintokei. Práce na psychické odolnosti a emoční kontrole je proto klíčová, stejně jako na konzistenci. Zásadní je mít plán a nestřílet od boku.

Stejně důležité je vzdělávání. Obchodování je totiž řemeslo, ve kterém funguje řada zákonitostí, a které se obchodník musí aktivně učit, než může pomýšlet na zisky. Na trhu jsou k dispozici kvalitní kurzy, webináře, nebo podcasty. V každém případě je dobré využít služeb renomovaných společností.

„Naše materiály edukují tisíce lidí měsíčně, kterým pomáháme se ve světě tradingu zorientovat a nasměrovat je k co nejkvalitnějším vědomostem a dovednostem, což je z našeho pohledu klíčové,“ říká Adam Dulovec z Purple Trading.

Nová éra obalů: Jak AI a udržitelnost mění pravidla hry

PRAHA, 21. ledna 2025 – Obalový průmysl vstupuje do zásadní etapy: AI, udržitelnost i samotná atraktivita obalu budou hrát klíčovou roli v boji o zákazníka. Společnost THIMM ukazuje, že papír nemusí být pouze ekologická alternativa k plastům, ale i nositel chytrých funkcí a příběhu značky. Jaké trendy přinese rok 2025 a co znamenají pro výrobce, retail i samotné spotřebitele?

Vývoj obalových materiálů kopíruje celospolečenské a technologické trendy. Zažíváme obrovský boom AI a čím dál více firem se ve svém podnikání soustředí na udržitelnost. V obalovém průmyslu je však klíčové zaujmout koncového spotřebitele, jehož nároky se neustále mění. Klade se tak více a více důraz na kreativitu a funkčnost výsledného obalu.

Obaly šetrné k přírodě

Obaly totiž tvoří 50 % veškerého odpadu v komunálním odpadovém toku. Celosvětová roční produkce plastů je v řádech desítek až stovek milionů tun a tvoří významnou část odpadu, který se jen tak nerozloží. Roste tak důraz na použití ekologičtějších materiálů a přechod k papíru. „Očekáváme, že se tento trend bude nadále zrychlovat s ohledem na postupná omezení jednorázových plastů a rostoucí poptávku spotřebitelů. Jde jistě o mnohem ekologičtější volbu. Papír je možné několikrát recyklovat a znovu použít než pozbyde své životnosti, navíc se rozkládá rychleji než plast. Není však nyní pravděpodobné, že by obaly z papíru zaujaly větší podíl na trhu než plasty, byť se k tomuto řešení uchyluje čím dál více oblastí, kde dříve dominoval jiný materiál,” říká Martin Hejl, jednatel české společnosti THIMM.

Odhaduje se, že pouze asi 20 % nebo méně z celkové produkce obalů z vlnité lepenky skončí jako odpad na skládkách. U plastů se jedná o více než 60 %. Vlnitá lepenka je tak díky své vysoké míře recyklace mnohem šetrnější k přírodě.

Integrace AI do obalových procesů

Žijeme v době moderních technologií a umělé inteligence, která se významně propisuje do výrobních procesů. Slova jako automatizace a digitalizace nám již nejsou cizí. Automatizované systémy dokáží balit, etiketovat a paletizovat výrobky mnohem rychleji než manuální metody, čímž se zkracují výrobní časy a náklady. Systémy s umělou inteligencí potom monitorují výrobní linky v reálném čase a identifikují nesrovnalosti nebo vady ještě předtím, než opustí výrobní závod. Bude je však třeba více zapojit také v logistice, administrativě a při nakládání s odpady. „Firmy si nejmodernější technologie brzy osvojí natolik, že začnou tvořit své vlastní adaptace. V THIMMu již delší dobu pracujeme s konceptem nám vlastním – Internet of Packs, který je obdobou Internetu věcí a dává našim krabicím životopis. Po načtení QR kódu je jasně vidět, čím vším krabice prošla v rámci výroby a kam má doputovat,” říká Hejl a dodává: „Letos dojde také ke zkvalitnění technologie digitálního tisku, který bude opět o něco rychlejší a efektivnější,” říká.

Chytré a flexibilní obaly
S tím souvisí nastupující trend chytrých a flexibilních obalů, které spotřebiteli umožní rychlý přístup k podrobným informacím o výrobku – původ surovin, výrobní procesy, jak výrobek použít a dopad na životní prostředí. Primárně k tomu slouží QR kódy, objevují se však také NFC tagy a rozšířená realita.

Postupně navíc roste tlak ze strany EU na flexibilitu obalů a co nejmenší obsah vzduchu uvnitř. Musí být lehké, snadno otevíratelné, stále však chránit výrobek. Do toho musí korespondovat s vizí značky a podporovat prodej, zaujmout mezi ostatními produkty. Už to není pouze o ochraně výrobku uvnitř. Obal prodává a je součástí zákaznického zážitku, měl by tak zaujmout a nejlépe také plnit zábavnou funkci. Spotřebitel by jej neměl zkrátka hned vyhodit, ale využít, ať už jako dekoraci či cokoliv jiného.

Retail-Display-Ready obaly

E-commerce sekce rok od roku roste a zvyšují se tak nároky na obalová řešení, která by měla být co nejsnadnější, zároveň však stále originální. Tyto inovativní návrhy integrují sekundární obaly s maloobchodní funkcí, což umožňuje hladký přechod z přepravy přímo na prodejní plochu bez nutnosti zdlouhavého vybalování nebo montáže. Prodejcům tak šetří čas a úsilí, zatímco spotřebitelé ocení okamžitý vizuální dojem.

Tento přístup představuje nejen praktické, ale i marketingově účinné řešení. Obaly zdobené výraznými designy, logy a sděleními pomáhají produktům vyniknout na přeplněných regálech obchodů. Technologie, jako jsou chytré obaly a pokročilé balicí stroje, navíc posouvají obalový průmysl k vyšší funkčnosti a lepšímu propojení fyzického i digitálního zážitku. Tento trend přináší pohodlí maloobchodníkům, podporuje zapojení zákazníků a nastavuje nový standard v oblasti balení.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost Thimm svým zákazníkům se na trhu odlišit a vytvářet individuální značku. Tento rodinný podnik přitom na své strategické cestě „Thimm 2030“ předvídá ekonomické, ekologické a sociální výzvy budoucnosti a řeší je. Cílem společnosti Thimm je nabízet zákazníkům vždy nejjednodušší a nejlepší řešení. Tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti. Společnost Thimm proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. Rodinný podnik založený v roce 1949 v současné době zaměstnává přibližně 2 500 zaměstnanců v 13 závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2022 dosáhl ročního obratu přes 723 milionů eur.

Sonos představuje Era 100 Pro – své vůbec první řešení pro profesionální instalace

S elegantním designem a prémiovým zvukem přináší Era 100 Pro jednoduché nastavení díky PoE+ (napájení přes Ethernet), možnost flexibilního umístění pomocí profesionálního držáku a funkci Zóny, nového softwarového nástroje pro správu rozsáhlejších instalací, který umožňuje přizpůsobit ovládání podle potřeby.

Santa Barbara, Kalifornie 21. ledna 2025 – Společnost Sonos představuje reproduktory Era 100 Pro, své vůbec první řešení navržené speciálně pro profesionální instalace v komerčních i rezidenčních prostorách. Novinka je již nyní k dispozici pro předobjednávky, přičemž dodávky začnou 28. ledna 2025. Reproduktory Era 100 Pro se prodávají v páru a budou exkluzivně v nabídce u vybraných partnerů značky Sonos, kteří se zaměřují na profesionální instalace. Součástí nabídky bude také samostatně prodávaný držák Era 100 Pro Surface Mount, který umožňuje flexibilní montáž pro různé typy rozvržení a použití. Nová softwarová funkce Zóny, která výrazně usnadňuje konfiguraci a ovládání více reproduktorů a poskytuje širší možnosti přizpůsobení pro větší prostory, bude dostupná po aktualizaci aplikace Sonos pro iOS a Android ve stejném termínu.

Era 100 Pro získaly již od svého oznámení v září 2024 pozitivní ohlasy od komunity AV odborníků, dokonce rAVe [PUBS] tyto reproduktory označil za nejlepší nový audio produkt při udílení svých cen 2024 Commercial Integrator Expo Awards a Inavate ho zařadil mezi audio finalisty 2025 Inavation Technology Awards, jejichž vítězové budou vyhlášeni příští rok.

Navrženo pro profesionální instalace

S bohatým zvukem, elegantním designem a všestranným ovládáním, které jsou pro Sonos typické, byly reproduktory Era 100 Pro speciálně navrženy tak, aby poskytovaly komplexní řešení pro profesionální instalace od začátku až do konce.

„Tvorba na míru navržených audio systémů není snadný úkol. Prodejci, distributoři a integrátoři mají za úkol doporučovat, vybírat a instalovat nejlepší audio systémy pro své klienty, kteří mají širokou škálu potřeb a využití, včetně různých rozvržení a samozřejmě i s ohledem na rozpočet,“ řekl Chris Heintzelman, viceprezident pro vývoj produktů a profesionální instalace. „Sonos přináší s Era 100 Pro novou volbu – první řešení společnosti Sonos navržené speciálně pro profesionální instalace. Prioritou bylo jednoduché nastavení, flexibilní konfigurace a snadné použití, aby instalátoři mohli práci vykonávat efektivněji a zajistili pro své klienty včasnou instalaci.“

  • Napájení přes Ethernet (PoE+): Díky jednomu jedinému kabelu, který přenáší jak napájení, tak data, zjednodušuje Era 100 Pro instalační proces tím, že eliminuje náklady a složitosti spojené s instalací elektrických zásuvek na každém umístění reproduktorů, což umožňuje flexibilnější konfigurace. Era 100 Pro jsou optimalizovány pro PoE+, ale mohou být také použity se standardním PoE. Díky napájení přes Ethernet mohou majitelé firem využívat drátové připojení pro vyšší spolehlivost, rychlost a výkon, přičemž se snadno integruje do stávajícího síťového nastavení.
  • Přizpůsobitelné pomocí zón: Společně s Era 100 Pro byla představena funkce Zóny, která nabízí jednodušší možnost, jak přizpůsobit, řídit a ovládat rozsáhlejší instalace. Uživatelé mohou seskupit reproduktory do jednotlivých celků, což zajišťuje stabilní a konzistentní zážitek během používání.
  • Univerzální držák Surface Mount (prodává se samostatně v párech): Držák Era 100 Pro Surface Mount nabízí možnost naklánění o 30° a otáčení o 360°, což umožňuje instalaci v libovolné orientaci. Kloubový držák se snadno a přesně nastaví do požadovaných úhlů, což urychluje montáž více reproduktorů a zajišťuje, že reproduktory zůstanou pevně na svém místě i v průběhu času. Držák lze připevnit téměř na jakýkoli povrch, umožňuje skrýt nebo přiznat kabelážní systém a disponuje také ochrannou proti krádeži.
  • Bezpečnostní vylepšení: Era 100 Pro má integrovaný závitový otvor a šroub s okem, které slouží jako sekundární bezpečnostní závěs pro případ, že to vyžadují stavební předpisy. To pomáhá reproduktoru odolávat seismickým jevům a chrání ho před náhodným poškozením. Zásuvka háku zvyšuje stabilitu, když je reproduktor montován s držákem Surface Mount v jiné než vertikální poloze.
  • Prémiový zvuk: Era 100 Pro využívá stejnou akustickou architekturu jako Era 100 a poskytuje tak vysokou kvalitu zvuku a impozantní výkon v nízkých frekvencích. To je v kategorii PoE reproduktorů unikátní. Se dvěma 16mm výškovými reproduktory a nízkofrekvenčním reproduktorem (90,8 x 111,9 mm) nabízí Era 100 Pro bohatý zvuk s širokým horizontálním rozptylem 240°, čímž zajišťuje široké pokrytí v kompaktním provedení.
  • Kompatibilita se Sonos Pro (pouze v USA): Klienti mohou ovládat Era 100 Pro a zóny přímo z aplikace Sonos nebo dashboardu Sonos Pro pomocí tabletu nebo počítače, což umožňuje bezproblémové integrované řešení pro firmy bez potřeby dalších ovládacích jednotek nebo komponent.

Novinka Sonos Era 100 Pro bude dostupná od 28. ledna 2025, a to za cenu 23 990 Kč za pár u klíčových partnerů VOIX a AVintegra. Pro více informací navštivte www.sonos.com nebo sledujte @sonos.

O společnosti Sonos

Sonos je přední světová společnost zaměřující se na zvukové zážitky. Společnost Sonos, vynálezce bezdrátového domácího multi-room audia, pomáhá celému světu k lepší kvalitě poslechu tím, že poskytuje lidem přístup k obsahu, který milují, a umožňuje jim ovládat ho, jak a kde chtějí. Společnost Sonos se proslavila poskytováním bezkonkurenčních zvukových zážitků, promyšlenou estetikou designu, jednoduchostí používání a otevřenou platformou. Díky tomu všemu zpřístupňuje audio obsah v celé jeho šíři doslova každému. Centrála společnosti Sonos je v kalifornském městě Santa Barbara. Více informací naleznete na stránkách www.sonos.com.

Bezpečí vašich blízkých vždy na prvním místě s Huawei Watch 4

Praha, 21. ledna 2024 – Teploty klesají pod bod mrazu, a to s sebou přináší nástrahu ve formě náledí, které může být zejména pro seniory nebezpečné. Kluzké chodníky představují zvýšené riziko pádů, a proto abyste se o své blízké obávali o něco méně, přinášíme tip na chytrého pomocníka. Hodinky Huawei Watch 4 rozpoznají, že senior spadl a umožní mu obratem vytočit číslo pro nouzové volání.

Jednou z klíčových funkcí Huawei Watch 4, díky které jsou hodinky ideálními pro seniory, je možnost aktivace funkce detekce pádu. Ta přispívá k jejich bezpečnosti a rychlé a jednoduché reakci v případě neočekávaných situací. Senior totiž většinou nenosí neustále u sebe mobil nebo jakoukoli jinou formu nouzového SOS tlačítka, kdežto hodinky může mít na zápěstí pohodlně 24 hodin denně. Když senior upadne, hodinky mu automaticky zobrazí vyskakovací okno s otázkou, zda spadl a potřebuje vytočit nouzové číslo. To může udělat jednoduše pomocí stisknutí tlačítka „Emergency SOS“, nebo v případě falešného poplachu okno zavřít stisknutím „I am okay“. Díky snímači srdeční frekvence a hladiny kyslíku v krvi navíc hodinky upozorní také vždy, když údaje některého z vašich rodinných příslušníků budou abnormální – Huawei Watch 4 se tak dokáží postarat o celou vaši rodinu. Na e-shopu jsou aktuálně v akci za cenu 8 999 Kč včetně dodatečného řemínku z černého fluoroelastomeru. Už víte, jak udělat někomu radost a zároveň chránit své nejbližší?

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Nová značka dalekohledů u společnosti Focus Nordic stabilizací obrazu

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že bude mít nově v nabídce dalekohledy Kite Optics.

Kite Optics je přední evropská značka optiky proslulá svými dalekohledy se stabilizací obrazu, precizním zpracováním, pokročilou technologií objektivů a odolnou konstrukcí. Díky silnému řemeslnému dědictví, které má kořeny v Belgii, nabízí společnost Kite Optics širokou škálu vysoce výkonných dalekohledů, pozorovacích dalekohledů a příslušenství navržených tak, aby splňovaly požadavky jak milovníků ptáků, tak outdoorových nadšenců a profesionálů.

„Jsme potěšeni, že můžeme do našeho portfolia přidat produkty Kite Optics,“ říká Hans Bergquist, produktový manažer odpovědný za značku Kite Optics a veškerou sportovní optiku ve společnosti Focus Nordic. „Jejich výrobky nejenže skvěle doplňují náš stávající sortiment, ale také se řadí mezi nejinovativnější nabídky v současném odvětví dalekohledů. Jsem přesvědčen, že je naši zákazníci velice ocení.“

Dalekohledy Kite Optics využívají pokročilou technologii stabilizace obrazu, která zajišťuje stabilní a ostrý pohled i v náročných podmínkách. Díky jedinečné stabilizaci obrazu je možné držet dalekohled delší dobu bez chvění a obraz se jeví jasnější a čistší než u běžných dalekohledů bez stabilizace.

Dalekohledy, pozorovací dalekohledy a lupy značky Kite Optics jsou již skladem.

Yolobox Extreme: výkonné zařízení „vše v jednom“ pro živá vysílání

Nový Yolobox Extreme je dokonalým řešením, které pomáhá tvůrcům obsahu a producentům živých vysílání streamovat vysoce kvalitní přenosy bez složitého nastavování. Yolobox Extreme kombinuje přepínač, kodér, monitor a rekordér do jednoho zařízení, což usnadňuje produkci s více kamerami uživatelům na jakékoli úrovni zkušeností.

Díky kompaktnímu designu, podpoře více kamer a vestavěným grafickým nástrojům umožňuje Yolobox Extreme malým firmám vytvářet přenosy v profesionální vysílací kvalitě bez nutnosti rozsáhlých technických znalostí nebo nákladných nastavení. Ať už se jedná o pořádání webinářů, živých předváděcích akcí produktů, virtuálních událostí nebo vysílání na sociálních sítích, mohou nezávislí tvůrci nebo malé společnosti využít toto univerzální řešení k efektivnímu spojení se zákazníky a zvýšení své přítomnosti online.

Klíčové technické vlastnosti Yoloboxu Extreme

  • Připojení více kamer: Yolobox Extreme lze připojit k několika různým vstupům, jako je 8 vstupů HDMI, 2 USB A, 1 USB C a 8 vstupů NDI, které lze připojit bezdrátově nebo přes ethernet. Přepínejte mezi nimi v reálném čase a spravujte úrovně zvuku pomocí integrovaného mixéru. 2 výstupy HDMI lze přiřadit nezávisle (Program, Multiview nebo Preview) a výstup v rozlišení 4K.
  • Velký 11,2“ dotykový displej: Velká obrazovka se špičkovým jasem až 800-1 000 nitů nabízí jasný přehled o živých vstupech, úhlech záběru kamery a menu pro rychlé a snadné ovládání.
  • Vestavěný kodér: Streamování přímo na populární platformy, jako je YouTube, Facebook a Twitch, prostřednictvím Ethernetu, Wi-Fi nebo 4G LTE, aniž byste potřebovali samostatný počítač nebo software.
  • Procesor Qualcomm 8 Gen2: Poskytuje rychlou a svižnou odezvu pro plynulé přepínání videa, grafické překryvy a stabilní streamování
  • Interní nahrávání: Nahrávání přímo na SD kartu (až 128 GB): Ukládejte záznam pro postprodukci nebo archivaci.
  • Zvukové vstupy: Včetně mikrofonních a linkových vstupů, které umožňují kvalitnější zvuk a přesnější ovládání zvuku.
  • Několik pokročilých funkcí: YoloBox Extreme nabízí pokročilé funkce, které zlepšují živé vysílání a produkci videa. Záznam ISO zachycuje všechny video vstupy a výstup programu zvlášť. Grafické překryvy umožňují přidávat loga, titulky, odpočítávání a další prvky, zatímco rozvržení více pohledů umožňuje snadné přizpůsobení streamů. Vestavěné tabule s výsledky sledují průběh hry, zobrazují loga týmů a aktualizují výsledky v reálném čase. Funkce MultiCam Replay vytváří zvýrazněné klipy s předem nastavenou délkou trvání a efekty. Vzdálení hosté se mohou bez problémů připojit prostřednictvím prohlížeče a ovládání PTZ přednastavuje až pět pozic kamery pro dynamické přepínání úhlů. Mezi další funkce patří ořezávání videa pro zobrazení na míru, chroma klíč pro vlastní pozadí a funkce AutoSwitch pro automatické přechody mezi kamerami – produkce je tak bezproblémová a profesionální.

Yolobox Extreme usnadňuje živé vysílání díky intuitivnímu rozhraní s dotykovou obrazovkou a provedením „vše v jednom“. Stačí připojit zařízení, nastavit stream a začít vysílat během několika minut – bez složitého nastavování.

Ceny a dostupnost

Nový Yolobox Extreme bude dostupný v průběhu března 2025.

Doporučená prodejní cena je 60.890,- Kč / 2.399 €

Mění evropský trh s energiemi: Estonský Fusebox získal 2,6 milionu eur, investici vedla Soulmates Ventures

Praha 20. ledna 2025 – Vytváří virtuální elektrárny a pomáhá řídit aktuální poptávku a spotřebu energetických aktiv. Estonský startup Fusebox, přední poskytovatel flexibility na energetických trzích v Pobaltí, optimalizuje správu sítě a integruje obnovitelné zdroje a zařízení pro akumulaci energie – nyní získal novou investici ve výši 2,6 milionu eur (65,5 mil. Kč). Cílem Fuseboxu je stabilizace elektrických sítí, snížení nákladů na energii, zvýšení dostupnosti čistých zdrojů a redukce emisí CO₂. Současné investiční kolo vedla česká společnost Soulmates Ventures za účasti estonského fondu SmartCap a stávajících investorů, nizozemského energetického gigantu Eneco a největší polské banky PKO Bank Polski. Investice umožní startupu expandovat na další evropské trhy a rozšířit tým o nové talenty, kteří podpoří další růst startupu v dynamicky se rozvíjejícím odvětví.

„Tým Fusebox mění způsob výroby a distribuce energie prostřednictvím špičkové technologie virtuálních elektráren a systémů pro řízení energie, které přinášejí zákazníkům hmatatelné výsledky – od snižování nákladů na energii přes stabilizaci sítí až po integraci obnovitelných zdrojů. Fusebox podporuje ziskový, udržitelný a na budoucnost orientovaný energetický průmysl a jeho škálovatelný model již prokázal úspěch v severských a pobaltských zemích s více než 3 600 připojenými zařízeními. Nyní expanduje po celé Evropě a dále. Jsme hrdí, že jsme vedli toto investiční kolo na podporu společnosti s výjimečným produktem a zkušeným týmem,“ komentuje Michal Sikyta, investiční ředitel Soulmates Ventures.

Virtuální správa energie: úspory a efektivita
Fusebox umožňuje energetickým společnostem, průmyslovým a komerčním firmám integrovat a spravovat flexibilní energetické zdroje, čímž mohou využít podpůrných trhů (ancillary markets) pro získání dodatečných příjmů. Cloudové řešení klientům umožňuje spravovat aktiva, jako jsou fotovoltaické parky a systémy akumulace energie. S jejich chytrým řešením mohou energetické společnosti v reálném čase snížit odchylky v síti až o 95 %, zatímco komerční a průmysloví klienti mohou ušetřit až 35 % nákladů na energii a zvýšit své příjmy až o 40 %. Pokud má firma přebytečnou energii, kterou nepotřebuje pro svůj provoz, nebo dokáže dočasně snížit spotřebu bez narušení provozu, software zajistí její efektivní správu – energii buď uloží pro pozdější využití, nebo ji dodá zpět do sítě. Tím firma nejen optimalizuje svůj provoz, ale také přispívá ke stabilitě energetické sítě a získává dodatečné příjmy.

Lepší energetická nezávislost a soběstačnost
Evropský a globální energetický průmysl prochází transformační fází, charakterizovanou rychlou integrací obnovitelných zdrojů energie. V první polovině roku 2024 dosáhly obnovitelné zdroje 50% podílu na výrobě elektřiny v EU, což představuje nárůst oproti 44,7 % v roce 2023. Tento posun, který je klíčový pro udržitelný rozvoj, však přináší výzvy, jako jsou kolísání cen a odchylky v elektrických sítích pro dodavatele energií. Geopolitická situace, zejména ruská invaze na Ukrajinu, navíc ještě více zdůraznila naléhavost dosažení energetické soběstačnosti a odolnosti Evropy. V kontextu těchto událostí zažívá energetický trh dynamický růst. Projekce naznačují, že trh systémů pro řízení energie v Evropě poroste s průměrným ročním tempem růstu (CAGR) 14,57 % během prognózovaného období 2025–2030.

„Tato investice představuje pro Fusebox významný milník. Během pouhých dvou let jsme se rozšířili na 13 globálních trhů, což dokazuje silnou poptávku po našem řešení. Jedinečnými nás činí fakt, že se svými klienty nesoutěžíme na trhu podpůrných služeb (ancillary markets). Místo toho jim nabízíme modulární nástroje, s nimiž mohou rozvíjet zdroj příjmů v oblasti flexibility na energetických trzích. Díky tomuto financování jsme připraveni rychle škálovat a posílit naši přítomnost napříč Evropou,“ zdůrazňuje Tarvo Õng, zakladatel a CEO Fuseboxu.

Současné investiční kolo vedené společností Soulmates Ventures za účasti estonského fondu SmartCap a stávajících investorů navazuje na investiční kolo z prosince 2022, které vedl nizozemský energetický gigant Eneco a největší polská banka PKO Bank Polski. Všechny tyto strategické investice sehrály klíčovou roli v růstu a expanzních snahách společnosti Fusebox.

Tým Fuseboxu dnes působí na trzích v Evropě, Asii a Americe. Jeho řešení využívají různá průmyslová odvětví, včetně energetických společností, agregátorů flexibility, vlastníků aktiv a výrobců originálního vybavení (OEM), například finské Lumme Energia a Themo, francouzské Paneco Group nebo řecko-rumunské Public Power Corporation (PPC).

O společnosti Fusebox
Fusebox nabízí modulární SaaS řešení, které pomáhá energetickým společnostem i komerčním a průmyslovým firmám integrovat obnovitelné zdroje energie, ukládat elektřinu a řídit její spotřebu. Zároveň snižuje energetické odchylky a pomáhá generovat příjmy na vedlejších trzích. Jejich platformu lze používat po celém světě, snadno se integruje do existujících systémů a nabízí na míru šitá řešení pro správu hybridních pracovišť nebo rozšíření na plnohodnotnou virtuální elektrárnu (VPP).

O společnosti Soulmates Ventures

Soulmates Ventures je český akcelerátor a venture kapitálová společnost, která vyhledává inovativní a rychle rostoucí evropské startupy s vizí dlouhodobě udržitelného rozvoje. Poskytuje finanční prostředky a aktivně pomáhá zakladatelům škálovat jejich byznys a úspěšně expandovat na nové trhy. Společnost založil v roce 2020 Hynek Sochor. Portfolio zahrnuje sedmnáct společností, mezi nimi například eAgronom, Kardi AI, Twinzo, Flowpay, Signapse, Ogre AI, Madmonq a Twin Science.

Exit mobile version